YouTube: Stop the Stutters and Improve Performance in MSFS!
werkt hier goed !
werkt hier goed !
Heb hem in bestelling staan bij Amazon, wordt met beetje geluk tegen eind november geleverd. Zal bevindingen hier wel posten.Kloever schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:44:
Heeft iemand hier ervaring met de Turtle Beach Velocity One Flight? Ik ben aan het kijken naar een Yoke en deze heeft wel meteen alles wat je nodig hebt. Ik weet dat de Honeycomb goed is, dus die hou ik ook in de gaten. Maar bij de Honeycomb heb je ook hendels ect nodig.
[ Voor 12% gewijzigd door Gameplayer op 20-11-2022 14:04 ]
Is een oude X-Plane 9/10/11/FSX/P3D truc
[ Voor 17% gewijzigd door dierkx36 op 20-11-2022 15:26 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
hangt er denk ik ook vanaf wat voor vliegtuig je gebruikt, of je IFR routes maakt, of je het juiste profiel (brandstof gebruik en performance) in littlenavmap hebt voor het vliegtuig dat je gebruikt, en of je daarbij ook STAR's gebruikt en exporteert. Ik heb voorheen veel met littlenavmap geplanned en deze ook gebruikt met bijvoorbeeld de CJ4 en de Caravan, en dat ging met de juiste voorbereiding eigenlijk meestal wel goed met ATC.lapino schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:23:
Vraagje over VFR. Ik probeer nu mijn (korte) vluchten eerst te plannen in littlenavmap en dan exporteren. Selecteer dus doorgaans vertrek luchthaven/parking, en destination. Bij korte vluchten kan Lnav daar weinig mee om iets automatisch te voorzien qua waypoints maar goed. Ik merk echter dat als ik deze dan inlaad in MSFS en bijna aan destination ben, ik zelden of nooit de ATC in gang hoor schieten om me landing te laten doen. Moet altijd ATC manueel forceren naar 'nearest airport' en dan landing vragen. Is dit normaal? Wat vergeet ik? ATC AI staat aan trouwens.
Heb dit weekend wat tijd gestoken in het achterhalen van mijn dips, aangezien MSFS altijd vloeiend heeft gewerkt.lapino schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 19:06:
[...]
Ik heb er na een volledige clean install van win11 soms toch nog last van. Ook na redownload. Minder dan voorheen maar soms toch echt ferme 'dip' in performance.
[ Voor 5% gewijzigd door Gameaddict op 21-11-2022 16:07 ]
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Hangt van je moederbord/chipset af en in welk slot de pci-e ssd zit.lapino schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:24:
Ik heb een RTX3080, denk niet dat daar probleem zit maar toch bedankt voor de tip. Blijf meer en meer overtuigd dat probleem zit in het wegschrijven van de rolling cache, zelfs al staat die op een M2 SSD. Heb ergens gevoel dat er misschien een BIOS probleem is waardoor bij wegschrijven naar de SSD misschien één of ander proces aan limiet zit (M.2 SSD en GPU zitten op zelfde 'lanes' niet?).
[ Voor 16% gewijzigd door dierkx36 op 20-11-2022 21:36 ]
Doet het probleem zich dan ook voor als je de rolling cache uit zet?lapino schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:24:
Ik heb een RTX3080, denk niet dat daar probleem zit maar toch bedankt voor de tip. Blijf meer en meer overtuigd dat probleem zit in het wegschrijven van de rolling cache, zelfs al staat die op een M2 SSD. Heb ergens gevoel dat er misschien een BIOS probleem is waardoor bij wegschrijven naar de SSD misschien één of ander proces aan limiet zit (M.2 SSD en GPU zitten op zelfde 'lanes' niet?).
Hier ook! Ook kun je dus zien welke apps ook nog meer van het geheugen vragen.
[ Voor 27% gewijzigd door appie35 op 21-11-2022 14:33 ]
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
pedalen zijn vandaag geleverd, ondanks 2e hands zien ze er eigenlijk quasi nieuw uit. werken ook prima, dus eigenlijk toch mooie prijs dan voor 60 euro incl levering. bureaustoel schuift wel nogal achteruit, dus toch eens moeten zien voor wieltjes met een rem (kost 30 euro). voorlopig maar even behelpen met plankje achter bureaustoel en muurlapino schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:03:
Tja had ik gezien dat het 2e hands was, had het niet besteld maar annuleren kan blijkbaar niet meer (levering maandag). Ze verbloemen het wel mooi, bestel je iets nieuw en dan krijg je zogezegd een extra korting en staat daar dan (zag ik achteraf) heel klein "used - as new". Op bestelling zélf zie je dat zelfs niet meer.
Ik werk ook met een bureau stoel op wielen. Ik heb er geen last van (het verschuiven (je duwt toch niet zo hard)lapino schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:22:
[...]
pedalen zijn vandaag geleverd, ondanks 2e hands zien ze er eigenlijk quasi nieuw uit. werken ook prima, dus eigenlijk toch mooie prijs dan voor 60 euro incl levering. bureaustoel schuift wel nogal achteruit, dus toch eens moeten zien voor wieltjes met een rem (kost 30 euro). voorlopig maar even behelpen met plankje achter bureaustoel en muur
Ik heb een set MFG Crosswind pedals. Zijn maar iets van ~€300 en superstabiel. Hall sensors, dus geen gedoe met vuile potmeters enzo. Gaan waarschijnlijk de rest van je leven mee.lapino schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:55:
[...]
hoop alleen dat het geen vuil/kapotgebruikt spul is gezien 2e hands. je weet nooit bij Amazon. Maar is eigenlijk vooral test om te zien of rudders me bevallen. Zoja dan gaat die terug en investeer ik wel in echt goed spul.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Bij een 3080 zou je kunnen proberen om je GPU iets te undervolten. Daarmee daalt het stroomverbruik en de warmte. Soms geeft dat de GPU ook nog wat ruimte om er een paar frames extra uit te persen.lapino schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:24:
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
@MSFS Support
We are aware of reports from some players experiencing an error when attempting to install MSFS on PC.
We have escalated this to the appropriate support team, and they are currently investigating. We will provide more information when it is available. Thanks for your patience.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Was toevallig begonnen om de developers stream terug te kijken en schijnbaar is er een bug in de Xbox versie geslopen. Was dus niet voorzien. Hiervoor hebben ze al een fix, alleen is de vraag wanneer deze beschikbaar is.JimmyNL schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:47:
Ik heb sinds SU11 last van scenery wat in beeld komt en weer verdwijnt. Zijn er meer mensen die dit herkennen? Op xbox;
YouTube: 23 november 2022
Op de stream op ongeveer 16 min. spreken ze toch echt over de LOD (level of detail). Doordat de Xbox beperkte resources heeft word automatisch de LOD teruggeschroefd om de frame rate op pijl te houden, echter gebeurd dit op dit moment veel te snel door een bug. Zou dus wel te maken kunnen hebben met het probleem dat je gebouwen verdwijnen, maar zeker weten doe ik het ook niet natuurlijk.JimmyNL schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:48:
Die bug gaat volgens mij vooral om de kwaliteit van de textures, maar ik zie niet perse pop up/in genoemd?
Ik heb dit op de PC soms ook, zal zeker met LOD niveau te maken hebben, heb het verder niet uitgezocht, lijkt meer dan voorheen.Gameaddict schreef op donderdag 24 november 2022 @ 08:35:
[...]
Op de stream op ongeveer 16 min. spreken ze toch echt over de LOD (level of detail). Doordat de Xbox beperkte resources heeft word automatisch de LOD teruggeschroefd om de frame rate op pijl te houden, echter gebeurd dit op dit moment veel te snel door een bug. Zou dus wel te maken kunnen hebben met het probleem dat je gebouwen verdwijnen, maar zeker weten doe ik het ook niet natuurlijk.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
De PC versie is vanaf SU5(?) al flink gecastreerd omdat de xBox het niet bij kon benen. Lijkt erop dat dat nu weer gebeurt.flopdoc schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:23:
[...]
Ik heb dit op de PC soms ook, zal zeker met LOD niveau te maken hebben, heb het verder niet uitgezocht, lijkt meer dan voorheen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik heb deze truuk herhaald(vanuit het hoofdmenu) en nu werkt het wel! Bedankt ik kan zweven met de LS8!dierkx36 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:59:
[...]
Is een mod voor :
https://flightsim.to/file...orks-dc-3-improvement-mod
Heb em zelf niet geprobeerd, 'k vind de DC-3 wel prettig zoals hij nu is eigenlijk
[edit]
Heb je flight model al een keer van modern naar legacy en weer naar modern veranderd ?
Is een bug die in SU11 is geslopen, flight model gaat naar legacy.
Veel mensen klagen op het moment dat toestellen niet reageren zoals ze voorheen deden.
Not problem, graag gedaanappie35 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 11:55:
[...]
Ik heb deze truuk herhaald(vanuit het hoofdmenu) en nu werkt het wel! Bedankt ik kan zweven met de LS8!
[ Voor 49% gewijzigd door dierkx36 op 24-11-2022 15:33 ]
Anoniem: 170423
Hangt denk ik van de wind snelheid en richting af, die is me niet helemaal duidelijk uit je bovenstaande verhaal. De Cessna 172 is best gevoelig voor wind. Ik kwam hierbij https://generalaviationne...-flips-172-while-taxiing/ dit verhaal tegen, waarbij een 172 omgewaaid werd tijdens taxiing, bij wind van 10 knots met gusts tot 30.. als je dat in de sim uit de verkeerde hoek krijgt dan kan ik me voorstellen dat je een soortgelijk effect zal voelen, waar t vliegtuig met behoorlijke drang de neus in de wind wil steken (weather vaning).lapino schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:11:
Weet niet of ik iets fout doe, maar sukkel enorm met de rudderpedalen. Als ik rudder assist af zet, dan is het gewoonweg ondoenbaar om vliegtuig te controleren. Daarnet taxi met de C152, helemaal niet snel maar vliegtuig werd letterlijk van de baan geblazen, zelfs met rudder helemaal naar links duwen, bleef ik naar rechts gaan. Als ik de settings controleer, dan staan die ok en bewegen ook zoals het hoort in external view. Als ik het weer manueel op kalm zet, zonder wind, dan gaat het wel ok (beetje bijsturen door torque van motor denk ik) maar vermoed dat wind me compleet opzij blaast. Kan je daar dan iets tegen doen? Heb nu écht die ai rudder nodig of ik geraak nergens.
Vreemd, heb dit zo bij mij nog niet gezien zoals op de video, maar komt misschien omdat ik deze nu op dit moment redelijk laag heb staan (LoD terrain: 200, LoD Objects 130). Moet zeggen dat ik na iedere SU altijd eerst wel met deze instellingen aan het rommelen ben/moet omdat deze na iedere SU anders moeten staan.flopdoc schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:23:
[...]
Ik heb dit op de PC soms ook, zal zeker met LOD niveau te maken hebben, heb het verder niet uitgezocht, lijkt meer dan voorheen.
Vlieg jij daar zelf op of werk jij daar op?dierkx36 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:33:
Met die nieuwe Aerosoft North sea add-on bezig, vanuit huis op het werk kijken.
Gruwelijk moeite met landen op een aantal platforms, constant 25 tot 30 knopen airspeed, gaat gewoon niet naar 0.
Valt m'n oog op op de ground speed ...7 a 8 knopen.
...wacht effe ( pakt Windy erbij)...ahh het is weer zo laat![]()
Voortaan even weerbericht kijken
Als je achter het vliegtuig kijkt met de externe camera gaan dan het rudder niet automatich heen en weer. Zijn er meer functie(toetsen) aan toegewezen?lapino schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:11:
Weet niet of ik iets fout doe, maar sukkel enorm met de rudderpedalen. Als ik rudder assist af zet, dan is het gewoonweg ondoenbaar om vliegtuig te controleren. Daarnet taxi met de C152, helemaal niet snel maar vliegtuig werd letterlijk van de baan geblazen, zelfs met rudder helemaal naar links duwen, bleef ik naar rechts gaan. Als ik de settings controleer, dan staan die ok en bewegen ook zoals het hoort in external view. Als ik het weer manueel op kalm zet, zonder wind, dan gaat het wel ok (beetje bijsturen door torque van motor denk ik) maar vermoed dat wind me compleet opzij blaast. Kan je daar dan iets tegen doen? Heb nu écht die ai rudder nodig of ik geraak nergens.
Op de een of andere manier heb ik altijd last dat de wind richting zodra ik land compleet 180 graden draait. Kom dus aan op final, wind richting komt van links en gaat naar rechts. Stuur ik met de rudder tegen naar links, maar zodra ik land moet ik altijd gelijk dezelfde hoeveelheid tegensturen de andere kant op. Lijkt wel of deze eerst naar meteoblue kijkt en zodra je land de metar data gebruikt wordt, maar deze is bij mij 180 graden gedraaid, dus als je niet tegenstuurt vlieg je van de baan.lapino schreef op donderdag 24 november 2022 @ 17:11:
Hoor graag van je hoe deze add-on je bevalt. Ziet er leuk uit maar ben bang dat ik zoiets al snel beu ben.dierkx36 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:33:
Met die nieuwe Aerosoft North sea add-on bezig, vanuit huis op het werk kijken.
Gruwelijk moeite met landen op een aantal platforms, constant 25 tot 30 knopen airspeed, gaat gewoon niet naar 0.
Valt m'n oog op op de ground speed ...7 a 8 knopen.
...wacht effe ( pakt Windy erbij)...ahh het is weer zo laat![]()
Voortaan even weerbericht kijken
Over die wind klopt... als je daat vliegen en denkt dat alles in gesteld hebt heb je het mis. (er is ook geen bevestigings knop o.i.d,) Zodra je in de sim bent en het weather menu kijkt staat de windrichting gewoon weer op default (uitgezonderd als je voor live weather )Gameaddict schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:36:
[...]
Op de een of andere manier heb ik altijd last dat de wind richting zodra ik land compleet 180 graden draait. Kom dus aan op final, wind richting komt van links en gaat naar rechts. Stuur ik met de rudder tegen naar links, maar zodra ik land moet ik altijd gelijk dezelfde hoeveelheid tegensturen de andere kant op. Lijkt wel of deze eerst naar meteoblue kijkt en zodra je land de metar data gebruikt wordt, maar deze is bij mij 180 graden gedraaid, dus als je niet tegenstuurt vlieg je van de baan.
Maar schijnbaar ben ik 1 van de weinige die hier last van heeft.
En zoals @djbarney al zei, met auto rudder kun je makkelijker opstijgen met zijwind. Als je met een cessna vertrekt moet je echt wel opletten dat je geen 20kts zijwind hebt, want dat krijg je niet meer gecompenseerd. Rudders maken het zeker realistischer (en leuker), maar niet altijd makkelijker.
Ik werk zelf offshore, alleen dan de maritieme kantappie35 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:31:
[...]
Vlieg jij daar zelf op of werk jij daar op?
p.s was het druk op je werk?
Ik vind hem fantastischGameaddict schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 09:40:
[...]
Hoor graag van je hoe deze add-on je bevalt. Ziet er leuk uit maar ben bang dat ik zoiets al snel beu ben.
[ Voor 31% gewijzigd door dierkx36 op 25-11-2022 11:20 ]
Ik vlieg eigenlijk alleen maar met live weather, tenzij het echt niet anders kan. Windrichting komt in de sim ook overeen met het echte weer, dat is het ook probleem niet.appie35 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:23:
[...]
Over die wind klopt... als je daat vliegen en denkt dat alles in gesteld hebt heb je het mis. (er is ook geen bevestigings knop o.i.d,) Zodra je in de sim bent en het weather menu kijkt staat de windrichting gewoon weer op default (uitgezonderd als je voor live weather )
Als je dan de windrichting en wolken insteld zoals jij het wil blijft het wel zo staan. Maar of ATC deze aanpassing dan ook begrijpt.......)
Had ook al gelezen dat Aerosoft iets samen met de club van de H145 gaat doen.dierkx36 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 10:35:
[...]
Het zou wel prettig zijn als er snel andere heli's bijkomen, dit constant doen met de 407 of 145 gaat idd wel snel vervelen.
Aha je bedoelt deze bug @Gameaddict ... is dit dus nog niet gefixt??(Asobo toch....)appie35 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:52:
Ik heb nu live weather aan staan op Rotterdam. Het gekke is dat zoals ik nu sta tegen de wind in sta (ik wordt achteruit geblazen.)
[Afbeelding]
Een paar tellen later
[Afbeelding]
Vreemd
Dat heb ik gemistGameaddict schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:04:
[...]
Had ook al gelezen dat Aerosoft iets samen met de club van de H145 gaat doen.
Heb zelf de H145 niet. Ben wel benieuwd hoe de H145 zich nu gedraagt in verhouding tot de Asobo helicopters? De H145 gebruikt toch nog steeds een extern systeem voor de heli physics en maakt (nog???) geen gebruik van de heli physics van SU11 toch?
Ja, zou inderdaad kunnen. Ik weet niet wat de echte windrichting op dat moment was, in het begin was er ook een probleem dat de windsokken 180 graden gedraaid waren, dus dat zou het ook nog kunnen zijn,. Maar zie ze tegenwoordig wel de goede kant op staan. Maar als de wind inderdaad achter je vandaan zou komen is het hetzelfde probleem dat ik heb.appie35 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:11:
[...]
Aha je bedoelt deze bug @Gameaddict ... is dit dus nog niet gefixt??(Asobo toch....)
Our Marketplace Black Friday sale has begun! ✈️
— Microsoft Flight Simulator ✈️ (@MSFSofficial) 25 november 2022
For 4 Days starting on November 25th, save up to 83% on more than 900 items in the Marketplace.https://t.co/xpYd2C1qej pic.twitter.com/wHIG7P20SQ
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 7% gewijzigd door dierkx36 op 25-11-2022 20:01 ]
op welke manier meet je de fps in VR?dierkx36 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:00:
Gisteren aan het experimenteren geweest om er achter te komen waar die main thread limit nou vandaan komt.
Okay, niet gevonden.
's Avonds MSFS op TAA gezet, puur om te kijken hoe ging maar was niet de van het.
Vanochtend terug gezet op DLSS ...FPS NOG lager dan TAA en frame times NOG hoger.
Goed, okay, dan gaan we maar (WEER) MSFS opnieuw installeren.
Net MSFS er opgezet, deel van de add-ons er al op, toch even proberen :
...haal in VR in DLSS niet eens 40 FPS meer, Midden-Zeeland in het donker met een H145...
Nog lagere FPS als vanochtend en nog hogere frame times als vanochtend.
...wat de f#<k is er hier aan de hand
Met de FPS counter van OpenXr toolkit.
[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 25-11-2022 22:53 ]
Mixed Reality dev
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Militair of airbus?martin484 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 23:39:
Ik ben zelfs linkshandig maar gebruik mijn muis bijvoorbeeld rechts. Welke keuze zou ik hierin het best kunnen maken? Ik weet dat het heel persoonlijk is maar misschien heeft één van jullie ook voor deze keuze gestaan.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
kun je m niet zwart schilderen en omruilen.Menesis schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:53:
Heb dit weekend een Quest Pro mee van m'n werk en zojuist FS2020 gespeeld op een RTX3070, met DLSS aan en op quality, Ook depth+motion interpolation ofzo aan en dan global quality op medium.
Dat ging heel smooth in de alpen, wel veel haperingen op Schiphol. Eenmaal in de lucht daar was het beter te doen.
Eerste indruk in vergelijking met de Quest 2 is dat het allemaal net iets beter is. Je ziet meer van de controls en iets grotere FOV. Wel erg fijn al met al en het zal moeilijk zijn om weer terug naar de Quest2 te gaan op maandag
Haha! Ik heb de TCA Airbus stick , zit altijd links maar heb 'm geconfigureerd/omgebouwd naar rechts.Uitvreter schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:59:
[...]
Voor Airbus airliners kun je natuurlijk kiezen of je links of rechts zit, jij bent de baas.![]()
Als je je muis met rechts bedient zou ik voor de airliners (en general aviation) de L-stick kiezen. De layout van de buttons is dan aangepast op jouw voorkeur, met de duim-controls aan de rechterkant van de stick.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Aha bedankt heb m ook aan gezet (maar kan de getalletjes niet goed lezen (wel is de achtergrond vaak rood)dierkx36 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 20:43:
[...]
Met de FPS counter van OpenXr toolkit.
Staat nou advanced zodat je buiten FPS om ook CPU ms en GPU ms etc kan zien
Gefeliciteerd met welk geied en vliegtuig test jij je 45 fps (tokio?dierkx36 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:27:
Eindelijk in VR FPS stabiel op 45, op DX12 (beta) TAA... of te wel niet meer aankomen.
Heb nou wel een smeltende Chernobyle naast me staan maar dat scheelt weer stook kosten zullen we maar zeggen.
Vancouver airport, alleen New York is better.appie35 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 21:55:
[...]
Gefeliciteerd met welk geied en vliegtuig test jij je 45 fps (tokio?)
Je portemonnee?dierkx36 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:05:
[...]
Vancouver airport, alleen New York is better.
Daar nog niet geprobeerd.
Ohh, trouwens 3 keer raden waar'k weer niet van af kon blijven![]()
Instellingen...wou even wat proberen...
je kunt de cfg backuppen he!dierkx36 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 22:24:
[...]
Instellingen...wou even wat proberen...![]()
![]()
Idd,Paulus07 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 23:04:
extra custom graphic profiles zou wel toffe functie zijn. puur om dingen te testen en altijd terug te kunnen vallen op je stable settings
Goeie is dit al ergens voorgesteld op het officiële msform?dierkx36 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 23:16:
[...]
Idd,
Zo ie zo een benchmark test net als wat Watch Dog legion heeft, per setting een benchmark kunnen draaien.
En wat @appie35 zei :
Ieder keer als je wat aan settings veranderd een automatissch back-up config file.
ik zou het niet wetenappie35 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 23:19:
[...]
Goeie is dit al ergens voorgesteld op het officiële msform?
Kleine aanvulling :Gameaddict schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 12:04:
[...]
Had ook al gelezen dat Aerosoft iets samen met de club van de H145 gaat doen.
Heb zelf de H145 niet. Ben wel benieuwd hoe de H145 zich nu gedraagt in verhouding tot de Asobo helicopters? De H145 gebruikt toch nog steeds een extern systeem voor de heli physics en maakt (nog???) geen gebruik van de heli physics van SU11 toch?
[ Voor 21% gewijzigd door dierkx36 op 27-11-2022 12:48 ]
Ik heb de Airbus throttle van Thrustmaster. Maar ik vlieg vooral in de DA42 en daar werkt 't prima..dierkx36 schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:09:
Zucht, toevallig meer mensen die met een dubbele throttle werken waarvan er maar 1 werkt ?![]()
Heb het tot nu toe gevonden bij de 337 en de 414 : er werkt maar 1 throttle.
De as veranderen naar allebei de throttle's bedienen is te makkelijk, dat werkt dus niet
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Tuurlijk, ligt het dus weer hier ergens aanDigitalExorcist schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:18:
[...]
Ik heb de Airbus throttle van Thrustmaster. Maar ik vlieg vooral in de DA42 en daar werkt 't prima..
[ Voor 13% gewijzigd door dierkx36 op 28-11-2022 10:26 ]
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 395,- | € 395,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 279,- | € 279,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 6800 OC Edition | € 572,95 | € 572,95 |
1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Toetsenborden | Corsair K63 Compact Mechanical Gaming - Cherry MX Red (BE) | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 189,- | € 189,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (met heatsink) 1TB | € 115,- | € 115,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.690,75 |
Is het alleen voor FS2020? Anders zou ik er een tweede hdd inzetten of voor de 2TB gaan. Een HOTAS heb je zeker al?Machini schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:39:
Ik heb deze componenten gekozen om mijn eerste pc te bouwen voor voornamelijk fs2020. Kan ik nog betere keuzes maken?
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 7 7700X Boxed € 395,- € 395,- 1 Moederborden ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI € 279,- € 279,- 1 Videokaarten ASUS TUF Gaming Radeon RX 6800 OC Edition € 572,95 € 572,95 1 Waterkoeling Cooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB € 69,90 € 69,90 1 Toetsenborden Corsair K63 Compact Mechanical Gaming - Cherry MX Red (BE) € 69,90 € 69,90 1 Geheugen intern Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 € 189,- € 189,- 1 Solid state drives Samsung 980 Pro (met heatsink) 1TB € 115,- € 115,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 1.690,75
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Ja, een Hotas heb ik al. Wil graag dat ik lang plezier heb van de Computer en daarom is AMD beter betaalbaar.PThijssen schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:46:
[...]
Is het alleen voor FS2020? Anders zou ik er een tweede hdd inzetten of voor de 2TB gaan. Een HOTAS heb je zeker al?
Zelf ben ik Intel Fanboy, dus zou ik nooit voor AMD gaan, maar daar moet je bij mij maar niet naar luisterenIntel is nu sowieso een stuk duurder alsook de NVIDEA kaarten.
Denk wel dat je OK zit voor FS2020 en langere tijd gamen. Let er wel op dat er ook een goede voeding bij moet, maar die en een kast heb je denk ik ook al.Machini schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:59:
[...]
Ja, een Hotas heb ik al. Wil graag dat ik lang plezier heb van de Computer en daarom is AMD beter betaalbaar.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Ik ben rechtshandig, maar heb de Thrustmaster TCA stick juist links staan. Maar als ik met de Warthog set vlieg staat de stick daarentegen juist weer rechts. De Virpil Mongoose hangt altijd tussen mijn benen (aan een mounting bracket, mind you), en de Logitech yoke stuur ik dan weer met links, zodat ik de throttles, mixture en pitch controls van bijv. de PMDG DC-6 met rechts kan bedienen.cbr600f4i schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:06:
Haha! Ik heb de TCA Airbus stick , zit altijd links maar heb 'm geconfigureerd/omgebouwd naar rechts.
May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!
Je kan beter wachten tot volgend jaar maart ben ik bang, als de nieuwe AMD 7***X3D cpu's uitkomen.Machini schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:39:
Ik heb deze componenten gekozen om mijn eerste pc te bouwen voor voornamelijk fs2020. Kan ik nog betere keuzes maken?
# Category Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 7 7700X Boxed € 395,- € 395,- 1 Moederborden ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI € 279,- € 279,- 1 Videokaarten ASUS TUF Gaming Radeon RX 6800 OC Edition € 572,95 € 572,95 1 Waterkoeling Cooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB € 69,90 € 69,90 1 Toetsenborden Corsair K63 Compact Mechanical Gaming - Cherry MX Red (BE) € 69,90 € 69,90 1 Geheugen intern Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 € 189,- € 189,- 1 Solid state drives Samsung 980 Pro (met heatsink) 1TB € 115,- € 115,- Bekijk collectie
[ Voor 8% gewijzigd door dierkx36 op 28-11-2022 14:36 ]
En in maart is het advies 'wacht tot juli op de nieuwe GPU van merk X!'. En in juli is het advies 'wacht tot oktober op de nieuwe CPU van Intel!'. En in oktober is het advies 'wacht op de nieuwe GPU van merk Y!' En ga zo maar door.dierkx36 schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:49:
[...]
Je kan beter wachten tot volgend jaar maart ben ik bang, als de nieuwe AMD 7***X3D cpu's uitkomen.
Ben ik helemaal met je eens, op een gegeven moment blijf je wachten.tup61 schreef op maandag 28 november 2022 @ 14:19:
[...]
En in maart is het advies 'wacht tot juli op de nieuwe GPU van merk X!'. En in juli is het advies 'wacht tot oktober op de nieuwe CPU van Intel!'. En in oktober is het advies 'wacht op de nieuwe GPU van merk Y!' En ga zo maar door.
Toen ik vorig jaar een nieuwe computer moest/wilde kopen, heb ik gewoon een systeem samengesteld met hardware die op dat moment te koop was: had ik dat niet gedaan, dan had ik nu nog steeds geen nieuwe PC gehad. Uiteindelijk moet je het toch altijd doen met wat op een gegeven moment beschikbaar is.
Oké, een weekje wachten op iets dat op het punt van uitkomen staat en dat echt beter is, snap ik nog. Maar om 4 maanden te wachten op iets nieuws... nah...
[ Voor 26% gewijzigd door dierkx36 op 28-11-2022 15:21 ]
[ Voor 14% gewijzigd door dierkx36 op 29-11-2022 11:24 ]
De 5800X3D komt in alle benchmarks zeer goed uit de test in combinatie met MSFS door de 92MB cache. Zelfs beter dan de meeste (high-end) Intel processoren.Machini schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:39:
[ Voor 76% gewijzigd door appie35 op 28-11-2022 23:09 ]
Het gaat dan ook voornamelijk om de A310 die geüpdatet isappie35 schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:30:
Krijg net een update binnen bij het starten van msfs...
Na het starten ook nog een grote
1.29.30.0
https://forums.flightsimu...30-0-available-now/560975
Helaas is er geen verbetering van starten met een zwever op sommige vliegvelden...
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Haha, en deze reactie liet me weer twijfelen maar hou het toch bij dezeBounceCloud schreef op maandag 28 november 2022 @ 20:40:
[...]
De 5800X3D komt in alle benchmarks zeer goed uit de test in combinatie met MSFS door de 92MB cache. Zelfs beter dan de meeste (high-end) Intel processoren.
Heb zelf laatst een nieuwe PC - voornamelijk gericht op MSFS - gescoord met de 5800X3D en ben zeer te spreken over de performance
[ Voor 3% gewijzigd door Machini op 29-11-2022 11:33 ]
[ Voor 19% gewijzigd door lapino op 29-11-2022 12:38 ]
Met 30GB aan addons zit ik op 3 minuten opstarttijd... behoorlijk vlot al zeg ik 't zelf. Hoeven ze imho niks meer aan te fixen.lapino schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:37:
Vind FS2020 een prachtige simulator maar begrijp eerlijk gezegd niet dat ze na 2j nog steeds zo weinig hebben kunnen fixen qua performance. Opstarttijden zijn belachelijk traag, hun update-systeem zo onlogisch als maar kan, en performantie is zelfs op héél zware systemen écht soms belabberd.
Ze steken enorm veel tijd/energie in nieuwe vliegtuigen, world updates, extraatjes zoals Top Gun maar de basics vergeten ze imo téveel.
interessant, ik vind juist dat de performance sinds initiele release op een aantal vlakken enorm verbeterd is, eigenlijk vanaf su 10 heb ik echt prima framerates, veel minder tot bijna geen enkele stutters. ik kon net na release het wel vergeten om vanaf amsterdam met de FBW a320 of zelfs met de default a320 of cj4 naar heathrow te vliegen, fps zakte dan onder de 4fps.. nu doe ik hetzelfde in een veel zwaardere Fenix a320, op de meeste settings op high/ultra, met dezelfde hardware configuratie (nu de 2e pc), op mijn nieuw gebouwde primaire pc draait het zelfs in 4k met alles op ultra als een zonnetje. CTD's heb ik er in het afgelopen jaar letterlijk 1 van gehad (tuurlijk, dat is er 1 teveel). En dit is dan nog niet eens met dx12.lapino schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:37:
Vind FS2020 een prachtige simulator maar begrijp eerlijk gezegd niet dat ze na 2j nog steeds zo weinig hebben kunnen fixen qua performance. Opstarttijden zijn belachelijk traag, hun update-systeem zo onlogisch als maar kan, en performantie is zelfs op héél zware systemen écht soms belabberd.
Ze steken enorm veel tijd/energie in nieuwe vliegtuigen, world updates, extraatjes zoals Top Gun maar de basics vergeten ze imo téveel.
[ Voor 5% gewijzigd door djbarney op 29-11-2022 12:55 ]
Ik zit ook op zoiets, denk nog wel sneller qua opstarten. Ik vind het tegenwoordig ook veel beter gaan dan voorheen.DigitalExorcist schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:52:
[...]
Met 30GB aan addons zit ik op 3 minuten opstarttijd... behoorlijk vlot al zeg ik 't zelf. Hoeven ze imho niks meer aan te fixen.
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
+/- 1,59TB.... 8 tot 10 minutenDigitalExorcist schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:52:
[...]
Met 30GB aan addons zit ik op 3 minuten opstarttijd... behoorlijk vlot al zeg ik 't zelf. Hoeven ze imho niks meer aan te fixen.
Staar je niet blind op FPS, als je een goede GPU hebt/koopt is frame times/ 1% lows belangelijker :Machini schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:31:
[...]
Haha, en deze reactie liet me weer twijfelen maar hou het toch bij deze
Setup ivm langere upgrade mogelijkheden. En nog drie maanden wachten is geen optie, mijn handen jeuken! Wat voor fps haal je nu met die processor?
Wel ruil ik de ssd om voor een 2 tb versie.
Welkom bij flightsims, zo gaat het bij iedere developer :lapino schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:37:
[ Voor 24% gewijzigd door dierkx36 op 29-11-2022 15:10 ]
Het is net dat wat ik zo absurd vind. Waarom moet die letterlijk al die add-ons inladen om dan een menu te tonen waar je vliegtuig moet kiezen en route moet inladen/plannen. Laad dan de addons bij het starten van een vlucht, en dan enkel die addons die op die plaats nodig zijn. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?martin484 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:00:
[...]
Ik zit ook op zoiets, denk nog wel sneller qua opstarten. Ik vind het tegenwoordig ook veel beter gaan dan voorheen.
Daar heb je toch MS Addon-Linker voor?lapino schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:09:
[...]
Het is net dat wat ik zo absurd vind. Waarom moet die letterlijk al die add-ons inladen om dan een menu te tonen waar je vliegtuig moet kiezen en route moet inladen/plannen. Laad dan de addons bij het starten van een vlucht, en dan enkel die addons die op die plaats nodig zijn. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Als MS het beter had geregeld, dan zouden dit soort add-ons helemaal niet nodig moeten zijn. Zoals @lapino als aangaf zouden de add-ons pas ingeladen moeten worden bij gebruik en niet bij het starten van het menu. Ze kunnen ook de live data streamen vanaf Bing maps, dus waarom niet ook de overige data pas inladen wanneer je het nodig hebt?DigitalExorcist schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:17:
[...]
Daar heb je toch MS Addon-Linker voor?
Dit past wel erg goed bij het onderschrift onder je postsdierkx36 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:00:
Om de befaamde woorden van een oude opper-wachtmeester te gebruiken :
"Het is verstandiger om je verwachtingspatroon bij voorbaad naar beneden bij te stellen...heel ver naar beneden"
mvbo schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:10:
[...]
Dit past wel erg goed bij het onderschrift onder je postsIk begin een karaktertrekje te herkennen haha
Ik ben het hier en voorgaande post van jou ook echt wel mee eens. Als je gewoon ziet hoe slordig er getest wordt voor release?lapino schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:09:
[...]
Het is net dat wat ik zo absurd vind. Waarom moet die letterlijk al die add-ons inladen om dan een menu te tonen waar je vliegtuig moet kiezen en route moet inladen/plannen. Laad dan de addons bij het starten van een vlucht, en dan enkel die addons die op die plaats nodig zijn. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Dan kies je vantevoren toch welke addons je wel of niet laadt, als je denkt dat het vertraagd..?PThijssen schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:32:
[...]
Als MS het beter had geregeld, dan zouden dit soort add-ons helemaal niet nodig moeten zijn. Zoals @lapino als aangaf zouden de add-ons pas ingeladen moeten worden bij gebruik en niet bij het starten van het menu. Ze kunnen ook de live data streamen vanaf Bing maps, dus waarom niet ook de overige data pas inladen wanneer je het nodig hebt?
[ Voor 7% gewijzigd door DigitalExorcist op 29-11-2022 17:42 ]
Dat is ook precies wat er gebeurd. Daarom staat er ook als je vanuit het menu op “Fly Now” klikt en het laadscherm komt, dat sommige vliegtuigen bij eerste gebruik er wat langer over kunnen doen om te laden. Want dát begint dan pas.djbarney schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 17:50:
vliegtuigen zou die inderdaad ook pas moeten inladen op t moment dat je de hangar in gaat wellicht, en daar dan alleen het 3d model inladen om te laten zien, met liveries die je hebt.. en dan het vliegtuig zelf met alles er op en er aan alleen laden als je de sim in gaat met het ding.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq