wel eens gebruikt... maar laatste tijd vlieg ik er niet zoveel meer meecracking cloud schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:49:
@Dirtyrockers Dan moet die het ieder geval goed genoeg doen. Gebruik je ook OculusTrayTool?
@Online JJ Die Varjo ziet er wel supervet uit. Maar die prijs inderdaad...
@Online JJ Varjo Aero is fantastisch met MSFS2020. Ik heb lang een Valve Index gebruikt en toen gedacht te willen upgraden naar de Reverb G2. Dat vond ik meer een side-grade. Het midden van de afbeelding was (in mijn beleving toen) super scherp, maar de rest wazig. Eenmaal de Varjo Aero opgehad, dan is zelfs het midden van de Reverb G2 niet scherp meer. Echt een game changer in VR.
Moet de verversingssnelheid van de glass cockpit sinds SU9 op 'low' zetten om nog een redelijk aantal FPS te halen. Had hem altijd op 'high' staan, maar na een uur of 2 vliegen zakt de FPS dan naar iets van 6.
Core i9-10850K (max cpu usage van FS2020 14%)
64Gb intern (waarvan max 9Gb in gebruik door FS2020)
3090 kaart (waarvan max 4Gb in gebruik is door FS2020)
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik hoor van meer mensen met een zwaar systeem dat hun performance slecht is terwijl ik hier op mijn 2060S prima frames haal. Dat inkakken van fps op lange vluchten had ik een paar maanden geleden ook, maar afgelopen week heb ik een vlucht van 12 uur gedaan (in SU9 beta) en dat ging wel goed. Al moet ik wel zeggen dat ik sinds kort ook de fps limiteer op 35 in nvidia control panel. Geen idee of dat ermee te maken heeft.
Zal er eens mee experimenteren. Bedankt.
Als je dit zo ziet , wat ik dus ook ervaartalexbl69 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:05:
is het gewoon schandalig dat ze NA het toevoegen van de Xbox
gewoon je ram maar voor aan kwart gebruiken
Maar je FPS indammen gaat ook ten koste van je laad tijden ..cracking cloud schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:25:
Ik hoor van meer mensen met een zwaar systeem dat hun performance slecht is terwijl ik hier op mijn 2060S prima frames haal. Dat inkakken van fps op lange vluchten had ik een paar maanden geleden ook, maar afgelopen week heb ik een vlucht van 12 uur gedaan (in SU9 beta) en dat ging wel goed. Al moet ik wel zeggen dat ik sinds kort ook de fps limiteer op 35 in nvidia control panel. Geen idee of dat ermee te maken heeft.
[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 01-05-2022 18:10 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Inderdaad, het is schandalig hoe ze met de PC resources omgaan.ravw schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:55:
[...]
Als je dit zo ziet , wat ik dus ook ervaart
is het gewoon schandalig dat ze NA het toevoegen van de Xbox
gewoon je ram maar voor aan kwart gebruiken
[...]
MSFS2020 is een XBox game. De PC doen ze er een beetje bij voor wat old schoolers. Daar lijkt het tenminste steeds meer op.
Ik kijk eerlijk gezegd steeds meer uit naar de release van X-Plane 12. De trailers op Youtube zien er veelbelovend uit. Ik ben benieuwd naar vergelijkende reviews later met MSFS2020.
C337 II Skymaster.Online JJ schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 12:44:
Heeft iemand nog tips voor een snel GA vliegtuig? Ik vlieg uitsluitend in VR en dat is met GA het leukst, maar de meeste zijn zo traag. Ik heb gister de Vertigo ontdekt en dat is leuk vliegen, maar dat is geen echt (denk ik) vliegtuig.
https://flightsim.to/file/13052/vertigo-turbo-prop-racer
Anders de FG-1U Corsair, alleen met dit kreng heb je een leercurve.
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Het was goed maar toen de XBOX er bij kwamCR2032 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:34:
[...]
Inderdaad, het is schandalig hoe ze met de PC resources omgaan.
MSFS2020 is een XBox game. De PC doen ze er een beetje bij voor wat old schoolers. Daar lijkt het tenminste steeds meer op.
Ik kijk eerlijk gezegd steeds meer uit naar de release van X-Plane 12. De trailers op Youtube zien er veelbelovend uit. Ik ben benieuwd naar vergelijkende reviews later met MSFS2020.
Maar je merk het ook aan MP ... er komen nu veel minder dingen uit dan toen voor de XBOX tijd .. ze willen eerste nu inlopen dat de Xbox gelijk loopt met de pc , wat betreft Ingame store
Ik snap dit markt technische gezien wel .. maar ze vergeten wel dat FS een harde kern heb die deze serie vanaf het begin in leven houd
Maar je ziet het ook terug inde addon makers
Daar hoor je nu ook steeds meer klachten
met de SU zie je dat de laatste keren veel XBOX dingen hersteld word , of aan gepast word .. maar de klachten van de PC gebruiker en addon makers blijven tegen dingen aanlopen die steeds of niet opgelost zijn of alleen maar door een kleine ( niets zeggende) fix word aangepast ... ja maar wat en hoe daar blijven ze stil bij
Addon makers willen wel graag weten hoe of wat ......Maar nee dat zoeken ze zelf maar uit
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
En er is trouwens weer een nieuwe iets aan de gang voor de mensen die het nog niet weten
ORBX is nu bezig met Burbank V2 ...
omdat er veel klachten waren
https://www.fsvisions.nl/...-airport-v2-aangekondigd/
https://orbxdirect.com/coming-soon
maar de bestaande gebruikers mogen hem dus straks weer kopen voor 50% korting
En dit is al de 2de die het op deze manier gaat aanpakken.
Waarom niet updaten voor de mensen die hem al hebben
en de mensen die hem nog moeten kopen, de prijs hoger leggen
Nog even kan je straks voor elke update gaan betalen
ORBX is nu bezig met Burbank V2 ...
omdat er veel klachten waren
https://www.fsvisions.nl/...-airport-v2-aangekondigd/
https://orbxdirect.com/coming-soon
Waarom niet updaten voor de mensen die hem al hebben
en de mensen die hem nog moeten kopen, de prijs hoger leggen
Nog even kan je straks voor elke update gaan betalen
Be-la-che-lijk. Blij dat ik niets meer nodig heb van Orbx.ravw schreef op zondag 1 mei 2022 @ 18:57:
Is er al bekend wanneer de147 naar MP komt of blijft het een Justflight only addon?
Ik neem aan dat je de Bae146 bedoelt ?Trin1ty schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:27:
Is er al bekend wanneer de147 naar MP komt of blijft het een Justflight only addon?
Die komt wel naar de MP (geen Xbox), maar dat zal nog wel een maandje duren.
Maar ik heb em gewoon bij JF gekocht. Ze zijn wmb de nummer 1 dev en hun installers zijn ook heel simpel. Je hoeft niets te deleten, dat doet de installer voor jou. Dus updaten is pijnloos.
Klopt en updates zijn sneller. maar klopt het dat er geen flighttutorial in zit wat e wel beloven?
Hier FS2020 inmiddels al een tijdje niet aangeraakt. In het begin veel op de tv gedaan, toen over naar de Quest 2. Daar begon ik me op enig moment toch wel te storen aan de gebrekkige grafische kwaliteit en sindsdien niet meer opgestart.
Nu op vakantie, even gezocht op lokale vliegvelden. En zodoende van de week voor het eerst in het echt in een klein vliegtuig (Piper PA-28) meegevlogen. Wat is dat mooi zeg, de reflectie van de zon op water deed me meteen denken aan FS2020. Maar de turbulentie, wat is dat merkbaar in zo'n klein ding zeg! Prachtig zonnig weer maar die kist ging alle kanten op. Maar toch prachtig om eens gedaan te hebben, absolute aanrader. En dankzij FS2020 toch wel het gevoel hebben dat ik de landing zelf wel zou kunnen zonder te crashen
...
Na de vakantie dan toch FS2020 maar weer eens opstarten en de IRL vlucht maar eens virtueel nadoen met dan natuurlijk ook dit toestel.
Heb in het componenten aankoopadvies forum een vraagstuk gepost, hoop dat iemand hier vandaan hier wellicht een goed advies op heeft.
Upgrade voor VR
Nu op vakantie, even gezocht op lokale vliegvelden. En zodoende van de week voor het eerst in het echt in een klein vliegtuig (Piper PA-28) meegevlogen. Wat is dat mooi zeg, de reflectie van de zon op water deed me meteen denken aan FS2020. Maar de turbulentie, wat is dat merkbaar in zo'n klein ding zeg! Prachtig zonnig weer maar die kist ging alle kanten op. Maar toch prachtig om eens gedaan te hebben, absolute aanrader. En dankzij FS2020 toch wel het gevoel hebben dat ik de landing zelf wel zou kunnen zonder te crashen
Na de vakantie dan toch FS2020 maar weer eens opstarten en de IRL vlucht maar eens virtueel nadoen met dan natuurlijk ook dit toestel.
Heb in het componenten aankoopadvies forum een vraagstuk gepost, hoop dat iemand hier vandaan hier wellicht een goed advies op heeft.
Upgrade voor VR
Zouden er echt simmers zijn die 19 uur lang achter de pc gaan zitten voor zo'n vlucht?CR2032 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:29:
Nu nog een FBW A350-1000.
https://www.telegraaf.nl/...irecte-vluchten-aanbieden

Heb laatst wel een vlucht van 12 uur gedaan maar heb het grootste deel geslapen. 19 uur naar het scherm staren is wel erg lang
CTRL met Numpad +/-cracking cloud schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:21:
Heb laatst wel een vlucht van 12 uur gedaan maar heb het grootste deel geslapen. 19 uur naar het scherm staren is wel erg lang

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
je zou ze de kost moeten geven ...( met de boodschappen prijzen van nu , niet aan te raden)upclocker schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:55:
[...]
Zouden er echt simmers zijn die 19 uur lang achter de pc gaan zitten voor zo'n vlucht?
maar dat kan wel een veel meer zijn dan je denkt
Niet van mij , maar ze zijn er wel die er echt nog langer er in zitten
:strip_exif()/f/image/RsLFoZEbU6br1R0skGRokcew.jpg?f=fotoalbum_large)
Hebben ze dat beloofd ? Wat versta je onder tutorial ?Trin1ty schreef op maandag 2 mei 2022 @ 10:49:
Klopt en updates zijn sneller. maar klopt het dat er geen flighttutorial in zit wat e wel beloven?
Er staat op de JF site gewoon tutorial in de PDF, dat is wellicht een vlucht of zo, en de video's.
Er zijn enkel video's, maar ik denk dat ze er nog een paar gaan maken.
De PDF is iig wel uitgebreid, maar wel erg saai om te lezen.
Ik heb gewoon de 3 video's bekeken en ben gaan vliegen met de checklist.
Dan lukt het wel
Alleen die TWS moet ik nog es in detail bekijken.
Die gebruik ik nog niet.
BTW: t'is wel veel knopjes duwen, meer dan in de CRJ
Je bent wel even bezig met de startup. Ik vind dat niet erg, integendeel.
Startup is leuker dan rechtdoor vliegen.
Voor de interactieve checklist werkt het "oogje" ook niet voor elk item.
Maar na een paar keer weet je wel waar alles zit. Dan is de checklist gewoon voor de volgorde, en om niets te vergeten. Want zoals gezegd, er zijn nogal wat systemen om te regelen.
[ Voor 24% gewijzigd door Predator op 02-05-2022 17:06 ]
Je moet er wel mee oppassen. Sommige vliegtuigen kunnen raar doen met de acceleratie aan.
Autopilot issue. Als je dan even weg bent gaan eten, kan je een onaangenaam schermpje voor je neus krijgen als je terug bent.
Ik gebruik het soms wel, maar op lange rechte stukken en ik blijf erbij.
2x en 4x zijn wel redelijk safe, hoger heb ik al rare issues gehad.
Ik heb eindelijk VR weer eens geprobeerd, nu op m'n nieuwe RTX 3070 ipv 2xP6000. Inmiddels is FS2020 natuurlijk ook geupdate en holy shit, wat is dat vet! Het is nog steeds een beetje oncomfortabel: head tracking lijkt nog steeds wat vreemd vergeleken bij andere games en head tracking zit aan het vliegtuig vast wat meestal niet zo fijn is (er zou een optie moeten zijn om het los te koppelen).
Maar alsnog is het gewoon heel erg vet en toont vooral de potentie. Het is ook heel fijn dat je nu wel alles in de cockpit met VR controllers kan doen.
Ik speelde via Airlink op een Quest 2 en zat gewoon op de bank, heel relaxed.
Ik was trouwens laatst op bezoek bij Varjo (die maken de beste VR headsets). De pixeldichtheid van die brillen is zo hoog dat je de pixels niet meer van elkaar kan onderscheiden, heel mooi spul.
Een van hun werknemers speelde thuis ook FS2020, op een Varjo Aero (en een RTX 3090). Dat zal heel erg mooi zijn.
Maar alsnog is het gewoon heel erg vet en toont vooral de potentie. Het is ook heel fijn dat je nu wel alles in de cockpit met VR controllers kan doen.
Ik speelde via Airlink op een Quest 2 en zat gewoon op de bank, heel relaxed.
Ik was trouwens laatst op bezoek bij Varjo (die maken de beste VR headsets). De pixeldichtheid van die brillen is zo hoog dat je de pixels niet meer van elkaar kan onderscheiden, heel mooi spul.
Een van hun werknemers speelde thuis ook FS2020, op een Varjo Aero (en een RTX 3090). Dat zal heel erg mooi zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door Menesis op 02-05-2022 17:18 ]
Mixed Reality dev
Hier mensen al ervaring met A Pilot's Live V2? Lijkt me een interessante carrière add-on, maar dan zonder het hele luchtvaart-bedrijf-management stuk, dus alleen focus op je ontwikkeling als piloot zijnde.
Ik wacht nog even tot de PMDG uit is, geen zin om nu met een airbus te starten en straks overnieuw te beginnen.
Ik wacht nog even tot de PMDG uit is, geen zin om nu met een airbus te starten en straks overnieuw te beginnen.
[ Voor 18% gewijzigd door Online JJ op 02-05-2022 17:24 ]
soms verschijnt bij mij in het vliegtuig ineens de copiloot op zijnn stoel, Weet iemand waar je dat uit kan zetten?? Zoek me suf in de settings van MSFS
nee gewoon wachten , dat gebeurd soms wel eens ... dan zit je in 3D vliegtuig zo als hij weergegeven word als je van buiten kijkt ..Trin1ty schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:11:
soms verschijnt bij mij in het vliegtuig ineens de copiloot op zijnn stoel, Weet iemand waar je dat uit kan zetten?? Zoek me suf in de settings van MSFS
Het irrirant want je kan niets meer bedienen in de cockpit
maar gaat vaak vanzelf weer weg
van Dubai naar Dalaman aan het gaan met de B787 ETIHAD
/f/image/cq08XDNXAKOEJeeMbnKUnOOA.png?f=fotoalbum_large)
bijna boven de middellandse zee
/f/image/6QTjb8df7nTqDolpGrtVC6gw.png?f=fotoalbum_large)
Zo en we zijn er
/f/image/PLHrqFg1odeQgiPzgu0uFOhX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cq08XDNXAKOEJeeMbnKUnOOA.png?f=fotoalbum_large)
bijna boven de middellandse zee
/f/image/6QTjb8df7nTqDolpGrtVC6gw.png?f=fotoalbum_large)
Zo en we zijn er
/f/image/PLHrqFg1odeQgiPzgu0uFOhX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/J04J1xPm1yX3NjmuJZ1BG3rZ.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 57% gewijzigd door ravw op 02-05-2022 23:37 ]
Bevalt hij in VR? Heb je niet het idee dat je in een heli zit?
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Afgelopen week ook maar eens de game/sim zitten testen. Zag het elke keer voorbij komen en het zag er toch wel tof uit 
Dus als test maar die game pass aangeschaft een maand voor die 1 euro actie.
En een prima manier om te kijken of de pc (i7-7700K + 1080ti) het uberhaupt speelbaar wil draaien.
Die trekt het nog net maar kakt op momenten wel in op een vliegveld etc.
Maar voor nu is het nog steeds speelbaar.
msfs2020 bevalt me tot nu toe prima. Voor nu nog vooral gewoon via de worldmap wat punten selecteren en casual vliegen.
Eerste paar dagen met de ps4 controller gedaan maar sinds afgelopen vrijdag ook dat maar geupgrade naar een thrustmaster airbus TCA joystick en throttle (los kopen was goedkoper dan die pack...).
Nog wel keer kijken om die een betere/vaste plek te geven op de huidige sim racing rig. Heb de throttle nu op de muisplank staan met daarnaast de muis (dus ff wat beperkt met beweegruimte daarmee), en de joystick voor nu nog even aan de linkerkant op een krukje ernaast
Dus nog wat verzinnen voor een handige/vaste opstelling zodat ik zowel kan racen als vliegen maar ook nog makkelijk in/uit de stoel/rig kan komen.
Maar voor nu vermaak ik me er al prima mee.
Dus als test maar die game pass aangeschaft een maand voor die 1 euro actie.
En een prima manier om te kijken of de pc (i7-7700K + 1080ti) het uberhaupt speelbaar wil draaien.
msfs2020 bevalt me tot nu toe prima. Voor nu nog vooral gewoon via de worldmap wat punten selecteren en casual vliegen.
Eerste paar dagen met de ps4 controller gedaan maar sinds afgelopen vrijdag ook dat maar geupgrade naar een thrustmaster airbus TCA joystick en throttle (los kopen was goedkoper dan die pack...).
Nog wel keer kijken om die een betere/vaste plek te geven op de huidige sim racing rig. Heb de throttle nu op de muisplank staan met daarnaast de muis (dus ff wat beperkt met beweegruimte daarmee), en de joystick voor nu nog even aan de linkerkant op een krukje ernaast
Dus nog wat verzinnen voor een handige/vaste opstelling zodat ik zowel kan racen als vliegen maar ook nog makkelijk in/uit de stoel/rig kan komen.
Maar voor nu vermaak ik me er al prima mee.
[ Voor 9% gewijzigd door Paulus07 op 03-05-2022 11:27 ]
Met die setup heb ik het ook lang gespeeld. Gewoon goed naar de settings kijken en een paar dingen op low zetten en het is erg goed te doen.Paulus07 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:25:
...
...
https://forums.flightsimu...st-settings-59-fps/355134 (ondertussen kun je een paar dingen alweer anders zetten, maar dit is denk ik een goede houvast).
i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3
@Paulus07
Houd er rekening mee dat MSFS een hoge FPS wel lekker is maar niet nodig
Beter 35fps stabiel dan schommelen tussen de 20/50 fps
Maar zorg wel dat je boven de 30 FPS voor de goede weergaven en berekeningen van de sim
Heb hem zelf in mijn panel van nvidia op 35 fps gelocked staan ..meer dan zat
En daarbij staat me RTX2070 ook niet steeds op 100% te blazen , maar blijft die mooi rond de 85/90%
Houd er rekening mee dat MSFS een hoge FPS wel lekker is maar niet nodig
Beter 35fps stabiel dan schommelen tussen de 20/50 fps
Maar zorg wel dat je boven de 30 FPS voor de goede weergaven en berekeningen van de sim
Heb hem zelf in mijn panel van nvidia op 35 fps gelocked staan ..meer dan zat
En daarbij staat me RTX2070 ook niet steeds op 100% te blazen , maar blijft die mooi rond de 85/90%
[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 03-05-2022 12:10 ]
Voor de gene die graag op Schiphol vliegen
https://nl.flightsim.to/f...hancements-premium-deluxe
Wacht wel op die van Fly Tampaappie35 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:47:
Voor de gene die graag op Schiphol vliegen
Zo bijna bij Dubai
/f/image/hzRmbbJmTtnWl9jmFeUD5Nic.png?f=fotoalbum_large)
Zo geland
/f/image/qoTzfTsYGmvZWi0Kre0Zxo8z.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 03-05-2022 13:51 ]
Zo he he het word eens tijd dat ze dat gaan invoeren alleen helaas bij een andere FS .... XP12
Hoop dat ze dit ooit nog eens gaan invoeren bij MSFS
ATC
Volledig herontwerp van het ATC systeem (!)
Invoering van regionale accenten en stemmen. Laminar research zegt hierover: Wie bijvoorbeeld over India vliegt, zal verbonden worden met een verkeersleider die Engels spreekt met het accent dat typisch is voor die regio.
Lijk me wel leuk in het Caribisch gebied worden.
Alleen een NL die Engels spreekt ..... ben benieuwd hoe ze die gaan doen
Voor die meer info willen hebben
https://www.fsvisions.nl/...nteerd-op-europese-bodem/
Hoop dat ze dit ooit nog eens gaan invoeren bij MSFS
ATC
Volledig herontwerp van het ATC systeem (!)
Invoering van regionale accenten en stemmen. Laminar research zegt hierover: Wie bijvoorbeeld over India vliegt, zal verbonden worden met een verkeersleider die Engels spreekt met het accent dat typisch is voor die regio.
Lijk me wel leuk in het Caribisch gebied worden.
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 03-05-2022 14:15 ]
Ik ook maar voor tijdelijk is dit prima!
Hetzelfde als een Indier die engels spreekt?ravw schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:14:
k me wel leuk in het Caribisch gebied worden.
Heeft ook een computer!
Nee die kunnen vaak beter engels dan wat een gemiddelde nederlander doet
Maar even over een home cockpit terug te komen ....
hier word ik toch wel hebberig van
Full B737 cockpit
YouTube: MSFS2020 FDS 737-800 Fully enclosed Home Cockpit Simulator Tour
Full B737 cockpit
Ja die zag ik. Had m’n vrouw maar even lief aangekeken of we de verbouwing van badkamer wat kunnen uitstellen.ravw schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:26:
Maar even over een home cockpit terug te komen ....
Full B737 cockpit
Denk wel dat je voor dat geld een heel huis kunt bouwenDirtyrockers schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:21:
[...]
Ja die zag ik. Had m’n vrouw maar even lief aangekeken of we de verbouwing van badkamer wat kunnen uitstellen.
Maar lijkt me wel erg gaaf om te hebben zo real cockpit .. denk als je daar in zit vergeetje wel dat je nog thuis zit.
Maar ik ben ook al bezig om een kamer leeg aan het maken voor mijn GA cockpit
Mocht dan het geld er zijn kan ik gelijk bestellen en inrichten
Heb er zelf geen een maar wel het genoegen bijna wekelijks in een soortgelijke sim te vliegen, zit alleen achter de cockpit nog een business class sectie achter waar er altijd wat nakletsen. Is al jaren geleden als complete cockpit gekomen en inmiddels bijna een half vliegtuig. Is een gezellige avond altijd, doen eerst een vlucht met alles erop en eraan en dan nog even naborrelen.ravw schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:39:
[...]
Denk wel dat je voor dat geld een heel huis kunt bouwen![]()
Maar lijkt me wel erg gaaf om te hebben zo real cockpit .. denk als je daar in zit vergeetje wel dat je nog thuis zit.
Maar ik ben ook al bezig om een kamer leeg aan het maken voor mijn GA cockpit
Mocht dan het geld er zijn kan ik gelijk bestellen en inrichten
Als je erin zit heb je echt het idee dat in de real thing zit.
Nou gewoon, met een enorm dik Nederlands accent?ravw schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:14:
Als je wel eens ATC luistert op EHAM bijv, merk je dat de ATC met een "steenkolen Engels" accent praat, maar dit wordt met een reden gedaan, omdat dit duidelijker verstaanbaar blijkt dan wanneer een Nederlander op een Britse of Amerikaanse manier Engels spreekt.
Zo zal je op de Nederlandse ATC bijvoorbeeld de "three" als "tree" horen, en de rollende R is flink aanwezig, het klinkt een beetje knullig maar dit is blijkbaar duidelijker te verstaan.
Als ze het echt realistisch doortrekken zal je op in Franse en Spaanstalige gebieden ook Frans en Spaans moeten horen, aangezien in deze gebieden het gebruik van de lokale taal voorrang krijgt op Engels.
Ja klopt , en ik vlieg veel in die gebieden waar dit gedaan word ...mvbo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 23:26:
[...]
Als ze het echt realistisch doortrekken zal je op in Franse en Spaanstalige gebieden ook Frans en Spaans moeten horen, aangezien in deze gebieden het gebruik van de lokale taal voorrang krijgt op Engels.
Wel leuk zo Antiliaans accent en dan in het half Engels / Spaans / Portugees
Ik heb het er ooit al eens eerder over gehad dat dit juist wel een keer zou moeten doro voeren , dan heb je ook dat je ook merkt dat je in een andere gebied komt , nu is het alleen maar de zelfde stem
Sinds een paar dagen ben ik ook aan de slag gegaan met MSFS. In één woord, genieten!
Al wat langer ben ik fan van sims. Voornamelijk race sims, maar een tijd geleden ook DCS aangeschaft. Super gaaf en geweldig hoe diep dat gaat. Maar het probleem wat ik daarbij heb is dat het voor mij een halve studie is om te leren hoe ik opstijg of een raket afschiet, het een weekje niet doe, en dan alles weer vergeten ben
Dus daarbij heb ik het gevoel dat ik eerst maanden moet oefenen voordat ik echt iets kan doen.
MSFS is wat dat betreft echt een verademing. Geinstalleerd, HOTAS aangesloten en kon direct rondvliegen (mbv de assists). Heel relaxed hoe de assists aangepast kunnen worden om het langzaam aan wat moeilijker te maken.
Al wat langer ben ik fan van sims. Voornamelijk race sims, maar een tijd geleden ook DCS aangeschaft. Super gaaf en geweldig hoe diep dat gaat. Maar het probleem wat ik daarbij heb is dat het voor mij een halve studie is om te leren hoe ik opstijg of een raket afschiet, het een weekje niet doe, en dan alles weer vergeten ben

MSFS is wat dat betreft echt een verademing. Geinstalleerd, HOTAS aangesloten en kon direct rondvliegen (mbv de assists). Heel relaxed hoe de assists aangepast kunnen worden om het langzaam aan wat moeilijker te maken.
Vraagje aan de VR vliegers onder ons.
Als jullie het ATC menu oproepen. is deze dan ook smal en langwerpig (en moet je hem eerst resizen?)
Als jullie het ATC menu oproepen. is deze dan ook smal en langwerpig (en moet je hem eerst resizen?)
Ja. Sinds SU9 iig. Ook met de andere panels.appie35 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:14:
Toch wel bijzonder. Dit lijkt me dat dit toch wel getest wordt, voordat je gaat releasen?( Ik snap Asobo soms echt niet)
Ik zat in de beta maar ik heb toen niet in VR gevlogen. Dus ik ben medeschuldig 😀
Heb ik ook als ik niet VR vlieg maar het venster loskoppel en naar een andere monitor sleep. Ook als ik het op een andere monitor heb staan, de sim afsluit en weer opstart dan staat het menu smal en langwerpig op mijn tweede/derde scherm. Dan moet ik hem dus weer aanpassen.appie35 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:14:
Er is een fix voor de CTD bij gebruik van RealSimGear hardware: https://forums.flightsimu...-realsimgear-users/515137
Zit niet achter m'n thuis PC, maar het lukt me (met remote access) na het toepassen van de fix in ieder geval wel om FS2020 op te starten. Iets dat eerst niet lukte. Heb er dus nog niet mee gevlogen.
Zit niet achter m'n thuis PC, maar het lukt me (met remote access) na het toepassen van de fix in ieder geval wel om FS2020 op te starten. Iets dat eerst niet lukte. Heb er dus nog niet mee gevlogen.
Hieronder een artikel uit Time met meer speciaal taalgebruik niner/fife etcmvbo schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 23:26:
[...]
Nou gewoon, met een enorm dik Nederlands accent?
Als je wel eens ATC luistert op EHAM bijv, merk je dat de ATC met een "steenkolen Engels" accent praat, maar dit wordt met een reden gedaan, omdat dit duidelijker verstaanbaar blijkt dan wanneer een Nederlander op een Britse of Amerikaanse manier Engels spreekt.
Zo zal je op de Nederlandse ATC bijvoorbeeld de "three" als "tree" horen, en de rollende R is flink aanwezig, het klinkt een beetje knullig maar dit is blijkbaar duidelijker te verstaan.
https://time.com/5538144/pilots-secret-language-meaning/
Nieuwe Stable uit van FBW
Stable Version 0.8.0/f/image/4bjCzWxFSfRuYM0viPLZVM54.png?f=fotoalbum_large)
https://docs.flybywiresim.com/release-notes/v080/
Stable Version 0.8.0
Stable Version 0.8.0
It has been a long road to our latest stable release. We are happy to introduce some long-awaited features, stunning visual elements, and more realistic simulations of various A320neo systems.
/f/image/4bjCzWxFSfRuYM0viPLZVM54.png?f=fotoalbum_large)
https://docs.flybywiresim.com/release-notes/v080/
Ik heb sinds gister een HP Reverb G2 VR set voor MSFS gekocht. Echt een bizarre ervaring als je het voor het eerst doet
Vlak langs skyscrapers vliegen in NYC etc heeft wel echt wat.
Alleen vind ik het echt super erg wennen en het lukt me maar niet om een goeie afstelling te krijgen. Ik heb continu het idee dat het blurry is en dat de field of view waarin dingen scherp zijn echt heeeeeel klein is. Is dit normaal? Ligt dit aan m'n headset? Ik ben echt continu fysiek de headset aan het verstellen maar het blijft... wazig. Misschien is het ook gewenning, ik heb geen idee. Heb al wel OpenXR geinstalleerd maar zelfs met 50% sharpness blijft het wazig met kleine stukjes scherp.
Alleen vind ik het echt super erg wennen en het lukt me maar niet om een goeie afstelling te krijgen. Ik heb continu het idee dat het blurry is en dat de field of view waarin dingen scherp zijn echt heeeeeel klein is. Is dit normaal? Ligt dit aan m'n headset? Ik ben echt continu fysiek de headset aan het verstellen maar het blijft... wazig. Misschien is het ook gewenning, ik heb geen idee. Heb al wel OpenXR geinstalleerd maar zelfs met 50% sharpness blijft het wazig met kleine stukjes scherp.
Tesla M3LR '21
De meeste VR brillen hebben een zogenaamde 'sweet spot', het centrale deel van de lens waar het beeld scherp is. Deze sweet spot moet redelijk precies uitgelijnd zijn met je ogen om er maximaal rendement van te hebben. Zorg dus dat de pupilafstand correct is ingesteld en verplaats de bril net zolang tot het beeld scherp is. Zet dan de bandjes pas op maat. Verder is het ook gewoon even wennen.London schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:58:
Ik heb sinds gister een HP Reverb G2 VR set voor MSFS gekocht. Echt een bizarre ervaring als je het voor het eerst doetVlak langs skyscrapers vliegen in NYC etc heeft wel echt wat.
De ingestelde scherpte in de OpenXR tool is erg afhankelijk van de scaling die je hebt ingesteld in MSFS (best op 100%), OpenXR Toolkit (tussen 70% en 100%) en de OpenXR Developer Tools for Windows Mixed Reality (best op 100%).
[ Voor 8% gewijzigd door Online JJ op 04-05-2022 22:43 ]
Leuk die FBW maar er gaan nog wel wat dingen fout ... Stable versie 0.8.0
TCAS wat is dat ?
Auto land mag wel wat netter
Maar de AI en ATC gaan hier ook niet vrij uit
Qantas op LC ?
Holy shit
Mijn landing met Easyjet op London city
YouTube: What is happening here....... London city airport MSFS
TCAS wat is dat ?
Qantas op LC ?
Holy shit
MilViz Cessna 310R is uit
:strip_exif()/f/image/BCRU70pM7qAZKwH0hhKMSvXC.jpg?f=fotoalbum_large)
TRAILER
YouTube: MilViz - C310R | Microsoft Flight Simulator [Official Trailer]
TE KOOP
https://milviz.com/flight/products/MV310R2020/index.php
Nu snel maar op MP komen :-)
Zo als ik de mensen mag geloven die hem al gevlogen hebben en ook mensen die hem in het echt gevlogen hebben is dit wel de beste plane in MSFS
:strip_exif()/f/image/BCRU70pM7qAZKwH0hhKMSvXC.jpg?f=fotoalbum_large)
TRAILER
YouTube: MilViz - C310R | Microsoft Flight Simulator [Official Trailer]
TE KOOP
https://milviz.com/flight/products/MV310R2020/index.php
Nu snel maar op MP komen :-)
Zo als ik de mensen mag geloven die hem al gevlogen hebben en ook mensen die hem in het echt gevlogen hebben is dit wel de beste plane in MSFS
[ Voor 54% gewijzigd door ravw op 04-05-2022 23:03 ]
@ravw Ter verdediging van FBW, de 320neo is niet gecertificeerd om te landen op London City vanwege de steile approach van 5,5 graden. Dus niet zo gek dat je met een autoland het asfalt in knalt.
Nee dat dacht ik al ... want ik heb altijd problemen met auto land daarElzavo schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:04:
@ravw Ter verdediging van FBW, de 320neo is niet gecertificeerd om te landen op London City vanwege de steile approach van 5,5 graden. Dus niet zo gek dat je met een autoland het asfalt in knalt.
Op het handje gaat lekker
Maar was de eerste keer met de Stable 0.8.0 , even kijken wat die deed
Volgende keer maar weer op het handje
Dat hij nog geen crash gaf dat mijn wielen ergens op dak lagen ...
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 04-05-2022 23:09 ]
Die Milviz C310 ga ik zekerrrrr kopen! Prijs is redelijk, 39,99 dollar, maar met VAT alsnog dik 48... Jammer. Ik zag wel dat als je opgeeft in de US te wonen je gewoon 39,99 betaalt...?
Hoe controleren ze zoiets?! Maar goed, deze addon heeft echt top opties: owned mode (bewaard hoe je alles achterlaat), realistische failures, wear and tear, ouderwetse navigation als optie, te gekke geluiden... echt teveel om op te noemen! Meest interessante GA in MSFS de tot nu toe!
ja en PAX net zo als die van de Kodiak ...tup61 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:15:
Die Milviz C310 ga ik zekerrrrr kopen! Prijs is redelijk, 39,99 dollar, maar met VAT alsnog dik 48... Jammer. Ik zag wel dat als je opgeeft in de US te wonen je gewoon 39,99 betaalt...?Hoe controleren ze zoiets?! Maar goed, deze addon heeft echt top opties: owned mode (bewaard hoe je alles achterlaat), realistische failures, wear and tear, ouderwetse navigation als optie, te gekke geluiden... echt teveel om op te noemen! Meest interessante GA in MSFS de tot nu toe!
Ja als die op MP komt is die van mij ..
vind hem qua model ook mooier dan die Cessna 414AW
de cockpit van de Cessna 414AW is wel weer heel gaaf ... zeker met die schuifjes
Je krijgt wel een 5$ coupon als je al een Milviz hebt, iig als je al de PC6 hebt.tup61 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:15:
Die Milviz C310 ga ik zekerrrrr kopen! Prijs is redelijk, 39,99 dollar, maar met VAT alsnog dik 48... Jammer. Ik zag wel dat als je opgeeft in de US te wonen je gewoon 39,99 betaalt...?Hoe controleren ze zoiets?! Maar goed, deze addon heeft echt top opties: owned mode (bewaard hoe je alles achterlaat), realistische failures, wear and tear, ouderwetse navigation als optie, te gekke geluiden... echt teveel om op te noemen! Meest interessante GA in MSFS de tot nu toe!
T’is belasting ontduiking als je zonder VAT probeert te kopen
Maar het maakt wel pijnlijk duidelijk hoeveel wij extra betalen hier

De prijs is iig zeer redelijk te noemen. Ik denk dat Flightsimware geluk heeft met zijn beta 414. Na de 310R releasen zou de sales wel wat pijn gedaan hebben. Niettegenstaande dat ze zeer complementair zijn. De 414 is gemaakt voor de grote hoogtes, de 310R meer voor pleziervluchten.
[ Voor 15% gewijzigd door Predator op 05-05-2022 07:49 ]
Heb de C310 ook gekocht, VAT dus op inderdaad op VS als land selecteren.tup61 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:15:
Dan is hij gewoon 39,99 dollar.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
London City is ook rijkelijk aan de korte kant. Zo slecht is die landing niet, ook niet gezien de hoge approach angle.ravw schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:38:
TCAS wat is dat ?
Qantas op LC ?
Holy shit
Ik heb weleens een (sim) 320 geland op city en had echt moeite om aan het einde van de Rwy te stoppen.
Heeft ook een computer!
Na een flinke discussie met diverse Orbx forum bezoekers hebben ze besloten om Burbank v2 toch gratis beschikbaar te stellen aan bestaande klanten!
https://forum.orbxdirect....ndComment&comment=1803387
Je moet de BAE 146 nemen voor London city, die was er quasi voor ontwikkeld en kan die steep approaches.Bertus schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:17:
[...]
London City is ook rijkelijk aan de korte kant. Zo slecht is die landing niet, ook niet gezien de hoge approach angle.
Ik heb weleens een (sim) 320 geland op city en had echt moeite om aan het einde van de Rwy te stoppen.
Het beste is om open XR op 80% te zetten. En de renderscale in de Sim op 100%London schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:58:
Ik heb sinds gister een HP Reverb G2 VR set voor MSFS gekocht. Echt een bizarre ervaring als je het voor het eerst doetVlak langs skyscrapers vliegen in NYC etc heeft wel echt wat.
Als je in de Sim naar de settings gaat heb je dan wel het/ de VR tab aangeklikt. Deze setting staan totaal los van je normale beeldscherm. Sterker nog ik heb bij het normale beeldscherm alle settings op laag staan. (Zodat daar geen rekenkracht naartoe gaat).
Als je bijvoorbeeld een bril dragen bent en deze heb je afgezet, raad ik je aan om lenzen op scherpte te kopen. je kunt deze erop klikken. Normaal gesproken is The Sweet spot waar Online_JJ over spreekt best groot bij de HP reverb G2.
Die heb ik niet, dus ik land op EGLL ;-)Predator schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:49:
[...]
Je moet de BAE 146 nemen voor London city, die was er quasi voor ontwikkeld en kan die steep approaches.
Heeft ook een computer!
lol, zo heeft mijn grote bek toch geholpen naar hun toeEr!k schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:44:
Na een flinke discussie met diverse Orbx forum bezoekers hebben ze besloten om Burbank v2 toch gratis beschikbaar te stellen aan bestaande klanten!
Ja het was ook aso , je levert iets af wat niet helemaal goed is en dan vraagje de helft van de nieuw prijs om dit te herstellen
Stelletje geldwolven
Mooi en nu maar wachten tot Bob Hope opgeknapt word
Maar ze doen het wel zo als ik hier beschreven had , free voor de mensen die hem al hebben , en duurder maken voor de mensen die hem willen kopen
Maar denk ook wel dat er een technisch probleem met Marketplace mee speelt ,
want hoe kan je hem voor de helft aan bieden aan de personen die hem al hebben ?
dan moet veel dingen bij MP veranderd worden dus , gratis geven kan je hem gewoon als update aanvoeren
[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 05-05-2022 10:28 ]
Heb je hetzelfde probleem in andere VR games? Heb je SteamVR of Windows Mixed Reality? Hoe zijn de "home" scenes daarvan in vergelijking met FS2020 in VR?London schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:58:
Ik moet zeggen dat ik VR in FS2020 ook van mindere kwaliteit vind dan de meeste VR toepassingen, maar op een andere manier. Vooral de head tracking vind ik erg raar. Half Life Alyx voelt veel natuurlijker.
En ik vind juist in VR in FS2020 alsof er een sharpness filter te sterk aan staat.
[ Voor 3% gewijzigd door Menesis op 05-05-2022 10:46 ]
Mixed Reality dev
Heb je de verscherping in de config file al uitgezet?Menesis schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:44:
[...]
En ik vind juist in VR in FS2020 alsof er een sharpness filter te sterk aan staat.
Hoor je voor autoland ap 1 en 2 niet te activeren?ravw schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:38:
TCAS wat is dat ?
Qantas op LC ?
Holy shit
Nee ik heb hem gewoon op AP1 / FD / LS /APPR aan staan en dan auto gas ...dogan2010 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:46:
[...]
Hoor je voor autoland ap 1 en 2 niet te activeren?
En CSTR maar deze is niet voor de AP maar daar kan je bij het aanvliegen wel de gewenste hoogte zien
ja die kunnen bijna verticaal naar beneden vallen en nog geen crashPredator schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:49:
[...]
Je moet de BAE 146 nemen voor London city, die was er quasi voor ontwikkeld en kan die steep approaches.
YouTube: NEAR CRASH AVRO 146 @ LONDON CITY (VERY HARD LANDING)
goeie, wist niet dat dat konOnline JJ schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:45:
[...]
Heb je de verscherping in de config file al uitgezet?
Mixed Reality dev
Of een A318 als deze ooit uitkomt. Die heeft een knop op het overhead panel voor 'Steep Approach'...Predator schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:49:
[...]
Officieel wel, maar dat hangt ook van de landing af.dogan2010 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:46:
[...]
Hoor je voor autoland ap 1 en 2 niet te activeren?
Zie bvb
https://forums.x-plane.or...ap-for-rnp-ar-approaches/
Volgens mij is het common practice om AP1 en AP2 aan te zetten in de Airbus wereld. Dus ik doe het ook.
Daarnaast is het wel sexy als dat display 'CAT3 DUAL' zegt
[ Voor 20% gewijzigd door Bertus op 05-05-2022 14:55 ]
Heeft ook een computer!
DIVE DIVE DIVE !!!! Ipv Pull upEr!k schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:29:
[...]
Of een A318 als deze ooit uitkomt. Die heeft een knop op het overhead panel voor 'Steep Approach'...
de Embraer E190 E2 heeft hem ook er op zitten
:strip_exif()/f/image/80dgL729p91clWCjgBfj8jcj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 50% gewijzigd door ravw op 05-05-2022 15:13 ]
Ik krijg FBWa320 maar niet aan de praat, komt maar niet in-game. google zegt wis alles er van op je pc en herinstall, maar ik vind niks om te wissen, ook niet in appdata files of community folder pff
community folder nam even veranderen in community.OLDFSXnoob schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:49:
Ik krijg FBWa320 maar niet aan de praat, komt maar niet in-game. google zegt wis alles er van op je pc en herinstall, maar ik vind niks om te wissen, ook niet in appdata files of community folder pff
En start hem dan eens op
Er gaat daar toch iemand zijne whiskey aan het plafond plakkenravw schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:56:
[...]
ja die kunnen bijna verticaal naar beneden vallen en nog geen crash
YouTube: NEAR CRASH AVRO 146 @ LONDON CITY (VERY HARD LANDING)
En als je gordel niet vast hangt, dan zal er wel iemand hoofdpijn hebben voor een paar dagen.
Dat is tenminste een landingsgestel .... hoezo harde landing ? Nee hoor ...
[ Voor 9% gewijzigd door Predator op 05-05-2022 17:22 ]
dat krijg je er van als je piloten gewoon laat vliegen die niet door de test vlucht zijn gekomenPredator schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:21:
[...]
Er gaat daar toch iemand zijne whiskey aan het plafond plakken![]()
En als je gordel niet vast hangt, dan zal er wel iemand hoofdpijn hebben voor een paar dagen.![]()
Dat is tenminste een landingsgestel .... hoezo harde landing ? Nee hoor ...
Vandaag nog een .....
https://www.airlive.net/r...sed-his-last-flying-test/
Het artikel doet het voorkomen alsof de FO schoorvoetend heeft toegegeven dat hij eigenlijk helemaal niet had mogen vliegen, maar dit lijkt me gewoon een fuckup van Virgin die een check captain had moeten plannen voor deze vlucht, en de captain die vervolgens de papieren niet goed nagekeken heeft.ravw schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:25:
[...]
dat krijg je er van als je piloten gewoon laat vliegen die niet door de test vlucht zijn gekomen
Vandaag nog een .....
https://www.airlive.net/r...sed-his-last-flying-test/
Vind het ook raar , zo iets controleer je toch als maatschappij of als Captmvbo schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:23:
[...]
Het artikel doet het voorkomen alsof de FO schoorvoetend heeft toegegeven dat hij eigenlijk helemaal niet had mogen vliegen, maar dit lijkt me gewoon een fuckup van Virgin die een check captain had moeten plannen voor deze vlucht, en de captain die vervolgens de papieren niet goed nagekeken heeft.
Maar van uit de training had dit ook gelijk een code oranje / rood moeten zijn ..
Zeker voor zo grote maatschappij verwacht je toch wel iets meer dan dit
bij kleine noodlijdende maatschappijen kan ik me er nog wel wat bij voorstellen
Maar bij Virgin , nee
Op DM staat het wat uitgebreider en grappiger.mvbo schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 19:23:
[...]
Het artikel doet het voorkomen alsof de FO schoorvoetend heeft toegegeven dat hij eigenlijk helemaal niet had mogen vliegen, maar dit lijkt me gewoon een fuckup van Virgin die een check captain had moeten plannen voor deze vlucht, en de captain die vervolgens de papieren niet goed nagekeken heeft.
https://www.dailymail.co....t-completed-training.htmlThis is your co-pilot speaking... I'm only a trainee! Virgin jet to New York is forced to turn back to Heathrow after captain is told first officer had not completed his training
https://docs.flybywiresim...t-deck/pedestal/atc-tcas/ravw schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 22:38:
TCAS wat is dat ?
Ik weet wat het is maar hij gaf geen waarschuwing
Toen die Kippy in de buurt kwam :-)
vandaar wel tijdens een vlucht 2 keer gehad ..
zie ook screenshots hier boven
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 05-05-2022 23:55 ]
Ja als ik het goed begrijp had de copiloot gewoon zijn papieren maar was hij door wat extra regeltjes van de maatschappij niet helemaal officieel gekwalificeerd voor hun interne certificatie.Corrigan schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 23:18:
[...]
Op DM staat het wat uitgebreider en grappiger.Minder leuk natuurlijk als je er zelf in zit. Het was wel legaal.
Laat hem dan lekker doorvliegen zou je zeggen... Zal wel meer een verzekeringskwestie geweest zijn denk ik. Want de verzekering neemt de procedures van de maatschappij mee in de overwegingen.
Trouwens:
Wat een paniekzaaierij. Dit is standaard procedure voor elke landing. Maargoed het is de daily mail... Sensationalistische tabloid. Zelfs geband door Wikipedia als bron.There was a certain amount of concern that something may have been wrong with the plane, so on landing we were all relieved when that went smoothly. It didn't help that the pilot or co-pilot told us to note our nearest exit in the pre-landing announcement.
[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 06-05-2022 00:10 ]
Nu ga je zelf de fout in.GekkePrutser schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 00:07:
[...]
Wat een paniekzaaierij. Dit is standaard procedure voor elke landing. Maargoed het is de daily mail... Sensationalistische tabloid. Zelfs geband door Wikipedia als bron.
Wikipedia: Wikipedia:Deprecated sourcesDeprecation is not a blanket retroactive "ban" on using the source in absolutely every situation, contrary to what has been reported in media headlines.
Vooral de Daily Mail Online is altijd vermakelijk om te lezen, vooral de comments. En gratis.
Zoals ook het vervolgbericht over die arme rookie pilot. Geen glanzende start van je carrière!
https://www.dailymail.co....t-turned-pilot-error.html
Gisteren dit kort getest en moet zeggen het werkte best goed voor de 1e keer. Nog wel beetje tweaken denk mbt beweging/settings. Maar het was best nice de 1e ervaring
Al in de fabriek gekeken 😉weststar schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:17:
Misschien al eens voorbij gekomen maar ze hebben wel humor bij Drzewiecki.
Fantastische scenery overigens! (Renton)
[Afbeelding]
Uiteraard
Overigens zorgt een update van de navigraph navdata center voor een ctd bij het laden van een vlucht in MSFS. De oude versie installeren met huidige navdata werkt wel... beetje vreemd
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc