Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:24
appie35 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 09:30:
Het is dus onmogelijk om van Zell am See met een glider op te stijgen....(te staat op de taxiway)
Alleen ZaS? Ik kan gewoon opstijgen aan de lier. Wel even met de rudder klapperen.

Zweefvliegen in FS is echt mooi, alleen ik weet niet of ik het glijgetal moet geloven, voor mijn gevoel blijf je veel langer in de lucht dan in werkelijkheid. Of zouden ze de thermiek een beetje hebben opgeblazen om het interessanter te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 15:48
lapino schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:41:
[...]

En wat zou ik daarin dan moeten gaan veranderen? Ik die dat bij die drops/stutters, de GPU usage ineens inzakt naar 0.
Dat is nu met deze update weer puzzelen.

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
mv_ak schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:45:
[...]

Alleen ZaS? Ik kan gewoon opstijgen aan de lier. Wel even met de rudder klapperen.

Zweefvliegen in FS is echt mooi, alleen ik weet niet of ik het glijgetal moet geloven, voor mijn gevoel blijf je veel langer in de lucht dan in werkelijkheid. Of zouden ze de thermiek een beetje hebben opgeblazen om het interessanter te maken?
Ik heb de gekochte versie

Op de grasbaan krijg ik een waarschuwing
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8hElWRHlaXc2Kqrok12sa_veb8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jKfC5gVcvxeHYVeLC9El7Kry.png?f=fotoalbum_large

En op de normale baan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPE99bXu5A-vtpAv10DYl1zoM1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1n2HnV7OjHYFC5cj5fYiUrnP.png?f=fotoalbum_large

En ziet er zo uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eg1cUv2W8tVpv25zhEF9v4bsuPc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BrH2oiW3FsOsVtwxbYzjnT7T.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door appie35 op 12-11-2022 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
appie35 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:48:
[...]

Dat is nu met deze update weer puzzelen.
Nu, voor de update had ik het ook af en toe hoor, maar was blijkbaar minder frequent. Kan er nog altijd niet bij dat ik met mijn systeem met zo'n drops zit qua performance. Kan absoluut begrijp dat framerate eens zakt, maar ik heb nu soms dat ik 4sec beeld heb, dan 1sec freeze, dan weer 4sec beeld, dan weer freeze. Is onspeelbaar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
lapino schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:52:
[...]

Nu, voor de update had ik het ook af en toe hoor, maar was blijkbaar minder frequent. Kan er nog altijd niet bij dat ik met mijn systeem met zo'n drops zit qua performance. Kan absoluut begrijp dat framerate eens zakt, maar ik heb nu soms dat ik 4sec beeld heb, dan 1sec freeze, dan weer 4sec beeld, dan weer freeze. Is onspeelbaar zo.
Heb je het nu over VR Hp reverb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Neen, gewoon normale gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:16

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

mv_ak schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 13:45:
[...]

Ik heb alleen die showcase gedaan met de ls-8. Daar was de ridge soaring erg sterk.. had gemiddeld zo'n 6,5m/s stijgen.. :p

Moet nog even een paar normale vluchten doen. Maar ik zou zeggen, vlieg nu even boven Nederland. Als je constant meer dan 0m/s stijgen hebt weet je dat het niet realistisch is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanmorgen echt een hele mooie vlucht EHGG-EKCH met de A310 gedaan .. wat een genot dat ding!

Performance was ineens ook 100% prima. Maar MSFS had DirectX weer op 11 gezet en settings op High waar ik bij een aantal Ultra had. Teruggezet naar wat ik had, wel DX11 aangehouden en performance is beter dan ooit nu. Super strak en geen enkele stutter op approach..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:37

Saven

Administrator

Leuk die laatste gb aan update binnenhalen :')
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qt6KamS.png

man man man

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:44
Bij jullie ook de servers offline? Vanmorgen een klein stukje proberen te vliegen in de heli boven New York wat lastig ging. één keer een helikopter geprobeerd van de grond te krijgen in DCS op de PC van een collega, even wennen weer.

FS start ik net weer op, blijft 'ie zoeken naar een server.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 14:02
pretpik schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:32:
Bij jullie ook de servers offline? Vanmorgen een klein stukje proberen te vliegen in de heli boven New York wat lastig ging. één keer een helikopter geprobeerd van de grond te krijgen in DCS op de PC van een collega, even wennen weer.

Ik heb net nog een rondje Rotterdam Kinderdijk gedaan met de heli.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Als ik met de A310 aan het vliegen ben, kan ik op een gegeven moment de throttle niet meer (met de controller) besturen, en de auto throttle knop zie ik ook nergens in de cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:53
Eerste indruk van deze SU is erg goed. Het zweefvliegen lijkt vrij goed te werken, althans de indruk die ik krijg van de windvlagen, thermiek en geluiden is een grote stap vooruit.
Ook de implementatie van de refresh rate setting lijkt nu meer logisch. Althans, als ik de monitor refresh op 100% zet (is in werkelijkheid 144 Hz) gaat ie naar 30 Hz, dat lijkt laag maar de indruk tijdens pannen is echt smooth nu. Zet ik de refresh op zo hoog mogelijk dan haal ik 45-50 Hz maar dan blijven sommige stukken in het beeld tijdens het pannen achter wat erg stoort. Ik laat hem dus nu op 30 Hz staan.
Ook Innsbruck (orbx) gekocht, mooie ariport en omgeving zeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Nog iets bizar in de nieuwe update. Mijn time-of-flight klopt helemaal niet. Als ik bijv 15min aan het vliegen ben en dan land, dan zegt hij bijv 1min32 sec gevlogen. Heel raar.

Met de sales ORBX Sydney + Kodiak 100 gekocht. Twijfel nog over Innsbruck.

[ Voor 21% gewijzigd door lapino op 12-11-2022 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:04
Nieuwe GPU geïnstalleerd, driver opnieuw geïnstalleerd ennn MSFS blijft crashen zodra je een vlucht begint ;(

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb je toevallig Capture One geïnstalleerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pretpik schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:32:

Tot een paar uur geleden servers offline. Ga ik kijken in de instellingen, staat al het data verkeer bij mij uit 8)7 , heeft de update uitgezet. Aangezet en ben weer online (krijg soms nog wel een melding dat ie af en toe uitvalt, maar komt daarna snel weer vanzelf online)

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
lapino schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:12:
Heb je toevallig Capture One geïnstalleerd staan?
:N nog nooit van gehoord zelfs :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:44
Gameaddict schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:33:
[...]

Tot een paar uur geleden servers offline. Ga ik kijken in de instellingen, staat al het data verkeer bij mij uit 8)7 , heeft de update uitgezet. Aangezet en ben weer online (krijg soms nog wel een melding dat ie af en toe uitvalt, maar komt daarna snel weer vanzelf online)
Ik wilde zojuist hetzelfde schrijven, hier gebeurde hetzelfde 8)7 .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
Hier ook : connected...disconnected...connected...disconnected...connected...disconnected etc etc etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:01
Gameaddict schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:33:
[...]

Is ook een bug van gemeld bij Asobo. Zetten die grappenmakers dan ook nog op 'solved'. Super irritant natuurlijk. Wat er regelmatig gebeurd is dat Asobo denkt dat jij even offline bent terwijl in de meeste gevallen in deze situatie in werkelijkheid zij offline zijn of ergens een data probleempje hebben. Na x aantal seconden heb je dan weer een connectie.

Maar nu komt het, als binnen zeg maar 20 seconden die connectie niet terug komt zetten zij dus doodleuk je Bing data uit. Waanzin. Kijk, als het nu minuten lang is kan ik het begrijpen maar al na 20 seconden clientside de data uitzetten... 8)7

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
*O* CPU bound/limited by main thread oorzaak gevonden, en die van het crashen *O*

Een freeware airport die ik gisteren had gedownload }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
dierkx36 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:02:
*O* CPU bound/limited by main thread oorzaak gevonden, en die van het crashen *O*

Een freeware airport die ik gisteren had gedownload }:|
Tja. Welke? Altijd interessant om weten. Heb mijn community folder ook maar eens leeggemaakt, in de hoop dat het nu wel vlotter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
lapino schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:08:
[...]

Tja. Welke? Altijd interessant om weten. Heb mijn community folder ook maar eens leeggemaakt, in de hoop dat het nu wel vlotter loopt.
Da's een goeie ...'k heb gewoon alle freeware airports die gisteren zijn binnen gehaald weggegooid ...en 't waren er nogal wat :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:38
https://www.nu.nl/buitenl...merikaanse-vliegshow.html

Dan is vliegen op de PC toch een stuk veiliger. Yikes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat m'n C:-schijf waar MSFS stond wat vol begon te lopen heb ik nu met die MSFS Addon Linker toch maar de Community map verplaatst naar een schijf met wat meer ruimte... Even testen of dat werkt.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptjwR3ATbWGWapgHk28HC1uqDbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWcYlTgioPKDkDFkUQV1hkDY.jpg?f=fotoalbum_large

De addon-linker werkt ;) en gelijk de EHGG scenery van Jan Dekker opgehaald. Top spul..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Zoveel verbeteringen de laatste tijd! :+
Met DLSS loopt VR veel beter bij mij. RTX3070 + Quest2 met DLSS op balanced.

Ik vind ook de gliders echt top. Met alle andere vliegtuigen mis ik een soort van uitdaging (ik vlieg casual, meest in VR), maar met gliders heb je continue een uitdaging en voelt haast die luchtstromen. Heel tof.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het al iemand gelukt om het sleepvliegtuig te laten vertrekken? Gelezen dat je een paar keer de rudder moet bewegen, maar werkt bij mij niet. De lier komt wel in beweging (stond alleen verkeerd om, dus werd naar achteren getrokken)

Vind deze update wel een kadootje hoor. DC3, beaver, helicopters en gliders, als het payware zou zijn had ik het allemaal aangeschaft. Al moet ik nog wel even een cursus helicopter vliegen gaan volgen, is toch anders dan in FSX.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
My two cents: Helicopters en gliders hadden al vanaf het begin in een flight simulator moeten zitten. Wat is nu FS zonder heteluchtballon? (zit er alleen in als payware) of Meigs field? (zit er nu met deze update pas in). Ik zie het eerder als een verplichte update om veel mensen tevreden te houden. Helemaal de simmers die 120 euro hebben uitgegeven voor de meest luxe versie.

Hoop nog wel op wat updates hier en daar om wat dingen te repareren zowel aan Asobo kant danwel bij bijvoorbeeld IniBuilds. En er zijn nog steeds zaken die door Asobo niet beschikbaar worden gesteld voor ontwikkelaars. Maar goed we hebben, ik geloof nog zeven jaar voordat de beloofde support weg is mits Microsoft niet eerder de stekker eruit trekt.

Vind trouwens ook dat Microsoft of Asobo wel eens wat devs op de vingers mogen tikken voor de crap die ze op de marketplace gooien. Waarom een systeem bedenken met goedkeuring maar vervolgens wel rommel erop gooien? Voor de centen zodat mensen daarna niks meer kopen? Ook zou ik graag willen zien dat devs verplicht worden om een Xbox versie uit te geven. Het is nu eenmaal een multiplatform ecosysteem. En voor de mensen die zeggen ja maar FS is niet voor de Xbox...zo heeft Microsoft het gepositioneerd in de markt en gepresenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Saybia schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:27:
My two cents: Helicopters en gliders hadden al vanaf het begin in een flight simulator moeten zitten. Wat is nu FS zonder heteluchtballon? (zit er alleen in als payware) of Meigs field? (zit er nu met deze update pas in). Ik zie het eerder als een verplichte update om veel mensen tevreden te houden. Helemaal de simmers die 120 euro hebben uitgegeven voor de meest luxe versie.

Hoop nog wel op wat updates hier en daar om wat dingen te repareren zowel aan Asobo kant danwel bij bijvoorbeeld IniBuilds. En er zijn nog steeds zaken die door Asobo niet beschikbaar worden gesteld voor ontwikkelaars. Maar goed we hebben, ik geloof nog zeven jaar voordat de beloofde support weg is mits Microsoft niet eerder de stekker eruit trekt.

Vind trouwens ook dat Microsoft of Asobo wel eens wat devs op de vingers mogen tikken voor de crap die ze op de marketplace gooien. Waarom een systeem bedenken met goedkeuring maar vervolgens wel rommel erop gooien? Voor de centen zodat mensen daarna niks meer kopen? Ook zou ik graag willen zien dat devs verplicht worden om een Xbox versie uit te geven. Het is nu eenmaal een multiplatform ecosysteem. En voor de mensen die zeggen ja maar FS is niet voor de Xbox...zo heeft Microsoft het gepositioneerd in de markt en gepresenteerd.
Meigs is in het echt al tijdenlang dicht/gesloten/opgeheven.. tot grote ellende van de mensen in Chicago trouwens. Dus logisch dat die er niet in het echt in zat..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
Saybia schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:27:

Een try-before-you-buy systeem, net als DCS :Y
Dat je bijvoorbeeld een week, of 2 weken lang wat mag uitproberen en dat je dan de melding krijgt van "wil je het kopen of niet ?"

Ik ben ervoor want er staat echt VEEL troep op marketplace
Als het een score onder de 4 heeft of van bepaalde developers afkomt kijk ik er al niet eens naar.

En dan nog een aanvulling op die tik op de vingers van de developers :
Verplicht developers DEZELFDE short-cuts/key koppelingen te gebruiken zoals die er al zijn.

Je zit je af en toe gek te zoeken, en sommige key koppelingen slaan helemaal nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Ben wel klaar met addons kopen voor het moment. Die Kodiak 100 toch eens gekocht uit nieuwsgierigheid, Sydney ORBX gewoon omdat ik dat zo'n mooie streek vind en samen met de Piper Arrow III van FJ en de JPL mod voor de C152 kan ik wel even door.

Hoop alleen dat Asobo écht eens werk maakt van performance en (vooral) multicore support, al vrees ik dat dit gewoon aan de bron al niet ok zit en moeilijk aan te passen zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
Gameaddict schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:47:
Is het al iemand gelukt om het sleepvliegtuig te laten vertrekken? Gelezen dat je een paar keer de rudder moet bewegen, maar werkt bij mij niet. De lier komt wel in beweging (stond alleen verkeerd om, dus werd naar achteren getrokken)

Vind deze update wel een kadootje hoor. DC3, beaver, helicopters en gliders, als het payware zou zijn had ik het allemaal aangeschaft. Al moet ik nog wel even een cursus helicopter vliegen gaan volgen, is toch anders dan in FSX.
bij de flight school werkt dat prima, met rudder heen en weer. Daarna geeft het mannetje naast je vliegtuig een zwaai en dan vertrek je

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
dierkx36 schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:56:
[...]

Een try-before-you-buy systeem, net als DCS :Y
Dat je bijvoorbeeld een week, of 2 weken lang wat mag uitproberen en dat je dan de melding krijgt van "wil je het kopen of niet ?"

Ik ben ervoor want er staat echt VEEL troep op marketplace
Als het een score onder de 4 heeft of van bepaalde developers afkomt kijk ik er al niet eens naar.

En dan nog een aanvulling op die tik op de vingers van de developers :
Verplicht developers DEZELFDE short-cuts/key koppelingen te gebruiken zoals die er al zijn.

Je zit je af en toe gek te zoeken, en sommige key koppelingen slaan helemaal nergens op
ja mee eens. Nogal een zooitje. Soms kun je de cockpit niet eens in VR bedienen.

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 14:42

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Dat is treurig nieuws.
Iedereen heeft zijn eigen favoriete vliegtuig, maar wie ooit een B-17 in het echt voorbij heeft zien komen weet wat een bijzonder vliegtuig het is: machtig, gracieus, indrukwekkend. Het dreunen van vier Wright Cyclone R-1820 motoren vergeet je nooit.
Het zijn museumstukken, maar in de lucht is zo'n museumstuk tien keer meer waard dan in een hangar; je bergt de nachtwacht ook niet op in een kluis.
Ik weet niet waarom die P-63 er van bovenaf in dook, maar wat nooit had mogen gebeuren is dat de organisatie toestond om meerdere vliegtuigen tegelijk een ciruit te laten vliegen.
RIP crew.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi helipad in NYC :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RI90nBxirtcWuw9c-_CAhx0B5gk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uBV1fQrH5LxPDsiOuUMqypUR.png?f=fotoalbum_large

En voor een keer dat het vlot ging (eerder waren de servers overbelast, maar ik denk dat NYC al in mijn 50 GB cache zit) gaat mijn camera view nu ineens altijd naar beneden. Ik stop voor vandaag, te veel dingen die fout gaan...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2022 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Voor degene die dus met stotterend beeld/lagging zitten, of in VR met OpenXr toolbox constant de melding krijgen CPU bound/CPU limited

Dacht gisteren dat dit dus door een freeware airport kwam : fout.

Het komt van MSFS zelf :
Zodra je start flying doet gaat het nog goed, alleen zodra je daarna terug gaat naar menu (om bv iets te controleren of VR aan te zetten) en terug in de vlucht is het raak.

Heb nou een paar toestellen geprobeerd, zowel vliegtuigen van MSFS zelf en add-ons en bij allebei gebeurt dit.

Iets in SU11 gooit de CPU voluit of belemmerd de CPU, kan zo niet vinden wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dierkx36 schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:53:
Voor degene die dus met stotterend beeld/lagging zitten, of in VR met OpenXr toolbox constant de melding krijgen CPU bound/CPU limited

Dacht gisteren dat dit dus door een freeware airport kwam : fout.

Het komt van MSFS zelf :
Zodra je start flying doet gaat het nog goed, alleen zodra je daarna terug gaat naar menu (om bv iets te controleren of VR aan te zetten) en terug in de vlucht is het raak.

Heb nou een paar toestellen geprobeerd, zowel vliegtuigen van MSFS zelf en add-ons en bij allebei gebeurt dit.

Iets in SU11 gooit de CPU voluit of belemmerd de CPU, kan zo niet vinden wat...
Bij mij is het opgelost door 'offline' te vliegen (in het menu bij 'data'), dan gaat het wel vlot, al wordt er dan wel gebruik gemaakt van de standaard gebouwen en grond textures. Is volgens mij dus gewoon door overbelasting van de servers door de anniversary update. In dun bevolkte gebieden ook geen last van. Gisteren had ik ook voortdurend de melding dat ik offline was.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2022 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:58:
[...]
Bij mij is het opgelost door 'offline' te vliegen (in het menu bij 'data'), dan gaat het wel vlot, al wordt er dan wel gebruik gemaakt van de standaard gebouwen en grond textures. Is volgens mij dus gewoon door overbelasting van de servers door de anniversary update.
Ga het nog eens proberen.
Gisteren ook gedaan maar toen maakte het hier niks uit, online of offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Kan iemand mij vertellen hoe ik voorkom dat de cpu mijn throttle continue beïnvloed op de A310. Ik kan de auto throttle knop niet vinden of overrullen.

[ Voor 4% gewijzigd door BramViking op 13-11-2022 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Rivanov schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 18:12:
Net even kort in de A310 gezeten. Eindelijk de cockpit tablet optie op de Xbox. 8)

En kort even met de helicopter gevlogen in New York. Kun je die groene flares ook uitschakelen? :?
Tablet heeft geen mogelijkheid om de navigatie te laten zien. Kansloos..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
.

[ Voor 99% gewijzigd door BramViking op 13-11-2022 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 12:33
Inibuilds gaat de texture resolution op de Xbox opschalen d:)b

https://forum.inibuilds.com/topic/6040-a310-xbox/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Mooi!!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:03:
Zoveel verbeteringen de laatste tijd! :+
Met DLSS loopt VR veel beter bij mij. RTX3070 + Quest2 met DLSS op balanced.

Ik vind ook de gliders echt top. Met alle andere vliegtuigen mis ik een soort van uitdaging (ik vlieg casual, meest in VR), maar met gliders heb je continue een uitdaging en voelt haast die luchtstromen. Heel tof.
Bij mij wordt de cockpit wazig bij DLSS, met de Oculus Rift S moet het echt niet waziger worden, want je kan zo al de pixels tellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Zucht...nu zit MSFS vast bij laden, balkje gaat tot +- 80%. Wat een ellende. Ook in 'safe mode' trouwens. Werkte deze morgen nog prima. Enige wat ik heb gedaan is de Kodiak 100 gekocht.

[ Voor 41% gewijzigd door lapino op 13-11-2022 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2022 @ 18:25:
[...]

Bij mij wordt de cockpit wazig bij DLSS, met de Oculus Rift S moet het echt niet waziger worden, want je kan zo al de pixels tellen...
Bij elke setting? Je kunt nog kiezen voor quality, balanced, performance en super performance ofzo.
Het wordt wel iets waziger inderdaad.
Hebben op m'n werk een Quest Pro, zal die binnenkort eens testen ook met FS2020 :*)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Menesis schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:20:
[...]

Bij elke setting? Je kunt nog kiezen voor quality, balanced, performance en super performance ofzo.
Het wordt wel iets waziger inderdaad.
Hebben op m'n werk een Quest Pro, zal die binnenkort eens testen ook met FS2020 :*)
Het is bij allemaal in min of meerdere mate, maar ik gebruik nu TAA, de prestaties daarmee vind ik ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:58:
[...]
Bij mij is het opgelost door 'offline' te vliegen (in het menu bij 'data'), dan gaat het wel vlot, al wordt er dan wel gebruik gemaakt van de standaard gebouwen en grond textures. Is volgens mij dus gewoon door overbelasting van de servers door de anniversary update. In dun bevolkte gebieden ook geen last van. Gisteren had ik ook voortdurend de melding dat ik offline was.
Okay heb het uitgeprobeerd :
Ook in offline CPU limited/CPU bound (20+ ms)
Vervolgens community map hernoemd, en weer MSFS op gestart (offline) = nog steeds CPU limited/CPU bound maar wel minder (11/12+ms)

Vervolgens van TAA naar DLSS gegaan, met de community map terug geplaatst.
Weer CPU bound/CPU limited (15/16 ms) met een FPS 70 tegen de 80.

Snap er even niks meer van :
Met de vorige GPU eergisteren nergens last van (3090) en nu met de nieuwe GPU (4090) dit 8)7

Zou leuk zijn als je ook eens een keertje, ik weet niet ... kan vliegen ?? in plaats van maar problemen zoeken/oplossen :/

edit:
Nog een laatste poging gedaan :
MSFS op DLSS Quality
Online met live weather, Bingy en photo
Community map terug gezet, alles.

CPU limited/CPU bound tussen de 12 en 17ms (snap eigenlijk het probleem niet want als je in developer modus kijkt zit je ook constant op de 14/15 maar goed)
70 tot 75 fps.

Lijkt goed te gaan nou, en ik werd ook niet offline getrapt...

[ Voor 14% gewijzigd door dierkx36 op 13-11-2022 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Voor mij is de A310 op dit moment gewoon niet te gebruiken. Telkens als ik met dat ding vlieg kan ik er niet voor zorgen dat AP niet aan de throttle komt, en het vervolgens blokkeert voor handmatige input. Ook al schakel ik het uit (zowel op de dashboard en op rode knop aan de zijkant van de throttle). Niemand die het weet?

[ Voor 17% gewijzigd door BramViking op 13-11-2022 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Zijn er terug server issues of zo? Voor zover ik heb gelezen zou traag opstarten daaraan liggen, is echt niet te doen. Daarnet getimed, duurde pakweg 15min om op te starten. Ingame is het ok. Draai spel vanaf een M.2 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:04

Jrrri

Simulant

Er zijn wel server issues volgens mij, telkens meldingen dat ik offline ben. Data stond na de update ook uit hier, ik miste al zoveel dingen.

Oh en baro... 29.92 vanmiddag bij vertrek uit Rotterdam? Ik had 1022 hPa in de tuin (15 km van RTHA) = 30.18 inHg. Gaat ook nog niet goed.

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dierkx36 schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:58:
[...]

Lijkt goed te gaan nou, en ik werd ook niet offline getrapt...
De meeste simmers hebben intussen de download binnen? :) Het is een grote download waar heel wat aandacht voor was, daarom kan ik me voorstellen dat deze update een grotere impact had dan vorige updates. Ik heb beslist om pas over enkele dagen opnieuw te vliegen. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2022 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Jrrri schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:44:
Er zijn wel server issues volgens mij, telkens meldingen dat ik offline ben. Data stond na de update ook uit hier, ik miste al zoveel dingen.
Vind het gewoon raar dat 1e opstart van de sim zo enorm traag gaat omdat er server issues zouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:52:
[...]

Vind het gewoon raar dat 1e opstart van de sim zo enorm traag gaat omdat er server issues zouden zijn?
Bij mij gaat de opstart tot het menu nu veel vlotter dan voor de update. Anders gebeurde er een minuut niets en zag je dan pas het laadscherm, dat heb ik nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Hier duurt het nu tot 15min of meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:04

Jrrri

Simulant

BramViking schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:12:
Voor mij is de A310 op dit moment gewoon niet te gebruiken. Telkens als ik met dat ding vlieg kan ik er niet voor zorgen dat AP niet aan de throttle komt, en het vervolgens blokkeert voor handmatige input. Ook al schakel ik het uit (zowel op de dashboard en op rode knop aan de zijkant van de throttle). Niemand die het weet?
Ik heb hier ruzie met m'n oude joystick. Hij begint al in reverse, erg irritant.

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:35
Jrrri schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:10:
[...]

Ik heb hier ruzie met m'n oude joystick. Hij begint al in reverse, erg irritant.
Dat kan je uitzetten op die ingame tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:28
Nou ik kan er nog niet heel gelukkig van worden, dit is de eerste update op de XSX waarvan ik denk dat het serieus broken is nu.. De heli's zijn niet te doen, vooral de Bell. In alle mogelijke assistance opties heb ik geprobeerd aan en uit te vliegen maar het blijft praktisch onbestuurbaar. Als ik héél voorzichtig mijn collective aanpas en wat meters omhoog maak begint de heli meteen te spinnen. Probeer je dat te compenseren dan lukt dat, maar je kunt niet zien hoeveel je compenseert. Probeer je vervolgens terug te compenseren dan resulteert dit juist in een extra spin de kant op die je al ging. Heel raar. Als ik het dan toch voor elkaar krijg rechtdoor te vliegen dan hangt de heli altijd zijdelings schuin en niet zo een beetje ook. Je vliegt dan zegmaar naar linksvoor of rechtsvoor, diagonaal gepositioneerd. Het is een grote rommel. Bij forward pitch los overcompenseert de heli meteen in een spin naar rechts of erger nog een soort achterwaartse salto waar je vervolgens niet meer uitkomt.

Daarbij lijkt de switch tussen cursor en free-look kapot.

En in gliders doet de controller helemaal niets meer, geen enkele input. Vet jammer, zo slecht heb ik het nog niet eerder meegemaakt op de XSX na een update.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
JimmyNL schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:20:
Nou ik kan er nog niet heel gelukkig van worden, dit is de eerste update op de XSX waarvan ik denk dat het serieus broken is nu.. De heli's zijn niet te doen, vooral de Bell. In alle mogelijke assistance opties heb ik geprobeerd aan en uit te vliegen maar het blijft praktisch onbestuurbaar. Als ik héél voorzichtig mijn collective aanpas en wat meters omhoog maak begint de heli meteen te spinnen. Probeer je dat te compenseren dan lukt dat, maar je kunt niet zien hoeveel je compenseert.
Dit klinkt precies zoals een heli werkt :) Aan de collective trekken geeft extra drag op de rotor dus meer draaimoment op het toestel, dat moet je extra compenseren met de voeten.

Zo 'simpel' als een goed getrimd vliegtuig werkt, zo verrekte lastig is een heli. Een piloot die ik ken die beide kan, noemde heli vliegen als het balanceren op een bowlingbal (en dan met name het hoveren, daar hadden we het over).

Maar idd met een auto-voeten assistance moet het een stuk makkelijker zijn. Zoals het ook in X-Plane werkt als je geen rudder hebt aangesloten. Ik ben nu wel benieuwd, heb nog geen tijd gehad om het met MSFS te proberen.

Al ben ik vooral benieuwd naar de zwevers want dat is voor mij toch echt het ultieme vliegen <3

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 14-11-2022 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Menesis schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:17:
[...]
ja mee eens. Nogal een zooitje. Soms kun je de cockpit niet eens in VR bedienen.
Inderdaad, toen VR Controller bediening net uit was, was dat wel te vergeven (dit kwam pas in een latere update na de VR ondersteuning!). Nu niet meer. Ze hebben lang genoeg de tijd gehad.

Zoals de Edgeley Optica bijvoorbeeld van Orbx. Buiten dit een prima toestel, normaal is Orbx ook prima kwaliteit maar hier hebben ze echt een steekje laten vallen.

[ Voor 46% gewijzigd door GekkePrutser op 14-11-2022 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:32:
[...]

Zo 'simpel' als een goed getrimd vliegtuig werkt, zo verrekte lastig is een heli. Een piloot die ik ken die beide kan, noemde heli vliegen als het balanceren op een bowlingbal (en dan met name het hoveren, daar hadden we het over).
Waarom wordt dit niet computergestuurd gecompenseerd, zodat heli's even gemakkelijk zijn dan drones - of zoals heli's in shooters (Far Cry, Ghost Recon,...). De collective om te stijgen/dalen, de stick om op gelijke hoogte van richting te veranderen en de pedalen enkel om te roteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2022 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2022 @ 07:44:
[...]

Waarom wordt dit niet computergestuurd gecompenseerd, zodat heli's even gemakkelijk zijn dan drones - of zoals heli's in shooters (Far Cry, Ghost Recon,...). De collective om te stijgen/dalen, de stick om op gelijke hoogte van richting te veranderen en de pedalen enkel om te roteren.
Is er al , soort van : SAS (Stability Augmention System)
Diverse heli's hebben dit, waar onder de 407 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyNL
GekkePrutser schreef op maandag 14 november 2022 @ 00:32:
[...]

Dit klinkt precies zoals een heli werkt :) Aan de collective trekken geeft extra drag op de rotor dus meer draaimoment op het toestel, dat moet je extra compenseren met de voeten.

.... <3
Het gaat mij ook niet om over hoe natuurgetrouw de vliegeigenschappen van de heli zijn, nogmaals ik bouw en vlieg zelf rc, zonder hulpjes in de flightcontroller, dus ik begrijp het prima, maar de controls en reactie op de input zijn helemaal out of control. Maar inmiddels verneem ik op het Asobo forum dat ik niet alleen ben, er is inderdaad van alles mis en voornamelijk met de Bell. Er wordt hard aan gewerkt ;-).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
De 407 is een samenwerking tussen Microsoft en Nemeth Design : Nemeth Design heeft heli's gemaakt voor FSX en P3D.
Zowel Nemeth als Microsoft heeft 0 ervaring met het ontwikkelen van heli's op deze manier : gevalletje learning curve :)

Asorbo/Microsoft zou er toch niet verkeerd aan doen om met ontwikkelingen van vliegtuigen/heli's mensen te vragen om te helpen die gecertificeerd zijn op dat model... oftewel zoals veel developers van X-Plane en DCS het doen.

Als je bij DCS naar de Apache kijkt, hier hebben ze een paar oud piloten en een piloot/gunner aan mee geholpen.
Chinook van X-Rotors voor X-Plane : 2 of 3 oud piloten en 1 of 2 oud crewchief/loadmasters.

Wij zitten te piepen of een schakelaartje die niet werkt, zou je de response van die mensen moeten lezen (wat je kan lezen dan) :')

Maak in beta een gesloten kant voor het testen van vliegtuigen/heli's, gooi een verzoek om hulp van oud piloten op het forum, en er gaan er best wel wat zijn die met alle liefde willen helpen :Y

Iedereen heeft er profijt van op deze manier :)

[ Voor 13% gewijzigd door dierkx36 op 14-11-2022 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Challenge voor FS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Zelfs op schiphol is personedels te kort

Wie tilt mijn zwever even op?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/328MMSvWitGHG4B41diQKX5bkB4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jVammueKzulMh6EfRCwbx3eY.png?f=fotoalbum_large

Zelfs bij de training niet meer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAYdilPlqU1PV25ZHeAQQVf1Ntg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nk7atgxSSGBvxSqegNao3joT.png?f=fotoalbum_large

p.s let niet op mijn beeld verhouding

Edit 2 : start nu eens met een lege community folder
Edit 3 : Dat helpt!

[ Voor 37% gewijzigd door appie35 op 14-11-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Voor degene met vreemd vlieg gedrag met heli's, kwam deze net tegen op helisimmers.com :

Het vluchtmodel veranderen naar legacy, en vervolgens een vlucht starten. (je hoeft niet op te starten of te vliegen, het gaat erom dat msfs het vluchtmodel laad)
Zodra de vlucht geladen is, de vlucht stoppen en flight model (terug) veranderen naar modern.

Vervolgens kan je een vlucht laden en zou het vlieg gedrag "normaler" moeten zijn :)

Vanochtend weer de hele tijd met MSFS bezig geweest :
- Op alle airports static airplanes veranderd naar non-static
(gebruik nou FBW real time voor vluchten)
- Vervolgens alle add-ons controleren, kom je er vervolgens achter dat je 2* KBUR het geinstalleerd (snap niet dat addons linker dit niet heeft gezien maar goed) v1 van KBUR, die niet meer te gebruiken is en v2.
Allebei weggehaald en alleen v2 geinstalleerd.

Net effe snel gevlogen in Griekenland :
CPU zit nu tussen de 11 en16ms met tussen de 60 en 90 fps :9 in VR (dit is met DLSS op quality)
Geen stotteren meer en zo goed al vloeiend beeld in VR *O*

Nu alleen nog een keer zien uit te vinden hoe je kan voorkomen dat voorwerpen/scenery ineens recht voor je neus op plopt.

Begin een beetje X-Plane 9/10/11 trauma's hiervan te krijgen : 1 uur vliegen is 3 dagen problemen oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
dierkx36 schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:43:
Voor degene met vreemd vlieg gedrag met heli's, kwam deze net tegen op helisimmers.com :

Het vluchtmodel veranderen naar legacy, en vervolgens een vlucht starten. (je hoeft niet op te starten of te vliegen, het gaat erom dat msfs het vluchtmodel laad)
Zodra de vlucht geladen is, de vlucht stoppen en flight model (terug) veranderen naar modern.

Vervolgens kan je een vlucht laden en zou het vlieg gedrag "normaler" moeten zijn :)

- Vervolgens alle add-ons controleren, kom je er vervolgens achter dat je 2* KBUR het geinstalleerd (snap niet dat addons linker dit niet heeft gezien maar goed) v1 van KBUR, die niet meer te gebruiken is en v2.

CPU zit nu tussen de 11 en16ms met tussen de 60 en 90 fps :9 in VR (dit is met DLSS op quality)

Nu alleen nog een keer zien uit te vinden hoe je kan voorkomen dat voorwerpen/scenery ineens recht voor je neus op plopt.

Begin een beetje X-Plane 9/10/11 trauma's hiervan te krijgen : 1 uur vliegen is 3 dagen problemen oplossen
Ik dacht dat ik dit truukje ook kon toepassen op

Het zweefvliegtuig LS8-18 met deze kan ik niets ook niet als ik op hoogte start het gaat gelijk in een tol/stall Ook oipstijgen van de grond lukt niet (zelfs na alle controlls los gekoppeld te hebben ) Met het andere zweefvliegtuig heb ik nergens last van

T wordt steeds vreemder
Bovenstaande heb ik toegepast ook bij de zwever maar zonder resultaat!

Hebben er meer last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:14

djbarney

XBL: DeejayBarney

ik had helaas ook issues met de sim, gisteren nog een goede vlucht gehad met de fenix a320, en vandaag wil de sim in het geheel niet meer opstarten. uninstall & re-install dan maar.. gelukkig lijken de server download snelheden prima in orde voor mij, gemiddeld tussen de 300 en 400mbit (op een 600mbit lijn mag ik dan niet klagen).. werd ook wellicht wel n keer tijd om te reinstallen, want dat heb ik al zeker een jaar niet meer gedaan en af en toe eens schoon schip maken kan ook geen kwaad :)

Performance was eigenlijk met de laatste updates meer dan prima hier, dus ik hoop dat daar niet al te veel verandering in komt.

Met fsltl was ik inderdaad ook bezig geweest, maakt het toch een stuk levendiger qua model matching met real world. moet nog wel even op zoek naar de ideale configuratie voor mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
appie35 schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:14:
[...]

Ik dacht dat ik dit truukje ook kon toepassen op

Het zweefvliegtuig LS8-18 met deze kan ik niets ook niet als ik op hoogte start het gaat gelijk in een tol/stall Ook oipstijgen van de grond lukt niet (zelfs na alle controlls los gekoppeld te hebben ) Met het andere zweefvliegtuig heb ik nergens last van

T wordt steeds vreemder
Bovenstaande heb ik toegepast ook bij de zwever maar zonder resultaat!

Hebben er meer last van?
Is de LS8-18 van Asorbo/MS of van een addon developer ?

Zag namelijk dat er redelijk wat addon vliegtuigen niet goed werken, er zullen sinds vrijdag wel weer heel wat developers aan het vloeken zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
dierkx36 schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:22:
[...]

Is de LS8-18 van Asorbo/MS of van een addon developer ?

Zag namelijk dat er bij redelijk wat addon vliegtuigen die niet goed werken, er zullen sinds vrijdag wel weer heel wat developers aan het vloeken zijn :+
Deze zit standaard in het pakket????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
appie35 schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:23:
[...]

Deze zit standaard in het pakket????
Okay, wist ik niet, ben nog niet tot de zweefvliegers gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
dierkx36 schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:24:
[...]

Okay, wist ik niet, ben nog niet tot de zweefvliegers gekomen.
Sorry met die vraagtekens bedoel ik dat ik nu ook aan mijn eigen twijfel. Ik heb ooit wel een keer een zwever gedownload maar mijn Community folder is leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
appie35 schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:27:
[...]

Sorry met die vraagtekens bedoel ik dat ik nu ook aan mijn eigen twijfel. Ik heb ooit wel een keer een zwever gedownload maar mijn Community folder is leeg.
Dan is het er idd 1 van Asorbo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:35
Gameaddict schreef op zondag 13 november 2022 @ 12:47:

Dat met die lier achteruit heb ik ook meegemaakt. Best heftig. Dit komt vooral voor bij addon scenery, daar wil men nog wel eens de runway starting points hebben omgedraaid. Dat gebeurt zelfs bij commerciele addons.
LOIJ is er zo een bijvoorbeeld.
Sleepvliegtuig werkt bij mij prima. Je moet iig de battery aan hebben en dan met je rudder een keer flink heen en weer bewegen. Als het goed is begint dat ventje die naast de vleugel staat dan te zwaaien naar het vliegtuiig dat 'ie mag.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanmorgen de A310 aangezwengeld voor m'n eerste volledige transatlantische vlucht in MSFS.. met de A310 van EHAM naar KBOS! Ingeladen en aan het bijhouden met LittleNavMap en ondertussen op m'n werklaptop naast m'n MSFS-PC gewoon aan het werk..

Om 8.15 uur begonnen met de vlucht en nu 80nm voor BUDAR. Dus bijna vasteland in zicht.. nog een paar uurtjes.. (en gewoon op de normale AP.. niks geen AI Pilot of zo). Mooi aan het cruisen op FL340 nu.

EDIT: Ja ik ben al wel eerder de Atlantische overgestoken, zelfs een vlucht rond de wereld gemaakt in een hele hoop etappes, maar dat was met de CJ4 en een hoop tussenlandingen van Canada, Groenland, IJsland etc.

[ Voor 19% gewijzigd door DigitalExorcist op 14-11-2022 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
dierkx36 schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:43:

Geloof het of niet maar het werkt ik heb de pc eens opnieuw gestart Controllers aangekoppeld en...

Laat maar het gaat al weer helemaal mis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Kan iemand aangeven wat de specifieke verschillen zijn tussen modern en legacy? Ik vlieg sinds de start op legacy maar dat koos ik vooral omdat dat het meest 'echt' klonk. Daarna nooit meer naar omgekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 14:35
JimmyNL schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:52:
Kan iemand aangeven wat de specifieke verschillen zijn tussen modern en legacy? Ik vlieg sinds de start op legacy maar dat koos ik vooral omdat dat het meest 'echt' klonk. Daarna nooit meer naar omgekeken.
Modern, Daarbij word de physics echt berekend aan de hand van wiskundige modellen, Legacy is een .cfg bestand die verteld hoe het vliegtuig zich ongeveer gedraagd en stamt nog uit de tijd van FS98, FS00, FS02, FS9, en FSX

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRv7JhSlW3tZf3PBvCBE-q1mMeE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JXJfyt8Rzkw1wZIHK3LBQGLd.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9KSu7IwOHzXkk7A_WbkgnJ-fPs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aMbpV8sbGkHFxyeTgumaDLmG.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUa2pmuBx5MgITJgHNftFJSPDnU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LRyHdGzq21U8DswNNBItkWUE.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVMA4MqhBlEjfhL9TJp_0U9XF3Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/i6meGveU2SthATDei94V6Cer.png?f=fotoalbum_tile

YouTube: MSFS (Microsoft Flight Simulator 2020) : Landing at KBOS 22L in the ...

Yesss. 8 uur onderweg geweest maar we zijn er! EHAM-KBOS !

[ Voor 7% gewijzigd door DigitalExorcist op 14-11-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:35
Echt heel nice dat die gratis is en prima kwaliteit. Had alleen denk ik liever de A300 gezien, want daar vliegen er nog wat meer van rond. Je hoeft de anti ice niet aan te doen als er geen visible moisture is ook al is de TAT <10 trouwens. Bespaart je weer wat peut en levert een paar 100ft extra descend rate op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
DigitalExorcist schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:33:
Vanmorgen de A310 aangezwengeld voor m'n eerste volledige transatlantische vlucht in MSFS.. met de A310 van EHAM naar KBOS! Ingeladen en aan het bijhouden met LittleNavMap en ondertussen op m'n werklaptop naast m'n MSFS-PC gewoon aan het werk..

Om 8.15 uur begonnen met de vlucht en nu 80nm voor BUDAR. Dus bijna vasteland in zicht.. nog een paar uurtjes.. (en gewoon op de normale AP.. niks geen AI Pilot of zo). Mooi aan het cruisen op FL340 nu.

EDIT: Ja ik ben al wel eerder de Atlantische overgestoken, zelfs een vlucht rond de wereld gemaakt in een hele hoop etappes, maar dat was met de CJ4 en een hoop tussenlandingen van Canada, Groenland, IJsland etc.
De A310 is bagger met de AT dat telkens aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Hoe lang duurt opstarten van jullie MSFS na de update? Is hier makkelijk tussen 8min en 10min. Heb al vanalles geprobeerd. Game zelf (niet de content) opnieuw geïnstalleerd, lege community folder, met en zonder internet... Niets blijkt te helpen, voorheen was dit +-3min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:41:
[...]

De A310 is bagger met de AT dat telkens aangaat.
Dat gaat ie niet, maar ok…. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:42:
Hoe lang duurt opstarten van jullie MSFS na de update? Is hier makkelijk tussen 8min en 10min. Heb al vanalles geprobeerd. Game zelf (niet de content) opnieuw geïnstalleerd, lege community folder, met en zonder internet... Niets blijkt te helpen, voorheen was dit +-3min.
Behoorlijk vlot! Lijkt aanzienlijk sneller dan voorheen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Dacht van, ik ga wat stroom besparen en Flight Simulator via xCloud spelen maar ziet er niet uit met een avond vlucht. Heb het maar naar overdag gezet. :p

Verder lijkt de AI piloot gefixt te zijn met de update! Ben benieuwd! Gelukkig is het van London Heathrow naar Rotterdam nu. :) edit: ah nee. het vliegt nog steeds zoals het wil maar de ATC slaat dan noet op hol dan.

[ Voor 19% gewijzigd door polopolo150 op 14-11-2022 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
DigitalExorcist schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:02:
[...]

Dat gaat ie niet, maar ok…. 🤔
Dat gaat het wel. Kan er een filmpje van maken als je wil en anderen constateren dat ook.
https://forums.flightsimu...turning-it-self-on/556561

Acties:
  • 0 Henk 'm!
upclocker schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:35:
[...]

Echt heel nice dat die gratis is en prima kwaliteit. Had alleen denk ik liever de A300 gezien, want daar vliegen er nog wat meer van rond. Je hoeft de anti ice niet aan te doen als er geen visible moisture is ook al is de TAT <10 trouwens. Bespaart je weer wat peut en levert een paar 100ft extra descend rate op. ;)
Ja dat bedacht ik me ook wat aan de late kant 🤔 “oh ja… geen wolken…. Dan kan ie wel uit”. Mja, dat krijg je als je tussentijds ook gewoon aan het werk bent.

Vlak vóór het filmpje kwam ik er ook achter dat ik 1 waypoint verkeerd ingevoerd had en m’n Busje rustig nog een uurtje naar het noorden wilde doorvliegen. Dus snel maar even de FMC aangepast en een stukje van de approach eruit gehaald om goed uit te komen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!
polopolo150 schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:03:
Dacht van, ik ga wat stroom besparen en Flight Simulator via xCloud spelen maar ziet er niet uit met een avond vlucht. Heb het maar naar overdag gezet. :p

Verder lijkt de AI piloot gefixt te zijn met de update! Ben benieuwd! Gelukkig is het van London Heathrow naar Rotterdam nu. :)
De AI Pilot heb ik regelmatig aangehad op vluchten langer dan 4 uur… ideaal, die deed het al een tijdje weer heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:04:
[...]

Dat gaat het wel. Kan er een filmpje van maken als je wil en anderen constateren dat ook.
https://forums.flightsimu...turning-it-self-on/556561
Wauw 2 mensen die het zien 😑 maar goed, ik zal het van de week nog maar eens proberen. Ik had een klein issue met m’n flight plan en bleek m’n TOD al voorbij te zijn, heb toen de AT uit gehad om zelf even de snelheid te reguleren en gecontroleerd te dalen, dat ging probleemloos…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
DigitalExorcist schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:09:
[...]

Wauw 2 mensen die het zien 😑 maar goed, ik zal het van de week nog maar eens proberen. Ik had een klein issue met m’n flight plan en bleek m’n TOD al voorbij te zijn, heb toen de AT uit gehad om zelf even de snelheid te reguleren en gecontroleerd te dalen, dat ging probleemloos…
Wauw de update is nog maar net uit. Wauw het is gepost in het Xbox gedeelte, van dat forum. De meesten spelen niet op de Xbox en maken geen gebruik van de A310. Ding wordt amper gebruikt als ik aan het vliegen ben. Het punt is dat anderen het ook geconstateerd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:24
Nostalgie. Flight simulator 1 tussen de lijntjes landen. En het draaide op een IBM PC van toendertijd dik 20k gulden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Menesis schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:16:
[...]
bij de flight school werkt dat prima, met rudder heen en weer. Daarna geeft het mannetje naast je vliegtuig een zwaai en dan vertrek je
Bij de flight school werkte die bij mij inderdaad ook. Daarna een ander willekeurig vliegveld geprobeerd en daar werkte het nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allard schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:36:
[...]

Dat met die lier achteruit heb ik ook meegemaakt. Best heftig. Dit komt vooral voor bij addon scenery, daar wil men nog wel eens de runway starting points hebben omgedraaid. Dat gebeurt zelfs bij commerciele addons.
LOIJ is er zo een bijvoorbeeld.
Sleepvliegtuig werkt bij mij prima. Je moet iig de battery aan hebben en dan met je rudder een keer flink heen en weer bewegen. Als het goed is begint dat ventje die naast de vleugel staat dan te zwaaien naar het vliegtuiig dat 'ie mag.
Payware LOIJ was het toevallig ook bij mij, zal het inderdaad geweest zijn. Hoop dat ze dat wel aanpassen, heb de indruk dat dat soort dingen bij de payware addons nogal eens blijven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lapino schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:42:
Met alle addons soms wel eens 20-30 minuten voordat ik het menu krijg, ga altijd tijdens die tijd maar even wat anders doen. MSFS staat hier ook op een 2TB harddisk, is dus deels te verklaren. Dit was overigens ook al voor deze update zo. Overigens zegt de opstarttijd me niet zoveel, dit is van zoveel factoren afhankelijk.

Maar denk dat het nu ook veel server gerelateerd is hoor, gaat na een paar weken vanzelf weer beter, is namelijk altijd na een update. Flight simulator reageert dan soms ook niet in taakbeheer, internet verkeer valt stil, videokaart gebruik zakt terug naar 0%. Gisteren gebeurde dit heel vaak. Het gebeurt niet alleen ingame of ook tijdens opstarten van MSFS, maar ook in de world map. Lijkt wel of ie dan bepaalde data niet binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Tja, kan best maar voorheen startte dit ding op in zo'n 2 à 3 min (ook na update11), en sinds gisteren altijd rond 9 min nodig. Sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Een tip voor de connectieproblemen is de Google maps mod tijdelijk te gebruiken.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Pagina: 1 ... 292 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc