Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:21
dierkx36 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:36:
[...]

Ik had het tegen me eigen ;)
Ik had met dx 12 toch echt betere prestaties. Ik ga zo even dx 11 proberen. Aangezien er nieuwe drivers beschikbaar waren. In het verleden had ik ook betere prestatie met dx 11

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Ik blijf in DX 12 veel betere prestaties houden.

Ik ging naar schiphol en zag een aanbieding waneer ik op het rondje klikte

En zag dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIb1mQs0k05r5hBp9K2j2clP6hQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vt5KRtuG8q2L6PQQ4RDegckD.png?f=fotoalbum_large

Heeft iemand deze al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:09
appie35 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:24:
[...]

Ik had met dx 12 toch echt betere prestaties. Ik ga zo even dx 11 proberen. Aangezien er nieuwe drivers beschikbaar waren. In het verleden had ik ook betere prestatie met dx 11
Prestaties zijn idd met DX12 beter, alleen met sommige GPU's levert het nogal veel stotteren op en om de zoveel tellen witte flitsen (4090 :X )

Gisteravond eerst geprobeerd met DX12 : geen CTD's maar wel constant CPU spicks om de 5 seconden
Erg stotterend beeld en weer die witte flitsen, zowel 2D als VR

Kreeg later op de avond van een Canadees ? met een zelfde setup als mij zijn settings voor NVCP, MSFS en OpenXR : hij gebruikte DX11
Ben wat verder gaan zoeken en er waren er meer met 4090's die dus DX11 in plaats van 12 gebruiken.

Heb zijn settings overgenomen en snel geprobeerd : statisch met de laatste versie van de H145 op de nieuwe KSEA add-on met real-time weather (rot weer veel wolken) en FSLTL aan
Geen CTD, geen witte flitsen en CPU en GPU frame times liggen heel dicht bij mekaar (scheelt 2 ms) en netjes tussen de 45 en 48 FPS.

Ga het vanavond een keer proberen.
Als het zo blijft werken vind ik het uitstekend.

Iets wat ik niet kan plaatsen :
MSFS schijnt dus 4 cores maximaal te gebruiken.
Waarom zie je dan bij iedere settings tutorial en wat mensen gebruiken dat ze onder NVCP thread optimazation uitzetten ?
Op die manier beperk je MSFS toch tot 1 core/2 threads ?

edit:

Eigen vraag al beantwoord : thread op aan veroorzaakt heel vaak stutters

[ Voor 3% gewijzigd door dierkx36 op 10-12-2022 11:09 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Voor AMD gebruikers vergeten jullie niet de Chipset driver https://www.amd.com/en/su...ryzen-chipset-3-10-08-506

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06 06:58
Die ga ik dus niet Installeren, FS2020 draait prima, behalve het probleem wat ik hierboven heb gemeld over FSLTL. Dit soort dingen installeren is, mijns inziens, alleen maar ellende op de hals halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-06 11:12
Ik heb sinds deze week een joystick en kan nu eindelijk echt beginnen met deze game. Op dit moment loop ik door de tutorials. Echter blijven deze aanwijzingen geven voor men keyboard. Is er een manier om dit aan te passen en zo aanwijzingen te zien voor de joystick? Overigens wordt de joystick prima herkend en werkt die ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Heb zojuist update KB5020044 geinstalleerd en alles lijkt wat vloeiender te lopen. Zojuist met de zwever van LOWZ naar LOIJ gevlogen met iets meer wind ingesteld vanuit het westen. Echt enorm gaaf om dit te doen in VR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 05:58
dierkx36 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:06:
[...]

Prestaties zijn idd met DX12 beter, alleen met sommige GPU's levert het nogal veel stotteren op en om de zoveel tellen witte flitsen (4090 :X )

Gisteravond eerst geprobeerd met DX12 : geen CTD's maar wel constant CPU spicks om de 5 seconden
Erg stotterend beeld en weer die witte flitsen, zowel 2D als VR

edit:

Eigen vraag al beantwoord : thread op aan veroorzaakt heel vaak stutters
Ik vlieg altijd in vr maar dx12 is voor mij geen optie. Ondanks dat ik een 3090 heb krijg ik een ctd wanneer ik in dx12 overschakel naar vr.
In dx11 heb ik nergens problemen mee. Mijn bril is trouwens de reverb g2.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Marcievg schreef op zondag 11 december 2022 @ 08:30:
[...]

Ik vlieg altijd in vr maar dx12 is voor mij geen optie. Ondanks dat ik een 3090 heb krijg ik een ctd wanneer ik in dx12 overschakel naar vr.
Voorheen met de 3090 alleen maar DX12 gebruikt.
Buiten om die witte flitsen in 2D en VR verder weinig problemen gehad (flitsen waren meestal weg naar het verwijderen van rolling cache en shadercache)

Nu met de 4090 is DX12 niet te doen : constant die witte flitsen, na een paar minuten in VR word je er kots misselijk van.

En om het nog mooier te maken : prestatie met DX11 in VR is stukken beter als met DX12.

Heb 1 airport waar het altijd problemen is : EHRD
Net geprobeerd met met de laatste versie van de H145 (versie 360 is een aanrader voor de heli liefhebbers trouwens) + EHRD + realtime weather + FSLTL + DX12 : statisch 42 FPS en zodra je begint te vliegen zakt het naar 34/35 en komt niet meer hoger

Zelfde situatie met DX11 : 45 tot 52 FPS constant

Gisteravond(nacht) met puur toeval erachter gekomen wat die (micro) stutters veroorzaakt : fTMP
Asus,MSI etc hebben die bug voor de X570 chipset opgelost in hun laatste BIOSsen... Gigabyte dus niet :
fTMP uitgezet en geen (micro) stutters meer.

Het draait hier nou vlekkeloos : durf zelfs bijna hardop te zeggen dat het nog nooit zo goed gedraaid heeft.
Misschien van de week nog verder experimenteren maar dit word eerst gecopy/safed.

Blijft een apart verhaal dat mensen met gelijke setups zo'n verschil onderling zien.

Vanmiddag eerst een keer de Pieter Schelte zoeken op de Noordzee, staat inmiddels ook al weken in de planning.

[ Voor 5% gewijzigd door dierkx36 op 11-12-2022 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

dierkx36 schreef op zondag 11 december 2022 @ 10:49:
[...]

Voorheen met de 3090 alleen maar DX12 gebruikt.
Buiten om die witte flitsen in 2D en VR verder weinig problemen gehad (flitsen waren meestal weg naar het verwijderen van rolling cache en shadercache)

Nu met de 4090 is DX12 niet te doen : constant die witte flitsen, na een paar minuten in VR word je er kots misselijk van.

En om het nog mooier te maken : prestatie met DX11 in VR is stukken beter als met DX12.

Heb 1 airport waar het altijd problemen is : EHRD
Net geprobeerd met met de laatste versie van de H145 (versie 360 is een aanrader voor de heli liefhebbers trouwens) + EHRD + realtime weather + FSLTL + DX12 : statisch 42 FPS en zodra je begint te vliegen zakt het naar 34/35 en komt niet meer hoger

Zelfde situatie met DX11 : 45 tot 52 FPS constant

Gisteravond(nacht) met puur toeval erachter gekomen wat die (micro) stutters veroorzaakt : fTMP
Asus,MSI etc hebben die bug voor de X570 chipset opgelost in hun laatste BIOSsen... Gigabyte dus niet :
fTMP uitgezet en geen (micro) stutters meer.

Het draait hier nou vlekkeloos : durf zelfs bijna hardop te zeggen dat het nog nooit zo goed gedraaid heeft.
Misschien van de week nog verder experimenteren maar dit word eerst gecopy/safed.

Blijft een apart verhaal dat mensen met gelijke setups zo'n verschil onderling zien..
Waar kan je deze fTMP selecteren, in het bios?

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Voor Gigabyte : BIOS -> Settings -> Miscellaneous -> AMD CPU fTPM

Dit kan je naar mijn weten alleen doen als je Windows 10 gebruikt.
Omdat je fTPM uitzet denkt Windows dat deze niet meer op een gecertifieerd systeem staat, je hebt dus de microsoft autenticator app op je telefoon nodig om weer in Windows te komen de eerste keer.
Daarna is gaat het via de normale manier.

Windows 11 heeft fTMP nodig, er zal wel een omweg zijn om Windows 11 zonder fTPM te kunnen draaien maar die weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:52
Zijn er nog mensen waarbij 'ingame' geluiden wegvallen?
De gewone muziek - 'COLOR1' en menu-selectie - hoor ik, maar geen geluiden zoals motor en buiten.
Er is dan voor mij maar één optie; MSFS afsluiten en terug opstarten.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kozzmozz schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:03:
Zijn er nog mensen waarbij 'ingame' geluiden wegvallen?
De gewone muziek - 'COLOR1' en menu-selectie - hoor ik, maar geen geluiden zoals motor en buiten.
Er is dan voor mij maar één optie; MSFS afsluiten en terug opstarten.
Klink me wel bekend in de oren. Heb het ook wel eens een paar keer gehad. Moet zeggen dat het al een tijdje geleden is dat het voorgekomen is. Misschien een of andere mod?

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Marcievg schreef op zondag 11 december 2022 @ 08:30:
[...]

Ik heb de reverb G2 ook

Zo bijzonder dat ik geen goed resultaat haal in dx 11 (als ik jou moet geloven. )

Ik dacht slim te zijn en probeerde om mijn scherm resolutie en setting zolaag mogelijk te zetten (bijv windowwed 640x480) en sim settings op low. Echter wat blijkt hoe hoger de settings op mijn scherm hoe beter in VR? (in de VR tab heb ik wel alles aardig hoog staan) Maar het schijnt dus echt niets of nauwelijks iet uit te maken

Oke ik vlieg alleen VFR toestellen en op dit moment zweef ik alleen nog maar maar het gaat bij mij op DX 12 echt lekker vlotjes en vloeiend.

Als ik de mod om Google maps data te gebruiken gaat het zelfs nog wat beter echter raad ik deze op dit moment af want hij laadt de textures niet goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Ik vlieg nu met veel plezier in de zwever van LOIJ naar LOWZ(zowel links om de bergen als rechts om) ik zet de wind wel op 8-12 knp uit het westen)

Wat ik mij afvraag is het volgende

Op deze velden is geen ATIS aanwezig dus als ik real weather aanzet dan heb ik geen idee welke baan er actief is (behalve als je in het ATC menu zegt dat je gaat taxieen dan zegt hij zelf de baan nummer) Hoe kun je de informatie zien (in MSFS) van het actuele weer alsvorens je opstijgt en olf tijdens je vlucht? (bijv er ligt nu sneeuw in Zell am See, en ik wil graag zweven daar maar dan heb ik wel (harde) wind nodig die mij upliftt in de bergen geeft. Kort gezegd hoe kom ik hier achter binnen MSFS?

P.s Ik gebruik geen add on o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
appie35 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:48:
Ik vlieg nu met veel plezier in de zwever van LOIJ naar LOWZ(zowel links om de bergen als rechts om) ik zet de wind wel op 8-12 knp uit het westen)

Op deze velden is geen ATIS aanwezig dus als ik real weather aanzet dan heb ik geen idee welke baan er actief is (behalve als je in het ATC menu zegt dat je gaat taxieen dan zegt hij zelf de baan nummer) Hoe kun je de informatie zien (in MSFS) van het actuele weer alsvorens je opstijgt en olf tijdens je vlucht? (bijv er ligt nu sneeuw in Zell am See, en ik wil graag zweven daar maar dan heb ik wel (harde) wind nodig die mij upliftt in de bergen geeft. Kort gezegd hoe kom ik hier achter binnen MSFS?

Als je je keuzemenu hebt (vliegtuig vliegveld etc, die map) kan je onder legenda een wind overlay aanzetten.
Deze geeft naar mijn weten alleen de windsterkte in kleur aan (blauw weinig wind, rood harde woei) dus niet in knoppen of uit welke richting het komt.

Tijdens een vlucht is het dacht ik alleen te achterhalen via ATIS, een andere manier heb ik nog niet gevonden.
Windy app op je telefoon installeren en daar snel op kijken zal het makkelijkst werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 10:06
dierkx36 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:02:
Windy app op je telefoon installeren en daar snel op kijken zal het makkelijkst werken ?
Ik denk dat dit een goede optie is, je kan in Windy Meteoblue als source instellen, dit is de source die MSFS zelf ook gebruikt dus zal wel representatief zijn. Ik weet alleen niet in hoeverre de data die MSFS binnenhaalt echt helemaal real-time is, volgens mij gebeurt er nog eea aan interpolatie om de overgang tussen de diverse updates wat smoother te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
appie35 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:48:

de ingame VFR map laat tegenwoordig toch ook de METAR zien.
vliegveld aanklikken en dan zie je daar de METAR.
Even kijken hoe de wind staat en landen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Dirtyrockers schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:49:
[...]

de ingame VFR map laat tegenwoordig toch ook de METAR zien.
vliegveld aanklikken en dan zie je daar de METAR.
Even kijken hoe de wind staat en landen maar.
Ik zag het bedankt (ook voor je andere tip.!

Bij kleine veldjes zie ik het nog niet zo 1,2,3 (In de VFR map

Eigenlijk ook best bijzonder. Sinds ik wind en weer ineens belangrijk vind (voor zweefvliegen is het best allemaal onmlogisch Bijv je kiest voor Live weather en je denkt laat ik is even de vindrichting veranderen.. Het kan gewoion niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blHLRHsvG5H1OLIZykZImMtCL5U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9np5lwsNCv99Nq0XLlD7LbT0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tpnlqsgvvSqc6rd7MDhBTSHWAQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v6zoYo5leaahekbhhbMOiETh.png?f=fotoalbum_large

Of zie ik iets over het hoofd?
(Ja sorry ik zit al aan het bier en aan de telefoon.. :+ )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b8ke4-EJc4jrUV06vBIFzsCNIb8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9tiJqN1ItcRYudP2GlOyhkNG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door appie35 op 14-12-2022 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Oops

[ Voor 99% gewijzigd door appie35 op 14-12-2022 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:59

djbarney

XBL: DeejayBarney

appie35 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 13:54:
[...]

Ik zag het bedankt (ook voor je andere tip.!

Bij kleine veldjes zie ik het nog niet zo 1,2,3 (In de VFR map

Eigenlijk ook best bijzonder. Sinds ik wind en weer ineens belangrijk vind (voor zweefvliegen is het best allemaal onmlogisch Bijv je kiest voor Live weather en je denkt laat ik is even de vindrichting veranderen.. Het kan gewoion niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Of zie ik iets over het hoofd?
(Ja sorry ik zit al aan het bier en aan de telefoon.. :+ )
[Afbeelding]
Voor het eerste veld zie ik inderdaad geen metar info in msfs, volgens mij heeft LOIJ simpelweg geen eigen metar station, en dan kan je ook niet verwachten dat msfs die data verzint. bij EHAM staat ie onderaan in jouw screenshot, wind komt uit richting 340 graden bij 5 knots :) voor LOIJ kan je overigens ook op sites als metar-taf.com de info vinden als er een metar station in de buurt is: https://metar-taf.com/LOIJ, hier haalt de site dan info van LOWS metar station op, omdat die met 51km afstand het dichtstbijzijnde metar station is.

als je dus accurate info wil, dan zal je denk ik inderdaad windy.com met meteoblue layer moeten gebruiken, die zou het meest moeten overeenkomen met wat de sim aan data ontvangt

[ Voor 12% gewijzigd door djbarney op 14-12-2022 17:11 ]

• appie35
djbarney schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:08:
[...]

Voor het eerste veld zie ik inderdaad geen metar info in msfs, volgens mij heeft LOIJ simpelweg geen eigen metar station, en dan kan je ook niet verwachten dat msfs die data verzint. bij EHAM staat ie onderaan in jouw screenshot, wind komt uit richting 340 graden bij 5 knots :) voor LOIJ kan je overigens ook op sites als metar-taf.com de info vinden als er een metar station in de buurt is: https://metar-taf.com/LOIJ, hier haalt de site dan info van LOWS metar station op, omdat die met 51km afstand het dichtstbijzijnde metar station is.

als je dus accurate info wil, dan zal je denk ik inderdaad windy.com met meteoblue layer moeten gebruiken, die zou het meest moeten overeenkomen met wat de sim aan data ontvangt
Bedankt

Nu nog mede zweefvliegers zoeken zin in een rondje?
Mijn gametag appie21

• dierkx36
Voor liefhebbers van heli's is de nieuwe Seafront Simulations Canary Islands een aanrader

De haven van Las Palmas heeft nu een paar SSDR's waar je op kan landen en onder het vliegveld van Las Palmas vaart een SOV waar je dus ook op kan landen (benodigd wel enige vaardigheid)

Op de andere eilanden heb ik nog niet gekeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-06 18:44
Geinig, nu kan "iedereen" een Flightsim met worldscale maken. Blackshark (wat dus ook in FS2020 zit) is nu als plugin beschikbaar voor unreal Engine.
Natuurlijk mis je dan alle customization en photogrammetry, maar het is een leuke eerste stap dat dit soort technologie nu ook voor iedereen (die Unreal Engine kan) beschikbaar komt!
https://blackshark.ai/blackshark-globe-for-unreal/

Je herkent de intro wel ;)

edit: ok helaas is het tijdelijk niet beschikbaar: We are very sorry, but some problems on our side prevent you from accessing the marketplace version of Globe Plugin currently. They should be fixed soon. You can still request Private Beta access to the plugin and your area of interest here. Sorry for the inconvenience.

[ Voor 56% gewijzigd door Menesis op 16-12-2022 14:49 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Menesis schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:26:
Geinig, nu kan "iedereen" een Flightsim met worldscale maken. Blackshark (wat dus ook in FS2020 zit) is nu als plugin beschikbaar voor unreal Engine.
Natuurlijk mis je dan alle customization en photogrammetry, maar het is een leuke eerste stap dat dit soort technologie nu ook voor iedereen (die Unreal Engine kan) beschikbaar komt!

[YouTube: Blackshark.ai SYNTH3D - photo-realistic 3D replica of Earth's surface]

edit: ok helaas is het tijdelijk niet beschikbaar: We are very sorry, but some problems on our side prevent you from accessing the marketplace version of Globe Plugin currently. They should be fixed soon. You can still request Private Beta access to the plugin and your area of interest here. Sorry for the inconvenience.
Mooi maar dit is nog niet wat in msfs zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Menesis schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:26:

[YouTube: Blackshark.ai SYNTH3D - photo-realistic 3D replica of Earth's surface]

Zoiets voor DCS zou echt mooi zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-06 13:54
EBBR gekocht op simmarket, stond in sale voor 19 euro. Eerste keer dat ik een custom (high quality) airport koop, en is toch wel heel knap wat je daar ziet. En ik vlieg dan niet eens met airliners :) (meestal de TBM nu, geen idee of die zelfs zou mogen landen daar).

Is dat trouwens ergens terug te vinden, welke vliegtuigen mogen landen/opstijgen op een luchthaven? Kan me niet voorstellen dat een C152/C172 op EBBR mogen landen, maar een privé turboprop zoals de TMB930 of een private jet toch wel denk ik?

[ Voor 31% gewijzigd door lapino op 17-12-2022 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 00:11
lapino schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:19:
Is dat trouwens ergens terug te vinden, welke vliegtuigen mogen landen/opstijgen op een luchthaven? Kan me niet voorstellen dat een C152/C172 op EBBR mogen landen, maar een privé turboprop zoals de TMB930 of een private jet toch wel denk ik?
In principe mag elk toestel landen op dat veld. Handling is echter wel verplicht voor general aviation en ze hebben ook geen AVGAS. Dus tanken wordt lastig en het zal een dure aangelegenheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Nu al paar keer na kleine vlucht landing gedaan op EBBR (Aerosoft) met de TMB930. Toch enorm wat zo'n custom airport toevoegt qua immersie. Misschien moet ik toch eens meer tijd stoppen in het leren vliegen met een airliner, al heb ik het toch meer voor de propeller vliegtuigen.

Specifieke custom-airports die aan te raden zijn? En die eventueel ook meer geschikt zijn voor GA's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 00:42
appie35 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 11:04:
[...]
Mooi initiatief Ik heb 2 vliegvelden op de pc marketplace gekocht van Gaya Simulation
LOIJ en LOWZ Het is onmogelijk om hier met een zwever op te stijgen zowel met towel plane als kabel.

Nu berijp ik dat je ergens kunt aanzetten of een vliegveld compatible is. (Maar waar?)
Waarom zou een vliegveld compatibel gemaakt moeten worden voor zwevers?
MSFS plaats de lier en sleper op basis van de richting van de startbaan.
Voor LOIJ geldt dat Gaya een fout heeft gemaakt met de startlocaties of de runway heading. Ze hebben die verwisselt zodat het vliegtuig op de verkeerde plek komt te staan.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Allard schreef op maandag 19 december 2022 @ 09:01:
[...]

Waarom zou een vliegveld compatibel gemaakt moeten worden voor zwevers?
MSFS plaats de lier en sleper op basis van de richting van de startbaan.
Voor LOIJ geldt dat Gaya een fout heeft gemaakt met de startlocaties of de runway heading. Ze hebben die verwisselt zodat het vliegtuig op de verkeerde plek komt te staan.
Je schijn t dus bij de filters aan te kunnen zetten in de world map of een vliegveld geschikt is. Echter werkt dit bij mij niet? Of waar gaat MSFS vanuit/ wat is het nut van het filter/.....

Ik heb Gaya provberen te contacteren maar ze reageren gewoon niet. Jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door appie35 op 19-12-2022 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 00:42
appie35 schreef op maandag 19 december 2022 @ 10:55:
[...]

Je schijn t dus bij de filters aan te kunnen zetten in de world map of een vliegveld geschikt is. Echter werkt dit bij mij niet? Of waar gaat MSFS vanuit/ wat is het nut van het filter/.....

Ik heb Gaya provberen te contacteren maar ze reageren gewoon niet. Jammer.
Er is een filter voor "glider friendly" airports maar filters veranderen niets aan een vliegveld. Een vliegveld "wordt" niet opeens geschikt als je het vinkje aan zet.

De fout in LOIJ kan je zelf ook zien in de World map. Wanneer je inzoomt op het vliegveld zie je dat het startpunt van runway 13 op het zuidoosten van de startbaan staat. Dat is dus eigenlijk waar het startpunt voor runway 31 zou moeten staan, want de startbaan die voor je ligt heeft als nummer 31, en gaat ook richting 310 graden (het laatste cijfer wordt weggelaten).
Dit gaat bij meer vliegvelden fout trouwens. Soms is de richting van de startbaan verkeerd (runway 27 had eigenlijk 09 moeten zijn) en soms zijn de startposities verwissellt zoals in LOIJ.
Voor een ontwikkelaar is het meestal supereenvoudig te fixen.

In principe is iedere grasbaan geschikt voor gliders. Bij een sleepvliegtuig heb je meer lengte nodig omdat het vliegtuig zelf ook nog moet opstijgen natuurlijk. Als de developer alles goed heeft gedaan zet MSFS automatisch de lier of het sleepvliegtuig op de juiste plek.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Het is gelukt om Gaya te contacteren!

Heeft iemand een goed advies voor (pay)ware. gliderfield Ik heb Teuge en Zell am See nu wel gezien. Is insbruck een aanrader? Zijn er zwevers in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-06 19:49
Voor zwevers: Reichenbach, ga naar het zuiden richting Kandersteg, Oost naar Oeschinensee en dan richting Jungfrau of Finsteraarhorn.
Munster in het Gomstal is ook erg mooi.

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Zo hier weer een paar screenshots van mijn kant van diverse vluchten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9CuWWB5SjiAU3oseHDN1dSCuhI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bt2Q0fkWhAxfm4MImO3pc88g.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lk4cg_yjQGU7iVixYAXoNzfzMTo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ara3vwBBLXVKJJvYonzquDah.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pDCGiDX76q8hXx3dUxaYrqbPADc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJvT0O6FLdAsrtvycMLknFNt.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqCF9kIqwXMXu01JBXm0I7yKDfk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hwtCj1JkpsFrpHJ1xQv5ZwyP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ll0JYTPO9do1JdWj77GAFGYzWZM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQkESAX0JRkHaMmvTCjCG02x.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SVzHIFwjIfdY24cPPCfGvbiONn0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1UCtTpt0VnYWjTcfRFvJ46PN.jpg?f=fotoalbum_tile

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
sbijlsma schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:29:
Voor zwevers: Reichenbach, ga naar het zuiden richting Kandersteg, Oost naar Oeschinensee en dan richting Jungfrau of Finsteraarhorn.
Munster in het Gomstal is ook erg mooi.
Wat een mooie omgeving! Ik ga er binnenkort een een verkenningsvlucht doen. Bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PThijssen
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:33
ravw schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:23:
Zo hier weer een paar screenshots van mijn kant van diverse vluchten
...
Welkom terug ;)
Je zal wel een hoop tijd hebben gehad om te vliegen toen je hier niet meer mocht posten ;)

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!
- Trouwens meer mensen last dat die ILS van de A310 niet werkt ......
Het is een mooi vliegtuig alleen ik krijg hier die ILS niet werkend.
Zal misschien wat over het hoofd zien.

- En iemand die weet waar een werkende mod is voor de nieuwste FBW in de basis A320 te krijgen van Asobo?

[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 20-12-2022 14:01 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
ravw schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:04:
- Trouwens meer mensen last dat die ILS van de A310 niet werkt ......
Het is een mooi vliegtuig alleen ik krijg hier die ILS niet werkend.
Zal misschien wat over het hoofd zien.

- En iemand die weet waar een werkende mod is voor de nieuwste FBW in de basis A320 te krijgen van Asobo?
geen problemen met de ILS

Wat bedoel je precies voor mod?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:00:
[...]

geen problemen met de ILS

Wat bedoel je precies voor mod?
ILS -- ergens een goed filmpej hoe of wat ?
Want text gaat niet dat houd ik niet vast.

Ik bedoel met de mod dat ik de cockpit van de FBW in de standaard versie wil krijgen.
Want ik heb veel gekcohte liverys voor de A320 Asobo gekocht maar nu nog die FBW cockpit er in

Voor de A319/A321 heb ik ze al : >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
ravw schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:07:
[...]

ILS -- ergens een goed filmpej hoe of wat ?
Want text gaat niet dat houd ik niet vast.

Ik bedoel met de mod dat ik de cockpit van de FBW in de standaard versie wil krijgen.
Want ik heb veel gekcohte liverys voor de A320 Asobo gekocht maar nu nog die FBW cockpit er in

Voor de A319/A321 heb ik ze al : >:)
https://youtube.com/playl...hf9NWlA69jXQ-xzU2IuawCdd7

Acties:
  • +4 Henk 'm!
THX zal even kijken ...
want behoorlijk veel last weer van die PTSS en angst paniek aanvallen.
Daarom dat ik vaak screenshots plaatst ipv text.
de ene keer doe ik dat veel , maar dat is dan gewoon omdat ik ook de afleiding even zoekt.
En vliegen dar kan ik gelukkig nog een beetje me rust in vinden

Maar zal ze eens bekijken die filmpjes
Het blijft een leuk vliegtuig om te vliegen

Nu ook bezig met Insbruck naar Nice ( A320 )

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 20-12-2022 18:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Hier nog 6 mooie van mijn kant

Airliners
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOdRVwJw7Ccqqzzo809pXncuwsw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dr9mLhAGnpfAqwywdNq1rkjK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMYelJErliy-mr0VUKE22vdnjRs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VyHFDI8CKnvJC0hA7fngIJAR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkcpsvFOJzsqSHTffYIriBC6Ry8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNVubw67OOZUqjpaWTU1p3XG.jpg?f=fotoalbum_tile

GA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jQ25Z7K-S-9NF0kVUvY6yjf8AVA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VutGF7KAl356JxlccH7cdzMc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jja1fjo2H3VidrFfEGPNJntwAgM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7VjcDKKjAPL86nSt3hJLjio.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdSWA0Bqqtqn4o-KlJXfFKysnH4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4XedBKZnzzjHOYOQFdd5Vog.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 20-12-2022 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een keer wat anders .. Tenerife naar Madeira
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pzcQqRwy-P6Qxv4KsaFs1LJ9GS0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WPcWWRNktiKZb0ORtmGjBeug.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mAUbPnh28owOe7KjZdPezpXMUfE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4ivVwfTDOHXNeJ16Bf8qC1M.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lwk3i0BCy5Q26d-vPWS9b0CfiHk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w1TzbFMZ1Ox2vzDlLJiKFeKO.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-zlDo7WeZERxW8h660ehiPDhlw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1Hyf14NxKxzz7xQOAgHGVgS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJ4wN-9CiYvcZEiwOSvwIoJyQ3Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pHOlrGSPqmZ5I3btPtUP2qOi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0c4s72ZTFPTQ1Ti46WE7HSQFLS8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSCkz59MFuiciZellw1pTjUu.jpg?f=fotoalbum_tile

Irritant vliegtuig, want je gas kan je niet laten regelen maar verder ach het vliegt :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:04

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

*** knip***
Graag in het vervolg een TR aanmaken.

[ Voor 97% gewijzigd door Ircghost op 22-12-2022 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Marketplace & Orbx sales + creditcard = nie goe foor de vinaciele status....

Kan beter postzegels sparen...

[ Voor 19% gewijzigd door dierkx36 op 22-12-2022 15:21 ]

• lapino
En wat is dan zo een echte must have?
dierkx36 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:20:
Marketplace & Orbx sales + creditcard = nie goe foor de vinaciele status....

Kan beter postzegels sparen...
Die sales zijn inderdaad niet goed
Maar het probleem hier is wat ik wil hebben is niet in de aanbieding dus spaar me geld uit.
Maar ik hoor nog mensen zeggen dat deze MSFS toen die uit kwam goed koop was
Omdat alles er mooi er uit zag

Denk dat voor de meeste mensen toch wel het duurste spel is wat ze gekocht hebben , samen met de addons :X

Veel mensen die ik tegen komt balen ook dat hun schrijfruimte een klein problematisch probleempje is.
Dus dat komt er dan ook nog eens bij ( hier een 2TB M2 er in zitten )
Maar goed als je ziet hoe veel uur je er plezier aan heb ....
Dan is het ze geld meer dan waard.
Ondertussen had ik voor het bedrag wat ik aan FS uit gegeven heb de echte wereld wel helemaal kunnen zien ... maar dat is dan weer een andere vraag O-)

lapino schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:00:
Wat vliegje ?
En welke gebieden.
dan kan ik eens kijken om even een leuk lijstje te maken

City + airports zijn altijd wel leuk.

Omgeving caribbean zou ik zeggen TIST , TNCM , TNCB
Corfu is echt wel een aanrader. (Griek)
KDCA + city is een aanrader - DRZEWIECKI DESIGN
VHHH (Hongkong + met city er bij kopen is mooi
Dus je heb nu wel even een paar leuke airports die je kunt bekijken.

• lapino
Heb geen specifieke gebieden. Enige wat ik tot nu toe heb gekocht is EBBR van Aerosoft, de Kodiak 100 (die ik zelden gebruik) en eens de Sydney update van Orbx in een sale. Ik vlieg voornamelijk GA, stilaan meer bezig met snelle vliegtuigen zoals de Diamond of TBM ipv Cessna. Doorgaans korte vluchtjes, maar regio maakt me weinig uit. De wereld is mooi genoeg. Lichte voorkeur voor EU, denk dat ik beter daar op focus. Wel nogal fan van Spanje (daar nog huisje gehad, regio Calpe).

[ Voor 14% gewijzigd door lapino op 22-12-2022 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik focus me vooralsnog op de grote Europese airports/hubs voor m'n airliners. Ben al aardig op weg, deze sale worden 't Keflavik(voor Play airlines) en Luxemburg (voor Cargolux). De echt grote in Zuid-Amerika en het Midden-Oosten heb ik wel, en nog wat spul in USA. Azië en Afrika ben ik nog niet eens aan begonnen...

Maar dit is dus de 3e grote Marketplace sale in zeer korte tijd, dat is vrij funest voor de financiën inderdaad.
lapino schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:16:
Heb geen specifieke gebieden. Enige wat ik tot nu toe heb gekocht is EBBR van Aerosoft, de Kodiak 100 (die ik zelden gebruik) en eens de Sydney update van Orbx in een sale. Ik vlieg voornamelijk GA, stilaan meer bezig met snelle vliegtuigen zoals de Diamond of TBM ipv Cessna. Doorgaans korte vluchtjes, maar regio maakt me weinig uit. De wereld is mooi genoeg. Lichte voorkeur voor EU, denk dat ik beter daar op focus. Wel nogal fan van Spanje (daar nog huisje gehad, regio Calpe).
ga je eens verdiepen in de westkust van de VS
Erg mooie en leuke GA vliegvelden

ook Alaska even mee pakken
Alleen die afstanden zijn iets groter
Maar wel te doen met een TBM

Alaska heb ik ze nu allemaal die in game store te koop zijn
Britsch colombia ook wel de meeste .
En meer naar beneden.

Orcas island is erg leuk om te hebben

Ben nu wel erg blij dat ik de meeste die ik wel al in bezit heb
Maar er komt nog heel mooi spul aan
Dus nu even hier wat rustiger aan

EHAM verwacht ik ook wel een deze maanden

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 22-12-2022 16:22 ]

• dierkx36
lapino schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:00:
Voor mij kleine vliegvelden gericht op heli's, GA's en bushflying en scenery/landmarks

Iemand die alleen jetliners/veevervoer vliegt heeft 99,9% van de add-ons niet nodig.

Iemand die amper boven de 1500 voet AGL komt en van een living world houd is add-on scenery en vliegvelden bijzonder interessant.
ravw schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:01:
[...]

Die sales zijn inderdaad niet goed
Maar het probleem hier is wat ik wil hebben is niet in de aanbieding dus spaar me geld uit.
Maar ik hoor nog mensen zeggen dat deze MSFS toen die uit kwam goed koop was
Omdat alles er mooi er uit zag

Denk dat voor de meeste mensen toch wel het duurste spel is wat ze gekocht hebben , samen met de addons :X

Veel mensen die ik tegen komt balen ook dat hun schrijfruimte een klein problematisch probleempje is.
Dus dat komt er dan ook nog eens bij ( hier een 2TB M2 er in zitten )
Maar goed als je ziet hoe veel uur je er plezier aan heb ....
Dan is het ze geld meer dan waard.
Ondertussen had ik voor het bedrag wat ik aan FS uit gegeven heb de echte wereld wel helemaal kunnen zien ... maar dat is dan weer een andere vraag O-)
X-Plane 11 liep ook snel uit de klauwen, over de aderlating van DCS begin ik al niet eens meer.

Tis een hobby punt.
Sommige mensen spenderen duizenden geuries aan vakanties, anderen aan dit: ieder z'n ding.

En tja schrijfruimte :
Heb nou alvast wat spullen tijdens de sales bij mekaar geshopt voor het volgende project : de nieuwe AMD 7***X3D.

Idee is nou :
Windows 10 een eigen PCI-E SSD (500GB)
DCS een eigen PCI-E SSD (1TB)
MSFS 2 PCI-E SSD's : 1 voor voor MSFS zelf (2TB) en een 4TB voor add-ons
X-Plane 12 een eigen SATA SSD
1 download SSD
en nog een 4TB SSD puur voor opslag van van alles

Over de top, jep : not caring at all

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchOwnage schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:16:
Ik focus me vooralsnog op de grote Europese airports/hubs voor m'n airliners. Ben al aardig op weg, deze sale worden 't Keflavik(voor Play airlines) en Luxemburg (voor Cargolux). De echt grote in Zuid-Amerika en het Midden-Oosten heb ik wel, en nog wat spul in USA. Azië en Afrika ben ik nog niet eens aan begonnen...

Maar dit is dus de 3e grote Marketplace sale in zeer korte tijd, dat is vrij funest voor de financiën inderdaad.
Azie heb ik ook nog niet veel en Africa
Maar dat is meer omdat de kortingen niet komen of ze nog te duur zijn
America en Europa is hier wel erg vol

dierkx36 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:24:
[...]

Voor mij kleine vliegvelden gericht op heli's, GA's en bushflying en scenery/landmarks

Iemand die alleen jetliners/veevervoer vliegt heeft 99,9% van de add-ons niet nodig.

Iemand die amper boven de 1500 voet AGL komt en van een living world houd is add-on scenery en vliegvelden bijzonder interessant.

[...]

X-Plane 11 liep ook snel uit de klauwen, over de aderlating van DCS begin ik al niet eens meer.

Tis een hobby punt.
Sommige mensen spenderen duizenden geuries aan vakanties, anderen aan dit: ieder z'n ding.

En tja schrijfruimte :
Heb nou alvast wat spullen tijdens de sales bij mekaar geshopt voor het volgende project : de nieuwe AMD 7***X3D.

Idee is nou :
Windows 10 een eigen PCI-E SSD (500GB)
DCS een eigen PCI-E SSD (1TB)
MSFS 2 PCI-E SSD's : 1 voor voor MSFS zelf (2TB) en een 4TB voor add-ons
X-Plane 12 een eigen SATA SSD
1 download SSD
en nog een 4TB SSD puur voor opslag van van alles

Over de top, jep : not caring at all
Even humor tussen door nu je het heb over DCS en MSFS ........
Een die ik gisteren al tegenkwam

God has sent me me his toughest challenge lol
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2t8VCGFzWheIt7n5R49mcVdT2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pMWDJyKwMCdhSSwZpPgHujH.jpg?f=fotoalbum_large

Ja dit soort dingen blijven erg lastig als je van FS houd
Ik wil ook graag XP 12 er bij hebben maar puur aan weer alles opnieuw kopen en ook schijfruimte pas ik nog even om hem ook me te pakken

• dierkx36
ravw schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:30:
[...]

Even humor tussen door nu je het heb over DCS en MSFS ........
Een die ik gisteren al tegenkwam

God has sent me me his toughest challenge lol
[Afbeelding]

Ja dit soort dingen blijven erg lastig als je van FS houd
Ik wil ook graag XP 12 er bij hebben maar puur aan weer alles opnieuw kopen en ook schijfruimte pas ik nog even om hem ook me te pakken
Het verdelen over 2 ssd's is mijn (dappere) poging om niet iedere keer 2 bijna 3 tb te moeten downloaden als msfs weer eens op zijn reet ligt.

1 schijf puur msfs en de addons op een andere schijf en vervolgens doorverwijzen via addon linker.

Gaat hopelijk een heel stuk aan gevloek en getier schelen.

dierkx36 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:47:
[...]

Gaat hopelijk een heel stuk aan gevloek en getier schelen.
nou nee ...

k heb hem denk ik 30 keer al aan 800 GB al moeten installeren omdat FS kuurtjes had.
En dan loopt het net lekker , komt fs weer met wat uit , krijg je weer van die rare dingen kan je weer beginnen met uitzoeken.
Of helemaal niet meer doorlopen naar Menu

Ik ben wel heel blij dat ik alles via MP gekocht heb.
Want als ik daarna alles nog eens met de hand moet gaan doen , aan codes en per ding installeren
Dan had ik het denk ik nu wel even gelaten om alles er op te gooien
..
Zit er zelf aan te denken 2 de pc erbij te zetten
1 voor MSFS GA en 1 voor Airliners
Want de laadtijden zijn hier gewoon echt dodelijk
10 min is geen uitzondering
Want het word nu wel steeds zwaarder , PC is nog wel redelijk als ik vlieg dat die het aankan maar het inladen van desktop naar in game gewoon drama.

Mijn eerste airports is bij deze sale al weer gekocht maar even RJFF/TXKF meegepakt

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 22-12-2022 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
https://store.inibuilds.c...t-of-the-rest-bundle-pack
Deze gekocht, enkel vandaag voor wie interesse heeft. wou Ibiza al hele tijd, en krijg nu voor +- zelfde prijs drie andere airports erbij. Koopje denk ik. Jammer genoeg die van gisteren gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Voor de heli liefhebbers :
Blijf uit de buurt van de FlyInside Bell 206.
Waardeloos ding, nog erger dan de Asorbo 407 zonder mod.

K heb het na 30 minuten opgegeven : weg gegooid geld.

Joshua Cowan zou vandaag zijn Bell 206 uitbrengen, als er niks verkeerd gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door dierkx36 op 23-12-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 12:55:
Voor de heli liefhebbers :
Blijf uit de buurt van de FlyInside Bell 206.
Waardeloos ding, nog erger dan de Asorbo 407 zonder mod.

K heb het na 30 minuten opgegeven : weg gegooid geld.

Joshua Cowan zou vandaag zijn Bell 206 uitbrengen, als er niks verkeerd gaat.
Ach nooit snel van onbekende makers iets kopen, reviews afwachten ,vaak binnen 1 dag wel op Yoputube
En daarbij ik wacht op de Bell UH-1 Huey van Milviz design O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
Iemand de CityScape van New York toevallig? Is het dermate veel verbeterd en mooier dan de vanilla versie van NYC?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Rivanov schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:10:
Iemand de CityScape van New York toevallig? Is het dermate veel verbeterd en mooier dan de vanilla versie van NYC?
Als je die van SamScenery bedoelt : ik vind het het geld wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:10:
je zal NEW YORK city times bedoelen ? van SamScene
Ja die is mooier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
@dierkx36 @ravw Ja die bedoel ik. ;)

Vlieg morgen zelf naar NYC, dus vanavond vast wat voorpret. :P

[ Voor 45% gewijzigd door Rivanov op 23-12-2022 15:36 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Aanrader voor de heli fan's :
France VFR Paris heliports and helipads, is in de aanbieding op marketplace (19,99)

Samen met de Paris landmark, de H145 + AP en HEMS missies uitermate vermakelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
Joshua Cowan heeft gisteravond (laat) zijn Bell 206B3 gereleased :
https://cowansim.com/product/206b3-msfs/
Voelt en reageert een stuk prettiger dan de FlyInside 206.
Op het moment alleen verkrijgbaar via zijn eigen website, over een paar weken pas op marketplace.

Moet er wel bijzeggen dat ik erg biased ben als het op Joshua Cowan aankomt

Volgende week of de week erna komt Sergió van Helisimmers met een review van allebei de 206en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
dierkx36 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 09:39:
Joshua Cowan heeft gisteravond (laat) zijn Bell 206B3 gereleased :
https://cowansim.com/product/206b3-msfs/
Voelt en reageert een stuk prettiger dan de FlyInside 206.
Op het moment alleen verkrijgbaar via zijn eigen website, over een paar weken pas op marketplace.

Moet er wel bijzeggen dat ik erg biased ben als het op Joshua Cowan aankomt

Volgende week of de week erna komt Sergió van Helisimmers met een review van allebei de 206en.
Oh, ik ga m meteen aanschaffen, ben erg benieuwd. Ik vind de Flyinside ook fijn trouwens, zeker met de 1.92 update (via hun Discord).

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ravw schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:35:
[...]
je zal NEW YORK city times bedoelen ? van SamScene
Ja die is mooier
Ik vind hem wel een beetje te 'clean' uitzien. Zoals zoveel sceneries helaas. Alsof die stad zo nieuw uit de doos komt :) Veel vliegvelden hebben dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GekkePrutser schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:40:
[...]

Ik vind hem wel een beetje te 'clean' uitzien. Zoals zoveel sceneries helaas. Alsof die stad zo nieuw uit de doos komt :) Veel vliegvelden hebben dat ook.
ja maar dat vind ik met alles eigenlijk wel
het is net of ze meer schoonmakers hebben rond lopen dan ground personeel ;)

Ik mis ook wel bij veel airports en vliegtuigen dat ver weerde / gebruikte erin zit
Maar zo ook met de runways ( sneeuw op de runways op Internationale luchthavens is ook zo dingetje )
Waar zijn de schuivers.

Maar wat dacht je van de lichten op de airports en steden .. het is allemaal het zelfde ..
geen wit licht , of geel , of zelfs oranje gloed heb je soms.....
En zo ken ik wel even door gaan.. de sfeer word daar door wel een beetje weg genomen
Maar goed we mogen al blij zijn dat we deze mooie FS hebben.
En wie weet wat er over een paar jaar wel mogelijk is.

Hoop zelf op een soort mod die gebruiks schade en slijtage gaat doen.
Want nu kan je oneindig met 1 vliegtuig vliegen zonder dat je hem kwijt ben voor onderhoud.

zeg maar na 100 uur vliegen 1 dag niet mogen gebruiken ivm onderhoud :-)
Bij harde of slecht weer de tijd verkorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Ik heb een vraagje

Soms zie je tijdens het laden een boot met een rad er achter. wie weet waar deze locatie is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
appie35 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:05:
Ik heb een vraagje

Soms zie je tijdens het laden een boot met een rad er achter. wie weet waar deze locatie is?
Da's in Canada, bijna direct naast een vliegveld.

Zal straks kijken naar de ICAO code, ben nou niet in de buurt van de desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
https://store.inibuilds.com/products/iniscene-nadi-nffn-msfs . Deze? Of de Corfu addon van Flytampa? Twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
appie35 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:05:
Ik heb een vraagje

dierkx36 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:13:
[...]

Da's in Canada, bijna direct naast een vliegveld.

Zal straks kijken naar de ICAO code, ben nou niet in de buurt van de desktop
Dat is S.S. Klondike National Historic Site ligt naast Whitehorse International Airport
(ICAO: CYXY)

YouTube: DJI Mavic Air 2 | 4k | River Boat Flight - SS Klondike National Hist...

[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 24-12-2022 14:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Vertrek Bermuda naar New York

Here's your captain Chesley "Sully" Sullenberger speaking we're departing from Bermuda L.F. Wade International airport .. to the Hudson ... sorry ........... New york JFK airport.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrWRwl0fDuwmuavEHjHUZtVT0nA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v9fEsZzyhLDuCGCRdHGEnpFc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtapynL2NC4rhXYJHqzeFOJie6M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNtewalHPD2hL0azjEP42FMg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtHwNuw8qp4POBkpRrXkKpNcvWY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8XmO24BkTHXcFPWmd8d8TWZK.jpg?f=fotoalbum_tile

Oja deze Bermuda airport is nu erg goedkoop in Marketplace zoek maar op TXKF

Dit soort kinderachtige sneren mag je voor jezelf houden.

[ Voor 19% gewijzigd door Ircghost op 26-12-2022 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
ravw schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:19:
[...]

[...]

Dat is S.S. Klondike National Historic Site ligt naast Whitehorse International Airport
(ICAO: CYXY)

YouTube: DJI Mavic Air 2 | 4k | River Boat Flight - SS Klondike National Hist...
beide bedankt! Ga zo even kijken!

Viel me dat even tegen is het die boot op de kade?

[ Voor 5% gewijzigd door appie35 op 24-12-2022 16:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Aankomst JFK
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXUBQNHvz-q2gKD36ZmiCMg7S0M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBpVgPwRctZJuKAA4eVDo3Uh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-s1cliZE3SzacJvs6KJ_W4q9fig=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bw0y8SO3jibGwdZHjC86gsMl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-K1x767KXodGWtP9QcR0KQg8jc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e29atbMOXpgjvRUh65e2kcgQ.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
renem schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:35:
[...]

Ik heb er even een filmpje van gemaakt, dit is wat ik zie:
YouTube: FSLTL ghosting
Ik quote mezelf even maar het probleem lijkt met de laatste versie opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
renem schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:37:
[...]

Ik quote mezelf even maar het probleem lijkt met de laatste versie opgelost te zijn.
Je gebruik nog steeds dezelfde grafische settings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:12:
[...]

ligt aan FSLTL ... die heeft vreemde "uitlaat gassen"
Nu is het wel beter met de laatste update ..

Want ik heb het ook diverse keren gehad ..
Maar vind nu de in air trails er gewoon matig er uit zien

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 24-12-2022 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
dierkx36 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:12:
[...]

Zeker, ik heb alleen FSLTL geupdate de afgelopen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renem schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:17:
[...]

vandaag weer een geloof ik
:X
V1.1.1 is nu uit

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 24-12-2022 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ravw schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:15:
[...]

ligt aan FSLTL ... die heeft vreemde "uitlaat gassen"
Nu is het wel beter met de laatste update ..

Want ik heb het ook diverse keren gehad ..
Maar vind nu de in air trails er gewoon matig er uit zien
Dat is em juist, ik heb geen last gehad van die air trails waar velen over klaagde.
Wel van ghosting als je DX12 en DLSS/TAA gebruikt.
1 van de redenen dat het hier op DX11 + TAA gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
renem schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:17:
[...]

Shag, k was benieuwd vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 22:18:
[...]

Dat is em juist, ik heb geen last gehad van die air trails waar velen over klaagde.
Wel van ghosting als je DX12 en DLSS/TAA gebruikt.
1 van de redenen dat het hier op DX11 + TAA gebruikt word.
oke ja van die ghosting heb ik ook wel last.
maar gewoon rustiger bewegen
Zit er al aan te denken om een nieuwe monitor te kopen ... Heb er wel 1 op het oog maar die is nog een beetje aan de prijs.
Het gaat om de Samsung Odyssey ARK 55 inc
Geld heb ik wel voor dat is het probleem niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renem
ravw schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:20:
[...]

vandaag weer een geloof ik
:X
V1.1.1 is nu uit
Die had ik inderdaad geinstalleerd eerder deze week (kon dat gisteren even niet nakijken).

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Modbreak:Ik heb nu een topic aangemaakt voor screenshots. Dit is de enige plek voor dumps. Als je een probleem hebt, of gewoon iets wilt aankaarten dan mag dat prima met screens onderbouwd worden in dit topic. Maar als je alleen post om screens te laten zien dan moet dat in het screenshot topic.

[Flightsim] Screenshots collage

Gezien de emoties in dit topic is dit een Zero Tolerance waarschuwing.

[ Voor 7% gewijzigd door Ircghost op 26-12-2022 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Corfu is mooier en zul je ook vaker vliegen. Die Nadi airport is erg afgelegen.

[ Voor 11% gewijzigd door WeHoDo op 26-12-2022 14:11 ]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Na af en toe eens een maandje gamepass te activeren om een beetje met MSFS te klooien (zen rondvliegen, visual flight) nu in steam toch maar de license gekocht.

De middelste versie (niet de duurste, niet de goedkoopste). Die game is dat gewoon waard. Binnenkort ook maar eens een (niet achterlijke) upgrade doen naar wat mid-level hardware, type 3060/6700XT of wie weet wel intel A770, schijnt ook goed te werken (nu nog gewoon 1060 GTX werkt op medium ook prima)

Maar, beste nieuws is dat de game gekocht via steam, ook gewoon in de steamfolders installeert. Waar je dus toegang hebt tot alle mappen, maar belangrijker, ook gewoon shift-delete kan doen van de hele map als je plaats nodig hebt. Dus niets meer met dat vage 'protected folders' gedoe van de xbox app/microsoft store' en hun 'smart delivery' die gewoon de bestanden bijhoudt. Ook al heb je de game verwijderd en wil je die ruimte terug.

Je moet in de interface wel even inloggen via xbox (te verwachten, geen probleem), maar wat ik me eerder afvroeg is dus bevestigd. Dik prima dus!

Nooit meer pc games via xbox app/gamepass of microsoft store. Heb daar nu enkel nog forza horizon 3 en cuphead in de MS store. Forza horizon 3 is nergens nog te krijgen, en cuphead zal ik na verloop van tijd wel eens opnieuw kopen in steam of op de PS. Daarna :w xbox store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Iemand hier die toevallig zowel de heli’s in MSFS als ook DCS heeft gevlogen en vergeleken?
Ik wachtte op heli’s maar als het flightmodel niet zo goed is sla ik denk ik alsnog deze sim over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dierkx36
dawg schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:56:
Iemand hier die toevallig zowel de heli’s in MSFS als ook DCS heeft gevlogen en vergeleken?
Ik wachtte op heli’s maar als het flightmodel niet zo goed is sla ik denk ik alsnog deze sim over.
Present ;)

Flight model van heli's in MSFS moet nog het 1 en ander aan gesleuteld worden.

Dat gezegd : ik loop helemaal weg met de HPG H145 voor MSFS.
Gebruik nou de laatste alfa versie, 362 en die jongens zijn goed op weg.
Ook omdat de H145 user missies heeft maakt deze add-on een stuk interessanter.

Als het goed is is de H145 en H145 Action pack nou nog in de aanbieding (samen 70 dollar)
Als je het uit wilt proberen is dat geen weggooid geld.

Vorige week heeft Joshua Cowan zijn 206B3 uitgebracht, zit nog wat sleutel werk aan, maar dat gaat wel goedkomen
Joshua heeft veel ervaring met als heli developer voor X-Plane 11 en 12, hij wilt al de heli's die hij gemaakt heeft voor X-Plane ook naar MSFS halen (222UT, 222B, 530, 206L3 en dan de 206B3)

Wat is leuker voor heli's : DCS of MSFS ??
Nothing beats the Apache, alleen de H145 voor MSFS staat hier toch op de 2de plek :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Ik ben alleen nog maar met zweefvliegen bezig. Zo ontdek ik op m,n gemak Oostenrijk en Zwitserland. Ik heb de discus 2c gekocht. Met die weersomstandigheden die bijgeleverd worden ben ik wel even zoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Iemand ervaring met FS Academy? Geld waard?

• appie35
lapino schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:19:
Iemand ervaring met FS Academy? Geld waard?
Ik heb deze https://www.aerosoft.com/...9/fs-academy-voyager-msfs

Ik had hem gekocht maar later kwamen er ook mooie bushtrips via de updates.
Ik heb ze nog niet allemaal gevlogen. Ik vind het het geld niet waard (de voyager )

Maar waarschijnlijk doel jij op de flight trainingen. Die heb ik niet.

• lapino
Inderdaad, heb het meer over de IFR en VFR modules.

• blok0158
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 28-04 11:41
Heb zelf de VFR academy serie gekocht en is leuk om te doen, er zijn van deze series voldoende YT filmpjes te vinden overigens en kun je zelf redelijk inschatten of je het de moeite vindt…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
Ben vooral op zoek naar wat meer ingame hulp om goed te leren navigeren met VFR en IFR, heb al honderden youtube filmpjes bekeken maar soms is een begeleid traject wel zo handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:22
Van de week de Fenix A320 gekocht. Wat een gaaf ding en hele verbetering in vergelijking met de FBW A32nx al is dat ook geen slecht vliegtuig. Bij loopt de Fenix soepeler als de FBW, minder stutters etc.

Iemand toevallig nog nieuws gehoord wanneer FBW de A380 gaat uitbrengen ?

Lenovo Legion 5 I Ryzen 7 5800H I RTX 3070 8 GB I 64GB RAM I 2x 1TB SSD I Google Pixel 6

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Global AI Ship Traffic For MSFS: GAIST Ultra Version 3 is ondertussen ook uitgekomen. :) Zeker een aanrader.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Pagina: 1 ... 296 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc