Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik dacht dat de clown face duidelijk genoeg wasStoney3K schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:10:
[...]
Reversers deployen niet als je niet op de grond staat.
Maar als je op FL370 zit en je moet rap naar beneden, dan zou ik de volgende keer vooral niet proberen om je kist te stallen. Het is geen misdaad om een paar keer boven een waypoint te cirkelen in een hold.
Er zijn overigens wel een paar kisten waar de code het wel toelaat
kan iemand mij vertellen hoe dit kan en wat ik eraan kan doen
dit gebeurt er steeds ik kies een vlieg route voorbeeld amsterdam naar rotterdam zodra ik geland ben
gaat het fout ik moet dus op de baan snelheid minderen maar dan opeens heb ik geen contole meer als ik naar links wil gaat ie zijn eigen weg gaat ie gewoon naar rechts krijg hem niet meer goed
kan iemand mij helpen
Gebruik je rudders (voetpedalen)feyenoord40 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:57:
hoi all
dit gebeurt er steeds ik kies een vlieg route voorbeeld amsterdam naar rotterdam zodra ik geland ben
gaat het fout ik moet dus op de baan snelheid minderen maar dan opeens heb ik geen contole meer als ik naar links wil gaat ie zijn eigen weg gaat ie gewoon naar rechts krijg hem niet meer goed
kan iemand mij helpen
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Heb je je ai aan staan?feyenoord40 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:57:
hoi all
kan iemand mij helpen
Of je assistence van je rudders uit zetten in het menu.
Of juist andersom, als je geen rudders hebt moet je auto-rudder aan zetten anders kun je niet sturen met je neuswiel.Dirtyrockers schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:48:
[...]
Heb je je ai aan staan?
Of je assistence van je rudders uit zetten in het menu.
Maar dan kun je toch ook niet sturen tijdens taxiën?
[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 29-01-2022 15:16 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
niet als je met de fbw a320 vliegt.Stoney3K schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:16:
[...]
Of juist andersom, als je geen rudders hebt moet je auto-rudder aan zetten anders kun je niet sturen met je neuswiel.
Maar dan kun je toch ook niet sturen tijdens taxiën?
dan moet dat gewoon uit.
FBW doet waarschijnlijk zelf rudder assist in de lucht (yaw damper) maar ik weet niet of die dat ook op de grond doet. Misschien dus eens met een ander vliegtuig proberen.Dirtyrockers schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:17:
[...]
niet als je met de fbw a320 vliegt.
dan moet dat gewoon uit.
Zoals ik al zei, hoe stuur je dan op de grond met taxiën?
de fbw a320 heeft een tiller welke je aan kan zetten.Stoney3K schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:18:
[...]
FBW doet waarschijnlijk zelf rudder assist in de lucht (yaw damper) maar ik weet niet of die dat ook op de grond doet. Misschien dus eens met een ander vliegtuig proberen.
Zoals ik al zei, hoe stuur je dan op de grond met taxiën?
en die auto-rudder moet voor dat vliegtuig gewoon uit.
Tiller reageert dan toch op je roer-inputs? Dan kun je niet sturen als je geen roerpedalen hebt maar alleen een stick met ailerons en elevators.Dirtyrockers schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:19:
[...]
de fbw a320 heeft een tiller welke je aan kan zetten.
Of het moet om te schakelen zijn dat je de tiller ook met stick links/rechts kan besturen.
klopt als je aanzet dat je tiller los van rudder wilt in je efb...Stoney3K schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:21:
[...]
Tiller reageert dan toch op je roer-inputs? Dan kun je niet sturen als je geen roerpedalen hebt maar alleen een stick met ailerons en elevators.
Of het moet om te schakelen zijn dat je de tiller ook met stick links/rechts kan besturen.
nogmaals voor a320... ook als je ze niet los koppelt... auto-rudder uit..
https://docs.flybywiresim...uides/nw-tiller/?h=tiller
Je mist mijn vraag. Hoe wil je dan met je neuswiel sturen als je geen rudder of andere as hebt die je kan gebruiken?Dirtyrockers schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:22:
[...]
klopt als je aanzet dat je tiller los van rudder wilt in je efb...
nogmaals voor a320... ook als je ze niet los koppelt... auto-rudder uit..
https://docs.flybywiresim...uides/nw-tiller/?h=tiller
Ik kan het er mee eens zijn dat je met zo'n simpele stick geen FBW A320 moet willen vliegen, daar is die kist te complex voor, maar dat je zonder rudder helemaal niet op de grond kan sturen is toch wel een beetje een over het hoofd gezien dingetje.
@feyenoord40 heeft niet gezegd met welke kist ie hier aan het vliegen was, dus er gewoon even vanuit gaan dat ie met een FBW A320 aan de gang was lijkt me wat kort door de bocht
ook de andere vliegtuigen welke ik gebruik werken perfect zonder auto-rudder... en ik stuur met joystick.Stoney3K schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:25:
[...]
Je mist mijn vraag. Hoe wil je dan met je neuswiel sturen als je geen rudder of andere as hebt die je kan gebruiken?
Ik kan het er mee eens zijn dat je met zo'n simpele stick geen FBW A320 moet willen vliegen, daar is die kist te complex voor, maar dat je zonder rudder helemaal niet op de grond kan sturen is toch wel een beetje een over het hoofd gezien dingetje.
@feyenoord40 heeft niet gezegd met welke kist ie hier aan het vliegen was, dus er gewoon even vanuit gaan dat ie met een FBW A320 aan de gang was lijkt me wat kort door de bocht
op de draai axis natuurlijk wel... we weten natuurlijk ook niet wat hij gebruikt om te sturen.
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
en ik heb de rtx2070 super video kaart en de rest zie onder
Apparaatnaam DESKTOP-PU9C28M
Processor AMD Ryzen 5 5600X 6-Core Processor 3.70 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 16,0 GB
Apparaat-id 4DD76819-DC55-4D97-AB27-E8969B372AA7
Product-id 00325-80458-64390-AAOEM
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Pen en aanraken Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm
[ Voor 74% gewijzigd door feyenoord40 op 29-01-2022 19:01 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Bertus op 29-01-2022 19:05 ]
Heeft ook een computer!
sorry zie bericht hierbovenBertus schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:05:
euh laat maar
feyenoord40 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:55:feyenoord40 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:57:
hoi all
kan iemand mij helpen
hoi all ik gebruik de logitech x52 hottas en ik vloog met de cesna 152
en ik heb de rtx2070 super video kaart en de rest zie onder
Apparaatnaam DESKTOP-PU9C28M
Processor AMD Ryzen 5 5600X 6-Core Processor 3.70 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 16,0 GB
Apparaat-id 4DD76819-DC55-4D97-AB27-E8969B372AA7
Product-id 00325-80458-64390-AAOEM
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Pen en aanraken Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm
Dan zou je gewoon met je neuswiel moeten kunnen sturen als je de stick linksom of rechtsom draait. Niet kantelen, maar twisten dusfeyenoord40 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:55:
hoi all ik gebruik de logitech x52 hottas en ik vloog met de cesna 152
Als je zo kan sturen met taxiën dan zou dat ook op de baan moeten kunnen tijdens opstijgen/landen.
Waar je ook nog naar kan kijken is je ruddertrim.
[ Voor 18% gewijzigd door Stoney3K op 29-01-2022 19:11 ]
ok bedankt ik ben nu bezig met opstarten ga het nog een keer proberen kijken of het nu goed gaatStoney3K schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:09:
[...]
Dan zou je gewoon met je neuswiel moeten kunnen sturen als je de stick linksom of rechtsom draait. Niet kantelen, maar twisten dus
Als je zo kan sturen met taxiën dan zou dat ook op de baan moeten kunnen tijdens opstijgen/landen.
Waar je ook nog naar kan kijken is je ruddertrim.
gooi je rode handels niet gelijk op fullTrin1ty schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:19:
Ligt het aan mij of is de taxisnelheid van de Kodiak bij idle veel te hoog? Blijft steeds snel oplopen. Irritant want ben voortdurend aan het remmen
maar bij de eerste knik houden
dan is hij heel rustig
pas op de runway die rode handels op max zetten en gaan
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Dat doe ik ook maar vind dat hij dan nog steeds hard versneld. Lijkt ook erger sinds ik rudderpedals gebruik maar dat kan er niets mee te maken hebbenravw schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:53:
[...]
gooi je rode handels niet gelijk op full
maar bij de eerste knik houden
dan is hij heel rustig
Trin1ty schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 23:19:
Ligt het aan mij of is de taxisnelheid van de Kodiak bij idle veel te hoog? Blijft steeds snel oplopen. Irritant want ben voortdurend aan het remmen
Taxien - Probeer eens de fuel handle (rode) in Low Idle te zetten en de Propeller (blauwe) in de mid positieTrin1ty schreef op zondag 30 januari 2022 @ 08:42:
[...]
Dat doe ik ook maar vind dat hij dan nog steeds hard versneld. Lijkt ook erger sinds ik rudderpedals gebruik maar dat kan er niets mee te maken hebben
Take off - fuel en prop handle in max stand
Cruise - prop handle terugbrengen tot 2000 rpm
Na landing - afremmen met de prop handle in reverse = beta range stand daarna pas rem gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door BazerK op 30-01-2022 09:37 ]
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Kan prop in midden proberen nog. Wat ik zei, rode doe ik al in low bij taxi. Die zet ik pas op full als ik op de baan klaar voor TO benBazerK schreef op zondag 30 januari 2022 @ 09:00:
[...]
[...]
Taxien - Probeer eens de fuel handle (rode) in Low Idle te zetten en de Propeller (blauwe) in de mid positie
Take off - fuel en prop handle in max stand
Cruise - prop handle terugbrengen tot 2200 rpm
Na landing - afremmen met de prop handle in reverse = beta range stand daarna pas rem gebruiken.
Beetje locaties op deze planeet verkennen die ik anders zomaar niet te zien zou krijgen.
Deze game verdient het echter ook om grafisch op mooie settings te kunnen spelen. Een soort low polygon festijn met een draw distance van een paar meter doet deze game waarschijnlijk erg te kort.
Ik heb een pc met 1060 6gb gpu. Ik speel enkel op 1080p en daar ben ik tevreden mee. Hoe ziet deze game er uit op 1080p met een Nvidia 1060? Heb wat gameplay gezocht op YouTube maar ben er niet helemaal uit?
Een nieuwe gpu in deze tijden is absoluuut geen optie. Zeker niet voor 1 game
Is een Xbox series S een betere ervaring met mooiere graphics dan een pc met 1060 gpu? Series X ook geen optie aangezien ik verder geen Xbox games heb en van plan ben een ps5 aan te schaffen in deze generatie
tsja, ik hoor je nu eigenlijk zeggen ik ben een liefhebber. Ik ben bang dat het dan tegenvalt. Als je een beetje casual wil kijken dan kunnen op 1080p best leuk rondkijken met een 1060.Amos_x schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:38:
Deze game verdient het echter ook om grafisch op mooie settings te kunnen spelen. Een soort low polygon festijn met een draw distance van een paar meter doet deze game waarschijnlijk erg te kort.
Ik heb een pc met 1060 6gb gpu. Ik speel enkel op 1080p en daar ben ik tevreden mee. Hoe ziet deze game er uit op 1080p met een Nvidia 1060? Heb wat gameplay gezocht op YouTube maar ben er niet helemaal uit?
Is een Xbox series S een betere ervaring met mooiere graphics dan een pc met 1060 gpu? Series X ook geen optie aangezien ik verder geen Xbox games heb en van plan ben een ps5 aan te schaffen in deze generatie
Een tip in jouw situatie sowieso is om voor €1 een Xbox game pass te kopen, daarmee kun je een maand spelen en daar zit FS2020 bij in. Dan kun je voor een relatief laag bedrag eens proberen of je tevreden bent met je settings (en de game).
youtube.com/@hisrep
PS daarvoor speelde ik ook op 1080P (2 st. 27 inch van 1920x1200) en dat zag er ook prima uit. Alleen mijn ogen worden wat slechter, dus iets groter was welkom ivm. de instrumenten.
[ Voor 9% gewijzigd door Ton37 op 30-01-2022 14:30 ]
Amos, ik heb een PC met 1060/6GB, AMD Ryzen 5 3600 en 32GB. en het werkt prima op 1080P. gemiddeld 30fps.... ik zou het gewoon doen.Amos_x schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:38:
Het prikkelt nu al een tijdje om terug flight simulator te spelen. Heb het wel voor dit soort games, geen doel op zich, maar gewoon “doen”, beetje rondvliegen. Niet super serieus, kleinere vliegtuigjes, op zicht vliegen. Heb vroeger nog wel regelmatig fs98 en fs2000 gespeeld
Beetje locaties op deze planeet verkennen die ik anders zomaar niet te zien zou krijgen.
Ik vlieg voornamelijk 208 Caravan in VFR.
Heeft ook een computer!
Specs:
i5 8600
RX 580 8 gb
16 gb RAM
Op papier wel een tikkie sneller dan een 1060 gpu maar zo'n enorm verschil zal het waarschijnlijk niet zijn.

wel beter dan maar hoe krijg je die er in dan in de box ?BramViking schreef op zondag 30 januari 2022 @ 23:35:
De Xbox heeft nu ook real liveries.
[Afbeelding]
Dat zou dan toch via ingame store moeten
Klopt, staan in de store. Kost wel €6,99 voor 8 liveries maar dan heb je ze tenminste. Komen er nog meer. De meeste hier besteden het dubbele aan een klein vliegveldjeravw schreef op maandag 31 januari 2022 @ 00:07:
[...]
wel beter dan maar hoe krijg je die er in dan in de box ?
Dat zou dan toch via ingame store moeten
[ Voor 11% gewijzigd door BramViking op 31-01-2022 02:37 ]
Maar die zijn toch alleen voor de basis A320 NEO?BramViking schreef op maandag 31 januari 2022 @ 02:35:
[...]
Klopt, staan in de store. Kost wel €6,99 voor 8 liveries maar dan heb je ze tenminste. Komen er nog meer. De meeste hier besteden het dubbele aan een klein vliegveldje.
Oke dat is voor de Xbox genoeg want die hebben nog geen FBW A320 NEO
Ja maar dat er er voor moet betalen vind ik dan weer minder , ja ik had ze zien staan .. maar er de komen gewoon gratis er bij gezet word is het wel leuk ..
maar er is wel een verschil tussen een heel vliegtuig kopen of 4 a 8 paintjes
vliegveldjes is dan ook weer anders.
maar ja , ach hopelijk snel dat ze ook gratis liv gaan toevoegen voor de Xbox dat zal de game al een heel stuk mooier maken
straks krijgen we er weer een paar airportjes bij in Down under
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 31-01-2022 03:04 ]
[ Voor 120% gewijzigd door onbper op 31-01-2022 11:32 ]
Helaas aan het werk...
Heeft ook een computer!
@DeNachtwacht , idd, ik dacht na m'n post ook meteen aan een maandje GPU om het uit te proberen. Kan je je geen buil aan vangen. Dat verloopt echter via de xbox game app vermoedelijk, of via de microsoft app store. Persoonlijk vind ik die hele setup, na een paar maand gamepass voor pc in 2020 ergens, een complete draak van een programma. App bestanden zijn volledig afgeschermd, je kan er niet bij, kan ze ook niet deleten om 100GB plaats vrij te maken op het moment dat de client (xbox app) weer maar eens hangt of beslist niet te willen updaten. Enz...
Om die reden koop ik denk ik liever op Steam, ik merk dat er 20% kortingen zijn op dit moment.
@Ton37 , @PresidentSkroob , @Chicolini; Jullie setup is heel gelijkaardig aan de mijne. Met een gpu uit ongeveer dezelfde klasse. RX580, of nvidia 1060. Ik begrijp uit jullie reacties dat 1080p op medium goed speelbaar is (of zou moeten zijn). Zit zelf op 16 GB ram, maar upgraden naar 32GB is geen probleem, en liever dat dan een nieuwe grafische kaart in de huidige markt.
Off-topic: voor mezelf geldt dat gamen moet nog een beetje 'leuk' moet blijven. En graka's >2000 euro schrikken me dan toch erg af. Als ik een goede midranger (3060 ongeveer) voor 450-500 euro kon krijgen, zou ik dat misschien wel doen. Beetje impuls en verder niet echt nodig, maar kom, dat kan nog wel. Op dit moment echter helemaal niet mogelijk.
Verder is m'n 1060, voor het type gamer dat ik ben, en de games die ik speel, meer dan dik prima! Ik ben een vastgeroeste 1080P medium-high gamer
Idem voor een xbox series S. Mezelf inkopen in een volledig nieuw platform voor slechts 1 game, doe ik liever niet. Want het begint met de console, en dan Game Pass, extra controller, accessoires, nog games, ... Je weet hoe het gaat.
/Off-topic
Ik bekeek gisteren ook de digital foundry video die FS2020 vergelijkt op series S en series X. De series S doet toch een paar toegevingen, en ik vermoed dat ik met een nvidia 1060 op medium niet erg ver van de ervaring op een Series S zal uitkomen. 30 fps medium schat ik zo. En dan is het zonde om een console te kopen, als ik al een vrij gelijkaardige ervaring kan bekomen op een pc die ik gewoon al heb staan. Met het voordeel dat Mods en Add-ons een stuk eenvoudiger te beheren zijn (of uberhaupt mogelijk zijn)
@Bertus Een 1070 is een prima kaart! Heb die wel eens vergeleken met m'n 1060, en de 1070 gaat daar echt wel nog een stukje boven. Waar m'n 1060 prima meekan voor m'n huidige games en simpelweg 'goed genoeg' is, is een 1070 ronduit erg comfortabel te noemen. Merkbare toegang tot hogere res (1440), gemakkelijk 75hz en high/very high in de courante games. FS2020 is een uitzondering natuurlijk, die game is loodzwaar. Maar ook daar moet je een prima ervaring hebben met een 1070. Heb al vaak gedacht dat ik toen ik m'n pc kocht meteen aan een 1070 had moeten gaan

In de huidige markt zou ik die 1070 absoluut niet vervangen. De verhouding van de incremental gains op <4k gaming, tegenover de astronomische prijzen, zou echt absurd zijn.
Ga vanavond maar een licentie kopen van FS2020. En in het weekend eens rustig voor gaan zitten. Sowieso, lukt het nu niet, stap ik over 2 jaar wel in met een bescheiden pc upgrade, en dan heb ik alles al klaar staan. Geen probleem. Zal voornamelijk kleine vluchtjes doen over natuurlijke landschappen, niet zozeer grote steden of grote airports. Dus op zich nog net iets 'lichter' voor de hardware.
Wat is het best? Via Steam of via Microsoft Store? Op beiden is er nu 20% korting. Microsoft store heeft als voordeel de XP (cross play) indien ik later eventueel toch nog overstag ga voor een xbox, maar ik verwacht het niet. Steam heeft veruit m'n voorkeur op dit moment, maar ik laat me graag adviseren.
En Orbx heeft de Australische vliegvelden ook alvast in de aanbieding (heb nog niet gekeken of hier vliegvelden bijzitten die ook al met de WU worden verbeterd). Neem aan dat deze via de marketplace store ook afgeprijsd zullen zijn.ravw schreef op maandag 31 januari 2022 @ 03:01:
[...]
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Op zich maakt het allemaal niet zoveel uit. Je bent ook met Steam nog steeds afhankelijk van de Xbox app.Amos_x schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:23:
Wat is het best? Via Steam of via Microsoft Store? Op beiden is er nu 20% korting. Microsoft store heeft als voordeel de XP (cross play) indien ik later eventueel toch nog overstag ga voor een xbox, maar ik verwacht het niet. Steam heeft veruit m'n voorkeur op dit moment, maar ik laat me graag adviseren.
Ik heb voor de MS store gekozen omdat zijn zoon regelmatig via Family sharing op steam zit en er maar 1 gebuiker tegelijk in kan loggen.
Tevens zijn beta versie vaak alleen voor MS store gebruikers (laatste versie was echter ook voor Steam gebruikers), dus als je dat wilt gaan doen zou ik ook voor de MS store kiezen.
Vergeet alleen niet dat MSFS binnenkort ook op Xbox cloud gaming komt. Dus mocht je PC het op de een of andere manier niet trekken (wat ik niet verwacht), zou je eventueel die route nog kunnen bewandelen. Is natuurlijk wel de Xbox versie die draai, dus je hebt nog steeds niet de luxe van mods en zo. En je moet dan natuurlijk daarvoor ook weer een game pass hebben.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
ja dat denk ik wel , ik wil sowieso al Brisbane en Perth airport hebben ...Sydney heb ik alGameaddict schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:38:
[...]
En Orbx heeft de Australische vliegvelden ook alvast in de aanbieding (heb nog niet gekeken of hier vliegvelden bijzitten die ook al met de WU worden verbeterd). Neem aan dat deze via de marketplace store ook afgeprijsd zullen zijn.
Jammer dat ze nieuw zeeland niet gelijk hebben mee gedaan met de world update
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 31-01-2022 12:51 ]
Dacht te herinneren dat deze een eigen WU zou krijgen, maar weet het niet helemaal zeker meer. Veel rondgevlogen met FSX. Snap ook niet zo goed dat de Orbx NZMF (Milford Sound Airport) nog niet over gezet is naar MSFS.ravw schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:51:
[...]
Jammer dat ze nieuw zeeland niet gelijk hebben mee gedaan met de world update
Omdat het in de officiële store staat zal het waarschijnlijk met licentierechten te maken hebben. Je denkt toch niet dat deze vliegtuig maatschappijen hun merk gratis ter beschikking stellen. Dus gratis zoals op de pc zal het niet worden.ravw schreef op maandag 31 januari 2022 @ 03:01:
[...]
Maar die zijn toch alleen voor de basis A320 NEO?
Oke dat is voor de Xbox genoeg want die hebben nog geen FBW A320 NEO
Ja maar dat er er voor moet betalen vind ik dan weer minder , ja ik had ze zien staan .. maar er de komen gewoon gratis er bij gezet word is het wel leuk ..
maar er is wel een verschil tussen een heel vliegtuig kopen of 4 a 8 paintjes
vliegveldjes is dan ook weer anders.
maar ja , ach hopelijk snel dat ze ook gratis liv gaan toevoegen voor de Xbox dat zal de game al een heel stuk mooier maken
dat is inderdaad een leuk veldje maar die heb ik al freewareGameaddict schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:58:
[...]
Dacht te herinneren dat deze een eigen WU zou krijgen, maar weet het niet helemaal zeker meer. Veel rondgevlogen met FSX. Snap ook niet zo goed dat de Orbx NZMF (Milford Sound Airport) nog niet over gezet is naar MSFS.
https://nl.flightsim.to/f...ort-nzmf-new-zealand-v1-0
Maar denk dat die van ORBX wel allemaal overgezet gaan worden , want ik mis er ook nog een hoop in Alaska en BC en Washington state
Dank je voor jouw uitgebreide terugkoppeling. Volgens mij maakt het qua game technische niets uit waar je het aanschaft. Ik heb op Steam een paar Sims/games (o.a. ETS en ATS) op staan en het werkt (voor mij) prima: lees makkelijk! Verder altijd een 'backup' bij de hand als ik opnieuw wil installeren of bij upgrade van een HD/SSD. Ik vind het ook een stabiele en gebruiksvriendelijke interface hebben. Eigenlijk nooit problemen mee gehad. Maar mogelijk is het bij de andere Cloud-services hetzelfde?Amos_x schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:23:
@DeNachtwacht ,@Ton37 , @PresidentSkroob , @Bertus , @Chicolini , dank voor jullie advies!
.......deel-quote .....
Klopt, en 4K gaming kan, op mijn 65" TV, maar nah... ik geniet liever van 1080p @ Ultra :-)Amos_x schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:23:
@DeNachtwacht ,@Ton37 , @PresidentSkroob , @Bertus , @Chicolini , dank voor jullie advies!
@Bertus Een 1070 is een prima kaart! Heb die wel eens vergeleken met m'n 1060, en de 1070 gaat daar echt wel nog een stukje boven. Waar m'n 1060 prima meekan voor m'n huidige games en simpelweg 'goed genoeg' is, is een 1070 ronduit erg comfortabel te noemen. Merkbare toegang tot hogere res (1440), gemakkelijk 75hz en high/very high in de courante games. FS2020 is een uitzondering natuurlijk, die game is loodzwaar. Maar ook daar moet je een prima ervaring hebben met een 1070. Heb al vaak gedacht dat ik toen ik m'n pc kocht meteen aan een 1070 had moeten gaan![]()
In de huidige markt zou ik die 1070 absoluut niet vervangen. De verhouding van de incremental gains op <4k gaming, tegenover de astronomische prijzen, zou echt absurd zijn.
Heeft ook een computer!
Wellicht het proberen waard om de resolutie binnen FS in te stellen op 3840x2160 en vervolgens laten renderen op 1920x1080. FSR gaat dan aan de slag en op een 4k scherm geeft dat wat mij betreft helemaal geen verkeerd resultaat.Bertus schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:21:
[...]
Klopt, en 4K gaming kan, op mijn 65" TV, maar nah... ik geniet liever van 1080p @ Ultra :-)
Kan bevestigen dat op mijn 4K-scherm de resolutie scherper is op native 3840x2160 en render 1920x1080.Chicolini schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:46:
[...]
Wellicht het proberen waard om de resolutie binnen FS in te stellen op 3840x2160 en vervolgens laten renderen op 1920x1080. FSR gaat dan aan de slag en op een 4k scherm geeft dat wat mij betreft helemaal geen verkeerd resultaat.
Ik haal nog steeds gem. 30FPS op Ultra.
Indien native 1920x1080 en render 3840x2160 lukt het ook aan 30FPS op Ultra.
Is een kwestie van voorkeur.
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
kon de foto niet nog groter?
3817 * 3295 pixels
[ Voor 4% gewijzigd door Dirtyrockers op 31-01-2022 20:26 ]
Ik heb net nog wat bijgelezen, en het lijkt er toch op dat je hoe dan ook via steam 'doorverwezen' wordt naar de ms Launcher. Dus ofwel de MS App Store of xbox app op windows. Een beetje zoals steam ook gewoon een doorgeefluik is naar EA Origin, Ubisoft Launcher of Rockstar Launcher afhankelijk van de game. Je koopt gewoon de license key bij steam, maar blijft wel vasthouden aan de accounts en launchers van de uitgevers van de betreffende games.
Hier nog een topic met een hoop erg overdreven reacties van mensen die schijnbaar sinds 1995 geen pc hebben aangeraakt of zo. Goede evolutie of niet, dit ligt geheel in lijn met hoe alles tegenwoordig werkt. Wat een huil babies... anyway, uit dat topic is het duidelijk dat je de xbox app nodig hebt (of ms store app)
Ik heb persoonlijk ook erg slechte ervaringen met de xbox app, al dateren die wel van een tweetal jaar geleden. Maar blijkbaar kan je er niet omheen, ook niet als je de steam versie koopt. Dus dan moet het maar.
Wat ik vooral vervelend vond met games die via de xbox app werden gedownload, is dat je zelf niet gewoon alle game files vanuit explorer kon verwijderen als het programma weer eens vast zat in een oneindige update loop/download niet wou starten/blijkbaar de files niet kon inladen/uninstallen vanuit de xbox app/whatever....
Hopelijk is dat nu allemaal wel wat vlotter.
Hoe dan ook denk ik dat het logischer lijkt om rechtstreeks bij ms te kopen. Dat lijkt me eveneens gunstiger voor de devs (geen percentage voor steam)
morgen gaat de fenix a320 de beta in.
https://fenixsim.com/2022/01/31/fenix-a320-destination-beta/
YouTube: Fenix A320: The Breaking o’ the Drought
leuk straks als ze klaar zijn dan zie ik het wel ..... maar we wachten straks weer een half jaar voordat Asobo weer eens wat gefixed heb dit ding uit te kunnen brengen, al diverse keren gebeurd dat een Payware vliegtuig uit gebracht zou worden en met een patch van Asobo alles weer om zeep helptDirtyrockers schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:44:
Fenix is weer met een update gekomen.
morgen gaat de fenix a320 de beta in.
https://fenixsim.com/2022/01/31/fenix-a320-destination-beta/
YouTube: Fenix A320: The Breaking o’ the Drought
dus we wachten wel af ... die A380 komt ook..... ooit eens
En trouwens nog geen down under update gehad
die is ook pas om 10 uur 2100zravw schreef op maandag 31 januari 2022 @ 20:48:
[...]
leuk straks als ze klaar zijn dan zie ik het wel ..... maar we wachten straks weer een half jaar voordat Asobo weer eens wat gefixed heb dit ding uit te kunnen brengen, al diverse keren gebeurd dat een Payware vliegtuig uit gebracht zou worden en met een patch van Asobo alles weer om zeep helpt
dus we wachten wel af ... die A380 komt ook..... ooit eens
En trouwens nog geen Aus update gehad
De update via de Microsoft Store of betergezegd de Xbox App is ook beschikbaar.ravw schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:00:
STEAM update is er
Hier nietlaserboy schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:05:
[...]
De update via de Microsoft Store of betergezegd de Xbox App is ook beschikbaar.
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
even herstarten van dat ding :-)
of pc herstarten
Bron: [RELEASE] Release Notes (1.22.2.0) World Update VII: Australia Now Available!
Snap ik. Het is ook handig om meteen een verwijzing te maken naar de nieuwspost.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:11:
[...]
Kan, ik had em direct van Youtube geplukt.
[ Voor 20% gewijzigd door laserboy op 01-02-2022 04:00 ]
Okay, update via MS biblioteek is binnen en geupdated.ravw schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:08:
[...]
even herstarten van dat ding :-)
of pc herstarten
Alleen staat er onder content manager geen Australie update, correct
ingame store ook gedaan world updatedierkx36 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:19:
[...]
Okay, update via MS biblioteek is binnen en geupdated.
Alleen staat er onder content manager geen Australie update, correct
Wauw, dat ziet er wel heel erg gaaf uit. Dat worden vele vluchten in Down Under in m'n c172
AMD Ryzen 9 5900x - Nvidia rtx 4070 - 32gb ram - Meta Quest 3
Game store

never mind

is erg mooi door ... niet te hoog gaan zitten dan valt het tegen maar laag vliegen op 4000/5000 ft is mooi zatkripple schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:21:
[...]
Wauw, dat ziet er wel heel erg gaaf uit. Dat worden vele vluchten in Down Under
PS : Perth + Brisbane gekocht als airport
Perth is heel mooi
Kun nu gelijk als je in content manager kijkt LOL
ook iets van 5 updates
[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 31-01-2022 22:25 ]
Doe't 't al, za't em in de game store...iets met vergetenravw schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:23:
[...]
Kun nu gelijk als je in content manager kijkt LOL
ook iets van 5 updates

Anders word het weer wachten op een fix van die addon lui
Community addon heeft een hogere prioriteit dan in-game add-on, tenminste zo komt de constructie op me over.ravw schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:30:
Hoop dat ik geen problemen krijgt met de orbx sydney en andere dingen die ik daar al heb zo als steden
Anders word het weer wachten op een fix van die addon lui
Dus een community add-on zou in-game moeten wegdrukken.
LOL dat gebeurd niet altijd heb al een hoop moeten de instalerendierkx36 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:32:
[...]
Community addon heeft een hogere prioriteit dan in-game add-on, tenminste zo komt de constructie op me over.
Dus een community add-on zou in-game moeten wegdrukken.
zo als LOWI ... die zag je 2 keer staan .... half half .. en zo zijn er meerdere airports waar ik achteraf de handmade van moest verwijderen , Zurich ook en nog een in Oostenrijk
/f/image/XYqyimvhDykD6x0VM7O1KvWv.png?f=fotoalbum_large)
oja en gekocht ... eigenlijk wel verplichte kost om te kopen .... een van de eerste KLM toestel waar ze mee vlogen
de eerste was geloof ik een de havilland dh-16
[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 31-01-2022 22:53 ]
Voor dat geld is het een must have. Er staat een bush trip voor dat ding op https://nl.flightsim.to/f...i-from-england-to-karachiravw schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:36:
In store de FOKKER FVII (net geen 15 euro)
er mag wel eerst even een grote patch over heen voor dat dingcracking cloud schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:07:
[...]
Voor dat geld is het een must have. Er staat een bush trip voor dat ding op https://nl.flightsim.to/f...i-from-england-to-karachi
Star tank krijg je niet open .. .. als je dat wil doen gaan de centrum tanks open
en Licht schakelaars waar zitten die
Old skool versie die nieuwe versie werkt wel
![]() | ![]() |
Als je die Bush flight wil doen met de Fokker dan mag je wel een half jaar vrij nemen
holy shot dat ga je echt niet redden in een paar daagjes
[ Voor 56% gewijzigd door ravw op 31-01-2022 23:31 ]
Mooi inderdaad. Alleen jammer dat ze Nieuw Zeeland er niet gelijk bij hebben gedaan. Dat is wel het mooiste land ter wereld naar mijn mening.kripple schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:21:
[...]
Wauw, dat ziet er wel heel erg gaaf uit. Dat worden vele vluchten in Down Under in m'n c172
Maar hopelijk komt dat nog met zijn eigen update... Hopelijk als de zweefvliegtuigen er ook in zitten, en dat "The Wave" dan ook echt werkt. Dat zou geweldig zijn
The Wave is een soort luchtstroom die enorm hoog gaat door de bergen aldaar. Fenomenaal om in te zweefvliegen.
Is zeker een mooie land om overheen te vliegenGekkePrutser schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:41:
[...]
Mooi inderdaad. Alleen jammer dat ze Nieuw Zeeland er niet gelijk bij hebben gedaan. Dat is wel het mooiste land ter wereld naar mijn mening.
had ook wel gehoopt dat die er nu bijzat
al is het maar voor de airports die af geprijsd zijn
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bS5NPXKT0Sa1nYJUjGLFYD9I.jpg?f=user_large)
[ Voor 2% gewijzigd door groennom op 01-02-2022 08:36 . Reden: Toegevoegd dat het bij elke World update is ]
Klinkt als veel hoor, maar er zijn tienduizenden vliegvelden over de hele wereld. Veel van die mini farmer stripsDigitalExorcist schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 06:57:
Meer dan 500 vliegvelden toegevoegd waarvan 54 in Ozzie. Iemand een idee wat die andere 446 vliegvelden zijn?
De volledige lijst is hier te vinden: https://forums.flightsimu...ts-added-for-wu7/494496/1
Het lijkt, maar dat kan optisch bedrog zijn, allemaal iets vloeiender te lopen ook?
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Toch een mooie lijst en mooi dat dit steeds verder uitgebreid wordt. Ik vloog afgelopen week via Sumatra en daar misten 2 vliegvelden/luchthavens, geen probleem en wellicht zijn ze toegevoegd als ik er wellicht over een jaar weer ben.Ircghost schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:36:
[...]
Klinkt als veel hoor, maar er zijn tienduizenden vliegvelden over de hele wereld. Veel van die mini farmer strips
De volledige lijst is hier te vinden: https://forums.flightsimu...ts-added-for-wu7/494496/1
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

:strip_exif()/f/image/pp8ZFaZNNuKdJHQ7vQ3lBlbG.jpg?f=fotoalbum_large)
Tevens last van een mega irritante bug waarbij ik continu de mousepointer totaal kwijt ben.
Vanavond maar weer eens een verkenningvluchtje doen.
Daar heb ik al sinds release last van. Je krijgt hem terug voor even ESC te doen en dan weer door te gaan. Heel storend.Elzavo schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:31:
Tevens last van een mega irritante bug waarbij ik continu de mousepointer totaal kwijt ben.
POI ? die staat aangegevenBramViking schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:28:
Kan iemand mij vertellen hoe ik bewonderingswaardigheden op de map kan terugvinden. Je kunt niet op locatie zoeken. Enkel op afkortingen van vliegvelden (op Xbox). Ik wil wel eens over de vliegen, maar kan deze niet in het spel lokaliseren.
anders KGCN vertrekken
PS: voor de mensen die eens wat moois willen zien aan water en een island .... vlieg eens naar Rottnest Island.... niet ver van Perth
er is een vliegveld op dat island dus je kunt landen maar kijk uit met landen en vertrek voor de quokka
[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 01-02-2022 14:11 ]
Ik krijg steeds de code "TIME" in het leg overzicht, terwijl de flight planning maar één leg heeft van luchthaven naar luchthaven (zie screenshot). Vaak is het de destination waar TIME staat, maar ook soms de departure en ik heb op een vlucht van EHEM naar EBAW ook wel eens TIME - TIME zien staan. Doe ik iets fout, of is dit een bug?
:strip_exif()/f/image/aRV6NNQ135FaCeMPhKb02cvE.jpg?f=fotoalbum_large)
Excuses als dit eerder gevraagd is, ik kon het zo snel niet vinden in Google of dit forum, maar op G1000 en TIME krijg je nogal veel hits
Komt me niet bekend voor maar gebruik je wel de Working Title versie? Zo niet, meteen doen. Je kan 'm 'gratis kopen' in de Marketplace. Deze G1000 versie van WT wordt in de toekomst de default G1000 en is gewoon honderd keer beter dan de default G1000. Dus installeer die eerst eens en kijk dan of je het probleem nog steeds hebt.ared schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:39:
maar ik loop in mijn G1000 tegen een klein irritant dingetje aan.
Had ik nog niet inderdaad, maar nu wel. Dat lost het probleem inderdaad optup61 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:00:
[...]
Komt me niet bekend voor maar gebruik je wel de Working Title versie? Zo niet, meteen doen. Je kan 'm 'gratis kopen' in de Marketplace. Deze G1000 versie van WT wordt in de toekomst de default G1000 en is gewoon honderd keer beter dan de default G1000. Dus installeer die eerst eens en kijk dan of je het probleem nog steeds hebt.
Nu alleen nog even uitzoeken hoe ik de weerradar op deze versie aanzet... of is dat nog in ontwikkeling?
never mind...
Be aware people, that this weather radar is still not in the stock DA62 from MSFS. It may come in later from the Working Title team eventually.
[ Voor 11% gewijzigd door ared op 01-02-2022 16:39 ]
Als ik het bron materiaal op Bing Maps bekijk zou het er toch wel in hoger detail aanwezig moeten zijn, dus misschien toch iets met servers/cache of sim instellingen.Elzavo schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:31:
Even de Great Barrier Reef gechecked dichtbij de Whitsunday Islands (waar ik ooit heb gedoken). Lekker pixels geteld op één hand. Ik hoop dat het aan server problemen ligt maar ik vrees van niet. Kennelijk is maar een klein stuk nabij Cairns van goede kwaliteit. Watermasking bij de Whitsunday eilanden zelf zijn wel erg mooi overigens.
Live Bing Maps en Bing Maps in-game zijn niet dezelfde versies.Propane schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:05:
[...]
Als ik het bron materiaal op Bing Maps bekijk zou het er toch wel in hoger detail aanwezig moeten zijn, dus misschien toch iets met servers/cache of sim instellingen.
PSN: plexforce (ps4)
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc