Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Thanks. Ik ben niet helemaal zeker of die WT CJ4 niet die dingen al als LVAR exposed, maar dit ziet eruit als een prima oplossingGameaddict schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:38:
[...]
Voor de annunciators hebt je AFC Bridge nodig (te downloaden op de aerosoft site) maar ik gebruik hiervoor Betterbravolights.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Nee maakt denk ik niet zo heel veel uit .. VR hanteert aparte settings voor MSFS dan de “gewone” MAFS settings.Wardjinn schreef op woensdag 24 november 2021 @ 06:06:
Vraagje: heeft het nut om je grafische settings (PC) laag te zetten zodat je in VR een betere framerate krijgt? Of maakt dit niets uit? Bij mij staat nu alles voor PC op high.
Misschien dat je PC wat meer resources over houdt als je buiten MSFS om wat dingen terugschroeft maar dat zal geen wonderen verrichten.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Top, bedankt!DigitalExorcist schreef op woensdag 24 november 2021 @ 06:53:
[...]
Nee maakt denk ik niet zo heel veel uit .. VR hanteert aparte settings voor MSFS dan de “gewone” MAFS settings.
Misschien dat je PC wat meer resources over houdt als je buiten MSFS om wat dingen terugschroeft maar dat zal geen wonderen verrichten.
Ik zal in ieder geval niet in 4k gaan draaien wanneer ik VR gebruik.
Enjoy discounted pricing during our Black Friday sale!
For seven days starting on November 24th, save up to 70% on 400+ items from 90+ content creators.
To purchase these discounted items, visit the Microsoft Flight Simulator Marketplace, select the Full Catalog, then select On Sale and look for the savings.
Even de geld persen aanzetten
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
KDCA + CITY (washington)
Chicago + airport
MUMBAI City
WADD
SABE
SCAS
PHDH
Zo de rest komt wel :-)
[ Voor 47% gewijzigd door ravw op 24-11-2021 17:32 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Wordt die net zo goed geupdate als buiten de MP?
Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p
voor mijn headset G2 maak het wel degelijk uit ik heb zo wel de resolutie als de sliders allemaal naar links staan. Voor de oculus weet ik het niet omdat die via USB aangestuurd wordtWardjinn schreef op woensdag 24 november 2021 @ 06:06:
Vraagje: heeft het nut om je grafische settings (PC) laag te zetten zodat je in VR een betere framerate krijgt? Of maakt dit niets uit? Bij mij staat nu alles voor PC op high.
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
ik denk dat die buiten MP sneller is .. omdat je niet die 2 a 3 weken test heb van AsoboJrrri schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:52:
[...]
Wordt die net zo goed geupdate als buiten de MP?
Heb hem zelf ook buiten MP om
Vanmiddag mijn engine sounds die er mee ophielden midden in een vlucht (ATC hoorde ik nog wel).
En nu weer mijn A320 throttle die compleet vernaggeld is (in mijn eigen profiel alle gedefinieerde knoppen weg)...
Dus eerst weer alles configureren voordat je weg kan (terwijl de motoren al draaiden
Enfin - Ochtendvluchtje NZCH-NZAA!
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
ach beter dan je Community weg willen gooien , en er achter komen na een paar min dat je heel je FS map verwijderd heb ..... ( een op FB overkomen deze week )456 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:28:
Waar ik wel een beetje moe van wordt, de onverwachte issues waar je tegen aan loopt als je 'even een stukje wilt vliegen'.
Vanmiddag mijn engine sounds die er mee ophielden midden in een vlucht (ATC hoorde ik nog wel).
En nu weer mijn A320 throttle die compleet vernaggeld is (in mijn eigen profiel alle gedefinieerde knoppen weg)...
Dus eerst weer alles configureren voordat je weg kan (terwijl de motoren al draaiden)
Enfin - Ochtendvluchtje NZCH-NZAA!
en daar zit je dan met een 50 Mbit verbinding
haha heb 1x de fout gemaakt in steam om 'Integreteit controleren van spelbestanden' te klikken.... Das eens en nooit meerravw schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:36:
[...]
ach beter dan je Community weg willen gooien , en er achter komen na een paar min dat je heel je FS map verwijderd heb ..... ( een op FB overkomen deze week )
en daar zit je dan met een 50 Mbit verbindingwhat are waiting for, Christmas
Ook de 120gb opnieuw naar binnen moeten trekken die avond!
Vwb communicty. Gebruik die AddonsLinker mod. Mijn local community staat op een seperate SSD dedicated voor Fsim (core sim staat op mijn m.2).
Moet zeggen dat werkt top! Met updates altijd ff eerst alles in die mod alles uitvinken zonder iets te hoeven verplaatsen of weg te gooien
Oke, dat ga ik in het weekend eens uitproberen met de G2. Bedankt!appie35 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:53:
[...]
voor mijn headset G2 maak het wel degelijk uit ik heb zo wel de resolutie als de sliders allemaal naar links staan. Voor de oculus weet ik het niet omdat die via USB aangestuurd wordt
Second ??
Mis ik wat ...
de Junker is 1
de Antonov An-2 die binnenkort komt zou dan twee moeten zijn
dus de Fokker word de 3de
YouTube: Fokker VII - Eerste passagiersvlucht naar Nederlands-Indië
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 24-11-2021 18:41 ]
Als MSFS het zelf zegt zal het toch wel de 2e zijn…ravw schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:37:
[...]
Second ??
Mis ik wat ...
de Junker is 1
de Antonov An-2 die binnenkort komt zou dan twee moeten zijn
dus de Fokker word de 3de
![]()
YouTube: Fokker VII - Eerste passagiersvlucht naar Nederlands-Indië
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Het zijn hun eigen woordenDigitalExorcist schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:43:
[...]
Als MSFS het zelf zegt zal het toch wel de 2e zijn…
Asobo and Microsoft announce Antonov An-2 for MSFS, coming later this year
The Antonov An-2 from ATSimulations is now coming to MSFS under the Asobo/Microsoft umbrella and will be the first of a new series of airplanes, titled “Famous Fliers“.
whose first entry was the Junkers Ju-52. The idea is to loosely tie the “Famous Fliers” series with the regular Sim Updates, while the “Local Legends” will be coming around the timeframe of the World Updates.
https://msfsaddons.com/20...s-coming-later-this-year/
Dus als de Fokker volgend jaar uit komt dan kan het nooit de 2de zijn mits ze de An 2 maanden gaan vertragen
maar die verwacht ik wel snel
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 24-11-2021 18:53 ]
Dus dan klopt het wel, dan is de Fokker de 2e local legend (want de Antonov is een Famous Flier)
Of “Famous Fliers” en “Local Legends” zijn 2 verschillende series 😉 staat er ook: “the *first* of a new series”ravw schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:52:
[...]
Het zijn hun eigen woorden
Asobo and Microsoft announce Antonov An-2 for MSFS, coming later this year
The Antonov An-2 from ATSimulations is now coming to MSFS under the Asobo/Microsoft umbrella and will be the first of a new series of airplanes, titled “Famous Fliers“.
whose first entry was the Junkers Ju-52. The idea is to loosely tie the “Famous Fliers” series with the regular Sim Updates, while the “Local Legends” will be coming around the timeframe of the World Updates.
https://msfsaddons.com/20...s-coming-later-this-year/
Dus als de Fokker volgend jaar uit komt dan kan het nooit de 2de zijn mits ze de An 2 maanden gaan vertragen
Probleem met de Antonov AN-2 is er nog geen licentie voor is geregeld en ze hem nog niet kunnen releasen. Volgens mij is er verder al helemaal gereed.ravw schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:52:
[...]
Snap sowieso het hele licentie gebeuren niet zo goed. De AN-2 is jaren terug al uitgegeven voor FSX door Sibwings, overgenomen en verbeterd door Atsimulations. En nu komt ie door microsoft/AT-simulations nogmaals op de markt en dan blijft het hangen op licenties.
Zelfde met liveries. Microsoft moet allemaal goedkeurig hebben van de maatschappijen, die dit niet hoog op hun lijstje hebben staan (KLM is volgens mij de enige nu), maar bijvoorbeeld Aerosoft kan zomaar de liveries uitgeven in Simple traffic. Hebben die dan ook geen goedkeuring nodig?
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Zal ook wel iets met legal te maken hebben. Dat ze bang zijn dat er 'gekke' filmpjes gemaakt worden met de huidige (bijna realistische) flightsim icm met hun livery.Gameaddict schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:51:
[...]
Zelfde met liveries. Microsoft moet allemaal goedkeurig hebben van de maatschappijen, die dit niet hoog op hun lijstje hebben staan (KLM is volgens mij de enige nu), maar bijvoorbeeld Aerosoft kan zomaar de liveries uitgeven in Simple traffic. Hebben die dan ook geen goedkeuring nodig?
Dat is met statische objecten wellicht handiger en sneller te regelen.
Klink inderdaad aannemelijk. Natuurlijk wil Asobo/microsoft het ook tot in de puntjes geregeld hebben zodat ze later dingen geen dingen terug hoeven te draaien.456 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 20:07:
[...]
Zal ook wel iets met legal te maken hebben. Dat ze bang zijn dat er 'gekke' filmpjes gemaakt worden met de huidige (bijna realistische) flightsim icm met hun livery.
Dat is met statische objecten wellicht handiger en sneller te regelen.
Ja want Microsoft en terugdraaien.. *kuch* Windows patches *kuch* Windows RT *kuch* Windows Mobile .. *kuchkuch*Gameaddict schreef op woensdag 24 november 2021 @ 21:58:
[...]
Klink inderdaad aannemelijk. Natuurlijk wil Asobo/microsoft het ook tot in de puntjes geregeld hebben zodat ze later dingen geen dingen terug hoeven te draaien.
van Aeropuerto Internacional Jorge Newbery , Buenos Aires naar Presidente Carlos Ibáñez del Campo International (Punta Arenas)
/f/image/chGmB7ogWYy3l0NP5wgzlmH3.png?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
/f/image/hy7T2m1LKYZ4dnlizB7sxq3Y.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 24-11-2021 23:00 ]
Nog bedankt voor deze tipGameaddict schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:38:
[...]
Voor de annunciators hebt je AFC Bridge nodig (te downloaden op de aerosoft site) maar ik gebruik hiervoor Betterbravolights.
Vanavond even een kort online vluchtje op VATSIM gedaan van EHAM naar EGKK en het is ronduit fantastisch.
Ik merk dat het enige waarvoor ik nu nog naar de muis grijp (los van het programmeren van de FMC) het instellen van m'n radios is.
Dat wordt dus waarschijnlijk binnenkort nog Saitek radio panel toevoegen aan de setup (en wellicht ooit eens kijken of ik een FMC kan bouwen op basis van wat huisvlijt en een los schermpje ofzo)
... weet je weer waarom je 4 weken achter mekaar zit weg te rotten op een schip

Memo@zelf : creditcard voortaan thuislaten of een limiet op zetten

[ Voor 26% gewijzigd door dierkx36 op 25-11-2021 01:26 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
ach ik had weer wat geld op stream wallet gegooid nadat ik al een zooi gekocht had maar nog niet bij geschreven ...dus wachten morgen maar weer even verder hamsterendierkx36 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 01:24:
Orbx (erg) blij gemaakt, JustSim blij gemaakt, Drezewietz blij gemaakt, vervolgens nog wat hardware (Virpil, Alphacool, EKWB en Samsung) ...
... weet je weer waarom je 4 weken achter mekaar zit weg te rotten op een schip![]()
Memo@zelf : creditcard voortaan thuislaten of een limiet op zetten![]()
Oja even een tip voor de mensen ....en iets met FS2020 meer zeg ik niet
:strip_exif()/f/image/L42lIjXTyLF5alsCiPzCBlvF.jpg?f=fotoalbum_large)
ach het blijft toch je hobby hoor :-)
Dat kan op zich wel denk ik, met SpaceDesk. Dan kan je in elk geval een los tablet aansluiten. Weet alleen niet of die ook touch-input registraart als FMC..ralpje schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:03:
[...]
Nog bedankt voor deze tipDe afgelopen dagen bezig geweest om SPAD en BBL in te stellen voor de WT CJ4 in combinatie met de alpha en bravo en het werkt echt geweldig
![]()
Vanavond even een kort online vluchtje op VATSIM gedaan van EHAM naar EGKK en het is ronduit fantastisch.
Ik merk dat het enige waarvoor ik nu nog naar de muis grijp (los van het programmeren van de FMC) het instellen van m'n radios is.
Dat wordt dus waarschijnlijk binnenkort nog Saitek radio panel toevoegen aan de setup (en wellicht ooit eens kijken of ik een FMC kan bouwen op basis van wat huisvlijt en een los schermpje ofzo)
Als je de CRJ vliegt: https://www.aviaworx.com/aviacdu werkt daar óók mee.
Via de PMDG website kost de DC-6 54,99 DOLLAR, wat zich vertaald naar zo'n 50 EUR via de website. Heb het dus ook daar gisteren aangeschaft
ik had hem al aan geschaft op het moment dat hij verkrijgbaar werd voor FSIrcghost schreef op donderdag 25 november 2021 @ 10:19:
[...]
Via de PMDG website kost de DC-6 54,99 DOLLAR, wat zich vertaald naar zo'n 50 EUR via de website. Heb het dus ook daar gisteren aangeschaft
Maar omdat ze toen nog geen plannen hadden om naar MP te komen heb ik het toen gedaan
maar had hem liever op MP gehad
maar goed hoop nog eens een keer dat hij overgezet kan gaan worden of een hele grote korting kan krijgen om hem daar op te zetten
laat maar ze zijn al op de hoogte
Melding van Steam ...
iDEAL
We kunnen tijdelijk geen transacties met deze betalingsmethode verwerken. Onze excuses voor het ongemak.
Zit je weken te wachten op kortingen , en nu zijn ze er kan je niet betalen

[ Voor 59% gewijzigd door ravw op 25-11-2021 11:58 ]
On top of that, ik heb dus niks gewijzigd en gebruik niets anders dan toetsenbord en muis, trekt het vliegtuig (Cessna 208b) constant naar 1 kant, Pilatus even getest en die doet dat ook. Weet niet of er gebruikers zijn van de C208b-mod en ik denk niet dat het daar aan ligt maar het voelt aan of de C208 een probleem heeft met de besturing, direct na/tijdens de landing is de C208B amper te besturen, num lock 5 zou de boel moeten centreren maar gaat alle kanten op.
p.s. net even de settings doorgelopen en lijkt dat er heel veel AI spul standaard is aangezet in de laatste updates, ik heb ze even uitgezet en vanavond doe ik even een testvluchtje
[ Voor 10% gewijzigd door cbr600f4i op 25-11-2021 13:39 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Zelf ook een tijdje aan het twijfelen. Wat raad je aan? Eerst de yoke of eerst de throttles?
Bijna 600 euro uitgeven en beide kopen is me nu nog iets te gortig.
Ik neig naar de throttles omdat je zo veel meer kan instellen. Daarnaast heb ik nu een thrustmaster t16000 die nog ok is.
Heb je ook pedalen?
[ Voor 8% gewijzigd door Nielster op 25-11-2021 13:37 ]
Welcome back!cbr600f4i schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:32:
Na 2 maanden Far Cry 6 te hebben gespeeld FS2020 weer opgestart... en er speelt zich weer een klein drama af.. Scherm weer vol met meldingen, objectives, bij landing ineens een glide path op je scherm, en meer van dat soort dingen. Waarom kunnen ze dat soort dingen nou niet 'opt-in' maken i.p.v. dat je ze moet uitschakelen.
On top of that, ik heb dus niks gewijzigd en gebruik niets anders dan toetsenbord en muis, trekt het vliegtuig (Cessna 208b) constant naar 1 kant, Pilatus even getest en die doet dat ook. Weet niet of er gebruikers zijn van de C208b-mod en ik denk niet dat het daar aan ligt maar het voelt aan of de C208 een probleem heeft met de besturing, direct na/tijdens de landing is de C208B amper te besturen, num lock 5 zou de boel moeten centreren maar gaat alle kanten op.
p.s. net even de settings doorgelopen en lijkt dat er heel veel AI spul standaard is aangezet in de laatste updates, ik heb ze even uitgezet en vanavond doe ik even een testvluchtje
Er is idd na de update een enorme bak aan instellingen vanuit de update gewijzigd idd. Bv dat alles op easy werd gezet.
Gisteren waren ook ineens mijn sensitivity instellingen van mijn stick weer compleet om zeep geholpen... tja.
Iets in mij zegt dat dit gaat blijven gebeuren. Ik zie nog geen patroon wat doorbroken is bij welke update dan ook, dat er niet iets is gewijzigd ten nadele van het moment van vóór de update.
Wat ik begrepen heb is dat zodra je in de content manager bent geweest (of een update hebt geinstalleerd), dat dan de instellingen terug worden gezet naar easy.cbr600f4i schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:32:
Na 2 maanden Far Cry 6 te hebben gespeeld FS2020 weer opgestart... en er speelt zich weer een klein drama af.. Scherm weer vol met meldingen, objectives, bij landing ineens een glide path op je scherm, en meer van dat soort dingen. Waarom kunnen ze dat soort dingen nou niet 'opt-in' maken i.p.v. dat je ze moet uitschakelen.
Ik heb pedalen, ja. Als je die nog niet hebt, zou ik dat als eerste adviseren.Nielster schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:37:
[...]
Zelf ook een tijdje aan het twijfelen. Wat raad je aan? Eerst de yoke of eerst de throttles?
Bijna 600 euro uitgeven en beide kopen is me nu nog iets te gortig.
Ik neig naar de throttles omdat je zo veel meer kan instellen. Daarnaast heb ik nu een thrustmaster t16000 die nog ok is.
Heb je ook pedalen?
Als je die wel al hebt en je twijfelt tussen yoke en quadrant, denk ik dat de quadrant de eerste logische keuze is. Vlieg je veel GA, dan gaat een goede throttle quadrant veel brengen. Vlieg je juist meer airliners (en dus een flink deel op AP), dan zijn de vele AP functies op de bravo erg praktisch.
Jep, had afgelopen nacht nog een paar dlc's gekocht.ravw schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:36:
Even een vraagje meer mensen die problemen hebben met Steam VS ideal ?
laat maar ze zijn al op de hoogte
Melding van Steam ...
iDEAL
We kunnen tijdelijk geen transacties met deze betalingsmethode verwerken. Onze excuses voor het ongemak.
Zit je weken te wachten op kortingen , en nu zijn ze er kan je niet betalen![]()
Betaling was wel afgeschreven van de rekening maar volgens steam was de transactie niet gelukt.
Meteen een mail met betalings bewijs naar steam gestuurd.
Moet nog kijken of de dlc's nou wel in mijn account staan.
ja er zijn meerdere met klachten , ook wat andere tweakers hadden gisteren avond wat geld over gemaakt en pas vanmiddag op hun wallet gekregen ,ik inmiddels ook mijn 25 euro bij geschreven nu is het wachten dat Ideal het weer gaat doendierkx36 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:23:
[...]
Jep, had afgelopen nacht nog een paar dlc's gekocht.
Betaling was wel afgeschreven van de rekening maar volgens steam was de transactie niet gelukt.
Meteen een mail met betalings bewijs naar steam gestuurd.
Moet nog kijken of de dlc's nou wel in mijn account staan.
ja ik had ook een aanvraag ingediend met .....bewijs ..
niet lang daar na was Ideal niet meer mogelijk
mijn lijstje tot nu toe
tot nu 130 euroWashington KDCA
Washington CITY
MUMBAI City
WADD
SABE
SCAS
Chicago airport
Chicago City
phdh
LDSP
UUEE
Alaska mesh ( inc gratis vliegveld)
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 25-11-2021 19:45 ]
niet allemaal tegelijk graag
[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 25-11-2021 18:33 ]
Thanks, dan wordt het de Bravo voor kerst/Sinterklaas denk ik.ralpje schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:10:
[...]
Ik heb pedalen, ja. Als je die nog niet hebt, zou ik dat als eerste adviseren.
Als je die wel al hebt en je twijfelt tussen yoke en quadrant, denk ik dat de quadrant de eerste logische keuze is. Vlieg je veel GA, dan gaat een goede throttle quadrant veel brengen. Vlieg je juist meer airliners (en dus een flink deel op AP), dan zijn de vele AP functies op de bravo erg praktisch.
Pedalen heb ik niet, maar kan met de thrustmaster ook de rudder ook redelijk goed besturen. Alleen remmen kan niet geleidelijk. Het is of 100% remkracht of 0.
Gaan we full Virpil of niet .... dubio momentje ...
Ik snap er maar weinig van, ik kan gewoon niet meer sturen zonder dat letterlijk alles op Easy staat.
Eerst C208 mod verwijderd, alles gereset en opgeslagen, settings Easy, even kijken of het sturen werkt en dat deed het correct. Even terug een kleine aanpassing gedaan zodat ik de POI's kon zien, F11 Save en weer in de C208b, stuur doet het niet meer, ja de grap is dat het stuur wel heen en weer gaat maar het vliegtuig strak rechtdoor. Alles op HARD zonder een specifiek onderdeel custom, nog geen stuur. Alles weer gereset, sturen gaat weer goed maar alle AI BS is weer terug.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ff voor de beeldvorming, het sturen op de grond, of het sturen in de lucht?cbr600f4i schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:34:
@Nielster @456
Ik snap er maar weinig van, ik kan gewoon niet meer sturen zonder dat letterlijk alles op Easy staat.
Eerst C208 mod verwijderd, alles gereset en opgeslagen, settings Easy, even kijken of het sturen werkt en dat deed het correct. Even terug een kleine aanpassing gedaan zodat ik de POI's kon zien, F11 Save en weer in de C208b, stuur doet het niet meer, ja de grap is dat het stuur wel heen en weer gaat maar het vliegtuig strak rechtdoor. Alles op HARD zonder een specifiek onderdeel custom, nog geen stuur. Alles weer gereset, sturen gaat weer goed maar alle AI BS is weer terug.
Zie je ook geen uitslag op wiel of rudders of aileron in je buiten aanzicht?
Kloppen je sensitivities wel bij control options?cbr600f4i schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:34:
@Nielster @456
En dat bij easy je juist hulp van de AI krijgt ofzo
Het is op de grond. Wellicht dat de AI bij EASY helpt maar het feit dat het stuur wel draait en vervolgens het vliegtuig alleen maar rechtdoor gaat daar kan ik de logica niet in ontdekken.456 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 20:37:
[...]
Ff voor de beeldvorming, het sturen op de grond, of het sturen in de lucht?
Zie je ook geen uitslag op wiel of rudders of aileron in je buiten aanzicht?
Ik speel al meer dan 30 jaar vanaf FS3.0 en tot nu minus 2 maanden werkte het sturen perfect (met num 4-links en 6-rechts) en ik ben er even tussenuit en MS bedenkt dat we alleen nog maar op aileron gaan bewegen op de grond. Doet FBW sinds 2 maanden ook overigens maar daar heb ik tijdelijk even afscheid van genomen omdat zij echt zijn gaan afwijken op dat punt. Rijst bij mij de vraag, voor de keyboard warriors, hoe doen jullie dat dan?ralpje schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:51:
Maar sturen op de grond doe je dan ook niet met stuur, maar met het roer.
hoop op MP dan wel de arrowsLinus_BE schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:30:
Weet iemand of er ook nog een Aerosoft sale aankomt? Ik heb interesse in de CRJ en wat airports maar liefst met korting natuurlijk
Aaaaannnnnndddd full Virpil it is ....dierkx36 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:48:
Virpil heeft naast zijn 10% combi set aanbieding vanaf vannacht ook nog een 10% tot 20% extra black friday korting.
![]()
![]()
![]()
![]()

Voordat ik rudderpedalen had (dus eigenlijk van FS 4.0 tot MSFS 2020 toe) met keyboard: INS en ENT op het numerieke keypad. En '5' numeriek om te centreren, dat is sinds SU update .. 4..? of zo ineens nieuw. Normaal ging 'ie altijd automatisch terug naar center maar dat is er later uitgehaald.cbr600f4i schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:15:
[...]
Ik speel al meer dan 30 jaar vanaf FS3.0 en tot nu minus 2 maanden werkte het sturen perfect (met num 4-links en 6-rechts) en ik ben er even tussenuit en MS bedenkt dat we alleen nog maar op aileron gaan bewegen op de grond. Doet FBW sinds 2 maanden ook overigens maar daar heb ik tijdelijk even afscheid van genomen omdat zij echt zijn gaan afwijken op dat punt. Rijst bij mij de vraag, voor de keyboard warriors, hoe doen jullie dat dan?
CRJ is alleen een aantal maanden geleden in de aanbieding geweest. Heb hem nu nog nergens met korting gezien, waarschijnlijk omdat de CRJ900/1000 uitbreiding pas uitgekomen is.Linus_BE schreef op donderdag 25 november 2021 @ 23:30:
Weet iemand of er ook nog een Aerosoft sale aankomt? Ik heb interesse in de CRJ en wat airports maar liefst met korting natuurlijk
https://msfsaddons.com/20...crosoft-flight-simulator/
Verder vind ik enkel dubieuze websites waar je keys kan kopen. Je zou verwachten dat je het inmiddels goedkoper kan krijgen i.p.v. duurder dan de release prijs.
Thanks!
Die key shops zijn illegaal. Gewoon normaal via de MS Store, of Steam. Of als je de DVD-versie wil, via normale webwinkels.maxkranendijk schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:38:
Iemand een tip waar je nu het beste Flight Simulator kan kopen voor de pc? Via de pricewatch kost die 72e voor de pc en maar 35e voor de xbox.
Verder vind ik enkel dubieuze websites waar je keys kan kopen. Je zou verwachten dat je het inmiddels goedkoper kan krijgen i.p.v. duurder dan de release prijs.
Thanks!
Dit van €35 lijkt een goede deal, echter:maxkranendijk schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:38:
Iemand een tip waar je nu het beste Flight Simulator kan kopen voor de pc? Via de pricewatch kost die 72e voor de pc en maar 35e voor de xbox.
Thanks!
Is DVD, dus valt niet onder play anywhere (geldt alleen voor digitale versies), dus kunt hem niet op de PC gebruiken
Is black friday deal, maar niet op voorraad. Levering onbekend
Volgens mij is ie via de microsoft store/steam met korting te krijgen nu, anders voor 1 euro een game pass ultimate kopen voor 1 maand en zo korting krijgen
Steam versie is ook niet play anywhere overigens, dus die kunt je niet ook voor de Xbox gebruiken (en ook niet binnenkort via de cloud te spelen) mocht dit nodig zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Gameaddict op 26-11-2021 10:53 ]
Thanks, dat is een goede tip. 1 pond per maand (3 maanden lang). Dan kan ik meteen checken of ik het leuk vind.Gameaddict schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:45:
[...]
Dit van €35 lijkt een goede deal, echter:
Is DVD, dus valt niet onder play anywhere (geldt alleen voor digitale versies), dus kunt hem niet op de PC gebruiken
Is black friday deal, maar niet op voorraad. Levering onbekend
Volgens mij is ie via de microsoft store/steam met korting te krijgen nu, anders voor 1 euro een game pass ultimate kopen voor 1 maand en zo korting krijgen
Steam versie is ook niet play anywhere overigens, dus die kunt je niet ook voor de Xbox gebruiken (en ook niet binnenkort via de cloud te spelen) mocht dit nodig zijn.
is nu van 150 naar 100 euro (BF deals ( Bol [Niet leverbaar meer ] en Amazone als zekers)
:strip_exif()/f/image/Yk8etQjHraHvPqpiHTM0O0fD.jpg?f=fotoalbum_large)
Oja hier is hij morgen in huis
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 26-11-2021 12:09 ]
En met MSFS integratie!ravw schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:19:
Voor de mensen die het willen weten Elgato Stream Deck - Windows + Mac 15 knoppen
is nu van 150 naar 100 euro (BF deals ( Bol en Amazone als zekers)
[Afbeelding]
ook besteld! dank voor de tip!ravw schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:19:
Voor de mensen die het willen weten Elgato Stream Deck - Windows + Mac 15 knoppen
is nu van 150 naar 100 euro (BF deals ( Bol en Amazone als zekers)
[Afbeelding]
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Ik heb een X52Pro setup. Ik ben tevreden met mijn throttle, maar mijn joystick is enigzins aan vernieuwing toe. Is de X52Pro los te gebruiken in combinatie met een Virpil stick?dierkx36 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:48:
Virpil heeft naast zijn 10% combi set aanbieding vanaf vannacht ook nog een 10% tot 20% extra black friday korting.
![]()
![]()
![]()
![]()
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
De AI Pilot (dus niet de autopilot) die zelfstandig een landing doet op EHRD vanaf LIRF in de stock A320neo ... mooie beelden wel!
Ik heb 'm gisteren van EHRD naar LIRF laten vliegen, vandaar nu even de terugvlucht als passagier meegemaakt :-)
Ik vind op google alleen oude topics / resultaten. Maar zal ondertussen niet veranderd zijn ben ik bang?
[ Voor 17% gewijzigd door Nielster op 26-11-2021 17:40 ]
kun je ze niet in MP van de game self kopen / upgrade ?Nielster schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:40:
Weet iemand of het inmiddels al mogelijk is om voor een fatsoenlijke prijs te upgraden naar premium deluxe? Ik heb de standard versie en wil graag de longitude eens proberen, maar ben niet van plan 120 euro neer te leggen om de sim volledig opnieuw te kopen.
Ik vind op google alleen oude topics / resultaten. Maar zal ondertussen niet veranderd zijn ben ik bang?
ik heb de duurste versie dus ik zag ze gelijk als bezit
Premium Deluxe upgrade in marketplace kost 85 euro geloof ik, kan nu even niet kijken of die op sale is. Als dat zo is laat het weten want ik ben ook geïnteresseerdNielster schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:40:
Weet iemand of het inmiddels al mogelijk is om voor een fatsoenlijke prijs te upgraden naar premium deluxe? Ik heb de standard versie en wil graag de longitude eens proberen, maar ben niet van plan 120 euro neer te leggen om de sim volledig opnieuw te kopen.
Naar mijn weten nietflopdoc schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:22:
[...]
Ik heb een X52Pro setup. Ik ben tevreden met mijn throttle, maar mijn joystick is enigzins aan vernieuwing toe. Is de X52Pro los te gebruiken in combinatie met een Virpil stick?
Ook besteld, net binnen gekomen. Mooie prijs en ik denk een mooie aanvulling.
https://orbxdirect.com/product/p42-the-skypark
die van mij ligt nu bij de post morgen binnen :-)groennom schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:09:
[...]
Ook besteld, net binnen gekomen. Mooie prijs en ik denk een mooie aanvulling.
Nice! Ik kan morgenochtend even kijken. 85 euro voor een extra plane is nog steeds een hoop geld.Linus_BE schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:21:
[...]
Premium Deluxe upgrade in marketplace kost 85 euro geloof ik, kan nu even niet kijken of die op sale is. Als dat zo is laat het weten want ik ben ook geïnteresseerd
gaat is star citizen spelen, kijk of je dan nog klaag over 85 euro een planeNielster schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:52:
[...]
Nice! Ik kan morgenochtend even kijken. 85 euro voor een extra plane is nog steeds een hoop geld.
geek: Star Citizen geeft spelers optie om shippack te kopen voor 27.000 dollar

maar je krijgt meer vliegtuigen er bij en ook wat leuke airports bij de upgrade voor FS
[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 26-11-2021 23:45 ]
:strip_exif()/f/image/vZLkc1VqtQ43HYtNaLIPQ1ay.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
from SimWorks Studios
Technical Specifications:So, it's time!
Barring any unforeseen problems, the Kodiak will be unleashed on Friday the 17th of December! The aircraft will launch on SWS, ORBX, SimMarket and other 3rd party stores. A version also will be sent to Microsoft for release on PC and Xbox as soon as they can release it.
The wheeled variants will be released first and will retail for 29.99€ on our website and increased a bit on the other stores.
We are also getting asked about the amphibian. We are putting finishing touches on the model and are working the flight dynamics and some systems differences. It will be an independent package, with a base price of 14.99€ on our web shop.
https://www.globalair.com...Specifications?specid=972
Met vervolgens keuze safe mode of normaal opstarten. Maakt niet uit wat ik dan kies want alles werkt wel gewoon. Heb ook de community folder keer leeggemaakt en herstart maar blijft de melding geven. Iemand hier ook last van?
Niet zomaar en constant, nee. Ik had die melding wel gisteravond, maar ja, dat krijg je als je tijdens een vlucht een glas water over je computerstekkerblok laat vallen...Trin1ty schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:20:
Iemand hier ook last van?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BPkxCXirBkbN645mB3fPlfcT.jpg?f=user_large)
heb dit profile gebruikt het is 2 sec werk , dl duurt langer dan installeren
https://nl.flightsim.to/f...for-flight-tracker-plugin
:strip_exif()/f/image/i4x26zivUpsixUvJO94xWXSm.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/EfA9rlayG2yoWkWTo6qIddm2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 27-11-2021 18:03 ]
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
De T-50CM3 heeft op de rechter throttle een ministick zitten (analogue ministick + push)
Is het mogelijk om deze ministick als extra muis te gebruiken
Lees : kan je met de ministick de cursor bedienen en bevestigen ?
Nu met de control panels, joystick en de T-50CM3 wil ik proberen de controllers zo in te stellen (of te gebruiken hoe je het ook wil zien) om alles "hands-off" te kunnen bedienen.
Aka tijdens het opstarten->vliegen->uitschakelen niet meer het toetsenbord of de muis hoeven te gebruiken.
Leuk! ik hoop de mijne dinsdag te krijgen (alleen via de fabrikant kon ik nog bestellen met de korting, Amazon had de prijs verhoogd nadat Bol was uitverkocht).ravw schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 16:35:
Zo de stream deck is binnen en installed en getest![]()
<>
Ik heb een zooi Saitek/Logiteck spul maar dit is er leuk voor de dingetjes erbij (zoals fuel, rpm etc die ik wel wil monitoren maar niet continue groot in beeld hoef te hebben).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dat naar links trekken is normaal voor een single engine prop voor zover ik weet.cbr600f4i schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:50:
Ik heb FS2020 voor 99% weer correct werkend, alleen wanneer ik met de Caravan (Pilatus ook) wil opstijgen trekt ie constant naar links en blijft dat doen tijdens het opstijgen. Dan zet ik 'm maar zsm op de AP heading. Tijdens de landing lijkt ie dat niet te doen. Ik heb al gecheckt waar het aan kan liggen, heb live weather en wind uitgezet maar dat doet verder niets.
zie https://www.boldmethod.co...e-centerline-ground-roll/
[ Voor 3% gewijzigd door Allard op 28-11-2021 13:30 ]
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Ja ik heb zelf ook die Logitech paneeltjes maar de ene keer doen ze het en dan weer niet ... en ook na windows 11 update doen ze het meer niet dan welDigitalExorcist schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:23:
@ravw Ik heb dat profiel er ook maar eens even op gezet. Wauw. Ziet er gaaf uit!! Hoop functies zitten al wel in m'n Logitech paneeltjes maar ach.. aantal dingen zijn erg handig!
dus ik heb ze maar weg gelaten , en ja deze streamdeck werkt gewoon goed
Het is echt een leuk speeltje misschien over een paar maanden toch eens kijken naar een XL daar heb je hele mooie profiles voor :-)
[ Voor 46% gewijzigd door ravw op 28-11-2021 14:00 ]
Raar, bij mij doen de panelen het standaard uitstekend. Wel eens de melding "plugin is already running" maar als je dan via Taakbeheer de Logitech Flight Simulator plugin stopt en met de hand start werken ze daarna alsnog wel. Dat proces wordt niet altijd netjes afgesloten merk ik..ravw schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:54:
[...]
Ja ik heb zelf ook die Logitech paneeltjes maar de ene keer doen ze het en dan weer niet ... en ook na windows 11 update doen ze het meer niet dan wel![]()
Het is echt een leuk speeltje misschien over een paar maanden toch eens kijken naar een XL daar heb je hele mooie profiles voor :-)
Zeker onder Windows 11 geen issues mee gehad vooralsnog.
ravw schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:54:
[...]
Ja ik heb zelf ook die Logitech paneeltjes maar de ene keer doen ze het en dan weer niet ... en ook na windows 11 update doen ze het meer niet dan wel![]()
:strip_exif()/f/image/vpxp2Ygi6aVVOI1za499Jqc2.jpg?f=fotoalbum_large)
Even testen van EHGG naar EHRD
Jammer dat ze geen rek of zo iets hebben om die panels in te doen , boven elkaar en dan gewoon neer zetten in 1 geheel aansluiten en gaanDigitalExorcist schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:04:
[...]
[Afbeelding]
Even testen van EHGG naar EHRD
want ik gebruik mijn yoke en gas handels bijna nooit meer
ivm die airbus set
https://www.flightsimwebs...lections/flightsim-panelsravw schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:14:
[...]
Jammer dat ze geen rek of zo iets hebben om die panels in te doen , boven elkaar en dan gewoon neer zetten in 1 geheel aansluiten en gaan
want ik gebruik mijn yoke en gas handels bijna nooit meer
ivm die airbus set
Zoiets?
die ken ik maar die zij te groot , het is echt iets waar je ze gewoon in kunt zetten
meer zo iets in gedachten, maar waar dan gewoon 3 van die panels in zitten en klaar
:strip_exif()/f/image/O9Iqk08aKt28qLgHjbxjHwBo.png?f=user_large)
USB hub achter in en dan maar 1 USB kabel naar de PC en dan de stroom van de hub :-)
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 28-11-2021 14:35 ]
https://beautifulmodelworld.ru/
voor 28 euro alle vliegvelden krijgen die hun uitbrengen
https://beautifulmodelworld.ru/memberships/
maar hoe gaat dat ?
want je betaald maar 28 euro terwijl als je ze los koopt betaal je 10 euro per veld ongeveer
Ze maken leuk spul en hopelijk geen addertje onder het gras ..
[ Voor 18% gewijzigd door ravw op 28-11-2021 14:51 ]
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc