Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 12:16
Er!k schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:26:
[...]

Ik overweeg ook een StreamDeck, heb je nog additionele (betaalde) plug-ins nodig? Jij gebruikt de PMDG 737, ik wil ook de FlyByWire A320nx gebruiken.
Hier een Streamdeck XL.
Als je het 1x gebruikt hebt wil je niet meer zonder en neemt heel veel 'storend' scrollen/view switching weg in FS2020.
Je hebt als extra plugin de (payed) Axis and Ohs nodig als je de extra button opties wilt gebruiken die gekoppeld worden tussen StreamDeck en MSFS.
Speciaal voor de PMDG 737 is deze te gebruiken. _/-\o_
Voor de FWB A320 is deze te vinden.
Op die site zijn ook vele andere (gratis) profielen van de meest uiteenloopende vliegtypes te krijgen/downloaden zoals de H145 etc.
Streamdeck is ook handig in gebruik in andere Windows Apps en andere sims zoals racing/train//farm etc.
Is een standaard attribuut geworden op mijn bureau.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik overweeg ook een StreamDeck, heb je nog additionele (betaalde) plug-ins nodig? Jij gebruikt de PMDG 737, ik wil ook de FlyByWire A320nx gebruiken.
Hoeft niet betaald te zijn ...

Deze heb je nodig
https://github.com/nguyen...acker-StreamDeck/releases

ik gebruik zelf deze profile
https://nl.flightsim.to/f...tracker-streamdeck-plugin

En dan kun je kiezen welke je als een andere wil hebben aanprofile
https://nl.flightsim.to/discover/streamdeck

Maar er zijn ook betaalde
Zo als deze
https://flightpanels.io/

Er was ook en die in Nederland zat
Die dit soort profiles maakte
Weet even niet meer welke site dat was

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 01-05-2023 17:52 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 18:15
Thanks! Is zojuist besteld als verjaardagskado. Heb gekozen voor https://flightpanels.io/ Past mooi bij mijn set-up met TCA sidestick/throttle/add-on, rudder en Skalarki FCU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er!k schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:20:
Thanks! Is zojuist besteld als verjaardagskado. Heb gekozen voor https://flightpanels.io/ Past mooi bij mijn set-up met TCA sidestick/throttle/add-on, rudder en Skalarki FCU :)
Werk die Skalarki FCU nog een beetje .. want die prijs is meer dan 1000 euro dus dan wil ik wel dat het gewoon werkt
En niet ala Asobo , voor de helft wel , en na een update dan weer andere dingen die het weer niet doen of wel
Maar kan ej de A320 FCU ook egwoon voor een Boeing gebruiken of is het alleen voor Airbus in MSFS /XP12

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:49
Ik wil rudder pedalen kopen en nu is mijn oog op de Thrustmaster TPR gevallen. Geld speelt geen rol maar is dit voor ~500 euro ook het beste rudder wat er te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-04 14:06
schumi1986 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:28:
Ik wil rudder pedalen kopen en nu is mijn oog op de Thrustmaster TPR gevallen. Geld speelt geen rol maar is dit voor ~500 euro ook het beste rudder wat er te koop is?
Ik heb MFG's, zie echt niet wat je nog meer zou willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
lapino schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:33:
[...]

Ik heb MFG's, zie echt niet wat je nog meer zou willen
Waarom heb jij deze gekozen en niet de Thrustmaster TPR?

De TPR lijkt wat meer op hoe het in het echt ook werkt. Ben een hele poos monteur geweest aan de CH47 Chinook helikopter en die TPR werkt volgensmij precies hetzelfde, ook in de 737 lijkt dit zo te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief-Commander
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 08-09-2023
Is er al een datum voor de 737 op de Xbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
ravw schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:08:
[...]

Werk die Skalarki FCU nog een beetje .. want die prijs is meer dan 1000 euro dus dan wil ik wel dat het gewoon werkt
En niet ala Asobo , voor de helft wel , en na een update dan weer andere dingen die het weer niet doen of wel
Maar kan ej de A320 FCU ook egwoon voor een Boeing gebruiken of is het alleen voor Airbus in MSFS /XP12
Hij werkt prima en ook goede ondersteuning. Op dit moment gebruik ik hem alleen met de FBW A320 en straks ook met de Aerosoft A330.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er!k schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:15:
[...]

Hij werkt prima en ook goede ondersteuning. Op dit moment gebruik ik hem alleen met de FBW A320 en straks ook met de Aerosoft A330.
Welke en waar heb jij hem gekocht want je heb diverse versies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 29-04 14:06
schumi1986 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:42:
[...]

Waarom heb jij deze gekozen en niet de Thrustmaster TPR?

De TPR lijkt wat meer op hoe het in het echt ook werkt. Ben een hele poos monteur geweest aan de CH47 Chinook helikopter en die TPR werkt volgensmij precies hetzelfde, ook in de 737 lijkt dit zo te werken.
Enerzijds prijs, en anderzijds omdat ik heb wel heb voor zo'n kleine bedrijfjes die vooral moeten leven van de community.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Even tussendoor. Heb sinds kort een sub 1000 euro laptop aangeschaft, amd 5800H met 3060 mobile met 6GB vram. 32GB ram in gedaan.

MSFS gaat helemaal prima. 1080p/60fps/medium wat voor mijn gebruik meer dan goed genoeg is. *O*

Opnieuw de boodschap, er is niets steeds nood aan een 4080 setup om een beetje leuk te flight simmen. Wel als je alles vol open wil draaien, of met VR. Absoluut dan wel.

Voor de meer casual setup kan het prima op 'normale' hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Heb inmiddels al aardig wat uurtjes in de ATR doorgebracht, leuk ding!
Alleen valt het me wel op dat als ik opstijg en NOTCH-NOTCH zet dat mijn engine #1 netjes direct opspoelt naar het gewenste RPM. Echter #2 blijft enige tijd achter voordat hij ook op power komt.

Vaak schiet hij dan ook nog even door naar 120% terwijl ze beide op een as gestuurd worden en netjes op NOTCH-NOTCH staan.

Iemand die dit herkend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
ravw schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:24:
[...]

Welke en waar heb jij hem gekocht want je heb diverse versies
DesktopLine, past mooi onder de monitor. Direct bij Skalarki besteld in Engeland. Als je geduld hebt, hij is ieder jaar op het fsweekend. Je krijgt dan 10% korting en geen verzendkosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stopmerkbord
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-04 09:07
[...]

Ja je hebt Lorby’s AxisAndOhs nodig. Dat kost je €22. Maar als je dat afzet tegen alle andere soft en hardware voor deze hobby is het een van de betere investeringen omdat je met de streamdeck meerdere profielen kan inladen (gratis kan downloaden op flightsim.to)

[ Voor 24% gewijzigd door Stopmerkbord op 02-05-2023 07:12 ]

Geeft af op slecht gepland treinverkeer en slapende verkeersleiders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:10
Chief-Commander schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:55:
Is er al een datum voor de 737 op de Xbox.
Hoe rekening met eind mei. Beta tests zijn nog bezig en final release moet nog door Microsoft worden goedgekeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Blijkbaar toch meer mensen de 30% korting niet gekregen dan ze in eerste instantie hadden verwacht
The issue is being investigated by Microsoft Account & Billing team. We have received huge amount of tickets from users who didn't get the discount applied to their purchase.

We are still waiting a response back from the Microsoft Account & Billing team regarding the refund, and we will update you as soon as we know more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat die zo mooi is plaats ik hem even hier.
Ik kwam hem tegen maar dit is echt heel mooi gemaakt
Die gast weet echt wel hoe je filmpjes moet maken hij heeft veel mooie staan
O+

YouTube: ATR 42/72-600 | Expert Series | Microsoft Flight Simulator [Cinemati...

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 03-05-2023 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Amos_x schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:33:
Even tussendoor. Heb sinds kort een sub 1000 euro laptop aangeschaft, amd 5800H met 3060 mobile met 6GB vram. 32GB ram in gedaan.

MSFS gaat helemaal prima. 1080p/60fps/medium wat voor mijn gebruik meer dan goed genoeg is. *O*
Blijkbaar stond 'ie capped aan 60 omwille van een 60 hz scherm. Aangesloten op een ander scherm gaat MSFS met bovenstaande config en settings naar 75 fps, 1080p/medium. Op een zeer betaalbaar laptopje. Prima dus *O*

Geen idee of add-ons en dergelijke de zaak vertragen, ik gebruik alles 'stock' en standaard.

Is er een voordeel aan het gebruiken van DX12? Ik merk geen verschil in prestatie/overhead of grafische kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:41
Amos_x schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:48:
[...]

Blijkbaar stond 'ie capped aan 60 omwille van een 60 hz scherm.
Staat dan G-Sync of FreeSync niet gewoon aan? Uitzetten en gaan ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UrbanWoodz
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-04 16:48
MSFS Developer Stream is nu live op Twitch!

https://www.twitch.tv/msfsofficial

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Interessant ding...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QdQXs9iLHIf-OqBa3Se9CV-BJw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eoNERt8IznfRZsg5njbWxwfp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m05n6fpAQiT4Qw9HiluhVGWtqck=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtTd2phCgEGVLziskmfQMaHl.jpg?f=fotoalbum_tile

(dat is de volgende local legend)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• UrbanWoodz
AAU2: 787

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itwHIVLa3pqaHB6KY12RnJLtU4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Xa85Lxy1ejAgeSPytkT3oX7.png?f=fotoalbum_large

EDIT: 747 ook!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXMz0VuYj52gIBViTrzC1w2dlcE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YLG0U7M0VJXuOHCL1LuJ1s1I.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door UrbanWoodz op 03-05-2023 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:47
cracking cloud schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:12:
Interessant ding...

[Afbeelding][Afbeelding]

(dat is de volgende local legend)
Wat een apparaat :).

Hier nog een aantal foto's: https://maquettes-missile...06/latecoere-late631.html

Dat is een vliegend hotel.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werd een keer tijd ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:43
Wat wordt eigenlijk de volgende World Update?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:39:
Wat wordt eigenlijk de volgende World Update?
ik hoop zelf Caribisch gebied of zuid america , Africa mag ook wel

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 03-05-2023 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UrbanWoodz
De korte preview die ze lieten zien lijkt op Praag, dus minstens Tsjechië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UrbanWoodz schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 01:11:
De korte preview die ze lieten zien lijkt op Praag, dus minstens Tsjechië?
Dan word het centraal europa / balkan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
PThijssen schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 15:06:
[...]

Staat dan G-Sync of FreeSync niet gewoon aan? Uitzetten en gaan ;)
Nee, die ene monitor was een 4k/60 ding van Samsung dus die kan niet hoger. Daarna heb ik me verplaatst met de laptop naar een andere monitor die ik heb staan, die tot 165hz of zo gaat. Zal vermoedelijk wel freesync op zitten, gsync is officieel niet ondersteund. Geen idee wat ik daar allemaal voor moet instellen, maar het werkt naar mijn gevoel allemaal prima zo, dus ik blijf er verder van af :)

Ik twijfel of ik dan toch niet voor een 3070 laptop had moeten kiezen (8gb ipv 6gb vram) maar voorlopig laat ik het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Laatst online: 04-05 19:21
zal de fshud beta eens checken.

vloog voornamelijk weer met pilot2atc.

benieuwd of fshuds flink verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje voor de mensen met de Kodiak 100. Houdt die ook net zoals de milviz 310 de toestand bij waarin de knoppen e.d. stonden na de laatste keer vliegen? Zoek namelijk een toestel om mee door afrika te toeren maar kan niet kiezen… andere opties zijn ook welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom2289
  • Laatst online: 23:10
cracking cloud schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 12:49:
Vraagje voor de mensen met de Kodiak 100. Houdt die ook net zoals de milviz 310 de toestand bij waarin de knoppen e.d. stonden na de laatste keer vliegen? Zoek namelijk een toestel om mee door afrika te toeren maar kan niet kiezen… andere opties zijn ook welkom.
Fysieke knoppen niet, G1000 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Heb de Yoke en Throttle vandaag retour gestuurd. De Yoke is echt prima maar die Throttle is echt het geld niet waard.

Ga nu maar losse Yoke en de Throttle van Honeycomb bestellen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-04 07:57
Zo dan, het was een beste bak werk😲, maar 'k ben eindelijk klaar met m'n eerste MSFS "cinematic style" video, en 'k ben best tevreden over het eindresultaat👍.
(The struggle was real though. Stutterfree footage zien te krijgen en überhaupt een 4K MSFS video maken met een RTX 2060 Super als GPU)
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Volgende filmpje die ik ga maken is denk ik met de Antonov AN-225 in de hoofdrol, die had ik laatst gekocht toen die in de aanbieding was.

B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PThijssen
Eindelijk mijn eerste volledige Bush Trip afgemaakt. Op naar de volgende. Helaas nu niet in VR gedaan, hoop dat ik de nieuwe componenten volgende week weer terug krijg. Toch maar teruggestuurd omdat ze het niet goed deden (constante blue screens). Dus nu weer op de 7700k ipv de 13600KF.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6vagi60UNE4MakKuCEDSz-F_gQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nr4PD78LQOtzy5WagokwtGWD.jpg?f=fotoalbum_large

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuc N
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 02-06-2024
Ha allemaal, ik ben van plan de honeycomb alpha xpc te kopen omdat die yoke ook met xbox werkt en ik een xbox heb. Ik vind het alleen erg duur om dan ook gelijk een bravo throttle quadrant en honeycomb rudder pedals aan te schaffen. Nu heb ik gelezen dat het ook mogelijk is om de goedkopere logitech throttle en rudder padels aan te sluiten op de hub en dat die ook gewoon in combinatie met the alpha xpc op xbox werken. Alleen weet iemand zeker of dat klopt? Want anders schaf ik voor niks een dure yoke aan. En ik heb nu de t flight rudder pedals van thrustmaster, weet iemand of die ook aangesloten kunnen worden op de hub? Of kunnen alleen de logitech rudder pedals dat?
(ik heb een xbox de rudder pedalen werken niet als de usb in de xbox zit)

[ Voor 5% gewijzigd door Luuc N op 06-05-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Luuc N schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 16:14:
Ha allemaal, ik ben van plan de honeycomb alpha xpc te kopen omdat die yoke ook met xbox werkt en ik een xbox heb. Ik vind het alleen erg duur om dan ook gelijk een bravo throttle quadrant en honeycomb rudder pedals aan te schaffen. Nu heb ik gelezen dat het ook mogelijk is om de goedkopere logitech throttle en rudder padels aan te sluiten op de hub en dat die ook gewoon in combinatie met the alpha xpc op xbox werken. Alleen weet iemand zeker of dat klopt? Want anders schaf ik voor niks een dure yoke aan. En ik heb nu de t flight rudder pedals van thrustmaster, weet iemand of die ook aangesloten kunnen worden op de hub? Of kunnen alleen de logitech rudder pedals dat?
Als die T-Flight Rudder Pedals gewoon een USB aansluiting hebben kan je ze ook gewoon los aansluiten als het goed is. Dus yoke aan je PC hangen en rudders apart ook aan je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuc N schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 16:14:
(ik heb een xbox de rudder pedalen werken niet als de usb in de xbox zit)
Propane schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 16:31:
[...]

Als die T-Flight Rudder Pedals gewoon een USB aansluiting hebben kan je ze ook gewoon los aansluiten als het goed is. Dus yoke aan je PC hangen en rudders apart ook aan je PC.
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BeetjeVreemd schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 07:25:
Zo dan, het was een beste bak werk😲, maar 'k ben eindelijk klaar met m'n eerste MSFS "cinematic style" video, en 'k ben best tevreden over het eindresultaat👍.
(The struggle was real though. Stutterfree footage zien te krijgen en überhaupt een 4K MSFS video maken met een RTX 2060 Super als GPU)
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

[YouTube: MSFS 2020 | Cinematic Video #01 | Cessna 152 & Boeing 787-10 | A Microsoft Flight Simulator Film]
Ik ben vandaag ook even creatief geweest :*)

YouTube: Rotterdam The Hague Airport (EHRD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TNT-
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-04 13:56
Sinds de laatste update heb ik ineens geen verbinding meer met de marktplaats, live weather en de XBOX omgeving. Zowel de marktplaats als de XBOX omgeving zijn grijs en als ik in de opties de data verbinding handmatig aanzet, schakelt die zichzelf na korte tijd uit. Ook het splash screen is zwart... Is dit herkenbaar en is hier een oplossing voor?
Een schone Windows installatie en FS2020 opnieuw installeren heeft alles opgelost.

[ Voor 71% gewijzigd door -TNT- op 23-05-2023 11:54 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

--

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hahaha, excuses, totaal overheen gelezen, mijn fout :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PThijssen
Nog maar eentje gedaan. Deze was een stuk lastiger omdat je hier ook de hoogte goed in de gaten moet houden om niet tegen een berg aan te vliegen. Gelukkig zonder kleerscheuren en veilige landingen gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEPChQDW02k3M7FeAfjR0ZqJM7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cwutdnFSjpCukKeM0rx185Mu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Iemand ervaring met de Enhanced Airports Graphics van Zinertek en/of REX Real Global Airport Textures?
(en hoe die twee zich tot elkaar verhouden)

'k heb nog niet echt serieuze payware airport add-ons en een van bovenstaande opties lijkt me dan ook wel toe te kunnen voegen.

Die van Zinertek is in de aanbieding op de ingame marketplace, maar er staat niet bij welke versie het is.
Als ik bijv. op simMarket kijk zijn er verschillende versies in omloop, bijvoorbeeld deze wat de originele versie lijkt, en deze V4 (met in de URL "Version 2.0" om het nog net even dat beetje extra verwarrender te maken |:( ).
V4 lijkt de nieuwste versie (maar is op simMarket goedkoper dan de originele 1e versie? 8)7 :? ).

Op de ingame marketplace ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfcA2Er59SoLQVvvuH639_UeGVU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lrAf8ZGiAwlyWH1Kq7AJr0jy.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt wel leuke aanbieding zo(helemaal omdat het buiten de ingame marktplaats om dikke € 15,- lijkt te kosten), als het de nieuwste V4 is, maar dat staat er dus niet bij, en er staat ook niks bij "version history".
Op de website van Zinertek staat wel "Version 4.0 will be available at Microsoft Flight Simulator Marketplace".

De REX variant kost een kleine 18 euro, aardig wat duurder dus.
Na dit filmpje gekeken te hebben neigde ik naar de REX variant, maar aangezien dat al een wat ouder filmpje is zie je daar misschien wel een oude versie van de Zinertek variant, en is de V4 versie van Zinertek nu misschien wel beter dan de REX variant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BeetjeVreemd schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:12:

Lijkt wel leuke aanbieding zo(helemaal omdat het buiten de ingame marktplaats om dikke € 15,- lijkt te kosten), als het de nieuwste V4 is, maar dat staat er dus niet bij, en er staat ook niks bij "version history".
Op de website van Zinertek staat wel "Version 4.0 will be available at Microsoft Flight Simulator Marketplace".
Heb de Zinertek uit de marketplace, en zie dit staan in de manifest bestand bij de addon, dus ga ervan uit dat dit klopt.
"package_version": "4.0.0",
Heb echter geen ervaring met de REX versie.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 04-05 13:59
Sinds afgelopen week heb ik ook MSFS 2020.
Vroeger altijd veel gedaan en toen ik vorige maand een nieuwe PC kocht leek het me leuk om weer op te pakken.
Ik speel het op mijn 34 inch 1440p ultra widescreen en dat is echt geweldig!
Als bediening heb ik een Thrustmaster TCA Sidetick Airbus edition.

Nu dus weer even alles ontdekken en de draad weer oppakken!
Ik ben wel echt onder de indruk, de graphics, het landschap, live weer en vooral dat je overal ter wereld kan vliegen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
T7D_Sneezy schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:24:
Ik ben wel echt onder de indruk, de graphics, het landschap, live weer en vooral dat je overal ter wereld kan vliegen!
Jaaaaa, ik vlieg in MSFS vanaf dag 1 en nóg zit ik elke vlucht wel weer eens een keertje vol bewondering te kijken naar de real time reflecties en lichtval in de cockpit, de wolken tot aan de horizon, de 'echte' scenery van pool tot pool... Al die dingen die ik in eerdere flightsims zo miste en die ik nu wel heb: ik kan er nog stééds van genieten alsof ik de sim nog maar een week speel. Het blijft me verbazen hoe ontzettend gaaf alles eruit ziet zonder dat ik een fps heb van 2 of zo. (Ik merk dat ik me nu ook weer moet inhouden om geen post van 4 A4-tjes te typen... 8) ) Ik kan zonder problemen een minuut lang met mijn TrackIR 'om mijn yoke heendraaien' om de real time effecten te bewonderen: als iemand me zou zien zitten, zou hij of zij denken 'Die spoort niet...!' Maar ook nieuwere toevoegingen maken me erg blij, zoals de realistische G3000/G5000 in de geupdate Longitude (ik vlieg niets anders meer) met de Navigraph beta plugin én de FSHud beta... man, man, man, wat heerlijk allemaal! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:26

djbarney

XBL: DeejayBarney

het is soms een moeilijke hobby inderdaad. ik denk ook dat het meeste geklaag vooral komt uit de enorme potentie voor nog verdere verbetering, maar men vergeet dat deze basis al een gigantische stap vooruit is. Ik geniet zelf in ieder geval ook nog elke vlucht, met fstl traffic er bij word het sowieso al een extra toffe ervaring, ik zie nu op mijn routes met de Fenix a320 constant ook andere vliegtuigen op herkenbare routes langs vliegen, contrails en al. Ik ben zelf opgegroeid als kind met Flight Simulator 5.1.. ze zijn toch ver gekomen dan hoor :D

Ik wil zelf ook nog een keer een trackir of een toby eyetracker gaan aanschaffen, maar zelfs zonder is het echt genieten. Heb met die opensource webcam alternative voor trackir zitten stoeien, maar dat werkte niet geweldig, dus weer uninstalled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
Gameaddict schreef op maandag 8 mei 2023 @ 11:15:
[...]

Heb de Zinertek uit de marketplace, en zie dit staan in de manifest bestand bij de addon, dus ga ervan uit dat dit klopt.

[...]

Heb echter geen ervaring met de REX versie.
Thanks, en bevalt het goed?
Ik ga het maar proberen dan denk ik die van Zinertek.
Mocht het tegenvallen dan kan altijd later voor wat meer centen nog de REX variant worden aangeschaft.
(al zou ik dan denk ik eerder voor losse payware airports gaan denk ik, want dan heb je ook mooiere gebouwen en andere assets).
Wel irritant al die marketplace aanbiedingen trouwens :)
Ik koop het spul om meerdere redenen liever rechtstreeks, maarja, als 't op marketplace steeds de helft van 't geld is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BeetjeVreemd schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:53:
[...]

Thanks, en bevalt het goed?
Ik ga het maar proberen dan denk ik die van Zinertek.
Moet eerlijk zeggen dat dit soort software installeren is en daarna ben je vergeten dat je het hebt omdat dit dan "standaard" is totdat je het de-installeert en dan pas afvraagt waarom de textures er zo vreemd uitzien. Maar geen klachten en zeker geen spijt van gehad.

Heb je het per se nodig? Nee. Kun je zonder? Ja. Maar als je bedenkt hoe vaak je op een niet payware vliegveld land, en daarbij net even de extra beleving krijgt door de realistische textures, is het voor mij die extra euro's wel waard.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft het veel invloed op de fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:17

ralpje

Deugpopje

tup61 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:49:
[...]

met de Navigraph beta plugin én de FSHud beta... man, man, man, wat heerlijk allemaal! _/-\o_
Heb je een linkje naar die plugins? Ik vlieg eigenlijk ook alleen nog maar die Longitude de laatste tijd, hele fijne kist.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coeny01
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-11-2024
Heeft iemand een idee wanneer eham uitkomt?
We hebben zo ongeveer alle belangrijke luchthavens gehad,
Maat nog steeds geen eham.
Terwijl eham een van de grootste luchthavens van Europa is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:33:
Heeft het veel invloed op de fps?
Nooit iets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:24:
[...]

Maar als je bedenkt hoe vaak je op een niet payware vliegveld land, en daarbij net even de extra beleving krijgt door de realistische textures, is het voor mij die extra euro's wel waard.
Ik land alleen maar op vliegvelden die handgemaakt zijn...
Wil ik op een vliegveld landen die geen hand gemaakt is , kijk ik of ik het kan kopen of als freeware.
Anders gewoon een andere die wel met de hand gemaakt vliegveld kiezen.

net zoals je zelf aan geeft als je het gewent ben , dan is een stap terug doen lastig omdat het vaak tegen valt,
Ik heb dat met de vliegvelden ( addons) waar ik op vliegt,
Dan ga je echt niet meer komen op vliegvelden waar geen hand gemaakt is.
Je hele beleving is dan toch heel anders.

Ik zou het wel eens leuk vinden als addon te hebben in FS ( world map / planner ) dat je kan kiezen per maatschappij en dan ook de echte routes kan vliegen die daze maatschappijen doen.
Want het moet toch wel dat realfeel gevoel geven :9
Zo vlieg ik al niet eens meer naar Rusland ( boycote ivm de oorlog)
Ukraine blijf ik ook weg , omdat daar een warzone is.
Wel jammer want ik heb best wel wat airports daar staan.
Ook in Rusland.
Maar ja , "as real as it gets" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

coeny01 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:00:
Heeft iemand een idee wanneer eham uitkomt?
We hebben zo ongeveer alle belangrijke luchthavens gehad,
Maat nog steeds geen eham.
Terwijl eham een van de grootste luchthavens van Europa is.
Als je bedoelt in-game: die zit in de premium versie.
De FlyTampa versie van EHAM schijnt nog een maandje of twee te gaan duren, voor MSFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren toch even bezig geweest met de performance... het houdt niet echt over, ik merk dat als ik een approach vlieg altijd een framterate krijg van 10, maximaal.. wat het landen nogal een uitdaging maakt.

Heb al allerlei grafische settings teruggeschroeft, lagere resolutie geprobeerd, DirectX 11 ipv 12 en AMD Chill aangezet (anders loeit m'n videokaart alles bij elkaar, en laten we eerlijk zijn: 30 fps stabiel is nog altijd beter dan 50 fps met constant drops...).

Uiteindelijk ook maar FSLTL eruit gehaald. Dát lijkt wel wat geholpen te hebben trouwens. Bij wijze van benchmark een vluchtje met de stock King Air van EHRD naar EGLL op de AI Pilot laten doen en het lijkt zowaar wat geholpen te hebben; de landing - uiteraard van wat ik ervan gezien heb, vlak ervoor en vlak erna omdat ik even afgeleid was door wat anders) haperden niet meer...

Het gekke is, takeoff en cruise performen normaal gesproken ook uitstekend. Het gaat puur om naderingen totdat je goed en wel op de grond stáát wat schokt.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:44:

Uiteindelijk ook maar FSLTL eruit gehaald. Dát lijkt wel wat geholpen te hebben trouwens. Bij wijze van benchmark een vluchtje met de stock King Air van EHRD naar EGLL op de AI Pilot laten doen en het lijkt zowaar wat geholpen te hebben; de landing - uiteraard van wat ik ervan gezien heb, vlak ervoor en vlak erna omdat ik even afgeleid was door wat anders) haperden niet meer...

Het gekke is, takeoff en cruise performen normaal gesproken ook uitstekend. Het gaat puur om naderingen totdat je goed en wel op de grond stáát wat schokt.
Is dit niet het moment dat FSLTL de geparkeerde vliegtuigen op het vliegveld inlaad?

Als je boven een bepaalde hoogte van een vliegveld zit laad FSLTL namelijk de geparkeerde vliegtuigen niet in (afhankelijk van de instellingen van FSLTL) Wanneer je binnen een bereik komt om te landen, kan het zijn dat FSLTL de vliegtuigen (tegelijk) inlaad, waardoor MSFS begint te haperen. Take off gaat waarschijnlijk goed omdat dan de vliegtuigen al geladen zijn terwijl je op de grond staat. Haperen komt niet echt van de hoeveelheid AI vliegtuigen zelf, dat kan je PC waarschijnlijk wel aan. Gebeurt op het moment dat vliegtuigen erbij komen of weer verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ralpje schreef op maandag 8 mei 2023 @ 20:34:
[...]

Heb je een linkje naar die plugins? Ik vlieg eigenlijk ook alleen nog maar die Longitude de laatste tijd, hele fijne kist.
Nee, sorry, het is op dit moment een closed beta... Je zou nog een poging kunnen wagen je te melden op Navigraph's Discord en te vragen of je mee mag doen aan de beta maar afgelopen weekend hoorde ik van iemand dat ze niemand meer toelaten... maar wie weet verschilt dat per dag...
ravw schreef op maandag 8 mei 2023 @ 23:30:
[...]

Wil ik op een vliegveld landen die geen hand gemaakt is , kijk ik of ik het kan kopen of als freeware.
Anders gewoon een andere die wel met de hand gemaakt vliegveld kiezen.

net zoals je zelf aan geeft als je het gewent ben , dan is een stap terug doen lastig omdat het vaak tegen valt,
Ik heb dat met de vliegvelden ( addons) waar ik op vliegt,
Dan ga je echt niet meer komen op vliegvelden waar geen hand gemaakt is.
Je hele beleving is dan toch heel anders.
En daarom heb ik dus nul komma nul airports addons. ;) Ik kan vliegen waar ik maar wil! :) Ik heb sowieso liever alles in default kwaliteit dan de ene keer een prachtig vliegveld en de andere keer een lelijk vliegveld. Dat gezegd hebbende... ik heb natuurlijk wel allle WU-vliegvelden en die zien er vaak ook echt een stuk beter uit... dus uiteindelijk maal ik vooral niet om vliegvelden omdat het me anders te veel geld gaat kosten, haha! Maar ik geef er ook echt niet veel om: ik ben er nauwelijks, voor mijn gevoel. Ik verlaat NOOIT de cockpit en kijk alleen maar naar mijn instrumenten en de scenery als ik vlieg. Het vliegveld zie ik alleen vanuit mijn ooghoeken als ik aan het taxiën ben. En tijdens de approach vind ik het al snel mooi genoeg allemaal... Nee, ik ben heel blij dat ik niet geïnteresseerd ben in vliegvelden en kan vliegen waar ik maar wil zonder me daar druk over te maken. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Voor wat betreft de airport add-ons: ik gebruik ze eigenlijk vooral omdat ik veel online vlieg op VATSIM, en veel default sceneries niet de juiste benamingen / plaatsen / markeringen voor gates, taxiways, etc. hebben.
Als je vervolgens op LSGG van de (online, dus echte persoon :p) ATC te horen krijgt 'welcome to Geneva, exit CHARLIE and then OUTER and ALPHA to stand 74' en die hele stand komt gewoon niet voor in je scenery, is dat vrij kut. Bij de meeste add-ons kun je er vanuit gaan dat dat in ieder geval allemaal klopt. Of als je op (ik meen) Gatwick een taxi route krijgt die je onder een voetgangersbrug doorstuurt waar in de default scenery gewoon een gebouw staat. Ook lastig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralpje schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 12:16:
Voor wat betreft de airport add-ons: ik gebruik ze eigenlijk vooral omdat ik veel online vlieg op VATSIM, en veel default sceneries niet de juiste benamingen / plaatsen / markeringen voor gates, taxiways, etc. hebben.
Als je vervolgens op LSGG van de (online, dus echte persoon :p) ATC te horen krijgt 'welcome to Geneva, exit CHARLIE and then OUTER and ALPHA to stand 74' en die hele stand komt gewoon niet voor in je scenery, is dat vrij kut. Bij de meeste add-ons kun je er vanuit gaan dat dat in ieder geval allemaal klopt. Of als je op (ik meen) Gatwick een taxi route krijgt die je onder een voetgangersbrug doorstuurt waar in de default scenery gewoon een gebouw staat. Ook lastig :p
Dit zijn wel dingetjes zeker als je online vliegt
Maar het oog wil ook wat.

nu onderweg van Toronto / Pearson naar Seatlle / Tacoma met de A330 900 van Canadi<n

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 09-05-2023 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 11:32:
[...]

Is dit niet het moment dat FSLTL de geparkeerde vliegtuigen op het vliegveld inlaad?

Als je boven een bepaalde hoogte van een vliegveld zit laad FSLTL namelijk de geparkeerde vliegtuigen niet in (afhankelijk van de instellingen van FSLTL) Wanneer je binnen een bereik komt om te landen, kan het zijn dat FSLTL de vliegtuigen (tegelijk) inlaad, waardoor MSFS begint te haperen. Take off gaat waarschijnlijk goed omdat dan de vliegtuigen al geladen zijn terwijl je op de grond staat. Haperen komt niet echt van de hoeveelheid AI vliegtuigen zelf, dat kan je PC waarschijnlijk wel aan. Gebeurt op het moment dat vliegtuigen erbij komen of weer verdwijnen.
Ja dat zou goed kunnen inderdaad; gek genoeg had ik bij takeoffs dan ook wel zoiets verwacht maar dat gaat eigenlijk altijd wel prima..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Niet bij takeoff, maar op het moment dat je met je kist spawned aan de gate. Nu is dat sowieso al een 'haperend' moment in mijn ervaring, dus waarschijnlijk valt het daar gewoon minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralpje schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:19:
Niet bij takeoff, maar op het moment dat je met je kist spawned aan de gate. Nu is dat sowieso al een 'haperend' moment in mijn ervaring, dus waarschijnlijk valt het daar gewoon minder op.
Dat is altijd even een moment dat je even moet wachten met iets doen
Zeker op hele grote airports met veel AI plane.
Ik geef het al tijd even 5 a 10 sec dan is het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
ralpje schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:50:
[...]

Als je bedoelt in-game: die zit in de premium versie.
De FlyTampa versie van EHAM schijnt nog een maandje of twee te gaan duren, voor MSFS.
Hoe weet je dat? Is de scenery al in beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Er is een closed beta, geloof ik.
De ontwikkelaar zelf riep afgelopen week ergens op discord dat het nog een maandje of twee gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:20

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

DigitalExorcist schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:44:
Gisteren toch even bezig geweest met de performance... het houdt niet echt over, ik merk dat als ik een approach vlieg altijd een framterate krijg van 10, maximaal.. wat het landen nogal een uitdaging maakt.

Heb al allerlei grafische settings teruggeschroeft, lagere resolutie geprobeerd, DirectX 11 ipv 12 en AMD Chill aangezet (anders loeit m'n videokaart alles bij elkaar, en laten we eerlijk zijn: 30 fps stabiel is nog altijd beter dan 50 fps met constant drops...).

Ik had het de laatste tijd ook van een framerate van 25 naar 10 13 geduikeld. Heb uiteindelijk een Nvidia driver van dik een jaar geleden geïnstalleerd, zit nu weer boven de 20.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Update van de ATR is uit nu in Content manager
Lijst van de updates:
- Fixed distance to destination
- Fixed Direct To waypoint selection (FPLN and ABEAM)
- Fixed MCDU PERF CRUISE page layout and weight calculation errors
- Fixed MCDU PERF INIT and WEIGHT pages RETURN behaviour
- Fixed MCDU PERF INIT page showing CRZ ALT as FLXXX FT
- Fixed modified CRZ ALT by ALT SEL behaviour (still needs some VNAV IAS logic work)
- Improved EWD Alerts Overflow behaviour
- Fixed Marketplace thumbnail sizes
- Fixed icing message not disappearing when not longer in icing conditions
- Fixed crash on selecting TRN waypoint from DUPLICATES page
- Fixed wrong color for scratchpad messages
- Fixed wrong current waypoint offset on SEC FPLN pages 2+
- Fixed POS INIT selection set via scratchpad instead of automatically
- Added Boost option entry to electronic checklist
- Fixed Boost option logic
- Fixed TQ showing values before CL is in AUTO position
- Fixed flightplan PPOS showing on ND
- Fixes and additions to Bleed/Pack/Alpha alert/procedure handling
- Fixed PFD speed bugs not reacting to icing AOA
- Fixed MCDU "Clear?" color yellow, instead of white
- Fixed NP not dropping to 82% in CLB/CRZ after loading in cold&dark
- Added timeout for flashing SELECT LNAV message
- Fixed an issue which caused flight idle to be too high
- Fixed light switches on when starting a flight at a gate or parking position
- Added support for TOGGLE THROTTLE REVERSE THRUST control event
- Added missing gust lock OFF condition to TO Config test
- Fixed manual enroute holding
- Fixed doors opening in flight
- Smoothed VNAV path calculation
- Fixed GPWS light lighting up on final approach
- Fixed aircraft lifting nose a bit too early
- Fixed ITT (for running engine. Not yet during startup!)
- Fixed missing line between manual holding and next waypoint
- Fixed TCAS mode not switched to TCAS STBY below 1000ft AGL
- Fixed Altitude alert flashing when in GS or V-FP mode
- Temporarily disabled manual airway entry and redirected to list selection (manual entry will be reworked and re-added in next version)
- Fixed CTD on clearing FMS after landing
- Fixed Approach Hold not correctly exiting (KPAE RNAV 16RY via PAE)
- Fixed TOD marker disappearing from time to time
- Fixed momentary fuel pressure drop on swichting cross feed
- Fixed displaced runway threshold on MFD map
- Fixed autopilot not holding the correct altitude when baro is set to STD
- Adjusted quick view order based on TBM 930
- Added support for split TAT/ALPHA and PITOT/STATIC lights
- Fixed unintended direction change for Radius-to-Fix legs
- Fixed CTD on manual AIRWAY TO entry
- Fixed increasing number of empty airways
- Fixed throttle limits for keyboard/gamepad input
- Fixed autopilot VNAV mode switching logic
- Fixed intermittent ToD calculation
- Fixed air condition cooking passengers
- Fixed document door not opening on ground
- Fixed autopilot disconnect sound playing in cold&dark state
- Fixed NEXRAD overlay visible on terrain view
- Fixed gust lock and idle gate not limiting throttle settings
- Fixed VNAV mode switching

[ Voor 97% gewijzigd door ravw op 10-05-2023 03:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:02

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Wat een waslijst aan fixes... hartstikke goed natuurlijk, maar lijkt wel alsof het publiek de bèta tester moest zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
ralpje schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 18:32:
Er is een closed beta, geloof ik.
De ontwikkelaar zelf riep afgelopen week ergens op discord dat het nog een maandje of twee gaat duren.
Thanks! FlyTampa zit niet op Discord toch? Reden waarom ik zo doorvraag is omdat Emilios mij heeft uitgenodigd voor de beta destijds, maar ik krijg nu geen enkel contact meer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Ircghost schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 07:46:
Wat een waslijst aan fixes... hartstikke goed natuurlijk, maar lijkt wel alsof het publiek de bèta tester moest zijn..
Zo werkt dat tegenwoordig toch met elk spel en programma?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Er!k schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:31:
[...]

Thanks! FlyTampa zit niet op Discord toch? Reden waarom ik zo doorvraag is omdat Emilios mij heeft uitgenodigd voor de beta destijds, maar ik krijg nu geen enkel contact meer |:(
Eerlijk gezegd? Ik heb geen idee :+
Ik zie af en toe wat voorbij komen op de Discord van de DutchVACC (de Nederlandse VATSIM tak, zeg maar). Volgens mij is daar een kanaal waarin bugs / issues met de beta gemeld worden, maar wat de link dan direct is weet ik niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
O en voor de mensen die het nog niet weten :-)

FSweekend 16 en 17 maart 2024

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UKP3WHzzDuHcDB_U4FA3pjI59nc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Akl18Ryh6c6torDiAAWsAIn9.jpg?f=user_large
Dus zet maar alvast in de agenda.

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 10-05-2023 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PThijssen
Tot 14 mei zijn er wat aanbiedingen bij Thrustmaster.

https://shop.thrustmaster...ampaign=tm_gaming_week_S2

Helaas heb ik net al geld uitgegeven voor andere hardware, maar het eerstvolgende wordt denk ik toch een Yoke. Weet alleen nog niet welke ik voor mijn toepassingen het beste kan nemen. Mij lijkt een standaard yoke met trim functie wel handig, vooral als ik met de VR bril op ga spelen. De meeste dingen zal ik toch nog in de cockpit zelf aanklikken, maar een nauwkeurige trim functie lijkt mij wel erg handig. Nu zie ik die op de TCA niet zitten. Welke zou dan voor een casual VR gamer een goede optie zijn?
Ik gebruik nu de 16000M combie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of er onderhand een up to date versie is van EHLE...? Op flightsim.to staat er eentje van 2 jaar oud en die schijnt diverse problemen te hebben. Is er elders misschien nog wat te krijgen...? Ik ben totaal niet van de airport addons maar de laatste tijd vlieg ik vaker vanuit EHLE en dan is het toch wel leuk om er betere scenery van te hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
PThijssen schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:59:
Tot 14 mei zijn er wat aanbiedingen bij Thrustmaster.

https://shop.thrustmaster...ampaign=tm_gaming_week_S2

Helaas heb ik net al geld uitgegeven voor andere hardware, maar het eerstvolgende wordt denk ik toch een Yoke. Weet alleen nog niet welke ik voor mijn toepassingen het beste kan nemen. Mij lijkt een standaard yoke met trim functie wel handig, vooral als ik met de VR bril op ga spelen. De meeste dingen zal ik toch nog in de cockpit zelf aanklikken, maar een nauwkeurige trim functie lijkt mij wel erg handig. Nu zie ik die op de TCA niet zitten. Welke zou dan voor een casual VR gamer een goede optie zijn?
Ik gebruik nu de 16000M combie.
Hmm, verleidelijk die T.16000M voor 50 euro.
Ik heb nu ik sinds kort weer aan't flightsimmen ben wel echt iets nieuws nodig om m'n Logitech Extreme 3D pro te vervangen. Dat gaat allemaal niet zo soepel meer (na iets van 15 jaar ofzo) en ik wil iets met meer knoppen.
Ik wil eigenlijk de rechtshandige versie van de Gladiator NXT EVO hebben, maar sinds ik die op het oog heb ie nog nooit op voorraad geweest. De standaard versie niet (die wil ik het liefst), maar ook de premium versie niet.
Is daar nog op een andere manier aan te komen?
Anders als tussenoplossing maar de Thrustmaster T.16000M, weinig andere goede opties in die prijsklasse volgens mij (er moet ook rudder functie op zitten), al zou ik de T.16000M niet direct een goede optie noemen na alles wat ik gezien/gelezen heb wat betreft betrouwbaarheid van die joystick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

PThijssen schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:59:
Mij lijkt een standaard yoke met trim functie wel handig, vooral als ik met de VR bril op ga spelen. De meeste dingen zal ik toch nog in de cockpit zelf aanklikken, maar een nauwkeurige trim functie lijkt mij wel erg handig. Nu zie ik die op de TCA niet zitten. Welke zou dan voor een casual VR gamer een goede optie zijn?
Je kunt in principe natuurlijk gewoon de knoppen een andere functie geven.
Zo heb ik op mijn Honeycomb Alpha de rocker switch op de linkerkant van de yoke gekoppeld aan trim up/down. Werkt pirima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:17
Mijn zwager is zo aardig om zijn 5/6 jaar oude game PC te doneren. Nou vraag ik mij af of deze configuratie nog in staat is om MSFS een beetje te draaien, en op wat voor settings:

I7-6700K
GTX 970
32GB

Het is wel 20 jaar geleden dat ik voor het laatst op een PC heb gegamed, dus ik ben een volkomen leek inmiddels.

[ Voor 21% gewijzigd door DutchOwnage op 10-05-2023 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-05 13:18
tup61 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:25:
Weet iemand of er onderhand een up to date versie is van EHLE...? Op flightsim.to staat er eentje van 2 jaar oud en die schijnt diverse problemen te hebben. Is er elders misschien nog wat te krijgen...? Ik ben totaal niet van de airport addons maar de laatste tijd vlieg ik vaker vanuit EHLE en dan is het toch wel leuk om er betere scenery van te hebben... ;)
Voor zover ik weet is deze er niet. Ik heb wel eens gedacht om contact op te nemen met de developer om te vragen of er nog een nieuwe versie komt. Persoonlijk vind ik het erg jammer. Ik heb relatief weinig addons geïnstalleerd, maar EHLE is wel een favoriet als een soort van thuishaven. Het valt mij op dat er relatief weinig nederlandse scenary nog up-to-date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeetjeVreemd
BeetjeVreemd schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:33:
[...]

Ik wil eigenlijk de rechtshandige versie van de Gladiator NXT EVO hebben, maar sinds ik die op het oog heb ie nog nooit op voorraad geweest. De standaard versie niet (die wil ik het liefst), maar ook de premium versie niet.
Is daar nog op een andere manier aan te komen?
Voor eventuele andere geïnteresseerden van momenteel out of stock VKB-sim joysticks of andere producten die ze verkopen;
Ik heb ze email gestuurd en had binnen 2 uur antwoord:

"At the end of May we expect a very large resupply, so there will be no problem to buy any product in the store. The ship is already crossing the Mediterranean."

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:27:
Mijn zwager is zo aardig om zijn 5/6 jaar oude game PC te doneren. Nou vraag ik mij af of deze configuratie nog in staat is om MSFS een beetje te draaien, en op wat voor settings:

I7-6700K
GTX 970
32GB

Het is wel 20 jaar geleden dat ik voor het laatst op een PC heb gegamed, dus ik ben een volkomen leek inmiddels.
Is nog wel te doen alleen die GTX vervangen voor een nieuwe GPU maar CPU en ram kon wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
tup61 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:25:
Heb de versie van Frank G nog steeds geladen hier. Geen idee wat het probleem zou moeten zijn, maar je zou hem gewoon kunnen proberen. Heeft er bij mij nooit voor gezorgd dat MSFS hierdoor crashed of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
ravw schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:42:
[...]

Is nog wel te doen alleen die GTX vervangen voor een nieuwe GPU maar CPU en ram kon wel.
Ja, eerst maar eens zien om alles aan de praat te krijgen dit weekend.

Heb jij misschien een lijstje met alle must-have addons die je hebt draaien op je PC, behalve de vliegtuigen zelf en airports en zo? Ik kom natuurlijk van Xbox en die is nogal gelimiteerd. Mag ook in een DM.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 10-05-2023 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:10:
[...]

Ja, eerst maar eens zien om alles aan de praat te krijgen dit weekend.

Heb jij misschien een lijstje met alle must-have addons die je hebt draaien op je PC, behalve de vliegtuigen zelf en airports en zo? Ik kom natuurlijk van Xbox en die is nogal gelimiteerd. Mag ook in een DM.
Pushback tool is zeker nummer 1

https://nl.flightsim.to/file/15033/toolbar-pushback

Alleen uitkijken met PMDG die heeft dan het probleem dat hij zijn neuswiel niet meer wil sturen.
Als je hem daar mee gebruikt.
Maar ik doe er met andere planes echt alles mee.

Die AI pack die bij FBW zit is wel mooi.

EN als je simbiref gaat gebruiken is deze wel handig
https://nl.flightsim.to/file/48336/simbrief-panel
Hoef je niet elke keer uit de game
En verder gebruik ik niet zo veel aan addons. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Thx. Je gebruikt helemaal geen FSLTL, FSTraffic, GSX etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:58:
O en voor de mensen die het nog niet weten :-)

FSweekend 16 en 17 maart 2024

[Afbeelding]
Dus zet maar alvast in de agenda.
Huh in maart ?? Da's toch altijd in november?

Nou ja, prima, staat alvast genoteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralpje schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:19:
Ik heb FSLTL er nu uitgegooid, ben wat aan het testen door de Rolling Cache ook uit te zetten, lijkt vooralsnog goed te gaan. Gisteren een korte hop van EHRD naar EGMC gedaan met de ATR72 en dat verliep van begin tot eind vlekkeloos. De landing had wat netter gekund maar ik was weer eens afgeleid door wat anders en miste bijna de approach (of eigenlijk had ik gewoon niet op tijd de APP mode gebruikt waardoor ik iets aan de hoge kant binnen kwam, maar evengoed strak en netjes op de centerline kunnen zetten alsnog).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@DutchOwnage Voordat je aan addons gaat denken, zou ik eerst even bekijken hoe de kale MSFS op de PC loopt. Iedere addon vraagt namelijk wel iets extra's (begrijp dat de addons natuurlijk het doel is van de PC boven de XBox).

Vrees dat je er ook niet alleen met een videokaart upgrade bent. Wat is het vermogen van de voeding die erin zit? Hoe snel zijn je aansluitingen op het moederbord, wat voor grafische kaart kun je dan het beste aanschaffen? Zit er al een SSD-schijf in. Allemaal dingen om even goed te bekijken.

Vergeet niet dat je de "luxe" van de Xbox bent gewend (Snelle processor, SSD-schijf). Had tot 2 weken geleden een 5/6 jaar oude PC (I7-8700K/1070) en hiermee was prima met MSFS te vliegen op 1920x1080 op 30fps. Maar door de vele addons had ie bijvoorbeeld wel een opstarttijd van MSFS van 20-25 minuten (SATA-schijf), en daarna nog 10 minuten om van het hoofdmenu naar in-game te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:32:
[...]
Ik heb FSLTL er nu uitgegooid, ben wat aan het testen door de Rolling Cache ook uit te zetten, lijkt vooralsnog goed te gaan. Gisteren een korte hop van EHRD naar EGMC gedaan met de ATR72 en dat verliep van begin tot eind vlekkeloos. De landing had wat netter gekund maar ik was weer eens afgeleid door wat anders en miste bijna de approach (of eigenlijk had ik gewoon niet op tijd de APP mode gebruikt waardoor ik iets aan de hoge kant binnen kwam, maar evengoed strak en netjes op de centerline kunnen zetten alsnog).
Weet niet wat er tegenwoordig met de rolling cache aan de hand is, maar iets werkt er niet. Had hem in het begin altijd aan staan, maar nu na een paar vluchten geeft ie problemen.

Zorg ook je de laatste versie van FSUIPC gebruikt (als je die hebt), voorgaande versies werken ook niet lekker met de laatste versie van MSFS. Kan ook nog haperingen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Weet niet wat er tegenwoordig met de rolling cache aan de hand is, maar iets werkt er niet. Had hem in het begin altijd aan staan, maar nu na een paar vluchten geeft ie problemen.

Zorg ook je de laatste versie van FSUIPC gebruikt (als je die hebt), voorgaande versies werken ook niet lekker met de laatste versie van MSFS. Kan ook nog haperingen veroorzaken.
Oh dat laatste is nog wel een dingetje ja. Ik heb een aantal tooltjes zoals Spad.Next, LittleNavMap en wat van dat soort dingetjes draaien en 'ooit' wel een keer FSUIPC gekoppeld (volgens mij voor het aansturen van een Arduino met Mobiflight?) maar geen idee welke versie dat nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Gameaddict schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:34:
@DutchOwnage Voordat je aan addons gaat denken, zou ik eerst even bekijken hoe de kale MSFS op de PC loopt. Iedere addon vraagt namelijk wel iets extra's (begrijp dat de addons natuurlijk het doel is van de PC boven de XBox).

Vrees dat je er ook niet alleen met een videokaart upgrade bent. Wat is het vermogen van de voeding die erin zit? Hoe snel zijn je aansluitingen op het moederbord, wat voor grafische kaart kun je dan het beste aanschaffen? Zit er al een SSD-schijf in. Allemaal dingen om even goed te bekijken.

Vergeet niet dat je de "luxe" van de Xbox bent gewend (Snelle processor, SSD-schijf). Had tot 2 weken geleden een 5/6 jaar oude PC (I7-8700K/1070) en hiermee was prima met MSFS te vliegen op 1920x1080 op 30fps. Maar door de vele addons had ie bijvoorbeeld wel een opstarttijd van MSFS van 20-25 minuten (SATA-schijf), en daarna nog 10 minuten om van het hoofdmenu naar in-game te komen.
Je hebt volkomen gelijk hoor. Buiten de specificaties hierboven, zitten er wel 2 SSD schijven in en een 850w voeding. Maar ik heb eens wat benchmarks bekeken van een vergelijkbaar systeem icm MSFS en dat is idd niet al te best, zeker niet in vergelijking met wat de Series X nu kan.

Denk dat ik voorlopig het idee om dit systeempje voor MSFS te gebruiken, in de ijskast kan. Ik ga het wel even bekijken want ik heb de Sim gewoon in bezit dus dat kan gewoon, maar ik vrees dat ik het toch voorlopig bij mijn Series X hou.

Dit systeempje gaat dan gewoon mijn oude, trage desktop voor alledaagse dingetjes vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:27:
[...]

Huh in maart ?? Da's toch altijd in november?

Nou ja, prima, staat alvast genoteerd :)
Ja maar het is over genomen door dacht 2 nieuwe organisators want Frans Broekhuijsen heeft het uit handen gegeven dus die hebben het nu in Maart gezet.
Maar normaal was het altijd eind van het jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:40:
Thx. Je gebruikt helemaal geen FSLTL, FSTraffic, GSX etc?
Die AI pack van FBW is FSLTL

Oja en ik gebruik van Simultech – My Replacement Assistance Trucks 8)

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 11-05-2023 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 23:42:
[...]
Pushback tool is zeker nummer 1

EN als je simbiref gaat gebruiken is deze wel handig
Ik ga die allebei toch ook maar eens downloaden...

Die SB tool had ik al eens eerder gedownload en die gaf meteen problemen... maar goed, hij lijkt bij iedereen te werken dus mss was dat ff pech.

En die pushback: ik zit de laatste tijd echt ELKE KEER te kloten met de Longitude die zelfs op een uitermate ruime parking spot met z'n neus de verkeerde kant opstaat en het al rijdend omdraaien is echt knudde en zeer vermoeiend dus... ik ga eens kijken of het echt zo'n goede tool is. ;)

Vraag me dan eigenlijk wel af in hoeverre een pushback gebruikelijk is bij de Longitude...? Ik denk bij pushbacks toch meer aan airliners. (Wat dat betreft zou ik ook al blij zijn met een tool die mijn Longitude met één klik 180 graden omdraait, haha! En ja, ik kan slew gebruiken maar ik ben te lui om de juiste toetsen toe te wijzen: slew werkt momenteel niet (meer) bij mij.)
Gameaddict schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:33:
[...]

Heb de versie van Frank G nog steeds geladen hier. Geen idee wat het probleem zou moeten zijn, maar je zou hem gewoon kunnen proberen. Heeft er bij mij nooit voor gezorgd dat MSFS hierdoor crashed of iets dergelijks.
Oké, ga ik die ook maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PThijssen
Pushback tool is ook voor mij in die kleine vliegtuigjes best wel handig. Gewoon een pad uitstippelen en gaan. Enige wat ik er wel bij heb is dat als hij achteruit een bochtje doet, het vliegtuig de hele tijd heen en weer gaat. Niet echt prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:23:
[...]

Vraag me dan eigenlijk wel af in hoeverre een pushback gebruikelijk is bij de Longitude...? Ik denk bij pushbacks toch meer aan airliners.
Word bij elke vliegtuig wel gebruikt
Alleen dacht ik niet bij zwevers en ultra light wat die doe je even met de hand omzetten.
Maar de GA en zaken jets die gebruiken dan een soort van mototok versie :-)

Ze hebben hem ook voor grote planes :o
YouTube: British Airways’ New Machine Reduces Plane Delays

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Trouwens een leuk hebbendingetje voor die prijs
Helaas nog kickstarter een Mini FCU (Airbus)
https://www.minicockpit.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:14:
[...]
Denk dat ik voorlopig het idee om dit systeempje voor MSFS te gebruiken, in de ijskast kan. Ik ga het wel even bekijken want ik heb de Sim gewoon in bezit dus dat kan gewoon, maar ik vrees dat ik het toch voorlopig bij mijn Series X hou.
Zou het zeker gaan proberen, misschien is het met eventueel minimale (tweedehands) onderdelen wel prima te doen. Heb me vanaf het begin van MSFS verbaasd hoe goed m'n GTX1070 het heeft gedaan. Wil alleen maar zeggen om met een kale MSFS te beginnen, en van daaruit verder te kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:44:
Trouwens een leuk hebbendingetje voor die prijs
Helaas nog kickstarter een Mini FCU (Airbus)
https://www.minicockpit.com/
Zag hem van de week ook voorbij komen. Hoe krijgen ze het voor die prijs gemaakt?
Maar ik durf het toch niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voel me eigen als degene die veel te laat op het feestje komt nu, maar moet zeggen dat de Flysimware Cessna 414 toch wel een geweldig vliegtuig is. Heb hem van de week pas aangeschaft, maar staat hoog in de lijst van favorieten. Zag in m'n mailbox dat er sinds vandaag weer een nieuwe beta versie uit is.

Pagina: 1 ... 313 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc