Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Tja, als het zó moet, kan je net zo goed 'slew' gebruiken.Ircghost schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:50:
Had misschien ook geholpen als je de engines naar 0 had gezet, of lekker reverse thrust als het toch allemaal niet uitmaakt

Waarschijnlijk had hij haast omdat de net opgewarmde oliebollen van de avond daarvoor koud werden.ravw schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:51:
[...]
Dan zou je gewoon door moeten vliegen naar gewenst hoogte en dan weer op nieuw aanvliegen
of je gaat gaan een holding en gaat daar rustig je daling in zetten
dan hoef je ook geen gekke handelingen te doen en kotszakjes te legen
Persoonlijk breek ik een vlucht af als ik merk dat ik 'm niet meer realistich kan afmaken. Ik probeer zoveel mogelijk volgens het boekje te vliegen, dat is voor mij de lol, en als ik dan door een domme fout van mijzelf bijvoorbeeld te hoog aankom vliegen dan zou ik óf doen wat jij hier zegt (ff doorvliegen of een (geïmproviseerde) hold inzetten) óf ik zou de vlucht gewoon afkappen en MSFS sluiten. Dat laatste doe ik nog eerder dan het eerste.
Idd. Die optie mis ik echt wel. Vooral bij de Kodiak is het elke keer weer een hoop geklik voordat ik mijn favoriete versie heb geselecteerd!Trin1ty schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:59:
Nu met de hoeveelheid verschillende Kodiak, Twin Otter en CRJ's in mijn hangar wil ik eigenlijk toestellen kunnen markeren als favourite in MSFS zonder telkens overal doorheen te moeten scrollen
Ik dacht heel even 'LNV? Bedoel je soms LNAV of LPV? WTF heeft zoom nou te maken met LNAV of LPV...???' Maar dankzij het gegeven antwoord op je vraag begrijp ik waar dit over gaat. Al die afkortingen ook, zo verwarrend soms...Trin1ty schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:49:
Is er een mogelijheid om in LNV de autozoom (zoomout) uit te zetten? Ik wil soms een bepaald zoomniveau vasthouden tijdens de vlucht maar hij zoomt dan weer uit naar een bepaalde instelling
Ja bedoel LNMtup61 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:13:
[...]
Ik dacht heel even 'LNV? Bedoel je soms LNAV of LPV? WTF heeft zoom nou te maken met LNAV of LPV...???' Maar dankzij het gegeven antwoord op je vraag begrijp ik waar dit over gaat. Al die afkortingen ook, zo verwarrend soms...
Ik probeer vaak zat om gewoon netjes te landen. Maar het komt ook nogal eens voor dat het vanuit een duikvlucht of een driftende strakke bocht gebeurt
Life is not about specs, it is about joy!
ja en je kunt niet een paar basis planes er uit halen dat heb ik ook al geprobeerdtup61 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:07:
[...]
Idd. Die optie mis ik echt wel. Vooral bij de Kodiak is het elke keer weer een hoop geklik voordat ik mijn favoriete versie heb geselecteerd!
want dan vernagel je de hele systeem wnat de G1000 word dan geheid omzeep geholpen
jammer dat ze dit zo gedaan hebben bij Asobo , ik had ook liever gehad dat de basis planes die je nooit gebruik er uit kunt gooien
of zo als je zegt een favo aanmaken zo als bij vliegvelden dus wel kan meest gevlogen zie je als eerste
staan
het liefst zou je gewoon een vinkje moeten hebben bij elke plane van zichtbaar of niet zicht , ergens in de hangaar of zo die option maken of inbakken
net zo als met je AI toestellen , ik vlieg dan vaak met ga , maar dan stata er op een GA veld in eens een 777 voor je neus ...... grass only ,
dan moet ik me grond verkeer weer naar 0 zetten wil ik dan vrij zijn van die bakbeesten op een grasveld
als je dan net lekker je motoren warm heb komt er weer een USER binnen met een B747 op diezelfde baan
gisteren nog op St Barth 3 achter elkaar met een A320
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Misschien kunnen we naast een apart screenshot topic ook een topic beginnen voor wannabe Air Crash Investigation piloten?bartvl schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:23:
Haha leuk om te zien hoe verschillend er omgegaan wordt MSFS. Ik ben ook meer van de Air Crash Investigation akties.
Ik probeer vaak zat om gewoon netjes te landen. Maar het komt ook nogal eens voor dat het vanuit een duikvlucht of een driftende strakke bocht gebeurt. En ik land ook zeker niet altijd op een officiele runway
.
Dat is dan ook één van de redenen waarom ik multiplayer uit heb staan!!! Ik ben sowieso geen liefhebber van online gaming maar om allemaal van die malloten rondom je te hebben in de sim terwijl je 'serieus je werk probeert te doen', nee, dank u. (Zo serieus ben ik nou ook weer niet tijdens het vliegen, hoor, maar dan alsnog...)ravw schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:24:
[...]
als je dan net lekker je motoren warm heb komt er weer een USER binnen met een B747 op diezelfde baan
gisteren nog op St Barth 3 achter elkaar met een A320![]()
dat probeer ik juist zoveel mogelijk te voorkomen en juist wel zo netjes mogelijk en real te doen ..bartvl schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:23:
Haha leuk om te zien hoe verschillend er omgegaan wordt MSFS. Ik ben ook meer van de Air Crash Investigation akties.
Ik probeer vaak zat om gewoon netjes te landen. Maar het komt ook nogal eens voor dat het vanuit een duikvlucht of een driftende strakke bocht gebeurt. En ik land ook zeker niet altijd op een officiele runway
.
het is niet eens dat ik er over na denk maar je stapt in en je vliegt gewoon waar je heen wil en land daar netjes en dan weer de volgende vlucht
ach het overkomt mij ook wel dat ik iets te hoog zit of te laag
maar dat is wel weer leuk .... ATC zak naar 3800 FT ..... airport op 4200 ft hoogte
bomen komen wel heel dichtbij ... dat heb je nog wel eens met payware airports dat ze iets hoger liggen
ach soms heb je wel leuk dingen hoor :-)tup61 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:29:
[...]
Dat is dan ook één van de redenen waarom ik multiplayer uit heb staan!!! Ik ben sowieso geen liefhebber van online gaming maar om allemaal van die malloten rondom je te hebben in de sim terwijl je 'serieus je werk probeert te doen', nee, dank u. (Zo serieus ben ik nou ook weer niet tijdens het vliegen, hoor, maar dan alsnog...)
maar of het echt is ... nee ..
maar hoe vaak ik heb dat je een groen krijgt om te landen ergens en dat je 50 meter boven de baan hangt terwijl er een tankauto of bus de runway op komt rijden

daar helpt het uitzetten van ONLINE/multyplay niets tegen
[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 25-01-2022 14:34 ]
Dat probeerde ik al weleens aan te kaarten. Het is voor iedereen anders. Ik vind het geweldig om zo veel mogelijk 'realistisch' te vliegen, maar ik heb de kennis niet, en ik heb ook geen idee wat ik mis aangezien ik MSFS ook mijn vluchten laat plannen bvb. Ik heb echter wel enorm veel plezier ermee, zie hier een hoop tips, mooie vluchten en approaches en zo leer je ook weer.tup61 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:06:
[...]
Waarschijnlijk had hij haast omdat de net opgewarmde oliebollen van de avond daarvoor koud werden.![]()
Persoonlijk breek ik een vlucht af als ik merk dat ik 'm niet meer realistich kan afmaken. Ik probeer zoveel mogelijk volgens het boekje te vliegen, dat is voor mij de lol, en als ik dan door een domme fout van mijzelf bijvoorbeeld te hoog aankom vliegen dan zou ik óf doen wat jij hier zegt (ff doorvliegen of een (geïmproviseerde) hold inzetten) óf ik zou de vlucht gewoon afkappen en MSFS sluiten. Dat laatste doe ik nog eerder dan het eerste.
Volgende doel voor mij is meer kennis vergaren over flight plans, deze aanpassen etc. Ik merk dat als je de terminologie en systemen van 1 product door hebt, het in een andere machine al weer makkelijker te leren valt.
En ik weet dat je beter een Go Around kunt doen, maar na 10 uur vliegen wil ik ook afronden ;-) (Ok, het grootste gedeelte is AP). Dat is dan weer de charme, dat je met 10k+_FPM kunt dalen naar 2500 voet.
Heeft ook een computer!
nu zal het allemaal moeilijk en onbegrijpbaar lijken
Kijk over een jaartje eens terug naar "vliegkunsten"
Neem ook wat op als je bezig bent aan filmpjes ...
en dan een jaar later eens terug kijken , hoe goed je nu ook denkt te kunnen vliegen , zal je over een jaar van zeggen ...... WTF waar was ik daar mee bezig
Zelf ik sla heel veel van mijn vluchten op zo wel screens als filmpjes
waarvan ik nu denk WOW dat was perfect of mooi
daar zal ik over een jaar weer van denken ...... oke waarom heb ik dit goed of mooi gevonden
ik zelf leer ook nog wel dingen bij ... en ik loop al heel lang mee
maar het veranderd ook steeds
de laatste jaar heb ik me echt eigen gemaakt met de A320 en glascockpits
daar moest ik bij XP11 nog niets van hebben , maar nu.. haha het is alsof je nooit anders gedaan heb
Zo ben ik ook eens begonnen en misschien blijft dit altijd leuk genoeg, op een gegeven moment wilde ik het verder uitbouwen en zo heeft iedereen er wat aan op zijn eigen manierBertus schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:32:
[...]
Dat probeerde ik al weleens aan te kaarten. Het is voor iedereen anders. Ik vind het geweldig om zo veel mogelijk 'realistisch' te vliegen, maar ik heb de kennis niet, en ik heb ook geen idee wat ik mis aangezien ik MSFS ook mijn vluchten laat plannen bvb. Ik heb echter wel enorm veel plezier ermee, zie hier een hoop tips, mooie vluchten en approaches en zo leer je ook weer.
Volgende doel voor mij is meer kennis vergaren over flight plans, deze aanpassen etc. Ik merk dat als je de terminologie en systemen van 1 product door hebt, het in een andere machine al weer makkelijker te leren valt.
En ik weet dat je beter een Go Around kunt doen, maar na 10 uur vliegen wil ik ook afronden ;-) (Ok, het grootste gedeelte is AP). Dat is dan weer de charme, dat je met 10k+_FPM kunt dalen naar 2500 voet.
Da's inderdaad het leuke van flight simmen: je kan het op allerlei manieren aanpakken en iedereen kan er zo lol aan beleven. Maar laat je ook niet teveel aanpraten door 'die hard' simmer die alles realistisch willen doen, hoor.Bertus schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:32:
[...]
Het is voor iedereen anders. Ik vind het geweldig om zo veel mogelijk 'realistisch' te vliegen, maar ik heb de kennis niet, en ik heb ook geen idee wat ik mis aangezien ik MSFS ook mijn vluchten laat plannen bvb. Ik heb echter wel enorm veel plezier ermee, zie hier een hoop tips, mooie vluchten en approaches en zo leer je ook weer.
Lang verhaal kort: doe vooral wat je leuk vindt en laat je niet wijsmaken dat je pas een echte simmer bent als je iets op een bepaalde manier doet. Echte simmers bestaan sowieso niet want wie bepaald nou wat een echte simmer is? Dus als jij je nu vermaakt zonder planners en wat dan ook, blijf dat vooral doen. Maar als je graag verder wilt leren, doe dat dan ook! Flight simmen is een oneindige hobby waarin je echt alle kanten op kan. Letterlijk en figuurlijk.
Zo, genoeg getypt. Tja, de een houdt van veel screenshots posten en de ander van veel lullen...
Moet je eens op de FS dagen zeggen.tup61 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:03:
[...]
Echte simmers bestaan sowieso niet want wie bepaald nou wat een echte simmer is?
daar is de harde kern wel iets meer dan een simmer , die leven er ook echt helemaal naar
Ik heb mensen in mijn lijst staan die meer dan 150.000 dollar hebben uitgegeven aan een thuis cockpit
daar zal ik dit niet tegen moeten zeggen
B747 piloten negeren je ook als je zegt dat je GA vliegt want dan ben je gewoon minderwaardig
Stond een keer te kijken bij een combat sim , real cockpit nagebouwd .
kom daar nou niet bijstaan als je niet het hele systemen uit je hoofd kent , je bent gewoon lucht voor ze
Ik heb ze echt werkelijk mee gemaakt , hier in het begin op Tweakers is het in het FS topic ook zo geweest
dat is een gebied waar je ook ver van weg moet blijven van dat soort mensen
dat zijn die beterweters en het is net of ze het vliegen zelf hebben uitgevonden
Ik zelf ben wel van een beetje lucht blijven houden met het simmen
en niet elke keer bij de keel gepakt worden
maar ik merk ook wel dat de simmers de laatste jaren ook steeds meer en meer open worden naar elkaar
Dit is echt wel anders geweest
als je nu wat vraagt , helpen we elkaar , vroeger kreeg je als antwoord RTFM en zoek het lekker zelf uit
zelf wat mij nog verbaast is dat hier geen mensen meer lopen dat als je dus met een livery vliegt die dus in het gebied waar jij op dat moment vliegt niet voorkomt in het echt ....
dan kreeg je al de wind van voren.
alleen op plekken waar ze echt vlogen en het liefst nog met de echte bestemmingen
in die tijd van FS ben ik op gegroeid hier
en dan komen er nu mensen aanzetten met gematigd gedrag
je word eerste zelf 10.000 keer door de wasmachine gehaald en als je dan eindelijk eens doet wat ze van je verwachten willen ze het weer anders gaan doen
maar het blijft leuk deze hobby
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 25-01-2022 15:24 ]
or "heavy" in de callsign , en dan aan komen met een Cessna 172
Snap ik volledig. Maar met mijn 1,5 uur per twee weken MSFS tijd maak ik ander keuzesravw schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:29:
[...]
dat probeer ik juist zoveel mogelijk te voorkomen en juist wel zo netjes mogelijk en real te doen ..
het is niet eens dat ik er over na denk maar je stapt in en je vliegt gewoon waar je heen wil en land daar netjes en dan weer de volgende vlucht
ach het overkomt mij ook wel dat ik iets te hoog zit of te laag![]()
[...]
Life is not about specs, it is about joy!
Dat valt wel mee, ik werk in de IT en ben leergierig dus een FMCDU is echt geen rocketscience, maar je moet er gewoon een paar keer doorheen ;-)ravw schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:41:
@Bertus doe rustig aan
nu zal het allemaal moeilijk en onbegrijpbaar lijken
Kijk over een jaartje eens terug naar "vliegkunsten"
Anyway, we zeggen allemaal hetzelfde
Nu even vliegen!

Ergens in Canada...
Heeft ook een computer!
According to Robert, PMDG is “currently evaluating both a transition-to-testing date and an initial release date.” This is encouraging news from the aircraft developer as it brings us ever closer to the release of the anticipated airliner for Microsoft Flight Simulator. Robert continued, ” I’ll have quite a bit more information on the release process right around the time we actually put the airplane into testing, as there are a host of items that have been stagnant since early October that we can finally begin to evaluate fully- and I need the intervening time in order to speak intelligently about the release process.“
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Version 1.0.1.0:
Added: GPWS Inhibit switch
Fixed: Torque link on -300 Cargo 4-Blade nose gear
Fixed: Changed Elevator and aileron simvars to those that work in multiplayer
Added: Wing lights
Fixed: Control lock variable reversed for multiplayer compatibility
Fixed: Rework and volume balancing of external sounds
Fixed: Rework and volume balancing of internal sounds
Fixed: Autopilot losing altitude in ALT HOLD mode
Fixed: Autopilot losing altitude in GS HOLD mode
Fixed: Elevator and rudder trim knob animations now react to control input. Sounds added
Fixed: Exterior view engine instruments
Fixed: Missing performance data in aircraft selection window
Fixed: Toned down wind sound at rear door when aircraft is not moving and wind is not storm strength
Fixed: Boost pump annunciator condition
Fixed: Volts indicator now shows 0V when generators are off
Fixed: CDI Needles jumping from side to side while flying a FROM radial
Fixed: Missing needle arrow in copilot HSI
Fixed: NAV/HDG flags over heading bug and needle in both HSIs
Fixed: Separated GNS530/430, Autopilot, Transponder and ADF from Copilot dimmer
Fixed: Propeller De-Ice now works for both propellers
Fixed: Intake Anti-Ice now works for both engines
Fixed: Increased volume of GPWS glide slope callouts
Fixed: HSI knob not turning
Fixed: Gaps in the ceilingn near front cabin wall
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Ja, vreemd inderdaad. Zeker omdat ze het eigenlijk redelijk snel opgelost hebben (Er vanuit gaand dat het echt opgelost is, heb de update nog niet geprobeerd).Ircghost schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:53:
Het is mooi dat Aerosoft de update gepublished heeft, maar er zitten toch wel .. bijzondere .. bug fixes in. Ik krijg niet echt het idee dat ze goed getest hebben als ik dat lijstje zo lees.
Gelukkig hebben ze toch nog een beetje naar de feedback geluisterd, ook al leek het daar niet op. Manier waarop gereageerd werd op feedback was nou niet echt heel klant vriendelijk.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Ik hoop het, maar zijn opmerking over de 'worry-list' geeft in ieder geval nog ruimte voor verder uitstel.TheRicolaa10 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 17:11:
Het lijkt erop dat we steeds dichter bij de release van de 737 komen, de updates blijven elkaar opvolgen van PMDG:
[...]
heb de nieuwste drivers en gisteren had ik er ook 1 keer last van maar nu komt het steeds meer
![]() | ![]() | ![]() |
als je dichtbij komt is het wel weg maar dan komt er weer iets verder weer een paars ding te voorschijn
net weer even gevlogen en nu is het weer weg
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 25-01-2022 21:48 ]
In Spanje geen problemen hier. Waar vlieg je, zal ik daar eens kijken.ravw schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 20:18:
Weer wat nieuws start net op om weer eens te gaan vliegen ... krijg ik paarse vlakken ...
heb de nieuwste drivers en gisteren had ik er ook 1 keer last van maar nu komt het steeds meer
als je dichtbij komt is het wel weg maar dan komt er weer iets verder weer een paars ding te voorschijn
net weer even gevlogen en nu is het weer weg
was Antilles ( Saba - TNCM )Gameaddict schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:01:
[...]
In Spanje geen problemen hier. Waar vlieg je, zal ik daar eens kijken.
Mar denk dat het iets met een airport is want ik had het alleen maar in die buurt ..
dat zal nog wel even duren voor dat die klaar is ..Gameaddict schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:03:
Helaas is met de update van de Twin Otter het geluid niet veel verbeterd. Was ook te mooi om waar te zijn.
maar ik snap dat gehaast niet zo waarom ze hem op deze manier al uitgebracht hebben had een 2 a 3 weken de tijd genomen om hem goed af te maken
[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 25-01-2022 22:15 ]
Update met onder andere geluid fix is gisteren uitgekomen. Geen idee of ze hem hierna nog gaan verbeteren. Wat ik begrepen heb is dat degene die het geluid regelt geen ervaring heeft met het systeem wat MSFS gebruikt (Wwise). Resulteert erin dat je nu de variatie mist als de propellers sneller gaan draaien.ravw schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:13:
dat zal nog wel even duren voor dat die klaar is ..
maar ik snap dat gehaast niet zo waarom ze hem op deze manier al uitgebracht hebben had een 2 a 3 weken de tijd genomen om hem goed af te maken
Schijnbaar is het eenvoudig op te lossen als je weet hoe het werkt. Is zelfs al een fix door iemand gemaakt, maar daar heb je een payware geluid set voor nodig.
Heeft ook een computer!
Ja, inderdaad. Springt nu van het ene geluidseffect naar het andere. Zo zou het eigenlijk moeten zijn, maar dit is met payware soundset.Bertus schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:16:
Is dat dat 'probleem' dat er maar 3 geluiden in te horen zijn afhankelijk van de belasting? (Ofzo...). Het viel me al op dat het geluid vreemd was :-P
Ongelooflijk. Wat een stelletje prutsers daar. Ik ben blij dat ik die Otter helemaal niks vind anders had ik stevig gebaald.Gameaddict schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:22:
[...]
Geen idee of ze hem hierna nog gaan verbeteren. Wat ik begrepen heb is dat degene die het geluid regelt geen ervaring heeft met het systeem wat MSFS gebruikt (Wwise). Resulteert erin dat je nu de variatie mist als de propellers sneller gaan draaien.
[ Voor 8% gewijzigd door tup61 op 26-01-2022 10:01 ]
welke payware soundset ? en waar kan je die krijgenGameaddict schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:42:
[...]
Ja, inderdaad. Springt nu van het ene geluidseffect naar het andere. Zo zou het eigenlijk moeten zijn, maar dit is met payware soundset.
[YouTube: DHC6 Twin Otter Soundmod MSFS2020]
al vind ik die van buiten view nog steeds heel erg zacht klinken
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 26-01-2022 11:18 ]
Is een bekend probleem. Ik heb dat ook. ILS approaches zijn wiebeliger dan RNAV approaches, trouwens. Je moet sowieso de yaw damper uitzetten tijdens de landing (en take off) want die kan het effect nog versterken. (De YD moet overigens sowieso uit tijdens take off en landing, ook als de ILS wel perfect zou zijn.) Hopelijk kan de developer hier nog wat aan veranderen: hij weet er in ieder geval van.Trin1ty schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:21:
Ik heb nu in de Kodiak verschillende ILS approaches gedaan en wat me opvalt is dat hij tijdens de LOC/GS fase vaak heel zachtjes van links naar rechts wiegt over de LOC lijn. IS jullie dat wel eens opgevallen?
[ Voor 7% gewijzigd door tup61 op 26-01-2022 11:23 ]
Je hebt deze fix nodig en de payware soundsetravw schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:17:
[...]
welke payware soundset ? en waar kan je die krijgen
al vind ik die van buiten view nog steeds heel erg zacht klinken
Denk dat Turbine Sound Studios erg blij is met de Twin Otter.
EDIT: Is het niet zo dat de vliegtuigen die via de MSFS store zijn aangeschaft protected zijn? Weet niet zeker of overstaande fix dan werkt!
[ Voor 11% gewijzigd door Gameaddict op 26-01-2022 11:36 ]
Het moet toch ook niet gekker worden... Dikke 13 euro voor een soundset om een payware addon te fiksen. Da's bijna de helft van wat miijn Kodiak heeft gekost. Maar goed, zo lang er mensen zijn die overal wat voor betalen, bliijven we zitten met halfgare afgeraffelde producten en extra zooi. Nou ia, ik dus niet want ik beperk miijn addons tot het minimum.Gameaddict schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:30:
[...]
Je hebt deze fix nodig en de payware soundset
thx maar eigenlijk ben ik een beetje tegen dit soort dingen , ik heb de soundpak voor de BN2 gekocht bij die zelfde winkel maar werkt nietGameaddict schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:30:
[...]
Je hebt deze fix nodig en de payware soundset
blijkt dus dat hij werkte tot BN2 1.1 versie , en daarna niet meer werkt ... maar dit is niet vermeld op de site , ook heb ik de makers geschreven er van ..
krijg je eerst een standaard mailtje van ze , en daarna heb ik uit gelegd wat het probleem was omdat meerdere mensen het probleem hebben .. en toen kreeg ik een mailtje dat bij een andere payware vliegtuig het wel werkte ...
dus die waren ook niet echt behulpzaam ...
het kwam een beetje op neer van ik heb een probleem met mijn fiat , en dan als antwoord terug krijgen ja maar bij Toyota werkt het wel , dus we hebben daar geen probleem mee
het mailtje
nergens over dat er een oplossing gaat komen over het probleem met de soundpackthank you for the information about the soundset
for the BN2.It is very interesting the observation for my future soundpacks.My newest package for the
beechcraft Debonair seems to be working without any mods or anything else.
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 26-01-2022 11:42 ]
Zo niet, dan kan Aerosoft in het rijtje van Captain Sim gezet worden en is dit de laatste Aerosoft vliegtuig geweest dat ik aangeschaft heb, hoe mooi ie ook kan zijn.
Dat is onder andere het gevaar als er een update komt. Kan een fix zo maar niet werken.ravw schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:37:
[...]
blijkt dus dat hij werkte tot BN2 1.1 versie , en daarna niet meer werkt ... maar dit is niet vermeld op de site , ook heb ik de makers geschreven er van ..
Goed om te weten. Je moet tegenwoordig een blacklist bij gaan houden met dit soort addon makers. Met MSFS (rotte appels had je altijd al, maar met MSFS is het wel erger omdat de markt groter is) zijn er makers bij die iets te snel willen cashen, maar service leveren en luisteren naar de klanten ho maar.dus die waren ook niet echt behulpzaam ...
[...]
nergens over dat er een oplossing gaat komen over het probleem met de soundpack
Ze snappen alleen niet dat er al genoeg andere addons beschikbaar zijn en ze uiteindelijk aan het kortste eind trekken.
Het valt mij ook op dat de meeste cash grabbers op Simmarket lijken te zitten: volgens mij kan echt IEDEREEN daar gewoon z'n flutterige freeware projectje op dumpen en er dik geld voor vragen. Die prijzen zijn soms echt compleet uit de lucht gegrepen. Ik snap echt niet dat er dan ook nog mensen zijn die dat kopen. De puinzooi die wordt aangeboden op die site... Ik koop haast geen addons maar als ik dat doe, doe ik dat als het even kan direct van bekende developers of via sites die op zich meestal wel staan voor kwaliteit, zoals Orbx, alhoewel die ook wel rommel verkoopt... maar minder bagger dan Simmarket, die spant de kroon. (Die hele site ziet er ook uit alsof 'ie uit de jaren negentig stamt...)Gameaddict schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:05:
Je moet tegenwoordig een blacklist bij gaan houden met dit soort addon makers. Met MSFS (rotte appels had je altijd al, maar met MSFS is het wel erger omdat de markt groter is) zijn er makers bij die iets te snel willen cashen, maar service leveren en luisteren naar de klanten ho maar.
+1. Ik ben ook voor een apart screenshot topic voor losse vluchten. Zoiets als het: Het grote mooie vluchten topic. Hoe enthousiast en goed bedoeld door @ravw ook, het maakt er dit topic soms niet leesbaarder en inhoudelijker van. Door van random vlucht naar vlucht zoveel screenshots te plaatsen zonder reden als iets nieuws of bijzonders..tup61 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:56:
[...]
.. Ik persoonlijk vind 5 series foto's van één user op één forumpagina gewoon wat veel.Het voegt niet echt wat toe. Oké, als er een nieuw vliegtuig uit is of nieuwe scenery dan snap ik een paar (...) screenshots, maar de ene vlucht naar de andere vlucht... Iedereen hier weet onderhand wel hoe de sim eruit ziet dus ik zie het nut er niet echt van in. Maar goed, ieder z'n hobby.
...
Ik vlieg vooral airliners en ben nu een tijdje enthousiast voor GA geworden door meer te volgen op Youtube. Zoals Swiss001, hij plaatst heel regelmatig enthousiaste posts over simulatievluchten en heeft een flink aantal subscribers. Na zijn eerste real life solo vlucht met een Cirrus SR20 heb ik de GA meer leren waarderen.
De Cirrus SR22 zit standaard in het MSFS Premium en wordt er nog mooier van met een liverie. Zoals deze met carbon dashboard, lederen stoelen en hele mooie auto matten.
https://flightsim.to/file...th-us-registration-n726dg
/f/image/TvH1ar85Yocnw9XZV0mLrHXC.webp?f=fotoalbum_large)
Zuid-Ierland
/f/image/fXL3xM6q9LOvIUdmKYP0vxu5.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 98% gewijzigd door tup61 op 26-01-2022 13:04 ]
Klopt, soms ziet MSFS er bijna eng realistisch uit. Natuurlijk wel afhankelijk van hoe goed de hardware specs zijn. Zelf hou ik het bij 2550x1440 voor de frame rates in veel op Ultra.
Zoals hier op EHAM met de SR22 na een flinke regenbui.
klik voor groter
/f/image/EyMlDFYc0LKaaldW8uMEO4Qg.png?f=fotoalbum_large)
hopen dat ze dan eens bekent gaan maken welke steden en welke airports er in komen inde down undercracking cloud schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:51:
Vanavond om half 8 is er weer een developer Q&A op https://twitch.tv/msfsofficial
:strip_exif()/f/image/thWdv43HhhB7nCAq3EzVoFne.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij Bahrometrix is freeware scenery van Dortmund (zowel vliegveld als stad) uitgekomen voor MSFS.
Alles is beschikbaar in één pakket en kan met een handige installer worden geïnstalleerd.
http://www.bahrometrix.de...nd-als-komplettumsetzung/
handleiding
http://www.bahrometrix.de...ds/dortmund/Manual_de.pdf
wel in het Duits
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 26-01-2022 17:32 ]
Ik denk wel dat ze een teaser laten zienravw schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:44:
[...]
hopen dat ze dan eens bekent gaan maken welke steden en welke airports er in komen inde down under
ja zal wel mooi zijn maar kijk dan wel die trailers , want de hele uitzending ga ik niet kijken dat is te druk voor mijcracking cloud schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:10:
[...]
Ik denk wel dat ze een teaser laten zien
/f/image/kZbkHhZUrRpMGllL5B31Bvrj.png?f=fotoalbum_large)
World Update 8 is Portugal en Spanje
[ Voor 26% gewijzigd door cracking cloud op 26-01-2022 20:01 ]
Ik heb die trustmaster dingen en die bevallen mij primaTrin1ty schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:45:
Heeft iemand tips voor betaalbare rudderpedals? Zie de T.Flight van trustmaster die op zich geen slechte recensies krijgt maar benieuwd of er alternatieven zijn die beter zijn.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
stall waarschuwingTrin1ty schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:17:
Wat is dat kastje eigenlijk op dashboard Kodiak. Branden 5 groene lampjes in . Kan het nergens terugvinden in manual.
daar kan je zien of je niet omlaag of omhoog gegooid word
Raar dat die niet in manual wordt genoemdravw schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:19:
[...]
stall waarschuwing
daar kan je zien of je niet omlaag of omhoog gegooid word
Is een option niet standaard in het vliegtuig ...Trin1ty schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:22:
[...]
Raar dat die niet in manual wordt genoemd
Ze gaan daarvoor niet de hele handleiding herschrijven
als het goed is noemen ze dat ding een AOA Pressurized Kit
[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 26-01-2022 20:29 ]
Als ik me goed herinner zit naast de grote steden ook de Great Barrier Reef er in.
dat is wel leuk die GBRcracking cloud schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:52:
Er was een hele korte clip. Die zal denk ik nog wel op youtube komen een dezer dagen.
Als ik me goed herinner zit naast de grote steden ook de Great Barrier Reef er in.
leuk voor de water planes en boten die inmiddels ook steeds meer gaan komen
helaas geen lijst van wat er allemaal er in komt maar als het goed is komt hij maandag uit ?
[ Voor 9% gewijzigd door cracking cloud op 26-01-2022 21:59 ]
Ik gebruik ze ook geruime tijd en ben er heel tevreden mee en voor een betaalbare prijs ;-)). Sorry las niet goed, de rudders gebruik/heb ik nietTrin1ty schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:45:
Heeft iemand tips voor betaalbare rudderpedals? Zie de T.Flight van trustmaster die op zich geen slechte recensies krijgt maar benieuwd of er alternatieven zijn die beter zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Ton37 op 26-01-2022 22:07 ]
Dacht dat SU8 in het teken zou staan van alleen maar bug fixes, maar dit is nu veranderd naar SU9. Leuk om de jaar planning te zien en ben zelf blij dat dit jaar de verdere ontwikkeling van de basis van MSFS aan wordt gepakt. Als ze waar kunnen maken wat ze zeggen staan er leuke ontwikkelingen te wachten.
Vind het toch knap dat ze geleidelijk stukjes oude fsx code kunnen vervangen door nieuwe code.
Ben dan wel benieuwd welke addon makers hun addons gaan upgraden naar de nieuwe mogelijkheden en wie niet.
"Nadeel" is dat ik op dit moment best tevreden ben met hoe de sim nu draait (heb zelf nog geen CTD gehad na de vorige update) maar als we vooruit willen zullen we er weer doorheen moeten met de nodige hobbels.
Vind ik ook. Het mag dan wel een optionele toevoeging aan het vliegtuig zijn maar een add on developer moet gewoon alles wat hij toevoegt aan z'n addon bespreken in z'n manual. Kijk, dat dit ding niet in de POH genoemd wordt, is logisch, maar het hoort wel thuis in een sim addon handleiding.Trin1ty schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:22:
[...]
Raar dat die niet in manual wordt genoemd
Hoe dan ook, het betreft hier de Safe Flight SCc angle of attack indicator en hier kan je zien hoe het allemaal werkt:
Waarbij ik wel moet zeggen dat ik niet echt op dat ding let... ten eerste lijkt 'ie bijna altijd alleen maar de onderste twee lichtjes te laten zien maar bovenal zijn de lichtjes door een bug niet zichtbaar tenzij ik voorover buig... Lollige toevoeging maar ik kan goed zonder.
Thanks voor de video. Het valt me ook op dat hij niet altijd getoond wordt ook in het toestel.tup61 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:50:
[...]
Vind ik ook. Het mag dan wel een optionele toevoeging aan het vliegtuig zijn maar een add on developer moet gewoon alles wat hij toevoegt aan z'n addon bespreken in z'n manual. Kijk, dat dit ding niet in de POH genoemd wordt, is logisch, maar het hoort wel thuis in een sim addon handleiding.
Hoe dan ook, het betreft hier de Safe Flight SCc angle of attack indicator en hier kan je zien hoe het allemaal werkt:
[YouTube: Safe Flight's SCc Leading-Edge AoA System]
Waarbij ik wel moet zeggen dat ik niet echt op dat ding let... ten eerste lijkt 'ie bijna altijd alleen maar de onderste twee lichtjes te laten zien maar bovenal zijn de lichtjes door een bug niet zichtbaar tenzij ik voorover buig... Lollige toevoeging maar ik kan goed zonder.
En wat POH betreft. Volgens mij worden in de POH ook Garmin functionalileit besproken die optioneel is. Dus zou daar ook genoemd moeten worden. Heb het nog niet gechecked.
De G1000 is niet optioneel: dat is een basic onderdeel van de Kodiak. Je kan geen Kodiak met andere hardware kopen. Zonder G1000 geen Kodiak.Trin1ty schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 11:59:
[...]
Thanks voor de video. Het valt me ook op dat hij niet altijd getoond wordt ook in het toestel.
En wat POH betreft. Volgens mij worden in de POH ook Garmin functionalileit besproken die optioneel is. Dus zou daar ook genoemd moeten worden. Heb het nog niet gechecked.
Nee bedoel functionaliteit binnen fr G1000. Het ding aan zich is niet optioneel dat weet ik maar welke opties je allemaal hebt (bijv integrated charts etc) wel volgens mijtup61 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:21:
[...]
De G1000 is niet optioneel: dat is een basic onderdeel van de Kodiak. Je kan geen Kodiak met andere hardware kopen. Zonder G1000 geen Kodiak.Dus ja, die wordt uitgebreid beschreven in de POH en dat kan ook niet anders. Deze AoA-indicator is echter een echt optioneel onderdeel dat je ook niet bij de makers van de Kodiak koopt maar zelf moet aanschaffen en (laten) installeren.
heb net even een G1000 besteld ben benieuwd of ik hier nu ook gelijk een kodiak 100 bij krijgt
Ik snap wel wat je bedoel maar het leest wel leuk op deze manier, maar het moet zijn de kodiak word alleen geleverd met een G1000
behoort bij de basis vliegtuig
oja gelijk ook maar een FBW setje gekocht .... misschien dat ik er een airbus bijgeleverd krijgt
- Skalarski Desktop FCU (FBW compatibel?, P&P maar wel duur, ook een aparte licentie nodig?)
- CPFlight (goedkoper, maar is echt een module dus moet je gaan inbouwen, volgens mij ook geschikt voor MSFS)
- Cockpit Master (geen idee qua pricing, komt in Q2 van dit jaar, staat op een verhoging, klopt niet helemaal met de echte FCU)
Iemand ervaringen?
[ Voor 24% gewijzigd door Er!k op 27-01-2022 16:06 ]
Allemaal veel te duurEr!k schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:04:
Hier even een hardware vraag; ik heb nu de TCA Sidestick en Throttle + Add-on en ik wil nu uitbreiden naar een FCU. Hierin heb ik er 3 kunnen vinden:
- Skalarski Desktop FCU (FBW compatibel?, P&P maar wel duur, ook een aparte licentie nodig?)
- CPFlight (goedkoper, maar is echt een module dus moet je gaan inbouwen, volgens mij ook geschikt voor MSFS)
- Cockpit Master (geen idee qua pricing, komt in Q2 van dit jaar, staat op een verhoging, klopt niet helemaal met de echte FCU)
Iemand ervaringen?
zijn ook nog behoorlijk afleggers
Neem dan zo iets ben je voor 300 euro klaar
http://www.vrinsightshop.....php?number=4&ckattempt=1
ook voor boeing beschikbaar
als er een goede airbus komt waar alles goed werkt ga ik hem zelf ook bestellen
laat boeing nu wel links liggen laten ze eerst maar eens bewijzen dat ze de max 10 jaar zonder problemen in de lucht kunnen houden
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 27-01-2022 16:22 ]
Oeps, haha! Nou ja, men begrijpt wel wat ik bedoel. Hoop ik dan maar.ravw schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:30:
[...]
heb net even een G1000 besteld ben benieuwd of ik hier nu ook gelijk een kodiak 100 bij krijgt![]()
Ik snap wel wat je bedoel maar het leest wel leuk op deze manier, maar het moet zijn de kodiak word alleen geleverd met een G1000
dit zijn mijn specificaties
Apparaatnaam DESKTOP-PU9C28M
Processor AMD Ryzen 5 5600X 6-Core Processor 3.70 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 16,0 GB
Apparaat-id 4DD76819-DC55-4D97-AB27-E8969B372AA7
Product-id 00325-80458-64390-AAOEM
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Pen en aanraken Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm
mijn video kaart is rtx 2070 super
waarom crasht de game iemand een idee???
Kan echt van alles zijn.feyenoord40 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:28:
hallo ik heb een probleem ik start flight simulator 2020 op ik kies liverpool vliegveld om te starten en ik vlieg naar rotterdam dan kies ik fly dan gaat ie laden en is bijna klaar boem weg flight simulator crasht ie
Verkeerde mods. Over clock gpu.
Etc etc. Sorry. Maar mijn glazen bol is verder stuk.
Heb je in het logboek van Windows gekeken? Soms staan daar aanknopingspunten in. En anders Community map even hernoemen en de sim starten zonder add-ons...feyenoord40 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 17:28:
hallo ik heb een probleem ik start flight simulator 2020 op ik kies liverpool vliegveld om te starten en ik vlieg naar rotterdam dan kies ik fly dan gaat ie laden en is bijna klaar boem weg flight simulator crasht ie
Goeie tip... Snap alleen niet dat ze er dan geen Airbus look & feel van maken...ravw schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:19:
[...]
Allemaal veel te duur
zijn ook nog behoorlijk afleggers
Neem dan zo iets ben je voor 300 euro klaar
http://www.vrinsightshop.....php?number=4&ckattempt=1
ook voor boeing beschikbaar
als er een goede airbus komt waar alles goed werkt ga ik hem zelf ook bestellen
laat boeing nu wel links liggen laten ze eerst maar eens bewijzen dat ze de max 10 jaar zonder problemen in de lucht kunnen houdenen dat zegt een pro boeing iemand
zal wel iets met licenties zijn :-)Er!k schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:46:
[...]
Goeie tip... Snap alleen niet dat ze er dan geen Airbus look & feel van maken...
als ze het airbus blauw grijs hadden gemaakt dan was je 400 euro meer kwijt geweest
dan had je weer geklaagd dat het zo duur was voor een stukje plastiek
ASIAGO ITALY van BMW
:strip_exif()/f/image/w6jlJJOr68tueWwKI7PKqR47.jpg?f=fotoalbum_large)
link https://secure.simmarket....ago-italy-msfs-free.phtml
[ Voor 61% gewijzigd door ravw op 27-01-2022 20:32 ]
Was zelfs al gratis, is alleen geüpdatet.ravw schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:30:
Gratis Airport
ASIAGO ITALY van BMW
[Afbeelding]
link https://secure.simmarket....ago-italy-msfs-free.phtml
Op de originele website staat ie ook, met nog 2 andere samen die gratis zijn.
https://beautifulmodelworld.ru/ --> click op Free +
/f/image/FRNpjfnFNymoEgcZMu7P3cvw.png?f=fotoalbum_large)
Onderweg naar de USS Gerald R. Ford aircraft carrier.
Er is al een optie om in air te kunnen tanken, hoop dat dit nog komt
/f/image/Ajh0eJTDgd81AJkXvak3AbzH.png?f=fotoalbum_large)
Op de USS Gerald R. Ford in STOVL mode just for takeoff, terug naar Hawaii PHNG military base.
/f/image/qH7PqXmx47MN76B8Soeqxgnx.png?f=fotoalbum_large)
Man wat heb ik een plezier met dit geweld
Nog lerende, de autopilot TACAN VOR navigatie en ILS is net even anders...
Er is ook een A (Airforce) en een C (Navy) versie met opklapbare wingtips. Allen met iets andere bewapenings opties. Wel configureerbaar voor onder het vliegtuig als load, maar je kunt niets afvuren/launchen.
Wil je dit wel dan moet je naar de DCS simulator

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Deze ook nog even na gaan doenBazerK schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:32:
Op de USS Gerald R. Ford in STOVL mode just for takeoff, terug naar Hawaii PHNG military base.
[Afbeelding]

Of juist vroeg. Normaal zijn ze op donderdag.cracking cloud schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:56:
Release van australia is erg laat deze keer. Normaal gesproken kan je rond 16:00 uur de update verwachten maar a.s. maandag komt die pas rond 22:00 uur (zie https://www.flightsimulat...-2022-development-update/)
Al gedaanPropane schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 00:49:
[...]
Deze ook nog even na gaan doen:
[Afbeelding]
![]()
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Dure grap...Propane schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 00:49:
[...]
Deze ook nog even na gaan doen:
[Afbeelding]
![]()
En het vliegtuig zelf is nog maar de helft van het probleem. Vanwege alle geheime technologie moeten ze het ding ook weer boven water halen voordat de Russen of Chinezen het doen. Dat probleem heb je in een sim niet.
Zo iets bedoelje deze stond toen in reparatie op lelystad aviodome ergens rond 2005Propane schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:56:
Vandaag de Fouga Magister van AzurPoly gekocht. Zag dat ding regelmatig op Lelystad toen ik daar vloog en het geluid is mij altijd bij gebleven. Daarnaast een mooie analoge trainer jet met wat custom systemen er in, grafisch erg mooi en vliegt zeer netjes. Ben er blij mee, kan hem aanraden als je nog niets vergelijkbaars hebt.
:strip_exif()/f/image/xInM8kCV1Yr8jFmK9drXxrHx.jpg?f=fotoalbum_large)
foto door mij gemaakt
Hier een filmpje van het zelfde vliegtuig
YouTube: Dutch Fouga Magister F-GLHF
Ik heb zelf de freeware versie er van .. http://restauravia.fr/
maar het is een leuk vliegtuig om mee te vliegen
Had gehoopt dat de NL kleuren bij de payware er bij zaten dan had ik hem waarschijlijk wel gekocht , net zo als de starfighter , maar dat is puur voor de nostalgie dan dat ik er mee zal gaan vliegen
[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 28-01-2022 17:46 ]
YouTube: Trailer AzurPoly Fouga Magister CM 170 on Flight Simulator Movie Cin...
ok zal ff kijken of ik dit kan ben niet zo.n slim iemand lol maare bedankt voor je infoEr!k schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:45:
[...]
Heb je in het logboek van Windows gekeken? Soms staan daar aanknopingspunten in. En anders Community map even hernoemen en de sim starten zonder add-ons...
oke dan word het wel intressant :-)Propane schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:56:
NL livery zit in de payware versie.
ja hij is inderdaad in de kleuren die ik op foto had staan
/f/image/lp7WOi7fXmFJKdUYjP71Zjoh.webp?f=fotoalbum_large)
had met een oudere versie van FS had ik hem ook al .. best wel een leuk ding om te vliegen .... landen heeft wel iets aparts
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 28-01-2022 19:15 ]
Met een callsign van "YOURMOM999" dan natuurlijk.ravw schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:34:
[...]
or "heavy" in de callsign , en dan aan komen met een Cessna 172
Inmiddels ben ik met een oude bekende bezig.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Reversers deployen niet als je niet op de grond staat.Ircghost schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:50:
Had misschien ook geholpen als je de engines naar 0 had gezet, of lekker reverse thrust als het toch allemaal niet uitmaakt
Maar als je op FL370 zit en je moet rap naar beneden, dan zou ik de volgende keer vooral niet proberen om je kist te stallen. Het is geen misdaad om een paar keer boven een waypoint te cirkelen in een hold.
Jep, de Lear 45 is helaas uit het rijtje aan default aircraft gehaald en daar ben ik niet zo blij mee.
Eerst maar eens zorgen dat ik het model er een beetje mooi in krijg. Misschien dat ik de aircraft file van de FSX versie gebruik om mee te testen, maar uiteindelijk wil ik er wel een eigen flightmodel, VC, enz. in gaan maken. De Lear die in FSX zat was immers ook al een stukje antiek.
Uiteindelijk gaat ie dan uitgebreid worden naar de 40/45/40XR/45XR en misschien nog de 70-75 reeks.
maar vind de cockpit veel lijken op de CRJ en dat is nou net niet iets wat ik mooi vind
net zoals franse GA toestellen zijn ook zo ..

we hadden toen ook nog een mooie addon kist in de oude FS .. hoop dat die ook nog een keer terug komt in FS
Voor de kenners
/f/image/w51HAnF3gTTgBNERLVUVF7PY.webp?f=fotoalbum_large)
voor de niet kenners
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/H5thtInW9WaIsIJeAlMk7hld.jpg?f=user_large)
Laat hem maar weer komen ..
[ Voor 68% gewijzigd door ravw op 28-01-2022 23:29 ]

Mijn plan was juist om de "default" 45 die altijd in MSFS heeft gezeten na te gaan maken en natuurgetrouw te blijven aan hoe ie is. Kan ik het helpen dat het ding 4 beeldbuizen en geen klokjes in de cockpit heeft
IMO mogen er ook wel wat meer "steam gauge" kisten in MSFS komen trouwens. Alle GA-kisten die er standaard in zitten zijn met een G1000 uitgevoerd (programmeert wel lekker makkelijk), waar is de vertrouwde Baron 58 met een mechanische horizon gebleven?
En als we toch een all-time klassieker terug gaan brengen...

Die hoef ik verder denk ik niet uit te leggen.
[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 28-01-2022 23:44 ]
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc