upclocker schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:46:
[...]

Hoe vlieg jij met die porter? Ik moet continue vol rudder naar rechts geven en zelfs dat is nog niet voldoende om hem gecoördineerd te houden. Daarnaast lijkt het alsof je op ijs taxiet.
geen probleem hier

gebruik jij pedalen ?
ik wel en dat werkt gewoon goed
maar haal de update die ik hier boven heb gegeven ... die fixed behoorlijk veel :-)

wel leuk dat zo veel mensen problemen met taildraggers hebben .. ik lees het overal ..
een taildragger moet je aanvoelen en weten wat je moet doen , is even wennen en weten
maar ik ben ook beginnen met FS veel met warplanes uit de WW2 gevlogen zijn ook de meeste Taildraggers
dan leer je wel hoe of wat

klein hint je een tail dragger moet je voorwezen , dus bij een normale plane vang je de klap of het naar rechts/ links trekken op

bij een taildragger .... heb je dat je dat vooraf moet doen ....... en niet heel onbelangrijk
HOUD je tail aan de grond ( stick naar je toetrekken ) pas rustig loslaten als je in flightmode / snelheid komt .. of als je na het remmen helemaal stilstaat _/-\o_

het is even aanvoelen hoe of wat

[Voor 54% gewijzigd door ravw op 20-11-2021 19:15]

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 2070 ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• upclocker
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 15:27
ravw schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:00:
[...]

geen probleem hier

gebruik jij pedalen ?
ik wel en dat werkt gewoon goed
maar haal de update die ik hier boven heb gegeven ... die fixed behoorlijk veel :-)

wel leuk dat zo veel mensen problemen met taildraggers hebben .. ik lees het overal ..
een taildragger moet je aanvoelen en weten wat je moet doen , is even wennen en weten
maar ik ben ook beginnen met FS veel met warplanes uit de WW2 gevlogen zijn ook de meeste Taildraggers
dan leer je wel hoe of wat

klein hint je een tail dragger moet je voorwezen , dus bij een normale plane vang je de plak of het naar rechts/ links trekken op

bij een taildragger .... heb je dat je dar vooraf moet doen ....... en niet heel onbelangrijk
HOUD je tail aan de grond ( stick naar je toetrekken ) pas rustig loslaten als je in flightmode / snelheid komt .. of als je na het remmen helemaal stilstaat _/-\o_
Moet je die update nog ergens anders vandaan halen of zat die in die service update van microsoft? Geloof mij dit lag niet aan mijn skills :+ In de lucht moest ik vol rudder en dat trok hij nog niet eens. Ik doe rudder met de joystick. Met het taxiën op ijs bedoel ik meer dat er bijna geen frictie lijkt te zijn.
upclocker schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:17:
[...]

Moet je die update nog ergens anders vandaan halen of zat die in die service update van microsoft?
ravw in "[PC/XBox] Microsoft Flight Simulator (2020)"

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 2070 ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14:43

ralpje

Deugpopje

Ik ben al een dag bijna een Honeycomb Alpha en Bravo aan het bestellen. Kan iemand dit nog uit m'n hoofd praten? :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

ralpje schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:55:
Ik ben al een dag bijna een Honeycomb Alpha en Bravo aan het bestellen. Kan iemand dit nog uit m'n hoofd praten? :+
Nee, gewoon doen. >:) Krijg je geen spijt van. (Mits je al langer aan het simmen bent, anders zou ik even afwachten of het je blijft boeien)

Komt dacht ik binnenkort wel een geupgrade versie van de alpha uit.

[Voor 8% gewijzigd door Gameaddict op 20-11-2021 20:04]

Systeem: I7-8700K, Asus prime Z370-P, 16gb RAM, Nvidia geforce GTX 1070, Creative Audigy

ralpje schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 19:55:
Waar vlieg je nu mee?
En wat vlieg je het meeste in FS

als je veel met planes vliegt die een yoke hebben dan is het zeker doen , die gashendels kun je sowieso al kopen die is voor elke plane

Dus Niet twijfelen gewoon doen , het gaat zo'n andere ervaring zijn met vliegen

kijk of je ook rudder pedalen erbij kunt kopen
dan ben je zeker klaar

heb zelf de airbus set , geen moment spijt gehad er van

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ik vlieg nu sinds de release van MSFS2020 met een Saitek setje die z'n beste tijd gehad heeft.
Vooral GA en bizjets (een C172 voor wat sightseeing en de CJ4 voor langere vluchten op VATSIM).

Ik denk ook dat ik er geen spijt van ga krijgen, maar voor zo'n bedrag moet ik altijd even een paar dagen nadenken van mezelf :+

@ravw pedalen heb ik uiteraard al :)

Momenteel gebruik ik vooral m'n streamdeck voor het bedienen van wat buttons in de cockpit, maar voor bijvoorbeeld de altitude dial is dat toch ook niet praktisch en kom ik toch vaak weer op de muis uit. Vandaar ook de interesse in de bravo, waar ik het overgrote deel van de zaken gewoon vanaf m'n quadrant kan doen :)

[Voor 35% gewijzigd door ralpje op 20-11-2021 20:07]

ralpje schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:05:
Ik vlieg nu sinds de release van MSFS2020 met een Saitek setje die z'n beste tijd gehad heeft.
Vooral GA en bizjets (een C172 voor wat sightseeing en de CJ4 voor langere vluchten op VATSIM).

Ik denk ook dat ik er geen spijt van ga krijgen, maar voor zo'n bedrag moet ik altijd even een paar dagen nadenken van mezelf :+
>:)
nadenken kun je ook doen tijdens het genieten van het spul
en je vluchten
, ja het is even een hap uit je bankrekening maar je zult denken , had ik het maar eerder gedaan

Ik zou die set van Boeing er nog bij willen hebben , maar vind die 600 euro ook even iets te veel nu

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Fuck it, besteld :)
Dinsdag ophalen in Aalsmeerderbrug.

• dierkx36
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 01-12 23:16
upclocker schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:46:
[...]

Hoe vlieg jij met die porter? Ik moet continue vol rudder naar rechts geven en zelfs dat is nog niet voldoende om hem gecoördineerd te houden. Daarnaast lijkt het alsof je op ijs taxiet.
Toevallig tail-wheel lock aanstaan ? ;)

Taxiën is tail-wheel lock uit, opstijgen is tail-wheel lock aan en met rudder bijsturen.

Als taildragger gedraagt de Porter zijn eigen nog bijzonder netjes, als je echt wil vloeken en tieren : de Corsair :')

En tijdens de vlucht veel bijsturen ?
Vlieg je toevallig met real time weather ergens waar je veel zijwind hebt ?
Of anders misschien te veel yaw trim ?

[Voor 12% gewijzigd door dierkx36 op 20-11-2021 20:46]

Een pessimist is een goed geïnformeerde realist.

• upclocker
dierkx36 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:43:
[...]

Toevallig tail-wheel lock aanstaan ? ;)

Taxiën is tail-wheel lock uit, opstijgen is tail-wheel lock aan en met rudder bijsturen.

Als tail drager gedraagd de Porter zijn eigen nog bijzonder netjes, als je echt wil vloeken en tieren : de Corsair :')
Tail-wheel lock was uit tijdens taxiën en takeoff, maar in de lucht heb ik vol rudder nodig dus dat is het ook niet. Ik zal eens even die update proberen.

• dierkx36
upclocker schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:45:
[...]

Tail-wheel lock was uit tijdens taxiën en takeoff, maar in de lucht heb ik vol rudder nodig dus dat is het ook niet. Ik zal eens even die update proberen.
Ik was net mijn post aan het bijwerken, dacht dat je vol rudder moest geven bij het taxiën.

Maar vol rudder bij vlucht :
Toevallig aan het vliegen met real time weather waar je heel veel zijwind hebt ?
Misschien je yaw trim niet goed ? (teveel of te weinig)

ps :
Taxiën met de Porter (eigenlijk met alle tail-draggers) is heel, heel, heeuullll rustig input geven.
Zowel gas geven, sturen als remmen (vooral remmen :X )

[Voor 13% gewijzigd door dierkx36 op 20-11-2021 20:50]

dierkx36 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:47:
[...]

Yaw kan je op Auto zetten in plane ..... dus dat kan je voorkomen

Even een kleine stress test gedaan met FS en de F18 door Vegas heen .. kijken wat hij zal doen

YouTube: STRESS TEST F18 Vegas - MSFS
_/-\o_
Alles op ULTRA (2560 -1440)

• upclocker
dierkx36 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 20:47:
[...]

Ik was net mijn post aan het bijwerken, dacht dat je vol rudder moest geven bij het taxiën.

Maar vol rudder bij vlucht :
Toevallig aan het vliegen met real time weather waar je heel veel zijwind hebt ?

ps :
Taxiën met de Porter (eigenlijk met alle tail-draggers) is heel, heel, heeuullll rustig input geven.
Zowel gas geven, sturen als remmen (vooral remmen :X )
In de lucht heeft steady wind geen invloed op de coördinatie, dus dat is het ook niet. De slipindicator klopt niet. Die wijst de verkeerde kant op als dat hij zou moeten wijzen. Vandaar dat ik de hele tijd verkeerd zit met het roer. Is trouwens voornamelijk met lage snelheid dat dit optreedt.

In de cessna 172 klopt die wel gewoon dus het is niet een issue van de g1000.

[Voor 3% gewijzigd door upclocker op 20-11-2021 21:35]

:o :o wet iemand of deze prijs nog steeds zo is voor de nieuwe PMDG

[Voor 12% gewijzigd door ravw op 20-11-2021 22:22]

• Amos_x
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 07:20
Wie speelt er op de xbox? Lang geleden wel plezier gehad met oude FS (15+ jaar geleden), lijkt me wel wat om terug wat rondjes te vliegen. Een xbox Series X (als je er kan vinden) + GPU (waar FS in zit) is dan wel een erg laagdrempelige manier om FS te kunnen spelen.

En mods of add-ons zijn dan ook wel uitgesloten, net als VR. Vermoedelijk kan je ook geen enkele joystick gebruiken (enkel de controller)?

Maar daartegenover staat dat met 1 target platform voor consoles en locked settings, de hele ervaring waarschijnlijk iets beter gemanaged is. Geen bizarre update perikelen, game breaking updates, en andere vaag gedoe. Gewoon de console experience van installeren en gaan.

Waarmee komt de graphics setting op xbox overeen? low, medium, high, ultra? Als het gaat om zonder al te veel gedoe wat te vliegen, lijkt me dit een goede oplossing. M'n pc is een geforce 1060 PC, en in de huidige markt gaat daar zeker NIETS aan veranderen. :z
ravw schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:21:
:o :o wet iemand of deze prijs nog steeds zo is voor de nieuwe PMDG

[Afbeelding]
nee ze hebben al gezegd dat die prijzen niet gehanteerd gaan worden.

• dierkx36
Heb net in het DCS topic een soortgelijke vraag neergegooid :

Ik zit net een artikel te lezen over het gebruik van 64Gb RAM met MSFS en hoge grafische settings.
Wat ik er tot zover uit kan halen is dat het kwa fps niks scheelt, maar dat het stotteren van je beeld een stuk minder is omdat MSFS minder vlug naar pagefile gaat en het direct in het geheugen probeer te laden.

Zijn er hier toevallig mensen die MSFS ook VRen en 64Gb RAM hebben in hun systeem ?
(Of die zijn overgestapt van 32Gb naar 64Gb RAM)
Ben eigenlijk benieuwd naar jullie ervaring :Y

[Voor 17% gewijzigd door dierkx36 op 21-11-2021 00:14]

• niki_lauda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01-12 22:43

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Heeft iemand nog de laatste dagen met de FBW A320 gevlogen? Ik kan sinds de update de baan niet meer wijzigen in de MCDU, iemand meer dit probleem?

• cracking cloud
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 13:17
Je hebt de laatste dev versie van FBW nodig (kan via de installer)
Er is ook een nieuwe stable release van de FBW A320 die werkt met SU7. Maar het is misschien alsnog beter om de development versie te gebruiken:

"This release provides compatibility with Sim Update 7 along with a fix for printer CTDs.

This is the last stable release before the merging of our custom FMS version 1 (cFMS v1). Please use this version if you wish to stay on the default FMS. We however strongly recommend using Development and the new FMS unless you need the v0.7.0 base for third-party compatibility."

• niki_lauda
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01-12 22:43

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

cracking cloud schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:04:
Je hebt de laatste dev versie van FBW nodig (kan via de installer)
tup61 schreef op zondag 21 november 2021 @ 09:58:
Er is ook een nieuwe stable release van de FBW A320 die werkt met SU7. Maar het is misschien alsnog beter om de development versie te gebruiken:

"This release provides compatibility with Sim Update 7 along with a fix for printer CTDs.

This is the last stable release before the merging of our custom FMS version 1 (cFMS v1). Please use this version if you wish to stay on the default FMS. We however strongly recommend using Development and the new FMS unless you need the v0.7.0 base for third-party compatibility."
Klopt maar in de dev werkt het wel. Had op de nieuwe stable gewacht. _/-\o_
De a320 experimental is naar development gemerged.

Dat betekend dat custom fp v1 nu op development staat.

Ik denk dat vnav snel naar experimental zal komen.

• Trin1ty
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12:40

Trin1ty

Uhm..

Iemand nog tips voor het vliegen van een ILS met de CRJ? (Ongeacht model)

Iedere keer als hij de GS intercept begint hij automatisch te dalen maar de snelheid neemt dan zo hard af dat ik het niet echt meer goed gecorrigeerd krijg. Pitch gaat omhoog en dot gas betekent dat de GS verloren gat in de meeste gevallen omdat hij dan zelfs beetje gaat stijgen.
Ik vlieg meestal rond de 160 op moment van GS intercepten

• upclocker
Trin1ty schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:39:

Iedere keer als hij de GS intercept begint hij automatisch te dalen maar de snelheid neemt dan zo hard af dat ik het niet echt meer goed gecorrigeerd krijg. Pitch gaat omhoog en dot gas betekent dat de GS verloren gat in de meeste gevallen omdat hij dan zelfs beetje gaat stijgen.
Geen tip voor de CRJ specifiek, maar geldt voor elke kist eigenlijk. Probeer uit te vinden welke powersettings bij welke configuratie het beste werkt. Bijv bij de B777 heb je op 3 graden glide path rond de 60% N1 en 1 graadje nose up. Corrigeer afwijkingen vervolgens met kleine aanpassingen om die 1 graad en die 60% N1. Eigenlijk zit je dan altijd wel goed. Voor de CRJ zou je het eens moeten google, maar vraag me af of die wel zo goed gemodelleerd is.

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
upclocker schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:11:
[...]

...maar vraag me af of die wel zo goed gemodelleerd is.
Spoiler alert; it's not ;) .

• maddog03
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 14:50
Maar het is wel een leuke kist om mee te vliegen :)

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Ja weet het maar er zijn er genoeg die het toch blijkbaar lukt dus wellicht doe ik ook nog iets fout om het wat beter te laten lopen. Vind het een erg leuk toestel om mee te vliegen

• upclocker
Ja zo'n vermoeden had ik al helaas. Zit echt te wachten op de PMDG toestellen want die kloppen wel best aardig.

• Dani86
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22-11 09:15

Dani86

AeroGeek

Ben je dan al helemaal configured? (Gear down, full flaps etc?)

Vind de CRJ best gevoelig voor veranderingen in n1. Oja, als je net iets boven Vref, fully configured op de G/S zit, wil je veel vermogen erop hebben 65% ongeveer.

Ryzen 5 3600 - 32GB RAM @ 3200 MHz - RX5600XT - Kingston a2000 500GB nvme

• JK
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 29-11 11:07
Weet iemand hoe je de HUD uit kan schakelen bij externe view? Dit had ik voorheen wel en kon bij de opties bij camera onder 'chase camera'. Daar kon HUD aan of uit. Die optie is daar nu weg.

Moet zeggen dat na de laatste update alles minder stabiel loopt, vastlopers in het menu die ik voorheen nooit had.

• WeHoDo
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 01-12 01:34
JK schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:02:
Weet iemand hoe je de HUD uit kan schakelen bij externe view? Dit had ik voorheen wel en kon bij de opties bij camera onder 'chase camera'. Daar kon HUD aan of uit. Die optie is daar nu weg.

Moet zeggen dat na de laatste update alles minder stabiel loopt, vastlopers in het menu die ik voorheen nooit had.
Staat onder Assistence Options >> User Experinace >> Instruments headsup.

[Voor 5% gewijzigd door WeHoDo op 21-11-2021 22:11]

PSN: plexforce (ps4)

• Cyberblizzard
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Wat een slecht geluid van die F-18 en jammer dat je de afterburner enkel via de cockpit kan doen (met de muis). Ik heb ook net zoals met de Eurofighter die ik gekocht heb in VR het gevoel dat ik wat omhoog moet kijken om vooruit te kijken. Het resetten van de headset of positie veranderen verhelpt het niet, daarmee kan je in VR enkel vooruit, achteruit, links, rechts, boven en onder, maar niet je kijkhoek aanpassen.

[Voor 58% gewijzigd door Cyberblizzard op 21-11-2021 22:37]

Welkom in het Antropoceen! - Fietsen, goed voor iedereen!

• JK
WeHoDo schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:10:
[...]

Staat onder Assistence Options >> User Experinace >> Instruments headsup.
Ah, top, bedankt! Heb in het menu zitten zoeken, maar blijkbaar niet goed genoeg gekeken. _/-\o_

Hoe neemt de snelheid *af* als je gaat dalen?? Draai je de throttle dicht oid?

De CRJ reageert inderdaad vlot als je de throttle aanraakt ja.. en 160 bij intercept klinkt niet heel vreemd. Landen is meestal rond de 135 ergens en m’n ervaring leert dat je wel met de handen aan de throttle moet blijven..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Geforce GTX 1660 Super, 16GB, MSI B450 Gaming X

Wat fijn dat mensen die denken dat ze het beter kunnen ook als developer voor Aerosoft werken :) of eventueel gewoon mods kunnen maken om het te "verbeteren"!

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Geforce GTX 1660 Super, 16GB, MSI B450 Gaming X

JK schreef op zondag 21 november 2021 @ 22:02:
Vastlopers of CTD heb ik met SU7 nog niet gehad, wel weer last van die super irritante micro haperingen die in SU6 verholpen waren. Kan nog niet iets vinden om ze weg te krijgen

Systeem: I7-8700K, Asus prime Z370-P, 16gb RAM, Nvidia geforce GTX 1070, Creative Audigy

• killerbee1958
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:22
Gameaddict schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:44:
[...]

Vastlopers of CTD heb ik met SU7 nog niet gehad, wel weer last van die super irritante micro haperingen die ik in SU6 verholpen waren. Kan nog niet iets vinden om ze weg te krijgen
Hier een tegengestelde mening. Gisteren op een vijf uur durende vlucht een plotselinge ctd van fs2020 waar ik tot nu toe eigenlijk nul last had.
Is maar een incident maar toch???

Moest vlucht vervolgens over doen, omdat ik die onder airhauler deed en mijn vracht moest afleveren.

Daarbij geirriteerd over het feit dat je de vlucht niet kan saven en oppakken (doet fsupic automatisch in P3D)
killerbee1958 schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:46:
[...]

Daarbij geirriteerd over het feit dat je de vlucht niet kan saven en oppakken (doet fsupic automatisch in P3D)
FSUIPC kan dit in MSFS ook, althans in de betaalde versie wel, geen idee of dit met de gratis versie ook kan. Nadeel van de keer dat ik dit geprobeerd had was dat ik na het laden niet meer met live weather kon vliegen (of het weer überhaupt aan kon passen)

Is er dan geen mogelijkheid in Airhauler om de vlucht voort te zetten? Dit is namelijk het voordeel van OnAir, dat je je vlucht kan hervatten.

• killerbee1958
Gameaddict schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:58:
[...]

FSUIPC kan dit in MSFS ook, althans in de betaalde versie wel, geen idee of dit met de gratis versie ook kan. Nadeel van de keer dat ik dit geprobeerd had was dat ik na het laden niet meer met live weather kon vliegen (of het weer überhaupt aan kon passen)

Is er dan geen mogelijkheid in Airhauler om de vlucht voort te zetten? Dit is namelijk het voordeel van OnAir, dat je je vlucht kan hervatten.
ik gebruik fsuipc7 betaalde versie. Hoe zet ik dat dan aan?

Als je midden in de vlucht terugkomt kan AH2 er wel mee overweg. Maar als je terug naar begin moet niet
killerbee1958 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:02:
[...]

Zal ik vanavond even na moeten kijken, zit nu niet achter m'n MSFS pc, kom ik hier op terug.

• JK
Gameaddict schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:44:
[...]

Vastlopers of CTD heb ik met SU7 nog niet gehad, wel weer last van die super irritante micro haperingen die in SU6 verholpen waren. Kan nog niet iets vinden om ze weg te krijgen
Bij mij met name in het menu, mogelijk als de Volocopter zichtbaar is op de achtergrond. Ben er niet zeker van, maar vanaf dat moment gebeurde het een paar keer. Maar dat ding vlieg je toch maar één keer. In-game geen haperingen, zefls de teleport-functie (via VFRMap plugin) werkt weer goed, al kan dat ook gerelateerd zijn aan Netlimiter die ik nog aan had staan met een download limit. Ik wil nog wel eens zonder opnieuw te moeten laden even teleporteren naar een ander deel van de wereld om ergens overheen te vliegen. Realistisch? Nee. Handig bij tijdgebrek? Ja.

Ik vlieg de laatste tijd echt weinig, bijna geen tijd. Nu in de winter begint dat weer een beetje te komen.

• Propane
  • Niet online
DigitalExorcist schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:36:
[...]

Wat fijn dat mensen die denken dat ze het beter kunnen ook als developer voor Aerosoft werken :) of eventueel gewoon mods kunnen maken om het te "verbeteren"!
Wat fijn dat een developer als Aerosoft jarenlang constructieve input, onderbouwd met documentatie en beelden uit het echte toestel, gewoon knetter hard blijft negeren.

**knip**
Laten we het iets vriendelijker houden :)

[Voor 11% gewijzigd door Ircghost op 22-11-2021 13:09]

**knip**

[Voor 98% gewijzigd door Ircghost op 22-11-2021 13:10]

**Knip**

We zien uiteraard de mods met alle 'verbeteringen' graag tegemoet! :D

Geen idee trouwens of Aerosoft echt "járenlang" aan die CRJ gewerkt heeft, zo lang is MSFS nog niet uit. Die is er pas sinds augustus vorig jaar zo'n beetje.

[Voor 255% gewijzigd door Ircghost op 22-11-2021 13:10]

• upclocker
DigitalExorcist schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:23:
Tip: een "centerline" bevindt zich in het *midden* van een start- of landingsbaan. Ik zeg het maar even, voor het geval iemand denkt dat je er náást zou kunnen landen ;) (Bovendien 'landt' je niet op een centerline, tenzij je vliegtuig een eenwieler is, maar dat terzijde).

We zien uiteraard de mods met alle 'verbeteringen' graag tegemoet! :D

Geen idee trouwens of Aerosoft echt "járenlang" aan die CRJ gewerkt heeft, zo lang is MSFS nog niet uit. Die is er pas sinds augustus vorig jaar zo'n beetje.
Je weet dat Propane IRL op de CRJ vliegt/vloog? De CRJ was al jaren in ontwikkeling voor P3D, dus je mag best wel een beetje kritisch zijn als er nog zoveel aan mankeert.

Ik zou zeggen dat je land op de centerline als het cg van het vliegtuig op de centerline terecht komt. ;)
upclocker schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:49:
[...]

Je weet dat Propane IRL op de CRJ vliegt/vloog? De CRJ was al jaren in ontwikkeling voor P3D, dus je mag best wel een beetje kritisch zijn als er nog zoveel aan mankeert.

Ik zou zeggen dat je land op de centerline als het cg van het vliegtuig op de centerline terecht komt. ;)
Ik kan ook van alles roepen ;) en nog altijd wachten we op "iets" dat "mankeert" of "ontbreekt" (behalve de weather radar die er nog niet is...). En het staat vrij om het zelf beter te doen natuurlijk, het is hier Tweakers.net tenslotte.. toch?

Maar als "het échte ding" telt ken ik er nog wel ééntje. Een echte CRJ kost ook wat meer dan MSFS én een game-PC bij elkaar, bovendien zal er aan de echte CRJ ook wel wat mankeren (zoals geen VNAV)

[Voor 15% gewijzigd door DigitalExorcist op 22-11-2021 12:55]

• upclocker
DigitalExorcist schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:53:
[...]

Ik kan ook van alles roepen ;) en nog altijd wachten we op "iets" dat "mankeert" of "ontbreekt" (behalve de weather radar die er nog niet is...). En het staat vrij om het zelf beter te doen natuurlijk, het is hier Tweakers.net tenslotte.. toch?
Hoezo moet ik het zelf op lossen? Ik koop het niet omdat ik geen half product wil. Als je een nieuwe auto koopt accepteer je het toch ook niet als die met kromme velgen wordt geleverd? Die ga ik dan ook niet zelf fixen.
upclocker schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:56:
[...]

Hoezo moet ik het zelf op lossen? Ik koop het niet omdat ik geen half product wil. Als je een nieuwe auto koopt accepteer je het toch ook niet als die met kromme velgen wordt geleverd? Die ga ik dan ook niet zelf fixen.
Ja, hallo, als het een Android telefoon is van 800 euro is het perfect "want er kunnen custom ROMs op" en als het een sim-vliegtuig is van een paar tientjes is het opeens niet goed?? ;)

Maar goed, als je de reviews leest (oa. onderstaande waar een real-life CRJ piloot meegekeken heeft):

https://www.flightsim.com...-700-For-MSFS-2020/view/4
As my friend and I were going through the systems, he went through the entire sequence from a cold and dark start, to ready for taxi, and found just a couple of things wrong with the systems. These were only small details however and there were no major components missing that he found during the first flight procedures. He did notice the weather and terrain radar not working, with the rainbow and checker board test missing, however this will be implemented in a future update according to Aerosoft, as good terrain and weather radar are not possible at the moment. In all, he was very impressed with how well the aircraft performed on a systems level. It is able to fly LNAV pretty well, though it's in need of improvement still, and the ILS capture abilities for me at least were mostly fixed. I did see someone complaining that it was not doing an RNAV correctly, however the CRJ has no LPV capability, so it's inability to fully use an RNAV approach is accurate.
Geen "half functionerend" toestel, gewoon alles prima op orde, zeker met de laatste updates is het ding gewoon uitstekend. Ja de weather radar die mist is spijtig. Dat wordt nog wel gefixed als ze de Twin Otter eenmaal klaar hebben.. (schijnt).

Bovendien, wat voegt zo'n weerradar nou helemaal toe. Als je toestel gaat schudden waait het, als ie nat wordt regent het en als ie warm wordt schijnt de zon. Daar heb je geen radar voor nodig toch ;)

[Voor 60% gewijzigd door DigitalExorcist op 22-11-2021 13:03]

• upclocker
DigitalExorcist schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:00:
[...]

Ja, hallo, als het een Android telefoon is van 800 euro is het perfect "want er kunnen custom ROMs op" en als het een sim-vliegtuig is van een paar tientjes is het opeens niet goed?? ;)
'The flight model is based on Flight Simulator's new aerodynamic model to provide more realistic behavior of the CRJ in all flight conditions. It has been fine tuned to reflect the performance and reactive behavior of the CRJ'.

Bovenstaande adverteren ze mee, wat ze dus niet waar maken. Die android telefoons leveren gewoon wat je beloofd wordt in tegenstelling tot de CRJ. Alsof je zelf nog de bugs mag fixen van je gekochte android telefoon.
upclocker schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:05:
[...]

'The flight model is based on Flight Simulator's new aerodynamic model to provide more realistic behavior of the CRJ in all flight conditions. It has been fine tuned to reflect the performance and reactive behavior of the CRJ'.

Bovenstaande adverteren ze mee, wat ze dus niet waar maken. Die android telefoons leveren gewoon wat je belooft wordt in tegenstelling tot de CRJ. Alsof je zelf nog de bugs mag fixen van je gekocht android telefoon.
Dat is het hele idee van Android toch, je betaalt de hoofdprijs om vervolgens doodgegooid te worden met reclames door datzelfde bedrijf wat erachter zit?

Los daarvan: waaróm maken ze dat niet waar dan? De performance and reactive behavior is juist prima op orde wordt gesteld. Dan kan iemand wel random roepen dat het niet zo is, maar waaróm is dat dan niet zo? Dat die weerradar mist heeft niks te maken met 'performance' en 'reactive behavior'.

En net wat je zegt: de P3D-versie is al járen in ontwikkeling. Net als P3D zelf trouwens. Dan ligt het simpelweg niet aan Aerosoft als er kwalitatieve verschillen in hetzelfde toestel voor 2 verschillende sims zit. Ze kúnnen het dus prima.

[Voor 10% gewijzigd door DigitalExorcist op 22-11-2021 13:12]

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:35
Tip: een "centerline" bevindt zich in het *midden* van een start- of landingsbaan. Ik zeg het maar even, voor het geval iemand denkt dat je er náást zou kunnen landen ;) (Bovendien 'landt' je niet op een centerline, tenzij je vliegtuig een eenwieler is, maar dat terzijde).
Ik moet zeggen dat je in je videos toch wel een neiging naar de rechterrijstrook van de baan lijkt te hebben. ;)

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

Ik vind dat je erg hard roept voor iemand die niet daadwerkelijk bijdraagt aan de verbetering van het product. @Propane heeft juist aangegeven dat ookal maakt hij geen mod, hij heeft wel documentatie, feedback en andere zaken aangedragen. Dus hij zegt niet alleen wat hier, maar hij werkt er ook nog eens hard voor.

Om dan jouw argument te horen over de 'weather radar', als jij inderdaad het prima vindt om te weten dat het regent als je vliegtuig nat is, dan prima, fijn voor jou! Maar dat is een hele lage lat om te leggen, en daar gaat het nu net over. Sommige mensen hier zien ook echt wel dat de basis op orde is, maar het echte diepere simwerk (en de basale weather EN terrain radar) hebben gebreken waar prima iets over gezegd mag worden.
Bacchus schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:12:
[...]

Ik moet zeggen dat je in je videos toch wel een neiging naar de rechterrijstrook van de baan lijkt te hebben. ;)
Ja ik ben beleefd, ik plak niet links ;)

En in die video's zul je ook zien dat ik m'n approaches vóór vertrek al ingevoerd heb, en dat ik overal de flight planner van MSFS gebruik, en hoofdzakelijk overdag vlieg, en de ATC altijd door de AI copilot laat doen, en taxi ribbons aan zet et cetera ;)

Die video's zijn dan ook niet bedoeld als instructiefilmpjes of tutorials of how-to's. En 99 van de 100 vluchten neem ik überhaupt niet op ;)

[Voor 3% gewijzigd door DigitalExorcist op 22-11-2021 13:15]

• upclocker
DigitalExorcist schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:10:
[...]

Dat is het hele idee van Android toch, je betaalt de hoofdprijs om vervolgens doodgegooid te worden met reclames door datzelfde bedrijf wat erachter zit?

Los daarvan: waaróm maken ze dat niet waar dan? De performance and reactive behavior is juist prima op orde wordt gesteld. Dan kan iemand wel random roepen dat het niet zo is, maar waaróm is dat dan niet zo? Dat die weerradar mist heeft niks te maken met 'performance' en 'reactive behavior'.

En net wat je zegt: de P3D-versie is al járen in ontwikkeling. Net als P3D zelf trouwens. Dan ligt het simpelweg niet aan Aerosoft als er kwalitatieve verschillen in hetzelfde toestel voor 2 verschillende sims zit. Ze kúnnen het dus prima.
Naja laten we het er maar op houden dat we verschillende standaarden hebben.
upclocker schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:15:
[...]

Naja laten we het er maar op houden dat we verschillende standaarden hebben.
En wederom (hoe verrassend!) niks over de "performance" en "reactive behavior" wat dan niet zou kloppen.... dát stel je namelijk. En wát klopt daar dan niet aan? Dat die weather radar niet werkt vanwege de programmeertaal / API / SDK / hoe je het noemen wil is alom bekend en ja, dat is een dingetje.

Maar wees eerlijk: MSFS zélf heeft z'n eigen weersysteem niet eens op orde, dus al zou je een weather radar hebben dan nóg klopt het niet. De wind gusts op grote hoogte zijn er nu pas uit (known issue met SU7: 'huge wind spikes at altitudes over 42.000 ft dus helemáál weg is dat ook niet eens!).

• Propane
  • Niet online
[mbr]**Knip**[/]
De huidige MSFS versie is een port van P3D code, wat een port was van de originele FSX versie. Dus ja, jarenlang, en al sinds de beta van de FSX versie is de constructieve feedback genegeerd.
Gelukkig doe je dat dan ook zonder dat kennis je in de weg zit :+ .

@Ircghost Als ik elke keer dat ik een mening geef over een addon gezeik van een enkel persoon krijg dan snap je hopelijk wel dat die persoon een vriendelijk advies van mij krijgt over wat hij mag gaan doen. En daar was geen onvriendelijk woord voor gebruikt :) .

• 456
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Overigens, correct me if I'm wrong - maar ik vind dat er sowieso weinig kwalitatief hoogwaardige mods (tav vliegtuigen) uit zijn gekomen in ruim een jr msfs. Overigens hoort daar de CRJ zeker wel bij qua benadering van het eggie. De DC6 ook.
Maar het is toch aardig stil omtrent andere (grote) projecten aangaande pax versies van de op dit moment zijnde vliegtuigen irl. Er zit wel eea in de pijplijn, maar echte datums heb ik nog niet gezien verder.
Dus er is wel degelijk iets aan de hand tav de kwaliteit die een uitgever wilt hanteren en de kwaliteit die MSFS kan waarborgen tav een model (dit is een aanname). Krijg de indruk dat uitgevers hun handen er niet zo maar aan willen branden, dat bij een update ZIJ de shit over zich heen krijgen, en zich moeten spoeden om een update uit te brengen. Eigenlijk is het zelfde weer gebeurd met bv de (weliswaar onbetaalde) FBW mod, die ook hun dev en stable hebben moeten updaten NA de update van MSFS.
Just my 2 cents btw.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• upclocker
DigitalExorcist schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:19:
[...]

En wederom (hoe verrassend!) niks over de "performance" en "reactive behavior" wat dan niet zou kloppen.... dát stel je namelijk. En wát klopt daar dan niet aan? Dat die weather radar niet werkt vanwege de programmeertaal / API / SDK / hoe je het noemen wil is alom bekend en ja, dat is een dingetje.

Maar wees eerlijk: MSFS zélf heeft z'n eigen weersysteem niet eens op orde, dus al zou je een weather radar hebben dan nóg klopt het niet. De wind gusts op grote hoogte zijn er nu pas uit (known issue met SU7: 'huge wind spikes at altitudes over 42.000 ft dus helemáál weg is dat ook niet eens!).
Ik stelde dat zelf helemaal niet. Ik had er mijn twijfels over inderdaad en die werden bevestigd door @Propane die er irl op vliegt. Ik vlieg er zelf niet op en heb hem niet, dus ik kan er geen uitspraak over doen. Heb jij irl ervaring op de kist?

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

456 schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:22:
Overigens, correct me if I'm wrong - maar ik vind dat er sowieso weinig kwalitatief hoogwaardige mods (tav vliegtuigen) uit zijn gekomen in ruim een jr msfs. Overigens hoort daar de CRJ zeker wel bij qua benadering van het eggie. De DC6 ook.
Maar het is toch aardig stil omtrent andere (grote) projecten aangaande pax versies van de op dit moment zijnde vliegtuigen irl. Er zit wel eea in de pijplijn, maar echte datums heb ik nog niet gezien verder.
Dus er is wel degelijk iets aan de hand tav de kwaliteit die een uitgever wilt hanteren en de kwaliteit die MSFS kan waarborgen tav een model (dit is een aanname). Krijg de indruk dat uitgevers hun handen er niet zo maar aan willen branden, dat bij een update ZIJ de shit over zich heen krijgen, en zich moeten spoeden om een update uit te brengen. Eigenlijk is het zelfde weer gebeurd met bv de (weliswaar onbetaalde) FBW mod, die ook hun dev en stable hebben moeten updaten NA de update van MSFS.
Just my 2 cents btw.
In de laatste Q&A over de SU7 update kwam PMDG ook langs, en die gaven aan dat ze behoorlijk wat vliegtuigen in de pipeline hebben voor MSFS. 757, 737, 777 sowieso..

Verder ben ik het met je eens dat er weinig echt hoge kwaliteit aanwezig is. Maar dat is misschien ook wel logisch omdat het voor veel ontwikkelaars toch een beetje als verassing kwam dat MSFS gelaunched zou worden en het is veel werk om iets goed te maken, vooral met een platform zoals MSFS dat maandelijks kritische wijzigingen krijgt en een een onvolledige SDK heeft.
upclocker schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:22:
[...]

Ik stelde dat zelf helemaal niet. Ik had er mijn twijfels over inderdaad en die werden bevestigd door @Propane die er irl op vliegt. Ik vlieg er zelf niet op en heb hem niet, dus ik kan er geen uitspraak over doen. Heb jij irl ervaring op de kist?
Als passagier wel :P maar los daarvan: "moet" je ervaring hebben als gezagvoerder voordat je een mening ergens over mag geven? Moet je zelf profvoetballer zijn om iets te vinden van het spel van Feyenoord of AZ? Moet je zelf soldaat zijn voordat je een mening mag hebben over wapens in Call of Duty of ArmA?

Dat je systeem x of y mist, prima - dat kan en dan koop je dat ding lekker niet. Maar zonder onderbouwing iets afkraken als "het deugt niet" -- nee, kom dan met argumenten. Ik zou ook kunnen zeggen "ja gelijk doen, prima aankoop!" en als ik dat niet onderbouw is mijn argument exact net zo valide als van iemand die zegt "nee het is troep". Daar schiet jij als potentiële koper niks mee op.

"Nee, ik zou hem niet kopen omdat ik met het échte toestel heb" ... ja da's ook een leuke dooddoener. Van de 7 miljard mensen op aarde hebben ongeveer 6.999.000 mensen er géén ervaring mee. Die mogen 'm bést kopen en zullen er genoeg plezier uit halen.

Een middagje kermis kost je méér dan die CRJ bundel ;) en van de laatste heb je méér lol dan een middagje kermis.

• bartvl
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Misschien niet helemaal de plek. Maar ik zag de volgende aanbieding voorbij komen:
https://www.flightsimwebs...c&utm_campaign=pricewatch

Life is not about specs, it is about joy!

• Svennie
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 15:56
upclocker schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:49:
[...]
dat klopt ook als je dwars land op de baan :) O-) De vraag is of je dan aan het landen bent, is meer crashen dan

[Voor 10% gewijzigd door Svennie op 22-11-2021 13:43]

PSN ID: Svennie-NL

• upclocker
DigitalExorcist schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:34:
[...]

Als passagier wel :P maar los daarvan: "moet" je ervaring hebben als gezagvoerder voordat je een mening ergens over mag geven? Moet je zelf profvoetballer zijn om iets te vinden van het spel van Feyenoord of AZ? Moet je zelf soldaat zijn voordat je een mening mag hebben over wapens in Call of Duty of ArmA?

Dat je systeem x of y mist, prima - dat kan en dan koop je dat ding lekker niet. Maar zonder onderbouwing iets afkraken als "het deugt niet" -- nee, kom dan met argumenten. Ik zou ook kunnen zeggen "ja gelijk doen, prima aankoop!" en als ik dat niet onderbouw is mijn argument exact net zo valide als van iemand die zegt "nee het is troep". Daar schiet jij als potentiële koper niks mee op.

"Nee, ik zou hem niet kopen omdat ik met het échte toestel heb" ... ja da's ook een leuke dooddoener. Van de 7 miljard mensen op aarde hebben ongeveer 6.999.000 mensen er géén ervaring mee. Die mogen 'm bést kopen en zullen er genoeg plezier uit halen.

Een middagje kermis kost je méér dan die CRJ bundel ;) en van de laatste heb je méér lol dan een middagje kermis.
Over sommige dingen kan je zonder daadwerkelijke ervaring niet oordelen. Weet jij of je hetzelfde in het echt in een oorlog situatie zou reageren als dat je in call of duty zou doen? Ik zou het voor mezelf niet durven zeggen. Klinken de wapens zoals in het echt? Geen idee, nog nooit gehoord. Maar goed dit wordt een eindeloze discussie zo.

Overigens is de performance niet zo subjectief. Van mij mag je het tegendeel bewijzen door te vliegen volgens de boeken. ;) Laat maar zien dat de powersettings en neustanden overeenkomen met wat in de boeken staat.

[Voor 6% gewijzigd door upclocker op 22-11-2021 13:46]

• Propane
  • Niet online
DigitalExorcist schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:34:
[...]

Ik heb in het verleden al eens lijstjes gemaakt. Maar je hoeft slechts een paar minuten door de Aerosoft fora te browsen om een willekeurige hand vol met problemen te vinden.

Niemand verwacht PMDG kwaliteit van Aerosoft. Maar als Aerosoft blijft marketen met realistisch dit en dat en normale day-to-day operations 100% compleet en vervolgens mist er van alles en zou je met normale day to day operations niet eens voorbij de engine start komen omdat die engine start sequence niet klopt... Tja.

Nogmaals, prima dat jij er lol mee hebt. Maar jij moet ook niet je mening als feit verkondigen zonder onderbouwing. Je geeft je mening alsof je 99% van de bevolking bent, je bent echter ook maar één persoon.
Svennie schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:42:
[...]

dat klopt ook als je dwars land op de baan :) O-) De vraag is of je dan aan het landen bent, is meer crashen dan
Precies dat, dus die definitie van wat nu landen op de centerline is klopt ook niet helemaal ;)

Lol. De fijne crj discussie is er weer.

Maar moet wel zeggen dat aerosoft zelf niet tegen opbouwende kritiek kan.

Ik zie vaak dat Matthijs de topics gewoon dicht gooit en de discussie negeert of niet aan gaat.

Of zelfs mensen de grond in te boren op hun forum die dingen aankaarten.
Edit: gaat ff niet lekker.

[Voor 90% gewijzigd door Dirtyrockers op 22-11-2021 13:58]

• Bacchus
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:35
Svennie schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:42:
[...]
Ik moet zeggen dat mijn naderingen er de laatste maand wel vaak zo uitzien, ja. Uiteraard wel tijdig alsnog recht maar het blijft een gek gevoel.
Bacchus schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:09:
[...]

Ik moet zeggen dat mijn naderingen er de laatste maand wel vaak zo uitzien, ja. Uiteraard wel tijdig alsnog recht maar het blijft een gek gevoel.
Dat had ik vooral pre-SU7 wel ja. Soms dat je bijna door het zijraampje moet kijken (vooral bij GA dan) maar dan wél recht aan kwam vliegen. Kan toeval zijn dat ik sinds SU7 dat niet meer heb gezien en dat de wind gewoon anders is, maar wellicht zijn er ook andere zaken gewijzigd die hier invloed op hebben.

• Svennie
DigitalExorcist schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:53:
[...]
Precies dat, dus die definitie van wat nu landen op de centerline is klopt ook niet helemaal ;)
ik doe een poging:
een landing waarbij de main landing gear op gelijke afstand van de center line de grond raakt en de nose gear op de center line land
Bacchus schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:09:
[...]

bij zweefvliegen is dat een vaker gebruikte techniek om de snelheid af te bouwen. Zo heeft ooit een airliner piloot die ook aan zweefvliegen deed een airliner geland bij een noodlanding die te snel aan kwam maar niet meer door kon starten. Is met die techniek veilig geland waar hij anders met te veel snelheid geland zou zijn

[Voor 44% gewijzigd door Svennie op 22-11-2021 15:48]

• killerbee1958
Svennie schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:46:
[...]

[...]

bij zweefvliegen is dat een vaker gebruikte techniek om de snelheid af te bouwen. Zo heeft ooit een airliner piloot die ook aan zweefvliegen deed een airliner geland bij een noodlanding die te snel aan kwam maar niet meer door kon starten. Is met die techniek veilig geland waar hij anders met te veel snelheid geland zou zijn
Niet helemaal correct.
Je kan krabben (dwz nog steeds gecoordineerd vliegen maar met een opstuurhoek tov de baan om dwarswind te compenseren)
EN je kan SLIPPEN. in dat geval heb je tegengesteld roer en rudder en daal je als een baksteen.
Inderdaad een " normale" oefening voor zweefvliegers.
Het incident met de 767 werd bekend onder GIMLI glider (hij landde op het vliegveld GIMLI wat inmiddels geen open vliegveld meer was)

• Ircghost
  • Nu online

Ircghost

Moderator Spielerij

Wat overigens best lastig is, paar weekenden geleden hadden wij echt een behoorlijke crosswind op de baan. Ik wilde die dag slippen op final oefenen.. Laten we zeggen dat ik blij ben dat een zweefvliegtuig snel optrekt :+
Svennie schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:46:

Zo heeft ooit een airliner piloot die ook aan zweefvliegen deed een airliner geland bij een noodlanding die te snel aan kwam maar niet meer door kon starten. Is met die techniek veilig geland waar hij anders met te veel snelheid geland zou zijn
Hij kon helemaal niets meer omdat ze te weinig getankt hadden , pound ipv kg getank :o (dan wel er vanuit gaan dat er kg getankt is

Wikipedia: Gimli-zweefvliegtuigincident

Denk dat ik die CRJ900/1000 toch maar ga halen. Op één been kun je immers niet lopen en ach ik gebruik dat ding vaker dan andere toestellen..

• groennom
  • Laatst online: 07:16
Denk wel eens eerder deze melding gezien maar kan hem niet terug vinden. Ondanks een volledig schone installatie krijg ik bij de A320FBW geen Toestel en geen Cockpit te zien. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen? Her-installatie en veel geprobeerd, maar blijkbaar nog niet het juiste gedaan. Zou fijn zijn als hij het weer doet (gewone A320 en andere vliegtuigen werken wel).

• 456
  • Niet online

456

groennom schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:10:
Denk wel eens eerder deze melding gezien maar kan hem niet terug vinden. Ondanks een volledig schone installatie krijg ik bij de A320FBW geen Toestel en geen Cockpit te zien. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen? Her-installatie en veel geprobeerd, maar blijkbaar nog niet het juiste gedaan. Zou fijn zijn als hij het weer doet (gewone A320 en andere vliegtuigen werken wel).
Heb je bij 'het schoonmaken' (leez: verwijderen) van de a320 ook de folder weggegooid die buiten de community folder staat? 1 folder lager dan de community folder. Daar staat ook een fbw folder. Die ook wegmikken. En dan opnieuw installeren.

• groennom
  • Laatst online: 07:16
Weggegooid en opnieuw geinstalleerd. Enige wat er nog staat is de FBW

Ik had de FBW via MS FS2020 geinstalleerd maar ook uit de offical folder verwijdert.

Dit heeft gewerkt, thnx!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Propane schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:49:
[...]
Ik heb in het verleden al eens lijstjes gemaakt. Maar je hoeft slechts een paar minuten door de Aerosoft fora te browsen om een willekeurige hand vol met problemen te vinden.

Niemand verwacht PMDG kwaliteit van Aerosoft. Maar als Aerosoft blijft marketen met realistisch dit en dat en normale day-to-day operations 100% compleet en vervolgens mist er van alles en zou je met normale day to day operations niet eens voorbij de engine start komen omdat die engine start sequence niet klopt... Tja.
..
@Propane puur uit interesse, wat klopt er niet aan de startprocedure ? En scheelt dat per operator dan of zo? Want ik zag uitgebreid verslag van Filberflies op Youtube ook met een CRJ piloot die daar niet echt iets over zei.

• dierkx36
Zijn er al black friday aanbiedingen gaande in Market place :?

• 456
  • Niet online

456

dierkx36 schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:09:
Zijn er al black friday aanbiedingen gaande in Market place :?
Bijvoorbeeld:
bartvl schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:39:
Misschien niet helemaal de plek. Maar ik zag de volgende aanbieding voorbij komen:
https://www.flightsimwebs...c&utm_campaign=pricewatch

• dierkx36
Bedankt voor het doorgeven maar ik heb niet al te lang geleden Virpil bijzonder gelukkig gemaakt :X :+

Ik bedoel : zijn er al black friday aanbiedingen in market place van msfs

killerbee1958 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:02:
[...]

In het menu van FSUIPC: Options --> autosave...

Daarna krijg je onderstaand scherm en kun je de interval instellen.

Deze worden in de standaard flightplan map van MSFS opgeslagen. Is alleen even zoeken wat dit is, is niet allemaal even logisch.

Bij mij is dit:

F:\WpSystem\S-1-5-21-1514047037-2459543328-1031755065-1001\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalState

• killerbee1958
Gameaddict schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:24:
[...]

In het menu van FSUIPC: Options --> autosave...

Deze worden in de standaard flightplan map van MSFS opgeslagen. Is alleen even zoeken wat dit is, is niet allemaal even logisch.

Bij mij is dit:

F:\WpSystem\S-1-5-21-1514047037-2459543328-1031755065-1001\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalState
Thanks, autosave aangezet. Ik zag inderdaad nog geen optie om het naar een logische directory te saven maar goed, ik check later wel een waar FSUIPC dit neerzet

• Propane
  • Niet online
Trin1ty schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:50:
[...]

@Propane puur uit interesse, wat klopt er niet aan de startprocedure ? En scheelt dat per operator dan of zo? Want ik zag uitgebreid verslag van Filberflies op Youtube ook met een CRJ piloot die daar niet echt iets over zei.
Meerdere dingen, helft zijn details, maar bijvoorbeeld de starter die pak hem beet 5% N2 te laat uit gaat, zou in normale procedures een aborted start opleveren.

Die AI Traffic mod is wel gaaf hoor. Voegt wel wat extra’s toe.

• jorank
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 13:25
DigitalExorcist schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 07:39:
[Afbeelding]

Die AI Traffic mod is wel gaaf hoor. Voegt wel wat extra’s toe.
Die van Aerosoft of is er nog 1?

II R7 5800X, 32GB, ROG B550-F, RTX 3080 II

• 456
  • Niet online

456

• Linus_BE
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 13:59
Orbx Black Friday sale is ook begonnen :)

https://orbxdirect.com/
jorank schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 08:54:
[...]

Die van Aerosoft of is er nog 1?
Nee, die past alleen het AI traffic aan. AI is in dit geval "Alpha-India" ;-) (om het makkelijk te maken)

https://www.alpha-india.net/

Weliswaar in vroeg beta stadium maar het werkt echt wel leuk. Wel wat gehannes om het werkend te krijgen maar dan heb je ook wat.

• appie35
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 10:51
Sinds ik de mod (nou ja mod) gebruik die de ondergrond van google maps gebruikt zie:

Heb ik problemen met msfs dat als ik hem start hij gelijk meldt dat ik Geen verbinding heb.

Met een tel later

Ik heb van alles geprobeerd echter blijft deze melding(en) komen.

- Firewall uit gezet
- uitgelogd en weer ingelogd
- xbox app verwijderd
- verschillende servers gebruikt
- sinds WU7?

Het gekke is dat als ik de mod aanzet ik deze meldingen niet krijg.(hij laadt dan de ondergrond van Google maps.)

Hier start ik dus op Lelystad

Hebben meer mensen problemen na gebruik van bovenstaande mod?

Edit Community folder is leeg!

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

appie35 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:43:
Sinds ik de mod (nou ja mod) gebruik die de ondergrond van google maps gebruikt zie:

Heb ik problemen met msfs dat als ik hem start hij gelijk meldt dat ik Geen verbinding heb.
[Afbeelding]

Met een tel later

[Afbeelding]
Van alles geprobeerd, behálve die mod weggooien ;)

• appie35
DigitalExorcist schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:50:
[...]

Van alles geprobeerd, behálve die mod weggooien ;)
Dat maakt in dit geval (denk ik niet uit) omdat de mod buiten msfs draait

appie35 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:54:
[...]

Dat maakt in dit geval (denk ik niet uit) omdat de mod buiten msfs draait
Het maakt wel uit. Ik had gisteren precies hetzelfde probleem, een uur mee bezig geweest, diverse herstarts van de sim, wat dan ook nog extreem langzaam gaat. Wat blijkt: de GoogleMod past ook de host file aan van Windows. Je moet 2 toegevoegde regels verwijderen et voila- geen bandwidth problemen meer!

Het staat overigens netjes in de documentatie van de mod gemeld waar die file staat.

Ik denk dat die regels alleen blijven staan bij een CTD van MSFS2020 of als je de batch file zomaar wegklikt.

iRacing Profiel | i9 10900K@4.9 | Gigabyte Aorus RTX 3090 Extreme 24G | Reverb G2 | 32GB DDR4@3000 | Saitek X52Pro | Buttkicker Gamer 2

• appie35
flopdoc schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:35:
[...]

Het maakt wel uit. Ik had gisteren precies hetzelfde probleem, een uur mee bezig geweest, diverse herstarts van de sim, wat dan ook nog extreem langzaam gaat. Wat blijkt: de GoogleMod past ook de host file aan van Windows. Je moet 2 toegevoegde regels verwijderen et voila- geen bandwidth problemen meer!

Het staat overigens netjes in de documentatie van de mod gemeld waar die file staat.

Ik denk dat die regels alleen blijven staan bij een CTD van MSFS2020 of als je de batch file zomaar wegklikt.
Bedankt had dit niet gezien in de documentatie! (hele dag aan het zoeken geweest.)

flopdoc schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:35:
[...]

Yikes. Mods die hostfiles gaan aanpassen |:(

• Svennie
DigitalExorcist schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:59:
[...]
Yikes. Mods die hostfiles gaan aanpassen |:(
dat was mijn gedachte ook al, en dat ze het mogen, windows op zijn best |:( 8)7

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Svennie schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:25:
[...]

dat was mijn gedachte ook al, en dat ze het mogen, windows op zijn best |:( 8)7
Als je zo'n ding als administrator start en/of netjes de UAC prompt accepteert is dat niet zo gek natuurlijk.

On a different note:
Zojuist de honeycomb alpha en bravo opgehaald en even snel uitgepakt. Wow!
Wat een kwaliteitsverschil met m'n Saitek yoke / quadrant.

Vanmiddag maar even rommelen in spad.next om te zorgen dat alle buttons en annunciators correct werken in de CJ4 en dan vliegen :)

Pagina: 1 ... 229 ... 232 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee