Acties:
  • +1 Henk 'm!
weststar schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:54:
phoe, zwaar voor de fps is die Fenix...

[Afbeelding]
Als het goed is kan je bepaalde onderdelen offloaden naar de gpu of integrated graphics card als de cpu de bottleneck is. Of juist naar de cpu als de gpu het probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
cracking cloud schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 23:30:
[...]

Als het goed is kan je bepaalde onderdelen offloaden naar de gpu of integrated graphics card als de cpu de bottleneck is. Of juist naar de cpu als de gpu het probleem is
Kunt ook kwaliteit aanpassen.
Dit kan gewoon on-the-fly in-game via de APP in Windows.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 12:31

djbarney

XBL: DeejayBarney

djbarney schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 23:27:
ah fijn, mijn sim heeft besloten dat mijn settings voor realism en assistance niet goed genoeg waren, en heeft alles op standje "Volocopter" gezet voor me.. dat is de enige stand die er nog is, de overige die er waren zijn gone.. eens uitzoeken hoe ik dit nou weer fix :D
gelukt, een sim restart deed wonderen :) performance op mijn gtx 1070 valt me overigens alleszins mee, ik ben net onderweg voor een eerste test hopje tussen EHAM - EDDF (Schiphol naar Frankfurt), en alleen bij snel de cockpit rondkijken zie ik dat hij echt struggled, maar dat doettie ook bij de fbw, verder overal tenminste 20 tot 25 frames, vaak richting de 30 of meer, en daar heb ik m toch op limited staan momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
djbarney schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 01:12:
[...]

gelukt, een sim restart deed wonderen :) performance op mijn gtx 1070 valt me overigens alleszins mee, ik ben net onderweg voor een eerste test hopje tussen EHAM - EDDF (Schiphol naar Frankfurt), en alleen bij snel de cockpit rondkijken zie ik dat hij echt struggled, maar dat doettie ook bij de fbw, verder overal tenminste 20 tot 25 frames, vaak richting de 30 of meer, en daar heb ik m toch op limited staan momenteel.
http://fenixsim-19919629....s-performance-improvement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

ik had m voorbij zien komen, dit is met screens op cpu, omdat de gpu al op 100% rondhangt bij mij.. de cpu is een ryzen 9 5900x dus de videokaart is echt de mindere van het systeem ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

en eerste vlucht met de fenix is achter de rug, ging helemaal top, tot de disconnect van de autopilot voor de landing.. was keurig configured en stable, 500ft hoogte, op de glideslope, dus ik druk op de FCU de AP1 uit (AP2 was uit), en krijg daarna een rode master caution "AUTO FLT AP OFF". Is dit omdat de FCU AP button gebruiken niet hetzelfde is als de AP button op de flightstick?? Want dan moet ik die specifieke button dus nog mappen :) in de FBW was die FCU button ook prima om de ap mee uit te schakelen, dus ben benieuwd of hier een verschil tussen zit?

In ieder geval wel geland, iets te laat met de flare dus wat hard, maar met wat oefening komt ook dat wel weer goed. Super impressed in ieder geval, en tot nog toe blij met de aankoop :D Had wel een vreemde disagreement tussen de toolbar pushback addon en de pushback in de efb, die schakelden elkaar elke keer uit, waardoor ik slechts in sprongetjes de pushback kon doen. Toolbar pushback krijgt volgens mij wel vaker de schuld van performance issues enzovoort, dus die heb ik er nu maar even uitgegooid, morgen eens kijken of dat het probleem idd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Gisteren in de PMDG 737 van SOCA (Frans-Guyana) naar SBBE (Brazilië), even wat vracht afleveren voor DHL. Was erg mooi daar, met een hele gave flinke bui vlak voor de aankomst.

Ik moet nog wat oefenen met de FMC, en dan vooral ook de VNAV, maar ik had voor het eerst de route iig werkend met de auto-pilot, dat scheelde wel een bak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HIuGTSq4UP-gdytBRu-VJa7KZNc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8BOkgrUWPSQqslE10paIYDYw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-05-2022 07:29 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:50
Raden jullie de 737 van PMDG aan? Is die veel beter dan bijv. de A32NX?

Hebben jullie nog last gehad van CTD's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:06
turkeyhakan schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:09:

Het is maar net waar je interesse ligt. Ik kan EN wil niks met airbus te maken hebben :+
Dan kom je al gauw bij PMDG uit. in FSX/P3D ook al genoeg ervaring mee opgedaan. Dat is echt 'mijn' kist.

Maar PMDG kun je zien als een van de betere zo niet beste addon bouwers.
Hier nog geen CTD's gehad btw.... Niet te hard roepen, start nu een vlucht van 4.5h :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JayZeeTie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:51:
[...]

Het is maar net waar je interesse ligt. Ik kan EN wil niks met airbus te maken hebben :+
Ja dat zei ik ook voordat ik MSFS had >:)
Bussen horen op de weg niet in de lucht :X

Maar als je eenmaal een bus gewent ben is het wel een verademing om te vliegen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Ik heb de MSFS 737 nog niet maar heb wel veel uren in de 737 NGx voor (eerst FSx en later P3D) zitten.
Vlieg nu voornamelijk FBW A32Nx onder MSFS.

1. PMDG maakt gewoon top simulaties. Ik ben geen Real World pilot maar van alles wat ik er van weet gedraagt de 737 van PMDG zich zo goed als in het echt (tot aan indicaties van druk of stroom op het OVHD panel aan toe).
2. Mocht er al een probleem zijn met de 737 onder MSFS dan lost PMDG dat op. (niet altijd binnen 24 uur maar zij nemen hun support serieus)

Het vliegen met de 737 versus de A32x is echt wel een dingetje. De bediening van beide vliegtuigen verschilt wezenlijk (van packs die je zelf moet inschakelen en landing altitude zetten en vooral niet te vergeten grote verschillen in power settings (Airbus heeft hele vlucht Climb setting op throttle en dat is anders bij de Boeings).

Ik begrijp dan ook wel waarom een echte piloot getrained moet zijn op type X of Y en niet zo maar even van type kan wisselen. Dat wil je gewoon niet.

In onze gesimuleerde wereld maakt dat natuurlijk geen klap uit. Wij kunnen gewoon op een dag van een bus naar een boeing switchen maar besef je wel dat dit ten koste gaat van routine.
(en als iets de veiligheid in vliegen bepaalt dan is dat juist die routine en het blindelings kunnen uitvoeren van je flows).

Maar het antwoord op je vraag is dus

Je gaat je zeker geen buil vallen aan de PMDG 737. Ik wacht op de 737-800 maar ga dan die waarschijnlijk ook aan mijn hangar toevoegen.
Zal ongetwijfeld de eerste paar vluchtjes wel weer wennen worden want je wordt met de Bus wel erg lui.
Het concept van automatisering is bij de Bus een stuk verder doorgevoerd dan bij Boeing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024

Ik kan heel kort maar krachtig hierbij zijn en het antwoord is JA het is veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 06:50
killerbee1958 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:16:
[...]

Ik heb de MSFS 737 nog niet maar heb wel veel uren in de 737 NGx voor (eerst FSx en later P3D) zitten.
Vlieg nu voornamelijk FBW A32Nx onder MSFS.

1. PMDG maakt gewoon top simulaties. Ik ben geen Real World pilot maar van alles wat ik er van weet gedraagt de 737 van PMDG zich zo goed als in het echt (tot aan indicaties van druk of stroom op het OVHD panel aan toe).
2. Mocht er al een probleem zijn met de 737 onder MSFS dan lost PMDG dat op. (niet altijd binnen 24 uur maar zij nemen hun support serieus)

Het vliegen met de 737 versus de A32x is echt wel een dingetje. De bediening van beide vliegtuigen verschilt wezenlijk (van packs die je zelf moet inschakelen en landing altitude zetten en vooral niet te vergeten grote verschillen in power settings (Airbus heeft hele vlucht Climb setting op throttle en dat is anders bij de Boeings).

Ik begrijp dan ook wel waarom een echte piloot getrained moet zijn op type X of Y en niet zo maar even van type kan wisselen. Dat wil je gewoon niet.

In onze gesimuleerde wereld maakt dat natuurlijk geen klap uit. Wij kunnen gewoon op een dag van een bus naar een boeing switchen maar besef je wel dat dit ten koste gaat van routine.
(en als iets de veiligheid in vliegen bepaalt dan is dat juist die routine en het blindelings kunnen uitvoeren van je flows).

Maar het antwoord op je vraag is dus

Je gaat je zeker geen buil vallen aan de PMDG 737. Ik wacht op de 737-800 maar ga dan die waarschijnlijk ook aan mijn hangar toevoegen.
Zal ongetwijfeld de eerste paar vluchtjes wel weer wennen worden want je wordt met de Bus wel erg lui.
Het concept van automatisering is bij de Bus een stuk verder doorgevoerd dan bij Boeing.
737 NGx vs A320NX (zijn twee verschillende vliegtuigen, maar goed): zit daar verschil in? Dus is PMDG bijv. veel verder in ontwikkeling dan FBW? Die laatste is namelijk gratis en die eerste kost ruim 70 euro..

Acties:
  • +3 Henk 'm!
JayZeeTie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:51:
[...]

Dan kom je al gauw bij PMDG uit. in FSX/P3D ook al genoeg ervaring mee opgedaan. Dat is echt 'mijn' kist.

Maar PMDG kun je zien als een van de betere zo niet beste addon bouwers.
killerbee1958 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:16:
[...]
Adriaaanvdb schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:52:
[...]

Ik kan heel kort maar krachtig hierbij zijn en het antwoord is JA het is veel beter
turkeyhakan schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:55:
[...]

737 NGx vs A320NX (zijn twee verschillende vliegtuigen, maar goed): zit daar verschil in? Dus is PMDG bijv. veel verder in ontwikkeling dan FBW? Die laatste is namelijk gratis en die eerste kost ruim 70 euro..
Ho ho ho ho ho...!!! Als jullie het over de PMDG versus de FBW hebben dan kan ik me deze reacties voorstellen. Maar als het gaat om de PMDG versus de gisteren verschenen Fenix A320... dan moeten jullie je woorden wellicht herzien. Alle 'reviews' (van real world piloten!) die ik tot nu toe gezien hebben, zeggen dat de Fenix A320 de nieuwe standaard heeft gezet! Fenix is 'the new kid on the block' en de anderen blijken nu ouwe mannetjes te zijn. En dat voor MINDER geld ook nog. Ik persoonlijk zou de PMDG 373 NIET aanraden als je ook geinteresseerd bent in de Airbus of als je maar één vliegtuig kan kopen. Dan moet je toch echt bij Fenix zijn. De PMDG is in feite een port van een jaren oude addon en hij mist allemaal opties die de Fenix nu al heeft!!!

Maar goed, als je om een of andere reden Airbus haat of niet houdt van het hoogst haalbare dan is de PMDG een aardig ding, natuurlijk. 8)

EDIT
Toen ik vanochtend hier inlogde verwachtte ik eigenlijk pagina's met posts over de Fenix... ik ben dan ook stom verbaasd dat haast bijna niemand het erover heeft en dat men zelfs nog de PMDG aanraadt...! 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door tup61 op 20-05-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
tup61 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:18:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ho ho ho ho ho...!!! Als jullie het over de PMDG versus de FBW hebben dan kan ik me deze reacties voorstellen. Maar als het gaat om de PMDG versus de gisteren verschenen Fenix A320... dan moeten jullie je woorden wellicht herzien. Alle 'reviews' (van real world piloten!) die ik tot nu toe gezien hebben, zeggen dat de Fenix A320 de nieuwe standaard heeft gezet! Fenix is 'the new kid on the block' en de anderen blijken nu ouwe mannetjes te zijn. En dat voor MINDER geld ook nog. Ik persoonlijk zou de PMDG 373 NIET aanraden als je ook geinteresseerd bent in de Airbus of als je maar één vliegtuig kan kopen. Dan moet je toch echt bij Fenix zijn. De PMDG is in feite een port van een jaren oude addon en hij mist allemaal opties die de Fenix nu al heeft!!!

Maar goed, als je om een of andere reden Airbus haat of niet houdt van het hoogst haalbare dan is de PMDG een aardig ding, natuurlijk. 8)

EDIT
Toen ik vanochtend hier inlogde verwachtte ik eigenlijk pagina's met posts over de Fenix... ik ben dan ook stom verbaasd dat haast bijna niemand het erover heeft en dat men zelfs nog de PMDG aanraadt...! 8)7
Ik heb ook al verlekkerd naar de fenix gekeken en wacht ook even de reviews af.

Ik vind zelf de FBW en PMDG, voor normaal vlieggebruik (dwz IFR zonder failures) allebei heel goed bruikbaar.
Ben er, ondanks de reviews, ook zelf nog niet uit of de Fenix inderdaad de additionele kosten tov de FBW waard is. (jij blijkbaar wel , dus kom er maar in)

Uiteindelijk moet denk ik iedereen zich afvragen waar hij of zij behoefte aan heeft.
Ik kan inmiddels met de FBW heel goed (en mi redelijk waarheidsgetrouw alhoewel VNAV nog steeds niet volledig geïmplementeerd is) mijn AH2 vrachtjes van A naar B brengen.

Dus of ik inderdaad geld ga uitgeven aan Fenix en/of PMDG is nog niet besloten (maar waarschijnlijk ga ik toch wel door de knieen voor beiden :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
killerbee1958 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:29:
[...]

Ben er, ondanks de reviews, ook zelf nog niet uit of de Fenix inderdaad de additionele kosten tov de FBW waard is. (jij blijkbaar wel , dus kom er maar in)

Uiteindelijk moet denk ik iedereen zich afvragen waar hij of zij behoefte aan heeft.
Ja, inderdaad, het is ook maar net wat je leuk of belangrijk vindt. Ik zelf vind het echt super dat alles werkt zoals het hoort en dat je bijvoorbeeld op de ECAM alle info kan krijgen die je in het echt ook kan krijgen. Zelfs al zou ik dat nooit gebruiken dan nog is dat idee gaaf. In vergelijking is de FBW opeens een heel beperkte simulatie, ook al kan je in beiden exact dezelfde vlucht doen. De Fenix heeft ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer grafische details en daar hou ik ook wel van! Je kan ook de twee MDCU's los van elkaar gebruiken. En dan kleine dingetjes als het laden van een flightplan als de motoren draaien: dan laadt 'ie het plan als secondary. Zoals het in het echt ook gaat. En die EFB... :9~ Nou ja, to each his own maar ik vind het het geld meer dan waard! Alleen nog even wachten op de PayPal-optie... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Departure Yakutat Airport ,PAYA Alaska (Asobo bus) :X
Wachtend op Paypal / Fenix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkUskTN-7WuuigU8s_IWGzCVHfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ku81lnPQEghYmMcWz4UDgM6S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JojGQNZiwqb3tZg8IegZWRgg97g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EK0YuYJ0hCvShZOu2mkPYQG1.jpg?f=fotoalbum_large

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 21:35
Persoonlijk heb ik geen keuzestress of het nu PMDG of Fenix gaat worden. Simpel ik wil beiden, juist leuk om wat afwisseling te hebben tussen twee goede kisten. Even op paypal wachten en downloaden maar. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

EDIT
Nah ik heb het over PMDG vs Airbus in het algemeen.
Wat voor opties doel je op? Die Fenix al wel heeft tov. PMDG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JayZeeTie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:11:
[...]

de PMDG heeft geen FBW :9 :X.... geen side stick

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 20-05-2022 12:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saybia
  • Laatst online: 16-07 19:56
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

EDIT
Ik vind dat beide vliegtuigen hun plek innemen in de sim. Feit blijft dat Fenix het vliegmodel buitenom de sim heeft geregeld en alleen voor de pc is. Terwijl de PMDG ook voor de Xbox er gaat zijn en alles in de sim heeft gedaan. Daarom kan er bij de Fenix meer omdat ze het anders opgebouwd hebben, het zijn dus andere dev keuzes met de bijbehorende voor- en nadelen. Er is er niet een beter dan de andere want het is maar net wat je wilt. Zowel als dev als de eindgebruiker. Voor mij is de keuze voor de PMDG makkelijker dan de Fenix, er was nog geen goede Boeing voor MSFS (Nee ik zie de Bredok niet als valide optie). De FBW is voor mij genoeg op dit moment.

[ Voor 7% gewijzigd door Saybia op 20-05-2022 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Hammie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:28:
Persoonlijk heb ik geen keuzestress of het nu PMDG of Fenix gaat worden. Simpel ik wil beiden, juist leuk om wat afwisseling te hebben tussen twee goede kisten. Even op paypal wachten en downloaden maar. _/-\o_
Dat is voor mij inderdaad ook de oplossing voor de keuzestress.. ik wacht bij de pmdg wel nog tot de 737-800 er is. Ondertussen ook in de fcom dat issue voor de "AUTO FLT AP OFF" melding gevonden, dat is inderdaad door verschil tussen involuntary disconnect van de AP (waar ook de fcu ap button onder valt) en de voluntary disconnect via de button op de flightstick. Weer iets geleerd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Zijn er al checklisten voor de Fenix 320?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 08:54
Ik laat de Fenix voorlopig nog even links liggen. Ik heb niet enorm veel tijd om te vliegen en ben voorlopig nog wel even zoet met de PMDG. Ik vind het leuk dat je merkt dat de 737NG eigenlijk gewoon een oud beestje in een iets nieuwer jasje is, je moet nog iets meer werken en ik ken de systemen persoonlijk beter dan de Bus. Daarnaast telt het voor mij ook mee dat ik best veel tijd in de FBW heb zitten, en ik wel eens iets anders wil. :)

Buiten dit natuurlijk prachtig dat er nu goede planes uitkomen, het heeft even moeten duren maar we worden gewoon verwend nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Trin1ty schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:39:
Zijn er al checklisten voor de Fenix 320?
Heeft Fenix verwerkt in de tablet. Daar kan je ook de manual vinden. Maar ja wie leest die nu? :+

[ Voor 14% gewijzigd door Saybia op 20-05-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Saybia schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:40:
[...]

Heeft Fenix verwerkt in de tablet. Daar kan je ook de manual vinden. Maar ja wie leest die nu? :+
Ja die zag ik maar zoek meer soort checklist voor de totale flow wat je vanuit cold en dark moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Al iemand in de storm aan het vliegen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Saybia schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:40:
[...]

De manual is als je op de default locatie installeert, ook te vinden als pdf op locatie C:\Program Files\FenixSim A320\docs trouwens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saybia
Trin1ty schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:44:
[...]

Ja die zag ik maar zoek meer soort checklist voor de totale flow wat je vanuit cold en dark moet doen
Is dit wat? http://www.airbusdriver.net/ABFlowsCapt.pdf Staat nog veel meer informatie op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ravw Er komt een flinke lijst fixes aan voor de BAe-146 las ik trouwens:

https://community.justfli...2-released-edited-14-5-22

Lijst is behoorlijk uitgebreid zodra 0.1.3 uitkomt...

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb alvast een sub op Navigraph genomen. En deze keer, voor het eerst van mijn leven, meteen maar voor een heel jaar. Normaal deed ik eens in het jaar of zo een sub van een maand om de airac op simbrief te updaten. Maar nu ben ik van plan de charts echt meer te gaan gebruiken! Zo'n realistiche addon vraagt om realistisch gebruik! ;) Kan niet wachten om de charts te bekijken op de EFB in de Fenix A3220!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JayZeeTie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:11:
[...]

Nou, de EFB alleen al. Die moet PMDG nog krijgen en de Fenix heeft 'm al. En volgens velen is het de beste EFB in een addon vliegtuig tot nu toe. Verder heeft de Fenix een complete high res cabin (al kan mij dat niets schelen: ik kom daar eigenlijk nooit. ;) ) Ik vind het echt vreemd dat PMDG na al die jaren ervaring en werk met een half klare port komt terwijl Fenix vanuit het niets de schijnbaar ultieme Airbus uitbrengen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:16:
@ravw Er komt een flinke lijst fixes aan voor de BAe-146 las ik trouwens:

https://community.justfli...2-released-edited-14-5-22

Lijst is behoorlijk uitgebreid zodra 0.1.3 uitkomt...
ja had hem al gezien :-)

>:)

en dan hoor ik nog mensen zeggen dat het ding niet zo veel funkties heeft :+

dat van die landings lichten vind ik dan wel weer jammer dat je die dus niet meer ziet vanuit de cockpit
Vond het juist wel een gaaf effect snachts .. als je die dingen aan zetten en je raamspijlen werden verlicht

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 20-05-2022 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:29:
[...]

ja had hem al gezien :-)

en dan hoor ik nog mensen zeggen dat het ding niet zo veel funkties heeft :+

dat van die landings lichten vind ik dan wel weer jammer dat je die dus niet meer ziet vanuit de cockpit
Vond het juist wel een gaaf effect snachts .. als je die dingen aan zetten en je raamspijlen werden verlicht
Ik moet bekennen dat ik al een tijdje niet meer 's nachts gevlogen heb... maar ik geloof het meteen. Wel een paar goeie fixes zoals die crossfeed en zo.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PMDG zou eind deze week ook nog met een patch komen voor de 737. Heb nog niks gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 16:01
[...]

EDIT
Een goede indicatie het flight simulator forum zelf. Ik denk gezien de oplopende berichten Fenix t.o.v. PMDG op dit moment dat de Fenix nog wel eens populairder kan zijn.

Ik doe ook meteen maar een aanname en ik denk dat het mede te danken is aan de FBW. Als FBW niet bestaan had dan was ik o.a. vanwege mijn voorkeur voor Boeing rechtstreeks voor de PMDG gegaan, nu ben ik enthousiast geworden voor de Airbus A320. Wat ook meehelpt is dat ik de PMDG in het verleden al meerdere malen heb aangeschaft dus de 738 volstaat straks wel maar kan ook zijn dat ik die geheel links laat liggen en wacht op een goede MAX.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 10:18
Hoe kan ik zien of ik de laatste versie heb van een vliegtuig dat ik gekocht heb buiten de marketplace om?

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
Svennie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:49:
Hoe kan ik zien of ik de laatste versie heb van een vliegtuig dat ik gekocht heb buiten de marketplace om?
Huidige versie op de site controleren met jou versie?
Wellicht handig om te vermelden over welke kist we het hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
JayZeeTie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:53:
[...]

Huidige versie op de site controleren met jou versie?
Wellicht handig om te vermelden over welke kist we het hebben.
hoe kan ik zien welke versie ik heb? niet in MSFS zo te zien, wel in de directory denk ik? Het gaat om de Spitfire en de corsair maar die laatste heb ik denk ik gekocht via de MP (kan geen mail vinden over de koop, ook niet van MSFS trouwens)

Edit:
heb de F14 net geupdate, vraagt de installer of ik de computer opnieuw wil opstarten, na een installatie van een add on voor MSFS? |:(

Je kan de versie wel zien binnen MSFS, bij de content manager staat het erbij, daar kan je ook zien of wat je gekocht hebt via de MP is of niet, er staat community bij als je het buiten de MP gekocht hebt

[ Voor 27% gewijzigd door Svennie op 20-05-2022 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saybia
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQ0KEQR26lWr_GUJo1T4I2jYmVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WrJtKxV4C9tv2dpGuG92FOG6.jpg?f=fotoalbum_large

Hiervoor was niks te zien door een bepaalde storm, dit was het eerste zicht wat ik weer had sinds Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:32
Ik loop tegen iets aan, voorheen deed ik via de flightplanner van A naar B obv IFR low of high. Ik vloog dan met de visuele markers aan welke aan de horizon staan. Als ik vervolgens bij de bestemming in de buurt kwam gaf ATC een nieuwe route door tot aan landing en werden deze markers automatisch aangepast aan de hand van de ATC instructie. Echter doet dit toch af in de ervaring en nu ik wat vertrouwder ben met de controls heb ik de markers uitgezet. Dat gaat goed maar ik merk dat ATC nu ook niets meer doorgeeft. En dus vlieg ik bij approach vaak letterlijk over een vliegveld heen ipv een redelijke line-up richting een visuele approach op een runway. Sim op de XSX, heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

JimmyNL schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:57:
Ik loop tegen iets aan, voorheen deed ik via de flightplanner van A naar B obv IFR low of high. Ik vloog dan met de visuele markers aan welke aan de horizon staan. Als ik vervolgens bij de bestemming in de buurt kwam gaf ATC een nieuwe route door tot aan landing en werden deze markers automatisch aangepast aan de hand van de ATC instructie. Echter doet dit toch af in de ervaring en nu ik wat vertrouwder ben met de controls heb ik de markers uitgezet. Dat gaat goed maar ik merk dat ATC nu ook niets meer doorgeeft. En dus vlieg ik bij approach vaak letterlijk over een vliegveld heen ipv een redelijke line-up richting een visuele approach op een runway. Sim op de XSX, heeft iemand tips?
De ingebouwde ATC is niet heel erg betrouwbaar, maar er valt op zich nog wel mee te werken. Wat belangrijk is, is dat je op de juiste manier het flightplan van te voren configureert, zodat atc weet op welke manier jij wil aankomen, en op welke hoogtes je vliegt enzovoort. ATC is vaak te laat met het laten inzetten van de descent bijvoorbeeld, maar ik heb wel het idee dat dat langzaam beter word.

edit: ik heb even gemist dat je op xbox inderdaad de pln files niet kan importeren.. zag op de pc versie wel dat je pln files uit xbox cloud storage kan importeren, maar geen idee of dat ook andersom kan.. of hoe je dan zon pln file in die xbox cloud storage kan krijgen...

Zoals ik het gisteren tussen Amsterdam en Frankfurt deed:
  • in simbrief de route aangemaakt met het juiste type vliegtuig
  • bij simbrief de msfs 2020 pln file downloaden
  • naar de world map, more button onderaan links, en dan de pln file inladen
  • bij departure de runway veranderen naar een gate / parking spot
  • cruise hoogte word uit de pln file gelezen, maar kan je doublechecken in de navlog button in de worldview
  • press "fly now"
  • dan de cold & dark startup doorlopen, en netjes contact maken met atc en je clearance aanvragen.
  • taxi, take off etc volgens instructie van atc
  • en dan vervolgens atc blijven volgen tot je zelf vind dat je top of descent hebt bereikt, en vraag dan lagere cruise hoogte aan als atc zelf niet met een descent opdracht komt.
  • als atc je een aangepaste star/via of transition geeft, die ook zo in je flightplan opnemen
gisteren scheelde het bij mij ongeveer 1 minuut tussen mijzelf en ingebouwde atc om tot descent over te gaan, in de zin dat ik 1 minuut voor atc zelf er mee kwam, een verzoek heb gedaan aan atc om 10.000ft lager te gaan vliegen. 1 minuut na die aanvraag en goedkeuring van atc, ging atc zelf verder met descent instructies en van daar af klopten de instructies ook met de navigraph charts. wel de hele star gevlogen, maar goed, er zat ook allerlei ander traffic om mij heen dus op zich vond ik dat geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door djbarney op 20-05-2022 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:32
Thanks, dat is heel helder maar op de XSX denk ik niet mogelijk omdat je niets kunt uploaden ben ik bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

JimmyNL schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:13:
Thanks, dat is heel helder maar op de XSX denk ik niet mogelijk omdat je niets kunt uploaden ben ik bang...
dat realiseerde ik me ook nadat ik het nog eens doorlas.. op zich denk ik dat je als je op simbrief de route maakt, en deze punt voor punt + juiste cruise hoogte ook in de world map in de route zet, je ongeveer op hetzelfde uit zou moeten komen.. tis dan alleen een hoop handwerk helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo he he eindelijk klaar met me hal en gang behangen 9nog wat kleine dingen afwerken maar dan klaar .. Terra kleur en de andere kant wit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zCDii1v0c7onYN0SP_tH6A7oeTc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FnwYXEKQLkMoepCa0V7GuCN1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfp1dK3OafojRnPpGibiH1XAm3Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zmwOQqOwvhK5WL2K4f3AOBAU.jpg?f=fotoalbum_tile

weer eens tijd voor wat vluchtjes
Nog geen paypal op Fenix :9

Nu maar eens mijn nieuwe airports goed gaan bekijken
Yakutat Airport , Seward Airport Alaska :9

Of misschien even inde carribean rond gaan hangen ... want hier lijkt het ook wel herfst

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 20-05-2022 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Komt die Fenix A320 ook gewoon naar de marketplace? Ik ben nooit zo blij met al die losse plugins... Maar ik kan er helemaal niets over vinden op hun site :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 21:03
GekkePrutser schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:26:
Komt die Fenix A320 ook gewoon naar de marketplace? Ik ben nooit zo blij met al die losse plugins... Maar ik kan er helemaal niets over vinden op hun site :-(
nee die komt niet naar de MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dirtyrockers schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:32:
[...]
nee die komt niet naar de MP
Jammer.. Doen ze dingen die de marketplace niet toelaat ofzo?

Ik begreep dat de PDMG 737 wel zou komen uiteindelijk, vandaar.

Wel gek dat ze het niet doen anders, want ze sluiten zo wel een hele doelgroep (xbox spelers) compleet uit. (Speel zelf overigens niet op Xbox maar ik vind al die losse dingetjes gewoon onhandig)

Edit: @Dirtyrockers okee bedankt, wou er geen nieuwe post aan wijden, maar bedankt voor de uitleg.

[ Voor 35% gewijzigd door GekkePrutser op 20-05-2022 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
GekkePrutser schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:33:
[...]

Jammer.. Doen ze dingen die de marketplace niet toelaat ofzo?

Ik begreep dat de PDMG 737 wel zou komen uiteindelijk, vandaar.
klopt, de fenix maakt gebruik van een extern programma. die gestart wordt en alles calculate en de schermen tekent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:40

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

tup61 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:20:
Ik heb alvast een sub op Navigraph genomen. En deze keer, voor het eerst van mijn leven, meteen maar voor een heel jaar. Normaal deed ik eens in het jaar of zo een sub van een maand om de airac op simbrief te updaten. Maar nu ben ik van plan de charts echt meer te gaan gebruiken! Zo'n realistiche addon vraagt om realistisch gebruik! ;) Kan niet wachten om de charts te bekijken op de EFB in de Fenix A3220!
Haha, eindelijk ben je over :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:49:
[...]

je ontkom er niet aan als je real wil vliegen :-)
dus uiteindelijk moet iedereen er wel aan geloven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirtyrockers
nu nog met zn allen op vatsim :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TFFR naar TIST met de FBW A320

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNlBncYCbPJe40rmtp9GOJ3we7k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NiIxoWDTUeLhXZTCEKI8iGrF.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8uBExD2JPBC3KLrIrJsqTeIohA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0FesOBy6LZFrLppFSAX1Q3Ac.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_1D1vY3PjGu-EBk2G3k1buNF6o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6FRFSWUl37MobhwKf7BeK2J0.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSMYzBWE4wK5S8XRkrwpGgM0tNA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CfSUeNfGO3o2MAgOCVd39GyF.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oJEH8A6YtmdQFMZUHS8MtEIMlvc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8H73u7ZPPPPAHaeSZs3ogttL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxwI-vT0nRPCJrzqXoudMXQkLls=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/g3TEux6ROvhnhQOfUOarULsZ.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vwB5oWAeiXS9XZ7o_L24ZFAbzU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cK0DaBH9TgNyix4puMNp4vtk.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ExbIxAz7PMSVkgMW1qJ8Yl7txp4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/twRd5CrPrfbvTb33VsBr5wjK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RpCozlcefNLY3AolYgUTE-v0vFE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hqURZJRKn8T2vDwecoDFvbFd.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KGLoZEtQCK91a7deHZ75BDnvXM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xitrpzyjPmqtx7EydL0q2iVu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ook maar even een testvlucht doen met de Fenix 320

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAYunQJq8mym1OFwf6CTFgwcP6c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1EJoUxYKIeZW9O7SYLeqFdRV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9iFkC7EqWLXu7q3_VyfJOFsXzY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iq4dOeCWqJAXEL1x2GIACWqd.png?f=fotoalbum_large

ook bijna onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oude bekende , alleen dan op een B757 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:56:
[...]

oude bekende , alleen dan op een B757 :-)
ze hebben ook a320 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weet het

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik deed PH-GOV van Delhi naar Ams real time op vatsim, tijdens de approach boven ARTIP komt ATC ook nog online, crasht MSFS op final ;( ;( ;(

Dit is het enige wat ik er nog van heb:

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/IuzS4Wd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/lkkjdy3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Toch mis ik mijn Rift S wel met dagen......

Ooit weer VR aanschaffen en een nieuwe pc..... (en geldboompjes kweken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:49:
[...]

Sommige dingen in het leven hebben tijd nodig... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennie
lllustrious schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:30:
Ik deed PH-GOV van Delhi naar Ams real time op vatsim, tijdens de approach boven ARTIP komt ATC ook nog online, crasht MSFS op final ;( ;( ;(

Dit is het enige wat ik er nog van heb:
Dat is zuur zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
van Yakutat naar Cordova (Mudhole) (PAYA - PACV) Alaska met de Cessna 130r
Is eens wat anders dan alleen maar B737 en A320

Vertrek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hw_zxHx_mwYEjjdlOb57IxrwT7k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EOIfxQpl0yhX3SPLdM7E30X6.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qeqnblEQwzCSAUce_bjU-w3Au9A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OtpwF7Hj8W8lOrljvo7s0ZYg.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qb9tUwv6DEgXxvrQgfcwptmbHec=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HX91NafL3moNK68OqCq5hccY.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57Gs0nViHhItBdrzEDYJ_bNdn3o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MnXg8X375VCKdyqfdIAc4gON.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Va8jS6Hi40qGSOTyu6_80ipc17k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/N0w2iHrSuoQje9S1gOBzDGJe.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AWiDLzRLCAYOd6NCDTkEyyaqjaQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5Wm3JR8aay4SfPicbf8Z13Eu.png?f=fotoalbum_tile

Aankomst
Kwam ook nog een airbus binnen gelijk met mij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-sgUBZm2i0Pccb05nBbhSuedJ_s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nXKSn0ZdcYyKvkKi2UvuvcI5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JFcLrqQEtW8nODkslYonTpuqgM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vqU5IyKtfRaPagq3aO3MrwZ5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukdHehOuqaMxt79qdY6WkXsV7SM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FBavJebl6Oc0MiQ8JOuRl3R7.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Spitfire123
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 10:48
Ik heb de afgelopen dagen toch wel met mijn mond open van verbazing achter mijn computer gezeten. Alhoewel ik meer een 737 fan ben, heb ik toch de Fenix A320 gekocht, voornamelijk om te bezien in hoeverre de hype rondom deze release bewaarheid was. Nou, ik ben niet teleurgestelkd zeg, dit is imho echt 'next gen' flight simming!

Ik ben voornamelijk te spreken over de EFB en de hele vluchtafhandeling, voor mij echt een toevoeging met de performance calculators, integratie SimBrief, vlucht belading ect.

Dan de VC, het externe model en de textures: wauw, sprakeloos.

De systemen is al veel over gezegd, maar man wat ontzettend diep gaat dit.

Verder nog veel kleine details die de beleving zo echt maken: de sounds, de wing flex en voor mij verbluffend: de vibrerende flaps op final approach! Bizar mooi.Ik vlieg IRL veel met een A320 en deze details maken het voor mij echt helemaal af.

Ja, er is een performance hit maar voor mij (2070, 2700X) super goed te doen (frames op 30) op 2k.

Ik sim al heeeeel wat jaren maar wat we de laatste tijd zo zien, is echt ongelovelijk. Mooie tijd om simmer te zijn!

[ Voor 5% gewijzigd door Spitfire123 op 21-05-2022 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spitfire123 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:48:

Ik sim al heeeeel wat jaren maar wat we de laatste tijd zo zien, is echt ongelovelijk. Mooie tijd om simmer te zijn!
Ik kom zelf vanaf FS 2.0 af en zag het in de jaren erg veranderen ...
bij FS95 stond ik al verbaast te kijken , en dat gevoel had ik ook weer bij MSFS
Maar als je ziet welke vliegtuigen er de laatste tijd uit komen en hoe FS veranderd
Mede ook door de vele payware die ik dus ook aan airport er bij heb..
Word het alleen maar steeds mooier

ben benieuwd hoe het over een jaar of 2 a 3 is
Maar het blijft je soms wel verbazen hoe snel alles in een keer gaat ..
Waar je 4 jaar geleden als FSer alleen maar van kon dromen , daar ben je nu al bijna mee bezig
Nu nog een Airbus / Boeing en GA cockpit in huis hebben , dan zijn we denk ik wel een keer klaar :D

O wacht ...... moet de rest van de 150.000 airports nog en ik mis nog een paar vliegtuigen in mijn hangaar :+

:X :X

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 21-05-2022 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
En waar gaan we dan de Airbus ophalen, niet in Hamburg maar in... (hint, een vliegveldje in Seattle). Of het toeval is, ik vlieg al weken met Northwest als callsign (met de Caravan) en had nu als eerste de Delta livery genomen, kijk ik in de cockpit naar het registratie nummer ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92jqnk-t0fGmkG_iqTeb6d9a4SE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VpQL34f2cbjo2X0eTJgPUdtV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/depd-SH99XV7w13WWBKwHkPV1Ck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7uQxMcKebgwowpZwAm3R7G2f.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Ik was halverwege met de Bush trip in Noorwegen is nu staat de teller ineens op 0%, na installatie op een nieuwe PC. Ik dacht dat alles in de cloud werd opgeslagen?

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:09
Helemaal mee eens!
Ik kan echt wel een ruime tijd tijdens m'n vluchten genieten van de wingviews. Het is bijna levensecht.

LIML approach
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAozLI7zBddRzithAW6LjoR8I8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JI6RhD3hDx7zJmO1dVkzKnwk.png?f=fotoalbum_large

GCLP approach
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_iupIr3mLT0ciP2AM6ACocSf-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RQz09eOgH3TiQ1edpeScjlYt.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 14:42

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

ravw schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:22:
Ik kom zelf vanaf FS 2.0 af en zag het in de jaren erg veranderen ...
Ik denk dat we die verandering allemaal kennen.
Als klein jongetje had ik, ver voor FS2, een houten plankje waar ik met viltstift wat meters en klokken op getekend had, en met wat spijkers als schakelaars; fantasie deed de rest. O+

De fantasie van grote jongetjes, (vaak) verschraald door jarenlange opvoeding en ervaring en realiteitszin, gedijt alleen nog op een duizenden euro’s kostende game-pc, en dan nog eenszoveel aan vliegtuigen, vliegvelden en hardware.
Hart en nieren kunnen we transplanteren, fantasie nog niet: het zijn dure protheses die ons vleugels geven.

En dat kleine jongetje, dat vloog net zo hoog als ik. :)

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
Uitvreter schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 14:40:
[...]

Ik denk dat we die verandering allemaal kennen.
Als klein jongetje had ik, ver voor FS2, een houten plankje waar ik met viltstift wat meters en klokken op getekend had, en met wat spijkers als schakelaars; fantasie deed de rest. O+

De fantasie van grote jongetjes, (vaak) verschraald door jarenlange opvoeding en ervaring en realiteitszin, gedijt alleen nog op een duizenden euro’s kostende game-pc, en dan nog eenszoveel aan vliegtuigen, vliegvelden en hardware.
Hart en nieren kunnen we transplanteren, fantasie nog niet: het zijn dure protheses die ons vleugels geven.

En dat kleine jongetje, dat vloog net zo hoog als ik. :)
Red Bull geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 14:42

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Red Bull is een zoethoudertje.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Zit hier weer heel hard te twijfelen om een VR te kopen voor oa msfs2020 (en het sim racen).
Echter zal msfs2020 wel erg zwaar zijn voor mijn i7-7700K en 1080ti ben ik bang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 22:29
Paulus07 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 15:50:
Zit hier weer heel hard te twijfelen om een VR te kopen voor oa msfs2020 (en het sim racen).
Echter zal msfs2020 wel erg zwaar zijn voor mijn i7-7700K en 1080ti ben ik bang....
VR is sowieso zwaar maar op jouw systeem zou ik het niet snel aanraden. Had je toevallig al een bril in gedachte?

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Marcievg schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 16:31:
[...]

VR is sowieso zwaar maar op jouw systeem zou ik het niet snel aanraden. Had je toevallig al een bril in gedachte?
Heb 2 of 3 jaar geleden de Oculus Rift S gehad (draaiende op zelfde pc als nu) voor het simracen.
Was toen prima te doen.
Zit nu alleen te denken (als ik weer voor VR ga) voor een HP reverb G2 (en dan de versie 2).

Maar ook nog steeds aan het rond kijken voor een pc upgrade, maar twijfel nog tussen AMD of Intel als CPU.
AMD is qua prijs , stroom, warmte altijd weer wat sterker. Intel is altijd wel ster, alleen stuk warmer begreep ik en vaak iets hoger in prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02:39
@Paulus07 Weet niet hoe het zit met de Reverb maar sinds het uitkomen van de OpenXR Toolkit kan ik met een Quest 2, 5600x en een rtx2060 zelfs de A32NX vliegen in VR. Die kerel die die tool heeft gemaakt is echt een held in de VR thread daar, en terecht. Asobo zelf doet weinig moeite om VR echt aan te pakken dus het is verre van geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik dacht dus even wat rond te taxiën met de Fenix, werkt het sturen met toetsenbord niet. Nu schijnt dat opgelost te worden met een patch, de vraag is wanneer. Nu zit ik toch al te denken om dan toch maar (weer) een joystick aan te schaffen en zat te denken aan de 'Thrustmaster TCA Officer Pack Airbus Edition'. Aangezien ik straks toch waarschijnlijk ook de PMDG 738 neem vraag ik me af of dit een verstandige keuze is. Zijn er betere en slimmere keuzes qua stuurtjes/joysticks voor deze combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik word steeds chagrijniger van het feit dat ik de Fenix niet kan kopen... Potjandorie. Ik bekijk allerlei video's en lees ladingen posts in fora maar ik wordt er alleen maar pissiger van. Stomme PayPal... Heb vanavond en morgen echt mooi de tijd voor wat vluchten, maar nee... Grrrrrrrrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:19:
Ik word steeds chagrijniger van het feit dat ik de Fenix niet kan kopen... Potjandorie. Ik bekijk allerlei video's en lees ladingen posts in fora maar ik wordt er alleen maar pissiger van. Stomme PayPal... Heb vanavond en morgen echt mooi de tijd voor wat vluchten, maar nee... Grrrrrrrrr...
ja hier het zelfde ....
hoop dat ze het snel voor elkaar hebben , dan kan ik hem ook kopen
maar als ik Fenix was geweest had ik gewacht tot alle zaakjes op orde waren en dan pas uitgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:14:
Ik dacht dus even wat rond te taxiën met de Fenix, werkt het sturen met toetsenbord niet. Nu schijnt dat opgelost te worden met een patch, de vraag is wanneer. Nu zit ik toch al te denken om dan toch maar (weer) een joystick aan te schaffen en zat te denken aan de 'Thrustmaster TCA Officer Pack Airbus Edition'. Aangezien ik straks toch waarschijnlijk ook de PMDG 738 neem vraag ik me af of dit een verstandige keuze is. Zijn er betere en slimmere keuzes qua stuurtjes/joysticks voor deze combinatie?
Ik vlieg alles met een simpele Hotas X. Het is maar net hoeveel immersie je wil. Er is ook nog de TCA Boeing yoke. Ziet er ook wel aardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoort een 737 zo laag op z'n neuswiel te staan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFXsqcwBDoiArsC-iyhL6RBhDTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OFqspguPVIVfT8c3FliQbg2U.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
cracking cloud schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:06:
[...]

Ik vlieg alles met een simpele Hotas X. Het is maar net hoeveel immersie je wil. Er is ook nog de TCA Boeing yoke. Ziet er ook wel aardig uit.
Eigenlijk zou ik die Hotas X ook moeten nemen, daar begon ook ik mee in mijn zoektocht en zo ga je steeds verder. Ik denk ook al zwaar na over een HP Reverb G2 dus als ik weer voor de duurdere stuurtjes ga dan wordt het een kostbaar feestje.

Voor wie het weet, werkt die Hotas X goed i.c.m. de Fenix A320?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:09:

[Afbeelding]
Voor zwaarlijvige mensen kan je beter zo iets gebruiken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8Yz9ZobVmZyIzQXhPEKkWwVNcs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jaa3uRJodtrRwDTF5fgll22S.jpg?f=fotoalbum_large

En ja die staan heel erg laag

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CeiY2FmrE61LKjLsqLy7EAU4Kgw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iIsd1J5PlVfyOSFJ1Msx08q8.jpg?f=user_large
Dat hebben ze bij de Max 10 al aangepast die staat iets hoger

https://www.upinthesky.nl...max-10-hoger-op-de-poten/

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 21-05-2022 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:15:
[...]

Voor wie het weet, werkt die Hotas X goed i.c.m. de Fenix A320?
Ik gebruik hem zonder de specifieke Fenix config. Want ik krijg de reversers niet aan de praat volgens die config. Maar met de standaard MSFS config werkt het ook wel, alleen kan je de detents dan niet precies op de plek krijgen waar je ze hebben wil (maar je hoort het klikje als hij in CLB en FLX valt). Misschien dat ik nog iets verkeerd doe en iemand anders het wel werkend heeft gekregen.

[ Voor 8% gewijzigd door cracking cloud op 21-05-2022 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo tweede gedeelte van mijn vlucht ....
Van Cordova "Mudhole" naar Seward (PACV-PAWD)
Bij vertrek veel mist aan de grond

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlouLXdFUHpjuD4N7uy6YbR9UiA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Lzfo6oKqUDSu0J3OEvKSvSRH.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCkTjwaZx0IEw00_vl-IcbvgeSc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5vbqbsyAPb8ayn0bZQIi6VMW.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXJeIoYlTQDwfPP9yRkZHHzT1YE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PC9qnB5tYRU1EFuMrWY9WblK.png?f=fotoalbum_tile

Maar dat was snel verdwenen
Zo dat ik toch van het mooie uitzicht kon genieten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dcp0iosMww2Lyy7l5ZgBvspjTE0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NMdNKJQwY1dPglX2IOR84QrH.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BfziJTAxJNStwuA_mXfvOdq01Wk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cSwZfFob9ekrzJ6S9lrLLco1.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yf6ggnWrmTx8SmV6h_GbUMRg--A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/laWT0D4TZWBFmEgLphPia4Dk.png?f=fotoalbum_tile

Aankomst Seward
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tThYOWn_zz1a8Z9bWCERQl_mxxs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aSDJcF88suZfuipnWGEh41aE.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shUQ9L3MswEfDRc8j0yk7IKUhMM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zE0S2HeFTeFIP7K6Mo2JiMyu.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlWiBq1fZy10-uP4iPvmWH1Qf1g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/a5GFQ1caHficcKOmrWVszO7U.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
kak! amazon is pakket kwijt met de thrustmaster airbus add-on............

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:24
cracking cloud schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:09:

[Afbeelding]
737-700... lijkt te kloppen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xLnMuX49owK7aC7TJe33dccD54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8w61jrCD4UgAE1uzCdsdivaF.jpg?f=fotoalbum_large

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Paulus07 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:10:
kak! amazon is pakket kwijt met de thrustmaster airbus add-on............
Ik blijf voorlopig wel even bij Amazon uit de buurt. Uiteindelijk lossen ze het altijd wel goed op maar als je iets besteld hebt wil je het ook graag op de datum dat zij zeggen dat het aankomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
Update Fenix A320 is uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Full changelog:

- Added gamepad controller support (default binds should just work out the box)
- Added keyboard rudder support
- Added keyboard throttle support, rebind Increase Throttle (small) and Decrease Throttle (small) in MSFS to whatever you want. While holding key, movement will hold for 2 seconds at each detent
- Fixed anti-icing
- Fixed settings configs not being saved to default
- Added meta tags to enable "Save to Homescreen" on iOS, and fullscreen viewing
- Resized window to reduce instances of overflowing long TAFs/ATIS
- Fixed ECAM N2 display glitches
- Improved performance on low-end machines
- Fixed displays going haywire in some situations
- Fixed EFB switches glitching out
- Improved performance on 4-core machines
- Improved shutdown logic to Fenix App
- Fixed missing touchdown FX
- Reduced performance impact of the contrails
- Fixed taxi light turning off with cabin (Get it together Dave)
- Removed requirement to be plugged in for EFB to boot (should stop issues with people stuck in just fenix logo)
- Fixed doors doing their own thing
- Added ability to add to home on iOS and then use in full screen
- Added rotation function for charts (non touch devices only for now)
- Fixed runway waypoint showing as extra label on

PayPal:
We've been working with Paypal and will be adding this payment option as soon as we can, but we want to make sure it's 100% working as intended so we don't see a repeat of Apple Pay issues. We have assigned developers to this full-time & over the weekend to resolve ASAP.

[ Voor 9% gewijzigd door cracking cloud op 21-05-2022 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Ik wacht nog even met de aanschaf van de Fenix tot de eerste paar patches uit zijn.

Of gaan ze dan de prijs verhogen? :7

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
Dani86 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:42:
Ik wacht nog even met de aanschaf van de Fenix tot de eerste paar patches uit zijn.

Wat heb je te verliezen? Het is al heel goed en wordt alleen maar beter 😊

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
ravw schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:02:
[...]

:o
weet ik nog niet want ik ben nog niet klaar
Maar twee 2 hele maand lonen daar kom ik wel aan nu
het is wel de duurste game ooit

maar goed het is wel je hobby en er zijn mensen die geven meer dan 100.000 euro uit aan hardware voor MSFS
Dus als ik me hardware ook nog eens moet gaan berekenen :o

binnenkort misschien ook weer iets van 3000 a 4000 euro uitgeven voor MSFS dus :+ (Home cockpit)
En dan nog 3 keer 55 inc tv schermen erbij
Volgens mij kan iemand met alleen al de software add ons in 5 jaar ook met gemak die 100.000 euro halen.
De hoeveelheid addons houdt niet op en de sim is nog vrij nieuw. Waar ligt de grens.
Voor mij hoeft betaalde addons eigenlijk niet. Ik heb genoeg aan de Premium en aan de FBW.

Daarnaast zit ik ook graag in mijn andere cockpits, FS22 met ook heel veel knopjes. :9
Ook zo verslavend die sim en lastig tegelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBrzD77IEamj7zaB_War-OKrzwM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yqKYCSpw1QkjwpBURVhnBDAd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFnHeolHXBXQmrYcsqrFmjIO3Lo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r9FYGyLXPb7t6n3z1ztYhFmN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Corrigan op 21-05-2022 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 22:29
Dani86 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:42:

Na alle reviews en reacties denk ik niet dat je om die reden hoeft te twijfelen.
Ik twijfel zelf ook maar dat is omdat ik ook met airliners VFR vlieg. Ik zie de marker van de bestemming vlieg gewoon die kant op. Ik denk niet dat de Fenix zich daar voor leent. Al doe ik het ook met de FBW.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even Humor tussen door
Bij captain sim zijn ze echt de weg kwijt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C28bC-_PBBlT-Eaywcjg4ENyFcQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lIh1gz9boZrOoGLsGEYnWFVA.jpg?f=fotoalbum_large

:+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Tip voor VR: zet anti aliasing op TAAe. Met TAA verdwijnen de "korrelige" artifacts in de scenery en is het beeld veel stabieler en dus prettiger voor de ogen. Vraagt wel wat meer van de GPU, maar ik werkte geen verschil in FPS eigenlijk. (RTX3070 met Quest2).

In VR liep ik door de 747 en zag dat bepaalde ruimtes binnenin gemodelleerd waren. Kun je daar ook komen normaal gesproken? Ik zag een bagageruim en crew quarters.

[ Voor 28% gewijzigd door Menesis op 21-05-2022 23:22 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
Voor betere FPS:
Try this for better performance:
Disable The NDU Registry
Open the Registry editor app again and navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Services/Ndu.
Find and Right-click on the Start option and click on Modify.
Change the value from 2 to 4 and click on OK.
Restart Windows

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Van Seward naar Kodiak - Alaska

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-4fL0IFjaHhiaB6vUBurnfgrQYA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ARMPbJrNEBylWsHMStOZqDeE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbFtBhpNQV094lpRzH3F7hoOAOo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zNCIRyIeB0IcI0NRXNWzz5aj.png?f=fotoalbum_large

O+ :9~

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 22-05-2022 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

vannacht even een test vluchtje met de fenix van Oslo naar Kopenhagen gedaan, en had daar wat ruzie met de ingebouwde ATC.. toch tijd om eens te gaan oefenen voor vatsim ofzo i guess.. is er geen stap ergens tussen vol de vatsim wereld in en de shitty ingebouwde atc van msfs eigenlijk?..

In ieder geval kwam ATC met instructies om runway 22R op Kastrup te nemen, via transition KAS die vlak bij het veld zelf ligt. De Fenix was daar niet happy mee, en ik snap nog niet helemaal of dat nou een issue was met de fenix, een fout ergens van mij zelf (lijkt me meer op zn plek) of toch atc die iets zei dat eigenlijk niet kon..

Simbrief liep via ERNOV star, die je over LAMOX (vlak in de buurt van de oresondbrug, dus mooi visueel) gooit, en dan straight in. Die ERNOV kan je dus in de fenix ook met een via punt op KAS selecteren, dus ik dacht: ik humor de atc, en kijk of de minder mooie route ook gewoon lukt. Fenix laad m netjes in, niets aan de hand. ik kom op LUMOX en ineens duikt er een niet eerder aanwezige "too steep path ahead" melding op.. het gekke is, die vond ie tussen het CI punt en het FI punt.. uiteindelijk direct naar KAS gestuurd, en daarop de chart voor ils dme rwy 22r gevolgd, en daar pakte hij ondanks de too steep path melding in het flightplan, toch gewoon netjes de ils glideslope en kwam ik zonder kleerscheuren op de juiste plek uit.. ATC was natuurlijk volkomen de weg kwijt en wilde me perse "ergens" heen hebben op 3000 ft.. wellicht dat die nog in de veronderstelling was dat ik niet bij KAS geweest ben, en dus de volgende instructie niet mocht krijgen..

Morgen overdag nogmaals dezelfde route doen, kijken of ik m kan reproduceren, want dit was wel n vreemd geval zo :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Muyz schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:03:
[...]

Wat heb je te verliezen? Het is al heel goed en wordt alleen maar beter 😊
Terugdenkend aan het eerst jaar MSFS, de CTD's en de frustraties....

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayZeeTie
djbarney schreef op zondag 22 mei 2022 @ 04:03:
vannacht even een test vluchtje met de fenix van Oslo naar Kopenhagen gedaan, en had daar wat ruzie met de ingebouwde ATC.. toch tijd om eens te gaan oefenen voor vatsim ofzo i guess.. is er geen stap ergens tussen vol de vatsim wereld in en de shitty ingebouwde atc van msfs eigenlijk?..
Gewoon geen contact opnemen met de ATC en lekker je eigen plan trekken via Simbrief 8)
Pagina: 1 ... 263 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc