Grappig, ik had dezelfde CPU met ook 16GB RAM maar dan een gewone 1080. Werkte idd nog prima maar mijn PC zelf had kuren (vatlopers) waardoor ik MSFS helemaal niet meer kon spelen. Daarnaast draaide ik op die PC nog alles op 1080p i.p.v. 1440p. Die i7-4790k was een verdraaid goeie CPU in ieder geval...!Er!k schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:59:
[...]
Ik heb altijd zelf PC's samengesteld, maar gezien de prijzen van met name de videokaarten leek het me nu wel interessant om een kant en klaar systeem aan te schaffen... Overigens heb ik nu een i7-4790k met 16GB RAM en een 1080ti en dit doet het nog prima op hoge instellingen. Ik denk dat ik nog maar even wacht dan.
Trouwens, een andere reden om geen prebuild systeem te kopen was de kwaliteit van de onderdelen: het klinkt leuk om een 3080 in je PC te hebben maar het is wel de meest goedkope 3080 die er is en dat geldt ook voor de andere onderdelen: de goedkoopste SSD, vaak de standaard CPU koeler, een krappe voeding... Zelf samenstellen en (laten) assembleren is toch altijd beter.