There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Neuh. Laatst op het FSWeekend in het Aviodrome wel een sneak preview gezien. Vet hoor..matt1991 schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:24:
Van de week de Fenix A320 gekocht. Wat een gaaf ding en hele verbetering in vergelijking met de FBW A32nx al is dat ook geen slecht vliegtuig. Bij loopt de Fenix soepeler als de FBW, minder stutters etc.
Iemand toevallig nog nieuws gehoord wanneer FBW de A380 gaat uitbrengen ?
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Een 5800X3D die uit het niks extreme warmte creëert en de custom loop uit het niks 10 tot 15 graden warmer maakt (van belast 33/34 naar 47/48 en echt uit het niks, niks opbouwende temperatuur gewoon in 1 keer)
Nu zie ik meerder mensen denken : "dat kan niet"
Het kan dus wel, vraag me niet hoe en waarom
Ik bouw na al meer als 20 jaar zelf mijn systemen en dit heb ik dus echt nog nooit mee gemaakt.
De standaard trucjes halen in ieder geval niks uit.
Lang verhaal kort : na overleg met een aantal service medewerkers van bekende shops is de concessie dat er iets niet goed zit in de CPU.
De geplande upgrade van volgend jaar met een 7***X3D is dus naar voren gehaald en na een op en neer ritje Breda gaat er zo lang maar een 7700x in.
(Scheelt dat ik met de sales al de meeste onderdelen bij mekaar had gesprokkeld)
Weer lekker 2 dagen lopen ###### met de bende opnieuw bouwen en de flightsims terug installeren.
1 voordeel : tenminste een legale reden om de familie te ontwijken ...
[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 30-12-2022 18:59 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Ben ook eens opzoek gegaan naar de beruchte boot ... Maar verder dan een generiek schuurtje kom ik nietravw schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:19:
[...]
[...]
Dat is S.S. Klondike National Historic Site ligt naast Whitehorse International Airport
(ICAO: CYXY)
YouTube: DJI Mavic Air 2 | 4k | River Boat Flight - SS Klondike National Hist...
Alles is up to date. Heb premium uber duper delux. Maar krijg die boot niet voor de dag getoverd.
Jullie hem al wel gevonden?
:strip_exif()/f/image/prD9g6n7WSRE3m9UHrsIcXBN.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat schuurtje is de boot .. maar staat er niet goed in bij jouJayZeeTie schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:23:
[...]
Ben ook eens opzoek gegaan naar de beruchte boot ... Maar verder dan een generiek schuurtje kom ik niet![]()
Alles is up to date. Heb premium uber duper delux. Maar krijg die boot niet voor de dag getoverd.
Jullie hem al wel gevonden?
[Afbeelding]
Je moet die Canada world update daar voor hebben
Je zit wel op de goede plek
ik ben er al een paar keer geweest ....
Zal er weer eens heen gaan
Zo behoort die te wezen
![]() | ![]() | ![]() |
Her instaleer die Worldupdate van Canada eens want je mist wel meer daar
Was trouwens het eerste waar ik naar op zoek ging toen ik wist dat die er in zat
[ Voor 53% gewijzigd door ravw op 31-12-2022 00:08 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

/edit: ook de New York City Scapes gedownload en daar crashed de game nu ook op. FIJN!
[ Voor 26% gewijzigd door Rivanov op 31-12-2022 09:14 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
vreemd wel al FS helemaal op nieuw op gestart en maak even je cashe leegRivanov schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 09:07:
Lekker dan. Net de Las Vegas City Bundle gekocht op Xbox. Maar nu crashed de game dus wanneer ik vanaf Las Vegas wil vliegen.
/edit: ook de New York City Scapes gedownload en daar crashed de game nu ook op. FIJN!
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Cache nog niet leeggemaakt, ga dat eens proberen. Overigens lagged het intro filmpje van MSFS ook als een gek.ravw schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 09:49:
[...]
vreemd wel al FS helemaal op nieuw op gestart en maak even je cashe leeg
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Je moet echt het officiële MSFS forum goed in de gaten houdenRivanov schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 09:07:
Lekker dan. Net de Las Vegas City Bundle gekocht op Xbox. Maar nu crashed de game dus wanneer ik vanaf Las Vegas wil vliegen.
Ik heb écht weer heel wat airports gekocht deze sale, maar niks van FlyTampa.
@ravw : heb jij velden in Zuid-Afrika? Zo ja, welke zijn aan te raden? Zit te denken aan OR Tambo, maar die krijgt maar een 3.6 rating en ziet er eigenlijk niet uit? Beter voor Durban of Port Elizabeth gaan?
Welke bedoelje met Durban je heb er twee FAVG en FALE ( die laatste heb ik )DutchOwnage schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:55:
@ravw : heb jij velden in Zuid-Afrika? Zo ja, welke zijn aan te raden? Zit te denken aan OR Tambo, maar die krijgt maar een 3.6 rating en ziet er eigenlijk niet uit? Beter voor Durban of Port Elizabeth gaan?
Die Fale is er wel een die je zou moeten hebben.
Zelf heb ik deze al,
Port Elizabeth ( wel die van GAFFER)
port-elizabeth Int (Erg klein maar leuk veldje )
https://secure.simmarket....l-south-africa-msfs.phtml
king-shaka-intl ( erg mooi en groot ) (test veld ooit geweest voor de A380 en gemaakt voor de WK 2010
vind deze eigenlijk wel verplichte kost
https://secure.simmarket....n-south-africa-msfs.phtml
Vilankulo
https://secure.simmarket....ozambique-fqvl-msfs.phtml
Wil die van kaap stad ook maar die is mij nog een beetje duur
Dakar en Nairobi staan ook nog op me lijst ..
[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 31-12-2022 11:20 ]
Johanna is ook in de aanbieding hoor (in MP ) (wacht zelf op een betere versie )DutchOwnage schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:27:
Thx, ik neem dan zowiezo Durban King Shaka. Had gisteren eindelijk Seychelles International gevonden, en gekocht voor 7,50 in de aanbieding. Kan ik mooi eindelijk m'n Air Seychelles A320 uit de hangar halen. Ze vliegen ook op Zuid-Afrika maar dan Johannesburg. Maak ik er gewoon Durban van.
https://secure.simmarket....l-airport-v5.3-msfs.phtml
Ik kan World Update XI: Canada niet eens vinden in mijn content manager. Dat verklaart een hoop.ravw schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:45:
[...]
Dat schuurtje is de boot .. maar staat er niet goed in bij jou
Je moet die Canada world update daar voor hebben
Je zit wel op de goede plek
ik ben er al een paar keer geweest ....
Zal er weer eens heen gaan
Zo behoort die te wezen
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Her instaleer die Worldupdate van Canada eens want je mist wel meer daar
Was trouwens het eerste waar ik naar op zoek ging toen ik wist dat die er in zat
Enig idee hoe ik die voor de dag haal?
Moet je hem natuurlijk wel eerst uit de Marktplace halen.
Lekker omslachtig weer.
:strip_exif()/f/image/Tj5TdfYa8RS3t0XLpCEYwrAt.jpg?f=fotoalbum_large)
World zoeken in MP , misschien heb je er meer nietJayZeeTie schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:50:
[...]
Ik kan World Update XI: Canada niet eens vinden in mijn content manager. Dat verklaart een hoop.
Enig idee hoe ik die voor de dag haal?
Moet je hem natuurlijk wel eerst uit de Marktplace halen.
Lekker omslachtig weer.
[Afbeelding]
maar daar moet je ze inderdaad weg halen ..
En dan opnieuw opstarten en dan krijg je weer bij content manager een zooi update als het goed is
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 31-12-2022 11:58 ]
Maar die ziet er toch een stuk minder uit dan Durban? Krijgt ook een vrij lage rating.ravw schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:40:
[...]
Johanna is ook in de aanbieding hoor (in MP ) (wacht zelf op een betere versie )
https://secure.simmarket....l-airport-v5.3-msfs.phtml
ja,klopt, niet dat je hem moet kopen maar jij is er welDutchOwnage schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:34:
[...]
Maar die ziet er toch een stuk minder uit dan Durban? Krijgt ook een vrij lage rating.
jammer dat die van Gaffer niet op MP is
die is wel mooier
https://secure.simmarket....rnational-faor-msfs.phtml
Nu onderweg van HKJK naar FAOR met de A310
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 31-12-2022 13:08 ]
Had nog in de Google Docs gekeken van de compatibiliteit en daar heeft Las Vegas een green checkmark. Dus vandaar.DutchOwnage schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:55:
[...]
Je moet echt het officiële MSFS forum goed in de gaten houden. FlyTampa is over het algemeen echt een no-go voor Xbox op het moment. In het geval van de Las Vegas bundel, kan je als het goed is wel het vliegveld verwijderen zodat je alleen de city scenery overhoudt, dit zou zonder problemen moeten werken.
Ik heb écht weer heel wat airports gekocht deze sale, maar niks van FlyTampa.
Maar zal eens kijken of ik vliegveld kan verwijderen.
Kunnen jullie in een TBM of CJ4 gewoon vanuit MSFS een FP laden? Ik wil soms gewoon met zo'n ding vliegen maar merk dat ik nu ("ineens") zelf een FP moet instellen.
Mogelijk heel normaal, maar zolang ik al MSFS speel heeft dat niet gehoeven. Mogelijk heb ik een of andere geile mod voor de Garmin G3000? ofzo die erin zit, maar hoe kan ik dat dan zien?
Ik had MSFS ook al eens opnieuw geinstalleerd, maar dat had geen effect
Thanks alvast
Heeft ook een computer!
Merk ik ook al een tijdje. Is sinds SU11 het geval als ik mij niet vergis. Wellicht dat de developer van die packs wens even een update uit moet brengen om het weer compatible met SU11 te maken?Rivanov schreef op zondag 1 januari 2023 @ 16:26:
Staan bij mij overwegend veel "generieke" vliegtuigen op de vliegvelden. Iemand anders ook last van? Ik heb de diverse packs die real-life liveries zou moeten tonen. Werkte voorheen ook prima.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
edit: wrong quote
[ Voor 26% gewijzigd door djbarney op 02-01-2023 02:28 ]
Vet! Gezien ze ook aan de 757 werken, kan je shared type rating wel uit de kastcbr600f4i schreef op zondag 1 januari 2023 @ 20:52:
Bluebird Simulations 767 confirmed! Mooi nieuws ook al komt die zeker en vast dit jaar nog niet uit.
Er komen de komende maanden wel veel leuke toestellen uit, meen ik. Hopelijk niet te veel delays door de aanstaande avianics update.
Heb ik sinds de update van FSLTL naar (ik meen de 1.1) versie meer last van. Waar ik in de vorige versie drukke vliegvelden had, staat er nu bijna niks meer, en vaak idd default livery.Rivanov schreef op zondag 1 januari 2023 @ 16:26:
Staan bij mij overwegend veel "generieke" vliegtuigen op de vliegvelden. Iemand anders ook last van? Ik heb de diverse packs die real-life liveries zou moeten tonen. Werkte voorheen ook prima.
Ook IFR veel rustiger.
Moet toch opnieuw installeren binnenkort, dus was er verder niet ingedoken
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Heb je de standaard AI uit staan want ik heb totaal geen problemen , wel iets minder vliegtuigen maar dat verschild ook per airport456 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:08:
[...]
Heb ik sinds de update van FSLTL naar (ik meen de 1.1) versie meer last van. Waar ik in de vorige versie drukke vliegvelden had, staat er nu bijna niks meer, en vaak idd default livery.
Ook IFR veel rustiger.
Moet toch opnieuw installeren binnenkort, dus was er verder niet ingedoken
Ik kom geen basis toestellen meer tegen , wel witte .. maar goed daar word aan gewerkt dat zijn onbekente livery's die er nog niet in zitten
En er is volgens mij ook een FSLTL optie die voor white liveries zou moeten kiezen of niet als een livery niet bekend is.
Kwam trouwens ook op MUHA europese liveries tegen. Lijkt me sterk.
(Daarentegen op EHEH een Sunwing livery, wat kan kloppen want Transavia leased bij van hen).
Ach hier klopt het wel aardig , kom geen Easyjet meer tegen buiten Europa456 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:00:
Ik zal idd nog eens goed kijken - maar volgens mij heb ik alles idd uitstaan vanuit MSFS zelf.
En er is volgens mij ook een FSLTL optie die voor white liveries zou moeten kiezen of niet als een livery niet bekend is.
Kwam trouwens ook op MUHA europese liveries tegen. Lijkt me sterk.
(Daarentegen op EHEH een Sunwing livery, wat kan kloppen want Transavia leased bij van hen).
Wel in Asia veel van die low budget zooi
Wel erg leuk om te zien
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 02-01-2023 13:42 ]
Due to an unexpected error, your game license cannot be authenticated. To access the online services, make sure to sign in to the Microsoft Store and to Microsoft Flight Simulator with the Xbox Live account that was used to purchase Microsoft Flight Simulator.
problemen met onedrive? , die is hier bewust er uitgesloopt.Rivanov schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:53:
Microsoft heeft al de hele dag issues met OneDrive, maar het lijkt erop dat het wat breder getrokken kan worden. Bij het opstarten van MSFS 2020 op m’n Series X krijg ik nu ook de melding:
Due to an unexpected error, your game license cannot be authenticated. To access the online services, make sure to sign in to the Microsoft Store and to Microsoft Flight Simulator with the Xbox Live account that was used to purchase Microsoft Flight Simulator.
dus hier maak MSFS er geen gebruikt van
Wel met Xbox account.
Dit probleem maakte de sim regelmatig tot een teleurstelling. Ik heb me vervolgens vastgebeten om dit probleem op te lossen, wat veel tijd heeft gekost. Het volgende heb ik geprobeerd:
- Honderdtal verschillende combinaties van instellingen (Windows Mixed Reality, OpenXR Tools, Nvidia Driver, Game Mode, Hardware-accelerated GPU scheduling, grafische settings in MSFS, UserCfg.opt, OpenXR Toolkit
- Meerdere keren een compleet nieuwe installatie van MSFS2020
- Een complete clean installatie van Windows 11
- Drivers up-to-date brengen
- Verschillende USB-poorten
- Een extern gevoede USB-hub
- Extra verlichting tbv de tracking van de headset
Niets leverde uitsluitsel of verbetering op en ik overwoog zelfs om een nieuw systeem te bouwen met een andere VR-bril (Varjo Aero).
Omdat ik het vermoeden had dat het een hardware en/of driver probleem was, ben ik gaan zoeken in de Windows Event monitor. Daar stuitte ik op een aantal kritieke foutmeldingen, waaronder: "The device HP Reverb Virtual Reality Headset G2 is offline due to a user-mode driver crash. Windows will attempt to restart the device 5 more times. Please contact the device manufacturer for more information about this problem."
Met deze foutmelding ben ik aan de slag gegaan en vond een aantal gebruikers die vergelijkbare problemen hadden met de Reverb G2 en een X570 moederbord (zoals ik die ook heb). Een van de gebruikers op Reddit meldde: "My problem was solved by in the BIOS setting, putting / setting PCIE to Gen 3. (Is default set to auto /4) Game doesn't crash anymore. All USB ports work"
Vervolgens heb ik in de BIOS de PCIE setting van Auto naar Gen3 ingesteld en het probleem was opgelost. Het was een hele speurtocht, maar eindelijk blijft de Reverb G2 nu perfect stabiel werken. Dus voor mensen die hetzelfde probleem ervaren, probeer deze setting in je BIOS eens!
Gebruik je die v1 kabel toevallig nog ?Online JJ schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:16:
Ik vlieg uitsluitend in VR met de Reverb G2, echter ging dat niet altijd even lekker. Door onduidelijke redenen haperde de bril soms, waardoor de VR sessie onderuit ging en daarna ook niet meer herstelde. Enige oplossing was dan een volledige herstart van mijn systeem en hopen dat het niet weer gebeurde. Erg frustrerend omdat ik soms twee uur zonder problemen kon vliegen en op andere momenten nog geen 5 minuten.
Dit probleem maakte de sim regelmatig tot een teleurstelling. Ik heb me vervolgens vastgebeten om dit probleem op te lossen, wat veel tijd heeft gekost. Het volgende heb ik geprobeerd:
- Honderdtal verschillende combinaties van instellingen (Windows Mixed Reality, OpenXR Tools, Nvidia Driver, Game Mode, Hardware-accelerated GPU scheduling, grafische settings in MSFS, UserCfg.opt, OpenXR Toolkit
- Meerdere keren een compleet nieuwe installatie van MSFS2020
- Een complete clean installatie van Windows 11
- Drivers up-to-date brengen
- Verschillende USB-poorten
- Een extern gevoede USB-hub
- Extra verlichting tbv de tracking van de headset
Niets leverde uitsluitsel of verbetering op en ik overwoog zelfs om een nieuw systeem te bouwen met een andere VR-bril (Varjo Aero).
Omdat ik het vermoeden had dat het een hardware en/of driver probleem was, ben ik gaan zoeken in de Windows Event monitor. Daar stuitte ik op een aantal kritieke foutmeldingen, waaronder: "The device HP Reverb Virtual Reality Headset G2 is offline due to a user-mode driver crash. Windows will attempt to restart the device 5 more times. Please contact the device manufacturer for more information about this problem."
Met deze foutmelding ben ik aan de slag gegaan en vond een aantal gebruikers die vergelijkbare problemen hadden met de Reverb G2 en een X570 moederbord (zoals ik die ook heb). Een van de gebruikers op Reddit meldde: "My problem was solved by in the BIOS setting, putting / setting PCIE to Gen 3. (Is default set to auto /4) Game doesn't crash anymore. All USB ports work"
Vervolgens heb ik in de BIOS de PCIE setting van Auto naar Gen3 ingesteld en het probleem was opgelost. Het was een hele speurtocht, maar eindelijk blijft de Reverb G2 nu perfect stabiel werken. Dus voor mensen die hetzelfde probleem ervaren, probeer deze setting in je BIOS eens!
Geen idee, ik heb deze bril gekocht in november 2021, geen idee of dat met een oude of nieuwe kabel is. Kan ik dat ergens zien?
EDIT:
Wat ik online kan vinden is "The V2 cable power box is larger and has a power button on it so you can turn the headset off without having to unplug it."
Mijn kabel heeft een knop om de bril spanningsloos te maken, dus het lijkt erop dat ik al een nieuwere kabel heb.
[ Voor 32% gewijzigd door Online JJ op 02-01-2023 17:37 ]
Heb de v1 kabel.
Heb zelden problemen met de bril. Vlieg ook alleen VR
[ Voor 26% gewijzigd door appie35 op 02-01-2023 19:35 ]
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Er is ook een "performance" optie die generieke vliegtuigen plaatst om resources te besparen, daar zit het m niet in?DutchOwnage schreef op zondag 1 januari 2023 @ 16:45:
[...]
Merk ik ook al een tijdje. Is sinds SU11 het geval als ik mij niet vergis. Wellicht dat de developer van die packs wens even een update uit moet brengen om het weer compatible met SU11 te maken?
Mixed Reality dev
Ik weet niet of ik die optie op m'n Xbox ben tegengekomen. Is dat niet specifiek voor de PC?Menesis schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 08:41:
[...]
Er is ook een "performance" optie die generieke vliegtuigen plaatst om resources te besparen, daar zit het m niet in?
Ah dat zal idd wel een PC optie zijn, onderaan bij dit scherm https://forums.flightsimu...e-latest-update/419747/13DutchOwnage schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 09:51:
[...]
Ik weet niet of ik die optie op m'n Xbox ben tegengekomen. Is dat niet specifiek voor de PC?
Mixed Reality dev
Eeennnn er kan met enige gemak vastgesteld worden dat er idd iets behoorlijk mis was met de "oude" CPU (5800X3D)
5800X3D + MSFS DX 12 = CTD
5800X3D + MSFS + 1 dag = performance degradatie
5800X3D + MSFS = high frame times
5800X3D + alles = gratis verwarming van de kamer (ding produceerde meer warmte dan de RTX 4090 ...iets niet goe nie)
5800X3D + controllers = keyboard werd door controllers weggedrukt
7700x (welke volgens iedere review minder zou presteren dan een 5800X3D) :
7700x + MSFS DX12 = loopt als een zonnetje
7700x + MSFS = lage frame times (tussen de 7 á 22 ms afhankelijk van waar je uithangt, gemiddeld rond de 10ms)
7700x + MSFS + 1 dag = nog steeds performance degradatie ...MSFS dingetje dus
7700x + controllers = niks aan de hand , keyboard en muis prio 1
5800X3D gaat zo meteen retour webshop voor reparatie/omwisselen
[ Voor 7% gewijzigd door dierkx36 op 03-01-2023 10:46 ]
Zo ja, zitten er in de beta al meer helipads ?
Kan er namelijk zo snel niks over terug vinden op het MSFS forum...
Zit er niet in.dierkx36 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:20:
Toevallig iemand hier die aan de huidige beta van MSFS meedoet ?
Zo ja, zitten er in de beta al meer helipads ?
Kan er namelijk zo snel niks over terug vinden op het MSFS forum...
Gaat puur om de updates van working title die erin zitten.
De dienst 'Onedrive' van Microsoft. Draait in Azure. En als Azure problemen heeft, kan MSFS daar ook last van hebben.ravw schreef op maandag 2 januari 2023 @ 16:13:
[...]
problemen met onedrive? , die is hier bewust er uitgesloopt.
dus hier maak MSFS er geen gebruikt van
Wel met Xbox account.
Dit dus.DigitalExorcist schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:50:
[...]
De dienst 'Onedrive' van Microsoft. Draait in Azure. En als Azure problemen heeft, kan MSFS daar ook last van hebben.
We just released a small update to those players participating in the optional Aircraft and Avionics 1 (AAU1) beta. The only change in this build is updated navdata for the new AIRAC cycle. pic.twitter.com/uoaYB8FmjD
— Microsoft Flight Simulator ✈️ (@MSFSofficial) 3 januari 2023
Vandaag laatste sale.
Twijfel of ik nog één van de volgende aanschaf:
- Edinburgh
- Brussel
- Washington Dulles
Betreft de Xbox versie. Iemand een aankoopadvies?
- EGLL Heathrow
- KIAD Washington Dulles
- EGPH Edinburgh International
Van jouw rijtje heb ik Düsseldorf, Brussel, Washington Dulles en Edinburg. Dússeldorf en Brussel zijn van Justsim, en die geven heel af en toe nog wel eens een CTD met de SU11 Live build.
[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 04-01-2023 10:38 ]
Ik ben nu even uit de Beta gestapt om te kijken of dat helpt met de performance en CTD's.DutchOwnage schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 10:37:
Ik ben erg benieuwd hoe die vliegvelden draaien bij jou. Je zit in de AAU beta toch?
Van jouw rijtje heb ik Düsseldorf, Brussel, Washington Dulles en Edinburg. Dússeldorf en Brussel zijn van Justsim, en die geven heel af en toe nog wel eens een CTD met de SU11 Live build.
Heb Brussel nog even niet gekocht van JustSim omdat ik op Dusseldorf een CTD kreeg toen ik met de dronecam rond ging vliegen. Dus ik dacht, laat ik JustSim maar even links liggen.
Jij zit niet in de Beta geloof ik? Blijft het bij jou allemaal stabiel draaien?
En is Washington een aanrader? Ziet het er allemaal mooi uit?
Zit tevens nog te twijfelen over Weather Pro. Iemand hier ervaring mee en voegt het wel/niet veel toe?
[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 04-01-2023 10:45 ]
Washington Dulles vindt ik niet zo héel bijzonder, maar natuurlijk 100x beter dan default.
Issue blijft wel dat het altijd een worsteling blijft tussen flightsimulator, de CPU en de GPU.
Op dit moment kan ik leven met de huidige performance echter mis ik een ding wat volgensmij door asobo best te realiseren is.
En dan bedoel ik instellingsprofielen.
Wanneer ik met een PMDG Boeing 737 vlieg heb ik hele andere instellingen nodig dan wanneer ik met een Cessna laag vlieg.
Ook het verschil tussen addon en standaard vliegtuigen scheelt in performance zodat ik die dan weer kan gebruiken in de LOD.
Nu moet ik steeds de instellingen handmatig noteren en veranderen. Bovendien zouden we de instellingen ook kunnen delen tussen gebruikers met vergelijkbare hardware. Het zou voor mij een mooie toevoeging zijn.
Ik bedoelde meer ook richting beeldinstellingen. Met een Cessna haal ik makkelijk 50 fps, dan zou ik de LOD dus ook veel hoger willen zetten omdat ik daarmee ook lager vlieg en meer details wil zien dan met een Boeing op FL380.djbarney schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:04:
je kan wel al verschillende profielen maken voor dezelfde hardware, maar inderdaad op basis van vliegtuig zal je dan zelf nog wel naar het andere profiel moeten switchen voor die hardware. Ik heb voor mijn honeycomb bravo een aantal profielen, eentje voor de fenix a320, eentje voor algemeen 4 motorig jet, eentje voor GA met turboprop en eentje voor GA zonder turboprop.. Als ik dus een cessna 152 in duik dan moet ik even naar dat GA zonder turboprop profiel switchen en dan werkt t meteen zoals ik wil.
Met een PMDG 737 haal ik op drukke vliegvelden met dezelfde LOD amper 30 FPS.
Er zijn naast LOD ook nog wel andere instellingen die ik anders zou zetten.
Al had ik maar een profiel voor low altitude en high altitude….
[ Voor 7% gewijzigd door Royer op 04-01-2023 16:28 ]
Dat is op zich nog wel een goed idee ja. ik draai over het algemeen overal dezelfde settings met het idee dat als het met de fenix goed draait, het met de kleinere / minder complexe kisten ook wel gaat lukkenRoyer schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:25:
[...]
Ik bedoelde meer ook richting beeldinstellingen. Met een Cessna haal ik makkelijk 50 fps, dan zou ik de LOD dus ook veel hoger willen zetten omdat ik daarmee ook lager vlieg en meer details wil zien dan met een Boeing op FL380.
Ik heb Edinburgh en vind die erg mooi (en in de aanbieding gekocht). Gezien de beoordelingen ben ik niet de enige. Vlieg sowieso graag in Schotland!Rivanov schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 07:42:
Gisteren de vliegvelden Düsseldorf en Rovaniemi gekocht.
Vandaag laatste sale.
Twijfel of ik nog één van de volgende aanschaf:
- Edinburgh
- Brussel
- Washington Dulles
Betreft de Xbox versie. Iemand een aankoopadvies?
EDIT: volgens mij ben je lekker losgegaan
[ Voor 4% gewijzigd door Docslik op 04-01-2023 20:23 ]
Zo heb ik nooit stutters gehad. En nu continu op de grond.Royer schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:25:
[...]
Ik bedoelde meer ook richting beeldinstellingen. Met een Cessna haal ik makkelijk 50 fps, dan zou ik de LOD dus ook veel hoger willen zetten omdat ik daarmee ook lager vlieg en meer details wil zien dan met een Boeing op FL380.
Snp er ook niks van maar moet t spul toch opnieuw installeren binnenkort.
Vloog gisteren, op de Xbox Series X, van Washington Dulles naar Newark met de B787-10.
Het opstijgen ging allemaal volgens het boekje. LNAV, VNAV stonden geactiveerd en de A/T switches (naast het AP knopje) stonden armed.
Via de Altitude Selector Knob paste ik telkens op verzoek van ATC de altitude aan waardoor het vliegtuig netjes ging stijgen tot cruiselevel FL410.
Kort nadat ik CL had bereikt, vroeg ATC mij om de daling in te zetten.
Nu komt het stuk waar ik twijfel of ik dus goed heb gedaan, of dat het spel bugged is.
Iedere keer dat de ATC een nieuw FL doorgaf om naar te dalen, paste ik dit weer aan middels de Altitude Selector Knob (net zoals bij het stijgen). Het vliegtuig ging ook netjes dalen en paste daar z’n snelheid ook op aan.
Echter, voor m’n gevoel daalde ik te langzaam, maar ik bleef gewoon netjes ATC volgen. So far so good. LNAV, VNAV en A/T stonden nog steeds actief en ik paste niets aan.. enkel m’n altitude.
Tot ik opeens nog maar paar NM van Newark verwijderd was en ik nog ongeveer op FL100 zat voor m’n ILS04 approach. Je raadt het al, ik zat dus veel te hoog en vloog volledig over Newark heen.
ATC gaf me nieuwe instructies en het vliegveld corrigeerde vanzelf de route waardoor ik vanaf de andere kant ging landen.
Ik kon uiteindelijk ook netjes via LOC en APR het vliegtuig op de glideslope krijgen, maar het vliegtuig bleef een te hoge airspeed houden. (+/- 240). Ik landde dus niet bepaald smooth.
Wat deed ik fout?!
- Waarom zat ik in eerste instantie nog veel te hoog terwijl ik de ATC instructies volgde om te dalen? Kan ik beter op het TOD punt direct de altitude ingeven van het laatste waypoint voor de runway? Of moet ik nog meer doen dan enkel Altitude Selector Knob gebruiken? Ook nog met V/S knop werken? (Lees hier namelijk tegenstrijdige berichten over)
- Waarom remde m’n vliegtuig niet vanzelf verder af op de glideslope, terwijl ik A/T actief had.
Je kan de vliegroute op een grotere kaart te zien krijgen.ravw schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:53:
Iemand weet hoe ik deze map full kan zetten in Fenix
[Afbeelding]
Ga hiervoor naar de hoofdmenu en klik op het Navigraph Charts-icoon.
Importeer vervolgens de route via de menu SYNC ROUTE (SIMBRIEF) en klik in de menubalk op ROUTE.
Let op: je dient wel te beschikken over een Navigraph-abonnement.
Meer info: https://navigraph.com/blog/fenixa320release

[ Voor 3% gewijzigd door Kozzmozz op 05-01-2023 08:12 ]
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Nee geen abbo maar ik heb nu al een half jaar geen Fenix gevlogen maar ik weet dat ik toen wel een grote map had , vandaar .Kozzmozz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:11:
[...]
Je kan de vliegroute op een grotere kaart te zien krijgen.
Ga hiervoor naar de hoofdmenu en klik op het Navigraph Charts-icoon.
Importeer vervolgens de route via de menu SYNC ROUTE (SIMBRIEF) en klik in de menubalk op ROUTE.
Let op: je dient wel te beschikken over een Navigraph-abonnement.
Meer info: https://navigraph.com/blog/fenixa320release
[Afbeelding]
Ja ik gebruik wel de nieuwste versie
De atc van msfs is gewoon ronduit slecht.Rivanov schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 07:30:
Een waarschijnlijke n00b vraag. Maar wil even verifiëren of ik iets fout doe, of dat de ATC gewoon (nog steeds) bugged is.
Vloog gisteren, op de Xbox Series X, van Washington Dulles naar Newark met de B787-10.
Het opstijgen ging allemaal volgens het boekje. LNAV, VNAV stonden geactiveerd en de A/T switches (naast het AP knopje) stonden armed.
Via de Altitude Selector Knob paste ik telkens op verzoek van ATC de altitude aan waardoor het vliegtuig netjes ging stijgen tot cruiselevel FL410.
Kort nadat ik CL had bereikt, vroeg ATC mij om de daling in te zetten.
Nu komt het stuk waar ik twijfel of ik dus goed heb gedaan, of dat het spel bugged is.
Iedere keer dat de ATC een nieuw FL doorgaf om naar te dalen, paste ik dit weer aan middels de Altitude Selector Knob (net zoals bij het stijgen). Het vliegtuig ging ook netjes dalen en paste daar z’n snelheid ook op aan.
Echter, voor m’n gevoel daalde ik te langzaam, maar ik bleef gewoon netjes ATC volgen. So far so good. LNAV, VNAV en A/T stonden nog steeds actief en ik paste niets aan.. enkel m’n altitude.
Tot ik opeens nog maar paar NM van Newark verwijderd was en ik nog ongeveer op FL100 zat voor m’n ILS04 approach. Je raadt het al, ik zat dus veel te hoog en vloog volledig over Newark heen.
ATC gaf me nieuwe instructies en het vliegveld corrigeerde vanzelf de route waardoor ik vanaf de andere kant ging landen.
Ik kon uiteindelijk ook netjes via LOC en APR het vliegtuig op de glideslope krijgen, maar het vliegtuig bleef een te hoge airspeed houden. (+/- 240). Ik landde dus niet bepaald smooth.
Wat deed ik fout?!
- Waarom zat ik in eerste instantie nog veel te hoog terwijl ik de ATC instructies volgde om te dalen? Kan ik beter op het TOD punt direct de altitude ingeven van het laatste waypoint voor de runway? Of moet ik nog meer doen dan enkel Altitude Selector Knob gebruiken? Ook nog met V/S knop werken? (Lees hier namelijk tegenstrijdige berichten over)
- Waarom remde m’n vliegtuig niet vanzelf verder af op de glideslope, terwijl ik A/T actief had.
Die wil je nog een berg in boren of inderdaad ineens voor een approach laten stijgen.
Beter gebruik je hem gewoon niet.
Daarbij is de 787 default heel slecht. Vnav is geen vnav in de default. Maar meer een soort open descent.
Daarbij kan je zelf goed tod uitrekenen. En de daling handmatig inzetten volgens de charts.
De Fenix heeft nooit een grote map gehad.ravw schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 08:15:
[...]
Nee geen abbo maar ik heb nu al een half jaar geen Fenix gevlogen maar ik weet dat ik toen wel een grote map had , vandaar .
Ja ik gebruik wel de nieuwste versie
Zeer zeker wel, en werkt ook zonder een navigraph subscription, in het hoofdmenu ironisch genoeg op het map icoontje drukken met navigraph erbij, dan 'skip this step and view enroute map', linkermenu 'import route (simbrief), en dan in hetzelfde menu route, en nu heb je een grote beeld van de overview met de map waar je ook kan inzoomen en etc.Dirtyrockers schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:14:
[...]
De Fenix heeft nooit een grote map gehad.
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
Dalen lukt ook inderdaad handmatig via V/S. Maar hoe krijg ik het vliegtuig zover dat hij ook de snelheid laat afnemen? Want zodra ik de GS bereik, dan zit hij continue op een te hoge snelheid. Heb al via de IAS de snelheid aangepast, maar daar luistert hij niet naar.Dirtyrockers schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:12:
[...]
De atc van msfs is gewoon ronduit slecht.
Die wil je nog een berg in boren of inderdaad ineens voor een approach laten stijgen.
Beter gebruik je hem gewoon niet.
Daarbij is de 787 default heel slecht. Vnav is geen vnav in de default. Maar meer een soort open descent.
Daarbij kan je zelf goed tod uitrekenen. En de daling handmatig inzetten volgens de charts.
En zodra ik de flaps ook maar één standje openzet, dan vliegt de speed naar boven in het rood.
Is de B787 simpelweg niet goed genoeg in de game en kun je beter de A320 als airliner gebruiken?
[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 05-01-2023 12:28 ]
helaas is de default 787 inderdaad erg ondermaats. die staat wel op de lijst van future improvements vanuit microsoft dus er is nog wel wat hoop voor xbox gebruikers denk ik, zou er alleen niet te veel van verwachten. Voor pc is de Heavy Division mod voor de 787 wel echt een must, daarbij werkt de vnav wel goed, en zijn er net als bij de FBW voor de airbus a320, nog enorme hoeveelheden aan andere fixes en improvements gemaaktRivanov schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:28:
[...]
Dalen lukt ook inderdaad handmatig via V/S. Maar hoe krijg ik het vliegtuig zover dat hij ook de snelheid laat afnemen? Want zodra ik de GS bereik, dan zit hij continue op een te hoge snelheid. Heb al via de IAS de snelheid aangepast, maar daar luistert hij niet naar.
En zodra ik de flaps ook maar één standje openzet, dan vliegt de speed naar boven in het rood.
Is de B787 simpelweg niet goed genoeg in de game en kun je beter de A320 als airliner gebruiken?
Probeer het nu maar eens op de handmatige manier te doen. Mocht dat nog steeds niet lekker gaan, dan parkeer ik de B787 maar weer in de hangar en vlieg ik met de A320.
Als je bij de A320 de knop CSTR indrukt ( bij boeing zit die ook ) Dan zie je bij het aanvliegen van de landing hoe hoog je ergens moet zitten en ook de gewenste snelheidRivanov schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:28:
[...]
Dalen lukt ook inderdaad handmatig via V/S. Maar hoe krijg ik het vliegtuig zover dat hij ook de snelheid laat afnemen? Want zodra ik de GS bereik, dan zit hij continue op een te hoge snelheid. Heb al via de IAS de snelheid aangepast, maar daar luistert hij niet naar.
Dus dan gewoon handmatig invoeren
En kind kan de was doen.
Vaak ook wel erg makkelijk als die hoogte mapview het niet doet , de hoogte die hij bij CSTR staat dan weet je zeker dan je geen berg raakt
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ShSDY30posK9xP7cjkBQDxOu.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9Ps4as351jGfx9DI5OLudEwR.jpg?f=user_large)
Je bedoelt bij Boeing denk ik de Data instelling binnen Menu van de “radar”?ravw schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:02:
[...]
Als je bij de A320 de knop CSTR indrukt ( bij boeing zit die ook ) Dan zie je bij het aanvliegen van de landing hoe hoog je ergens moet zitten en ook de gewenste snelheid
Dus dan gewoon handmatig invoeren
En kind kan de was doen.
Vaak ook wel erg makkelijk als die hoogte mapview het niet doet , de hoogte die hij bij CSTR staat dan weet je zeker dan je geen berg raakt![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Weet even niet waar die zit ,die hebben ook een knop waarbij je het zelfde kan laten zien als bijde CSTR knop op de AirbusRivanov schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:19:
[...]
Je bedoelt bij Boeing denk ik de Data instelling binnen Menu van de “radar”?
Weet even niet meer uit me hoofd hoe of wat .. want lang geen B787 gevlogen.
Maar daar kan je het dus ook late zien , ik gebruikt dan wel een mod ( alleen die B787 is hier niet meer goed werkend dus moet even wachten tot er iets veranderd word )
Ik heb alles eigenlijk perfect draaien (in een zwever) Ik ga hem toch even proberen..
[ Voor 39% gewijzigd door appie35 op 05-01-2023 15:25 ]
Heb de CSTR knop getest in de A320 op Xbox.ravw schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:35:
[...]
Weet even niet waar die zit ,die hebben ook een knop waarbij je het zelfde kan laten zien als bijde CSTR knop op de Airbus
Weet even niet meer uit me hoofd hoe of wat .. want lang geen B787 gevlogen.
Maar daar kan je het dus ook late zien , ik gebruikt dan wel een mod ( alleen die B787 is hier niet meer goed werkend dus moet even wachten tot er iets veranderd word )
Maar daar komen de waardes niet overeen met FPL en zie ook geen snelheid?
Weer een verschil met jouw PC versie van A320 en de default versie op Xbox?
:strip_exif()/f/image/YGqpuQwLMsWqhlPcTNorwA53.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je de CSTR-knop indrukt krijg je de 'minimums' te zien; gewenste vlieghoogte en/of snelheid.Rivanov schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:38:
[...]
Heb de CSTR knop getest in de A320 op Xbox.
Maar daar komen de waardes niet overeen met FPL en zie ook geen snelheid?
[Afbeelding]
In jouw voorbeeld-screen staat waypoint RIVER op 7000-10000ft.
Dit wil zeggen dat je in descent tussen deze waarden moet blijven.
Maar je vluchtplan zegt dan weer voor waypoint RIVER dat je op FL258 moet zitten
en pas op waypoint SPL moet dalen naar 7000ft.
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Dus FPL en CSTR op m'n map conflicteren dus?Kozzmozz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:52:
[...]
Als je de CSTR-knop indrukt krijg je de 'minimums' te zien; gewenste vlieghoogte en/of snelheid.
In jouw voorbeeld-screen staat waypoint RIVER op 7000-10000ft.
Dit wil zeggen dat je in descent tussen deze waarden moet blijven.
Maar je vluchtplan zegt dan weer voor waypoint RIVER dat je op FL258 moet zitten
en pas op waypoint SPL moet dalen naar 7000ft.
Dat is dus een "fout" in het FPL?
Sorry voor m'n mogelijke n00b vragen hoor. Maar probeer het te snappen en wil graag weten of ik zaken verkeerd interpreteer cq. niet snap of dat het gewoon fouten / bugs in-game zijn.
Daarbij helpt het natuurlijk ook niet dat ik de gehandicapte Xbox versie speel en jullie met velen de PC versie die weer diverse mods hebben, waarbij dergelijke fouten eruit gehaald worden.
[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 05-01-2023 15:58 ]
Ja mijn vermoeden is groot dat er een fout zit in je vluchtplan.
Persoonlijk maak ik mijn vluchtplannen via Simbrief en exporteer zo naar MSFS.
Eenmaal in MSFS importeer ik dit vluchtplan en 9/10 gaat ATC mee in de Fenix A320.
Daar maak je meteen m'n vorig punt duidelijk.Kozzmozz schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:58:
[...]
Ja mijn vermoeden is groot dat er een fout zit in je vluchtplan.
Persoonlijk maak ik mijn vluchtplannen via Simbrief en exporteer zo naar MSFS.
Eenmaal in MSFS importeer ik dit vluchtplan en 9/10 gaat ATC mee in de Fenix A320.
Jij speelt op PC en daar zijn de mogelijkheden met externe FPL's legio. Ik kan natuurlijk ook via Simbrief een FPL maken, maar moet 'm vervolgens handmatig inkloppen in de FMC.
Tenzij ik de A310 ga vliegen, die heeft een integratie met Simbrief. Maar dat is weer een studybuild, dus weer stuk moeilijker te vliegen.
Ik heb het hier gewoon over de standaard A320 (vlieg er nog veel mee als ik even snel een vluchtje wil makenRivanov schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:57:
[...]
Dus FPL en CSTR op m'n map conflicteren dus?
Dat is dus een "fout" in het FPL?
Sorry voor m'n mogelijke n00b vragen hoor. Maar probeer het te snappen en wil graag weten of ik zaken verkeerd interpreteer cq. niet snap of dat het gewoon fouten / bugs in-game zijn.
Daarbij helpt het natuurlijk ook niet dat ik de gehandicapte Xbox versie speel en jullie met velen de PC versie die weer diverse mods hebben, waarbij dergelijke fouten eruit gehaald worden.
Maar je moet dan even je FPL vergeten neem de waardes aan die in de CSTR staan.... nav scherm
Dan zit je toch vlak bij de landing als je die te zien krijgt , en volg die gewoon .
En vergeet de DECEL ook niet (D op navscherm) ( DECEL-overgangshoogte (meestal 10000 voet), waarbij u van de afdalingssnelheden naar minder dan 250 knopen gaat om te voldoen aan de maximale snelheidsvoorschriften.
De A310 is niet moeilijk even een dagje voor gaan zitten en je kan dat ding ook dromen.Rivanov schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:09:
[...]
Daar maak je meteen m'n vorig punt duidelijk.
Jij speelt op PC en daar zijn de mogelijkheden met externe FPL's legio. Ik kan natuurlijk ook via Simbrief een FPL maken, maar moet 'm vervolgens handmatig inkloppen in de FMC.
Tenzij ik de A310 ga vliegen, die heeft een integratie met Simbrief. Maar dat is weer een studybuild, dus weer stuk moeilijker te vliegen.En nog met de nodige bugs en performance issues.
Lijk wel een hele dure term .... STUDYLEVEL ..... maar ach vaak stelt het niet veel voor.
Maar wen je wel aan om hen cold dark op te starten , zo dat je weet waar wat voor is ...
Het is in het begin irritant want je wil natuurlijk vliegen.
Maar als je vanuit cocl dark kan opstarten , dan geeft dat zo veel meer ..
En je heb ( bij de airbus ) genoeg tijd om je vluchtplan en zo door te nemen en in te voeren.
Eer je nav schermen online zijn duurt al 7 min , dus je heb zat tijd om alles rustig aan in te stellen
Dat maakt het juist zo leuk ....
Jammer dat ze de FBW A320 niet meer in store hebben staan zo als die nu is , dat was echt een mooie en goede airbus geweest
Maar als het goed is komen er aardig wat mooie airliners er aan die studylevel zijn ook een mooie A330
Dus even geduld
ligt niet aan FS maar is met je programma te maken , soms heb ik het ook en dan heb ik nog wel een FPS 50-60 gemiddeldappie35 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:16:
Zo ik heb mijn GPU nog nooit zo hard zien werken
[Afbeelding]
Helaas geeft hij geen framerate meer!
[Afbeelding]
Volgens mij is de gemiddelde pc vertraging erg aan de hoge kant of niet?
Dat wordt dus weer tweaken.
Dan geeft die het ook wel eens niet aan.
Waarom niet ? zou niet weten
Nieuwe drivers zijn uit van nvidia
[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 05-01-2023 16:26 ]
Ik vlieg al een tijdje met de standaard liveries want ik krijg het niet voor mekaar om een gedownloade versie te installeren cq. in FS2020 te krijgen. Als ik bijv. de Transavia PTP file van flightsim.to probeer dan crasht FS2020 dus die probeer ik sowieso niet meer dus nu aan de slag gegaan met de Air Europa EC-MPG. (verbazingwekkend dat deze 2 airlines niet standaard worden meegeleverd maar dat terzijde). Livery lijkt goed te staan in de PMDG tools maar in FS2020 wordt deze niet getoond.
Wat doe ik mogelijk fout?
/f/image/OEjukD70o5sgRmmrMRgiYQL9.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door cbr600f4i op 05-01-2023 16:50 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Dat moet maar net kunnen op inzicht ....DutchOwnage schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:02:
@Rivanov : met de 787 daal ik handmatig met V/S icm CSTR en ook gewoon een beetje op eigen inzicht. Om de snelheid eruit te halen moet ik wel geregeld even de speed brake gebruiken.
Ik heb nu de laatste week alleen maar Cat3 landingen , dus totaal blind gaan.
De omgevingen die geen bergen heeft is dit nog wel een beetje te doen ...
Maar Zuid America en Asia wil je dit echt niet met inzicht doen.
Zuid America op FL150 te horen krijgen van PULL UP TERAIN !!!
Je weet echt niet wat je overkomt .
Airport ligt al vaak op hoogte van 4000/8000 FT
Ga niet met je europeese mindset daar vliegen

Want kan je nog wel eens eindige in puzzel stukjes.
Ik vlieg veel in de gebieden dus weet nu wel wat ik kan verwachten ga daar echt niet vliegen als die terrain hoogtes niet worden weer gegeven op je nav display.
Wat bij die A320 van Asobo het nog wel doet en bij FBW dus niet , Fenix wel
Maar dan houd ik echt die CSTR in de gaten.
en dan soms nog 1000 500 ... 30nm voor de landing
Overigens kan je navigraph (of gratis variant chartfox als die jouw airport beschikbaar heeft en recent is bijgewerkt) natuurlijk op een tablet of laptop ofzo er naast houden om ook daar je flightplan in de gaten te houden
[ Voor 24% gewijzigd door djbarney op 05-01-2023 17:25 ]
moeilijker vliegen valt wel meeRivanov schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:09:
[...]
Daar maak je meteen m'n vorig punt duidelijk.
Tenzij ik de A310 ga vliegen, die heeft een integratie met Simbrief. Maar dat is weer een studybuild, dus weer stuk moeilijker te vliegen.En nog met de nodige bugs en performance issues.
maar je gaat wel meer plezier eraan beleven als je je erin verdiept.
en de ingame checklist daarvoor is ook heel goed.
wil je er best wel bij helpen hoor als je wilt.
bug en performance issues? vind hem juist heel goed.
Kan je echte eens SEGU - SCDA - SCEL - SAWH aanraden ...DutchOwnage schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:23:
Herkenbaar ja. Moet toegeven dat ik met een 787 alleen nog maar in Europa, Afrika en de VS geland ben
Erg mooi stuk om te vliegen ..
Ik heb de airports zelf ook gekocht ....
Dat maakt het wel helemaal af
Africa is ook riskyDutchOwnage schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:23:
Herkenbaar ja. Moet toegeven dat ik met een 787 alleen nog maar in Europa, Afrika en de VS geland ben
Moet je eens lezen
https://simpleflying.com/air-france-boeing-777-volcano-2015/
dus ook de beste piloten gaan wel eens de mist in , daarom nooit vliegen zonder goede waarschuwingen systemen zeker niet in onbekend terrein.
Gelijk meer even een vluchtje SEGU-SPJC doen
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 05-01-2023 18:06 ]
Welke knop bedoel je dan met CSTR in de 787? Of doel je dan ook op de Data setting in de MAP?DutchOwnage schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:02:
@Rivanov : met de 787 daal ik handmatig met V/S icm CSTR en ook gewoon een beetje op eigen inzicht. Om de snelheid eruit te halen moet ik wel geregeld even de speed brake gebruiken.
Boeing heeft de knop data inderdaad. Die laat constraints zien.Rivanov schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:33:
[...]
Welke knop bedoel je dan met CSTR in de 787? Of doel je dan ook op de Data setting in de MAP?
De fmc laat dat ook zien.
Maar een constraint kan at,below of above zijn. Of below and above
Dit kan je uit de charts halen van de star, sids of approach.
Ben benieuwd voor de mensen die hem nog niet gezien hebben , er staan al filmpjes van op You tube , lijkt me een leuk toestel
Zoals deze... ziet er idd erg goed uit!ravw schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 02:07:
FlightSim Studio AG will release the Embraer 175 on January 10, 2023
Ben benieuwd voor de mensen die hem nog niet gezien hebben , er staan al filmpjes van op You tube , lijkt me een leuk toestel
YouTube: From Fast Jet to E-Jet: Embraer E175 by FlightSim Studio | Concise F...
Downloads op de Xbox zelf gaan wel gewoon snel.
Ik ben ook in het bezit van mijn eerste (glider)field LOIK van FlightSim Studio AG Ze maken mooie dingen.ravw schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 02:07:
FlightSim Studio AG will release the Embraer 175 on January 10, 2023
YouTube: Review LOIK KUFSTEIN LANGKAMPFEN AIRPORT Airfield for MSFS
Ja kijk er al een tijdje naar uit , weer eens wat anders vliegen dan een Bus :-)456 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 06:58:
[...]
Zoals deze... ziet er idd erg goed uit!
YouTube: From Fast Jet to E-Jet: Embraer E175 by FlightSim Studio | Concise F...
leuk voor korte vluchten ook
Een Airbus heeft toch alleen maar een aan/uitschakelaar en de rest is voor de sier? Dat ding doet alles immers zelfravw schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:21:
[...]
De A310 is niet moeilijk even een dagje voor gaan zitten en je kan dat ding ook dromen.
Lijk wel een hele dure term .... STUDYLEVEL ..... maar ach vaak stelt het niet veel voor.(...)
ik zag op de reddit voor flightsim een andere video voorbij komen hierover, waar het er vooral op lijkt dat het captainsim achtige rommel lijkt te zijn. ik kijk de kat nog even goed uit de boom in ieder geval456 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 06:58:
[...]
Zoals deze... ziet er idd erg goed uit!
Ach slechter dan die VirtualCol kan hij nooit worden , maar je hoort er inderdaad wisselende verhalen over.djbarney schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:38:
[...]
ik zag op de reddit voor flightsim een andere video voorbij komen hierover, waar het er vooral op lijkt dat het captainsim achtige rommel lijkt te zijn. ik kijk de kat nog even goed uit de boom in ieder gevalhttps://www.reddit.com/r/...o_ejets_series_is_a_scam/
Ben benieuwd ja, ben zelf ook wel erg geinteresseerd in de embraer's, maar alleen als ie idd goede kwaliteit is, op level fbw/fenix/pmdg zeg maarravw schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:24:
[...]
Ach slechter dan die VirtualCol kan hij nooit worden , maar je hoort er inderdaad wisselende verhalen over.
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc