Ik zit met precies het zelfdeDeNachtwacht schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:15:
[...]
we hebben het hier over een 3080 die nog nooit problemen heeft gehad op 4K... nu zijn er ineens problemen op 720P, ik denk niet dat een low power mode hier van toepassing is.
Wat je wel kunt doen (of juist niet moet doen is de windows 22H2 update installeren.
Verder heb ik ook na de laatste sim update prestatie verslechtering ook met een 3080 Heb jij toevalig ook een AMD proccessor?
EDIT: krijg net deze update binnen
22H2 for x64 gebaseerde systemen (KB5019509)
[ Voor 7% gewijzigd door appie35 op 24-10-2022 11:46 ]
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Ja, ook een AMD processor hier en idd naar 22H2 overgestapt. Voor de duidelijkheid; het is dus niet ‘minder’ prestaties, maar gewoon onbruikbare prestaties.appie35 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:43:
[...]
Ik zit met precies het zelfde
Wat je wel kunt doen (of juist niet moet doen is de windows 22H2 update installeren.
Verder heb ik ook na de laatste sim update prestatie verslechtering ook met een 3080 Heb jij toevalig ook een AMD proccessor?
EDIT: krijg net deze update binnen
22H2 for x64 gebaseerde systemen (KB5019509)
youtube.com/@hisrep
Is helaas (wederom) een bekend probleem: Windows 11 22H2 apparently causing performance issue on AMD Ryzen 7000 CPUsDeNachtwacht schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:27:
[...]
Ja, ook een AMD processor hier en idd naar 22H2 overgestapt. Voor de duidelijkheid; het is dus niet ‘minder’ prestaties, maar gewoon onbruikbare prestaties.
Je zou bijna gaan denken dat Microsoft dit expres doet. Is niet bepaald de eerste keer dat dit gebeurt.
Als 'oplossing' kun je extra cores en SMT uitzetten. Je haalt dan niet het maximale uit de CPU, maar het zal in ieder geval weer werkbaar zijn.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Bedankt ik ga smt eens uitzettenalexbl69 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:36:
[...]
Is helaas (wederom) een bekend probleem: Windows 11 22H2 apparently causing performance issue on AMD Ryzen 7000 CPUs
Je zou bijna gaan denken dat Microsoft dit expres doet. Is niet bepaald de eerste keer dat dit gebeurt.
Als 'oplossing' kun je extra cores en SMT uitzetten. Je haalt dan niet het maximale uit de CPU, maar het zal in ieder geval weer werkbaar zijn.
Heb je dat echt nodig als je eigenlijk alleen maar IFR vliegt? Doe voornamelijk airline tripjes met PMDG 737. En het is iets van 12GB is dat extra op de installatie of vervangt hij een deel omdat het een update is?
Nee hoor Het ziet er alleen minder uit! Ik heb zelf ook japan en australie niet geinstalleerd.Remco Tr schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:02:
Vraagje die world updates bv Belgie Frankrijk Nederland.
Heb je dat echt nodig als je eigenlijk alleen maar IFR vliegt? Doe voornamelijk airline tripjes met PMDG 737. En het is iets van 12GB is dat extra op de installatie of vervangt hij een deel omdat het een update is?
Volgens mij beantwoord je je eigen vraag enigszins. Maar weet ik veel waar jij je grens legt qua visuele aspecten... Dus vullen we 'm even voor je in.Remco Tr schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:02:
Vraagje die world updates bv Belgie Frankrijk Nederland.
We hebben 3 gegevens, nee, scenario's:
1. Je kan die 12GB absoluut nergens meer kwijt, je HD zit vol.
Advies, stop de persen, absoluut niet binnenhalen!!!
2. Je zit op een inbel verbinding die goud geld kost.
Advies, stop de persen, stop eventueel zelfs met spelen, absoluut niet binnenhalen!!!
3. Je geeft niet om sceneries en eye-candy.
Advies, niet doen.
Anders, gewoon doen, who cares.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
O, en alle updates en extra's geïnstalleerd, heb de pro versie.
[ Voor 24% gewijzigd door JantjeKoud op 25-10-2022 00:40 ]
Neem aan dat de meesten van ons wel regelmatig boven ons eigen land te vinden zijn. Maar als je nooit aan de andere kant van de wereld komt kan het een overweging zijn om die packs niet te installeren.cbr600f4i schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:01:
[...]
Volgens mij beantwoord je je eigen vraag enigszins. Maar weet ik veel waar jij je grens legt qua visuele aspecten... Dus vullen we 'm even voor je in.
We hebben 3 gegevens, nee, scenario's:
1. Je kan die 12GB absoluut nergens meer kwijt, je HD zit vol.
Advies, stop de persen, absoluut niet binnenhalen!!!
2. Je zit op een inbel verbinding die goud geld kost.
Advies, stop de persen, stop eventueel zelfs met spelen, absoluut niet binnenhalen!!!
3. Je geeft niet om sceneries en eye-candy.
Advies, niet doen.
Anders, gewoon doen, who cares.
De schijfruimte kost tegenwoordig geen drol meer, maar hebben al die packs ook invloed op de laadtijden? Begrijp eigenlijk ook nog steeds niet waarom het laden van FS2020 zo enorm lang duurt.
Ik zit nu veel in Amerika en in zo'n geval zou ik een ander continent ook niet installeren maar dat is dan evt. voor de laadtijd maar ik heb daar nog niet echt een negatief effect van gezien op mijn systeem. Diverse en meerdere mods wel.alexbl69 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 07:42:
[...]
Neem aan dat de meesten van ons wel regelmatig boven ons eigen land te vinden zijn. Maar als je nooit aan de andere kant van de wereld komt kan het een overweging zijn om die packs niet te installeren.
De schijfruimte kost tegenwoordig geen drol meer, maar hebben al die packs ook invloed op de laadtijden? Begrijp eigenlijk ook nog steeds niet waarom het laden van FS2020 zo enorm lang duurt.
Ik vlieg zo nu en dan ook IFR maar ik zou toch het detail niet willen missen tijdens vertrek en aankomst. Ook onderweg zal er her en der nog detail genoeg te waarnemen zijn. Dus zolang het systeem het toelaat zie ik elke WU als de standaard.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
:strip_exif()/f/image/ujcb1X9TPyxNNY9ufG9QWLJE.jpg?f=fotoalbum_large)
Hebben jullie hier ook last van? Dit lijkt alleen met DX12 te gebeuren, hopelijk wordt hier snel een fix voor gevonden want het is echt heel lelijk en behoorlijk slecht voor de immersie ;-)
Daarover gesproken had ik gisteravond nog iets veel vervelenders: Ik deed een mooie vlucht van AMS naar ARN in de PMDG 738, en daar lijkt een bug te zitten in 19L/1R waarbij de grond een stuk omhoog komt, het was bij mij donker en crashte bij mijn rollout, maar na wat googlen blijkt er dus inderdaad een bug te zitten in ARN die al sinds WU8 aanwezig is. Deze runway (en hij lijkt over het hele vliegveld door te lopen) is dus eigenlijk gewoon onbruikbaar in MSFS. Hoe kan dit nu al zo lang in de sim zitten?
Ook weer niet mijn screenshot:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hzrTk5hW9duGHw01WuRicula.jpg?f=user_large)
wellicht goed om jouw bevindingen, screenshots etc ook in het topic dat hier al voor was aangemaakt te plaatsen: https://forums.flightsimulator.com/t/arn-airport/537897 dan word het wellicht nog eens gefixtmvbo schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:15:
Ik heb al een tijd lang last van vage ground textures die door mijn airport textures heen komen, zoals dit (niet mijn screenshot):
[Afbeelding]
Hebben jullie hier ook last van? Dit lijkt alleen met DX12 te gebeuren, hopelijk wordt hier snel een fix voor gevonden want het is echt heel lelijk en behoorlijk slecht voor de immersie ;-)
Daarover gesproken had ik gisteravond nog iets veel vervelenders: Ik deed een mooie vlucht van AMS naar ARN in de PMDG 738, en daar lijkt een bug te zitten in 19L/1R waarbij de grond een stuk omhoog komt, het was bij mij donker en crashte bij mijn rollout, maar na wat googlen blijkt er dus inderdaad een bug te zitten in ARN die al sinds WU8 aanwezig is. Deze runway (en hij lijkt over het hele vliegveld door te lopen) is dus eigenlijk gewoon onbruikbaar in MSFS. Hoe kan dit nu al zo lang in de sim zitten?
[Afbeelding]
Als je daar de meldingen hebt geplaatst dan kunnen we wellicht als tweakers community ook wat meer upvotes geven aan het topic zodat het beter zichtbaar word. Mijn vote zit er al op in ieder geval
OT voor wat betreft waar jullie over praten, maar ben ik de enige die in het forum waar je naar verwijst niet kan scrollen?djbarney schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:31:
[...]
wellicht goed om jouw bevindingen, screenshots etc ook in het topic dat hier al voor was aangemaakt te plaatsen: https://forums.flightsimulator.com/t/arn-airport/537897 dan word het wellicht nog eens gefixtik heb in het verleden meerdere meldingen gedaan over terrain spikes, met screenshots en locaties, en die zijn allemaal gefixt.. welliswaar niet allemaal direct in de eerstvolgende patch, maar toch.
Als je daar de meldingen hebt geplaatst dan kunnen we wellicht als tweakers community ook wat meer upvotes geven aan het topic zodat het beter zichtbaar word. Mijn vote zit er al op in ieder geval
Als FS enthousiasteling kom ik daar regelmatig, maar het lukt me nooit om te scrollen. Ook klikken op de progressbar rechts heeft geen effect.
Scrollen werkt bij mij in chrome in ieder geval prima, wellicht een te enthousiaste pop-up killer, ad-blocker of javascript disabled of iets dergelijks?alexbl69 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:37:
[...]
OT voor wat betreft waar jullie over praten, maar ben ik de enige die in het forum waar je naar verwijst niet kan scrollen?
Als FS enthousiasteling kom ik daar regelmatig, maar het lukt me nooit om te scrollen. Ook klikken op de progressbar rechts heeft geen effect.
Op m'n tablet werkt het idd wel. Zal de ad-blocker wel zijndjbarney schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:06:
[...]
Scrollen werkt bij mij in chrome in ieder geval prima, wellicht een te enthousiaste pop-up killer, ad-blocker of javascript disabled of iets dergelijks?
Wat bedoel je met parcourverschillen?JimmyNL schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:45:
Wie kan mij iets meer vertellen over de flightplanner? Als voorbeeld neem ik even als bestemming Schiphol. Ik vlieg bijvoorbeeld vanaf Londen middels IFR low altitude airways. Wat is nu de juiste keuze en in welke mate beïnvloed de arrivals setting en hetzelfde voor de approach setting. Ik zie de diverse parcourverschillen maar het maakt het niet logisch om het aan elkaar te koppelen. Daarbij zie ik dat de ILS opties dan zeer beperkt zijn. Ik kan dus nooit ILS 18C selecteren terwijl dat wel degelijk een 'echte' optie is. Hoe krijg je bijvoorbeeld de veel gebruikte aanvliegroute voor elkaar die indraait boven Egmond aan Zee en dan middels Assendelft aanvliegt op 18L of 18R. En dan het liefst met ILS voor een mooie landing. Ik speel op Xbox.
Wat bij Schiphol het geval is is dat ATC je normaal vectored vanaf het einde van je STAR naar de intermediate fix (IF) of ergens tussen de IF en de final approach fix (FAF). Je hebt dus niet echt een voor geprogrammeerde route die je voor de baan leidt. Uitzondering zijn de nacht transitions op Schiphol.
De rooie lijntjes geeft ATC dan ongeveer als vectors als je vanuit london komt.
/f/image/bugVhTcXDYcVMltG3mPTK4mM.png?f=fotoalbum_large)
Niet helemaal waar.upclocker schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:27:
[...]
Wat bedoel je met parcourverschillen?
Wat bij Schiphol het geval is is dat ATC je normaal vectored vanaf het einde van je STAR naar de intermediate fix (IF) of ergens tussen de IF en de final approach fix (FAF). Je hebt dus niet echt een voor geprogrammeerde route die je voor de baan leidt. Uitzondering zijn de nacht transitions op Schiphol.
De rooie lijntjes geeft ATC dan ongeveer als vectors als je vanuit london komt.
[Afbeelding]
Je krijgt meestal een stad en een approach toegewezen.
Die approach vlieg je gewoon en is voor te definiëren in je mcdu en zet je voor de baan.
Echter kan atc je ook vectoren of een direct to geven.
Maar er wordt van je verwacht dat je een star met transition en approach vliegt.
Ik zeg nergens dat ATC je geen star + approach geeft. Wat ik zeg is dat het stukje tussen STAR en Approach nergens gedifinieerd. De star klaring die je krijgt is tot je IAF, oftewel het einde van je STAR. Echter sluit op Schiphol je STAR niet aan op je approach, dus word je gevectored naar final. Lees het AIP er maar op na.Dirtyrockers schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:00:
[...]
Niet helemaal waar.
Je krijgt meestal een stad en een approach toegewezen.
Die approach vlieg je gewoon en is voor te definiëren in je mcdu en zet je voor de baan.
Echter kan atc je ook vectoren of een direct to geven.
Maar er wordt van je verwacht dat je een star met transition en approach vliegt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/6NX9gENvaK4z26eujXJPDgcW.png?f=user_large)
Natuurlijk kan je jezelf een direct geven naar de IF/IAF, maar dat is niet hoe het gebeurt op Schiphol.
Het is volgens mij simpelweg een verplichting. Je moet als vliegveld (voor airliners) simpelweg procedures hebben die piloten dan ook in moeten plannen. Ten eerste heeft dit te maken met overlast op de grond: bepaalde gebieden moeten ontweken worden en daarvoor heb je routes nodig. Maar ook voor het geval dat er bijvoorbeeld geen communicatie mogelijk is of als ATC uitvalt of wat dan ook. Zo voorkom je dat niet iedereen bij noodgevallen als gekken door elkaar gaat vliegen maar er toch nog een beetje orde is in de lucht. Ik zal vast nog een paar redenen over het hoofd zien maar het is hoe dan ook verplicht procedures te maken én te gebruiken en dus zitten ze (gelukkig) ook in de sim.JimmyNL schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:51:
Maar waarom zitten de opties van arrivals en approach dan in de flightplanner?
<knip>
waarom zit het er in en wat is de functie van alle te selecteren mogelijkheden in die categorieën?
Er zijn trouwens wel meer vliegvelden waar het knap lastig is een goede route uit te stippelen van je basic flightplan via een STAR plus VIA naar de FAF. Ik gebruik Simbrief en FSHud en hoef de routes dus niet zelf uit te stippelen maar dan nog moet ik regelmatig een tijdje de charts bestuderen voordat ik begrijp wat waarschijnlijk (!) de bedoeling is.
Tip: ook al speel je op de XBox en kan je (naar ik aanneem) niet rechtstreeks iets doen met Simbrief: je kan natuurlijk alsnog een vluchtplan (laten) maken op Simbrief (op je smartphone of wat dan ook) en dan simpelweg de getoonde info programmeren in de MCDU op je XBox. Zo zie je in ieder geval welke STAR je moet gebruiken: dat kan al een hoop zoekwerk schelen.
Ik zelf gebruik dus FSHud voor ATC op de PC en die tovert zelfs de VIA uit z'n hoge hoed: ik hoef dus helemaal niet meer na te denken over wat ik in de MCDU moet programmeren. Heerlijk.
BTW Nog een tip voor het geval je vliegtuig om kan gaan met een secondary flightplan: programmeer altijd het complete vluchtplan als je nog op de grond staat maar kopieer het plan naar je 2nd plan vóórdat je de STAR etc. toevoegt. Dan heb je altijd een 'schoon' vluchtplan bij de hand voor het geval er onderweg iets veranderd aan de approach. Het weghalen van procedures is soms wat lastig en kost ook tijd en dat voorkom je allemaal als je een 'schoon' vluchtplan in je 2nd plan hebt.
[ Voor 30% gewijzigd door tup61 op 27-10-2022 10:05 ]
heb je toevallig de Google mod geïnstalleerd gehad?mvbo schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:15:
Ik heb al een tijd lang last van vage ground textures die door mijn airport textures heen komen, zoals dit (niet mijn screenshot):
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zoek zoiets maar dan voor vliegvelden als Teuge, eelde enz Daar is zelden (klein) AI verkeer.FSXnoob schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:02:
Dat dit freeware kan zijn ahh, ben er helemaal weg van
[YouTube: FSLTL AI Traffic Models & Liveries Details ( Must-Have Freeware ) MSFS Gameplay 4K]
@DeNachtwacht Hoe gaat het met jou systeem na deze driver update?
Voor de zwevers onder ons (Flight Unlimited van Looking Glass(Flight recorder aan en gaan)
YouTube: Feature Discovery Series Episode 14: Gliders
[ Voor 79% gewijzigd door appie35 op 28-10-2022 09:29 ]
Mezelf net de yoke en throttle kado gedaanlapino schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:23:
Heb een Honeycomb Yoke en een Logitech throttle maar overweeg nu als verjaardagscadeau aan mezelf een Honeycomb Throttle aan te schaffen. Aan te raden? Blijft relatief duur.
Meteen via Etsy het (dure) plastic van 737 en AIrbus hendels aangeschaft.
Het is een rib uit je lijf maar het geeft de "immersion" wel een boost.
Bravo Throttle quadrant is in hoge mate te configureren voor verschillende typen vliegtuigen.
Configuratie onder FS2020 is wel een dingetje.
Even als voorbeeld. Gisteren geprobeerd om de PMDG 737 fuel levers te configureren op de schakelaars van het Bravo TQ maar dat lukte niet, waarshijnlijk omdat dit bij de PMDG niet onder een standaard button assignment zit.
Standaard mee geleverde hendels zijn een beetje ielig. Maar standaard krijg je wel handels voor zowel single als dual engine kisten (throttle/prop en mixture). En tevens een setje standaard hendels voor commercial kisten (2 tot 4 motorig)
Was voor mij een jubileum kado. Of ik 700 euro zou spenderen uit eigen wallet betwijfel ik. Ik had al de Thrustmaster Airbus throttle en throttle quadrant met uitbreiding en die gaven ook wel een leuke immersion.
Maar nogmaals, de Bravo kenmerkt zich gewoon doordat je daarmee eigenlijk voor elk type vliegtuig een gepaste configuratie kan maken.
Suc6 bij je afweging
[ Voor 39% gewijzigd door dabelg op 28-10-2022 14:49 ]
Wat is beste setup dan? Vooral taxiën na landen of bij opstijgen is nogal vervelend als je rudder moet bedienen met keyboard als je enkel een yoke hebt.
Verder met @dabelg: kijk eens naar Spad.next voor het koppelen van keys etc. aan je controls, dat gaat ook prima samenwerken met non-standard vliegtuigen (zoals de PMDG 737 of WT CJ4). Per vliegtuig zijn er ook al veel templates beschikbaar voor de combi van een bepaald toestel met de honeycomb set.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Vliegen met een Bravo Throttle en geen pedalen?lapino schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:54:
Thx. Heb die throttle toch maar besteld, kan altijd terug naar amazon indien niet ok. Ik blijf wel beetje sukkelen met de rudders. Heb geen pedalen, en met keyboard of met switches op de yoke de rudder controleren is zeer lastig, omdat die enerzijds te bruusk reageren en ook niet automatisch terug naar center gaan.
Wat is beste setup dan? Vooral taxiën na landen of bij opstijgen is nogal vervelend als je rudder moet bedienen met keyboard als je enkel een yoke hebt.
Tja is nu eenmaal niet echt handig hier. Heb trouwens ook redelijk vaak CTD's. Vrij krachtig systeem, geen enkel andere game waar problemen mee zijn maar hier wel. Laatste drivers enz. Heb XMP eens uitgezet, ook gecontroleerd dat er nergens oc is. Raar. Draai in win11 met DX11.appie35 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 16:13:
[...]
Vliegen met een Bravo Throttle en geen pedalen?
Welke versie van spad.next heb ik nodig als ik zowel met P3D V5 als met FS2020 vlieg?dabelg schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:48:
aanrader SPAD.NEXT ivm custom controls hier kan je simconnect vars toewijzen aan controls
de pmdg var plugin enz zit daarin
[ Voor 66% gewijzigd door dabelg op 28-10-2022 16:49 ]
Succes! Heb je ook een link naar die post en/of de specifieke namen van de DLL's? Dat helpt anderen ooklapino schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:48:
Heb (denk ik - hoop ik) de CTD's kunnen oplossen. Na heel wat gegoogle uitgekomen op een post op een forum waarbij iemand ontdekt heeft dat een bepaalde DLL van Capture One (21 en 20) conflicten geeft. Heel bizar maar heb die DLL hernoemd en nu al een dik halfuur aan het vliegen zonder issue. Fingers crossed!!
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Nu is het vliegen niet meer spannend maar zit je te beven of je systeem niet crashed.lapino schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:48:
Heb (denk ik - hoop ik) de CTD's kunnen oplossen. Na heel wat gegoogle uitgekomen op een post op een forum waarbij iemand ontdekt heeft dat een bepaalde DLL van Capture One (21 en 20) conflicten geeft. Heel bizar maar heb die DLL hernoemd en nu al een dik halfuur aan het vliegen zonder issue. Fingers crossed!!
Heb een RTX dan adviseer ik je de nieuwe (experimentele) Driver van Nvidia zeker aan.
Hou ons (en je vliegtuig) op de hoogte
https://forums.flightsimu...pture-one-20-codec/452538franssie schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 17:59:
[...]
Succes! Heb je ook een link naar die post en/of de specifieke namen van de DLL's? Dat helpt anderen ook
Net wel terug een CTD gehad, dus is nog altijd niet 100% stabiel. Wel nogal veel uitgeprobeerd dus mogelijk oorzaak. Daarnet toch een hele tijd kunnen vliegen, maar dan even opgestegen vanuit Oostende voor kort vluchtje met Cessna en na paar min stutters en dan patat, gedaan.
Toch beetje vervelend dat spel na zoveel tijd nog steeds niet stabiel is, of toch niet voor iedereen.
[ Voor 23% gewijzigd door lapino op 28-10-2022 18:44 ]
Enjoy discounted pricing on Marketplace content from 4Simmers.
Sale runs until November 4th. Check out our post for a full list of items you can save on:
https://www.flightsimulator.com/4simmers-sale/
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Het is echt gek, ik speel het al sinds het begin en ik heb echt nog nooit een CTD gehad. Ik speel vooral in VR (nouja, sinds er VR in zit natuurlijk!)lapino schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 18:36:
[...]
Toch beetje vervelend dat spel na zoveel tijd nog steeds niet stabiel is, of toch niet voor iedereen.
Misschien ligt het ook aan de combinatie hardware ofzo?
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Ik had er vorige week een ne driver update, teruggegaan naar de oude videodriver. Daarna alles weer goed.GekkePrutser schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:11:
[...]
Het is echt gek, ik speel het al sinds het begin en ik heb echt nog nooit een CTD gehad. Ik speel vooral in VR (nouja, sinds er VR in zit natuurlijk!)
[ Voor 3% gewijzigd door niki_lauda op 30-10-2022 22:18 ]
Dat het aan de combinatie van hardware ligt ben ik wel van overtuigd. Ik speel fs2020 vanaf de dag dat het uitkwam en heb ook wel eens een CTD gehad maar het aantal keer is op 1 hand te tellen. Ik heb geen Nvidia videokaart maar een AMD, ik gebruik niet de specifieke drivers van AMD maar gewoon de standaard Windows drivers, misschien heeft dat er ook wel mee te maken.GekkePrutser schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 22:11:
[...]
Het is echt gek, ik speel het al sinds het begin en ik heb echt nog nooit een CTD gehad. Ik speel vooral in VR (nouja, sinds er VR in zit natuurlijk!)
Ik zie jou specificaties (en die lijken beter als die van mij. Alleen vlieg ik met de HP reverb G2Soliest schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 01:22:
Heb ook al een tijdje geen CTD meer gehad, maar vind het nog steeds erg lastig om een soepele ervaring te krijgen in VR. Het gaat wel, maar het haperd toch nog regelmatig. Misschien omdat mijn moederbord de video kaart niet helemaal trekt... of toch gewoon teveel zitten tweaken met teveel tools. Maar weer eens alles terug naar default settings zetten en vanaf daar weer verder. Kan ook geen recente "best settings for VR" meer vinden.
Ik heb de oculus ook gehad. Ik denk dat je daar moet zoeken
Oke ik herken de haperingen ook met de HP maar sinds de laatste update van Nvidia is dit bijna over en ik heb alles op High staan. De belangrijkste is na de driver update (bij mij) dat ik in VR vlieg met dx 12 aan.
Verder kan het heplen door in de VR options Alles hoog in te stellen en bij pc alles laag (zelfs de resolutie nan je scher 1026 x 768 te zetten en de render scaling naar 1
Deze lijkt mij ook wel leuk als kruising tussen vliegtuig en helicopter.
https://msfsaddons.com/20...-to-msfs-on-november-4th/
Misschien de G2 aanschaffen als hij een mooi prijsje heeft (controllers hoeft niet voor Flight simulator) Maar idd ik ben benieuwd hoelang de support nog blijft bestaan van WMR. Dus aanraden om te kopen durf ik je ook niet.Soliest schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 10:05:
Dank voor de tips. Denk dat ik dus maar ga sparen voor een G2 (of opvolger ervan, lees ook dat ze wellicht gaan stoppen met de G2). Zal ook wat van de settings gaan aanpassen inderdaad.
Deze lijkt mij ook wel leuk als kruising tussen vliegtuig en helicopter.
https://msfsaddons.com/20...-to-msfs-on-november-4th/
Nee, in de USA op de HP website nu 399,- dollar inclusief controllers.appie35 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:40:
[...]
Misschien de G2 aanschaffen als hij een mooi prijsje heeft (controllers hoeft niet voor Flight simulator) Maar idd ik ben benieuwd hoelang de support nog blijft bestaan van WMR. Dus aanraden om te kopen durf ik je ook niet.
https://www.hp.com/us-en/...2-virtual-reality-headset
Maar als WMR verdwijnt, verdwijnt dan ook VR in Flightsimulator?
Bij MS weet je het nooit.
Maar tot op dag 1 dat VR in MSFS kwam heb ik bijna niet meer zonder gevlogen
https://flightsim.to/file/42444/port-harvey-british-columbia
Is freeware en echt prachtig gemaakt, aanrader

En dan meteen een vraag van mijn kant voor de Kodiak 100 Amphibian eigenaren :
Is er iets niet goed met dat ding ?
Ik krijg hem dus met geen mogelijkheid gestart op de manier waarop je de "normale" Kodiak start.
Ook, zodra je in het water ligt gaat ie rechts de flank uit ....lettelijk en figuurlijk...
La ma, gevind

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
normaal doe ik veel op me toetsenbord en natuurlijk op me honeycomb. Maar met VR zit ik daar een beetje op de tast naar de goede knoppen te zoeken. Hoe doen jullie dat, gebruiken jullie in VR voornamelijk de muis?
Nope, stick, throttle, collective, control panels, muis en soms keyboard.richards3 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:08:
Sinds kort beginnen met msfs 2020 in VR. ben het nu aan het ondekken maar ben even benieuwd hoe jullie 1 aspect aanpakken.
normaal doe ik veel op me toetsenbord en natuurlijk op me honeycomb. Maar met VR zit ik daar een beetje op de tast naar de goede knoppen te zoeken. Hoe doen jullie dat, gebruiken jullie in VR voornamelijk de muis?
:strip_exif()/f/image/m0vA4CKq6tH07LacHPCWpsdl.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vlieg alleen GA in VR, toetsenbord, muis en joystick waarbij ik bijv. autopilot en taxilichten op een knop op de joystick heb gezet. De muis gebruik ik in de cockpit en dan blijven bijv. flaps nog over op het toetsenbord, dat is wat op de tast maar gelukkig zijn de F-toetsen makkelijk te vinden.richards3 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:08:
Sinds kort beginnen met msfs 2020 in VR. ben het nu aan het ondekken maar ben even benieuwd hoe jullie 1 aspect aanpakken.
Je kunt ook kijken naar Voice Attack met Voicepacks. Dan praat je gewoon tegen en met je pcrichards3 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:08:
https://voiceattack.com/
https://www.hcsvoicepacks.com/collections/flight-aviator
Zoals hier eerder gepost, heb ik geen mogelijkheid om pedalen te gebruiken hier, en wens dat ook niet te doen. Dus een stick met twist is dan goeie oplossing. Voor mijn Honeycomb (als ik met yoke wil vliegen) ga ik vermoedelijk de Logitech vervangen door een Thrustmaster TWCS omdat die ook paddles heeft om rudder te bedienen.
De prijs die ik betaal voor 1 stick + die TWCS is ongeveer zelfde als wat de Honeycomb Throttle me had gekost en dan heb ik zowel stick als yoke. Denk dat dit beste keuze is. De VelocityOne stick kan ik dan gebruiken op de Xbox, de VKB + Honeycomb zijn dan voor de gamepc beneden.
Ja ik gebruik voornamelijk de muis om alles in te stellen. Toetsenbord werkt niet fijn. Heel soms gebruik ik de toets om ATC te openen omdat deze makkelijk te vinden is. Verder hoop ik dat ze in SU11 de status onthouden waar je vensters hebt neergezet in VR.richards3 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 21:08:
Bestaat er een website/tool om die opdrachten centraal te bekijken?
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
De TWCS is inderdaad een goede optie. Ik heb zelf de TWCS aan de kant gedaan voor de Honeycomb Braco, maar mis daardoor bijvoorbeeld wel weer wat pov hat opties die de twcs wel heeft. De rudder bedienen via die paddles werkte redelijk, maar vond ze te gevoelig / fidgety in msfs en ben daardoor vrijwel direct voor de volledige FCS set met de rudder pedals gegaan. Nu gebruik ik de 16000m nog voor de airbus, samen met de honeycomb bravo, en de rudder pedals gaan er nog een keer uit voor ofwel honeycomb charley (alleen die prijs. pfoe..) ofwel een mfg crosswind ofzo. de alpha yoke gebruik ik die enkele keren dat er met een cessna ofzo rondgehangen moet worden.lapino schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 10:10:
Na heel wat over- en weer gedoe uiteindelijk beslist om de Honeycomb Throttle alsnog definitief te annuleren. Heb al een Honeycomb yoke + Logitech throttle die eigenkijk wel voldoen. Heb me wel 2 joysticks besteld om naast elkaar te vergelijken : de VKB Evo Gladiator en preorder voor de Velocity One Flightstick. Die laatste ziet er eigenlijk heel deftig uit voor zijn prijs (https://eu.turtlebeach.co...velocity-one-flight-stick). Heeft throttle, flaps én trim wiel en zelfs een kleine trackpad. Zou me zelfs niet verbazen dat deze als globale oplossing beter is dan de VKB maar die is dan qua kwaliteit vermoedelijk wel beter.
Zoals hier eerder gepost, heb ik geen mogelijkheid om pedalen te gebruiken hier, en wens dat ook niet te doen. Dus een stick met twist is dan goeie oplossing. Voor mijn Honeycomb (als ik met yoke wil vliegen) ga ik vermoedelijk de Logitech vervangen door een Thrustmaster TWCS omdat die ook paddles heeft om rudder te bedienen.
De prijs die ik betaal voor 1 stick + die TWCS is ongeveer zelfde als wat de Honeycomb Throttle me had gekost en dan heb ik zowel stick als yoke. Denk dat dit beste keuze is. De VelocityOne stick kan ik dan gebruiken op de Xbox, de VKB + Honeycomb zijn dan voor de gamepc beneden.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen als je die VelocityOne binnen hebt!
Als die velocityone er is, plaats ik wel eens een (video) review.
[ Voor 6% gewijzigd door lapino op 01-11-2022 13:58 ]
Ik gebruik ook een bureaustoel en ik heb speciaal de VKB T-Rudder gekocht om deze reden. Hij gaat vooral omhoog en omlaag, niet van voren naar achteren.lapino schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:52:
Probleem is dat rudder pedals hier gewoonweg té lastig zijn. Ik speel MSFS op mijn 'werk' bureau en die staat op een hardhouten vloer met een ergonomische bureaustoel die niet vast te zetten is. Bovendien rijdt hier dagelijks zo'n stofzuigerrobot rond én ligt de hond vaak aan mijn voeten te slapen. Dus telkens pedalen gaan plaatsen, zorgen dat bureaustoel niet kan wegrollen is ook al een dingetje en dan heb ik nog een 'wife factor' want alles staat in open plaats in living, dus die ziet dat ook niet al te graag staan dan
Als die velocityone er is, plaats ik wel eens een (video) review.
Helaas kwam hij wel een beetje verbogen binnen en ze wilden er niks aan doen, dat was dan wel weer jammer.
Overigens is het in een echt vliegtuig gebruikelijk dat je je hielen op de grond zet en de pedalen dan bedient door je voet te kantelen, dat zou met een bureaustoel ook prima kunnen omdat de kracht puur vanuit je voet komt en niet je lichaam. Dit doen ze omdat je dan de toe brakes niet per ongeluk kan bedienen tijdens het vliegen. Het is namelijk nogal gevaarlijk als je tijdens een crosswind landing met veel rudder ook de toe brakes ingeschakeld hebt, moet je er een aan denken dat je met een hoge snelheid landt en 1 van de achterwielen van je cessna geblokkeerd hebt.
Het probleem is met de meeste PC pedalen is dat je je voet er helemaal in moet leggen dus die kan je idd niet op die manier bedienen.
Ik heb de thrustmaster TPR pedalen en daar kan je dat ook mee. Ik doen het ook zo. Mijn voet rust op de grond en in duw ze met de bal van mijn voet in. Als ik dan moet remmen dan zet ik mijn voetbee volledig in. Ik heb wel maar 1 veer erin zitten, anders is er te veel tegendruk.GekkePrutser schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:21:
[...]
Het probleem is met de meeste PC pedalen is dat je je voet er helemaal in moet leggen dus die kan je idd niet op die manier bedienen.
[ Voor 5% gewijzigd door Predator op 02-11-2022 07:16 ]
https://www.thrustmaster....in-pack-x-airbus-edition/
Prijs is (volgens mij) wel wat verhoogd, maar ze geven aan dat er wijzigingen zijn doorgevoerd in de sidestick.
/f/image/LMfi6O5LDlmfD6QOqezY4q3G.png?f=fotoalbum_large)
Hier keek ik wel naar uit!
Edit: ACC werkt perfect. ETS2 ook. MSFS2020...niet
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Heb ook een Quest 2, en dit gedrag (via kabel weliswaar) ook wel eens gezien met specifieke videokaartdriver versies.Misschien proberen om terug te gaan naar de vorige driver?Kloever schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:21:
Wellicht heeft iemand hier een idee(ik ga dit ook posten in het Quest 2 forum hier op Tweakers). Ik vlieg vaak in VR. Hiervoor gebruik ik een Quest 2. Dit heeft altijd (redelijk goed) gewerkt, tot vandaag. Als ik nu de Quest 2 opstart is het goed, ik ga naar Air Link en ga daar via mijn schermen naar MSFS(Xbox Game Pass versie). Ik maak een vlucht aan en zeg Fly. Tot ongeveer 75% laadscherm gaat dit goed, maar dan begint het spel, of de Quest 2, te haperen. Ontzettende lag. Alles is nog wel scherp. Maar het is niet te spelen. Ik start het spel altijd vanuit een schone start van de pc. Mijn 3080 gpu heeft de laatste drivers en Windows 10 is geüpdatet. Dus voordat ik beslis dat ik alles eraf gooi en opnieuw ga installeren, misschien iemand hier een idee? Quest 2 via de kabel werkt ook niet fijn btw. Grappige is dat spellen als ACC en ETS2 prima werken. Of werkte, nog niet getest vandaag.
Heb je versie 5.26.47Kloever schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:21:
Wellicht heeft iemand hier een idee(ik ga dit ook posten in het Quest 2 forum hier op Tweakers). Ik vlieg vaak in VR. Hiervoor gebruik ik een Quest 2. Dit heeft altijd (redelijk goed) gewerkt, tot vandaag. Als ik nu de Quest 2 opstart is het goed, ik ga naar Air Link en ga daar via mijn schermen naar MSFS(Xbox Game Pass versie). Ik maak een vlucht aan en zeg Fly. Tot ongeveer 75% laadscherm gaat dit goed, maar dan begint het spel, of de Quest 2, te haperen. Ontzettende lag. Alles is nog wel scherp. Maar het is niet te spelen. Ik start het spel altijd vanuit een schone start van de pc. Mijn 3080 gpu heeft de laatste drivers en Windows 10 is geüpdatet. Dus voordat ik beslis dat ik alles eraf gooi en opnieuw ga installeren, misschien iemand hier een idee? Quest 2 via de kabel werkt ook niet fijn btw. Grappige is dat spellen als ACC en ETS2 prima werken. Of werkte, nog niet getest vandaag.
Kijk ook naar je audio enm usb Driver
526.47 heb ik inderdaad. Audio en USB ga ik morgen eens naar kijken.appie35 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 22:39:
[...]
Heb je versie 5.26.47
Kijk ook naar je audio enm usb Driver
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Verheet ook niet dat de 22H update ook aardig wat roet in het eten gooit.Kloever schreef op woensdag 2 november 2022 @ 23:21:
[...]
526.47 heb ik inderdaad. Audio en USB ga ik morgen eens naar kijken.
Ik heb deze settings in het Nvidia paneel (weet niet of het helpend is
/f/image/x6TVC3rYUIDaI1TdKOaUCXes.png?f=fotoalbum_large)
Dank, ga ik ook eens proberen. Inmiddels heb ik mijn bios van de laatste firmware voorzien, de audio driver is geupdated. Heb de Nvidia nog niet terug gezet, dat ga ik straks een testen. Tot op heden geen verschil. ACC draait perfect, ETS2 draait perfect. MSFS, non Vr geweldig, VR...laat maar...appie35 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 23:50:
[...]
Verheet ook niet dat de 22H update ook aardig wat roet in het eten gooit.
Ik heb deze settings in het Nvidia paneel (weet niet of het helpend is
[Afbeelding]
Heb jij de stean versie of windows store versieKloever schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:12:
[...]
Dank, ga ik ook eens proberen. Inmiddels heb ik mijn bios van de laatste firmware voorzien, de audio driver is geupdated. Heb de Nvidia nog niet terug gezet, dat ga ik straks een testen. Tot op heden geen verschil. ACC draait perfect, ETS2 draait perfect. MSFS, non Vr geweldig, VR...laat maar...
Windows via Gamepassappie35 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:37:
[...]
Heb jij de stean versie of windows store versie
Als jij overschakeld naar VR draait oculus home in de achtergrond (opent deze ook nog een onderdeel van stream)
Denk ook aan je chipset drivers en usb (probeer voor de grap eens een andere usb poort
Ik heb de quest 2 ook gehad maar heb later de HP Reverb G2 gekocht.
En houdt dit ook in je achterhoofd. nieuws: AMD zegt prestatieproblemen Ryzen 7000-cpu’s in games te onderzoeken
[ Voor 43% gewijzigd door appie35 op 03-11-2022 11:17 ]
Klopt, volgens mij is er ook geen andere manier om VR te starten zonder eerst naar je Oculus Home te gaan.appie35 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:50:
[...]
Als jij overschakeld naar VR draait oculus home in de achtergrond (opent deze ook nog een onderdeel van stream)
Denk ook aan je chipset drivers en usb (probeer voor de grap eens een andere usb poort
Ik heb de quest 2 ook gehad maar heb later de HP Reverb G2 gekocht.
En houdt dit ook in je achterhoofd. nieuws: AMD zegt prestatieproblemen Ryzen 7000-cpu’s in games te onderzoeken
Heb nu bij wijze van test alles terug gezet naar hoe het wat toen alles goed werkte maar ik heb DX12 naar DX11 gezet. En warempel ....het werkt
MSFS forum: https://forums.flightsimu...ad/493924/2808?u=zavo4995
Github: https://mbucchia.github.io/OpenXR-Toolkit/
In toekomst misschien eens zien voor een beweegbare monitor-arm , dan hoef ik de honeycomb setup niet telkens te verplaatsen en zou ik scherm gewoon voor de controllers kunnen draaien. Geen idee of dat te doen is met een 34" ultrawide maar vermoed van wel.
:strip_exif()/f/image/co06vSRy9gYdYKyjZPO8vheU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yvzKdGwdC4y37DQ2P7rSgspp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 10% gewijzigd door lapino op 03-11-2022 16:53 ]
Netjes!lapino schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:52:
Mezelf eens verwend voor mijn 49e verjaardag. Bravo Quadrant + VKB Gladiator aangeschaft. De setup is nu wel redelijk compleet. Moet nog beetje mooier inrichten (usb hubje nodig) en pedalen zullen ooit toch eens moeten (al blijft de vrouw des huizes 'njet' zeggen). Maar goed, mag al niet klagen denk ik... Eerste foto is mijn "vlieg" setup, tweede is de "work from home" setup.
In toekomst misschien eens zien voor een beweegbare monitor-arm , dan hoef ik de honeycomb setup niet telkens te verplaatsen en zou ik scherm gewoon voor de controllers kunnen draaien. Geen idee of dat te doen is met een 34" ultrawide maar vermoed van wel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vraagje over die Honeycomb Alpha Flight. Ik zit er aan dat als de Black Friday deals een beetje goed uitvallen ik er toch (ook) 1tje ga aanschaffen. Maar idd - het zit in de weg bij mijn thuiswerk plek, en zal m dus bij gebruik 'even aan mijn bureau' moeten schroeven.
Hoe gemakkelijk gaat dat?
Hoeveel centimeter bureau heb je nodig voor deze bevestiging (voornamelijk onder het blad)
Raakt je bureau beschadigd bij het veelvuldig op en afschroeven?
Thanks! En ziet er goed uit!
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
De 3 klemmen steken vanaf onderkant bureau ongeveer 9 cm naar beneden en ook ongeveer 9 a 10 cm naar achter. De afstand tussen de 2 buitenste klemmen is ongeveer 33 cm. Ik kan t niet helemaal optimaal meten omdat mijn stoel -vast- in de weg staat.456 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:09:
[...]
Netjes!
Vraagje over die Honeycomb Alpha Flight. Ik zit er aan dat als de Black Friday deals een beetje goed uitvallen ik er toch (ook) 1tje ga aanschaffen. Maar idd - het zit in de weg bij mijn thuiswerk plek, en zal m dus bij gebruik 'even aan mijn bureau' moeten schroeven.
Hoe gemakkelijk gaat dat?
Hoeveel centimeter bureau heb je nodig voor deze bevestiging (voornamelijk onder het blad)
Raakt je bureau beschadigd bij het veelvuldig op en afschroeven?
Thanks! En ziet er goed uit!
Ik schroef m nooit los dus effect van veelvuldig monteren en demonteren weet ik niet, maar ik denk dat er niet veel beschadigd zal raken.De Alpha zit ook nog op een soort bodemplaat gemonteerd die vlak is.
[ Voor 10% gewijzigd door flopdoc op 04-11-2022 10:14 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Zitten de kabels aaan de controlls vast of hebben ze usb C o.i.d? (Kun je de kabels laten liggen?)ralpje schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:45:
Ik doe zowel m'n Alpha en Bravo wel elke keer mounten / unmounten en merk nog niets van beschadigingen, zowel niet aan de controls als aan m'n (crappy) Ikea desk. Het hele systeem werkt gewoon prima
USB-A aan de kant van de PC, usb-C aan de controls.appie35 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 10:53:
[...]
Zitten de kabels aaan de controlls vast of hebben ze usb C o.i.d? (Kun je de kabels laten liggen?)
Ik koppel ze altijd helemaal af (hekel aan kabels over m'n bureau), maar je zou ze dus ook aan de kant van de controls af kunnen koppelen.
Volledig tegen m'n principes in gekocht (militair vliegspul = DCS punt) en, ondanks dat er wat fouten in zitten is de MV22B best vermakkelijk.
Zeker met het vooruit zicht op de heli update volgende week ?
In ieder geval, vauden :
- gemapte knoppen werken niet (goed bij veel modellen niet)
- flight characteristics is wat wazig bij nazel stand 0 graden : ding is zo zenuwachtig als wat, zet je de nazel op ergens tussen 5 en 95 graden zo stabiel als wat.
- Model moet duidelijk nog verder uitgewerkt worden.
- grafisch kan het beter
Maar zoals gezegd : hij's wel vermakkelijk

Ik ben vooral benieuwd naar hoe HPG hierop gaat inhaken, de eerste helo options zijn al een tijdje terug verschenen in MSFS, en de H145 is samen met de fenix A320 één van m'n meest favoriete addonsdierkx36 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:05:
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
Zag hem vorige week al ergens voorbij komen. Ik wacht nog even tot de nieuwe update waar ook heli`s in zitten. Dan zal dit misschien ook beter werken?dierkx36 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:05:
Voor de liefhebbers van militair vliegspul : de MV22B van Miltech is uit.
Volledig tegen m'n principes in gekocht (militair vliegspul = DCS punt) en, ondanks dat er wat fouten in zitten is de MV22B best vermakkelijk.
In ieder geval, vauden :
- gemapte knoppen werken niet (goed bij veel modellen niet)
- flight characteristics is wat wazig bij nazel stand 0 graden : ding is zo zenuwachtig als wat, zet je de nazel op ergens tussen 5 en 95 graden zo stabiel als wat.
- Model moet duidelijk nog verder uitgewerkt worden.
- grafisch kan het beter
Maar zoals gezegd : hij's wel vermakkelijk
Nazel word via cowl flap 4 aangestuurd, durf het niet met zekerheid te zeggen maar ik denk niet dat de heli update veel verschil gaat uitmaken voor de MV22BSoliest schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:13:
[...]
Zag hem vorige week al ergens voorbij komen. Ik wacht nog even tot de nieuwe update waar ook heli`s in zitten. Dan zal dit misschien ook beter werken?
Ben ook benieuwd, zo ie zo hoe ze het hele heli gebeuren gaan aanpakkentripel7 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 15:11:
[...]
Ik ben vooral benieuwd naar hoe HPG hierop gaat inhaken, de eerste helo options zijn al een tijdje terug verschenen in MSFS, en de H145 is samen met de fenix A320 één van m'n meest favoriete addons

Als je maar een collective kan gaan gebruiken :
Noem het deformatie maar ik krijg zenuw trekken als je met een heli moet vliegen middels throttle, wat je normaal niet doet.
Als ze een heli flight charactristics erin stoppen gelijk DCS word het leuk
Zit effe te kijken bij de Su11 Beta changelog lijst en er staat : "Added dedicated Helicopter inputs" dus het lijkt me dat je dan idd een collective kan gaan gebruiken

Hmmm, het risco nemen op een volledige herinstallatie van MSFS om aan deze beta mee te doen of nie ...
[ Voor 11% gewijzigd door dierkx36 op 04-11-2022 15:45 ]
Zegt update 1 22H2 je iets? zo nee verwijder deze eens?lapino schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:13:
Iemand enig idee hoe ik die zware drops in fps kan verminderen. Probleem is 100% zeker cpu-bound (i7 9700K). Mijn FPS zijn doorgaans ok, maar als ik in dev mode kijk, dan zie ik dat die mainthread graph soms ineens dipt naar 0 (en dus rood), soms zelfs halve tot seconde lang. Dan doet ie weer verder. Ik weet dat mijn 9700K nu niet de snelste cpu ever is, maar zou toch goede pairing moeten zijn met mijn RTX3080. Zelfs met grafische opties op "low" scheelt het amper, is echt iets cpu bound.
Tip: nog even houden zo.lapino schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 17:51:
Zit nog niet op de laatste versie van win11
Ik kijk best wel angstig uit naar de volgende update. ik heb net alles stabiel er redelijk draaien Zowel PC als VR. Hoop niet dat SU 11 er een puinhoop van gaat maken.
Ik heb veel zin in het zweefvliegen zag vanavond het filmpje over de helikopters. Dus ik ben ook wel benieuwd.
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
Net eens op dx12 getest en was toch (knocks on wood) heel vlotjes nu, behalve bij de dicovery flight over londen even stutter maar dat is dan ook wel zéér intensief gebied.appie35 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 20:25:
[...]
Tip: nog even houden zo.
Ik kijk best wel angstig uit naar de volgende update. ik heb net alles stabiel er redelijk draaien Zowel PC als VR. Hoop niet dat SU 11 er een puinhoop van gaat maken.
Ik heb veel zin in het zweefvliegen zag vanavond het filmpje over de helikopters. Dus ik ben ook wel benieuwd.
Ga misschien eens een héél domme vraag stellen, maar moet nog veel leren ook. Als ik bijv zoals daarnet in een Afrikaans stuk rondvloog van één klein vliegveldje naar ander, dan heb ik mijn altimeter op juiste druk gezet maar vliegveld ligt bijv op zich op 1.200 voet. Ik vlieg dan via VFR naar ander vliegveldje verderop, maar hoe kan ik weten op hoeveel voet ik daar op de grond sta? Of moet je zoiets op voorhand opzoeken zodat je weet op welke hoogte je moet landen dan?
[ Voor 28% gewijzigd door lapino op 04-11-2022 20:47 ]
Heb er net gevlogen, dank voor de tip! Mooi gemaakt, en ik heb de developer bericht dat de Bell47 G ook prima op de helipad op de steiger landt. Ik had mijn Bell maar uitgerust met floats voor de zekerheid maar ik zakte niet door het hout heen :-)dierkx36 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:34:
Voor de liefhebbers van bush flying/water trappelen kijk even naar dit scenery :
https://flightsim.to/file/42444/port-harvey-british-columbia
Is freeware en echt prachtig gemaakt, aanrader
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
In principe voor elk vliegveld de field elevation opzoeken, voor de grotere is dat nooit een probleem, voor kleintjes, zeker bush strips... nauwelijks of helemaal niet te doen denk ik.lapino schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 20:45:
[...]
Net eens op dx12 getest en was toch (knocks on wood) heel vlotjes nu, behalve bij de dicovery flight over londen even stutter maar dat is dan ook wel zéér intensief gebied.
Ga misschien eens een héél domme vraag stellen, maar moet nog veel leren ook. Als ik bijv zoals daarnet in een Afrikaans stuk rondvloog van één klein vliegveldje naar ander, dan heb ik mijn altimeter op juiste druk gezet maar vliegveld ligt bijv op zich op 1.200 voet. Ik vlieg dan via VFR naar ander vliegveldje verderop, maar hoe kan ik weten op hoeveel voet ik daar op de grond sta? Of moet je zoiets op voorhand opzoeken zodat je weet op welke hoogte je moet landen dan?
Deze is ook goed, ligt op +/- uur vliegen met een floater vanaf Port Harvey :flopdoc schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 21:20:
[...]
Heb er net gevlogen, dank voor de tip! Mooi gemaakt, en ik heb de developer bericht dat de Bell47 G ook prima op de helipad op de steiger landt. Ik had mijn Bell maar uitgerust met floats voor de zekerheid maar ik zakte niet door het hout heen :-)
https://flightsim.to/file/41465/silva-bay
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc