Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

ralpje

Deugpopje

@Ircghost @djbarney waar hebben jullie die stofhoezen gekocht? Rechstreeks bij Honeycomb, of bij een reseller in NL? Indien het eerste, was het qua verzenden een beetje te doen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

ralpje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:06:
@Ircghost @djbarney waar hebben jullie die stofhoezen gekocht? Rechstreeks bij Honeycomb, of bij een reseller in NL? Indien het eerste, was het qua verzenden een beetje te doen?
Ik heb ze gekocht bij aerosoft (DE), verzendkosten waren een paar euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

djbarney

XBL: DeejayBarney

Ircghost schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:16:
[...]

Ik heb ze gekocht bij aerosoft (DE), verzendkosten waren een paar euro.
Idem, en snel binnen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:24
Sinds een week ben ik weer met Flight Simulator 2020 bezig, enorm leuk weer na FSX.
Echter wat me een beetje tegenvalt is het aantal vliegtuigen op de vliegvelden.

Bij FSX had je vroeger leuke uitbreidingen hiervoor, is dit voor FS 2020 ook al beschikbaar?

[ Voor 70% gewijzigd door martin484 op 03-01-2022 21:46 ]

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martin484 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:36:
Sinds een week ben ik weer met Flight Simulator 2020 bezig, enorm leuk weer na FSX.

Bij FSX had je vroeger leuke uitbreidingen hiervoor, is dit voor FS 2020 ook al beschikbaar?
ja is al beschikbaar betaald en freeware

payware
Aerosoft – Simple Traffic

maar heb je wel je Traffic op 80 % staan of meer ?
dan staat het aardig vol ..
en de livery's die je zelf er in doet worden ook gebruikt voor je AI planes die op de vliegvelden staan . niet die bewegen

daar heb je dus die payware of freeware pakket voor nodig

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 03-01-2022 21:55 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

martin484 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:36:

Daarnaast duurt het vaak een goede 10 minuten voordat alle vliegtuigen zijn gedownload van de live vluchten. Maar echt wachten met opstijgen heb ik nog nooit meegemaakt behalve op Vatsim/IVAO. Misschien moet je daar een addon voor vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martin484
ravw schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:51:
[...]

ja is al beschikbaar betaald en freeware

payware
Aerosoft – Simple Traffic

maar heb je wel je Traffic op 80 % staan of meer ?
dan staat het aardig vol ..
en de livery's die je zelf er in doet worden ook gebruikt voor je AI planes die op de vliegvelden staan . niet die bewegen

daar heb je dus die payware of freeware pakket voor nodig
Dankje! Ik heb eea aangepast en het is nu al wat "drukker".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:53
martin484 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:57:
[...]

Dankje! Ik heb eea aangepast en het is nu al wat "drukker".
voor een goed vergelijk. Payware is niet altijd beter.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gebruik ook AIG traffic ism GA traffic. Is een enorm werk om het te installeren (niet moeilijk maar tijdrovend). Maar werkt fantastisch en ben er erg tevreden mee. Er vliegt dan ook overal AI verkeer rond je heen. Nadeel is dat het wel even duurt voordat de software opgestart is (afhankelijk hoeveel maatschappijen je zelf toevoegt) bij het begin van een vlucht, maar dan kun je alvast het voorbereidend werkt doen.

Wat dat betreft is Simple traffic van Aerosoft een stuk vriendelijker. Nadeel is dat deze (nog) de standaard MSFS vliegtuigen gebruiken.

Verder is Just Flight ook met een traffic pakket bezig maar deze is nog niet uitgebracht.

Verder zijn er ook nog wat freeware downloads op flightsim.to te vinden

STATIC AI - NORTH AMERICA : https://fr.flightsim.to/file/17417/static-ai-north-america
STATIC AI - EUROPE : https://fr.flightsim.to/file/17471/static-ai-europe
STATIC AI - ASIA : https://fr.flightsim.to/file/17566/static-ai-asia

Heb hier zelf alleen geen ervaring mee en zijn ook niet bevestigd dat ze werken met SU7

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Gameaddict schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:43:
Gebruik ook AIG traffic ism GA traffic. Is een enorm werk om het te installeren (niet moeilijk maar tijdrovend). Maar werkt fantastisch en ben er erg tevreden mee. Er vliegt dan ook overal AI verkeer rond je heen. Nadeel is dat het wel even duurt voordat de software opgestart is (afhankelijk hoeveel maatschappijen je zelf toevoegt) bij het begin van een vlucht, maar dan kun je alvast het voorbereidend werkt doen.

Wat dat betreft is Simple traffic van Aerosoft een stuk vriendelijker. Nadeel is dat deze (nog) de standaard MSFS vliegtuigen gebruiken.

Verder is Just Flight ook met een traffic pakket bezig maar deze is nog niet uitgebracht.

Verder zijn er ook nog wat freeware downloads op flightsim.to te vinden

STATIC AI - NORTH AMERICA : https://fr.flightsim.to/file/17417/static-ai-north-america
STATIC AI - EUROPE : https://fr.flightsim.to/file/17471/static-ai-europe
STATIC AI - ASIA : https://fr.flightsim.to/file/17566/static-ai-asia

Heb hier zelf alleen geen ervaring mee en zijn ook niet bevestigd dat ze werken met SU7
Bedankt voor je antwoord! Ik ga hier eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:40

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Even een beginnersvraagje, maar is het heel vreemd dat ik direct bij les 1 vast loop in de tutorial? Ik heb een controller en ik moet de Yoke onzichtbaar maken om te starten, maar de instructie is daarbij zo wazig dat dat direct al niet lukt. ik zit dus in een schitterende omgeving (speel in VR), maar moet "de pointer op de yoke richten en op A drukken". Ik heb dus nu een heerlijk kwartiertje :F op alle mogelijke manieren geprobeerd om die yoke onzichtbaar te maken, maar zelfs als ik met een hamer op die A knop op de controller zou slaan gebeurt er niks.

Beetje jammer dat bij zo'n schitterend product meteen de eerste 15 minuten direct een Windows 3.1 gevoel geeft. Hoe krijgen ze het na 45 jaar actief in de consumentenPC's in godsnaam voor elkaar om zelfs bij de tutorial al zo onduidelijk te zijn? Ik had toch gehoopt dat ze inmiddels zouden snappen dat zo iets als de tutorial 100% fail-safe en noob-proof moet zijn, ik ben al bijna weer in staat het product te refunden... Microsoft :(

Is er iemand die me kan uitleggen wat ik fout doe?

[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-01-2022 00:57 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 10:54
DeNachtwacht schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:55:
Even een beginnersvraagje, maar is het heel vreemd dat ik direct bij les 1 vast loop in de tutorial? Ik heb een controller en ik moet de Yoke onzichtbaar maken om te starten, maar de instructie is daarbij zo wazig dat dat direct al niet lukt. ik zit dus in een schitterende omgeving (speel in VR), maar moet "de pointer op de yoke richten en op A drukken". Ik heb dus nu een heerlijk kwartiertje :F op alle mogelijke manieren geprobeerd om die yoke onzichtbaar te maken, maar zelfs als ik met een hamer op die A knop op de controller zou slaan gebeurt er niks.

Beetje jammer dat bij zo'n schitterend product meteen de eerste 15 minuten direct een Windows 3.1 gevoel geeft. Hoe krijgen ze het in godsnaam voor elkaar om zelfs bij de tutorial al onduidelijk te zijn? Ik had toch gehoopt dat ze inmiddels zouden snappen dat zo iets als de tutorial 100% fail-safe en noob-proof moet zijn, ik ben al bijna weer in staat het product te refunden... Microsoft :(

Is er iemand die me kan uitleggen wat ik fout doe?
Heb je de pointer wel op de yoke? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

DoubleYouPee schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:57:
[...]
Heb je de pointer wel op de yoke? :+
Dat is het hele probleem, als ze eens beginnen met uit te leggen wat de pointer is? Ik zit in VR en kan met mijn VR controllers richten, maar dat doet niks want die hebben geen A knop, of ik neem mijn xbox controller want die heeft een A knop maar dan kan ik nergens op pointen.

Edit; tip voor de volgende beginner ;) De tutorial is nog niet aangepast met juiste instructies om het vliegtuig via VR controllers te besturen. Je komt in VR hier dus met controllers simpelweg niet doorheen. Het lukt wel met een gamepad maar je moet áchter de yoke richten op de pijp ipv het stuurwiel zelf. Suf... :+

[ Voor 58% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-01-2022 01:41 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:58:
[...]

Dat is het hele probleem, als ze eens beginnen met uit te leggen wat de pointer is? Ik zit in VR en kan met mijn VR controllers richten, maar dat doet niks want die hebben geen A knop, of ik neem mijn xbox controller want die heeft een A knop maar dan kan ik nergens op pointen.

Edit; tip voor de volgende beginner ;) De tutorial is nog niet aangepast met juiste instructies om het vliegtuig via VR controllers te besturen. Je komt in VR hier dus met controllers simpelweg niet doorheen. Het lukt wel met een gamepad maar je moet áchter de yoke richten op de pijp ipv het stuurwiel zelf. Suf... :+
dit soort praktijken heeft mij ook mijn VR lol verziekt , heb je net de controllers goed in gestel;d , even eten op nieuw opstarten is die weer helemaal bij het oude

of je staat ergens mijlen ver van je vliegtuig af :o

maar dit was niet alleen met FS
de enige game die het een beetje redelijk goed deed was Aerofly FS 2 _/-\o_
weet nog goed met die demo om de controllers te leren ..... huis inrichten ..... nou 1 kast plaatsen duurde langer dat ik in het echt een wereld reis had gemaakt geloof ik

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik vlieg VR zonder controllers, met joystick, throttle en muis. Dat werkt best goed. Voor de muis is het wel verstandig soms mijn rechter oog dicht te knijpen omdat de muispositie van mijn linker oog de plek is waar er daadwerkelijk geklikt kan worden 😄.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Goed nieuws, de Twin Otter van Aerosoft komt deze maand eindelijk uit!

Afbeeldingslocatie: https://forum.aerosoft.com/uploads/monthly_2022_01/Test.png.252e67490a69138b7c7759ec282c77c5.png

Release date: 19 januari
Prijs: 29.95 + BTW (dus €36.24)

Forum: https://forum.aerosoft.co...craft-twin-otter/page/71/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docslik
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:32
Ircghost schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:08:
Goed nieuws, de Twin Otter van Aerosoft komt deze maand eindelijk uit!

Release date: 19 januari
Prijs: 29.95 + BTW (dus €36.24)

Forum: https://forum.aerosoft.co...craft-twin-otter/page/71/
Heel vet! Lekker tussen de eilanden hoppen en het zo moeilijk mogelijk maken! Nu nog een mooie VA dit op dit gebied shined!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

ravw schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 04:39:
[...]

dit soort praktijken heeft mij ook mijn VR lol verziekt , heb je net de controllers goed in gestel;d , even eten op nieuw opstarten is die weer helemaal bij het oude

of je staat ergens mijlen ver van je vliegtuig af :o

maar dit was niet alleen met FS
de enige game die het een beetje redelijk goed deed was Aerofly FS 2 _/-\o_
weet nog goed met die demo om de controllers te leren ..... huis inrichten ..... nou 1 kast plaatsen duurde langer dat ik in het echt een wereld reis had gemaakt geloof ik
Ik kom er nu ook achter dat de VR controllers pas sinds krap 2 maandjes werken. Geldt dus een beetje hetzelfde als bij DX12, het werkt, maar garantie tot de deur. Ik ben vanochtend wel weer wat verder gekomen in die tutorial maar idd valt op dat het op sommige stukjes gamepad of keyboard uitleg is. Naja, beginnersirritatie zullen we maar zeggen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:01
DeNachtwacht schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:31:
[...]

Ik kom er nu ook achter dat de VR controllers pas sinds krap 2 maandjes werken. Geldt dus een beetje hetzelfde als bij DX12, het werkt, maar garantie tot de deur. Ik ben vanochtend wel weer wat verder gekomen in die tutorial maar idd valt op dat het op sommige stukjes gamepad of keyboard uitleg is. Naja, beginnersirritatie zullen we maar zeggen.
Er zijn nog behoorlijk wat bugs met de vr controllers.
Bijv dat de focus niet meer weg gaat en dat je nergens op kan klikken.
Ook als je muis op een venster staat werkt niks.

Dit wordt al aangepakt in de beta voor de volgende update.

Alt+0 indrukken schijnt als workaround te werken.

Veel van deze issues zijn op de ms forums terug te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41
Mijn nieuwe TCA Airbus sidestick geeft kuren. De throttle fluctueert terwijl de slider gewoon op idle staat. Het vreemde is dat het een probleem lijkt te zijn dat gekoppeld is aan MSFS. De software van Thrustmaster zelf laat geen bewegingen van de slider zien, terwijl het fluctueren op datzelfde moment gebeurt in MSFS. Mijn oude Logitech joystick heb ik verwijderd. Alleen mijn keyboard en muis komen in de controllers voor, naast de TCA Airbus. Ook het afstropen van de MS forums heeft mij geen inzicht gebracht.

Heeft iemand een advies?

Update: Bedankt voor jullie reacties. Ik vermoed een hardwareprobleem, ik heb de stick teruggestuurd.

[ Voor 14% gewijzigd door Hassebassie op 07-01-2022 09:39 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:05
Hassebassie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:29:
Mijn nieuwe TCA Airbus sidestick geeft kuren. De throttle fluctueert terwijl de slider gewoon op idle staat. Het vreemde is dat het een probleem lijkt te zijn dat gekoppeld is aan MSFS. De software van Thrustmaster zelf laat geen bewegingen van de slider zien, terwijl het fluctueren op datzelfde moment gebeurt in MSFS. Mijn oude Logitech joystick heb ik verwijderd. Alleen mijn keyboard en muis komen in de controllers voor, naast de TCA Airbus. Ook het afstropen van de MS forums heeft mij geen inzicht gebracht.

Heeft iemand een advies?
In de FBW versie van de A320 zit een calibratie tool voor de controls in verwerkt, even in de tablet kijken links naast je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand een advies?
is een raar iets , ik heb het soms bij vliegtuigen en soms weer niet
ik weet ook niet waar het aan ligt ... de eene dag veel last van ..en de andere dag nergens geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elboero
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-01 09:25

Heeft iemand een advies?
Bij mij zaten de gashendel op de Sidestick en de gashendels op het TCA Quadrant elkaar in de weg. Als de TCA Quadrant nog open gashendels heeft dan nemen die het wel eens over van de gashendel op de Sidestick. Kan dat het zijn?

Education is important but big biceps are importanter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:32
Sinds een aantal dagen over gestapt van de standaard A320neo naar de FBW A320nx moet eerlijk zeggen dat ik onder de indruk ben van wat de ontwikkelaars hebben neer gezet voor een gratis vliegtuig. Wil niet meer terug na de standaard A320neo. Kan niet wachten tot hun A380 versie uitkomt.

Na de throttle kalibratie via de fly-pad werkt het perfect samen met TCA Sidestick + TCA quadrant+addon
Nu alleen nog de systemen in vliegtuig beter leren kennen.

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:14
matt1991 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:26:
Sinds een aantal dagen over gestapt van de standaard A320neo naar de FBW A320nx moet eerlijk zeggen dat ik onder de indruk ben van wat de ontwikkelaars hebben neer gezet voor een gratis vliegtuig. Wil niet meer terug na de standaard A320neo. Kan niet wachten tot hun A380 versie uitkomt.

Na de throttle kalibratie via de fly-pad werkt het perfect samen met TCA Sidestick + TCA quadrant+addon
Vergeet de remote MCDU niet. Kun je via je smartphone/tablet ook de MCDU bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
matt1991 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:26:

zou hier beginnen:

https://docs.flybywiresim.../beginner-guide/overview/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En als je de systemen zelf beter wilt leren kennen, is deze pagina (op dezelfde site) echt op:

https://docs.flybywiresim...2nx-briefing/flight-deck/

Klik op het onderdeel waarvan je meer wilt weten en hopla, je krijgt alle informatie.

Die site is echt super en daar kunnen veel (payware) devs wat van leren...!

Voor nog meer info is deze site ook interessant: https://docs.flybywiresim...2nx-briefing/flight-deck/ Heerlijk veel leeswerk! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
tup61 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:32:
[...]

En als je de systemen zelf beter wilt leren kennen, is deze pagina (op dezelfde site) echt op:

https://docs.flybywiresim...2nx-briefing/flight-deck/

Klik op het onderdeel waarvan je meer wilt weten en hopla, je krijgt alle informatie.

Die site is echt super en daar kunnen veel (payware) devs wat van leren...!

Voor nog meer info is deze site ook interessant: https://docs.flybywiresim...2nx-briefing/flight-deck/ Heerlijk veel leeswerk! ;)
en anders heb je ook nog dit document:

https://github.com/flybyw...ion/FBW%20A32NX%20SOP.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbijlsma
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:57

Heeft iemand een advies?
Bij mij liet de z-axis dit gedrag zien.
Ik heb de stick uit elkaar geschroefd, de z-axis potmeter van een spuitje contactspray voorzien, de stick weer in elkaar geschroefd en sindsdien geen problemen meer.
Voor hetzelfde trucje met de throttle slider hoef je hem niet uit elkaar te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:14
Ik gebruik de laatste expiremental version van de FBW A32Nx en heb iets vreemd met het laden van Simbrief gegeneerde flightplans

Ik laad F/P via de MCDU in de cockpit van de A32Nx. Flightplan komt wel keurig binnen maar alle bakens die in mijn FP staan worden aan het eind van het FP geplaatst. Hierdoor krijg je natuurlijk rare loops in je FP want hij wil aan het eind van het FP dus weer helemaal terug naar het eerste baken.

Heb ik sinds afgelopen week.

Iemand anders die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
killerbee1958 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:30:
Ik gebruik de laatste expiremental version van de FBW A32Nx en heb iets vreemd met het laden van Simbrief gegeneerde flightplans

Ik laad F/P via de MCDU in de cockpit van de A32Nx. Flightplan komt wel keurig binnen maar alle bakens die in mijn FP staan worden aan het eind van het FP geplaatst. Hierdoor krijg je natuurlijk rare loops in je FP want hij wil aan het eind van het FP dus weer helemaal terug naar het eerste baken.

Bestemming misschien niet ingevoerd? Bij Airbus FMS scroll je inderdaad weer door naar het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
killerbee1958 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:30:

gebruik je navigraph?
heb je simbrief ook met laatste navigraph?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Dirtyrockers schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:48:
[...]

gebruik je navigraph?
heb je simbrief ook met laatste navigraph?
Ja en Ja. Abbonement op.

@upclocker bestemming staat er wel goed in.

En nog even ter verduidelijking.
Bakens slaat dus op vor's. BCN/VCL etc. De drieletterige bakens worden niet keurig in het F/P op de juiste plek in de MCDU getoont.
Wel in het simbrief flightplan. Daar staan ze op de juiste plek.

[ Voor 30% gewijzigd door killerbee1958 op 05-01-2022 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, maar ik gebruik dan ook de development versie. ;) Dat doe ik ook omdat die ook al vaak genoeg problemen geeft met vreemde 'paths' op de ND waarbij je van hot naar her gestuurd wordt als je niet op let. Bij de experimental versie kan ik me voorstellen dat dat nog erger is... Als je gewoon lekker wilt vliegen, zou ik de developer versie kiezen! (Als je wilt testen mag dat natuurlijk ook: alvast bedankt voor je medewerking om de development versie beter te maken! ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door tup61 op 06-01-2022 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een of andere grapjas van MS/Asobo vond het leuk om i.p.v. 'leave the beta' 'leave the flight' te zeggen LOL waardoor half AVSIM (o.a.) zich afvraagt 'what the heck' ze nou bedoelen LOL Goed communiceren is ook een vak... ;)

EDIT
Blijkt dat 'flight' al langer een door MS gebezigde omschrijving is van 'beta'! Meedoen aan een beta (e.d.) noemen ze zelfs 'flighting'! Leuk maar niet zo handig in combinatie met een flight sim LOL

[ Voor 31% gewijzigd door tup61 op 06-01-2022 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

tup61 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:12:
Een of andere grapjas van MS/Asobo vond het leuk om i.p.v. 'leave the beta' 'leave the flight' te zeggen LOL waardoor half AVSIM (o.a.) zich afvraagt 'what the heck' ze nou bedoelen LOL Goed communiceren is ook een vak... ;)
Bij testing van nieuwe builds van software is het redelijk gebruikelijk om dit "flighting" te noemen. De builds van Xbox en Windows worden ook in flights getest. https://aidanfinn.com/?p=17862 legt hier meer over de achtergrond over uit.

Wellicht voor het grotere publiek, en zeker in combinatie met Flight simulatie als subject, niet de meest handige term om te gebruiken, maar niet geheel ongebruikelijk dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
djbarney schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Bij testing van nieuwe builds van software is het redelijk gebruikelijk om dit "flighting" te noemen. De builds van Xbox en Windows worden ook in flights getest. https://aidanfinn.com/?p=17862 legt hier meer over de achtergrond over uit.

Wellicht voor het grotere publiek, en zeker in combinatie met Flight simulatie als subject, niet de meest handige term om te gebruiken, maar niet geheel ongebruikelijk dus.
LOL Je typte terwijl ik aan het editten was. ;) Nooit geweten, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

tup61 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:43:
[...]

LOL Je typte terwijl ik aan het editten was. ;) Nooit geweten, haha!
haha das ook toevallig ja. Ik keek er in ieder geval zelf niet vanop, maar ik heb mijn xboxen eigenlijk altijd al in de "alpha skip-ahead" (what's in a name :P) modes gehad, en volg dan een van de release engineers (brad rosetti) van xbox op twitter die daarvoor ook al heel lang diezelfde termologie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:12:
Hun wekelijkse development blog post noemen ze update, wat ook regelmatig voor verwarring zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update steam (340mb)is binnen en in game ook (750 MB )

Content man staat ook nog een grote van 7 gig :D

Hoop echt dat ze wat ens gaan doen aan het opstarten van de game .. want het word nu hier wel ene beetje te gek met wachten er ik in game zit
meer dan 15 min voor wachten er je in game zit vin dik toch wel iets te gek worden

dat had ik denk voor het laatst in mijn 286 tijdperk

[ Voor 95% gewijzigd door ravw op 06-01-2022 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawai0
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-09 18:43
Dat ligt volgens mij meer aan je mods dan aan de game.

Zonder mods kom ik op 2-3 minuten als er geen update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ravw

Ik zit ook met 2-3 minuten in het menu, dus het ligt aan je mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:56:
@ravw

Ik zit ook met 2-3 minuten in het menu, dus het ligt aan je mods.
ja maar het kan toch niet zo zijn als je een addon koop in game dat je gelijk een kwartier langer moet wachten
het is nadat de xbox en pc samen is gekomen al het probleem ..
daarvoor is het gewoon altijd snel geweest

Ik gebruik nu ook maar 12 gig van heel mijn ram terwijl ik er 32 gig in heb zitten die door FS dus nooit meer verbruikt word ook nadat de Xbox samen is gegaan met de pc versie ...

daarna nooit meer dan 12 GB aan ram verbruikt

[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 06-01-2022 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Ik heb ook een flink aantal mods (paar in de comm folder en best veel ingame gekocht) maar ik zit ook vrij snel in game (+/- 4 a 5 min).

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

ravw schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 21:25:
[...]

ja maar het kan toch niet zo zijn als je een addon koop in game dat je gelijk een kwartier langer moet wachten
het is nadat de xbox en pc samen is gekomen al het probleem ..
daarvoor is het gewoon altijd snel geweest

Ik gebruik nu ook maar 12 gig van heel mijn ram terwijl ik er 32 gig in heb zitten die door FS dus nooit meer verbruikt word ook nadat de Xbox samen is gegaan met de pc versie ...

daarna nooit meer dan 12 GB aan ram verbruikt
Ja maar jij hebt niet 1 addon, je hebt er tientallen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:10:
[...]

Ja maar jij hebt niet 1 addon, je hebt er tientallen toch?
zeg maar gerust 100 tallen

hier even een kleine filmpje zoals ik ze nu alleen al op MP heb
YouTube: YouTube

maar als ik er 80 had voor de Xbox versie die samen kwam met pc daarvoor ging alles gewoon , naarna is het nooit meer snel geweest
dus het legt niet aan de addons
Als ik alleen de world update installeer kom ik op het zelfde uit

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 06-01-2022 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:28
Ik klok ook net onder de 3 minuten met 100+ mods (Steam - 32gig RAM - 5600x - rtx2600).

Heb je al eens een complete re-install gedaan? Rotklus natuurlijk maar kan echt wel helpen is mijn ervaring. Er zijn diverse streamers die zweren bij een complete herinstallatie na elke sim update. Dat vind ik dan weer wat teveel van het goede maar af en toe ff de boel verversen kan geen kwaad met al die 'updates', beta's en hotfixes die ons om de oren vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Je moet je cache ook af en toe legen. Of deze iets uitbreiden, weet niet hoe groot die bij jou is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elboero
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-01 09:25
ravw schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:48:
[...]
zeg maar gerust 100 tallen
Dan is dat wel je oorzaak. Opstarttijd neemt toe met toevoegen (nieuwe) add-ons. Volgens goed Tweakers-gebruik kun je dit zelf testen door add-ons te verwijderen en dan te kijken wat je opstarttijd is.

Education is important but big biceps are importanter

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:08:
meer dan 15 min voor wachten er je in game zit vin dik toch wel iets te gek worden

Heb er ook last van, maar komt ook deels omdat m'n MSFS nog op een harddisk staat. En dan heb ik nog een beperkt aantal addons. Als ik in addons linker kijk zie ik nu 160 links in m'n community map staan. Maar in vergelijking is dit nog niet eens zoveel want alleen al door de world updates/premium deluxe staan er in m'n official map al z'n 80 extra vliegvelden die als addons worden gezien. Dit is buiten de addons die ik dan nog via de MSFS marketplace heb aangeschaft.

Addons in community map kun je met addon linker aan en uit zetten, maar zover ik kan zien geldt dit niet voor de addons die in de official map staan (waar ze dus staan als je ze koopt via de marketplace koopt).

Begrijp dat het voor sommige addons handig is (bv season addons) als deze van te voren geladen worden, maar waarom de opstarttijd toeneemt als je vliegvelden toevoegd terwijl je nog niet een een bestemming hebt gekozen is me een raadsel. Lijkt wel of er telkens een nieuwe databases (freq., vliegveld gegevens, mesh, etc) aangemaakt moeten worden tijdens het opstarten. Hoop ook wel dat dit in de toekomst verbeterd kan/gaat worden, op een gegeven moment kom je zo op het punt dat je geen addons meer kunt/wilt aanschaffen omdat de tijd te lang word om de sim op te starten. Zeker omdat er vanuit MSFS ook nog world updates aankomen die de opstart tijd nog gaan verlengen.

Probleem is natuurlijk niet nieuw, dit was natuurlijk bij FSX ook al zo (heb daar wel eens opstartttijden van +-30 minuten gehad).

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
From Sandefjord to Skive (ENTO - EKSV)

vertrek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nn0zBQ4gz0qpqB9b5cU1xZMJ32A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UMWPORdJanCC9jtPm1MXPJjp.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CN0Mjb8xPm0Lit7wM1sp2sJMHYw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIFkLv9npJ30W9PbUFn9u1jL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1d1c1_HGMTHj50UcppiLG_GIN20=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MAdNkyjKit5PDcd6kOtBpl6x.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qJF32OpWYYQpYwrgfEWCADGpQs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IUj7BDWNREgll8XogliApaze.jpg?f=fotoalbum_tile

In flight
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTh_Alw3EnmPrukg3BHy1hnngLE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lR4PoKQfAK6hupJkZxXBB7OP.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yQgzJx6h-HDnuAIbXaWf94ir7E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UBgQzRdj3KziUIMeveEvTnPZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDeh9T5MtbdRYizDH0d98qwb-NQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qGsVAUkOm996AG2UkOYaS4NP.jpg?f=fotoalbum_tile

Aankomst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMkLs_ast1Z0rvhkRQLEgLW3AZc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1Qnl2IRlQA24uSHdtnIVwEa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6J9lE-k_w186yeJy0OK_SPDg7U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K46lyL1wLv1XSLPUdLbrHbno.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTt0HoUcMNx7_vCDF1BEvKQS-fY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yx77I9Ti5iW1heJouiw3XCp5.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aYzLrw5G7hFhd_HlhTe-e5B9jo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QPbaAb3zWUwCfTz6Lxnfnit6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gameaddict schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:24:
[...]

Probleem is natuurlijk niet nieuw, dit was natuurlijk bij FSX ook al zo (heb daar wel eens opstartttijden van +-30 minuten gehad).
Bij andere heeft het bij mij nooit zo veel uitgehaald hoe veel ik er in had staan ... en ja ik heb met FS 2004 behoorlijk wat addons gehad .... dan paar ik echt wel over meer dan 1000 addons die ik er in had staan , vaak al freeware , planes en landschappen airports en nog wat zooi aan mesh

FSX is het nooit zo ver gekomen mede door het steeds weer moeten zoeken naar updates van de makers ben ik er een beetje mee gestopt om zo veel te installeren

2 dagen bezig zijn om je addons te installeren gaat mij een beetje te ver , en als er dan weer een foutmelding kwam , dan weer 3 dagen bezig zijn om te kijken waardoor de fout kwam ..
daar was XP11 toch wel beter in die gaf aan waar de problemen waren en wat je er tegen kon doen en moest doen .. die stond op ene gegeven moment ook weer met ..... te veel addons vol :o
maar daar gingen de wacht tijden niet zo lang duren als wat ik nu heb

Maar ik lees op FB dat er zelf mensen zijn die meer dan een half uur moeten wachten , wel een wat trage pc maar goed
Van morgen was ik weer in 8 min opgestart
:9

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 07-01-2022 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:08:
Update steam (340mb)is binnen en in game ook (750 MB )

Content man staat ook nog een grote van 7 gig :D

Hoop echt dat ze wat ens gaan doen aan het opstarten van de game .. want het word nu hier wel ene beetje te gek met wachten er ik in game zit

Ligt echt aan je installatie. Ik heb niet zo heel veel mods maar wel flink wat liveries en meuk in de Community map staan en ik zit binnen anderhalve, 2 minuten toch wel zo'n beetje in de sim.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri
  • Laatst online: 21-09 22:23

Jrrri

Simulant

Gisteravond een vlucht aangezet van Los Angeles naar Heathrow... na een tijd vliegen was het bedtijd: sim op simrate 0,25 en autopilot aan. Vanochtend geen MSFS meer: blijkt om 03:29 gecrasht te zijn met een access violation 0xc0000005. Zo'n lekkere algemene fout ook. Balen.

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-07-2024
hallo heb een vraag. ik ben een beginnende speler. ik heb deze stick gekocht
X52 Professional Space/Flight HOTAS. is hier op deze site misschien een nederlandse beschrijving voor
te vinden. of weet iemand waar ik moet zijn voor dat. want ik wil graag weten waar elke knop voor dient.
en belangrijke tips zijn welkom bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
feyenoord40 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:24:
X52 Professional Space/Flight HOTAS. is hier op deze site misschien een nederlandse beschrijving voor
te vinden. of weet iemand waar ik moet zijn voor dat. want ik wil graag weten waar elke knop voor dient.
De X52 wordt standaard herkent door FS2020 en dan worden er allerlei bedienings elementen aan je X52 toegekend.
In controls kun je voor zowel de throttle als de stick zien welke bedienings elementen aan welk knopje zijn toegekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
killerbee1958 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:28:
[...]

De X52 wordt standaard herkent door FS2020 en dan worden er allerlei bedienings elementen aan je X52 toegekend.
In controls kun je voor zowel de throttle als de stick zien welke bedienings elementen aan welk knopje zijn toegekend
ok bedankt voor je snelle reactie ik ga kijken of het me lukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Jrrri schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 08:14:
Gisteravond een vlucht aangezet van Los Angeles naar Heathrow... na een tijd vliegen was het bedtijd: sim op simrate 0,25 en autopilot aan. Vanochtend geen MSFS meer: blijkt om 03:29 gecrasht te zijn met een access violation 0xc0000005. Zo'n lekkere algemene fout ook. Balen.
Als je toch met simrate speelt, waarom zet je hem dan niet wat sneller zodat je voor bedtijd nog kan landen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Be
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-05-2023
Hallo ik heb een vraag. Ben beginnend flightsimmer dus staat veel op easy. Heb 3 maand zonder problemen kunnen vliegen maar sedert een maand gaat mijn rudder steeds naar het center als ik op de grond ben,dus bij opstijgen en landen. Als ik de training doe werkt alles goed draai ik naar links blijft hij links en idem bij rechts. Wil ik een gewone vlucht doen gaat hij steeds naar het center. Heb alles al op hard gezet en blijft hetzelfde. Alles wat met rudder te maken heeft heb ik uitgeschakeld op het toetsenbord zodat ik enkel met de joystick de rudder kan bewegen. Niets helpt. Heeft iemand hier een oplossing voor want steeds van de landingsbaan gaan bij starten en landen is niet plezant. Thx bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Marc_Be schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:18:
Hallo ik heb een vraag. Ben beginnend flightsimmer dus staat veel op easy. Heb 3 maand zonder problemen kunnen vliegen maar sedert een maand gaat mijn rudder steeds naar het center als ik op de grond ben,dus bij opstijgen en landen. Als ik de training doe werkt alles goed draai ik naar links blijft hij links en idem bij rechts. Wil ik een gewone vlucht doen gaat hij steeds naar het center. Heb alles al op hard gezet en blijft hetzelfde. Alles wat met rudder te maken heeft heb ik uitgeschakeld op het toetsenbord zodat ik enkel met de joystick de rudder kan bewegen. Niets helpt. Heeft iemand hier een oplossing voor want steeds van de landingsbaan gaan bij starten en landen is niet plezant. Thx bij voorbaat.
Dat is toch ook hoe het hoort.
Je ridder via je axis. En die centreert als je die weer los laat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hassebassie
Op het MSFS forum zijn diverse configuraties te vinden. Onder andere op dit topic: https://forums.flightsimu...-saitek-x52-wanted/296667

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hassebassie
Hou even in de gaten dat met de laatste drivers key 6 (de pinkknop) niet standaard werkt. Ik heb de brakes aan knop 31 gekoppeld. Wil je persé 6 gebruiken: dan schijnt het dat je een oudere driver moet gebruiken. Logitech is niet echt gretig in het updaten van de drivers :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 17:09
Tip voor mensen die met de headwind A330 Neo vliegen: niet op de print knop duwen in MCDU of je gaat direct terug naar desktop... Tot zo ver mijn vlucht van 4 uur :p Wou nog even het weerbericht afdrukken maar helaas.

Toch een paar mooie screenshots van de vlucht Doha naar Athene die net boven Kreta geëindigd is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgtDAmxdg3S7QE-xmAOg0hUcC6A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UNFvJhwKln669aviFmh7xVgA.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J_jtRWVdnivmO2vdQMG5gXEoGnQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/S9lI36SWQrJjMBSfHEX8dOHE.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6BEdabTNJqdc3R6TUCSxIkab2Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4oESJZ96ooyKIX9IZ8WFY0uw.png?f=fotoalbum_tile

Doha scenery is te vinden op flightsim.to voor zowel luchthaven als de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
Hassebassie schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:23:
[...]

Op het MSFS forum zijn diverse configuraties te vinden. Onder andere op dit topic: https://forums.flightsimu...-saitek-x52-wanted/296667
ok top bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_Be
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-05-2023
@dirtyrockers. Als ik mijn stick naar links draai en in die positie houd,gaat de rudder terug naar het midden alhoewel hij naar links moet blijven staan. Zelfde naar rechts. Indien ik de training doe en ik sta nog op de baan blijft de rudder idd naar l of r staan, echter niet als ik een vlucht wil maken via de worldmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrrri
  • Laatst online: 21-09 22:23

Jrrri

Simulant

upclocker schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:44:
[...]

Als je toch met simrate speelt, waarom zet je hem dan niet wat sneller zodat je voor bedtijd nog kan landen? :P
Ik zat boven de Hudson Bay, dat ging echt niet meer lukken.

Overigens: bij een nieuwe poging lijkt ie op hetzelfde punt te crashen... Nu bezig met een derde vlucht (en inderdaad versneld).

Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Onderweg van Tofino naar Bella Coola
Vertrek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V7WBREN8M6MNGNvoiidJA_JKUeo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BUmN4GblkgIV1wgnFl2uCiTo.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WeM3lUuNMh8bShk-zayq4owZ7Ss=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Zb2wzxREqi8lMjKEZy1rpEvo.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKSmx5ze_VfowDQ-QP0W0Rl8HVM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OZFM7c7GcdjTiIiN3Ov3LUwx.png?f=fotoalbum_tile

FL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LD_ebBNaQJlQX6oSll-UdFYKjzk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/V8sSnyWKljMLRWdcILDKYr3Y.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytfDR-G5G4yXxIsKJvJjesLw1EU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mrFzirmjYS3f0vNig5RdU6e2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rP_Q5l98A6wCZjVO1veXO-tNyss=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/CpuQQs1jnew9H7a2mmFvE41I.png?f=fotoalbum_tile

The Twilightzone :o
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJnrpM185BWyVWaoolKlfTxnKwM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xSDKad8JP5RkBshSdrf94qt2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZQXyUycl6jZHCJPRgZBOUsWjIE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/c8wzjiJ12BYwqhwleT04u7tt.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0q-TTEfjbbtrcf4KpJXBfs537I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/shnYFrb1zHRfGLOGJDTGI0Ab.png?f=fotoalbum_tile

Aankomst Bella Coola
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0sNcnXt4G30V0Mag7IkQcQ3cyA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/fKUpg41WgBTs3pn3wAtNyllJ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihd5uhA9gZLWhLMxdIWAAYIfyfw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/viI8SyJREsVodsOHY6P64qqM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wXhSGoUKh7I322HWSeC_j3IyYk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jDfCtdGdYVTzxBqpjSqZC407.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6orqjy07XbBpMttaNNx7ObFL38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O3FXj1sBeuB5w6gXczaJ6bfd.png?f=fotoalbum_large

_/-\o_

Screenshots filmpje van de hele vlucht

YouTube: Tofino CYAZ to Bella Coola CYBD

[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 08-01-2022 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feyenoord40
top super bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc_Be schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:08:
@dirtyrockers. Als ik mijn stick naar links draai en in die positie houd,gaat de rudder terug naar het midden alhoewel hij naar links moet blijven staan. Zelfde naar rechts. Indien ik de training doe en ik sta nog op de baan blijft de rudder idd naar l of r staan, echter niet als ik een vlucht wil maken via de worldmap.
'Shot in the dark' maar heb je de juiste controls wel aan de juiste AXIS toegewezen? Volgens mij kan je rudder aan knoppen en axis toewijzen (ik kan nu even niet de juiste benamingen checken) maar zo'n stick moet je toewijzen aan de axis. Zoek in de controller opties naar 'rudder' en kijk dan naar de entries waarbij axis staat: die moet je hebben. Zou kunnen dat in de training diverse hulpopties geforceerd aan staan waardoor de rudder daar wel werkt.

Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen meerdere controllers aan dezelfde axis (axes?) hadden toegewezen: die elimineren elkaar dan. Check dat ook nog ff. En rudder assist staat uit, als ik het goed begrijp (met alles op 'hard')?

[ Voor 24% gewijzigd door tup61 op 08-01-2022 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zijn er hier mensen die vliegen in VR? Ik wel, maar ik merk dat sinds kort het beeld in de cockpit vrij snel schokkerig wordt, het is geen lag/FPS, maar gebeurt alleen als ik met mijn hoofd beweeg. Recht vooruitkijken geeft dus gewoon soepel lopend beeld. Het lijkt dus iets met de head tracking te zijn. Vreemd want voorheen had ik er geen last van.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:32:
Zijn er hier mensen die vliegen in VR?
Wel VFR maar daar heb je niets aan :D

Maar goed korte vlucht van Braden Airpark to Block island langs de big apple
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7qsCazjRCK4xrOBv-pdPnoBJhEQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/SNUV7wFR4nSuatZzSrh9PFnT.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eatX_B2zEu_YKFPdMhamwy6Z9Rk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wo8hEMMpLri103CCmJ4zCfFi.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NZ7ZlngS-tABH9nBGhAg6IW7eLw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4fFVGFHl5pjahOaHFQSheYRZ.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DM2kMKDTsTiSV76KrOYDmWNrmAY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KqNu6jnGjW377I7nzz0hRnCi.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fuK8ivuw5hNQeWjRoNUNDKN_CC0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cPcc5wD79SDxfszF7cvy0KzC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmn6z8fHIpdJEmxvcNtq8EY8rWg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Zp7rronSosfo5ajtsxUpsZRc.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
Heb sinds kort de t.flight rudder pedals van Thrustmaster. Was even wennen maar wel echt een toevoeging. Enige nadeel is dat de pedalen niet super smooth glijden waardoor je niet super precies je rudder kan bedienen.

Kwam daarvoor wel deze simpele aanpassing tegen. Heb het nog niet uitgeprobeerd (ben dat wel van plan) maar wellicht interessant voor andere gebruikers van deze pedalen: https://forums.flightsimu...-and-twcs-throttle/361623

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:37

Predator

Suffers from split brain

Sparkiezz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 08:08:
Heb sinds kort de t.flight rudder pedals van Thrustmaster. Was even wennen maar wel echt een toevoeging. Enige nadeel is dat de pedalen niet super smooth glijden waardoor je niet super precies je rudder kan bedienen.

Kwam daarvoor wel deze simpele aanpassing tegen. Heb het nog niet uitgeprobeerd (ben dat wel van plan) maar wellicht interessant voor andere gebruikers van deze pedalen: https://forums.flightsimu...-and-twcs-throttle/361623
Ik heb die ook gehad maar uiteindelijk overgeschakeld op de TPR’s. Ze werken op zich wel redelijk maar er zit inderdaad wel weerstand die je moet overwinnen en daardoor zijn kleine aanpassingen niet zo precies. Ik had ook gezien dat sommigen silicone spray op de rails spuiten, net zoals ze dat met throttle rails doen. Persoonlijk lijkt me deze tape een betere oplossing. Want de rest kan vuil oppikken.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Online JJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-09 22:53
Sinds gister heb ik een handig tooltje geïnstalleerd: OpenXR NIS upscaling software

Ik gebruik zelf OpenXR in combinatie met Reverb G2. Normaal stel je de render scaling in met OpenXR en / of MSFS. Door deze lager in te stellen dan 100% ontstaat er ruimte om hogere FPS te halen in VR, maar wel ten koste van scherpte. Nu met deze tool is het mogelijk om render scaling in te stellen en vervolgens een sharpening toe te passen, om zo de scherpte weer terug te krijgen. Hierdoor heb je het voordeel van hogere FPS én toch scherp beeld. Echt een aanrader. Ik gebruik MSFS alleen met VR en met deze tool haal ik echt betere resultaten. In de thread staat de uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

Sparkiezz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 08:08:

Ik heb dezelfde, en voor mij was het al opgelost met het schroefje waarmee de slider aan de rails bevestigd zit, ietsje losser te draaien. Heb er verder geen aanpassingen aan gedaan, en werkt daarmee behoorlijk soepel. Die tape oplossing is wellicht ook nog wel een goede inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Online JJ schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:22:
Sinds gister heb ik een handig tooltje geïnstalleerd: OpenXR NIS upscaling software

Ik gebruik zelf OpenXR in combinatie met Reverb G2. Normaal stel je de render scaling in met OpenXR en / of MSFS. Door deze lager in te stellen dan 100% ontstaat er ruimte om hogere FPS te halen in VR, maar wel ten koste van scherpte. Nu met deze tool is het mogelijk om render scaling in te stellen en vervolgens een sharpening toe te passen, om zo de scherpte weer terug te krijgen. Hierdoor heb je het voordeel van hogere FPS én toch scherp beeld. Echt een aanrader. Ik gebruik MSFS alleen met VR en met deze tool haal ik echt betere resultaten. In de thread staat de uitleg.
Wat voor GPU/CPU heb je en wat voor settings draai je nu?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
djbarney schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:44:
[...]

Ik heb dezelfde, en voor mij was het al opgelost met het schroefje waarmee de slider aan de rails bevestigd zit, ietsje losser te draaien. Heb er verder geen aanpassingen aan gedaan, en werkt daarmee behoorlijk soepel. Die tape oplossing is wellicht ook nog wel een goede inderdaad.
Welk schroefje bedoel je precies, heb je een foto? Klinkt als een goede oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:24
Asobo heeft er met de laatste upate weer een zooitje van gemaakt of niet :?

In VR ATC panel open en je rudder en rempedalen zitten vast :/
En 1 van de mooiere : een throttle die uit zijn eigen langzaam naar 100% gaat.

Ik ga effe een tijdje terug naar X-Plane, deze geintjes werken nou echt op m'n zenuwen :X

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-09 22:53
DeNachtwacht schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:04:
[...]

Wat voor GPU/CPU heb je en wat voor settings draai je nu?
Onderstaande levert in VR een steady 35 fps boven NYC op, boven rustigere gebieden 40+ fps.
Meeste instellingen heb ik overgenomen uit het hieronder genoemde YouTube filmpje.

CPU / GPU
Ryzen 9 5900X, RTX 3080, 32GB RAM met een HP Reverb G2.

Settings

OpenXR
Scale 100%
Motion Reprojection off
Preview on

Nvidia Driver
Conform deze YouTube vid.

Windows
HAGS off
Game mode off

MSFS Config file (%user%/AppData/Local/Packages/“MSFS”/LocalCache/)
Sharpening 0 (VR Sectie)

NIS
80% scale
60% sharpening

MSFS
RENDER SCALING - 100%
ANTI-ALIASING - TAA
TERRAIN LEVEL OF DETAIL - 100
OFF SCREEN TERRAIN PRE-CACHING - ULTRA
TERRAIN VECTOR DATA - ULTRA
BUILDINGS - HIGH
TREES - HIGH
GRASS AND BUSHES - MEDIUM
OBJECTS LEVEL OF DETAIL - 200
VOLUMETRIC CLOUDS - HIGH
TEXTURE RESOLUTION - ULTRA
ANISOTROPIC FILTERING - 16X
TEXTURE SUPERSAMPLING - 8X8
TEXTURE SYNTHESIS - ULTRA
WATER WAVES - MEDIUM
SHADOW MAPS - 1536
TERRAIN SHADOWS - 256
CONTACT SHADOWS - MEDIUM
WINDSHIELD EFFECTS - HIGH
AMBIENT OCCLUSION - MEDIUM
CUBEMAP REFLECTIONS - 192
RAYMARCHED REFLECTIONS - HIGH
LIGHT SHAFTS - HIGH
BLOOM - ON
GLASS COCKPIT REFRESH RATE - MEDIUM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Nu online

djbarney

Sparkiezz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:41:
[...]

Welk schroefje bedoel je precies, heb je een foto? Klinkt als een goede oplossing!
Er zitten bij beide kanten 3 plastic covers die elk met 2 kleine schroefjes vastzitten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJFg5vbk3ahB2ef2LDuGaNMXBaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/80cu81ePyW7aic09QqvZKfUQ.jpg?f=fotoalbum_large

Die heb ik alles bij elkaar denk ik een millimeter losser gedraaid, zijn volgens mij dezelfde stukjes plastic die ook in jouw link van tape voorzien worden.

Dit heeft voor mij alle onwenselijke stroefheid weggenomen, de twcs throttle heeft ook zoiets, en was daarmee ook precies goed voor mij tot ik de honeycomb bravo ontving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
djbarney schreef op zondag 9 januari 2022 @ 21:37:
[...]

Er zitten bij beide kanten 3 plastic covers die elk met 2 kleine schroefjes vastzitten:

[Afbeelding]

Die heb ik alles bij elkaar denk ik een millimeter losser gedraaid, zijn volgens mij dezelfde stukjes plastic die ook in jouw link van tape voorzien worden.

Dit heeft voor mij alle onwenselijke stroefheid weggenomen, de twcs throttle heeft ook zoiets, en was daarmee ook precies goed voor mij tot ik de honeycomb bravo ontving :)
Thanks!! Ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Wat zijn aanraders voor realistische airliners op MSFS? Bij voorkeur freeware of anders betaald.

Vergelijkbaar met de FBW A320 en de Zibo 737 op X-Plane.
Voor die laatste is net de fraaie LevelUP 737NG door Threshold uitgebracht in samenwerking met Zibo. Freeware. Die laatste vond ik onlangs bij toeval al struinend op het internet.

Ik benieuwd naar andere pareltjes voor MSFS2020.

Als voorbeeld de nieuwe LevelUp 737NG voor X-Plane

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WeHoDo
CR2032 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 23:24:
Wat zijn aanraders voor realistische airliners op MSFS? Bij voorkeur freeware of anders betaald.

Vergelijkbaar met de FBW A320 en de Zibo 737 op X-Plane.
Voor die laatste is net de fraaie LevelUP 737NG door Threshold uitgebracht in samenwerking met Zibo. Freeware. Die laatste vond ik onlangs bij toeval al struinend op het internet.

Ik benieuwd naar andere pareltjes voor MSFS2020.

Als voorbeeld de nieuwe LevelUp 737NG voor X-Plane

[YouTube: LevelUp Boeing 737NG]
Die zijn er niet.
Study level airplanes zijn is er alleen met de A320 van FBW.
Of de CRJ van Aerosoft, hoewel die ook niet helemaal 100%.

Voor GA zijn er wel een paar, geen idee welke, die vlieg ik niet.
De rest is allemaal "niets", leuk om te vliegen, maar realistisch is het niet.
Maar er komen wel wat aan , 737 van PMDG en Finix A320.
Aerosoft komt ook nog met een Airbussen reeks, waars ergens half / eind dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
From PHMK to PHDH (Hawaii)

vertrek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmgEd5lX5sg0Iy-6_03jnw0FBX0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rJzswmJWMGWR72C8AvblQ63P.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSTWtm2wenf7eX1Z3i_6RppOzpg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HHqXIYXsSRAnq7g8Jjowf0fi.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfNzYP1eRFaEJlg7b5DjIPyHe9Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RUPI6nMyxbBQHgvS8ytAWk7k.png?f=fotoalbum_tile

FL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQqxA1gelEr3KhEOplj73XGv84k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6p1IxpdaqMqiACXB5CoN2zsj.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9uv1zpo18w9ZVY9Qv2qUUeVk_U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BHbef6mFIL4BB649p9ZYNxYn.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gximu7CgFUFJadBFAkIxHHXM8BM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aoUXQS59LLm9lZrYTPj8pOQz.png?f=fotoalbum_tile

Aankomst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhj7Se3WzpIVjcQ5f6Fg0ePEYBE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tEM3sikl8ZqUxJEIUgnSCR2I.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOx_D6vTO0V1LeyFMu5j58CWo-g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/g4bNIGAtDCCOFc0ZW9raxpQZ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AK_COWt8wdNSkO-AARiuQDcoKFk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7GP0LDdy82cV4syj0scAISbE.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Im3OKraAE0VgZSyjQnGJ_MrmA8E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FAcu9xyPKhsCBcHnu1htclf1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
WeHoDo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 23:44:
[...]

Die zijn er niet.

Aerosoft komt ook nog met een Airbussen reeks, waars ergens half / eind dit jaar.
Top, bedankt. Dat is dan ook een bevestiging waar ik ook al aan zat te denken of ze wel überhaupt bestaan.
Jammer dat er op MSFS zo weinig gedetaileerde airliners te krijgen zijn. Het grote spul vindt ik nameljk veel leuker om mee te vliegen dan GA. Hopelijk binnenkort ook de FBW A380.

Ik vlieg afwisselend ook met X-Plane. MSFS2020 voor de mooiste scenery en X-Plane 11 voor het meer realische flight model.

Dan is het voor nu dus:
  • MSFS2020 = FBW A320
  • X-Plane 11 = Zibo B737, LevelUp 737NG, Sparky 744 overhaul.
Met de nieuwe LevelUp 737NG ben ik toch nog wel even zoet mee. Die is zo vet, ook de cabine.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_fBW4e__XrrUYcUH0yr3aWdntE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMHjijg9bzYJcikuixWzFwId.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Onderweg van KSAN naar MMMX met de A330
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MS6XxVgvqQtsEZilSdvft3doM_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qUM84E9D4AMLEtjMMHjQekoo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDO5ySSnSAtYHlwLaU5z-iV7s1U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MirPrg9goqGeiZK77OmMu5vZ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KNLVL7jKrQoxS-tIIZBx-zaX1o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/MuyvIQ4PAZDE3uMgakmRobVZ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbha9PxmOrBAF2cP-LrHyRi12_g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3UUCdOb5PT8DhsuCdxb7pRdt.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GLy3H8a0YgXuFJI33qCmFvxlCw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/79aZkyr5SP12rzssJJkkjEvZ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pv-k6uZIduvFuxQQcsx7Rpl8zUU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WQAOCTJysYvi8KAJdCtuvuK4.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YzpC3NPYvtxbVM9Zea-aLLlPd3Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/d7vGnvZicRgYcTleRPuNHxjA.png?f=fotoalbum_tile

FL320 en daling
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4p0eekFB_97BuXur39OMdswsCk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jwD7XbQAiADZQdbWOBenrEqq.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xo772Gad-HaEKXyfWILIqCrnp1E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mRGpO2m06sGdlMv0enIsIUFX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3rHLszrrRb2dzrJ9H3Fj8PljH6M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/38nt6HTBubsiz8dBA4ylEPKp.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 10-01-2022 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aankomst Mexico City

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8rPVoKndjgN8Su_kR30m0U7Vv4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0IoWvncAyjZdMtke9l0gB5Mu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATbuSsi4femA_EiDIiNQ1AwHhJk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AYS9BDBBuH3zWd4cwRiWo6HH.png?f=fotoalbum_large
8) _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzhN5G9zLteMN1RuYOjhfcoKdX0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MW3SIScSALiaXGJOMCayP0yb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-cX7LOaSDim4Bpm9XSN0Nux_Ss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E29SAEixBgA2h4unFaNvJrT2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:47
Online JJ schreef op zondag 9 januari 2022 @ 14:22:

Thank you ik ga het morgen proberen! (ben nu aan het Sim updaten.

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WeHoDo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 23:44:
[...]

Die zijn er niet.

Ik kan persoonlijk niet wachten op de Fenix Airbus...! Voor geen goud ga ik geld uitgeven aan een Aerosoft A320...! Moet je dit filmpje eens bekijken van de Fenix A320: om te watertanden...! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Heel gaaf die A330. Waar kan ik die vinden? Ik had even gezocht hier en kwam wel een weblink (project) tegen maar die werkt niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik hoop dat je parkeersensoren aanstonden bij die parking job :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martin484 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:12:
[...]

Heel gaaf die A330. Waar kan ik die vinden? Ik had even gezocht hier en kwam wel een weblink (project) tegen maar die werkt niet meer.
https://nl.flightsim.to/f...us-a330-900neo-conversion

ook wel headwind genaamd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDDK naar LOWS
vertrek Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8MouzRCzrJu0Ec9PQnp-8cHpkA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LudcG8ttS6Val3rlCe2VczO0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3gYVYRoy6VU8Ea3ThIr4bv6Hgk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9RZBqw4nKIPZHJDIJF8jFd2K.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9OVKY18PonL_KVoWhkR4KNkDm9g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Jd4LFfSdjGnqU0fvu1EdWiJ.png?f=fotoalbum_large

FL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWJUr1ImIVz_3mo24Zh_LY3oF5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oGqTZHQDzlKpOwGhrUpolJH6.png?f=fotoalbum_large

Aankomst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXPjdDmdW9RX8v7wzY4OITR55o4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eqPhKI7nThpWbLYSDCG6FS84.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYVkf2crbFz1qy5fpxfksP8DKo4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yEVyB0ltlzK139fjGEmIGzzv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ft34cdgyVIQu9zoKemI8DDFaO0U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jW1AQ4BDw2898vmLia4sr05L.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wLGxAIOScfXzVi3FSStvYeW80w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vz7Btx1CUhkUwmu29UQbPYVX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 11-01-2022 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
@tup61 Ik kwam net je vraag tegen over de OMEN 30L. Ik heb precies hetzelfde dillema als jij. Ook een tijdje op zoek naar een nieuwe PC, zelfde gezien als jij met Ryzen 9 processor, en hier weinig info over kunnen vinden. Waar ben jij uiteindelijk op uitgekomen???

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er!k schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:04:
@tup61 Ik kwam net je vraag tegen over de OMEN 30L. Ik heb precies hetzelfde dillema als jij. Ook een tijdje op zoek naar een nieuwe PC, zelfde gezien als jij met Ryzen 9 processor, en hier weinig info over kunnen vinden. Waar ben jij uiteindelijk op uitgekomen???
Ik heb uiteindelijk 'gewoon' een PC laten assembleren door Azerty. ;) Wel elk onderdeel zelf uitgekozen, natuurlijk. En het is een soort van middenklasse computer geworden, dus niet van alles het allerduurste en nieuwste van het nieuwste maar de top van het midden. ;)

Ik vond die kant en klare computers toch 1. wat te duur in verhouding en 2. ik las wel heel veel berichten over de enorme herrie die ze maakten en de niet altijd even beste koeling. De grap is wel dat mijn nieuwe PC alsnog een teringherrie maakt zodra ik MSFS speel, haha! En ik hoef de verwarming ook niet aan te doen op 'm PC-kamer! 8) (Dat wordt nog wat de komende zomer...) Maar ik ben er uitermate tevreden mee.

Ik moet daarbij wel zeggen dat ik óók een officiële (!!!) G-Sync monitor (1440p) erbij heb gekocht (ViewSonic Elite XG270QG, 27") en dat maakt echt een wereld van verschil... Ik draai MSFS met alles op Ultra en het is supersmooth!!! Hier en daar wat stottertjes als ik boven hele grote steden vlieg (wat ik niet vaak doe) en er wat geladen moet worden maar gewoonlijk is de performance echt TOP. En dat komt toch ook echt wel door G-Sync. In het verleden zag ik de wereld altijd wat licht stotterend voorbij komen als ik opzij keek met m'n TrackIR maar nu... alsof ik echt uit een raampje naar de wereld kijk! _/-\o_ Ik vlieg gewoonlijk boven landen als Noorwegen, Alaska en de laatste tijd PNG, dus veel natuur, en man, man, man, dat is genieten!!!

Voor de volledigheid (al interesseert het je mss niet omdat je waarschijnlijk echt een kant en klare PC wilt?) meteen maar even de specs. ;)

AMD Ryzen 5 5600X
MSI MAG B550 TOMAHAWK
G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8G rev 2.0
Fractal Design Meshify C
Be Quiet! Pure Rock 2 Black
CORSAIR RMx Series RM650x - 2018 Edition
Samsung 980 1 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
tup61 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:27:
[...]

Ik heb uiteindelijk 'gewoon' een PC laten assembleren door Azerty. ;) Wel elk onderdeel zelf uitgekozen, natuurlijk. En het is een soort van middenklasse computer geworden, dus niet van alles het allerduurste en nieuwste van het nieuwste maar de top van het midden. ;)

Ik vond die kant en klare computers toch 1. wat te duur in verhouding en 2. ik las wel heel veel berichten over de enorme herrie die ze maakten en de niet altijd even beste koeling. De grap is wel dat mijn nieuwe PC alsnog een teringherrie maakt zodra ik MSFS speel, haha! En ik hoef de verwarming ook niet aan te doen op 'm PC-kamer! 8) (Dat wordt nog wat de komende zomer...) Maar ik ben er uitermate tevreden mee.

Ik moet daarbij wel zeggen dat ik óók een officiële (!!!) G-Sync monitor (1440p) erbij heb gekocht (ViewSonic Elite XG270QG, 27") en dat maakt echt een wereld van verschil... Ik draai MSFS met alles op Ultra en het is supersmooth!!! Hier en daar wat stottertjes als ik boven hele grote steden vlieg (wat ik niet vaak doe) en er wat geladen moet worden maar gewoonlijk is de performance echt TOP. En dat komt toch ook echt wel door G-Sync. In het verleden zag ik de wereld altijd wat licht stotterend voorbij komen als ik opzij keek met m'n TrackIR maar nu... alsof ik echt uit een raampje naar de wereld kijk! _/-\o_ Ik vlieg gewoonlijk boven landen als Noorwegen, Alaska en de laatste tijd PNG, dus veel natuur, en man, man, man, dat is genieten!!!

Voor de volledigheid (al interesseert het je mss niet omdat je waarschijnlijk echt een kant en klare PC wilt?) meteen maar even de specs. ;)

AMD Ryzen 5 5600X
MSI MAG B550 TOMAHAWK
G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC
Gigabyte GeForce RTX 3060 Ti GAMING OC 8G rev 2.0
Fractal Design Meshify C
Be Quiet! Pure Rock 2 Black
CORSAIR RMx Series RM650x - 2018 Edition
Samsung 980 1 TB
Ik heb een bijna vergelijkbare PC maar dan met een Asus X570 mobo en maakt geen herrie met MSFS2020 zonder stotteringen.

Loop je BIOS settings en (chipset) drivers eens na, waaronder de ventilatoren. Klinkt als een niet optimale config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
tup61 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:27:
[...]
Ik heb altijd zelf PC's samengesteld, maar gezien de prijzen van met name de videokaarten leek het me nu wel interessant om een kant en klaar systeem aan te schaffen... Overigens heb ik nu een i7-4790k met 16GB RAM en een 1080ti en dit doet het nog prima op hoge instellingen. Ik denk dat ik nog maar even wacht dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR2032 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Ik heb een bijna vergelijkbare PC maar dan met een Asus X570 mobo en maakt geen herrie met MSFS2020 zonder stotteringen.

Loop je BIOS settings en chipset drivers eens na, waaronder de ventilatoren. Klinkt als een niet optimale config.
Ja, heb ik gedaan en ik heb de profielen per fan aangepast maar met MSFS gaan ze gewoon harder draaien omdat de PC simpelweg goed warm wordt. Als ik wat anders doe op de PC is 'ie muisstil. Ik wil de fans uiteraard ook niet zó langzaam hebben draaien dat de boel té heet wordt. Los daarvan weet ik ook niet zeker in hoeverre de fans van de GPU de herrie veroorzaken en of het nou de casefans zijn of de cooler...
Pagina: 1 ... 237 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc