Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Dat wil ik helemaal niet. Moet ik dan echt 12 euro meer gaan lappen om hem via Orbx te kopen....
Ik heb er zelf (nog) niets gekocht maar ze zeggen ook Visa en MasterCard aan te bieden.Trin1ty schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:39:
Bah waarom kan ik de Kodiak op Simworkstudios alleen met PayPal betalen![]()
Dat wil ik helemaal niet. Moet ik dan echt 12 euro meer gaan lappen om hem via Orbx te kopen....
https://simworksstudios.com/secure-payment
Ja klopt maar zodra je iets in cart hebt kun je alleen kiezen voor Paypaldowntime schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:53:
[...]
Ik heb er zelf (nog) niets gekocht maar ze zeggen ook Visa en MasterCard aan te bieden.
https://simworksstudios.com/secure-payment
Heb je wel een account aangemaakt? Ik zag dat ze ook anonieme aankopen ondersteunen maar kan me voorstellen dat niet alle betaal methoden dan beschikbaar zijn.Trin1ty schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:03:
[...]
Ja klopt maar zodra je iets in cart hebt kun je alleen kiezen voor Paypal
Nope doe het netjes met accountdowntime schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:09:
[...]
Heb je wel een account aangemaakt? Ik zag dat ze ook anonieme aankopen ondersteunen maar kan me voorstellen dat niet alle betaal methoden dan beschikbaar zijn.
Op het asobo forum werd het geluid ook veel besproken, en veel geluiden zijn echt pas een daar dagen / weken voor release toegevoegd. Er worden ook nog nieuwe geluiden opgenomen, dus het is zeker nog niet klaar.Gameaddict schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 23:50:
Snap wat ze zeggen over het geluid (maar is niet iets wat niet te maken valt), maar verder erg tevreden over de Twin Otter tot nu toe. Hij is zelfs beter dan dat ik dacht dat ie was.
Heb wel dat als ik het vliegtuig afsluit en de batterij uitzet dat dan het logboek weer tevoorschijn komt. Geen idee of het aan de Twin Otter ligt of misschien toch een of andere mod, maar heb dit na de laatste Sim update niet meer gehad.
Dat het logbook weer naar boven komt heeft voor zover ik weet niet te maken met de Twotter, dat had ik sowieso de laatste tijd al weer.
Kijk even een paar posts terug, ravw laat met een screenshot zien waar je dat weer uit kunt zetten..Ircghost schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:55:
[...]
Dat het logbook weer naar boven komt heeft voor zover ik weet niet te maken met de Twotter, dat had ik sowieso de laatste tijd al weer.
@ravw , dank daarvoor!
was gisteren een georganiseerde Fly in van de Otters .. iemand op FB groep had een bericht geplaatstGameaddict schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:13:
Wat een gekkenhuis op TFFJ (St. Barths)![]()
Als je wil testen of je multiplayer het doet, daar kan het.
:strip_exif()/f/image/JeQTgaT1hv56WSqSZR2xnwtY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 20-01-2022 16:00 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
/f/image/eGP4ETqig8hmxnTRCWPGH3l6.png?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
/f/image/6LxTGKV6wxx9KqWvrOp2alhJ.png?f=fotoalbum_large)
aankomst Out Skerries
![]() | ![]() | ![]() |
/f/image/6ge8bcJ0aeIM1F6j6ytw0GKR.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 20-01-2022 18:24 ]
Meteen vraagje, ik kom zelden in fuel menu van MSFS maar daar zag je toch ook altijd een plaatje rechts waar je Center of Gravity punt lag etc? Als ik nu dat kies zie ik alleen fuel en load settings. Is dat veranderd?
Iemand nog leuke tutorial vluchten voor Kodiak? Had gehoopt dat er een vlucht in de manual zou zitten maar helaas
Kan je 1 ding aanraden lees de handleiding die er bij zit goedTrin1ty schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:51:
Iemand nog leuke tutorial vluchten voor Kodiak? Had gehoopt dat er een vlucht in de manual zou zitten maar helaas
er zijn een paar zaken waar je goed op moet letten bij dit ding .
maak hem niet te zwaar , anders ligt je snel op je kont als je snel gas geeft
en trimmen hoe of wat lees er over in de handleiding
is belangrijk onderdeel van deze plane
en een mooie vlucht zou zijn Saba . St Barth
of gewoon even vlak , TNCC naar TNCB of zo
Trim is iets wat ik overal in reviews van dit toestel tegenkom als waarschuwing jaravw schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:22:
[...]
Kan je 1 ding aanraden lees de handleiding die er bij zit goed
er zijn een paar zaken waar je goed op moet letten bij dit ding .
maak hem niet te zwaar , anders ligt je snel op je kont als je snel gas geeft
en trimmen hoe of wat lees er over in de handleiding
is belangrijk onderdeel van deze plane
en een mooie vlucht zou zijn Saba . St Barth
of gewoon even vlak , TNCC naar TNCB of zo
Heb Center of Gravity al gevoonden, schermpje iets verder uittrekken en dan verschijnt het.
Ik zie alleen bij de randen vand e Garmin soms witte flikkeringen als je heen en weer beweegt met je view. Maar ik zie dat working title G1000 mod ook werkt met deze
[ Voor 3% gewijzigd door Trin1ty op 20-01-2022 18:33 ]
kijk ook deze evenTrin1ty schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:30:
[...]
Trim is iets wat ik overal in reviews van dit toestel tegenkom als waarschuwing ja
Heb Center of Gravity al gevoonden, schermpje iets verder uittrekken en dan verschijnt het.
Ik zie alleen bij de randen vand e Garmin soms witte flikkeringen als je heen en weer beweegt met je view. Maar ik zie dat working title G1000 mod ook werkt met deze
YouTube: SHORTEST Landing EVER in a Kodiak Airplane | Bush Pilot Flight Vlog
deze man heeft veel filmpjes staan over de Kodiak
En het is niet te moeilijk om hem te vliegen maar even weten wat er verwacht word
Als je het door heb , kan je echt op de meest gekke plaatsen landen ..
Stond bij mij dus op ON. Vreemde is dat ik van de week daar G-effect en g-suit heb veranderd omdat deze zo stonden dat G-krachten niet werkte. Ook deze instellingen had ik eerder al aangepast.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Er zijn zelfs al wijzigingen doorgevoerd die helaas de release van de Otter net niet hebben gehaald. Geluid moet wel op te lossen zijn.Ircghost schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:55:
[...]
Op het asobo forum werd het geluid ook veel besproken, en veel geluiden zijn echt pas een daar dagen / weken voor release toegevoegd. Er worden ook nog nieuwe geluiden opgenomen, dus het is zeker nog niet klaar.
https://forum.aerosoft.co...ndComment&comment=1072680
Lees helaas wel steeds meer over beslissingen tijdens ontwikkeling waarvan ik denk, is dat nou wel nodig en die ik toch graag anders had gezien. Lijkt erop dat ze niet van plan zijn om dit ook op te lossen.
Een daarvan is het beperken van animaties bijvoorbeeld
https://forum.aerosoft.co...ol-surfaces-not-animated/
https://forum.aerosoft.co.../topic/169964-trim-wheel/
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Is iemand het al tegen gekomen dat je de rechter motor met geen mogelijkheid gestart kan krijgen ?
Ook niet met auto-start ?
(Heb het vermoeden dat het aan de controllers ligt gezien ik bij de 337 de achterste motor ook niet via de controllers gestart krijg)
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
https://flyzolo.com/
en
https://www.nu.nl/buitenl...lovlucht-rond-wereld.html
Jongste vrouw (19 jaar) die met een klein vliegtuig solo rond de wereld heeft gevlogen.
Maar ook met Microsoft Flightsimulator is dit te doen. Het kost ongeveer 10 maanden, maar het is verschrikkelijk leuk om te doen met een kleine 1-prop op lage hoogte.
Natuurlijk kan het ook met een groter vliegtuig zoals de CJ4 of TBM930, maar dat mist toch dat beetje "extra uitdaging".
Zelfs met een Cessna 172 zou het kunnen.
Mijn vliegplan wat prima werkt met een Kodiak of Cessna 208B Grand Caravan: https://www.google.com/ma...kyTnr7vlc7LP2&usp=sharing
Auto-start werkt inderdaad niet, maar verder geen problemen met het starten van de motoren, althans niet met de muis.dierkx36 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:50:
Voor de twin otter eigenaren :
Is iemand het al tegen gekomen dat je de rechter motor met geen mogelijkheid gestart kan krijgen ?
Ook niet met auto-start ?
Of bedoel je dat je hem via hardware wil starten?
:strip_exif()/f/image/6T31H0LHzXQbaR4skeXovM2B.jpg?f=fotoalbum_medium)
(clickable)
Geen idee of ik nou toch iets verkeerd heb ingesteld?
Jep, normaal starten via hardware (sharka-50 panel) ,alleen krijg ik met geen mogelijkheid de rechter motor aan de gang.Gameaddict schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:12:
[...]
Auto-start werkt inderdaad niet, maar verder geen problemen met het starten van de motoren, althans niet met de muis.
Of bedoel je dat je hem via hardware wil starten?
Heb hetzelfde probleem met de 337 : krijg daar de achterste motor ook niet aan de praat.
Ik heb het vermoeden dat msfs virpil control panels niet echt leuk vind, voornamelijk die 3 way switches
"Nadeel" van payware vliegtuigen is dat deze functies anders aan kunnen sturen dan 'standaard' vliegtuigen. Bijvoorbeeld mijn battery switch op m'n alpha werkt ook niet namelijk bij de twin otter. Ik bedien de otter nu nog voornamelijk met de muis.dierkx36 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:58:
[...]
Ik heb het vermoeden dat msfs virpil control panels niet echt leuk vind, voornamelijk die 3 way switches
Ik ken de software van Virpil zelf niet. Zag dat er wel software meegeleverd wordt, maar het lijkt wel of je daarmee meer de functie van de assen en knoppen in kan stellen en dan het daadwerkelijke aansturen gebeurd in MSFS door deze daar te koppelen. Volgens kun je in de software geen functies van MSFS instellen?
Kan niet geloven dat het niet mogelijk is, MSFS is dmv simconnect vrij toegankelijk voor hardware. De vraag is alleen even uitzoeken hoe.
Waar blijf je hangen en welke functies kun en wil je op je paneel hebben? Bedien je de conditioner lever met de muis? Deze is namelijk niet aan de mixture hendel gekoppeld. Of heb je deze aan bepaalde knoppen geprogrammeerd? Hetzelfde geld voor "Forward fuel boost pump" en de "AFT fuel boost pump", zet je deze met de muis aan?
nooit verkeert zo ruggenkrabber ,met al die vliegjes :-)Gameaddict schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 23:32:
Iemand nog z'n DC-6 kwijt. Denk dat ik hem gevonden heb in de buurt van São Paulo.![]()
[Afbeelding]
Maar bij takeoff trekt hij op gegeven moment zo hard naar rechts, niet normaal. En ook in de lucht supergevoelig en twitchy. Het is het alleeen maar rudder en nosetrim de hele tijd corrigeren om hem enigszins beetje recht te houden.
Ik vlieg hem met TCA joystick dat zal niet helpen misschien
Veel oefenen vrees ik en 100 starts maken hahaha
Ik vlieg ook met TCA dus dat is het niet ...Trin1ty schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:23:
Pfff had alle verhalen over de trimgevoeiligheid van de Kodiak al wel gelezen maar valt niet mee. Doe alles netjes, Aileron trim, 5 klikjes naar rechts, rudder ook naar rechts (ingeveer op 20/25%, nosepitch trim ook stuk naar beneden
Maar bij takeoff trekt hij op gegeven moment zo hard naar rechts, niet normaal. En ook in de lucht supergevoelig en twitchy. Het is het alleeen maar rudder en nosetrim de hele tijd corrigeren om hem enigszins beetje recht te houden.
Kijk ook naar je belasting van het vliegtuig en bij het vertrekken druk de neus wiel tegen de grond dat wil al een beetje helpen
pas op snelheid kun je hem los laten dan gaat hij omhoog
PS full trim mag ook hoor ... 20 /25 % gooi hem gerust maar iets meer
Trin1ty schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:23:
Pfff had alle verhalen over de trimgevoeiligheid van de Kodiak al wel gelezen maar valt niet mee. Doe alles netjes, Aileron trim, 5 klikjes naar rechts, rudder ook naar rechts (ingeveer op 20/25%, nosepitch trim ook stuk naar beneden
Pracht vliegtuig, hoop nog op verdere uitbreidingen.
Die Aerosoft – Twin Otter ... mooi ding maar heb (vanuit XP11 en FSX periodes) slechte ervaringen met Aerosoft updates en service, is voor mij een no go
[ Voor 7% gewijzigd door BazerK op 21-01-2022 11:41 ]
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
bij die 20-25% trekt hij al enorm naar rechts.ravw schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:32:
[...]
Ik vlieg ook met TCA dus dat is het niet ...
Kijk ook naar je belasting van het vliegtuig en bij het vertrekken druk de neus wiel tegen de grond dat wil al een beetje helpen
pas op snelheid kun je hem los laten dan gaat hij omhoog
PS full trim mag ook hoor ... 20 /25 % gooi hem gerust maar iets meer
Ik vlieg leeg met slechts 500kg brandstof om het onder de knie te krijgen eerst
Probeer eens het roer los te laten na takeoff. Ik had dat dus ook met de porter. Is blijkbaar een of andere vage bug dat als je continue rudder geeft je enorm blijft gieren. Als je dan ff rudder helemaal neutraal gooit en dan weer opvangt is het weg.Trin1ty schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:43:
[...]
bij die 20-25% trekt hij al enorm naar rechts.
je moet wel blijven tegen sturen, het is niet zo dat hij 1 rechte lijn zal rijdenTrin1ty schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:43:
[...]
bij die 20-25% trekt hij al enorm naar rechts.
maar het is even een leer momentje.
het is totaal anders dan de basic planes vanuit FS
en het is een vliegtuig waar je even voor moet gaan zitten om deze even goed onder de knie te krijgen
nu ook even live weather uitgezet en dan is het al wat beter zonder xwind bij to etc. Zal idd kwestie van gevoel krijgen zijn.ravw schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:13:
[...]
je moet wel blijven tegen sturen, het is niet zo dat hij 1 rechte lijn zal rijden
maar het is even een leer momentje.
het is totaal anders dan de basic planes vanuit FS
en het is een vliegtuig waar je even voor moet gaan zitten om deze even goed onder de knie te krijgen
Maar wat hij bij mij snel doet isvaak soort van naar rechts kantelen echt (je hoort banden ook piepen als bij touch down). Ik snap de right trim ivm de torque naar lins maar ondanks die right trim trekt hij bij dus al enorm naar rechts met 20/25% rightrim
Veranderen jullie ook iets aan de aileron trim?
[ Voor 11% gewijzigd door Trin1ty op 21-01-2022 12:25 ]
Super mooie vlucht, heb deze ook net gemaakt!ravw schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:56:
From TFFJ to TFFG with Winair Twotter
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lekker druk daar in de omgeving , zeker wat betreft St BarthHassebassie schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:49:
[...]
Super mooie vlucht, heb deze ook net gemaakt!
Maar ik ben net klaar met een vluchtje van TFFG naar TIST
ook leuk om te doen .... niet zo ver ook .
van St Martin naar St Thomas
/f/image/KBtKPJycntzhDA3ehtuPNHWE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hwj4yXvmR3rPvI12NX77HJLs.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/61tiwT82xgV1HvrJuV831p4h.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/LEsipbVEUyirl05KRnOS7bTY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Z8Tlv6WUsERcv6M2vWfSJzFQ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KqeFpd4mVQr19FAVDRgouakc.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2guKZA63MLK8IlKtaB5fR3eJ.png?f=fotoalbum_large)
TIST is payware
https://secure.simmarket....tional-airport-msfs.phtml
Je kan idd van alles instellen, maar of je een specifiek profiel in de Virpil software kan maken weet ik nietGameaddict schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 22:18:
[...]
"Nadeel" van payware vliegtuigen is dat deze functies anders aan kunnen sturen dan 'standaard' vliegtuigen. Bijvoorbeeld mijn battery switch op m'n alpha werkt ook niet namelijk bij de twin otter. Ik bedien de otter nu nog voornamelijk met de muis.
Ik ken de software van Virpil zelf niet. Zag dat er wel software meegeleverd wordt, maar het lijkt wel of je daarmee meer de functie van de assen en knoppen in kan stellen en dan het daadwerkelijke aansturen gebeurd in MSFS door deze daar te koppelen. Volgens kun je in de software geen functies van MSFS instellen?
Kan niet geloven dat het niet mogelijk is, MSFS is dmv simconnect vrij toegankelijk voor hardware. De vraag is alleen even uitzoeken hoe.
Waar blijf je hangen en welke functies kun en wil je op je paneel hebben? Bedien je de conditioner lever met de muis? Deze is namelijk niet aan de mixture hendel gekoppeld. Of heb je deze aan bepaalde knoppen geprogrammeerd? Hetzelfde geld voor "Forward fuel boost pump" en de "AFT fuel boost pump", zet je deze met de muis aan?

je kan softwarematisch zoveel instellen dat ik er niet meer uit kom

In ieder geval wel het probleem gevonden bij de 337 en de Twin Otter :
- om een 1 of andere reden vinden allebei deze modellen het niet prettig als je crossfeed op een 2 weg constant schakelaar bind.
- Tevens vinden starter 1 (left engine) en starter 2 (right engine) op een 3 weg constant schakelaar ook niet leuk.
Bind je deze aan een 2 weg momentary schakelaar is er weinig aan de hand

Morgen m'm hele bindings schema maar omgooien : m'n briljante layout lijkt voor een aantal toestellen buiten de Twin Otter en de 337 niet echt denderd te werken.
'K hoop dat Virpil 2 weg momentary schakelaars gaat aanbieden ter vervanging van die 3 weg constant schakelaars op een Sharka-50 panel

DCS en X-Plane kunnen er mee om gaan : MSFS not so much
- Ze hebben nu dus rook bij het starten van de motoren
- Tablet zit niet meer op het yoke maar netjes weggewerkt in de deur opslag
- Squawk instrument geeft nu ook weer de hoogte weer dus nu is code en hoogte weer zichtbaar
Zullen er nog wel wat zijn maar ik kan geen uitdraai vinden hoe of wat
Verder: iemand de hawk t1 van JF al geprobeerd voor MSFS? Hun (Turbo) Arrow vind ik best goed en die Hawk ziet er ook wel deftig ook.
Heb zelf Skypark, Air hauler 2 en OnAir. Zijn allemaal wel betaal addons. Het zijn alle drie career addons, maar toch wel voor verschillende doelen.logion schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 08:56:
Zijn hier ervaringen met career addons? Liefst met focus op CPL pilot opdrachten, het ATP werk zegt me minder. Heb ooit met FSEconomy gevlogen maar dat kwam me teveel over als 'losse opdrachtjes'.
Skypark:
Is de eenvoudigste van deze 3. Je bent hier ook het vrijste in mbv keuze vluchten en vliegtuigen. Selecteert een gebied waar je wil vliegen, krijgt een aantal vluchten. Aan deze vluchten hand een type vliegtuig (1 motorig, 2-motorig, Airliner, etc.). Maakt dan verder niet uit welk met welk vliegtuig je de vlucht uitvoert, als het maar in de juiste categorie valt.
Door deze vluchten krijg je geld en verdien je XP. Dit is echter alleen voor je eigen aangezien je met dit geld weinig kan doen.
Tijdens de vlucht heb je hulp van de Ipad (waarin Skypark draait) en heb je tevens handig informatie voor onderweg.
Je bent eigenlijk de piloot die ingehuurd is.
Airhauler 2:
Dit gaat al wat verder. Hier moet je een vliegtuig aan schaffen. Kunt hier ook AI piloten aannemen die opdrachten vliegen (deze hebben ook weer een vliegtuig nodig). Je bent ook verantwoordelijk dat de vliegtuigen die je bezig op tijd onderhoud krijgen. Je hebt een lijst met opdrachten waaruit je kan kiezen. Waar je geland bent daar begin je dus ook, kunt niet zomaar even van het ene wereld deel naar het andere springen (heb wel de mogelijkheid om te verplaatsen maar dit kost uiteraard gelijk geld)
Je kan routes opzetten om passagiers te vervoeren als je een passagiersvliegtuig hebt. Verder kun je verschillende fabrieken aanschaffen waartussen je een vrachtlijn op kan zetten. Moet zeggen dat ik daar nog niet mee bezig heb geweest.
Het plannen van je AI piloten is in Air Hauler redelijk eenvoudig. Je kunt een AI pilot aan een opdracht hangen, en deze voert hem zelfstandig uit. Bepaald zelf hoeveel ie mee kan nemen (en gaat zelf indien nodig een aantal keer op en neer). Als je ongeveer bekijkt wanneer deze klaar is kun je hem al een nieuwe opdracht geven die die daarna uitvoert (wel kijken of het haalbaar is ivm tijd).
Bent hier dus al een bedrijf aan het runnen.
OnAir:
Hiervoor betaald je maandelijk een bedrag voor en is niet als losse versie beschikbaar. Komt heel erg overeen met Air Hauler, alleen is deze nog uitgebreider. Je kunt bijvoorbeeld hier ook rondvluchten maken. Je moet voor je AI piloten ook de lading plannen (zorgen dat de benzine+lading niet over het max. toegestane gewicht komen), rekening houdend dat ze rust nodig hebben. Om je AI piloten te laten vliegen kost dus even wat tijd. Je moet echt iedere stap voor je AI piloten bepalen.
Hierdoor heb je wel meer het gevoel dat het virtuele bedrijf van jou is.
Ben zelf begonnen in OnAir en heb later Air Hauler 2 aangeschaft en dan mis ik toch wel iets. Maar als je begint met AH2 dan zul je het niet missen. AH2 schaf je 1 maal aan terwijl je voor OnAir moet blijven betalen.
Verder heb je natuurlijk ook nog Neofly die je kan proberen. Deze is gratis. Heb hier verder geen ervaring mee.
Bovenstaande addons kunnen nog veel meer en ben nog een hoop vergeten maar dan word het wel een heel lang verhaal. Mocht je vragen hebben dan kan ik ze waarschijnlijk wel beantwoorden of opzoeken in de addons.
Als ik het plaatje op de website zo zie zou je met zoveel instel mogelijkheid toch verwachten dat dit 1 van de dingen is die je in zou kunnen stellen. Enige wat je dus wilt is een korte puls ipv dat de knop inblijft. Vreemd dat de C337 en Twin Otter hier ook moeite mee hebben als het signaal hoog blijft.dierkx36 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 20:08:
[...]
In ieder geval wel het probleem gevonden bij de 337 en de Twin Otter :
- om een 1 of andere reden vinden allebei deze modellen het niet prettig als je crossfeed op een 2 weg constant schakelaar bind.
- Tevens vinden starter 1 (left engine) en starter 2 (right engine) op een 3 weg constant schakelaar ook niet leuk.
Bind je deze aan een 2 weg momentary schakelaar is er weinig aan de hand![]()
'K hoop dat Virpil 2 weg momentary schakelaars gaat aanbieden ter vervanging van die 3 weg constant schakelaars op een Sharka-50 panel

Kan een poging wagen en kijken wat ie hier m'n constante schakelaar van de bravo doet. Hoe heb je de schakelaar gekoppeld, is dit in MSFS zelf via de control instellingen of gebruik je hiervoor een extern programma zoals FSUIPC of iets dergelijks?
Over het algemeen werkt het allemaal wel als je de standaard software gebruikt. Wijk je er vanaf dan moet je over het algemeen zelf aan de slag.DCS en X-Plane kunnen er mee om gaan : MSFS not so much
Ik gebruik voor keyboard apart Kodiak profiel maar merk dat in ander type Koidak mijn cockpit views weer weg zijn nameliijk
Alles bindings zijn via MSFS ingesteld.Gameaddict schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:43:
[...]
Als ik het plaatje op de website zo zie zou je met zoveel instel mogelijkheid toch verwachten dat dit 1 van de dingen is die je in zou kunnen stellen. Enige wat je dus wilt is een korte puls ipv dat de knop inblijft. Vreemd dat de C337 en Twin Otter hier ook moeite mee hebben als het signaal hoog blijft.
[Afbeelding]
Kan een poging wagen en kijken wat ie hier m'n constante schakelaar van de bravo doet. Hoe heb je de schakelaar gekoppeld, is dit in MSFS zelf via de control instellingen of gebruik je hiervoor een extern programma zoals FSUIPC of iets dergelijks?
[...]
Over het algemeen werkt het allemaal wel als je de standaard software gebruikt. Wijk je er vanaf dan moet je over het algemeen zelf aan de slag.
Zal morgen een keer kijken wat een 2 weg momentary switch signaal op een T-50CM3 aan waarde heeft en dit proberen te programmeren op een 3 weg switch op de Sharka-50.
Zodra ik ooit weer een keer tijd heb me eigen verdiepen in het profielen maken via de Virpil software.
Tis sinds begin november al 1 ongecontroleerde chaotische bende op mijn werk, verder als een paar uur in de 4 weken even wat op MSFS doen kom ik niet

Ja, werk is leuk, gaat alleen zoveel vrij tijd in zitten.dierkx36 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:09:
[...]
Alles bindings zijn via MSFS ingesteld.
Zal morgen een keer kijken wat een 2 weg momentary switch signaal op een T-50CM3 aan waarde heeft en dit proberen te programmeren op een 3 weg switch op de Sharka-50.
Zodra ik ooit weer een keer tijd heb me eigen verdiepen in het profielen maken via de Virpil software.
Tis sinds begin november al 1 ongecontroleerde chaotische bende op mijn werk, verder als een paar uur in de 4 weken even wat op MSFS doen kom ik niet
"Nadeel" van MSFS is dat er al zoveel tijd in gaat zitten, zeker als je wat aan het uitzoeken bent.
Wat ik tot nu toe via spad next heb kunnen achterhalen (kan namelijk daarmee zie welke functies er aangestuurd worden) is dat als je de knop omzet om motor 1 te starten 'SIMCONNECT:STARTER1-SET" op 1 zet en "SIMCONNECT:STARTER2-SET" op 0 zet (gelijktijdig).
Bij mijn bravo werkt het echter wel, alleen het probleem met de twin otter is dat de knoppen niet fysiek bewegen als het hem via de hardware aanstuurt. Dus bij mij komt de propellor in beweging maar de knop in de cockpit blijft in de midden positie staan.
/f/image/0u2RNJFDHXUMJckRkiBL7VAQ.png?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
/f/image/rxKpa5PIkh2NKMgvtwTkmAaH.png?f=fotoalbum_large)
TDPD and TNCE are freeware:
https://fr.flightsim.to/file/11056/bernardofly-tdpd-v1-0
https://fr.flightsim.to/f...-roosevelt-sint-eustatius
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Bron: https://forum.pmdg.com/fo...h-not-little-significanceThanks to some long awaited input from Asobo, we are able to report that our progress toward Beta Testing and eventually Release has been unstuck. We are currently evaluating both a transition-to-testing date and an initial release date.
Zag op YT deze week ook al een bericht van PMDG over de pricing structure dus dat er goed nieuws aankwam zag ik al gebeuren. Maar eindelijkSparkiezz schreef op zondag 23 januari 2022 @ 08:48:
Bericht van PMDG
[...]
Bron: https://forum.pmdg.com/fo...h-not-little-significance
In ieder geval geen 140 maar toch nog wel stevig aan de prijs.
Maar goed, eerst maar eens kijken wanneer die komt. PMDG had al eerder zelfs 2020 beloofd en we kennen ze. Het komt pas als het af is. En dt vind ik in ieder geval een goede zaak.
Had mezelf beloofd in ieder geval niet in te stappen bij prijzen boven de 100 euro, maar misschien is dit dan toch nog een optie.
Vlieg toch voornamelijk met de 800WL
Ja, dat is helaas niet anders maar er is een mogelijkheid,Trin1ty schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:52:
Vraagje, de Kodiak komt in verschillende types. Moet ik nu voor ieder type mijn cockpitviews afzonderlijk instellen?
Ik gebruik voor keyboard apart Kodiak profiel maar merk dat in ander type Koidak mijn cockpit views weer weg zijn nameliijk
In de C:\Users\Username\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\SimObjects\Airplanes
directory staan de je view instellingen die je gesaved hebt in een camera.cfg file.(Store editie, weet niet waar dit staat in de Steam versie)
Duik daar eens in, je kunt de camera.cfg file kopieren naar elke kodiak die je daarna aanmaakt.
Is wel omslachtig want je moet eerst je 'nieuwe'Kodiak laden, dan 1 camera view saven om een camera.cfg file aan te maken dan FS2020 afsluiten en dan de volledig geconfigureerde camera.cfg file kopieren naar je 'nieuwe' Kodiak type.
[ Voor 6% gewijzigd door BazerK op 23-01-2022 11:58 ]
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
P-51D
Buiten het geluid om in de cockpit is dit toestel een stuk meer idiot proof en vriendelijker dan de MilViz FG-1 Corsair.
Ook voor U betere gooi-en-smijt werk is hij uitermate geschikt
Merk dat als je de Kodiak opstart op de runway, de righttrim 0 is en je om de een of andee reden dan toch stuk minder last van naar links of rechts trekken hebt. Dat rudder trim gebeuren is echt wel een ongrijpbaar ding vind ik met de Kodiak. Kan natuurlijk makkelijk de autorudder aanstaan maar wil ik liever niet.
Anyway wil ook echt VFR gaan vliegen op de kleienre velden zonder ILS etc. Waar ik beetje mee worstel is het zelfstandig inschatten hoe laag ik moet uitkomen om middels de PAPI de juiste approach te kunnen maken
Dat is echt pure speculatie. Over de prijzen zelf is door PMDG nog helemaal niets gezegd. Alleen over de prijsstructuur.killerbee1958 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 10:38:
Hmm, 40 tot 60 pound per type (700/800/900 etc) als we deze YT' er mogen geloven.
In ieder geval geen 140 maar toch nog wel stevig aan de prijs.
Maar goed, eerst maar eens kijken wanneer die komt. PMDG had al eerder zelfs 2020 beloofd en we kennen ze. Het komt pas als het af is. En dt vind ik in ieder geval een goede zaak.
Had mezelf beloofd in ieder geval niet in te stappen bij prijzen boven de 100 euro, maar misschien is dit dan toch nog een optie.
Vlieg toch voornamelijk met de 800WL
staat je generator wel aan en je starters op both na dat je hem opgestart heb?BramViking schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:48:
Ik speel de laatste tijd veel met de King Air 350i. Geweldige vliegtuig alleen geteisterd met bugs. Als je de vliegtuig vanaf "cold" wilt opstarten valt midden tijdens het taxiën het beeldscherm uit of één van de engines. Het opnieuw starten daarvan blijkt ook niet te werken. Wat best vervelend is. Alleen direct op de landingsbaan starten lijkt te werken. Anderen die dit ook opgevallen is?
anders blijven ze opstarten en dan word je accu leeg ge trokken
Ik gebruik vooral de checklist. Dus dan ga ik er vanuit dat de instructies die gegeven worden, ook daadwerkelijk kloppen. Tevens zou een accu toch niet binnen 2 minuten leeg moeten zijn? Want dat is wel wat er gebeurt. Tijdens het taxiën gaan de panelen al uit.ravw schreef op zondag 23 januari 2022 @ 14:22:
[...]
staat je generator wel aan en je starters op both na dat je hem opgestart heb?
anders blijven ze opstarten en dan word je accu leeg ge trokken
In de real life B737(NG).. next gen noemen ze dat.. moet je nog steeds handmatig de Battery bus afschakelen en handmatig de generators aanschakelen op de DC bus.
In de A320 en B787 gaat dat automatisch.
Kia Niro-EV 2024
Je zou in eerste instantie (of gewoon altijdTrin1ty schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:41:
Anyway wil ook echt VFR gaan vliegen op de kleienre velden zonder ILS etc. Waar ik beetje mee worstel is het zelfstandig inschatten hoe laag ik moet uitkomen om middels de PAPI de juiste approach te kunnen maken
[ Voor 9% gewijzigd door tup61 op 23-01-2022 15:45 ]
Ah goeie tip, thanks!! De g1000nxi kan echt zoveel, heerlijk ding om mee te werkentup61 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:43:
[...]
Je zou in eerste instantie (of gewoon altijd) de visual approach optie van de G1000 (NXi) kunnen gebruiken. Ideaal. Daarmee kan je een soort van ILS (eigenlijk beter gezegd een soort van RNAV approach) instellen voor ELKE runway, dus zelfs een kleine grasstrook die (uiteraard) geen procedures heeft. (En ook geen PAPI btw.
) Zie de tutorial hier: https://www.avsim.com/for...r-every-runway-g1000-nxi/ Je kan dan dus VFR vliegen maar alsnog met 'guidance' tijdens je approach. Je krijgt dus zelfs een TOD vanaf je cruise altitude! Je moet alleen wel zelf de obstakels in de gaten houden: het zijn geen 'published approaches'. Hoe dan ook, met deze optie kom je altijd perfect uit voor de landingsbaan, zowel wat betreft hoogte als richting. En het is trouwens ook een 'real world' optie, dus geen cheat of zo!
Landing op de AP ILS runway 4 Penang was wel een beetje off-center, gelukkig kon ik het op de hand corrigeren.
/f/image/oCU1uCqSjdBVEp0u3JFVt16v.png?f=fotoalbum_large)
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
en dan de ap net een scherpe bocht nemen ..... denk dat je evenwicht wel even rare dingen gaat doen met jeGameaddict schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:27:
Iemand met een VR bril al naar achteren geweest in de skydiving versie van de Twin otter of Kodiak en staand naar beneden gekeken? Moet toch de ultieme VR ervaring zijn lijkt me.![]()
[Afbeelding]
Als iemand even een leuke gevoel van evenwicht desoriëntatie wil hebben met VR , kan ik je deze wel aanraden ...
https://store.steampowere...ng_by_BeTomorrow/?l=dutch
wel blijven staan

.. de ziekenhuiskosten zijn voor jezelf en de schade
ps .. en een andere leuks VR sim die je zeker moet halen is ..
https://store.steampowere...egatta__The_Sailing_Game/
echt lekker relaxed
[ Voor 25% gewijzigd door ravw op 23-01-2022 20:54 ]
Battery power laat je gewoon aan staan. De TRI's nemen het automatisch over als je de IDG op de AC bus schakelt. Battery power wil je ingeschakeld houden zodat hij bij dual IDG of engine failure automatisch DC power levert.Freak187 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:06:
Zodra je generators werken, moet je de batterij uitzetten. Battery power afschakelen en dan zouden de generators het moeten overnemen. Ik weet niet of de KingAir dat automatisch doet en of FS dat automatisch regelt?
In de real life B737(NG).. next gen noemen ze dat.. moet je nog steeds handmatig de Battery bus afschakelen en handmatig de generators aanschakelen op de DC bus.
In de A320 en B787 gaat dat automatisch.
Een andere landing challenge met de KingAir op Saba… ik land gewoon keurig op het baantje en ik stop op tijd.. zegt het spel dat ik op de verkeerde baan ben geland… hoe dan? Er is echt maar 1 baan.
Kia Niro-EV 2024
1 strip ja maar je kan hem op twee kanten aanvliegen , je heb 12 en je heb 30 als ik het goed hebFreak187 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:41:
Jeuj ik sta in de top 10 van de dagelijkse (?) challenge. Landen op Miramar in een jachtvlieger.
Een andere landing challenge met de KingAir op Saba… ik land gewoon keurig op het baantje en ik stop op tijd.. zegt het spel dat ik op de verkeerde baan ben geland… hoe dan? Er is echt maar 1 baan.
dus je heb zeker wel twee runways
En volgens mij moet je die landing doen op 20 aankomen
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 23-01-2022 22:45 ]
'Contact [[User: TheDJ]] if you want to maintain OSMdb and/or the wmflabs' OSM tiles server'
Iemand een idee wat er hier aan de hand is?
[ Voor 22% gewijzigd door Trin1ty op 24-01-2022 07:51 ]
https://forums.flightsimu...iles-error-message/492196
Ah super, thanks! Had al wel gezocht op google op de exacte foutmelding maar daar rolde deze niet uitstrider1007 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:13:
Hier kun je er wat over nalezen, zelf niet helemaal uitgeplozen, maar ik zie in ieder geval een workaround..
https://forums.flightsimu...iles-error-message/492196
Hmm vreemd, bij mij is het letterlijk het eerste resultaat.. Maandagochtend, hè..Trin1ty schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:16:
[...]
Ah super, thanks! Had al wel gezocht op google op de exacte foutmelding maar daar rolde deze niet uit
Of misschien een alternatief. Bij voorkeur gratis, omdat ik niet weet of ik het echt ga gebruiken??
:strip_exif()/f/image/bwipZ2xLAg4wHirWay9cWKKf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Ton37 op 24-01-2022 22:21 ]
Doe eens CTRL+ALT+C indrukken. Lijkt erop dat er een overlay aanstaat, ik denk "Show Airspaces"Ton37 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:11:
Mmm..uiteindelijk de moed opgepakt om met navigatie-software te beginnen. Heb Little Navmap gedownload en opgezet vlg. de manual. Krijg alleen problemen met de weergave van de kaart. Las erover dat er ergens een storing oid is en gebruik een ander thema(OpenTopoMap) en heb'Hillshading' uitgezet. Werkt wel, maar zodra ik inzoom zie ik als achtergrond alleen maar kleuren en veel cijfertjes. Weet het nu ff niet meer? Zijn er L navmap gebruikers waarbij het allemaal wel werkt? Of weet iemand waaraan het evt. ligt?
Of misschien een alternatief. Bij voorkeur gratis, omdat ik niet weet of ik het echt ga gebruiken??[Afbeelding]
Je moet er zeker induiken want het is het echt waard. LNM is wat mij betreft een van de beste addons ooit en nog gratis ook...!!! Het ziet er wat verouderd uit maar het is echt super. Ik vond het in het begin er verschikkelijk lelijk uitzien en nogal onoverzichtelijk maar als je eenmaal weet hoe het werkt... ideale addon!Ton37 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:51:
Helemaal gelijk @Gameaddict, bedankt voor jouw hulp. Ziet er wel ingewikkeld uit hoor, maar ga er gewoon eens induiken en kijken of het (voor mij) werkzaam/geschikt is.
Tip: je kan de complete interface aanpassen door bepaalde schermen en menu opties uit te zetten: by default staat er nogal veel in beeld maar je kan het zo rustig maken als je zelf maar wilt.
LNM is zowel voor VFR als IFR ideaal. Een VFR vlucht plannen gaat duizend keer beter in LNM dan in de default MSFS map: je ziet veel beter wat je nou aan het doen bent (waar de airports zitten alleen al, maar ook waar de bergen zitten voor een low and slow vlucht door valleien bijvoorbeeld) en je hebt ook handige opties om de vlucht 'makkelijker' te maken (zoals het invoegen van een 'approach'). Voor IFR maak ik meestal een vlucht via Simbrief die ik vervolgens importeer in LNM: je kan vervolgens héél makkelijk SIDs, STARs en approaches bekijken en desnoods aanpassen. Maar LNM kan ook zelf vluchten aanmaken.
Nog een tip: zoek naar profielen voor de vliegtuigen die je gebruikt: je kan dan voor elk type vliegtuig je TOD zien in het scherm met zijaanzicht van de vlucht (waarin je ook goed de obstakels kan zien en de benodigde cruise alt).
Nou ja, er is overduidelijk teveel om op te noemen.
Mijn suggestie zal wel afgebrand worden maar is het geen idee om een apart screenshot topic voor MSFS te maken? Ik zou graag zien dat er hier vooral inhoudelijk wordt gesproken over MSFS en wordt het scrollen langs al die screenshots (die er na zo'n paar duizend gezien te hebben toch wel héél erg op elkaar lijken allemaal) een beetje moe. Maar goed... ik gooi het maar even in de groep.Ircghost schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:36:
[mbr]@ravw graag de plaatjes weer klein maken zoals eerder besproken.[/]
dat kan je ook zeggen van de texten ...tup61 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:54:
[...]
Mijn suggestie zal wel afgebrand worden maar is het geen idee om een apart screenshot topic voor MSFS te maken? Ik zou graag zien dat er hier vooral inhoudelijk wordt gesproken over MSFS en wordt het scrollen langs al die screenshots (die er na zo'n paar duizend gezien te hebben toch wel héél erg op elkaar lijken allemaal) een beetje moe. Maar goed... ik gooi het maar even in de groep.
ik zie ook 10.000 keer de zelfde vragen voorbij komen , en zelfs vragen die je makkelijk met 1 keer zoeken op YT/goolge kunt vinden.
Ik vind meters lange texten veel hinderlijker dan even snel ene tal van screenshots bekijken
En dat apart maken van texten en screenshots is al diverse keren gedaan maar dat heeft nooit gewerkt
en het leukste is het FS topic is ooit begonnen als screenshots topic en een losse tekst topic en later samen gevoegd omdat het makkelijker was
maar zo hebben we allemaal onze eigen wensen , maar ik vind niet dat om dat een paar USERS er last van heeft dan maar gelijk aan te pakken
En wat betreft screenshots
dat moet ook gewoon kunnen ongeacht hoe veel
zo lang het er maar geen 100 tegelijk zijn maar gewoon max een 10 tal moet gewoon kunnen
want waarom word ik er weer op aan gesproken dat ik ze klein moet maken, terwijl er andere zijn die ze wel groot houd , het gaat dan niet om het aantal maar meer op van de USER word nergens op gewezen , en dan andere hoeft maar zich aan te melden en krijgt al bijna een ban
want ik vind persoonlijk ook dat een gebruiker alles zelf in de hand kan hebben je kunt ook dit topic opstarten zonder screenshots of in mobile modus , dan heb je er ook geen last van
maar ik weet al weer even genoeg voor vandaag
Denk dat de manier waarop de screenshots er nu af en toe in staan logischerwijs weerstand oproept.ravw schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:03:
[...]
want waarom word ik er weer op aan gesproken dat ik ze klein moet maken, terwijl er andere zijn die ze wel groot houd , het gaat dan niet om het aantal maar meer op van de USER word nergens op gewezen , en dan andere hoeft maar zich aan te melden en krijgt al bijna een ban
Als ze meer als thumb-nails gepost zouden worden waardoor je niet door al die full-screen shots hoeft te scrollen zou dat al veel minder weerstand oproepen.
Persoonlijk vind ik deze post van je helemaal prima, dit soort post vind ik daarentegen alleen maar vervelend.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
jazeker, dit kan volgens mij, de settings waar je even naar moet kijken zitten in options, en dan onder simulator aircraft. er is ook een button voor in de button bar (vliegtuig met blokhaken er omheen) waarmee je het volgen tijdelijk aan/uit kan zetten. Autozoom zit daar ergens in de settings onder het kopje "while flying"Trin1ty schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:49:
Is er een mogelijheid om in LNV de autozoom (zoomout) uit te zetten? Ik wil soms een bepaald zoomniveau vasthouden tijdens de vlucht maar hij zoomt dan weer uit naar een bepaalde instelling
die kleine tumbs , daar zie ik er maar 2 van in FULL als ik ze zou willen zien , dus dat is dan ook niet mijn probleem ,de rest kan niet geladen worden , daarom heb ik ze nu ook groter geplaatst zodat je niet maar 40% van de screenshot te zien krijgt of helemaal nietalexbl69 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:16:
[...]
Denk dat de manier waarop de screenshots er nu af en toe in staan logischerwijs weerstand oproept.
Als ze meer als thumb-nails gepost zouden worden waardoor je niet door al die full-screen shots hoeft te scrollen zou dat al veel minder weerstand oproepen.
Persoonlijk vind ik deze post van je helemaal prima, dit soort post vind ik daarentegen alleen maar vervelend.
maar hoe ik er ook over nadenkt , ik kan me werkelijk geen idee verzinnen om screenshots die geplaatst worden irritant te vinden , ook niet wat betreft grote
zo lang het geen 100 tal zijn ..
en zo als ik al schreef je kunt zelf ook veel doen om je eigen overlast te beperken
Ik heb het een tijd gedaan klein neer zetten maar als dan veel van die screenshots niet door komen als je ze groter wil hebben.
En daarbij ze komen niet groter in beeld zoals ze op GoT gewenst zijn
1920 * 1080
En die zie ik wel regelmatig hier nog wel voorbij komen
pfff wat een lange tekst... dat ga ik niet lezenravw schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:03:
[...]
dat kan je ook zeggen van de texten ...
ik zie ook 10.000 keer de zelfde vragen voorbij komen , en zelfs vragen die je makkelijk met 1 keer zoeken op YT/goolge kunt vinden.
Ik vind meters lange texten veel hinderlijker dan even snel ene tal van screenshots bekijken
En dat apart maken van texten en screenshots is al diverse keren gedaan maar dat heeft nooit gewerkt
en het leukste is het FS topic is ooit begonnen als screenshots topic en een losse tekst topic en later samen gevoegd omdat het makkelijker was
maar zo hebben we allemaal onze eigen wensen , maar ik vind niet dat om dat een paar USERS er last van heeft dan maar gelijk aan te pakken
zo lang het er maar geen 100 tegelijk zijn maar gewoon max een 10 tal moet gewoon kunnen
want ik vind persoonlijk ook dat een gebruiker alles zelf in de hand kan hebben je kunt ook dit topic opstarten zonder screenshots of in mobile modus , dan heb je er ook geen last van
maar ik weet al weer even genoeg voor vandaag
Geintje ravw
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Ik snap je punt: iedereen gebruikt een flightsim op zijn of haar eigen manier en zo zal ook iedereen dit topic op diverse manieren bekijken. Ik persoonlijk vind 5 series foto's van één user op één forumpagina gewoon wat veel.ravw schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:03:
[...]
[ Voor 94% gewijzigd door Ircghost op 25-01-2022 13:08 ]
ja daar geef ik je wel gelijk in maar zo als je zegt het is iedereen zijn hobby ..tup61 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:56:
[...]
Ik snap je punt: iedereen gebruikt een flightsim op zijn of haar eigen manier en zo zal ook iedereen dit topic op diverse manieren bekijken. Ik persoonlijk vind 5 series foto's van één user op één forumpagina gewoon wat veel.Het voegt niet echt wat toe. Oké, als er een nieuw vliegtuig uit is of nieuwe scenery dan snap ik een paar (...) screenshots, maar de ene vlucht naar de andere vlucht... Iedereen hier weet onderhand wel hoe de sim eruit ziet dus ik zie het nut er niet echt van in. Maar goed, ieder z'n hobby.
ik vind dat hele WAR planes in FS niets , de andere weer wel
net zo als screenshots , het kan ook zijn dat je gewoon mooie plekken wil laten zien , ik zou het alleen maar toejuichen als het straks verplicht word bij text van een vlucht minimaal 6 screenshots te plaatsen over de vlucht
Maar het is iedereen zijn ding natuurlijk , maar screenshots zeggen meer dan ik ben van AMs naar Brussel gevlogen via Vatsim ..... ja leuk , heb je daar ook screens van dan .. dat is mijn eerste reactie
Dus zo kijk iedereen er weer anders tegen aan
maar we moeten er gewoon samen van genieten en het leuk houden en binnen de kaders van het FAQ
WAR planes... in MSFS...ravw schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:07:
[...]
ik vind dat hele WAR planes in FS niets , de andere weer wel

De vraag is dan ook wat het nut is van zeggen dat je van AMs naar Brussel bent gevlogen...ravw schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:07:
[...]
maar screenshots zeggen meer dan ik ben van AMs naar Brussel gevlogen via Vatsim .....
Eens. Maar ik wilde het toch maar weer even gezegd hebben.ravw schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:07:
[...]
Dus zo kijk iedereen er weer anders tegen aan
maar we moeten er gewoon samen van genieten en het leuk houden en binnen de kaders van het FAQ

Ik gebruik het samen met Navigraph. Het zoom bereik is in LNM veel groter.Ton37 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:15:
Dank je wel @tup61 en @Trin1ty voor jullie informatieve reacties. Die zorgen er in ieder geval voor dat ik LNM zeker een tijdje flink ga uitproberen om het een kans te geven om mij te kunnen bekoren. ;-))
Ander pluspunt waar ik het voor gebruik is dat op LNM ook VATSIM verkeer zichtbaar is. Vind ik zelf ook altij wel handig.
En wat de 'overweldigende' layout betreft, kijk in d menu bar en zet daar al de verschillende map opties eerst uit en kijk vervolgens per optie wat je handig vind om op je map te zien en selecteer dan vervolgens die.
want volgens mij is die ook niet meer aangepast voor de Pre uitbrengen van FS
Als er tenminste nog naar gekeken word
Ja. F18 is leuk om eens mee te klooien, een paar keer door de geluidsbarriere gegaan en daarna niet meer aangeraakt.tup61 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:22:
[...]
WAR planes... in MSFS...Ja, kijk, nou, daar snap ik dus óók helemaal niets van!
![]()
[...]
De vraag is dan ook wat het nut is van zeggen dat je van AMs naar Brussel bent gevlogen...
[...]
Eens. Maar ik wilde het toch maar weer even gezegd hebben.![]()
Gister van EHAM naar KLAX gevlogen trouwens. Blijft een mooie approach.

Heeft ook een computer!
LOL Zo houden we het inderdaad leuk hier!Bertus schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:30:
[...]
Pics or it didn't happenBertus schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:30:
[...]
Nou, ik zal je zeggen, ik heb deze vlucht op nieuwjaarsdag ook gedaan, maar omdat ik weg liep bij de computer miste ik de approach (bijna). In mijn enorme wijsheid heb ik full speedbrake, full flaps en gears uit gegooid. Meer vallen dan dalen, zegmaar.
Het vliegtuig is keurig geland, maar ik twijfel of er ooit nog mensen met mij mee willen vliegen. De reviews waren iig erg slecht.
Dat leverde dit beeld op:

Heeft ook een computer!
Dan zou je gewoon door moeten vliegen naar gewenst hoogte en dan weer op nieuw aanvliegenBertus schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:41:
[...]
Nou, ik zal je zeggen, ik heb deze vlucht op nieuwjaarsdag ook gedaan, maar omdat ik weg liep bij de computer miste ik de approach (bijna). In mijn enorme wijsheid heb ik full speedbrake, full flaps en gears uit gegooid. Meer vallen dan dalen, zegmaar.
Het vliegtuig is keurig geland, maar ik twijfel of er ooit nog mensen met mij mee willen vliegen. De reviews waren iig erg slecht.
Dat leverde dit beeld op:
[Afbeelding]
of je gaat gaan een holding en gaat daar rustig je daling in zetten
dan hoef je ook geen gekke handelingen te doen en kotszakjes te legen
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc