Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Je snapt dus nog steeds niet hoe het werkt. Wat jij dus een als een top aanduiding van realisme ziet, is ook uitgedeeld aan ESP, een commerciële versie van FSX destijds. Dus, X-Plane en FSX zijn net zo realistisch.Corrigan schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:28:
[...]
FAA certification van X-Plane Pro is vanzelfsprekend een kwaliteits zegel van realisme. Dat is het hele doel van een certificatie behalen en is een kostbaar proces. Professionale simulatiebouwers gebruiken dan X-Plane als engine zodat dat onderdeel al is goedgekeurd. Dat scheelt hen tijd en geld.
Microsoft heeft dat nooit gedaan want mikt nu op een andere doelgroep, de gamers. En het ziet er prachtig uit. Ik hoop dat ze nu flink hun best gaan doen om het realisme goed aan te pakken. Ze zouden zoveel meer kunnen bereiken als nu.
X-Plane is nooit op zichzelf gekeurd door de FAA, en is ook niet aangevraagd door de ontwikkelaars. Er is gewoon een systeembouwer geweest die X-Plane als software wilde gebruiken voor hun ATD en nadien dat totaal pakket heeft laten keuren.
Op dezelfde manier kan een systeembouwer kiezen om MSFS te gebruiken en mocht dat totaalpakket ook goed gekeurd worden is MSFS opeens net zo realistisch als X-Plane blijkbaar. Zonder dat Microsoft of Asobo maar een vinger hoeft uit te steken.
Kortom, marketing en loze termen.
https://reddit.com/r/flig...nathan_mizzis_insane_737/
En net op het moment dat alles af is, heb je in VR de Varjo Aero VR bril en is de handtracking zo realistisch dat je elk knopje met de hand kan bedienen… arme man…Trin1ty schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:02:
En wij naar beetje aanprutsen met 2 monitoren etc 😂😂
https://reddit.com/r/flig...nathan_mizzis_insane_737/
youtube.com/@hisrep
:strip_exif()/f/image/sDku6jCNOcg6qi3iFijIFv2D.jpg?f=fotoalbum_large)
dit gaat er over dat op dit vliegveld een vrouw is opgepakt die drugs bij zich had en daar werd deze foto bij geplaatst
hier de addon
https://secure.simmarket....port-patagonia-msfs.phtml
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 07-02-2022 18:39 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Over wat voor "internet" kabel heb je het? Ethernet (UTP) gaat zonder problemen veel verder dan 10 meter. De specs staan 100 meter toe. Als je na 10 meter al problemen hebt dan zul je wel CCA kabels gebruiken. Dan kun je beter investeren in een goede netwerkkabel dan in een versterker.ravw schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:34:
[...]
hoe land zijn je kabels na 10 meter ga je behoorlijk verlies krijgen met snelheid ..
ik heb zelf daarom zo wel tv als internet er een versterker er tussen hangen ... dat scheelt enorm
dus als je meer dan 10 meter kabel heb lopen van af het begin punt naar de pc .. wat al snel is met de kabel door trekken naar een andere kamer
zou ik eens kijken naar een versterker er tussen te zetten
Precies zoals veel certificeringen werken. Het zegt vaak weinig over kwaliteit maar vooral over de vraag of iemand voor het certificeringsproces wilde betalen. Voor Microsoft is dat weinig zinvol omdat die markt klein is. Maar een klein bedrijf kan MSFS in theorie best met hardware bundelen en dat laten certificeren.Propane schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:56:
[...]
Je snapt dus nog steeds niet hoe het werkt. Wat jij dus een als een top aanduiding van realisme ziet, is ook uitgedeeld aan ESP, een commerciële versie van FSX destijds. Dus, X-Plane en FSX zijn net zo realistisch.
X-Plane is nooit op zichzelf gekeurd door de FAA, en is ook niet aangevraagd door de ontwikkelaars. Er is gewoon een systeembouwer geweest die X-Plane als software wilde gebruiken voor hun ATD en nadien dat totaal pakket heeft laten keuren.
Op dezelfde manier kan een systeembouwer kiezen om MSFS te gebruiken en mocht dat totaalpakket ook goed gekeurd worden is MSFS opeens net zo realistisch als X-Plane blijkbaar. Zonder dat Microsoft of Asobo maar een vinger hoeft uit te steken.
Kortom, marketing en loze termen.
Ik denk trouwens niet dat dat in de praktijk zal gebeuren voor MSFS. De periodieke (verplichte) updates lijkt me lastig voor certificering. Want een week later kan er alweer een flinke update uit zijn en zit je weer naar een heel ander product te kijken.
Ondanks dat kan, afhankelijk van je WiFi omgeving, een goede Wifi AP en dongle ook helpen. Ik haal met gemak 400Mbit op 5GHz WiFi, en dan zit er 5m + 1.5 gipsen tussenmuur tussen AP en client.
Mijn ervaring met MSFS is dat updates installeren zeer traag verloopt. Ik heb thuis Gigabit glasvezel, icm Gigabit firewall/router, en bekabelt op PC aangesloten. Vaak kom ik niet boven de 100 tot 200Mbit, ook buiten de piek periodes van updaten. Komt nog bij dat de updater niet tegelijk download en uitpakt, wat het update process vrij pijnlijk maakt.
Maar met genoeg geduld...
Toch, al zou ik het geld en de ruimte hebben. Zou ik het wel weten. Wordt het niet de VR optieDeNachtwacht schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:39:
[...]
En net op het moment dat alles af is, heb je in VR de Varjo Aero VR bril en is de handtracking zo realistisch dat je elk knopje met de hand kan bedienen… arme man…
Voor mensen die wat meer geïnteresseerd zijn in hoe mensen dit soort cockpits maken zijn de volgende vids aan te bevelen:
737: YouTube: Boeing 737 real cockpit simulator conversion
737 (iets meer 'homemade'): YouTube: Building a Boeing 737 Cockpit
Twin engine beechcraft: YouTube: Simroom-Tour of my twin-engine Home Cockpit
- Fixed: HSI OBS can be changes in GPS mode too now
- Fixed: Added VR collision panel
- Fixed: Changed HSI scale in GPS mode from 2NM per dot to 1NM per dot
- Added: Key bindings to most exterior light switches
- Changed: Door code changed to allow closing in flight
- Fixed: Inverted aileron animation code
- Removed: Elevator trim wheel sound
- Changed: Landing light switch animation extended
- Added: VR Collision panels and VR locators for the yokes
- Fixed: Cargo box belt text
- Fixed: Missing lighting on the lower main panel
- Updated: Product Manual
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Hmmm ik ben erg benieuwd of je dat zou zeggen als je zo’n bril op had gehad, de reverb g2 met de juiste settings vind ik nu al een schitterende ervaring met ultra settings, juist met name cockpit is superscherp en zodra die dingen tracking goed werkt wordt dat hem ook voor mij. De varjo aero schijnt voor het eerst zo’n resolutie te hebben dat je ook in de verte scherp ziet. Er hangt een prijskaartje aan maar het grote voordeel is natuurlijk dat je dan élke cockpit hebt in plaats van maar 1psychodude schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:17:
Toch, al zou ik het geld en de ruimte hebben. Zou ik het wel weten. Wordt het niet de VR optie.
youtube.com/@hisrep
Dikgedrukte is natuurlijk zeker een voordeel. En dat gaat natuurlijk verder dan alleen MSFS. Je stapt ook net zo makkelijk uit je vliegtuig in MSFS, en gaat verder in je truck in ETS2, stapt in je fighter jet in DCS, of gaat een rondje racen in bijv. Project Cars 2.DeNachtwacht schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:49:
[...]
Hmmm ik ben erg benieuwd of je dat zou zeggen als je zo’n bril op had gehad, de reverb g2 met de juiste settings vind ik nu al een schitterende ervaring met ultra settings, juist met name cockpit is superscherp en zodra die dingen tracking goed werkt wordt dat hem ook voor mij. De varjo aero schijnt voor het eerst zo’n resolutie te hebben dat je ook in de verte scherp ziet. Er hangt een prijskaartje aan maar het grote voordeel is natuurlijk dat je dan élke cockpit hebt in plaats van maar 1
Maar toch vind ik persoonlijk dat virtueel de ervaring van fysiek, tastbaar niet evenaart. En uiteraard wordt mixed reality langzamerhand ook een optie. Maar als je dan toch al gaat voor die combinatie van fysieke hardware tegen hoge kostprijs, snap ik persoonlijk niet goed waarom dan weer niet de schermen erbij. Het is op dat moment niet meer zozeer alsof VR het realistischer maakt.
Sure, VR is zeker een stap voorwaarts indien je het vergelijkt met dual/triple monitor en simpele yoke/throttle of HOTAS setup.
Maar zodra je daadwerkelijk gewoon letterlijk binnen een 737 cockpit zit. Of Airbus a380. Of wat voor toestel dan ook je het liefst mee vliegt. Dan weegt VR hier natuurlijk niet meer tegenop.
Verder natuurlijk niet te vergeten dat het bouwen van een home cockpit als dat natuurlijk ook gewoon een hobby op zich is
Dat zei men ook over 1080P, gewone dikke beeldbuis televisies, cd-rom spelers, audio jacks, sd-card readers, bedrade koptelefoons, typemachines, mobiele telefoons (toen het nog geen smartphones waren), cassetterecorders enzovoort. Ook met WiFi zal het ooit zover komen dat het gebruiken van vaste kabels niet meer nodig is.psychodude schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:13:
[...]
WiFi 6 is al een beperkte hoeveelheid hardware voor beschikbaar. En naar mijn ervaring weegt het nog altijd niet op tegen bekabeld. Verre van. WiFi behoudt doorgaans eigenlijk alleen een degelijke snelheid indien je deels bekabeld, deels met WiFi werkt. Oftewel, je access points zijn bedraad verbonden. Maar voor thuisgebruik in het geval van een sim vergaat daarmee het nut van WiFi als je het mij vraagt.
Ik vraag mij persoonlijk dan ook af of we ooit op een punt gaan komen waarin WiFi een waardige vervanger is, d.w.z. een punt waarop je zonder ook maar enige verdere bekabeling met enkel wat mesh punten niet tegen het probleem van significant snelheidsverlies en stabiliteitsissues aanloopt.
Ook objectief zie je dit probleem met bestaande WiFi 6 oplossingen nog altijd terug, zie bijvoorbeeld deze user reviews hier op Tweakers:
productreview: Netgear Orbi WiFi 6 System AX6000 (set van 2 stuks) review doo...
productreview: Netgear Orbi WiFi 6 System AX4200 (set van 2 stuks) review doo...
Je hebt het dan dus ook WiFi oplossingen van tot bijna 800 euro waarbij je nog altijd een snelheidsverval hebt van meer dan 50%
En reviews als de volgende:
https://www.tomsguide.com/reviews/netgear-orbi-wifi-6
Opperen dag mogelijk een derde device deze situatie kan doen verbeteren. Oftewel, bijna 1200 euro om mogelijk een netwerk zonder snelheidsverval te creëren. En zelfs dan betwijfel ik het.
[...]
Ik ben vrij eentonig, maar circa 80% van al mijn vluchten doe ik in de Cessna 172 G1000 editie.
nee hier gewoon Cat6 UTP kabelsdowntime schreef op maandag 7 februari 2022 @ 18:58:
[...]
Over wat voor "internet" kabel heb je het? Ethernet (UTP) gaat zonder problemen veel verder dan 10 meter. De specs staan 100 meter toe. Als je na 10 meter al problemen hebt dan zul je wel CCA kabels gebruiken. Dan kun je beter investeren in een goede netwerkkabel dan in een versterker.
maar ik had hem toch nodig die versterker ivm mijn TV die van de woonkamer binnen komst helemaal naar mijn slaapkamer moest
dus gaf steeds foutjes en dus heb ik toen een versterker moeten kopen , daar zat ook gelijk voor internet in dus ja waarom dan niet gebruiken :-)
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Je kunt wel hier stellig van alles lopen te beweren dat X-Plane Pro geen FAA-certifering heeft, of nooit gehad. Terwijl dat meer dan duidelijk op de site staat, plus uitleg over hardware en software, randvoorwaarden voor certifering en voorbeelden van de simulator fabrikanten. Van al die niet onderbouwde complot theorieen en beschuldigingen over misleiding zijn niet aan mij besteed.
on topic
Inmiddels heb ik MSFS2020 van de PC gegooid, net zoals Windows 11. X-Plane 11 draait weer fijn op Linux Fedora. Met de Vulkan videodrivers haal ik nu gemiddeld 85 fps op 4K met een 3060.
Heerlijk, dan maar minder eye candy, voor veel meer realisme.
Ik volg het MSFS2020 dan wel op afstand om te zien of er nog wat gaat veranderen naar een serieuzere flight simulator. Anders wordt het X-Plane 12 welke dit jaar gaat uitkomen. Wie het eerst is.
[ Voor 5% gewijzigd door Corrigan op 07-02-2022 22:33 ]
BramViking schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:40:
[...]
Dat zij men ook over 1080P, gewone dikke beeldbuis televisies, cd-rom spelers, audio jacks, sd-card readers, bedrade koptelefoons, typemachines, mobiele telefoons (toen het nog geen smartphones waren) enzovoort. Ook met WiFi zal het ooit zo ontwikkeld zijn dat de gewone kabels in normale configuraties niet meer nodig zijn..
Toch gaat die vlieger niet helemaal op. De ontwikkeling van bekabeld ligt namelijk niet stil.
Een betere, even scheve vergelijking zou dan ook zijn om te stellen dat een gewone personenauto ook prima in de formule 1 mee kan draaien. De motoren zijn in de loop der jaren beter geworden, de wegligging is sterk verbeterd, etc. Maar toch, ga je het nog altijd niet winnen van Max Verstappen in je Tesla Roadster.
Cat8 geeft inmiddels snelheden tot 40 Gbps, die kabels die je nu legt, gaan nog vele jaren mee.
En voor minder dan de prijs van een Orbi set met 2 units, heb je bijvoorbeeld een goede 8x 10 Gbps managed switch:
https://www.routershop.nl/netgear-prosafe-xs708e/pid=29557
En wil je het nog wat goedkoper, kun je bijvoorbeeld kiezen voor deze TP-Link:
https://www.routershop.nl/tp-link-tl-sx1008/pid=73626
Zowel qua snelheid als throughput, meer dan wat je met een Orbi set zult gaan vinden. En hoewel de Wifi 6 standaard van 9.6 Gbps spreekt, zie je dit in de praktijk gewoon niet terug. Met bekabeld daarentegen, mits de rest van de hardware sluitend is, is dit een ander verhaal.
Op terrein van prijs, snelheid en betrouwbaarheid weegt het dan ook gewoon nog niet op.
En hoewel Wifi 7 veelbelovend klinkt, ben ik nog altijd benieuwd hoe de signaalsterkte bijvoorbeeld is door 35 cm beton heen. Dat is bijvoorbeeld de muurdikte tussen mijn woonkamer en slaapkamer in het appartement waar ik nu zit. Als ik verder naga dat binnen dit appartement complex, ik verder maar 1 ander Wifi netwerk kan vinden vanuit mijn woonkamer, ondanks dat ik op de verdieping 7 buren heb, boven mij en onder mij een woonlaag met eveneens 8 bezette woningen heb zitten... blijf ik gewoon weinig overtuigd van Wifi capaciteiten om door beton heen te gaan.
En juist aangezien de snellere Wifi band, 5 Ghz, enkel en alleen maar meer attenuatie vertoond bij beton, zie ik dit gewoon niet snel veranderen. Wifi 7 gaat dit probleem zeer onwaarschijnlijk doen oplossen. De 40 gbps theoretische specificaties zullen in de praktijk vermoedelijk sowieso al vervallen tot circa 20 gbps. En per betonnen woonlaag / muur zul je ongetwijfeld nog altijd gewoon zo'n 75% in blijven leveren. Oftewel, 5 gbps resterend op de eerste verdieping, 1.25 gbps resterend op de zolder. Sure, je kunt zeggen, dat is voor mij voldoende. Maar uiteindelijk is dat natuurlijk niet waarvoor je betaald. En is het ook gewoon niet optimaal.
De X-Plane website is er vrij duidelijk over. De FAA certificering gaat alleen op voor specifieke combinaties hardware + X-Plane. De software losstaand heeft geen FAA certificering. En X-Plane 12 voor wat dat betreft, zal dus überhaupt bij launch hoogstwaarschijnlijk nog geen FAA certificering kennen. Maakt het nu echt uit?Corrigan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:29:
@Propane
Je kunt wel hier stellig van alles lopen te beweren dat X-Plane Pro geen FAA-certifering heeft, of nooit gehad. Terwijl dat meer dan duidelijk op de site staat, plus uitleg over hardware en software, randvoorwaarden voor certifering en voorbeelden van de simulator fabrikanten. Van al die niet onderbouwde complot theorieen en beschuldigingen over misleiding zijn niet aan mij besteed.
on topic
Inmiddels heb ik MSFS2020 van de PC gegooid, net zoals Windows 11. X-Plane 11 draait weer fijn op Linux Fedora. Met de Vulkan videodrivers haal ik nu gemiddeld 85 fps op 4K met een 3060.
Heerlijk, dan maar minder eye candy, voor veel meer realisme.
Ik volg het MSFS2020 dan wel op afstand om te zien of er nog wat gaat veranderen naar een serieuzere flight simulator. Anders wordt het X-Plane 12 welke dit jaar gaat uitkomen. Wie het eerst is.
Het echte realisme in X-Plane 11 komt verder hoofdzakelijk ook gewoon voort uit third party content. Iets dat tijd kost. Langzamerhand beginnen we voor MSFS de eerste betere releases te zien hierin. Voor X-Plane 12 zal dat ook weer tijd gaan kosten.
De vraag is uiteindelijk natuurlijk wat je zoekt. Maar best graphics en beste simulatie zal uiteindelijk nooit echt samengaan. Of je het nu hebt over Flight Simulator, X-Plane of een andere partij.
Maar ook voor MSFS heb je inmiddels toch echt al wel third party planes die qua flight models overeenkomen met de real life counterparts, zoals bijvoorbeeld de Just Flight PA-28.
Gevalletje "Wij van WC Eend..."Corrigan schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:29:
@Propane
Maar goed, dit gaat blijkbaar allemaal over je hoofd heen, dus laat maar zitten.
denk dat we de komende paar maanden een paar mooie toestellen gaan zien: inibuilds A310, Fenix A320 en de PMDG 737/8/max
[ Voor 40% gewijzigd door cracking cloud op 08-02-2022 11:43 ]
Ben heel benieuwd!(hoe jij dit ervaart. Ik heb m ook (met een AMD (pas wel op met welk moederbord chip hem gebruikt))
Kan met redelijke hoge settings vliegen. Elke vlucht is eigenlijk genieten.
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
In combinatie met een Ryzen 5 3600, weet alleen zo uit m'n hoofd de chipset ff niet.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Er zijn problemen met de usb 3.0 en x570 chip https://www.reddit.com/r/...2_are_they_finally_fixed/ralpje schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:59:
Hij is zojuist binnengekomen, maar het wordt waarschijnlijk morgen voor ik hem écht kan testen.
In combinatie met een Ryzen 5 3600, weet alleen zo uit m'n hoofd de chipset ff niet.
Mijn oplossing was een extra pci kaartje in de pc met usb 3.0. De usb op het moederbord aansluiten (lukte toen) niet!
hey bedankt!Ircghost schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:17:
Mijn HP G2 werkte niet op mijn x570, maar je kunt via de HP website de nieuwe kabel aanvragen die dit fixed en sindsdien geen problemen meer.
Is er voor MSFS een vergelijkbaar stukje software ergens te krijgen/kopen? Ik heb al eens bij https://bffsimulation.com/ gekeken, maar dat lijkt vooral te gaan om het aansturen van actuators...
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Ah, check. Als het goed is heb ik de 'V2' versie van de headset, waar die nieuwe kabel al bij zit. We gaan het zienIrcghost schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:17:
Mijn HP G2 werkte niet op mijn x570, maar je kunt via de HP website de nieuwe kabel aanvragen die dit fixed en sindsdien geen problemen meer.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oaQq5gIbXL9jaB6mdnh6XPA4.jpg?f=user_large)
Naast joystick, throttles, pedals en meer zijn er nu ook officiële fan artikelen beschikbaar van Microsoft Flight Simulator. In samenwerking met Sporty’s Pilot Shop worden nu een herenpolo, damespolo en 2 type rugtassen aangeboden. Uiteraard voorzien van het MSFS logo.
https://www.sportys.com/f...ht-simulator-apparel.html
Neem aan dat dit zoiets is als een butt kicker? Zelf geen ervaring mee, maar kan je misschien wel alvast de juiste richting op sturen.Dev0o schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:22:
Het grootste deel (80%) van mijn sim-uurtjes besteed ik aan racen. Daarvoor zitten er onder mijn stoel 4-bass-shakers. Die stuur ik heel eenvoudig aan via de speciaal hiervoor ontwikkelde Simhub software via een tweede soundkaart. Het resultaat is een extra dimensie doordat je de motor, wegoppervlak, up&downshitst etc. voelt. Ik heb al eens aan de ontwikkelaar van Simhub gevraagd of hij eenvoudig de signalen uit MSFS kan opvangen en omzetten naar 4 outputs, maar Flightsims zijn niet zijn core-business zullen we maar zeggen.
Is er voor MSFS een vergelijkbaar stukje software ergens te krijgen/kopen? Ik heb al eens bij https://bffsimulation.com/ gekeken, maar dat lijkt vooral te gaan om het aansturen van actuators...
https://www.avsim.com/for...=comments#comment-4649547
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Welke GPU heb je?ralpje schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:59:
Hij is zojuist binnengekomen, maar het wordt waarschijnlijk morgen voor ik hem écht kan testen.
Je hebt simshakers for wings: https://dreamsimteam.blog...ker-wings-user-guide.html maar daar staat (nog) niks over MSFS, wel voor DCS etcDev0o schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:22:
Het grootste deel (80%) van mijn sim-uurtjes besteed ik aan racen. Daarvoor zitten er onder mijn stoel 4-bass-shakers. Die stuur ik heel eenvoudig aan via de speciaal hiervoor ontwikkelde Simhub software via een tweede soundkaart. Het resultaat is een extra dimensie doordat je de motor, wegoppervlak, up&downshitst etc. voelt. Ik heb al eens aan de ontwikkelaar van Simhub gevraagd of hij eenvoudig de signalen uit MSFS kan opvangen en omzetten naar 4 outputs, maar Flightsims zijn niet zijn core-business zullen we maar zeggen.
2060 super, 16GB
plus een hp G2? draait dat daar een beetje op?
ik twijfel namelijk met mijn 2070 of de headset dat wel trekt.
Heb hetzelfde systeem als jou, maar dan met Rift S. Ben benieuwd hoe die bij jou draait. Misschien dat ik nog ga upgraden naar de reverb
Dat is zeker de moeite waard. Je hebt zoveel meer detail. ( Had zelf de oculus rift) Allen de controllers van de rift zijn beter.cracking cloud schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:54:
[...]
Heb hetzelfde systeem als jou, maar dan met Rift S. Ben benieuwd hoe die bij jou draait. Misschien dat ik nog ga upgraden naar de reverb
Ik laat van de week weten hoe de ervaringen zijn.
Honestly: ik heb dat ding zakelijk aangeschaft (als ZZP-er) voor gebruik met alle nieuwe features op het gebied van VR die binnenkort naar Teams komen. Als ik dan toch zakelijk zo'n ding koop, dan maar gelijk één die ook goed met MSFS overweg zou moeten kunnen. Werkt het suboptimaal in MSFS, is dat jammer maar geen man overboord.
ik heb zelf ook een rift s... en weet dat de G2 meer details heeft. echter vraagt het ook meer van je systeem volgens mij. vandaar dat ik benieuwd ben of dat op een 2060 super of 2070 goed draait.appie35 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:58:
[...]
Dat is zeker de moeite waard. Je hebt zoveel meer detail. ( Had zelf de oculus rift) Allen de controllers van de rift zijn beter.
want als je de details omlaag moet schroeven, kan het wel eens zijn dat de rift s toch beter uit valt.
dat is waar. Echter heb ik het idee dat de Windows mixed portal beter werkt dan steam. Ik de vergelijking nooit kunnen maken omdat ik van een 1070 naar 3080 ben gegaan.Dirtyrockers schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:00:
[...]
ik heb zelf ook een rift s... en weet dat de G2 meer details heeft. echter vraagt het ook meer van je systeem volgens mij. vandaar dat ik benieuwd ben of dat op een 2060 super of 2070 goed draait.
want als je de details omlaag moet schroeven, kan het wel eens zijn dat de rift s toch beter uit valt.
Ik heb de oculus rift s en draait redelijk met een RTX 2070Dirtyrockers schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:46:
[...]
plus een hp G2? draait dat daar een beetje op?
ik twijfel namelijk met mijn 2070 of de headset dat wel trekt.
als je niet te hoog zet gaat het wel maar FS is niet echt optimaal , andere games lopen heel goed
Hier ook een RTX 2070 icm een RiftS. Alles kan redelijk hoog opgeschroefd worden, maar steden als New York, London en Parijs vragen wel wat performance. Ik heb een tooltje draaien genaamd Oculus tray ( https://forums.oculusvr.c...connect-fixes/td-p/523754 waarmee je ook nog wat kunt tweaken. Hoge FPS is niet het meest belangrijke namelijk, er zijn ook andere methodes om een soepele visuele ervaring te krijgen!ravw schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 16:32:
[...]
Ik heb de oculus rift s en draait redelijk met een RTX 2070
als je niet te hoog zet gaat het wel maar FS is niet echt optimaal , andere games lopen heel goed
i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD
Na complottheorieën en ongegronde beschuldiging van X-Plane Pro van misleidingen over hun FAA-certificering heb je nu ook beledigingen nodig om je puntje proberen te maken? Triest.Propane schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:20:
[...]
Gevalletje "Wij van WC Eend..."
Maar goed, dit gaat blijkbaar allemaal over je hoofd heen, dus laat maar zitten.
Het gaat verder hier over MSFS, verdere discussie is niet nodig.
[ Voor 7% gewijzigd door Corrigan op 08-02-2022 18:09 ]
Ik heb zelf ook de Reverb G2, maar ik heb ook in een echte 737 simulator cockpit gezeten bij een vriend thuis ( die er zelfs een stukje business class met pantry in heeft zitten (!) , maar VR kan dan toch echt niet tippen aan zo'n echte cockpit vind ik. De hele immersie, het aanraken, de vliegtuigstoelen waar je in zit, je co-pilot, daar kan geen VR tegenop.DeNachtwacht schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:49:
[...]
Hmmm ik ben erg benieuwd of je dat zou zeggen als je zo’n bril op had gehad, de reverb g2 met de juiste settings vind ik nu al een schitterende ervaring met ultra settings, juist met name cockpit is superscherp en zodra die dingen tracking goed werkt wordt dat hem ook voor mij. De varjo aero schijnt voor het eerst zo’n resolutie te hebben dat je ook in de verte scherp ziet. Er hangt een prijskaartje aan maar het grote voordeel is natuurlijk dat je dan élke cockpit hebt in plaats van maar 1
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3
Hmmm... volgens mij hebben @Propane en nog iemand anders het toch echt wel duidelijk uitgelegd waarom de 'certificering' van X-plane minder spannend is dan jij doet geloven. Dat heeft niet zoveel met complottheorieën te maken.Corrigan schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:07:
[...]
Na complottheorieën en ongegronde beschuldiging van X-Plane Pro van misleidingen over hun FAA-certificering heb je nu ook beledigingen nodig om je puntje proberen te maken? Triest.
Het gaat verder hier over MSFS, verdere discussie is niet nodig.
En als jij anders wil geloven, prima. Maar ik zou het stampvoeten lekker achterwege laten... is alleen maar slecht voor je hart en verspeelde energie
Volgens mij is dit het msfs topic.
By far kijk ik het meeste uit naar de ATR, al is dat geen third party. Heeft iemand daar nog iets over gehoord sinds de aankondiging?cracking cloud schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:41:
denk dat we de komende paar maanden een paar mooie toestellen gaan zien: inibuilds A310, Fenix A320 en de PMDG 737/8/max
5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio
Niemand heeft het er over dat de ontwikkeling van standaard bekabeling stil ligt. Het gaat in dit geval over het punt dat WiFi zeker ooit stabiel genoeg zal zijn, dat een vaste bekabelde aansluiting, niet persè noodzakelijk is, om goed erop te kunnen gamen.psychodude schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:16:
[...]
offtopic:
Toch gaat die vlieger niet helemaal op. De ontwikkeling van bekabeld ligt namelijk niet stil.
Een betere, even scheve vergelijking zou dan ook zijn om te stellen dat een gewone personenauto ook prima in de formule 1 mee kan draaien. De motoren zijn in de loop der jaren beter geworden, de wegligging is sterk verbeterd, etc. Maar toch, ga je het nog altijd niet winnen van Max Verstappen in je Tesla Roadster.
Cat8 geeft inmiddels snelheden tot 40 Gbps, die kabels die je nu legt, gaan nog vele jaren mee.
En voor minder dan de prijs van een Orbi set met 2 units, heb je bijvoorbeeld een goede 8x 10 Gbps managed switch:
https://www.routershop.nl/netgear-prosafe-xs708e/pid=29557
En wil je het nog wat goedkoper, kun je bijvoorbeeld kiezen voor deze TP-Link:
https://www.routershop.nl/tp-link-tl-sx1008/pid=73626
Zowel qua snelheid als throughput, meer dan wat je met een Orbi set zult gaan vinden. En hoewel de Wifi 6 standaard van 9.6 Gbps spreekt, zie je dit in de praktijk gewoon niet terug. Met bekabeld daarentegen, mits de rest van de hardware sluitend is, is dit een ander verhaal.
Op terrein van prijs, snelheid en betrouwbaarheid weegt het dan ook gewoon nog niet op.
En hoewel Wifi 7 veelbelovend klinkt, ben ik nog altijd benieuwd hoe de signaalsterkte bijvoorbeeld is door 35 cm beton heen. Dat is bijvoorbeeld de muurdikte tussen mijn woonkamer en slaapkamer in het appartement waar ik nu zit. Als ik verder naga dat binnen dit appartement complex, ik verder maar 1 ander Wifi netwerk kan vinden vanuit mijn woonkamer, ondanks dat ik op de verdieping 7 buren heb, boven mij en onder mij een woonlaag met eveneens 8 bezette woningen heb zitten... blijf ik gewoon weinig overtuigd van Wifi capaciteiten om door beton heen te gaan.
En juist aangezien de snellere Wifi band, 5 Ghz, enkel en alleen maar meer attenuatie vertoond bij beton, zie ik dit gewoon niet snel veranderen. Wifi 7 gaat dit probleem zeer onwaarschijnlijk doen oplossen. De 40 gbps theoretische specificaties zullen in de praktijk vermoedelijk sowieso al vervallen tot circa 20 gbps. En per betonnen woonlaag / muur zul je ongetwijfeld nog altijd gewoon zo'n 75% in blijven leveren. Oftewel, 5 gbps resterend op de eerste verdieping, 1.25 gbps resterend op de zolder. Sure, je kunt zeggen, dat is voor mij voldoende. Maar uiteindelijk is dat natuurlijk niet waarvoor je betaald. En is het ook gewoon niet optimaal.
[...]
De X-Plane website is er vrij duidelijk over. De FAA certificering gaat alleen op voor specifieke combinaties hardware + X-Plane. De software losstaand heeft geen FAA certificering. En X-Plane 12 voor wat dat betreft, zal dus überhaupt bij launch hoogstwaarschijnlijk nog geen FAA certificering kennen. Maakt het nu echt uit?
Het echte realisme in X-Plane 11 komt verder hoofdzakelijk ook gewoon voort uit third party content. Iets dat tijd kost. Langzamerhand beginnen we voor MSFS de eerste betere releases te zien hierin. Voor X-Plane 12 zal dat ook weer tijd gaan kosten.
De vraag is uiteindelijk natuurlijk wat je zoekt. Maar best graphics en beste simulatie zal uiteindelijk nooit echt samengaan. Of je het nu hebt over Flight Simulator, X-Plane of een andere partij.
Maar ook voor MSFS heb je inmiddels toch echt al wel third party planes die qua flight models overeenkomen met de real life counterparts, zoals bijvoorbeeld de Just Flight PA-28.
Gisterenavond even snel het ding uitgepakt, aangesloten en ingesteld. Met name om even de Windows MR omgeving te kunnen testen enzo, maar ook even snel één circuitje vanaf EHAM RWY22 en daarna doorgevlogen naar m'n woonplaats (een kilometertje of vijftig noordelijker).ralpje schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:59:
Hold your horses, people, ik moet het ding nog uitpakken
Ik laat van de week weten hoe de ervaringen zijn.
Mind. Blown.
Ik moet zeker nog even wat stoeien met settings om het optimaal te krijgen qua graphics / performance, maar WTF, wat een immersie. Flaps down en gewoon over je schouder kijken om te zien of het ding werkt. Circuitje vliegen? Gewoon naar links kijken of je al de turn naar final kunt maken. Briljant.
ben nog steeds heel benieuwd naar graphics en performance bij jou.ralpje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:00:
[...]
Gisterenavond even snel het ding uitgepakt, aangesloten en ingesteld. Met name om even de Windows MR omgeving te kunnen testen enzo, maar ook even snel één circuitje vanaf EHAM RWY22 en daarna doorgevlogen naar m'n woonplaats (een kilometertje of vijftig noordelijker).
Mind. Blown.
Ik moet zeker nog even wat stoeien met settings om het optimaal te krijgen qua graphics / performance, maar WTF, wat een immersie. Flaps down en gewoon over je schouder kijken om te zien of het ding werkt. Circuitje vliegen? Gewoon naar links kijken of je al de turn naar final kunt maken. Briljant.
voornamelijk of je bijv de panels een beetje goed kan blijven lezen.
ant zit al tijdje in dubio om mijn rift s in te ruilen voor een g2.
Anders dan wat screenshots op het MSFS forum helemaal niets eigenlijk. Althans het zegt allemaal niks. Mijn idee is wel dat wanneer het om de realistische vliegtuigen (PMDG, Milviz, Fenix etc) gaat dat men redelijk in lijn lijkt te zijn qua ontwikkeling en tijd die men nodig heeft. Klein vermoeden is dat als die eenmaal gereleased worden dat het qua nieuwe vliegtuigen, airliners, in een stroomversnelling zal gaan. Volgens mij draait het om stabiliteit en eens dat geregeld is zal men er wel vertrouwen in gaan krijgen. Je wilt als developer niet constant bezig zijn met nieuwe bugs geïntroduceerd door Sim Updates.geelers schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:17:
[...]
By far kijk ik het meeste uit naar de ATR, al is dat geen third party. Heeft iemand daar nog iets over gehoord sinds de aankondiging?
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Tijdens de laatste Q&A is de status van de ATR nog even besproken. Probleem is dat de maker ((Hans Hartmann) met verschillende vliegtuigen tegelijk bezig is/was (oa. de Twin Otter dat langer duurde dan gedacht) en dat de ATR niet als hoogste op het lijstje staat. Kan dus voorlopig nog wel even duren.geelers schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 22:17:
[...]
By far kijk ik het meeste uit naar de ATR, al is dat geen third party. Heeft iemand daar nog iets over gehoord sinds de aankondiging?
ik hoop vooral dat ze hem goed doen en niet afraffelen zoals met de twin otter gedaan is. Dat komt uiteindelijk denk ik ook wel weer goed, maar ik vertik het toch echt om na het betalen voor een plane, ook nog een keer te moeten betalen om het ding fatsoenlijk te laten klinken met een of andere 3rd party fix. Simpele conclusie voor mij momenteel, de twin otter was de laatste die ik heb gekocht voorlopig, en de reviews en live twitch streams met de ATR moeten echt donders goed zijn wil ik toch weer de buidel trekken voor een aerosoft planeGameaddict schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:57:
[...]
Tijdens de laatste Q&A is de status van de ATR nog even besproken. Probleem is dat de maker ((Hans Hartmann) met verschillende vliegtuigen tegelijk bezig is/was (oa. de Twin Otter dat langer duurde dan gedacht) en dat de ATR niet als hoogste op het lijstje staat. Kan dus voorlopig nog wel even duren.
Aerosoft heeft hier niets mee van doen. Hans Hartmann maakt deze in opdracht van Microsoft en gaat verkocht worden via de marketplace. Net zoals de Fokkers, toekomstige AN-2 en andere vliegtuigen waar ik de naam van ben vergeten. Zijn meestal ook gunstig geprijsd, hoop dat de afwerking niet teleurstelt. Hoop minimaal dat ie net zo goed is als de Flight 1 ATR in FSX (waar dit de basis van is en die ook oa door Hans Hartmann was gemaakt)djbarney schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 14:00:
[...]
ik hoop vooral dat ze hem goed doen en niet afraffelen zoals met de twin otter gedaan is. Dat komt uiteindelijk denk ik ook wel weer goed, maar ik vertik het toch echt om na het betalen voor een plane, ook nog een keer te moeten betalen om het ding fatsoenlijk te laten klinken met een of andere 3rd party fix. Simpele conclusie voor mij momenteel, de twin otter was de laatste die ik heb gekocht voorlopig, en de reviews en live twitch streams met de ATR moeten echt donders goed zijn wil ik toch weer de buidel trekken voor een aerosoft plane
Wat voor gpu heb je? Met een 3080 icm 32gb ram zijn mijn settings: Alles ingame op ultra, en met het openXR tooltje uit de microsoft store render scale op 70% zetten.ralpje schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:22:
Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal, dus ik vind dat lastig inschatten. Ik zal van de week eens wat stoeien met settings en kijken bij welke settings ik nog steeds een in mijn ogen goede performance heb en die settings hier delen. Wellicht dat je daar iets aan hebt
youtube.com/@hisrep
Dat heb ik ook zo ingesteld met 3080DeNachtwacht schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 17:10:
[...]
Wat voor gpu heb je? Met een 3080 icm 32gb ram zijn mijn settings: Alles ingame op ultra, en met het openXR tooltje uit de microsoft store render scale op 70% zetten.
Ik heb zelfde scale rendering op 100 staan . Oké in grote stenen in het soms wel wat minder maar boven Nederland gaat prima. De pc resolutie heb ik op minimaal staan. (Windowed)
Dacht dat Asobo er een zooitje van maak , maar zo veel troep dat FBW er nu van maakt.
Ben al weken niet meer te spreken over het vliegtuig maar nu is het echt niet meer gezond aan het worden ..
zonde want het was zo mooi product
TCAS verdwenen.
FMC .. van Curacao naar Medellin , en dan gooit hij em over St Maarten heen
Dit is gemaakt met Simbrief .. die geeft de goede route maar als je dan ziet wat hij doet als je het invoerd in de FMC van de FBW .. dan kom ik niet uit wat hij aan het doen is .....
de eerst 3 a 4 waypoints ziet hij niet eens ( word niet verbonden ) daar heb ik al weken last van
dan gaat hij vanaf na een 15 min een punt pakken waardoor hij naar het noorden gaat vliegen word aan gegeven 180 NM ............. WTF
om vervolgens 180 NM te terug te vliegen dezelfde route , om vervolgens weer niet weten waar hij heen moet ... ,Dus je geeft 1 waypoint verder aan .... ..
geen reactie .......
2 waypoints verder
Geen reactie
ondertussen zit ik inde buurt van het vaste land .........
kijken wat hij gaat doen als ik dus de baan instelt waar ik wil gaan landen...
JA!! hij herkent hem ...... maar dit is dus echt niet de manier zo als het moet
erg jammer ... ook met het ILS instellen en volgen .. instellen is geen probleem ... maar waarom eerst 80 nm omvliegen om dan eindelijk eens de ils te pakken .......... a wacht ik heb nog maar 2 nm voor de baan .... en ik zit op FL120 de baan ligt op 800ft .... ja mensen echt jammer
en helaas kan je niet die van een paar maanden geleden terug zetten
de A330 werkt alles gewoon goed
gebruikt de oude FBW cockpit
Heb geen enkel probleem met de FBW experimentele versie. De FBW wordt in mijn ogen alleen maar beter en beter...ravw schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:11:
WTF is er met de airbus FBW gebeurd ..
Dacht dat Asobo er een zooitje van maak , maar zo veel troep dat FBW er nu van maakt.
Ben al weken niet meer te spreken over het vliegtuig maar nu is het echt niet meer gezond aan het worden ..
zonde want het was zo mooi product
TCAS verdwenen.
FMC .. van Curacao naar Medellin , en dan gooit hij em over St Maarten heen
Dit is gemaakt met Simbrief .. die geeft de goede route maar als je dan ziet wat hij doet als je het invoerd in de FMC van de FBW .. dan kom ik niet uit wat hij aan het doen is .....
de eerst 3 a 4 waypoints ziet hij niet eens ( word niet verbonden ) daar heb ik al weken last van
dan gaat hij vanaf na een 15 min een punt pakken waardoor hij naar het noorden gaat vliegen word aan gegeven 180 NM ............. WTF
om vervolgens 180 NM te terug te vliegen dezelfde route , om vervolgens weer niet weten waar hij heen moet ... ,Dus je geeft 1 waypoint verder aan .... ..
geen reactie .......
2 waypoints verder
Geen reactie
ondertussen zit ik inde buurt van het vaste land .........
kijken wat hij gaat doen als ik dus de baan instelt waar ik wil gaan landen...
JA!! hij herkent hem ...... maar dit is dus echt niet de manier zo als het moet
erg jammer ... ook met het ILS instellen en volgen .. instellen is geen probleem ... maar waarom eerst 80 nm omvliegen om dan eindelijk eens de ils te pakken .......... a wacht ik heb nog maar 2 nm voor de baan .... en ik zit op FL120 de baan ligt op 800ft .... ja mensen echt jammer
en helaas kan je niet die van een paar maanden geleden terug zetten
de A330 werkt alles gewoon goed![]()
gebruikt de oude FBW cockpit
Ik gebruik de DEV versie maar er klopt geen H.. vanSparkiezz schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 19:33:
[...]
Heb geen enkel probleem met de FBW experimentele versie. De FBW wordt in mijn ogen alleen maar beter en beter...
heb de laaste weken toch al dat geen 1 vlucht meer normaal loopt via die FMC
van punt a naar b herkent hij ... van B naar C weer niet .... van d naar e weer wel .. dus zo blijft je steeds diedingen in de gaten houden maar is ver weg van real
dat hij is een way pointje mist ook dat kan maar niet 3 a 5 per vlucht
daar zal ik dan eens naar moeten kijken , is dat weer nieuw dan ? maar het is op de raarste plekken dat hij in eens vreemde dingen doen ....cracking cloud schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 18:59:
Heb je een discontinuity tussen je flightplan en je STAR? Die moet je eruit gooien
aanvliegen naar ILS ( 180 graden bocht ) ... komt vlak voor dat punt aan en het vliegtuig vliegt direct naar het ILS punt toe
dus dan sta je me met je kont naar de baan toe ipv met je neus ... Bye bye vlucht
Volgende vlucht .. kom recht aanvliegen naar het ILS aangrijp punt
net van Waypoint Z maar waypoint B gevlogen .... en vlak voor het ils onderscheppen gaat hij keren om vervolgens weer terug te vliegen naar Z
dan maar eerder proberen die ils te onderscheppen ....... ja leuk ... we blijven gewoon op de hdg vliegen en hoogte die we daar voordeden, het vliegtuig zegt gewoon , als jij niets doet blijf ik wel door vliegen
ILS staan dus wel aan als mogen onderscheppen
nog een irri puntje
hoogte je moet het - - o zien wil hij zelf de VS aanhouden
... mooi in gesteld .. maar zakken ho maar .
dan zet ik hem op handmatig , dat doet die dan wel .
maar dan kom je aan op het punt voor de landing .... - 400 ....... uit het niets - - 0 ...... -3400VS ... bam op de baan en einde oefening
terwijl je niet eens iets aanraakt , met de A330 geen last doet alles goed volgen
andere Ap en AT ook van andere planes ook ( op de asobo's na dan)
oja en dit soort vreemde dingen zijn meer regelmaat dan uitzondering
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4DMkrZkbBw27dSXKYYCyE7LI.jpg?f=user_large)
Moet ik hem daar achteruit er in vliegen of zo ?
[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 09-02-2022 20:12 ]
Je zit op experimental, dus daar kunnen meer bugs in zitten dan in de dev of stable versie
Ik heb de DEV en de Stable word na mijn weten al maanden niets meer mee gedaancracking cloud schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:18:
@ravw zie hier: https://docs.flybywiresim.com/fbw-a32nx/feature-guides/cFMS/
Je zit op experimental, dus daar kunnen meer bugs in zitten dan in de dev of stable versie
Dat klopt.ravw schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:34:
[...]
Ik heb de DEV en de Stable word na mijn weten al maanden niets meer mee gedaan
Ik moet altijd veel rotzooi opruimen in het FP op het moment dat ik in Simbrief iets plan en dat vervolgens in FS inlaad. Eigenlijk altijd wel een of meerdere discontinuities, vreemde routes, etc. Dus dat stukje "achteruitvliegen" van jou herken ik zeker.
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Als je voor mij een flightplan hebt inclusief runways en sid/star kan ik hem wel eens bij mij in simbrief zetten en importeren en kijken wat er gebeurt. Die rare kronkels zijn wel bekend (https://docs.flybywiresim...MS/#flight-path-rendering) en discontinuity schijnt de echte 320 ook te doen (https://docs.flybywiresim...aring-mcdu/#discontinuity). Dat kan de reden zijn dat de ILS wordt voorbijgevlogen.ravw schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 20:34:
[...]
Ik heb de DEV en de Stable word na mijn weten al maanden niets meer mee gedaan
Hoe doe je de descent? Doe je volgens ILS? Of stel je zelf een v/s in?
Wat ik zelf altijd voor vertrek doe is via PLAN mode door alle waypoints stappen en kijken of het er een beetje logisch uitziet.
[ Voor 8% gewijzigd door cracking cloud op 09-02-2022 21:24 ]
aangezien ik vaak in berg achting gebied vliegt , doe ik meestal trapsgewijs naar beneden
met routes geven , kan je niet delen want ik heb daar veel payware airports en dat kan dus weer anders zijn dan met de standaard airports
want die ligging is nog wel eens anders

standaard airport .... ILS .. naast de baan .... payware airport goed op de baan
vaak is het nog leuk ook veel standaard airports hebben niet eens een ILS kan je alleen maar direct aanvliegen
de payware , hebben die vaak wel , mits het geen FSX airports zijn geweet , ja die heb ik ook
[ Voor 52% gewijzigd door ravw op 09-02-2022 21:49 ]
Daar moet je wel even op checken altijd.
Ik ben zelf nog geen problemen tegen gekomen in de a320. En tuurlijk. Het is een product in development.
Maar we zijn al flink wat stappen verder.
Vnav staat bijv letterlijk om de hoek. En exp heeft bijv een nog betere custom fp dan dev.
Deze ondersteund veeeel meer. Paar dagen geleden zijn ook holds eraan toegevoegd.
Ik update echt elke keer voordat ik de simulator start.
geinstaleert al en FS aan het opstarten to over een uur
ow en simbrief gebruiken, niet de flightplanner van msfs..ravw schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:53:
Zal eens kijken wat die met die Exp versie doet..
geinstaleert al en FS aan het opstarten to over een uur
ja weet ik en ik krijgt de melding van TA only ook niet weg ook zo iets vreemd .. soms heb ik het wel en soms nietDirtyrockers schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:01:
[...]
ow en simbrief gebruiken, niet de flightplanner van msfs..
onderweg van Willemstad naar Medellin
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 09-02-2022 22:27 ]
dat is je tcas tijdens takeoff, dat betekend dat hij je tcas op TA only zet tijdens het opstijgen.ravw schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:27:
[...]
ja weet ik en ik krijgt de melding van TA only ook niet weg ook zo iets vreemd .. soms heb ik het wel en soms niet
onderweg van Willemstad naar Medellin
daarna schakelt hij naar een andere modus.... dit is hoe het ook is in de a320.
dat doet hij dus niet ik zit bijna in FL modes LOLDirtyrockers schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:30:
[...]
dat is je tcas tijdens takeoff, dat betekend dat hij je tcas op TA only zet tijdens het opstijgen.
daarna schakelt hij naar een andere modus.... dit is hoe het ook is in de a320.
/f/image/VlE0Gk419O9olAyx49lb3yDh.png?f=fotoalbum_large)
En hier zie je dus ook weer dat ik 380 NM verder moet vliegen om weer terug te gaan naar de airport
na die lus moet ik er al zijn
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 09-02-2022 22:33 ]
zet je tcas eens op ta/ra dan.ravw schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:32:
[...]
dat doet hij dus niet ik zit bijna in FL modes LOL
[Afbeelding]
En hier zie je dus ook weer dat ik 380 NM verder moet vliegen om weer terug et agan naar de airport
dan staat hij nog steeds op ta alleen...
heb je gecheckt op discontinuities, of manual legs?ravw schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:32:
[...]
dat doet hij dus niet ik zit bijna in FL modes LOL
[Afbeelding]
En hier zie je dus ook weer dat ik 380 NM verder moet vliegen om weer terug te gaan naar de airport
vaak krijg je vectors vanuit atc. maar discons, kan je verwijderen.... manuals niet trouwens, dan moet je op een direct to vliegen zonder atc.
dan is die weg LOLDirtyrockers schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:33:
[...]
zet je tcas eens op ta/ra dan.
dan staat hij nog steeds op ta alleen...
moet hem dus 1 keer verder draaien
ja ik had weer zo'n lege point maar heb hem al gekoppeld
/f/image/fcasFmvOFalBgurtaPKHlGL5.png?f=fotoalbum_large)
maar komt wel goed even kijken hoe de landing gaat
[ Voor 55% gewijzigd door ravw op 09-02-2022 22:41 ]
Hij moet hier rechtdoor maar gaat gewoon weer keren en als ik dan niet zou doen blijft hij tussen deze twee points vliegen tot het leeg is van feul
/f/image/E8UXbvRsZNkZXLvev3R7dVSU.png?f=fotoalbum_large)
laat je vluchtplan in je mcdu eens zien.ravw schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:57:
Kijk en dit bedoel ik nou ...... Weer een vlucht naar de klote
Hij moet hier rechtdoor maar gaat gewoon weer keren en als ik dan niet zou doen blijft hij tussen deze twee points vliegen tot het leeg is van feul
[Afbeelding]
ja ben er nu al er uitDirtyrockers schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:59:
[...]
laat je vluchtplan in je mcdu eens zien.
Zal morgen weer eens kijken
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 09-02-2022 23:03 ]
en anders spreek je mij aan op discord... dan help ik je opweg.ravw schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 23:02:
[...]
ja ben er nu al er uit
Zal morgen weer eens kijken

https://forums.flightsimu...ate-8-beta-preview/497063
In de screenshot die je laat zien staat duidelijk dat je volgende waypoint MAU is op 45 graden, dus je moet helemaal niet rechtdoor zoals je aangeeft
[ Voor 22% gewijzigd door mvbo op 10-02-2022 14:33 ]
Ga eerst eens naar het changelog kijken of er dermate interessante zaken inzitten om mijn installatie te riskerenGameaddict schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 08:18:
Voor degene die interesse hebben in de beta SU8 (PC), vanavond 17:00 uur. Gebruik op eigen risico![]()
https://forums.flightsimu...ate-8-beta-preview/497063

Misschien dat ik er overheen lees, maar ik zie helemaal geen changelog. Lijkt me sowieso essentieel om te weten wat er gewijzigd is, zodat je daar focus tijdens het testen op kan leggen.Er!k schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:26:
[...]
Ga eerst eens naar het changelog kijken of er dermate interessante zaken inzitten om mijn installatie te riskeren
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Héél herkenbaar. Had hier al vaker last van maar de laatste tijd is het echt erg (met de dev versie, in ieder geval).ravw schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 22:57:
Kijk en dit bedoel ik nou ...... Weer een vlucht naar de klote
Mijn laatste vlucht had een STAR en approach die je, heel simpel, eerst over het vliegveld liet vliegen om vervolgens met een grote druppelvormige lus richting de ILS te gaan. Zelfs de planner van MSFS kon dit allemaal perfect in beeld brengen. Heel simpel. Niets moeilijks aan.
Echter, op de ND van de FBW A32NX zag ik opeens (zoals dus wel vaker) gekke lijnen en lussen rondom de approach, zoals ook een lijn die ogenschijnlijk zo'n 200 nm een totaal verkeerde kant opging om daarna weer terug te keren.
Maar goed, ik dacht 'laat ik wachten totdat ik ter plekke ben: wellicht dat dan alles nog goed komt' (want dat zeggen de devs wel vaker). Dus ik kom bij het waypoint boven het vliegveld, met nog diverse waypoints in het flightplan, en... hopla, alle waypoints opeens weg en ik vlieg rechtdoor zonder lijnen op de ND! En op de MCU stond alleen nog maar de bestemming als enige waypoint... !
Uiteraard was het geen probleem om de approach handmatig af te ronden en de ILS te intercepten maar... het is inderdaad wel een zooitje in die MCDU momenteel en al helemaal op de ND. Dat maakt het vliegen ermee toch wat minder leuk allemaal. Kan je net zo goed een DT naar je bestemming doen en alles handmatig regelen.
Ik snap het ook niet: als de MSFS planner alles heel mooi en zelfs perfect kan laten zien, waarom is dat dan zo moeilijk in de FBW A32NX? Ik begrijp dat de FBW A32NX nog niet alle soorten 'legs' ondersteunt maar ik snap eigenlijk niet wat dat precies inhoudt.
Ik vlieg hoe dan ook meer met de Kodiak tegenwoordig: dat werkt allemaal gewoon. Dat gedonder met STARs en approaches in de FBW A32NX wordt ik wel wat zat. Ik wacht anders wel op de Fenix: die zou PERFECT moeten zijn out of the box... (ja ja, eerst maar eens kijken...
Route door Simbrief ingevoerdmvbo schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:23:
@ravw Eerlijk gezegd is het beter als je even goed gaat begrijpen hoe je correct een route invoert, in plaats van hier te schreeuwen dat de FBW ruk is. Laat volgende keer even zien hoe je gegenereerde route er uit ziet, en hoe hij in de FMC staat, dan kunnen we je vast helpen.
In de screenshot die je laat zien staat duidelijk dat je volgende waypoint MAU is op 45 graden, dus je moet helemaal niet rechtdoor zoals je aangeeft
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KYrEtFZi18wcSqLQ3dKqN0DZ.jpg?f=user_large)
Kom maar op met je bewijs dat ik ongelijk heb ..... als 9 van de 10 vluchten dit soort problemen opleverd bij de nieuwe FBW en ik dit dus niet heb bij de A330 die gebruikt maakt van de oude FBW waar alles nog goed was , en verder ook andere vliegtuigen werken gewoon super goed
daar kan ik hem op de nm inplannen
en ook op FB bij veel mensen die dus ook met de FBW vliegen krijgen dit soort problemen de overhand , en dan zijn sommige nog beroeps lui
die weten echt wel hoe je een FMC moet inplannen
ook die krijgen dit soort meldingen
https://forums.flightsimu...ase-notes-1-23-9-0/496878Magic schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:27:
[...]
Misschien dat ik er overheen lees, maar ik zie helemaal geen changelog. Lijkt me sowieso essentieel om te weten wat er gewijzigd is, zodat je daar focus tijdens het testen op kan leggen.
Hele waslijst.
Voor de nieuwkomers: Hou er wel rekening mee dat addons misschien niet meer werken de komende weken, en dat je waarschijnlijk ook niet zomaar meer terugkan.
en wanneer verwachten ze deze ongeinGameaddict schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:30:
[...]
https://forums.flightsimu...ase-notes-1-23-9-0/496878
Hele waslijst.
Voor de nieuwkomers: Hou er wel rekening mee dat addons misschien niet meer werken de komende weken, en dat je waarschijnlijk ook niet zomaar meer terug kan.
of gaat dit alleen maar maar over de beta versie
waar ik me zover mogelijk van weg houd
Het is ook jammer dat je niet zelf in kunt stellen wanneer je dus de updates kan uitvoeren
want dan zou ik zelf 4 weken nadat de updates uit komen pas gaan installeren zo dat je ook weet dat de meeste addons dus ook al geupdate zijn
Is nu alleen beta, eind van februari/begin maart is de update.ravw schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:34:
[...]
en wanneer verwachten ze deze ongein
of gaat dit alleen maar maar over de beta versie
waar ik me zover mogelijk van weg houd
Het is ook jammer dat je niet zelf in kunt stellen wanneer je dus de updates kan uitvoeren
want dan zou ik zelf 4 weken nadat de updates uit komen pas gaan installeren zo dat je ook weet dat de meeste addons dus ook al geupdate zijn
Updaten willen er wel meer denk ik. Net als ETS2/ATS, zou ideaal zijn. Blijft lastig met multiplayer/data streamen.
o.a.:
/f/image/k7JIHanqp6e39zvP5BxxFzze.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/fXmdEYQBi9S6NVOoJc8MnXhD.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/ujP2Q8UezgDUHZ2bJ9aIz5Bf.png?f=user_large)
Niemand verplicht je om de dev versie te installeren
Laat je route in de mcdu nou eens zien dan.ravw schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:23:
[...]
Route door Simbrief ingevoerd
[Afbeelding]
Kom maar op met je bewijs dat ik ongelijk heb ..... als 9 van de 10 vluchten dit soort problemen opleverd bij de nieuwe FBW en ik dit dus niet heb bij de A330 die gebruikt maakt van de oude FBW waar alles nog goed was , en verder ook andere vliegtuigen werken gewoon super goed
en ook op FB bij veel mensen die dus ook met de FBW vliegen krijgen dit soort problemen de overhand , en dan zijn sommige nog beroeps lui
Heb je alle disco s eruit gehaald. En alle dubbele. Etc etc.
Btw de a330 erbij halen vind ik een beetje raar.ravw schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:23:
[...]
Route door Simbrief ingevoerd
[Afbeelding]
Die maakt niet eens gebruik van de custom fp.
heb nu 24 uur al de EXP er opstaan , maar niet veranderd , ten minste , ik merk niet dat er wat anders bij gekomen is op een paar dingen na ... INOP bij knoppencracking cloud schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:59:
Die flightplanner in de FBW dev versie is work in progress.Als gevolg daarvan kunnen er dus rare bugs inzitten. Zie https://docs.flybywiresim...guides/cFMS/#known-issues
o.a.:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Niemand verplicht je om de dev versie te installeren
Dev is trouwens behoorlijk stabiel bij mij
[ Voor 41% gewijzigd door cracking cloud op 10-02-2022 18:26 ]
Niemand verplicht je om ermee te vliegen.ravw schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:20:
[...]
heb nu 24 uur al de EXP er opstaan , maar niet veranderd , ten minste , ik merk niet dat er wat anders bij gekomen is op een paar dingen na ... INOP bij knoppen
Vergeet niet dat het sowieso nog work in progress is.
Er is juist heel veel bij gekomen in exp.
Tcas. Holds. Cfp 1.5. Dus meer legs dan in dev.
Binnen nu en paar weken ook de vnav. Cfp 2.0 komt er ook nog aan.
Maar je zal wel tijd erin moeten investeren om het toestel goed te leren kennen. En als je daar geen zin in hebt is het niet het toestel voor je.
Maar alles afdoen als dat het allemaal niet werkt. En 9 van de 10 keer niet mee te vliegen is vind ik te kort door de bocht.
Voer je zelf je vluchtplan wel juist in? Je sids. Je stars. Je approach. Neem je de juiste transitions.
Daarom vraag ik of je je mcdu wilt laten zien.
Ik probeer zelf de community zoveel mogelijk te helpen. Door bugs aan te wijzen. Door vragen te stellen. Door anderen te helpen.
Maar ik heb je al paar keer aangeboden om je te helpen. Misschien zit er iets fouts in de fbw. Misschien heb je jezelf iets niet goed aangeleerd.
Maar met alleen klagen wordt het toestel niet beter.
Ik heb vliegtuigen als payware gevlogen alsDirtyrockers schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:29:
[...]
Maar je zal wel tijd erin moeten investeren om het toestel goed te leren kennen. En als je daar geen zin in hebt is het niet het toestel voor je.
ready for pushback 747-200
dreamfleet 737
737 Pilot in Command
PMDG All versies ...
Zonder 1 probleem te ondervinden
begonnen met FS bij versie 2 van flightsim
dus het is niet van geen zin hebben en ervaring daar schort het ook niet aan
Maar laten we er over op houden anders krijg ik straks weer een waarschuwing dat ik te veel schrijft
en dat me dat dadelijk een ban kan opleveren
want ja ik schrijf nu elke dag dus moet oppassen dat daar geen klachten over komen
JA en hier ben ik ook van op de hoogte
https://docs.flybywiresim...es/flight-planning/disco/
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 10-02-2022 19:15 ]
Maar dan nog. Een Airbus is geen Boeing.ravw schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:10:
[...]
Ik heb vliegtuigen als payware gevlogen als
ready for pushback 747-200
dreamfleet 737
737 Pilot in Command
PMDG All versies ...
Zonder 1 probleem te ondervinden
begonnen met FS bij versie 2 van flightsim
dus het is niet van geen zin hebben en ervaring daar schort het ook niet aan
Maar laten we er over op houden anders krijg ik straks weer een waarschuwing dat ik te veel schrijft
en dat me dat dadelijk een ban kan opleveren
want ja ik schrijf nu elke dag dus moet oppassen dat daar geen klachten over komen
Maar zoals ik aangaf. Het is nog WIP.
En wil je helpen. Maar goed ik begrijp dat je daar geen behoefte aan hebt.
Dan zou ik zeggen. Laat de fbw lekker voor wat het is.
hulp is geen probleem maar we wachten wel tot FBW een beetje uit deze WIP is .. het zal wel weer goed komen ..Dirtyrockers schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:17:
[...]
Maar dan nog. Een Airbus is geen Boeing.
Maar zoals ik aangaf. Het is nog WIP.
En wil je helpen. Maar goed ik begrijp dat je daar geen behoefte aan hebt.
Dan zou ik zeggen. Laat de fbw lekker voor wat het is.
mits Asobo dan niet de boel verknalt
en zo niet er komen nog wat mooie Payware airbussen aan
Dat laatste zeker. Fenix zit nu ook in beta.ravw schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 19:29:
[...]
hulp is geen probleem maar we wachten wel tot FBW een beetje uit deze WIP is .. het zal wel weer goed komen ..
mits Asobo dan niet de boel verknalt
en zo niet er komen nog wat mooie Payware airbussen aan
En pmdg natuurlijk hoewel dat geen Airbus is.
Maar zag vannacht de placeholder heel even online komen op hun site (foutje). Kan een teken zijn.
Hoe is die, kwam gedrag en veelzijdigheid met instrumenten ?
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Goed vliegtuig. Vliegt goed. Heeft wel wat learning nodig in het begin.dierkx36 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 04:46:
Iemand hier de pmdg DC-6 al gekocht
Hoe is die, kwam gedrag en veelzijdigheid met instrumenten ?
Maar doet wat je ervan verwacht
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc