Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 21:16
Help. Gisteren geprobeerd world update Italië te installeren maar halverwege crashte mijn pc. Nu blijft msfs hangen op 'checking for updates'. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? Zit totaal niet te wachten op een complete nieuwe installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:18
Sparkiezz schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:12:
Help. Gisteren geprobeerd world update Italië te installeren maar halverwege crashte mijn pc. Nu blijft msfs hangen op 'checking for updates'. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? Zit totaal niet te wachten op een complete nieuwe installatie.
Is de PC gecrashed tijdens de update? dan is de kans groot dat update files corrupt zijn.
Probeer eens de .fspatch files te deleten.
Zie hier voor de topic hierover.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
BazerK schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:24:
[...]

Is de PC gecrashed tijdens de update? dan is de kans groot dat update files corrupt zijn.
Probeer eens de .fspatch files te deleten.
Zie hier voor de topic hierover.
Thanks, net geprobeerd maar geen effect. Nu nog een keer proberen met alle folders eruit van de Italië update en een lege community folder. Ben benieuwd :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
Sparkiezz schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:28:
[...]

Thanks, net geprobeerd maar geen effect. Nu nog een keer proberen met alle folders eruit van de Italië update en een lege community folder. Ben benieuwd :|
Ah... dat ging sneller dan verwacht. Ben erdoor _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:54
Ik heb de PMDG 737 nog niet helemaal onder de knie. Vooral het opstarten lukt me nog niet echt waardoor ik meestal direct vertrek vanaf de landingsbaan.

is er ook een mogelijkheid dat je kan vertrekken vanaf de gate en dat het vliegtuig dus al helemaal gereed is?
Momenteel lukt me dat alleen als je dus een vlucht begint vanaf een startbaan, maar zou dit het liefst doen vanaf een gate of parkeerplek.
(ik weet dat dit niet helemaal "echt" is, en dat het opstarten/checklist afwerken natuurlijk veel leuker/echter is maar dat komt wel..)

Is er overigens ook een handleiding van de PMDG wat je allemaal moet doen om die kist gereed te maken voor vertrek?

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
martin484 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:37:
Ik heb de PMDG 737 nog niet helemaal onder de knie. Vooral het opstarten lukt me nog niet echt waardoor ik meestal direct vertrek vanaf de landingsbaan.

is er ook een mogelijkheid dat je kan vertrekken vanaf de gate en dat het vliegtuig dus al helemaal gereed is?
Momenteel lukt me dat alleen als je dus een vlucht begint vanaf een startbaan, maar zou dit het liefst doen vanaf een gate of parkeerplek.
(ik weet dat dit niet helemaal "echt" is, en dat het opstarten/checklist afwerken natuurlijk veel leuker/echter is maar dat komt wel..)

Is er overigens ook een handleiding van de PMDG wat je allemaal moet doen om die kist gereed te maken voor vertrek?
Ja, onder PMDG options kun je LOAD STATE: TAXI doen. Dan zet ie de kist helemaal klaar.

Op flightsim.to onder OTHER / Procedures kun je handleidingen vinden.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bertus schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:45:
[...]

Ja, onder PMDG options kun je LOAD STATE: TAXI doen. Dan zet ie de kist helemaal klaar.
Zo moeilijk vind ik het opstarten niet van die pmdg ... alleen in moet niet vergeten die twee handels over te zetten die onder de gashandels zitten
Want die vergeet ik steeds :D

Ik heb eerder problemen met de FMC van dat ding ... krijg mijn route niet op actief voor hem in maar dan blijft hij gestippeld .. vertrek en aankomst staat er in

zal wel weer iets over het hoofd zien :X

wel ontdekt dat dit gebied een verborgen TO/GA-schakelaar is. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GuAUUsYM-0tVbNfXgbkEScSx0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TL90vUUJJuCip08A1JLNFbp4.jpg?f=fotoalbum_large
:+

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 18-05-2022 10:51 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
..
Zoek eens op POH B737 (voorbeeld = 1500pagina's >:) )
Anders zoeken op checklist B737 (voorbeeld).

[ Voor 6% gewijzigd door BazerK op 18-05-2022 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ravw schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:49:
[...]

Zo moeilijk vind ik het opstarten niet van die pmdg ... alleen in moet niet vergeten die twee handels over te zetten die onder de gashandels zitten

Ik heb eerder problemen met de FMC van dat ding ... krijg mijn route niet op aktief voor hem in maar dna blijft hij gestippeld .. vertrek en aankomst staat er in
Ik heb ongeveer 800 keer een alarm gehad omdat ik de Pressurization niet had ingesteld. En ik wist niet van de horn cutoff knop voor 750 van die 800 keer :-D

Sowieso was de eerste keer kut omdat ik de FBW gewend was. Packs off verbaast me nog steeds :-P

Maargoed, inmiddels gaat het soepel :-)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bertus schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:51:
[...]

Ik heb ongeveer 800 keer een alarm gehad omdat ik de Pressurization niet had ingesteld. En ik wist niet van de horn cutoff knop voor 750 van die 800 keer :-D

Sowieso was de eerste keer kut omdat ik de FBW gewend was. Packs off verbaast me nog steeds :-P

Maargoed, inmiddels gaat het soepel :-)
Packs ALLEEN uitlaten bij de start up
Daarna aan

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
[...]

Ik heb eerder problemen met de FMC van dat ding ... krijg mijn route niet op actief voor hem in maar dan blijft hij gestippeld .. vertrek en aankomst staat er in

[Afbeelding]
IS DAT DE TOGA SCHAKELAAR? ik dacht dat deze op de throttle zat, maar deze is zoooo kut om in te drukken bij T/O dat ik m meestal laat.

Morgen proberen, kijk er nu al naar uit :-P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bertus schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:52:
[...]

IS DAT DE TOGA SCHAKELAAR? ik dacht dat deze op de throttle zat, maar deze is zoooo kut om in te drukken bij T/O dat ik m meestal laat.

Morgen proberen, kijk er nu al naar uit :-P
Daarom juist >:) omdat die daar zo irritant zit hebben ze hem ook daar gezet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
ravw schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:53:
[...]

Daarom juist >:) omdat die daar zo irritant zit hebben ze hem ook daar gezet :+
Jullie weten dat er een hidden TOGA button bestaat? die je makkelijk kan aanklikken?
Edit: laat maar, te addhock gereageerd... :O

[ Voor 11% gewijzigd door BazerK op 18-05-2022 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BazerK schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:55:
[...]

Jullie weten dat er een hidden TOGA button bestaat? die je makkelijk kan aanklikken?
lees iets terug heb al een screenshot geplaatst waar die zit , veel weten het dus echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
ravw schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:57:
[...]

lees iets terug heb al een screenshot geplaatst waar die zit , veel weten het dus echt niet
(ben ff de naam kwijt van dat console) maar het zit op die autopilot panel helemaal edit: euh linksonder op dat panel gedeelte (dat schroefje)...

[ Voor 4% gewijzigd door BazerK op 18-05-2022 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BazerK schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:59:
[...]

(ben ff de naam kwijt van dat console) maar het zit op die autopilot panel helemaal rechtsonder op dat panel gedeelte/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7GuAUUsYM-0tVbNfXgbkEScSx0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TL90vUUJJuCip08A1JLNFbp4.jpg?f=fotoalbum_large

:9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 13:08
Normaal gesproken zit er in de documentatie van PMDG wel een documentje die exact dit soort dingen uitlegt :)
Moeite waard om te lezen.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat noem ik niet rechts hoor >:)
Dat is links

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz

In de map van de PMDG in de community folder zit een map 'documentation'. Daar zit een uitvoerige tutorial in ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
ravw schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:00:
[...]

Dat noem ik niet rechts hoor >:)
Dat is links
hahaha haast met typen... edited }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
[...]

[Afbeelding]
Jij hebt ook aardig wat meer ervaring dan ik heb ;-)
Ik ben er een tijd uitgeweest na FSX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
MTFDarkEagle schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 11:00:
Normaal gesproken zit er in de documentatie van PMDG wel een documentje die exact dit soort dingen uitlegt :)
Moeite waard om te lezen.
Thnx! Ga ik zeker doen want vind het veel leuker om het wel onder de knie te krijgen zodat de simulatie zo echt mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
[...]

Top! bedankt!

Zeker voor als ik een keertje snel een vluchtje wil doen is dit handig (en leuker dan direct te vertrekken van een startbaan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-09 21:03
[...]

[Afbeelding]
als je vragen of hulp nodig hebt met FMC voor PMDG 737 of MCDU voor de A320.

je weet mij te vinden ;)

heb beide toestellen al helemaal onder de knie.

inclusief weather requests, routes, performance etc etc etc

of anders eens een training sessie via discord ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
martin484 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:10:
[...]

Jij hebt ook aardig wat meer ervaring dan ik heb ;-)
Ik ben er een tijd uitgeweest na FSX.
Ik heb de PMDG B737 denk ik ook al heel lang niet meer aan geraakt , ook laatste keer van de FSX tijd ..

Maar denk ook dat het komt dat ik ook veel vliegt en eigenlijk niets auto laat opstarten gelijk ..
dus dan leer je wel een beetje hoe de systemen werken van diverse vliegtuigen ...
En vaak is de volgorde gewoon het zelfde .. zorg eerst voor stroom (externe - intern) / dan de je benzine toevoer , dan kan je de motoren starten .. als dat gedaan is .. van de externe of interne stroom af gaan naar de generators .. en dan de rest ..
Het lijkt heel moeilijk als die schakelaars maar na een paar keer gedaan te hebben weet je het wel ..
Zelf bij nieuwe vliegtuigen .. cold dark , en dan proberen op te starten , zonder dat ik ook maar iets van een handleiding leest ....
handleiding wat is dat :-)
korte checklist en klaar , 9 van de 10 nieuwe vliegtuigen krijg ik wel weg .
Soms gaan ze wel piepen en schreeuwen maar wijst vaak zich van zelf ook wel .....

van de week nog een storing in green zone... geen druk .. :o maar was snel verholpen .. :+
had hem waarschijnlijk zelf uitgelaten of per ongeluk uit gedrukt 8)

Maar die FBW word wel steeds beter ...
Gebruik nu de Dev versie 8.01
Maar van de week ook al een paar keer een WTF moment gehad
AT aan ...... aankomen voor de landing, baan inzicht , geeft dat ding gas bij,dacht ,,WTF doet die nu weer , ik moet minder snelheid .... niet meer ....
Achter af stond mijn flap iets te hoog en nog niet op full , en iets te zwaar geladen dan gaat de kont zakken en geef hij gas bij ...
Flaps full en hij ging weer rustig aan doen .. LOL :+
het is so simple

Alleen dat bij vertrek de VS gaat nog steeds niet goed ... hij gaat gelijk met VS op 5800 (hallo je bent geen spaceshuttle ) dus die doe ik nu gewoon handmatig instellen
Dit weet je dan ook waar het aan ligt als je alle systemen goed kan van een vliegtuig

Het van cold dark opstarten is niet alleen real maar ook leerzaam , je weer waarvoor bepaalde knoppen zijn ... mocht er iets uitvallen of niet werken dan weet je gelijk waar je moet zoeken

Om bij een elec fail gelijk te handelen en niet eerst een 1500 pagina tellende handboek moeten gaan lezen
Tegen die tijd dat je het gevonden heb ben je al een puzzel
Check stroom hoeveelheid ,check zekeringen , check generatoren , check accu ..... niets gevonden... RAT uitklappen en hopelijk storing weg , zo niet , ga maar bidden :9

[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 18-05-2022 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De airbus toont toch een checklist op het scherm met dingen die je moet afvinken tijdens een storing? Zag het gisteren in een video van een bird strike in de fenix 320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:10:
De airbus toont toch een checklist op het scherm met dingen die je moet afvinken tijdens een storing? Zag het gisteren in een video van een bird strike in de fenix 320.

[YouTube: BIRD STRIKE IN THE FENIX SIMULATIONS A320 INTO SKIATHOS!]
JA maar dan moet je wel weten waar dat zit
En als je niet thuis ben in de cockpit omdat je dus niet in cold dark opstart zo dat je dan vaak niet weet waar alles voor is
Heb je toch een probleem ..

Daarom is het ook wel belangrijk dat je weet waar alles voor is aan knoppen ...
En niet dat je de hele cockpit door moet lopen om te zien waar die knop zit

Daar moet je eigenlijk blind op kunnen reageren
net zoals de geluidjes in de cockpit ..
de een is een waarschuwing (ijs), de andere is van nood (direct aandacht nodig - fire ) en dan heb je ze nog van "ik laat even iets weten geluidjes " ;) als je bijna op hoogte ben waar je moet wezen

DIt moet je eigenlijk wel een beetje standaard in je hoofd hebben

Wooop woop en ratelen weet iedereen ....
Maar nu deze:

ping (gaat maar 1 keer )... ?
Ademhaling sound ?
Luide alarmbel? (Kort en word elke keer herhaald )
Piepjes lijken op in gesprek toon ?

dan word het toch even wat anders bij vele :P

En voor de echte kenners nog een leuke:
tuut tuut Bingo bingo bingo bingo bingo

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 18-05-2022 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 12:31

djbarney

XBL: DeejayBarney

ravw schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:10:
[...]

JA maar dan moet je wel weten waar dat zit
En als je niet thuis ben in de cockpit omdat je dus niet in cold dark opstart zo dat je dan vaak niet weet waar alles voor is
Heb je toch een probleem ..

Daarom is het ook wel belangrijk dat je weet waar alles voor is aan knoppen ...
En niet dat je de hele cockpit door moet lopen om te zien waar die knop zit

Daar moet je eigenlijk blind op kunnen reageren
net zoals de geluidjes in de cockpit ..
de een is een waarschuwing (ijs), de andere is van nood (direct aandacht nodig - fire ) en dan heb je ze nog van "ik laat even iets weten geluidjes " ;) als je bijna op hoogte ben waar je moet wezen

DIt moet je eigenlijk wel een beetje standaard in je hoofd hebben

Wooop woop en ratelen weet iedereen ....
Maar nu deze:

ping (gaat maar 1 keer )... ?
Ademhaling sound ?
Luide alarmbel? (Kort en word elke keer herhaald )
Piepjes lijken op in gesprek toon ?

dan word het toch even wat anders bij vele :P

En voor de echte kenners nog een leuke:
tuut tuut Bingo bingo bingo bingo bingo
haha ja, en zo heb je ook unieke geluiden in het passenger deck, zoals de ptu van de airbus die blaft, en het geluid van de motoren die op toga klinken alsof de fanblades aanlopen.. elke keer als ik ergens met vrienden heen ga zijn het weer dezelfde vragen.. "is dat geluid normaal??" "aaaah ik kan dwars door de vleugel heen kijken, ik dacht dat die solide waren!!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
djbarney schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:31:
[...]

haha ja, en zo heb je ook unieke geluiden in het passenger deck, zoals de ptu van de airbus die blaft, en het geluid van de motoren die op toga klinken alsof de fanblades aanlopen.. elke keer als ik ergens met vrienden heen ga zijn het weer dezelfde vragen.. "is dat geluid normaal??" "aaaah ik kan dwars door de vleugel heen kijken, ik dacht dat die solide waren!!"
Altijd leuk die onwetende lui :*)

Ga zitten en relax en doe AUB normaal :9
Een oude vriend van mij was ooit met een twin prop plane naar England gevlogen alleen de piloot zetten even iets te laat je schakelaar over voor de andere fuel tank
motoren gingen dus lager in toeren ...
dus je snap zijn reactie dan wel ...... aagh ben er geweest daar gaan we 8) :+
Hij vertelde mij het, ik zeg dat is normaal , het is net als of je brommer op reserves zet ...
O hebben vliegtuigen dat ook dan ... ja die hebben verschillende tanks :+

Mijn Ma ooit eens naar Malta ..... in de lucht raakt ze in paniek want ze was bang dat ze boven zee zou verdwalen en geen brandstof meer zouden hebben (was in de jaren 70 dacht ik ) , want hij kan toch nooit zien waar dat eilandje ligt van deze hoogt , ze heeft nog geprobeerd met de boot terug te gaan .. maar niet gelukt , die heeft ook echt alles wat te maken heb met vliegen en rijden angsten ...
varen heeft ze totaal geen moeite :9

Even over mijn ma terug te komen .........
Ik heb ooit eens een proefles genomen in een C150 , dit had ik mijn ma gezegd en de foto's laten zien
Toen ze jaren later een paar wijntjes op had op Texel dacht ze smorgens , wat mijn zoon kan durf ik ook .....

zo gezegd zo gedaan , paar uurtjes later zou ze gaan vliegen ... met een vriendin samen
De wielen zijn net los van de baan en de wijn is uitgewerkt :+
Verder hoef ik niets meer te zeggen , was trouwens in een C172 waar ze in zat :+

Had ze al gewaarschuwd dat ze niet moet drinken want die kan daar echt niet tegen , die is door de wijn al een keer zeeziek geworden op een waterfiets :+

[ Voor 34% gewijzigd door ravw op 18-05-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
[...]

ik ben nu even aan het kijken, maar waar vind je de PMDG options?

*Edit : denk dat ik het weet, dit doe je in de FMC neem ik aan?

[ Voor 8% gewijzigd door martin484 op 18-05-2022 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martin484 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 17:01:
[...]

ik ben nu even aan het kijken, maar waar vind je de PMDG options?

*Edit : denk dat ik het weet, dit doe je in de FMC neem ik aan?
FMC > Menu > PMDG Setup > State Load

En dan vindje
Approach
Apron
ApronLong
Climb
ColdDark
Cruise
Final
Hangar
Runway
Taxi

:D

[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 18-05-2022 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
ravw schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 17:05:
[...]

FMC > Menu > PMDG Setup > State Load

En dan vindje
Approach
Apron
ApronLong
Climb
ColdDark
Cruise
Final
Hangar
Runway
Taxi

:D
Yes, bedankt!
Gelukt. Zo is het al veel leuker dan meteen starten vanaf een startbaan. Ik ga even een kort vluchtje maken van Bolzano naar Malpensa :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martin484 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 17:09:
[...]

Yes, bedankt!
Gelukt. Zo is het al veel leuker dan meteen starten vanaf een startbaan. Ik ga even een kort vluchtje maken van Bolzano naar Malpensa :-)
Palermo is erg leuk om te landen >:)

runway 25 pakken , 7 is ook wel leuk maar 25 vind ik mooier

op 7 YouTube: Boeing 737-800 Cockpit Landing at PALERMO, Italy | 737 Pilot View [4...

[ Voor 34% gewijzigd door ravw op 18-05-2022 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
ravw schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 17:13:
[...]

Palermo is erg leuk om te landen >:)

runway 25 pakken , 7 is ook wel leuk maar 25 vind ik mooier

op 7 YouTube: Boeing 737-800 Cockpit Landing at PALERMO, Italy | 737 Pilot View [4...
Ben benieuwd, vanavond maar even een vluchtje Milaan - Palermo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martin484 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 17:53:
[...]

Die ik van de week gedaan heb in Africa was ook leuk
wel even een WTF moment
Van King Shaka International Airport naar Port Elizabeth

Heb even een paint gemaakt om het te verduidelijken :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqWOEC2BJh7LmTGO1DJU9osxoUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZXEpUbenMH7vXQF3JkFz4AC.jpg?f=fotoalbum_large

zwart is ik ,Rood / gele lijn is vlucht route ( FMC)
blauw is gezicht veld in plane

Ik kijk dus op mijn Nav scherm en ziet dus dat hij naar links afbuigt
Links zie ik alleen water , geen land ..
dacht wat gaat hij doen , in zee landen .. maar dacht laat hem gaan ..
Buig af naar links ... tot de gele lijn toen zag ik pas dat het land een kromming had
maar als jij al een uur langs de kust vliegt en die gaat alleen maar recht door

Dan heb je wel even een moment van ...wtf ... oke
Normaal kom ik altijd aan van de andere kant .. Kaapstad :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dirtyrockers schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 12:36:
[...]

als je vragen of hulp nodig hebt met FMC voor PMDG 737 of MCDU voor de A320.

je weet mij te vinden ;)

heb beide toestellen al helemaal onder de knie.

inclusief weather requests, routes, performance etc etc etc

of anders eens een training sessie via discord ofzo?
Een keer wat organiseren op Discord is sowieso leuk! Ik ben wel geïnteresseerd, wil binnenkort de PMDG aanschaffen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Sinds de PH-GOV livery van @lllustrious ben ik het regeringsvliegtuig op twitter in het echt gaan volgen. Daarna maak ik dezelfde vlucht in MSFS2020 met de PMDG 737-700. Leuk om te doen en veel afwisseling van verschillende vliegvelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Check this!!! (Bekijk 'm op 1440p!)

YouTube: The Incredible Details of Fenix's A320 with a Real Airbus Pilot! MSFS

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

EDIT
Ik zit nog maar 8 minuten ver in de video maar m'n toetsenbord is al helemaal ondergekwijld... Man, dit gaat echt te gek worden...!!! Ik denk dat ik zelfs (weer eens) een Navi sub neem om gewoon alles zo realistisch mogelijk te kunnen doen. Wat een details...! :o 8) :P :9 :9~ O+ <3

[ Voor 36% gewijzigd door tup61 op 18-05-2022 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 18:50:
Check this!!! (Bekijk 'm op 1440p!)

YouTube: The Incredible Details of Fenix's A320 with a Real Airbus Pilot! MSFS

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

EDIT
Ik zit nog maar 8 minuten ver in de video maar m'n toetsenbord is al helemaal ondergekwijld... Man, dit gaat echt te gek worden...!!! Ik denk dat ik zelfs (weer eens) een Navi sub neem om gewoon alles zo realistisch mogelijk te kunnen doen. Wat een details...! :o 8) :P :9 :9~ O+ <3
lol hij staat wel op een van de mooiste airports in FS ( PAYWARE ) _/-\o_

LIEO Olbia Costa Smeralda Airport _/-\o_

https://orbxdirect.com/pr...775a998f5fe32fa28c9dbe2-2
ook in game store te krijgen , zal nu wel in de aanbieding wezen ... Italia airport :+
wel een van mijn favo airports

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 18-05-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
martin484 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 17:53:
[...]

Je mag mij anders wel op discord toevoegen.

Help wel vaker mensen.

Dirtyrockers#2104

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je word wel hebberig als je naar die Fenix bus blijft kijken , maar wel veel herkenning vanuit FBW
Ben wel erg blij nu dat ik daar erg veel mee gevlogen heb
Nu weet je wel een beetje hoe het vliegtuig is
veel dingen zijn gewoon het zelfde als FBW

maar al bekent wanneer die uitkomt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Dirtyrockers schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 20:25:
[...]

voeg mij maar toe: Dirtyrockers#2104

of in msfs: kerstboom

misschien kunnen we eens wat leuks organiseren.
Ik heb je net toegevoegd op Discord. Captain_Cripple

AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Costa Smeralda , Olbia naar Palermo
Vertrek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlKD7Xnz50tx49MD6Ive9vFf508=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/I1tET9XrJAhyyoTTz4d90AyQ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76IUQ4YJ0urngqgwp47aegLRiPE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pSB7i6bUlHZiT33eS0JfCK3P.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2goc07ar4NiI43Ru3tbQoYd7Hqk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OLJRR1G4UnO7HpFNb5AsbyyD.png?f=fotoalbum_tile

Aankomst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfN1w3fbP3csLgvEO1TdbIyvUEU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CvuNgT4Ux4xP7E01eAcG4LJH.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LcR9_isV1QmAWRTmqFdH951DTvo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/sBjpWl7XHu4xZYMmcrKgURw5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fow2q4sR3aCN8rhQZfftATFx7gk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/D2F4eV3DG5qUb7bM528bhUZy.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Laatst online: 16-09 20:06
Ook even door mijn screenshot map heen gegaan :)

PMDG Trijet. EHAM ILS27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPBMq81dNu92kvPUxPVrOnhuRqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRZnjE2ApLamKu2t1oFSkUkj.jpg?f=fotoalbum_large

Somewhere in Australie tijdens de WT
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/024WRmzLrIW9KVwfOzMIg1BD09Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vplP2MWvqxy4scXXEc51P2jK.jpg?f=fotoalbum_large

Ergens outbound Dubai naar het zuiden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpHiNKKCdQkgnBeCvz9whcaO0JA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/byRiZJFRCkLAcBYdEryy66Mp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cq2WW3x5J1pncPDp1CchSFXSLeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ujr13zxp2lucQazmPgtCfAhp.jpg?f=fotoalbum_large

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:59

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:25:
[...]

altijd met een world update

Heb Malta en florance gepakt. stonden nog op me lijst van graag hebben _/-\o_

Dus ik ben nu ook eigenaar van die twee velden ... lijkt monopolie wel :+
Florence ging ik ook kopen. Dat is een knappe airport van Gaya.
Wat vind je van Malta ? Ik was ook geintresseerd, maar weining reviews over te vinden. Het stoort me ook dat de runway niet op de echte lijkt. De echte heeft een smalle zwarte strook en heel bleke ernaast over de hele lengte.
Ik zie dat totaal niet terug in de Justsim versie en dat stoort me nogal :-(

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk met 2 á 3 dagen. Ze hebben nu een release build die getest gaat worden. Als daar niks bijzonders meer uit komt kan die in de verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
TheFlyingFabio gaat de Release Candidate, die vannacht uitgekomen is, testen.
Je kunt hem vandaag volgen op twitch vanaf 1200Z (1400hr onze tijd) met mischien wat meer info over de laatste bug fixes en release.
Ben inmiddels een groot fan geworden van hem. Hij is soms wat langdraadig maar de diepgang is werkelijk uitstekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Predator schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 07:43:
[...]

Florence ging ik ook kopen. Dat is een knappe airport van Gaya.
Wat vind je van Malta ? Ik was ook geintresseerd, maar weining reviews over te vinden. Het stoort me ook dat de runway niet op de echte lijkt. De echte heeft een smalle zwarte strook en heel bleke ernaast over de hele lengte.
Ik zie dat totaal niet terug in de Justsim versie en dat stoort me nogal :-(
ja ik ben er in het echt nooit geweest dus kan niet oordelen ..

maar heb hem gekocht omdat het een bekende vakantie bestemming is.
net zo als de Canarische eilanden die wil ik ook wel allemaal hebben :-)
leuk hoppen ook met ene otter daar
middellandse zee gaat nu aardig vol raken

Maar datje aan dat soort dingen ergert begrijp ik wel
dat heb ik ook met mijn huis toen MSFS net uit kwam ..
dat klopte ook niet
nou was het niet zo erg geweest als je er niet elke keer over heen vliegt , maar dat doe je dus wel , aanvliegroute EHRD

daar kan je aan irriteren

Maar ik heb het even opgezocht maar denk dat ze de oudere versie van malta gepakt hebben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxGZZ3oIlIaeERDT3PxJhJmdFPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWhXZDR1Iwrja5E6L9XdMWpm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfLf1XKnHnj0MK9maoo2DNdGH-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D7ZIC9Sga0cf9DZUonpnvSCU.jpg?f=fotoalbum_large

Dan klopt het aardig
De nieuwe versie dan is het totaal niet meer het zelfde Maar volgens mij is dat in 2009 of zo veranderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hsNED33A-_S-laGY1rvGBzu_UFk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jcgy95KwmtTla65h56IyCUGa.jpg?f=user_large

Misschien iemand die zin heb om een mailtje naar just sim te sturen om te vragen om een V2 versie van Malta ( want veel dingen komen nu in eens uit als V2 in FS ) :+

[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 19-05-2022 10:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit weekend nog komt de Velocity XL uit voor MSFS

Intro:
The Velocity XL is a high-performance, single-engine aircraft with composite construction. This means the plane can fly fast, far and high, giving it a performance edge over many turboprop aircraft. Its unique, futuristic design debuted in 1986 and has proven popular since with over 1000 produced.
Performance:
Cruise speed: 240 mph (380 km/h, 210 kn) normal at 75% power
Stall speed: 75 mph (121 km/h, 65 kn)
Range: 1,150 mi (1,850 km, 1,000 nmi) at 65% power
g limits: +9/-7
Take-off run: 1,300 ft (396 m)
Landing run: 1,500 ft (457 m)
Features:
Model

Accurately modelled Velocity TXL-RG, inside and out, created from hundreds of reference photos from Velocity aircraft builders
100% MSFS native animation code for the smoothest animations and cockpit interactions using either legacy or new cockpit interaction modes
4096×4096 (4K) textures are used to produce the highest possible texture clarity
PBR (Physically Based Rendering) materials with real-time environment reflections for superb quality and realism
Detailed normal mapping for leather, fabric, plastic, stitches, scratches, carpet, tooling marks, and even embroidered logos, resulting in a texture resolution of 10,000 pixels per square inch (90.0kB)
Extensive use of new MSFS decal system for nearly vector-graphic quality of labels, arrows and exterior detail features
Ground services support (marshaller and fuel truck)
Full support for MSFS visual icing effects

Cockpit

Fully featured IFR-capable panel with dual G3X Touch (Working Title G3X freeware mod recommended), GTN 750 (requires freeware PMS-50 GTN 750 mod), and GFC500 autopilot controller, all with cross-fill, and synchronised autopilot controls
Every knob, switch and button is interactable and implemented, along with its respective electrical circuit
Lighted standby instruments for worst case scenario failures
Hideable side-sticks
Placarded reference speeds for easy reference while learning the aircraft
Developed using the latest MSFS standards, including intuitive and easy-to-use controls for rotary knobs, multi-position switches and levers

Systems
Experience the power of one of the world’s fastest, highest flying, piston-driven light aircraft. From the beginning, Black Square’s Velocity XL was designed to deliver the raw excitement of operating a home-built, four-seat aircraft in the flight levels, travelling at over half the speed of sound. Enjoy features such as:

Twin, turbo-normalised engine with exhaust vibration and tailpipes that glow accurately with turbine inlet temperature
Fully realised electrical system with every circuit breaker functioning
Challenging push-prop engine temperature management monitored via custom G3X engine instrumentation
Unique ‘two green’ retractable landing gear system, fully implemented gear warning and electric hydraulic system, with back-up gear release valve logic
Hear the ambient noise difference the inflatable door seal system makes to the comfort of your cruise, with door ajar warning
Dimmable interior lighting with backlit panels, standby instrument lighting, glareshield glow, and cozy cabin dome lighting
Unusual fuel management system with combining header tank logic
Working ELT and Hobbs meter to track your flying hours

Sounds
The Velocity XL features a MSFS-native (Wwise) 3D sound package taking full advantage of the new capabilities. Based on the default MSFS Extra 330, the Velocity XL’s sound set includes added sounds and custom code to create a fully featured soundscape inside and out to give the feel of the real aircraft’s power and construction.

Rich audio for every switch, button, lever and electrical system
Detailed physics-based effects on engine and wind noise
Accurately positioned 3D sound sources (best enjoyed in VR!)
Crash and scraping effects for composite airframe
Authentic retractable gear sounds and whistle

Flight dynamics
The Velocity XL features realistic and accurate flight dynamics, designed to work with MSFS’s new aerodynamics simulation. The aerodynamics take advantage of new canard aerodynamics options that have only recently become available in MSFS. Users can expect the docile stall and spin-resistant characteristics of real canard aircraft with this add-on.

Liveries
The Velocity XL comes with six paint schemes based on real-world aircraft:

N285VL (USA)
N467AK (USA)
N516K (USA)
N750C (USA)
N7075J (USA)
G-IRTI (UK)

All textures are 4096×4096 (4K) resolution with MSFS native PBR (Physically Based Rendering) properties across nine channels of surface detail information, resulting in a whopping 1,600 pixels (14.4kB) per square inch on the interior model.

A blank (plain white paint scheme) is included for users to easily create their own paint schemes. ‘Experimental’ placards on the cabin doors, required by real-world laws, can be easily removed in a separate texture if the user prefers that for aesthetics.
Screenshots :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6eorp7LDAAcPtxJme6SbgfT_z8o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sKQp9uW7eKoosWJB252uzRWy.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZujP9tln3BKqGiELIO26V9wqoY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uP6TjlWREeVpc1wXZGGnGUYu.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyRVmnPRB7cxFEZNIY8rAWtCAro=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hJs6yZkbw5i6qpY59Qdo7wQa.jpg?f=user_large

te koop (binnenkort)
https://www.justflight.com/product/black-square-velocity-xl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Een hoop info over de Fenix 320 is vannacht op discord door Aamir gepost, met o.a. wat info over wat voor issues er nog in de release candidate zitten (heel netjes van ze om van te voren aan te geven welke zwakke punten er in hun product zitten, zodat je dat in overweging kan nemen voor aanschaf). Lang verhaal hieronder kort, er is nog geen release date, maar die zit er wel aan te komen. Ben reuze benieuwd!
Aamir — Today at 2:44 AM
Hey @everyone. I hope I'm not jinxing anything, but I believe we may have just built our final release candidate - which means it's time to talk about a few things and I'm sorry but this'll be a long one!

Lets start by getting this out the way: release schedule. We're going to let this RC build sail the high seas of our notoriously meddlesome testers for a little while, just to be confident we're not about to ruin a few thousand people's day. We expect this process to take a day or two depending on what shows up. As much as I'd love to hold onto our little A320 until every single aspect is perfect in our eyes, the reality is you have to draw a line under it at some point and throw it out of the nest. This has been an absolute labour of love, all-nighters and passion to create a flight simulation experience we want - and hopefully you do too.

This being our first product launch, and not one that looks likely to fly under the radar if we make a mess of it, we're doing our best to prepare all aspects of the product purchase/install/user experience etc. We WILL invariably get something wrong - hopefully small, but just know we're putting our all into this and anything that comes up will be resolved as quickly as possible. With that said, if potential day 1 issues are not your jam by all means steer clear for a while - there are no badges handed out for purchasing the moment it's available; we'd rather every customer was a happy one. Sit back, watch some videos, read the reviews from those you trust, see whether it's right for your simming needs (I know some of our devs spend far too long in the BAe 146...).

I'm going to do something a bit unusual here and talk about some of the weaknesses of our unreleased product. Stuff I would want to know before purchasing. There's two big ones I'd like to address: engines and DUs. Engines are a fun one, MSFS gives us a single point of tuning for fuel-flow - either it puts out some Saturn V flow figures in climb at low altitude, or it sips fuel in the cruise - there's just no winning. We've fretted over it as best we can, and we're seeing about a 6% margin to the real numbers, balancing all aspects of flight and then rounding up on the slightly more efficient side so you land with a few gallons more than you need, not a few less...! Ultimately we think the best way forward is a fully custom engine model. We actually already started poking in this route with start-up/shut-down, EGT, spool times etc - but to go much further and do it properly requires some SERIOUS work, and might not prove fruitful for some time. Given we're so close to the numbers already, holding back for an undefined period of time (at least a few months) doesn't seem worth it. Quite frankly, to the average eye nothing will appear amiss, but you guys are far from average aren't you? Once post-launch clean-up calms down, we'll get cracking on a fully 'Fenix' engine solution. We'll also take a closer look at the displays. We're not entirely happy with them either, despite how minor and cosmetic the issues are (shape scaling, text positioning etc). But again, we want to tackle it properly rather than with ducktape and prayers. If you're not really sure what I'm talking about at this point on either of these items, it gives you an idea of how relatively minor they are in the scale of things. But transparency counts for a lot in this community, so I'd rather talk about it at the risk of scaring some people than ignore it.

Not only will we be working on the aforementioned, but hundreds of other bits that caught our eye during development that couldn't be justified within the product scope...at that time. For us, the excitement of release is closing this chapter of development, and starting a whole new one. Everyday the list of "OOOOH LETS DO THIS" grows. Anyway, less talk more show on that front, we're excited.
Now there's been lots of talk about how we run our systems external to the sim, which we do, however we also use the same system as FSUIPC and Aerosoft's VGDS to automatically handle that side of things for you. Provided MSFS runs exe.xml (which it has been struggling to do on occasion since SU9 - Asobo are aware but we're not holding release when it's working for the majority) you can simply load MSFS and select our A320 like any other, go fly and apart from a moment after load where the internal and external systems perform a momentary handshake, it's like any other aircraft. If MSFS decides not to use it's own exe.xml, just open the Fenix App at any point before or after loading the sim and it'll handle the rest - nothing else required. The advantages to this method are plenty, such as allowing you to select which piece of hardware to render the displays on to ease a performance bottleneck specific to the system it's running on. We don't deal with serial numbers, 2FA, emails with verification links etc: just download the installer and login with your account details you used to purchase the product. So long as you don't completely uninstall Fenix, you shouldn't be prompted to login or do anything else outside MSFS again. There's two things to keep in mind about this system:

1. it requires an internet connection on login, but will happily function offline as long as the Fenix App is open.

2. To keep it this simple, we do tie each license to one machine at this time, but as soon as our colleagues in Ukraine are back up and running we'll be expanding this out to 3 machines and generally improving the process. For what it's worth, you can swap install PCs as many times as you like, just ping support and they'll reset it immediately, no questions asked.

Lastly, we'll try to give as much warning as we can when we have a release date & time. We're feeling confident about our infrastructure but I'm not promising any steak dinners.

-Aamir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
cracking cloud schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:12:
[...]

Waarschijnlijk met 2 á 3 dagen. Ze hebben nu een release build die getest gaat worden. Als daar niks bijzonders meer uit komt kan die in de verkoop
Ging om de prijs die op de homepage stond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:37:
[...]

Altijd leuk die onwetende lui :*)

Mijn Ma ooit eens naar Malta ..... in de lucht raakt ze in paniek want ze was bang dat ze boven zee zou verdwalen en geen brandstof meer zouden hebben (was in de jaren 70 dacht ik ) , want hij kan toch nooit zien waar dat eilandje ligt van deze hoogt , ze heeft nog geprobeerd met de boot terug te gaan .. maar niet gelukt , die heeft ook echt alles wat te maken heb met vliegen en rijden angsten ...
varen heeft ze totaal geen moeite :9

Had ze al gewaarschuwd dat ze niet moet drinken want die kan daar echt niet tegen , die is door de wijn al een keer zeeziek geworden op een waterfiets :+
Terwijl een vliegtuig écht veiliger is dan een boot. In een vliegtuig weet je 100% zeker dat je weer beneden komt, bij een boot weet je nóóit zeker of je de overkant wel haalt!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:34:
[...]

Terwijl een vliegtuig écht veiliger is dan een boot. In een vliegtuig weet je 100% zeker dat je weer beneden komt, bij een boot weet je nóóit zeker of je de overkant wel haalt!
Ja dat weet ik maar vertel dat is aan iemand die dus angsten heeft..

en het is voor een vliegtuig ook makkelijker om naar beneden te gaan dan voor een boot weer boven te komen :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fenix 1. it requires an internet connection on login, but will happily function offline as long as the Fenix App is open.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdTul_kpaYOf9E9DLeF9rBV-lE0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4QzB27G8t5RL3sd0PEp64nXt.jpg?f=user_large

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ravw schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:11:
[...]

Ja dat weet ik maar vertel dat is aan iemand die dus angsten heeft..

en het is voor een vliegtuig ook makkelijker om naar beneden te gaan dan voor een boot weer boven te komen :9~
Aan de andere kant zijn er meer vliegtuigen op de bodem van de oceaan, dan onderzeeërs in de lucht...

Ontopic, iemand nog de kans gehad om het noodweer van vandaag virtueel te navigeren? Zelf helaas aan het werk, misschien vanavond vanuit Duitsland er doorheen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magic schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:51:
[...]

Aan de andere kant zijn er meer vliegtuigen op de bodem van de oceaan, dan onderzeeërs in de lucht...

Ontopic, iemand nog de kans gehad om het noodweer van vandaag virtueel te navigeren? Zelf helaas aan het werk, misschien vanavond vanuit Duitsland er doorheen.
morgen verwachten ze tornado's :9 dus dan lijkt me het leuker om eens te gaan vliegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ravw schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:52:
[...]

morgen verwachten ze tornado's :9 dus dan lijkt me het leuker om eens te gaan vliegen :D
ooh, morgen hoef ik maar een half dagje te werken, gelukkig zelf in te vullen welke helft, het weerbericht morgen dan maar eens kijken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Magic schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:54:
[...]

ooh, morgen hoef ik maar een half dagje te werken, gelukkig zelf in te vullen welke helft, het weerbericht morgen dan maar eens kijken :P
https://www.nu.nl/binnenl...eine-kans-op-tornado.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Kan je trouwens ook deze avond nog het weer van vanmiddag inladen/gebruiken? Of is die data dan niet correct en te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Paulus07 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:56:
Kan je trouwens ook deze avond nog het weer van vanmiddag inladen/gebruiken? Of is die data dan niet correct en te gebruiken?
Helaas niet, dat is iets wat ook al lang op mijn wensenlijstje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 15:56:
dit kon met FSX wel maar met msfs weet ik het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand of er een custom scenery van Napels airport is? gratis of betaald, maakt niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:24:
Weet iemand of er een custom scenery van Napels airport is? gratis of betaald, maakt niet uit.
payware wel te krijgen maar daar wil je echt geen airport van kopen die makers ...(wel GA veld)
:-(

FSXCENERY
https://secure.simmarket....icipal-airport-msfs.phtml

Freeware: LIRN
https://www.msfsaddon.com...naples-international.html

en nog een maar weet niet of die al af is
https://forums.flightsimu...naples-capodichino/411995

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 19-05-2022 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Ik heb gezocht... en niet gevonden...

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:44:
[...]

payware wel te krijgen maar daar wil je echt geen airport van kopen die makers ...(wel GA veld)
:-(

FSXCENERY
https://secure.simmarket....icipal-airport-msfs.phtml

Freeware: LIRN
https://www.msfsaddon.com...naples-international.html

en nog een maar weet niet of die al af is
https://forums.flightsimu...naples-capodichino/411995
Die laatste ziet er wel heel goed uit, jammer dat er al ruim een jaar geen voortgang meer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Vanavond om 10 uur komt de fenix a320 uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
2100Z is 11 uur toch?

2000Z stond er, dus 10 uur idd :) Dit is vet nieuws. Kijk hoe de sim veranderd is in minder dan 1 maand.

[ Voor 76% gewijzigd door cracking cloud op 19-05-2022 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grimethel
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urC1HWsXTLiwCpyyP-mJ7Qfrvfg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Ekr8wjMUZXnwWw3fXBmlg4s.png?f=fotoalbum_large

Eindelijk! Nog een klein uurtje en dan moet die beschikbaar zijn.

Laat ik alleen net nog een nachtdienst hebben. Maar hopelijk zijn morgenmiddag als ik wakker wordt de server afgekoeld en kan ik er snel de lucht mee in.

Ik denk dat dit de druppel is voor mij op P3D definitief te gaan verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Het is 2000Z

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
10 uur Europa zomertijd, dus nog geen Fenix. Alhoewel je zo te zien een uurtje eerder voor £ 9,999,999.99 GBP al aan de slag kan :+

[ Voor 26% gewijzigd door Saybia op 19-05-2022 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimethel
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:48
Saybia schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:01:
[...]

10 uur Europa zomertijd, dus nog geen Fenix. Alhoewel je zo te zien een uurtje eerder voor £ 9,999,999.99 GBP al aan de slag kan :+
Een paar jaar geleden was er iemand die per ongeluk bij een release een pmdg update meteen gekocht voor $999,999.99. En kennelijk had de bank/paypal geen moeite om dat te accepteren als normale betaling.
Koste wat moeite om het geld terug te geven omdat paypal daar ook een gedeelte van wilde voor transactie fee :+

Ik wacht nog wel tot morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen paypal betalingen mogelijk dus voor mij gaat het feest niet door
Geen fenix voor mij eventjes tot paypal er is
dus wachten tot ze iets uitgeven waar ik wel kunt betalen
grimethel schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:08:
[...]

Een paar jaar geleden was er iemand die per ongeluk bij een release een pmdg update meteen gekocht voor $999,999.99. En kennelijk had de bank/paypal geen moeite om dat te accepteren als normale betaling.
Koste wat moeite om het geld terug te geven omdat paypal daar ook een gedeelte van wilde voor transactie fee :+
dan moet die het wel op zijn rekening hebben staan :o
of misschien een zakelijke rekening LOL

[ Voor 88% gewijzigd door ravw op 19-05-2022 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 14:02
Wat hebben ze met het menu gedaan? GPU in game 37% en in het menu 95%....

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:10:
Geen paypal betalingen mogelijk dus voor mij gaat het feest niet door
Geen fenix voor mij eventjes tot paypal er is
dus wachten tot ze iets uitgeven waar ik wel kunt betalen

[...]

dan moet die het wel op zijn rekening hebben staan :o
of misschien een zakelijke rekening LOL
Paar dagen wachten, dan hebben ze ook paypal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
grimethel schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:08:
[...]

Ik wacht nog wel tot morgen :)
Hahaha maar hoe dan? Je kijkt toch even of het bedrag klopt. En dat het dan ook nog geaccepteerd wordt zonder check. Wat een waanzin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:15:
[...]

Paar dagen wachten, dan hebben ze ook paypal
ja weet het maar wel jammer , had er wel naar uitgekeken om te gaan vliegen met deze bus
Maar ja het is niet anders
dus nog even een paar dagen geduld

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 19-05-2022 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:20:
[...]

ja weet het maar wel jammer , had er wel naar uitgekeken om te gaan vliegen met deze bus
anders join je Wehodo en mij op discord...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Saybia schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:19:
[...]

Hahaha maar hoe dan? Je kijkt toch even of het bedrag klopt. En dat het dan ook nog geaccepteerd wordt zonder check. Wat een waanzin 8)7
je moet eens weten hoe veel mensen in de winkel niet het bedrag controleren als ze hun pin indrukken
ook met online aankopen hoor , 50% korting voor een dag , 2 dagen later gaan ze het kopen is die dus 50% duurder en dan boos worden , was toch de helft , ja met die korting van 1 dag :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:21:
[...]

anders join je Wehodo en mij op discord...
nee komt wel ;)
de servers liggen er toch snel weer er uit ... LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:46
Marketplace offline....?
Ik dacht nog even de laatste WU te installeren voor een leuk Fenix vluchtje....

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
weststar schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:41:
Marketplace offline....?
Ik dacht nog even de laatste WU te installeren voor een leuk Fenix vluchtje....
Bij mij is de marketplace gewoon beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Im so excited ...

Gekocht :)

[ Voor 29% gewijzigd door WeHoDo op 19-05-2022 22:01 ]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij wordt nu gedownload ... 1.4GB

[ Voor 10% gewijzigd door cracking cloud op 19-05-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDhb-0D5C3iU6sIUsibi4k_Rvd8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qtLg51HDR8Jh1lyynlquZUnz.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
De A320 is binnen. Download ging zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

impressive site infrastructuur die ze opgezet hebben, initiele installer download ging maximaal 600mbit op mijn 600mbit lijn, en de liveries komen ook ook met vrijwel maximale snelheid binnen. Enige dat nu nog niet werkt is het linken aan discord, maar dat is een bekend issue ondertussen en word aan gewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weststar
Hebbes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJiL1V1VYkGkELiw2UZ2AAJIE2k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wnUlCJ8kh3czImF0XBoNrPLY.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:24:
Enige dat nu nog niet werkt is het linken aan discord, maar dat is een bekend issue ondertussen en word aan gewerkt.
dat is toch geen verplichting hoop ik , en waarom zou je dat linken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
voor support, maar dat kan ook via mail

[ Voor 52% gewijzigd door cracking cloud op 19-05-2022 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:28:
voor support, maar dat kan ook via mail
oke gelukkig
lol dacht dadelijk verplicht ....
word wel steeds gekken met al die dingen ....

even een addon installeren .. en gebruiken

Website makers , inloggen
Installeren ------ code intypen .
Discord aanmelden ...
O wacht VR moet ook nog ... Facebook aanmelden ..

zijn we er nu .................. :| :X
Kan ik nu eindelijk vliegen , Xbox / Steam aanmelden
Ja nu kan ik vliegen ......
ingame o wacht Simbrief ook nog ,,,,,,,,,, navigraph en dan nu ook nog eens Fenix aanmelden >:)

:X

komt er een boos de kamer in vliegen .... met wie zit jij je chatten :(
nee ik heb alleen even een addon installeert en ga het nu gebruiken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

ravw schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:26:
[...]

dat is toch geen verplichting hoop ik , en waarom zou je dat linken ?
dat is niet verplicht, maar geeft je in hun discord server de "customer" rol waarmee je ook recht krijg om bijvoorbeeld support kanalen te gebruiken. Niet noodzakelijk voor het gebruiken dus. De overige accounts, kan je ook buiten de sim invoeren, zoals Hoppie ACARS code en simbrief user id. Dat hoeft dus niet in game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is dat nu weer :o

Ik zag het al vaker voor bij komen tijdens de uitleg, maar wat het is , lijk me iets om online te vliegen :X
Word geloof ik te oud voor deze dingen :o

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 19-05-2022 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

ravw schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:42:
[...]

Wat is dat nu weer :o

Ik zag het al vaker voor bij komen tijdens de uitleg, maar wat het is , lijk me iets om online te vliegen :X
Word geloof ik te oud voor deze dingen :o
http://www.hoppie.nl/acars/ :D de FBW heeft er ook support voor ingebouwd overigens, en legt op deze pagina uit hoe het werkt en hoe het in de FBW te configureren. https://docs.flybywiresim...nx/feature-guides/hoppie/ ik heb het zelf nog niet gebruikt, maar wellicht in de toekomst

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aaaaaf, fijn dat de Fenix uit is! Al moet ik wel een paar dagen wachten totdat PayPal beschikbaar is. Maar goed, kan ik mijn kennis van de bus nóg verder verdiepen voordat ik achter.. eh naast de sidestick kruip. 320 Sim Pilot heeft een lekker lange vlucht online gezet, daar valt vast veel van te leren. Wel een beetje jammer, maar goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
phoe, zwaar voor de fps is die Fenix...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rt_h5pS3RR4j2Z5wY1H2p25Blk4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lSLk2XjHGTm2iAZ2nEcaDBYJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:47:
Aaaaaf, fijn dat de Fenix uit is! Al moet ik wel een paar dagen wachten totdat PayPal beschikbaar is.
Hoop dat ze er snel mee komen en dat ze het ook even kenbaar maken dat Paypal er is ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Van het Asobo en MS front

Hello everyone,

Based on feedback received, a reduction on vegetation has been made to a more realistic representation of trees size in all Italy photogrammetry cities impacted by the issue.

This is a server-side fix and doesn’t require any download.

Thank you,

The MSFS team

https://forums.flightsimu...tation-size-in-wu9/519120

Het is maar dat we het weten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

ah fijn, mijn sim heeft besloten dat mijn settings voor realism en assistance niet goed genoeg waren, en heeft alles op standje "Volocopter" gezet voor me.. dat is de enige stand die er nog is, de overige die er waren zijn gone.. eens uitzoeken hoe ik dit nou weer fix :D
Pagina: 1 ... 262 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc