Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
martin484 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:54:
[...]

Thnx Pretpik! Met deze instellingen ziet het er bij mij ook stukken beter uit.
Ik tik de 60 FPS nu ook aan (nu kort vluchtje rondom Los Angeles aan het maken) alleen loopt hij wel telkens in het rood met de opmerking "limited by GPU"
Kan ik hier iets aan veranderen? (maakt het eigenlijk iets uit?)

Ik speel ook op 2560 x 1440 met een I12700K / 3080

Is mijn monitor hier nu de beperkende factor? (dit betreft een DELL 1440 scherm met 60 hz)
Stomme vraag maar waar zie je dat precies, die FPS en waar het door gelimiteerd wordt?

Ik heb zelf een 3080Ti maar de performance is erbarmelijk in VR. Nu heb ik wel maar een 5600X CPU (6-core) maar die heb ik gekocht omdat ik las dat de meeste games en MSFS toch niet meer dan 6 cores kunnen gebruiken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:56
GekkePrutser schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 23:24:
[...]

Stomme vraag maar waar zie je dat precies, die FPS en waar het door gelimiteerd wordt?

Ik heb zelf een 3080Ti maar de performance is erbarmelijk in VR. Nu heb ik wel maar een 5600X CPU (6-core) maar die heb ik gekocht omdat ik las dat de meeste games en MSFS toch niet meer dan 6 cores kunnen gebruiken....
Ik zie dat als ik de developers mode activeer. Dan krijg je een schermpje in beeld waar je de o.a. de FPS kan zien. (dit kan je activeren bij instellingen in FS)
Ik speel overigens niet in VR.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:58
GekkePrutser schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 23:24:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://docs.flightsimulator.com/html/assets/images/Introduction/enable_dev_mode.png

In VR lastig te zien, hij zit eigenlijk dan net buiten je gezichtsveld.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Weet wel dat er beperkingen zijn als je het gebruikt, zo werken in ieder geval je achievements (& dacht bush trips ook) niet als je dat aan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrrri
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:50

Jrrri

Simulant

pretpik schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:37:
[...]

Blijkbaar stond er ergens een settings te 'hoog' waardoor ik geen verschil merkte in performance.
De ULTRA voorinstelling zet een aantal handmatige settings niet op maximaal, dat is bij mij ook en blijkbaar "normaal" gedrag. Je merkt het verschil overduidelijk.

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong64
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-06 18:28
Wie o wie kan er mij helpen, vorige week ineens dat "controleren op updates" weer ontzettend lang duurt. Herinstallatie was geen oplossing. Dus het moment maar aangegrepen om een schone Win11 installatie te installeren. Echter na wederom FS te installeren blijft het probleem. Zojuist voor de 3e x geïnstalleerd in een week tijd. alleen de basis versie (heb ultimate versie) zonder enige addon.

Na installatie direct in het hoofdmenu en in 2 minuten op de baan. echter na afsluiten en opnieuw opstarten is het nog steeds niet opgelost en staat hij weer >15 minuten te checken.

Geprobeerd de sim te draaien als administrator, geen oplossing.
Alle windows updates gedraaid en ook alle drivers zijn up to date. Ook het tijdelijk uitschakelen van defender/firewall helpt niet.

Ik ben het even kwijt. Wie kan mij helpen voordat ik maar weer alles verwijder en er een half jaar niet naar omkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:52
dejong64 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:21:
Wie o wie kan er mij helpen, vorige week ineens dat "controleren op updates" weer ontzettend lang duurt. Herinstallatie was geen oplossing. Dus het moment maar aangegrepen om een schone Win11 installatie te installeren. Echter na wederom FS te installeren blijft het probleem. Zojuist voor de 3e x geïnstalleerd in een week tijd. alleen de basis versie (heb ultimate versie) zonder enige addon.

Na installatie direct in het hoofdmenu en in 2 minuten op de baan. echter na afsluiten en opnieuw opstarten is het nog steeds niet opgelost en staat hij weer >15 minuten te checken.

Alle windows updates gedraaid en ook alle drivers zijn up to date. Ook het tijdelijk uitschakelen van defender/firewall helpt niet.

Ik ben het even kwijt. Wie kan mij helpen voordat ik maar weer alles verwijder en er een half jaar niet naar omkijk.
Watvoor specs?
En gebruik je steam of Windows store versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers

En welke versie van Windows 11? 22h2? Die was heel onstabiel geloof ik.

Welke drivers heb je voor je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong64
Dirtyrockers schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:23:
[...]

En welke versie van Windows 11? 22h2? Die was heel onstabiel geloof ik.

Welke drivers heb je voor je videokaart?
I5 12400F
32GB
3080
Windows store versie
geforce game ready 517.48
Win 11 22H2

net op de achtergrond het checken door laten lopen, na 23 minuten in het hoofdmenu......

[ Voor 12% gewijzigd door dejong64 op 11-10-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
dejong64 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:25:
[...]

I5 12400F
32GB
3080
Windows store versie
Win 11 22H2

net op de achtergrond het checken door laten lopen, na 23 minuten in het hoofdmenu......
klinkt stom maar probeer eens met windows 11 22h1
of windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong64
Dirtyrockers schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:33:
[...]

klinkt stom maar probeer eens met windows 11 22h1
of windows 10.
Ik kom net van Win 10 af. daarin was het probleem initieel dus.
en de clean install is dus op 22h2 en er is geen rollback naar 22h1 :|

[ Voor 12% gewijzigd door dejong64 op 11-10-2022 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 08:40
@dejong64 Probeer dit eens:

- Close down FS.
- Go to the folder Packages/Official. (Same directory that has the Community folder, but go into Official
instead). Delete any incomplete .fspatch files at the bottom.
- Relaunch FS.

Of misschien een keer in en uitloggen in de xbox app...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Vandaag nog even verder met de grafische settings zitten experimenteren.
Ik haal met de laatste MSFS updates nu geweldige waarden op een RTX 3060.

Zelfs op 3040x2160, alle settings default Ultra, DX12/DLSS op de hoogste kwaliteit met Win11, Ryzen 3700X.
Haal gemiddeld 45 fps. Wow! Wat opvalt is dat van de 32 GB er maar ruim 8 GB wordt gebruikt door MSFS.

Dit zijn waarden waar je eerder alleen van kon dromen. Een zwaardere videokaart is niet nodig lijkt het. Waar is de catch? ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZ8Kn1U15R_wL8lUnAN8fprMo4s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Dv8KCql7ZvtUaNHl2lEH7bla.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:28

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

De catch zit in minder scherpheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Ircghost schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:36:
Klopt. Maar het is niet echt storend ook als je onderweg flink inzoomt.
In het developer blok rechtsboven staat dat er gerendered wordt op 1200x720.

Alleen begrijp ik niet helemaal wat de Limited by meldingen nu precies inhouden.
Beide screen shots zijn vlak na elkaar genomen. Bij de een staat Limited by MainThread en bij de andere Limited by GPU. En of dat nog ergens te tweaken is. Maar ik klaag niet. :)

Plaat 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZyzArPZByZ400gwRDgKV_0ltt0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1HRiWQOGrfrxwiTScLVlH8oX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:30

Hoogie2004

Whohooooo

CR2032 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:58:
[...]
Alleen begrijp ik niet helemaal wat de Limited by meldingen nu precies inhouden.
Beide screen shots zijn vlak na elkaar genomen. Bij de een staat Limited by MainThread en bij de andere Limited by GPU. En of dat nog ergens te tweaken is. Maar ik klaag niet. :)
Dat is volgens mij wat je wilt. Betekent dat de cpu en gpu redelijk gelijk belast worden.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
dejong64 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:25:
[...]

I5 12400F
32GB
3080
Windows store versie
Win 11 22H2

Jammer. Naast een Ryzen processsor en dat ik de Steam versie draai heb ik bijna dezelfde setup. Alleen het aantal CTD of andere problemen is op 1 hand te tellen. En ik vlieg bijna elke dag...

Om wat tijd te besparen zou je een kale Windows 11 kunnen installeren en dan gelijk een image backup maken met bijv. Macrium. Dat bespaart een hoop tijd als er iets fout gaat en dan kan je altijd terug naar de oorspronkelijke installatie binnen een kwartier.

Installeer daarna MSFS en gebruik niet de oude MSFS configuratie settings maar maak een nieuwe set aan. Gelijk voor de eerste vlucht weer een backup maken en daarna fine-tunen waar het aan ligt.

Controleer je Windows 11 installatie eens met DISM en sfc /scannow. Zie hiervoor Google voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong64
Elzavo schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:02:
@dejong64 Probeer dit eens:

- Close down FS.
- Go to the folder Packages/Official. (Same directory that has the Community folder, but go into Official
instead). Delete any incomplete .fspatch files at the bottom.
- Relaunch FS.

Of misschien een keer in en uitloggen in de xbox app...
Er zijn geen fspatch bestanden, alles is netjes geinstalleerd. hij vind ook geen updates, het checken duurt gewoon heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
Ircghost schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:36:
Daarom draait nVidia de DLSS demo natuurlijk ook zo graag met FS2020. De verminderde scherpte op grotere afstand is dan immers geen probleem. Sterker, het is zelfs realistisch.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Laatst online: 14:58
dejong64 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 06:26:
[...]

Er zijn geen fspatch bestanden, alles is netjes geinstalleerd. hij vind ook geen updates, het checken duurt gewoon heel lang.
Wat voor internetprovider heb je? Ook al eens als dns 1.1.1.1 (Cloudflare) geprobeerd?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CR2032 schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 22:58:
[...]

In het developer blok rechtsboven staat dat er gerendered wordt op 1200x720.
Zo zeg... geen wonder dat DLSS een performance boost geeft (afhankelijk van waar de limit zit). En ook geen wonder dat van alles er vaag uitziet. Dat is een wel heel lage resolutie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

tup61 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:31:
[...]

Zo zeg... geen wonder dat DLSS een performance boost geeft (afhankelijk van waar de limit zit). En ook geen wonder dat van alles er vaag uitziet. Dat is een wel heel lage resolutie!
Je realiseert je dat afbeeldingen geüpload via Tweakers een enorme bak compressie over zich heen krijgen?
Ik vind het reuze meevallen. Het ligt voor mij aan het spel, maar meestal is DLSS 'Quality' voor mij goed genoeg visueel dat ik het amper tot niet merk. Met een RTX3070 zit ik sowieso wel wat ruimer natuurlijk, en ik game op 1440P.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong64
pretpik schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:08:
[...]

Wat voor internetprovider heb je? Ook al eens als dns 1.1.1.1 (Cloudflare) geprobeerd?
Ziggo, zal vanavond de DNS proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kuusj schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:38:
[...]

Je realiseert je dat afbeeldingen geüpload via Tweakers een enorme bak compressie over zich heen krijgen?
Ik vind het reuze meevallen. Het ligt voor mij aan het spel, maar meestal is DLSS 'Quality' voor mij goed genoeg visueel dat ik het amper tot niet merk. Met een RTX3070 zit ik sowieso wel wat ruimer natuurlijk, en ik game op 1440P.
Ja, ik had het niet over de screenshots, hoor, maar wat ik op mijn computer zie met DLSS aan. ;) Vooral de schermen zoals in de Airbus zien er echt niet uit. Veeeeeeel te onscherp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
tup61 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:31:
[...]

Vanaf het scherm ziet het er anders puik uit. Helaas past tweakers een flinke compressie toe op de foto's.
Zulke fps als dit op een RTX 3060 (!) en zelfs op 4K met alles op Ultra met de DLSS trukendoos is gewoon fantastisch.

Hier zijn de screenshots ook in volledige resolutie te downloaden.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dkrBFY0s/Schermopname-21.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Z9hPLQcX/Schermopname-28.png

[ Voor 8% gewijzigd door CR2032 op 12-10-2022 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:10

Mrlten

Premium Deluxe Plus

tup61 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:57:
[...]

Ja, ik had het niet over de screenshots, hoor, maar wat ik op mijn computer zie met DLSS aan. ;) Vooral de schermen zoals in de Airbus zien er echt niet uit. Veeeeeeel te onscherp.
Was dat probleem met onscherpe tekst op de beeldschermen niet opgelost door Nvidia met een driver update? Zoiets staat mij bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejong64
dejong64 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 11:39:
[...]

Ziggo, zal vanavond de DNS proberen.
Helaas ook geen oplossing. Ook nog geprobeerd IPv6 uitgezet. Ook geen resultaat.

Wat mij opvalt is als ik zodra de updates gechecked worden en ik de lan verbinding onderbreek hij doorgaat naar een laadscherm. De blauwe balk loopt dan vol en vervolgens gebeurt er weer niks.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Voor hen die hier geinteresseerd in zijn:
- Nieuwe versie NVidia Drivers (522.25) - werkte stabiel bij mij
- Beta Sim Update 11 is gestart!
Ik heb voor het laatste niks moeten doen, nadat ik in de sim update 10 heb gezeten (via steam). Deze is automatisch op sim update 11 komen te staan, en is thans 3.5gb aan t downloaden.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
456 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:07:
Voor hen die hier geinteresseerd in zijn:
- Nieuwe versie NVidia Drivers (522.25) - werkte stabiel bij mij
- Beta Sim Update 11 is gestart!
Ik heb voor het laatste niks moeten doen, nadat ik in de sim update 10 heb gezeten (via steam). Deze is automatisch op sim update 11 komen te staan, en is thans 3.5gb aan t downloaden.
Klopt het dat in deze Beta de Helicopters er nog niet inzitten? Of zie ik iets over het hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:04

djbarney

XBL: DeejayBarney

Arroz schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:54:
[...]

Klopt het dat in deze Beta de Helicopters er nog niet inzitten? Of zie ik iets over het hoofd.
Ja dat klopt, zie ook https://twitter.com/MSFSofficial/status/1580314132217090049

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 22:03
Ik heb sinds de laatste update (1.27.21.0) continue CTD's als ik een vlucht selecteer via de Worldmap. De vlucht wordt geladen, maar zodra ik op Read to Fly klik, crasht MSFS.
Voor de laatste update heb ik nooit last van crashes gehad.
Ik heb van alles al uitgeprobeerd wat volgens Zendesk en de fora nodig is tot en met een volledige clean install van MSFS waarbij ik alle mappen verwijderd heb. Ik blijf echter last van dezelfde CTD's houden.

Hebben jullie suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Niet online
Bedankt voor de link. Dan wachten we rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
dejong64 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 06:55:
[...]

Helaas ook geen oplossing. Ook nog geprobeerd IPv6 uitgezet. Ook geen resultaat.

Wat mij opvalt is als ik zodra de updates gechecked worden en ik de lan verbinding onderbreek hij doorgaat naar een laadscherm. De blauwe balk loopt dan vol en vervolgens gebeurt er weer niks.
Je kunt nog proberen de "Content.xml" file te verwijderen in de "C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator" map (voor steam, microsoft/xbox locatie weet ik niet).

Die wordt automatisch weer aangemaakt bij opstarten. Misschien zit daar iets fout.

En gebruik je rolling cache? Zo ja, deleten.

[ Voor 3% gewijzigd door Elzavo op 13-10-2022 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
Hassebassie schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:18:
Ik heb sinds de laatste update (1.27.21.0) continue CTD's als ik een vlucht selecteer via de Worldmap. De vlucht wordt geladen, maar zodra ik op Read to Fly klik, crasht MSFS.
Voor de laatste update heb ik nooit last van crashes gehad.
Ik heb van alles al uitgeprobeerd wat volgens Zendesk en de fora nodig is tot en met een volledige clean install van MSFS waarbij ik alle mappen verwijderd heb. Ik blijf echter last van dezelfde CTD's houden.

Hebben jullie suggesties?
Houd mij hier ook aanbevolen voor suggesties. Al drie weken geen FS opgestart ivm hetzelfde issue in Worldmap vluchten. |:(

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:38
geelers schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:09:
[...]

Houd mij hier ook aanbevolen voor suggesties. Al drie weken geen FS opgestart ivm hetzelfde issue in Worldmap vluchten. |:(
Drivers ge-update, 'Vanilla' FS installatie, geen mods, geen add-ons, en dan bijv. een cessna 172 kiezen en dan nog CTD's?

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
Elzavo schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 17:51:
[...]

Je kunt nog proberen de "Content.xml" file te verwijderen in de "C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator" map (voor steam, microsoft/xbox locatie weet ik niet).

Die wordt automatisch weer aangemaakt bij opstarten. Misschien zit daar iets fout.

En gebruik je rolling cache? Zo ja, deleten.
Ja, bedankt voor de tip, ook (beide) geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
cbr600f4i schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:47:
[...]

Drivers ge-update, 'Vanilla' FS installatie, geen mods, geen add-ons, en dan bijv. een cessna 172 kiezen en dan nog CTD's?
Alles up-to-date, alles Vanilla en ook een schone installatie gedaan. Zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
cbr600f4i schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:47:
[...]

Zonder laatste Nvidia driver, met laatste Nvidia (game) driver, met DLSS/DX12, zonder DLSS/DX12, met live weather, zonder live weather, op Custom, Ultra, High, met een King 350, met een 787, voor en na een clean install op w10 21H2... Precies zoals Hassebassie zegt, zodra je op Ready to Fly klikt krijg je je desktop in Worldmap. Training Flights enz lukken wel. (Steam)

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
I reached out to support and they told me to follow the steps of deleting game save files for Steam and try again, unfortunately I had to say goodbye to my progress, logbook etc (There’s also a guide to delete progress for MS store.)… Third party software and community folder was not my issue as it turns out…

It worked! no more CTD’s when clicking “ready to fly”. The detailed progress was lost tho (ie: logbook), but the overall achievement is still there (ie: before this my next milestone was 50 hours, now my next milestone is 100 hours…) but the progress bar is empty.

Now I’m just wondering how do I restore the full progress.

https://forums.flightsimu...td-in-world-map/535017/22

[ Voor 96% gewijzigd door Dirtyrockers op 13-10-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Dirtyrockers schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:01:
[...]

Welke 787 gebruik je?

Ik zou als ik jou was met de mod vliegen. Die gaat overal wat beter mee om.

Een missed approach vlieg je normaal als je een go around krijgt.
Dat betekend dat je volgens de charts een route volgt en ook naar bepaalde hoogte.

Vaak krijg je dan van atc weer een nieuwe approach toegewezen. Welke je dan insteld in de mcdu en op basis daarvan weer gaat aanvliegen (charts volgen)
Schopje.. welke mod bedoelde je?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:25
Misschien heb ik iets gemist..

Is @ravw ergens op een onbewoond eiland neergestort?

Mis zijn posts al een poosje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
Aha, dus DLSS zorgt voor minder scherpe beelden. Die indruk had ik ook, en niet een beetje... dan maar uitschakelen neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Tijgert schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:06:
[...]

Schopje.. welke mod bedoelde je?
Van heavy division.
Die verbeterd de default 787.
En Simbrief erin. En working title nav.

Vnav. Etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
strider1007 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:50:
Misschien heb ik iets gemist..

Is @ravw ergens op een onbewoond eiland neergestort?

Mis zijn posts al een poosje..
Ravw heeft een cooldown gekregen van wat ik begrepen heb.
Dus die mag een tijdje niks posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
turkeyhakan schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:09:
Aha, dus DLSS zorgt voor minder scherpe beelden. Die indruk had ik ook, en niet een beetje... dan maar uitschakelen neem ik aan?
DLSS rendert het beeld op een lage resolutie en vult de tussenliggende pixels aan de hand van AI zelf in om op die manier toch tot een hoge resolutie beeld te komen. Bij bewegend beeld of wat 'vager' beeld werkt dit best aardig tot goed (bijv. de scenery, landschappen etc. als je door het cockpit raam naar buiten kijkt). Voor de cockpit en met name flight instruments werkt dit juist minder goed en krijg je 'vage' tekst minder goed af te lezen instrumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
Dirtyrockers schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:22:
I reached out to support and they told me to follow the steps of deleting game save files for Steam and try again, unfortunately I had to say goodbye to my progress, logbook etc (There’s also a guide to delete progress for MS store.)… Third party software and community folder was not my issue as it turns out…

It worked! no more CTD’s when clicking “ready to fly”. The detailed progress was lost tho (ie: logbook), but the overall achievement is still there (ie: before this my next milestone was 50 hours, now my next milestone is 100 hours…) but the progress bar is empty.

Now I’m just wondering how do I restore the full progress.

https://forums.flightsimu...td-in-world-map/535017/22
Thanx _/-\o_ This helped. I can fly again. Strange though that a minor fault can lead to a not functioning program. Asobo has a lot to do!
Thanx again for your support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Hassebassie schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:32:
[...]

Thanx _/-\o_ This helped. I can fly again. Strange though that a minor fault can lead to a not functioning program. Asobo has a lot to do!
Thanx again for your support!
lol je mag gewoon nederlands praten hoor..

ik deed hier even een vieze knip en plak werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
Dirtyrockers schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:56:
[...]

lol je mag gewoon nederlands praten hoor..

ik deed hier even een vieze knip en plak werk.
Dan gewoon in het Nederlands: super bedankt!
@geelers : probeer deze oplossing ook eens. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:48
Ik heb m ook aangeschaft.

Het is nog niet echt simulatie te noemen (er statisch allemaal) zelfs met de klep open stijg je nog op!.) Maar het begin is er

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Sparkiezz schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:24:
[...]

DLSS rendert het beeld op een lage resolutie en vult de tussenliggende pixels aan de hand van AI zelf in om op die manier toch tot een hoge resolutie beeld te komen. Bij bewegend beeld of wat 'vager' beeld werkt dit best aardig tot goed (bijv. de scenery, landschappen etc. als je door het cockpit raam naar buiten kijkt). Voor de cockpit en met name flight instruments werkt dit juist minder goed en krijg je 'vage' tekst minder goed af te lezen instrumenten.
Ik heb DLSS aanstaan en de cockpit en instrumenten worden anders haarscherp weergegeven.
Wat is dan jou setup of gebruik je geen DLSS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
Corrigan schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:15:
[...]

Ik heb DLSS aanstaan en de cockpit en instrumenten worden anders haarscherp weergegeven.
Wat is dan jou setup of gebruik je geen DLSS?
Ik gebruik zelf geen dlss, heb een AMD kaart ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dejong64

Voor de geïnteresseerde of mensen met hetzelfde probleem. Hier is het opgelost. Het bleek uiteindelijk een intern netwerk probleem te zijn. Al zoekende uiteindelijk maar is een ping opgestart en ik merkte dat alle externe adressen een regelmatige no reply hadden. Met normaal internet gebruik merk je hier niks van maar MSFS kan er niet mee overweg. Ook mijn modem kon ik niet stabiel pingen. Na een en ander gereset te hebben is dat probleem nu opgelost en MSFS start nu normaal. Nu weer alle andere packages installeren en hopen dat het blijft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 19:14
Voor de Xbox Simmers onder ons (niet zo heel veel geloof ik :+ ): De SU11 beta die nu loopt, zorgt er voor dat de problemen met CTD's bij de grotere 3rd party airports opgelost zijn. Ik zelf en anderen rapporteren dat deze nu eindelijk goed te gebruiken zijn, met prima performance en stabiliteit. Echter, het lijkt er wel op dat ze dat hebben bereikt door de LOD iets naar beneden aan te passen. Zelf merk ik er zo goed als niets van, maar er zijn er bij die er over klagen.

Daarom wacht ik tóch nog even met spullen aankopen tot SU11 er daadwerkelijk is ( er loopt een sale van Flightbeam bijvoorbeeld met Denver, Portland, Toulouse Blagnac etc), je weet nooit wat ze nog gaan veranderen...

Het slechte nieuws: WASM support gaat naar SU12 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Laatst online: 12:33
DutchOwnage schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:50:
Voor de Xbox Simmers onder ons (niet zo heel veel geloof ik :+ ): De SU11 beta die nu loopt, zorgt er voor dat de problemen met CTD's bij de grotere 3rd party airports opgelost zijn. Ik zelf en anderen rapporteren dat deze nu eindelijk goed te gebruiken zijn, met prima performance en stabiliteit. Echter, het lijkt er wel op dat ze dat hebben bereikt door de LOD iets naar beneden aan te passen. Zelf merk ik er zo goed als niets van, maar er zijn er bij die er over klagen.

Daarom wacht ik tóch nog even met spullen aankopen tot SU11 er daadwerkelijk is ( er loopt een sale van Flightbeam bijvoorbeeld met Denver, Portland, Toulouse Blagnac etc), je weet nooit wat ze nog gaan veranderen...

Het slechte nieuws: WASM support gaat naar SU12 ;(
Dus de A310 komt 11 november niet naar de Xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 19:14
Thom2289 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:04:
[...]
Dus de A310 komt 11 november niet naar de Xbox?
Het leuke is, jawel! Er loopt een topic op het officiële forum, waarin een developer aangeeft dat WASM niet noodzakelijk is voor vliegtuigen die standaard in de Sim zitten, of komen. Dus de A310 komt gewoon op Xbox. Of die wat uitgekleed zal zijn, ik denk het eigenlijk niet.

Edit: https://forums.flightsimu...sm-support-xbox/549282/36

[ Voor 14% gewijzigd door DutchOwnage op 16-10-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
In welke SU komen de heli's en zweefvliegtuigen nou? Is dat SU11 of SU12? Ik heb geen goede bron gevonden hiervoor :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
GekkePrutser schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:22:
In welke SU komen de heli's en zweefvliegtuigen nou? Is dat SU11 of SU12? Ik heb geen goede bron gevonden hiervoor :-(
Niet in de su

Maar in de anniversary edition

https://www.flightsimulat...40th-anniversary-edition/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Aha bedankt! Ik wist niet dat dat twee aparte dingen waren. En die komt in December toch? Ik heb er niets meer over gehoord sinds het Tweakers artikel op de frontpage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 20:18
SU11 komt samen met de Anniversary update op 11/11 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Prachtig, ik kan niet wachten

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Ik heb gisteren in een iets enthousiaste bui via de marketplace de FlyTampa Copenhagen (Kastrup) addon gekocht, ziet er van buiten schitterend uit, maar vind m van binnen erg tegenvallen. Had heel oppervlakkig gezocht naar reviews, en op https://fsnews.eu/flytampa-releases-copenhagen-for-msfs/ benoemden ze bijvoorbeeld ook dat de terminals er netjes in zouden zitten. 1 van de 3 terminals is heeel erg basic uitgewerkt, maar ze maken zich er erg makkelijk vanaf. Had er veel meer van verwacht voor een payware airport.

Ze hadden oorspronkelijk ook de Oresond brug er keurig in zitten, met de correcte bewegwijzering enzovoort. Die hebben ze dan vervolgens voor WU5 (nordic wu) er maar gewoon uitgehaald omdat ze niet overweg konden met de conflicterende brug uit de WU. Die van asobo heeft veel minder detail, dus ik had eigenlijk gehoopt dat ze bij flytampa hun versie daarvoor in de plaats konden zetten.

Ook geen enkele melding van het feit dat het ding vol zit met allerlei static aircraft, waarbij FlyTampa op haar eigen forum dan eerst aangaf te overwegen een patch uit te brengen om die static meuk te verwijderen, en daarna na een paar maanden stilte toch gewoon te zeggen: joh, je doet het er maar mee, geen plannen om ze te verwijderen. Op Flightsim.to gelukkig al wel een "remove static aircraft" mod voor deze specifieke flytampa release gevonden, vanavond maar eens kijken of die het correct doet.

Zijn er nog ergens betere addon review sites die ik moet raadplegen om dit soort (kleine) teleurstellingen te voorkomen? Het exterieur van de airport is behoorlijk goed uitgewerkt, maar als ik dan kijk naar wat sommige freeware devs al voor elkaar krijgen op bijvoorbeeld oslo, bergen en gatwick.. dan vind ik dit toch eigenlijk wat tegenvallen :)

[ Voor 17% gewijzigd door djbarney op 17-10-2022 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
djbarney schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:16:
Ik heb gisteren in een iets enthousiaste bui via de marketplace de FlyTampa Copenhagen (Kastrup) addon gekocht, ziet er van buiten schitterend uit, maar vind m van binnen erg tegenvallen. Had heel oppervlakkig gezocht naar reviews, en op https://fsnews.eu/flytampa-releases-copenhagen-for-msfs/ benoemden ze bijvoorbeeld ook dat de terminals er netjes in zouden zitten. 1 van de 3 terminals is heeel erg basic uitgewerkt, maar ze maken zich er erg makkelijk vanaf. Had er veel meer van verwacht voor een payware airport.

Ze hadden oorspronkelijk ook de Oresond brug er keurig in zitten, met de correcte bewegwijzering enzovoort. Die hebben ze dan vervolgens voor WU5 (nordic wu) er maar gewoon uitgehaald omdat ze niet overweg konden met de conflicterende brug uit de WU. Die van asobo heeft veel minder detail, dus ik had eigenlijk gehoopt dat ze bij flytampa hun versie daarvoor in de plaats konden zetten.

Ook geen enkele melding van het feit dat het ding vol zit met allerlei static aircraft, waarbij FlyTampa op haar eigen forum dan eerst aangaf te overwegen een patch uit te brengen om die static meuk te verwijderen, en daarna na een paar maanden stilte toch gewoon te zeggen: joh, je doet het er maar mee, geen plannen om ze te verwijderen. Op Flightsim.to gelukkig al wel een "remove static aircraft" mod voor deze specifieke flytampa release gevonden, vanavond maar eens kijken of die het correct doet.

Zijn er nog ergens betere addon review sites die ik moet raadplegen om dit soort (kleine) teleurstellingen te voorkomen? Het exterieur van de airport is behoorlijk goed uitgewerkt, maar als ik dan kijk naar wat sommige freeware devs al voor elkaar krijgen op bijvoorbeeld oslo, bergen en gatwick.. dan vind ik dit toch eigenlijk wat tegenvallen :)
ik vind youtube wel een goede review site :P

vaak gewoon even kijken op youtube hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
djbarney schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:16:

Die marktplaats vindt ik een van de meest negatieve kanten van MSFS2020. Het is veel te commercieel geworden.

Er zit genoeg troep tussen van lui die zo hopen snel rijk te worden door even wat te knutselen.
Zoals geld vragen voor liveries die je zo ergen gratis en legaal kunt vinden. Daar zit vast een heel verdienmodel achter van Microsoft. Hoeveel zal hun commisie zijn, 30% ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Corrigan schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:33:
[...]

Die marktplaats vindt ik een van de meest negatieve kanten van MSFS2020. Het is veel te commercieel geworden.

Er zit genoeg troep tussen van lui die zo hopen snel rijk te worden door even wat te knutselen.
Zoals geld vragen voor liveries die je zo ergen gratis en legaal kunt vinden. Daar zit vast een heel verdienmodel achter van Microsoft. Hoeveel zal hun commisie zijn, 30% ?
niet mee eens.
Ik koop haast alleen via marketplace... alles op 1 plek.

Geen zin om verschillende tools eerst te downloaden om mijn airports te gaan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
@Corrigan @Dirtyrockers

Heb er een beetje een dubbel gevoel over en kan me in jullie beide statements vinden.

Er staan inderdaad zaken in die veel te duur lijken. De rating is in zoverre handig dat hij mijns inziens maar 1 kant op werkt: als een rating laag is (bij mij onder de 3,5) laat ik een add-on in de regel sowieso links liggen.

Een hoge rating zegt daarentegen ook niet alles. Zo is er die serie met die 'enhanced night lighting'. Die hebben allemaal een 5.0 rating. Dat vind ik toch wel een beetje fishy.

Groot voordeel van de items in de MP is dat de updates automatisch worden meegenomen. Daar heb je geen omkijken meer naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Laatst online: 26-06 09:18
Het grote nadeel van MP en xbox en dat zie je nu met GSX pro,ATC addons, ... is dat alles op MP encrypted is en niet uit te lezen valt door 3rd party addons

jammer

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Waarom zou iets van de MP uit te lezen moeten zijn door een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
cbr600f4i schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:19:
Waarom zou iets van de MP uit te lezen moeten zijn door een ander?
GSX doet dat. Om de locaties van ground en airways te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Laatst online: 26-06 09:18
inderdaad ATC zou ook graag de taxiways en gate numbers weten van een airport

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

ik vind dat er vooral door microsoft beter omgegaan moet worden met bescherming tegen de echt low effort rotzooi die de markt op gepushed word. Ik snap dat ze goed verdienen aan de captainsim achtige rommel, en er zal vast een markt voor zijn die er happy mee is, of simpelweg geen andere keuze heeft (xbox bijvoorbeeld) en toch een boeing 737 in zn sim wil zien rondvliegen, maar developers lijken nu echt overal mee weg te komen.

Als ze bij MS/asobo simpelweg een guideline hadden gespecificeerd over wat een developer wel en niet moet vertellen over zijn addon, met verplichting tot het plaatsen van correcte screenshots van bepaalde onderdelen bijvoorbeeld (heeft je vliegtuig een custom cockpit of herbruik je simpelweg een van de out of the box cockpits?), dan word het al een stuk makkelijker om de rommel van de pareltjes te scheiden.

Het idee vind ik nog steeds wel goed, ik heb echt geen zin om na een re-install, op 15 verschillende sites te moeten gaan zoeken naar activatie keys, laatste versie installers en al dat gedoe. Heb voor Fenix dan de uitzondering gemaakt, en destijds voor de spitfire van flyingiron, voor ik wist dat die ook in de marketplace zou komen.. maar microsoft zal toch echt stappen moeten gaan maken in update snelheid en kwaliteit van wat er de marktplaats op geslingerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
djbarney schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:25:
ik vind dat er vooral door microsoft beter omgegaan moet worden met bescherming tegen de echt low effort rotzooi die de markt op gepushed word. Ik snap dat ze goed verdienen aan de captainsim achtige rommel, en er zal vast een markt voor zijn die er happy mee is, of simpelweg geen andere keuze heeft (xbox bijvoorbeeld) en toch een boeing 737 in zn sim wil zien rondvliegen, maar developers lijken nu echt overal mee weg te komen.

Als ze bij MS/asobo simpelweg een guideline hadden gespecificeerd over wat een developer wel en niet moet vertellen over zijn addon, met verplichting tot het plaatsen van correcte screenshots van bepaalde onderdelen bijvoorbeeld (heeft je vliegtuig een custom cockpit of herbruik je simpelweg een van de out of the box cockpits?), dan word het al een stuk makkelijker om de rommel van de pareltjes te scheiden.

Het idee vind ik nog steeds wel goed, ik heb echt geen zin om na een re-install, op 15 verschillende sites te moeten gaan zoeken naar activatie keys, laatste versie installers en al dat gedoe. Heb voor Fenix dan de uitzondering gemaakt, en destijds voor de spitfire van flyingiron, voor ik wist dat die ook in de marketplace zou komen.. maar microsoft zal toch echt stappen moeten gaan maken in update snelheid en kwaliteit van wat er de marktplaats op geslingerd word.
Een mooi begin zou zijn dat ze hun eigen fee afhankelijk maken van de effort die de maker erin heeft gestoken. Hoe meer je gebruik maakt van de out-of-the-box onderdelen, hoe meer je moet betalen.

Maar bijvoorbeeld een PMDG die alles zelf opbouwt en zelfs klanten naar FS2020 trekt kun je bijna 'gratis' toegang verlenen tot de MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Voor de mensen die willen beginnen met VR en willen weten of je HP reverb G2 moet kopen? https://uploadvr.com/rumor-hp-reverb-g2-exiting-vr/

Ik had stiekem gehoopopt op de G3 maar die zal wel niet komen.

Over het MP gesprek hier. Ik heb beide. Ik koop zowel op MP als dat ik naar add ons zoek op (flightsim.to)

Het voordeel blijft gewoon dat als een gedownloade mod niet bevalt ook weer makkelijk te verwijderen is..

En de site flightsim.to geeft ook netjes aan als er weer updates zijn voor bepaalde producten.

En idd wat in de MP store staat hoefft niet altijd kwaliteit te zijn. (en hoe makkelijk krijg je dan je geld terug.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

appie35 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:42:
Voor de mensen die willen beginnen met VR en willen weten of je HP reverb G2 moet kopen? https://uploadvr.com/rumor-hp-reverb-g2-exiting-vr/

Ik had stiekem gehoopopt op de G3 maar die zal wel niet komen.

Over het MP gesprek hier. Ik heb beide. Ik koop zowel op MP als dat ik naar add ons zoek op (flightsim.to)

Het voordeel blijft gewoon dat als een gedownloade mod niet bevalt ook weer makkelijk te verwijderen is..

En de site flightsim.to geeft ook netjes aan als er weer updates zijn voor bepaalde producten.

En idd wat in de MP store staat hoefft niet altijd kwaliteit te zijn. (en hoe makkelijk krijg je dan je geld terug.)
oh ik heb zeker ook een aardige collectie freeware van flightsim.to inderdaad, met een addon-manager om ze te linken voor ik de sim start, start daardoor altijd snel omdat er alleen maar ingeladen word waar ik op dat moment interesse in heb om heen te gaan, of te gebruiken als vliegtuig.

Een voordeel van de marketplace is natuurlijk wel dat als je bijvoorbeeld flytampa kastrup koopt, die ook op xbox meteen beschikbaar is en werkt. dat krijg je via een publisher, reseller of flightsim.to weer niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Laatst online: 08:46
Waar is ravw?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 20:36
Die is tot eind dit jaar gebanned op GoT.
IVM het posten (vele) screenshots.

[ Voor 9% gewijzigd door WeHoDo op 20-10-2022 21:17 ]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Laatst online: 08:46
-knip- dit is niet nodig.

[ Voor 93% gewijzigd door Geronimous op 21-10-2022 02:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:31:
@Corrigan @Dirtyrockers

Heb er een beetje een dubbel gevoel over en kan me in jullie beide statements vinden.

Er staan inderdaad zaken in die veel te duur lijken. De rating is in zoverre handig dat hij mijns inziens maar 1 kant op werkt: als een rating laag is (bij mij onder de 3,5) laat ik een add-on in de regel sowieso links liggen.

Een hoge rating zegt daarentegen ook niet alles. Zo is er die serie met die 'enhanced night lighting'. Die hebben allemaal een 5.0 rating. Dat vind ik toch wel een beetje fishy.

Groot voordeel van de items in de MP is dat de updates automatisch worden meegenomen. Daar heb je geen omkijken meer naar.
Het vervelende is dat de marktplaats nu op meer plekken opduikt. Wanneer je nu een vlucht plant op de wereldkaart dan zie je gelijk ook al een groene winkelwagen staan bij een airport. Hopelijk wordt dat geen one click payment anders wordt het helemaal uitkijken.

Ik heb liever dat Microsoft het realisme eens flink verbeterd, zoals voor ILS, de ATC en de hele dynamiek in plaats van die commerciele ongein. Minder game, meer simulator. Zoals een goed ILS, AI en ATC.

De nieuwe ATC van X-Plane 12 is fantastisch gemaakt. Lokale accenten, veel verschillende stemmen, allerlei storingen op de lijn afhankelijk van de afstanden. Geweldig voor het realisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
Corrigan schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 23:08:
[...]

Het vervelende is dat de marktplaats nu op meer plekken opduikt. Wanneer je nu een vlucht plant op de wereldkaart dan zie je gelijk ook al een groene winkelwagen staan bij een airport. Hopelijk wordt dat geen one click payment anders wordt het helemaal uitkijken.

Ik heb liever dat Microsoft het realisme eens flink verbeterd, zoals voor ILS, de ATC en de hele dynamiek in plaats van die commerciele ongein. Minder game, meer simulator. Zoals een goed ILS, AI en ATC.

De nieuwe ATC van X-Plane 12 is fantastisch gemaakt. Lokale accenten, veel verschillende stemmen, allerlei storingen op de lijn afhankelijk van de afstanden. Geweldig voor het realisme.
Als je realistische ATC wilt moet je natuurlijk VATSIM gaan gebruiken. Echter kan het eigenlijk niet. Wat is er niet goed aan de ILS dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

de ILS is wat mij betreft prima inderdaad, nog geen plekken gevonden waar het niet werkt, zeker met navigraph er bij werkt t voor mij tot nog toe altijd zoals verwacht. Dynamiek, bedoel je daar het flightmodel mee? ze zijn voor SU11 en daarna druk bezig met verbeteringen aan thermals enzovoort waarmee het nog weer een stuk beter moet worden.

ATC ben ik geheel met je eens, maar inderdaad, zolang Vatsim en pilotedge enzovoort bestaan, is dat eigenlijk de meest realistische manier om te simmen. Ik heb van de week nog even tijd gehad voor een test vluchtje van Oslo naar Kopenhagen met de fenix a320, en heb daarbij mijn simbrief pln file ingeladen in de worldmap, een stand gekozen op oslo en ben gaan vliegen met de ingebouwde atc. wonder boven wonder klopte letterlijk elke instructie, tot vrijwel op de seconde nauwkeurig de instructie voor dalen gehad (precies op de plek waar de fenix a320 zijn eigen top of descent had berekend), zich keurig houdend aan de geldende restrictions die ik op de navigraph charts tegen kwam, kwam keurig in een queue met 3 andere vliegtuigen op approach (2 voor mij en 1 achter me). Geen idee of ze recent met de ATC bezig geweest zijn, of dat dit echt een uitzondering was, maar als die ATC dit elke keer zo gaat doen, ben ik eigenlijk al wel dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
djbarney schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:18:
de ILS is wat mij betreft prima inderdaad, nog geen plekken gevonden waar het niet werkt, zeker met navigraph er bij werkt t voor mij tot nog toe altijd zoals verwacht. Dynamiek, bedoel je daar het flightmodel mee? ze zijn voor SU11 en daarna druk bezig met verbeteringen aan thermals enzovoort waarmee het nog weer een stuk beter moet worden.

ATC ben ik geheel met je eens, maar inderdaad, zolang Vatsim en pilotedge enzovoort bestaan, is dat eigenlijk de meest realistische manier om te simmen. Ik heb van de week nog even tijd gehad voor een test vluchtje van Oslo naar Kopenhagen met de fenix a320, en heb daarbij mijn simbrief pln file ingeladen in de worldmap, een stand gekozen op oslo en ben gaan vliegen met de ingebouwde atc. wonder boven wonder klopte letterlijk elke instructie, tot vrijwel op de seconde nauwkeurig de instructie voor dalen gehad (precies op de plek waar de fenix a320 zijn eigen top of descent had berekend), zich keurig houdend aan de geldende restrictions die ik op de navigraph charts tegen kwam, kwam keurig in een queue met 3 andere vliegtuigen op approach (2 voor mij en 1 achter me). Geen idee of ze recent met de ATC bezig geweest zijn, of dat dit echt een uitzondering was, maar als die ATC dit elke keer zo gaat doen, ben ik eigenlijk al wel dik tevreden.
Het komt vooral omdat ik ook vaak vlieg met X-Plane 12. Dan ga je vergelijken. Daar werkt de ATC, ILS gewoon erg goed. De AI voor de ground control gaat alleen daar ook de mist in, met rijden dwars door gebouwen heen.

@upclocker Te vaak loopt de ILS met MSFS in de soep. Dan lijn je uit een tiental meters naast de baan of komt veel te hoog binnen. Ik gebruik LittleNavmap (geweldig) en soms ook Simbrief.

De ATC geeft totaal onrealistische hoogtewijzigingen door of stuurt je alle kanten uit. Soms gaat het goed dan weer niet. De dynamica lijkt nog steeds te veel alsof je op rails vliegt. Het is te smooth wanneer je ook X-Plane 12 gewend bent. Of beter gezegd verwend.

De mooie scenery van MSFS is eigenlijk de enige reden dat ik deze nog gebruik zoals voor GA vluchten. Met de ijdele hoop dat het bij een volgende SU nu echt beter wordt. Tot nu toe wordt dat niet waargemaakt helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Weer eens wat tijd, van KLAX naar KLAS. Het ochtendgloren tegemoet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kpo8l9--e_wOzLgx1JcCwKH9_Ic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8HOnK0ERf2TkNq5lwO2NNGaA.png?f=fotoalbum_large

Prachtige lichtinval :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2yDs7JPnfyWwtdh-k__BjBvl9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/76O4QIOut1JQWOaz1Y5nmJVz.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PHVkotzehi6ZlvRmPnkchQH5LI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WhhwUtSboeUQcESuddnfYD3S.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-10-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
Corrigan schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:33:
[...]

Het komt vooral omdat ik ook vaak vlieg met X-Plane 12. Dan ga je vergelijken. Daar werkt de ATC, ILS gewoon erg goed. De AI voor de ground control gaat alleen daar ook de mist in, met rijden dwars door gebouwen heen.

@upclocker Te vaak loopt de ILS met MSFS in de soep. Dan lijn je uit een tiental meters naast de baan of komt veel te hoog binnen. Ik gebruik LittleNavmap (geweldig) en soms ook Simbrief.

De ATC geeft totaal onrealistische hoogtewijzigingen door of stuurt je alle kanten uit. Soms gaat het goed dan weer niet. De dynamica lijkt nog steeds te veel alsof je op rails vliegt. Het is te smooth wanneer je ook X-Plane 12 gewend bent. Of beter gezegd verwend.

De mooie scenery van MSFS is eigenlijk de enige reden dat ik deze nog gebruik zoals voor GA vluchten. Met de ijdele hoop dat het bij een volgende SU nu echt beter wordt. Tot nu toe wordt dat niet waargemaakt helaas.
Ik herken het eigenlijk niet wat je zegt over de ILS. In het begin heb ik dat wel eens gehad inderdaad dat de localizer je naast de baan neerzette, maar dat was echt toen hij net gereleased was. Tja wat ik al zei voor realistische ATC moet je naar VATSIM. Over de flight dynamics ben ik het wel eens helaas, maar het is net wat je zoekt in een simulator. Voor mij is het belangrijkste dat alle systemen werken en dat ik alle procedures er mee kan uitvoeren zoals in het echt. Dat MSFS niet de beste flight dynamics heeft vind ik veel minder belangrijk eigenlijk, want MSFS zal nooit het echte gevoel exact na bootsen. Xplane en elke andere sim ook niet. Dat begint al bij de controller die je gebruikt.

Overigens het grappige is dat het vliegen op rails je ook in de echte level D sims hebt als je wind en dergelijke uit hebt staan. Als je hem dan al op de ILS approach zet dan vliegt die hem vrijwel zonder input en AP netjes op de baan af en hoef je alleen maar ff te flaren. Hij is dan al in een soort steady state en perfect afgetrimd.

Het is maar net wat je zoekt inderdaad. Voor de fun en procedures heeft MSFS mijn voorkeur vanwege de eye candy inderdaad.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 21:35
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-N5aCJjZ-z-jyRQVFOZytQRiQYY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qxnzz2ncstIkmvUyJ4Iq083I.jpg?f=fotoalbum_large

Zo. Ik heb wat te doen vanavond! 🥳

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Bwoah, jaloers.

De airbus pack is al vet (heb ik zelf), maar dit is next level. De wife acceptance factor van dit is echt 0 helaas 😂 (mja, ergens logisch met racing gear en flight sim spul en nog wat andere hobbies)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
Hoogie2004 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:26:
[...]

Bwoah, jaloers.

De airbus pack is al vet (heb ik zelf), maar dit is next level. De wife acceptance factor van dit is echt 0 helaas 😂 (mja, ergens logisch met racing gear en flight sim spul en nog wat andere hobbies)
Tsja, de WAF blijft wel een dingetje he?

Hier één voordeel; mijn vrouw heeft een paard. Als we het dan hebben over de kosten van onze hobby’s, zijn we snel uitgepraat.. 😂

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
nice. zag op twitter dat thrustmaster ook een teaser had voor console hardware

edit:

deze dus:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FfcAQ7xX0AY0qCd?format=jpg&name=900x900

hmmm dit weekend ook maar ff foto's maken van mijn oude thrustmaster airbus throttle en stick voor de verkoop ivm een upgrade :)

[ Voor 73% gewijzigd door Paulus07 op 21-10-2022 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arroz
  • Niet online
Turtle Beach komt in November ook met nieuwe hardware...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En ik blijf maar super blij en super content met mijn Logitech Extreme 3D Pro. Al sinds ongeveer 2006 mijn favoriete stick. Ideaal ding voor elk soort vliegtuig. Imho. En goedkoop ook, zeker in vergelijking met al die dure hardware die je hier voorbij ziet komen en die men vaak maar met moeite goed aan het werken kan krijgen in MSFS. Neeeeeee, ik hou het bij mijn ouderwetse joystick! (En Saitek Rudder pedals, dat dan wel nog. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
[jealousmode on]
Deze post snap ik niet zo goed. Wat is er nou moeilijk aan om een doos te openen en er uit te halen wat er in zit?

[/jealousmode off]

Maar bevalt hij en heb je hem ook echt alleen voor de xbox gekocht of vlieg jij ook pc?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corrigan
  • Niet online
tup61 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:36:
En ik blijf maar super blij en super content met mijn Logitech Extreme 3D Pro. Al sinds ongeveer 2006 mijn favoriete stick. Ideaal ding voor elk soort vliegtuig. Imho. En goedkoop ook, zeker in vergelijking met al die dure hardware die je hier voorbij ziet komen en die men vaak maar met moeite goed aan het werken kan krijgen in MSFS. ...
De Thrustmaster TCA Quadrant is wel aanrader naast een joystick. En wordt direct herkent door MSFS en X-Plane.

Deze setup is ook heel vervelend om te zien. Foto van Thrustmaster B-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ID_PKMGGRuvPom5zrYvD-Pt21t0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xjBi4qH5UUeAKG3vFJWDtNl4.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
appie35 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:43:
[...]

[jealousmode on]
Deze post snap ik niet zo goed. Wat is er nou moeilijk aan om een doos te openen en er uit te halen wat er in zit?

[/jealousmode off]

Maar bevalt hij en heb je hem ook echt alleen voor de xbox gekocht of vlieg jij ook pc?
Ik vlieg alleen maar pc. Voornamelijk Fenix A320 en PMDG 737.
De yoke is wel flink wennen. Het geeft een heel ander gevoel dan met m’n oude Saitek yoke. Vanmiddag een paar touch and go’s gedaan om het gevoel wat te krijgen.

Nu heb ik de TCA yoke voor al m’n Boeing vluchtjes en de TCA sidestick en throttle voor de ritjes in de Airbus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elboero
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-01 09:25
***knip***
off-topic

[ Voor 91% gewijzigd door Ircghost op 24-10-2022 13:16 ]

Education is important but big biceps are importanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:44

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Weet iemand de locatie van de configuratiebestanden (voor de grafische instellingen?). Om de één of andere vreemde reden heb ik met alle settings op low nog steeds dat mijn GTX 3080 voor 95%-98% wordt gebruikt terwijl ik ook met 720p maar 30-50FPS haal en constant drops heb naar 5-10FPS. Kortom. erg vreemd ineens. Is ergens gebeurd toen ik, naast de nieuwste update (Sim Update X) ook de GPU drivers van Nvidea weer even geactualiseerd had.

Alle settings naar default resetten heeft geen zin, dus er zal ergens een config bestandje verkeerd staan. Een reïnstall is niet nodig als ik de locatie van de config files weet. In AppData\Local heb ik FlightSimulator verwijderd, maar dat heeft ook niks opgeleverd. Zelfs in het hoofdmenu is de GPU belasting al direct 95%

Iemand die weet welke files ik moet verwijderen?

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 22-10-2022 20:02 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elzavo
DeNachtwacht schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:59:
Weet iemand de locatie van de configuratiebestanden (voor de grafische instellingen?).
Voor Steam: "C:\Users\<user>\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\UserCfg.opt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:02
DeNachtwacht schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:59:
Weet iemand de locatie van de configuratiebestanden (voor de grafische instellingen?). Om de één of andere vreemde reden heb ik met alle settings op low nog steeds dat mijn GTX 3080 voor 95%-98% wordt gebruikt terwijl ik ook met 720p maar 30-50FPS haal en constant drops heb naar 5-10FPS. Kortom. erg vreemd ineens. Is ergens gebeurd toen ik, naast de nieuwste update (Sim Update X) ook de GPU drivers van Nvidea weer even geactualiseerd had.

Alle settings naar default resetten heeft geen zin, dus er zal ergens een config bestandje verkeerd staan. Een reïnstall is niet nodig als ik de locatie van de config files weet. In AppData\Local heb ik FlightSimulator verwijderd, maar dat heeft ook niks opgeleverd. Zelfs in het hoofdmenu is de GPU belasting al direct 95%

Iemand die weet welke files ik moet verwijderen?
Heb je ook de setting al aangezet dat het menu in "low power mode" moet?

Release Notes: Low power mode is now available for PC users via the Experimental option menu in game. While in the menu, this option now displays a blurred image instead of the hangar in the background.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Soliest schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:14:
[...]

Heb je ook de setting al aangezet dat het menu in "low power mode" moet?

Release Notes: Low power mode is now available for PC users via the Experimental option menu in game. While in the menu, this option now displays a blurred image instead of the hangar in the background.
we hebben het hier over een 3080 die nog nooit problemen heeft gehad op 4K... nu zijn er ineens problemen op 720P, ik denk niet dat een low power mode hier van toepassing is.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Elzavo schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:12:
[...]

Voor Steam: "C:\Users\<user>\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\UserCfg.opt
Hmm, deze kan ik niet vinden. Die was er net ook al niet toen ik in Local alles weghaalde.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:02
DeNachtwacht schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:15:
[...]

we hebben het hier over een 3080 die nog nooit problemen heeft gehad op 4K... nu zijn er ineens problemen op 720P, ik denk niet dat een low power mode hier van toepassing is.
Misschien een Nvidia driver dingetje? Die proberen te reverten naar een oudere of de Studio Driver gebruiken?

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Pagina: 1 ... 288 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc