|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Kunt ook je Rolling Cache op manual zetten en dan van te voren je gebieden selecteren.flopdoc schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:43:
Een tip voor de connectieproblemen is de Google maps mod tijdelijk te gebruiken.
PSN: plexforce (ps4)

1 van de beheerders van de groep heeft contact met de developer en microsoft.
...ik wil serieus echt niet wisselen met de developer, stel bloed fanatieke gekken
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
En terecht, ik heb vanavond alle aanbevelingen qua controls en modellen nog weer geprobeerd maar het blijft een zootje. Alleen maar crashen, niet te doen. Ben benieuwd hoe en of ze dit snel gaan fixen.dierkx36 schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:00:
De helisimmer groep is los aan het gaan op de 407...mensen : zoek dekking![]()
...
Mixed Reality dev
Hier op een 1TB 980Pro (een van de snelste SSD's die je momenteel kan krijgen) ook 3 minuten hoor. Het is echt idioot dat dat nog niet gefixt is.Gameaddict schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:28:
[...]
Met alle addons soms wel eens 20-30 minuten voordat ik het menu krijg, ga altijd tijdens die tijd maar even wat anders doen. MSFS staat hier ook op een 2TB harddisk, is dus deels te verklaren. Dit was overigens ook al voor deze update zo. Overigens zegt de opstarttijd me niet zoveel, dit is van zoveel factoren afhankelijk.
Bedoel het anders :JimmyNL schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:10:
[...]
En terecht, ik heb vanavond alle aanbevelingen qua controls en modellen nog weer geprobeerd maar het blijft een zootje. Alleen maar crashen, niet te doen. Ben benieuwd hoe en of ze dit snel gaan fixen.
Ze zijn een lijst aan het maken met mankementen, waarbij ze willen aangeven hoe het is op te lossen.
(Zag dat ze een developer voor X-Plane ook al probeerde te strikken
Ben vanavond 2 uur met de 407 bezig geweest : er zitten idd diverse dingen in die niet (helemaal) kloppen maar zodra je dat door hebt en kan compenseren is er best mee te vliegen.
Het is zelfs gelukt om te landen op een varende destroyer (ding ging 30 knoppen)
Je weet dat je over 3 assen kan trimmen ?Menesis schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:19:
Hoe handteren jullie de trim in VR? Bij mij werkt dat voor geen meter, vaak gaat hij alleen maar hoger en hoger tot ik stall.
Klinkt bij jou namelijk alsof je maar 1 trim functie gelinkt heb , nose up
Hat switch setup :
Van je af nose down
Naar je toe nose up
Links roll left
Rechts roll right
En niet je hat switch vast houden : 1 tik per keer.
[ Voor 6% gewijzigd door dierkx36 op 15-11-2022 00:02 ]
Hier staat msfs op een Corsair MP600 Core 4tb.lapino schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:42:
Hoe lang duurt opstarten van jullie MSFS na de update? Is hier makkelijk tussen 8min en 10min. Heb al vanalles geprobeerd. Game zelf (niet de content) opnieuw geïnstalleerd, lege community folder, met en zonder internet... Niets blijkt te helpen, voorheen was dit +-3min.
Opstarten duurt 1 peuk en een bak zwart goud, om de nabij 10 minuten.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
EDIT:
Net even getimed, vanaf het moment dat ik het icoontje in m'n taakbalk aanklik totdat ik de World Map kan kiezen is 3 minuten 7 seconden. Met 50GB aan Community folder..
[ Voor 29% gewijzigd door DigitalExorcist op 15-11-2022 07:47 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Op mijn throttle van de T16000M heb ik daar een draaiknopje voor ingesteld. Wel heb ik dan in de sim zelf de curve aangepast zodat ik meer controle heb over hoe veel je dan aan die knop moet draaien. Default is dat niet te doen.Menesis schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:19:
Hoe handteren jullie de trim in VR? Bij mij werkt dat voor geen meter, vaak gaat hij alleen maar hoger en hoger tot ik stall.
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Heb je alle officiële world updates ook staan?DigitalExorcist schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 07:26:
Misschien lijkt het opstarten wel gewoon sneller te gaan. Als ik MSFS nu start, open ik tegelijk ook LitteNavMap en begin ik alvast met plannen, Start ik de Traffic Injector van FBW etc. Dan lijkt het wel mee te vallen..
EDIT:
Net even getimed, vanaf het moment dat ik het icoontje in m'n taakbalk aanklik totdat ik de World Map kan kiezen is 3 minuten 7 seconden. Met 50GB aan Community folder..
Uiteraard. En alles geüpdatet na SU11.lapino schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:56:
[...]
Heb je alle officiële world updates ook staan?
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ja ik weet dat er 3 assen zijn, maar als eentje mij al niet lukt..dierkx36 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 00:00:
[...]
Je weet dat je over 3 assen kan trimmen ?
Klinkt bij jou namelijk alsof je maar 1 trim functie gelinkt heb , nose up
Hat switch setup :
Van je af nose down
Naar je toe nose up
Links roll left
Rechts roll right
En niet je hat switch vast houden : 1 tik per keer.
Ik gebruik de VR controllers van de Quest2 en daarmee is het gewoon onmogelijk om op een goede precieze manier die trims in te stellen..

Mixed Reality dev
"Workaround: Use the mouse wheel to adjust the trim."Menesis schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:28:
[...]
Ja ik weet dat er 3 assen zijn, maar als eentje mij al niet lukt..![]()
Ik gebruik de VR controllers van de Quest2 en daarmee is het gewoon onmogelijk om op een goede precieze manier die trims in te stellen..Terwijl zoiets vanuit een ontwikkelaars perspectief helemaal niet zo moeilijk is. Genoeg games waarbij sliders en wieltjes wel gewoon netjes werken.
Of ergens toch maar een HOTAS gaan aanschaffen
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Dat werkt best aardig (ook in vr )Soliest schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:54:
[...]
"Workaround: Use the mouse wheel to adjust the trim."
Of ergens toch maar een HOTAS gaan aanschaffen
Het gekke blijft hier dat ik alleen de vlucht met de ls8-18 van uit het menu prima kan doen Alles werkt naar behoren. Maar wil ik met hem elders starten zowel in de lucht of vanaf de grond dan is hij onmogelijk te besturen! (hebben meer mensen hier last van?
Met de andere zwever geen problemen!
Voor dat er geen starter klaar staat! Zorg dat je community folder leeg is!
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Heb je niet de trim dubbel gebonden? Om welk vliegtuig gaat het?Menesis schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:19:
Ik gebruik trouwens voor de meeste vliegtuigen het trimwiel van de Bravo. In SPAD.next heb ik voor sommige vliegtuigen de stapgrootte ook verkleind voor nauwkeuriger trimmen. Voor de nieuwe helicopters gebruik ik de hatswitch op mijn Virpil collective, en : die hatswitch indrukken is de reset trim knop (noodzakelijk voor landen!).
[ Voor 35% gewijzigd door flopdoc op 15-11-2022 13:38 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
https://flightsim.to/file...7Sf_RsS8Xn-DtbiXXbvO7wlNA
(Downloaden, uitpakken en in community map gooien.)
Komt van 1 van HeliSimmer groep members
Opstijgen is nog steeds een dingetje, cyclic trim is mij nog steeds te aggressief (als auto trim het had gedaan had je cyclic trim niet nodig gehad) maar te opzichte van het "normale" model is de 407 met deze mod een stuk neutraler :
Je hoeft niet meer de hele tijd met je volle gewicht op de rudder te staan als je vlieg, zodra de gang erin zit is het voornamelijk met de losse hand cyclic,collective en rudder wat bijsturen.
Betreffende het opstijgen, misschien heeft iemand wat aan mijn manier (denk dat dit het best werkt als je VR hebt trouwens) :
Zodra alles is opgestart en je wilt opstijgen, RUSTIG, HEEL RUSTIG de collective optrekken totdat je ziet/voelt dat de heli wil loskomen.
Zodra dit gebeurt even niks doen met de collective, goed opletten WELKE kant de heli op wilt en vervolgens RUSTIG tegengestelde input geven
De 407 is geneigd erg naar de kop rechts te willen draaien en naar achter, dus rustig left rudder pedal en cyclic iets naar voren.
Zodra je dit gedaan hebt weer, RUSTIG, de collective omhoog trekken.
Je zal nog steeds zien dat de 407 wilt springen/glijden, maar omdat je al input geeft kan je "makkelijker"/sneller corrigeren.
'k moet nog kijken hoe het gaat om met vooraf trimmen voordat je aan de collective trek, dit is iets wat me eigenlijk is afgeleerd dus zal er effe voor moeten gaan zitten
Betreffende landen :
Again, het "makkelijkst" is om een klein beetje gang erin te houden, 5 tot 10 knoppen.
Op die manier blijf je iets voor je downwash.
Tuurlijk kan je hover en dan landen, alleen zit je dan te vechten tegen je downwash
https://volanta.app/ ?lapino schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:28:
Is er ergens een degelijke site waar je flightplans kan opzoeken, bijv filteren op type vliegtuig, afstand, regio enz en die je dan enkele flightplans voorstelt door andere users gemaakt? Flight Plan Database valt beetje tegen op dat vlak.
Is eerder een tracker dan een database met flightplans. Ik wil bijv ergens kunnen ingeven dat ik met een Cessna een vlucht wil doen van 1,5u, en dat hij me dan een aantal interessante vluchten voorschotelt.
Dat kan daar volgens mij ook in. Je kunt ergens ook flightplans downloaden en inladen en die dan koppelen met FS.lapino schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:49:
[...]
Is eerder een tracker dan een database met flightplans. Ik wil bijv ergens kunnen ingeven dat ik met een Cessna een vlucht wil doen van 1,5u, en dat hij me dan een aantal interessante vluchten voorschotelt.
Ben je hier naar op zoek? https://worldtour.flights/lapino schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:28:
Is er ergens een degelijke site waar je flightplans kan opzoeken, bijv filteren op type vliegtuig, afstand, regio enz en die je dan enkele flightplans voorstelt door andere users gemaakt? Flight Plan Database valt beetje tegen op dat vlak.
https://nl.hardware.info/...aar-ook-voor-veel-anderen
De map is van Volanta. Alle vliegplannen zijn gemaakt met Little Navmap.
:strip_exif()/f/image/MmAPDQ6tUSVvEe9EZHtwV2m9.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/onckttfll3GG0QyA695W4wrA.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/NgoHhuEcCVeK11N1daOOMxF2.jpg?f=fotoalbum_large)
Google maps: https://www.google.com/ma...35GEYsrLtokkc&usp=sharing
[ Voor 4% gewijzigd door Ynnoz op 15-11-2022 22:53 ]
Heb de Bell ook getest. Ook heerlijk, iets te agressief maar daar hebben ze die mod voor.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Ja, als je ineens naar 100% gaat kiept ie (de DC-3) om. Het is wel een fijngevoelige machine..Kloever schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:21:
Gisteren eindelijk toegekomen aan de nieuwe update. Meteen de DC-3 gepakt. Het is even wennen, de DC-3 trekt ontzettend naar links met het opstijgen. Misschien toch maar eens een Yoke en Rudder halen ipv HOTAS. Maar eenmaal in de lucht heerlijk. Klein puntje, denk bug, als ik tijdens het vliegen naar het menu ga dan is de kans groot dat ik daarna crash omdat de motor is uitgeschakeld in het vliegtuig.
Heb de Bell ook getest. Ook heerlijk, iets te agressief maar daar hebben ze die mod voor.
Meningen? Die TM toch maar doen? 300 euro voor rudders is nu niet bepaald goedkoop ook als ik die van Turtlebeach zou nemen (maar zien er wel zéér goed uit, ook volgens reviews)
[ Voor 8% gewijzigd door lapino op 16-11-2022 09:16 ]
Heb de Hotas.One.
We have identified an issue for some users where the flight model reverts to Legacy, making some aircraft (including helicopters) unflyable.
— MSFS Support (@MSFS_Support) 15 november 2022
A workaround is available in our Known Issues list under "Helicopters":https://t.co/GRvXeoxLEY pic.twitter.com/oXFQD1Hkq0
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
ik zit zelf ook naar vervanging van de thrustmaster tfrp pedals die ik nu heb te kijken, en heb wellicht nog een extra optie: https://mfg-sim.com/en/ru...rosswind-v3-graphite.htmllapino schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:15:
Sterk aan het twijfelen om toch rudders aan te kopen, vraag is alleen de welke. Zit heel erg in dubio tussen de nieuwe Turtlebeach rudders (300 euro) of de Thrustmaster rudders (90 euro). De Thrustmaster is natuurlijk de 'budget' optie maar doen ook hun ding, anderzijds zit ik met allemaal redelijk high-end spullen (Honeycomb) en mezelf kennende zal dan weer de twijfel toeslaan of ik niet beter meteen de 'goeie' rudders had gekocht.
Meningen? Die TM toch maar doen? 300 euro voor rudders is nu niet bepaald goedkoop ook als ik die van Turtlebeach zou nemen (maar zien er wel zéér goed uit, ook volgens reviews)
de reviews er over zijn zeer positief, t ziet er prima uit qua bouwkwaliteit, maar ik heb de trigger nog niet overgehaald. Wellicht doen ze nog iets leuks met black friday. Qua kosten zit ie iets onder de turtle beach, en het feit dat je de springs en footrests enzovoort kan vervangen en uitwisselen met elkaar, vind ik wel een pre.
Daarnaast komt ook de Honeycomb Charlie rudder pedals nog een keer uit, maar daar gaat de prijs nog weer wat boven de 300 euro.. en dan wacht ik wel liever eerst weer de reviews af.
[ Voor 6% gewijzigd door djbarney op 16-11-2022 10:07 ]
Virpil VPC Ace flight pedalslapino schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:15:
Sterk aan het twijfelen om toch rudders aan te kopen, vraag is alleen de welke. Zit heel erg in dubio tussen de nieuwe Turtlebeach rudders (300 euro) of de Thrustmaster rudders (90 euro). De Thrustmaster is natuurlijk de 'budget' optie maar doen ook hun ding, anderzijds zit ik met allemaal redelijk high-end spullen (Honeycomb) en mezelf kennende zal dan weer de twijfel toeslaan of ik niet beter meteen de 'goeie' rudders had gekocht.

Heel degelijk, makkelijk schoon te krijgen.
Doe je een stuk langer mee dan wat stukken plastic die na een x tijd zijn uitgeschuurd.
(i'm biased)
[ Voor 5% gewijzigd door dierkx36 op 16-11-2022 10:15 ]
[ Voor 7% gewijzigd door lapino op 16-11-2022 10:43 ]
Het is met het opstijgen een ding, maar dat is net als de Spitfire..kalm an! Maar ik bedoelde meer als je net in de lucht zit. Ik stijg op, flaps normaal(up) en landing gear in. En dan ineens trekt die naar links. Dus nu doe ik het zelfde, echter ga ik pas vol gas als ik stabiel ben.DigitalExorcist schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:10:
[...]
Ja, als je ineens naar 100% gaat kiept ie (de DC-3) om. Het is wel een fijngevoelige machine..
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
https://www.alternate.nl/...s_Pedalen&utm_term=NJZT8Plapino schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:09:
Btw, die rudders van TM stonden gisteren op 89 euro, nu weer overal duurder
Is een mod voor :DigitalExorcist schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:10:
[...]
Ja, als je ineens naar 100% gaat kiept ie (de DC-3) om. Het is wel een fijngevoelige machine..
https://flightsim.to/file...orks-dc-3-improvement-mod
Heb em zelf niet geprobeerd, 'k vind de DC-3 wel prettig zoals hij nu is eigenlijk
[edit]
Heb je flight model al een keer van modern naar legacy en weer naar modern veranderd ?
Is een bug die in SU11 is geslopen, flight model gaat naar legacy.
Veel mensen klagen op het moment dat toestellen niet reageren zoals ze voorheen deden.
[ Voor 24% gewijzigd door dierkx36 op 16-11-2022 11:01 ]
Ik had toch geen zin om nog veel langer te wachten en heb die crosswind bestelddjbarney schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:06:
[...]
ik zit zelf ook naar vervanging van de thrustmaster tfrp pedals die ik nu heb te kijken, en heb wellicht nog een extra optie: https://mfg-sim.com/en/ru...rosswind-v3-graphite.html
de reviews er over zijn zeer positief, t ziet er prima uit qua bouwkwaliteit, maar ik heb de trigger nog niet overgehaald. Wellicht doen ze nog iets leuks met black friday. Qua kosten zit ie iets onder de turtle beach, en het feit dat je de springs en footrests enzovoort kan vervangen en uitwisselen met elkaar, vind ik wel een pre.
Daarnaast komt ook de Honeycomb Charlie rudder pedals nog een keer uit, maar daar gaat de prijs nog weer wat boven de 300 euro.. en dan wacht ik wel liever eerst weer de reviews af.
Ja, net even gecheckt, staat gewoon op Moderndierkx36 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:59:
[...]
Is een mod voor :
Heb em zelf niet geprobeerd, 'k vind de DC-3 wel prettig zoals hij nu is eigenlijk
[edit]
Heb je flight model al een keer van modern naar legacy en weer naar modern veranderd ?
Veel mensen klagen op het moment dat toestellen niet reageren zoals ze voorheen deden.
Hier ook op Modern. Merk voornamelijk dat het naar links trekken gebeurt als ik de booster pomp uitzet.dierkx36 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:59:
[...]
Is een mod voor :
[edit]
DigitalExorcist schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:25:
[...]
Ja, net even gecheckt, staat gewoon op Modern
Taildragers zijn altijd geneigd 1 kant op te trekken, maar een boost pump die daar invloed op heeft is raar.Kloever schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:30:
[...]
Hier ook op Modern. Merk voornamelijk dat het naar links trekken gebeurt als ik de booster pomp uitzet.
Zal kijken of het bij mij ook zo is.
Wat jullie wel kunnen doen, dit is iets wat ik een paar pagina's terug al postte is dit :
Flight model op legacy zetten en vervolgens een vlucht starten.
Zodra je vlucht begint stoppen (je hoeft het toestel niet op te starten of mee op te stijgen, het gaat er puur omdat msfs die legacy mode laad)
Zodra je de vlucht gestopt heb flight model weer op modern en dan nog eens proberen.
Deze truc heeft bij redelijk wat mensen vreemd gedrag opgelost.
Hij trekt idd wel erg, ook met tailwheel lock.
Het aan of uitzetten van een van de 2 booster pumps maakt bij mij niet uit.
Zag wel dat trim niet werkt op de DC-3...eergisteren wel.
Gaan we weer zoeken en sleutelen

Aanvulling :
Voordeel van een MSFS update : je moet altijd weer dingen gaan uitzoeken
Voor degene die aan het vechten zijn met de 407 :
Maak een apart profiel voor de 407, joystick en rudders
Bij joystick of jet HAT switch waar je normaal trim voor gewone vliegtuigen gebruik doe je nou dit :
:strip_exif()/f/image/MLzUL9LAqVKXSbW5lV2IS2ju.jpg?f=fotoalbum_large)
Die set rotor longitudinal trim is de force release, dus al je getrimd hebt en je drukt die in gaat de 407 op zijn staart staan
Er is ook een rotor trim release/reset, moet kijken wat die doet.
Vervolgens, als je rudder pedals gebruikt of de twist van je joystick :
Normaal doe je met de rudder pedals of twist rudder bedienen.
Ja het werkt met heli's alleen om een 1 of andere manier niet optimaal.
Kwam er net achter dat ze voor de tail rotors van heli's een aparte as hebben gemaakt

Tail rotor ax : deze verbind je dus aan je rudder pedals of twist van je joystick

Heb het net even geprobeerd :
Zelfs zonder de 407 mod van flightsim.to is er nou te vliegen met de 407, zonder dat je constant zit te vechten met het ding
Hoveren is ook zo te doen
Je zit alleen, als je de mod niet gebruikt, wel vast aan die max 85% torq
Om op te stijgen :
1 tik HAT/POV naar voren
1 tik HAT/POV naar links
Klein beetje left rudder/tail rotor ax
Rustig collective optrekken en met de losse hand bij sturen
[ Voor 50% gewijzigd door dierkx36 op 16-11-2022 15:38 ]
Mja twijfel nog of ik 300 euro over heb voor een rudder. Anderzijds, moet hier op hardhouten vloer staan en ik zit op een bureaustoel met wieltjes, dus moet wel iets relatief stevig zijn.djbarney schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:11:
[...]
Ik had toch geen zin om nog veel langer te wachten en heb die crosswind besteldnu (on)geduldig afwachten
@lapino Ga je geen spijt van krijgen. Het is oerdegelijk spul, zeker geen plastic. Ik ben van de Thrustmaster T.Flight naar deze gegaan en is echt een wereld van verschil! Vliegen met deze dingen is puur genieten 😅djbarney schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:11:
[...]
Ik had toch geen zin om nog veel langer te wachten en heb die crosswind besteldnu (on)geduldig afwachten
De twijfel over de prijs had ik ook, maar ik wil inderdaad niet nogmaals een product dat de eerste maanden op zich wel goed werkt, en uiteindelijk toch een mindere kwaliteit heeft. Die virpil heb ik ook bekeken, maar ik heb de MFG Crosswind gekozen omdat het de modulaire approach hiervan mij meer bekoort. Het volledig kunnen aanpassen met demper, verschillende veer spanningen, de verschillende meegeleverde curve modules en de enorme partij positieve reviews en feedback over de bouwkwaliteit hebben mij uiteindelijk overgehaald. Het feit dat ik dan eventueel ook nog andere footplates kan monteren voor bijvoorbeeld Airbus of iets anders, is dan een toffe bonus.
Niet alleen taildraggers, een Cessna 172 doet dat ook. Komt door de propeller die natuurlijk een kant op draait en door de wervelwind meer druk op de linkerkant van het toestel uitoefent. Daardoor moet je altijd rudder naar rechts geven als je opeens gas geeft, met name op de grond.dierkx36 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:12:
Taildragers zijn altijd geneigd 1 kant op te trekken, maar een boost pump die daar invloed op heeft is raar.
Tijdens het normale vliegen wordt het in evenwicht gebracht door een klein vaantje aan de achterkant van de rudder, die precies ingesteld wordt door de monteur tijdens het onderhoud. Daarom mag je daar ook nooit aanzitten.
Ik neem aan dat je doelde op mijn bericht? Ik weet dat het @djbarney was die de MFG (niet Virpil) gekocht heeft, maar jij wilde toch ook wat anders aanschaffen? Ik wilde er alleen maar mee aangeven dat de MFG een uitstekende keuze is.lapino schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:10:
Voor alle duidelijkheid: ik heb deze virpil niet besteld, is iemand anders
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Staan ook weinig reviews online voor die MFG blijkbaar. Misschien gewoon nog paar maandjes doorsparen.
Cartoon Mode Enabled ?alexbl69 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:40:
Heb sinds de laatste update een beetje vreemde contrails...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb dat zo opgelost, kostte nog geen €5 bij de Praxis.lapino schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:45:
Yep. Maar die MFG kost incl taks en verzending ook al 350 euro. Ziet er wel zeer goeie rudder uit maar moet ook nog eens bevestigd worden op een base/stoel. Zou op een gladde vloer nogal makkelijk schuiven. Die Turtle Beach ziet er wel goed uit, kost iets minder (300) en heeft ook 2 verschillende voetsteunen (voor airliners of props). Dus op dat vlak wel compleet maar niet zo 'built as a tank' als die MFG.
Staan ook weinig reviews online voor die MFG blijkbaar. Misschien gewoon nog paar maandjes doorsparen.
:strip_exif()/f/image/GwMw5lp9QPfLFWrJy10VCIUG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had vanmiddag exact hetzelfde (speel via Xbox).alexbl69 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:40:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tijdens de cruise waren het nog normale trails, maar richting approach werd het dit soort Shell-shading trails…
Hier goede uitleg.dierkx36 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:12:
[...]
Taildragers zijn altijd geneigd 1 kant op te trekken, maar een boost pump die daar invloed op heeft is raar.
Zal kijken of het bij mij ook zo is.
1) koppel
2) P-factor
3) gyroscopische precession
4) slipstream effect.
Ik vlieg GA in een echte C172. Pedalen is net zoals de koppeling bij je eerste rijles: erg wennen, maar op een gegeven moment vlieg je op je gevoel gewoon gecoördineerd.
Sinds kort FS2020 gebruiker.
Het lijkt in de verste verte niet op echt vliegen.
Homo sapiens non urinat in ventum
Zo ja, merk je iets aan prestatie winst (lagere frame times ?)
Heb begin van de week een 64GB set DDR5 RAM van G.Skill voor een uitmuntend leuke prijs kunnen scoren in Duitsland.
Het was eigenlijk m'n bedoeling om volgend jaar maart de CPU/moederboord om te gooien als de nieuwe 7xxxX3D CPU's zouden uitkomen, maar jammer genoeg sta ik niet echt bekend om mijn geduld en uitmuntend slimme plannen
Ben nou al een paar avonden benchmarks en reviews WEER aan het nalezen en kijken, maar de enigste CPU die de 5800X3D momenteel lijkt te verslaan in flightsims is de 13900K
Hoor je vaker, X-Plane lijkt veel meer richting het eggie te gaanJan Smit schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:17:
[...]
Hier goede uitleg.
1) koppel
2) P-factor
3) gyroscopische precession
4) slipstream effect.
Ik vlieg GA in een echte C172. Pedalen is net zoals de koppeling bij je eerste rijles: erg wennen, maar op een gegeven moment vlieg je op je gevoel gewoon gecoördineerd.

En bedankt dit had ik net ff nodigJan Smit schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:17:
[...]
Al gemeld bij PMDG?alexbl69 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:40:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Goede, dat zal ik doen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Heb je wel VR geprobeerd? Ik heb ook echt gevlogen (ook 172 onder andere) en ik vond een sim ook nooit vergelijkbaar (hooguit handig voor wat procedurele oefening). Maar met VR is dat toch wel heel erg veranderd. Het voelt nu echt of ik in het vliegtuig zit, behalve dan de beweging.Jan Smit schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:17:
[...]
Klopt, je kan ook zeggen dat motorrijden in de verste verte niet lijkt op autorijden.Jan Smit schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:17:
[...]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Beetje onzin natuurlijk. Het gevoel ontbreekt wellicht, maar je doet in de sim wel degelijk bepaalde skills op. Het instrumentvliegen en procedures kun je uitstekend oefenen. Alleen mis je het fysieke deel.Jan Smit schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:17:
[...]
Hier goede uitleg.
(…)
Geen issues mee, en al meerdere lange vluchten gemaakt (met de A310 vooral).DutchOwnage schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:32:
Die vreemde contrails komen ook voor bij Asobo planes en anderen. Ligt echt aan de SU11 update.
Grafische driver met een issue?
edit: is wel 'used' zie ik nu, afin, afwachten
[ Voor 16% gewijzigd door lapino op 18-11-2022 10:11 ]
Met pedaal wordt( nee is) het gewoon realisticher! Vanaf nu begint het ge controleerde vliegen pas echt!lapino schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:44:
Toch maar de Thrustmaster rudder pedal besteld bij Amazon.de . Blijkbaar beetje 'geluk' gehad met prime en coupon, kost me nu 70 euro. Lijkt me goeie deal, en als die tegenvalt kan ik hem nog tot 31/1 terugsturen. Tijd genoeg om te evalueren dus.
edit: is wel 'used' zie ik nu, afin, afwachten
Jullie hebben gelijk, er zit iets vreemds in de DC-3
Ben m'n vingers nou aan de Dakota aan het branden en al een paar keer gehad dat hij er vandoor ging.
Lijkt een extreme reactie op wind boven een x knoppen
Wat mij opvalt is dat mijn roer niet meer terug gaat naar center (Left/right trigger)
Nu is een keer indrukken (links of rechts) 1 stapje link/rechts, en daar blijft hij dan, ipv dan hij zich weer centreert in het midden.
Is dit een (nieuwe) instelling?
In de instellingen kan ik er niets over vinden (behalve as omdraaien)
Ik kon er verder niets over vinden, dus wellicht ben ik de enige?
Dus ik ben niet gekdierkx36 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:09:
@DigitalExorcist en @Kloever :
Jullie hebben gelijk, er zit iets vreemds in de DC-3
Ben m'n vingers nou aan de Dakota aan het branden en al een paar keer gehad dat hij er vandoor ging.
Lijkt een extreme reactie op wind boven een x knoppen
Vanmiddag eens gaan zoeken naar leuke Blackfriday deals voor Rudders, hopelijk zijn die Logitech ergens goedkoper. Hoop ook op de Honeycomb.
hoop alleen dat het geen vuil/kapotgebruikt spul is gezien 2e hands. je weet nooit bij Amazon. Maar is eigenlijk vooral test om te zien of rudders me bevallen. Zoja dan gaat die terug en investeer ik wel in echt goed spul.appie35 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:05:
[...]
Met pedaal wordt( nee is) het gewoon realisticher! Vanaf nu begint het ge controleerde vliegen pas echt!
Hier had ik het net na opstijgen (Antartica) en vanuit Spanje op +/- 5000 voet : in 1 keer links uit de flank.Kloever schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:53:
[...]
Dus ik ben niet gek...Ik start nu veel zonder de booster pumps, dan lijkt het goed te gaan. Als hij eenmaal goed in de lucht is is het goed, maar 7 van de 10 keer trekt die raar naar links. Getest met en zonder live weather en op verschillende airports i.v.m. verschillende windrichtingen.
Vanmiddag eens gaan zoeken naar leuke Blackfriday deals voor Rudders, hopelijk zijn die Logitech ergens goedkoper. Hoop ook op de Honeycomb.
De booster pumps lijk je trouwens niet echt nodig te hebben, kijk maar eens naar je fuel pressure zonder en met pump :
Met pumps zit je al in het rode.
Cowl flaps gaan trouwens wel uit, maar niet meer in.
En Virpil VPC Ace rudders

Ja graag. Maar dan heb ik ruzie hier thuis. Gaan over 1,5 maand verhuizen. Volgende maand komt er een nieuwe motor en ik denk dat ik straks een NAS ga halen (is nu wat goedkoper). Als ik dit ook nog bestel...dierkx36 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:58:
[...]
Hier had ik het net na opstijgen (Antartica) en vanuit Spanje op +/- 5000 voet : in 1 keer links uit de flank.
De booster pumps lijk je trouwens niet echt nodig te hebben, kijk maar eens naar je fuel pressure zonder en met pump :
Met pumps zit je al in het rode.
Cowl flaps gaan trouwens wel uit, maar niet meer in.
En Virpil VPC Ace rudders
[ Voor 37% gewijzigd door lapino op 18-11-2022 12:36 ]
dat snap ik ( zou ik ook niet willen)lapino schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:55:
[...]
hoop alleen dat het geen vuil/kapotgebruikt spul is gezien 2e hands. je weet nooit bij Amazon. Maar is eigenlijk vooral test om te zien of rudders me bevallen. Zoja dan gaat die terug en investeer ik wel in echt goed spul.
Maar je krijgt bij Amazon gelukkig de gelegenheid om het goed testen. Ik hoor graag je ervaring van de rudder
De WarBrd en Torq pedals zijn puur gericht op heli's die hebben dus niet per pedal nog een as om te remmen (left brake, right brake)lapino schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:30:
Nogal wat verschillende rudders bij Virpil. Waarom/welke kiezen dan? Niet dat Virpil echt op lijstje staat hier, bijna 450 euro incl verzending vind ik toch (te) stevig.
Gezien er voldoende heli's zijn met wielen (AW109, AW139, Chinook, CH/MH-53 etc etc etc) zie ik persoonlijk niet echt het voordeel van dit soort pedalen maar goed ieder zijn ding natuurlijk.
De VPC Ace interceptor is een VPC Ace flight met andere pedaal steunen, en de VPC Ace collection heeft dus allebei die onder pedalen.
Again, ik zie het nut er niet van in maar nogmaals ieder zijn ding.
De Ace flight is voor alle doeleinden ronduit ideaal
Ik kom zelf van Saitek/Logitek pedalen af en echt niet dat er nog iets anders als de VPC Ace flight's komen

1) Veel degelijker als plastic
2) Ijking verloopt niet
3) Je kan instellen (middels veren) hoeveel tegen druk je op je rudder en pedalen hebt
4) (redelijk) makkelijk schoon te maken.
En is het kapot/werkt het niet, mail Virpil maar :
Ze zullen eerst middels mail je proberen te helpen en werkt dat niet stuur je het op en repareren ze het.
Ja het is ontiegelijk duur spul, alleen gaat het wel jaren mee en de service van hun kant is goed

Kan best dat ze volgende week weer een actie hebben, zoveel procent eraf.
Zo ie zo hebben ze acties rond de kerst.
Doet even Virpil mailen om zijn commisie aan te vragen

Offshore landmarks North Sea
meteen weer even ingevuld inderdaad. benieuwd wat er uit komt.cracking cloud schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:08:
Flight sim survey is er weer: https://www.surveymonkey.com/r/flightsimsurvey2022
Vanavond trouwens weer een Dev Q&A sessie op twitch: https://www.twitch.tv/msf...61-4af2-b2e3-0521240f91c9
[ Voor 21% gewijzigd door djbarney op 18-11-2022 17:08 ]
Verwijderd
Gaat het bij jullie trouwens nog altijd met haperingen sinds de laatste update?
https://www.xbox.com/play/media/45JH6U7QJL
Om te huilen... die popup....
Kijk naar de runway lights op 30L
https://www.xbox.com/play/media/BGDDBADCJ2
[ Voor 29% gewijzigd door JimmyNL op 18-11-2022 19:56 ]
[ Voor 16% gewijzigd door cracking cloud op 18-11-2022 20:26 ]
En ook een nieuw concept voor flight sim, de AAU (aircraft & avionics updates). Matt Nishan (van working title) heeft een uitgebreid overzicht laten zien van een groot aantal improvement die we in januari gaan krijgen, met specifiek dus de nadruk op het verbeteren van de meegeleverde vliegtuigen en navigatie units. De CJ4 word vervangen met een compleet nieuwe versie (dus niet alleen de mod, maar alles overhauled en verbeterd), de longitude krijgt een enorme verbetering, de TBM idem. De Garmin 3000/5000 komen ook in januari.cracking cloud schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 20:24:
New Zealand is de volgende world update! (februari 2023)
de ATR komt in maart, hans hartman heeft ook een in depth showcase laten zien van allerlei features en screenshots van hoe het er nu mee staat.
Zeker een aanrader voor iedereen om straks als die beschikbaar is, de VOD op twitch even terug te kijken, want er is echt een hoop langs gekomen.
Oh wow, we hadden het er laatst nog over hier. Ik ben heel erg benieuwd, dit wordt geweldigcracking cloud schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 20:24:
New Zealand is de volgende world update! (februari 2023)
Ook met uitstek een land voor zweefvliegen, er is een luchtgolf door de bergen die tot kilometers omhoog gaat (the wave). De zweefvlieger die hem ontdekt had, was zo hoog gegaan dat hij enkele tenen is verloren omdat die bevroren waren.
[ Voor 30% gewijzigd door GekkePrutser op 18-11-2022 21:44 ]
Orbx NZ meshGekkePrutser schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:42:
[...]
Oh wow, we hadden het er laatst nog over hier. Ik ben heel erg benieuwd, dit wordt geweldigIk vind Nieuw Zeeland een van de mooiste landen ter wereld. En momenteel niet bepaald geweldig representatief in MSFS.
Ook met uitstek een land voor zweefvliegen, er is een luchtgolf door de bergen die tot kilometers omhoog gaat (the wave). De zweefvlieger die hem ontdekt had, was zo hoog gegaan dat hij enkele tenen is verloren omdat die bevroren waren.
Ja klopt maar ook de textures van het terrein zijn best slecht van kwaliteit. Dit kan echt veel beter (ben er echt geweest).
Die mesh is maar 1 klein aspect ervan, ik heb hem wel maar het is zeker geen afdoende oplossing. Niet voor niets dat ze dit ook aanpakken in een WU natuurlijk.
Sowieso vind ik Orbx niet bepaald een kwaliteitsdeveloper, ik vermijd ze tegenwoordig. Maar die mesh heb ik idd wel.
[ Voor 44% gewijzigd door GekkePrutser op 18-11-2022 22:30 ]
Hmm, 'k vind Orbx juist 1 van de beter (zolang het van hun zelf komt), samen met Aerosoft.GekkePrutser schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 22:28:
[...]
Ja klopt maar ook de textures van het terrein zijn best slecht van kwaliteit. Dit kan echt veel beter (ben er echt geweest).
Die mesh is maar 1 klein aspect ervan, ik heb hem wel maar het is zeker geen afdoende oplossing. Niet voor niets dat ze dit ook aanpakken in een WU natuurlijk.
Sowieso vind ik Orbx niet bepaald een kwaliteitsdeveloper, ik vermijd ze tegenwoordig. Maar die mesh heb ik idd wel.
https://orbxdirect.com/product/aerosoft-ebbr-msfs
[ Voor 22% gewijzigd door lapino op 19-11-2022 00:19 ]
Ik lees mee zit op een mooie prijsdrop re wachten.lapino schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 00:17:
Iemand de Brussels Airport al gekocht? Geld waar of is de freeware versie ook al dik ok?
https://orbxdirect.com/product/aerosoft-ebbr-msfs
Edit:
Hebben op dit moment meer mensen melding van connectie problemen?
[ Voor 11% gewijzigd door appie35 op 19-11-2022 11:30 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Maar eens aan de gang gegaan om een oude joystick te koppelen aan de drone camera. Werkt uitstekend.
Maar ik ben ook een oude bug tegengekomen. Als je active pause instelt, dan naar de drone camera gaat. Dan weer terug naar flight mode. Als je dan van active pause afgaat heeft je toestel nul snelheid, gevolg stall en crash...
Daarna maar eens een mooie zweefvlucht gemaakt van Reichenbach naar Munster.
Hier geen probleem. Ik heb toevallig net vandaag een nieuwe m2 nvme 2Tb drive geleverd gekregen die ik uitsluitend voor FS2020 wil gebruiken.Ewivis schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 16:22:
Dacht het laatste weer 'even' te installeren, maar daar downloaden gaat nog steeds zo traag. Was daar nog een workaround voor?
Ipv moven heb ik oude instance van FS2020 gedelete en ben nu alles opnieuw aan het downloaden.
Gaat met zo een 50-60 Mbit/sec (op een ADSL lijn met theortische capaciteit van zo een 75 Mbit).
Dus data komt snel genoeg binnen
PS: Provider is KPN.
(Heb ergens gelezen dat Ziggo, of was het een andere provider??, knijpt)
suc6 met je download
Ik heb er na een volledige clean install van win11 soms toch nog last van. Ook na redownload. Minder dan voorheen maar soms toch echt ferme 'dip' in performance.sbijlsma schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:33:
Tot nu toe draait SU11 prima. Totaal geen stutters meer.
Maar eens aan de gang gegaan om een oude joystick te koppelen aan de drone camera. Werkt uitstekend.
Maar ik ben ook een oude bug tegengekomen. Als je active pause instelt, dan naar de drone camera gaat. Dan weer terug naar flight mode. Als je dan van active pause afgaat heeft je toestel nul snelheid, gevolg stall en crash...
Daarna maar eens een mooie zweefvlucht gemaakt van Reichenbach naar Munster.
https://forums.flightsimu...1-on-xbox-series-x/558435
Xbox, dus lijkt me niet neeDigitalExorcist schreef op donderdag 17 november 2022 @ 21:37:
[...]
Geen issues mee, en al meerdere lange vluchten gemaakt (met de A310 vooral).
Grafische driver met een issue?
Maar goed, afgezien hiervan ben ik echt tevreden met SU11. Ein-de-lijk kan ik ook genieten van de 3rd party airports die ik al zo lang wilde aanschaffen, maar nooit deed omdat 80% ervan voor CTD's zorgde. Dus heb ik er tijdens de sale van vorige week een hele zooi aangeschaft. En geen spijt van
-Brussel
-Ajaccio
-Luque
-Düsseldorf
-Parijs Orly
-Manchester
-Glasgow
-Edinburgh
-Mexico City
-Bogota El Dorado
Nu gewoon telkens tijdens de de wekelijkse sales wat oppikken. Die van IronSim van deze week is niets bijzonders.
[ Voor 9% gewijzigd door DutchOwnage op 19-11-2022 23:55 ]
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc