Zeker! Ik ben zondag van de partij
Heeft iemand hier wel eens geprobeerd MSFS inclusief al de add-ons the backuppen naar een externe SSD/HDD en in plaats van alles opnieuw installeren de backup terug zetten en MSF laten updaten 
Werkte dit ?
Werkte dit ?
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
werkt zeker met de Steam versie, ik heb een C:\ systeemschijf en al mijn games op D:\dierkx36 schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 17:49:
Heeft iemand hier wel eens geprobeerd MSFS inclusief al de add-ons the backuppen naar een externe SSD/HDD en in plaats van alles opnieuw installeren de backup terug zetten en MSF laten updaten
Werkte dit ?
na een herinstall gewoon even Steam opnieuw installeren, laten verwijzen naar de D:\ schijf en klaar.
Wat de Windows Store versie betreft, geen ervaring mee...
Shag, ik heb de Windows store versie ....zwammen schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 17:52:
[...]
werkt zeker met de Steam versie, ik heb een C:\ systeemschijf en al mijn games op D:\
na een herinstall gewoon even Steam opnieuw installeren, laten verwijzen naar de D:\ schijf en klaar.
Wat de Windows Store versie betreft, geen ervaring mee...
Ondertussen me wat aan het verdiepen in de C172 en vooral met de AP. Is natuurlijk een stuk handiger om een heel eind te vliegen dan met de C152 waar je constant alles in de gaten moet houden en de hele tijd handen aan de controls moet houden. Anderzijds wordt het op die manier (een beetje) saai. Eens flight-path correct is ingesteld, is er weinig te doen tot je aan volgende waypoint bent en je eventueel iets moet bijstellen qua hoogte of snelheid. Hoedanook, ongelooflijk leuk tijdverdrijf, heb het veel te lang links laten liggen. Heel wat aan het oefenen met landen ook, dat lukt behoorlijk goed maar de aanloop naar vliegveld en waar me positioneren zal nog wel wat tijd vragen vooraleer ik dit 'juist' doe. Toch maar eens wat (online) lessen volgen qua navigatie denk ik. Zeker icm lezen van die airport charts. Aanraders ergens?
Ik wilde net weer even met de CJ4 vanaf Schiphol een vluchtje doen, maar er liggen ineens allemaal sims poppetjes voor m'n toestel?
Het realisme is wel echt maximaal, hoor
Het realisme is wel echt maximaal, hoor
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ben er ook. Mooi spul allemaal. 2e hypotheek afsluiten… 😜
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Tip: vlieg de JPLogistics C152 mod! Is een sterk verbeterde versie van de default C152 (bijna alles werkt zoals het hoort) en... hij heeft een autopilot! En dat is een sterk verbeterde versie van de crappy default KAP140 AP. Die KAP140 is echt nog (veel) beter dan de KAP140 in bijv. de paywayre Milviz C310! Simpelweg omdat 'ie werkt zoals het hoort (wat niet van andere KAP140's gezegdkan worden...lapino schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 19:02:
Ondertussen me wat aan het verdiepen in de C172 en vooral met de AP. Is natuurlijk een stuk handiger om een heel eind te vliegen dan met de C152 waar je constant alles in de gaten moet houden en de hele tijd handen aan de controls moet houden?

Ik vlieg slechts in twee vliegtuigen in MSFS: de Fenix A320 en deze JPL C152! En die is dus helemaal gratis! Ik vlieg geeneens meer in m'n payware C31o of Kodiak. (Ik heb al genoeg glas in de Airbus dus dan is het juist heerlijk om helemaal old school te vliegen in GA!)
[ Voor 7% gewijzigd door tup61 op 06-11-2022 19:10 ]
Heb die JPL even geprobeerd, en als ik flaps instel dan toont die enkel 0° of 30°, niks tussenin. Doe ik iets fout dan? VOR en ADF, ken de begrippen wel maar totaal geen (voldoende) kennis over. Jammer toch dat er nog geen (ik vind ze toch niet) in-game tutorials bestaan. Zou ik makkelijk geld voor neertellen.
[ Voor 44% gewijzigd door lapino op 06-11-2022 19:22 ]
haha ja voor sommige / veel dingen daar wel jaDigitalExorcist schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:51:
[...]
Ben er ook. Mooi spul allemaal. 2e hypotheek afsluiten… 😜
Ik ben naar huis gegaan met wat hardware van mobiflight om mijn eigen radio stack te maken
Best dat ik bij zo'n dingen wegblijf. Heb ondertussen een Honeycomb yoke+throttle, een VKB gladiator stick en deftige gamepc. Ben nog aan het kijken voor deftige pedalen, maar moet zien dat mijn vrouw me niet volledig zot verklaart ook. Ben dan ook nog maar een min of meer beginnende simmer. Zeer verslavende hobby dit
Vandaag ook op het FS Weekend geweest.
Moet heel eerlijk zeggen dat het mij wat tegen viel.
Vond veel cockpits vooral gebaseerd op gevechtsvliegtuigen en relatief weinig home cockpits..
Demo van FlyByWire was leuk maar informatief weinig. Het opstarten van het vliegtuig en het programmeren van de fmc ging zo snel dat het nauwelijks te volgen was, laat staan dat de sprekers het konden bijhouden..
Als ik een kaartje speciaal zou moeten kopen zou ik het wat zonde gevonden hebben, gelukkig een museum jaarkaart
Moet heel eerlijk zeggen dat het mij wat tegen viel.
Vond veel cockpits vooral gebaseerd op gevechtsvliegtuigen en relatief weinig home cockpits..
Demo van FlyByWire was leuk maar informatief weinig. Het opstarten van het vliegtuig en het programmeren van de fmc ging zo snel dat het nauwelijks te volgen was, laat staan dat de sprekers het konden bijhouden..
Als ik een kaartje speciaal zou moeten kopen zou ik het wat zonde gevonden hebben, gelukkig een museum jaarkaart
Bla Bla Bla
Ik wil ook FS2020 aanschaffen en met Xbox Game Pass lijk je korting te krijgen op de deluxe versie. Kan iemand bevestigen of deze blijft werken na het beëindigen van Game Pass?
3 maanden ultimate 1 euro[/quote]
/f/image/JwgwZPba3i6Ekcp8PqgRz3YK.png?f=fotoalbum_large)
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Oh, was dat toevallig rond .. 16.00 uur? Stond iemand naast me bij die Mobiflight stand die z'n eigen radio stack wilde makenIrcghost schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:25:
[...]
haha ja voor sommige / veel dingen daar wel ja
Ik ben naar huis gegaan met wat hardware van mobiflight om mijn eigen radio stack te maken
MF hardware zelf heb ik niet, zag er wel héél gaaf uit trouwens. Heb wel eens een oud kartonnen doosje omgebouwd tot schakelboxje, maar de radio panels heb ik van Logitech al wel. Zit nog wel even te bedenken wat ik met die Arduino en MF zou willen gaan doen want tof is het zéker.
Ik heb de Throttle quadrant van Thrustmaster gekocht (de Airbus versie). Vooral omdat ik heel graag twin engines vlieg, niet perse de Airbus, dus die detents heb ik eraf geschroefd inmiddels, maar de reversers, extra knoppen en simpelweg 2 throttles is érg prettig voor erbij.
Maar wát een geld. Poeh. Die extra displays (zo'n G3000 of zo), man daar koop je een tweedehands auto voor..
Wel gaaf dat ze iets van die A38X lieten zien bij FBW achterin. Hoewel dat ding gewoon stil stond verder.. maar het zag er tot nu toe al erg mooi uit.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Korting is alleen als je de game pass actief hebt. Stopt je abbo, dan stopt ook de korting.BugBoy schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:45:
Ik wil ook FS2020 aanschaffen en met Xbox Game Pass lijk je korting te krijgen op de deluxe versie. Kan iemand bevestigen of deze blijft werken na het beëindigen van Game Pass?
[Afbeelding]
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
Haha ja dat was ik!DigitalExorcist schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:45:
[...]
Oh, was dat toevallig rond .. 16.00 uur? Stond iemand naast me bij die Mobiflight stand die z'n eigen radio stack wilde maken
MF hardware zelf heb ik niet, zag er wel héél gaaf uit trouwens. Heb wel eens een oud kartonnen doosje omgebouwd tot schakelboxje, maar de radio panels heb ik van Logitech al wel. Zit nog wel even te bedenken wat ik met die Arduino en MF zou willen gaan doen want tof is het zéker.
Ik heb de Throttle quadrant van Thrustmaster gekocht (de Airbus versie). Vooral omdat ik heel graag twin engines vlieg, niet perse de Airbus, dus die detents heb ik eraf geschroefd inmiddels, maar de reversers, extra knoppen en simpelweg 2 throttles is érg prettig voor erbij.
Maar wát een geld. Poeh. Die extra displays (zo'n G3000 of zo), man daar koop je een tweedehands auto voor..
Wel gaaf dat ze iets van die A38X lieten zien bij FBW achterin. Hoewel dat ding gewoon stil stond verder.. maar het zag er tot nu toe al erg mooi uit.
Iemand anders hier toevallig ook de MV-22B gekocht 
Effe vraagje van mij of je iets uit kan proberen :
De engine nacelle's tussen de 80 en 90 graden (liefst 85 graden) en dan rpm opbouwen naar 94% rpm.
Zodra je daar bent heel voorzichtig door naar 98% :
Bij mij spring het toestel bij 96% rpm zo ongeveer in de lucht, lijkt alsof de powercurve niet klopt
Lama deze was bekend lees ik net...
Tevens de remmen, zowel voetremmen als parkeer rem :
Zodra je iets aan rpm's geeft (boven de 75% rpm) lijkt het alsof de remmen bijna niks doen
Van allebei een bug report gemaakt bij Miltech maar wil wel eens weten of anderen het ook hebben.
Effe vraagje van mij of je iets uit kan proberen :
De engine nacelle's tussen de 80 en 90 graden (liefst 85 graden) en dan rpm opbouwen naar 94% rpm.
Zodra je daar bent heel voorzichtig door naar 98% :
Bij mij spring het toestel bij 96% rpm zo ongeveer in de lucht, lijkt alsof de powercurve niet klopt
Lama deze was bekend lees ik net...
Zodra je iets aan rpm's geeft (boven de 75% rpm) lijkt het alsof de remmen bijna niks doen
Van allebei een bug report gemaakt bij Miltech maar wil wel eens weten of anderen het ook hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door dierkx36 op 06-11-2022 22:20 ]
Inderdaad, net even opgezocht. De upgrade wordt gezien als DLC. Als je gamepass stopt, dan heb je wel de 'upgrade' maar niet de base-game die je ofwel moet kopen dan, ofwel gamepass hernieuwen.Soliest schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:16:
[...]
Korting is alleen als je de game pass actief hebt. Stopt je abbo, dan stopt ook de korting.
[ Voor 31% gewijzigd door lapino op 06-11-2022 22:37 ]
Waar heb je dat gevonden? Is dan wel een erg dure upgrade. Dan kan ik dus beter voor die €18 de normale versie kopen.lapino schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:34:
Inderdaad, net even opgezocht. De upgrade wordt gezien als DLC. Als je gamepass stopt, dan heb je wel de 'upgrade' maar niet de base-game die je ofwel moet kopen dan, ofwel gamepass hernieuwen.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
It's not a bug, it's a featuredierkx36 schreef op zondag 6 november 2022 @ 21:52:
Had al een reply gehad van Miltech : dat de remmen zo reageren klopt, hoort zo.GekkePrutser schreef op zondag 6 november 2022 @ 23:49:
[...]
It's not a bug, it's a featureMijn instructeur zei altijd "Don't brake against power!"
En mij Leo 2 rij-instructeur zei altijd : " remmen is angst"
Komt deze week nu die 40th anniversary edition uit? Met een beetje vertraging begin ik binnenkort aan een kleine pc-upgrade build, dus dat komt dan mooi uit.
In het verleden wel eens msfs2020 geprobeerd via een paar maandjes gamepass op 16 gb ram en Nvidia 1060 en dat kon nog prima op 1080p medium. Voor een flightsim kan 30fps nog wel uit.
Nu dus een kleine upgrade gepland. En msfs is dan meteen een mooie testcase, maar dan liefst de anniversary edition
In het verleden wel eens msfs2020 geprobeerd via een paar maandjes gamepass op 16 gb ram en Nvidia 1060 en dat kon nog prima op 1080p medium. Voor een flightsim kan 30fps nog wel uit.
Nu dus een kleine upgrade gepland. En msfs is dan meteen een mooie testcase, maar dan liefst de anniversary edition
Wel mooi vliegen bij de Gorner gletsjer, er staan verschillende gebouwen op die richel en er loopt ook een treintje omhoog vanaf Zermatt
/f/image/4Cxp5i6aRhUad07xkt1qkb6g.png?f=fotoalbum_large)
Die Edgley EA-7 Optica is ook wel leuk, met een dooie kat op de passagiersstoel en een hond die zijn hoofd de hele tijd beweegt. Echter had ik deze speciaal voor VR gekocht (mooi uitzicht vanaf binnen), maar de controls werken niet allemaal in VR (de... hoe heet dat in een vliegtuig? .. joystick werkt niet in VR) dus dat is wel erg kwalijk.
/f/image/4Cxp5i6aRhUad07xkt1qkb6g.png?f=fotoalbum_large)
Die Edgley EA-7 Optica is ook wel leuk, met een dooie kat op de passagiersstoel en een hond die zijn hoofd de hele tijd beweegt. Echter had ik deze speciaal voor VR gekocht (mooi uitzicht vanaf binnen), maar de controls werken niet allemaal in VR (de... hoe heet dat in een vliegtuig? .. joystick werkt niet in VR) dus dat is wel erg kwalijk.
/f/image/rWorA5rxlBtRNXL4gbIdsVtV.png?f=fotoalbum_large)
Mixed Reality dev
Ja komt volgens mij de 11eAmos_x schreef op maandag 7 november 2022 @ 00:47:
Komt deze week nu die 40th anniversary edition uit? Met een beetje vertraging begin ik binnenkort aan een kleine pc-upgrade build, dus dat komt dan mooi uit.
Het grappige is dat zo'n logitech panel initieel veel goedkoper is om te kopen dan zelf te bouwen, de materialen zijn wat goedkoper met mobiflight / zelfbouw. Maar qua werkuren is het natuurlijk een stuk duurder. Maar het lijkt mij vooral gewoon leuk om aan te beginnen, en veel van de basis onderdelen kan ik natuurlijk weer gebruiken voor andere zaken die ik nog moet gaan verzinnen (gok een MCP displaypanel al dan niet met buttons omdat de honeycomb bravo al AP buttons heeft).DigitalExorcist schreef op zondag 6 november 2022 @ 19:45:
[...]
Oh, was dat toevallig rond .. 16.00 uur? Stond iemand naast me bij die Mobiflight stand die z'n eigen radio stack wilde maken
BTW Mocht dit nog niet voorbij zijn gekomen:
https://www.octavi.net/
Morgen start de kickstarter:
https://www.kickstarter.c...est-cockpit?ref=discovery
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Ben ook benieuwd naar de bron. Heb je met de upgrade niet "digital ownership" van de base-game? Zelf toendertijd 84,99 betaald voor de upgrade voor Premium Deluxe vanuit gamepass met 340 FlightSim Credits, vond het wel vaag.lapino schreef op zondag 6 november 2022 @ 22:34:
[...]
Inderdaad, net even opgezocht. De upgrade wordt gezien als DLC. Als je gamepass stopt, dan heb je wel de 'upgrade' maar niet de base-game die je ofwel moet kopen dan, ofwel gamepass hernieuwen.
Werkt FS überhaupt zonder gamepass, want geen online services dan.
Ik heb aan verschillende kickstarter deel genomen echter de enige kick is of je je geld terug krijgt.456 schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:20:
P.s Het wil niet zeggen dat ik het kastje niet mooi vind hoor!
[ Voor 7% gewijzigd door appie35 op 07-11-2022 11:20 ]
Even aan het stoeien geweest met die TCA Airbus quadrant.. nu vlieg ik die praktisch niet maar wel andere twee-motorige toestellen. Detents eruit gehaald, op z'n zwaarst gezet... heerlijk hoor!
Alleen nog even pielen met die controls. Als ik ook maar één van de knoppen aanraak en vervolgens opstijg valt na 10 seconden de stroom in m'n toestel uit. Hydraulica, elektra, alles behalve de motoren zélf.
Note to self: een buiklanding (want gear was al up) is mogelijk in MSFS zelfs mét crash-detectie aan en alle difficulty op maximaal.
Alleen nog even pielen met die controls. Als ik ook maar één van de knoppen aanraak en vervolgens opstijg valt na 10 seconden de stroom in m'n toestel uit. Hydraulica, elektra, alles behalve de motoren zélf.
Note to self: een buiklanding (want gear was al up) is mogelijk in MSFS zelfs mét crash-detectie aan en alle difficulty op maximaal.
https://forums.flightsimu...-subscription-ends/123367mv_ak schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:08:
[...]
Ben ook benieuwd naar de bron. Heb je met de upgrade niet "digital ownership" van de base-game? Zelf toendertijd 84,99 betaald voor de upgrade voor Premium Deluxe vanuit gamepass met 340 FlightSim Credits, vond het wel vaag.
Werkt FS überhaupt zonder gamepass, want geen online services dan.
Btw, mocht iemand interesse hebben in een (enkele dagen oude) VKB EVO Gladiator stick, geef seintje via pm. Yoke ligt me meer.
[ Voor 11% gewijzigd door lapino op 07-11-2022 18:29 ]
Als je dit opgelost krijgt, hou ik me aanbevolen.DigitalExorcist schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:10:
Even aan het stoeien geweest met die TCA Airbus quadrant.. nu vlieg ik die praktisch niet maar wel andere twee-motorige toestellen. Detents eruit gehaald, op z'n zwaarst gezet... heerlijk hoor!
In veel (kleinere) vliegtuigen heb ik hetzelfde en zodra je de throttle uitplugt via USB gaat alles weer aan.... Heb dit zelfs zonder enige bindings aan de throttle.Geen touw aan vast te knopen en online meer mensen met het issue, maar niemand met een oplossing.
Ja en de goede dingen zoals FBW en dergelijke komen er vreemd genoeg juist niet op terecht.Corrigan schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:33:
[...]
Die marktplaats vindt ik een van de meest negatieve kanten van MSFS2020. Het is veel te commercieel geworden.
Er zit genoeg troep tussen van lui die zo hopen snel rijk te worden door even wat te knutselen.
Zoals geld vragen voor liveries die je zo ergen gratis en legaal kunt vinden. Daar zit vast een heel verdienmodel achter van Microsoft. Hoeveel zal hun commisie zijn, 30% ?
FBW heeft er even op gestaan maar is al een hele tijd niet meer bijgewerkt waardoor je toch weer met losse installertjes aan de slag moet. Ik heb daar een enorme hekel aan.
Wat voor leuke dingen krijgen we allemaal? Zat die A310 hier ook bij?
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Free bug,scbr600f4i schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:55:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat in deze update idd de heli's, gliders, A310 en ATR zat? Maar eigenlijk kan ik er weinig over vinden over wat we nou daadwerkelijk in de update gaan vindencbr600f4i schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:55:
[...]
[ Voor 49% gewijzigd door Rivanov op 08-11-2022 11:25 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
O.a. dit:Docslik schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 11:08:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat in deze update idd de heli's, gliders, A310 en ATR zat? Maar eigenlijk kan ik er weinig over vinden over wat we nou daadwerkelijk in de update gaan vinden
https://www.flightsimulat...-2022-development-update/Helicopters, gliders, a new study-level Airbus A310, several fan-favourite planes from previous editions of MSFS, classic airports, missions, and more are all coming as part of this free update on November 11
ATR zit er denk ik helaas nog niet in, obv bovenstaande omschrijving. Zou wel erg jammer zijn, lijkt me namelijk een hele mooie toevoeging voor de sim.
Als ik het goed heb zit Meigs Field er ook in.
Ik ben benieuwd.
Ik had destijds Meigsfield gekocht van Guillermo Zulueta
Z Design Studios maar deze is allang niet meer geupdated ik kan nu niet meer in het gebouw. Dat was destijds het mooiste aan de gehele mod.
Had nu wel eens echt willen ervaren of raytracing werkte op die marmeren vloer.
kwam net dit tegen op FB
Z Design Studios maar deze is allang niet meer geupdated ik kan nu niet meer in het gebouw. Dat was destijds het mooiste aan de gehele mod.
kwam net dit tegen op FB
/f/image/XX0plqdATYcAt5MfX0eui9ZJ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 53% gewijzigd door appie35 op 08-11-2022 15:12 ]
Ben benieuwd welke heli's Asorbo bij de update gaat doen, dacht iets van de R66 (again, serieus waarom bij iedere flightsim die uitkomt standaard de R66cracking cloud schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:41:
[...]
O.a. dit:
[...]
https://www.flightsimulat...-2022-development-update/
ATR zit er denk ik helaas nog niet in, obv bovenstaande omschrijving. Zou wel erg jammer zijn, lijkt me namelijk een hele mooie toevoeging voor de sim.
Als ik het goed heb zit Meigs Field er ook in.
Hopelijk stappen er snel wat developers in het heli gat (pune intended)
X-Trident, CowanSim etc
De CH/MH-47D, AS365, Bell 407 en AB412 zijn instant buy

[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 08-11-2022 15:07 ]
Ik heb liever dat ze de basis goed neerzetten met een R66, dat is een simpele heli met weinig systemen. Dan kunnen 3rd party ontwikkelaars wel wat moois maken. Zoals de Airbus die al een heel tijdje op flightsim.to staat.
En.... de VKB EVO heeft de geest gegeven. Rood/wit lichtje bij insteken, gaat dan uit en USB herkent die niet. Blijkbaar nog mensen met zelfde probleem. Mag dus al terug. Tot zover de geroemde kwaliteit?? Jammer toch voor een stick van 220 euro
Hopelijk wel beetje deftige support van FSC..
1 gedeelte ben ik met je eens : laat ze een goede basis neerzetten.Ircghost schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:29:
Ik heb liever dat ze de basis goed neerzetten met een R66, dat is een simpele heli met weinig systemen. Dan kunnen 3rd party ontwikkelaars wel wat moois maken. Zoals de Airbus die al een heel tijdje op flightsim.to staat.
Om de R66 daarvoor te gebruiken : staat me nog iets bij van VSkyLabs die de R66 voor X-Plane 11 had gemaakt, dat het juist 1 van de moeilijkere modellen was vanwege het zenuwachtige karakter van het ding.
Puur voor ontwikkelen lijkt me een Bell 206/406 beter : idiot proof heli's met een heel neutraal karakter.
Bell 407 yeeeesssssssappie35 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:58:
Ik ben benieuwd.
kwam net dit tegen op FB
[Afbeelding]

En de DC-3 ... hopelijk hebben ze het geluid goed, effe buren pesten
Ding is eindelijk online gekomen. Eerste tier al gevuld (was 125 euro), tweede tier al bijna vol (159 euro) daarna 179 euro of een 2-pack. Wat een geld voor een buttonbox met een dual encoder.456 schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:20:
[ Voor 5% gewijzigd door Saybia op 08-11-2022 18:20 ]
Shoot... tweede tier. Heb t wel gedaan iig. Gaat idd snel.Saybia schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 18:13:
[...]
Ding is eindelijk online gekomen. Eerste tier al gevuld (was 125 euro), tweede tier al bijna vol (159 euro) daarna 179 euro of een 2-pack. Wat een geld voor een buttonbox met een dual encoder.
Nieuwe navigraph is uit.
Met vfr. Metar data. Etc etc.
Hoop vernieuwingen.
Hoop vernieuwingen.
Balen zeg! Hopelijk kunnen ze dit snel voor je oplossen. Ik ben zelf ook aan het oriënteren voor zo’n stick.lapino schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:48:
En.... de VKB EVO heeft de geest gegeven. Rood/wit lichtje bij insteken, gaat dan uit en USB herkent die niet. Blijkbaar nog mensen met zelfde probleem. Mag dus al terug. Tot zover de geroemde kwaliteit?? Jammer toch voor een stick van 220 euroHopelijk wel beetje deftige support van FSC..
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Wát een fijne update, het was al een top applicatie maar zoveel dingen werken nog veel beter nu. En eindelijk automatisch charts laden, scheelt aardig wat geklik voor elke vlucht. Ben er blij meeDirtyrockers schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:24:
Nieuwe navigraph is uit.
Hoop vernieuwingen.
Ben me beetje aan verdiepen in autopilot, dan eens de airliners bekijken ook. Leuk allemaal, maar wat doen simmers dan tijdens lange vluchten waarbij de AP quasi alles doet? Zit je dan gewoon 2u naar scherm te kijken? Vroeg me het gewoon af.
Gewoon van het uitzicht genieten, radiootje aan op de achtergrond, of een PDF lezen. Ik vlieg in VR met een Oculus Quest 2 i.c.m. een RTX 3080. Melding van de telefoon komen gewoon in Beeld via een popup.lapino schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:38:
Ben me beetje aan verdiepen in autopilot, dan eens de airliners bekijken ook. Leuk allemaal, maar wat doen simmers dan tijdens lange vluchten waarbij de AP quasi alles doet? Zit je dan gewoon 2u naar scherm te kijken? Vroeg me het gewoon af.
Gr.
Ik nog niet, mijn oude tablet kon de vorige versie zonder veel performance issues draaien maar deze nieuwe loopt constant vast en vrijwel elke interactie duurt meerdere seconden.. Hoop dat ze daar nog wel wat aan gaan doen, heb geen zin om een nieuwere tablet te moeten aanschaffenmvbo schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:26:
[...]
Wát een fijne update, het was al een top applicatie maar zoveel dingen werken nog veel beter nu. En eindelijk automatisch charts laden, scheelt aardig wat geklik voor elke vlucht. Ben er blij mee
Fast forward skippen naar de descent of approach, wanneer je hiervoor alle voorbereidingen hebt gedaan.lapino schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:38:
De hele tijd naar een computer anders zitten staren die een andere automatische computer nadoet is het niet voor mij.
Verminderd je fuel ook na zo'n fast forward? Dat je dus niet met veels te veel fuel opeens gaat landen?CR2032 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 22:44:
[...]
Fast forward skippen naar de descent of approach, wanneer je hiervoor alle voorbereidingen hebt gedaan.
De hele tijd naar een computer anders zitten staren die een andere automatische computer nadoet is het niet voor mij.
Kudos voor die Thrustmaster TCA quadrant hoor. Wauw wat een mooie toevoeging! Ook als je de Airbus niet perse vliegt.
Nu zonder detents dus en vooral met de King Air gevlogen (EHGG-LICJ en EHGG-Nantes + retour).. heerlijk die hoeveelheid controle die je hebt met dat ding.
Alleen die bindings van die knoppen nog “even” zien te fixen. En anders Spad.Next maar proberen….
Nu zonder detents dus en vooral met de King Air gevlogen (EHGG-LICJ en EHGG-Nantes + retour).. heerlijk die hoeveelheid controle die je hebt met dat ding.
Alleen die bindings van die knoppen nog “even” zien te fixen. En anders Spad.Next maar proberen….
Er zijn mensen die een vlucht in plannen van hier naar Tokio. Ze stellen alles in, stijgen op, zetten de AP aan en gaan dan winkelen of de tuin doen of slapen. En na 16 uur of wat dan ook lopen ze naar de computer waar het vliegtuig gewoonlijk op hun wacht aan de 'top of descent' zodat ze het laatste stukje weer zelf kunnen meemaken. Ik vind dat energieverspilling. En dat vond ik al voordat de huidige crisis er was.lapino schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:38:
Persoonlijk doe ik daarom nooit lange vluchten. Ik doe meestal (in een airliner, in mijn geval is dat alleen maar de Fenix A320) korte maar wel zoveel mogelijk real world vluchten waarmee ik gemiddeld genomen niet langer dan 3 kwartier tot een uur in de lucht ben. De afstand is meestal tussen de 275 en 375 nm. Dat vind ik meer dan genoeg. En zelfs dan zit ik tijdens de cruise vaak nog even wat anders te doen (maar wel achter het scherm!). Sowieso moet ik de radio in de gaten houden en de landing voorbereiden, charts laden en lezen, de MCDU instellen, etc. en de voor de rest is het genieten van het uitzicht. Of ff internetten.
In MSFS valt er uiteraard ook best wel veel te genieten van het uitzicht: dat helpt ook wel (in vergelijking met andere sims). Alhoewel ik het echte genieten daarvan vooral ervaar met GA: daarmee duren mijn vluchten trouwens ook nooit langer dan een half uur of zo, heel misschien een kleine drie kwartier. Maar goed, ik vlieg alleen (wat GA betreft) de JPL C152 en daarmee ben ik dus wel redelijk bezig met de navigatie (want ik vlieg alleen maar m.b.v. VOR en soms ADF, nooit GPS). Constant in de gaten houden waar je zit, wanneer de volgende turn komt, radio's instellen, VOR naalden in de gaten houden, HDG instellen, inschatten hoe je stukken af kunt snijden, afstanden checken, etc. Dikke pret met bijna altijd een schitterend uitzicht. En zeer bevredigend als je uiteindelijk op je bestemming aankomt zoals je gepland had. Vooral als je shortcuts gebruikt. Maar goed, we hadden het over airliners...
Lange vluchten zijn aan mij niet besteed. Ik doe soms wel iets als ENGM naar EHAM maar dat vind ik echt al veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang. Dat is voor mij de lol niet. Alles opzetten, opstijgen, korte cruise en weer dalen plus landen: daar doe ik het voor.
Heb gevoel dat ik ook in dat kamp zit, heb eigenlijk zelfs nog nooit een airliner geprobeerd. Vind props best leuk, beetje rondvliegen en landingen oefenen. Moet me wel echt eens gaan verdiepen in navigatie, want VOR/ADF enz zegt me weinig tot nu toe. Ben al zover dat ik een flightplan kan opstellen, van punt A naar B kan vliegen op juiste hoogte (al dan niet met AP) en dan kan landen. Maar doe quasi zeker 99% verkeerd qua navigatie/aanvliegen enz. Eigenlijk besef je door het spelen van zo'n FS dat de techniek van vliegen op zich eigenlijk nog vrij makkelijk is, maar dat alles wat daarond zit (navigatie/atc/checks/taxiën/procedures) veel ingewikkelder is.
Ik doe in totaal ongeveer 1, heel soms 2 vluchten per week, en die zijn vaak van rond de 2 uur, eigenlijk altijd met de PMDG 737, en die lengte vind ik helemaal geen probleem. Feitelijk heb je dan iets meer dan een uurtje cruise waarin je inderdaad niet zoveel doet, behalve misschien een paar minuten je STAR en approach voorbereiden. Ik gebruik vaak wel de tijd voor luchtvaart-gerelateerde dingen, die verder los staan van mijn vlucht, zoals het bezoeken van fora of het lezen van luchtvaart nieuwsartikelen, of soms het kijken van youtube filmpjes over luchtvaart. Het is voor mij dan ook een stukje ontspanning voor mijzelf, mijn vriendin weet dat ik even weg ben (vindt ze vast ook wel even lekker), en heb weer even mijn avgeek-fix gehad ;-)
Oh dat is minder! Ik gebruik charts eigenlijk op mijn Macbook (m1 2021) en daar loopt hij heel soepel. Ik zal hem eens op mijn Ipad (2018) openen vanavond en kijken of ik hetzelfde ervaar.djbarney schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:51:
[...]
Ik nog niet, mijn oude tablet kon de vorige versie zonder veel performance issues draaien maar deze nieuwe loopt constant vast en vrijwel elke interactie duurt meerdere seconden.. Hoop dat ze daar nog wel wat aan gaan doen, heb geen zin om een nieuwere tablet te moeten aanschaffen
Ik heb overigens wel het probleem gehad dat ik gister tijdens mijn vlucht tweemaal uitgelogd werd uit de applicatie, eenmaal tijdens het taxi'en waar ik de charts juist even nodig had
Vrijdag a.s. om 17.00 uur.BramViking schreef op woensdag 9 november 2022 @ 13:17:
Wanneer komt de update?
Verba Volant, scripta manent. En de rest...
Ik heb een beetje een vreemd onderbuik gevoel..
Ik neem aan dat je dus in de beta groep zit?
Ellende met dit systeem is dat we allemaal ongevraagd in de beta groep zitten.cracking cloud schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:24:
Ik neem aan dat je dus in de beta groep zit?
Zou liever willen dat ik niet gedwongen zou worden om m'n goed werkende installatie te updaten. Dan kun je even aankijken wat die update doet en kun je even rustig wachten tot alle third parties hun updates hebben uitgerold. Als dan na een tijdje alles weer lekker op elkaar is ingespeeld en de bugs er uit zijn kun je dan zorgeloos updaten.
Nu is het maar weer afwachten.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Leuk maar voor mijn autistische deel teveel wat niet klopt, wel respect dat hij dat zelf in elkaar heeft gezet!
Sommige mensen schijnen altijd problemen met de sim te hebben. Heb nog nooit grote problemen gehad met een update, alleen af en toe een mod die even niet meer werkt. Kan me niet voorstellen dat het bij iedereen ellende is.alexbl69 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 18:23:
[...]
Ellende met dit systeem is dat we allemaal ongevraagd in de beta groep zitten.
Zou liever willen dat ik niet gedwongen zou worden om m'n goed werkende installatie te updaten. Dan kun je even aankijken wat die update doet en kun je even rustig wachten tot alle third parties hun updates hebben uitgerold. Als dan na een tijdje alles weer lekker op elkaar is ingespeeld en de bugs er uit zijn kun je dan zorgeloos updaten.
Nu is het maar weer afwachten.
Ellende is een groot woord, maar zou hem zo graag een keer willen 'bevriezen'. Dan kun je een home-cockpit bouwen zonder dat je bang hoeft te zijn dat bepaalde systemen niet meer (volledig) werken na een gedwongen update. Simpelweg omdat je niet meer update. Als het loopt dan loopt het, maar die keuze is er helaas niet.cracking cloud schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:14:
[...]
Sommige mensen schijnen altijd problemen met de sim te hebben. Heb nog nooit grote problemen gehad met een update, alleen af en toe een mod die even niet meer werkt. Kan me niet voorstellen dat het bij iedereen ellende is.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Enige probleem dat ik heb is dat de sim op de meest rare moment voor een seconde volledig vastzit en dan weer doorgaat. Totaal geen lijn in te trekken. Oja, en had constant CTD's maar dat bleek aan een DLL te liggen die Capture One (?!) installeert.
Meestal vlieg ik ook GA maar ga binnenkort de Justflight BAe 146 maar eens aanschaffen, dat is een airliner voor de korte vluchten naar kleine vliegvelden. Er zit een FMS in maar in werkelijkheid vloog men vnl met VOR navigatie omdat de FMS een latere upgrade was. Zo heb je het beste van twee werelden: zelf navigeren, dus veel te doen onderweg maar je kan ook op een "moderne" manier vliegen.lapino schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:09:
Heb gevoel dat ik ook in dat kamp zit, heb eigenlijk zelfs nog nooit een airliner geprobeerd. Vind props best leuk, beetje rondvliegen en landingen oefenen. Moet me wel echt eens gaan verdiepen in navigatie, want VOR/ADF enz zegt me weinig tot nu toe. Ben al zover dat ik een flightplan kan opstellen, van punt A naar B kan vliegen op juiste hoogte (al dan niet met AP) en dan kan landen. Maar doe quasi zeker 99% verkeerd qua navigatie/aanvliegen enz. Eigenlijk besef je door het spelen van zo'n FS dat de techniek van vliegen op zich eigenlijk nog vrij makkelijk is, maar dat alles wat daarond zit (navigatie/atc/checks/taxiën/procedures) veel ingewikkelder is.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Die BAe is echt heel gaaf. Vliegt heerlijk en net wat je zegt: je kan er alle kanten mee op. Ook een van de weinige airliners die specifiek ontworpen is om de steile approach bij London City te kunnen vliegen.Allard schreef op woensdag 9 november 2022 @ 23:44:
[...]
Meestal vlieg ik ook GA maar ga binnenkort de Justflight BAe 146 maar eens aanschaffen, dat is een airliner voor de korte vluchten naar kleine vliegvelden. Er zit een FMS in maar in werkelijkheid vloog men vnl met VOR navigatie omdat de FMS een latere upgrade was. Zo heb je het beste van twee werelden: zelf navigeren, dus veel te doen onderweg maar je kan ook op een "moderne" manier vliegen.
Vraagje voor wie Spad.Next gebruikt:
Is het mogelijk om de standaard licentie te kopen en Virtual FIP achteraf erbij te kopen? Zo ja, wat kost VFIP extra dan?
Is het mogelijk om de standaard licentie te kopen en Virtual FIP achteraf erbij te kopen? Zo ja, wat kost VFIP extra dan?
Heel herkenbaar, ik doe dat op dezelfde manier. +/- een vlucht van een uur. Ik vlieg eigenlijk alleen in de A320 omdat de 787 continu problemen blijft geven met ILS. Volgens mij is het zo buggy als maar kan nog steeds ik heb al zoveel pogingen gedaan. Dan er weer naast, dan gericht op het centrum van de luchthaven, dan in de final opeens compleet een andere kant op. Met de A320 altijd feilloos. Misschien leuk om een lijstje met mooie korte vluchten op te bouwen hier met interessante luchthavens.tup61 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:34:
[...]
Lange vluchten zijn aan mij niet besteed. Ik doe soms wel iets als ENGM naar EHAM maar dat vind ik echt al veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang. Dat is voor mij de lol niet. Alles opzetten, opstijgen, korte cruise en weer dalen plus landen: daar doe ik het voor.
Enkele favorieten korte airliner vluchten;
LPFR - LPPT Faro - Lissabon
EGLL - EHAM Londen - Amsterdam
EGPF - EGAA Glasgow - Belfast
LFMN - LSGG Nice - Geneve
LIRN - LICJ Napels - Palermo
KMIA - KMCO Miami - Orlando
KLAX - KLAS Los Angeles - Las Vegas
KGEG - CYYJ Spokane - Victoria Island
KLAX - KSFO Los Angeles - San Fransisco
KDTW - CYYZ Detroit - Toronto
Wat korte vluchtjes betreft, ik hoop dat deze snel komt:
https://msfsaddons.com/20...es%20April%2013%2C%202021
Verder vlieg ik ook veel met de LVFR A319 CEO. Over het algemeen nét wat kortere routes als met bijv. een A320, als je een beetje zoekt. Heb natuurlijk ook de Embraer's nog, pak ze nog heel af en toe wel, maar zien er eigenlijk niet uit.
Ik vind long-hauls ook vrij lastig hoor, ondanks de 747,787, 777-200 en 777-300 in de hangar. Wil nog wel eens een cargo op doen in de 747, uurtje of 4 a 5 max.
Verder vlieg ik ook veel met de LVFR A319 CEO. Over het algemeen nét wat kortere routes als met bijv. een A320, als je een beetje zoekt. Heb natuurlijk ook de Embraer's nog, pak ze nog heel af en toe wel, maar zien er eigenlijk niet uit.
Ik vind long-hauls ook vrij lastig hoor, ondanks de 747,787, 777-200 en 777-300 in de hangar. Wil nog wel eens een cargo op doen in de 747, uurtje of 4 a 5 max.
[ Voor 7% gewijzigd door DutchOwnage op 10-11-2022 10:02 ]
Ik vlieg heel vaak (van A naar B maar uiteraard ook van B naar A):JimmyNL schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:51:
[...]
Misschien leuk om een lijstje met mooie korte vluchten op te bouwen hier met interessante luchthavens.
ENVA - ENGM Trondheim - Oslo
ENBR - ENGM Bergen - Oslo
Komt doordat ik nogal gek ben op Noorwegen.
Verder vlieg ik best wel veel in Zuid-Europa (vooral Iberia maar ook wel Italië en Zuid-Frankrijk) en soms rond Zwitserland of Oostenrijk. En het VK is ook perfect voor korte vluchten: daar zijn echt héél veel vliegvelden waarmee je kan combineren dus daar ben ik ook vaak te vinden.
Op een of andere manier blijf ik bijna altijd hangen in West-Europa... De Europese vluchten uit het lijstje hierboven heb ik sowieso dus allemaal al meerdere malen gevlogen.
Of dezeDutchOwnage schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:00:
Wat korte vluchtjes betreft, ik hoop dat deze snel komt:
<knip>
https://www.justflight.co...-f100-msfs-in-development
Enige vliegtuig waar ik op wacht is een 'study level' Dash 8 Q400. Dan ben ik klaar wat vliegtuigen betreft. Ik vlieg alleen maar de Fenix A320 en de JPL C152 (mod) en meer heb ik niet nodig. Maar een Q400... dat zou wel echt top zijn. Kan ik eindelijk weer al die Widerøe-vluchten in Noorwegen gaan doen zoals het hoort. 
Heel misschien dat ik ook nog iets als de A2A Comanche ga kopen maar eerlijk gezegd... ik vind de 'glasloze' C152 helemaal top en heb geen behoefte aan een andere GA die wél glas heeft. Er zijn vast wel meer leuke glasloze GA's maar die JPL-versie heeft 1. geen glas, 2. een (perfecte!) AP 3. twee VOR-gauges en 4. een DME dus die biedt echt álles wat ik nodig heb voor 'my kind of GA-flying'. Ik weet eigenlijk niet of er andere GA's zijn die hetzelfde bieden?
Heel misschien dat ik ook nog iets als de A2A Comanche ga kopen maar eerlijk gezegd... ik vind de 'glasloze' C152 helemaal top en heb geen behoefte aan een andere GA die wél glas heeft. Er zijn vast wel meer leuke glasloze GA's maar die JPL-versie heeft 1. geen glas, 2. een (perfecte!) AP 3. twee VOR-gauges en 4. een DME dus die biedt echt álles wat ik nodig heb voor 'my kind of GA-flying'. Ik weet eigenlijk niet of er andere GA's zijn die hetzelfde bieden?
Thnx! Ik ben ook van de korte(re) vluchten en hier staan leuke tussen! De meeste heb ik inmiddels wel gevlogen maar er zitten er een paar tussen die ik nog niet ken (Glasgow - Belfast bijvoorbeeld was ik niet zo snel opgekomen).JimmyNL schreef op donderdag 10 november 2022 @ 09:51:
[...]
Heel herkenbaar, ik doe dat op dezelfde manier. +/- een vlucht van een uur. Ik vlieg eigenlijk alleen in de A320 omdat de 787 continu problemen blijft geven met ILS. Volgens mij is het zo buggy als maar kan nog steeds ik heb al zoveel pogingen gedaan. Dan er weer naast, dan gericht op het centrum van de luchthaven, dan in de final opeens compleet een andere kant op. Met de A320 altijd feilloos. Misschien leuk om een lijstje met mooie korte vluchten op te bouwen hier met interessante luchthavens.
Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080
Check mijn post van een tijdje geleden als je heel makkelijk veel korte real world vluchten wilt vinden! Als je real world vluchten in de UK alleen wilt doen die niet langer zijn dan rond de 300 nm dan heb je behalve Glasgow - Belfast bijvoorbeeld:
Glasgow - Birmigham
Glasgow - Cardiff
(Luton, Stansted en Gatwick zijn dan net ff te ver)
Edinburgh - Glasgow
Edinburgh - Birmingham
Edinburgh - Cardiff
Belfast - Newcastle
Belfast - Leeds/Bradford
Belfast - Liverpool
Belfast - Manchester
Belfast - Birmingham
Belfast - Cardiff
Belfast - Luton
Newcastle - Cardiff
Manchester - Isle of man
...en dat zijn dan alleen nog maar de Easyjet flights.
De keuze is reuze!
Glasgow - Birmigham
Glasgow - Cardiff
Edinburgh - Glasgow
Edinburgh - Birmingham
Edinburgh - Cardiff
Belfast - Newcastle
Belfast - Leeds/Bradford
Belfast - Liverpool
Belfast - Manchester
Belfast - Birmingham
Belfast - Cardiff
Belfast - Luton
Newcastle - Cardiff
Manchester - Isle of man
...en dat zijn dan alleen nog maar de Easyjet flights.
Toch nog behoorlijk wat bugs in de JPL niet? Zo wordt ° van de flaps al niet correct weergegeven op de info in external view.tup61 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:08:
Enige vliegtuig waar ik op wacht is een 'study level' Dash 8 Q400. Dan ben ik klaar wat vliegtuigen betreft. Ik vlieg alleen maar de Fenix A320 en de JPL C152 (mod) en meer heb ik niet nodig. Maar een Q400... dat zou wel echt top zijn. Kan ik eindelijk weer al die Widerøe-vluchten in Noorwegen gaan doen zoals het hoort.
Vorige week even deelgenomen aan de Beta, gezien ik wou weten of met de komend update je idd een collective kan gebruiken.
Antwoord : ja een collective zit erin.
Alleen met de beta zakte heel de FPS in, MSFS was in VR niet meer te gebruiken.
Okay, eigen schuld, gaan we de hele handel weer opnieuw installeren (12 uur bezig
)
Nou viel na de herinstallatie al op dat MSFS niet helemaal jofel liep, zelfde settings als normaal maar performance was nogal aan het schommelen.
Net even m'n vingers aan het branden aan de 146 en de 737 ... in VR gewoon niet te doen.
Alleen maar lag, schokkend beeld, ze works.
GA is nog een beetje te doen.
Heb een vermoeden dat het door een windows update komt die de windows installatie "vervuild" heeft
Is het MSFS niet, dan DCS wel weer... is het 1 van deze 2 niet dan wel X-Plane 12 weer.
Zou bijna voor iedere sim apart een systeem bouwen, kan je er tenminste 1 gebruiken
... ik word hier echt helemaal simpel van dit ge$€!k iedere keer
Okay, eigen schuld, gaan we de hele handel weer opnieuw installeren (12 uur bezig
Nou viel na de herinstallatie al op dat MSFS niet helemaal jofel liep, zelfde settings als normaal maar performance was nogal aan het schommelen.
Net even m'n vingers aan het branden aan de 146 en de 737 ... in VR gewoon niet te doen.
Heb een vermoeden dat het door een windows update komt die de windows installatie "vervuild" heeft
Is het MSFS niet, dan DCS wel weer... is het 1 van deze 2 niet dan wel X-Plane 12 weer.
Zou bijna voor iedere sim apart een systeem bouwen, kan je er tenminste 1 gebruiken

... ik word hier echt helemaal simpel van dit ge$€!k iedere keer

[ Voor 9% gewijzigd door dierkx36 op 10-11-2022 15:01 ]
Had je dx11 of dx12 in de beta?dierkx36 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:57:
Vorige week even deelgenomen aan de Beta, gezien ik wou weten of met de komend update je idd een collective kan gebruiken.
Okay, eigen schuld, gaan we de hele handel weer opnieuw installeren (12 uur bezig)
Zou bijna voor iedere sim apart een systeem bouwen, kan je er tenminste 1 gebruiken![]()
... ik word hier echt helemaal simpel van dit ge$€!k iedere keer![]()
Ehh DX12 dacht ik...
De hele Dash-8 range wat mij betreft. Ik kan me mijn vlucht met de Dash 8-100 met US Airways van DCA naar PHL nog erg goed herinneren ook al is het alweer zo'n 25 jaar geleden. Nee, 2 ATR's in de maak... ik kan wel jankentup61 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:08:
edit en klein beetje off-topic maar 'toevallig' komt dit filmpje ineens naar boven. Ik zie dat Inibuilds een Dash 8-400 heeft voor X-plane 12. Met een beetje geluk, we weten maar nooit, wellicht ooit naar FS2020. (zie net dat het niet een inibuilds is, zeker om kijkers te lokken naar dit filmpje)
[ Voor 24% gewijzigd door cbr600f4i op 10-11-2022 23:09 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
DX12 in Beta11 loopt goed bij mij (GTX2070) totdat VRam volloopt; dan zakt de hele boel in. Wellicht bij jou ook zo. DX11 is dat niet zo maar ja, dan weer overal iets lagere prestaties.
Bij het lezen van zulke berichten krijg ik steeds minder zin in morgen....17:00 uur...Spitfire123 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:41:
[...]
DX12 in Beta11 loopt goed bij mij (GTX2070) totdat VRam volloopt; dan zakt de hele boel in. Wellicht bij jou ook zo. DX11 is dat niet zo maar ja, dan weer overal iets lagere prestaties.
Goh ja, heb me er ook al bij neergelegd dat het altijd wel iets zal zijn. Zit nog steeds met die onvoorspelbare 'freezes' van 1 seconde van tijd tot tijd, soms een uur niks, soms een paar op enkele minuten. Geen enkel idee waarom.
Daarom is het ook een beta….appie35 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:27:
[...]
Bij het lezen van zulke berichten krijg ik steeds minder zin in morgen....17:00 uur...
We wachten de release morgen gewoon af.
Tip, eindelijk eens nieuwe payware NL scenery:
YouTube: Aerosoft Airfield Midden-Zeeland | Microsoft Flight Simulator | Offi...
YouTube: Aerosoft Airfield Midden-Zeeland | Microsoft Flight Simulator | Offi...
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik heb eergisteren Windows opnieuw geinstalleerd, Windows 11 22H2 nu, ik kwam van Windows 10 Pro, en ook de sim: SU11 beta versie. Draait in VR nu best goed, na veel getweak natuurlijk. De settings komen echt heel nauw, ik had in eerste instantie erg veel stutters bij panning in VR (hoofd draaien), nu nagenoeg niet meer. Mijn settings heb ik overgenomen van een simmer op VR Flightsim Guy Discord, hier de tekst, met een paar opmerkingen mijnerzijds..
GAE099 Stephan — 01-11-2022
If you only ask for NVCP (setting names may be incorrec - german language here):
Performance: Prefere max performance
Texturefiltering Anisotropic: ON
Texturefiltering Quality: High Performance
Texturefiltering Trilinear: ON
Threaded optimisation: OFF
Prerendered frames for VR: 2
Unfortunately because of sync-problems with G2 Headsets in MSFS I set max FPS in NVCP to 32 Frames.
Beside this, I use these Windows-Setting:
Game Mode = OFF
HAGS = ON
OpenXR-Toolkit:
Scaler: OFF and FFR as pinned in the channel vr-tips-and-tricks
Ik heb hier MR ON 30 fps locked.
MSFS: DX11, (ik heb DX12) DLSS Quality, and FSR-Sharpening: 150
Ik heb MR Depth ON momenteel en FSR sharpening 200
These are my settings. Best settings are not easy to define, because all our systems, feelings and expectations are different. I fly most helicopter low and slow with Motion-Reprojection ON limited to 30 fps via Toolkit, but for reading glass-cockpit-elements I have to use the cockpit zoom feature (they are difficult to read)
Daarnaast heb ik in OXR Tools (niet de toolkit) de render scale op 125%
GAE099 Stephan — 01-11-2022
If you only ask for NVCP (setting names may be incorrec - german language here):
Performance: Prefere max performance
Texturefiltering Anisotropic: ON
Texturefiltering Quality: High Performance
Texturefiltering Trilinear: ON
Threaded optimisation: OFF
Prerendered frames for VR: 2
Unfortunately because of sync-problems with G2 Headsets in MSFS I set max FPS in NVCP to 32 Frames.
Beside this, I use these Windows-Setting:
Game Mode = OFF
HAGS = ON
OpenXR-Toolkit:
Scaler: OFF and FFR as pinned in the channel vr-tips-and-tricks
Ik heb hier MR ON 30 fps locked.
MSFS: DX11, (ik heb DX12) DLSS Quality, and FSR-Sharpening: 150
Ik heb MR Depth ON momenteel en FSR sharpening 200
These are my settings. Best settings are not easy to define, because all our systems, feelings and expectations are different. I fly most helicopter low and slow with Motion-Reprojection ON limited to 30 fps via Toolkit, but for reading glass-cockpit-elements I have to use the cockpit zoom feature (they are difficult to read)
Daarnaast heb ik in OXR Tools (niet de toolkit) de render scale op 125%
[ Voor 68% gewijzigd door flopdoc op 10-11-2022 19:51 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Huhh, klopt ook nog redelijkflopdoc schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:45:
Tip, eindelijk eens nieuwe payware NL scenery:
Aerosoft komt asl het goed is ook snel uit met hun oil and gas platforms North sea add-on
Het draaide ook goed (gebruikte sinds SU10 DX12 beta zonder problemen) tot die beta danSpitfire123 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:41:
[...]
VRAM heb ik nog niet vol zien lopen (RTX 3090)

Ben nou alles (weer) er op nieuw aan het opzetten, Windows, MSFS etc etc etc
Heb ook nog een 1Tb SSD besteld voor DCS, iedere sim krijgt nou zijn eigen SSD.
Ja de trailer daarvan voorspelt veel goeds. Flytampa heeft ooit (zomer vorig jaar?) Schiphol aangekondigd. Dat zou ook mooi zijn.dierkx36 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:49:
[...]
Huhh, klopt ook nog redelijk![]()
Aerosoft komt asl het goed is ook snel uit met hun oil and gas platforms North sea add-on
Ben benieuwd hoeveel Midden-Zeeland gaat kosten want eerlijk is eerlijk tis nou niet bepaald een internationaal vliegveldflopdoc schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:52:
[...]
Ja de trailer daarvan voorspelt veel goeds. Flytampa heeft ooit (zomer vorig jaar?) Schiphol aangekondigd. Dat zou ook mooi zijn.
Seppe zou ook mooi zijn als ze die als add-on maken, de laatste jaren ook redelijk aan het groeien.
Mijn idee ook. Ik heb DCS een tijd niet gedaan en ook gedeinstalleerd wegens crappy stutterende graphics, maar moet nu beter zijn ook met de OXR Toolkit (die ik daarvoor nog nooit gebruikt heb in DCS)dierkx36 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:52:
[...]
Heb ook nog een 1Tb SSD besteld voor DCS, iedere sim krijgt nou zijn eigen SSD.
YouTube: *NEW* DCS WORLD OPENXR SETUP GUIDE: GOODBYE STEAM VR! FOR PIMAX 8KX,...
EUR 10.20 zoiets, gekocht ,en nu zo proberen (om de sfeer te proeven doe ik dat meestal met de Bell47G of de STOL Zenith). De flightsim.to EHLE en EHGG zijn al heel aardig, heb ik beide IRL ooit een vlucht kado gehad, maar kan ook natuurlijk nog beter. EHHV is ook leuk, maar ik zie vanuit de lucht de cones niet om de landingsbanen te identificeren en goed uit te lijnen.dierkx36 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:54:
[...]
Ben benieuwd hoeveel Midden-Zeeland gaat kosten want eerlijk is eerlijk tis nou niet bepaald een internationaal vliegveld![]()
Seppe zou ook mooi zijn als ze die als add-on maken, de laatste jaren ook redelijk aan het groeien.
[ Voor 5% gewijzigd door flopdoc op 10-11-2022 19:57 ]
OXR werkt redelijk goedflopdoc schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:55:
[...]
Mijn idee ook. Ik heb DCS een tijd niet gedaan en ook gedeinstalleerd wegens crappy stutterende graphics, maar moet nu beter zijn ook met de OXR Toolkit (die ik daarvoor nog nooit gebruikt heb in DCS)
YouTube: *NEW* DCS WORLD OPENXR SETUP GUIDE: GOODBYE STEAM VR! FOR PIMAX 8KX,...

2.8 heeft nogal een performance impact bij velen.
(En Syrie blijft een ramp)
Waar is Midden-Zeeland te kopen ?flopdoc schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:56:
[...]
EUR 10.20 zoiets, gekocht ,en nu zo proberen (om de sfeer te proeven doe ik dat meestal met de Bell47G of de STOL Zenith). De flightsim.to EHLE en EHGG zijn al heel aardig, heb ik beide IRL ooit een vlucht kado gehad, maar kan ook natuurlijk nog beter. EHHV is ook leuk, maar ik zie vanuit de lucht de cones niet om de landingsbanen te identificeren en goed uit te lijnen.
Aerosoft hun eigen pagina, marketplace, simmarkte
In DCS ben ik zelfs nog nooit een campaign begonnen, ik vind t al heel wat om een toestel te leren. Als ik weer installeer dan begin ik met de Gazelle en/of de Apache (heb ze al een tijdje).dierkx36 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:57:
[...]
OXR werkt redelijk goedalleen de 2.8 update heeft het bij veel mensen verzuurt.
2.8 heeft nogal een performance impact bij velen.
(En Syrie blijft een ramp)
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc