• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03 17:00
dierkx36 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:05:
[...]

Ik gebruik zo ie zo de controllers niet ;)

Witte flitsen worden veroorzaakt door BLOOM : zet BLOOM op off en de witte flitsen zijn weg.

Is schijnbaar een bug die er al meer als een jaar inzit : bloom aan met laag fps niks aan de hand , bloom aan met hoog fps en je hebt die witte flitsen (dit is met DX12(beta) )

DLSS quality ziet er bij mij niet uit, kan amper de displays lezen.
Ook fps en frame times zijn slechter als met DX11.

Heb al weken met die settings zitten spelen, heb de settings die ik nu gebruik van een Canadees op het MSFS forum en dit werkt hier tot nu toe het best.

PS :
5800X3D en X570 moederboord zijn al weg, zit nu op een 7700x en X670E moederboord met 64GB RAM.

De desktop hier veranderd vaker van componenten dan het weer :X

Deze is trouwens ook handig voor settings :
MSFS2020*Vr Settings* Want the Best VR Performance & Clarity?Updated SU11* Your 1 click to Better VR
Heb je wel de V2 kabel (ik overigens niet)

en heb jij de 40XX of de 30XX kaart van NVIDIA

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

appie35 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:02:
[...]

Heb je wel de V2 kabel (ik overigens niet)

en heb jij de 40XX of de 30XX kaart van NVIDIA
Jep, heb de v2 kabel, en een RTX 4090. (Inno3D RTX 4090 iChill Frostbite)

v2 kabel kon je voorheen aanvragen bij HP, weet niet of dat nu nog kan gezien HP schijnbaar uit de VR producten stapt.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• Online JJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-03 17:08
dierkx36 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:05:
[...]

DLSS quality ziet er bij mij niet uit, kan amper de displays lezen.
Ook fps en frame times zijn slechter als met DX11.

Heb al weken met die settings zitten spelen, heb de settings die ik nu gebruik van een Canadees op het MSFS forum en dit werkt hier tot nu toe het best.
Als je DLSS Quality gebruikt (met name in VR), is het te adviseren om in OpenXR Tools je render settings op 150% of 200% te zetten. Zo wordt de wazige tekst grotendeels gecompenseerd en heb je toch voordeel van hogere FPS. Ik heb deze op 150% staan met DLSS Quality en heb steady 50 fps in VR. Met TAA gaat dat terug naar 40 fps.

i9 13900K | RTX 4090 | 64GB DDR5 @ 5600 | Z790 | 2TB M.2 | HP Reverb G2 | HTC Vive Pro

Online JJ schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:38:
[...]

Als je DLSS Quality gebruikt (met name in VR), is het te adviseren om in OpenXR Tools je render settings op 150% of 200% te zetten. Zo wordt de wazige tekst grotendeels gecompenseerd en heb je toch voordeel van hogere FPS. Ik heb deze op 150% staan met DLSS Quality en heb steady 50 fps in VR. Met TAA gaat dat terug naar 40 fps.
Als je je rendersettimgs op 150 of 200 zet, wat is dan de impact op je CPU ?
Frametimes etc..

• Online JJ
dierkx36 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:53:
[...]

Als je je rendersettimgs op 150 of 200 zet, wat is dan de impact op je CPU ?
Frametimes etc..
Ik probeer me niet geheel blind te staren op cijfers, maar wel dat het vloeiend loopt zonder haperingen. Ik merk een duidelijk verschil tussen TAA (35/40 fps) en DLSS Quality (60+ fps), maar uiteraard ten koste van de scherpte. Op Youtube kwam ik een video tegen over supersampling met OpenXR om deze scherpte terug te krijgen door deze op 150% te zetten (afhankelijk van je specs), zonder dat dat ten koste gaat van te veel frames. Nu draai ik steady 50 fps in VR zonder scherpteverlies. Het blijft maatwerk per systeem, maar ik zou het zeker eens proberen.

i9 13900K | RTX 4090 | 64GB DDR5 @ 5600 | Z790 | 2TB M.2 | HP Reverb G2 | HTC Vive Pro

Online JJ schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:36:
[...]

Ik probeer me niet geheel blind te staren op cijfers, maar wel dat het vloeiend loopt zonder haperingen. Ik merk een duidelijk verschil tussen TAA (35/40 fps) en DLSS Quality (60+ fps), maar uiteraard ten koste van de scherpte. Op Youtube kwam ik een video tegen over supersampling met OpenXR om deze scherpte terug te krijgen door deze op 150% te zetten (afhankelijk van je specs), zonder dat dat ten koste gaat van te veel frames. Nu draai ik steady 50 fps in VR zonder scherpteverlies. Het blijft maatwerk per systeem, maar ik zou het zeker eens proberen.
Heb het net geprobeerd hier :
Zelfs met OpenXR op 200% kan ik de displays gewoon niet lezen : 1 grote waas.
Shadercache opgeruimd en nog eens geprobeerd maar nog steeds hetzelfde.

'k hou het wel op TAA : haal netjes halve refresh rate van de G2 dus kwa stotteren valt het mee ;)

Mijn standpunt kwa hardware is net als die van motorbanden :
Je betaald voor de hele band : dan gebruik je ook de hele band
Dat er een 4090 en 7700x staan te zweten : hadden ze maar een vak moeten leren en geen GPU en CPU moeten worden.

edit:

DX12(beta) + TAA + BLOOM on - V-Sync off = geen witte flitsen : okay weten we dat ook weer

[Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 03-02-2023 14:05]

Zo, 2TB erbij geplaatst. Heb weer ademruimte voor m'n add-ons.

*waarom stoppen ze die NVMe aansluitingen ónder de videokaart.. moest m'n 4080 er weer uit halen om een simpele NVMe te plaatsen..*

Weet iemand hoe je constraints aanzet op de Garmin 5000 in de Cessna Longitude?
Je kunt het Flight Plan tonen in het display, aan de onderzijde en daar zie je ze wel. Maar is het ook mogelijk om deze "op de map" zelf te tonen?

[Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 03-02-2023 14:09]

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-03 23:51

djbarney

XBL: DeejayBarney

Rivanov schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:08:
Zo, 2TB erbij geplaatst. Heb weer ademruimte voor m'n add-ons.

*waarom stoppen ze die NVMe aansluitingen ónder de videokaart.. moest m'n 4080 er weer uit halen om een simpele NVMe te plaatsen..*

Weet iemand hoe je constraints aanzet op de Garmin 5000 in de Cessna Longitude?
Je kunt het Flight Plan tonen in het display, aan de onderzijde en daar zie je ze wel. Maar is het ook mogelijk om deze "op de map" zelf te tonen?
als ik de officiele manual moet geloven dan is dat niet een default optie die geboden word in het echte apparaat. zij hebben deze "oplossing" waarbij je zelf een punt aanmaakt iets voor je punt waar de constraint op zit, en die een msl mee geeft. die zie je vervolgens dan wel op de kaart op je route: https://support.garmin.com/en-US/?faq=gNXfjz8PDU6Mkel6PlbsuA

• Online JJ
dierkx36 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:56:
[...]

Heb het net geprobeerd hier :
Zelfs met OpenXR op 200% kan ik de displays gewoon niet lezen : 1 grote waas.
Shadercache opgeruimd en nog eens geprobeerd maar nog steeds hetzelfde.

'k hou het wel op TAA : haal netjes halve refresh rate van de G2 dus kwa stotteren valt het mee ;)

Mijn standpunt kwa hardware is net als die van motorbanden :
Je betaald voor de hele band : dan gebruik je ook de hele band
Dat er een 4090 en 7700x staan te zweten : hadden ze maar een vak moeten leren en geen GPU en CPU moeten worden.

edit:

DX12(beta) + TAA + BLOOM on - V-Sync off = geen witte flitsen : okay weten we dat ook weer
Jammer, was het proberen waard. Het blijft een spel van instellingen.

djbarney schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:17:
[...]

als ik de officiele manual moet geloven dan is dat niet een default optie die geboden word in het echte apparaat. zij hebben deze "oplossing" waarbij je zelf een punt aanmaakt iets voor je punt waar de constraint op zit, en die een msl mee geeft. die zie je vervolgens dan wel op de kaart op je route: https://support.garmin.com/en-US/?faq=gNXfjz8PDU6Mkel6PlbsuA
Oke, dan zie ik in ieder geval niet een instelling over het hoofd. ;)
Overigens is dat FLPN onderin echt heel handig. :)
Ook de TOD count-down. Top!

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• djbarney

djbarney

Rivanov schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:20:
[...]

Oke, dan zie ik in ieder geval niet een instelling over het hoofd. ;)
Overigens is dat FLPN onderin echt heel handig. :)
Ook de TOD count-down. Top!

[Afbeelding]
ik ben ondertussen nog even aan t doorzoeken, want die manual die ik linkte is volgens mij een ander product van ze dat er op lijkt.. :P kan dus zijn dat het wel mogelijk is, maar ik heb nog niet gevonden hoe dan :P

• djbarney

djbarney

djbarney schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:23:
[...]

ik ben ondertussen nog even aan t doorzoeken, want die manual die ik linkte is volgens mij een ander product van ze dat er op lijkt.. :P kan dus zijn dat het wel mogelijk is, maar ik heb nog niet gevonden hoe dan :P
ik kom voorlopig niet veel verder dan https://www.manua.ls/garmin/g5000/manual?p=277 en de volgende pagina waar een inset beschikbaar zou moeten zijn.. vreemd hoe constraints amper genoemd worden in die manual :)
Online JJ schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:19:
[...]

Jammer, was het proberen waard. Het blijft een spel van instellingen.
Toch begin ik steeds meer het gevoel krijgen dat het echt uitmaakt welk merk CPU je gebruikt.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:04
djbarney schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:59:
[...]

ik ben begonnen met alleen een thrustmaster 16000 joystick en idd twist voor rudder. it works, maar t was voor mij niet wat ik zocht. heb die joystick toen aan een neefje gegeven en die flightpack van thrustmaster gekocht met die t-flight pedals en de hotas plus diezelfde thrustmaster 16000 stick. de tflight rudders waren voor instappen redelijk, maar t irriteerde me steeds meer dus uiteindelijk daarvoor die mfg crosswinds besteld, en nog steeds dik dik tevreden mee. de hotas is vervangen door een honeycomb bravo (ondanks dat die hotas verder prima beviel, responsive genoeg, meer dan zat buttons) en voor de yoke heb ik dus een honeycomb alpha.

als ik met GA of boeing aan de slag ga, dan zet ik de alpha neer.. tis 2 beugeltjes aandraaien en een usb c kabeltje inpluggen en gaan.. de thrustmaster 16000m joystick staat standaard aangesloten en staat in de hoek voor de vliegtuigen die een sidestick hebben (airbus, sportspul, jets, heli's etc). kost 10 seconden om die er bij te pakken en weer ready..

de bravo zit ook niet standaard aangesloten hier, maar ligt naast het bureau, om ruimte te maken voor de laptops van t werk enzovoort. als het werk dan klaar is, even de laptops aan de kant, bravo zit binnen 1 minuut op zn plek, usb er in en weer ready om te gaan vliegen.. eerlijk gezegd, het laden van msfs duurt langer dan het klaarzetten van de hardware hier. de rudder pedals liggen gewoon vast aangesloten onder het bureau, op een plaat triplex, en die hele plaat schuif ik aan de kant als ik gewoon wil werken, en als ik wil vliegen komt ie weer in het midden te liggen, werkt prima. achterkant van de plaat hout ligt tegen de muur, dus die pedals kunnen ook niet weggeduwd worden ofzo
de yoke.throttle herpaatsen valt idd wel mee, maar doe pedalen storen me. vooral teleurgesteld in de kwaliteit van die turtle beach, denk dat ik toch voor de MFG's zal gaan.

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
lapino schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:11:
Ok thx, hier nog mensen die ooit met yoke/throttle/rudders hebben gewerkt en zijn overgestapt naar plaatsbesparende setup zoals een stick/throttle zonder pedalen?
Je kunt voor een plaatsbesparende setup ook andere controllers gebruiken die je al hebt. Het blijven maar knoppen en sticks. Zo hebben we het hier gedaan. Het ziet er misschien wat minder realistisch uit maar werkt top.

Een Logitech Racing Wheel G920 met pedalen als elevator trim en rudder pedalen. Het is niet meer dan Rudder Axis Left en Right koppelen en voor X-Plane bestaat er een gratis plugin.

De Heavy Equip Side panel voor Farming Simulator is ook goed te gebruiken in MSFS2020.
https://forums.flightsimu...2020-yes-it-worked/309112

Iemand al met deze gevlogen?

https://flightsim.to/file/45062/boeing-787-8

Doe nu mee met de Community Fly-In Friday: Benelux. :)

https://www.twitch.tv/msfsofficial

Voor de mensen die Sim brief gebruiken nu wel een handige tool in MSFS
Hoef je niet meer als je vlucht plane gesaved is uit het spel :P

https://nl.flightsim.to/file/48336/simbrief-panel

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:51
Nee nog niet, wat vindt je zelf van deze 787? Er is weinig over te vinden. Heeft het minimaal FBW niveau?
Even een tip voor de low & slow vliegers onder ons die ondanks hun Lamborghini opstelling van een PC die onregelmatige stutters/korte black screens hebben in VR :

Laat HwInfo64 op de achtergrond draaien als je met MSFS bezig bent en kijk na de stutters naar CPU CCD1 (of 2) (Tdie) temperatuur : grote kans dat de CPU tegen de thermische limiet is gevlogen.

Dit lijkt te komen door scenery die niet helemaal jofel is.
Tot nu toe heb ik 1 "echte" addon gevonden die het veroorzaakt (CYHZ van FsimStudios) en de vuurtorens van Return To Misty Mooring set lijken het ook te veroorzaken.

Als je een gebied heb met veel add-ons (zoals ondergeschrevene) zoek je je scheel welke het veroorzaakt.
Makkelijkst is dan de add-ons uit dat gebied weghalen en kijken wat er gebeurt als het gebied "kaal" is.

• lapino
Nog altijd ergens jammer dat je addons niet kan aan/uitzetten terwijl je in de sim zit. Heb nooit begrepen waarom per sé alles op voorhand moet ingeladen worden, als je er tijdens vliegen nooit mee in contact zou komen. Toch toch heel wat schelen als je gewoon addons kan activeren waar nodig tijdens je in de sim zit. Maar goed, zo zijn er nog wel zaken die zo basic lijken en er toch niet in zitten zoals deftige replays, profielen zodat je verschillende settings kan bewaren, control profielen zou je ook moeten kunnen exporteren/importeren, zou een stuk schelen om bijv throttles/sticks correct te configureren enz

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:48
cbr600f4i schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 09:31:
[...]

Nee nog niet, wat vindt je zelf van deze 787? Er is weinig over te vinden. Heeft het minimaal FBW niveau?
Is gebaseerd op de Heavy Division 787 mod en werkt alleen als je de Premium De Luxe versie van FS2020 hebt. Aangezien het geen standalone vliegtuig is maar slechts een verbetering van de standaard 787

Lang verhaal kort het is verbetering tegenover de standaard Asobo 787 maar heeft bij lang en na niet het niveau van de FlyByWire A32NX. Zoek je nog een leuke widebody om mee te vliegen is Headwind A330 misschien een leuke optie aangezien die gebaseerd is op de FlyByWire.

Lenovo Legion 5 I Ryzen 7 5800H I RTX 3070 8 GB I 64GB RAM I 2x 1TB SSD I Google Pixel 6

lapino schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:21:
Nog altijd ergens jammer dat je addons niet kan aan/uitzetten terwijl je in de sim zit. Heb nooit begrepen waarom per sé alles op voorhand moet ingeladen worden, als je er tijdens vliegen nooit mee in contact zou komen. Toch toch heel wat schelen als je gewoon addons kan activeren waar nodig tijdens je in de sim zit. Maar goed, zo zijn er nog wel zaken die zo basic lijken en er toch niet in zitten zoals deftige replays, profielen zodat je verschillende settings kan bewaren, control profielen zou je ook moeten kunnen exporteren/importeren, zou een stuk schelen om bijv throttles/sticks correct te configureren enz
Scenery in een aparte scenery map zetten en dan via addon linker doorlinken naar msfs.

Wil je een bepaalde scenery niet gebruiken kan je deze via addon linker uitzetten.

dierkx36 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:12:
Even een tip voor de low & slow vliegers onder ons die ondanks hun Lamborghini opstelling van een PC die onregelmatige stutters/korte black screens hebben in VR :

Laat HwInfo64 op de achtergrond draaien als je met MSFS bezig bent en kijk na de stutters naar CPU CCD1 (of 2) (Tdie) temperatuur : grote kans dat de CPU tegen de thermische limiet is gevlogen.

Dit lijkt te komen door scenery die niet helemaal jofel is.
Tot nu toe heb ik 1 "echte" addon gevonden die het veroorzaakt (CYHZ van FsimStudios) en de vuurtorens van Return To Misty Mooring set lijken het ook te veroorzaken.

Als je een gebied heb met veel add-ons (zoals ondergeschrevene) zoek je je scheel welke het veroorzaakt.
Makkelijkst is dan de add-ons uit dat gebied weghalen en kijken wat er gebeurt als het gebied "kaal" is.
ach er zijn er veel meer die het doen, maar goed dat neem je dan maar even voor lief die hikjes ... want om nu "kaal" te vliegen lijkt me ook niets
Ik heb zelfs XP12 maar totaal geen last van haperingen of wat, terwijl daar toch vaker meer dingen in de sims staan dan wat bij FS gebeurd ...
Het verschil met FS / XP12 , bij FS word alles pas op het laatste moment ingeladen , en je vliegt eigenlijk in een soort vierkantje , wat staat "mooi" is.
Bij XP12 hoeft er niets ingeladen te worden omdat alles al in geladen is ......
Hoe vaak ik al tegen iets aangereden heb , of gevlogen ben , omdat MSFS op het laatste moment dacht... he wacht hier hoort een gebouw te staan of een berg...... :o
Laat ik het maar even inladen.

nu de laatste tijd gelukkig wel een heel stuk minder maar MSFS blijft behelpen

Ik heb beide addons die jij benoemt maar bij RTMM heb ik geen last wal bij die Halifax Stanfield , maar dat ding is gewoon erg zwaar , en zeker niet fps vriendelijk
Hoop dat de makers hier nog eens wat aan gaan doen .

[Voor 6% gewijzigd door ravw op 04-02-2023 12:06]

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• lapino
dierkx36 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:37:
[...]

Scenery in een aparte scenery map zetten en dan via addon linker doorlinken naar msfs.

Wil je een bepaalde scenery niet gebruiken kan je deze via addon linker uitzetten.
doe ik maar is nog iets anders dan het on the fly kunnen. om maar voorbeeldje te geven…vlucht starten, dan oei foute livery. kan je niet aanpassen, terug naar menu en dan livery kiezen. allemaal niets erg maar zou beter kunnen.
ravw schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:04:
[...]

ach er zijn er veel meer die het doen, maar goed dat neem je dan maar even voor lief die hikjes ... want om nu "kaal" te vliegen lijkt me ook niets
Ik heb zelfs XP12 maar totaal geen last van haperingen of wat, terwijl daar toch vaker meer dingen in de sims staan dan wat bij FS gebeurd ...
Het verschil met FS / XP12 , bij FS word alles pas op het laatste moment ingeladen , en je vliegt eigenlijk in een soort vierkantje , wat staat "mooi" is.
Bij XP12 hoeft er niets ingeladen te worden omdat alles al in geladen is ......
Hoe vaak ik al tegen iets aangereden heb , of gevlogen ben , omdat MSFS op het laatste moment dacht... he wacht hier hoort een gebouw te staan of een berg...... :o
Laat ik het maar even inladen.

nu de laatste tijd gelukkig wel een heel stuk minder maar MSFS blijft behelpen

Ik heb beide addons die jij benoemt maar bij RTMM heb ik geen last wal bij die Halifax Stanfield , maar dat ding is gewoon erg zwaar , en zeker niet fps vriendelijk
Hoop dat de makers hier nog eens wat aan gaan doen .
Ook X-Plane 12 laad een vierkant in en laad het volgende vierkant als je in de buurt van een grens komt ;)
Zelfde als X-Plane 11
Micheal Brown heeft hier een tijd geleden een hele uitleg aan besteed

...alleen X-Plane doet het laden een stuk netter dan MSFS :X

X-Plane word niet beperkt door die $#!t X-Box limitering zoals MSFS en heeft dus veel beter de mogelijkheid gebruik te maken de ruimte die de componenten bieden (RAM, VRAM etc etc etc)

Heb X-Plane 12 ook, alleen doe er weinig mee, 'k wacht even tot het een stuk volwassener is en er meer add-ons uit zijn.
Staan al een stel add-ons in de wachtlijst staan om aan te schaffen tijdens een sale

[Voor 7% gewijzigd door dierkx36 op 04-02-2023 13:37]

lapino schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:21:
MSFS Addons Linker gebruiken. Ik heb daarin verschillende presets. Zo kan ik heel snel enkel hetgeen activeren wat ik op dat moment nodig heb. En heb via die app ook ingesteld dat FSLTL Traffic Injector automatisch gestart wordt, zodra de game wordt gestart. Je start MSFS dan ook op via de Addons Linker.
Echt een ideale app.

Zo heb ik gisteren mijn complete add-ons map verplaatst van de ene SSD naar de andere. In Addons Linker simpelweg de rootfolder aangepast en klaar. Alles in mijn officiële Community folder is een symbolic link naar mijn reguliere addons folder die ik ingedeeld heb in submappen.

[Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 04-02-2023 13:38]

MSFS onder DX12(beta) ook redelijk aan de praat (BLOOM uit lijkt geen effect op verlichting te hebben dus *O* ) , nu alleen nog uitdokteren hoe je objecten in de verte scherper kan krijgen onder DX12(beta)
MSFS gebruikt nou in LA +/- 60% VRAM : netjes.

In ieder geval, voor de slow & low vliegers : inibuilds heeft 2 gratis pakketten uit :
Maasai Mara Safari en Venica Beach LA

En dan voor de heli liefhebbers (ben volgens mij de enigste hier die iets met heli's doet maar swa) :
Binnen een paar weken komt Orbx met een LA Hospital helipad pack uit (net als de Orbx LA Polica helipad pack van een paar weken geleden)

En Aerosoft is met Oil platform Mexican Golf pack bezig : ETA onbekend.

[Voor 6% gewijzigd door dierkx36 op 04-02-2023 14:46]

dierkx36 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 14:37:

In ieder geval, voor de slow & low vliegers : inibuilds heeft 2 gratis pakketten uit :
Maasai Mara Safari en Venica Beach LA

En Aerosoft is met Oil platform Mexican Golf pack bezig : ETA onbekend.
die twee zijn erg leuk inderdaad
die Venice is een beetje GTA look like :9

En hoop dat Aerosoft daarna eens begint in Alaska, want daar staan er ook een hele zooi
Maar hoop dat ze dan nog wel een keer op MP komen

ravw schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:36:
[...]

die twee zijn erg leuk inderdaad
die Venice is een beetje GTA look like :9

En hoop dat Aerosoft daarna eens begint in Alaska, want daar staan er ook een hele zooi
Maar hoop dat ze dan nog wel een keer op MP komen
Orbx verkoopt hem wel al dacht ik.

Zat net even op het Aerosoft forum te lezen maar ze zeggen niks of er na deze nog een platform add-on komt.
Northsea is 1 van hun best verkochte add-ons ooit, dus als Mexican Gulf weer zo'n succes word zouden ze gek zijn als ze het niet doen.

Mogen ze ook een platform/FPSO addon maken van Nigeria van mij, effe de Bonga opzoeken en hopen dat dat onding eindelijk gezonken is.

Enigste wat ze nog wel een keer in die Northsea addon moeten veranderen is dat als je binnen 500 meter van een platform/jackup komt (safety zone) dat de kraan stopt met draaien.
Een draaiende kraan tijdens heli-operaties is in het echt dus een absolute no-go.

En dan ook nog een paar goed uitgewerkte offshore heli's : AW139 is goed, een AS365 zou perfect zijn maar een UH-60 neem ik ook genoegen mee.

dierkx36 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 16:04:
[...]

Orbx verkoopt hem wel al dacht ik.

Zat net even op het Aerosoft forum te lezen maar ze zeggen niks of er na deze nog een platform add-on komt.
Northsea is 1 van hun best verkochte add-ons ooit, dus als Mexican Gulf weer zo'n succes word zouden ze gek zijn als ze het niet doen.

Mogen ze ook een platform/FPSO addon maken van Nigeria van mij, effe de Bonga opzoeken en hopen dat dat onding eindelijk gezonken is.

Enigste wat ze nog wel een keer in die Northsea addon moeten veranderen is dat als je binnen 500 meter van een platform/jackup komt (safety zone) dat de kraan stopt met draaien.
Een draaiende kraan tijdens heli-operaties is in het echt dus een absolute no-go.

En dan ook nog een paar goed uitgewerkte offshore heli's : AW139 is goed, een AS365 zou perfect zijn maar een UH-60 neem ik ook genoegen mee.
Ja die kranen stond ik ook al van te kijken ....
Inderdaad die Bonga Deep-water Project mag ze naam wel eens aan gaan doen ......
Brazilië weet daar wel raad mee...... net nog een vliegdekschip naar 5000 m diepte laten zakken _/-\o_
Wat nou Milieuactivisten ....... >:)

de Bell 525 mag ook wel hoor , daar heb je een beetje ruimte in

Zou mooi zijn als ze de Deepwater Horizon in die addon van Mexico gaan maken , als eerbetoon

[Voor 6% gewijzigd door ravw op 04-02-2023 17:01]

Even met de H145 vanaf Liverpool naar Isle of Man via wat platformen en windmolen parken op de Ierse zee :

Poging 1) Uit de lucht gemept door een windmolen ...okay, die's nieuw :/
Poging 2) Gaat goed tot +/- 30 mijl uit gekust...weer slaat een beetje om... 35 knopen tegenwind

En toch, de verlichting in MSFS moet echt aan gesleuteld worden :
De 1ne keer moet je er ongeveer bovenop zitten voordat je ook maar iets van licht zie, nu zag je door de zware regenbuien heen Isle of Man liggen , +/- 25 mijl afstand.

dierkx36 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:05:
Even met de H145 vanaf Liverpool naar Isle of Man via wat platformen en windmolen parken op de Ierse zee :

Poging 1) Uit de lucht gemept door een windmolen ...okay, die's nieuw :/
Poging 2) Gaat goed tot +/- 30 mijl uit gekust...weer slaat een beetje om... 35 knopen tegenwind

En toch, de verlichting in MSFS moet echt aan gesleuteld worden :
De 1ne keer moet je er ongeveer bovenop zitten voordat je ook maar iets van licht zie, nu zag je door de zware regenbuien heen Isle of Man liggen , +/- 25 mijl afstand.
Je die windmolens geven niet mee ....
Maar de verlichting inderdaad dat is echt een ramp bij MSFS
Ik heb om die reden ook XP12 gekocht om eens normaal nacht vluchten te doen
Want dat is daarin zo veel mooier

ravw schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:10:
[...]

Je die windmolens geven niet mee ....
Maar de verlichting inderdaad dat is echt een ramp bij MSFS
Ik heb om die reden ook XP12 gekocht om eens normaal nacht vluchten te doen
Want dat is daarin zo veel mooier
Las het dat ze er in 12 veel aan gedaan hebben, bij 11 was verlichting ook heel wisselvallig.

Gebruik nou de beta van MSFS, verlichting is iets veranderd, meer gloed lijkt het, alleen op de 1ne plek is het heel goed en ergens anders moet je er ongeveer bovenop zitten.
Bij schepen en platformen is het ook nog niet wat het moet zijn.

Misschien loop ik wat achter, maar is die Aircraft & Avionics update er al? Ik heb al eventjes niet meer gesimmed en zie nu een update van 1,85GiB langskomen... maar ik hoor er weinig over op het forum hier.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

DigitalExorcist schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:25:
Misschien loop ik wat achter, maar is die Aircraft & Avionics update er al? Ik heb al eventjes niet meer gesimmed en zie nu een update van 1,85GiB langskomen... maar ik hoor er weinig over op het forum hier.
Ja, afgelopen week uitgekomen.

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:26
Ja die is afgelopen dinsdag geland. Maar niet heel boeiend als je het mij vraagt.
Had er meer last van nu ik de halve community map leeg moest gooien :9
JayZeeTie schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:33:
[...]

Ja die is afgelopen dinsdag geland. Maar niet heel boeiend als je het mij vraagt.
Grappig. Er wordt in dit topic oeverloos geluld over hardware en andere randzaken, dan komt er een keer een update die je best monumentaal en revolutionair kan noemen: zomaar gratis even wat Garmin-spul waarvoor je bij eerdere sims dik moest dokken, waardoor MSFS zo langzamerhand echt DE sims der sims wordt... en dan heeft niemand het erover en wordt het zelfs 'niet boeiend' genoemd... Spelen jullie echt wel dezelfde sim als ik speel? Lijkt haast van niet. Ik ben weer weg. Doei!
tup61 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:22:
[...]

[...]

Grappig. Er wordt in dit topic oeverloos geluld over hardware en andere randzaken, dan komt er een keer een update die je best monumentaal en revolutionair kan noemen: zomaar gratis even wat Garmin-spul waarvoor je bij eerdere sims dik moest dokken, waardoor MSFS zo langzamerhand echt DE sims der sims wordt... en dan heeft niemand het erover en wordt het zelfs 'niet boeiend' genoemd... Spelen jullie echt wel dezelfde sim als ik speel? Lijkt haast van niet. Ik ben weer weg. Doei!
De "meeste" draaiden de AAU Beta al enige tijd.. dus er is de afgelopen weken al genoeg over gepraat. Voor ons was de publieke launch dus niet meer zo groundbreaking aangezien we het al enige tijd gebruiken. ;)

• JayZeeTie
[...]

[...]

:+ _/-\o_

Ik vlieg momenteel voornamelijk met de PDMG.
Met de CJ4 ben ik met de WT mod de wereld al overgeweest. Dus dat die er nu standaard inzit is leuk voor de de meute die vanilla spelen (Bestaan die?)

Verder vind ik alle Garmin zooi veel te onderhandig en onoverzichtelijk. Ik prefeer gewoon een oude Steam gauge cockpit met een dikke GTN750 naast me.

Dus ik zie absoluut niet in wat deze update revolutionair maakt.
Over tot de orde van dit topic, iemand nog een 4090 waar die vanaf wil? :+

////
Anyhow, ik ben opzoek naar een optie om het wind geruis in de PMDG zachter te zetten.
Vroeger had je gewoon een optie SOUND in de FMC bij opties maar die is er nu niet meer.
Iemand suggesties?

[Voor 8% gewijzigd door JayZeeTie op 05-02-2023 15:02]

JayZeeTie schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:44:
[...]

////
Anyhow, ik ben opzoek naar een optie om het wind geruis in de PMDG zachter te zetten.
Vroeger had je gewoon een optie SOUND in de FMC bij opties maar die is er nu niet meer.
Iemand suggesties?
Als dit alleen bij de landingsgestel neer halen is , dan geven ze het advies om het gewoon met G te doen op je toetsenboord , dan moet het weg zijn dus niet via een controller of wat dan ook .

Dus zo als ze het aangeven.....als je de landingsgestel omhoog/omlaag-toewijzing verwijdert en toetsenbord "G" gebruikt

[Voor 10% gewijzigd door ravw op 05-02-2023 15:27]

• JayZeeTie
ravw schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:24:
[...]

Als dit alleen bij de landingsgestel neer halen is , dan geven ze het advies om het gewoon met G te doen op je toetsenboord , dan moet het weg zijn dus niet via een controller of wat dan ook .

Dus zo als ze het aangeven.....als je de landingsgestel omhoog/omlaag-toewijzing verwijdert en toetsenbord "G" gebruikt
Gear down mag best wat geluid geven. Wat ik overigens altijd met G doe.

Nee het gaat echt om de herrie die je in de cockpit hoort. Voor mijn gevoel hoor je meer wind dan motoren. Als ik het geluid zachter zet dan hoor ik mn oren nog even verder suizen.

In de oude PMDGs in Fs* kon je via de fmc naar options -> sound en van alles harder en zachter zetten. Helaas is die optie nu niet meer inbegrepen.

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-03 13:53
JayZeeTie schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:03:
[...]

Gear down mag best wat geluid geven. Wat ik overigens altijd met G doe.

Nee het gaat echt om de herrie die je in de cockpit hoort. Voor mijn gevoel hoor je meer wind dan motoren. Als ik het geluid zachter zet dan hoor ik mn oren nog even verder suizen.

In de oude PMDGs in Fs* kon je via de fmc naar options -> sound en van alles harder en zachter zetten. Helaas is die optie nu niet meer inbegrepen.
Hoor je in het echt niet meer de wind dan de motoren? Vooral in de cockpit? Ik weet het niet hoor, heb nooit in een cockpit gezeten (van een airliner), maar vind het geluid van de motoren (als passagier) altijd wel meevallen tov het windgeruis (tenzij je in een dc9/md80 achterin zit).

Ik vind zelfs soms in de PMDG dat, als je bijv. op 50% N1 zit, je de motoren te erg hoort, en dit zelfs als onrealistisch ervaar. Ik vind het daarom wel interessant om hier even op te reageren, en ben benieuwd hoe anderen hier over denken :)
mvbo schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:39:
[...]

Hoor je in het echt niet meer de wind dan de motoren? Vooral in de cockpit? Ik weet het niet hoor, heb nooit in een cockpit gezeten (van een airliner), maar vind het geluid van de motoren (als passagier) altijd wel meevallen tov het windgeruis (tenzij je in een dc9/md80 achterin zit).

Ik vind zelfs soms in de PMDG dat, als je bijv. op 50% N1 zit, je de motoren te erg hoort, en dit zelfs als onrealistisch ervaar. Ik vind het daarom wel interessant om hier even op te reageren, en ben benieuwd hoe anderen hier over denken :)
de motoren hoor je wel in de cockpit , en goed ook , het is niet voor niets dat ze met koptelefoons de ATC en zo aanspreken.. dat filter het geluid van de motoren weg , maar ook een klein beetje wind ruis is wel te horen
YouTube: Boeing 747 Cockpit View - Take-Off from Miami Intl. (MIA)

regen en hagel hoor je echt wel op het vliegtuig "slaan"

• mvbo
ravw schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:32:
de motoren hoor je wel in de cockpit , en goed ook , het is niet voor niets dat ze met koptelefoons de ATC en zo aanspreken
Dat vind ik een slecht argument, want waaruit blijkt dat ze dit doen vanwege motorgeluid of windgeluid?

Ik heb ook niet gezegd dat je de motoren niet hoort, ik denk alleen dat het windgeluid overheersend is in een airliner. Daarnaast zitten de piloten het verst weg van allemaal van de motoren en zal het daar helemaal meevallen (is mijn theorie).

Je merkt in de cabine bijvoorbeeld op TOD voornamelijk dat de AOA verandert en niet zo zeer dat de motoren vanuit ongeveer 80% N1 terug gaan naar 30%.

[Voor 11% gewijzigd door mvbo op 05-02-2023 20:12]

mvbo schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:10:
[...]

Dat vind ik een slecht argument, want waaruit blijkt dat ze dit doen vanwege motorgeluid of windgeluid?
Ga je eens verdiepen in het koptelefoon gebruik dan is dit geen slecht argument , maar puur op wetenschap gebaseerd ;)

Ruisonderdrukkingstechnologie ontwikkeld voor piloten

De ruisonderdrukkingstechnologie is ontwikkeld om de oren van piloten te beschermen tijdens het vliegen. Deze technologie maakt gebruik van Active Noise Control (ANC), in het Nederlands actieve geluidscontrole genoemd. Actieve geluidscontrole heeft als doel om ongewenst omgevingsgeluid te blokkeren. Met behulp van een kleine microfoon die het externe geluid met een lagere frequentie opvangt, herhaalt een interne versterker de ruis "niet synchroon". Wanneer de externe geluidsgolven hoge pieken hebben, bevindt het geluid van de versterker zich in het lage bereik van de geluidsgolven. De ongewenste geluidsgolven worden door de gewenste golven onderdrukt.

Ruisonderdrukkende hoofdtelefoons voor laagfrequente geluiden

Ruisonderdrukking werkt vooral goed voor laagfrequente, dreunende geluiden zoals het geluid van vliegtuigmotoren of machines. Ruisonderdrukkende hoofdtelefoons zijn minder effectief bij hoge frequentie geluiden of geluiden die kort of scherp zijn, zoals lachen of brekend glas.

Wind is voornamelijk een scherp/hoog geluid (fluitend) dus zal minder gedempt worden.

• upclocker
  • Nu online
ravw schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:28:
[...]

Ga je eens verdiepen in het koptelefoon gebruik dan is dit geen slecht argument , maar puur op wetenschap gebaseerd ;)

Ruisonderdrukkingstechnologie ontwikkeld voor piloten

De ruisonderdrukkingstechnologie is ontwikkeld om de oren van piloten te beschermen tijdens het vliegen. Deze technologie maakt gebruik van Active Noise Control (ANC), in het Nederlands actieve geluidscontrole genoemd. Actieve geluidscontrole heeft als doel om ongewenst omgevingsgeluid te blokkeren. Met behulp van een kleine microfoon die het externe geluid met een lagere frequentie opvangt, herhaalt een interne versterker de ruis "niet synchroon". Wanneer de externe geluidsgolven hoge pieken hebben, bevindt het geluid van de versterker zich in het lage bereik van de geluidsgolven. De ongewenste geluidsgolven worden door de gewenste golven onderdrukt.

Ruisonderdrukkende hoofdtelefoons voor laagfrequente geluiden

Ruisonderdrukking werkt vooral goed voor laagfrequente, dreunende geluiden zoals het geluid van vliegtuigmotoren of machines. Ruisonderdrukkende hoofdtelefoons zijn minder effectief bij hoge frequentie geluiden of geluiden die kort of scherp zijn, zoals lachen of brekend glas.

Wind is voornamelijk een scherp/hoog geluid (fluitend) dus zal minder gedempt worden.
Op kruishoogte hoor je voornamelijk alleen windgeruis en de airco blazen. Is echt best wel een lawaai in de cockpit. Is zelfs te zien op de audiogram na jaren vliegen.

• mvbo
ravw schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:28:
[...]
Onzin. Ik werk regelmatig in ruimten met enorm veel luchtverplaatsing en hierin werkt ANC ook prima, ook als de toonhoogte heel hoog is. ANC werkt minder goed waarbij er veel verschil is tussen hoog/laag, maar in een constante toonhoogte (zoals in een vliegtuig) is dit prima. Ik ben nog steeds niet overtuigd.

[Voor 5% gewijzigd door mvbo op 05-02-2023 21:04]

upclocker schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:53:
[...]

Op kruishoogte hoor je voornamelijk alleen windgeruis en de airco blazen. Is echt best wel een lawaai in de cockpit. Is zelfs te zien op de audiogram na jaren vliegen.
klopt het is geen rustige/stille werkplek.

Maar is daar jaren geleden ook niet eens onderzoek naar gedaan?
want zo iets staat me nog wel bij ..
Want het was wel voornamelijk de hoge tonen waar het gehoor van achter uitging (wind)

[Voor 23% gewijzigd door ravw op 05-02-2023 21:05]

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:45

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ravw schreef op zondag 5 februari 2023 @ 20:57:
[...]
klopt het is geen rustige/stille werkplek.

Maar is daar jaren geleden ook niet eens onderzoek naar gedaan?
want zo iets staat me nog wel bij ..
Want het was wel voornamelijk de hoge tonen waar het gehoor van achter uitging (wind)
Het is wel iets waar je hele mooie oplossingen voor hebt natuurlijk: https://boseaviation.com/

Al zijn die grote headsets vooral iets voor props die een stuk meer herrie maken. Maar die voor jets hebben ook ANC.

Edit: Oeps, dit was al langsgekomen, ik zat nog een eindje terug in de discussie :X
Lol 8)7 8)7 8)7

Lijkt me toch niet super veilig trouwens. Stel dat het elastiek knapt en een andere schakelaar omzet wat je zo gauw niet merkt.. En de andere 2 knoppen, panel brightness is niet zo heel belangrijk maar de stabiliser trim?

[Voor 36% gewijzigd door GekkePrutser op 06-02-2023 11:20]

Geen verkoop in posts. Je mag wel een verwijzing maken in je signature.

Heb net een andere panel besteld, van een nieuwe fabrikant, dus er komt er een Virpil CP #1 beschikbaar zodra de nieuwe binnen is.

[Voor 29% gewijzigd door Ircghost op 06-02-2023 14:12]

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:58
Geen V&A in posts

[Voor 91% gewijzigd door Ircghost op 06-02-2023 14:13]

i7 7700K - Asus Prime Z270-A - 32GB DDR4 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 850 Pro - Oculus Quest 2 - Oculus Referral Link

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:09
JayZeeTie schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:33:
[...]

Had er meer last van nu ik de halve community map leeg moest gooien :9
Ik henoem de map altijd naar CommunityX en start daarna de sim en laat de updates lopen. Daarna sluit ik af, gooi de (lege) Community map weg en hernoem ComminityX weer naar Community.

Werkt altijd prima :)
Geen V&A in posts

[Voor 117% gewijzigd door Ircghost op 06-02-2023 14:13]

• Corrigan
  • Niet online
[...]

[...]

MSFS is DE sims der sims, monumentaal en revolutionair? Dat is wel erg overdreven wanneer je ook met X-Plane 12 serieus vliegt.

Aan MSFS2020 mankeert nog steeds genoeg, ook na al die jaren. Maar ook aan X-Plane 12 want die is ook lang niet perfect, al is die wel jaren jonger.

Beiden flight sims hebben hun sterke en zwakke punten.
Gewoon vliegen met beide is de revolutionaire keuze. 8)
Corrigan schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:00:
[...]

MSFS is DE sims der sims, monumentaal en revolutionair? Dat is wel erg overdreven wanneer je ook met X-Plane 12 serieus vliegt.
Zo moeten gaan samen werken ...
Grafix -- MSFS
Vlieg eigenschappen / manier van opstarten en software beheer -- X plane
FPS - VR - Aerofly 2 / VR

Dan krijg je pas een goede sim... oja bing er uit en google earth er in _/-\o_

• Corrigan
  • Niet online
ravw schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:38:
[...]

Zo moeten gaan samen werken ...
Grafix -- MSFS
Vlieg eigenschappen / manier van opstarten en software beheer -- X plane
FPS - VR - Aerofly 2 / VR

Dan krijg je pas een goede sim... oja bing er uit en google earth er in
De lange opstarttijd van MSFS vindt ik vooral een groot nadeel.
Alleen de world scenery overdag vindt ik grafisch echt beter met MSFS. De gedetailleerde weergave van de toestellen, de belichting en het 's-nachts vliegen doet X-Plane 12 grafisch weer beter. Soms is het zo goed dat ik bij screenshots wel twijfel of het niet echt is.

Zoals deze. Echt of niet?

[Voor 3% gewijzigd door Corrigan op 06-02-2023 17:12]

Corrigan schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:09:
[...]

Alleen de world scenery overdag vindt ik grafisch echt beter met MSFS. De gedetailleerde weergave van de toestellen, de belichting en het 's-nachts vliegen doet X-Plane 12 grafisch weer beter. Soms is het zo goed dat ik bij screenshots wel twijfel of het niet echt is.

Zoals deze. Echt of niet?
[Afbeelding]
ja klopt , nacht verlichting is in XP wel beter
Maar ik zie dat soort screenshots ook wel met FS waarvan ik denk , is dit echt of FS
Om er maar even 2 er uit te pakken

[Voor 13% gewijzigd door ravw op 06-02-2023 17:30]

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:48

Lenovo Legion 5 I Ryzen 7 5800H I RTX 3070 8 GB I 64GB RAM I 2x 1TB SSD I Google Pixel 6

• Corrigan
  • Niet online
Die KLM lijkt inderdaad net echt. Die eerste lijkt niet zo echt, is net te overdreven glad en zo ziet de maan er ook niet uit. :P

Met X-Plane 12 haal je de te overdreven foto's er ook zo uit. Al zijn al die failures wel een uitdaging.
Langer dan 5 minuten full throttle met de DA-42 dan ga je over de limiet en krijg je dit werk.

• lapino
Dat mis ik wel in MSFS ook, dat je een vliegtuig compleet om zeep kan helpen én dat dat grafisch ook iets doet. Zo kan ik de Kodiak foutief starten, maar je hoort dat enkel. Niks te zien.
Corrigan schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:53:
Die KLM lijkt inderdaad net echt. Die eerste lijkt niet zo echt, is net te overdreven glad en zo ziet de maan er ook niet uit. :P

Met X-Plane 12 haal je de te overdreven foto's er ook zo uit. Al zijn al die failures wel een uitdaging.
Langer dan 5 minuten full throttle met de DA-42 dan ga je over de limiet en krijg je dit werk.

[Afbeelding]
Moet je eens met die Cessna tegen een berg op knallen, je gaat in puzzelstukjes naar beneden. :D

Ik heb nu ook wel een raar iets bij Xplane als mijn vliegtuig crashed , dan kan ik het spel ook op nieuw opstarten .. want dan is het gelijk dit programma werkt niet meer :D
maar goed 1 min later vlieg je wel weer , beter dan 10 min wachten voor dat ik in menu bent
maar leuk is anders

lapino schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:07:
Dat mis ik wel in MSFS ook, dat je een vliegtuig compleet om zeep kan helpen én dat dat grafisch ook iets doet. Zo kan ik de Kodiak foutief starten, maar je hoort dat enkel. Niks te zien.
Ga eens met de Goose vliegen van Big radials.
Die geeft echt wel rook , te lang in de hoge toeren en je kunt het vergeten

Twee werktitels toegevoegd aan ingame store , TBM dacht ik en die Longitude

[Voor 6% gewijzigd door ravw op 06-02-2023 19:26]

Voor wie even los wel gaan als grondwerker :-)
Airport sim op steam is nu verkrijgbaar als demo
https://store.steampowered.com/app/1715280/AirportSim/
Voor de die hard vliegfanaten toch wel eens leuk om het ook eens te doen

Ga dit vanavond eens proberen met mijn 5800x3D. :)

https://github.com/PrimeO...X3D-Guide-with-PBO2-Tuner
If you own the Ryzen 7 5800x3D then undervolting is almost a must to get the most out of it. Within 5 minutes you can make your CPU clockspeed run a lot faster and the temperatures of the CPU will be in my case -15c lower than default on average. It also greatly reduces the noise from the CPU fan. In FS I also gained 4 fps and the temps are 12c lower.

The difference between a stock voltage 5800x3D and a undervolting CPU is huge. The temps are lower, the clock speeds are higher and it draws less power.

Follow this guide if you’re interested , you’ll be done in 5 minutes. Note: you can change the values to whatever you like but the minimum is -30. I set all cores to -30 and I haven’t had a crash in a month.
Bron: https://forums.flightsimu...-undervolt-guide/574169/4

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-03 10:34
Voor de airliners hier: zijn er betrouwbare methodes om de cruise te skippen naar bv. een punt voor de tod? Vermoed dat dit niet kan, maar wou het hier toch eens vragen. In de FBW a32nx is 4x sim rate een optie, lees ik. Slew/teleport kan ook maar dan klopt de fuel/tijd niet (en de MCDU?)? In de fenix a320ceo kun je de sim rate niet verhogen? Mss dat in long haulers (747 salt, 78 heavy mods) teleport wel ondersteund is; of vliegt iedereen cruises van 6 uur+ in real time?

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Corrigan schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:53:
...

[Afbeelding]
Mag dat niet dan? :+

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

logion schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:39:
of vliegt iedereen cruises van 6 uur+ in real time?
Hier gewoon realtime
En met de lange vluchten kun je gewoon wat anders gaan doen , je hoeft er niet 6 uur er achter te gaan zitten.
Maar als dat te lang duurt maak je gewoon een tussen stop , dan kom je ook wel waar je wezen moet.

Voor de airliners hier: zijn er betrouwbare methodes om de cruise te skippen naar bv. een punt voor de tod? Vermoed dat dit niet kan, maar wou het hier toch eens vragen. In de FBW a32nx is 4x sim rate een optie, lees ik. Slew/teleport kan ook maar dan klopt de fuel/tijd niet (en de MCDU?)? In de fenix a320ceo kun je de sim rate niet verhogen? Mss dat in long haulers (747 salt, 78 heavy mods) teleport wel ondersteund is; of vliegt iedereen cruises van 6 uur+ in real time?
Ik vlieg alles realtime. Eerlijk bekennen dat ik ook nog geen 6+ uur vluchten heb gedaan. 1,5 tot 2 uur is tot nu toe wel de max. Dan scheelt het wel dat ik een extra monitor heb waarop ik dan in de tussentijd andere dingen kan doen. ;)

En zet altijd een podcast op.

Rivanov schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:43:
[...]

Ik vlieg alles realtime. Eerlijk bekennen dat ik ook nog geen 6+ uur vluchten heb gedaan. 1,5 tot 2 uur is tot nu toe wel de max. Dan scheelt het wel dat ik een extra monitor heb waarop ik dan in de tussentijd andere dingen kan doen. ;)

En zet altijd een podcast op.
Die lange vluchten zijn leuk , zeker als je die echt helemaal uitgaat zitten.
EHAM - TNCC heb ik al gedaan
Zuid Africa ( Kaapstad ) naar Amsterdam ook al wel
London - Dubai ook al gedaan
Het is echt een gaaf gevoel dan als je aan de gate staat.
Zo van YES we hebben het gedaan ..

1 a 2 uurtjes is wel leuk voor tussendoor , maar hier ligt het gemiddelde denk ik op 3/4 uurtjes
En ja ik zit dan ook gewoon een film te kijken of gewoon op het forum zitten

Wil nog eens van New york naar Sydney of zo.
Singapore naar New York ook wel eens leuk om te doen
Maar met dat soort vluchten wil ik wachten op de A380

• logion
Realtime high altitude cruise in AP is niet aan mij besteed, maar ieder zijn meug natuurlijk.

Voor de fbw a32nx zijn er een aantal settings waarmee je de beperkingen op de sim rate kunt tweaken. PMDG heeft blijkbaar sim rate ingebouwd in hun 737ng. Wordt uitvoerig beschreven in deze YT tutorial. Vermoed dat dit ook naar hun 7X komt.

Vandaag de release van de PMDG 737-900.

PMDG 737-900 Release Date:
I've mentioned a few times that we would give you a bit of advance warning once we have a plan for the release date on the PMDG 737-900 for Microsoft Flight Simulator.

We have just given what we hope will be the final beta for the PMDG 737-900 to our testing team, and unless something really horrific is discovered, we are planning to release her sometime after 1800Z/07FEB23. This buildout took quite a bit longer than planned, but we are really happy with how she has turned out. Pricing is expected to land between the 600 and the 700/800, with final pricing being announced at release time.

This package includes both the 737-900 and 737-900ER with blended winglets and split scimitar winglets.

PMDG 737-600/700/800 Updates:
Concurrent with the release of the 737-900, we will be releasing update for the 737-600/700/800 series airplanes in order to keep all four fleet types in sync. This update series is largely focused on smoothing out some annoyances, bug fixes throughout the airplane and continued improvements in airplane handling. (eliminating notchiness with nearly-centered ground steering, for example!)

[Voor 86% gewijzigd door Rivanov op 07-02-2023 14:03]

> This buildout took quite a bit longer than planned,

Zeggen ze elke keer.
Efb is ook maar weer eens naar achteren geschoven

• Corrigan
  • Niet online
Ik vlieg realtime nooit lang alleen op de automatische piloot. Een urenlange simulatie van een computer die een vluchtcomputer nadoet geloof ik wel. Zeker met de huidige energiekosten.

Maar ja het kan. Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen het heerlijk vinden om urenlang in de sim als passagier uit het raampje gaan zitten turen met een muziekje op.

Vanaf start van de cruise skip ik altijd met de menubalk met >> van MSFS direct naar descent of approach.

Met X-Plane is het een aantal keren op Alt T drukken en de tijd vliegt voorbij.
Corrigan schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:55:
[...]

Ik vlieg realtime nooit lang alleen op de automatische piloot. Een urenlange simulatie van een computer die een vluchtcomputer nadoet geloof ik wel. Zeker met de huidige energiekosten.

Maar ja het kan. Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen het heerlijk vinden om urenlang in de sim als passagier uit het raampje gaan zitten turen met een muziekje op.

Vanaf start van de cruise skip ik altijd met de menubalk met >> van MSFS direct naar descent of approach.

Dit werkt enkel als je FPLN via de World Map instelt, niet vanuit Cold/Dark in de FMC.

• logion
Corrigan schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:55:
[...]

Weet je of je dan ook fuel hebt verbrand? Want anders land je veel te zwaar, lijkt me.
Rivanov schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:09:
[...]

Dit werkt enkel als je FPLN via de World Map instelt, niet vanuit Cold/Dark in de FMC.
Kunnen we in de a32nx het FLPN van de MCDU syncen met het MSFS flight plan? Of desnoods het simbrief plan in het MSFS world map flpn inladen?

• Corrigan
  • Niet online
Rivanov schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:09:
[...]

Klopt. Je kunt de sim tijd ook doorspoelen met <R> <Ctrl> en de + of - op de num pad.

• lapino
Zonet de turtlebeach rudder pedals terug ingepakt voor retour naar Amazon. Zeer goeie pedals maar vond ze toch net iets teveel plastic voor de prijs, en vooral de beweging voelde toch niet helemaal 'smooth' aan (je voelt echt dat het plastic rails zijn). Terug naar Amazon en in opwelling de MFG's besteld incl damper. Eigenlijk compleet overkill voor wat ik doe, maar yolo zeker... Heb ze wel met de normale (airliner) pedals besteld, de cessna of TBM addons vind ik vrij duur voor plastic 3D printed pedaaltjes. Misschien later. Leek me beter om dat extra geld te investeren in de damper. 410 euro voor pedalen. Ben goed zot :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:39

franssie

Save the albatross

@lapino laat je niet gek maken door de hardware. Ik vlieg het meeste C172 maar wel met de Airbus joystick. In het echt vlieg je toch ook 95% met je linkerhand in de linkerstoel dus die tweede hendel mis je niet. Beide heb je alleen nodig voor heftige Airport'77 scenarios met veel force feedback :+

Ook de pedalen, je kan het zo realistisch maken en kopen als je wil, maar uiteindelijk wil je gewoon op het lijntje blijven bij een taxi en techt blijven bij een take off. en scheef kunnen trappen bij een te hoge approach.

edit:
Ik heb best veel radio spul etc, dus dat bedien ik met mijn rechterhand, ook het trimwiel, de AP, net zoals in de auto stuur ik links.

[Voor 12% gewijzigd door franssie op 07-02-2023 20:05]

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• lapino
goh ja, zoals ik zei overkill maar ben in veel zaken zo dat ik liever betaal voor kwaliteit. het is en blijft een hobby, waar ik heel wat uren plezier uithaal (nog veel te leren). heb een honeycomb yoke en throttle en de airbus stick, dus icm met die mfg’s behoorlijk deftige setup denk ik. en als ik de centen ooit nodig heb dan verkopen die dingen best goed. ik vraag me vaak af waarom ik uren bezig ben met die sim en tegelijk nooit zoveel voldoening gehaald uit filmpjes bekijken hoe een vor approach te doen en dat dan in de sim zelf kunnen uitvoeren.

ik wen moeilijk aan een stick, vlieg meestal de tbm of piper en dan voelt die yoke veel natuurlijker aan.

[Voor 29% gewijzigd door lapino op 07-02-2023 20:17]

• djbarney

djbarney

lapino schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 19:45:
Zonet de turtlebeach rudder pedals terug ingepakt voor retour naar Amazon. Zeer goeie pedals maar vond ze toch net iets teveel plastic voor de prijs, en vooral de beweging voelde toch niet helemaal 'smooth' aan (je voelt echt dat het plastic rails zijn). Terug naar Amazon en in opwelling de MFG's besteld incl damper. Eigenlijk compleet overkill voor wat ik doe, maar yolo zeker... Heb ze wel met de normale (airliner) pedals besteld, de cessna of TBM addons vind ik vrij duur voor plastic 3D printed pedaaltjes. Misschien later. Leek me beter om dat extra geld te investeren in de damper. 410 euro voor pedalen. Ben goed zot :)
veel plezier er mee, ik heb er zelf in ieder geval geen spijt van. Benieuwd naar je ervaring met de damper, zet je die er meteen op of pas na enige tijd om even het verschil te testen? zit zelf nog te overwegen om hem "af te maken" met de damper er nog bij, maar aan de andere kant ben ik al dik tevreden zonder de damper..

• lapino
Zal het laten weten, leek me interessantst om die meteen bij te bestellen. Nog getwijfeld over de cessna/tbm pedalen maar dat zijn plastic 3D geprinte dingen en lijkt me niet meteen 30 euro waard tov de damper die volgens reviews toch heel wat impact heeft. Kan hem altijd wel kwijt mocht die onnodig blijken voor mijn gebruik.

• renem
  • Laatst online: 12-03 23:21
lapino schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:01:
Zal het laten weten, leek me interessantst om die meteen bij te bestellen. Nog getwijfeld over de cessna/tbm pedalen maar dat zijn plastic 3D geprinte dingen en lijkt me niet meteen 30 euro waard tov de damper die volgens reviews toch heel wat impact heeft. Kan hem altijd wel kwijt mocht die onnodig blijken voor mijn gebruik.
Ik ben ook wel benieuwd naar die damper. Ik heb zelf ook de goedkope Thrustmaster rudders gehad en daarna de MFG, er ging een wereld voor me open toen ik die laatste voor het eerst ging gebruiken, die dingen zijn zo ontzettend fijn. Een hoop geld terwijl ze bij mij ook meer niet dan wel gebruikt worden, maar ik heb er absoluut nooit spijt van gehad.

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:01:

Ook de pedalen, je kan het zo realistisch maken en kopen als je wil, maar uiteindelijk wil je gewoon op het lijntje blijven bij een taxi en techt blijven bij een take off. en scheef kunnen trappen bij een te hoge approach.
+1 Ik vlieg met G920 racing pedals als rudder pedals en dat werkt perfect om op het lijntje te blijven.

Ik had geen zin om weer een controller erbij te moeten nemen met steeds het gedoe om te moeten wisselen.

Het blijven maar een stel trappers.
Oersolide roestvast stalen Logitech kwaliteit trappers. :)

Screenshots mogen in het daarvoor bedoelde topic: [Flightsim] Screenshots collage, zie de Topic Warning.

[Voor 107% gewijzigd door Ircghost op 08-02-2023 08:51]

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Rivanov schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:02:
[YouTube: MSFS | PMDG 737-900/-900ER Release Day Live First Flight - Amsterdam to Alicante on VATSIM!]

Vandaag de release van de PMDG 737-900.

PMDG 737-900 Release Date:
I've mentioned a few times that we would give you a bit of advance warning once we have a plan for the release date on the PMDG 737-900 for Microsoft Flight Simulator.

We have just given what we hope will be the final beta for the PMDG 737-900 to our testing team, and unless something really horrific is discovered, we are planning to release her sometime after 1800Z/07FEB23. This buildout took quite a bit longer than planned, but we are really happy with how she has turned out. Pricing is expected to land between the 600 and the 700/800, with final pricing being announced at release time.

This package includes both the 737-900 and 737-900ER with blended winglets and split scimitar winglets.

PMDG 737-600/700/800 Updates:
Concurrent with the release of the 737-900, we will be releasing update for the 737-600/700/800 series airplanes in order to keep all four fleet types in sync. This update series is largely focused on smoothing out some annoyances, bug fixes throughout the airplane and continued improvements in airplane handling. (eliminating notchiness with nearly-centered ground steering, for example!)
Is dit nou eindelijk een livery zonder KLM 100 sticker er op vanuit PMDG?
Of is dit een community livery?

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

Crap. M’n Auto Pushback Toolbar doet wonky. Vaak als ik de pre-planned pushback start, dan krijg je die “voice-over”. 9 van de 10 keer wordt iedere zin dubbel uitgesproken. Maar nu werkt de pushback helemaal niet meer. Het vliegtuig wordt “aangekoppeld” maar wordt vervolgens niet teruggeduwd.

Ook de ground services werken niet meer.
Had al wat gezocht en het kan liggen aan bepaalde airports die z’n eigen ground services hebben. Maar dat is een klote werk om uit te zoeken wélke het is..

Iemand toevallig iets soortgelijks gehad en weten op te lossen?

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Ben even benieuwd naar of iemand mij hier wat hardware/game settings/driver tips & tricks kan geven aangaande de FS2020 preformance van mijn systeem:

Ik vlieg eigenlijk uitsluitend met de PMDG 737, niet met de standaard FS2020 toestellen, te entry-level.

Heb een RTX 3090ti, Intel i9 12900K en 64GB DDR5 5600 Mhz & Dell UltraSharp U3219Q (60hz) scherm.
Alles draait op NVME SSD's PCIe4 qua storage.
Lijkt mij qua hardware (meer dan?) voldoende. Of moet er toch wat vervangen worden?
Doe niet aan OC-en.
DSLSS geprobeerd, maar vond dat te blurry resultaten opleveren bij movement.
Heb 't idee dat ik qua performance nog lang niet het maximale er uit haal.

FS2020 ingame settings, geen settings in Nvidia Control Panel aangepast:
Display Mode: Full Screen
Full Screen Resolution: 3840x2160
Anti-Aliasing: TAA
Render Scaling (Rendering Resolution at 3840x2160): 100
AMD FidelityFX sharpening: 100
V-SYNC: On
Nvidia Reflex Low latency: Off
Frame Rate Limit: 100% Monitor Refresh Rate
HDR10: Off
DirectX: 11
Global Rendering Quality: Ultra

Advanced Settings:
Terrain Level of Detail: 200
Off Screen Terrain Pre-Chacing: Ultra
Terran Vector Data: Ultra
Buildings: Ultra
Trees: Ultra
Grass and Bushes: Ultra
Object Level of Detail: 200
Volumetric Clouds: Ultra
Texture Resolution: Ultra
Anisotropic Filtering: 16x
Texture Supersampling: 6x6
Texture Synthesis: Ultra
Water Waves: High
Shadow Maps: 2048
Terrain Shadows: 1024
Contact Shadows: Ultra
Windshield Effects: Ultra
Ambient Occlusion: Ultra
Cubemap Reflections: 256
Raymarched Reflections: Ultra
Light Shafts: Ultra
Bloom: On
Depth of Field: Ultra
Motion Blur: Off
Lens Correction: Off
Lens Flare: Off
Glass Cockpit Refresh Rate: Medium

FPS is niet constant (beetje Flight Sim eigen ook).
Clear sky (no weather) condities:
Aankomst/Vetrek Schiphol: 45 fps
Hoog in de lucht: 50 fps
Op de grond (Schiphol): 35 fps

CPU Temp: 70C
CPU Load: 5-10% (echt heel laag...)
GPU Temp: 70C
GPU Load: 70%
Memory Usage: 7GB (FS2020.exe proces in Task Manager)

Qua koeling, alles zit in een Be quiet! Pure Base 500
Met daarin 5x Be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm
CPU zit onder een Noctua NH-D15 chromax.black.

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03 17:00
Er is zojuist een nieuwe NVIDIA driver uit!

Merk lichte verbetering in VR (HP Reverb G2)

Ga nu in het control panel de instelling: Laat de 3D toepassing beslissen aanzetten.

Ook de experience center wordt geupdated!

@Derice probeer DX 12

[Voor 90% gewijzigd door appie35 op 08-02-2023 16:43]

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

• martin484
  • Laatst online: 23:08
Derice schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:59:
Ben even benieuwd naar of iemand mij hier wat hardware/game settings/driver tips & tricks kan geven aangaande de FS2020 preformance van mijn systeem:

Ik vlieg eigenlijk uitsluitend met de PMDG 737, niet met de standaard FS2020 toestellen, te entry-level.

Heb een RTX 3090ti, Intel i9 12900K en 64GB DDR5 5600 Mhz & Dell UltraSharp U3219Q (60hz) scherm.
Alles draait op NVME SSD's PCIe4 qua storage.
Lijkt mij qua hardware (meer dan?) voldoende. Of moet er toch wat vervangen worden?
Doe niet aan OC-en.
DSLSS geprobeerd, maar vond dat te blurry resultaten opleveren bij movement.
Heb 't idee dat ik qua performance nog lang niet het maximale er uit haal.

FS2020 ingame settings, geen settings in Nvidia Control Panel aangepast:
Display Mode: Full Screen
Full Screen Resolution: 3840x2160
Anti-Aliasing: TAA
Render Scaling (Rendering Resolution at 3840x2160): 100
AMD FidelityFX sharpening: 100
V-SYNC: On
Nvidia Reflex Low latency: Off
Frame Rate Limit: 100% Monitor Refresh Rate
HDR10: Off
DirectX: 11
Global Rendering Quality: Ultra

Advanced Settings:
Terrain Level of Detail: 200
Off Screen Terrain Pre-Chacing: Ultra
Terran Vector Data: Ultra
Buildings: Ultra
Trees: Ultra
Grass and Bushes: Ultra
Object Level of Detail: 200
Volumetric Clouds: Ultra
Texture Resolution: Ultra
Anisotropic Filtering: 16x
Texture Supersampling: 6x6
Texture Synthesis: Ultra
Water Waves: High
Shadow Maps: 2048
Terrain Shadows: 1024
Contact Shadows: Ultra
Windshield Effects: Ultra
Ambient Occlusion: Ultra
Cubemap Reflections: 256
Raymarched Reflections: Ultra
Light Shafts: Ultra
Bloom: On
Depth of Field: Ultra
Motion Blur: Off
Lens Correction: Off
Lens Flare: Off
Glass Cockpit Refresh Rate: Medium

FPS is niet constant (beetje Flight Sim eigen ook).
Clear sky (no weather) condities:
Aankomst/Vetrek Schiphol: 45 fps
Hoog in de lucht: 50 fps
Op de grond (Schiphol): 35 fps

CPU Temp: 70C
CPU Load: 5-10% (echt heel laag...)
GPU Temp: 70C
GPU Load: 70%
Memory Usage: 7GB (FS2020.exe proces in Task Manager)

Qua koeling, alles zit in een Be quiet! Pure Base 500
Met daarin 5x Be quiet! Pure Wings 2 PWM, 140mm
CPU zit onder een Noctua NH-D15 chromax.black.
Top dat je dit post, ik ben ook benieuwd.
Ik heb een RTX 3080 en heb al veel aan de instellingen gedaan (momenteel teveel) waardoor alles er TE scherp uit ziet, totaal niet mooi meer. De standaard instellingen waren nog beter. Nu met deze lijst kan ik e.e.a. gaan overnemen en eens kijken hoe het bij mij draait. Ik heb weliswaar een iets mindere videokaart maar toch ;-)

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

• mvbo
Ik zag net toevallig dat er (al twee dagen geleden) een dev preview van de A380X van FBW online is gekomen, heb hier er nog niemand over gehoord:

YouTube: FBW A380X | Developer Preview - Model and Textures

Ziet er echt enorm gaaf uit

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Is er iemand die hier een 4070ti gebruikt in combinatie met MSFS VR (quest2)? Wil m'n rtx2060 vervangen door een 4070TI of een 4080 maar pff, die prijzen man... AMD i.c.m VR is schijnbaar ruk dus die optie valt al af.

Het verschil in geheugenbus (192bit vs 256bit) zit me een beetje dwars. Verder game ik in 2d op een 1440p ultrawide dus dan zou een 4070ti wel volstaan lijkt mij.

• renem
  • Laatst online: 12-03 23:21
mvbo schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:15:
Ik zag net toevallig dat er (al twee dagen geleden) een dev preview van de A380X van FBW online is gekomen, heb hier er nog niemand over gehoord:

YouTube: FBW A380X | Developer Preview - Model and Textures

Ziet er echt enorm gaaf uit
Dan heb je niet goed opgelet want dat is 2 dagen geleden hier al gepost 😉

• mvbo
renem schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:37:
[...]

Dan heb je niet goed opgelet want dat is 2 dagen geleden hier al gepost 😉
Haha inderdaad zeg! Had nog wel gezocht op keywords maar daar had ik deze post zeker niet mee gevonden :z

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:09
Kwam net deze miniprinter tegen, ideaal om weerrapporten uit te draaien voor je Airbus bijvoorbeeld. Alleen lijkt het alsof hij alleen met Android en iOs werkt? https://shop.action.com/n...chero-mini-pocket-printer

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:39

franssie

Save the albatross

Er!k schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:31:
Kwam net deze miniprinter tegen, ideaal om weerrapporten uit te draaien voor je Airbus bijvoorbeeld. Alleen lijkt het alsof hij alleen met Android en iOs werkt? https://shop.action.com/n...chero-mini-pocket-printer
In de handleiding wordt USB alleen genoemd om te laden. Wil je persé een kleine thermische printer dan zou zoiets wellicht kunnen werken. https://www.bol.com/nl/nl...2743789/?Referrer=NLGOOFS (dropshipping toko dus zelf ook even verder zoeken op AliEx).

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Er!k schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:31:
Jij gebruikt nog Windows Mobile of PalmOS? :+

• lapino
Iemand idee of gsx pro (https://www.fsdreamteam.com/products_gsxpro.html) ook werkt voor andere vliegtuigen die op de luchthavens aankomen/vertrekken? Maw, als ik met een vliegtuig zou landen bijv in Brussel, en ik taxi naar de gates, zie ik dan ook andere vliegtuigen waar passagiers boarden, baggage wordt ingeladen enz? Of is dit enkel voor je eigen vliegtuig? Ik gebruik FSLTL voor andere traffic.
Pagina: 1 ... 303 ... 309 Laatste

Let op:
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee