DeNachtwacht schreef op zondag 30 januari 2022 @ 14:09:
[...]
tsja, ik hoor je nu eigenlijk zeggen ik ben een liefhebber. Ik ben bang dat het dan tegenvalt. Als je een beetje casual wil kijken dan kunnen op 1080p best leuk rondkijken met een 1060.
Een tip in jouw situatie sowieso is om voor €1 een Xbox game pass te kopen, daarmee kun je een maand spelen en daar zit FS2020 bij in. Dan kun je voor een relatief laag bedrag eens proberen of je tevreden bent met je settings (en de game).
Heb dit weekend pas even tijd, ik heb dus de sale gemist die tot 07/02 liep. (ongeveer -20% dacht ik)
Dus ik heb gisterenavond inderdaad 1 maand PC game pass afgenomen voor 1 euro (wat er mij aan herinnert dat ik het automatisch verlengen nog moet uitschakelen).
Daarmee flight simulator gedownload.
Ik haal gemakkelijk 30 fps (met hier en daar een dipje) op m'n ryzen 3500/16GB ram/1060 op 55% renderresolutie op een 4K scherm (dus iets meer dan 1080p), medium setting overal. Vliegen met kleine vliegtuigjes is ook geen 'twitch gaming', maar soepel en rustig rondvliegen, dus 30 fps werkt eigenlijk wel in tegenstelling tot veel andere games. Voelt niet stroperig of zo.
Meer dan prima wat mij betreft. Het is veel beter speelbaar dan wat ik dacht, en aangezien ik high of ultra 60fps niet kan gebruiken, weet ik ook niet wat ik mis, dus ben ik tevreden
Het gaat hier wel slechts over die New York discovery flight in een Cessna en een vluchtje over m'n dorpje. We zien wel wat het doet met airliners op drukke luchthavens.
Voor wat ik het wil gaan gebruiken, casual tot net iets meer dan casual rondjes vliegen, op zicht (beetje escapisme, "zen-simmen") meer dan prima. De gpu's zijn aan een neerwaarts prijsverloop bezig dus wanneer ik kan en wil upgraden, zal ik in een comfortabele zone zitten wat betreft performance.
Die xbox app blijft een rampzalige app. En nog steeds absoluut geen fan van de niet toegangelijke mappen waar die xbox app z'n games in keilt. Ervaring van een aantal jaar terug leert me dat het bijna onmogelijk is om die mappen (en de size) terug te claimen indien je ze snel nodig hebt. Zelfs uninstallen van de game of xbox app gaf toen die volumes niet terug, aangezien microsoft beter denkt te weten wat ik met m'n schijf van plan ben, en de bestanden gewoon laat staan (delivery optimization) om bij een volgende installatie hun serverpark wat te ontzien.
Was meteen ook de reden dat ik nooit meer iets uit de microsoft store of xbox store heb willen installeren, en GPU heb opgezegd op de pc.
Hoe dan ook, voor MSFS kan het niet anders, dus met tegenzin dan maar...
Zal na deze maand wel overgaan tot aankoop, aangezien die 20% korting terug geldig is met het GP membership.
[
Voor 3% gewijzigd door
Amos_x op 12-02-2022 09:55
]