Waarschijnlijk niet overal, maar in veel regio's waar ik vlieg kan ik de imagery in de sim gewoon matchen met wat ik in de browser zie. Maar goed, ik ken de tech details niet, enkel wat ik zelf kan zien en vergelijken.WeHoDo schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:32:
[...]
Live Bing Maps en Bing Maps in-game zijn niet dezelfde versies.
Handleidingen:
https://www.flightsimulator.com/aircraft-manuals/
PSN: plexforce (ps4)
Downloadable PDF manuals Local Legend or Famous Flyer aircraft
Fokker F. VII
Junkers JU-52
Fokker F. VII
Junkers JU-52
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ziet er goed uit! Hoe krijg je die map op je rechterscherm ernaast? FS newbie hier...

Ff een vraag: wordt Photogrammetry alleen maar gebruikt bij enkele grote steden en/of vliegvelden? Of wordt het ook gebruikt als je over de natuur vliegt. (Platteland, bergen enz.).
Nee, alleen bepaalde regio's zijn 'gepimped' met Photogrammetry, Hier vindt je een listing. (kon niet zo snel een actuele list vinden inclusief Australie)Ton37 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:06:
Ff een vraag: wordt Photogrammetry alleen maar gebruikt bij enkele grote steden en/of vliegvelden? Of wordt het ook gebruikt als je over de natuur vliegt. (Platteland, bergen enz.).
Verder zijn er nog heel veel addons te vinden/kopen die de boel opleuken. Bijvoorbeeld op de site Flightsim.to/Scenery en Orbx etc. etc....
[ Voor 4% gewijzigd door BazerK op 02-02-2022 11:24 ]
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Dank je @BazerK voor de aanvullende informatie. Helemaal duidelijk nu.
Ik heb een LG 3840x1600 als hoofdscherm en een LG 1920x1080 als tweede monitor waar de VFRmap op staat (los programmaatje).Chicolini schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:02:
[...]
Ziet er goed uit! Hoe krijg je die map op je rechterscherm ernaast? FS newbie hier...
Als ik een screenshot maak geeft hij dit beeld, de zwarte balk komt dan omdat de tweede monitor verticaal gezien kleiner is.
Na de laatste update maar eens gaan stoeien met DX12, maar dat loopt t.o.v DX11 met mijn setup echt belabberd....
Hoe ervaren jullie DX12?
Hoe ervaren jullie DX12?
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
DX12 is voor nu nog niet interessant. Presteert minder dan DX11..
Een van de vele filmpjes:
YouTube: MSFS Sim Update 7 - DX12 vs DX11 performance | 4K 60fps | Microsoft ...
Een van de vele filmpjes:
YouTube: MSFS Sim Update 7 - DX12 vs DX11 performance | 4K 60fps | Microsoft ...
DX12 is no go bij mij. Zelfs CTDs.
Daarentegen, ik vind de prestaties met DX11 ook dermate, dat ik me afvraag wat DX12 uberhaupt nog toe kan voegen.
Daarentegen, ik vind de prestaties met DX11 ook dermate, dat ik me afvraag wat DX12 uberhaupt nog toe kan voegen.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Hier grounded sinds maandag... MSFS SSD vervangen 500 GB > 2TB... Nu de laatste sceneries installeren en hopelijk eind van de middag vliegen. Vandaag ook 32 GB geheugen binnen, blijkt 1 van de 4 reepjes defect
Nu maar weer even met 16 GB verder. Binnenkort komt mijn Desktop FCU van Skalarki. Zin in!
Kleine update
A small update is now available - The Aeronautical Information Regulation And Control (AIRAC) cycle is being updated with new navdata. (Cycle: 2201)
A small update is now available - The Aeronautical Information Regulation And Control (AIRAC) cycle is being updated with new navdata. (Cycle: 2201)
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
.
[ Voor 99% gewijzigd door BramViking op 02-02-2022 20:22 ]
Nog geen enkel probleem gehad sinds de laatste update. Gisteren EHAM - EGKK en vandaag EGKK - LFRS gedaan (beiden online op VATSIM en met (vooral op Gatwick) volop verkeer (ik was vijfde in sequence voor departure vandaag....)) en los van wat stutters / framerate drops bij het taxiën op Gatwick (ik heb daar een payware versie van en m'n graphic instellingen blijkbaar iets te hoog staan) werkte alles als een zonnetje.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
heb jij daar betaalde airports liggen waar je heen gaat? want dat kan dan wel eens een probleem zijn die moeten weer even geupdate worden??BramViking schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:22:
Dit spel kan echt frustrerend zijn. Sinds de laatste update crasht het spel regelmatig bij landingsbanen of drukke gebieden. Ben je twee uur aan het vliegen en dan klapt het ineens eruit.
Even een hintje voor de mensen
ga eens langs de kust van Victoria vliegen , dat hebben ze echt super mooi gedaan
wel laag blijven
dan kom je langs de The Twelve Apostles
:strip_exif()/f/image/rpP7QAXGpvh6jpaoKdDFd5ek.jpg?f=fotoalbum_large)
Vlucht langs de kust van Victoria
Zeer mooie vlucht echt een aanrader om ook eens te vliegen
en dan voorbij de 12 apostelen vliegen
Bijvoorbeeld :Portland (YPOD) naar Apollo Bay (YAPO)
Apollo bay aanvliegen vanaf land
/f/image/ThoCBAxpej3SWXJ1kd7wxHl8.png?f=fotoalbum_large)
Zoek zoek
en dan voorbij de 12 apostelen vliegen
Bijvoorbeeld :Portland (YPOD) naar Apollo Bay (YAPO)
Apollo bay aanvliegen vanaf land
![]() | ![]() | ![]() |
/f/image/ThoCBAxpej3SWXJ1kd7wxHl8.png?f=fotoalbum_large)
Zoek zoek
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 03-02-2022 02:01 ]
Als ik zou willen vliegen met sneeuw op de grond, kan dat? In een bepaalde periode vliegen lijkt niet per se uit te maken. Ik speel op de Xbox.
Dat zou moeten kunnen. Als je nu hoog in het noorden gaat vliegen (Noorwegen, Alaska) met real time weather dan zou je toch echt sneeuw moeten zien. Kan me niet voorstellen dat dit een beperking zou zijn van de XBox.Jeffdk schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:07:
Als ik zou willen vliegen met sneeuw op de grond, kan dat? In een bepaalde periode vliegen lijkt niet per se uit te maken. Ik speel op de Xbox.
Het is allemaal best mooi down under maar veel gedeelten van Australië hebben last van het koude groen dat je overal ziet. Er zit te weinig geel in waardoor alles er wat verkleumd blauw uitziet. Zelfs als de zon schijnt, ogen veel delen alsof ze in de schaduw liggen. Ik zie dat toch wel erg veel overal, ook buiten Australië. Er zijn delen in MSFS waar de zon wél echt schijnt en waar je mooie warme volgroene kleuren hebt maar ik zie te vaak dat koude kille groen. Grote delen van de US zien er wat dat betreft ook echt belabberd uit, alsof ze textures uit de jaren negentig hebben gebruikt.ravw schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 01:59:
Werkt de weather radar al weer in de FBW?
nopturkeyhakan schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:31:
Werkt de weather radar al weer in de FBW?
Ik vlieg voornamelijk GA / VFR met DA62 en C152. Heb nu van Thrustmaster de rudder pedals aangeschaft. Zijn er nog tips me betrekking tot het afstellen van de gevoeligheid?
Eerste indruk is dat het een mooie beleving geeft aan het vliegen. Heb een aantal keer ervaren dat het roer weer terug ging naar de normale situatie zonder dat ik dit corrigeerde. Daarnaast moet nog wel even goed aanvoelen dat de pedalen ook echt weer in de normale positie terug zijn. Dus recht uit ga. Daarnaast zit ik op een bureaustoel met wieltjes. Mijn stoel wil nog wel eens wegrijden. Straks eens zitten op een normale stoel. Eerste ervaringen zijn positief.
Eerste indruk is dat het een mooie beleving geeft aan het vliegen. Heb een aantal keer ervaren dat het roer weer terug ging naar de normale situatie zonder dat ik dit corrigeerde. Daarnaast moet nog wel even goed aanvoelen dat de pedalen ook echt weer in de normale positie terug zijn. Dus recht uit ga. Daarnaast zit ik op een bureaustoel met wieltjes. Mijn stoel wil nog wel eens wegrijden. Straks eens zitten op een normale stoel. Eerste ervaringen zijn positief.
Check je settings of je niet toevallig de rudder axis ook nog aan iets anders hebt toegekend. Ik had ooit de rudder twist van mijn joystick nog actief zonder dat ik het doorhad waardoor de rudderpedalen gek leken te doen: die gingen zomaar opeens weer naar het midden. Dat kwam dus doordat ik die rudder twist zo nu en dan ongemerkt licht draaide.laserboy schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:39:
Heb een aantal keer ervaren dat het roer weer terug ging naar de normale situatie zonder dat ik dit corrigeerde.
Dus real time weather is in principe een vereiste?tup61 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:36:
[...]
Dat zou moeten kunnen. Als je nu hoog in het noorden gaat vliegen (Noorwegen, Alaska) met real time weather dan zou je toch echt sneeuw moeten zien. Kan me niet voorstellen dat dit een beperking zou zijn van de XBox.
Er lag (in ieder geval een paar weken geleden) sneeuw bij Yosemite NP. Het is me eenmalig gelukt daar te vliegen met live weather en sneeuw. Daarna was alles weer standaard, ondanks zelfde tijd etc.
Hm, zou ik eerlijk gezegd niet weten: ik vlieg eigenlijk altijd met real time weather... Sowieso heb ik nog nooit een winter preset geprobeerd: volgens mij is die er wel. Wat krijg je als je die gebruikt?Jeffdk schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:57:
[...]
Dus real time weather is in principe een vereiste?
Je kan natuurlijk ook handmatig in het weather scherm (tijdens vlucht, of via de world map) de snow depth selecteren.
Van wat ik er tot nu toe van gezien heb (is nog niet heel veel, echt een enorm groot land) is het toch wel een mooie aanvulling, deze WU. Was ook wel nodig want vond hiervoor Australië nou niet echt aantrekkelijk om er rond te vliegen. Gisteren de tip van @ravwtup61 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:19:
[...]
Het is allemaal best mooi down under maar veel gedeelten van Australië hebben last van het koude groen dat je overal ziet. Er zit te weinig geel in waardoor alles er wat verkleumd blauw uitziet. Zelfs als de zon schijnt, ogen veel delen alsof ze in de schaduw liggen. Ik zie dat toch wel erg veel overal, ook buiten Australië. Er zijn delen in MSFS waar de zon wél echt schijnt en waar je mooie warme volgroene kleuren hebt maar ik zie te vaak dat koude kille groen. Grote delen van de US zien er wat dat betreft ook echt belabberd uit, alsof ze textures uit de jaren negentig hebben gebruikt.
gevolgd en naar de 12 apostelen gevlogen, erg mooi gedaan.
Helaas zitten in de grond textures in de buurt van Alice Springs wel vol met schaduwvlekken van wolken (en ook nog de wolken zelf). Is wel jammer.
:strip_exif()/f/image/HRpyXAe9RUXiAp6zQxo67pQV.jpg?f=fotoalbum_large)
US zou nog een paar WU updates krijgen volgens mij, dus is zeker niet klaar daar.
EDIT: Wat ik trouwens nou niet helemaal begrijp is dat er in de WU in de stand Brisbane een race circuit aanwezig is. Vond ik al vreemd. Om de volgende dag de aankondiging in de mail te krijgen dat ze de "Fun for Friends" addon (nog meer circuits over de wereld) uitgebracht hebben. Weet dat Orbx de landmarks gemaakt heeft van de steden maar om dan alvast 1 race circuit als soort reclame uit te brengen in de WU vind ik wel vreemd.
[ Voor 10% gewijzigd door Gameaddict op 03-02-2022 19:32 ]
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Ah, inderdaad. Dacht dat ie met de WU erin was gekomen, maar zie nu dat ie in de orbx launcher erbij staat. Heb ik dus zelf een keer geinstalleerdravw schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 20:41:
Brisbane een race circuit ????
Ja voor vliegtuigen .. die is al een tijdje uit

Vond het ook al zo vreemd. Niet iedereen zit daarop te wachten.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Na ruim anderhalf jaar met updates vind ik MSFS 2020 ronduit teleurstellend. De externe beelden zijn prachtig maar dat is ook eigenlijk wel. Het is leuk voor wat casual rond te vliegen om de wereld te bekijken. Het is meer een arcade game dan een realistisiche simulator.
Het vluchtmodel voelt veel te steriel aan, ook met alle Flight Assistances uit. In vergelijking met X-Plane 11. Dat giert en raast en rinkelt en biedt veel meer realistische beleving. De B737 Zibo voelt piept en kraakt over de baan en de dynamiek is compleet anders. De veel uitgebreidere failures waar je mee kunt oefenen in spannende situaties.
Andere nadelen van MSFS202 zijn de enorm lange laadtijden, ze worden ook steeds langer. Ik gebruik nauwelijks mods en een herinstallatie helpt even maar valt daarna weer snel terug in het oude patroon.
Random crashes (safe mode werkt ook niet), slechte ATC, ILS (te vaak naast de baan) , niet correcte weergave van airports met taxibanen of markeringen. Een flighplanner die het direct aflegt tegen Simbrief of LittleNav map. En het is ook een enorme cashcow met de Marketplace. Als je daar gevoelig voor bent dan kun je ook volledig leeglopen.
Ik had er veel meer van verwacht en vind het erg jammer dat het zo langzaam gaat. Ik mis nog veel te veel. Als ik kijk naar deze teaser video van X-Plane 12 met de uitwerking van de nieuwe Airbus A330 denk ik van wow, wat gaaf! Dat wow mis ik met MSFS2020. Want de mooie plaatjes wen je snel aan, het is voor mij niet genoeg om te blijven boeien.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit hier herkennen. Het is geen afbrand post. MSFS2020 is immers nog een redelijk nieuwe sim en er kan nog van alles veranderen. Is Microsoft en Asobe voor jullie wel op de goede weg?
Het vluchtmodel voelt veel te steriel aan, ook met alle Flight Assistances uit. In vergelijking met X-Plane 11. Dat giert en raast en rinkelt en biedt veel meer realistische beleving. De B737 Zibo voelt piept en kraakt over de baan en de dynamiek is compleet anders. De veel uitgebreidere failures waar je mee kunt oefenen in spannende situaties.
Andere nadelen van MSFS202 zijn de enorm lange laadtijden, ze worden ook steeds langer. Ik gebruik nauwelijks mods en een herinstallatie helpt even maar valt daarna weer snel terug in het oude patroon.
Random crashes (safe mode werkt ook niet), slechte ATC, ILS (te vaak naast de baan) , niet correcte weergave van airports met taxibanen of markeringen. Een flighplanner die het direct aflegt tegen Simbrief of LittleNav map. En het is ook een enorme cashcow met de Marketplace. Als je daar gevoelig voor bent dan kun je ook volledig leeglopen.
Ik had er veel meer van verwacht en vind het erg jammer dat het zo langzaam gaat. Ik mis nog veel te veel. Als ik kijk naar deze teaser video van X-Plane 12 met de uitwerking van de nieuwe Airbus A330 denk ik van wow, wat gaaf! Dat wow mis ik met MSFS2020. Want de mooie plaatjes wen je snel aan, het is voor mij niet genoeg om te blijven boeien.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit hier herkennen. Het is geen afbrand post. MSFS2020 is immers nog een redelijk nieuwe sim en er kan nog van alles veranderen. Is Microsoft en Asobe voor jullie wel op de goede weg?
[ Voor 6% gewijzigd door Corrigan op 04-02-2022 09:56 ]
De steeds langere laadtijden zijn, helaas, logisch. Er zijn sinds de release 7 World Updates uitgekomen en dit betekent een hoop extra data (vliegvelden, gebouwen)... Daarnaast leveren ontwikkelaars van vliegvelden nog steeds satelliet data mee, waardoor een gemiddeld vliegveld enkele GB's in beslag neemt. De sim draait deels in de cloud, anders was het nooit mogelijk geweest om de gehele wereld in satelliet te tonen...
Het is een echte next gen sim in mijn ogen, en dit vraagt ook tijd en geduld. Ben het met je eens dat de kwaliteit van de standaard vliegvelden, ATC en AI nog te wensen overlaat. Maar veel slechter dan FSX is het ook weer niet. En de ontwikkeling is nog niet af, ik heb dus goede hoop en zie mezelf niet snel simmen in een andere sim... Over het flight model kan ik niet oordelen, gebruik vooral de FlyByWire A320nx.
Het is een echte next gen sim in mijn ogen, en dit vraagt ook tijd en geduld. Ben het met je eens dat de kwaliteit van de standaard vliegvelden, ATC en AI nog te wensen overlaat. Maar veel slechter dan FSX is het ook weer niet. En de ontwikkeling is nog niet af, ik heb dus goede hoop en zie mezelf niet snel simmen in een andere sim... Over het flight model kan ik niet oordelen, gebruik vooral de FlyByWire A320nx.
Verwijderd
De laadtijden voor FS2020 zijn ook wel lang te noemen en ik kan niet wachten op XP12. Een instant preorder voor mij van XP12 en als er een beta voor komt ga ik mijn uiterste best doen om daar in te komen.Reclame voor X-Plane 12
Ik heb nog hoop dat ik XP12 ga spelen voor de zomer van 2022.
haha ze mogen ondertussen overal wel de systeem eisen gaan aanpakken wat betreft opslag met als doe world updates
Opslagruimte: 150 GB beschikbare ruimte
want denk niet dat je het nu nog gaat redden met een 500GB ssd
Ik zelf zit nu al op bijna 550 GB aan basis met een paar extra dingen
dan heb ik niet mijn Community map mee genomen
want die zit nu ook wel zo iets aan die grote
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 04-02-2022 10:54 ]
Ik heb een 1TB SSD en MSFS verbruikt daarvan zo'n 330GB (incl 30GB cache). Zet er nog 400GB aan andere spellen naast van Steam.. en het zaakje zit zowat al vol. Had ik misschien toch maar die 4TB QLC SSD moeten halen tijdens Black Friday.
Ik verwacht inderdaad ook niet lang meer dat het spel over de 500GB kruipt. In dat opzicht nog een paar world updates te gaan...
Ik verwacht inderdaad ook niet lang meer dat het spel over de 500GB kruipt. In dat opzicht nog een paar world updates te gaan...
Ik sluit me grotendeels aan bij wat je zegt. Het oogt allemaal prachtig, maar ik denk dat menig simmer wel had gehoopt verder te zijn na 1.5 jaar. De geleverde updates zijn fijn én er zijn prima addons te vinden. Maar toch stelt juist het vliegen teleur; temeer omdat échte payware vliegtuigen die een uitgebreide studie kosten (of mid-range studie) uitblijven (zoals Aerosoft ook aangaf; dit komt soms omdat Asobo zaken onder de motorkap flink aanpast waardoor externe leveranciers weer vanaf 0 moeten beginnen.
Ik denk dat het genoeg zegt dat we massaal voor de FlybyWire gaan, maar dat dit ook eigenlijk het enige echte beschikbare main-line toestel is wat functioneert.
Verder uiteraard genieten geblazen met de uitzichten vanuit een willekeurige turpoprop!
Kan je dat toelichten? Mis je turbulentie? of heb je meer het idee dat de vliegtuigen over een rails glijden? In de laatste dev Q&A werd uitgebreid stilgestaan bij aanpassingen in het flightmodel (zie YouTube: Developer Q&A Twitch Series: January 26th, 2022), o.a. wake turbulence en stall gedragCorrigan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:50:
Het vluchtmodel voelt veel te steriel aan, ook met alle Flight Assistances uit. In vergelijking met X-Plane 11. Dat giert en raast en rinkelt en biedt veel meer realistische beleving.
Ik kan me zeker in jou verhaal vinden. ik snap sommige dingen ook niet. Soms denk ik testen ze de boel wel voor release.Corrigan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:50:
Na ruim anderhalf jaar met updates vind ik MSFS 2020 ronduit teleurstellend. De externe beelden zijn prachtig maar dat is ook eigenlijk wel. Het is leuk voor wat casual rond te vliegen om de wereld te bekijken. Het is meer een arcade game dan een realistisiche simulator.
Oke ik ben zeker geen echte piloot maar ik vind het soms best te arcade. Ik ben stiekem ook benieuwd naar xplane 12
En soms heb ik best leuke momenten in MSFS zeker!
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Mensen die MSFS 'arcade' vinden, HOE krijg je dat voor elkaar dan??
Vlucht plannen met de ingebouwde planner, AI pilot aan en wachten of zo? Dat is de énige manier om het arcade te krijgen denk ik.. (tenzij je 't op de Xbox draait, dat is sowieso arcade)
Vlucht plannen met de ingebouwde planner, AI pilot aan en wachten of zo? Dat is de énige manier om het arcade te krijgen denk ik.. (tenzij je 't op de Xbox draait, dat is sowieso arcade)
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Met het arcade gevoel wordt voornamelijk het flightmodel bedoeld denk ik. En dat lijkt inderdaad in de verste verte nog niet op het vliegen in een echt toestel.
Ik ben wel erg benieuwd naar de nieuwe pmdg 737 aangezien zij het hele model buiten de msfs engine bouwen en dus veel meer ruimte is voor een realistischer en bewegelijker vliegmodel.
ik zit er ook op te wachten idd... heb speciaal voor die 737 alvast xplane met zibo gedownload en getest om alvast erin te komen.Ircghost schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:08:
Ik ben wel erg benieuwd naar de nieuwe pmdg 737 aangezien zij het hele model buiten de msfs engine bouwen en dus veel meer ruimte is voor een realistischer en bewegelijker vliegmodel.
Fenix heeft volgens mij ook hun model buiten de msfs engine om gebouwd.
Beide zitten nu in de beta fase. Dus we hebben wat om naar uit te kijken.
Tja, wat is arcade eigenlijk.
Ik heb zelf gevlogen in de C172 en diverse zweefvliegtuigen.
Het vliegmodel van de MSFS C172 komt er voldoende dichtbij. En de DG-808S en Discus 2C zweefvliegtuigen zijn erg goed, het voelt voor mij als in een echt zweefvliegtuig.
Wat echt beter kan zijn de turbulente luchtbewegingen zoals thermiek. Asobo heeft dat voor dit jaar op de todo lijst staan.
Ik heb zelf gevlogen in de C172 en diverse zweefvliegtuigen.
Het vliegmodel van de MSFS C172 komt er voldoende dichtbij. En de DG-808S en Discus 2C zweefvliegtuigen zijn erg goed, het voelt voor mij als in een echt zweefvliegtuig.
Wat echt beter kan zijn de turbulente luchtbewegingen zoals thermiek. Asobo heeft dat voor dit jaar op de todo lijst staan.
Arcade is misschien een groot woord. Maar veel vliegtuigen liggen wel erg stabiel in de lucht. Heb zelf ook eens op de c172 gevlogen en ben actief zweefvlieger, en ik vind over het algemeen de vliegervaring in XP11 / DCS beter doordat het uitdagender is.
Ik ben echter wel blij met de laatste Q&A van MSFS waar ze de nieuwe native prop wash etc laten zien, dat is echt een flinke verbetering en dat soort zaken native ondersteunen is ook meer vergelijkbaar met hoe Xplane is opgebouwd, namelijk physics gebaseerd en minder code die iets simuleert.
Ik ben echter wel blij met de laatste Q&A van MSFS waar ze de nieuwe native prop wash etc laten zien, dat is echt een flinke verbetering en dat soort zaken native ondersteunen is ook meer vergelijkbaar met hoe Xplane is opgebouwd, namelijk physics gebaseerd en minder code die iets simuleert.
Ik heb hetzelfde. Speel MSFS met veel plezier maar laatst voor de grap X11 weer even op een laptop gezet, en de vliegbeleving (ik vlieg bijna alles met de 172 G1000) is leuker. Graphics zijn natuurlijk wel 20 jaar terug in de tijd maar voor het vliegen maakt dat eigenlijk weinig uit.Corrigan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:50:
[YouTube: The Airbus A330 in X-Plane 12 – Official Trailer]
Ik hoop dat ze tijd en moeite gaan steken in vliegtuigen en vliegmodellen, de worldupdates hebben voor mij ook minder toegevoegde waarde.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Heb ruim 16 jaar met zweefvliegtuigen en TMG's gevlogen en vlieg nu al jaren MLA. Ik vind het er echt niet op lijken.
Ik vind het flight model ook helemaal niet zo slecht bij de kleine toestellen. Vlieg zo nu en dan wel eens op een C172/152 en lijkt er wel aardig op met stabiel weer. Laatst was de atmosfeer IRL zo stabiel, dat ik een half uur de knuppel niet heb hoeven aanraken. Bochtjes deed ik met de tenen. Dus ja ook in het echt lijk je soms wel op rails te vliegen hoor.
Wat ik vooral knap vind is dat ze het stall gedrag best netjes simuleren.
Wat ik vooral knap vind is dat ze het stall gedrag best netjes simuleren.
Gisteren een vluchtje gedaan, en pilot2atc gaf me een SID die ik niet in het vliegtuig kon selecteren (PALEO3 met ENO transition) vanaf KBWI (Baltimore)
Ik heb een actieve navigraph subscribtion. Zowel Pilot2ATC en MSFS2020 zijn up to date met 2201(rev1).
Iemand een idee wat hier niet goed gaat? Had verwacht dat zo'n groot vliegveld wel zou kloppen is de sim.
In de sim was onderstaande gele taxibaan trouwens ook een runway (runway 22).
Ik weet zeker dat ik op het goede vliegveld gespawnd was.
Ik heb een actieve navigraph subscribtion. Zowel Pilot2ATC en MSFS2020 zijn up to date met 2201(rev1).
Iemand een idee wat hier niet goed gaat? Had verwacht dat zo'n groot vliegveld wel zou kloppen is de sim.
In de sim was onderstaande gele taxibaan trouwens ook een runway (runway 22).
Ik weet zeker dat ik op het goede vliegveld gespawnd was.
/f/image/TB44dVyAJix3DrVHkslca49d.png?f=fotoalbum_large)
Het voelt met MSFS inderdaad veel te glad allemaal, ook na anderhalf jaar. Als of het over een rails loopt is inderdaad wel een aardige vergelijking. Veel te steriel en dan al die software crashes en genoemde tekortkomingen. De FlyBywire Airbus is iets beter maar is nog veel te veel plastic.cracking cloud schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:17:
[...]
Kan je dat toelichten? Mis je turbulentie? of heb je meer het idee dat de vliegtuigen over een rails glijden? In de laatste dev Q&A werd uitgebreid stilgestaan bij aanpassingen in het flightmodel (zie YouTube: Developer Q&A Twitch Series: January 26th, 2022), o.a. wake turbulence en stall gedrag
Je merkt het verschil direct als je nu eens een vlucht maakt met X-Plane 11 met bijvoorbeeld al de freeware Zibo B737 mod. Een wereld van verschil en als je niet uitkijkt crash je ook nog direct bij het opstijgen.
Door al die MSFS2020 X-box gedoe gaat er voor mij veel te veel energie naar de arcade vlieger voor een toeristisch rondje om de wereld met Bing. Ook leuk natuurlijk maar voor een heel andere doelgroep.
Van X-Plane bestaat zelfs een FAA-cerified versie. Je vlieguren tellen dan mee voor je real life vliegbrevet. Dat bestaat uit een USB-stick of code zodat je eigen PC en controllers direct gecalibreerd zijn volgens de FAA richtlijnen. https://www.x-plane.com/pro/certified/
Dat is nog lang niet zover met MSFS2020, als het er ooit van komt.
Zoals dit: Leuk voor thuis.
https://flypfc.com/
/f/image/UywyiTplg7eaqQFczCsgrwIh.png?f=fotoalbum_large)
Ik besef me dat ik in het verkeerde topic zit, maar toch: Ik heb alleen ervaring met MSFS. Stel, ik wil eens kijken hoe het er bij andere sims aan toe gaat, zouden jullie dan X-Plane aanbevelen? Ik lees ook veel over p3d maar ik ken de verschillen eigenlijk niet.
Ik bereid me wel voor op minder aantrekkelijke graphics, hier zou ik misschien wel mee kunnen leven als de cockpit graphics maar goed zijn (wat is vfr
) en het nog een beetje binnen de perken blijft qua FPS
Ik bereid me wel voor op minder aantrekkelijke graphics, hier zou ik misschien wel mee kunnen leven als de cockpit graphics maar goed zijn (wat is vfr
Gewoon de demo installeren (https://www.x-plane.com/desktop/try-it/). Volgens mij heb je dan alleen de Cessna, maar dan krijg je wel een beetje een idee
Kijk ook eens naar DCS, een combat vlieg simulator. Het is gratis te installeren (payware voor advanced modellen)mvbo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:52:
Ik besef me dat ik in het verkeerde topic zit, maar toch: Ik heb alleen ervaring met MSFS. Stel, ik wil eens kijken hoe het er bij andere sims aan toe gaat, zouden jullie dan X-Plane aanbevelen? Ik lees ook veel over p3d maar ik ken de verschillen eigenlijk niet.
Ik bereid me wel voor op minder aantrekkelijke graphics, hier zou ik misschien wel mee kunnen leven als de cockpit graphics maar goed zijn (wat is vfr) en het nog een beetje binnen de perken blijft qua FPS
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Hier kale flightsim 181 GBravw schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:53:
haha ze mogen ondertussen overal wel de systeem eisen gaan aanpakken wat betreft opslag met als doe world updates
X-Plane is kaal wel even wennen, je hebt een enorme hoeveelheid aan addons om het er veel beter uit te laten zien. Zoals de freeware HD of UHD Mesh scenery.mvbo schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:52:
Ik bereid me wel voor op minder aantrekkelijke graphics, hier zou ik misschien wel mee kunnen leven als de cockpit graphics maar goed zijn (wat is vfr) en het nog een beetje binnen de perken blijft qua FPS
http://www.alpilotx.net/d...ne-11-hd-mesh-scenery-v4/
Maar deze discussie past beter in het andere flightsim topic: Flight Simulator - Deel 85
heb jij alleen d e freeware dingen er op staan ?
of heb je ook nog wat gekocht ?
want dan zal het opzich mee vallen
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 04-02-2022 23:50 ]
Zo, Twin Otter kan ik ook eindelijk wat actiever mee vliegen. FTSim+ heeft soundpakket voor de DHC-6 uitgebracht. Is wel via patreon. Volgens mij kun je de DHC-6 al voor +- €2,5 (basic) downloaden. Daar kun je tevens nog andere soundspacks voor downloaden (die ook de moeite waard zijn). Wil je geen lid blijven, moet je na de download wel weer opzeggen.
Ik was al lid (zit zelf op de Plus variant) omdat ie regelmatig soundsets voor MSFS (maar ook voor bv X-plane) uitbrengt, dus deze was mooi meegenomen.
Ik was al lid (zit zelf op de Plus variant) omdat ie regelmatig soundsets voor MSFS (maar ook voor bv X-plane) uitbrengt, dus deze was mooi meegenomen.
Gekocht de duurste versie voor pc en verder alleen alle updates en wereldupdates en interne updates geinstalleerd. Geen extra of gratis scenery of airports.ravw schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 23:50:
[...]
heb jij alleen d e freeware dingen er op staan ?
of heb je ook nog wat gekocht ?
want dan zal het opzich mee vallen
Alles staat bij mij op de D: schijf, ook wat er normaal op de C: schijf zou worden geïnstalleerd.
De Samsung SSD 970 EVO van 1 TB is onderverdeeld in ong. 200 GB voor Windows en de rest als D: schijf voor games.
Ik ben blij dat ik vanaf het begin al een 1TB SSD in mijn build heb gestoken. Je bent al een kwart TB kwijt aan je flightsim-install, en dat gaat met meer updates alleen nog maar meer worden.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ik heb nu een 2 TD M2 SSD en ik krijg nog 32 GB geheugen ipv 16. Kan ik weer even vooruit straks. Verder draait alles nog prima op mijn i7-4790k met 1080Ti...
Ik ben nu bezig met mijn eerste bush flight (de eerste in Alaska), maar hoe kan ik tijdens deze vlucht tanken? Ik heb al uitgevonden dat er een 'Repareren en tanken' binding bestaat, en deze heb ik dus toegewezen aan een toets. Ook schijnt deze functie niet te werken als de vlucht is ingesteld als 'Realistisch'. Ik heb dus de globale voorinstelling van het vluchtmodel gewijzigd van 'Realistisch' naar 'Aangepast'.
Echter gebeurt er niks als ik tijdens de vlucht (zowel in de lucht als stilstaand op de start/landingsbaan) de toets om te repareren en te tanken indruk.
Hoe krijg ik mijn tank weer vol? Ik heb 3 etappes gehad en mijn tankniveau zit op 70%, dus kritiek is het nog niet, maar het kritieke moment wil ik graag voor zijn.
Echter gebeurt er niks als ik tijdens de vlucht (zowel in de lucht als stilstaand op de start/landingsbaan) de toets om te repareren en te tanken indruk.
Hoe krijg ik mijn tank weer vol? Ik heb 3 etappes gehad en mijn tankniveau zit op 70%, dus kritiek is het nog niet, maar het kritieke moment wil ik graag voor zijn.
Taxi aanvragen naar de refueling area en daar parkeren?Chicolini schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:35:
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
knop toevoegen aan “Repair and refuel” zal het doen werkenChicolini schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:35:
menu to options > controls
Default filter is on “Assigned”, so change to “All”
Search for “Repair”
https://forum.pmdg.com/fo...-update-pmdg-737-for-msfs
🤗🤗The wait is nearly over!
Niet om het één of ander, maar wel een beetje misleidend dit. De software krijgt de certificatie van de FAA als onderdeel van een pakket van hardware en software, dus de complete ATD (Aviation Training Device). Die zijn er bijvoorbeeld ook geweest met ESP (gebaseerd op FSX engine), P3D commercial licenties, en AeroFly FS2. Het is dus meer een beetje smijten met termen om het er goed uit te laten zien in marketing dan dat het echt inhoudelijk iets zegt over de sim.Corrigan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 18:16:
[...]
Van X-Plane bestaat zelfs een FAA-cerified versie. Je vlieguren tellen dan mee voor je real life vliegbrevet. Dat bestaat uit een USB-stick of code zodat je eigen PC en controllers direct gecalibreerd zijn volgens de FAA richtlijnen. https://www.x-plane.com/pro/certified
Uren op zo'n training device zijn eigenlijk ook enkel (gelimiteerd) te loggen voor je instrument rating. Het gaat dus ook voornamelijk om de representatie van instrumenten/avionics, niet echt om flightmodels, aerodynamics etc.
Ik heb het voor elkaar gekregen (en thanks voor de reacties). Ik had een binding aan het toetsenbord toegewezen maar ik vlieg met Xbox controller. Nu heb ik een toets op de controller aan die functie toegewezen en dat werkt wel. Waarschijnlijk is bij gebruik van de controller het toetsenbord uitgeschakeld.Chicolini schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 22:35:
Ik ben nu bezig met mijn eerste bush flight (de eerste in Alaska), maar hoe kan ik tijdens deze vlucht tanken? Ik heb al uitgevonden dat er een 'Repareren en tanken' binding bestaat, en deze heb ik dus toegewezen aan een toets. Ook schijnt deze functie niet te werken als de vlucht is ingesteld als 'Realistisch'. Ik heb dus de globale voorinstelling van het vluchtmodel gewijzigd van 'Realistisch' naar 'Aangepast'.
Daar is niets misleidends aan. X-Plane benoemt duidelijk dat FAA-certified een combinatie is van hardware en software. Met de Pro versie worden ook een aantal extra's unlocked. Het wordt gebruikt als engine en je uren tellen mee voor je real life vliegbrevet. https://www.x-plane.com/pro/Propane schreef op zondag 6 februari 2022 @ 09:04:
[...]
Niet om het één of ander, maar wel een beetje misleidend dit. De software krijgt de certificatie van de FAA als onderdeel van een pakket van hardware en software, dus de complete ATD (Aviation Training Device). Die zijn er bijvoorbeeld ook geweest met ESP (gebaseerd op FSX engine), P3D commercial licenties, en AeroFly FS2. Het is dus meer een beetje smijten met termen om het er goed uit te laten zien in marketing dan dat het echt inhoudelijk iets zegt over de sim.
Uren op zo'n training device zijn eigenlijk ook enkel (gelimiteerd) te loggen voor je instrument rating. Het gaat dus ook voornamelijk om de representatie van instrumenten/avionics, niet echt om flightmodels, aerodynamics etc.
Microsoft heeft nooit een FAA-certificatie aangevraagd. En gezien de Xbox richten ze zich duidelijk vol voor de gaming markt en een andere veel grotere doelgroep. Meer voor casual rondvliegen in Bing Arcade stijl vanaf de bank. Daar is natuurlijk veel meer geld aan te verdienen.
Want je moet wel heel, heel gekke dingen doen om niet te kunnen vliegen of landen in MSFS2020.
Zelfs met alleen een face control app van 10 euro op de telefoon land deze gast zomaar zonder grote problemen een A320 met MSFS2020. Dat is natuurlijk erg vermakelijk maar heeft niets meer een realisitische flight simulator te maken. Of FAA-certification.
[ Voor 4% gewijzigd door Corrigan op 06-02-2022 10:29 ]
Met de zoekfunctie vind ik hier geen recente meldingen (of oplossingen) voor problemen met downloadsnelheden van updates, dus ik plaats hier voorzichtig mijn probleem 
Zojuist game pass ultimate genomen en als eerste game FS2020 geïnstalleerd
Maar om echt te kunnen spelen moet ik eerst 113GB aan updates installeren.
Helaas gaat het downloaden van de updates met zo'n 7Mb/s, waardoor ik nog 36 uur zou moeten wachten.
Mijn vraag is simpelweg: Hoe kan ik sneller downloaden?
Ik heb een 1Gb/s down en 50Mb/s up verbinding van Ziggo. Een speedtest laat zien dat ik nu met zo'n 940Mb/s zou moeten kunnen downloaden. Games downloaden via bijvoorbeeld Steam gaat super snel. Mijn pc heeft een NVME-SSD die uit z'n neus staat te eten. Alles is bekabeld aangesloten, gigabit-snelheid.
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
Wat zou ik nog kunnen doen om wél dit weekend een rondje te kunnen vliegen in FS2020?
Zojuist game pass ultimate genomen en als eerste game FS2020 geïnstalleerd

Helaas gaat het downloaden van de updates met zo'n 7Mb/s, waardoor ik nog 36 uur zou moeten wachten.
Ik heb een 1Gb/s down en 50Mb/s up verbinding van Ziggo. Een speedtest laat zien dat ik nu met zo'n 940Mb/s zou moeten kunnen downloaden. Games downloaden via bijvoorbeeld Steam gaat super snel. Mijn pc heeft een NVME-SSD die uit z'n neus staat te eten. Alles is bekabeld aangesloten, gigabit-snelheid.
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- Meerdere keren opnieuw gestart
- netsh int tcp set global autotuninglevel=disable
- Delivery optimization settings > alles op 100% gezet (throttling stond default eerst helemaal uit)
- VPN geprobeerd
- Firewall uit
- Gezucht
Wat zou ik nog kunnen doen om wél dit weekend een rondje te kunnen vliegen in FS2020?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Zonder grote problemen?Corrigan schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:21:
Zelfs met alleen een face control app van 10 euro op de telefoon land deze gast zomaar zonder grote problemen een A320 met MSFS2020.
Vehicular destruction is beperkt in MSFS, ja. Maar de vraag is natuurlijk wel een beetje of bij een werkelijke landing op deze manier zoals in deze video een toestel het ook niet op zekere hoogte zal houden.
Dit soort vliegtuigen zijn tenslotte geen pakjes boter en kunnen echt wel wat hebben.
Zie bijvoorbeeld ook bovenstaande compilatie van landings onder extreme omstandigheden. Is nu niet alsof zo'n toestel van ellende uit elkaar valt.
Of de zogenoemde Sarajevo approach:
Een real life approach waarbij het voor een leek eruit ziet alsof je een Xbox gamer achter de controls hebt zitten. Maar waarbij een toestel dit soort krachten ook echt gewoon aankan.
Hier nog eentje van buitenaf.
En ook lucht acrobatiek wordt met toestellen als een Airbus a380 'gewoon' uitgevoerd. En zo'n video als bovenstaande met facial controls is natuurlijk een leuke compilatie van non-crashes. Maar bijvoorbeeld met een ware Airbus a380 (simulator) zou het mij niet verbazen indien je zelfs een leek ongeveer in minstens 20% van de gevallen een toestel op 'een wijze' op de grond kunt laten krijgen.
Daarnaast, belangrijk te realiseren is dat FAA certificatie afhankelijk is van de hardware, niet zozeer de software.
Relevante wetgeving:
https://www.law.cornell.edu/cfr/text/14/part-60
Zie met name § 60.15 Initial qualification requirements.
En als laatste, gewoon voor een stukje fun of it. Is X-Plane 11 nu echt zoveel realistischer?
Netwerkkabel in je pc stoppen. Is altijd het snelste.Gizz schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:49:
Met de zoekfunctie vind ik hier geen recente meldingen (of oplossingen) voor problemen met downloadsnelheden van updates, dus ik plaats hier voorzichtig mijn probleem
Zojuist game pass ultimate genomen en als eerste game FS2020 geïnstalleerd![]()
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:Zonder enig resultaat.
- Meerdere keren opnieuw gestart
- netsh int tcp set global autotuninglevel=disable
- Delivery optimization settings > alles op 100% gezet (throttling stond default eerst helemaal uit)
- VPN geprobeerd
- Firewall uit
- Gezucht
@Dirtyrockers alles is bekabeld aangesloten, heb een gigabit-netwerk. Speedtest laat 940Mb/s over internet zien en als ik over deze kabel een bestand naar/van de nas pomp gaat het met 90+MB/s (megabyte dus). Echt het enige dat traag gaat is de update van FS2020. Het is ook niet een beetje traag (100Mb/s terwijl ik 900+Mb/s zou willen of zo), het druppelt echt binnen met 7Mb/s

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Mijn punt is dat niemand FAA certificatie hoeft aan te vragen vanuit Microsoft. Iemand kan zo'n training device in elkaar zetten, MSFS er op gooien (of elke andere sim, of zelfgeschreven software) en die dan laten certificeren door de FAA. En zolang de FAA geen problemen heeft met de combo, kan Microsoft dan ook een mooie pagina met marketing termen neerzetten en een USB stick voor €1000+ verkopen met wat config files.Corrigan schreef op zondag 6 februari 2022 @ 10:21:
[...]
Microsoft heeft nooit een FAA-certificatie aangevraagd. En gezien de Xbox richten ze zich duidelijk vol voor de gaming markt en een andere veel grotere doelgroep. Meer voor casual rondvliegen in Bing Arcade stijl vanaf de bank. Daar is natuurlijk veel meer geld aan te verdienen.
In mijn vliegopleiding deed ik deel van de training op een Alsim AL200 als ik het mij goed herinner. Realisme in de aerodynamica, graphics etc was ver te zoeken (ILS ondersteboven vliegen zonder rare effecten, geen probleem). Maar die uren zijn ook gelogged in m'n logboek. Het is voor Xplane gewoon marketing en in real life gaat het om de hardware waarmee je effectief instrument vliegen en procedures kan leren. Het is niet één of andere kwaliteits zegel van realisme.
Ik vermoed dat dit hoofdzakelijk in het feit zal zitten dat dit nu het eerste weekend is na de laatste world update, en derhalve jij niet de enige persoon zal zijn die een belasting geeft op de download servers. Soms helpt het hierbij nog wel om een titel volledig af te sluiten, of voor het gemak rebooten, en te continueren. Waarbij je verbinding maakt met een server met meer resterende capaciteit.Gizz schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:55:
@Dirtyrockers alles is bekabeld aangesloten, heb een gigabit-netwerk. Speedtest laat 940Mb/s over internet zien en als ik over deze kabel een bestand naar/van de nas pomp gaat het met 90+MB/s (megabyte dus). Echt het enige dat traag gaat is de update van FS2020. Het is ook niet een beetje traag (100Mb/s terwijl ik 900+Mb/s zou willen of zo), het druppelt echt binnen met 7Mb/s
Hier geen specifieke problemen met Ziggo (500Mb verbinding). Flight sim PC hangt hier zelfs aan Wifi waarmee ik normaal snelheden haal tussen 200-300Mb). Eset antivirus software. Ook online vliegen werkt zonder problemen.Gizz schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:55:
Microsoft server zijn nou niet heel erg snel, maar de updates zitten toch wel tussen de 50-100Mb hier. Ook de Xbox One haalt deze snelheden ongeveer (deze zit wel via de kabel).
Kan natuurlijk altijd een moment opname zijn dat de servers op dit moment traag zijn. Er bestaat zover ik weet geen mogelijkheid om de status/snelheid van de servers te controleren.
Is inderdaad de enige oplossing ..Dirtyrockers schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:51:
[...]
Netwerkkabel in je pc stoppen. Is altijd het snelste.
heb hier ooit ook eens om gelachen .. de buren niet ..
die hadden ook bij toen UPC de duurste internet besteld met de hoogte snelheid ..
maar download van een 100 mb leken dagen te duren
PC te langzaam dus maar een nieuwe pc gekocht ...
het zelfde probleem
Buurman.... kan jij ons even helpen want jij bent veel met pc bezig
We hebben problemen met internet dat het traag is , heb jij daar ook last van .. ik zeg nee hier gaat het full speed
o want we hebben al een nieuwe pc gekocht maar de snelheid blijft het zelfde .......
Heb je wel de kabel aangesloten en niet via WIFI ?
dat maakt toch geen verschil WIFI of kabel ..........
hier heb je een kabel en probeer het maar .. 10 min later ... buurvrouw helemaal wild voor de deur ...
ja dat was het probleem .. vanaf dat moment ook alles met kabel aangelegd
In huis zorg altijd dat je bekabeling heb met je pc of laptop dat maakt echt een wereld van verschil
Het is behoorlijk druk op dit moment in Australië. Het vliegveld in Sydney is trouwens schitterend. Liking it so far. Nu zou ik graag willen dat ze zich meer focussen op midden en zuid Amerika.

Takkenweer in Nederland vandaag. Van EHRD naar EHLE alleen maar de runways kunnen zien en voor de rest mist, bewolking en regen…
[ Voor 17% gewijzigd door DigitalExorcist op 06-02-2022 15:44 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Uiteindelijk zal kabel verleden tijd gaan worden met WiFi 6 en 7. Het is dat een internetkabel het meest stabiel is, maar zodra het kantelpunt met WiFi bereikt gaat worden (en dat zal eerder sneller zijn dan later), dan prefereer ik de WiFi.ravw schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:56:
[...]
Is inderdaad de enige oplossing ..
heb hier ooit ook eens om gelachen .. de buren niet ..
die hadden ook bij toen UPC de duurste internet besteld met de hoogte snelheid ..
maar download van een 100 mb leken dagen te duren
PC te langzaam dus maar een nieuwe pc gekocht ...
het zelfde probleem
Buurman.... kan jij ons even helpen want jij bent veel met pc bezig
We hebben problemen met internet dat het traag is , heb jij daar ook last van .. ik zeg nee hier gaat het full speed
o want we hebben al een nieuwe pc gekocht maar de snelheid blijft het zelfde .......
Heb je wel de kabel aangesloten en niet via WIFI ?
dat maakt toch geen verschil WIFI of kabel ..........
hier heb je een kabel en probeer het maar .. 10 min later ... buurvrouw helemaal wild voor de deur ...
ja dat was het probleem .. vanaf dat moment ook alles met kabel aangelegd
In huis zorg altijd dat je bekabeling heb met je pc of laptop dat maakt echt een wereld van verschil
Dat zou wel mooi worden als die de zelfde snelheid zal kunnen behalen als de kabel ben ik van die kabels door het huis ook afBramViking schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:03:
[...]
Uiteindelijk zal kabel verleden tijd gaan worden met WiFi 6 en 7. Het is dat een internetkabel het meest stabiel is, maar zodra het kantelpunt met WiFi bereikt gaat worden (en dat zal eerder sneller zijn dan later), dan prefereer ik de WiFi.
Ah daar was ik mij niet van bewust. Blijft afwachten dan, ik zit nu al op 15Mb/s en 41%psychodude schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:17:
[...]
Ik vermoed dat dit hoofdzakelijk in het feit zal zitten dat dit nu het eerste weekend is na de laatste world update, en derhalve jij niet de enige persoon zal zijn die een belasting geeft op de download servers.
Nee, dit is in het geheel geen oplossing. Alles is al gigabit bedraad aangesloten zoals ik al aangaf. Dus de boel bekabeld aansluiten omdat ik bekabeld idioot lage snelheden haal lijkt me niet echt helpend
Ik merk dat ik de laatste tijd wat vaker gewoon wat 'sight seeing' vlieg, zeker met het oog op de aanschaf van een VR headset binnenkort.
Wat is jullie favoriete kist voor dit soort vluchtjes?
WiFi 6 is al een beperkte hoeveelheid hardware voor beschikbaar. En naar mijn ervaring weegt het nog altijd niet op tegen bekabeld. Verre van. WiFi behoudt doorgaans eigenlijk alleen een degelijke snelheid indien je deels bekabeld, deels met WiFi werkt. Oftewel, je access points zijn bedraad verbonden. Maar voor thuisgebruik in het geval van een sim vergaat daarmee het nut van WiFi als je het mij vraagt.BramViking schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:03:
[...]
Uiteindelijk zal kabel verleden tijd gaan worden met WiFi 6 en 7. Het is dat een internetkabel het meest stabiel is, maar zodra het kantelpunt met WiFi bereikt gaat worden (en dat zal eerder sneller zijn dan later), dan prefereer ik de WiFi.
Ik vraag mij persoonlijk dan ook af of we ooit op een punt gaan komen waarin WiFi een waardige vervanger is, d.w.z. een punt waarop je zonder ook maar enige verdere bekabeling met enkel wat mesh punten niet tegen het probleem van significant snelheidsverlies en stabiliteitsissues aanloopt.
Ook objectief zie je dit probleem met bestaande WiFi 6 oplossingen nog altijd terug, zie bijvoorbeeld deze user reviews hier op Tweakers:
productreview: Netgear Orbi WiFi 6 System AX6000 (set van 2 stuks) review doo...
productreview: Netgear Orbi WiFi 6 System AX4200 (set van 2 stuks) review doo...
Je hebt het dan dus ook WiFi oplossingen van tot bijna 800 euro waarbij je nog altijd een snelheidsverval hebt van meer dan 50%
En reviews als de volgende:
https://www.tomsguide.com/reviews/netgear-orbi-wifi-6
Opperen dag mogelijk een derde device deze situatie kan doen verbeteren. Oftewel, bijna 1200 euro om mogelijk een netwerk zonder snelheidsverval te creëren. En zelfs dan betwijfel ik het.
Ik ben vrij eentonig, maar circa 80% van al mijn vluchten doe ik in de Cessna 172 G1000 editie.ralpje schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:04:
Ik merk dat ik de laatste tijd wat vaker gewoon wat 'sight seeing' vlieg, zeker met het oog op de aanschaf van een VR headset binnenkort.
Vlieg momenteel in de Bonanza G36 mod. Voor mij is het het ideale compromis tussen snelheid en bereik. Ben van plan om er mee om de hele australische kust te vliegen (en een stukje naar het binnenland).ralpje schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:04:
VR ga je heel veel plezier aan beleven.
[ Voor 3% gewijzigd door cracking cloud op 06-02-2022 16:24 ]
Wat betreft VR zou ik niet meer nodig hebben dan de Cessna 152/172 en de C208b. De eerste 2 omdat je bijv. echt de toerist uit kan hangen vooral in PG gebieden. De C208b om snel genoeg te gaan om een aardig stuk af te kunnen leggen maar ook niet dusdanig snel dat je overal te snel overheen vliegt.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik heb de helicoptér gekocht. Dat ding duurt 15(!) minuten om te laden. Nergens uitleg wat en waar de bediening zit. Maar die laadtijd, is dat normaal?
Hebben jullie trouwens advies cq link wat de beste graphic settings zijn?
Die laadtijden is omdat het vliegtuig / helicopter de wasm bestanden moet compileren. Vaak is dat 1 malig tenzij er een update is.Rene44 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:44:
Ik heb de helicoptér gekocht. Dat ding duurt 15(!) minuten om te laden. Nergens uitleg wat en waar de bediening zit. Maar die laadtijd, is dat normaal?
hoe land zijn je kabels na 10 meter ga je behoorlijk verlies krijgen met snelheid ..Gizz schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:36:
[...]
Nee, dit is in het geheel geen oplossing. Alles is al gigabit bedraad aangesloten zoals ik al aangaf. Dus de boel bekabeld aansluiten omdat ik bekabeld idioot lage snelheden haal lijkt me niet echt helpend
ik heb zelf daarom zo wel tv als internet er een versterker er tussen hangen ... dat scheelt enorm
dus als je meer dan 10 meter kabel heb lopen van af het begin punt naar de pc .. wat al snel is met de kabel door trekken naar een andere kamer
zou ik eens kijken naar een versterker er tussen te zetten
Je hebt gelijk! Ik speel maar eens in de 2 weken ofzo en steeds duurde het maar erg lang. Kennelijk zat ik steeds na een update. Nu draait de Bell zn wieken veel sneller.Dirtyrockers schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:23:
[...]
Die laadtijden is omdat het vliegtuig / helicopter de wasm bestanden moet compileren. Vaak is dat 1 malig tenzij er een update is.
Zojuist de Reverb besteld. Ben benieuwd.cracking cloud schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:24:
[...]
VR ga je heel veel plezier aan beleven.
FAA certification van X-Plane Pro is vanzelfsprekend een kwaliteits zegel van realisme. Dat is het hele doel van een certificatie behalen en is een kostbaar proces. Professionale simulatiebouwers gebruiken dan X-Plane als engine zodat dat onderdeel al is goedgekeurd. Dat scheelt hen tijd en geld.Propane schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:10:
[...]
Mijn punt is dat niemand FAA certificatie hoeft aan te vragen vanuit Microsoft. Iemand kan zo'n training device in elkaar zetten, MSFS er op gooien (of elke andere sim, of zelfgeschreven software) en die dan laten certificeren door de FAA. En zolang de FAA geen problemen heeft met de combo, kan Microsoft dan ook een mooie pagina met marketing termen neerzetten en een USB stick voor €1000+ verkopen met wat config files.
In mijn vliegopleiding deed ik deel van de training op een Alsim AL200 als ik het mij goed herinner. Realisme in de aerodynamica, graphics etc was ver te zoeken (ILS ondersteboven vliegen zonder rare effecten, geen probleem). Maar die uren zijn ook gelogged in m'n logboek. Het is voor Xplane gewoon marketing en in real life gaat het om de hardware waarmee je effectief instrument vliegen en procedures kan leren. Het is niet één of andere kwaliteits zegel van realisme.
Microsoft heeft dat nooit gedaan want mikt nu op een andere doelgroep, de gamers. En het ziet er prachtig uit. Ik hoop dat ze nu flink hun best gaan doen om het realisme goed aan te pakken. Ze zouden zoveel meer kunnen bereiken als nu.
[ Voor 19% gewijzigd door Corrigan op 06-02-2022 23:32 ]
VR vliegen met MSFS maakt het wat mij betreft een totaal nieuwe ervaring. Ergens is het wel jammer, want zo heeft MSFS mij wel beetje aangestoken om meer te kijken naar leuk flightsim spul (naast een simpele Thrustmaster Hot As X die ik nu heb). Ik zou wel throttle quadrants, button boxes, etc. kunnen bouwen, maar als je in VR vliegt wordt het wel bijzonder lastig om dat te gebruiken als je niet ziet wat je doet :-)
Ik denk dat MSFS een heel andere doelgroep aanspreekt.. de hoeveelheid bush trips en sight seeing dat mogelijk is in de engine spreekt al boekdelen. Ik ben bang dat als je een windshear tijdens landen echt wilt meemaken, we voorlopig bij andere simulators nog terrecht moeten...
Ik denk dat MSFS een heel andere doelgroep aanspreekt.. de hoeveelheid bush trips en sight seeing dat mogelijk is in de engine spreekt al boekdelen. Ik ben bang dat als je een windshear tijdens landen echt wilt meemaken, we voorlopig bij andere simulators nog terrecht moeten...
Die wil je juist helemaal niet mee maken met landenHans1990 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:39:
Ik ben bang dat als je een windshear tijdens landen echt wilt meemaken, we voorlopig bij andere simulators nog terrecht moeten...
dat soort dingen moet je ook vermijden als de pest
Maar wat ik wel mist is vogels , zo als in XP11 .. daar krijg je een waarschuwing als er een misschien birdstrike aankwam . met grote vliegtuigen niet zo probleem ... wel een leuk geluid trouwens .. ben me er een keer rotgeschrokken had die waarschuwing niet gezien .... in een PANG PANG PANG PANG !!!
En in sommige GA gingen ze gewoon door je voorruit heen , bij een payware kist heb ik het zelf zo dat die rood is aan de binnen kant met een doden vogel op de achterbank
je weet niet wat je mee maakt de eerste keer ..
Valt meeHans1990 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:39:
VR vliegen met MSFS maakt het wat mij betreft een totaal nieuwe ervaring. Ergens is het wel jammer, want zo heeft MSFS mij wel beetje aangestoken om meer te kijken naar leuk flightsim spul (naast een simpele Thrustmaster Hot As X die ik nu heb). Ik zou wel throttle quadrants, button boxes, etc. kunnen bouwen, maar als je in VR vliegt wordt het wel bijzonder lastig om dat te gebruiken als je niet ziet wat je doet :-)

Ik vlieg alleen maar VR, zowel X-Plane, DCS en MSFS en m'n hele setup is van Virpil (WarBrd + Constelation grip, T-50CM3, Control Panel 2, Sharka-50 control panel, Ace rudders en plus collective met Sharka 50 grip)
De truc met controllers en control panels gebruiken in VR is om een logische setup te vinden, bijvoorbeeld :
- een deel alleen elektro (batterijen, alternators, generators, verlichting)
- een deel fuel (fuel pump, fuel valve, primer etc)
- een deel auto-pilot
- een deel verwarming (pitot, windhsiel heat, carb heat etc)
Eigenlijk alles wat je regelmatig in sim gebruikt op een vaste plek op je controllers, en op dezelfde plek voor ieder toestel.
Zodra je voor je eigen een setup heb gevonden wat voor jou prettig is, en je zet de controllers en panels op een vaste plek op je bureau heb je een week/ anderhalve week nodig voor je weet/voelt waar alles zit, zelfs met VR bril op.
[ Voor 3% gewijzigd door dierkx36 op 07-02-2022 06:44 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Dit inderdaad.Corrigan schreef op zondag 6 februari 2022 @ 23:28:
[...]
Microsoft heeft dat nooit gedaan want mikt nu op een andere doelgroep, de gamers. En het ziet er prachtig uit.
Heb eerst ook de fout gemaakt dat ik FS2020 als een nazaat van P3D (en x-Plane) zag. Maar het is momenteel niet veel meer dan een game. Zolang je je verwachtingspatroon daaraan aanpast kun je er best plezier aan beleven.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hehravw schreef op maandag 7 februari 2022 @ 02:31:
[...]
Die wil je juist helemaal niet mee maken met landen![]()
dat soort dingen moet je ook vermijden als de pest
Vliegen in rustig weer kan natuurlijk ook altijd
[ Voor 7% gewijzigd door Hans1990 op 07-02-2022 10:22 ]
Bedankt voor het meedenken, maar nogmaals: mijn netwerk en de kabels, daar zit het probleem echt nietravw schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:34:
[...]
hoe land zijn je kabels na 10 meter ga je behoorlijk verlies krijgen met snelheid ..
Overigens klinkt het niet echt goed dat kwalitatieve utp-kabels (cat5e, cat6a etc.) na 10 meter instorten qua snelheid. Dat hoort echt niet te gebeuren. Het is geen brakke coax-kabel met splitter uit de jaren 80 die niet geschikt is voor data, zeg maar
Zoals ik al schreef:
Op deze pc gaat het downloaden van games via Steam/GOG/Xbox Game Pass met 500+Mb/s. Het is (of was, het downloaden is ondertussen klaar) alleen FS2020 dat ik nooit boven de 20Mb/s uit heb zien komen.Gizz schreef op zondag 6 februari 2022 @ 11:55:
Ik hou het maar op drukte bij de server.
[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 07-02-2022 11:01 ]
We zijn inmiddels ongeveer 36 uur verder sinds het begin van deze discussie. De download zal dus inmiddels bijna voltooid zijnGizz schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:53:
[...]
Bedankt voor het meedenken, maar nogmaals: mijn netwerk en de kabels, daar zit het probleem echt niet
[small]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc