Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elboero
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-01 09:25
Dirtyrockers schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:29:
[...]

Niemand verplicht je om ermee te vliegen.

Vergeet niet dat het sowieso nog work in progress is.

Maar je zal wel tijd erin moeten investeren om het toestel goed te leren kennen. En als je daar geen zin in hebt is het niet het toestel voor je.

Maar alles afdoen als dat het allemaal niet werkt. En 9 van de 10 keer niet mee te vliegen is vind ik te kort door de bocht.

Voer je zelf je vluchtplan wel juist in? Je sids. Je stars. Je approach. Neem je de juiste transitions.

Maar met alleen klagen wordt het toestel niet beter.
En bovenal, dit toestel wat het meest geavanceerde is binnen de huidige FS is kosteloos! Ik zou daar niet over durven te klagen..

Zelf heb ik de afgelopen dagen ook weer een paar vluchtjes gedaan met geïmporteerde vluchtplannen vanuit SimToolkit Pro. Als ik even goed kijk dan lukt het zelfs mij om het vluchtplan kloppend te krijgen zonder dat het toestel rare dingen doet onderweg.

Education is important but big biceps are importanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
ralpje schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:59:
Hold your horses, people, ik moet het ding nog uitpakken :+
Ik laat van de week weten hoe de ervaringen zijn.

Honestly: ik heb dat ding zakelijk aangeschaft (als ZZP-er) voor gebruik met alle nieuwe features op het gebied van VR die binnenkort naar Teams komen. Als ik dan toch zakelijk zo'n ding koop, dan maar gelijk één die ook goed met MSFS overweg zou moeten kunnen. Werkt het suboptimaal in MSFS, is dat jammer maar geen man overboord.
Reinhard schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 19:24:
[...]

Ik heb zelf ook de Reverb G2, maar ik heb ook in een echte 737 simulator cockpit gezeten bij een vriend thuis ( die er zelfs een stukje business class met pantry in heeft zitten (!) , maar VR kan dan toch echt niet tippen aan zo'n echte cockpit vind ik. De hele immersie, het aanraken, de vliegtuigstoelen waar je in zit, je co-pilot, daar kan geen VR tegenop.
Ik ben echt gigantisch benieuwd naar jullie ervaringen (performance, immersie) zover, zeker met de laatste updates voor drivers en game. Ik sta zelf op het punt om voor de G2 te gaan. Ik ben een tijdje bezig geweest met headtracking, maar die ervaring vindt ik toch subpar.

De enige twijfel die ik voornamelijk nog heb is of ik met mijn huidige specs een beetje vooruit kom (RTX 3070 FE, Ryzen 5 5600G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-09 07:57
PeterSelie schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:20:
[...]

[...]

Ik ben echt gigantisch benieuwd naar jullie ervaringen (performance, immersie) zover, zeker met de laatste updates voor drivers en game. Ik sta zelf op het punt om voor de G2 te gaan. Ik ben een tijdje bezig geweest met headtracking, maar die ervaring vindt ik toch subpar.

De enige twijfel die ik voornamelijk nog heb is of ik met mijn huidige specs een beetje vooruit kom (RTX 3070 FE, Ryzen 5 5600G)
Ik heb zelf de 3080 en een Ryzen 7. Reverb G2

Het zal echt wel draaien op je systeem misschien niet alles op ultra, maar dit kun je helemaal zelf bepalen.

Ik ben nu even aan het experimenteren met de openXR toolkit.
YouTube: Msfs2020 *OpenXr Toolkit* Want better VR? Works with any GPU or VR s...

(wilde er eerst niet aan maar zie nu toch wel goede resultaten.)

[ Voor 12% gewijzigd door appie35 op 11-02-2022 12:48 ]

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 22:54
Dirtyrockers schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:31:
[...]

Goed vliegtuig. Vliegt goed. Heeft wel wat learning nodig in het begin.

Maar doet wat je ervan verwacht
Thanks _/-\o_

Is hij alleen via pmdg verkrijgbaar of ook via marketplace ?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dierkx36 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:21:
[...]

Thanks _/-\o_

Is hij alleen via pmdg verkrijgbaar of ook via marketplace ?
Ook via de marketplace in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:22:
[...]

Ook via de marketplace in de game.
PC only dan wel

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Een melding die je liever niet wil zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_z72k7ykaCWI1nCoNCyt1ecHA6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tqxgjsAfB2AZ6jIVLDlmGCs6.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren wat getest met failures in de FBW 320. D.w.z.: Motor uitgezet en gekeken wat er zou gebeuren.
Had ook 2 hydraulische reservoirs leeggemaakt (geel en blauw) en dat merkte je wel in de snelheid waarmee de flaps uitklappen. Wel mooi om te zien dat je op de ECAM de checks te zien krijgt die je moet uitvoeren. Kan me voorstellen dat ze op dat gebied ook nog zat kunnen toevoegen als ze zouden willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
Heeft er iemand nog een goed idee voor een mooie vlucht van 1.5-2 uur met de FBW320?

En nog een vraag: heeft er iemand ervaring met de hardware van FSCockpit.eu? Ik wil graag de FCU en EFIS+glarewing aanschaffen om in de FBW te gebruiken (eventueel later ook de MCDU)

[ Voor 52% gewijzigd door Muyz op 11-02-2022 14:56 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Muyz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:53:
Heeft er iemand nog een goed idee voor een mooie vlucht van 1.5-2 uur met de FBW320?
de landing op lowi vind ik altijd wel leuk om te doen.

of split is ook een leuke of tivat.

maar dan zou ik wel charts erbij pakken als je die doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:56:
[...]

de landing op lowi vind ik altijd wel leuk om te doen.

of split is ook een leuke of tivat.

maar dan zou ik wel charts erbij pakken als je die doet.
vergeet dan niet de addon te kopen van die airports
Ja ik heb ze allemaal al die je noemt :9

San Diego vanaf de zee aankomen en landen op de 27 is ook altijd wel een leuke ... over / door de stad heen
:+
die 180 graden draaien vlak voor de bergen :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSipafWjsx1IUyX73np3DAgH-wc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2DX5wzhYHONQHNI6rmKXzr37.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door ravw op 11-02-2022 15:25 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:20
ravw schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:14:
[...]

vergeet dan niet de addon te kopen van die airports
Ja ik heb ze allemaal al die je noemt :9

San Diego vanaf de zee aankomen en landen op de 27 is ook altijd wel een leuke ... over / door de stad heen
:+
die 180 graden draaien vlak voor de bergen :9
Ik heb Split net gekocht :) Amerika vlieg ik niet zoveel, maar zal ik zeker eens proberen. Vertrek nu van LIRP, maar airport ziet er sneu uit :/ Kan nog ff niks beters vinden. Anyway, bedankt voor de tips!

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5MO0HWa.png

Van Milaan (LIMC) naar Napels (LIRN) met A320 :-)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muyz schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:22:
[...]

Amerika vlieg ik niet zoveel,
Zijn hele mooie stukken om te vliegen .. zeker de west kust is erg mooi
de hele west kust zou je eens moeten vliegen ,Alaska naar Chili dan over de kust gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:37
Bertus schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:22:
[Afbeelding]

Dit is wel weer een mooi voorbeeld van wat geen goede ATC phraseology is.

'not above 220 knots'. Als je het woordje not niet hoort ga je dus lekker harder dan 220 vliegen. Beter is ' Maximum speed 220 knots; of ' maintain speed below 220 knots'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
upclocker schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:47:
[...]

Dit is wel weer een mooi voorbeeld van wat geen goede ATC phraseology is.

'not above 220 knots'. Als je het woordje not niet hoort ga je dus lekker harder dan 220 vliegen. Beter is ' Maximum speed 220 knots; of ' maintain speed below 220 knots'.
beter het woordje NOT niet horen dan KNOTS
en dan knots verwarren met feet ... :o :X

met andere woord full power op 220 ft blijven vliegen :o .. vergeet je seatbelt waarschuwing niet aan te zetten ............

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 11-02-2022 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Gelukkig is het een spelletje ;-)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bertus schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:08:
gebeurd in het echt ook nog wel vaak genoeg mis communicatie tussen tower en piloot hoor ...
heel belang rijk is dat je alles goed herhaalt wat je hoort .....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:37
Bertus schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:08:
Gevaarlijke uitspraak hier. Het is toch een simulator? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
upclocker schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 16:51:
[...]

Gevaarlijke uitspraak hier. Het is toch een simulator? :P
pfff nee niet weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:54
Bertus schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:22:
[Afbeelding]

Welke LIMC scenery gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Er!k schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:58:
[...]

Welke LIMC scenery gebruik je?
Dat antwoord moet ik je nog even schuldig blijven, een betaalde uit MSFS marketplace iig.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bertus schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:36:
[...]

Dat antwoord moet ik je nog even schuldig blijven, een betaalde uit MSFS marketplace iig.
ja dat is niet de mooiste trouwens maar die was ook toen maar een paar euro in de aanbieding --- Deimos Inc --- was de maker

beter iets hebben staan dan een paar schoenen dozen
en dat voor 3 euro of zo toen

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 11-02-2022 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:34

ralpje

Deugpopje

Dirtyrockers schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:01:
[...]

ben nog steeds heel benieuwd naar graphics en performance bij jou.
voornamelijk of je bijv de panels een beetje goed kan blijven lezen.

ant zit al tijdje in dubio om mijn rift s in te ruilen voor een g2.
Wil je jouw settings in VR eens delen zoals je die met je rift gebruikt?
Ga ik hem bij mij eens hetzelfde instellen en kijken hoe de performance is. Ik merk dat ik nog een beetje moet zoeken naar de beste settings.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
DeNachtwacht schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:09:
[...]
tsja, ik hoor je nu eigenlijk zeggen ik ben een liefhebber. Ik ben bang dat het dan tegenvalt. Als je een beetje casual wil kijken dan kunnen op 1080p best leuk rondkijken met een 1060.

Een tip in jouw situatie sowieso is om voor €1 een Xbox game pass te kopen, daarmee kun je een maand spelen en daar zit FS2020 bij in. Dan kun je voor een relatief laag bedrag eens proberen of je tevreden bent met je settings (en de game).
Heb dit weekend pas even tijd, ik heb dus de sale gemist die tot 07/02 liep. (ongeveer -20% dacht ik)

Dus ik heb gisterenavond inderdaad 1 maand PC game pass afgenomen voor 1 euro (wat er mij aan herinnert dat ik het automatisch verlengen nog moet uitschakelen).

Daarmee flight simulator gedownload.

Ik haal gemakkelijk 30 fps (met hier en daar een dipje) op m'n ryzen 3500/16GB ram/1060 op 55% renderresolutie op een 4K scherm (dus iets meer dan 1080p), medium setting overal. Vliegen met kleine vliegtuigjes is ook geen 'twitch gaming', maar soepel en rustig rondvliegen, dus 30 fps werkt eigenlijk wel in tegenstelling tot veel andere games. Voelt niet stroperig of zo.

Meer dan prima wat mij betreft. Het is veel beter speelbaar dan wat ik dacht, en aangezien ik high of ultra 60fps niet kan gebruiken, weet ik ook niet wat ik mis, dus ben ik tevreden :+

Het gaat hier wel slechts over die New York discovery flight in een Cessna en een vluchtje over m'n dorpje. We zien wel wat het doet met airliners op drukke luchthavens.

Voor wat ik het wil gaan gebruiken, casual tot net iets meer dan casual rondjes vliegen, op zicht (beetje escapisme, "zen-simmen") meer dan prima. De gpu's zijn aan een neerwaarts prijsverloop bezig dus wanneer ik kan en wil upgraden, zal ik in een comfortabele zone zitten wat betreft performance.

Die xbox app blijft een rampzalige app. En nog steeds absoluut geen fan van de niet toegangelijke mappen waar die xbox app z'n games in keilt. Ervaring van een aantal jaar terug leert me dat het bijna onmogelijk is om die mappen (en de size) terug te claimen indien je ze snel nodig hebt. Zelfs uninstallen van de game of xbox app gaf toen die volumes niet terug, aangezien microsoft beter denkt te weten wat ik met m'n schijf van plan ben, en de bestanden gewoon laat staan (delivery optimization) om bij een volgende installatie hun serverpark wat te ontzien.

Was meteen ook de reden dat ik nooit meer iets uit de microsoft store of xbox store heb willen installeren, en GPU heb opgezegd op de pc.

Hoe dan ook, voor MSFS kan het niet anders, dus met tegenzin dan maar...

Zal na deze maand wel overgaan tot aankoop, aangezien die 20% korting terug geldig is met het GP membership.

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 12-02-2022 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-07-2024
hallo
ik zit met een probleem. ik heb net de helicopter de bell 47-1a2 gekocht. ik denk nou lekker
vliegen met dat ding. maar nu heeft flightsimulator mij er al 2x afgegooid snap er niks van
de eerste keer heb ik ingesteld starten van rotterdam naar eindhoven en de tweede x starte ik gewoon van rotterdam zonder bestemming ik ben nieuw met flight simulator 2020 snap er bar weinig van dus graag info
op de makkelijk mannier ik begrijp niks van technisch jullie snappen het wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:26

djbarney

XBL: DeejayBarney

Amos_x schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:53:
[...]

Heb dit weekend pas even tijd, ik heb dus de sale gemist die tot 07/02 liep. (ongeveer -20% dacht ik)

Dus ik heb gisterenavond inderdaad 1 maand PC game pass afgenomen voor 1 euro (wat er mij aan herinnert dat ik het automatisch verlengen nog moet uitschakelen).

Daarmee flight simulator gedownload.

Ik haal gemakkelijk 30 fps (met hier en daar een dipje) op m'n ryzen 3500/16GB ram/1060 op 55% renderresolutie op een 4K scherm (dus iets meer dan 1080p), medium setting overal. Vliegen met kleine vliegtuigjes is ook geen 'twitch gaming', maar soepel en rustig rondvliegen, dus 30 fps werkt eigenlijk wel in tegenstelling tot veel andere games. Voelt niet stroperig of zo.

Meer dan prima wat mij betreft. Het is veel beter speelbaar dan wat ik dacht, en aangezien ik high of ultra 60fps niet kan gebruiken, weet ik ook niet wat ik mis, dus ben ik tevreden :+

Het gaat hier wel slechts over die New York discovery flight in een Cessna en een vluchtje over m'n dorpje. We zien wel wat het doet met airliners op drukke luchthavens.

Voor wat ik het wil gaan gebruiken, casual tot net iets meer dan casual rondjes vliegen, op zicht (beetje escapisme, "zen-simmen") meer dan prima. De gpu's zijn aan een neerwaarts prijsverloop bezig dus wanneer ik kan en wil upgraden, zal ik in een comfortabele zone zitten wat betreft performance.

Die xbox app blijft een rampzalige app. En nog steeds absoluut geen fan van de niet toegangelijke mappen waar die xbox app z'n games in keilt. Ervaring van een aantal jaar terug leert me dat het bijna onmogelijk is om die mappen (en de size) terug te claimen indien je ze snel nodig hebt. Zelfs uninstallen van de game of xbox app gaf toen die volumes niet terug, aangezien microsoft beter denkt te weten wat ik met m'n schijf van plan ben, en de bestanden gewoon laat staan (delivery optimization) om bij een volgende installatie hun serverpark wat te ontzien.

Was meteen ook de reden dat ik nooit meer iets uit de microsoft store of xbox store heb willen installeren, en GPU heb opgezegd op de pc.

Hoe dan ook, voor MSFS kan het niet anders, dus met tegenzin dan maar...

Zal na deze maand wel overgaan tot aankoop, aangezien die 20% korting terug geldig is met het GP membership.
msfs is ook verkrijgbaar via steam, maar dan heb je inderdaad die 20% korting niet. Ik kan me herinneren dat Microsoft ergens recent nog heeft aangegeven dat ze die locaties waar de ms store games download, meer willen openen voor aanpassing door de eindgebruiker, maar kan dat bericht zelf even niet vinden. wel is het al mogelijk om in ieder geval een andere schijf te kiezen waar die game dan terecht komt, dus mocht je een dedicated games ssd of iets dergelijks hebben, dan kan dat gelukkig wel: https://techwiser.com/cha...location-installing-apps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 19:15
feyenoord40 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:39:
hallo
ik zit met een probleem. ik heb net de helicopter de bell 47-1a2 gekocht. ik denk nou lekker
vliegen met dat ding. maar nu heeft flightsimulator mij er al 2x afgegooid snap er niks van
de eerste keer heb ik ingesteld starten van rotterdam naar eindhoven en de tweede x starte ik gewoon van rotterdam zonder bestemming ik ben nieuw met flight simulator 2020 snap er bar weinig van dus graag info
op de makkelijk mannier ik begrijp niks van technisch jullie snappen het wel
Van de wereld bol afgegooid?! Sounds fun hoe doe je dat?

Heb je dit alleen met deze kist of ook met een default cessna bijv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vertrokken vanaf Praag naar Dalaman Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaOdjUcxI0YLzJXmre-i-e3j2i0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNQKC7GVh89mPdhnslZL9R2f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IbYoJHbTne3Zps-_UF0zLqh-zk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jECj93RJdiJ3OseqK1eJcYyW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UnQu3Q9vOX48N6jVlrAvrELQo9E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5qJxSGtxdMukzg5MfpQpjzl4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYFqx163GUKNzoMhwhzUlf8E2ws=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQZNgMptPkMaeWV7noFFOJRh.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cm7Jqczh72uOZmh4uP_DuNGtLtg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/szRgsKjPrCC3tD4Bncml6lYJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biSAHAM_A6ervfJTcUMrTo7Uc8s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/97cJRtM8wPeeVMP3A46bY6cf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2nPy8I19XXW2JWJRhdLaSB3MlY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0yTNM2Ab2I029S0aP0wMa8i.jpg?f=fotoalbum_tile

over Wenen airport
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65QBw442teGu5CNKTQxqeAfTH-c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fOZS5tcJiLjGmFq6EQoCO6t9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 12-02-2022 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
djbarney schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:53:
[...]

msfs is ook verkrijgbaar via steam, maar dan heb je inderdaad die 20% korting niet. Ik kan me herinneren dat Microsoft ergens recent nog heeft aangegeven dat ze die locaties waar de ms store games download, meer willen openen voor aanpassing door de eindgebruiker, maar kan dat bericht zelf even niet vinden. wel is het al mogelijk om in ieder geval een andere schijf te kiezen waar die game dan terecht komt, dus mocht je een dedicated games ssd of iets dergelijks hebben, dan kan dat gelukkig wel: https://techwiser.com/cha...location-installing-apps/
Maar zet steam die files dan in de folder waar alle andere steam games staan? Of koop je enkel een license, en word je daarna toch doorgestuurd naar de xbox app, de downloader van MSFS en komt je +-130GB dan toch in die WindowsApp folders te staan.

Ik heb idd gelukkig 1 2TB SSD die ik voorbehoud voor games. Staat verder niets op, dus die kan ik makkelijk volledig wipen vanuit disk utility of zo als Windows weer eens beslist dat ik de ruimte niet meteen nodig heb.

Ik overdrijf wellicht, maar m'n ervaringen van een tweetal jaar geleden zijn echt niet positief te noemen. Windows communiceert ook niet duidelijk de vrije ruimte op het systeem aan andere installers, ook al zijn de games un-installed en zou de ruimte vrijgegeven moeten worden.

An sich stoort het me niet enorm dat een un-installed game/app nog op schijf beschikbaar is. Indien je de game opnieuw wil downloaden hoef je minder binnen te halen. Daar dient die DeliveryOptimisation ook voor. Maar dan moet het hele systeem wel netjes mee willen doen met dat concept, en daar had ik vorige keer wat problemen mee. Anyway /off-topic

Wat een game!! Helemaal m'n ding!! Dit wordt een "gevaarlijke" game. Van 'ik probeer 'm effe uit voor 1 euro in game pass', naar amazon aanslingeren om naar joysticks op zoek te gaan :+ Waar eindigt het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Amos_x Steam kan je gewoon zelf zeggen waar je het wil .. ik heb hem ook buiten steam omstaan ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UudZOzYogNi7uIdUxDdHPdPH1IE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eojx9B9f5uM6ygvrOHXXCgsq.jpg?f=user_large

Maar op het moment dat je de SIM opstart gaat je wel via die XBOX app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
ravw schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 14:56:
@Amos_x Steam kan je gewoon zelf zeggen waar je het wil .. ik heb hem ook buiten steam omstaan ...

[Afbeelding]

Maar op het moment dat je de SIM opstart gaat je wel via die XBOX app
Hmm, dat is me die 20 euro meer (geen korting dus) wel waard. Even over nadenken dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 12-02-2022 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amos_x schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 14:54:
[...]

Wat een game!! Helemaal m'n ding!! Dit wordt een "gevaarlijke" game. Van 'ik probeer 'm effe uit voor 1 euro in game pass', naar amazon aanslingeren om naar joysticks op zoek te gaan :+ Waar eindigt het :D
Ga alvast maar naar een Bank toe en sluit een hypotheek af , want dit gaat je geld kosten
En het kan snel gaan

Maar even zonder grappen je kunt het zo duur maken als je zelf wil .. maar als je echt net zo als ik toch een beetje real wil gaan ook met airports , dan gaat het je aardig aantikken op je bankrekening

Ik heb een gemiddelde van 100 euro per maand aan uitgaven voor deze sim dan heb ik het alleen over die MP ( in game store ) uitgaven
Maar er zijn er bij die hebben al voor meer dan 75.000 euro aan cockpit spullen gekocht en dan zit ik nog op het gemiddelden met die 75.000 euro

even een klein voorbeeldje hoe sommige mensen zijn ..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRDvCm6mPZlux_fyBycLkBdZm_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3c35wiVImDNpPW2aXXCzqlPs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0KvZoauuQV3vXu8O-7AL-5QfT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/liLmWSfF0Fe1toRxPShiE0cd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kT-t0gJxfvudmjPDIadr92GyY8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fs0yKB3mC9b3UlaQh5nJHCIH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnwKlh8-M-rADYCOgMdBENAPB9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RTJJlDfBbv4iQH22NaoMWrjY.jpg?f=fotoalbum_large

Dus weet waar je aan begint
Zoals die tweede foto daar ga ik ook naar toe werken

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 12-02-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Daar heb ik gelukkig geen plaats voor :D O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amos_x schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 15:09:
Daar heb ik gelukkig geen plaats voor :D O-)
Geen plaats voor ........ hoe veel man heb je nodig om je woonkamer leeg te maken ? :+
Kijken hoe snel die geschikt is voor een simcockpit :X

anders net zo als deze die heeft hem gewoon in een aanhanger gebouwd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghBcrBog7I2P9cWIns_U0OPSqSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UEdILGZekJ84VAQpxIyk7wuj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLmyfOHL4fXJW0jwBjgMVypX5PQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fxOdkXMyypdpgHFrrxpdVG3.jpg?f=fotoalbum_large
:o

[ Voor 62% gewijzigd door ravw op 12-02-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VlDvBSkKDozl7PpBrbUFhmqGmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4sOMFhNV2zkBmr1IfUSZ18I.jpg?f=fotoalbum_large

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
Amos_x schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 14:54:
[...]

Maar zet steam die files dan in de folder waar alle andere steam games staan? Of koop je enkel een license, en word je daarna toch doorgestuurd naar de xbox app, de downloader van MSFS en komt je +-130GB dan toch in die WindowsApp folders te staan.

Ik heb idd gelukkig 1 2TB SSD die ik voorbehoud voor games. Staat verder niets op, dus die kan ik makkelijk volledig wipen vanuit disk utility of zo als Windows weer eens beslist dat ik de ruimte niet meteen nodig heb.

Ik overdrijf wellicht, maar m'n ervaringen van een tweetal jaar geleden zijn echt niet positief te noemen. Windows communiceert ook niet duidelijk de vrije ruimte op het systeem aan andere installers, ook al zijn de games un-installed en zou de ruimte vrijgegeven moeten worden.

An sich stoort het me niet enorm dat een un-installed game/app nog op schijf beschikbaar is. Indien je de game opnieuw wil downloaden hoef je minder binnen te halen. Daar dient die DeliveryOptimisation ook voor. Maar dan moet het hele systeem wel netjes mee willen doen met dat concept, en daar had ik vorige keer wat problemen mee. Anyway /off-topic

steam zet het in zijn folder en ms store in jouw profiel.

echter, kan je de content gewoon op een andere folder zetten voor beide en kan ik je ook aanraden.

ik heb bijv mijn officiel en community gewoon op c:\msfs (en daar worden alle pakketten geinstalleerd)

mocht ik msfs opnieuw willen installeren... dan hoef ik maar 9 gb opnieuw te downloaden ipv 200 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Ik wil een betere grafische kaart en een VR bril >:) :D Good lord... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Amos_x op 12-02-2022 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aankomst Dalaman

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/754LxMsMUyDx8LAkFobWKE7TuY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oukmq4NUKRfpvUxkvHosVAwq.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OQRSFPQnI5a5zjNzbxOBsKqujy0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cwKJHnzvksXi3Uz8tyYe1yh8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vOgZxjV-MD5_SsQZpyXZ_YdIYi4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0UOWPD7ySfTNMpXHNJQL7kPi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjBGk1hJiFdCEPfZMPpseERfzmQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppGVo9yzcLRGa5aljvpY3Jz9.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ozk0x97Epb0vxmPW_kZcoiV8I8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8hxBc3ZJwy3dxaA5kV65mrAl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
JayZeeTie schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Van de wereld bol afgegooid?! Sounds fun hoe doe je dat?

Heb je dit alleen met deze kist of ook met een default cessna bijv.?
en ja hoe kan je door muren vliegen lol ik begrijp er niks van

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo van Kiev ( Boryspil airport) naar Amsterdam (Schiphol) aan het gaan , gelijk even wat landgenoten meegenomen voor dat de Russen binnen vallen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ezuFJXlIZJD2iPROb_JKkB5CBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctyOKzIhBGcnqlxhRF0Va6SY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuIMUiFIPVVZVenoSLgPLB13LdE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z8P2l8ZR6sUNmvu73o0MnXJC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_E6htaWk7ZEkIrYYs3kHV8-R7iY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J3CBTo30aQTPMGCnHera3eRT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J8HvhL_dtdwsOYVp7nGRVlBa6bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WLbUflwChyRoJZGj8ZQwCfMb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die de Otter hebben en denken ook op grass strips te gaan landen ... pas op gras kan nat en glad zijn

YouTube: Scary landing Twin Otter De Havilland Suavanao Airstrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
ravw schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 18:55:
Zo van Kiev ( Boryspil airport) naar Amsterdam (Schiphol) aan het gaan , gelijk even wat landgenoten meegenomen voor dat de Russen binnen vallen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
niet beter om er met de f18 heen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 20:27:
[...]

niet beter om er met de f18 heen te gaan?
nee daar kunnen geen 200 mensen in
kom alleen in vrede :9

Zit al boven Duitsland net EDDB voorbij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAzctbKyDOLoxknP0bQY7ktm8dU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5V2H7hSgWOfDMsAPtfJUbcc.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08V3BSPFJ5yfQmVYV192hrmM-wc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gvEMshm5NBsKxPCd14SxF4FL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door ravw op 12-02-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:54
Maar helaas, daar gaat de immersie, want:

https://www.nu.nl/spannin...el-zelf-je-terugkeer.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja helaas wel maar , deze stond nog in KIEV dus kan ik er net zo goed even een paar mee nemen :9

Want met een lege vliegtuig terug te vliegen , dan gaan die groenlinkse weer blaten

Maar toch eigenlijk bezopen dat ze niet even die mensen terug halen , van je land genoten moet je het hebben

Maar ja , we willen ook weer geen "foutjes" maken als toen met MH17 om door te blijven vliegen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
ik vlieg er wel even heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu in de buurt van Twente Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCZMCl0aNzt1pTnGfveyfuI6rws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htF2tiUcFgOkmpVoVFaDO13T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
hallo all ik blijf maar problemen krijgen met flight simulator zal het op een rijtje zetten
1. met diverse vliegtuigen/vliegtuigjes kan ik gewoon locaties kiezen departure en arrival starten geen probleem dan moet ik landen meestal gaat dat goed eenmaal op de baan dan heb ik ineens geen controle meer vliegtuig gaat naar rechts van de baan af afgelopen opnieuw opstarten
2. heb de bell 47 helicopter gekocht vandaag denk lekker vliegen ho maar dus niet van amsterdam naar rotterdam ingesteld gaat ie laden opeens flightsimulator boem weg moet ik weer opnieuw opstarten heb ik een ander land geselecteerd afrika dan kan ik wel vliegen maar kom bijna niet vooruit kan het zijn dat mijn x52 hottas prof. niet geschikt is daarvoor??
3. ook bij ander vliegtuigen die ik gebruik gebeurt het vaak tijdens het laden dat mijn simulator crasht dit hieronder zijn mijn specs
System Information
------------------
Time of this report: 2/12/2022, 21:06:27
Machine name: DESKTOP-PU9C28M
Machine Id: {4DD76819-DC55-4D97-AB27-E8969B372AA7}
Operating System: Windows 10 Home 64-bit (10.0, Build 19043) (19041.vb_release.191206-1406)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: To Be Filled By O.E.M.
System Model: To Be Filled By O.E.M.
BIOS: AGESA!ComboAM4v2PI 1.2.0.3c (type: BIOS)
Processor: AMD Ryzen 5 5600X 6-Core Processor (12 CPUs), ~3.7GHz
Memory: 16384MB RAM
Available OS Memory: 16308MB RAM
Page File: 6034MB used, 23586MB available
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 12
DX Setup Parameters: Not found
User DPI Setting: 288 DPI (300 percent)
System DPI Setting: 288 DPI (300 percent)
DWM DPI Scaling: UnKnown
Miracast: Available, no HDCP
Microsoft Graphics Hybrid: Not Supported
DirectX Database Version: 1.0.8
hoop dat jullie mij kunnen helpen aub. en ik ben vrij nieuw met deze game. van een heleboel snap ik niks. omdat mijn engels zo slecht is .

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@feyenoord40

heb je de handleiding goed door genomen ?

https://flyinside-helis.c...047G2%20User%20Manual.pdf

want je moet behoorlijk wat aanpassen ..
en ook de FlyInside Heli Manager - Windows Control Panel gebruikt om hem goed te zetten ?
of even in de map kijken van die heli

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 12-02-2022 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aankomst op EHAM
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sl4bqM1BHuNBfVFaYNYbemXE6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nD82VgkI6J4Zt25CebDGMb7m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dS1As2XfrWAxzwcWnsreYK5aISQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QaOJv51Zl42kyoVNbsPqwHPQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWBaEdZNL579Nz4TgJtjQA1SSXk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJeDPW1VYerNh8DZmHCi2fty.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feyenoord40
ravw schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:44:
@feyenoord40

heb je de handleiding goed door genomen ?

https://flyinside-helis.c...047G2%20User%20Manual.pdf

want je moet behoorlijk wat aanpassen ..
en ook de FlyInside Heli Manager - Windows Control Panel gebruikt om hem goed te zetten ?
of even in de map kijken van die heli
niet gedaan ik ga het goed doorlezen bedankt voor je info kijken of ik wijzer kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
feyenoord40 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:26:
hallo all ik blijf maar problemen krijgen met flight simulator zal het op een rijtje zetten
1. met diverse vliegtuigen/vliegtuigjes kan ik gewoon locaties kiezen departure en arrival starten geen probleem dan moet ik landen meestal gaat dat goed eenmaal op de baan dan heb ik ineens geen controle meer vliegtuig gaat naar rechts van de baan af afgelopen opnieuw opstarten
2. heb de bell 47 helicopter gekocht vandaag denk lekker vliegen ho maar dus niet van amsterdam naar rotterdam ingesteld gaat ie laden opeens flightsimulator boem weg moet ik weer opnieuw opstarten heb ik een ander land geselecteerd afrika dan kan ik wel vliegen maar kom bijna niet vooruit kan het zijn dat mijn x52 hottas prof. niet geschikt is daarvoor??
3. ook bij ander vliegtuigen die ik gebruik gebeurt het vaak tijdens het laden dat mijn simulator crasht dit hieronder zijn mijn specs
Heb je deze heli met een specifieke reden gekocht? Dit is namelijk een van de lastige heli's momenteel voor MSFS. Er zit geen enkele vorm van assistentie in wat hem erg lastig maakt voor een leek. Als je perse heli wilt vliegen adviseer ik je te kijken naar de R44, H125 of H145. Waarbij die H145 een vliegende computer is en dus redelijk makkelijk te besturen is. Deze zijn trouwens gratis te downoaden op flightsim.to
Hou in je achterhoofd dat MSFS nog niet gemaakt is om heli te vliegen en er redelijk wat dingen aangepast moeten worden voordat het redelijk werkt.

Verder over het vastlopen van de game. Dat klinkt ook als een conflict met addon vliegtuig of scenery. Mijn advies zou zijn om heel de community folder leeg te gooien en dan te kijken of het probleem blijft. Als het probleem weg blijft kun je de comm. map weer rustig gaan vullen en kijken of het goed blijft gaan.

Heeft iemand je al een verteld dat je voor elke vlieg uur 2 uur aan het kloten bent met software, dingetjes en prulletjes :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
JayZeeTie schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:22:
[...]

Heb je deze heli met een specifieke reden gekocht? Dit is namelijk een van de lastige heli's momenteel voor MSFS. Er zit geen enkele vorm van assistentie in wat hem erg lastig maakt voor een leek. Als je perse heli wilt vliegen adviseer ik je te kijken naar de R44, H125 of H145. Waarbij die H145 een vliegende computer is en dus redelijk makkelijk te besturen is. Deze zijn trouwens gratis te downoaden op flightsim.to
Hou in je achterhoofd dat MSFS nog niet gemaakt is om heli te vliegen en er redelijk wat dingen aangepast moeten worden voordat het redelijk werkt.

Verder over het vastlopen van de game. Dat klinkt ook als een conflict met addon vliegtuig of scenery. Mijn advies zou zijn om heel de community folder leeg te gooien en dan te kijken of het probleem blijft. Als het probleem weg blijft kun je de comm. map weer rustig gaan vullen en kijken of het goed blijft gaan.

Heeft iemand je al een verteld dat je voor elke vlieg uur 2 uur aan het kloten bent met software, dingetjes en prulletjes :9 ?
ok jeroen bedankt het lijkt erop dat ik geld heb weggegooid vandaag ik ga kijken voor die gratis helies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Nu online
feyenoord40 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 22:56:
[...]

ok jeroen bedankt het lijkt erop dat ik geld heb weggegooid vandaag ik ga kijken voor die gratis helies
waarom ga je je niet eerst op vliegtuigen focussen?

en daarmee ook het vliegen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
Dirtyrockers schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:08:
[...]

waarom ga je je niet eerst op vliegtuigen focussen?

en daarmee ook het vliegen leren.
je hebt helemaal gelijk ik wilde die helicopter hebben omdat ik dacht dat ik dan laag over mijn huis kon vliegen
en andere leuke plekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
feyenoord40 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:18:
[...]

je hebt helemaal gelijk ik wilde die helicopter hebben omdat ik dacht dat ik dan laag over mijn huis kon vliegen
en andere leuke plekken
daar had je dan beter een Ultra light plane voor kunnen kopen .. die zijn wat makkelijker te besturen
Maar ook de Zlin stock ultra is door een makkelijk vliegtuig voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
ravw schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:27:
[...]

daar had je dan beter een Ultra light plane voor kunnen kopen .. die zijn wat makkelijker te besturen
ok top bedankt zal is gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
[...]

kopen in marketplace of ergens anders want die eerste dat of ie in een boot zit die andere stond er niet bij namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
feyenoord40 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:46:
[...]

kopen in marketplace of ergens anders want die eerste dat of ie in een boot zit die andere stond er niet bij namelijk
in MP staat er geloof ik ook een klein Ultra licht
ik zou nu niet te veel gaan kopen , maar die Zlin is een leuk ding om te beginnen

anders deze dl
https://nl.flightsim.to/file/24615/whittaker-mw6

:9
erg mooie spul en heel goed vliegbaar oja en gratis :9

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 13-02-2022 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
ravw schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 23:52:
[...]

in MP staat er geloof ik ook een klein Ultra licht
ik zou nu niet te veel gaan kopen , maar die Zlin is een leuk ding om te beginnen

anders deze dl
https://nl.flightsim.to/file/24615/whittaker-mw6

:9
erg mooie spul en heel goed vliegbaar oja en gratis :9
geweldig hoe krijg ik die in flight simulator heb hem uitgepakt zie allemaal mapjes
lol erg ben ik he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
feyenoord40 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 00:05:
[...]

geweldig hoe krijg ik die in flight simulator heb hem uitgepakt zie allemaal mapjes
lol erg ben ik he :)
de hoofdmap in Community map gooien

Dus die zip aanklikken met .... een zip programma en dan dat mapje slepen naar de Community map van FS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feyenoord40
ravw schreef op zondag 13 februari 2022 @ 00:38:
[...]

de hoofdmap in Community map gooien

Dus die zip aanklikken met .... een zip programma en dan dat mapje slepen naar de Community map van FS
ok het zit zo flightsimulator heb ik gekocht via steam die heb ik geinstalleerd op mijn schijf e
ik open e. en ga naar microsoft flightsimulator die open ik maar daar staat helemaal geen community map
raar he alleen dit zie hieronder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPXSz0iVe97366vbdeBQSrfuFy4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eoOZ0yD2MxsKTRfmp9utEqd2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
feyenoord40 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 01:02:
[...]

ok het zit zo flightsimulator heb ik gekocht via steam die heb ik geinstalleerd op mijn schijf e
ik open e. en ga naar microsoft flightsimulator die open ik maar daar staat helemaal geen community map
[Afbeelding]
Kijk hier even:
https://flightsim.to/help...mmunity-folder-of-my-game

C:\Users\USERNAME\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\Packages\Community

[ Voor 5% gewijzigd door WeHoDo op 13-02-2022 01:07 ]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
feyenoord40 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 01:02:
[...]

[Afbeelding]
ik kan het nooit zeggen waar die staat
heb hem een eigen Map gegeven MSFS

Die van heb ik gewoon in D:\Games\MSFS staan..
- Community (ook als snelle toegang snelkoppeling)
- Official
De rest ?? zou niet weten waar die het laat maar zal ook wel een gedeelte onder D:\Games\Steam\steamapps\common staan

ja dus

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
https://forum.pmdg.com/fo...-msfs-enters-beta-testing
As of today, the first product in our new series of products for Microsoft Flight Simulator has entered beta testing in a form that will mostly conform to the final product.
:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zegt niets dat die snel komt ....... MSFS zit ook nog in de Beta fase , duurt ook al 2 jaar geloof ik :D
Maar we zullen zien, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bonaire to Curacao

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNFl-YEvp5X46VdzkgPIkQjr_b8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mmOTYvPy0IwJCzO5hNx1bAF2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npllDwZtDZ9GysfVgGhpt-vqQXg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/79kjNxgmPrfk4oUysoeTFIB0.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaNb4CE_AhU85uCpKd50Wbvs13c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HdvCvoOZYlkKDidGZrTaD6TV.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfvOWeOZf2LTIVN21nPI0HDj94c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zOKUATLRZFcqkJAe6CDr1pIl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s0aoy5PB8yhiEl-Fv2ZOqBqp6d0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6pO2b6EvT2yMt3kZDc7HKZNe.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mzcXMs3toSpYJJiHZLwJbDBt-Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/DUEud4LKJF6lSDiDbjWLk7Rw.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
ravw schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:43:
[...]

Dat zegt niets dat die snel komt ....... MSFS zit ook nog in de Beta fase , duurt ook al 2 jaar geloof ik :D
Maar we zullen zien, ben benieuwd
Als ik zo de laatste posts van PMDG mag geloven hoeven we juist niet heel lang meer te wachten. Ook kunnen we snel (hopelijk deze week) de eerste video's verwachten van de PMDG 737 ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparkiezz schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:18:
[...]

Als ik zo de laatste posts van PMDG mag geloven hoeven we juist niet heel lang meer te wachten. Ook kunnen we snel (hopelijk deze week) de eerste video's verwachten van de PMDG 737 ;) :*)
Wanneer kwam die nieuwe Update van MSFS er ook al weer aan ?
Bij die laatste update zou die B737 ook al uit komen alleen dat ging toen met de nieuwe update van MSFS even niet door..

verwacht met al die nieuwe dingen die er in gaan komen dat ze het dan ook wel weer gaan uitstellen
of ze moeten hem inderdaad zeer binnen kort uitbrengen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SU8 is nu in beta en staat gepland voor eind deze maand.
PMDG planning neem ik met een korrel zout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
ravw schreef op zondag 13 februari 2022 @ 10:22:
[...]

Wanneer kwam die nieuwe Update van MSFS er ook al weer aan ?
Bij die laatste update zou die B737 ook al uit komen alleen dat ging toen met de nieuwe update van MSFS even niet door..

verwacht met al die nieuwe dingen die er in gaan komen dat ze het dan ook wel weer gaan uitstellen
of ze moeten hem inderdaad zeer binnen kort uitbrengen
Dat uitstel had niets met een sim update te maken maar met een 'loading-issue' wat los stond van een sim update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Heeft MSFS 2020 enige voorkeur naar grafische kaarten? Meer of minder bugs met nvidia of AMD?

Zucht, dit is precies wat ik wou vermijden! :X ;( Mijn moedig 1060 kaartje voldoet voor 100% van de games die ik speel.

Is een 3060 een goede upgrade tov 1060 voor msfs? Is enige wat nog beetje 'redelijk' is en binnen de perken blijft. Eventueel met doorverkoop van 1060. En 3060 is prima op voorraad.

Anyway, beter msfs gewoon eraf kegelen >:)

En bijkomend, zijn er gamers hier met een triple monitor setup? Vermoedelijk vraag je dan om de game op 5760x1080 te renderen (ook al zijn het bvb 3x 4k schermen)

Het lijkt me (maar dat is maar gissen) dat je een vrij immersieve setup kan creëren met 3 40 a 48 inch tv's rondom opgesteld? Dan heb je natuurlijk altijd dat randje, maar goed... Zitten klooien met een beamer (of meerdere) lijkt me te ingewikkeld (en donkere kamer nodig, etc...) Schermen staan gewoon altijd goed, altijd scherp, en werkt in de meeste omgevingen goed.

[ Voor 37% gewijzigd door Amos_x op 13-02-2022 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Amos_x schreef op zondag 13 februari 2022 @ 14:55:
Heeft MSFS 2020 enige voorkeur naar grafische kaarten? Meer of minder bugs met nvidia of AMD?

Zucht, dit is precies wat ik wou vermijden! :X ;( Mijn moedig 1060 kaartje voldoet voor 100% van de games die ik speel.

Is een 3060 een goede upgrade tov 1060 voor msfs? Is enige wat nog beetje 'redelijk' is en binnen de perken blijft. Eventueel met doorverkoop van 1060. En 3060 is prima op voorraad.

Anyway, beter msfs gewoon eraf kegelen >:)

En bijkomend, zijn er gamers hier met een triple monitor setup? Vermoedelijk vraag je dan om de game op 5760x1080 te renderen (ook al zijn het bvb 3x 4k schermen)

Het lijkt me (maar dat is maar gissen) dat je een vrij immersieve setup kan creëren met 3 40 a 48 inch tv's rondom opgesteld? Dan heb je natuurlijk altijd dat randje, maar goed... Zitten klooien met een beamer (of meerdere) lijkt me te ingewikkeld (en donkere kamer nodig, etc...) Schermen staan gewoon altijd goed, altijd scherp, en werkt in de meeste omgevingen goed.
Als je in 1080p speelt zal die 1060 het prima doen :-)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo weer vertrokken vanaf Liberia International Airport - Costa Rica naar Rafael Hernández International Airport - Puerto Rico

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzHypNDItgDDQG9K5hwSPy3vxqg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OvApMvA9MTTDF3qDH652GAkS.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTD1fiYlo29fJ_M99F1ClJmnby0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/FvP31VmGLBx1LvAu9NTrnbYO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VIMXcb_rsRTyeYIdcTStFwpfIPQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZCKS7dep16bWrRkj16Hpg6oO.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:53
Miami - Montreal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Cw0Fg7QnIdclgxxK85kKLtB47k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ziBQyKDJZthI9OvakurfTeq5.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X831e8UsozL3d1v9EbnWwlvK7oM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1sElk3Gae29nGh4c8FP8SXiO.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqrA1y1MtDB8Nb77BQeEnC_TWCw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QdzjTXPkdJLgtplO9QTjKM4S.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YR0N6T2rRUFGj1mKohxbHOkzkD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njFxiw38qGHNYe60ogYBxkUu.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwJ1uMS_xov7976EikRHlTsdAk8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D4R5CHiwcdjmh3OqdC9Rpc1h.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1TXqGmZRzVV7t2sIusuV8XlVMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kxe1YaG1iBHBEPSuJb5d58Rh.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUN1RS3eZr55ygTL1piToQAq2us=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kb9wm1SGbBgR4rgakQgTtQZC.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hia1gUIIN3VIsXsMod0QlnUxZpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjw1vgBV5UDif5nkJ23uaoTv.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dDtjdT2jFQT7bomsTdoQrNRt3KI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JMrO7o1As2hKb3mt5uHlDjh7.jpg?f=fotoalbum_large

In het donker vetrokken in de Daher TBM 930. Eindelijk weer eens een tripje met goed weer :9. Wat bewolking het eerste deel van de vlucht. Veel vergezichten over een besneeuwd landschap het laatste 1.5 uur. En na recent weer hervat te zijn met MSFS na ongeveer een jaartje pauze, vlot het landen met de instrumenten ook weer wat prettiger inmiddels :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurde het voordat de PMDG DC-6 in de ingame marketplace te koop was? Eerst was de DC-6 toch alleen via de PMDG site te koop? Ik ben namelijk geïnteresseerd in de aankomende PMDG 737.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:09:
Hoe lang duurde het voordat de PMDG DC-6 in de ingame marketplace te koop was? Eerst was de DC-6 toch alleen via de PMDG site te koop? Ik ben namelijk geïnteresseerd in de aankomende PMDG 737.
1,5 maand ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Bertus schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:09:
[...]

Als je in 1080p speelt zal die 1060 het prima doen :-)
Wil prima idd, maar m'n wolkjes zien er beroerd uit vergeleken met de screenshots hier.

Een beetje als licht transparante dons of zo... Zal wel even met de settings spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2022 @ 18:09:
uitgaven van de DC6 was 18 Juni 21 PMDG store en November 23, 2021 kwam hij ingame store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Onder AirItaly maar even een hulpvluchtje tussen Kiev en Amsterdam ;-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WH2mYxS.png

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben net voorbij de Dominicaanse rep + aankomst Rafael Hernández International Airport - Puerto Rico

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dONS5z3HuIoHyTKzyTwjOtJcCHs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/T9OHKefmCqS74WuxKzK49qA4.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHJZdRZyJWdSF_E6CIW47TYAzH0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xbKoHSnuoGOxqnxDw39ilLEL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6DRm-zoF4wlXcIH6doELYrJeT8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4XggJMZj8PGrG0E5V6ZpC5Il.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-lAOXd3Y2w6eIaYAfZ8FtFgpd4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/m4n2YXNZ9tJO5RBQgIr2acE1.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v6_UrEWslK2jX-E3Krnll7oWxjg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/B1fljQ4IqA5fdWBIoraoB8dk.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MYkRWxJpkWpCnT3XVa9-IfIQdWM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KB1oC28sw5Sm1wjQt3vrEgZs.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9C2od97Mv02nCgGX-wR9LZsg8KA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/At0WEhmaxn1YLUrIMBhi0Pey.png?f=fotoalbum_large

Even een kleine onderhoud beurt

[ Voor 62% gewijzigd door ravw op 13-02-2022 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
zo daar ben ik weer ik heb nog wat kleine probleempjes met flybywire installatie zie hieronder foto ik heb het allemaal in de map communitie staan. maar in flight simulator ziet het er zo uitAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aju7DfOIioqz2U--0fgW3aOtDiU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CAHQ8KVZJb193ymYkAJsX1qr.png?f=fotoalbum_large

wat heb ik weer fout gedaan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kripple
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Ik heb sinds vanmiddag een VR-headset (Oculus Quest 2). Het ziet er schitterend uit, alleen heb ik het probleem dat als ik in m'n c172 rondfladder, ik net iets te laag zit. Kan niet over de cockpit heen kijken. Ik heb al geprobeerd om het met de pijltjestoetsen op het toetsenbord op te lossen maar tot nu toe zonder resultaat. Verder naar beneden zitten lukt wel maar ik krijg de stoel niet hoger. Weet iemand hoe ik dat op kan lossen?

AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
kripple schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:56:
Ik heb sinds vanmiddag een VR-headset (Oculus Quest 2). Het ziet er schitterend uit, alleen heb ik het probleem dat als ik in m'n c172 rondfladder, ik net iets te laag zit. Kan niet over de cockpit heen kijken. Ik heb al geprobeerd om het met de pijltjestoetsen op het toetsenbord op te lossen maar tot nu toe zonder resultaat. Verder naar beneden zitten lukt wel maar ik krijg de stoel niet hoger. Weet iemand hoe ik dat op kan lossen?
Spatiebalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kripple
Dan gaat ie weer naar het oorspronkelijke beeld. Niet omhoog helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Heeft iemand anders hier ook constant crashes met de CRJ700? Met andere vliegtuigen vlieg ik in principe lekker, maar met de CRJ heb ik na zon 18-25min in de lucht gegarandeerd een CTD..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:26

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

kripple schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:08:
[...]

Dan gaat ie weer naar het oorspronkelijke beeld. Niet omhoog helaas
Wat ik met mijn Reverb G2 soms doe is dan mijn hoofd of hele lichaam wat omlaag brengen, dan het beeld resetten. Als je dan ‘normaal’ gaat zitten gaat het blikveld mee omhoog.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Ik hoor en lees veel mensen dat VR in MSFS zo goed is.
Zelf heb ik de OC 2, oke, het is aardig, maar het is allemaal zo wazig.
De tellers zijn lastig of niet te lezen (A320).

Nu ben ik wel benieuwd naar de Reverb 2G of andere sets.
Zijn deze wel veel beter?

Ik heb trouwens een GF2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kripple
bartvl schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:05:
[...]

Wat ik met mijn Reverb G2 soms doe is dan mijn hoofd of hele lichaam wat omlaag brengen, dan het beeld resetten. Als je dan ‘normaal’ gaat zitten gaat het blikveld mee omhoog.
Dat ga ik morgen eens proberen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
feyenoord40 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:57:
zo daar ben ik weer ik heb nog wat kleine probleempjes met flybywire installatie zie hieronder foto ik heb het allemaal in de map communitie staan. maar in flight simulator ziet het er zo uit[Afbeelding]

Ga gewoon eerst eens wat rond prutsen met de standaard vliegtuigen in de sim. Je maakt het je allemaal zo moeilijk :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• feyenoord40
JayZeeTie schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:33:
[...]

Ga gewoon eerst eens wat rond prutsen met de standaard vliegtuigen in de sim. Je maakt het je allemaal zo moeilijk :9
ja je hebt helaas gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeHoDo schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:15:
Ik hoor en lees veel mensen dat VR in MSFS zo goed is.
Zelf heb ik de OC 2, oke, het is aardig, maar het is allemaal zo wazig.
De tellers zijn lastig of niet te lezen (A320).

Nu ben ik wel benieuwd naar de Reverb 2G of andere sets.
Zijn deze wel veel beter?

Ik heb trouwens een GF2600.
Ik heb op provisorische manier ook wel wat VR geprobeerd, maar was idd super wazig. Totdat ik erachter kwam dat je aparte settings hebt voor grafische kwaliteit voor gewoon en VR. Je moet bij het Settings menu even kijken, bovenin kun je met het pijltje kiezen of je de settings voor de gewone weergave of voor de VR aan wil passen en standaard stond VR op minimale instellingen bij mij..!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb je ALT+Pijltjestoetsen geprobeerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc_Be
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-05-2023
Ik heb dit opgelost met de instellingen te veranderen.
Options - general - camera - height verzetten. ik dacht dat ik op 70 sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
is er iemand die in de buurt van barendrecht/ rotterdam woont en die dus
actief flight simulator speelt en mij is kan helpen met instellen en progjes
installeren flybywire bijvoorbeeld en gewoon kan laten zien hoe je het maximale eruit kan halen
ik denk en weet bijna zeker dat ik gewoon heleboel dingen verkeerd heb gedaan. omdat flight simulator regelmatig crasht tijdens het laden

dan over flybywire wat heb je allemaal voor progjes nodig. om het spel compleet te maken. dat wil ik dolgraag weten. eventueel mag het ook via teamviewer de hoofdzaak is flight simulator
waarom vraag ik dit niet omdat ik zo dom ben alleen mijn engels is bar slecht en bijna alles word in het engels uitgelegd en waarschijnlijk zijn de uitleg programma,s toch een tikkie te moeilijk

dus wie kan mij een beetje helpen aub ik wil graag vliegen zonder problemen nu ervaar ik te veel problemen niks gaat goed momenteel hellllllp

* kleine knip, we doen niet aan groeten etc op Tweakers :), hoe aardig ook bedoeld, maar anders wordt elk bericht 5% langer ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ircghost op 14-02-2022 14:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Mijn favo ultralight om ff wat scenery van dichterbij de bekijken is de Drifter Ultralight van Ant's Airplanes. En het mooie is: die demo is gratis en kan onbeperkt gebruikt worden. Voor dit soort vluchtjes heb je de extra's van de payware versie helemaal niet nodig.
feyenoord40 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:57:
zo daar ben ik weer ik heb nog wat kleine probleempjes met flybywire installatie zie hieronder foto ik heb het allemaal in de map communitie staan. maar in flight simulator ziet het er zo uit[Afbeelding]

Mijn advies: verwijder de FBW weer uit je community map en download plus installeer de installer van FBW. Als je daarmee het vliegtuig geïnstalleerd hebt (ik zou de dev of exp versie doen) kan je 'm gewoon selecteren in het menu waar je vliegtuigen selecteert: je hebt hiervoor helemaal niets te zoeken in de content manager voor de FBW A32NX.

BTW Ik gebruik sinds dit weekend de exp versie en die is top! In het verleden was de performance daarmee bar slecht op mijn PC maar nu is dat helemaal in orde! Lijkt zelfs beter dan de dev versie. En die hold functie is ook ideaal! (Helemaal als je MSFS ATC gebruikt en je weer eens véél te hoog aan komt vliegen... Even een hold erin gooien om daarmee wat verder te kunnen dalen en klaar. Niet waarvoor een hold bedoeld is natuurlijk maar het werkt top. ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
feyenoord40 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 14:26:
dus wie kan mij een beetje helpen aub ik wil graag vliegen zonder problemen nu ervaar ik te veel problemen niks gaat goed momenteel hellllllp
Zoals anderen al meerdere malen hebben gezegd: begin even rustig bij het begin. Je maakt alles onnodig ingewikkeld. Het is allemaal niet zo ingewikkeld maar wel als je nét begint met MSFS. Het installeren van de FBW is, zoals ik net al postte, doodsimpel als je de installer gebruikt en vervolgens ben je (denk ik) wel een paar dagen of weken bezig om die onder de knie te krijgen: vergeet alle andere programma's gewoon even totdat je de FBW een beetje onder de knie hebt.

Wat je instellingen betreft: kies gewoon een graphics preset waarmee je geen stotterende bende krijgt en doe het daarmee voorlopig. Als je eenmaal weet wat je wel of niet belangrijk vindt (wat graphics betreft) dan kan je over een tijdje gericht bepaalde settings hoger of lager zetten. Zomaar lukraak instellingen aanpassen terwijl je niet weet wat je nou eigenlijk leuk vindt aan MSFS heeft niet zoveel nut.

Geduld is een schone zaak. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Probeer eerste alles weer terug te krijgen naar basis

Community dus helemaal leeg

en alles van MSFS geinstaleerd hebben staan ...
Zie content manager
die moet alles geinstaleerd hebben

en dan rustig eens je vertrouwd gaan maken met wat betreft het heet Flightsim

dus ga eens op Rotterdam airport wat starts en landingen doen .. en net zo lang als dat dit goed gaat .. dit kan je doen met een C15X of C172 .. en dan eens een keer naar amsterdam vliegen heen een terug ..
zo dat je alles een beetje leert hoe of wat ..
rustig aan beginnen ...
dan kan je eens naar london gaan en een stukje over england vliegen en weer terug ....

Maar probeer wel gelijk het vliegtuig waar je mee gaat beginnen niet kant en klaar op de baan te zetten maar in parkeerstand naast de baan en probeer hem door middel van checklist op te starten
zo leer je ook waar de knoppen voor zijn en ook mocht er eens wat gebeuren dan weet je snel waar je moet kijken

Maar neem de tijd en niet te veel willen

Het is mooi dat je de hele wereld over wil .. maar begin klein en dan over een jaar dan denk je niet meer eens na over hoe je een A320 moet opstarten .... dan doe je dat ook uit je hoofd
en zo leer je elke keer bij

en kijk ook eens naar dit topic

(Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 14-02-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kripple
Dankzij jullie tips is het inmiddels gelukt. Dank daarvoor

Pagina: 1 ... 245 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc