• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:57
Derice schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:59:
Ben even benieuwd naar of iemand mij hier wat hardware/game settings/driver tips & tricks kan geven aangaande de FS2020 preformance van mijn systeem:

Ik vlieg eigenlijk uitsluitend met de PMDG 737, niet met de standaard FS2020 toestellen, te entry-level.

Heb een RTX 3090ti, Intel i9 12900K en 64GB DDR5 5600 Mhz & Dell UltraSharp U3219Q (60hz) scherm.
Alles draait op NVME SSD's PCIe4 qua storage.
Lijkt mij qua hardware (meer dan?) voldoende. Of moet er toch wat vervangen worden?
Doe niet aan OC-en.
DSLSS geprobeerd, maar vond dat te blurry resultaten opleveren bij movement.
Heb 't idee dat ik qua performance nog lang niet het maximale er uit haal.

FS2020 ingame settings, geen settings in Nvidia Control Panel aangepast:
Display Mode: Full Screen
Full Screen Resolution: 3840x2160
Anti-Aliasing: TAA
Render Scaling (Rendering Resolution at 3840x2160): 100
AMD FidelityFX sharpening: 100
V-SYNC: On
Nvidia Reflex Low latency: Off
Frame Rate Limit: 100% Monitor Refresh Rate
HDR10: Off
DirectX: 11
Global Rendering Quality: Ultra

Advanced Settings:
Terrain Level of Detail: 200
Off Screen Terrain Pre-Chacing: Ultra
Terran Vector Data: Ultra
Buildings: Ultra
Trees: Ultra
Grass and Bushes: Ultra
Object Level of Detail: 200
Volumetric Clouds: Ultra
Texture Resolution: Ultra
Anisotropic Filtering: 16x
Texture Supersampling: 6x6
Texture Synthesis: Ultra
Water Waves: High
Shadow Maps: 2048
Terrain Shadows: 1024
Contact Shadows: Ultra
Windshield Effects: Ultra
Ambient Occlusion: Ultra
Cubemap Reflections: 256
Raymarched Reflections: Ultra
Light Shafts: Ultra
Bloom: On
Depth of Field: Ultra
Motion Blur: Off
Lens Correction: Off
Lens Flare: Off
Glass Cockpit Refresh Rate: Medium

FPS is niet constant (beetje Flight Sim eigen ook).
Clear sky (no weather) condities:
Aankomst/Vetrek Schiphol: 45 fps
Hoog in de lucht: 50 fps
Op de grond (Schiphol): 35 fps

CPU Temp: 70C
CPU Load: 5-10% (echt heel laag...)
GPU Temp: 70C
GPU Load: 70%
Memory Usage: 7GB (FS2020.exe proces in Task Manager)

Qua koeling, alles zit in een Be quiet! Pure Base 500
Met daarin 5x Be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm
CPU zit onder een Noctua NH-D15 chromax.black.
Ik vind dit toch wel heel weinpig FPS voor je setup.
Hier heb ik een 5800X3D met 3070Ti.

Bewust gekozen DLSS wel aan te zetten en de ghosting voor lief te nemen, het valt best mee als je opeens bijna dubbel de FPS hebt.

Setup: PMDG 737, starten op rwy 24 EHAM, 09/02/2023, clear skies. Zie onderstaand.

Jij hebt 1miljoen pixel meer als mij, maar dat gaat je niet zoveel schelen.
HDR staat trouwens aan normaal. Maar voor de screenshots uit.
Weet iemand hoe je printscrn/kniptool fatsoenlijk kunt laten werken met HDR aan?

https://tweakers.net/i/2zGwXZmzGix5UoqRm8UF_dhN0fU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sW4Ye77Ekx51BDoconOw6AaH.jpg?f=fotoalbum_large

• grimethel
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:22
lapino schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:31:
Iemand idee of gsx pro (https://www.fsdreamteam.com/products_gsxpro.html) ook werkt voor andere vliegtuigen die op de luchthavens aankomen/vertrekken? Maw, als ik met een vliegtuig zou landen bijv in Brussel, en ik taxi naar de gates, zie ik dan ook andere vliegtuigen waar passagiers boarden, baggage wordt ingeladen enz? Of is dit enkel voor je eigen vliegtuig? Ik gebruik FSLTL voor andere traffic.
Ik heb deze plugin zelf en je ziet het alleen voor je eigen vliegtuig. In ieder geval zo werkt het bij mij. Wel is het erg leuk gedaan voor de immersie, bagage wordt stuk voor stuk in het vliegtuig gebracht. En met de juiste presets icm scenery zie je ook mensen door de slurf je vliegtuig inlopen. En in de winter komt de-icing natuurlijk om de hoek kijken, ook een leuke toevoeging.
Als je geduld hebt en van de immersie houdt is de plugin het zeker waard. Wel is de plugin soms een beetje onhandig en is de besturing niet heel erg voor de hand liggend.

Tevens is de pushback ook erg goed gemaakt en werkt ook met de fenix a320. De gratis versie van toolbarpushback werkt volgens mij (nog) niet met de fenix a320.
ORBX LA medical helipads is uit.

[Voor 6% gewijzigd door dierkx36 op 10-02-2023 10:24]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Wie gebruikt Volanta? Zoek daar nog Friends in. :+

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Rivanov schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:03:
Heb het ooit wel eens gebruikt ... maar nu niet meer

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

Meer mensen die last hebben van low bandwidth/lost connection meldingen vandaag ?

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-04 21:57
Elzavo schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:34:
Is er iemand die hier een 4070ti gebruikt in combinatie met MSFS VR (quest2)? Wil m'n rtx2060 vervangen door een 4070TI of een 4080 maar pff, die prijzen man... AMD i.c.m VR is schijnbaar ruk dus die optie valt al af.

Het verschil in geheugenbus (192bit vs 256bit) zit me een beetje dwars. Verder game ik in 2d op een 1440p ultrawide dus dan zou een 4070ti wel volstaan lijkt mij.
Ik heb Quest2 en een Nvidia 4070TI met een AMD 7900 cpu.
Werkt prima en hoge FPS in VR.

PSN: plexforce (ps4)

• elboero
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-06 18:52
dierkx36 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:47:
Meer mensen die last hebben van low bandwidth/lost connection meldingen vandaag ?
Die had ik inderdaad ook, om onverklaarbare reden. Wellicht een externe oorzaak dus.

Education is important but big biceps are importanter

dierkx36 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:47:
Jep. Gedurende m'n standaard in-game Bushflight over Australië kreeg ik 'm meerdere malen.

Weet iemand toevallig hoe je dit type dashboard in SimToolKitPro krijgt? Ik bedoel dan niet die tabletskin van BobbyFuzz. Maar de STKP layout die hij gebruikt. Ik zie die tabbladen nergens in mijn versie.

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Even een vraag aan iemand die ook de helipad LA Police en helipad LA medical add-ons van Orbx hebben :
Zou die persoon bij 84CL en 95CL een keer willen kijken hoe de helipads eruit zien ?
Bij 84CL klopt de uitlijning van de helipad bij mij namelijk niet en bij 95CL zit er een dak bovenop de helipad.

Door Orbx word er gezegd dat het door iets bij mij word veroorzaakt, alleen ik heb bij allebei de helipads alleen Orbx vliegvelden (KLAX en KBUR) in de buurt die geen conflict zouden mogen hebben met de helipad add-ons.
Heb dus geen freeware in de buurt van allebei de pads : probeer uit te dokteren wat hier aan de hand is.

Kom er nu pas achter dat je met R-ALT op een display kunt klikken zodat je die als een pop-out window krijgt voor bijvoorbeeld je secondary monitor. :)

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:32
Rivanov schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:03:
Als ik het niet vergeet, start ik Volanta op (kan dat niet automatisch tegenwoordig?). Mijn handle is logion. Is dit jouw user?
logion schreef op zondag 12 februari 2023 @ 20:24:
[...]

Als ik het niet vergeet, start ik Volanta op (kan dat niet automatisch tegenwoordig?). Mijn handle is logion. Is dit jouw user? [Afbeelding]
Dat ben ik inderdaad.

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 32GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 - Oculus Referral Link

dierkx36 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:12:
Even een vraag aan iemand die ook de helipad LA Police en helipad LA medical add-ons van Orbx hebben :
Zou die persoon bij 84CL en 95CL een keer willen kijken hoe de helipads eruit zien ?
Bij 84CL klopt de uitlijning van de helipad bij mij namelijk niet en bij 95CL zit er een dak bovenop de helipad.

Door Orbx word er gezegd dat het door iets bij mij word veroorzaakt, alleen ik heb bij allebei de helipads alleen Orbx vliegvelden (KLAX en KBUR) in de buurt die geen conflict zouden mogen hebben met de helipad add-ons.
Heb dus geen freeware in de buurt van allebei de pads : probeer uit te dokteren wat hier aan de hand is.
Een overdekt helipad helpt wel flink bij geluidsoverlast, je kunt dag én nacht vliegen, geen last van weersomstandigheden en zo. Best ideaal lijkt me.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Ben helaas in de rabbithole van de accessoires gevallen. :+
Wil m'n Thrustmaster Hotas.One (destijds voor Xbox gekocht) vervangen.
Waarschijnlijk voor een andere flightstick met een losse throttle stick. (i.p.v. Yoke)

Maargoed, dan begint het. Zoveel varianten en combinaties. De Thrustmaster TCA Sidestick Airbus + TCA Quadrant Airbus Edition ziet er goed uit.

Maar daarvan schijnt de kwaliteit toch wat minder te zijn na verloop van tijd?

Lees ook héle goede verhalen over de VKB Gladiator NXT EVO 'Space Combat Edition'.
Maar dan mis je weer een aparte throttle unit.
Wat mij wel aanspreekt zijn de vele buttons en hatswitches op deze flightstick.

Heeft iemand de VelocityOne Flight Stick toevallig?

Pff.. iets met bomen en bos.

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Rivanov schreef op maandag 13 februari 2023 @ 09:47:
Ben helaas in de rabbithole van de accessoires gevallen. :+
Wil m'n Thrustmaster Hotas.One (destijds voor Xbox gekocht) vervangen.
Waarschijnlijk voor een andere flightstick met een losse throttle stick. (i.p.v. Yoke)

Maargoed, dan begint het. Zoveel varianten en combinaties. De Thrustmaster TCA Sidestick Airbus + TCA Quadrant Airbus Edition ziet er goed uit.

Maar daarvan schijnt de kwaliteit toch wat minder te zijn na verloop van tijd?

..
De Thrustmaster QA en sidestick zijn erg goed en blijven dat ook na lange tijd. Ik heb ook z'n broertje de 16000M al heel veel jaren zonder problemen. MSFS2020 herkent ze direct met een preconfig.

Thrustmaster maakt gebruik van magneten in plaats van potmeters.
Op de site claimen ze hierdoor een unlimited lifespan! Hoe mooi kun je het hebben. :)

[Voor 13% gewijzigd door CR2032 op 13-02-2023 12:45]

• PThijssen
  • Nu online
Tijdelijke korting bij Thrustmaster. Helaas niet de TCA of Yokes. Maar zelf zou ik sowieso voor de Warthog gaan omdat ik meer dan alleen FS speel.

https://shop.thrustmaster.com/en_ie/special-offer.html

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 32GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 - Oculus Referral Link

CR2032 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:44:
[...]

De Thrustmaster QA en sidestick zijn erg goed en blijven dat ook na lange tijd. Ik heb ook z'n broertje de 16000M al heel veel jaren zonder problemen. MSFS2020 herkent ze direct met een preconfig.

Thrustmaster maakt gebruik van magneten in plaats van potmeters.
Op de site claimen ze hierdoor een unlimited lifespan! Hoe mooi kun je het hebben. :)
Het liefst heb ik een throttle zoals ik nu ook heb op m’n Hotas.One.
De TWCS van Thustmaster zou dan een optie kunnen zijn voor stand-alone throttle met daarbij een VKB Flight Stick. Neem aan dat MSFS dat gewoon slikt?

En dan over een tijdje upgraden naar de Virpil CM3. 8)

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:39

djbarney

XBL: DeejayBarney

Rivanov schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:05:
[...]

Het liefst heb ik een throttle zoals ik nu ook heb op m’n Hotas.One.
De TWCS van Thustmaster zou dan een optie kunnen zijn voor stand-alone throttle met daarbij een VKB Flight Stick. Neem aan dat MSFS dat gewoon slikt?

En dan over een tijdje upgraden naar de Virpil CM3. 8)
Ik heb de TWCS ook, samen met de hierboven genoemde 16000m. Voor de TWCS, lekker veel knopjes, en net als de 16000m ook direct herkend en preconfigured in msfs. Qua hardware op zich een fijn ding, en hij beweegt op zich soepel genoeg, maar als je er echt responsive / snelle correcties op wil doen, dan is hij niet smooth genoeg vind ik. voor precisie adjustments wel heel fijn. Wat ik ook prettig vind is de hoeveelheid hat switches waarmee je op zich prima je camera kan bedienen. Die "rudder achtige" switch die er op zit vind ik nie veel toevoegen persoonlijk.

Ik heb m zelf aan de kant gelegd voor een honeycomb bravo, en die bevalt me veel beter ivm de mogelijkheidheden rondom 4 motoren, of feathering / mixture etc. Enige dat ik op de bravo dan weer mis, is daadwerkelijke detents.. zag al wel dat er wat lui met 3d printers aan de slag geweest zijn om dat ook voor elkaar te krijgen, wellicht dat ik daar ook eens naar ga kijken. Er zitten op de bravo ook een stuk minder knopjes, dus voor de camera heb ik dan weer gewoon een xbox controller aangesloten liggen (die ligt er toch al jaren :P)
djbarney schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:07:
[...]

Ik heb de TWCS ook, samen met de hierboven genoemde 16000m. Voor de TWCS, lekker veel knopjes, en net als de 16000m ook direct herkend en preconfigured in msfs. Qua hardware op zich een fijn ding, en hij beweegt op zich soepel genoeg, maar als je er echt responsive / snelle correcties op wil doen, dan is hij niet smooth genoeg vind ik. voor precisie adjustments wel heel fijn. Wat ik ook prettig vind is de hoeveelheid hat switches waarmee je op zich prima je camera kan bedienen. Die "rudder achtige" switch die er op zit vind ik nie veel toevoegen persoonlijk.

Ik heb m zelf aan de kant gelegd voor een honeycomb bravo, en die bevalt me veel beter ivm de mogelijkheidheden rondom 4 motoren, of feathering / mixture etc. Enige dat ik op de bravo dan weer mis, is daadwerkelijke detents.. zag al wel dat er wat lui met 3d printers aan de slag geweest zijn om dat ook voor elkaar te krijgen, wellicht dat ik daar ook eens naar ga kijken. Er zitten op de bravo ook een stuk minder knopjes, dus voor de camera heb ik dan weer gewoon een xbox controller aangesloten liggen (die ligt er toch al jaren :P)
Ik gebruik ook de Xbox controller voor de drone cam. In de cockpit gebruik ik nu de diverse camerastandpunten (default middels CTRL + ... en de eigen ingestelde via ALT + ...) maar met name een 8-way Hatswitch op de Flight Stick lijkt me makkelijk om smooth rond te kijken in de cockpit i.p.v. de muis daar voor te gebruiken.

Vandaar dat mij de combinatie VKB GLADIATOR NXT EVO ‘SPACE COMBAT EDITION’ (Premium) i.c.m. op dit moment de Thrustmaster TWCS prima lijkt.

Kan dan op termijn de TWCS upgraden voor een nóg uitgebreidere throttle.

Vind een Honeycomb Yoke prachtig, maar neemt ook weer zo veel ruimte in beslag. De Flight Stick en Throttle ruimt net wat makkelijker op.

De Hotas.One doet het ook nog prima, maar vind het vervelend dat de Throttle en Stick met een kabel verbonden zijn, waardoor je wat beperkter bent met de positionering op je bureau. M'n toetsenbord past er preciés tussen..

Vanavond wel aan de slag met Touch Portal. Had al zijdelings naar een Streamdeck zitten kijken, maar Touch Portal voldoet volledig aan mijn wensen. Heb nog een spare tablet liggen die stof ligt te happen, dus dat is een perfecte companion.

[Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 13-02-2023 14:24]

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:58
Ik heb de honeycomb yoke, vliegt imo toch altijd prettiger dan een stick. heb de TCA specifiek voor vliegtuigen die geen yoke hebben irl, maar vlieg daar echt niet zo graag mee.

• lapino
MFG pedalen zijn zonet geleverd, net op moment dat schilder begonnen is aan living/bureau/hal dus zeker week geen fs…

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-06 16:14
djbarney schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:07:
[...]

Enige dat ik op de bravo dan weer mis, is daadwerkelijke detents.. zag al wel dat er wat lui met 3d printers aan de slag geweest zijn om dat ook voor elkaar te krijgen, wellicht dat ik daar ook eens naar ga kijken.
https://prodesksim.com/pr...b-bravo-throttle-quadrant
Deze set heb ik nu in het vizier. Schijnt wel goed te zijn.

AMD Ryzen 9 5900x - nvidia 2070 super - 32gb ram - Oculus Quest 2 - HP Reverb G2 V2

ENGM (Oslo Gardemoen) van ORBX komt over enkele dagen uit, aangezien BritishAVGeek een livestream gepland heeft met dit vliegveld. :)

Zie screenshots in dit topic: https://forum.orbxdirect....-more-engm-oslo-previews/
Ziet er erg goed uit! Ben vanuit m'n vorige werkgever héél veel op dit vliegveld geweest (HQ zat gevestigd in Oslo)

[Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 15-02-2023 09:39]

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:12

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Rivanov schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:36:
ENGM (Oslo Gardemoen) van ORBX komt over enkele dagen uit,
Het ziet er prachtig uit, maar waarom besteed je als ontwikkelaar zoveel tijd en resources aan details die de meeste mensen nooit zullen zien? Wie van jullie, als jullie geland en geparkeerd zijn, slew-en naar een (lege) aankomsthal omdat het de ‘beleving’ verhoogt?

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Uitvreter schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:22:
[...]

Het ziet er prachtig uit, maar waarom besteed je als ontwikkelaar zoveel tijd en resources aan details die de meeste mensen nooit zullen zien? Wie van jullie, als jullie geland en geparkeerd zijn, slew-en naar een (lege) aankomsthal omdat het de ‘beleving’ verhoogt?
Ik. ;)

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:12

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Om met Willy Wonka te spreken: “You’re really weird”. ;)

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• djbarney

djbarney

Rivanov schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:36:
ENGM (Oslo Gardemoen) van ORBX komt over enkele dagen uit, aangezien BritishAVGeek een livestream gepland heeft met dit vliegveld. :)

Zie screenshots in dit topic: https://forum.orbxdirect....-more-engm-oslo-previews/
Ziet er erg goed uit! Ben vanuit m'n vorige werkgever héél veel op dit vliegveld geweest (HQ zat gevestigd in Oslo)

[YouTube: MSFS | NEW Orbx ENGM - Hannover to Oslo Return in the PMDG 737-800 BCF [VATSIM Event]]
Benieuwd hoeveel beter die daadwerkelijk is dan de freeware versie: https://flightsim.to/file/25434/oslo-gardermoen-airport-engm

Die is voor een gratis airport al best impressive qua kwaliteit wat mij betreft. En ik ben inderdaad ook zo iemand die voor en na een vlucht even een kijkje neemt in de scenery van de airports, zeker als ik daar vaker geweest ben irl. Wellicht behoor ik daarmee tot de minderheid, maar ik vond dus de flytampa copenhagen airport daardoor behoorlijk tegenvallen voor payware.. had gehoopt op betere details binnen de airport buildings zoals bij de terminals. dat hebben ze daar maar voor een klein deel gedaan, en dat wat er is, is vermoedelijk alleen gedaan omdat het door een raam van buiten zichtbaar is en dan opvalt als het volledig leeg gelaten was.

Wat aan die freeware oslo airport ook erg fijn is, is dat je inderdaad ook gewoon het interieur van de airport als optional package hebt, dus als je die niet in je community folder plaatst, word ie simpelweg niet ingeladen (scheelt weer wat performance), dus heb je best of both worlds.

[Voor 8% gewijzigd door djbarney op 15-02-2023 14:41]

Uhhmmm, ik heb dus echt nog nooit uitgedokterd hoe je over vliegvelden en door hallen heen kan lopen...

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:11
Ik ga ook m'n net geparkeerde airliner rustig in de aankomsthal bekijken hoor, als die gelegenheid er is :+

Pyreegue airports zijn echt waanzinnig daarvoor.

• lapino
dierkx36 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:29:
Uhhmmm, ik heb dus echt nog nooit uitgedokterd hoe je over vliegvelden en door hallen heen kan lopen...
drone camera
DutchOwnage schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:36:
Ik ga ook m'n net geparkeerde airliner rustig in de aankomsthal bekijken hoor, als die gelegenheid er is :+

Pyreegue airports zijn echt waanzinnig daarvoor.
Die van Drzewiecki Design lenen zich daar ook erg goed voor
Aerosoft – TNCB Flamingo–Bonaire International Airport is ook erg leuk

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• DutchOwnage
  • Laatst online: 10:11
ravw schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:53:
[...]

Die van Drzewiecki Design lenen zich daar ook erg goed voor
Aerosoft – TNCB Flamingo–Bonaire International Airport is ook erg leuk
Ja klopt. Heb alleen de " kleintjes" van Drzewiecki Design in Polen nog maar. Maar zijn erg netjes.
DutchOwnage schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:39:
[...]

Ja klopt. Heb alleen de " kleintjes" van Drzewiecki Design in Polen nog maar. Maar zijn erg netjes.
KDCA Washington National is ook heel mooi van hem.
YouTube: KDCA Washington National MSFS
en vergeet Renton niet
YouTube: KRNT Renton MSFS - promo video

Deze is ook erg mooi
SiamFlight – VTBS Suvarnabhumi Airport
https://secure.simmarket....rport-thailand-msfs.phtml

[Voor 3% gewijzigd door ravw op 16-02-2023 12:26]

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-06 14:50
dierkx36 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:29:
insert key en dan asdw of gameplad

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:35

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-06 19:44
Hmm ben stiekem aan het na een weinig gebruikte of nieuwe Honeycomb Alpha (+ op een later moment een Bravo erbij). Vlieg nu nog met Trustmaster Airbus Joystick + Throttle. Wil de Alpha erbij hebben voor VFR vluchten in General Aviation vliegtuigen + de Fokker 100 die uitkomt. Voegt het qua beleving wat toe ?

Lenovo Legion 5 I Ryzen 7 5800H I RTX 3070 8 GB I 64GB RAM I 2x 1TB SSD I Google Pixel 6

• lapino
Ik vind van wel, heb een airbus stick maar als ik met een cessna enz vlieg, dan is zo'n yoke echt enorm veel realistischer qua feeling. Neemt behoorlijk wat plaats, dus hou daar wel rekening mee.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:21
Ik heb ook een yoke en een hotas. Gebruik ze beide afhankelijk van het vliegtuig. Werkt fantastisch!

GSX Pro ook maar eens aangeschaft. Nu maar eens mee gaan spelen. :)

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Vraag aan de PMDG 737 & Honeycomb gebruikers:

Ligt het aan mij of....? ;)

De switches op de yoke, resulteren niet in actie in de cockpit.
Bijv, wanneer ik de landing lights bedien op de yoke, zie ik geen switch bewegen in de cockpit.
Ook de parking brake kan ik niet gebruiken, die blijft op omhoog staan (kan wel uit overigens, door op de pedalen te staan of door erop te klikken). Maar de visual in de cockpit, blijft op omhoog staan. Weird.

Heb al gekeken in de settings van de controllers (nieuwe profielen gemaakt voor de PMDG 737, op basis van de defaults), alle dingen gecleared en opnieuw toegewezen, maar dat haalt niks uit.

Heb behalve de yoke ook nog de throttles en een Logitech Rudder Pedal.
Ook daarvoor alles gecleared en opnieuw ingericht, no joy.

Zelfs een complete clean install van de PC, FS2020, drivers en PMDG 737-700 gedaan. No joy.

Wie bied? :)

[Voor 6% gewijzigd door Derice op 18-02-2023 14:05]

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:45

ralpje

Deugpopje

Ik gebruik eigenlijk voor alle airplanes (maar zeker 3rd party die vaak eigen LVARS / HVARS gebruiken) Spad.next om de knoppen van m'n honeycomb setup te binden aan de juiste actie in de SIM.
In de SIM dus de knoppen nergens aan toewijzen, maar alles via SPAD doen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

't is niet zo dat de actie niet plaats vind, maar er is geen beweging in de cockpit te zien.
Lampen gaan dus wel aan, maar knopje beweegt niet in cockpit.

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:18

franssie

Save the albatross

@Derice Omdat het ook bij de andere merken gebeurd en je aan jouw PC alles lijkt te hebben uitgesloten, lijkt het mij een bug?
Op hun forum heeft iemand iets soortgelijks https://forum.pmdg.com/fo...82-cockpit-non-responsive

[Voor 5% gewijzigd door franssie op 18-02-2023 15:03]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Is er iets aan de hand met de Carenado modellen, bedoel dan de 337 ?
Vanavond even mee bezig geweest :
Met 6 knopen wind, helder weer stuitert het ding nog erger als Jochem Meijer op een drukke dag ...

Iemand die weet waarom er een verschil zit met het inzetten van Top of Descent op m'n flightplan in LittleNavMap en SimToolKitPro en het flightplan in de PMDG 737-800?

De TOD in de 737-800 begint altijd véél eerder dan de TOD in de apps.

Allemaal maken ze gebruik van hetzelfde OFP van Simbrief.

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Rivanov schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:42:
Iemand die weet waarom er een verschil zit met het inzetten van Top of Descent op m'n flightplan in LittleNavMap en SimToolKitPro en het flightplan in de PMDG 737-800?

Zeer waarschijnlijk door de wind. Met tail wind moet je eerder beginnen met zakken.

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-06 19:44
Rivanov schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:42:

Ken de PDMG 737-800 niet zo qua systemen. Wel vlieg ik regelmatig de Fenix A320 die berekend de TOD zelf na de hand van het vluchtplan data in de MCDU. TOD via Simbrief is volgens mij alleen een indicatie.

Lenovo Legion 5 I Ryzen 7 5800H I RTX 3070 8 GB I 64GB RAM I 2x 1TB SSD I Google Pixel 6

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 22:07
:w

Tijd hier niet geweest, maar eindelijk m'n PC geupgrade.
Nu een 5800X3D en 6800XT en wat een verschil qua frametimes zeg :*)

Helaas heb ik wel gelijk een ander probleem wat ik voorheen niet had... en dat is dat de graphics er slechter uit zien dan voorheen op mijn Vega 64. :(

PC is volledig fresh, dus nieuwe install van Windows 10 en MSFS. Geen mods.. Settings 3440x1440 Ultra preset DX11, data gewoon aan. Verder geen settings veranderd.

Zie screen shots:

(Vooral groot te zien)

Iemand enig idee?

Thanks

[Voor 33% gewijzigd door DoubleYouPee op 19-02-2023 22:00]

• djbarney

djbarney

DoubleYouPee schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:56:

Helaas heb ik wel gelijk een ander probleem wat ik voorheen niet had... en dat is dat de graphics er slechter uit zien dan voorheen op mijn Vega 64. :(

PC is volledig fresh, dus nieuwe install van Windows 10 en MSFS. Geen mods.. Settings 3440x1440 Ultra preset DX11, data gewoon aan. Verder geen settings veranderd.

Zie screen shots:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(Vooral groot te zien)
[Afbeelding]

Iemand enig idee?

Thanks
voor de eerste screenshot, ligt er heel erg aan waar je precies vliegt. op sommige plekken is de bing sateliet data gewoon heel limited aanwezig en dan krijg je inderdaad blokken, checkerboards of hele grove lijnen te zien. ik vermoed dat de meeste van die blokken patronen ontstaan op plekken waar ze op de satelietdata wolken hadden en dus de AI zelf iets hebben laten invullen. meestal zie je ook een witte "krijt" outline om die blokken heen, waar ik denk dat dat de rand van de wolk was die ze hebben weggewerkt.

voor de wolken en reflecties daarvan, ik heb dit ook eens gehad waarbij ik de ultra preset gebruikt had, maar onderwater de sim toch gewoon medium gebruikte voor de wolken of iets dergelijks. een keer starten, op medium zetten, dan afsluiten en weer opnieuw starten en dan op ultra zetten werkte toen. is wel al weer ongeveer n jaar geleden denk ik dat ik dat had, maar wellicht de moeite van t proberen waard

• DoubleYouPee
djbarney schreef op zondag 19 februari 2023 @ 23:34:
[...]

voor de eerste screenshot, ligt er heel erg aan waar je precies vliegt. op sommige plekken is de bing sateliet data gewoon heel limited aanwezig en dan krijg je inderdaad blokken, checkerboards of hele grove lijnen te zien. ik vermoed dat de meeste van die blokken patronen ontstaan op plekken waar ze op de satelietdata wolken hadden en dus de AI zelf iets hebben laten invullen. meestal zie je ook een witte "krijt" outline om die blokken heen, waar ik denk dat dat de rand van de wolk was die ze hebben weggewerkt.

voor de wolken en reflecties daarvan, ik heb dit ook eens gehad waarbij ik de ultra preset gebruikt had, maar onderwater de sim toch gewoon medium gebruikte voor de wolken of iets dergelijks. een keer starten, op medium zetten, dan afsluiten en weer opnieuw starten en dan op ultra zetten werkte toen. is wel al weer ongeveer n jaar geleden denk ik dat ik dat had, maar wellicht de moeite van t proberen waard
Maar het gaat ook om reflecties en schaduwen, die zouden hetzelfde moeten zijn ongeacht locatie.
Hier nog een voorbeeld.
Aan de linkerkant zie je ook dat de schaduw opeens stopt voordat mijn beeld eindigt.

DoubleYouPee schreef op zondag 19 februari 2023 @ 23:46:
[...]

Maar het gaat ook om reflecties en schaduwen, die zouden hetzelfde moeten zijn ongeacht locatie.
Hier nog een voorbeeld.
Aan de linkerkant zie je ook dat de schaduw opeens stopt voordat mijn beeld eindigt.

[Afbeelding]
Sommige locaties zijn nu eenmaal hit and miss qua kwaliteit. Was de game toevallig niet naar offline modus gegaan? Dat is de laatste tijd ook met enige regelmaat namelijk.

Wat jij ziet heb ik overigens ook wel ooit hoor, met m’n 5800x3D en RTX 4080.

• lapino
DoubleYouPee schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:56:

Zie screen shots:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

(Vooral groot te zien)
[Afbeelding]

Iemand enig idee?

Thanks
probeer eens je rolling cache te wissen en terug te activeren

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 13:39
1. Laten we een probleem proberen op te lossen zonder te weten waar diegene vliegt. Misschien klopt het wel dat er slechte data of fouten op die plaatsen zijn.

2. Wat zijn de settings, staat alles op ultra?

• appie35
Ik heb een vraag: ik heb wat kleine GA veldjes gekocht. Hoe en met welke add on kan ik AI traffic genereren rond en/op op zulke veldjes. Ik zou bijvoorbeeld wel eens een zwever tegen willen komen of met mijn zweef vliegtuig een Cesna moeten volgen die op final zit i.p.v een Boeing of Airbus te volgen (die op final aan komt :+ als je dan toch eens een iets groter vliegbeld kiest)

Kortom wat moet ik hier voor kopen?

Ik heb nu het pakket Bavarian 2 gekocht maar het is gewoon ook stil met AI fraffic aan. Heeft iemand een tip?

Ik zie wel AI traffic enz maar niemand in de review heeeft het over kleinere vliegvelden

mensen die addons maken en naar Flightsim.to uploaden.
Kijk uit je verlies je rechten ze hebben de terms of services aangepast zonder vermelding

Hier meer er over van de mensen van Helisimmer .com hebben deze ToS eens goed doorgelezen en hebben er hun bedenkingen bij gezet.

https://www.helisimmer.co...-of-service-turning-heads

Dus die gaan nu ook al Facebook praktijken toevoegen/toepassen :(

• djbarney

djbarney

appie35 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:26:
Ik heb een vraag: ik heb wat kleine GA veldjes gekocht. Hoe en met welke add on kan ik AI traffic genereren rond en/op op zulke veldjes. Ik zou bijvoorbeeld wel eens een zwever tegen willen komen of met mijn zweef vliegtuig een Cesna moeten volgen die op final zit i.p.v een Boeing of Airbus te volgen (die op final aan komt :+ als je dan toch eens een iets groter vliegbeld kiest)

Ik heb nu het pakket Bavarian 2 gekocht maar het is gewoon ook stil met AI fraffic aan. Heeft iemand een tip?

Ik zie wel AI traffic enz maar niemand in de review heeeft het over kleinere vliegvelden
Ik ben zelf wel happy met FSLTL (https://www.fslivetrafficliveries.com/) , zeker gezien die gratis is. Op de kleinere veldjes ben ik nog niet zo heel vaak geweest met deze addon, dus ik weet niet of die info ook netjes mee geinjecteerd word daar, maar voor gratis is het allicht het proberen waard :D Voor de grotere airports vind ik het zeker de moeite waard, tof om ook allerlei andere modellen rond te zien gaan op schiphol dan alleen wat ik in mn eigen hangar heb. De livery matching kan nog wel wat beter uiteraard, maar het geeft al zoveel meer leven
minder dan 60 euro ... mooi dan word het dus 59.95 euro .... 8)
Maar wacht eerst de reviews af want de andere uitgave van deze bus was niet zo goed beoordeelt

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 22:01
Ik ga deze A330 van Aerosoft skippen net zoals de mensen die de ToS van Flightsim.to twee jaar geleden niet gelezen hebben maar nu wakker zijn doordat Flightsim.to een premium service gaat aanbieden. Maar goed dit is wat Flightsim.to op Twitter heeft verklaard.

Bron: https://twitter.com/flightsim_to

[Voor 3% gewijzigd door Saybia op 20-02-2023 14:25]

• Paulus07
  • Niet online
tja....

Ach er zullen er nu wel heel wat weg gaan daar, maar vond het de laatste tijd toch al een site waar ik een beetje van weg moest blijven.

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:45
Zijn er goede alternatieve sites voor MSFS buiten flightsim.to? Gebruikte vroeger altijd avsim.com en flightsim.com maar hier staat weinig MSFS content op...

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ravw schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:17:
[...]

Ach er zullen er nu wel heel wat weg gaan daar, maar vond het de laatste tijd toch al een site waar ik een beetje van weg moest blijven.
Ja, het werd steeds commercieler.

Jammer dat zo'n site niet gewoon in de hobbysfeer kan blijven hangen.

ADS-B Exchange is helaas ook alweer afgekocht door een luxe jet operator en zal ongetwijfeld ook de zakenvluchten gaan blocken nu :( De oprichter heeft flink lopen cashen ten koste van zijn community.

• DoubleYouPee
cbr600f4i schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:18:
1. Laten we een probleem proberen op te lossen zonder te weten waar diegene vliegt. Misschien klopt het wel dat er slechte data of fouten op die plaatsen zijn.

2. Wat zijn de settings, staat alles op ultra?
1. Sneeuw was na opstijgen vanaf CZST, maar dat kan dus misschien komen door slechte Bing data daar.
De andere problemen zijn heel goed te zien in de Bush Trip: Unalaska to Kulik Lake, meteen als je opstijgt van de 2e waypoint/vliegveld en over het water komt.

2. Ja, Ultra preset 3440x1440. Alle data aan.

• DoubleYouPee
lapino schreef op maandag 20 februari 2023 @ 07:20:
[...]

probeer eens je rolling cache te wissen en terug te activeren
Al geprobeerd. Zelfs op andere disk gezet. Maar goed dit was letterlijk mijn 2e vlucht op een compleet schone install.

[Voor 20% gewijzigd door DoubleYouPee op 20-02-2023 18:07]

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:25
appie35 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:26:

kijk eens naar deze addon

https://nl.flightsim.to/f...fic-stock-traffic-bgl-fix

Twitch

Maakt iemand hhier gebruik van PACX of LukeAirTool? Ben eignelijk op zoek naar een compleet pakket van boardingmusic van diverse airliners.

Voordat ik ze zelf individueel ga downloaden, is er misschien iemand die al een pakketje heeft samengesteld? :)

• appie35
Ik hoorde van @ravw dat de voorwaarden bij flightsim.to veranderd waren ik kan het bestand nu niet meer downloaden....

appie35 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:11:
[...]

Ik hoorde van @ravw dat de voorwaarden bij flightsim.to veranderd waren ik kan het bestand nu niet meer downloaden....
Er zijn inderdaad een aantal developers die hun add-ons van Flightsim.to hebben verwijderd sinds de wijziging in de TOS. Maar nog lang niet allemaal. Helaas voor jou wel exact díe developer.

[Voor 8% gewijzigd door Rivanov op 21-02-2023 15:23]

• PThijssen
  • Nu online
appie35 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:11:
[...]

Is dit misschien dezelfde?
http://www.allflightmods....ock-traffic-bgl-fix-v1-0/

Hier meer info:
https://forums.flightsimu...offline-ai-traffic/356111

[Voor 12% gewijzigd door PThijssen op 21-02-2023 15:37]

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:19
Na een hele tijd niet "gevlogen" te hebben dacht ik vandaag weer eens een mooie vlucht te gaan maken. Echter bij het opstarten van FS2020 (Steam edition) krijg ik het aanmeldscherm van XBOX. Ik kan op aanmelden klikken, maar er gebeurt dan helemaal niets. Game wil dus niet meer opstarten. Iemand een idee wat te doen? De XBOX app zelf op Windows doet het wel gewoon.

• franssie

franssie

Save the albatross

@R2L dus als je de game in Steam opstart, krijg je een XBOX aanmeldscherm op je PC?

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• R2L
franssie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:05:
@R2L dus als je de game in Steam opstart, krijg je een XBOX aanmeldscherm op je PC?
Klopt ja! En ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dit ooit gezien te hebben. Laatste keer dat ik "vloog" was voor de kerstdagen... :)

• franssie

franssie

Save the albatross

R2L schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:07:
[...]

Klopt ja! En ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dit ooit gezien te hebben. Laatste keer dat ik "vloog" was voor de kerstdagen... :)
maf gedrag, al meen ik me vaag te herinneren dat Steam wel eens xbox games toevoegde, of andersom.
Misschien eens op zoek in je folder structuur waar de game exact geïnstalleerd staat en daarvandaan opstarten? Als dat werkt shortcut toevoegen.

• R2L
franssie schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:19:
[...]

maf gedrag, al meen ik me vaag te herinneren dat Steam wel eens xbox games toevoegde, of andersom.
Misschien eens op zoek in je folder structuur waar de game exact geïnstalleerd staat en daarvandaan opstarten? Als dat werkt shortcut toevoegen.
Ook dit is iets wat ik al had geprobeerd. Staat hier in: C:\Games\Steam\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator

• franssie

franssie

Save the albatross

EDIT; niet goed gelezen, je hebt een vergelijkbare structuur. Vreemd dit

@R2L Ik heb een wat andere structuur (hier even naar x-plane, de computer waar MSFS op staat heb ik niet bij de hand maar die draait ook onder de XBOX app, dus anders bij jou)
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\X-Plane 12
En daar staat dan bij mij X-Plane.exe

Heb jij dus ook zoiets met MSFS in jouw structuur?

[Voor 29% gewijzigd door franssie op 21-02-2023 19:55]

• djbarney

djbarney

R2L schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:50:
Na een hele tijd niet "gevlogen" te hebben dacht ik vandaag weer eens een mooie vlucht te gaan maken. Echter bij het opstarten van FS2020 (Steam edition) krijg ik het aanmeldscherm van XBOX. Ik kan op aanmelden klikken, maar er gebeurt dan helemaal niets. Game wil dus niet meer opstarten. Iemand een idee wat te doen? De XBOX app zelf op Windows doet het wel gewoon.

[Afbeelding]
die popup is normaal, uiteindelijk is het gewoon een xbox services connected game, die je dan in dit geval via steam hebt gedownload. ik vermoed dat je ofwel de Gaming Services niet hebt draaien op je pc, ofwel dat die n update nodig heeft. Even de Microsoft store openen en checken voor updates is wellicht een goede next step :)

• R2L
djbarney schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:54:
[...]

die popup is normaal, uiteindelijk is het gewoon een xbox services connected game, die je dan in dit geval via steam hebt gedownload. ik vermoed dat je ofwel de Gaming Services niet hebt draaien op je pc, ofwel dat die n update nodig heeft. Even de Microsoft store openen en checken voor updates is wellicht een goede next step :)
Allen dank voor de input en ideeën. Ik heb inmiddels de oplossing gevonden! Bij het opstarten van FS2020 heb ik op het moment dat het XBOX loginscherm verscheen op alt enter gedrukt. FS2020 komt dan in een window te draaien in plaats van full screen. Op het moment dat ik dan op het XBOX loginscherm scherm drukte kreeg ik een ander aanmeldscherm te zien waarmee je kunt aanmelden op je Microsoft account. Heb dit gedaan inclusief de 2 weg verificatie en toe liep FS2020 door. Nu tig updates installeren, want had al een hele tijd niet meer "gevlogen"... :)
Vraagje….

Ik heb interesse om m’n sim naar een hoger niveau te brengen. Hiervoor wil ik een setup met een soort flight seat waar je een monitor aan kan bevestigen en je controls goed kan bedienen en aan kan hangen en zo.

Nu zijn er échte flight sim seats maar die zijn moeilijk of niet leverbaar; heeft iemand ervaring met zo’n setup of kun je net zo goed een racing seat kopen en is dat ook goed bruikbaar?

Ik wil iets simuleren met twee motoren zoals de DA42NG of iets in die trant. Ook een 2e monitor met een houten ‘sjabloon’ ervoor met cutouts voor de instrumenten (op basis van Spad.Next en vFIP..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

DigitalExorcist schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:07:
Vraagje….

Ik heb interesse om m’n sim naar een hoger niveau te brengen. Hiervoor wil ik een setup met een soort flight seat waar je een monitor aan kan bevestigen en je controls goed kan bedienen en aan kan hangen en zo.

Nu zijn er échte flight sim seats maar die zijn moeilijk of niet leverbaar; heeft iemand ervaring met zo’n setup of kun je net zo goed een racing seat kopen en is dat ook goed bruikbaar?

Ik wil iets simuleren met twee motoren zoals de DA42NG of iets in die trant. Ook een 2e monitor met een houten ‘sjabloon’ ervoor met cutouts voor de instrumenten (op basis van Spad.Next en vFIP..
Misschien ook een idee om snel een cockpit te bouwen. als je enen beetje met hout kan werken.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
DigitalExorcist schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:07:
Race seat met flightsim spul kan ook heel goed, wel beetje afhankelijk van je hardware. Dit is mijn setup;

Hier zou je zo het race stuur kunnen uitwisselen voor een yoke. Dit was een soort kant en klaar pakket van Next Level Racing. Voor beste flexibiliteit kun je echter beter kijken naar aluminium profiel sim rigs. Dan kan je alles exact plaatsen waar je wilt. Kost wel meer tijd en moeite, maar dan is er vaak geen compromis nodig en kan je alles naar smaak inrichten.
Propane schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:20:
[...]

Race seat met flightsim spul kan ook heel goed, wel beetje afhankelijk van je hardware. Dit is mijn setup;

[Afbeelding]

Hier zou je zo het race stuur kunnen uitwisselen voor een yoke. Dit was een soort kant en klaar pakket van Next Level Racing. Voor beste flexibiliteit kun je echter beter kijken naar aluminium profiel sim rigs. Dan kan je alles exact plaatsen waar je wilt. Kost wel meer tijd en moeite, maar dan is er vaak geen compromis nodig en kan je alles naar smaak inrichten.
Juist, zoiets zocht ik! Maar dan heb ik wel de ruimte nodig voor m'n instrumentenpaneel (monitor + bord met cutouts als het ware..) én m'n radio's/knoppen/dat soort dingen. Maar dat kan op datzelfde board wel. Ik denk dat ik daar wel mee vooruit kan... bedankt!

ravw schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:59:
[...]

Misschien ook een idee om snel een cockpit te bouwen. als je enen beetje met hout kan werken.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dat is óngeveer het idee, alleen heb ik niet de ruimte voor die hele cabine eromheen. Ik zou dan een grote (=brede) monitor willen en de instrumenten wat 'verdelen' over de ruimte, en m'n Logitech knoppen/radio's etc. daarin willen integreren. Maar dan in de formfactor van een racing seat-achtig iets.

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:22
DigitalExorcist schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:54:
[...]

Juist, zoiets zocht ik! Maar dan heb ik wel de ruimte nodig voor m'n instrumentenpaneel (monitor + bord met cutouts als het ware..) én m'n radio's/knoppen/dat soort dingen. Maar dat kan op datzelfde board wel. Ik denk dat ik daar wel mee vooruit kan... bedankt!
Kost een duit maar dit ziet er ook super strak uit;

https://www.flightsimwebs....0&variant=43537897160938
Oh die is wél leverbaar daar! (De rode dan). Ja zoiets bedoel ik. Thnx.

Iemand WU 12 al binnen ?
Krijg hier constant de melding dat marketplace offline is...

dierkx36 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:15:
Iemand WU 12 al binnen ?
Krijg hier constant de melding dat marketplace offline is...
Hier nog niets
En staat je data wel aan op alles ..

ravw schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:41:
[...]

Hier nog niets
En staat je data wel aan op alles ..
Jep

Hier start de game ook "normaal" door.
Neem aan dat de PC versie ook gewoon de WU update aanbiedt bij het opstarten?

Volgens mij is WU 12 ook nog niet live..

[Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 23-02-2023 18:56]

Rivanov schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:55:
Hier start de game ook "normaal" door.
Neem aan dat de PC versie ook gewoon de WU update aanbiedt bij het opstarten?
normaal gesproken wel
Je moet het gelijk zien aan de screenshots in de loadscherm en vaak is het een kleien update vooraf
Maar ze zijn de laatste maanden wel vaker laat

Als ik dit topic volg dan is de update dus nog niet live.

https://forums.flightsimu...world-update-12/571023/63

Morgen pas de WU 12 ...

:( :(

Gezien heel europa dan wakker is geef ik je weinig kans, of een erg lage dl snelheid met de ms servers.

• lapino
Ga me toch eens wagen aan een airliner zoals de A320. Ergens aan te raden tutorials voor iemand die nihil ervaring heeft met airliners?

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:42
lapino schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:45:
Ga me toch eens wagen aan een airliner zoals de A320. Ergens aan te raden tutorials voor iemand die nihil ervaring heeft met airliners?
320simpilot op youtube. Je moet wel ff graven in z'n gigantische tutorial aanbod...
Pagina: 1 ... 304 ... 315 Laatste

Let op:
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee