Acties:
  • +1 Henk 'm!
sbijlsma schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:48:
Mooie plaatjes @ravw.

Ik zoek zelf een goede GA met realistische vliegeigenschappen. Wat is een aanrader ?
Ik heb in het verleden zelf gevlogen in zweefvliegtuigen en een enkele keer in een Cessna, wil graag dat het sturen hetzelfde aanvoelt als in het echt. Meeste standaard vliegtuigen in msfs bieden dat niet.
Kodiak
Mooney
Piper Arrow

Maar op dit moment is de Kodiak een van de beste GA planes die je kunt krijgen

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
456 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:50:
Voor hen met de Thrustmaster Sidestick (- Airbus edition).

Moet toegeven - Eigenlijk zit er in deze versie enkel de boeing support in ;)
:o

moet niet gekker worden Airbus die ondersteuning gaat geven aan Boeing :+
of zijn die Boeing nu echt zo ramp/zalig geworden :X

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer een vlucht klaar van SCNT to SCEL

Maar ik wil jullie deze screens niet onthouden van de nadering van Santiago

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mx83XwNeIgckjuLg7W7lvOCLVQ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Cds6BPUpw8VVZzw8TQaf92XK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0muTJAxUmYFIlSIssFMX9K3F11c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VxolridCPVJ4yRHzjVfZgUvZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I_lE5of6ofug28UdUVWDAXsBAdc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GYGkixY6ug60K3yenLLDi3Y5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNa8e6l6v2M1vHq-5nV0NRlquj0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JU0SJReErXlXF9eYyYQBhXG3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik geniet trouwens meer met het vliegen met kleine Cessna vliegtuigen ten opzichte van de grote Airbussen. Vliegen op een altitude tussen de 5.000-10.000 is zoveel toffer dan 30.000 of meer. Anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:00:
Ik geniet trouwens meer met het vliegen met kleine Cessna vliegtuigen ten opzichte van de grote Airbussen. Vliegen op een altitude tussen de 5.000-10.000 is zoveel toffer dan 30.000 of meer. Anderen dit ook?
Hier wel maar goed ik ben zo als je weet altijd een laagvlieger
Maar het is inderdaad een heel andere manier van vliegen
En zeker van beleven ..
het is mooi om op FL320 alles te zien .... maar het is kunst om alles te bekijken als je op 4800 FT zit :+
je komt vaak ogen te kort

Ik ben nu ook een van mijn meest gevlogen route weer aan het doen Bella Coola naar Stewart (CYBD - CZST)

Maar ik kan ja Alaska en de hele westkust van America tot aan helemaal beneden aanraden

Maar kan je wel aanraden mocht je dit leuk vinden neem een STOL plane ...
De Porter / C208 /kodiak (payware) ga op zoek naar strips en gaat daar op landen en vertrekken

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 27-12-2021 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:24
Goedemorgen,

Ik heb sinds gisteravond weer Flight Simulator (gekocht) en geinstalleerd.
Na een lange update kon ik eind van de avond eindelijk gaan vliegen...althans...dacht ik..

Ik heb omdat het al laat was gewoon een standaard vlucht gekozen, eerst NY en later Napels. Maar tijdens het laden (balk onderin loopt tot 80%) crasht de game en gaat terug naar Steam (waar ik FS gekocht heb).
Ik heb het 3x opnieuw gedaan maar telkens zonder succes. Ook een vlucht zelf samenstellen (Schiphol-Rotterdam) ging niet. Exact hetzelfde probleem.

Is dit een bekend probleem dat jullie weten?

(ik heb geen extra's geinstalleerd, alleen FS 2020)

[ Voor 4% gewijzigd door martin484 op 28-12-2021 09:27 ]

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:01
martin484 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:26:
Goedemorgen,

Ik heb sinds gisteravond weer Flight Simulator (gekocht) en geinstalleerd.
Na een lange update kon ik eind van de avond eindelijk gaan vliegen...althans...dacht ik..

Ik heb omdat het al laat was gewoon een standaard vlucht gekozen, eerst NY en later Napels. Maar tijdens het laden (balk onderin loopt tot 80%) crasht de game en gaat terug naar Steam (waar ik FS gekocht heb).
Ik heb het 3x opnieuw gedaan maar telkens zonder succes. Ook een vlucht zelf samenstellen (Schiphol-Rotterdam) ging niet. Exact hetzelfde probleem.

Is dit een bekend probleem dat jullie weten?

(ik heb geen extra's geinstalleerd, alleen FS 2020)
nvidia? zo ja, zorg dat die up2date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Dirtyrockers schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:33:
[...]

nvidia? zo ja, zorg dat die up2date is.
Net nieuwe pc met inderdaad een Nvidia Geforce 3080 kaart er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
martin484 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:56:
[...]

Net nieuwe pc met inderdaad een Nvidia Geforce 3080 kaart er in.
laatste drivers ervan installeren.

voorgaande veroorzaakte CTD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Dirtyrockers schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:56:
[...]

Bedankt voor je snelle antwoorden! Ik ga dat vanavond even checken en zo nodig updaten.
Hopelijk is dan het probleem verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:14
Anders HAGS uitschakelen, verholp bij mij de issues met mijn 1080ti. Zie ook https://obsproject.com/wi...10-Hardware-GPU-Scheduler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:53
456 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:50:
Voor hen met de Thrustmaster Sidestick (- Airbus edition).
Er zijn nieuwe drivers per 23/12 (nog geen ervaring mee opgedaan, installeren op eigen risico ;)):

https://support.thrustmas...estick-airbus-edition-nl/

Release notes:
https://ts.thrustmaster.c...leaseNote_2021_TFHT_2.txt

edit:
Moet toegeven - Eigenlijk zit er in deze versie enkel de boeing support in ;)
Wilde net vragen wat is de meerwaarde van de driver

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:24
BramViking schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:00:
Jep.

VFR/low level vliegen is meer mijn ding als veevervoer op Fl300.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:14
appie35 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:16:
[...]

Wilde net vragen wat is de meerwaarde van de driver
Het installatieprogramma heeft een nieuw versienummer gekregen, voornamelijk vanwege de benodigde ondersteuning van de Boeing hardware. Er is verder geen nieuwe firmware voor de TCA. Update is dus niet echt nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
dierkx36 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:30:
[...]

Jep.

VFR/low level vliegen is meer mijn ding als veevervoer op Fl300.
In mijn geval ligt dat meer naar veevervoer op FL410. Ik geniet dan weer van zo'n enorme cockpit, aanvliegen vanaf deze hoogtes op luchthavens en dat soort dingen.

Echter, zo op zijn tijd is het ook leuk om idd VFR met een klein vliegtuige of wat anders te vliegen. Ook VFR met bvb een KingAir vind ik leuk, al is dat ergens in het midden voor mij ;-)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Na een hele tijd gevolgen te hebben met de FWB 320 ben ik nu (na wat eh... opstartproblemen en gewenning) helemaal wild van de Kodiak 100 met de G1000 NXi! Ik doe de ene na de andere vlucht in PNG en het is allemaal even prachtig! Performance is ook super smooth! De vette stutters die ik had kwamen schijnbaar van de FBW... Met de Kodiak is de performance echt perfect (zelfs met dat standby ding aan: ik ben dus echt heel blij met mijn nieuwe G-Sync monitor!!!).

Die G1000 mod is ook echt ontzettend gaaf! Wat echt ideaal is, is dat je voor ALLE vliegvelden heel simpel 'on the fly' een approach kan aanmaken en dat dus zelfs VNAV daarmee werkt! Zo is het vinden van zelfs het kleinste streepje gras middenin het oerwoud kinderspel! (Al moet je wel op de obstakels blijven letten. ;)).

In het eerste screenshot was VNAV actief maar gebruikte ik HDG om even een bergje te ontwijken. Superhandig. In het tweede screenshot zat ik wel wat te hoog omdat ik vergeten was op tijd de alt naar beneden te zetten. 8) Ik wilde eens kijken hoever ik kwam op de AP. ;) Genieten dit! Binnenkort ga ik maar eens vliegen in Alaska!

EDIT
Nu ik dat screenshot eens bekijk... zou zelfs kunnen dat de AP approach mode werkt met deze VNAV optie want ik zie een appr diamond... Dat ga ik de volgende vlucht maar eens even proberen. Zou helemaal makkelijk zijn. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wV3HLh--1w-7IKgyJDLnWaxFAyA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uG6z5DElri72IBlN6vN6JvTN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6NjY4z_eTlOAKE36pMe4ITH81w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wmibT015RizOl9F7WrUWRhuP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door tup61 op 28-12-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Zit eraan te denken eens met de dc6 alleen op vor to vor te vliegen over de oceaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:48:
Ik doe de ene na de andere vlucht in PNG en het is allemaal even prachtig! Genieten dit! Binnenkort ga ik maar eens vliegen in Alaska!
Ja dat heb ik dus ook , zie mijn screenshots eerder
Hij vliegt echt super gaaf , en tot nu toe werkt alles erg goed

heb in sommige gebieden dat de G1000 totaal niet de lijn volgt maar dan maar handmatig bij sturen

Maar die Kodiak is echt een mooi vliegtuig , even wennen aan de eigenschappen en hoe je een beetje moet vliegen
Na dat ik tips had gekregen van een echte vlieger van een kodiak , gaan de landingen en vertrek wel een heel stuk beter
Rechts rudder alles meer dan 2.1 is goed.
Trim, trim iets naar beneden , dan blijft hij meer kleven op de baan :+
Want het heeft de neiging bij de eerste gas handeling al te willen opstijgen met zijn neus ( leeg is het niet zo probleem , maar vol is het echt en ander verhaal , niet meer dan 3.4 MAC doen , hij kan wel 4.0 hebben maar 9 van de 10 ligt je dan op je gat
Maar het is echt een super vliegtuig _/-\o_

Hoop dat de versie met drijvers snel komen :9

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 28-12-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:34
tup61 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:48:
Na een hele tijd gevolgen te hebben met de FWB 320 ben ik nu (na wat eh... opstartproblemen en gewenning) helemaal wild van de Kodiak 100 met de G1000 NXi! Ik doe de ene na de andere vlucht in PNG en het is allemaal even prachtig! Performance is ook super smooth! De vette stutters die ik had kwamen schijnbaar van de FBW... Met de Kodiak is de performance echt perfect (zelfs met dat standby ding aan: ik ben dus echt heel blij met mijn nieuwe G-Sync monitor!!!).

Die G1000 mod is ook echt ontzettend gaaf! Wat echt ideaal is, is dat je voor ALLE vliegvelden heel simpel 'on the fly' een approach kan aanmaken en dat dus zelfs VNAV daarmee werkt! Zo is het vinden van zelfs het kleinste streepje gras middenin het oerwoud kinderspel! (Al moet je wel op de obstakels blijven letten. ;)).

In het eerste screenshot was VNAV actief maar gebruikte ik HDG om even een bergje te ontwijken. Superhandig. In het tweede screenshot zat ik wel wat te hoog omdat ik vergeten was op tijd de alt naar beneden te zetten. 8) Ik wilde eens kijken hoever ik kwam op de AP. ;) Genieten dit! Binnenkort ga ik maar eens vliegen in Alaska!

EDIT
Nu ik dat screenshot eens bekijk... zou zelfs kunnen dat de AP approach mode werkt met deze VNAV optie want ik zie een appr diamond... Dat ga ik de volgende vlucht maar eens even proberen. Zou helemaal makkelijk zijn. ;)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hahaha heel herkenbaar. Vloog al heel lang met de FBW en na wat opstart problemen nu ook fan van de kodiak. En vlieg nu ook veel in PNG.

Maaruh... Hoe stel jij vnav in voor zo'n grasstrook? Of heb je daar een goede video tutorial van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was weer eens tijd voor 'veevervoer' (op FL370).

Sneeuw is gladder dan ik dacht. Zou denken dat ze wel wat sneeuwschuivers zouden hebben in Noorwegen :) Toch veilig aangekomen uiteindelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXuaT6WMFn1oTr-3f_durgtTiTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jjW7sMv3hTTwQLK52MMhYZOH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door cracking cloud op 28-12-2021 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 21:27
Zijn er hier nog die in VR de popups windows niet kunnen aanklikken, zoals VFR map, checklist en atc? Ik kan ze wel oproepen via de toolbar, maar kan er niet mee interageren. Op inet lees ik dat het zou verholpen zijn in de beta, iemand ervaring mee? Ctrl 0 werkt als workaround, maar dan werkt RMB cockpit zoom hier niet meer. Beta proberen dan maar?

Wat is het verschil tussen de built-in caravan (met enhancement mod) en die Kodiak 100? Is er voldoende verschil om die Kodiak interessant te maken? Of is er anders nog geen deftige twin otter voor msfs?

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Sparkiezz schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 17:41:
[...]

Maaruh... Hoe stel jij vnav in voor zo'n grasstrook? Of heb je daar een goede video tutorial van?
Dat gaat als volgt (ik kon geen goede video hierover vinden dus heb het met wat tips van elders uitgezocht).

1. Dit is mijn simpele vluchtplan, gewoon van A naar B. Zoals je ziet, staat er nog niets bij het VNAV profile.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsCjBlQ0cdpJGk8-dXHWlV0lIaU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hZjvUUpV1zVLkz6fhUYmQVg8.png?f=fotoalbum_large

2. Klik op PROC en selecteer Select Approach (bevestig steeds met ENT).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GUVFJeBTr_CwasJTBXwFCj47eA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9dilWhQYlLTQCujyple43TKK.png?f=fotoalbum_large

3. In mijn geval koos is voor Visual 30: ik moest dus ff naar beneden scrollen om die te selecteren waarna ik op ENT klikte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KkJETk8sTdXXi8i4u_DE9yEFuVY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vZBtzaqBVH7mUUDegqUMjB0r.png?f=fotoalbum_large

4. Vervolgens moet je kiezen tussen Vectors en Straight. Ik kies altijd Straight want dan krijg je een waypoint waarnaar je met NAV kan vliegen. Als je Vectors kiest, verdwijnt je magenta flightpath lijn (na activatie) omdat de G1000 er vanuit gaat dat je vectors krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvrELg_PU1jGsoCF8-8spF7gP6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qd99MYOmJQNCFFX6ULN7FiUk.png?f=fotoalbum_large

5. Scroll naar beneden en selecteer voor Load. Als je Activate doet, krijg je in feite een Direct to naar het Straight waypoint en dat wil je waarschijnlijk of wellicht nog niet. Kan wel, natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G4emh1BnriTebWVndqNWihwazNk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TREC0Zy0kSxY8ZOMkY9CkrTR.png?f=fotoalbum_large

6. Je krijgt dan een melding dat je zelf de bergen in de gaten moet houden. ;) Klik wederom op ENT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7X4IEt62RIGevBMwJLeDD_Kzw78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ERV645XkiFIQxDjB5Ze7fEUX.png?f=fotoalbum_large

7. En ziedaar. Je hebt nu een heuse approach en een VNAV profile! (In dit voorbeeld ligt de runway jammergenoeg in het verlengde van mijn flightplan dus de approach is wat minder opvallend zichtbaar en ik zal na activatie nauwelijks van course veranderen omdat ik al richting Straight (STRGHT) vlieg... Niet een ideaal voorbeeld dus. ;) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EncNJosWxdyiv1Ay6DQ_kjnPco=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GZcZmqO5IuLTd7ZNpZerGDf0.png?f=fotoalbum_large

Mijn flightplan had verder geen waypoints dus ik zou al meteen de approach kunnen activeren maar ik wacht meestal totdat ik in de buurt kom van de TOD (die nu op de map staat). Ik stel dan eerst de laagste hoogte in op de AP waarnaar ik in VNAV wil vliegen (in dit geval 2676 ft: zie bij FAF op laatste screenshot). Daarna activeer ik de approach (klik op PROC en kies Activate Approach). En vervolgens klik ik op VNAV op de AP. Op de PDF zal je dan zien dat VNAV ge-armed wordt. Zodra je de TOD bereikt zal je automatisch dalen tot aan de FAF!

Zo kom je op een perfecte hoogte én positie voor je landing op ELKE runway ter wereld, hoe klein die ook is! Maar let dus wel op obstakels...!

EDIT
Hier ben ik op 3.52 minuten van de TOD (zie info bij Active VNV Profile). Ik heb de alt ingesteld op 2600 ft en vervolgens VNAV op de AP aangeklikt: op de PFD zie je VPTH ten teken dat VNAV ge-armed is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMSUuKsJEJF6NwqPmq4sHzV4hfs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EPi9LpnjlbvSiFK3lQkFg25Y.png?f=fotoalbum_large

En daar gaan we naar beneden! VPTH is actief, zie ook de pijltjes bij de altitude tape! Die laatste zijn ook handig als je niet op de AP wilt vliegen. Je kan dus bergen ontwijken door ff naar HDG mode te switchen.

EDIT
LOL Dit laatste screenshot klopt niet helemaal want door al dit getype was ik vergeten de approach te activeren LOL. Dus niet alle info op de schermen klopt. Maar na twee extra rondjes om hoogte te verliezen, kwam alles alsnog goed. ;) Ik maak later nog wel even een screenshot dat wél klopt. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BOgeNwmyc-KTWR0nyGsSIcIa0E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ksb7GHl1llTjnHgJtdzHmR60.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door tup61 op 28-12-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@logion dat met die popus is inderdaad een probleem in de huidige versie, maar het is gefixt in de beta van msfs.

[ Voor 3% gewijzigd door cracking cloud op 28-12-2021 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:02:
[...]

Maar let dus wel op obstakels...!
Gewoon je grondradar aanzetten :-) probleem opgelost alles wat rood is moet je niet naar toevliegen :D of hoger gaan vliegen tot het rood weg is
zoals hier een voorbeeldje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ROI4MsIBbUMo9OnPhYLi7BToq7s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ucE2LiRYnLsn4WjGPKwxT6j6.png?f=fotoalbum_large

ook wel een tip die ik ooit eens geleerd heb

Heb je geen hoogte radar of wat maar alleen een map en bij dichte mist , ga boven water vliegen , dan weer je 1 ding zeker dat je nooit een hoogte punt tegen komt :-)
en vlieg tot je weer wat kunt zien :9

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 28-12-2021 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
[...]

Dat gaat als volgt (ik kon geen goede video hierover vinden dus heb het met wat tips van elders uitgezocht).

1. Dit is mijn simpele vluchtplan, gewoon van A naar B. Zoals je ziet, staat er nog niets bij het VNAV profile.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

3. In mijn geval koos is voor Visual 30: ik moest dus ff naar beneden scrollen om die te selecteren waarna ik op ENT klikte.

[Afbeelding]

4. Vervolgens moet je kiezen tussen Vectors en Straight. Ik kies altijd Straight want dan krijg je een waypoint waarnaar je met NAV kan vliegen. Als je Vectors kiest, verdwijnt je magenta flightpath lijn (na activatie) omdat de G1000 er vanuit gaat dat je vectors krijgt.

[Afbeelding]

5. Scroll naar beneden en selecteer voor Load. Als je Activate doet, krijg je in feite een Direct to naar het Straight waypoint en dat wil je waarschijnlijk of wellicht nog niet. Kan wel, natuurlijk.

[Afbeelding]

6. Je krijgt dan een melding dat je zelf de bergen in de gaten moet houden. ;) Klik wederom op ENT.

[Afbeelding]

7. En ziedaar. Je hebt nu een heuse approach en een VNAV profile! (In dit voorbeeld ligt de runway jammergenoeg in het verlengde van mijn flightplan dus de approach is wat minder opvallend zichtbaar en ik zal na activatie nauwelijks van course veranderen omdat ik al richting Straight (STRGHT) vlieg... Niet een ideaal voorbeeld dus. ;) )

[Afbeelding]

Mijn flightplan had verder geen waypoints dus ik zou al meteen de approach kunnen activeren maar ik wacht meestal totdat ik in de buurt kom van de TOD (die nu op de map staat). Ik stel dan eerst de laagste hoogte in op de AP waarnaar ik in VNAV wil vliegen (in dit geval 2676 ft: zie bij FAF op laatste screenshot). Daarna activeer ik de approach (klik op PROC en kies Activate Approach). En vervolgens klik ik op VNAV op de AP. Op de PDF zal je dan zien dat VNAV ge-armed wordt. Zodra je de TOD bereikt zal je automatisch dalen tot aan de FAF!

Zo kom je op een perfecte hoogte én positie voor je landing op ELKE runway ter wereld, hoe klein die ook is! Maar let dus wel op obstakels...!

EDIT
Hier ben ik op 3.52 minuten van de TOD (zie info bij Active VNV Profile). Ik heb de alt ingesteld op 2600 ft en vervolgens VNAV op de AP aangeklikt: op de PFD zie je VPTH ten teken dat VNAV ge-armed is.

[Afbeelding]

En daar gaan we naar beneden! VPTH is actief, zie ook de pijltjes bij de altitude tape! Die laatste zijn ook handig als je niet op de AP wilt vliegen. Je kan dus bergen ontwijken door ff naar HDG mode te switchen.

EDIT
LOL Dit laatste screenshot klopt niet helemaal want door al dit getype was ik vergeten de approach te activeren LOL. Dus niet alle info op de schermen klopt. Maar na twee extra rondjes om hoogte te verliezen, kwam alles alsnog goed. ;) Ik maak later nog wel even een screenshot dat wél klopt. ;)

[Afbeelding]
Wouww thanks man voor deze hele uitgebreide uitleg!!! Super! Ik ga dit snel uitproberen. Moet helemaal goedkomen met deze instructies! _/-\o_ :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:29:
[...]

Gewoon je grondradar aanzetten :-) probleem opgelost alles wat rood is moet je niet naar toevliegen :D of hoger gaan vliegen tot het rood weg is
zoals hier een voorbeeldje
Zie mijn screenshots! ;) Ik heb die standaard aanstaan op de inset op de PFD linksonder! Anders heb je net even te vaak zo'n gigantisch knalrood scherm in beeld en het navigeert ook lastiger. (Was een tip van de missionairy bush pilot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:32:
[...]

Zie mijn screenshots! ;) Ik heb die standaard aanstaan op de inset op de PFD linksonder! Anders heb je net even te vaak zo'n gigantisch knalrood scherm in beeld en het navigeert ook lastiger. (Was een tip van de missionairy bush pilot).
ja dat had ik nog niet gezien , ja in het donker is het vaak lastig met dat vel rode map vliegen

JA die gast leer je heel veel van :-)

Alleen nu even uitvogelen hoe ik die hoogte map daar krijgt , krijg wel de normale map daar

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 28-12-2021 19:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sparkiezz schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:31:
[...]

Wouww thanks man voor deze hele uitgebreide uitleg!!! Super! Ik ga dit snel uitproberen. Moet helemaal goedkomen met deze instructies! _/-\o_ :*)
:) Ik ben ook nog lerende, hoor. Zo zit ik nu in een vlucht waarbij de landing runway niet in het verlengde ligt (voor een duidelijker screenshot): hier is de approach geladen maar nog niet actief. De TOD is nog ver weg en ik vlieg nog niet naar STRGHT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMcicoBCnNInzmuJFu3PJS0HSD8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iJjgYVTQTc45kEeLiRW4p4bq.png?f=fotoalbum_large

Toen ik vervolgens toch maar vast de approach activeerde, gaf 'ie opeens aan al voorbij de TOD te zijn! Dus ik moest ff als een baksteen dalen...! Maar dat lukte. En zoals ik al hoopte kan je met zo'n approach zelfs APPR op de AP gebruiken! Zie GP op de PFD en de glideslope diamond (waar ik nog wat boven zit...).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXHQtAwIysE0q_7LXvtDRrNIjJg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bn9d5WESmPi4eqlFIzUch7mj.png?f=fotoalbum_large

Dus je moet ook niet te lang wachten met het activeren. ;)

EDIT
En jaaaaaa, hij pakt zelfs de glideslope!!! Gaaf! Zo kan je dus, om het maar even amateuristisch te zeggen, een 'ILS landing' doen op zelfs de kleinste runway! _/-\o_ Wat een gaaf ding, die G1000 NXi! (Een autoland ga ik maar niet proberen LOL maar je kan dus in principe tot aan de flare op de AP landen...! Op zo'n klein baantje! Relaxed!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1FPn-zQ7I3vH7pjdx-e6HewaZ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NtVPSBrE0NLP3oHteH5dysng.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door tup61 op 28-12-2021 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:18
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

EDIT

[Afbeelding]

EDIT

[Afbeelding]
thumbs up.
maar uhm...hoort de yaw damper niet aan te staan?

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BazerK schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:08:
[...]

thumbs up.
maar uhm...hoort de yaw damper niet aan te staan?
Ah, haha, die vergeet ik altijd maar die moet niet per se aan, volgens mij. In het echt zou die alles wat makkelijk etc. maken maar in de sim merk ik er niet veel van. Maar idd, volgens de checklist zou die aan moeten/kunnen. Wel pas na take off en vóór de landing weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand weet wat er met TERRAPEARL STUDIOS - SEKIU AIRPORT (11S) + MARINA MSFS is gebeurd op MP
Dit veldje bedoel ik

https://secure.simmarket....t-(11s)_marina-msfs.phtml

kan hem niet meer vinden maar weet zeker dat hij er op heeft gestaan, of is die weer onder een andere naam uitgever uitgebracht

[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 28-12-2021 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:41:
[...]

Ah, haha, die vergeet ik altijd maar die moet niet per se aan, volgens mij. In het echt zou die alles wat makkelijk etc. maken maar in de sim merk ik er niet veel van. Maar idd, volgens de checklist zou die aan moeten/kunnen. Wel pas na take off en vóór de landing weer uit.
ach in die gebieden waar ik vlieg wel of niet aan je word toch alle kanten op gegooid :D
heb als 2 keer gehad dat mijn AP uit moest zetten omdat die zelf niet meer wist waar het vliegtuig zich bevond >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:34:
[...]
Alleen nu even uitvogelen hoe ik die hoogte map daar krijgt , krijg wel de normale map daar
Klik onderaan de PFD op (de knop bij) Map/HSI. Om de inset aan te zetten, klik je vervolgens op Layout en dan Inset Map. Klik op Back (om een 'menu' terug te gaan) en kies dan voor Rel Ter (i.p.v. Topo). Weer een keer Back en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Dirtyrockers schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:56:
[...]

Dit heeft het probleem inderdaad verholpen! Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Block island to Fishers Island / Elizabeth field

Vluchtje van 21 NM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNPHD2W7w_WTaR65RjwdXTsAjJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pT3mvyz4yU5PiuvMszuB1q0e.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbKkA1FyYOqFuhVtHr0tfWwaRuc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rdzRhlfcLOs7Dgn4oln3FUyO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbcMCfS66FRuTb_P4j2aea3ykzU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bhykx2vOeqNhhyRukC88iAKK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hLfpuzIKoJteVArT6xni9MhTQE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7rvxnwem6q7tm62phL46wJwg.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CoW-gFI7zhS41VTM-Ob_2KGGXQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lLdXT2HYR60gXNVkWFtPNm9A.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6ki3mRdyI28_pGzGiZ9fLSEjSY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WfITs9IP3I6jnX0wrrhblqad.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAd0UOhokm3Jb37sRj_xacetlZ8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UyNQd2JTdzzFjSUtlrYQwks6.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GwDtaWkM9ZXbfJpL-2TiWwN--k0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MshVvC1vRgvmAZq9bMzW7HW0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartenpols
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-09 07:39
Voor diegenen die op zoek zijn naar een voordelige Honeycomb Bravo Throttle Quadrant. In Duitsland bij Musotec 50 euro goedkoper dan elders: https://www.musotec.de/en...b-bravo-throttle-quadrant

Komt dan op 239 euro met gratis verzenden naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 22:30:
zo weer even een klein stukje gevlogen in Papua new guinea
Gisteren deze vlucht geprobeerd (WX53 naar WACZ).

Als eerste viel op dat het op WX53 ontzettend druk was (stonden dubbel op elkaar geparkeerd).

En tijdens de landing eerst een paar keer over WACZ gevlogen om te kijken hoe te landen. Helaas had ik gisteren een tailwind (en durfde de landing de andere kant op niet aan, is volgens mij ook onmogelijk) en is uiteindelijk m'n landing toch nog mislukt. Maar wel genoten van de vlucht en een echte aanrader _/-\o_ .
Toch nog een keer opnieuw proberen, moet me toch lukken om op WACZ te landen.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gameaddict schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:31:
[...]

Gisteren deze vlucht geprobeerd (WX53 naar WACZ).

Als eerste viel op dat het op WX53 ontzettend druk was (stonden dubbel op elkaar geparkeerd).

En tijdens de landing eerst een paar keer over WACZ gevlogen om te kijken hoe te landen. Helaas had ik gisteren een tailwind (en durfde de landing de andere kant op niet aan, is volgens mij ook onmogelijk) en is uiteindelijk m'n landing toch nog mislukt. Maar wel genoten van de vlucht en een echte aanrader _/-\o_ .
Toch nog een keer opnieuw proberen, moet me toch lukken om op WACZ te landen.
verkeerde stukje gequote deze moet je hebben

ravw in "[PC/XBox] Microsoft Flight Simulator (2020)"

Maar het zijn inderdaad leuke vluchtjes
Ja en verwacht niet dat je gelijk in 1 keer goed gaat ... wel iets van ervaring op dit soort veldjes vereist

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jacksonville to Statesboro
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g44-5fzhLkUOk-S6r9kuNlnz37I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/W646FWEcDvPbauuuAHa4cajF.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dFIrHRZ1OLmlAepADdMjUVW1Sw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/l0gonOb2NqNOFKj2t61e5I4M.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npSPy1FpZafLYkDWGdOXalU7AWQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GgmdXjMI2CrkdRhIMPqXBgTT.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxM6r75TVhDhYOO7k-mwyKhO32c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zIt7Vg5f6ZkacgIxHLaRVEnM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaiFW1e7gCOsIkgmEA_pQxU8xWQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Bu8PkUcJKTzohDPRjluApM7k.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKeBAB1BlEafodtoqiW5sDIZZ4E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6QnXArpmPhiEYVw6d3uwUunt.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jaGvPD75dXwQPdk40_HSiI8nqtw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IkcA1wixEPd2IJHmaF0KdwyE.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pc2YY5qT1Jjyg0it2SO3iZuAOFU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/oDsQW9VKuBNRlCJTA6UGa0QT.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ht7Ief5w4zFu8Zh-yTBvLN_X1Og=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hEzbZsJJ3yy5gwukcj0P8zjU.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WErQy17_L-jk_-Vem7LZwN-7qVo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S3yu3kUwNLRRtm2wquH5ch2s.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Is er geen log ofzo waar je kan zien als/why het spel crasht? tijdens het maken van dit filmpje ook gewoon 3-4x gecrasht terwijl ik niks geks deed, denk dat het aan een berg addons ligt maar ja handig als je weet wie of wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
FSXnoob schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:52:
Is er geen log ofzo waar je kan zien als/why het spel crasht? tijdens het maken van dit filmpje ook gewoon 3-4x gecrasht terwijl ik niks geks deed, denk dat het aan een berg addons ligt maar ja handig als je weet wie of wat..

[YouTube: AEROMEXICO BOEING 787 DREAMLINER - QUETZALCOATL LIVERY Special Paint | MSFS 2020 4K]
Nvidia driver geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Ja dat al lang, maar crashes gebeuren bij MSFS sinds dag 1 al, nog nooit crasht een ander game alleen deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FSXnoob schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:52:
Zou het voor alle zekerheid een vlucht met een lege community map maken, weet je in ieders geval of je het daar moet zoeken. Als je veel addons hebt is het inderdaad moeilijk zoeken, beste de 50/50 methode toepassen. Iedere keer 50% van de addons proberen, kijken of de sim stabiel blijft. Is echter behoorlijk tijdrovend.

Op flightsim.to kun je bekijken of de addons geschikt zijn voor SU7. Valt me wel op dat een hoop freeware addons vanaf het begin van MSFS nu bijna niet meer bijgewerkt worden.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch wel mooi om te zien hoe ze de overgang van ijs naar water hebben gemaakt. Geen idee of dit statisch en telkens op dezelfde plek is maar lijkt me niet aangezien de sneeuw op het land ook op dezelfde hoogte verdween.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvprjmbabU1ODZX5JK0Ba3GbOzI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JNi0B1Rwz5KiW9I6VjldoTNc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:31:
Toch wel mooi om te zien hoe ze de overgang van ijs naar water hebben gemaakt. Geen idee of dit statisch en telkens op dezelfde plek is maar lijkt me niet aangezien de sneeuw op het land ook op dezelfde hoogte verdween.

[Afbeelding]
nee dat veranderd

lol daar ben ik op een leuke manier achter gekomen , met ski's aan vertrekken naar een andere ijs gedeelte .. weer terug willen gaan waar ik begonnen was en er was daar nog maar een iets te kleine strook over :+

en LOW FUEL :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Fbw a320 heeft nu de mcdu ook op andere devices

https://docs.flybywiresim.../feature-guides/web-mcdu/

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

De Kodiak is niet te krijgen via Marketplace?
Trin1ty schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:14:
nee dat gaat nog een paar maandjes duren
omdat ze eerste ook de andere versies klaar willen hebben ..
zoals met de drijvers

Maar haal hem wel bij de makers zelf scheelt je behoorlijk in prijs
https://simworksstudios.com/kodiak-100-wheels-for-msfs.html

[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 30-12-2021 10:25 ]

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

bah wat zit Simbrief er vaak naast met TO rwy. Zelfs MSFS heeft het vaker bij het rechte eind. Ik check het vaak op flightradar voor real weather en die komt tegenwoordig vaker overeen met MSFS dan Simbrief :(

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

ravw schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:23:
[...]

nee dat gaat nog een paar maandjes duren
omdat ze eerste ook de andere versies klaar willen hebben ..
zoals met de drijvers

Maar haal hem wel bij de makers zelf scheelt je behoorlijk in prijs
https://simworksstudios.com/kodiak-100-wheels-for-msfs.html
Ah ok, waar heb jij hem gekocht?
Trin1ty schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:08:
[...]

Ah ok, waar heb jij hem gekocht?
bij de makers zelf maar zodra die op MP komt haal ik hem wel weer als hij met korting is
ik heb zo veel plezier van dat ding

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

ravw schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:14:
[...]

bij de makers zelf maar zodra die op MP komt haal ik hem wel weer als hij met korting is
ik heb zo veel plezier van dat ding
je gaat hem twee keer kopen? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor wie nieuwsgierig is naar de uitslag van de Navigraph Flightsim community survey van een tijdje terug, deze kun je hier downloaden en bekijken.

Trin1ty schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:17:
[...]

je gaat hem twee keer kopen? :?
Is dat vreemd dan ?
Ik ga niet de full prijs betalen maar ik wil wel alles op 1 platform hebben ..
en er zijn ergere dingen in het leven dan iets twee keer kopen :D

net terug van mijn booster ophalen dus die zit er ook weer in ( dus 3 keer geprikt voor het zelfde )

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 30-12-2021 12:39 ]

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

ravw schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:38:
[...]

Is dat vreemd dan ?
Ik ga niet de full prijs betalen maar ik wil wel alles op 1 platform hebben ..
en er zijn ergere dingen in het leven dan iets twee keer kopen :D

net terug van mijn booster ophalen dus die zit er ook weer in ( dus 3 keer geprikt voor het zelfde )
Zeg nergens dat het vreemd is maar vroeg het me af. Als je iets al hebt is het niet gebruikelijk dat je het twee keer aanschaft dat is ook geen vreemde gedachte toch? :) Maar je reden is een hele valide. Ik vind het ook prettig als het op 1 platform staat.

Ik zoek een goede GA plane namelijk en zocht hem in de MP. Ik twijfel ook over de Porter PC-6 omdat ik dat nou eenmaal een heel leuk ding vind maar zie er hier niemand mee vliegen :/
Trin1ty schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:48:
[...]

Zeg nergens dat het vreemd is maar vroeg het me af. Als je iets al hebt is het niet gebruikelijk dat je het twee keer aanschaft dat is ook geen vreemde gedachte toch? :) Maar je reden is een hele valide. Ik vind het ook prettig als het op 1 platform staat.

Ik zoek een goede GA plane namelijk en zocht hem in de MP. Ik twijfel ook over de Porter PC-6 omdat ik dat nou eenmaal een heel leuk ding vind maar zie er hier niemand mee vliegen :(
die porter is erg goed. niet te vergelijken met de standaard porter
en ook de eigenschappen van de echter Porter doen het zo als de beta descent _/-\o_ _/-\o_

YouTube: Pilatus PC6 Porter - Skydiving - Extreme Descent

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Trin1ty schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:14:
Nieuwe toestellen zijn vaak niet in de Marketplace te vinden. Ik vermoed dat die bedrijven geen trek hebben om een groot deel van hun inkomsten aan Microsoft af te staan. Waarschijnlijk komen ze later alsnog in de Marketplace.

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

ravw schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:53:
[...]

die porter is erg goed. niet te vergelijken met de standaard porter
en ook de eigenschappen van de echter Porter doen het zo als de beta descent _/-\o_ _/-\o_

YouTube: Pilatus PC6 Porter - Skydiving - Extreme Descent
Ja alleeen tailwheel vind ik lastig om te besturen. Enige wat me tegenstaat maar leek me erg leuk ding om in Alaska mee rond te vliegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
downtime schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:58:
[...]

Nieuwe toestellen zijn vaak niet in de Marketplace te vinden. Ik vermoed dat die bedrijven geen trek hebben om een groot deel van hun inkomsten aan Microsoft af te staan. Waarschijnlijk komen ze later alsnog in de Marketplace.
Hun update beleid is ook gewoon niet te doen.
Daarom kiezen ontwerpers ervoor het zelf te doen.
Trin1ty schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:00:
[...]

Ja alleen tailwheel vind ik lastig om te besturen. Enige wat me tegenstaat maar leek me erg leuk ding om in Alaska mee rond te vliegen
Ja dat is met een Taildragger altijd lastig
Maar ik zou het woon de standaard porter nemen dan , die is meer dan genoeg
En mocht alaska willen doen kan je ook de Britten norman BN2 nemen of gewoon de standaard C208 met mod, is ook erg goed
Is ook erg geschikt er voor .. erg leuk vliegtuigje

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 30-12-2021 13:10 ]

Alles op één plek is inderdaad ideaal maar onhaalbaar, vrees ik... Ik zie Little Navmap niet in de Marketplace verschijnen, de FBW A320 zit er (voorlopig) ook niet in en bovendien... die Kodiak is bij de developer zelf een stuk goedkoper en ik ben niet van plan meer te betalen alleen maar om heel veel maar lang niet alles op één plek te hebben. (Laat staan 'm twee keer kopen! ;) ) Los daarvan krijg je updates altijd sneller via de dev zelf: ook niet oninteressant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:24
Trin1ty schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:00:
[...]

Ja alleeen tailwheel vind ik lastig om te besturen. Enige wat me tegenstaat maar leek me erg leuk ding om in Alaska mee rond te vliegen
Dat is lastig, het is heel veel en hard wennen.

Alleen zodra je het door hebt is het prachtig :Y

Ik heb lopen vloeken en tieren met de FG-1U Corsair :
Taxiën alle kanten opgaan, opstijgen was bij voorbaad links de flank uit crashen en over landen moet je niet eens beginnen :X

Nu, na heel veel oefenen en nog meer vloeken en tieren taxiën weinig problemen, opstijgen gaat redelijk feilloos en landen gaat ook redelijk.

Ja het kost veel tijd maar geeft echt wel voldoening :Y

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:58

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Fijne jaarwisseling morgen
Gisterenavond even geland op baan 22 op Schiphol met de tijd oudejaarsavond 23:00 uur.(met Puffin fireworks)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oIroHUYRMoNd8bCga25J_qlCF_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4F7TBp5tmpkj4oQPkvwlunq.jpg?f=fotoalbum_large
dierkx36 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:44:
[...]

Dat is lastig, het is heel veel en hard wennen.

Alleen zodra je het door hebt is het prachtig :Y

Ik heb lopen vloeken en tieren met de FG-1U Corsair :
Taxiën alle kanten opgaan, opstijgen was bij voorbaad links de flank uit crashen en over landen moet je niet eens beginnen :X

Nu, na heel veel oefenen en nog meer vloeken en tieren taxiën weinig problemen, opstijgen gaat redelijk feilloos en landen gaat ook redelijk.

Ja het kost veel tijd maar geeft echt wel voldoening :Y
de handigheid zit hem om je staart naar beneden te drukken
om meer grip te krijgen . tijdens het landen het zelfde , dan kun je ook behoorlijk snel remmen, mits je staart op d e grond houd en dit doe je door je stick naar je toe te trekken :-)

:-) en ook met taxien een tip rijd niet in een rechte lijn maar gaat zigzaggen dan zie je ook wat er voor je gebeurd, niet elke staartdrager heeft ruitenwissers :+ :X

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:15
Ik gebruik nu nog een Thrustmaster Warthog Yoke en Throttle waarmee ik in MSFS om de Airbus en
GA vlieg, maar ik wil deze eigenlijk wegdoen en vervangen door de Thrustmaster TCA Yoke Pack Boeing om deze straks te gebruiken voor de komende PMDG 737, GA en, bij gelegenheid, ook de FBW Airbus. Kan deze überhaupt voor de Airbus gebruikt worden?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:08
Trin1ty schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:24:
bah wat zit Simbrief er vaak naast met TO rwy. Zelfs MSFS heeft het vaker bij het rechte eind. Ik check het vaak op flightradar voor real weather en die komt tegenwoordig vaker overeen met MSFS dan Simbrief :(
MSFS zit er zelf ook vaak naast omdat deze geen rekening houdt met noise abatement e.d. Simbrief zal niet anders doen verwacht ik.

Bijv: De wind op EHAM is 270/10 - MSFS zal je nu al snel laten landen op rwy27, maar in het echt is 18R in gebruik, ondanks dat je hier een crosswind hebt. Dit alleen vanwege de geluidsnormen rond Schiphol en ze je liever over de polder laten invliegen dan over Amsterdam.

Dus als je het echt zeker wilt weten, check idd even Flightradar, maar de kans is vrij groot dat je iets anders wilt dan de ATC in FS. Inmiddels heb ik hier schijt aan en gebruik ik de ATC niet meer in FS. :)

Veel airports hebben hele strikte regels rondom het baangebruik en wordt baan A nooit gebruikt als baan B gebruikt wordt, ik doe hier een aanname, maar ik verwacht ook niet dat FS hierin voorziet.

[ Voor 16% gewijzigd door mvbo op 30-12-2021 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de mensen die het willen weten

Uitslag Navigraph Community Survey 2021

https://blog.navigraph.co...11217281007616/survey2021

hier voor download uitgaven PDF

https://download.navigrap...1&utm_content=finalreport

[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 30-12-2021 22:44 ]

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:18
ravw schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:43:
Voor de mensen die het willen weten

Uitslag Navigraph Community Survey 2021

https://blog.navigraph.co...11217281007616/survey2021

hier voor download uitgaven PDF

https://download.navigrap...1&utm_content=finalreport
Er is je al iemand voor geweest.
Wel een interssante survey toruwens, leuk om eens door te lezen.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Wrangell to Petersburg (PAWG - PAPG)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JwvdEVvELbrFPr5RZF8UyP1UJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jI4tOnInpdjI61f44zE4XrRx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rChIFSeZseHd8rLSUz9d7QU0gx8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDMB2zaLYAxv7AWc75RJMXlE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HJOW4gLKZKIXiRpmcmFn8M8JFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7PDoB59Cyln2pHGtx3PwoVVo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z2uc-dhCWNT-b3PD7jxeJaqNbZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fLlLefU7T4ExUsDKTr372sW0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-l0nT9i6RFzg6_mQ78hxmBddG1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xYkOGj07J2fBtH9mEQlazz6X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTzju8z31HxTLNWsGwDnRDgNycg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3BLU3W1sGMgoUkKpQbUjJaX7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:43
Werkt de ground radar/weather al weer bij fbw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

mvbo schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:22:
[...]

MSFS zit er zelf ook vaak naast omdat deze geen rekening houdt met noise abatement e.d. Simbrief zal niet anders doen verwacht ik.

Bijv: De wind op EHAM is 270/10 - MSFS zal je nu al snel laten landen op rwy27, maar in het echt is 18R in gebruik, ondanks dat je hier een crosswind hebt. Dit alleen vanwege de geluidsnormen rond Schiphol en ze je liever over de polder laten invliegen dan over Amsterdam.

Dus als je het echt zeker wilt weten, check idd even Flightradar, maar de kans is vrij groot dat je iets anders wilt dan de ATC in FS. Inmiddels heb ik hier schijt aan en gebruik ik de ATC niet meer in FS. :)

Veel airports hebben hele strikte regels rondom het baangebruik en wordt baan A nooit gebruikt als baan B gebruikt wordt, ik doe hier een aanname, maar ik verwacht ook niet dat FS hierin voorziet.
Nee precies ik check vaak flightradar ook en gebruik de atc in MSFS al heel lang niet meer. Vlieg zonder of op vatsim. Op vatsim speelt het probleem al helemaal niet maar verbaast me dat Simbrief het vaak niet correct heeft. Die kan die data ook vrij makkelijk ergens vandaan pullen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
turkeyhakan schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 03:36:
Werkt de ground radar/weather al weer bij fbw?
Nee niet voordat asobo het open stelt voor developers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Trin1ty schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:52:
[...]

Nee precies ik check vaak flightradar ook en gebruik de atc in MSFS al heel lang niet meer. Vlieg zonder of op vatsim. Op vatsim speelt het probleem al helemaal niet maar verbaast me dat Simbrief het vaak niet correct heeft. Die kan die data ook vrij makkelijk ergens vandaan pullen lijkt me
Ik gebruik pilot 2 atc. Krijg dan tenminste ook sids en stars optijd toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:13:
[...]

Nee niet voordat asobo het open stelt voor developers
waarom heeft de Kodiak dan wel een grondradar ?
dus denk niet dat het alleen aan Asobo ligt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

ralpje

Deugpopje

Voor iedereen die worstelt met ATC / SIDs / STARS en de juiste RWY in MSFS / Simbrief: al eens VATSIM geprobeerd? :p

Als er een keer interesse is om een soort demo vluchtje te doen op de GoT MSFS Discord van een online vluchtje: let me know. Dan kunnen we dat een keertje plannen :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Thomas Creek to Cougar Ranch (2U8 - D47) Idaho

vertrek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuEYlCw5IZap8XSijyvTs8GUzTQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7T1XAOakuJbYM0P76bu8YiTV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VF6gyhhkJ-K-mFpGyDsh4YWk9bc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/dyFUuD1I0zcdrrF44zeCeBsp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUgsq1l54Buzyz4zlRB7crYjuwY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8MTt7pOKQGdXUk3C6Wjn6set.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MH0wGgLK4tJflGu7CAuLRhITCzY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XoB5WWhNdwEVwqQ8ztRySGPR.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqi9CUoLyqe4Xq_h3DeZTyqp7LQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/No6qQDIVI7zgg06Mia4WjBON.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVz7S5auy8T-iICBsaptEp4FvDs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ECk5DBIazxau16rCo7x4Qk1z.png?f=fotoalbum_tile

Aankomst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OP_nL3fq2xPHTjof1fH--Wv0BZc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/SVqT0RwUfCelr7g6UiPOtxjC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKF7P61nOYejoC520r1x3QcMxbc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/evQbSvSAnZbRvNaHbnWt35NR.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9aCuWjBbqdxLQD3Attq0ifeGek=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jTITSSi88yXRmZ0p7hSQYWqg.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B6Uyz-4_RK8Sk9EsTtok6oLOPp4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C0ZiAwSQ7rFIcNyE5oeLUm5e.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oei daar had ik wel iets meer van verwacht ....
het is voor mij nu net geen payware kwaliteit
het schiet echt overal een beetje te kort
zowel met uiterlijk , binnen kant en ook de het geluid en zo
hoop dat dit nog een hele oude prebuild is anders word het toch denk ik bij de Kodiak blijven die krijgt toch ook drivers >:)

dan maar hopen dat iemand binnen kort eens een goede Beaver maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:28
Live weather ligt er weer eens uit sinds de jaarwisseling. Devs zijn inmiddels op de hoogte. Een snelle fix is ijdele hoop vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cougar Ranch to Johnson creek

vertrek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oV1NdiMIkk3QAIqNjsM85ROy_yU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OUbJHrgLr3SpLgGhrOkjGFmi.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAaf32paVsFQhhLlImFxKfW4wQ0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jxdvWIjF7VK8FohXISNX5n48.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgIFzoN4dspzkAsFhxlbhNGSq-g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vJNRJ8I1yEUUQxdS1rroC07i.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0UbggNWVVBwYb0fVDuV_u_uEec=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UlfDp1goCkGUbI5TMtd4apWF.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7HhW8xTHO6nC4p0m770Mo9kb7t4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6cwdPdj6xpjraqegF2T29r7L.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ziYlDMmHC2mi8GZjGrOKfFAJAU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vEbzz93Gjgj3zI5M0ZAr2rHH.png?f=fotoalbum_tile

Aankomst Johnson creek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhmj7BBuLkqi-GUiOS0QCrnGExw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/eSemaIwzAlQ0x1Hmbxx4fF1R.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pHxpEQnzjZz2RefqLqejnMS738=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aLvTUEYKL2Vkjgbw5ilBBFSs.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CsB5qZPubHmnkdElIaL9ZA1Nz4Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qkHwQzi0crOqUNHSDmDKAtoc.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EU6pMRAd_aZOoYvRvPr69QhjnDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2A8ihYeX4ydZVi2F5wUphGgC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 01-01-2022 19:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Fbw a320 heeft weer experimental gereleased.

Met tcas (en dat het vliegtuig zelf uitwijkt)
En custom fp 1.5. Waarin nu nog meer leg types ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:48:
Fbw a320 heeft weer experimental gereleased.

Met tcas (en dat het vliegtuig zelf uitwijkt)
En custom fp 1.5. Waarin nu nog meer leg types ondersteund wordt.
straks maar even een vluchtje doen .. zit nu Con air te kijken op Veronica :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees onderstaand bericht op twitter van een uur geleden. Heb nog niet gevlogen vandaag maar schijnbaar zijn er problemen met live weather en word aangeraden om met pre-sets te vliegen. :'( Als ik iets mis is het dat wel.
MSFS Support @MSFS_Support
1h
We are aware of an issue where Live Weather is not currently working correctly. Additionally, we have received reports that starting a flight with Live Weather enabled may result in performance decreases and crashes. As a temporary work-around, we suggest using pre-set weather.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je zal het vast al wel eens genoemd hebben, maar wat voor setup draai je? Ik heb met mijn 1060 wel eens geprobeerd om vegetation en dergelijke helemaal naar max te zetten, maar dan nog krijg ik dat gras niet zoals jij het hebt :)

Edit: ik zie net je specs in je subtitle :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Magic schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:18:
[...]

Je zal het vast al wel eens genoemd hebben, maar wat voor setup draai je? Ik heb met mijn 1060 wel eens geprobeerd om vegetation en dergelijke helemaal naar max te zetten, maar dan nog krijg ik dat gras niet zoals jij het hebt :)

Edit: ik zie net je specs in je subtitle :)
Ligt er ook vaak aan wat de addon er mee doen ..
die van Johnson creek heeft het heel mooi weergegeven

Maar ik draai hier alles op Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ravw schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:50:
[...]

Ligt er ook vaak aan wat de addon er mee doen ..
die van Johnson creek heeft het heel mooi weergegeven

Maar ik draai hier alles op Ultra
Ah, ik dacht dat Flight Simulator overal waar "gras" gedefinieerd was het zo renderde. Zo leek het in de eerste promotional video's wel :) Maar goed te horen dat het niet aan mij ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magic schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:51:
[...]

Ah, ik dacht dat Flight Simulator overal waar "gras" gedefinieerd was het zo renderde. Zo leek het in de eerste promotional video's wel :) Maar goed te horen dat het niet aan mij ligt :)
ja grass word wel weergegeven overal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ravw schreef op maandag 3 januari 2022 @ 09:58:
[...]

ja grass word wel weergegeven overal
Ah, dan moet ik er toch nog even induiken, ik heb gras ook op ultra staan, dat had eigenlijk geen impact op de performance, maar dan nog ziet het er heel erg "patchy" uit voor mijn gevoel.

Normaal land ik zelden op grasveldjes, dus eerder nooit echt opgevallen, maar heb nu een paar bushflights gedaan, en dan heb ik toch wel een idee dat er iets niet helemaal top is.

[ Voor 20% gewijzigd door Magic op 03-01-2022 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Magic schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:00:
[...]

Ah, dan moet ik er toch nog even induiken, ik heb gras ook op ultra staan, dat had eigenlijk geen impact op de performance, maar dan nog ziet het er heel erg "patchy" uit voor mijn gevoel.

Normaal land ik zelden op grasveldjes, dus eerder nooit echt opgevallen, maar heb nu een paar bushflights gedaan, en dan heb ik toch wel een idee dat er iets niet helemaal top is.
en het ligt er ook aan waar je vliegt
sommige plekken zijn echt ala FSX en andere plekken heb je weer mooi grass

Dus dat kan dan ook wel weer een oorzaak zijn dat je dan net ergens staat waar het "dood" is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Is er iemand die de Honeycomb Bravo in bezit heeft? Wat zijn de ervaringen?

Ik heb nu de airbus sidestick+throttle maar kijk de laatste tijd watertandend naar de Honeycomb set. Vooral de Yoke i.c.m. alle functies van de Throttle (autopilot, trimwheel, veeeel knoppen en schakelaars, Boeing throttles, flap en trim levers) is zeer interessant. Zeker met het oog op de aankomende 737 van PMDG en kodiak.

Nadeel is vooral de prijs. Yoke + Throttle is al snel 550,- + evt. pedalen (eigenlijk wel nodig) en heb een nieuw bureau nodig (ik heb nu zoiets: Afbeeldingslocatie: https://mystorageshop.b-cdn.net/wp-content/uploads/2021/04/xIMG_7109.jpg.pagespeed.gp+jp+jw+pj+ws+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.0Ni0rEfKkn.webp maar dan korter. Waardoor ik niet en de yoke en de throttle kwijt kan).

Incl. pedalen en bureau zitten we dan al snel op 700,-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Er zijn hier voldoende mensen die ervaring hebben met de Alpha & Bravo, waaronder mijzelf. Maar wat heb je zelf al uitgezocht? Waar heb je specifiek vragen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Ircghost schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:27:
Er zijn hier voldoende mensen die ervaring hebben met de Alpha & Bravo, waaronder mijzelf. Maar wat heb je zelf al uitgezocht? Waar heb je specifiek vragen over?
Hey, al behoorlijk wat reviews gezien op YouTube maar dat zijn niet altijd de meest objectieve reviews (YouTubers die spullen gratis opgestuurd krijgen geven niet de meest betrouwbare en onafhankelijke meningen) ;) .

Maar meer concrete vragen zijn:
1. Ben o.a. benieuwd naar de ervaringen van het trimwheel t.o.v. trimmen met toetsenbord.
2. Het gebruik van een as zonder detents voor de flaps. Je voelt dan niet wanneer je in bijv. de flap 5 positie zit. Werkt dat een beetje?
3. Ik kan zowel de Yoke als Throttle niet laten staan en zal deze elke keer opnieuw moeten mounten als ik ga vliegen. Zijn er die dat ook doen en bevalt dat of is dat heel veel gedoe?
4. ik probeer ook vooral voor mezelf de aankoop goed te praten 8)7 en zoek wat bevestiging :P .
5. wat zijn volgens jullie de minpunten van de yoke en/of throttle?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

ralpje

Deugpopje

Ik heb sinds een tijdje zowel de Alpha als de Bravo en wil niet meer terug :)

Het trimmen met het wheel is heel, heel veel fijner dan met het toetsenbord. Zelfs veel fijner dan trimmen met de rocker switch die ik op Saitek set had (of de rocker switch die ik ook nog op de Alpha heb geconfigureerd, die gebruik ik dus eigenlijk nooit meer).
Ik gebruik de set wel in combinatie met Spad.next, met name omdat ik veel in de CJ4 vlieg en je daarvoor wat trucjes moet uithalen om bepaalde autopilot zaken te regelen. Daarnaast kun je in Spad bepaalde configs veel prettiger configureren / programmeren dan in MSFS zelf én kun je in één keer meerdere profielen maken voor meerdere type toestellen, zodat hij automatisch het juiste profiel pakt als je een bepaald toestel laadt in je sim.

De meest rechter 'throttle' gebruik ik als flaps lever. Geen detents, maar de CJ4 kent maar 2 flap posities dus ik heb hem in Spad zo geconfigueerd dat ongeveer halverwege de eerste positie is, en volledig naar beneden de laatste. Werkt prima. Eventueel kun je ook nog de button gebruiken om flaps één positie naar beneden of naar boven te brengen, als je de lever niet prettig vindt.
De meest linker lever is m'n speedbrake lever. In het midden twee thrust levers met TO/GA button op de linker.
Daarnaast heb ik config voor single prop toestellen als ik een keer zin heb om een laag rondje in een Cessna te doen, bijvoorbeeld. Daarbij gebruik ik bijvoorbeeld m'n flaps lever geheel niet, maar alleen de up/down switch.

Ik flight sim op dezelfde machine als waar ik m'n dagelijkse werk doe, dus 'verbouw' m'n bureau vaak. De quick clambs maken dat makkelijk. Twee 'schroeven' per unit om hem los / vast te zetten, usb kabel inprikken (doe ik in de ingebouwde USB-hub in m'n monitor) en je bent good to go.

Vooral de stevigheid / durability van de yoke ten opzichte van m'n oude Saitek set is een verademing, en alle controls bij elkaar op de bravo is echt perfect. Los van het programmeren van m'n FMC doe ik eigenlijk niets meer met keyboard / muis. Voor het switchen / instellen van radios (ik vlieg veel online op VATSIM) gebruik ik nu nog m'n streamdeck, maar ik denk dat ik daar nog een keer zo'n Logitech radiopanel voor aanschaf.

Edit: als je nu nog geen pedals hebt, zou ik dat wel als eerste doen. Als je nu een twister op je stick gebruikt om te sturen gaat het even wennen zijn, en zonder kun je eigenlijk helemaal niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door ralpje op 03-01-2022 10:59 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

1. Het werkt zeker makkelijker dan buttons op een controller / toetsenbord. Helaas is het geen echt wiel met een axis, maar eigenlijk een button/buttons die worden getriggered door het draaien. Ik gebruik het veel maar ik hoop dat ze met firmware updates / handige configuratie het wat handiger wordt dan nu. Het valt me wel iets tegen.
  2. Werkt perfect, je leert snel genoeg waar het zit. Daarnaast zitten er ook meerdere markings waardoor je die ook kunt aflezen mocht je dat fijn vinden.
  3. Ik haal ze meestal beiden weg, maar soms laat ik de Throttle wel staan aan de zijkant van het bureau. Ik heb ze er elke keer binnen 2 minuten weer op. Het liefst zou ik ze ook laten zitten, maar daar wordt mijn bureau te druk van (moet er ook werken)
  4. Ik heb er veel plezier van en totaal geen spijt. De yoke voelt echt top en de vele configuratie mogelijkheden voor de throttle zijn echt super.
  5. Grootste minpunten voor mij zijn:
  • Het rooster op de alpha is wat lastig schoon te houden (koop de nieuwe stofhoezen erbij)
  • De AP knoppen van de bravo werken, maar niet echt logisch. Als je de linker draaiknop gebruikt om i.e. je ALT of HDG aan te passen dan probeert die voor een halve seconde ook de bijbehorende AP modus aan / uit te zetten ipv alleen de waarde aan te passen. Heel vreemd. Dit is met enige configuratie aanpassingen wel te fixen.
  • De uitlijning van de verschillende axis op de throttle zijn niet voor iedereen even goed. Controleer die dus bij binnenkomst (ze zijn wel snel en makkelijk over retouneren van deze bekende fout).
  • De reversers zijn (opnieuw) geen axis maar knoppen. Je hebt dus geen controle over de hoeveelheid reverse thrust. Het is aan of uit. Dit kun je wel met o.a. SPAD.next aanpassen zodat het beter werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Ircghost op 03-01-2022 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ik zit zelf eigenlijk te wachten op de honeycomb tango foxtrot pack..

https://fselite.net/conte...ronautical-tango-foxtrot/

[ Voor 45% gewijzigd door Dirtyrockers op 03-01-2022 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:56

djbarney

XBL: DeejayBarney

Ircghost schreef op maandag 3 januari 2022 @ 11:01:
  1. Het werkt zeker makkelijker dan buttons op een controller / toetsenbord. Helaas is het geen echt wiel met een axis, maar eigenlijk een button/buttons die worden getriggered door het draaien. Ik gebruik het veel maar ik hoop dat ze met firmware updates / handige configuratie het wat handiger wordt dan nu. Het valt me wel iets tegen.
  2. Werkt perfect, je leert snel genoeg waar het zit. Daarnaast zitten er ook meerdere markings waardoor je die ook kunt aflezen mocht je dat fijn vinden.
  3. Ik haal ze meestal beiden weg, maar soms laat ik de Throttle wel staan aan de zijkant van het bureau. Ik heb ze er elke keer binnen 2 minuten weer op. Het liefst zou ik ze ook laten zitten, maar daar wordt mijn bureau te druk van (moet er ook werken)
  4. Ik heb er veel plezier van en totaal geen spijt. De yoke voelt echt top en de vele configuratie mogelijkheden voor de throttle zijn echt super.
  5. Grootste minpunten voor mij zijn:
  • Het rooster op de alpha is wat lastig schoon te houden (koop de nieuwe stofhoezen erbij)
  • De AP knoppen van de bravo werken, maar niet echt logisch. Als je de linker draaiknop gebruikt om i.e. je ALT of HDG aan te passen dan probeert die voor een halve seconde ook de bijbehorende AP modus aan / uit te zetten ipv alleen de waarde aan te passen. Heel vreemd. Dit is met enige configuratie aanpassingen wel te fixen.
  • De uitlijning van de verschillende axis op de throttle zijn niet voor iedereen even goed. Controleer die dus bij binnenkomst (ze zijn wel snel en makkelijk over retouneren van deze bekende fout).
  • De reversers zijn (opnieuw) geen axis maar knoppen. Je hebt dus geen controle over de hoeveelheid reverse thrust. Het is aan of uit. Dit kun je wel met o.a. SPAD.next aanpassen zodat het beter werkt.
Geheel mee eens, de stofhoezen zijn een verademing, en zien er ook nog eens leuk uit met die "remove before flight" tag aan de zijkant. Ik heb zelf de throttle eigenlijk permanent bevestigd zitten, wel gewoon met de clamps dus ook makkelijk te verwijderen, maar de yoke wissel ik nog wel eens in voor de thrustmaster 16000m joystick als ik met een airbus wil pielen. Ik vind zelf de yoke voor verticale movement wellicht iets te veel weerstand geven, en heb nog niet uitgezocht waar/hoe dat te veranderen is. De trim op de yoke is super, en werkt heel erg fijn om heel snel de grove trim in te stellen, en die dan eventueel verder precisie trim te geven met het trimwheel op de bravo.

De thrust levers en dan vooral inderdaad de reverse thrust is inderdaad een beetje een vreemde beslissing van honeycomb, dit betekent dat je ook in de FBW airbus bij het configureren net even andere instructies moet gebruiken dan andere throttles die wel een axis hebben voor de reverse thrust. als je dat eenmaal gedaan hebt en er even aan gewend bent geraakt, werken ze echt top. De autopilot knopjes gebruik ik niet allemaal even veel, omdat ik zelf liever met de muis op de daadwerkelijke knopjes druk, maar voor een cessna of iets dergelijks waar de autopilot ook simpelere knopjes zijn, werkt het na even wennen (wederom) ook prima.

De flaps en speedbrake (en levers in het algemeen) hebben inderdaad geen detents, en het zou tof zijn als die er wel zouden zijn. Ik mis ze echter niet echt, aangezien je in de cockpit ook de levers naar de juiste plekken ziet bewegen en hoort klikken. Bij de FBW a320 bijvoorbeeld, als je die juist calibreert, dan corresponderen de standen van de throttle levers ook precies met de streepjes naast de levers, dus daar naar kijken en luisteren naar de klik in de cockpit werkt op zich ook prima.

Ik vond het in ieder geval een enorme stap omhoog van de thrustmaster 16000 set die ik gebruikte, en ben er nog elke dag dat ik er mee aan de slag ben, blij dat ik de aanschaf gedaan heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Sparkiezz Hier ook dik tevreden over de alpha en bravo. Moet hem hier ook iedere keer opbouwen en afbouwen. Zoals ik al eerder heb vermeld heb ik ze echter op een plank gemonteerd (omdat m'n bureau te dik is) die ik met 1 C-klem kan vastzetten. Heb zelf de assen en knoppen wel geconfigureerd mbv FSUIPC, ook als reden om automatisch het schakelen van verschillende profielen mogelijk te maken. (misschien dat ik de overstap nog maak naar spad.next omdat ik nu ook een logitech radio panel in bezit heb)

Heb de bravo altijd in de GA-configuratie staan dus gebruik de flap switch altijd en geen losse as. Voor de mooney heb ik bijvoorbeeld wel 1 as gebruikt voor de airbrakes, maar die heeft geen arm-functie dus mis ik daarvoor geen detent.
Eens met @Ircghost, zijn hier al een aantal gevallen geweest die niet door de kwaliteitscontrole gekomen hadden moeten zijn.

Trimmen heb ik geen last van. Probleem is wel dat Asobo de afgelopen updates iedere keer de settings van de trim veranderd zijn. Ene update werkt de trim sneller dan de andere keer. Voor update 5 moest je heel lang aan het trimwheel draaien voor enige reactie, daarna ging het weer veel te snel. Nu werkt ie voor mij eigenlijk prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sparkiezz
Bedankt voor alle uitgebreide reacties over de Honeycomb Alpha en Bravo! Ik wacht nog heel even met aanschaf, al is het maar om bij mezelf na te gaan of ik de set echt wil en het geen bevlieging is :*) :P

[ Voor 55% gewijzigd door Sparkiezz op 03-01-2022 17:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:28
Live Weather doet het eindelijk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice. had verwacht dat het nog wel de rest van de week zou duren dus dit valt weer mee
Pagina: 1 ... 236 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc