ravw schreef op zondag 29 januari 2023 @ 17:13:
[...]

Zit gelijk met een deuntje in mijn koop als ik zo heli ziet

YouTube: MAGNUM, P.I. Theme HD
Die serie is 1 van de redenen waarom de 500 zo bekend is geworden.

Er is ook een all-in-one pakket uit van Return to Misty Moornings.
Voor al u leukere helipads, water runways en bushflying.
https://return.mistymoorings.com/z20_homepage/index.php

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Gebruikt hier iemand de Map Enhancement Mod waarbij Google Maps wordt gebruikt i.p.v. Bing Maps?

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:30
Die heb ik gebruikt ging even goed maar er zat iets in de knoop met de rolling cache waardoor op een gegeven moment overal vierkante blokken te zien waren.
dierkx36 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:20:
[...]

dat is wel beter all in one , want normaal zit je elke keer steeds stukje bij stukje binnen te halen
ik gebruik deze al zo lang
PS: niet vergeten die andere twee bestandjes te dl , die heb je echt nodig

En ja die 500 heeft zeker een boost gekregen door die serie

[Voor 23% gewijzigd door ravw op 29-01-2023 23:01]

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:39
Vraagje, wilde vandaag met PMDG 738 van Freetown GFLL naar Accra DAAG vliegen echter vertrek van GFLL ontbreekt daar de SID. Programmeren van de RTE / DEP/ARR en LEGS in de FMC kreeg ik het niet echt voor mekaar om een goede route te krijgen. Het eerste punt was de STAR van Accra. LNAV werkte niet. Ik had wel de runway van vertrek aangegeven en de route was er ook. Import via simbrief zelfde effect. Is het de bedoeling dat ik in de LEGS pagina de waypoints vanaf Freetown toevoeg tot de STAR van Accra?
dierkx36 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:20:
[...]

Cool! Die kende ik nog niet. Ga ik zeker downloaden. :)

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Rivanov schreef op maandag 30 januari 2023 @ 06:34:
[...]

Kijk ook eens op https://flightsim.to/, daar staan ook mooie freeware sceneries.

Hele oude scenery die al lang niet is geupdate of die gebruiken maken van oude libraries kan je wel beter links laten liggen.
Beetje hit-or-miss of die fatsoenlijk werken.

Vind persoonlijk deze erg mooi :
https://flightsim.to/file/45431/angels-lookout
https://flightsim.to/file/45006/fraser-river-bush-strip-prf1
https://flightsim.to/file...greenlake-water-aerodrome
https://flightsim.to/file/43766/cywh-victoria-harbor
https://flightsim.to/file/41465/silva-bay
https://flightsim.to/file...-river-seaplane-base-cae3
https://flightsim.to/file...-airstrip-aa42-alaska-usa
https://flightsim.to/file/42444/port-harvey-british-columbia

[Voor 36% gewijzigd door dierkx36 op 30-01-2023 10:29]

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:12
Misschien moment om eens de must-have freeware airports te posten?

• cbr600f4i
lapino schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:44:
Misschien moment om eens de must-have freeware airports te posten?
Dat is voor iedereen verschillend natuurlijk, wat ik altijd doe op flightsim.to selecteren op meeste downloads of meeste likes.
Jep. Heb daar al verschillende sceneries (en véél meer add-ons) vandaan geplukt. :)
Ideale website.

Zo mogen alleen wel een keer een centrale library gaan gebruiken inplaats can ugh verschillende.

Inibuilds heeft EGLL en KLAX geupdate. :)
Vanavond even KLAX testen. Die schijnt een VRAM performance update te hebben.

EGLL
v3.0.2:
– Reinstated parking 364 and markings with corrected signage
– Parking 218 now shows as 218/L/R

KLAX
v1.1.0:
– Greatly reduced VRAM overhead
– LODs for all assets have been revised and tweaked for improved performance
– Control panel options to allow performance customisation
– Tunnel entrance under 25L/R has been completely reviewed and should no longer impact terrain along Charlie or the T7/T8 stands
– Added stop points 42 and 43 along Lima and Kilo
– Fixed duplicated items have been removed
– Guids have all been changed to prevent clashing with other iniScene products

Rivanov schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:56:
Inibuilds heeft EGLL en KLAX geupdate. :)
Vanavond even KLAX testen. Die schijnt een VRAM performance update te hebben.

EGLL
v3.0.2:
– Reinstated parking 364 and markings with corrected signage
– Parking 218 now shows as 218/L/R

KLAX
v1.1.0:
– Greatly reduced VRAM overhead
– LODs for all assets have been revised and tweaked for improved performance
– Control panel options to allow performance customisation
– Tunnel entrance under 25L/R has been completely reviewed and should no longer impact terrain along Charlie or the T7/T8 stands
– Added stop points 42 and 43 along Lima and Kilo
– Fixed duplicated items have been removed
– Guids have all been changed to prevent clashing with other iniScene products
hoeft hier niets voor te doen, komt vanzelf binnen :9
Als Asobo ze toevoegt

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:27
cbr600f4i schreef op zondag 29 januari 2023 @ 23:31:
Vraagje, wilde vandaag met PMDG 738 van Freetown GFLL naar Accra DAAG vliegen echter vertrek van GFLL ontbreekt daar de SID. Programmeren van de RTE / DEP/ARR en LEGS in de FMC kreeg ik het niet echt voor mekaar om een goede route te krijgen. Het eerste punt was de STAR van Accra. LNAV werkte niet. Ik had wel de runway van vertrek aangegeven en de route was er ook. Import via simbrief zelfde effect. Is het de bedoeling dat ik in de LEGS pagina de waypoints vanaf Freetown toevoeg tot de STAR van Accra?
Je moet zelf je sid/star selecteren in de PMDG als je de boel importeert vanuit Simbrief. Vervolgens even de discos weg werken in de LEGS pagine.

Of bedoel je dat er geen Sid/stars te selecteren zijn op de betreffende pagina? Is je Airac up2date?
ravw schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:05:
[...]

hoeft hier niets voor te doen, komt vanzelf binnen :9
Als Asobo ze toevoegt
Klopt. Maar dan zie je de changelog niet altijd. ;)

Rivanov schreef op maandag 30 januari 2023 @ 06:34:
[...]

Die is echt heel mooi , ik gebruik hem al heel lang , en al in de oude FS
Dat is ook de reden dat ik vaak in die omgeving vliegt . erg leuk om met de beaver daar eens gaan dwalen.

Op MP heb je ook zat van Alaska

Maar als je dat een beetje vol gaat zetten met dit soort dingen , blijf je er in die omgeving vliegen

Hier nog wel een mooie
https://nl.flightsim.to/f...l-airport-usa-alaska-v1-0
Deze is helemaal boven in Alaska ( de-iceing planes wel aan te raden )
-40 is geen uitzondering daar. :9

Smallbody's kunnen er ook landen

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:56

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

cbr600f4i schreef op zondag 29 januari 2023 @ 23:31:
Geen (recente) ervaring met simbrief, maar in msfs komt ‘ie keurig met een IFR vliegplan. Er zijn idd geen SIDs in GFLL; je krijgt normaalgesproken een direct naar het eerste punt op je airway, BILOB of RAMAK. Niet vergeten IFR te selcteren op de world map, anders trekt ‘ie een rechte streep naar je bestemming.
Trouwens, als je écht naar DAAG wilt zou ik hem flink vol tanken; DGAA is een stuk dichterbij. ;)

Edit: net even in simbrief geprobeerd, en die komt met deze route: BILOB UV207 AD UR979 SESIG UY57 KELOB.
Hoe het importeren in de 737 gaat weet ik niet, die heb ik niet.
Edit2: om dan even helemaal nerdy te doen kom ik met skyvector.com op een handgemaakte route: GFLL30 DCT BILOB UV207 AD UB600 MIMTI MIMT1B DGAA21. :)

[Voor 12% gewijzigd door Uitvreter op 30-01-2023 16:12]

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:59
Uitvreter schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:39:
[...]

Geen (recente) ervaring met simbrief, maar in msfs komt ‘ie keurig met een IFR vliegplan. Er zijn idd geen SIDs in GFLL; je krijgt normaalgesproken een direct naar het eerste punt op je airway, BILOB of RAMAK. Niet vergeten IFR te selcteren op de world map, anders trekt ‘ie een rechte streep naar je bestemming.
Trouwens, als je écht naar DAAG wilt zou ik hem flink vol tanken; DGAA is een stuk dichterbij. ;)

Edit: net even in simbrief geprobeerd, en die komt met deze route: BILOB UV207 AD UR979 SESIG UY57 KELOB.
Hoe het importeren in de 737 gaat weet ik niet, die heb ik niet.
Edit2: om dan even helemaal nerdy te doen kom ik met skyvector.com op een handgemaakte route: GFLL30 DCT BILOB UV207 AD UB600 MIMTI MIMT1B DGAA21. :)
dat eerste verhaal gaat niet werken voor de 737.
Die heeft andere manieren om de vluchtplan toe te voegen. (evenals de fuel etc)

gewoon via simbrief en dan importeren is daar handig in.

GFLL heeft geen SIDS btw.

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-06 15:23
Jazeker! Ik gebruik daar weer de map van ArcGIS. Zoveel meer detail.
Nu nog een mod dat de gebouwen uit Google gebruikt worden.

Ook het laden gaat weel sneller.

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Zo vandaag mijn cockpit ook even een breder aanzicht gegeven.
Toch wel lekker zo'n 34 inc wide screen

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Wie ben ik om aan jouw woorden te twijfelen. ;)

ravw schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:44:
Toch wel lekker zo'n 34 inc wide screen
[Afbeelding]
Told ya

appie35 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:44:
[...]

Jazeker! Ik gebruik daar weer de map van ArcGIS. Zoveel meer detail.
Nu nog een mod dat de gebouwen uit Google gebruikt worden.

Ook het laden gaat weel sneller.
Hoe werkt dat dan? :)

• appie35
Je installeert een applicatie ( exe bestand) je start de applicatie als administrator. Je kiest je kiest de map die je wil Google of andere.

Klik op start. Start daarna flight simulator. Geniet van nieuwe ondergrond.

• groennom
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 20:06
Vreemde is dat hij bij wel opstart en alles, alleen geen plaatjes laad. Heb de FAQ al doorgenomen en geprobeerd maar nog geen succes. Anderen dit ook meegemaakt en wel op kunnen lossen?

• cbr600f4i
@JayZeeTie @Uitvreter @Dirtyrockers Ik heb de hele rataplan, simbrief, navigraph, airacs up to date. Het probleem is simpelweg geen SID op GFLL. Het maakt niet uit of ik de route handmatig invoer of simbrief importeer. (BILOB UV207 AD UR979 SESIG UY57 KELOB) De route begint pas vanaf de STAR van Accra.

Ik zal morgen ook eens kijken wat de Fenix doet.

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
cbr600f4i schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:54:
@JayZeeTie @Uitvreter @Dirtyrockers Ik heb de hele rataplan, simbrief, navigraph, airacs up to date. Het probleem is simpelweg geen SID op GFLL. Het maakt niet uit of ik de route handmatig invoer of simbrief importeer. (BILOB UV207 AD UR979 SESIG UY57 KELOB) De route begint pas vanaf de STAR van Accra.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Mij lukt het gewoon handmatig?
Hoe programmeer je de route?

Na mimti gewoon de STAR zoals jij hem hebt.

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:27

Maar als ik op mijn Navigraph kijk op GFLL dan zijn er ook geen Charts beschikbaar. Wat 99,9% betekent dat er gewoon geen procedure is en je IRL waarschijnlijk gewoon vectors of straight in krijgt.

Probeer het eens op een EU route. EHAM - EGLL. Zeker weten dat je daar ziek wordt van de hoeveelheid mogelijkheden :9

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

@cbr600f4i Waar voer je de route in? Je moet op de RTE pagina zijn, niet op de LEGS pagina.
Misschien heeft simbrief problemen met het automatisch laden van een route zonder een SID, maar op de RTE pagina moet je gewoon de hele route handmatig in kunnen voeren.
Lukt het met andere routes, die wel een SID en STAR hebben, wel om die route in het FMS te schieten?
(Zie ook de screenshot van upclocker).

[Voor 4% gewijzigd door Uitvreter op 30-01-2023 21:50]

Morgen AAU 1 update? Immers laatste dag van januari. :)

• cbr600f4i
@upclocker @JayZeeTie @Uitvreter Ik begin op de RTE pagina, voer daar de begin ICAO en eind ICAO in. Vervolgens naar DEP/ARR om de DEP van GFLL te selecteren, runway 30. Daarna ARR van DGAA, ILS 21 en de STAR MIMTI. Dan in LEGS haal ik de discontinues eruit. Ik zal ergens nog iets vergeten zoals de waypoints erin zetten maar dat lukt me niet.

p.s. in de 'bewoonde' wereld is het uiteraard geen probleem want ik ben nog geen luchthaven tegen gekomen zonder een SID. Ik heb de Fenix in Europa, Amerika, Canada, Australie en Azie gevlogen. PMDG alleen nog maar in Europa, Canarische eilanden en Marokko en als laatste Nouakchott.

• upclocker
  • Nu online
cbr600f4i schreef op maandag 30 januari 2023 @ 23:10:
@upclocker @JayZeeTie @Uitvreter Ik begin op de RTE pagina, voer daar de begin ICAO en eind ICAO in. Vervolgens naar DEP/ARR om de DEP van GFLL te selecteren, runway 30. Daarna ARR van DGAA, ILS 21 en de STAR MIMTI. Dan in LEGS haal ik de discontinues eruit. Ik zal ergens nog iets vergeten zoals de waypoints erin zetten maar dat lukt me niet.

p.s. in de 'bewoonde' wereld is het uiteraard geen probleem want ik ben nog geen luchthaven tegen gekomen zonder een SID. Ik heb de Fenix in Europa, Amerika, Canada, Australie en Azie gevlogen. PMDG alleen nog maar in Europa, Canarische eilanden en Marokko en als laatste Nouakchott.
Ja dat gaat inderdaad niet werken op die manier denk ik.
Beste is om:
1. Op RTE eerst de luchthavens in te vullen.
2. Departure invoeren. Dus op GFLL is dat alleen rwy 30 of 12.
3. RTE pagina 2. BILOB UV207 AD UR979 SESIG UY57 KELOB. De route invoeren. (kleine tip, je kan alleen de airways invullen. Dan pakt hij automatisch het eindpunt op die airway. Behalve bij de laatste airway dan moet je wel het eindpunt invullen.
4. Daarna de arrival.
5. Checken in LEGS en eventueel disco's eruit halen

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:34
Rivanov schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:34:
Morgen AAU 1 update? Immers laatste dag van januari. :)
Zou zomaar kunnen ja:

Heb nu alle files gedownload van Return to Misty Mooring, inclusief alle flightplans.
Zit er nu nog een bepaalde “beste” volgorde in waarin je alles “moet” vliegen?

Rivanov schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 06:42:
Heb nu alle files gedownload van Return to Misty Mooring, inclusief alle flightplans.
Zit er nu nog een bepaalde “beste” volgorde in waarin je alles “moet” vliegen?
Zou beginnen Canada / BC en dan naar boven ....
Dat is het het leukste
ik heb dat nu al diverse keren gedaan .. en het blijft mooi ..
maar hoe hoger je gaat op de kaart hoe kouder het word . en hoe lastiger vliegen het gaat worden.

Want -20 / -40 is niet vreemd daar in alaska .
Vermijd wolken en maak routes die door dalen heen gaan / over water .
En neem de Beaver land / water uitvoering

kachel aan om ijsvorming op de ramen te voorkomen en gaan met dat vliegtuig ;)
een jaar gelden heb ik ook met deze addon gevlogen

YouTube: Alaska tour: Misty Moorings

En ik heb nog een hele mooie gedaan maar nog niet geupload , zal ik even doen.. nog niet met muziek maar wel leuk om eens te zien

Hier had ik Misty Moorings er even niet er opstaan
Maar je moet zo iets over een paar dagen uit zetten en met real weer en time doen.
Dan krijg je wel de mooiste vluchten

Ik denk zelf dat ik de vlucht weer eens gaat doen maar dan met de misty moorings addon...
En dat ergens bij Seatlle beginnen naar Dutch harbor _/-\o_

[Voor 34% gewijzigd door ravw op 31-01-2023 07:56]

ravw schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 07:27:
[...]

Zou beginnen Canada / BC en dan naar boven ....
Dat is het het leukste
ik heb dat nu al diverse keren gedaan .. en het blijft mooi ..
maar hoe hoger je gaat op de kaart hoe kouder het word . en hoe lastiger vliegen het gaat worden.

Want -20 / -40 is niet vreemd daar in alaska .
Vermijd wolken en maak routes die door dalen heen gaan / over water .
En neem de Beaver land / water uitvoering

kachel aan om ijsvorming op de ramen te voorkomen en gaan met dat vliegtuig ;)

een jaar gelden heb ik ook met deze addons gevlogen

YouTube: Alaska tour: Misty Moorings

En ik heb nog een hele mooie gedaan maar nog niet geupload , zal ik even doen.. nog niet met muziek maar wel leuk om eens te zien

Hier had ik Misty Moorings er even niet er opstaan
Ik heb de Flight Plans gedownload van hun site en heb dan deze mappen.
Met welke kan ik dan het beste beginnen? British Columbia Lighthouse Part 1 en Part 2?

En dan met de Beaver?

Rivanov schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 07:55:
[...]

Ik heb de Flight Plans gedownload van hun site en heb dan deze mappen.
Met welke kan ik dan het beste beginnen? British Columbia Lighthouse Part 1 en Part 2?

En dan met de Beaver?

[Afbeelding]
De Beaver is welaan te raden .....
Ik zet altijd zelf routes uit , want ik kan dat gebied nu wel dromen
Vergeet Bella Coola niet even aan te doen. ( world update canada )
Erg mooi daar

Hier het filmpje wat ik nog had van November afgelopen jaar
Dan kan je zien wat je een beetje te verwachten staat

YouTube: Flight over Alaska

[Voor 12% gewijzigd door ravw op 31-01-2023 08:07]

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

cbr600f4i schreef op maandag 30 januari 2023 @ 23:10:
Nadat je op de RTE pagina je vertrekpunt en bestemming hebt ingegeven druk je op next page, om de airways in te voeren. Het eerste waypoint BILOB gaat rechts bovenin. Vervolgens tik je links tweede regel UV207, en rechts tweede regel AD, en zo verder tot MIMTI.
Volgende is de DEP ARR pagina waar je de RWY 30 selecteert voor GFLL, en de MIMT1B en ILS 21 in DGAA.
Als je nu naar de LEGS pagina gaat is, als het goed is, de enige disco die na de take off runway. Die laat je lekker staan. Het moment waarop je gaat draaien hangt nl., afhankelijk van je klaring, af van de verkeersleiding (“maintain runway heading”) of het passeren van een bepaalde hoogte (“after passing 3000 ft turn right direct to BILOB”).

Het verschil tussen jouw methode en de mijne is dat ik eerst de route programmeer, en daarna pas de departure en arrival selecteer. Probeer dat eens, en laat weten waar het voor jou vast loopt.
Dit is dus gewoon even basic foutzoeken; simbrief is de volgende stap.

[Voor 3% gewijzigd door Uitvreter op 31-01-2023 16:40]

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

ravw schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:44:
Kijk, zo herken je de echte bush pilot: een kamerplant naast zijn (mooie nieuwe) scherm. ;)

Uitvreter schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:41:
[...]

Het verschil tussen jouw methode en de mijne is dat ik eerst de route programmeer, en daarna pas de departure en arrival selecteer. Probeer dat eens, en laat weten waar het voor jou vast loopt.
Dit is dus gewoon even basic foutzoeken; simbrief is de volgende stap.
Ja zo doe ik het dus ook, geef alleen de vertrek airport aan en aankomst.
Als laatste doe ik het vertrek baan, en pas in de voorbereiding voor dat ik ga dalen pas de baan in voeren.
Want vaak genoeg dat het wear niet toe laat of de wind richting werk niet mee

• appie35
groennom schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:18:
Vreemde is dat hij bij wel opstart en alles, alleen geen plaatjes laad. Heb de FAQ al doorgenomen en geprobeerd maar nog geen succes. Anderen dit ook meegemaakt en wel op kunnen lossen?
Als je het over MSFS2020 Map Enhancement hebt zet je firewal, vpn eens uit. En als een andere map kiest? En uitvoeren als administrator.

Verder zou ik het ook niet weten.

Ik zie net dat er weer een nieuwe updater is. (let op oude eerst echt verwijderen en hij update hem bijna weekelijks dus het kan net zijn dat je een verkeerde versie gedownload hebt.)

[Voor 18% gewijzigd door appie35 op 31-01-2023 12:19]

• Dirtyrockers

Er bestaan geen sids voor die AirPort.
Uitvreter schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:16:
[...]

Kijk, zo herken je de echte bush pilot: een kamerplant naast zijn (mooie nieuwe) scherm. ;)
Haha zeg maar gerust een stukje hergebruikt plastic wat een vorm van een plant heeft :D
Maar goed zo heb ik me hele huis vols taan met mooie "echte" planten....
Blijven mooi ;)

• Uitvreter

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

ravw schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:49:
Haha zeg maar gerust een stukje hergebruikt plastic wat een vorm van een plant heeft :D
Is er dan helemaal niets meer echt op dit forum? :X

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:47

franssie

Save the albatross

Uitvreter schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:23:
[...]

Voor zover het dit topic betreft blijkbaar niet nee ;)

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

franssie schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:42:
[...]

Voor zover het dit topic betreft blijkbaar niet nee ;)
En dat op de dag dat de laatste gebouwde B747 het luchtruim kiest ... dat is wel echt

• appie35
Uitvreter schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:23:
[...]

Jawel Mijn passie in (zweef)vliegen is toegenomen. En ik heb er weer een Echte hobby bij!

The Aircraft and Avionics I Update is now available to download on all platforms for all users.

https://forums.flightsimu...se-notes-1-30-12-0/572740

• cbr600f4i
@upclocker @Uitvreter bedankt voor de uitgebreide beschrijvingen, ik ga ermee aan de slag!
ravw schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:14:
The Aircraft and Avionics I Update is now available to download on all platforms for all users.

Woep!

DLSS3 schijnt stuk te zijn @ravw
Jij al ge-update?

ja is al geupdate

vandaar dat het zo warm werd
haha mijn kaart stond in eens 240 Watt te verbruiken en bleef 100 % lopen , dacht wat is dit
Maar goed geeft wel een lekker gevoel in de kamer :9

Maar goed, mocht het echt niet gaan heb XP 12 nog

[Voor 7% gewijzigd door ravw op 31-01-2023 20:38]

Met die 4080 van je kan je net zo goed DX11 of DX12(beta) en TAA gebruiken.

dierkx36 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:10:
[...]

Met die 4080 van je kan je net zo goed DX11 of DX12(beta) en TAA gebruiken.
Ik gebruik TAA en DX12. DLSS 3 is Frame Generation. Gebruik geen DLSS voor de supersampling.

Rivanov schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:19:
[...]

Ik gebruik TAA en DX12. DLSS 3 is Frame Generation. Gebruik geen DLSS voor de supersampling.
Okay, ik dacht dat DLSS gebruikte.

dierkx36 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:20:
[...]

Okay, ik dacht dat DLSS gebruikte.
Nee, dat is een aparte instelling. Frame Generation is een aparte feature, los van de supersampling. Maar voor FG heb je wel DX12 nodig.

Maar er schijnt iets stuk te zijn i.c.m. V-Sync.

• appie35
Ik gebruik DLSS ook alleen in VR. Ik blijf ook graag in TAA

In brief: if you set vsync in control panel and enable DLSS3 in game and you’re not using a GSYNC monitor then the frame time is unstable. This used to work in versions prior to AAU1.

Ik heb een gsync monitor, dus ik zou geen last moeten hebben. Morgenavond maar eens updaten.

appie35 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:30:
Ik gebruik DLSS ook alleen in VR. Ik blijf ook graag in TAA
Paar keer geprobeerd, DLSS/DLSS II in VR.

Om een 1 of andere reden is het beeld in DLSS/DLSS II gewoon bagger.
Fps en frametimes ook van om te huilen.

Dan maar TAA, staat de 4090 wel te zweten maar ja, had ie maar een vak moeten leren en geen GPU moeten worden.

dierkx36 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:17:
[...]

Paar keer geprobeerd, DLSS/DLSS II in VR.

Om een 1 of andere reden is het beeld in DLSS/DLSS II gewoon bagger.
Fps en frametimes ook van om te huilen.

Dan maar TAA, staat de 4090 wel te zweten maar ja, had ie maar een vak moeten leren en geen GPU moeten worden.
Wanneer ik DLSS of DLAA gebruik in MSFS, dan worden sommige elementen wat fuzzier. Je moet dan maar eens je Altitude of Speed aanpassen via de knob. De cijfers veranderen dan met een fade. Ziet er heel vervelend uit.

Ik heb het als volgt en dat werkt perfect met m’n 4080.

Nvidia Control Panel:

In-game:

[Voor 56% gewijzigd door Rivanov op 01-02-2023 06:27]

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:04
Inmiddels zit ik ook in de beta voor de XSX. Er zijn inderdaad stappen gemaakt maar het is nog zeker niet SU10 kwaliteit. Ik heb meerdere airports waar totaal geen licht brand, waar ook ander taxiënd traffic volledig in het donker beweegt en runways zo nu en dan volledig donker ook.

Zie;
https://youtu.be/7u6gbsMK8EI

De pop up lijkt beter, de radius van detail is groter en hoe iets wordt toegevoegd in deze cirkel is milder gemaakt waardoor het minder aan/uit lijkt. Maar grote stedelijke gebieden is nog steeds een drama, zie hier vooral aan het einde (don't mind the overspeed haha) hoe hele blokken van een stad nog verdwijnen;

https://youtu.be/tp0kIFpBpZg

Hoe is jullie ervaring inmiddels?

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:21
JimmyNL schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:31:
Inmiddels zit ik ook in de beta voor de XSX. Er zijn inderdaad stappen gemaakt maar het is nog zeker niet SU10 kwaliteit. Ik heb meerdere airports waar totaal geen licht brand, waar ook ander taxiënd traffic volledig in het donker beweegt en runways zo nu en dan volledig donker ook.

Zie;
https://youtu.be/7u6gbsMK8EI

De pop up lijkt beter, de radius van detail is groter en hoe iets wordt toegevoegd in deze cirkel is milder gemaakt waardoor het minder aan/uit lijkt. Maar grote stedelijke gebieden is nog steeds een drama, zie hier vooral aan het einde (don't mind the overspeed haha) hoe hele blokken van een stad nog verdwijnen;

https://youtu.be/tp0kIFpBpZg

filmpjes staan op prive.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 32GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 - Oculus Referral Link

• JimmyNL
Oeps, aangepast!

• JimmyNL
Een andere vraag, ik ervaar dat de 787 in approach mode het glide path niet oppikt. Wel de koers maar geen daling. Wat zie ik over het hoofd? Een vergelijkbare procedure in de A320 werkt altijd vlekkeloos.

• upclocker
  • Nu online
JimmyNL schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:19:
Een andere vraag, ik ervaar dat de 787 in approach mode het glide path niet oppikt. Wel de koers maar geen daling. Wat zie ik over het hoofd? Een vergelijkbare procedure in de A320 werkt altijd vlekkeloos.
Beetje lastig te zeggen als we niet weten hoe je het nu doet?

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 06:11:
[...]

Wanneer ik DLSS of DLAA gebruik in MSFS, dan worden sommige elementen wat fuzzier. Je moet dan maar eens je Altitude of Speed aanpassen via de knob. De cijfers veranderen dan met een fade. Ziet er heel vervelend uit.
Als je hardware het aankan kun je beter DLSS helemaal vermijden. Je kijkt anders alleen maar naar een kunstmatig opgepompt laag resolutie plaatje. En als het beeld te ingewikkeld wordt dan wordt het wazig gemaakt.

Een 4K beeld is dan eigenlijk ongeveer een 1200x700 plaatje.
Altijd leuk...na iedere update weer uitdokteren waar de CTD's door worden veroorzaakt.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:34

Zie;
YouTube: FS2020 Beta all lights out.

YouTube: FS2020 city popup

Ik heb vandaag 2 vluchtjes gemaakt:

LFPO-LFKJ
LEBL-EBBR

Ik had werkelijk sublieme ervaringen. Dit zijn 4 3rd party airports en geen black screens, geen CTD's, framerates top notch op de grond dus geen stutters. Dit was met SU10 absoluut niet mogelijk zonder wel een keer een CTD te krijgen. Ben echt tevreden.
Corrigan schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:51:
[...]

Als je hardware het aankan kun je beter DLSS helemaal vermijden. Je kijkt anders alleen maar naar een kunstmatig opgepompt laag resolutie plaatje. En als het beeld te ingewikkeld wordt dan wordt het wazig gemaakt.

Een 4K beeld is dan eigenlijk ongeveer een 1200x700 plaatje.
Daarom gebruik ik ook geen DLSS, maar enkel Frame Generation. Want dat geeft vooral in MSFS een massive boost in FPS.

• Online JJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:44
Rivanov schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 06:11:
[...]

Ik heb het als volgt en dat werkt perfect met m’n 4080.
Wat ik heb gedaan is de resolutie op 150% zetten in OpenXR en dat in combinatie met DLSS - Quality. Vloeiende framerate (rond de 50 fps) en leesbare tekst (zelfs de tekst boven de AP knoppen in in Cessna 172).

Ik vermoed dat ik met 200% ook nog wel wegkom met mn 4090, maar die 50 fps loopt wel lekker zo.

[Voor 7% gewijzigd door Online JJ op 01-02-2023 19:47]

i9 13900K | RTX 4090 | 64GB DDR5 @ 5600 | Z790 | 2TB M.2 | HP Reverb G2 | HTC Vive Pro

• groennom
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 20:06
appie35 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:16:
[...]

Als je het over MSFS2020 Map Enhancement hebt zet je firewal, vpn eens uit. En als een andere map kiest? En uitvoeren als administrator.
VPN uit heeft het inderdaad opgelost, thnx _/-\o_
Hier is de performance gewoon perfect. Totaal geen issues na de AAU 1 update. :)

Laatste nieuw gemaakte 747 is op dit moment onderweg. 😢

https://www.flightradar24.com/GTI747/2f0b1162

[Voor 5% gewijzigd door Gameaddict op 01-02-2023 20:59]

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Eerste filmpje is inderdaad vreemd. In een latere sim update is er op de PC een instelling gekomen dat de scenery niet meer helemaal gegenereerd wordt maar alleen hetgeen wat je op dat moment bekijkt. Lijkt erop dat dit standaard ook zo instelt is op de Xbox (Neem aan dat je weinig in kunt stellen op de Xbox).

2e filmpje heb ik van de week toevallig op de PC ook meegemaakt, normaal geen last van, alleen viel bij mij alles even weg. Lijkt me meer een server connectie probleem.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

• JimmyNL
upclocker schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:23:
[...]

Beetje lastig te zeggen als we niet weten hoe je het nu doet?
In de basis vlieg ik aan op AP volgens flightplan, meestal op de base leg aangekomen gebruik ik dan de approach mode button waarna de daling op het juiste moment ingezet wordt. Throttle regel ik zelf bij etc.

• upclocker
  • Nu online
JimmyNL schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:06:
[...]

In de basis vlieg ik aan op AP volgens flightplan, meestal op de base leg aangekomen gebruik ik dan de approach mode button waarna de daling op het juiste moment ingezet wordt. Throttle regel ik zelf bij etc.
Heb je in je FMC de ILS geprogrammeerd?

• JimmyNL
upclocker schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:17:
[...]

Heb je in je FMC de ILS geprogrammeerd?
Ja maar automatisch door de sim. Op de xsx is manual bijna niet te doen door de controls.

• upclocker
  • Nu online
JimmyNL schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:48:
[...]

Ja maar automatisch door de sim. Op de xsx is manual bijna niet te doen door de controls.
Je moet wel een approach in ieder geval selecteren in je FMC. Nu heb je mazzel dat een B787 IAN kan vliegen en dus alle approaches (VOR,RNP,ILS,GLS) kan vliegen door op de APP knop te drukken. Deze moet dan echter wel geprogrammeerd zijn in je FMC. Alleen bij ILS en GLS kan je een autoland maken. De andere zal je vanaf 200ft handmatig moeten landen.

Ik weet echter niet hoe realistisch de B787 is want ik heb hem zelf niet.

[Voor 6% gewijzigd door upclocker op 01-02-2023 21:56]

• Corrigan
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:34:
[...]

Daarom gebruik ik ook geen DLSS, maar enkel Frame Generation. Want dat geeft vooral in MSFS een massive boost in FPS.
Ik lees op fora dat Frame Generaton / DLSS3 ook blurry beelden kan geven. Heb jij daar dan geen last van?
AI is toch een workaround oplossing door het kunstmatig opkrikken van lagere kwaliteit beelden. Die frame rate boost komt immers ergens vandaan..

Het lijkt mij veel op al die digitale enhancement features die je ook op de smart televisie ziet.
Vooral goed voor de marketing. Waarna je in tweak test reviews dan later leest dat je het beste veel van die features uit moet zetten.
Corrigan schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:33:
[...]

Ik lees op fora dat Frame Generaton / DLSS3 ook blurry beelden kan geven. Heb jij daar dan geen last van?
AI is toch een workaround oplossing door het kunstmatig opkrikken van lagere kwaliteit beelden. Die frame rate boost komt immers ergens vandaan..

Het lijkt mij veel op al die digitale enhancement features die je ook op de smart televisie ziet.
Vooral goed voor de marketing. Waarna je in tweak test reviews dan later leest dat je het beste veel van die features uit moet zetten.
Als je heel nit picky gaat kijken, dan zie je wel een klein beetje artifacts. Maar dat verschilt van game tot game. In een trage game zoals MSFS valt dit totaal niet op. Het is met name bij fast paced games dat het blurry beeld kan geven. Maar bij MSFS zit je voornamelijk naar een statische cockpit of langzaam voorbijtrekkend landschap te kijken. Dus daar is dat totaal niet zichtbaar.

Ik weet wat jij bedoelt, want die filmpjes heb ik ook bekeken op YouTube. Maar MSFS is op dit moment de enige game die ik speel, dat Frame Generation ondersteunt, en daar is het dus niet zichtbaar (voor mij!).
Zoals ik al zei; de massive FPS boost die het geeft, is dan die kleine artifact die je mogelijk een keer ziet, meer dan waard.

Je moet het dus zelf een keer zien i.p.v. enkel lezen op een forum om er een goed beeld bij te krijgen. :)

[Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 02-02-2023 06:28]

M'n 250GB m2 SSD zit al vol met add-ons. :+
Zojuist dus een 2TB NVME SSD besteld. Kan ik weer vooruit.

[Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 02-02-2023 09:52]

Rivanov schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:51:
M'n 250GB m2 SSD zit al vol met add-ons. :+
Zojuist dus een 2TB NVME SSD besteld. Kan ik weer vooruit.
hahah leuk he FS , ja je blijft bezig
1 TB is echt niets hoor voor MSFS als je een beetje addons gebruik , dus gelukig heb je er 2 TB genomen , ik zit er zelf aan te denken om een 4TB , en misschien wel een 8 TB er bij te plaatsen
ja er komt nog heel veel aan dus je kan maar voorbereid zijn.
Ik heb veel dingen die ik gekocht heb op MP niet eens geinstaleerd staan en het is al 1TB groot
Alleen die Zuid America mesh is al 24 GB om maar even wat te noemen.
Ja dan gaat het hard als je meerdere van dit soort addons heb. :9

Maarom die M2 .. die is traag ...Had je beter deze kunnen nemen ..
https://www.alternate.nl/...ers_SSD&utm_term=IMLM4X14

Ik heb hem zelf ook er in zitten, zeker als je hem ook als opstart schrijf gaat gebruiken
Voor er bij is die wel leuk

[Voor 16% gewijzigd door ravw op 02-02-2023 12:12]

• Corrigan
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 06:27:
[...]

Als je heel nit picky gaat kijken, dan zie je wel een klein beetje artifacts. Maar dat verschilt van game tot game. In een trage game zoals MSFS valt dit totaal niet op. Het is met name bij fast paced games dat het blurry beeld kan geven. Maar bij MSFS zit je voornamelijk naar een statische cockpit of langzaam voorbijtrekkend landschap te kijken. Dus daar is dat totaal niet zichtbaar.

Ik weet wat jij bedoelt, want die filmpjes heb ik ook bekeken op YouTube. Maar MSFS is op dit moment de enige game die ik speel, dat Frame Generation ondersteunt, en daar is het dus niet zichtbaar (voor mij!).
Zoals ik al zei; de massive FPS boost die het geeft, is dan die kleine artifact die je mogelijk een keer ziet, meer dan waard.

Je moet het dus zelf een keer zien i.p.v. enkel lezen op een forum om er een goed beeld bij te krijgen. :)
Hier geen NVIDA 40xx videokaart maar een 30xx kaart, vandaar de vraag.
Als het voor je vooral om het gamen gaat met de hoogste framerates en je hebt er zelf geen last van is Frame Generation natuurlijk een prima optie.

Hier vind ik alle DLSS onwijs irritant met MSFS. De kleuren zijn het vaak net niet en alles heeft een plasticachtig en te gepolijst uiterlijk met wazige delen. Alsof je dan naar een cartoonfilm kijkt.

Het helpt natuurlijk niet als je ook met X-Plane 12 vliegt en dan valt het je nog meer op. Al heeft X-Plane 12 ook een vergelijkbare functie FSR Supersampling. Die optie staat hier dan ook uit. :9

[Voor 4% gewijzigd door Corrigan op 02-02-2023 15:45]

ravw schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:05:
[...]

hahah leuk he FS , ja je blijft bezig
1 TB is echt niets hoor voor MSFS als je een beetje addons gebruik , dus gelukig heb je er 2 TB genomen , ik zit er zelf aan te denken om een 4TB , en misschien wel een 8 TB er bij te plaatsen
ja er komt nog heel veel aan dus je kan maar voorbereid zijn.
Ik heb veel dingen die ik gekocht heb op MP niet eens geinstaleerd staan en het is al 1TB groot
Alleen die Zuid America mesh is al 24 GB om maar even wat te noemen.
Ja dan gaat het hard als je meerdere van dit soort addons heb. :9

Maarom die M2 .. die is traag ...Had je beter deze kunnen nemen ..
https://www.alternate.nl/...ers_SSD&utm_term=IMLM4X14

Ik heb hem zelf ook er in zitten, zeker als je hem ook als opstart schrijf gaat gebruiken
Voor er bij is die wel leuk
Ik heb de Samsung 980 Pro 2TB er al als opstartschijf inzitten. Deze 2TB van Kingston is puur voor extra data opslag. Die 250GB M2 SSD die er nu in zit voor data storage, had ik nog liggen thuis. Dus vandaar dat ik die er direct had ingeprikt toen ik de PC bouwde.

[Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 02-02-2023 13:15]

Rivanov schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:12:
[...]

Ik heb de Samsung 980 Pro 2TB er al als opstartschijf inzitten. Deze 2TB van Kingston is puur voor extra data opslag.
oke dan is het wel mooi voor data opslag heb ik een 6 TB usb Harddisk
:+

Volgens mij had ik ook die 980 pro er in hangen 2TB

[Voor 8% gewijzigd door ravw op 02-02-2023 13:17]

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:10
oke mijn volgende probleem heb ik tweakers voor nodig. Flight sim in VR start bij mij niet meer. Ik heb een oculus 2 en via virtual desktop krijg ik gewoon beeld. Als ik FS opstart ook geen probleem.

Als ik vervolgens in het begin scherm wil switchen naar VR wordt SteamVR geopend. Maar in in Steam zie ik alleen maar lege ruimte met in de verte bergen. Maar ik ga niet terug naar FS in VR.

Het zal waarschijnlijk heel simpel zijn maar ik kom er niet achter. Wat doe ik verkeerd?
Ik gebruik air-link omdat mijn link kabel niet meer functioneert. Laptop aangesloten via de kabel op een wifi 6 router.
Word toch echt wel aanschaffen die Antonov an 225 net zo als de Antonov 2

https://fsnews.eu/inibuil...-antonov-an-225-for-msfs/

Ben de desktop aan het bijwerken (Nvidia driver, moederbord BIOS) en weer eens aan het prutsen met MSFS
(Ja, ik moet leren met m'n poten van de settings af te blijven als het goed draait)

Heb het nou op DX12(Beta) staan met TAA :
Hele mooie verdeling tussen CPU en GPU, VRAM word meer gebruikt, graphics zijn ook goed : mooier kan je het niet krijgen.

Alleen heb je om de zoveel tellen een witte flits in VR.
Dit heeft iets te maken met DX12, dat is bekend.

Weet iemand wat de precieze oorzaak hiervan is en HOE je het kan oplossen ?
Er zijn op het grote MSFS forum diverse topics over geweest maar ik heb eigenlijk nooit een oplossing voorbij zien komen.

edit:

|:(

Topic van 8 dagen geleden :
Bloom op off of terrain cache op high of |<

[Voor 7% gewijzigd door dierkx36 op 02-02-2023 14:42]

• appie35
dierkx36 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:33:
Ben de desktop aan het bijwerken (Nvidia driver, moederbord BIOS) en weer eens aan het prutsen met MSFS
(Ja, ik moet leren met m'n poten van de settings af te blijven als het goed draait)

Heb het nou op DX12(Beta) staan met TAA :
Hele mooie verdeling tussen CPU en GPU, VRAM word meer gebruikt, graphics zijn ook goed : mooier kan je het niet krijgen.

Alleen heb je om de zoveel tellen een witte flits in VR.
Dit heeft iets te maken met DX12, dat is bekend.

Weet iemand wat de precieze oorzaak hiervan is en HOE je het kan oplossen ?
Er zijn op het grote MSFS forum diverse topics over geweest maar ik heb eigenlijk nooit een oplossing voorbij zien komen.

edit:

|:(

Topic van 8 dagen geleden :
Bloom op off of terrain cache op high of |<
Welke headset gebruik je?

Reverb G2

• lapino
Die ATC soms. Vluchtje van Lugano naar Zurich. Vlieg over bergpas op 14.000ft. "Please descend to 10.000ft". Uh ok, maar dan vlieg ik quasi knal in de bergen. Maar goed, eens braafjes luisteren. Zachtjes via FLC naar 10K voet, ben ik daar bijna "Please fly to 14.000ft". Wtf.

• Dirtyrockers
lapino schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:31:
Die ATC soms. Vluchtje van Lugano naar Zurich. Vlieg over bergpas op 14.000ft. "Please descend to 10.000ft". Uh ok, maar dan vlieg ik quasi knal in de bergen. Maar goed, eens braafjes luisteren. Zachtjes via FLC naar 10K voet, ben ik daar bijna "Please fly to 14.000ft". Wtf.
gewoon lekker uitzetten en niet meer gebruiken.

en anders andere alternatieven gebruiken.

Die ATC is al sinds dag 1 een drama geweest.
Ik gebruik hem nooit meer iig.

• appie35
Witte fliitsen heb ik niet. Zijn je sensoren op de headset schoon, is er voldoende licht in de kamer?
Vlieg eens zonder HP controllers.
Zorg dat je geen refelectie hebt van de monitor voor je.

Als ik mijn hoofd heel snel draai dan zie ik ik dat hij het niet trekt en zie je (zwarte)vlakken (In TAA)

Ik las een tijd geleden dat je in de bios wat kon instellen voor het probleem met de x570 chipsets. Zelf heb ik een extra usb kaartje ingebouwd en daar de headset op aangesloten. (ik had dat het beeld juist zwart (zware flitsen) werd.

Ik zal van middag eens de headset op mijn moederbord aansluiten.kijken wat er dan gebeurd.

Dit zijn mijn settings

Monitor

VR

Verder experimenteer ik als alles geladen is CTRL +Alt + Delete en kies dan takenbeheer kies daar details (links ) en doe op Flightsimulator.exe rechtermuisknop en kies prioriteit instellen en zet deze iop hoog

(in de openxr heb ik de settings op 100 staan.
De beste ervaring heb ik toch met NVIDIA DLSS op quallity maar dit is uiteraard jou keuze!

[Voor 54% gewijzigd door appie35 op 03-02-2023 08:57]

• lapino
Dirtyrockers schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:37:
[...]

gewoon lekker uitzetten en niet meer gebruiken.

en anders andere alternatieven gebruiken.

Die ATC is al sinds dag 1 een drama geweest.
Ik gebruik hem nooit meer iig.
welk alternatief? heb niet echt zin om met microfoon tegen iemand te zitten lullen, daarvoor ben ik ook te veel beginner. de turtlebeach pedalen gaan overigens ook terug naar amazon, al te vaak moet ik ze uitpluggen en terug insteken omdat rechts niet goed werkt, en blijf 300 euro veel geld vinden voor wat ze zijn. denk dat ik toch nog eens terug een VKB stick ga aanschaffen en zien of ik twist-axis kan gebruiken als alternatief. minder plaats én heb dan stick ook.
appie35 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:45:
[...]

Witte fliitsen heb ik niet. Zijn je sensoren op de headset schoon, is er voldoende licht in de kamer?
Vlieg eens zonder HP controllers.
Zorg dat je geen refelectie hebt van de monitor voor je.

Als ik mijn hoofd heel snel draai dan zie ik ik dat hij het niet trekt en zie je (zwarte)vlakken (In TAA)

Ik las een tijd geleden dat je in de bios wat kon instellen voor het probleem met de x570 chipsets. Zelf heb ik een extra usb kaartje ingebouwd en daar de headset op aangesloten. (ik had dat het beeld juist zwart (zware flitsen) werd.

Ik zal van middag eens de headset op mijn moederbord aansluiten.kijken wat er dan gebeurd.

Dit zijn mijn settings

Monitor

[Afbeelding]

VR

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Verder experimenteer ik als alles geladen is CTRL +Alt + Delete en kies dan takenbeheer kies daar details (links ) en doe op Flightsimulator.exe rechtermuisknop en kies prioriteit instellen en zet deze iop hoog

(in de openxr heb ik de settings op 100 staan.
De beste ervaring heb ik toch met NVIDIA DLSS op quallity maar dit is uiteraard jou keuze!
Ik gebruik zo ie zo de controllers niet ;)

Witte flitsen worden veroorzaakt door BLOOM : zet BLOOM op off en de witte flitsen zijn weg.

Is schijnbaar een bug die er al meer als een jaar inzit : bloom aan met laag fps niks aan de hand , bloom aan met hoog fps en je hebt die witte flitsen (dit is met DX12(beta) )

DLSS quality ziet er bij mij niet uit, kan amper de displays lezen.
Ook fps en frame times zijn slechter als met DX11.

Heb al weken met die settings zitten spelen, heb de settings die ik nu gebruik van een Canadees op het MSFS forum en dit werkt hier tot nu toe het best.

PS :
5800X3D en X570 moederboord zijn al weg, zit nu op een 7700x en X670E moederboord met 64GB RAM.

De desktop hier veranderd vaker van componenten dan het weer :X

Deze is trouwens ook handig voor settings :
MSFS2020*Vr Settings* Want the Best VR Performance & Clarity?Updated SU11* Your 1 click to Better VR

[Voor 6% gewijzigd door dierkx36 op 03-02-2023 10:30]

• Dirtyrockers
lapino schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:04:
[...]

welk alternatief? heb niet echt zin om met microfoon tegen iemand te zitten lullen, daarvoor ben ik ook te veel beginner. de turtlebeach pedalen gaan overigens ook terug naar amazon, al te vaak moet ik ze uitpluggen en terug insteken omdat rechts niet goed werkt, en blijf 300 euro veel geld vinden voor wat ze zijn. denk dat ik toch nog eens terug een VKB stick ga aanschaffen en zien of ik twist-axis kan gebruiken als alternatief. minder plaats én heb dan stick ook.
ik gebruik pilot2atc (deze geeft ook tenminste optijd de sids en stars aan je)

je zou ook kunnen kijken fshud

• lapino
Ok thx, hier nog mensen die ooit met yoke/throttle/rudders hebben gewerkt en zijn overgestapt naar plaatsbesparende setup zoals een stick/throttle zonder pedalen?

• Dirtyrockers
lapino schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:11:
Ok thx, hier nog mensen die ooit met yoke/throttle/rudders hebben gewerkt en zijn overgestapt naar plaatsbesparende setup zoals een stick/throttle zonder pedalen?
nee ik gebruik beide eigenlijk.

als ik in airbus vlieg gebruik ik stick.
en boeing een yoke.

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:57

djbarney

XBL: DeejayBarney

lapino schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:11:
ik ben begonnen met alleen een thrustmaster 16000 joystick en idd twist voor rudder. it works, maar t was voor mij niet wat ik zocht. heb die joystick toen aan een neefje gegeven en die flightpack van thrustmaster gekocht met die t-flight pedals en de hotas plus diezelfde thrustmaster 16000 stick. de tflight rudders waren voor instappen redelijk, maar t irriteerde me steeds meer dus uiteindelijk daarvoor die mfg crosswinds besteld, en nog steeds dik dik tevreden mee. de hotas is vervangen door een honeycomb bravo (ondanks dat die hotas verder prima beviel, responsive genoeg, meer dan zat buttons) en voor de yoke heb ik dus een honeycomb alpha.

als ik met GA of boeing aan de slag ga, dan zet ik de alpha neer.. tis 2 beugeltjes aandraaien en een usb c kabeltje inpluggen en gaan.. de thrustmaster 16000m joystick staat standaard aangesloten en staat in de hoek voor de vliegtuigen die een sidestick hebben (airbus, sportspul, jets, heli's etc). kost 10 seconden om die er bij te pakken en weer ready..

de bravo zit ook niet standaard aangesloten hier, maar ligt naast het bureau, om ruimte te maken voor de laptops van t werk enzovoort. als het werk dan klaar is, even de laptops aan de kant, bravo zit binnen 1 minuut op zn plek, usb er in en weer ready om te gaan vliegen.. eerlijk gezegd, het laden van msfs duurt langer dan het klaarzetten van de hardware hier. de rudder pedals liggen gewoon vast aangesloten onder het bureau, op een plaat triplex, en die hele plaat schuif ik aan de kant als ik gewoon wil werken, en als ik wil vliegen komt ie weer in het midden te liggen, werkt prima. achterkant van de plaat hout ligt tegen de muur, dus die pedals kunnen ook niet weggeduwd worden ofzo
Pagina: 1 ... 302 ... 316 Laatste

Let op:
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee