There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
ze zijn ook te koop opDigitalExorcist schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:55:
[...]
Russische site en met een Gmail adres? …. I think not.
https://secure.simmarket.com/beautifulmodeloftheworld.mhtml
dus het is geen vals iets
en deze dan .... nog geen 2 euro per airport
https://www.freds-airports.de/
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 28-11-2021 15:19 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ja inderdaad, door wat perikelen met de settings met name op AI assistentie heb ik alles op HARD ergo realistisch gezet dus het lijkt ook daar vandaan te komen. Is wel even wennen vooral bij het opstijgen.Allard schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:29:
[...]
Dat naar links trekken is normaal voor een single engine prop voor zover ik weet.
zie https://www.boldmethod.co...e-centerline-ground-roll/
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Tijd geleden al de membership gekocht. Kunt dan gewoon alle vliegvelden downloaden, en krijgt via mail regelmatig een melding als er een update is. Ook toekomstige vliegvelden kun je in de toekomst downloaden.ravw schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:45:
PS is hier iemand bekent met BEAUTIFUL MODEL OF THE WORLD
https://beautifulmodelworld.ru/
voor 28 euro alle vliegvelden krijgen die hun uitbrengen
https://beautifulmodelworld.ru/memberships/
Kortom, geen adder onder het gras en zeker de moeite waard!!!
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
oke dan toch maar ens er over denkenGameaddict schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:39:
[...]
Tijd geleden al de membership gekocht. Kunt dan gewoon alle vliegvelden downloaden, en krijgt via mail regelmatig een melding als er een update is. Ook toekomstige vliegvelden kun je in de toekomst downloaden.
want er zitten leuke veldjes bij
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
het is lekker bewolkt maar nog 100 NM te gaan
/f/image/bJcc9uUSnWP9CgHgkZSYZIJ6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2NYPP8idsGJ9NG9TsA6ATl1s.png?f=fotoalbum_large)
word bij aankomst waarschijnlijk behoorlijk wat regen verwacht ...
...........
ja dus
/f/image/7dsJjec1JQbMLNKJpd8ywHO6.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door ravw op 28-11-2021 16:08 ]
Ik heb de XL inderdaad al een tijdje hiervoor, werkt heerlijk. Lekker veel knoppen om mee te spelen. Heb bijvoorbeeld het hele atc / radio tuning er in zitten, en gebruik gedurende een vlucht eigenlijk in het geheel het keyboard niet meer. Beetje overkill wellicht nu ik ook de Alpha en Bravo heb, maar goed.. die streamdeck is ook handig voor spotify, philips hue en allerlei andere dingen zoals macro's en dergelijkenravw schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:54:
[...]
Ja ik heb zelf ook die Logitech paneeltjes maar de ene keer doen ze het en dan weer niet ... en ook na windows 11 update doen ze het meer niet dan wel![]()
dus ik heb ze maar weg gelaten , en ja deze streamdeck werkt gewoon goed
Het is echt een leuk speeltje misschien over een paar maanden toch eens kijken naar een XL daar heb je hele mooie profiles voor :-)
ja dat zijn leuke dingen , ik heb zelf een profile van internet afgehaald maar heb nog zat knoppen over ....djbarney schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:15:
[...]
Ik heb de XL inderdaad al een tijdje hiervoor, werkt heerlijk. Lekker veel knoppen om mee te spelen. Heb bijvoorbeeld het hele atc / radio tuning er in zitten, en gebruik gedurende een vlucht eigenlijk in het geheel het keyboard niet meer. Beetje overkill wellicht nu ik ook de Alpha en Bravo heb, maar goed.. die streamdeck is ook handig voor spotify, philips hue en allerlei andere dingen zoals macro's en dergelijkeneven snel je mic muten in een meeting zonder allerlei keyboard shortcuts uit je hoofd te leren is erg prettig.
misschien eens kijken of ik bij dit profile ook de snelheid en de ATC er bij kan zetten want die mis ik nog wel
Maar gebruik nu ook erg weinig de muis :-)
daar wilde ik en beetje vanaf
Maar zijn hier mensen die hem goed kunnen instellen die Streamdeck
Heb hem ook net genomen en heb er nu 12 in gebruik, is idd 2 euries per veld... Ik hoop wel dat ze nog een keer werkende jetways gaan toevoegen en het terrein wat meer 'slopen'. Startbanen lijken wel biljartlakens!Gameaddict schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:39:
[...]
Tijd geleden al de membership gekocht. Kunt dan gewoon alle vliegvelden downloaden, en krijgt via mail regelmatig een melding als er een update is. Ook toekomstige vliegvelden kun je in de toekomst downloaden.
Heb er 24 in m'n addon map staan, waarvan er geloof ik 3 gratis te downloaden zijn. Blijven er toch al 21 over.Er!k schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:45:
[...]
Heb hem ook net genomen en heb er nu 12 in gebruik, is idd 2 euries per veld... Ik hoop wel dat ze nog een keer werkende jetways gaan toevoegen en het terrein wat meer 'slopen'. Startbanen lijken wel biljartlakens!
Werkende jetways is inderdaad een wens die vaker gevraagd word. Op de prioriteiten lijst van de maker staan deze niet echt hoog op de lijst. Vind het belangrijker om vliegvelden te ontwerpen dan z'n tijd te verdoen met geanimeerde jetways te maken. Hoop dat het nog een keer veranderd.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
zit al ruim een uur tegen alleen maar zwart aan te kijken , leuk die landschappen zonder steden ,, je ziet niets
/f/image/364YwXekd8chF2dSwJXkvqze.png?f=fotoalbum_large)
maar we mogen zo alweer gaan zakken voor de landing in Warsaw
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 28-11-2021 21:27 ]
Net dezelfde ervaring op ene korte hop van Bilbao naar Reus om de 'Beautiful Model of the World' velden uit te proberen... Gelukkig kun je tegenwoordig flink los met de verlichting van de A320nxravw schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:26:
Mooi he dat FS :-)
zit al ruim een uur tegen alleen maar zwart aan te kijken , leuk die landschappen zonder steden ,, je ziet niets
[Afbeelding]
maar we mogen zo alweer gaan zakken voor de landing in Warsaw

Ligt niet aan BMW, ik kwam net op Warsaw aan ( Payware airport) maar ook behoorlijk donkerEr!k schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:42:
[...]
Net dezelfde ervaring op ene korte hop van Bilbao naar Reus om de 'Beautiful Model of the World' velden uit te proberen... Gelukkig kun je tegenwoordig flink los met de verlichting van de A320nx
Hier de landing
/f/image/qhGUnKJO7Pglm77U6HzVAwzH.png?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
/f/image/kO2FDozfBY9MfcnAYHJvRwTs.png?f=fotoalbum_large)
gelijk maar even Switerland en New Zeeland mesh gekocht :-)
En wat waren jouw bevindingen?Wardjinn schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:45:
[...]
Oke, dat ga ik in het weekend eens uitproberen met de G2. Bedankt!
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Ik weet niet hoe handig je bent maar je zou zelf een paneel naar keuze kunnen ontwerpen en dan zelf uit triplex of aluminium zagen of door een plaatselijke metaalbewerker laten laseren.ravw schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:34:
[...]
die ken ik maar die zij te groot , het is echt iets waar je ze gewoon in kunt zetten
meer zo iets in gedachten, maar waar dan gewoon 3 van die panels in zitten en klaar
[Afbeelding]
USB hub achter in en dan maar 1 USB kabel naar de PC en dan de stroom van de hub :-)
Het lastige voor jou is natuurlijk dat je 1.001 verschillende toestellen vliegt die ook typisch met heel verschillende panelen zijn uitgerust. Ik kan me voorstellen dat een paneel dat echt niet klopt je wat immersie kost.
Beetje OT maar hierom ben ik dus ook totaal niet van de hardware... Ik heb een doodsimpele (en hoogst noodzakelijke) joystick Logitech Extreme 3D Pro en Saitek Combat Rudder Pedals en da's alles. Ik heb wel eens zitten denken aan een yoke of een throttle-ding of een knoppenkast maar wat jij zegt: dat is NOOIT hetzelfde als dat je op je scherm ziet en voor mij is de lol er dan af. Ik doe sowieso ALLES (behalve dus aileron, elevator, rudder en throttle) met de muis in de virtuele cockpit: dat geeft bij mij veel meer immersie dan een of andere vage knoppenbak die totaal geen relatie lijkt te hebben met wat ik on screen zie.Bacchus schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:28:
[...]
IIk kan me voorstellen dat een paneel dat echt niet klopt je wat immersie kost.
Dat is ook waar ik een beetje tegenaan hik. Heel leuk die aerobatic toestellen en de F/A18 bijvoorbeeld, maar met een yoke is dat praktisch niet te doen. M'n knoppenpanelen van Logitech vind ik wel echt een aanwinst, of ik nou in de A320 of in een C172 vlieg is het handmatig kunnen instellen van instrumenten wel prettig. Als ik op een Lights schakelaar druk maakt het me niet uit waar in welk toestel dat specifieke knopje zit maar gaat het licht 'gewoon' aan.tup61 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:17:
[...]
Beetje OT maar hierom ben ik dus ook totaal niet van de hardware... Ik heb een doodsimpele (en hoogst noodzakelijke) joystick Logitech Extreme 3D Pro en Saitek Combat Rudder Pedals en da's alles. Ik heb wel eens zitten denken aan een yoke of een throttle-ding of een knoppenkast maar wat jij zegt: dat is NOOIT hetzelfde als dat je op je scherm ziet en voor mij is de lol er dan af. Ik doe sowieso ALLES (behalve dus aileron, elevator, rudder en throttle) met de muis in de virtuele cockpit: dat geeft bij mij veel meer immersie dan een of andere vage knoppenbak die totaal geen relatie lijkt te hebben met wat ik on screen zie.Of ik nou de FBW A32NX vlieg of de C172, het werkt allemaal top. Toevallig heb ik afgelopen weekend nog even zitten kijken hoe die Thrustmaster Airbus throttle eruitziet omdat ik nu HEUL VEUL (alleen maar) de FBW A32NX vlieg, maar toen ik zag hoe dat ding eruit zeg (met de gear lever links van de throttle... dat alleen al...!) was ik er meteen klaar mee. Helemaal niks voor mij.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
ja en dat niet alleen , maar ook de reactie tijd is snellerDigitalExorcist schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:45:
[...]
Dat is ook waar ik een beetje tegenaan hik. Heel leuk die aerobatic toestellen en de F/A18 bijvoorbeeld, maar met een yoke is dat praktisch niet te doen. M'n knoppenpanelen van Logitech vind ik wel echt een aanwinst, of ik nou in de A320 of in een C172 vlieg is het handmatig kunnen instellen van instrumenten wel prettig. Als ik op een Lights schakelaar druk maakt het me niet uit waar in welk toestel dat specifieke knopje zit maar gaat het licht 'gewoon' aan.
Als je alles met de muis moet doen ,,, nemen de landing , muis VS tca
met muis is het haast niet te doen even heel snel reageren ..
met de tca heb ik gewoon in 1 ruk die spoilers open en binnen 1 sec staat ook de rev aan
als je dat met muis moet doen ben je daar vaak als weer enkele meters verder
en daar bij is het met hardware aansturen vaak meer natuurgetrouw
probeer alleen je gashandels al eens met muis te bedienen en dan voor uit te kijken
Kost een paar minuten, maar het wordt door heel veel add on bouwers gebruikt als input voor hun plannen.
De resultaten van vorig jaar kun je trouwens hier terugzien
Ingevuld, ik denk dat ik iets meer een casual flightsimmer ben dan de doelgroep, maar iig #represent.cracking cloud schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:28:
Hij is er weer, de flight sim survey: https://www.surveymonkey....vey2021?partner=navigraph
Kost een paar minuten, maar het wordt door heel veel add on bouwers gebruikt als input voor hun plannen.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik heb er helaas geen tijd voor gehad afgelopen weekend
zo alles weer ingevuldcracking cloud schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:28:
Hij is er weer, de flight sim survey: https://www.surveymonkey....vey2021?partner=navigraph
ben wel benieuwd wat er uit komt
ben wel naar de uitgaven benieuwd hoe veel mensen toch gemiddeld uit geven aan FS ..
Want ik heb zo gevoel dat de meeste toch wel met FS 2020 veel meer geld uitgeven aan FS dat ze daarvoor hadden gedaan ..
niet alleen hardware maar ook software
En dat is wel leuk ... toen de eerste beelden verschenen van MSFS ... was iedereen blij dat alles er zo mooi uit zag en dat er meer weinig Addons gekocht moest worden
Maar als ik dan zo op het internet mee leest en ziet wat mensen uitgeven aan addons en hardware ....
Het lijkt wel of dat ze een vinkje hebben met -- PAY ALL
[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 29-11-2021 15:50 ]
laat eerste die A380 maar komencracking cloud schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:54:
Er is eigenlijk 1 addon waar ik nu echt benieuwd naar ben en dat is de PMDG 737. Ik hoop stilletjes dat die voor de kerst wordt uitgebracht.
Oke, ik heb het net even uitgetest.
PC graphics op low end, VR graphics gelaten zoals het al was. Ook de OpenXR settings hetzelfde gelaten. Het leek allemaal een stukje soepeler te lopen. Fps bleef schommelen tussen 29 & 30. Zo te zien heeft het inderdaad effect.
https://flightdeck.to/
En hoe zijn de bevindingen
Je hebt het over 2 verschillende dingenravw schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:27:
zijn er mensne die een streamdeck hebben , en deze al gebruiken
- Streamdeck= hardware: werkt prima, met plugins/profiles te vinden op bijvoorbeeld https://flightsim.to/file...tracker-streamdeck-plugin
- Flightdeck = software/plugin voor de streamdeck. Dit is vrij nieuw volgens mij,
Helaas door PMDG al gezegd dat hij definitief niet meer dit jaar komtcracking cloud schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:54:
Er is eigenlijk 1 addon waar ik nu echt benieuwd naar ben en dat is de PMDG 737. Ik hoop stilletjes dat die voor de kerst wordt uitgebracht.
Hier dus ook een 3x5 button streamdeck (sinds zaterdag)ravw schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:27:
zijn er mensne die een streamdeck hebben , en deze al gebruiken
Is een gave uitbreiding voor de 'dagelijkse' dingen die je in de cockpit gebruikt.
Ben nu bezig met het op maat maken per vliegtuig in FS2020.
In mijn geval eerst maar de C172 classic (die is nu naar mijn persoonlijke voorkeuren geconfigureerd)
Justflight PA-28R Arrow , de TBM en de H145 helicopter zijn next.
Is erg flexibel in gebruik en je kunt elke button (eventueel met subpagina's) helemaal programmeren naar je eigen wensen, inclusief geanimeerde icoontjes. Heeft voor zelfgemaakte macro's wel een leercurve. (maar aldoende leert men).
Super ding.
Nog een voordeel... er komen weer buttons vrij op mijn Saitek X52 voor andere snufjes.
Streamdeck is natuurlijk ook te gebruiken voor vele apps buiten FS2020 om, denk aan Adobe apps, Stream diensten etc etc.
Nadeel... telefoon app voor Iphone en Android maar heeft een betaalde subcription nodig
P.s.een lijst met events die gebruikt worden nodig in de button programmering in FS2020 (simconnect events)
[ Voor 25% gewijzigd door BazerK op 30-11-2021 12:18 ]
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Link?Trin1ty schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:30:
[...]
Helaas door PMDG al gezegd dat hij definitief niet meer dit jaar komt
Probleem wat ik had met FSX is dat addon vliegvelden een enorme aanslag op de prestaties waren. Zelf teveel kleine vliegvelden van Orbx bij elkaar zorgde er al voor dat de framerate te ver naar beneden zakte. Een addon vliegveld had dus eigenlijk een hoop nadelen ipv voordelen.ravw schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:44:
[...]
En dat is wel leuk ... toen de eerste beelden verschenen van MSFS ... was iedereen blij dat alles er zo mooi uit zag en dat er meer weinig Addons gekocht moest worden
Maar als ik dan zo op het internet mee leest en ziet wat mensen uitgeven aan addons en hardware ....![]()
Het lijkt wel of dat ze een vinkje hebben met -- PAY ALL
Nu met MSFS is dit gelukkig niet het geval dus ben ik ook eerder geneigd om een vliegveld te kopen. Ook zijn de kosten een stuk lager waardoor ik er al meer koop.
Verder was het verschil tussen een addon vliegveld en de rest van de omgeving ontzettend groot. Je zag precies waar de addon begon en weer ophield. Ik heb dan liever dat het allemaal (mindere) kwaliteit is dan dat er een verschil te zien is. Ook dit probleem is in MSFS verholpen omdat de omgeving er al geweldig uitziet.
Kan met hier ook wel gedeeltelijk in vinden. Als ik teveel hardware knoppen gebruikt gaat bij mij ook het idee verloren dat ik iedere keer met een ander vliegtuig vlieg. Ieder vliegtuig is kwa bediening dan hetzelfde en heb je nog geen idee hoe de cockpit en de knoppen in elkaar steken. Echter de hardware knoppen voor autopilot vind ik toch wel erg prettig om te hebben, evenals de mogelijkheid te hebben om de COM en NAV frequenties in te stellen.tup61 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:17:
[...]
dat is NOOIT hetzelfde als dat je op je scherm ziet en voor mij is de lol er dan af. Ik doe sowieso ALLES (behalve dus aileron, elevator, rudder en throttle) met de muis in de virtuele cockpit: dat geeft bij mij veel meer immersie dan een of andere vage knoppenbak die totaal geen relatie lijkt te hebben met wat ik on screen zie.
Overigens als je weer Cessna of Boeing of iets anders dat bestuurd wordt met een yoke gaat vliegen kan ik je een yoke (en throttles) toch echt aanbevelen. Beleving van een yoke is compleet anders dan een joystick. Moet zeggen dat het ook wat relaxter vliegt voor GA vliegtuigen.Beetje OT maar hierom ben ik dus ook totaal niet van de hardware... Ik heb een doodsimpele (en hoogst noodzakelijke) joystick Logitech Extreme 3D Pro en Saitek Combat Rudder Pedals en da's alles. Ik heb wel eens zitten denken aan een yoke of een throttle-ding
Zag net dat er een nieuwe openxr versie is in de store.....Wardjinn schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:01:
[...]
Oke, ik heb het net even uitgetest.
PC graphics op low end, VR graphics gelaten zoals het al was. Ook de OpenXR settings hetzelfde gelaten. Het leek allemaal een stukje soepeler te lopen. Fps bleef schommelen tussen 29 & 30. Zo te zien heeft het inderdaad effect.
Ook je resolutie van je scherm op 640 x 480 (windowed) zetten he en de sliders helemaal naar links
[ Voor 10% gewijzigd door appie35 op 29-11-2021 20:31 ]
Geachte BazerK Zou je niet zulke verhalen willen typen. Nu voel ik mij geneigd om ook zo,n deck in huis te halen.... het kwijl loopt nu over mijn toetsenbord..BazerK schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:41:
[...]
Hier dus ook een 3x5 button streamdeck (sinds zaterdag)
Is een gave uitbreiding voor de 'dagelijkse' dingen die je in de cockpit gebruikt.
Ben nu bezig met het op maat maken per vliegtuig in FS2020.
In mijn geval eerst maar de C172 classic (die is nu naar mijn persoonlijke voorkeuren geconfigureerd)
Justflight PA-28R Arrow , de TBM en de H145 helicopter zijn next.
Is erg flexibel in gebruik en je kunt elke button (eventueel met subpagina's) helemaal programmeren naar je eigen wensen, inclusief geanimeerde icoontjes. Heeft voor zelfgemaakte macro's wel een leercurve. (maar aldoende leert men).
Super ding.
Nog een voordeel... er komen weer buttons vrij op mijn Saitek X52 voor andere snufjes.
Streamdeck is natuurlijk ook te gebruiken voor vele apps buiten FS2020 om, denk aan Adobe apps, Stream diensten etc etc.
Nadeel... telefoon app alleen voor Iphone en betaald
P.s.een lijst met events die gebruikt worden nodig in de button programmering in FS2020 (simconnect events)
Ga dan wel voor de 32 Knoppen het is een hele aanschaf maar er zijn veel beter profiles voorappie35 schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:49:
[...]
Geachte BazerK Zou je niet zulke verhalen willen typen. Nu voel ik mij geneigd om ook zo,n deck in huis te halen.... het kwijl loopt nu over mijn toetsenbord..
je krijg geen moment spijt van de aan koop , ik zelf zit nu al te denken om over te stappen naar een 32 knoppen en ik heb hem ook pas vanaf zaterdag :-) ( 15 knoppen)
appie35 schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:49:
[...]
Geachte BazerK Zou je niet zulke verhalen willen typen. Nu voel ik mij geneigd om ook zo,n deck in huis te halen.... het kwijl loopt nu over mijn toetsenbord..
next Black Friday dan maar
idd voor die profielen.ravw schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:53:
[...]
Ga dan wel voor de 32 Knoppen het is een hele aanschaf maar er zijn veel beter profiles voor
je krijg geen moment spijt van de aan koop , ik zelf zit nu al te denken om over te stappen naar een 32 knoppen en ik heb hem ook pas vanaf zaterdag :-) ( 15 knoppen)
Heb er ook serieus aan gedacht. Maar nu nog ff niet, eerst maar eens wat diepgang erin brengen.
Ik heb er wel plezier van maar ben inmiddels zo gewend om mijn ding te doen in de 3D cockpit door met de muis naar het paneel te gaan waar ik op dat moment wat moet doen (OVHD/PEDSTAL?MCDU) etc. dat de toegevoegde waarde beperkt is.
Wat ik zeker wel gebruik is Arm spoilers (omdat dit op de TCA add-on niet kan) en voor het selecteren van de MCDU view (dan heb ik die view in een keer goed staan).
Belangrijkste functies bedien ik dus met mijn TCA officers editions met TQ add-on. Als je die hebt dan is de streamdeck iets minder interessant.
(LET OP, mijn mening/mijn ervaring. N=1)
maar ik gebruik nu die SD maar voor hoogte en AP / VS / HDG
en de buiten lichten
moet nog ens kijken hoe ik die tow en atc er in kan zetten dan zou het helemaal klaar zijn
Tip: Ipv alles zelf uit te willen zoeken kan je beter een klein beetje geld (15,00 ongeveer incl btw) uitgeven op deze websiteravw schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:48:
ja die TCA officers editions is zeker een hele koop geweest en ik heb zelf nog 2 gashandels erbij gekocht voor straks de A380 en zo
maar ik gebruik nu die SD maar voor hoogte en AP / VS / HDG
en de buiten lichten
moet nog ens kijken hoe ik die tow en atc er in kan zetten dan zou het helemaal klaar zijn
Nederlandse gast die profielen heeft gemaakt voor bijna alle standaard FS2020 kisten.
Werkt nog goed ook en hij is redelijk goed bereikbaar igv verzoeken of bugs.
Ik had die link ook geplaatst, dus ben er van op de hoogtekillerbee1958 schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:54:
[...]
Tip: Ipv alles zelf uit te willen zoeken kan je beter een klein beetje geld (15,00 ongeveer incl btw) uitgeven op deze website
Nederlandse gast die profielen heeft gemaakt voor bijna alle standaard FS2020 kisten.
Werkt nog goed ook en hij is redelijk goed bereikbaar igv verzoeken of bugs.
er word door meer mensen geklaagd dat hij maar heel weinig bekent is en dat veel mensen zoiets zoeken
hij zou via https://secure.simmarket.com/default-en.html een moeten gaan zitten dan zal het veel meer reclame er voor gemaakt worden
ik ga hem zeker toch ook aanschaffen , heb maar een 15 knoppen maar die 32 komt er ook wel
ben nu met de mooney aan het vliegen maar dat vliegt wel een heel stuk lekkerde met de ap met die SD
Even van NZQN naar NZCH ... even me nieuw aangekochte Mesh bewonderen en de SD uit testen op de Mooney
[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 30-11-2021 00:40 ]
Steam deck mobile is er ook gewoon voor android.BazerK schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:41:
[...]
Nadeel... telefoon app alleen voor Iphone en betaald
Overigens zijn er voor mobiele apps meer (betere?) apps met meer mogelijkheden. Voor degene die nog een oude tablet in de la hebben, ik zelf gebruik touch portal (website) om de custom views te programmeren zodat ik eenvoudig naar een bepaalde view kan springen. Touch portal is zeer uitgebreid maar lijkt in het begin wat lastiger in gebruik.
Verder gebruik is Matric (website) voor de radio instellingen. Voordeel van Matric is dat je hiermee mbv Vjoy ook analoge assen kunt toewijzen.
Dit ziet er heel goed uit! Ik heb nog een iPad liggen dus dit lijkt me top om eens te proberen. Thanks! Ik zal mijn ervaringen tzt delen.Gameaddict schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:36:
[...]
Steam deck mobile is er ook gewoon voor android.
Overigens zijn er voor mobiele apps meer (betere?) apps met meer mogelijkheden. Voor degene die nog een oude tablet in de la hebben, ik zelf gebruik touch portal (website) om de custom views te programmeren zodat ik eenvoudig naar een bepaalde view kan springen. Touch portal is zeer uitgebreid maar lijkt in het begin wat lastiger in gebruik.
Verder gebruik is Matric (website) voor de radio instellingen. Voordeel van Matric is dat je hiermee mbv Vjoy ook analoge assen kunt toewijzen.
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Ik heb ook touchportal draaien op een oude iPad. Al een tijdje niet gebruikt, dus net even snel als test gekeken of deze werkt met SU7. Je komt wel snel uit bij de betaalde variant (13eu). Het werkt wel maar niet helemaal vlekkeloos imo. Ik heb soms dat hij denkt dat bijv de gear down is terwijl dit niet zo is, of in onderstaande screenshot denkt hij dat landing lights aan staan, maar in realiteit staan ze uit. Dit zijn dingen die ik voor SU7 ookl al had. Weet nog niet zo goed wat ik daar nou mee moet..Muyz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:27:
[...]
Dit ziet er heel goed uit! Ik heb nog een iPad liggen dus dit lijkt me top om eens te proberen. Thanks! Ik zal mijn ervaringen tzt delen.
:strip_exif()/f/image/eFBgVsOQCukCGEycbTcGBWYb.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door mvbo op 30-11-2021 12:13 ]
ook de android app geeft vervolgens een subscription optie van €2.99/maand of €26.99/jaar.Gameaddict schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:36:
[...]
Steam deck mobile is er ook gewoon voor android.
Bericht aangpast.
Jou matric app tip ga ik ook eens proberen, tnx.
moesten nog haast maken want er werd dikke mist voorspelt
/f/image/dlOrUNvRx57BgSlmjNmbON4d.png?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
Moesten nog wachten op een inkomende vliegtuig
/f/image/QXmXoPkpiJC1K5ngirHmH6zS.png?f=fotoalbum_large)
oops daar heb je de mist banken al
/f/image/UtNSfRYeCBsRL78akiVVLDMZ.png?f=fotoalbum_large)
Nu maar snel weg wezen naar het zonnige Ibiza
![]() | ![]() | ![]() |
/f/image/vfJFUsONoDUmUUdinlLgiDug.png?f=fotoalbum_large)
Bron? Laatste update van Robert (CEO PMDG) op 12 november is dat daar binnenkort meer nieuws over komt.Trin1ty schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:30:
[...]
Helaas door PMDG al gezegd dat hij definitief niet meer dit jaar komt
nevermind
[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 30-11-2021 12:25 ]
Stel, ik voer een altitude en snelheid in. Daarna activeer ik de autothrottle. Stopt het vliegtuig dan met stijgen als ik op de gewenste hoogte kom, of stijgt deze door? Of stopt deze alleen als FLC geactiveerd is?
Klopt, zowel Matric als Touch portal hebben een betaal versie. Geloof dat je anders beperkt bent tot 1 of 2 pagina's en wat meer beperkingen. Maar wel voldoende om te testen of het iets is of het werkt of om een indruk te krijgen wat het kan.mvbo schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:11:
[...]
Je komt wel snel uit bij de betaalde variant (13eu).
Zijn een aantal functies die terugkoppeling via simconnect krijgen. Andere functies werken inderdaad als een toggle functie:Het werkt wel maar niet helemaal vlekkeloos imo. Ik heb soms dat hij denkt dat bijv de gear down is terwijl dit niet zo is, of in onderstaande screenshot denkt hij dat landing lights aan staan, maar in realiteit staan ze uit. Dit zijn dingen die ik voor SU7 ookl al had. Weet nog niet zo goed wat ik daar nou mee moet..
1x klikken --> lampje aan
nogmaals klikken --> lampje uit
Deze krijgen inderdaad geen input terug vanuit de sim dat deze aan of uit staan. Heb een lijstje gezien welke functies ondersteund werden, heb hem alleen niet zomaar bij de hand.
Overigens laat die flightsim plugin wel mooi zien wat touch portal allemaal kan, deze zit erg goed in elkaar. Ik heb hem gebruikt als basis/voorbeeld voor m'n eigen pagina's, omdat ik touchpanel alleen gebruik om de views te kunnen selecteren en de plugin voor mij te uitgebreid was.
Bij FLC wordt je aantal ft/min bepaald door de snelheid te behouden op het door jouw ingestelde snelheid.Nielster schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:04:
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen het gebruik van FLC en autothrottle voor het winnen van hoogte?
Stel, ik voer een altitude en snelheid in. Daarna activeer ik de autothrottle. Stopt het vliegtuig dan met stijgen als ik op de gewenste hoogte kom, of stijgt deze door? Of stopt deze alleen als FLC geactiveerd is?
Bij AutoThrottle wordt je aantal ingestelde ft/min aangehouden, en wordt er throttle gas bij (of af) gegeven om je snelheid te behouden.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Autothrottle alleen doet niets, dat is het systeem die automatisch de throttle regelt, net als autopilot eigenlijk, daar moet je ook nog zaken verder instellenNielster schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:20:
Dat laatste is dus een combinatie van autothrottle met vertical speed? Maar wat als je alleen autothrottle activeert?
FLC gebruikt niet de autothrottle
Houdt dan enkel je ingegeven snelheid aan. Als je dan bijvoorbeeld een dalende lijn inzet zelf, zal je autothrottle je hendels (/je gas) naar een lagere stand zetten (om niet te snel te gaan).Nielster schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:20:
Dat laatste is dus een combinatie van autothrottle met vertical speed? Maar wat als je alleen autothrottle activeert?
AT is alleen om te zorgen dat het vliegtuig zelf in de gaten houd dat hij de gewenste snelheid behoud
Dus hij kijkt naar de FMC of naar wat jij heb ingevoerd
Als jij wil dat het vliegtuig 280 kt vliegt , en je zul gaan dalen zal hij gas terug nemen om zijn snelheid te behouden
en bij stijgen zijn gas open gooien om ook zijn snelheid te behouden
dus die AT zorg er alleen voor dat de gewenste snelheid behouden word.. of zoals de FMC het wil gas bij geeft of juist terug neemt
Dus al de gewenste snelheid in de FMC veranderd van 280kt naar 240kt zal de AT dit gaan doen ..
dus daar hoef jij niet op te letten
de beschrijving op WIKI geeft het ook goed weer
An autothrottle (automatic throttle, also known as autothrust, A/T) is a system that allows a pilot to control the power setting of an aircraft's engines by specifying a desired flight characteristic, rather than manually controlling the fuel flow. The autothrottle can greatly reduce the pilots' work load and help conserve fuel and extend engine life by metering the precise amount of fuel required to attain a specific target indicated air speed, or the assigned power for different phases of flight. A/T and AFDS (Auto Flight Director Systems) can work together to fulfill the whole flight plan.
[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 30-11-2021 13:38 ]
FLC geeft je aan hoe hoog je wil vliegenNielster schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:14:
Thanks mannen. Ik was in de veronderstelling dat als ik een hoogte in zou stellen en de autothrottle activeer, het vliegtuig zou beginnen met stijgen. Maar FLC of VS is dus nog nodig.
Dus zeg maar FL320 ... en als je dan je VS op 800 zet zal hij de klim aan houden van 800 tot hij op FL320 en dan automatische stoppen met klimmen en ook andersom
niet bij elke vliegtuig is dit zo, soms moet je zelf de FL in de gaten houden en stoppen waar je moet wezen met klimmen
inderdaadNielster schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:14:
Thanks mannen. Ik was in de veronderstelling dat als ik een hoogte in zou stellen en de autothrottle activeer, het vliegtuig zou beginnen met stijgen. Maar FLC of VS is dus nog nodig.
PSN ID: Svennie-NL
Did you just assume gender???Nielster schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:14:
Thanks all was beter geweest
maar goed heb mijn vliegtuig ook eens als vrouw beschouwd dat werd hier op het forum ook niet in dank afgenomen ..
nu ik het er toch over heb hier wel een stukje leesvoer er over
https://www.upinthesky.nl...slacht-van-een-vliegtuig/
PS niet geschikt voor mensen die politiek correct zijn ... maar goed , die zullen hier niet zitten ....
vooral geen groene... die hebben het liefst dat de hele luchtvaart verdwijnt
[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 30-11-2021 16:53 ]
Randazzo onthulde ook dat het team verrast was met de verkoopcijfers van DC-6 onmiddellijk na de release voor MSFS. In feite verkocht de DC-6 voor MSFS in een paar uur tijd meer dan alle eerdere versies voor FSX, P3D en XP in hun leven... gecombineerd ! Het is een opmerkelijke onthulling die een bewijs is van hoe MSFS andere simulators volledig stoomde in termen van wijdverbreide aantrekkingskracht op de markt. Het dient ook als een grote aanmoediging voor andere externe ontwikkelaars die het platform als een mogelijke zakelijke kans zien.
breng die B737 maar eens uit dan zul je binnen 10 min denk al je verkopen bij elkaar al in gehaald hebben
en dat zal niet alleen bij PMDG zijn , zo aan mijn al gekochte addons te zien

https://msfsaddons.com/20...7-unlikely-for-this-year/
ook een stukje over de Boeing 737/777 staat er in
En dan was de DC 6 nog een twijfelgeval voor sommige FS of ze hem daar wel voor zouden gaan maken
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 30-11-2021 17:13 ]
Vond het altijd wel handig om te zien welke ATC er online was. Wat zijn vergelijkbare alternatieven?
werkt hier gewoonTrin1ty schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:05:
Is VATSpy ter ziele? Kom niet meer geconnect
Vond het altijd wel handig om te zien welke ATC er online was. Wat zijn vergelijkbare alternatieven?
Heb opnieuw geinstalleerd en nou doet tie ut weer
Those who understand binary, and those who understand non-binary? 😜
Nihil est sine ratione.DigitalExorcist schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:09:
[...]
Those who understand binary, and those who understand non-binary? 😜
Er is niets zonder reden.
“imaginary numbers are a fine and wonderful resource of the divine intellect, almost an amphibian between being and non-being.”
[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 30-11-2021 19:51 ]
mooie addon uitgekomen van Rio
SANTOS DUMONT AIRPORT (SDU) + RIO DE JANEIRO CITY
https://secure.simmarket....rio-de-janeiro-city.phtml
weet dat hier mensen zijn die daar wel eens in de buurt zijn en is dus airport + city
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 30-11-2021 19:59 ]
https://orbxdirect.com/pr...70bdc363087c7fe6f31835b-2
near old EMMA field :-)
/f/image/oLsAU9e3O0zN6kFeYlQbMI5J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/P5AnV2DArwUqNMttxF4DVaH8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cVjmRjsWYUaVoaELcFwB8Ovr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/X6SsL3OTSbK8R1R9f6fz2VZm.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/iqYUMnxmDuNfgxdJa4fV0xVW.png?f=fotoalbum_large)
good old memory's
Ik probeer nog excuses te vinden om onderstaand niet te kopen
https://www.aerosoft.com/...omb-alpha-flight-controls
Heb momenteel de volledige set van Thrustmaster inclusief de uitbreidingen van de throttle quadrant.
Maar om op GA wat meer beleving te hebben ipv een stick, zit ik er toch aan te denken deze aan te schaffen....
Doen / Niet doen ?

Kroegen zijn dichttup61 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:07:
Tjonge... waar sommigen van jullie de tijd en het geld vandaan halen...Heb ik iets gemist en kan je soms professioneel flightsimmer worden?!?!
Sommigen hier simmen schijnbaar echt elke dag de hele dag en kopen bijna dagelijks add ons en hardware, zo lijkt het...! (Ja, ik ben jaloers.
)
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik kan redelijk makkelijk een vlucht starten terwijl ik thuis aan het werk ben. Zo onderhoud ik al bijna een lijndienst van EHRD naar LIRF in de A320neo. De AI Pilot laat ik vliegen, die kan nog redelijk fatsoenlijk landen tegenwoordig óóktup61 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:07:
Tjonge... waar sommigen van jullie de tijd en het geld vandaan halen...Heb ik iets gemist en kan je soms professioneel flightsimmer worden?!?!
Sommigen hier simmen schijnbaar echt elke dag de hele dag en kopen bijna dagelijks add ons en hardware, zo lijkt het...! (Ja, ik ben jaloers.
)
Ik heb het één keer gedaan, van Amsterdam naar New York. Was ik er eindelijk, pleurt dat ding 2 km voor de landingsbaan in een woonwijk. Bleek een toenmalige AP bug te zijnMagic schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:25:
Dr lopen hier ook een aantal rond die thuis werken en 's morgens een long haul vlucht beginnen. Heb ik 1x geprobeerd, maar helaas is mijn werk daar iets te onplanbaar voor.

ik ga je niet helpen: DOEN, ik heb de Alpha en net de Bravo erbij gekocht, komt vrijdag456 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:56:
Oke, oke...
Heb momenteel de volledige set van Thrustmaster inclusief de uitbreidingen van de throttle quadrant.
Maar om op GA wat meer beleving te hebben ipv een stick, zit ik er toch aan te denken deze aan te schaffen....
Doen / Niet doen ?
het is fijn om zowel een stick als een yoke te hebben en die te kunnen wisselen. En de Alpha is een hele goede, zeker niet de goedkoopste maar wel kwaliteit en de moeite waard
Ga je ook hetzelfde antwoord geven als ik @ralpje heb gegeven vorige week, als je het geld kan missen gewoon DOEN!456 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:56:
Oke, oke...
Doen / Niet doen ?
Je krijgt hier echt geen spijt van. Enige reden die ik kan bedenken om het niet te doen is dat er binnenkort een upgrade komt van de Alpha, maar wanneer dat is? En waarschijnlijk is ie dan de komende 2 jaar nog niet te krijgen (of je moet hem een jaar van te voren in pre order zetten)
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Je kunt natuurlijk altijd je baan opzeggen en de hele dag streamen, zoals bijvoorbeeld Theflyingfabio Die heeft ook z'n carriere als vlieger aan de kant gezet en probeert zijn geld te verdienen met streamen. Nou heeft een enorme berg kennis waarover ie kan vertellen dus vrees dat dit maar aan weinigen gegeven is.tup61 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:07:
)
Dat iedereen weer in nieuwe hardware aan het investeren is is natuurlijk wel te verklaren. MSFS heeft voor veel oud-simmers het simmen weer helemaal doen opleven. Natuurlijk is de hardware van toen verouderd en zijn er betere alternatieven voorhanden. En de praktijk van toen blijkt ook wel dat de hardware ook jaren meegaat. M'n flightsim spullen (die zo ongeveer 15-20 jaar oud zijn) hebben jaren in verhuisdozen gestaan na een verhuizing. Met de komst van MSFS toch weer alle spullen opgezocht en tot mijn verbazing werkte alles nog perfect. Yoke, pedalen, maar ook alle Goflight modules doen het nog gewoon. Enige wat het niet gered heeft is een Saitek X45 joystick (voorloper van de X52) , waarbij door de zon de rubberen greep een plakkerige substantie is ontstaan en deze weg heb gegooid.
Ik heb dit jaar m'n CH yoke omgewisseld voor de Honeycomb Alpha, niet omdat deze problemen gaf en het niet meer deed, maar omdat de Alpha van een totaal andere klasse is. Maar technisch is er niets mis mee, dus als je inversteert in hardware is dit ook voor langere tijd. Mijn CH product pedalen gebruik ik tot op heden nog steeds zonder problemen.
Ik houd jullie op de hoogte..
https://flyhoneycomb.com/products/dust-cover

ach gewoon makkelijk, ik had door bijna 2 jaar thuis ivm lock down gewoon lekker de tijd gehad heb tijdelijk werk gehad maar daar gingen mijn trauma's opspelen , dus ben nu bijna voor 18 weken aan opgespaarde vakantieweken aan het op makentup61 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:07:
)
dus sowieso tot 3 januari ben ik thuis en dan zou ik als ik wil , nog eens 5 weken thuis kunnen gaan zitten en dan heb ik weer 4 nieuwe weken
dus sim tijd op dit moment geen gebrek
Top. Vreemd dat dit soort dingen hier nog niet te krijgen zijn. Ze hebben namelijk ook langere klemmen (voor degene met een dikker bureau blad), maar dit zijn hier ook (nog) niet te krijgen.Ircghost schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:44:
Ik zag vandaag dat Honeycomb ook dust cover is gaan verkopen. Helaas niet in de EU, dus heb ze gevraagd of ze dit ook gaan verkopen in de EU, i.e. door Aerosoft.
[Afbeelding]
Heb dit op een andere manier opgelost, maar zou handig zijn als dit allemaal gewoon te bestellen zou zijn.
Ben benieuwd naar het antwoord wat je krijgt.
Oh die zijn zeker interessant. Ben benieuwd!Ircghost schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:44:
Ik zag vandaag dat Honeycomb ook dust cover is gaan verkopen. Helaas niet in de EU, dus heb ze gevraagd of ze dit ook gaan verkopen in de EU, i.e. door Aerosoft.
[Afbeelding]
Hoe is jouw bureaublad?Gameaddict schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:03:
[...]
Top. Vreemd dat dit soort dingen hier nog niet te krijgen zijn. Ze hebben namelijk ook langere klemmen (voor degene met een dikker bureau blad), maar dit zijn hier ook (nog) niet te krijgen.
Heb dit op een andere manier opgelost, maar zou handig zijn als dit allemaal gewoon te bestellen zou zijn.
Ben benieuwd naar het antwoord wat je krijgt.
Heb zelf een tafelblad van 45mm dikte, en diepte 60mm.
Als ik die klemmen in hun youtube filmpje bekijk, zou het moeten passen, maar dat is met een natte duim in de lucht.
Moet het even uit m'n hoofd doen (zal vanavond even opmeten), maar dacht dat de standaard klemmen tot 50mm gaan. Mijn bureaublad was iets van 55mm en net iets te dik. 45mm dikte moet geen probleem zijn.456 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:26:
[...]
Hoe is jouw bureaublad?
Als ik die klemmen in hun youtube filmpje bekijk, zou het moeten passen, maar dat is met een natte duim in de lucht.
https://forum.aerosoft.co...ndComment&comment=1063535
@Gameaddict @djbarney
Ik heb de Bravo hier, mijn blad is 40mm dik en heb nog zo'n centimeter over, klopt dus wat @Gameaddict zegt. Tot max 5cm.456 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:26:
[...]
Hoe is jouw bureaublad?
:strip_exif()/f/image/MAc5GMDgOtrnI9jmQJxT29to.jpg?f=fotoalbum_large)
Tja; dit is het Flightsim topic. Vele vinden het een fantastisch ding. Dus ook een tegengeluid:456 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:56:
Oke, oke...
Doen / Niet doen ?
Ik heb Honeycomb verkocht. Reden was toch dat ik het gedoe vind... Ik kan het niet permanent aan mn bureau hebben. Dus opschroeven en afschroeven ook al speel je half uurtje. Groot ding, niet heel casual.
Toch maar een weblog?
Zojuist de Bravo throttle binnen gekregen. Valt me echter het volgende op:
Lever 3 en 4 (voor twin engines) hebben niet hetzelfde punt waar de detend begint.
Dus de volgende foto is in iddle positie:
:strip_exif()/f/image/EGXF5dqg3IHOzUzNTeqKWvv1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LjTITTsCBZR5Lxfv9JRSCLr4.jpg?f=fotoalbum_large)
Lever 2 (linker hendel) lijkt iets boven de witte streep al het detend moment te hebben
Terug sturen? Of is dit minimale verschil zonder levers bij anderen ook? Met de levers erop vind ik het nogal een verschil.
Lijkt op de foto niet zo heel groot. Maar aan de reverser goed te zien.
[ Voor 7% gewijzigd door Nielster op 01-12-2021 17:44 ]
Maar het is nu zowat onspeelbaar, in VR ten minste. Al die tips die nu voorbij komen, prima, die kan je uitzetten maar als er zo een tip in beeld komt is de muis niet meer te gebruiken, dan moet je eerst op escape duwen, terug naar je vliegtuig en de muis werkt weer.... tot de volgende tip natuurlijk en daar wordt je mee dood gegooid, die maar uitgezet, heb ze ook niet nodig.
Maar dan het volgende, de vensters die je opent, checklist, ATC, de kaart, die reageren niet op muiskliks, als je over de checklist gaat gaat de selectie wel mee maar openen ho maar, sluiten werkt ook niet. Goed de boel maar gestart met ctrl-e, lang geleden dat ik de Corsait gevlogen heb dus starten lukte niet zonder de checklist..... even in de Corsair rond gevlogen dat blijft leuk maar zonder ATC en de kaart is de lol er wel snel af.
Ik denk ik start de huidige challege op, ja mooi niet dus want ik kan het objective venster niet sluiten......
ik kreeg de neiging om de boel het raam uit te gooien dus heb MSFS maar afgesloten, wat een ellende weer, nu maar googlen naar de oplossing, of weet iemand die hier wellicht? Heb dit issue niet voorbij zien komen hier
EDIT: van wat ik zo op de internetz vind is het vette pecht voor VR tot er een fix komt, het lijkt niet op te lossen te zijn, nou ja voorlopig maar met motoren aan starten op een runway, dat kan nog... verder is het

[ Voor 7% gewijzigd door Svennie op 01-12-2021 20:15 ]
Het is me op mijn set niet opgevallen (en ik gebruik lever 3 en 4 voor m'n twin engine jet), maar ik ben deze week niet thuis dus kan het nu ook even niet dubbelchecken.Nielster schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:30:
@Gameaddict @ralpje @renem
Zojuist de Bravo throttle binnen gekregen. Valt me echter het volgende op:
Lever 3 en 4 (voor twin engines) hebben niet hetzelfde punt waar de detend begint.
Dus de volgende foto is in iddle positie:
[Afbeelding][Afbeelding]
Terug sturen? Of is dit minimale verschil zonder levers bij anderen ook? Met de levers erop vind ik het nogal een verschil.
Lijkt op de foto niet zo heel groot. Maar aan de reverser goed te zien.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc