Acties:
  • 0 Henk 'm!
JayZeeTie schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:55:
[...]

Gewoon geen contact opnemen met de ATC en lekker je eigen plan trekken via Simbrief 8)
ik vraag die atc niet eens meer aan of ik doe flight volgen
mocht ik eens tegen een berg klappen dan weten ze waar ze me moeten zoeken 8)
maar voor de rest die atc mag ook wel eens heel goed aangepakt worden

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Eentje van het FS forum van Asobo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pnnpOevEr4HZdKH-Vy6LTIJSXTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zgltUzSv2WKjTJ2uVZ02ITFb.jpg?f=fotoalbum_large

als je 2 jaar geleden dit had laten zien aan een flightsimmer dat je binnen twee jaar dit soort beelden kon krijgen met FS , dan hadden ze je een dwangbuis gegeven geloof ik

_/-\o_

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik negeer die ATC altijd (omdat ik amateur ben en nog niet gekeken heb hoe dat werkt), maar ik vind het wel grappig hoe het altijd eindigt met een passive aggressive "Good day!". Vooral bij die vrouwelijk stem zit er een hoop negatieve lading in hoe ze het zegt haha :+

[ Voor 7% gewijzigd door Menesis op 22-05-2022 10:35 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
ravw schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:04:
Eentje van het FS forum van Asobo
[Afbeelding]

als je 2 jaar geleden dit had laten zien aan een flightsimmer dat je binnen twee jaar dit soort beelden kon krijgen met FS , dan hadden ze je een dwangbuis gegeven geloof ik

_/-\o_
Dat plaatje is wel erg mooi! Moet toch ook weer eens op een 2D scherm gaan spelen want in VR ziet het er nog niet zo mooi uit bij mij. Het vliegtuig is ook een beetje vies lijkt het. Gebeurd dat over tijd of is dat in de texture ingebakken? Ik vind het zelf altijd wel mooi om te zien hoe het vliegtuig kan bevriezen als je de-icing niet aan hebt staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Menesis op 22-05-2022 10:37 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 21:35
Paulus07 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:10:
kak! amazon is pakket kwijt met de thrustmaster airbus add-on............
Vrijdag bij coolblue besteld en gisteren netjes binnen, doe mij maar de NL webshops d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Menesis schreef op zondag 22 mei 2022 @ 10:36:
[...]
Dat plaatje is wel erg mooi! Moet toch ook weer eens op een 2D scherm gaan spelen want in VR ziet het er nog niet zo mooi uit bij mij. Het vliegtuig is ook een beetje vies lijkt het. Gebeurd dat over tijd of is dat in de texture ingebakken? Ik vind het zelf altijd wel mooi om te zien hoe het vliegtuig kan bevriezen als je de-icing niet aan hebt staan.
vaak zit het in de texures al verwerkt
maar de Cessna130R die word echt vies.
kan je ook schoonmaken
dacht dat de fenix ook zo option had

VR tegen over een 2d scherm is een 2d vele malen mooier
daarom ben ik ook aan het kijken voor een Home cockpit te maken
zodat je gewoon 2d schermen voor en zij heb .. dus niet met zo VR op je hoofd hoef te zitten
Want dan kan je ook je kaarten en zo lezen en wat anders tussen door doen tijdens de vlucht :+

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 22-05-2022 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 17:41

Stoney3K

Flatsehats!

Het is ook wel een achterlijk mooi vliegtuig zeg. #savethe310 ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:18

ralpje

Deugpopje

djbarney schreef op zondag 22 mei 2022 @ 04:03:
vannacht even een test vluchtje met de fenix van Oslo naar Kopenhagen gedaan, en had daar wat ruzie met de ingebouwde ATC.. toch tijd om eens te gaan oefenen voor vatsim ofzo i guess.. is er geen stap ergens tussen vol de vatsim wereld in en de shitty ingebouwde atc van msfs eigenlijk?..
Wat is er erg aan vol de VATSIM wereld in gaan? O-)

* ralpje staat klaar op Kilo op EHAM voor een vluchtje naar Split op VATSIM :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralpje schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:59:
[...]

ach vatsim is niets voor mij het gaat te snel en ook erg druk vaak .. de helft kan ik vaak niet eens goed verstaan .. en ja ik weet dat je ook text heb.
maar dat vind ik soms ook weer te snel gaan
Heb het vroeger wel gedaan alleen dat was bij een andere online server ivao dacht ik
maar die is wel wat rustiger

als ze al 25 Kilo, Alpha, Papa in mijn oor geschreeuwd hebben dan zet ik ze gewoon op stil
man dan word het mij al te veel , het is dan net of ik in eens 20 redbulls op heb .. word daar hondsdol van

heb het nu al op grote airports in MSFS ... dat ik na 5 min dat geluid uitzet van die atc ..

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 22-05-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:06
ravw schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:02:
[...]
als ze al 25 Kilo, Alpha, Papa in mijn oor geschreeuwd hebben dan zet ik ze gewoon op stil
man dan word het mij al te veel , het is dan net of ik in eens 20 redbulls op heb .. word daar hondsdol van

heb het nu al op grote airports in MSFS ... dat ik na 5 min dat geluid uitzet van die atc ..
Welkom in luchtvaart :+
Je leert vanzelf wel eruit filteren wat er voor jou is en wat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JayZeeTie schreef op zondag 22 mei 2022 @ 14:12:
[...]

Welkom in luchtvaart :+
Je leert vanzelf wel eruit filteren wat er voor jou is en wat niet.
daar heb ik geen probleem mee
ik weet wel welke van mijn is ..
het word te druk , te overgevoelig voor geluiden maak me dan onrustig (PTSS)

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 22-05-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:21
ravw schreef op zondag 22 mei 2022 @ 15:15:
[...]

daar heb ik geen probleem mee
ik weet wel welke van mijn is ..
het word te druk , te overgevoelig voor geluiden maak me dan onrustig (PTSS)
Ieder zijn ding. En als Vatsim (of IVAO) niets voor je is, dan is er gelukkig nog genoeg leuks over om te doen.

Maar ik zou zelf niet meer zonder online ATC willen vliegen.
Ik zou zelfs willen dat er meer dekking van controllers is. Nu vlieg ik nog iets te vaak op Unicom en moet het dan nog maar zelf uitzoeken.

Vatsim (of IVAO) is niet super ingewikkeld. En als ik eens iemand kan en mag helpen online te leren vliegen dan DM je me maar.

Ik ga nu even van GBYD naar GMTN. Voorlopig zie ik maar een ATC op de hele vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Toen ik vertrok van EHAM was Approach online, dus ik had in ieder geval top-down coverage tot daar. Vanaf approach was het klaar en zat ik op unicom tot touchdown op Split.

Wel jammer van best wat verkeer op Split die niet communiceerde op Unicom. Ik zat op een tien mile final toen er opeens een kist vertrok in tegengestelde richting, maar die klom gelukkkig genoeg om geen issue te zijn.
Op de treshold zie ik opeens aan het uiterste einde van de runway een kist backtracken die blijkbaar ook net geland was. Had ik eigenlijk een go around voor moeten doen, maar fuck it. Met een vrij korte required runway length in die CJ4 kon ik de exit maken voor ik die andere kist tegenkwam, dus dat maar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:16:
[...]

Ieder zijn ding. En als Vatsim (of IVAO) niets voor je is, dan is er gelukkig nog genoeg leuks over om te doen.
het is niet van niet mijn ding zijn , maar het is meer mijn gezondheid die niet meer tegen drukte kan , en vooral niet tegen veel gepraat , het is dan moeilijker om te volgen ... zeker als je dan ook nog andere geluiden er door heen heb.

mijn gehoor is niet echt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlightFX Honda Jet Releasing May 31st

YouTube: HJET Launch Trailer For MSFS 2020

It has also been confirmed that the HJet will release for $24.99 and will be made available for PC and Xbox users.

Meer info

https://fselite.net/conte...a-jet-releasing-may-31st/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een account en alle plugins en zo. Maar toch voel ik nog een drempel om het daadwerkelijk te doen. En ja als ik eenmaal bezig ben lúkt VATSIM me ook wel (heck ik ben járen geleden FO bij IVAO geweest, dus incl. het praktijkexamen en alles) maar toch voelt het nog wat ongemakkelijk allemaal. Alsof ik iedereen in de weg zit door niet alles in één keer 100% goed te doen. Meh.

Toch maar eens overheen zetten denk ik..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:19:
Ik word steeds chagrijniger van het feit dat ik de Fenix niet kan kopen... Potjandorie. Ik bekijk allerlei video's en lees ladingen posts in fora maar ik wordt er alleen maar pissiger van. Stomme PayPal... Heb vanavond en morgen echt mooi de tijd voor wat vluchten, maar nee... Grrrrrrrrr...
En een prepaid creditcard halen bij de boekhandel/supermarkt/?? Ze hebben prima Visa prepaid kaarten tegenwoordig..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:50:
[...]

het is niet van niet mijn ding zijn , maar het is meer mijn gezondheid die niet meer tegen drukte kan , en vooral niet tegen veel gepraat , het is dan moeilijker om te volgen ... zeker als je dan ook nog andere geluiden er door heen heb.

mijn gehoor is niet echt goed
VATSIM kan ook text-only (als je vPilot gebruikt in elk geval)... ;-) ja het is af en toe irritant om je terugkoppeling te moeten typen ipv. uitspreken maar hey. If it works, it works.

EDIT: Oh ik zag dat je al wist dat het ook text-only heeft.. :|

[ Voor 5% gewijzigd door DigitalExorcist op 23-05-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
DigitalExorcist schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:54:
[...]

Ik heb een account en alle plugins en zo. Maar toch voel ik nog een drempel om het daadwerkelijk te doen. En ja als ik eenmaal bezig ben lúkt VATSIM me ook wel (heck ik ben járen geleden FO bij IVAO geweest, dus incl. het praktijkexamen en alles) maar toch voelt het nog wat ongemakkelijk allemaal. Alsof ik iedereen in de weg zit door niet alles in één keer 100% goed te doen. Meh.

Toch maar eens overheen zetten denk ik..
Zo herkenbaar dit. Hier precies hetzelfde

AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:01:
[...]

VATSIM kan ook text-only (als je vPilot gebruikt in elk geval)... ;-) ja het is af en toe irritant om je terugkoppeling te moeten typen ipv. uitspreken maar hey. If it works, it works.

EDIT: Oh ik zag dat je al wist dat het ook text-only heeft.. :|
ja ik heb er wel eens op gevlogen maar dat is hel lang geleden
zelfs een keer controler geweest , maar dat was geloof ik op en andere netwerk
maar dat is best grappig

maar dat zou ik nu ook niet aankunnen , ja op Teuge of zo maar geen LAX
denk dat ik na 5 min zegt , jongens zoek het maar uit je weet waar de banen zijn en , de gates dus succes

>:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:11:
[...]

ja ik heb er wel eens op gevlogen maar dat is hel lang geleden
zelfs een keer controler geweest , maar dat was geloof ik op en andere netwerk
maar dat is best grappig

maar dat zou ik nu ook niet aankunnen , ja op Teuge of zo maar geen LAX
denk dat ik na 5 min zegt , jongens zoek het maar uit je weet waar de banen zijn en , de gates dus succes

>:)
Roger, Roger. You have clearance, Clarence. What is your vector, Victor?

Dat soort werk ;) nee ik heb wel wat controller-dingen gedaan maar dan 'gewoon' op Groningen. Lekker overzichtelijk en nooit echt druk. Wel veel transit verkeer richting (noord) Duitsland en vanuit (noord) Duitsland richting Schiphol en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:14:
[...]

Roger, Roger. You have clearance, Clarence. What is your vector, Victor?

Dat soort werk ;) nee ik heb wel wat controller-dingen gedaan maar dan 'gewoon' op Groningen. Lekker overzichtelijk en nooit echt druk. Wel veel transit verkeer richting (noord) Duitsland en vanuit (noord) Duitsland richting Schiphol en zo.
Ja ik ben wel zo iemand die ik ook dat toen eens wilde ervaren , want dan weet je wat die gasten in zo'n toren mee maken.
En hoe het is , dan heb je ook veel meer begrip voor elkaar werk

ja die kleine airpoortjes gaan nog wel maar die grote ...... denk je net alles goed te hebben , komt er weer een binnen met een pan pan pan melding of erger nog een mayday call
kan je weer alles omleiden :+

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 23-05-2022 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ralpje schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:59:
[...]

Soms heb ik op VATSIM wel het idee dat er controllers tussen zitten die zichzelf iets té serieus nemen. En als je dus een procedure niet goed doet of je een readback verknalt, dat ze gelijk dreigen met een ban.

Wat eigenlijk heel erg suf is, want als je 'as real as it gets' wil gaan, moet je maar eens horen wat voor slap geouwehoer er soms op de frequenties van Schiphol in het echt voorbij komt, als de piloten en controllers even de tijd hebben. ;)

Sowieso, als je echt serieus een examen moet gaan doen om te kunnen controllen op een netwerk waar mensen voor de lol op zitten dan vind ik dat gewoon een beetje ver gaan. Het blijft wel een spelletje.

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 23-05-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 12:31

djbarney

XBL: DeejayBarney

Stoney3K schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:30:
[...]

Soms heb ik op VATSIM wel het idee dat er controllers tussen zitten die zichzelf iets té serieus nemen. En als je dus een procedure niet goed doet of je een readback verknalt, dat ze gelijk dreigen met een ban.

Wat eigenlijk heel erg suf is, want als je 'as real as it gets' wil gaan, moet je maar eens horen wat voor slap geouwehoer er soms op de frequenties van Schiphol in het echt voorbij komt, als de piloten en controllers even de tijd hebben. ;)
dat dus ja.. ik vind vatsim voor mijzelf nog een drempel simpelweg omdat ik ook wil kunnen genieten van de rust die (virtueel) vliegen geeft.. in mn eigen tempo die fenix aanslingeren en de lucht in krijgen is prima, maar de eerste keren dat ik het probeerde met vatsim was het inderdaad op het snauwerige af, omdat ik volgens de heren controllers te lang deed over mn pushback. de workload in je eentje in een airbus cockpit is al redelijk veel (niet voor nix dat er 2 piloten in zitten :P) en dan komt er ook nog eens die pressure bovenop.. ik begrijp dat de heren in het echt ook die pressure hebben, maar het moet wel leuk blijven voor de sim voor mij :)

waar ik behoefte aan heb is gewoon een betere implementatie van de ingebouwde atc om eerlijk te zijn. als je daar uberhaupt een optie zou hebben om te kunnen aangeven dat je op je top of descent zit, en wil gaan landen, dan is dat al een stuk bruikbaarder. en als ie dan ook nog eens op tijd met clearances en routing komt, helemaal mooi natuurlijk. dat je op vatsim text only kan gaan, duidelijk, maar dat is nog weer meer werk dan simpelweg de juiste optie kiezen in het menu van de atc.

ik ga t vast nog wel n keer proberen op vatsim, maar voorlopig nog even niet tot ik die airbus nog beter onder de knieen heb en het vertrouwen heb dat ik instructies ook kan opvolgen op de juiste manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Stoney3K schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:30:
[...]

Sowieso, als je echt serieus een examen moet gaan doen om te kunnen controllen op een netwerk waar mensen voor de lol op zitten dan vind ik dat gewoon een beetje ver gaan. Het blijft wel een spelletje.
haha dat zal ik nooit vergeten ... een van de eerste keren dat ik live mee luisterde met de ATC

Vrouwelijke piloot:i want pushback

( die stond al een tijdje te wachten om weg te kunnen maar door de drukte was er even geen auto beschikbaar)

4 min later dezelfde vrouw:can i have my pushback now ?

Waarop een andere piloot in eens riep in het nederlands: ... mensen doe niet zo lullig geeft die vrouw nou gewoon haar poes terug _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

In FS2004/FSX had je naast IVAO of VATSIM nog een aantal kleinere ATC netwerken, vaak ook van vriendengroepjes die samen zoiets opzetten en dan via TeamSpeak ATC doen. Ik heb zelf nog vrij lang met een groepje gevlogen op een FSHost-server en dan de verkeersleiding via ATC Radar Screen, dat werkte op kleine schaal vrij goed.

Multiplayer zit nu wel goed gebakken in MSFS, maar ik mis eigenlijk een beetje een fatsoenlijke implementatie van de radarweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
djbarney schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:36:
[...]

dat dus ja.. ik vind vatsim voor mijzelf nog een drempel simpelweg omdat ik ook wil kunnen genieten van de rust die (virtueel) vliegen geeft.. in mn eigen tempo die fenix aanslingeren en de lucht in krijgen is prima, maar de eerste keren dat ik het probeerde met vatsim was het inderdaad op het snauwerige af, omdat ik volgens de heren controllers te lang deed over mn pushback. de workload in je eentje in een airbus cockpit is al redelijk veel (niet voor nix dat er 2 piloten in zitten :P) en dan komt er ook nog eens die pressure bovenop.. ik begrijp dat de heren in het echt ook die pressure hebben, maar het moet wel leuk blijven voor de sim voor mij :)

waar ik behoefte aan heb is gewoon een betere implementatie van de ingebouwde atc om eerlijk te zijn. als je daar uberhaupt een optie zou hebben om te kunnen aangeven dat je op je top of descent zit, en wil gaan landen, dan is dat al een stuk bruikbaarder. en als ie dan ook nog eens op tijd met clearances en routing komt, helemaal mooi natuurlijk. dat je op vatsim text only kan gaan, duidelijk, maar dat is nog weer meer werk dan simpelweg de juiste optie kiezen in het menu van de atc.

ik ga t vast nog wel n keer proberen op vatsim, maar voorlopig nog even niet tot ik die airbus nog beter onder de knieen heb en het vertrouwen heb dat ik instructies ook kan opvolgen op de juiste manier.
Natuurlijk tref je wel eens een ATC' er die zijn hobby iets te serieus neemt en geen enkel begrip toont maar toch zijn dat de uitzonderingen hoor.
Controllers zijn, net als wij piloten, over het algemeen mensen die het leuk vinden om een beetje de echte wereld na te doen maar weten heel goed dat het maar " een spelletje" is.
En 9 van de 10 keer, als je gewoon eerlijk toegeeft dat je het nog niet helemaal weet (Tip, zet dat in je remarks window) dan is er volop begrip.

Last but not least vatsim en IVAO hebben ook Observer mogelijkheid. Ga gewoon eens luisteren naar wat ATC en piloten uitwisselen en probeer het te begrijpen.

En als je dan toch een keer geholpen wilt worden bij het in het diepe springen dan DM je me maar..

Overigens waren er onder FSx/P3D programma's als Pilot2ATC en VOxact die de ATC ook heel goed nadeden maar dan als programma. (dus geen druk van echte mensen en nooit gesnauw :) )

Ik weet niet wat de status van die programma's voo rMSFS 2020 is. (volgens mij is er nog geen goed ATC programma voor MSFS 2020_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:43:
[...]

Ik weet niet wat de status van die programma's voo rMSFS 2020 is. (volgens mij is er nog geen goed ATC programma voor MSFS 2020_
Pilot2ATC word volop gebruikt in de homecockpit wereld en werkt nu ook met FS2020

https://p2atc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
ravw schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:47:
[...]

Pilot2ATC word volop gebruikt in de homecockpit wereld en werkt nu ook met FS2020

https://p2atc.com/
Check.
Dan is dat ook altijd een mogelijkheid als je niet graag door een mens uitgefoeterd wil worden. :)

Bijkomend voordeel van dit soort programma's is dat je tenminste ATC op het hele traject hebt. Op vatsim zijn er hele stukken waar geen atc is en je dus op unicom vliegt
(Nu ook bezig van YBBN--->YPTN en geen enkele atc op dit moment)

Ik ga dat Pilot2ATC toch eens bekijken. 10 dagen free trial is erg netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:50:
[...]

Check.
Dan is dat ook altijd een mogelijkheid als je niet graag door een mens uitgefoeterd wil worden. :)

Bijkomend voordeel van dit soort programma's is dat je tenminste ATC op het hele traject hebt. Op vatsim zijn er hele stukken waar geen atc is en je dus op unicom vliegt
(Nu ook bezig van YBBN--->YPTN en geen enkele atc op dit moment)

Ik ga dat Pilot2ATC toch eens bekijken. 10 dagen free trial is erg netjes
JA ik ben me er ook in aan het verdiepen , want ik ben op zeer korte termijn ook van plan om een homecockpit te kopen
Heb al diverse offertes lopen op aanvraag wat het me gaat kosten
dus omdat ik dan geen muis of Tobo wil gebruiken, ga je toch ook kijken naar andere dingen
want ik wil gewoon niets meer met muis of tobo willen doen ...

puur alles hardwarematig instellen of praten

Een van de cockpit die ik op het oog heb is deze

https://www.mfsim.com.br/en/painelsimuladordevoosmc172

Dan zoals hij in het filmpje is met kast er om heen enzo ...
er loopt al een aanvraag met de vraag wat het me totaal gaat kosten
Alle panelen / kast / en shipping (zonder monitor en pc )
;)

dus we wachten wel af en zo heb ik er nog wel een paar maar die lopen iets meer aan de hoge kant van de prijs wat ik er vooruit wil geven maar goed ... je weet nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
ravw schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:57:
[...]

JA ik ben me er ook in aan het verdiepen , want ik ben op zeer korte termijn ook van plan om een homecockpit te kopen
Heb al diverse offertes lopen op aanvraag wat het me gaat kosten
dus omdat ik dan geen muis of Tobo wil gebruiken, ga je toch ook kijken naar andere dingen
want ik wil gewoon niets meer met muis of tobo willen doen ...

;)

dus we wachten wel af en zo heb ik er nog wel een paar maar die lopen iets meer op in prijs ...
Los van het bedrag en de ruimte wil ik je een ding geven om over na te denken.
Jij vliegt heel vaak met verschillende typen vliegtuigen

Het kopen van een home cockpit " veroordeelt" je tot het vliegen met dat type (met enige ruimte maar voor de immersie wil je dan eigenlijk juist altijd met dat type vliegen)

Ik had zelf op een gegeven moment hier een dual seat 737Ng cockpit staan maar die heb ik toch weer weggedaan omdat ik
1. er te vaak aan het sleutelen aan was (altijd wel driver geneuzel met al die speciale hardware)
2. Ik werd dus inderdaad beperkt tot het vliegen op de 737NG. Mooie kist maar soms wil je wat anders. Ik vlieg nu al weer een hele tijd op de FBW A32Nx.

Suc6 met je afweging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ravw schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:57:
[...]

;)
Die lui zijn trouwens wel erg scherp geprijsd.

Ik heb zelf ook nog wat hardware liggen waar ik een homecockpit van wil bouwen, maar dan wel iets wat ietsjes generieker is dan alleen een C172 of een B737 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:03:
[...]

Los van het bedrag en de ruimte wil ik je een ding geven om over na te denken.
Jij vliegt heel vaak met verschillende typen vliegtuigen

Het kopen van een home cockpit " veroordeelt" je tot het vliegen met dat type (met enige ruimte maar voor de immersie wil je dan eigenlijk juist altijd met dat type vliegen)

Ik had zelf op een gegeven moment hier een dual seat 737Ng cockpit staan maar die heb ik toch weer weggedaan omdat ik
1. er te vaak aan het sleutelen aan was (altijd wel driver geneuzel met al die speciale hardware)
2. Ik werd dus inderdaad beperkt tot het vliegen op de 737NG. Mooie kist maar soms wil je wat anders. Ik vlieg nu al weer een hele tijd op de FBW A32Nx.

Suc6 met je afweging
dat met verschillende vliegtuigen vliegen is geen probleem

De homecockpit komt in mijn Logeer kamer , en de pc waar ik nu op sim blijft gewoon hier (pc kamer)
Deze pc is voor allround en de andere is echt voor GA
daarom wil ik ook dat er een twin gashandels er in komt zodat ik ook twin props kan vliegen

en ja ik ben nog steeds aan het kijken hoe of wat
Stoney3K schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:05:
[...]

Die lui zijn trouwens wel erg scherp geprijsd.

Ik heb zelf ook nog wat hardware liggen waar ik een homecockpit van wil bouwen, maar dan wel iets wat ietsjes generieker is dan alleen een C172 of een B737 bijvoorbeeld.
Zo heb ik meerdere sites
Mensen denken dat het echt 10.000 euro kost om maar een beginnende cockpit te hebben
maar ene beetje goed rond kijken dan kom je vaak kant en klaar tegen voor leuke prijzen

stel dat ik er 5000 euro aan betaal dan nog 3 keer 55 inc tv om heen .. dan ben je klaar

(Bij dichte kast , kachel en airco inbouwen)
en daar kan zelfs een VR niet tegen op ...

ik zit er ook nog steeds mee om denk ik ook iets te maken wat voor zo wel airliners als Ga kan ..

[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 23-05-2022 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

ravw schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:09:
[...]

dat met verschillende vliegtuigen vliegen is geen probleem

De homecockpit komt in mijn Logeer kamer , en de pc waar ik nu op sim blijft gewoon hier (pc kamer)
Deze pc is voor allround en de andere is echt voor GA
daarom wil ik ook dat er een twin gashandels er in komt zodat ik ook twin props kan vliegen

en ja ik ben nog steeds aan het kijken hoe of wat
is de honeycomb bravo dan wellicht niet iets voor jou? 6 hendels met verschillende grepen er voor, met out of the box ook meegeleverd boeing airliner hendels en general aviation hendels. ik heb er zelf dan ook de airbus hendels nog bij gehaald. enige dat ik zelf mis is de detents, maar zag al enkele lui die daar 3d printed stukjes voor hadden zodat je ook echt een klik hebt bij de detents in de hendels voor bijvoorbeeld airbus throttle en de flaps. Op dit moment luister ik naar de kliks en kan ik m netjes op de visuele detent streepjes zetten en dan staat ie precies goed. Reverse thrust is nog wel eens een beetje calibratie, maar is zowel met de fbw als met de fenix a320 prima gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:15:
[...]

is de honeycomb bravo dan wellicht niet iets voor jou? 6 hendels met verschillende grepen er voor, met out of the box ook meegeleverd boeing airliner hendels en general aviation hendels. ik heb er zelf dan ook de airbus hendels nog bij gehaald. enige dat ik zelf mis is de detents, maar zag al enkele lui die daar 3d printed stukjes voor hadden zodat je ook echt een klik hebt bij de detents in de hendels voor bijvoorbeeld airbus throttle en de flaps. Op dit moment luister ik naar de kliks en kan ik m netjes op de visuele detent streepjes zetten en dan staat ie precies goed. Reverse thrust is nog wel eens een beetje calibratie, maar is zowel met de fbw als met de fenix a320 prima gelukt.
daar zit ik ook over te denken

maar eerst zorgen dat ik aardig wat geld heb , want ik wil wel alles gelijk in 1 keer hebben , weet hoe ik ben.
Alles ik iets op de lange baan gaat schuiven dan blijft het liggen want dan komt er steeds iets anders tussen door

zelf denk ik dat ik tot 4000 euro wil gaan dus dan heb je wel keuze zat
Zelf nog in overweging om te gaan voor een A320 cockpit maar dat kost me 15.000 euro
dat gaat nog wel een lange tijd duren voordat ik dat bij elkaar heb

https://simonsolution.eu/product/a320-compact-trainer/

Boeing hebben ze ook kost 10.000 euro

https://simonsolution.eu/product/b737-compact-trainer/

en ook
heb al aardig wat aan panels liggen en yoke enzo .. dus ook dat is een afweging die ik nog moet maken , ga ik voor complete nieuw spul of gebruik ik de dingen die ik nog in de kast heb liggen

:) :X

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 23-05-2022 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

ravw schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:18:
[...]

daar zit ik ook over te denken

maar eerst zorgen dat ik aardig wat geld heb , wnat ik wil wel alles gelijk in 1 keer hebben , weet hoe ik ben

heb al aardig wat aan panels liggen en yoke en zo .. dus ook dat is een afweging die ik nog moet maken , ga ik voor complete nieuw spul of gebruik ik de dingen die ik nog in de kast heb liggen

:)
ik zou zelf sowieso initieel voor bestaand spul gaan, kijken of dat lekker werkt en pas daarna gaan kijken welke specifieke wijzigingen voor jou het meest logisch en handig zijn. Ik heb zelf bijvoorbeeld de honeycomb alpha ook hier staan, maar gebruik die eigenlijk heel weinig omdat ik de thrustmaster 16000m fcs joystick gebruik voor de airbus, en eigenlijk net ff te weinig ruimte op mn desk heb voor zowel de honeycomb bravo als alpha + ook nog eens de joystick om ook nog te kunnen werken overdag :)

Ik heb zelf ook de keuze gemaakt om zoveel mogelijk als ik iets aanschaf, dat wel "multi-purpose" te doen.. de thrustmaster fcs pack had een hotas, joystick en rudder pedals. de honeycomb alpha en bravo zijn ook voor alle verschillende typen vliegtuigen te gebruiken, en als buttonboard heb ik de streamdeck xxl met 32 knoppen die ik ook met 2 profielen heb uitgerust, 1 voor airliners en 1 voor ga.

Het is echt super fijn om binnen een minuut zonder de throttle van het desk af te moeten halen enzo, de schakeling te kunnen maken tussen een airbus setup, boeing setup en zowat elke ga config, van single prop tot multi turboprop, door alleen die hendels er af te klikken en er een andere op te zetten. Mocht er ooit een high quality airbus a380 komen, dan klik ik er nog 2 hendels bij die nu niet gebruikt worden, en dan is ook die config binnen een minuut ready voor whatever er in de sim gaat komen.

die airbus compact trainer is inderdaad wel iets om van te kwijlen ja... wellicht voor als er ooit eens een jackpot gewonnen word ofzo :D tot die tijd heb ik niets te klagen met de honeycomb en thrustmaster setup hier :)

[ Voor 5% gewijzigd door djbarney op 23-05-2022 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:00:
[...]

En een prepaid creditcard halen bij de boekhandel/supermarkt/?? Ze hebben prima Visa prepaid kaarten tegenwoordig..
O, echt...? LOL Ik ga eens even kijken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@djbarney

ja datheb ik dus nu al heb ook diverse dingen die ik niet kan gebruiken ..
Maar die home cockpit word geen vervanger van mijn FS .. maar het word erbij ...
de hoofd FS pc blijft gewoon bestaan en zal ik ook het meest achter zitten
Maar ik wil met GA dus meer beleving gaan krijgen omdat je vaak ook veel lager vliegt en daarom zit ik er dus aan te denken om daar een homecockpit voor te maken

maar die wel diverse type vliegtuigen aan kan
ook twijfel nog tussen een steam gauges of glass cockpit (g1000)
dus dat word ook nog wel een dingetje
maar een G1000 kan je later ook bijkopen als extra dus dat is dan ook niet het probleem

maar dat is nu nog alleen maar denk werk :-) en sparen

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 23-05-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:32
tup61 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:49:
[...]

Ik heb zelfs met mijn gewone debet bankkaart kunnen betalen, maar mijn (Belgische) bank ondersteunt "Visa Debit" en ik weet niet hoe wijd verspreid dat in NL is? Via Visa Debit kan je overal met je debet kaart betalen waar het visa netwerk ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:49:
[...]

Ja bij ICS (van Visa) heb je een ICS Go-card. Daar stort je eerst zelf geld op en kan het dan gebruiken. Er zijn bijv ook prepaid Mastercards te koop: https://beltegoed.nl/prepaid-mastercard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ravw schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:49:
@djbarney

maar die wel diverse type vliegtuigen aan kan
ook twijfel nog tussen een steam gauges of glass cockpit (g1000)
dus dat word ook nog wel een dingetje
maar een G1000 kan je later ook bijkopen als extra dus dat is dan ook niet het probleem
'echte' steamgauges van bijvoorbeeld FlightIllusion zijn natuurlijk wel bruut. Ze zijn alleen niet echt te betalen. ;)

Zelf ga ik twee 17" schermen gebruiken die ik nog had liggen, met Air Manager voor de instrumenten, en een eigen software-pakket voor de vliegtuigen die met glas vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoney3K schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:06:
[...]

'echte' steamgauges van bijvoorbeeld FlightIllusion zijn natuurlijk wel bruut. Ze zijn alleen niet echt te betalen. ;)

Zelf ga ik twee 17" schermen gebruiken die ik nog had liggen, met Air Manager voor de instrumenten, en een eigen software-pakket voor de vliegtuigen die met glas vliegen.
daar zat ik ook al een te denken gewoon twee schermen .... en dat je dan kunt wisselen maar het probleem is dat zit je nog met je muis in de buurt

dus zo iets
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ywa6fpakrLJQHy5CUV4mzJ4n5VU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/Q30il8zLsEpFXJHG3pVbsERl.gif?f=fotoalbum_large

en dan moet je nog een scherm aan klikken en dat is juist waar ik vanaf wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Wordt hier Volanta veel gebruikt? Ik wilde het opnieuw installeren maar mijn virusscanner slaat er op aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A2A Simulations Says “The Comanche is Going to be Wonderful” for MSFS

https://fselite.net/conte...to-be-wonderful-for-msfs/

O+ :9~ _/-\o_
laat maar komen dat ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ravw schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:13:
[...]

daar zat ik ook al een te denken gewoon twee schermen .... en dat je dan kunt wisselen maar het probleem is dat zit je nog met je muis in de buurt

dus zo iets
[Afbeelding]

en dan moet je nog een scherm aan klikken en dat is juist waar ik vanaf wil
Touchscreens? Die zijn ook niet duurder dan normale monitoren tegenwoordig.

En anders, losse trackball of touchpad in de middenconsole als je van je muis af wil. (De 787 heeft die nou eenmaal ook. ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 23-05-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Trin1ty schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:27:
Wordt hier Volanta veel gebruikt? Ik wilde het opnieuw installeren maar mijn virusscanner slaat er op aan :/
had ik ook inderdaad, lijkt een false positive.. bij mij werkt overigens de simconnect van volanta niet goed, dus ik moet sowieso even opnieuw installeren hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Stoney3K schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:30:
[...]

Touchscreens? Die zijn ook niet duurder dan normale monitoren tegenwoordig.

En anders, losse trackball of touchpad in de middenconsole als je van je muis af wil. (De 787 heeft die nou eenmaal ook. ;) )
met een touchscreen een draai knopje moeten bedienen lijkt me geen geweldige ervaring, ik vind zelf de muis gebruiken in een cockpit die toch niet 1:1 alle functies heeft, ook geen probleem. keyboard vind ik dan weer niet fijn werken, dus het is muis of een fysieke controller voor mij :). voordeel van muis vind ik dat je de daadwerkelijke echte locatie in de cockpit weet en onthoud, als je daar een controller functie voor een overhead switch hebt, weet je niet precies meer waar die uithangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

djbarney schreef op maandag 23 mei 2022 @ 15:59:
[...]

met een touchscreen een draai knopje moeten bedienen lijkt me geen geweldige ervaring,
Klopt, daar heb je ook een aantal add-ons voor die je wel draaiknoppen laten gebruiken. Air Manager heeft bijvoorbeeld zelf Arduino-code die je kan inladen en kan gebruiken voor schakelaars of draaiknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:29
DigitalExorcist schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:44:
[...]

Ja bij ICS (van Visa) heb je een ICS Go-card. Daar stort je eerst zelf geld op en kan het dan gebruiken. Er zijn bijv ook prepaid Mastercards te koop: https://beltegoed.nl/prepaid-mastercard
Meestal kun je bij je bank een gratis creditcard krijgen bij je betaalrekening. Zonder je inkomen op te geven bij de aanvraag zit er een limiet op van 100 euro. Alles daarboven dien je eerst op de creditcard te zetten.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Trin1ty schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:27:
Ik gebruik Sim Tool Kit Pro, vind ik persoonlijk beter en uitgebreider en bovendien gratis.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
WeHoDo schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:08:
[...]

Ik gebruik Sim Tool Kit Pro, vind ik persoonlijk beter en uitgebreider en bovendien gratis.
Ik ook. Zou niet weten wat het voordeel van volanta is t.o.v. SimToolkitPro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind Volanta er iets gelikter uitzien. SimToolkitPro heeft volgens mij iets meer features (zoals metar opzoeken) en je beschikt zelf over de data (tenzij dat onlangs veranderd is, gebruik het al een tijdje niet meer). Bij Volanta wordt alles op hun server gehost. Als ze op een dag zouden besluiten om ermee te stoppen zou je in theorie je data kwijt zijn. Je kan trouwens de data wel exporteren.

Voordeel van Volanta vind ik de autosave feature zodat je snel kan herstarten als MSFS gecrasht is. Gelukkig nog maar 1x nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 21:03
cracking cloud schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:06:
Ik vind Volanta er iets gelikter uitzien. SimToolkitPro heeft volgens mij iets meer features (zoals metar opzoeken) en je beschikt zelf over de data (tenzij dat onlangs veranderd is, gebruik het al een tijdje niet meer). Bij Volanta wordt alles op hun server gehost. Als ze op een dag zouden besluiten om ermee te stoppen zou je in theorie je data kwijt zijn. Je kan trouwens de data wel exporteren.

Voordeel van Volanta vind ik de autosave feature zodat je snel kan herstarten als MSFS gecrasht is. Gelukkig nog maar 1x nodig gehad.
Dat laatste doet simtoolkit pro ook.

En navigraph integratie. En plannen rechtstreeks met simbrief.
En hij onthoudt waar je je vliegtuigen laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:22:
[...]

zou eens mooi wezen als er zo iets zo komen als een CVR of blackbox
dat je achteraf kan zien hoe je gevlogen heb en ook wanneer je iets heb ingeschakeld of uit schakelt heb
en andere dingen

lijk me wel eens leuk omdat terug te zien ... dan niet in beeld maar puur in text vorm
En bij evt fout dat hij het dan ook laat zien

PS al bekent wat de volgende world update is ?

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 23-05-2022 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
Net een hele mooie vlucht in VR gemaakt: erg kort (16 minuten), maar ook mooie scenery van vrij hoge kwaliteit:
van LFHM (Megève Altiport) over de Mont Blanc en dan door een hele mooie en vrij nauwe vallei naar LIMW (Aosta Valley Airport).
Het ging net aan met een Beechcraft Baron G58 :+

[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 23-05-2022 21:49 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Menesis schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:48:
Net een hele mooie vlucht in VR gemaakt: erg kort (16 minuten), maar ook mooie scenery van vrij hoge kwaliteit:
van LFHM (Megève Altiport) over de Mont Blanc en dan door een hele mooie en vrij nauwe vallei naar LIMW (Aosta Valley Airport).
Het ging net aan met een Beechcraft Baron G58 :+
die omgeving is ook heel mooi
vlak langs die berg kappen vliegen :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
Met al dat cockpitbouwgeweld kan ik niet achterblijven :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9vz0PKaBW4jda-1owv1suGLBkw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZAY7QHJP2JKgxGvVZ6BJuBYd.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de EFIS en COM/NAV module ontvangen. Dus weer flink software schrijven om te gebruiken met FBW en Fenix. Over twee weken de MCDU...en zo bouwen we rustig verder ;)

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muyz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:54:
Met al dat cockpitbouwgeweld kan ik niet achterblijven :P

[Afbeelding]

Vandaag de EFIS en COM/NAV module ontvangen. Dus weer flink software schrijven om te gebruiken met FBW en Fenix. Over twee weken de MCDU...en zo bouwen we rustig verder ;)
misschien ga ik hem ook halen
maar kan er niet veel over vinden of hij makkelijk in te stellen is of hij gelijk uit doos werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
ravw schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:58:
[...]

misschien ga ik hem ook halen
maar kan er niet veel over vinden of hij makkelijk in te stellen is of hij gelijk uit doos werkt
Je bedoelt de hardware van fscockpit.eu?

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muyz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:58:
[...]

Je bedoelt de hardware van fscockpit.eu?
Zo iets

https://www.aerosoft.com/...rbus-type-fcu-combo?c=315

want ik heb de TCA + addon + 4 gashandels al
en pendalen

Dus dit zou wel makkelijk zijn voor odner de monitor
Gebruik nu de streamdeck 15 knoppen , maar die heeft af en toe ook keuren

waar heb jij die van jou gekocht?

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 23-05-2022 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muyz
ravw schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:05:
[...]

Zo iets

https://www.aerosoft.com/...rbus-type-fcu-combo?c=315

want ik heb de TCA + addon + 4 gashandels al
en pendalen

Dus dit zou wel makkelijk zijn voor odner de monitor
Gebruik nu de streamdeck 15 knoppen , maar die heeft af en toe ook keuren

waar heb jij die van jou gekocht?
Ik heb die VRInsight ook bekeken, maar dat lijkt niet op de echte hardware. Het is heel oud en inderdaad maar de vraag of het werkt met MSFS2020 en FBW/Fenix.

Ik heb mijn hardware bij fscockpit.eu gehaald. Ben dus zelf de software aan het maken en dat gaat prima. FCU werkt, EFIS bijna, NAV/COM duurt een weekje denk ik en met de MCDU ben ik al een eind op weg. Gebruik trouwens zelf ook de TCA + addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muyz schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:13:
[...]

Ik heb die VRInsight ook bekeken, maar dat lijkt niet op de echte hardware. Het is heel oud en inderdaad maar de vraag of het werkt met MSFS2020 en FBW/Fenix.

Ik heb mijn hardware bij fscockpit.eu gehaald. Ben dus zelf de software aan het maken en dat gaat prima. FCU werkt, EFIS bijna, NAV/COM duurt een weekje denk ik en met de MCDU ben ik al een eind op weg. Gebruik trouwens zelf ook de TCA + addon.
Ik zit ook op Facebook in een groep met cockpitbuilders ... als je ziet wat daar voorbij komt

30.000 dollar / 110.00 dollar daar kijken sommige echt niet naar ..

even Wat projectjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uyQ0JxcIUXny4CPBkxJp9DX97IM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RE3VMI9dD19i9PiHw5sIPFD9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UgqTeWJglhK_twowTmpoPYdJoew=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cP9AVUN31SJik4lhwNNu0ZGd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYcrULG9EMiRP7YeO7WgPd_-iEE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HjKfujb6LRvYMJUpwwphQ9jS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4swUr0Kb5YVT8au5kZVT06kxi8Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tI6WtTZSVIKyVjvtOVd4uqzk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Olgo1yJcITMzhJWvSOu5hGip10o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NaelOr2tac0rUAH7kv7wKP8y.jpg?f=fotoalbum_tile

:o
Ook vele maken alles zelf. Maar daar moet je ook de ruimte voor hebben

PS: fscockpit.eu zie ik geen foto's
blijft wit alleen text

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die nog wat nodig hebben de Turtle Beach Velocity One Flight - Xbox Series X|S & Windows 10 is nu in de aanbieding op BOL

https://www.bol.com/nl/nl...webshop-velocityone-image

en nog meer hardware voor FS

Thrustmaster T.Flight Hotas ONE
https://www.bol.com/nl/nl...1KNQ.4_29.41.ProductTitle

Thrustmaster T.Flight Full Kit X
https://www.bol.com/nl/nl...1KNQ.4_29.49.ProductTitle

https://www.bol.com/nl/nl/l/flight-simulator-controls/18206/

[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 23-05-2022 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op maandag 23 mei 2022 @ 20:22:
[...]

Navigraph zit dacht ik niet in Volanta. Simbrief en toestel locatie wel. En een database met real world vluchten waar je in kan zoeken als je niet weet waar je heen wil. Laatste keer dat ik STKP gebruikte was de (enige?) developer bezig met een online integratie waardoor je vluchten ook online opgeslagen kunnen worden. Zit dat er inmiddels al in?
Had daarvoor trouwens projectfly maar dat was te instabiel vanwege die Matt die de hele tijd drama issues had.
De stream overlay van stkp is ook wel nice

Acties:
  • +1 Henk 'm!
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( Ik wordt stickchagerijnig van het feit dat ik de Fenix nog stééds niet kan kopen... Nog stééds kan je niet via PayPal betalen...!!! Grrrrrrrrrrrrrrrrrr... Middeleeuws. 8) Ik heb potjandorie vorige week een Navigraph sub genomen speciaal voor deze Airbus en daarvan is straks al een week verlopen zonder dat ik het heb kunnen gebruiken. (Nou ja, ach, ik heb meteen een jaar sub genomen dus ach, dan merk je het nauwelijks... was vervelender als ik een maand sub had genomen. ;) )

Man, ik ben dat wachten niet meer gewend. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tup61 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:10:
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( Ik wordt stickchagerijnig van het feit dat ik de Fenix nog stééds niet kan kopen... Nog stééds kan je niet via PayPal betalen...!!! Grrrrrrrrrrrrrrrrrr... Middeleeuws. 8) Ik heb potjandorie vorige week een Navigraph sub genomen speciaal voor deze Airbus en daarvan is straks al een week verlopen zonder dat ik het heb kunnen gebruiken. (Nou ja, ach, ik heb meteen een jaar sub genomen dus ach, dan merk je het nauwelijks... was vervelender als ik een maand sub had genomen. ;) )

ja hier ook wachtende
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Volgende hoekje wat ik nog moet ontdekken in msfs2020 is zwitserland.
Nog nooit geweest. Maar kwam deze tegen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:37:
Volgende hoekje wat ik nog moet ontdekken in msfs2020 is zwitserland.
Nog nooit geweest. Maar kwam deze tegen:

[YouTube: FlyLogicSoftware - Wangen-Lachen Airport | Microsoft Flight Simulator [Official Teaser]]
Is ingame store te koop ... nu in de aanbieding 30%
ik heb hem zelf ook gekocht :9
het ligt aan het meer waar ook Zürich en je heb een water landings plek
maar zo zijn er veel kleine veldjes te koop hoor

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 24-05-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 08:54
Edit: nevermind :) verkeerd gelezen

[ Voor 95% gewijzigd door mvbo op 24-05-2022 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is het issue dat men wel wil betalen met paypal, maar dat Fenix (A320) dit nog niet ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Laatst online: 19-09 08:54
cracking cloud schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:33:
Volgens mij is het issue dat men wel wil betalen met paypal, maar dat Fenix (A320) dit nog niet ondersteunt.
Ja je hebt gelijk, sorry had net mijn reactie aangepast. Ik heb blijkbaar al 3 dagen lang gelezen dat men niet met Paypal wil betalen }:O Misschien was ik er vanuit gegaan dat Paypal dermate mainstream was, dat dat sowieso wel ondersteund zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fenix is bang dat hun account geblokkeerd gaat worden als er ineens massaal betalingen gaan binnenkomen. Kennelijk is dat zover geautomatiseerd bij Paypal dat men daar ook niet handmatig kan ingrijpen en een vlaggetje kan zetten dat het account wel OK is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:36:
Fenix is bang dat hun account geblokkeerd gaat worden als er ineens massaal betalingen gaan binnenkomen. Kennelijk is dat zover geautomatiseerd bij Paypal dat men daar ook niet handmatig kan ingrijpen en een vlaggetje kan zetten dat het account wel OK is.
een account blokkeren omdat er veel betalingen naar toe gaan :o
wie heeft dat verzonnen

En wat verwachten ze bij Fenix ... 1 miljoen betalingen ?
De meeste mensen hebben hem nu wel denk ik, misschien een gros die hem niet via CC kunnen betalen .. maar de grootste gedeelte hebben hem nu al gekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo even van Wangen - Lachen naar Zell am See aan het gaan met de Cessna 130 r
hier vertrokken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WZCwAVQrGWdu45To-McZyQcknbw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bL7fXBvEvUsKmUEHgvDBHptp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uB1z-ep5QKwYF7ivaHjBGuyu5nI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OBLhwBHutUb96nJfWVBHb7jA.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ac3RpCxx7-IZwQUJBkYtfQheGR8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OwXfLONHD2qYMikYtVhYpknr.png?f=fotoalbum_tile

Boven de Alpen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1CNt6hzSWamZnK5WBavPpHFtSao=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wVIri70fMxHEcfW8d69MP2Rv.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0V66HOYNuZ9Goo7S3m7NamxM7s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/X2kIJ91YLGX4QTZhRFXVjhJn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXXcFAi1hq8RK7BxtakL2K_3RJw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/e6XwRRPbUnI97YVUwwG3pUuT.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzEl9dy6_GQXPF5_b3I6S6mMkng=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7Y5TrQM0LbB6C0GtJvCVxkBv.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7idS1xbkSeLl-49QFAi4sFzPnSU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oEUklhCjduwKHQzs2KFaKeTl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7aE7XJby3nyAKylBK67bxWnxlU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qGZiPnN0APB8Fe9CV5miLNeS.png?f=fotoalbum_tile

Aankomst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mY0lPLFFmEvAA5pLcGwmQIGoLww=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OefZkNBpTXMxHvTJE4rGhzga.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TITusunleN8Y25gUEr7yxRJ5_qQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pN9CWanxVbCy0VulG4AB407u.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9hJFmrgqQUyV6Uw7J1lETYgFhg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/n1kLh7mVOG86EefeobTSNkHF.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 24-05-2022 21:02 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:26
Binnenkort in FS2020: ultra realistisch 5 uur wachten voordat je van Schiphol kunt opstijgen... O-)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hoevenpe schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:58:
[...]

Binnenkort in FS2020: ultra realistisch 5 uur wachten voordat je van Schiphol kunt opstijgen... O-)
LOL zeker als die Fly Tampa versie er is

:D

Good old times

ooit eens met een AI pack ..U heeft nog 70 wachten voor u LOL
vanaf de gate maar de baan stond gewoon vol vliegtuigen
dan heb ik het nog niet over de binnen komende vluchten :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Wachten op Paypal? Neem een creditcard van N26. In 10 minuten heb je dan een gratis prepaid creditcard waar je zelf geld op kunt storten. Er is hier op het forum genoeg over te vinden tot en met de Consumentenbond. Heb deze al jaren. Of neem Revolut, nog zo'n gratis Fintech bank.

En in 20 minuten heb je die Fenix in de lucht. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Corrigan op 24-05-2022 23:06 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:01
Het is aan ieder wat ze doen natuurlijk. De bedragen die ik hier voorbij zie vliegen wat men aan hard- en software uitgeeft dan verbaas ik me enigszins dat een ANWB creditcard (Visa/Mastercard) van 16 Euro er niet af kan.

[ Voor 4% gewijzigd door cbr600f4i op 24-05-2022 23:24 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Laatst online: 20-09 20:58
Voor mensen met performance issue is wellicht dit het proberen waard. Ik heb bijna 50% meer FPS op EHAM met de B737 gekregen hierdoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
cbr600f4i schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:24:
Het is aan ieder wat ze doen natuurlijk. De bedragen die ik hier voorbij zie vliegen wat men aan hard- en software uitgeeft dan verbaas ik me enigszins dat een ANWB creditcard (Visa/Mastercard) van 16 Euro er niet af kan.
Maar als je het maar voor 1 ding nodig hebt, kan ik me ook wel begrijpen dat men dat niet wil.

Bovendien, een creditcard = registratie bij het BKR, vindt ook niet iedereen prettig.

Gelukkig gaan de banken volgend jaar over op mastercard/visa debit passen en die kan je wel op die manier online gebruiken (in tegenstelling tot de huidige maestro passen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

GekkePrutser schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:10:
[...]

Bovendien, een creditcard = registratie bij het BKR, vindt ook niet iedereen prettig.
Da's niet helemaal waar. Als je een CC hebt zonder kredietfacilitiet / gespreid betalen (met andere woorden: aan het einde van de maand wordt je openstaande saldo gewoon van je betaalrekening geïncasseerd) dan is er geen BKR registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ralpje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:12:
[...]

Da's niet helemaal waar. Als je een CC hebt zonder kredietfacilitiet / gespreid betalen (met andere woorden: aan het einde van de maand wordt je openstaande saldo gewoon van je betaalrekening geïncasseerd) dan is er geen BKR registratie.
Je heb ze zelf daar moet je vooruit betalen / prepay CC
dus dan heb je sowieso al geen BKR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 21:03
upclocker schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:07:
Voor mensen met performance issue is wellicht dit het proberen waard. Ik heb bijna 50% meer FPS op EHAM met de B737 gekregen hierdoor.
[YouTube: Small tweak, great performance boost | Switching OFF NDU]
Gaven we al eerder aan. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Laatst online: 20-09 20:58
Dirtyrockers schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:38:
[...]

Gaven we al eerder aan. 😉
Oh haha, nou voor degene die hem gemist hebben net als ik nog een keer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
upclocker schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:55:
[...]

Oh haha, nou voor degene die hem gemist hebben net als ik nog een keer. :P
Ik had hem ook gemist. Zag hem net op YouTube. Straks maar eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 14:02
Best een lange teaser, is meer een trailer. Ik wacht nog wel op de native ondersteuning van helicopters in FS. Met al die tooltjes en zo vind ik het niet lekker vliegen. Die scenes zien er wel erg cool uit, leuk dat er zoveel in FS gemod kan worden.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Yups.
Vanavond hier weer verder testen/spelen met de reverb G2 en msfs 2020 :)
Gisteren ff kort gedaan met alles nog op default. Dus ff kijken of er nog wat goede settings zijn om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjuuls92
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-09 13:44
Iemand enig idee hoe laat je de Top Gun update kunt downloaden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Sjuuls92 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:41:
Iemand enig idee hoe laat je de Top Gun update kunt downloaden?
Zag op reddit ergens voorbij komen dat het eventueel na die Q&A was https://www.reddit.com/r/...averick_dlc_release_time/

https://www.twitch.tv/msf...DIyLCJpc29XZWVrIjoyMX0%3D

Geen idee of het ook werkelijk zo gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:01
Paulus07 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:39:
Yups.
Vanavond hier weer verder testen/spelen met de reverb G2 en msfs 2020 :)
Gisteren ff kort gedaan met alles nog op default. Dus ff kijken of er nog wat goede settings zijn om te proberen.
Ik heb gisteren mijn nieuwe reverb G2 direct aan een stevige test onderworpen. Ik heb het geweten, het duizelde me af en toe voor de ogen en heb zo'n 3 vluchtjes van een kwartier tot een klein half uurtje in de Caravan gemaakt rond KSLC.

Qua beleving had het toch wel wat van real-life in een Cessna prop maar ik moet zien of ik er aan kan wennen. Nu nog wat met de settings spelen want ik heb al redelijk veel op High en Ultra staan maar ik heb het gevoel of het niet verder komt dan 1080p, als ik wat rondkijk in de cockpit dan is het allemaal wel een stuk scherper, maar hoe verder weg hoe waziger het wordt. Het heeft zeg maar niet de scherpte zoals op mijn 1440p scherm.

Ik kan daar enigszins inkomen want het gebied wat je in 1x bekijkt is/lijkt groter. Ik heb 't misschien wat beroerd omschreven maar wellicht dat Reverb gebruikers wat tips hebben om het 4k gevoel te krijgen.

1e indruk is dus zeker goed, het loopt best soepel op mijn systeem (RTX2080 Super, Ryzen 3700X).

[ Voor 4% gewijzigd door cbr600f4i op 25-05-2022 15:59 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
cbr600f4i schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:56:
[...]

Ik heb gisteren mijn nieuwe reverb G2 direct aan een stevige test onderworpen. Ik heb het geweten, het duizelde me af en toe voor de ogen en heb zo'n 3 vluchtjes van een kwartier tot een klein half uurtje in de Caravan gemaakt rond KSLC.

Qua beleving had het toch wel wat van real-life in een Cessna prop maar ik moet zien of ik er aan kan wennen. Nu nog wat met de settings spelen want ik heb al redelijk veel op High en Ultra staan maar ik heb het gevoel of het niet verder komt dan 1080p, als ik wat rondkijk in de cockpit dan is het allemaal wel een stuk scherper, maar hoe verder weg hoe waziger het wordt. Het heeft zeg maar niet de scherpte zoals op mijn 1440p scherm.

Ik kan daar enigszins inkomen want het gebied wat je in 1x bekijkt is/lijkt groter. Ik heb 't misschien wat beroerd omschreven maar wellicht dat Reverb gebruikers wat tips hebben om het 4k gevoel te krijgen.
Hier vooral nog beetje spelen en kijken wat er uit te halen is op mijn oude pc met de i7-7700K en een 1080ti.
Maar gister was het nog best goed te doen :)

Vanavond verder spelen met oa die openXR tool etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kwam nog wat leuks tegen.
Een oud filmpje van de opening van 16hoven airport (nu Rotterdam - Den haag airport)

YouTube: Opening 'Vliegveld Zestienhoven' in 1956 - Polygoon Journaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hmmm game is nu in de sale op steam :)

https://store.steampowere...Game_of_the_Year_Edition/

20% korting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14Z-bjcodM205yVabwU-SbQldr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4J60JUXOBwkPeyrMQjWPt7e1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu we het toch over gevarenzones hebben ...
nieuwe addon

Hurricanes are coming to MSFS with STORM

https://msfsaddons.com/20...her-and-missions-package/

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 25-05-2022 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat weer lekker 4 keer opgestart om wat te kijken van die Topgun addon is, 4 keer desktop

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 25-05-2022 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:27
UItermate leuk, die low level activities :Y

...alleen eeen beetje jammer dat je constant 3 2 1 GO midden in je scherm hebt in VR :/

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 00:56
Topgun uitbreiding is van wat ik tot nu toe gezien heb best leuk!

[ Voor 54% gewijzigd door martin484 op 25-05-2022 19:28 ]

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Pagina: 1 ... 264 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc