Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:44
Tja, jullie hebben gelijk hoor. Die captain sim durfde 5 euro te vragen voor 1 enkele Qatar world cup livery van z'n eigen 777. Echt schandalig.

Maat wat betreft VirtualCol Embraer's, op Xbox hebben we zo weinig keuze, en daarom had ik ze toch aangeschaft. Vindt ze best oké, vlieg er wekelijks mee, als je maar je verwachting flink naar beneden bijsteld :+. De cockpit is helaas wel behoorlijk matig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:38
De Embraer bevindt zich in een alpha fase, wordt ook duidelijk vermeld... het is ook nooit goed he ;)

[ Voor 18% gewijzigd door cbr600f4i op 06-01-2023 22:35 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Voorbije weken me vooral verdiept in autopilot en dan vooral verschillende approaches zoals ils en rnav maar man wat begint die atc me te irriteren. Al heel vaak landingen die compleet de mist ingaan omdat atc compleet idiote instructies geeft. Daarnet nog korte vlucht, stuurt de atc me recht een berg in als ik niet ingegrepen. Ofwel binnen vijf min vragen om naar 6000ft te stijgen, dan dalen naar 4500ft en minuut nadien stijgen naar 7000ft. Komaan zeg…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:31

djbarney

XBL: DeejayBarney

cbr600f4i schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:34:
De Embraer bevindt zich in een alpha fase, wordt ook duidelijk vermeld... het is ook nooit goed he ;)
Ja dat is een leuk excuus natuurlijk, dan verwacht ik ook een alpha prijs. Dat 't ding nu nog alpha is terwijl hij over een paar dagen uit moet komen en de ontbrekende functies lijst nog ellenlang is, zorgt er in ieder geval voor dat dit voor mij een developer is die gewoon geld wil graaien voor een inferieur product. Op de stream van Fabio zag het er niet super slecht uit, er is zeker potentie maar zoals ie in die stream getest is, ga ik er niet voor. Zou hopen dat de rest van de community zich ook zou onthouden van de aanschaf om dit te vroeg releasen eens een keer af te straffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:46
lapino schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 23:23:
Voorbije weken me vooral verdiept in autopilot en dan vooral verschillende approaches zoals ils en rnav maar man wat begint die atc me te irriteren. Al heel vaak landingen die compleet de mist ingaan omdat atc compleet idiote instructies geeft. Daarnet nog korte vlucht, stuurt de atc me recht een berg in als ik niet ingegrepen. Ofwel binnen vijf min vragen om naar 6000ft te stijgen, dan dalen naar 4500ft en minuut nadien stijgen naar 7000ft. Komaan zeg…
Heb mij zelf inmiddels geleerd om de ATC in bepaalde gevallen te negeren en gewoon te doen wat op mijn approach chart zijn staat. De standaard ATC kan inderdaad wel wat verbetering gebruiken.

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Ik negeer de ATC ook compleet voortaan. Ik bereken m'n TOD en daling via de Current Altitude - Approach Altitude / 1000 * 3. En vervolgens de V/S op basis van GS * 5.

Dat werkt perfect.

Enkel de exacte afstand calculeren wanneer de daling in te zetten is af en toe wat lastig omdat je dit handmatig moet berekenen. Jammer dat de FMC geen total remaining distance laat zien. Enkel de distance tussen de verschillende waypoints. Ook de totaal afgelegde distance kun je nergens makkelijk terug vinden. Of mis ik iets?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:34:
De release is over 3 dagen. Denk je echt dat het beter gaat worden?

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
@DutchOwnage Heb jij toevallig EFHK? Zoja, welke versie? Die van MK-Studios of die van JUSTSIM?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:16:
@DutchOwnage Heb jij toevallig EFHK? Zoja, welke versie? Die van MK-Studios of die van JUSTSIM?
Ja, ik heb 'm van MK-Studios. Geen problemen mee (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 15:48
Ik was net op LSZO en ik zag daar bewegende mensen? Sinds waneer is dit in MSFS? Ze liepen niet maar bewegen wel.

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

appie35 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:18:
Ik was net op LSZO en ik zag daar bewegende mensen? Sinds waneer is dit in MSFS? Ze liepen niet maar bewegen wel.
De medewerkers op het platform wandelen ook toch? Of bedoel je dat niet?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
456 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 11:24:
[...]

De medewerkers op het platform wandelen ook toch? Of bedoel je dat niet?
Het gaat hier echt om "toeristen" Niet die " medewerkerks in gele hesjes" En het gaat dus om standaard Scenery van MSFS (vandaar dat ik het ook zo vreemd vind. dat er beweging in zat.Het was mijn nog nooit opgevallen)

Bij Padeborn is het nu ook (dat was toch altrijd static.... Of heb ik iets gemist.

(ik zweef de laatste tijd een beetje....) :+

[ Voor 14% gewijzigd door appie35 op 07-01-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appie35 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 12:50:
[...]

Het gaat hier echt om "toeristen" Niet die " medewerkerks in gele hesjes" En het gaat dus om standaard Scenery van MSFS (vandaar dat ik het ook zo vreemd vind. dat er beweging in zat.Het was mijn nog nooit opgevallen)

Bij Padeborn is het nu ook (dat was toch altrijd static.... Of heb ik iets gemist.

(ik zweef de laatste tijd een beetje....) :+
Paderborn heeft ook een update gehad van de week. In de releasenotes stond alleen iets oer ILS. Nu heb ik die versie van Aerosoft, ik weet niet of je die bedoelt of default?

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:42
YouTube: How a flight sim developer outright betrays and lies to the community

Gaat over de e-jet series. En dat de developer iedereen voor liegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
DigitalExorcist schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:25:
[...]

Paderborn heeft ook een update gehad van de week. In de releasenotes stond alleen iets oer ILS. Nu heb ik die versie van Aerosoft, ik weet niet of je die bedoelt of default?
Ik heb die gratis versie uit de market place. En die had het ook al maar waren ze volgens mij static..
Maar ook met mijn community folder leeg is er bewegend (nog niet lopende)" spotters en overige mensen te zien.

Mij was het in iedergeval nog nooit eerder opgevallen. (Nu ben ik nog maar een paar maanden acctief in de bergen.(sinds het zweven)

Neem maar eens een kijkje op LSZO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Verder ging ik een zweven op en rond frankfurt Main. Ik had Live traffic aangezet en het was er lekker druk. (geen online players) Alles liep vloeiend. Nadat ik wat planes vanuit mijn zwevver had gespot. dacht ik ik ga eens kijken hoe Frankfurt er met AI verkeer uitziet (als het goed is staat alles op maximum fraffic.en geen add on oid)

Nadat ik alles opnieuw had geladen stotterde de sim behoorlijk. (in VR) Maar na een minuut of 2 ging alles weer redelijk vloeiend. Er waren maar 2 vliegtuigen aan het taxien.

Maar zou het AI verkeer echt dan zoveel meer rekenkracht kosten dat Live traffic? Ik vond het best bijzonder dat de sim stotterde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
appie35 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:18:
ik heb al meerdere waar je dit ziet ,
ook oude airports worden wel naar nieuwe normen geupdate.
Heb dat wel meer gehad

ergens landen , en dan een paar weken laat weer komen , denk van he die boten , flats waren er toch eerst niet , blijkt dus dat die dat met de update is mee gekomen.
Maar die walkende Pax is wel erg leuk .. TNCB is echt een aanrader daar in.
Maar ik koop nu alleen nog maar airports waar die binnen kant in zit en pax zichtbaar is.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ik geraak niet (meer) online, iemand anders ook issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
lapino schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:38:
Ik geraak niet (meer) online, iemand anders ook issues?
Net kon ik er ook heel even niet in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Haha hij is wel erg Duits in zijn logica maar hij heeft gewoon 100% gelijk. Hoop echt dat er meer mensen zo eerlijk zullen zijn bij hun reviews volgende week. Het idee alleen al dat de dev met droge ogen beweert dat de echte Embraer piloten geen vnav gebruiken, dus dat het er daarom niet in zit.. Embraers e-jets zijn juist een enorm goed voorbeeld van een zeer uitgebreid vnav systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 21:39:
[...]

Haha hij is wel erg Duits in zijn logica maar hij heeft gewoon 100% gelijk. Hoop echt dat er meer mensen zo eerlijk zullen zijn bij hun reviews volgende week. Het idee alleen al dat de dev met droge ogen beweert dat de echte Embraer piloten geen vnav gebruiken, dus dat het er daarom niet in zit.. Embraers e-jets zijn juist een enorm goed voorbeeld van een zeer uitgebreid vnav systeem :)
Toch is dat niet zo moeilijk gewoon even deze filmpjes kijken dan weet je ook meer over het toestel
Ja mensen ik ben ze al aan het bekijken geweest
Word ook duidelijk uit gelegd over die VNAV :9
Maar tussen het niet gebruiken of niet er inzitten is nog wel een verschil.
Maar als die er in behoort te zitten verwacht ik wel dat die VNAV er ook in zit en werkt

https://www.youtube.com/r...uments+COMMS+NAV+FMS+Part

Maar goed er zijn grote zorgen in de wereld

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 07-01-2023 21:57 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb jij add-ons van ORBX @DutchOwnage ?
Met name die Landmark packs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op zondag 8 januari 2023 @ 07:56:
Heb jij add-ons van ORBX @DutchOwnage ?
Met name die Landmark packs.
Heb alleen hun Zuid-Amerika mesh. Maar om nou te zeggen dat ik er van werd weggeblazen, nee. Is nog 25GB ook :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:11

Stoney3K

Flatsehats!

Rivanov schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:02:
Enkel de exacte afstand calculeren wanneer de daling in te zetten is af en toe wat lastig omdat je dit handmatig moet berekenen. Jammer dat de FMC geen total remaining distance laat zien. Enkel de distance tussen de verschillende waypoints. Ook de totaal afgelegde distance kun je nergens makkelijk terug vinden. Of mis ik iets?
Als je hey over de A310 hebt, daar kun je de totale afstand tot jr bestemming zien op de PROG (progress) pagina.

@ravw Ik denk dat dat hele VNAV fabeltje is ontstaan door de ERJ145. Die had namelijk géén (bindende) VNAV, alleen een advisory die je zelf moest volgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 08-01-2023 11:25 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:13

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ok, wie weet wat hier mis gaat?
Ik wil een stukkie vliegen met de DC-3 die bij de laatste update zat.
Ik gebruik twee Saitek/Logitech throttle quadrants voor propeller, throttle en mixture.

De DC-3 is ongewoon omdat de prop controls links zitten, throttle in het midden en de mixture controls rechts.
Dat kun je prima mappen in MSFS, maar al tijdens het opslaan van het profiel zie je dat het mis gaat: de linker en rechter controller krijgen dezelfde profielnaam, en na een herstart blijkt dat de twee controllers dezelfde assen besturen. Ik heb dan tweemaal propeller controls, en tweemaal throttle 1, geen throttle 2 of mixture. Het lijkt alsof MSFS de assen niet uit elkaar houdt.

Ik heb voor de Beechcraft G58 ook een profiel gemaakt, 2 x throttle, 2 x prop en 2 x mixture, en dat werkt uit de kunst, geen problemen na herstart, geen problemen met profielen die dezelfde naam krijgen.
Daar kan ik ook de DC-3 wel mee vliegen, maar het enige jammere is dat de prop en throttle controls op de verkeerde plek zitten.

Ben ik de enige met dit probleem? :?

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uitvreter schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:28:
Ik gebruik twee Saitek/Logitech throttle quadrants voor propeller, throttle en mixture.

De DC-3 is ongewoon omdat de prop controls links zitten, throttle in het midden en de mixture controls rechts.
Dat kun je prima mappen in MSFS, maar al tijdens het opslaan van het profiel zie je dat het mis gaat: de linker en rechter controller krijgen dezelfde profielnaam, en na een herstart blijkt dat de twee controllers dezelfde assen besturen. Ik heb dan tweemaal propeller controls, en tweemaal throttle 1, geen throttle 2 of mixture. Het lijkt alsof MSFS de assen niet uit elkaar houdt.

Ik heb voor de Beechcraft G58 ook een profiel gemaakt, 2 x throttle, 2 x prop en 2 x mixture, en dat werkt uit de kunst, geen problemen na herstart, geen problemen met profielen die dezelfde naam krijgen.
Daar kan ik ook de DC-3 wel mee vliegen, maar het enige jammere is dat de prop en throttle controls op de verkeerde plek zitten.

Dat is heel simple op te lossen door die kleuren van/op de hendels te verandere op de eerste setting :-)
Dus hardwarematig de goede hendel de kleur geven :-) Als dus helden 1 ja gas is en dus nu mix word dan gooi je daar mix kleur op en zo doe je dat bij alle drie 8) niet te moeilijk denken en te lang met instellingen bezig zijn....
het is een FS geen mens erg je niet :9 --- al hoe wel dat laatste heb ik ook geregeld gehad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:13

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

ravw schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:34:
Dat is heel simple op te lossen door die kleuren van/op de hendels te verandere op de eerste setting :-)
Dus hardwarematig de goede hendel de kleur geven :-) Als dus helden 1 ja gas is en dus nu mix word dan gooi je daar mix kleur op en zo doe je dat bij alle drie 8) niet te moeilijk denken en te lang met instellingen bezig zijn....
het is een FS geen mens erg je niet :9 --- al hoe wel dat laatste heb ik ook geregeld gehad :X
Dat is geen oplossing, dat is een work around. ;)
Het gaat mij erom te weten of er meer mensen zijn met mapping problemen met de DC-3, of dat ik hier iets enorm opgekloot heb.
Ik heb nu, zoals jij ook suggereerde, de throttle levers links, propeller in het midden en de mixture levers rechts. Maar waarom kan ik mijn prop levers niet links hebben? Moet ik een bug report naar Asobo sturen, of zijn er mensen die het wel werkend hebben?

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uitvreter schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:28:

Heb je toevallig de DC improvement mod?

Deze gebruikt namelijk custom variablen voor throttle en mixture.
Custom local variables:

Throttle axis
DUCKWORKS_THROTTLE1_SET
DUCKWORKS_THROTTLE2_SET

Mixture axis
DUCKWORKS_MIXTURE1_SET
DUCKWORKS_MIXTURE2_SET

Parking brake
DUCKWORKS_PARKING_BRAKE_SET
Heb ze zelf via spad.next gekoppeld, heb echter geen idee hoe je die in MSFS zelf zou kan koppelen. Als het goed is zou het wel moeten werken zonder mod.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Een klein weetje:

Een manier om Boeing- en Airbus-vliegtuigen 's nachts uit elkaar te houden, is door het patroon van het witte licht aan de punt van de vleugel te onderzoeken, ook wel de stroboscoop genoemd. Boeing-flitslichten knipperen slechts één keer, terwijl Airbus-lijnvliegtuigen twee keer snel achter elkaar knipperen.

:) that's is all folks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Stoney3K schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:23:
[...]

Als je hey over de A310 hebt, daar kun je de totale afstand tot jr bestemming zien op de PROG (progress) pagina.

@ravw Ik denk dat dat hele VNAV fabeltje is ontstaan door de ERJ145. Die had namelijk géén (bindende) VNAV, alleen een advisory die je zelf moest volgen.
Default Asobo A320neo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar ook , zie onderaan de text Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMB_afGVbNQv03adJBIZyXrQf0M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HujbFoJ9Didxj7NnIZYtvrUn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ravw schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:34:
[...]

Daar ook , zie onderaan de text [Afbeelding]
Lijkt op Xbox toch niet bepaald te werken?

PROG:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hMWYiES7MkQPjSWTQnAeyTDWlg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UM07jigImNHrXRiMBrpKYR6a.png?f=fotoalbum_large

F-PLN:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_FgDN5O0BahiILlOlnW7XGiy3I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8hg2kXx4QSpWHjfJXngt0FTE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
djbarney schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 23:40:
[...]

Ja dat is een leuk excuus natuurlijk, dan verwacht ik ook een alpha prijs. Dat 't ding nu nog alpha is terwijl hij over een paar dagen uit moet komen en de ontbrekende functies lijst nog ellenlang is, zorgt er in ieder geval voor dat dit voor mij een developer is die gewoon geld wil graaien voor een inferieur product. Op de stream van Fabio zag het er niet super slecht uit, er is zeker potentie maar zoals ie in die stream getest is, ga ik er niet voor. Zou hopen dat de rest van de community zich ook zou onthouden van de aanschaf om dit te vroeg releasen eens een keer af te straffen
Het 'probleem' met de community is dat het zowel als met de payware vliegtuigen nogal een breed spectrum omvat.
Zie alleen maar de discussie m.b.t. Fenix v.v. PMDG. De reacties zijn niet van de lucht en sommige verdragen wat mij betreft het zonlicht niet eens. Trek dat dan maar eens door naar onderen naar een Captain Sim product bijv.. Persoonlijk zou ik zeggen dat de community zich daarvan beter kan onthouden.

Ik koop deze voorlopig ook niet hoor. Ik heb bijv. de 146 en de CRJ ook niet. Ik snap echter wel dat velen deze al wel graag hebben omdat ze dan niet 1-2 jaar hoeven te wachten tot het vliegtuig zich op het gewenste niveau bevindt.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Kan iemand verheldering geven? @ravw misschien?
In mijn huidige Flightplan van KSWF - CYTZ lopen de waypoints qua distance op. Maar bij LENOG naar ROTRU gaat de distance van 317 naar 0. En vervolgens OVUGI (7) - BORID (11) - RONTO (15) - RW08 (18)

Hoezo loopt hij eerst mooi op, dan naar 0 en dan weer op? Want dan klopt de onderste DIST bij DEST wel (18).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:58:
[...]

Lijkt op Xbox toch niet bepaald te werken?

F-PLN:

[Afbeelding]
Hier staat toch echt je DIST op 18

Kijk dit filmpje eens , erg makkelijk uitgelegd
hoe het werkt en wat je moet doen

YouTube: Baltic Aviation Academy: Tutorial of Multi Control Display Unit on A...

[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 08-01-2023 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
ravw schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:03:
[...]

Hier staat toch echt je DIST op 18

Kijk dit filmpje eens , erg makkelijk uitgelegd
hoe het werkt en wat je moet doen

YouTube: Baltic Aviation Academy: Tutorial of Multi Control Display Unit on A...
ZIe hier mijn F-PLN. :)

[Streamable: Microsoft Flight Simulator]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MEGAG er tussen uithalen je gaat dan van 5000 ft naar 8800ft (MEGAG) en dan naar 2xxxft
beetje vreemd ...
daar zit dus een te veel
Maar dat kan je alleen zeggen als je de vluchtplan uit SB heb.
Dat moet geleidelijk aflopen

Wat ik dan vaak doet is gewoon MURUM .... - DIR - direct naar LENOG gaan (Dus dan sla je dat punt gewoon over )... of MEGAG verwijderen
:9
om maar even een voorbeeld te geven.

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 08-01-2023 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
ravw schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:27:
[...]

MEGAG er tussen uithalen je gaat dan van 5000 ft naar 8800ft (MEGAG) en dan naar 2xxxft
beetje vreemd ...
daar zit dus een te veel
Maar dat kan je alleen zeggen als je de vluchtplan uit SB heb.
Dat moet geleidelijk aflopen

Wat ik dan vaak doet is gewoon MURUM .... - DIR - direct naar LENOG gaan (Dus dan sla je dat punt gewoon over )... of MEGAG verwijderen
:9
om maar even een voorbeeld te geven.
Flightplan is door de game genereerd via de World Map. Dus die klopt dan niet helemaal.
Overigens lijk ik de pagina wel gevonden te hebben om total distance te zien.

Via PROG kun je naar Report gaan, en daar zie je onderin ook DIST en die komt wat beter overeen (345) dan de DIST 18 op de F-PLN pagina. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:28:
[...]

Flightplan is door de game genereerd via de World Map. Dus die klopt dan niet helemaal.

Via PROG kun je naar Report gaan, en daar zie je onderin ook DIST en die komt wat beter overeen (345) dan de DIST 18 op de F-PLN pagina. :)
Ja kan met Simbrief en dan in Worldmap echt je hele vlucht zelf invoeren.

Wat je vaak vergeet is dat je de waypoint even aan moet zetten .
Maar je kunt hem in die worldmap echt helemaal zoals hij in SIMbrief komt invoeren

Als je dus ook HIGH alt neemt krijg je dus ook de keuze welke aanvliegroute naar de airport of bij vertrek
Die world map is echt heel uitgebreid.
Alleen dat moet je even zelf aanzetten beneden bij de world map , OPEN FILTERS

YouTube: ✈ How Do You Create Flight Plans in Microsoft Flight Simulator 2020? ✈

Zo heb ik het een lange tijd gedaan met de oude FS
maar die Flightplanner van MSFS is echt wel uitgebreid

Je kunt dus met die Asobo A320 echt wel de echte routes volgen.

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 08-01-2023 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Thanks! Ga die video eens bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Ik zag een Corvette C8 in de store staan, kun je dan ook over ter wereld ermee rijden ? Lijkt me te mooi om waard te zijn 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
De eerste video die je hierboven poste van Chewwy, die methode gebruik ik altijd al. Dus dat is niets nieuws. :)
Ga nu die tweede eens kijken. Misschien gaat die meer in-depth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lapino

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Rivanov schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:28:
[...]

De flightplans die je in MSFS zelf maakt moet je niet serieus nemen. Prima als je ze alleen als 'kapstok' gebruikt om met GPS op te vliegen, maar vaak gebruikt MSFS de verkeerde intersections/airways en wordt de verkeerde SID of STAR gekozen.

Daar is, net zoals de ingebouwde ATC, nog best wat werk aan. Beter kun je je flightplan opbouwen in SimBrief (dan weet je ook hoeveel brandstof je moet tanken) en dan met de hand inkloppen of inladen in de FMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Stoney3K schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:54:
[...]

De flightplans die je in MSFS zelf maakt moet je niet serieus nemen. Prima als je ze alleen als 'kapstok' gebruikt om met GPS op te vliegen, maar vaak gebruikt MSFS de verkeerde intersections/airways en wordt de verkeerde SID of STAR gekozen.

Daar is, net zoals de ingebouwde ATC, nog best wat werk aan. Beter kun je je flightplan opbouwen in SimBrief (dan weet je ook hoeveel brandstof je moet tanken) en dan met de hand inkloppen of inladen in de FMC.
Is er toevallig ook een gratis website waar je flightplans van echte vluchten kunt terug zien? Ik ken bijvoorbeeld FlightAware, maar die laat geen flightplan van een vlucht zien. Op die manier kun je namelijk een echte vlucht nabootsen. :)

Bestaat zoiets dergelijks toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

cbr600f4i schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:00:
[...]

Het 'probleem' met de community is dat het zowel als met de payware vliegtuigen nogal een breed spectrum omvat.
Zie alleen maar de discussie m.b.t. Fenix v.v. PMDG. De reacties zijn niet van de lucht en sommige verdragen wat mij betreft het zonlicht niet eens. Trek dat dan maar eens door naar onderen naar een Captain Sim product bijv.. Persoonlijk zou ik zeggen dat de community zich daarvan beter kan onthouden.
Niet alles kan natuurlijk een FBW A320 of een iniBuilds A310 zijn. Dat je gratis en voor niks gewoon vliegtuigen kan downloaden die 20 jaar geleden voor grof geld verkocht werden door bijvoorbeeld PMDG mag al een aardig wonder heten, en dat betekent ook dat ontwikkelaars zoals PMDG, QualityWings of Milviz echt hun best mogen doen om het geld wat ze voor de vliegtuigen willen hebben ook de moeite waard te maken.

Van een PMDG 737 of een QW787 (als die ooit uitkomt) verwacht ik dan ook op zijn minst het niveau van wat ik in de A310 voor mijn neus krijg. Je betaalt er wel bijna even veel voor als voor de sim zelf, dan mag je er ook wat voor terug verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Stoney3K schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:59:
[...]

Niet alles kan natuurlijk een FBW A320 of een iniBuilds A310 zijn. Dat je gratis en voor niks gewoon vliegtuigen kan downloaden die 20 jaar geleden voor grof geld verkocht werden door bijvoorbeeld PMDG mag al een aardig wonder heten, en dat betekent ook dat ontwikkelaars zoals PMDG, QualityWings of Milviz echt hun best mogen doen om het geld wat ze voor de vliegtuigen willen hebben ook de moeite waard te maken.

Van een PMDG 737 of een QW787 (als die ooit uitkomt) verwacht ik dan ook op zijn minst het niveau van wat ik in de A310 voor mijn neus krijg. Je betaalt er wel bijna even veel voor als voor de sim zelf, dan mag je er ook wat voor terug verwachten.
Dat is het ook, het gaat erom wat jij verwacht en ervoor over hebt. Daarom kan ik de insteek van de Embraer developer ook wel begrijpen. Er zullen al hele volksstammen zijn die het kopen waarbij de drempel lager ligt. Met een beetje geluk worden er regelmatig updates opgeleverd waardoor het uiteindelijk wellicht het niveau van Fenix/PMDG/IniBuilds bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoney3K schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:54:
[...]

Die kan je helemaal naar je eigen hand zetten , ja wel als je een automatische route doet , dan gaat er veel fout.
Maar je kunt in fs planner echt wel; de real plan maken alleen je moet er even voor gaan zitten.
Dis Sid of Star kan je zelf naar wens invoeren hoor.
En de airways zijn ook gewoon makkelijk te doen.
Alleen je moet wel even wat meer verdiepen in de planner die MS bied.
Zie ook het tweede filmpje wat ik geplaatst had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 17:09
Rivanov schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:58:
[...]

Is er toevallig ook een gratis website waar je flightplans van echte vluchten kunt terug zien? Ik ken bijvoorbeeld FlightAware, maar die laat geen flightplan van een vlucht zien. Op die manier kun je namelijk een echte vlucht nabootsen. :)

Bestaat zoiets dergelijks toevallig? :)
Op flightaware werkt dit wel, maar enkel voor vluchten in Noord-Amerika. Willekeurig voorbeeld van SWA645: ACCRA5 ACCRA RBS STL FSM CAMAL HIBIL3. Dit staat bij Aircraft details - flight data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Linus_BE schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:41:
[...]

Op flightaware werkt dit wel, maar enkel voor vluchten in Noord-Amerika. Willekeurig voorbeeld van SWA645: ACCRA5 ACCRA RBS STL FSM CAMAL HIBIL3. Dit staat bij Aircraft details - flight data.
Ahh vandaar. Zal morgen eens kijken. Zoiets dergelijks is voor Europese vluchten dus niet beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 17:09
Rivanov schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:43:
[...]

Ahh vandaar. Zal morgen eens kijken. Zoiets dergelijks is voor Europese vluchten dus niet beschikbaar?
Heb ik zelf nog niet gevonden, moest je iets vinden ben ik ook zeker geïnteresseerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Linus_BE schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:45:
[...]

Heb ik zelf nog niet gevonden, moest je iets vinden ben ik ook zeker geïnteresseerd ;)
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ondertussen ben ik bezig met een short-haul wereldtoernee, dus een hele reeks vluchten aan elkaar die je met een CJ4/A310/A320/737 of iets dergelijks kan doen. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Linus_BE schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:45:
[...]

Europa naar Noord-Amerika laat FlightAware dus ook zien. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dOsWXYH.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Overigens is de CJ4 in de laatste beta (1.30.9.0) met de Aircraft en Avionics update een heel stuk verbeterd. FMS werkt zoals ie moet werken, en de autopilot slingert je niet meer alle kanten uit. Als klap op de vuurpijl zelfs werkende VNAV ;)

Edit: En de lijst met flightplans voor de Shorthaul World Tour, voor mensen die interesse hebben. Laat vooral even weten wanneer je een leg vliegt, dan kan ik het in de sheet bijhouden voor credits. B) :Y)

[ Voor 39% gewijzigd door Stoney3K op 08-01-2023 22:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

GluonC schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:18:
Ik zag een Corvette C8 in de store staan, kun je dan ook over ter wereld ermee rijden ? Lijkt me te mooi om waard te zijn 😅
Dat is het ook, toen msfs net uit kwam was een van de eerste mods voor de pc versie een Mitsubishi pajero, maar je komt echt overal bergen en wanden tegen, de wegen zijn heel slecht op grond niveau. Logisch ook, omdat dat level aan detail op een paar honderd meter hoogte toch al niet meer te onderscheiden is, maar ik zou het echt zonde vinden van je geld als je doel is om overal rond te kunnen rijden, dat gaat namelijk op de meeste plekken niet goed lukken.

Ik zie 'm ondertussen wel vaker in screenshots naast andere vliegtuigen, vaak cj4/latitudes enzovoort in het kader van "look at my toys" etc :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
djbarney schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:38:
[...]

Dat is het ook, toen msfs net uit kwam was een van de eerste mods voor de pc versie een Mitsubishi pajero, maar je komt echt overal bergen en wanden tegen, de wegen zijn heel slecht op grond niveau. Logisch ook, omdat dat level aan detail op een paar honderd meter hoogte toch al niet meer te onderscheiden is, maar ik zou het echt zonde vinden van je geld als je doel is om overal rond te kunnen rijden, dat gaat namelijk op de meeste plekken niet goed lukken.

Ik zie 'm ondertussen wel vaker in screenshots naast andere vliegtuigen, vaak cj4/latitudes enzovoort in het kader van "look at my toys" etc :p
Ik was al aant fantaseren, hoe tof zou het zijn dat je overal naar toe kan vliegen, uit kan stappen en verder kan rijden. Misschien dat dit in de toekomst wel mogelijk gaat zijn? :)

Ben deze week ook eens begonnen met die bush vluchten en wat een verademing is dat zeg. Prachtige vluchten waar je aan het werk word gezet, er word je wat leuks vertelt over de plek waar je overheen/naartoe vliegt.
Het spel is zo overweldigend dat ik soms gewoon niet weet waar ik wil gaan vliegen.
Ik ga ze allemaal proberen te halen, geeft me ook weer nieuwe inspiratie voor mooie trips te plannen.

Zou trouwens fijn zijn als je een vliegtuig even 1/2 uurtjes kan "testen" voordat je hem koopt. Ik heb geen kennis van vliegtuigen dus ik heb geen idee wat ik koop.
Ik schrok echt van de catalogus, wat een opties heb je, iemand enig idee hoeveel de hele catalogus waard is? Denk dat het wel in de duizenden euros oploopt en vraag me dan ook af of er liefhebbers zijn die alle dlc's kopen, dan heb je natuurlijk wel de complete ervaring, helaas heb ik er het geld niet voor. 😅

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

GluonC schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:57:
[...]
Ik was al aant fantaseren, hoe tof zou het zijn dat je overal naar toe kan vliegen, uit kan stappen en verder kan rijden. Misschien dat dit in de toekomst wel mogelijk gaat zijn? :)

Ben deze week ook eens begonnen met die bush vluchten en wat een verademing is dat zeg. Prachtige vluchten waar je aan het werk word gezet, er word je wat leuks vertelt over de plek waar je overheen/naartoe vliegt.
Het spel is zo overweldigend dat ik soms gewoon niet weet waar ik wil gaan vliegen.
Ik ga ze allemaal proberen te halen, geeft me ook weer nieuwe inspiratie voor mooie trips te plannen.

Zou trouwens fijn zijn als je een vliegtuig even 1/2 uurtjes kan "testen" voordat je hem koopt. Ik heb geen kennis van vliegtuigen dus ik heb geen idee wat ik koop.
Ik schrok echt van de catalogus, wat een opties heb je, iemand enig idee hoeveel de hele catalogus waard is? Denk dat het wel in de duizenden euros oploopt en vraag me dan ook af of er liefhebbers zijn die alle dlc's kopen, dan heb je natuurlijk wel de complete ervaring, helaas heb ik er het geld niet voor. 😅
Mocht je klaar zijn met de bushflights vanuit msfs, of al eerder natuurlijk.. https://flightsim.to/file...o-tours-from-your-cockpit <- die addon is erg gaaf vind ik, die vertelt over de hele wereld op duizenden plekken een stuk historie of uitleg over whatever er zichtbaar is, op het moment dat je er overheen vliegt. Grotere landmarks zitten er vrijwel allemaal in, en als er eens iets niet in zit, dan kan je die ook makkelijk zelf submitten. Heb ik ook al n paar keer gedaan. Vooral leuk als je eens iets ziet vanuit de lucht en je afvraagt: wat is dat nou weer? en voor je het weet krijg je de uitleg zodra je er overheen vliegt of binnen x km radius (instelbaar) komt :D

voor wat betreft de store met alle zooi dr in.. de meeste dingen die daar in zitten zijn ondertussen wel van bedenkelijke kwaliteit, of redelijke kwaliteit voor een verschrikkelijk opgepompte prijs. met aanbiedingen zit er soms wel eens wat leuks tussen, maar met de vliegtuigen is het helaas echt wel noodzaak dat je je eerst goed inleest / video's en reviews checkt, liefst meerdere om "gekochte/gesponsorde" reviews te vermijden. Ik vind wat dat betreft op twitch FlyingFabio wel een goede source, die is over het algemeen heel eerlijk en open met zijn opinie. Als iets niet goed genoeg is, dan geeft hij dat ook aan. Hij doet ook niet aan gesponsorde content, dus als een leverancier een preview build aanlevert die echt shit is, dan zal dat in de stream ook gewoon gezegd worden. Met die embraer e-jet series had ie ook meerdere issues live on stream en heeft hij ook aangegeven dat het product te vroeg, te duur, en te basic is zelfs voor early access.

[ Voor 20% gewijzigd door djbarney op 10-01-2023 01:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
Helaas geen Milviz ATR. Enigszins jammer maar ik denk dat ze dit project al eerder hadden moeten afbreken en beter een andere turboprop hadden gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
Stoney3K schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:32:
Overigens is de CJ4 in de laatste beta (1.30.9.0) met de Aircraft en Avionics update een heel stuk verbeterd. FMS werkt zoals ie moet werken, en de autopilot slingert je niet meer alle kanten uit. Als klap op de vuurpijl zelfs werkende VNAV ;)

Edit: En de lijst met flightplans voor de Shorthaul World Tour, voor mensen die interesse hebben. Laat vooral even weten wanneer je een leg vliegt, dan kan ik het in de sheet bijhouden voor credits. B) :Y)
1.30.11.0 update is ook live.

https://forums.flightsimu...0-january-9th-2023/569024

General Bug Fixes
Improved crash/performance issues on Xbox for TBM and Longitude

G3000
  • Fixed a bug where the Hold At Waypoint option was erroneously disabled for certain flight plan legs
  • Fixed a bug where using the Hold At Waypoint option for an airway leg would corrupt the flight plan
  • Fixed an issue where sometimes VORs/NDBs were missing frequency information in the GTC Waypoint Information pages
  • Maps no longer end up stuck in an unrecoverable state when attempting to display a map at high latitudes and large ranges
  • Adjusted the behavior of autopilot ALTS and ALTV mode arming to more accurately reflect the real unit
  • Fixed many instances of duplicate matches when searching for intersections by IDENT
  • Adjusted FLC pitch behavior to target a less aggressive acceleration
  • Added better LNAV bank/speed computation handling to keep turns tighter to the bank angle limits
TBM
  • Starter switch will now disengage the engine starter when set to the ABORT position
  • Fixed an issue where the battery charging current reported by the EIS/Electrical synoptic was sometimes too high
  • Autopilot low bank mode now functions correctly. When low bank mode is active, the flight director limits bank to 15 degrees in HDG, VOR/LOC, and FMS lateral modes. Low bank mode is accompanied by a green arc on the PFD roll scale depicting the range of supported bank angles
  • Fixed an issue where the MFD startup screen would display an incorrect navigation data expiration date
Longitude
  • Panning the GTC joysticks is now supported in Legacy interaction mode
  • Adjusting the time in the sim no longer breaks battery and ECS temperature simulations
  • Fixed an issue where sometimes the autothrottle would be stuck commanding idle thrust or in T/R mode
  • EIS FADEC mode and N1 T-bug are now displayed in magenta when autothrottle ESP mode (MIN/MAX SPD) is active
  • Autothrottle MIN SPD mode is now allowed to command TO thrust
  • AT AUTO ON annunciation will now appear on the PFD when autothrottle ESP mode (MIN/MAX SPD) is active
  • Fixed an issue where the engine anti-ice buttons sometimes needed to be pressed twice in order to toggle engine anti-ice
  • Throttle lever tooltips now correctly report throttle lever positions, from 100% (full forward) to -25% (full reverse)
  • Autopilot low bank mode now functions correctly. When low bank mode is active, the flight director limits bank to 17 degrees in HDG, VOR/LOC, and FMS lateral modes. Low bank mode is accompanied by a green arc on the PFD roll scale depicting the range of supported bank angles
  • Fixed handling of the CENTER_AILER_RUDDER, AILERON_LEFT, and AILERON_RIGHT key events
  • Fixed handling of key events that increment/decrement throttle while the throttle lever is in reverse range
  • Tuned braking effectiveness to reduce excessive braking performance in some situations
  • Fixed various assisted checklist items that were not working properly
CJ4
  • PFD: Show TRAFFIC flag on TAs
  • FMS: Fixed issue where PERF pages would constantly update values
  • FMS: Improved parsing of shorthand frequency inputs on the TUN page
  • FMS: Fixed issue of wrong FMS position on the co pilot side
  • FMS: Improvements to some flight path issues
  • FMS: Fixed some flight plan issues while being in a direct-to
  • MFD: Display of specific NAVAIDs now limited by range setting
  • MFD: Fixed the visibility of map layers depending on the selected map format
  • Added TOGA clickspot on the Fire button
  • Climate Controls are now interactive
  • PRESS SOURCE now interactive and added CAS message logic
  • Fixed ALT button on the Autopilot panel not working
  • Improved pitch angle and AoA indications on approach for a much more accurate and flatter approach angle
  • FMS: Display values like fuel weights and runway lengths will now show in metric units if set in the sim settings
  • Fixed an issue with flight plans not importing from the world map
  • FMS: Fixed an issue where METAR responses were cut off when requested via Datalink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:08:
[...]

1.30.11.0 update is ook live.

General Bug Fixes
Improved crash/performance issues on Xbox for TBM and Longitude

G3000
  • Fixed a bug where the Hold At Waypoint option was erroneously disabled for certain flight plan legs
  • Fixed a bug where using the Hold At Waypoint option for an airway leg would corrupt the flight plan
  • Fixed an issue where sometimes VORs/NDBs were missing frequency information in the GTC Waypoint Information pages
  • Maps no longer end up stuck in an unrecoverable state when attempting to display a map at high latitudes and large ranges
  • Adjusted the behavior of autopilot ALTS and ALTV mode arming to more accurately reflect the real unit
  • Fixed many instances of duplicate matches when searching for intersections by IDENT
  • Adjusted FLC pitch behavior to target a less aggressive acceleration
  • Added better LNAV bank/speed computation handling to keep turns tighter to the bank angle limits
TBM
  • Starter switch will now disengage the engine starter when set to the ABORT position
  • Fixed an issue where the battery charging current reported by the EIS/Electrical synoptic was sometimes too high
  • Autopilot low bank mode now functions correctly. When low bank mode is active, the flight director limits bank to 15 degrees in HDG, VOR/LOC, and FMS lateral modes. Low bank mode is accompanied by a green arc on the PFD roll scale depicting the range of supported bank angles
  • Fixed an issue where the MFD startup screen would display an incorrect navigation data expiration date
Longitude
  • Panning the GTC joysticks is now supported in Legacy interaction mode
  • Adjusting the time in the sim no longer breaks battery and ECS temperature simulations
  • Fixed an issue where sometimes the autothrottle would be stuck commanding idle thrust or in T/R mode
  • EIS FADEC mode and N1 T-bug are now displayed in magenta when autothrottle ESP mode (MIN/MAX SPD) is active
  • Autothrottle MIN SPD mode is now allowed to command TO thrust
  • AT AUTO ON annunciation will now appear on the PFD when autothrottle ESP mode (MIN/MAX SPD) is active
  • Fixed an issue where the engine anti-ice buttons sometimes needed to be pressed twice in order to toggle engine anti-ice
  • Throttle lever tooltips now correctly report throttle lever positions, from 100% (full forward) to -25% (full reverse)
  • Autopilot low bank mode now functions correctly. When low bank mode is active, the flight director limits bank to 17 degrees in HDG, VOR/LOC, and FMS lateral modes. Low bank mode is accompanied by a green arc on the PFD roll scale depicting the range of supported bank angles
  • Fixed handling of the CENTER_AILER_RUDDER, AILERON_LEFT, and AILERON_RIGHT key events
  • Fixed handling of key events that increment/decrement throttle while the throttle lever is in reverse range
  • Tuned braking effectiveness to reduce excessive braking performance in some situations
  • Fixed various assisted checklist items that were not working properly
CJ4
  • PFD: Show TRAFFIC flag on TAs
  • FMS: Fixed issue where PERF pages would constantly update values
  • FMS: Improved parsing of shorthand frequency inputs on the TUN page
  • FMS: Fixed issue of wrong FMS position on the co pilot side
  • FMS: Improvements to some flight path issues
  • FMS: Fixed some flight plan issues while being in a direct-to
  • MFD: Display of specific NAVAIDs now limited by range setting
  • MFD: Fixed the visibility of map layers depending on the selected map format
  • Added TOGA clickspot on the Fire button
  • Climate Controls are now interactive
  • PRESS SOURCE now interactive and added CAS message logic
  • Fixed ALT button on the Autopilot panel not working
  • Improved pitch angle and AoA indications on approach for a much more accurate and flatter approach angle
  • FMS: Display values like fuel weights and runway lengths will now show in metric units if set in the sim settings
  • Fixed an issue with flight plans not importing from the world map
  • FMS: Fixed an issue where METAR responses were cut off when requested via Datalink
Zit je weer in de beta? Beniewd hoe 3rd party content zich houdt met deze build.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 08:54
Rivanov schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:49:
[...]

Europa naar Noord-Amerika laat FlightAware dus ook zien. :)

[Afbeelding]
Volgens mij wordt de route info in de VS standaard gepubliceerd maar in Europa niet. Het eerste waypoint dat je in je screenshot laat zien is namelijk ook pas in Amerika, dus het is niet echt een volledige route :).

De North Atlantic tracks worden overigens wel gepubliceerd, dus die kan je wel gebruiken:

https://flightplandatabase.com/nav/NATS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:01:
[...]

Zit je weer in de beta? Beniewd hoe 3rd party content zich houdt met deze build.
Nee op dit moment zit ik gewoon in de Public versie. Die loopt smooth.
Wel tempting om weer in de Beta te springen.. kan er altijd weer uit als het problemen oplevert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ja, ik heb ook een tijdje gehopt tussen beta en weer terug. Totdat het een keertje fout ging en ik heel MSFS opnieuw kon gaan installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:12:
Ja, ik heb ook een tijdje gehopt tussen beta en weer terug. Totdat het een keertje fout ging en ik heel MSFS opnieuw kon gaan installeren :+
Ja, dat is dan wel zuur. :+

Andere vraag; hoe ervaar jij de download snelheid in de in-game Marketplace cq. Content Manager? Bij mij gaat deze de laatste dagen niet hoger dan 15Mbit (op een 1Gbit Ziggo Giga verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:14:
[...]

Ja, dat is dan wel zuur. :+

Andere vraag; hoe ervaar jij de download snelheid in de in-game Marketplace cq. Content Manager? Bij mij gaat deze de laatste dagen niet hoger dan 15Mbit (op een 1Gbit Ziggo Giga verbinding).
Fluctueert een beetje. Ene keer volle mep, andere keer traag als stront. 300mb Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
djbarney schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 01:54:
[...]

Mocht je klaar zijn met de bushflights vanuit msfs, of al eerder natuurlijk.. https://flightsim.to/file...o-tours-from-your-cockpit <- die addon is erg gaaf vind ik, die vertelt over de hele wereld op duizenden plekken een stuk historie of uitleg over whatever er zichtbaar is, op het moment dat je er overheen vliegt. Grotere landmarks zitten er vrijwel allemaal in, en als er eens iets niet in zit, dan kan je die ook makkelijk zelf submitten. Heb ik ook al n paar keer gedaan. Vooral leuk als je eens iets ziet vanuit de lucht en je afvraagt: wat is dat nou weer? en voor je het weet krijg je de uitleg zodra je er overheen vliegt of binnen x km radius (instelbaar) komt :D
Wat een Geweldige tool is dit zeg! Erg leuk ook in VR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Stoney3K schreef op zondag 8 januari 2023 @ 22:32:

Leuke tours! Ik maak eerst mijn 737 world tour af, dan misschien met een andere kist daar aan beginnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Ik ben op dit moment met de CJ4 aan het vliegen van Osaka naar Tokyo.
Heb de IFR Flight Plan via de World Map gemaakt. Dus inclusief SID en STAR en ILS runway.

Echter, ik heb nu op twee plekken in m'n Flight Plan een Discontinuity. Hoe kan dit?
Dit is tussen UTIBO en ADDUM en vervolgens tussen ARLON en KAIHO.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_GA3BbDQLu-S_9UpjXGxMtohDM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zZMKMEB1715ghYyFfRyz3Ucd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCLE0mdtIIdH5jaNCxKAnRQ79h4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ClgoWDvugodImyzQAyBDrIdj.png?f=user_large

Is dit een bug in de huidige AAU beta toevallig? Of komt dit vaker voor bij dit vliegtuig? Heb dit bij airliners nog niet eerder gehad.

Tevens zie ik bij de eerste aantal waypoints geen altitude op de LEGS pagina. Pas bij de laatste waypoints komt de altitude in beeld.

[ Voor 48% gewijzigd door Rivanov op 11-01-2023 16:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Rivanov schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:55:
Ik ben op dit moment met de CJ4 aan het vliegen van Osaka naar Tokyo.
Heb de IFR Flight Plan via de World Map gemaakt. Dus inclusief SID en STAR en ILS runway.

Echter, ik heb nu op twee plekken in m'n Flight Plan een Discontinuity. Hoe kan dit?
Dit is tussen UTIBO en ADDUM en vervolgens tussen ARLON en KAIHO.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Is dit een bug in de huidige AAU beta toevallig? Of komt dit vaker voor bij dit vliegtuig? Heb dit bij airliners nog niet eerder gehad.

Tevens zie ik bij de eerste aantal waypoints geen altitude op de LEGS pagina. Pas bij de laatste waypoints komt de altitude in beeld.
dat is geen bug...

maar ook hoe het in het echt is.

normaal wordt je vanaf dat punt gevectored.

echter kan je gewoon de discont verwijderen en rechtstreeks naar je volgende punt gaan.

airliners hebben dit ook.
de airbus en boeing hebben ook discont en manual.

dat je geen alt op een waypoint hebt geeft gewoon aan dat er geen restrictie op dat punt zit.
ook dat is heel normaal als je de charts bekijkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Dirtyrockers op 11-01-2023 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dirtyrockers schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:04:
[...]

dat is geen bug...

maar ook hoe het in het echt is.

normaal wordt je vanaf dat punt gevectored.

echter kan je gewoon de discont verwijderen en rechtstreeks naar je volgende punt gaan.

airliners hebben dit ook.
de airbus en boeing hebben ook discont en manual.

dat je geen alt op een waypoint hebt geeft gewoon aan dat er geen restrictie op dat punt zit.
ook dat is heel normaal als je de charts bekijkt.
Heb inderdaad gevonden hoe ik de DISCONTINUITY kan verwijderen uit m'n LEGS. :)
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Toch ook maar weer de Beta ingerold, en ik moet zeggen het ziet er hoopgevend uit. LOD is terug van waar het geweest was en de stabiliteit wat betreft 3rd party airports is uitstekend. Precies de 2 dingen waar het om ging. Nachtvluchten zijn eindelijk ook weer leuk, want door die verminderde LOD zag je de lichten op de grond ook veel later en van een stuk minder ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:50
DutchOwnage schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:57:
Toch ook maar weer de Beta ingerold, en ik moet zeggen het ziet er hoopgevend uit. LOD is terug van waar het geweest was en de stabiliteit wat betreft 3rd party airports is uitstekend. Precies de 2 dingen waar het om ging. Nachtvluchten zijn eindelijk ook weer leuk, want door die verminderde LOD zag je de lichten op de grond ook veel later en van een stuk minder ver weg.
Waar kan je die beta changelog vinden ?

Ik kom namelijk alleen de beta changelog van asorbos eigen vliegtuigen en avionics tegen.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
dierkx36 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 11:49:
[...]

Waar kan je die beta changelog vinden ?

Ik kom namelijk alleen de beta changelog van asorbos eigen vliegtuigen en avionics tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:50
djbarney schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 01:54:
[...]

.
klinkt leuk maar ik krijg een 404 op de link.
Ook zoeken in flightsim.to op de kreten lukt niet.

Iemand die een betere verwijzing heeft?

Ik denk dat het deze is overigens. Iemand die dat kan bevestigen?

https://fr.flightsim.to/f...o-tours-from-your-cockpit

(de Fr aan de voorkant was in de originele link weggevallen)

[ Voor 9% gewijzigd door killerbee1958 op 12-01-2023 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

killerbee1958 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:34:
[...]

klinkt leuk maar ik krijg een 404 op de link.
Ook zoeken in flightsim.to op de kreten lukt niet.

Iemand die een betere verwijzing heeft?

Ik denk dat het deze is overigens. Iemand die dat kan bevestigen?

https://fr.flightsim.to/f...o-tours-from-your-cockpit

(de Fr aan de voorkant was in de originele link weggevallen)
Vreemd als ik de link aanklik of zoek op bushtalk op flightsim.to dan werkt dat beiden. De fr. In jouw link lijkt me een Franstalige localisatie versie van de site. Maar inderdaad, dat is hem. De cliënt zelf is voldoende om de functionaliteit werkend te krijgen, er staat op flightsim.to ook een extra addon met alle points of interests er in zodat je die zichtbare pins in msfs en in littlenavmap kan zien. Die heb ik zelf niet aan staan overigens. Die poi database vind je hier https://flightsim.to/file...adio-world-landmarks-pack (hoop dat die link het ook doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@DutchOwnage Heb jij toevallig EHRD van RDPRESETS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
binnenkort gaan we vliegen zonder dat we achter pc hoeven te zitten:

nieuws: Airbus test systeem dat geautomatiseerd kan landen zonder hulp van pi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:20:
@DutchOwnage Heb jij toevallig EHRD van RDPRESETS?
Nee man, zit al in de Deluxe toch. Met zo veel airports die ik nog wil kopen sla ik die even over, alhoewel het wel mijn home airport is...

Iemand hier toevallig spul van M'M Solutions? Hun Turkse velden zijn in de aanbieding, zit te kijken naar Izmir voor 12,99.

Ow, en de Embraer's van Virtualcol zijn geüpdate :o :9. Vlieg er regelmatig mee. Er zit nu zelfs een heuse "simpele" tablet in.

[ Voor 13% gewijzigd door DutchOwnage op 13-01-2023 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Verlichting is idd een stuk beter, meer gloed lijkt het.
Ook 's nachts lijkt er meer achtergrond gloed te zijn.

Behoorlijke vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Begin me te ergeren aan de Thrustmaster T.Flight rudders. Doen hun ding wel maar je voelt dat dit echt wel budget pedalen zijn. Welke zouden jullie aanraden? Eens gekeken naar de VelocityOne pedalen, rond 300 euro wel mooi maar quasi op elk forum/elke chatgroup raden ze me aan om te gaan voor MFG Crosswinds of Virpil rudders. Duurder maar "lifetime". De Honeycomb Charlie is ook wel knap maar nog niet te krijgen (heb al de Alpha en Bravo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
lapino schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:05:
Begin me te ergeren aan de Thrustmaster T.Flight rudders. Doen hun ding wel maar je voelt dat dit echt wel budget pedalen zijn. Welke zouden jullie aanraden? Eens gekeken naar de VelocityOne pedalen, rond 300 euro wel mooi maar quasi op elk forum/elke chatgroup raden ze me aan om te gaan voor MFG Crosswinds of Virpil rudders. Duurder maar "lifetime". De Honeycomb Charlie is ook wel knap maar nog niet te krijgen (heb al de Alpha en Bravo).
Virpil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
https://virpil-controls.eu/vpc-ace-flight-pedals.html

Rudder plus pedalen zijn aparte remmen voor links en rechts

De ace interceptor is de ace flight pedals met andere voetsteunen.
Ace collection is niks anders als de ace flight pedals met de ace interceptor voetsteunen erbij
en de warbrd en ace torq hebben alleen rudder, pedalen zijn niet als rem te gebruiken

Bij de ace flight pedals en interceptor kan je ook middels veren de kracht instellen waarmee je de pedalen indruk.

Bij alle virpil rudders kan je de kracht die je moet gebruiken om de rudders te bewegen instellen.

En ze zijn redelijk makkelijk schoon te maken.

Als je het dan nog doe zoals mij kan je ook de rudder niet weg drukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_iJw7glymVrn-b8bq1R7plHvac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1x9pd7JiggLfMlh0PNrg2ZFk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door dierkx36 op 13-01-2023 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:54:
[...]

Nee man, zit al in de Deluxe toch. Met zo veel airports die ik nog wil kopen sla ik die even over, alhoewel het wel mijn home airport is...

Iemand hier toevallig spul van M'M Solutions? Hun Turkse velden zijn in de aanbieding, zit te kijken naar Izmir voor 12,99.

Ow, en de Embraer's van Virtualcol zijn geüpdate :o :9. Vlieg er regelmatig mee. Er zit nu zelfs een heuse "simpele" tablet in.
Nee, EHAM zit in Deluxe. EHRD (Rotterdam The Hague) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Hmm, in Premium Deluxe dan? EHRD is in ieder geval bij mij wel handcrafted. Maar die payed versie zal wel uitgebreider zijn, volgens mij ook in de nabije omgeving is het een en ander verbeterd. Als ie ooit eens in de aanbieding komt, koop ik 'm wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
DutchOwnage schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 20:54:
Hmm, in Premium Deluxe dan? EHRD is in ieder geval bij mij wel handcrafted. Maar die payed versie zal wel uitgebreider zijn, volgens mij ook in de nabije omgeving is het een en ander verbeterd. Als ie ooit eens in de aanbieding komt, koop ik 'm wel.
Nee ook niet. Premium Deluxe heb ik ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TAkency2J7L5PSp9jUJV1SS2QwA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvYQxknR5tq3FvmOixU9jahp.jpg?f=fotoalbum_large

/edit: Ah, in World Update IV heeft het een update gekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 13-01-2023 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ah, dat was 'm ja :D

Deze week Toulouse-Blagnac en Marseille Provence maar eens aanschaffen in de aanbieding. Heb nog zo weinig Franse vliegvelden. Man wat draait ie heerlijk soepel zeg met deze laatste bèta. Durf nu eindelijk te investeren in airports.

[ Voor 102% gewijzigd door DutchOwnage op 13-01-2023 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

lapino schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:05:
Ik heb zelf m'n tflights vervangen met de crosswind mfg's en geen seconde spijt van gehad. zijn zowat onvergelijkbaar in kwaliteit en gevoel. Ik had toen ik de alpha en bravo kocht het idee dat ik dan ook de Charlie wilde hebben, maar gezien de levertijd daarvan nog wazig was, en de prijs nog hoger.. En de reviews echt enthousiast waren voor de mfg ben ik daar voor gegaan. Vind het ook een fijn idee dat elk onderdeel gewoon serviceable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
De mfg spreekt me ook meest aan, maar is incl verzending stuk boven 400. Welke heb jij specifiek gekocht? Model en pedalen? Alvast dank. En waar gekocht ook als dat ergens goedkoper kan dan via hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

lapino schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 03:22:
De mfg spreekt me ook meest aan, maar is incl verzending stuk boven 400. Welke heb jij specifiek gekocht? Model en pedalen? Alvast dank. En waar gekocht ook als dat ergens goedkoper kan dan via hun site.
Ik heb specifiek de MFG Crosswind V3 graphite - 1x MFG Crosswind V3 graphite - base - 1x Footrests Kit - model : Me109 graphite ofwel https://mfg-sim.com/en/ru...rosswind-v3-graphite.html

Ofwel de standaard graphite colour versie. Alles bij elkaar, met tax en delivery kostte die ongeveer 350 euro toen ik 'm bestelde. Besteld via de site van mfg-sim.com zelf. Wellicht dat ik nog een setje andere footrests (voor de airbus) er bij bestel voor het leuk, maar de standaard me109's zijn erg fijn vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ok bedankt. De damper niet nodig dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

lapino schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 08:09:
Ok bedankt. De damper niet nodig dan?
Ik heb die er inderdaad niet meteen bij besteld, wilde eerst kijken of het nodig was. Heb het tot nog toe niet nodig gevonden om die demper toe te voegen, met de verstelbare veer vond ik dat er genoeg weerstand in zit voor mijn gebruik. Een van de issues die ik met de tflight had was juist dat die teveel weerstand hadden out of the box, en daarvoor overal schroefjes los zitten draaien, olie d'r in, etc om te proberen het ding minder stroef te krijgen. Lukte op zich ook wel, maar 't bleef rammelig en haperig aanvoelen. Dat is met de mfg geen enkel probleem, die houd je met gemak op een specifieke stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@lapino Je kunt ook nog kijken naar Slaw Devices. Echter niet goedkoop, wel ongeëvenaard.
https://slawdevice.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parabolica
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12-2023
Ik heb even wat hulp nodig i.v.m. met een issue met mijn Logiteck Attack 3 Joystick.

Na de laatste update van MSFS werkt de automatisch neutraal stelling van de stuurstick opeens niet meer, dus stick komt niet meer terug in het midden maar blijft in de laatste positie staan. Ik moet dan op num-'5' klikken om hem weer neutraal te krijgen. Dit maakt het besturen eigenlijk onmogelijk.

Ook met het besturen via de toetsen werkt die neutraalstelling niet dus het ligt niet aan de joystick.

Zit er ergens een optie in de instellingen dat je dit kan activeren zodat de stick weer naar de neutrale stand terugkeert? Zoek al de hele middag maar nog niks kunnen vinden.

Edit:

issue is inmiddels opgelost.
De update had alles gewijzigd qua besturing en dus eerst maar een nieuw joystickprofiel aangemaakt voor de besturing van mijn zwever.

En maar testen totdat je een ons weegt. Nu zoals het hoort de besturing over de verschillende assen geselecteerd en het werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door Parabolica op 14-01-2023 19:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Sta op het punt om de overstap naar PC te maken (voor MSFS dan..)
Dit is de build die ik wil gaan bestellen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X3D Boxed€ 349,-€ 349,-
1MoederbordenGigabyte B550 AORUS ELITE V2€ 140,99€ 140,99
1VideokaartenPNY Geforce RTX 4080 16GB VERTO Triple Fan Edition€ 1.349,-€ 1.349,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 103,90€ 103,90
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock Pro 4€ 88,35€ 88,35
1Geheugen internKingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32€ 96,80€ 96,80
1VoedingenCooler Master V850 Gold - V2€ 124,26€ 124,26
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB€ 199,-€ 199,-
Totaal€ 2.451,30

Paar praktische vragen nog.
Ik heb momenteel de Premium Deluxe versie op de Xbox. Die kan ik neem ik aan gewoon via de Microsoft Store in Windows downloaden en installeren.

Werken de Xbox Marketplace aankopen ook in de PC versie?

- Airports
- Zinertek Enhanced Airport Graphics
- LVFR Jetway Pro
- LVFR - AREX: Airport Regional Environment X GLOBAL
- 4SIMMERS Liveries voor diverse airliners

Zal dan wel even jouw overzicht willen ontvangen van al je add-ons en plugins @ravw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Rivanov schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:26:

1VideokaartenPNY Geforce RTX 4080 16GB VERTO Triple Fan Edition€ 1.349,-€ 1.349,-
Totaal€ 2.451,30

Ik heb momenteel de Premium Deluxe versie op de Xbox. Die kan ik neem ik aan gewoon via de Microsoft Store in Windows downloaden en installeren.

- Airports
- LVFR Jetway Pro

Zal dan wel even jouw overzicht willen ontvangen van al je add-ons en plugins @ravw :+
Liveries moet je niet kopen :N (reinse oplichting maar da's mijn mening)
Kan je gewoon hier vandaan halen : https://flightsim.to/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Rivanov schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:26:

Totaal€ 2.451,30

- Airports
- LVFR Jetway Pro

Alles kan je gewoon meenemen....Jij gaat nu all- in zie ik :9 . Netjes, alleen: net nu ze Xbox een beetje goed op de rails weten te zetten. WASM support komt definitief in Maart met SU12, dus hopelijk ook dit jaar de study level planes( afgezien van Fenix). Maar idd, er blijven genoeg voordelen op de pc over.

Ik neem de stap vooralsnog niet, wil ook een nieuwe 77" OLED dit of volgend jaar namelijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
dierkx36 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 09:34:
[...]

Liveries moet je niet kopen :N (reinse oplichting maar da's mijn mening)
Kan je gewoon hier vandaan halen : https://flightsim.to/
Ik weet dat ze op PC gratis zijn. Maar daar heb/had ik op Xbox niks aan.

Ben meer benieuwd of m’n, op Xbox, aangeschafte airports gewoon werken op PC.

Pagina: 1 ... 298 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc