Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Je moet fp save back aanzetten in je efb daarvoor456 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:48:
[...]
Heb net een experimental update binnen gehaald, en ben nu met een SimBrief vlucht bezig tussen KLAS en KSFO. Als een zonnetje!
Alleen ziet MSFS nog steeds niet je ingeladen flightplan in de MCDU. Dus de ATC heb je niks aan.
Wat denk je dat ik doe... Werkt gewoon niet hier.ravw schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:52:
[...]
iets minder gas geven en iets tegen sturen
BTW Ik kan de world map niet meer verplaatsen met m'n muis? Moet overal in- en uitzoomen om ergens te komen. En het laden van de vlucht zelf lijkt een stuk langer te duren. En nog leuker, ik heb nu om de haverklap een nogal stevige en zeer opvallende stutter op mijn nieuwe PC met G-Sync... Ik wordt niet vrolijk van deze update dus kap er maar even mee voor vandaag.
Je moet je muis controls ff resettentup61 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:06:
[...]
Wat denk je dat ik doe... Werkt gewoon niet hier.
BTW Ik kan de world map niet meer verplaatsen met m'n muis? Moet overal in- en uitzoomen om ergens te komen. En het laden van de vlucht zelf lijkt een stuk langer te duren. En nog leuker, ik heb nu om de haverklap een nogal stevige en zeer opvallende stutter op mijn nieuwe PC met G-Sync... Ik wordt niet vrolijk van deze update dus kap er maar even mee voor vandaag.
Nu herstart naar dx 11
Jammer hoor!
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
ja had het raam al open gezet voor de rook als die zou komen kan het gelijk naar buitenappie35 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:22:
Zo dx 12 geprobeerd maar volgens mij... is dit BETA 0.00000000000000000000001.0001
Nu herstart naar dx 11
Jammer hoor!
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

cracking cloud schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:00:
Bij mij is onder Assistance options alles gereset naar Easy. Notifications, piloting assistance etc.
Ik krijg dat ding alleen maar naar boven en beneden. Vooruit lukt niet. Hoe doe je dat?ravw schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:34:
Even wat haven arbeiders weggebracht in Seattle , met de VOLOCity
wel een FUN ding is dat
Stick vooruit bewegencracking cloud schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:58:
[...]
Ik krijg dat ding alleen maar naar boven en beneden. Vooruit lukt niet. Hoe doe je dat?
je moet best wel ver door duwen ..
en gas geven ..
/f/image/iMMhujzJnkEyGRD7pDhu0c5k.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 18-11-2021 21:15 ]
Alhoewel ik er niet veel van heb gemerkt, prima update. In ieder geval niet 'alles' naar de klote.
Altijd ff je settings nalopen.
Systeem is niet overbelast. Geen stutters.
Replay nog niet echt gevonden in de dev mode.
Kortom. Prima gegaan. Morgen weer verder.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Van hun discord (known bugs op de experimental):Dirtyrockers schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:03:
[...]
Je moet fp save back aanzetten in je efb daarvoor
In-sim default ATC and VFR map is not 100% supported.
Denk dat t dat is
Is inderdaad een erg leuke toevoeging, leuk om wat scenery te verkennen. Is alleen geen hardloper.ravw schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:34:
wel een FUN ding is dat
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Dit had ik ook. Vliegtuigjes die hun eigen leven leiden en zelf de afslag richting taxibaan nemen. Ook in de lucht gingen ze hun eigen gang. Soort tegendruk bij het sturen etc. alsof de co-piloot aan het vliegen is. Leek erop dat er allerlei hulpmiddelen aan stonden. Deze uitgezet via assistance menu, alles op "hard" gezet. Toen was dat deel weer goed.tup61 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:50:
Oké, dan maar de nieuwe Porter. Was ff zoeken naar de parking brake (want ctrl-del werkt niet) maar vervolgens kan ik niet rechtdoor rijden: hij trekt compleet naar links op de runway. Taildragger dingetje...? Geen Porter dan maar. Wordt het nu wel wat zat...
Ook ineens weer allerlei tips en POI's in beeld sinds de update.
Education is important but big biceps are importanter
Known issues
If you are using a custom mapping for your mouse, you will not be able to pan across the World Map. The only way to pan the map is to use the right-stick (RS) on the gamepad.
Workaround: Set your mouse to default mapping.
Heeeeel veel ventilatoren om ze koel te houden!ravw schreef op donderdag 18 november 2021 @ 20:34:
wel een FUN ding is dat
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
inderdaad, je zal ze is uit moeten zetten in de lucht ..... kijken hoe warm ze het krijgenDigitalExorcist schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:55:
[...]
Heeeeel veel ventilatoren om ze koel te houden!
edit: na een sim restart deed trackir het wel
[ Voor 22% gewijzigd door logion op 18-11-2021 22:26 ]
Hier ook, wordt er niet speelbaarder op. Welke voordelen zou het kunnen geven als het geoptimaliseerd is? Ik las iets over raytracing, nog meer?Saekerhett schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:51:
Dat DirectX 12 werkt hier voor geen meter, een groot stotterfeest. Terug naar 11 en niks aan de hand.
Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p
ja wat wil jemvbo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:54:
Net even die F18 laag door de woestijn van Nevada gejaagd. Grappig om te zien dat als je die afterburners aangooit je echt een complete tank aan benzine er in een paar minuten doorheen jaagt
even vanuit gaan van een F16
Op vol gas heeft een F-16 met externe brandstofvoorraad ongeveer 20 minuten tot hij op noodreserves staat wat bij volle naverbrander slechts een minuut of zo zou duren
die naverbrander die vreet feul
waarom denk je dat ze die maar heel kort gebruiken
Dacht dat de F16 met naverbrander aan .. 11 liter per sec weg gooit
Ik denk dat 11 liter per seconde wat veel is voor zo'n vliegtuig. Naar mijn weten verbruikt een 747-400 11L per seconde bij het opstijgen.ravw schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:08:
[...]
ja wat wil je
even vanuit gaan van een F16
Op vol gas heeft een F-16 met externe brandstofvoorraad ongeveer 20 minuten tot hij op noodreserves staat wat bij volle naverbrander slechts een minuut of zo zou duren
die naverbrander die vreet feul
waarom denk je dat ze die maar heel kort gebruiken![]()
Dacht dat de F16 met naverbrander aan .. 11 liter per sec weg gooit
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Speciale site of zo ?
Ik zit namelijk op mijn werk (offshore, bootje toettoet) en dacht slim te zijn dat ik vanaf mijn tablet wel effe via teamviewer mijn desktop kon overnemen...
... niet dus, legde effe het hele scheeps internet plat
Zo dus mooi zijn als je dus ook buitenom msfs ook op marketplace kan komen als je wilt deelnemen aan black friday sale's etc

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
In de "handle bar" bij de camera instellingen is nu een optie om de trackir aan en uit te zetten, Probleem is dat zodra trackir z'n focus verliest deze nu automatisch uit wordt gezet. Je kunt deze echter daar weer aanzetten en trackir doet het weer. Kunt hem dus wel gebruiken alleen moet je hem regelmatig daar in het menu weer aanzetten. Irritant maar beter dan zonder vliegen.logion schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:10:
(MS)FS zonder headtracking (Trackir) voelt raar aan, maar wachten op een fix dan?
edit: na een sim restart deed trackir het wel
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
nee dat is niet mogelijk helaasdierkx36 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:46:
Weet iemand of het mogelijk is om FS Marketplace te kunnen benaderen buiten MSFS om
Speciale site of zo ?
Ik zit namelijk op mijn werk (offshore, bootje toettoet) en dacht slim te zijn dat ik vanaf mijn tablet wel effe via teamviewer mijn desktop kon overnemen...
... niet dus, legde effe het hele scheeps internet plat(kijken redelijk wat mensen me niet al te vriendelijk aan nou)
Zo dus mooi zijn als je dus ook buitenom msfs ook op marketplace kan komen als je wilt deelnemen aan black friday sale's etc
maar ja dat netwerkplat leggen en dan boze gezichten krijgen ......................
heel herkenbaar
even een test uitvoeren om te kijken of de stoppen goed werken met door slaan als ze overbelast worden , even niet aan gedacht dat ze op het kantoor nog echt aan het werk zijn .....
ze zijn met de koffie snel buiten maar toen stonden ze ook snel naast me .........
Je vaart toch niet op dit moment met een containerschip zonder internet door het Suez-kanaal? Voor je het weet is er helemaal geen black-Friday meer...dierkx36 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:46:
... niet dus, legde effe het hele scheeps internet plat(kijken redelijk wat mensen me niet al te vriendelijk aan nou)
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Was er al bang voor '(ravw schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:54:
[...]
nee dat is niet mogelijk helaas
maar ja dat netwerkplat leggen en dan boze gezichten krijgen ......................![]()
heel herkenbaar
even een test uitvoeren om te kijken of de stoppen goed werken met door slaan als ze overbelast worden , even niet aan gedacht dat ze op het kantoor nog echt aan het werk zijn .....![]()
ze zijn met de koffie snel buiten maar toen stonden ze ook snel naast me .........
Ik ging er ook van uit dat het wel zo gaan met teamviewer :
Inloggen desktop, ging nog redelijk makkelijk.
Community folder verplaatsen was ook geen probleem.
MSFS opstarten om up te daten ... not so much

Nee, SOV voor de kust van Frankrijk.hoevenpe schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:55:
[...]
Je vaart toch niet op dit moment met een containerschip zonder internet door het Suez-kanaal? Voor je het weet is er helemaal geen black-Friday meer...
Als dit ding vast loopt op de kust is alleen maar ten voordeel van de hele wereld bevolking
Wat is een SOV nu weer in de scheepswereld?dierkx36 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 01:38:
[...]
Nee, SOV voor de kust van Frankrijk.
Als dit ding vast loopt op de kust is alleen maar ten voordeel van de hele wereld bevolking
Vreemd dat hierdoor de verbinding eruit klapt. Teamviewer stuurt namelijk alleen het beeld en toetsenbord/muis commando's door, maar verder niet uit wat de pc aan de andere kant aan het doen is, dit zou geen invloed moeten hebben op de hoeveelheid communicatie tussen je MSFS-pc en remote-pc. Is het niet gewoon toeval geweest? Begrijp dat je het geen 2e keer meer probeert, zullen ze niet waarderendierkx36 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 01:38:
[...]
Ik ging er ook van uit dat het wel zo gaan met teamviewer :
Inloggen desktop, ging nog redelijk makkelijk.
Community folder verplaatsen was ook geen probleem.
MSFS opstarten om up te daten ... not so much![]()
[...]
Nee hoor, dat zit aardig in de richting..Marcievg schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:38:
[...]
Ik denk dat 11 liter per seconde wat veel is voor zo'n vliegtuig. Naar mijn weten verbruikt een 747-400 11L per seconde bij het opstijgen.
Even op een bierviltje (fouten door gebrek aan koffie zijn mogelijk

Dat is ~34000 kg/uur.
Dat is ~9,4 kg/sec.
Jetfuel is wat ik zo kan vinden ~800kg/m3 = ~0,8kg/liter
Da's dus 11,nogwat liter/seconde.
Niet onderschatten hoeveel (extra?) brandstof een naverbrander gebruikt... Dat is VEUL
[ Voor 4% gewijzigd door MTFDarkEagle op 19-11-2021 08:23 ]
Gegroet! Lukas
Zou het niet kunnen zijn dat ze met de update verandering hebben gemaakt aan de gevoeligheid van de controllers? Kan me namelijk herinneren dat dit tijdens een Q&A te spraken is gekomen om dit aan te passen.tup61 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:50:
Oké, dan maar de nieuwe Porter. Was ff zoeken naar de parking brake (want ctrl-del werkt niet) maar vervolgens kan ik niet rechtdoor rijden: hij trekt compleet naar links op de runway. Taildragger dingetje...? Geen Porter dan maar. Wordt het nu wel wat zat...
In mijn beleving klopt in MSFS de uitslag van de controller niet met hoe het vliegtuig reageert, deze is veel te gevoelig. Hierdoor hebben wel een curve in de controller setting moeten zetten vanaf begin af aan. Hierdoor reageert de controller in het begin minder gevoelig en op het eind extra gevoelig.
Zou zo maar kunnen dat ze hier wijzigingen op hebben gemaakt (zie het zo niet in de release note staan), want volgens mij moet ik nu een grotere uitslag maken met m'n controller. Dit zou betekenen dat we nu verder in het (extra gevoelige) bereik zitten.
Misschien moeten we daarom met de gevoeligheid van de controller settings gaan spelen en weer de curve verminderen (of zelfs verwijderen).
Schoot me vanmorgen zomaar te binnen, is me gisteren ook niet echt opgevallen omdat ik met een stick heb gevlogen terwijl ik normaal merendeel met de yoke vlieg en kan het zelf pas vanavond laat proberen.
Dat geeft wel een beetje vertekend beeld, alle losse items in die bundel kosten inderdaad 420 euro, maar veel content is niet uniek. Dit is dan ook gewoon de normale prijs van die bundel en geen BF discount oid. Een aantal items zijn gewoon reskins van andere items in de bundel. bijvoorbeeld een aantal P51's, aantal L39's. Als je er een hebt, heb je ze allemaal (minus de unieke skin dan)turkeyhakan schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:20:
Wie heeft dat pakket van 420 euro (voor 60 euro) gekocht? Jammer dat de Premium Deluxe members die niet gratis krijgen!
Ik kijk het eerst even aan wat de kwaliteit van die vliegtuigen is, een goede P51 en L39 is altijd leuk, maar ik denk dat ik die dan los koop voor een 10-tje stuk. De air races zelf geef ik niet zoveel om.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Weet jij hoe je de booster kunt activeren van de straaljager?Magic schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:13:
[...]
Dat geeft wel een beetje vertekend beeld, alle losse items in die bundel kosten inderdaad 420 euro, maar veel content is niet uniek. Dit is dan ook gewoon de normale prijs van die bundel en geen BF discount oid. Een aantal items zijn gewoon reskins van andere items in de bundel. bijvoorbeeld een aantal P51's, aantal L39's. Als je er een hebt, heb je ze allemaal (minus de unieke skin dan)
Ik kijk het eerst even aan wat de kwaliteit van die vliegtuigen is, een goede P51 en L39 is altijd leuk, maar ik denk dat ik die dan los koop voor een 10-tje stuk. De air races zelf geef ik niet zoveel om.
Geen idee, ik gok vol gas geven, maar kan me voorstellen dat je daar een as voor moet configureren. Ben net via remote desktop de boel aan het updaten vanaf de zaakturkeyhakan schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:33:
[...]
Weet jij hoe je de booster kunt activeren van de straaljager?
Je moet een key binden om de afterburner te kunnen activeren. Moet je zelf doen, is niet standaard gedaan.Magic schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:36:
[...]
Geen idee, ik gok vol gas geven, maar kan me voorstellen dat je daar een as voor moet configureren. Ben net via remote desktop de boel aan het updaten vanaf de zaak, hopelijk komend weekend een paar vluchten maken
Dank je wel!!456 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:38:
[...]
Je moet een key binden om de afterburner te kunnen activeren. Moet je zelf doen, is niet standaard gedaan.
Bij mij gaat sinds de update de Cessna (in dit geval) nog steeds z'n eigen gang na de landing. Stuurt zelf het gras in of over de taxibaan. Alle AI piloting opties en alle Assistance opties staan uit. Enig idee hoe dit dan toch kan?elboero schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:46:
[...]
Dit had ik ook. Vliegtuigjes die hun eigen leven leiden en zelf de afslag richting taxibaan nemen. Ook in de lucht gingen ze hun eigen gang. Soort tegendruk bij het sturen etc. alsof de co-piloot aan het vliegen is. Leek erop dat er allerlei hulpmiddelen aan stonden. Deze uitgezet via assistance menu, alles op "hard" gezet. Toen was dat deel weer goed.
Ook ineens weer allerlei tips en POI's in beeld sinds de update.
Nog geen last gehad van een enkele CTD, kom dan als tip niet verder dan de community map hernoemen naar iets anders voor het opstarten zodat je met een lege begint mocht je dit nog niet gedaan hebben.Sparkiezz schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:32:
Update is geïnstalleerd, echter bij het updaten in de content manager krijg ik continue een CTD. Hebben er meer hier last van, en belangrijker nog, weet iemand de oplossing?
Nee, in dit geval niet. Maar ik had net ook wel iets raars in de lucht, en dat ik een popup van mijn AI pilot kreeg (waarbij ik het vermoeden had dat hij aan t vliegen was).elboero schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:57:
[...]
Bij mij gaat sinds de update de Cessna (in dit geval) nog steeds z'n eigen gang na de landing. Stuurt zelf het gras in of over de taxibaan. Alle AI piloting opties en alle Assistance opties staan uit. Enig idee hoe dit dan toch kan?
Voordat ik mijn eerstvolgende vlucht ga doen, ga ik 2 koppen koffie investeren door AL MIJN settings na te lopen, inclusief grafische instellingen, live traffic, weerinstellingen etc.
Blijkt toch wel dat er aan instellingen een hoop weer naar default is gezet.
Het is inmiddels gelukt. Heb 1 voor 1 de updates uitgevoerd in de content manager zonder CTDGameaddict schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:57:
[...]
Nog geen last gehad van een enkele CTD, kom dan als tip niet verder dan de community map hernoemen naar iets anders voor het opstarten zodat je met een lege begint mocht je dit nog niet gedaan hebben.
/f/image/gaRfY1OETAwDzwZ1T8cgc2ZO.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hfXXarVZjW4VakviLbk67aG2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CuGY2tND1XB2QH8o1zspgAiY.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 51% gewijzigd door turkeyhakan op 19-11-2021 10:06 ]
Nooit verwacht dat zo'n relatief klein vliegtuig dat zou kunnenMTFDarkEagle schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:23:
[...]
Nee hoor, dat zit aardig in de richting..
Even op een bierviltje (fouten door gebrek aan koffie zijn mogelijk) verbruikt een F16 met reheat dacht ik iets van 75000 lbs/hour.
Dat is ~34000 kg/uur.
Dat is ~9,4 kg/sec.
Niet onderschatten hoeveel (extra?) brandstof een naverbrander gebruikt... Dat is VEUL![]()
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Klinkt als hetzelfde waar ik last van heb. Is geen auto-rudder, heb ik al aan en uit gehad. Ook geen andere assistance optie. Heel vaag.Saekerhett schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:52:
Ligt het aan mij of zijn de rudders compleet gesloopt? Ik kan niet eens fatsoenlijk taxiën, rudder gaat weer naar neutraal ook al druk ik de pedalen in (die Logitech dingen), of ze gaan ineens naar links of rechts zonder dat ik wat doe. Wtf?
Assistance instellingen stonden ook weer doodleuk op Easy nadat ik ze allemaal had gewijzigd.
[ Voor 8% gewijzigd door elboero op 19-11-2021 11:28 ]
Heb ik ook een keer gehad en toen bleek rudder ook gebind aan mijn joystick twist. Dus fs2020 kreeg input op rudder van twee verschillende bronnen. Joystick koppeling verbroken en toen geen probleem meerSaekerhett schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:52:
Ligt het aan mij of zijn de rudders compleet gesloopt? Ik kan niet eens fatsoenlijk taxiën, rudder gaat weer naar neutraal ook al druk ik de pedalen in (die Logitech dingen), of ze gaan ineens naar links of rechts zonder dat ik wat doe. Wtf?
Kan me herinneren dat er heeeeeel lang geleden (begin jaren '80MTFDarkEagle schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:23:
[...]
Nee hoor, dat zit aardig in de richting..
Even op een bierviltje (fouten door gebrek aan koffie zijn mogelijk) verbruikt een F16 met reheat dacht ik iets van 75000 lbs/hour.
Dat is ~34000 kg/uur.
Dat is ~9,4 kg/sec.
Niet onderschatten hoeveel (extra?) brandstof een naverbrander gebruikt... Dat is VEUL![]()
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ja, dit had ik ook! Suf!elboero schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:27:
[...]
Assistance instellingen stonden ook weer doodleuk op Easy nadat ik ze allemaal had gewijzigd.
Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p
alexbl69 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:34:
[...]
Kan me herinneren dat er heeeeeel lang geleden (begin jaren '80) een artikel in de Kijk stond waarin de F-4 aan bod kwam. Daarin stond dat die bij gebruik van de naverbrander 15 liter per seconde verbruikt. Kon me dat destijds amper voorstellen, maar klopt waarschijnlijk wel.

GE J79
Die doet idd omstreeks 5,5-6 liter per seconde per motor meen ik..
Gegroet! Lukas
(payware addons en wat andere zaken moesten weer even bij gewerkt worden)
Dus binnen 1 dag bijna 43GB aan updates binnen gehaald
wat ben ik toch blij dat ik op 350 Mbit zit en niet meer met 50Mbit
dan had ik met kerst pas kunnen spelen
maar van middag maar weer eens een vluchtje maken
Niet nodig: MSFS heeft nu een toggle om TIR aan en uit te zetten. De bug is dat TIR wordt uitgezet zodra je TIR pauzeert of zodra je de verbinding met de sensor verbreekt (door bijvoorbeeld teveel opzij of naar achteren te kijken). Met die toggle kan je TIR makkelijk weer aanzetten. Niet ideaal maar ik kan er mee leven en vlieg alweer als vanouds. (Ik heb die toggle toegewezen aan een knop op mijn joystick naast de twee knoppen die ik altijd al gebruik voor TIR reset en pauze.) Het went snel en ik merk het eigenlijk nauwelijks.sbijlsma schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:53:
Ik wacht wel even met deze update zolang track IR niet goed werkt.
Enige probleem (waar ik geen last van heb) is dat als je TIR pauzeert (om bijv. de radio in te stellen) dat de view gereset wordt. Maar ik vlieg momenteel alleen maar de A320 en gebruik daar al die ALT-views voor.
[ Voor 16% gewijzigd door tup61 op 19-11-2021 12:12 ]
Nee kan niet. Werd nog wel besproken tijdens de laatste developer Q&A (afgelopen woensdag) maar volgens mij willen ze het ook niet gaan implementeren omdat je er binnenkort eventueel ook via X-Cloud bij kan (dus ook via mobiel)dierkx36 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 00:46:
Weet iemand of het mogelijk is om FS Marketplace te kunnen benaderen buiten MSFS om
Speciale site of zo ?
Vond dat al gelijk een hele vreemde opmerking hoor. Sowieso kun jecracking cloud schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:11:
[...]
maar volgens mij willen ze het ook niet gaan implementeren omdat je er binnenkort eventueel ook via X-Cloud bij kan (dus ook via mobiel)
- Alleen Xcloud gebruiken als je de game pass hebt, dus je sluit daarmee al een hele groep uit.
- Je start ook niet MSFS even op en minuten lang wachten om even een aankoop te doen.
- Mocht er wel gebruik van worden gemaakt dan belast je daarmee de xcloud servers onnodig
Kan me niet voorstellen dat ze hierop niet terugkomen.
[ Voor 6% gewijzigd door Gameaddict op 19-11-2021 12:28 ]
Je moet afterburner ff als keybindong toevoegen.turkeyhakan schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:33:
[...]
Weet jij hoe je de booster kunt activeren van de straaljager?
Ik heb een 1Gbit verbinding maar FS2020 heeft een limiet van 200Mbit lijkt wel, heb nog nooit meer dan 200 gezien.ravw schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:47:
Ze net weer even voor 1 GB aan update's in Content manager kunnen installeren ....
(payware addons en wat andere zaken moesten weer even bij gewerkt worden)
Dus binnen 1 dag bijna 43GB aan updates binnen gehaald
wat ben ik toch blij dat ik op 350 Mbit zit en niet meer met 50Mbit
dan had ik met kerst pas kunnen spelen
maar van middag maar weer eens een vluchtje maken
nee hoor zat gisteren al ruim daar boven heb stukken mee gemaakt dat die tegen de 280 aan zatturkeyhakan schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:33:
[...]
Ik heb een 1Gbit verbinding maar FS2020 heeft een limiet van 200Mbit lijkt wel, heb nog nooit meer dan 200 gezien.
dus ze zijn niet afgesteld op de limiet van 200
turkeyhakan schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:33:
[...]
Ik heb een 1Gbit verbinding maar FS2020 heeft een limiet van 200Mbit lijkt wel, heb nog nooit meer dan 200 gezien.
idd, heb de update hier met maximaal 280Mbit voorbij zien komen bij grotere files. (hier 600Mbit abbo)ravw schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:40:
[...]
nee hoor zat gisteren al ruim daar boven heb stukken mee gemaakt dat die tegen de 280 aan zat
1) Maar... grote kans dat het gecapped is aan de Asobo(Microsoft) servers kant.
2) 'We' downloaden de (mandatory
3) Veel kleine files downloaden en vervolgens eerst uitpakken helpt de snelheid ook niet echt.
[ Voor 18% gewijzigd door BazerK op 19-11-2021 13:03 ]
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
Dat had ik met de F18 af en toe, waar ik nog aan heb zitten denken (maar niet heb getest) is dat het misschien een soort schade is ofzo en t neuswiel lam is van een te harde landing ofzoelboero schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:57:
[...]
Bij mij gaat sinds de update de Cessna (in dit geval) nog steeds z'n eigen gang na de landing. Stuurt zelf het gras in of over de taxibaan. Alle AI piloting opties en alle Assistance opties staan uit. Enig idee hoe dit dan toch kan?

Ik heb ook wel eens 330 meegemaakt, maar over het algemeen is het gewoon lager is mijn ervaring. Zal wellicht ook door de computer komen, volgens mij download en pakt die tegelijk uit.ravw schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:40:
[...]
nee hoor zat gisteren al ruim daar boven heb stukken mee gemaakt dat die tegen de 280 aan zat
nee hij DL eerst dan stopt hij per pakket om hem dan uit te pakken en goed te zetten , dan pas gaat hij naar het volgende pakketjeturkeyhakan schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:04:
[...]
volgens mij download en pakt die tegelijk uit.
meest irritante manier van iets installeren maar goed,dat is mijn mening
Ze hadden beter gewoon eert in een soort van TEMP map alles kunnen laten dl en dan pas 1 voor 1 uitpakken
Ik las op het officiele forum dat meer mensen daar last van hadden.appie35 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:46:
Ben ik de enigste vandaag die problemen heeft tijdens het vliegen, dat de sim ineens zegt dat er te weinig bandbreedte is en hij er dan uitklapt?
Komt volgens mij wel vaker voor rond een update. Dan zijn de MS servers erg overbelast.
Denk dat t in de loop van vandaag/morgen wel weg zal gaan.
Er is vanuit hun perspectief iets voor te zeggen, dat op het moment dat de pc een pakket uitpakt, de bandbreedte aan hun kant kan worden gebruikt voor een andere pc om een pakket te downloaden. Ipv dat iedereen om 17cet in 1 ruk de boel dicht trekt.ravw schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:47:
[...]
nee hij DL eerst dan stopt hij per pakket om hem dan uit te pakken en goed te zetten , dan pas gaat hij naar het volgende pakketje
meest irritante manier van iets installeren maar goed,dat is mijn mening
Ze hadden beter gewoon eert in een soort van TEMP map alles kunnen laten dl en dan pas 1 voor 1 uitpakken
Of de update niet door de strotten willen duwen op t zelfde moment. Ik zou bv dan altijd een paar dagen wachten tot a) de servers rustig zijn en b) ik de eerste reviews heb zien doen.
ja dat uit kunnen stellen van updates zou wel ene hele mooie wezen mede door dat je dan ook weer kunt wachten tot de 10.000 bug weer eens gefixed zijn en alles weer een beetje normaal loopt456 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:36:
Ik zou eerder aan een torrent achtig iets denken, te weten dat de updates ENORM groot zijn, en door ENORM veel mensen wordt gedownload, op een redelijk zelfde moment.
Of de update niet door de strotten willen duwen op t zelfde moment. Ik zou bv dan altijd een paar dagen wachten tot a) de servers rustig zijn en b) ik de eerste reviews heb zien doen.
Support Offshore Vessel.killerbee1958 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:07:
[...]
Wat is een SOV nu weer in de scheepswereld?
dacht Slechte Online Vessel
maar je werkt dus op een Platformbevoorradingsschip ?
welke reder?
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 19-11-2021 15:17 ]
Bijna goedravw schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:15:
[...]
dacht Slechte Online Vessel
maar je werkt dus op een Platformbevoorradingsschip ?
welke reder?
Ja, ik zit op suppliers maar als operator mechanic heave compensated gangways.
Deze suppliers worden ingezet als drijvend hotel voor bevoordeeld onderhoud van platformen of de bouw en onderhoud van windmolenparken.
Rederij verschilt regelmatig , ik zit nou voor een Franse rederij

oke ja dat kan ook nog ,,,,, ja Franse , ja dat is minderdierkx36 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:45:
[...]
Bijna goed
Ja, ik zit op suppliers maar als operator mechanic heave compensated gangways.
Deze suppliers worden ingezet als drijvend hotel voor bevoordeeld onderhoud van platformen of de bouw en onderhoud van windmolenparken.
Rederij verschilt regelmatig , ik zit nou voor een Franse rederij
Mijn vader en veel kennisen hebben gevaren vandaag , veel al op Sleepboten en ook bevoorrading , en als recreatie vissen :-)
Mijn pa heeft jaren lang gevaren op de sleper van (HVO) wat nu van DAMEN is
Niet helemaal ook vessel zijn te koop voor MSFS
Maar ben weer een vluchtje aan het doen van LSZO naar LSZA
Vertrek
![]() | ![]() | ![]() |
Boven de Alpen
![]() | ![]() | ![]() |
Landing komt nog
[ Voor 85% gewijzigd door ravw op 19-11-2021 17:10 ]
Synaptic Simulations werkt samen met FlyByWire aan de A22X en de A320/A380
hier het officiele bericht:
Synaptic Simulations, developers of the A22X, will be holding a YouTube live-stream on November 27th. They will be answering questions and showing progress of their A220 live in MSFS.
We at FlyByWire Simulations will be making their A22X available through our installer when it launches!
Please see their Discord for updates on the stream link:
Discord: https://discord.gg/acQkSvrePG
Website: https://www.synapticsim.com/
Twitter: https://twitter.com/SynapticSim
Het is gelukt om te teamviewen

MSFS is weer up-to-date en gereed voor de black friday sales
en dat zonder het internet hier plat te leggen

ook de Content manager gedaan eerste rij en tweede keerdierkx36 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:04:
off-topic
Het is gelukt om te teamviewen![]()
![]()
MSFS is weer up-to-date en gereed voor de black friday sales![]()
en dat zonder het internet hier plat te leggen![]()
want er waren vannacht weer een zooi dingen bij gekomen mits je dus de airports en vessels gekocht had
Nee, content manager heb ik niet gedaan.ravw schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:08:
[...]
ook de Content manager gedaan eerste rij en tweede keer
want er waren vannacht weer een zooi dingen bij gekomen mits je dus de airports en vessels gekocht had
Het gaat me er nou om dat ik bij marketplace kan komen voor het geval dat.
Heb vanavond een Samsung 970 Evo plus 2 Tb besteld en die word een dedicated ssd voor alleen MSFS.
Zodra ik thuis ben gaar msfs van de huidige gedeelde ssd naar die ssd, content up daten heeft dus ook geen zin
Lugano is erg mooi landenDigitalExorcist schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:18:
[Afbeelding]
Malpensa naar Lugano (nieuw handcrafted in SU7)
wel over het meer aan komen vliegen
maar zo te zien kom je van de goede kant
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ltglgcioxVKThwsQPQaRiYlt.jpg?f=user_large)
Ik zelf heb dit airport ooit ook gekocht in XP11 want echt erg leuk veldje
[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 20-11-2021 13:11 ]
Het was zo gruwelijk mistig dat ik de baan pas zag toen ik er boven zat (en al halverwege).. wel aan de grond gekregen en de uitloopstrook moeten gebruiken .. zal ‘t binnenkort nog eens proberen!ravw schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:02:
[...]
Lugano is erg mooi landen
wel over het meer aan komen vliegen
maar zo te zien kom je van de goede kant
[Afbeelding]
![]()
Ik zelf heb dit airport ooit ook gekocht in XP11 want echt erg leuk veldje
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
ja dat is het nadeel van deze tijd en dan ook nog met water en bergen in de buurt :-)DigitalExorcist schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 13:24:
[...]
Het was zo gruwelijk mistig dat ik de baan pas zag toen ik er boven zat (en al halverwege).. wel aan de grond gekregen en de uitloopstrook moeten gebruiken .. zal ‘t binnenkort nog eens proberen!
vaak mist
mooi om er over heen te vliegen maar niet om te landen
en ja de baan is erg kort
1,420 m
dus behoorlijk snel in de ankers
blijft mooi om daar te landen ( runway 01 )
YouTube: Lugano Airport (LSZA) Approach, landing, taxiing
[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 20-11-2021 13:41 ]
Zat gisteren rond dezelfde tijd ook boven Utrecht. Lijkt inderdaad beter dan sommige andere steden. Alleen jammer dat ze niet de moeite hebben genomen om de Domtoren erin te zitten (ziet er nu uit als een flatgebouw), is toch het eerste waar je naar op zoek gaat.DigitalExorcist schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:50:
Utrecht is best netjes in photogrammetry..
[Afbeelding]
Mooi Dom danGameaddict schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:15:
[...]
Zat gisteren rond dezelfde tijd ook boven Utrecht. Lijkt inderdaad beter dan sommige andere steden. Alleen jammer dat ze niet de moeite hebben genomen om de Domtoren erin te zitten (ziet er nu uit als een flatgebouw), is toch het eerste waar je naar op zoek gaat.
https://discord.com/invite/KSfHTtmQmy
HandleidingCHANGELOG
This list is not comprehensive (but pretty long 😉 )
Flight Model (completely redesigned from scratch using original Porter manuals and performance data):
- Corrected weight (including an extra 898lbs for floats ... Asobo has it at 0 extra for floats)
- Corrected CG
- Corrected Moments of Inertia (adjusted for floats as well taking into account the additional weight)
- Corrected gyro stability for all axis
- Corrected positioning of fuel tanks and passengers
- Corrected cruise speeds (adjusted for floats as well ... a fair bit more drag)
- Perfect climb rates
- Redesigned and inch-accurate geometry data
- Repositioned engine
- Corrected thrustline for engine (the real Porter has it 5 degrees pitch down (Asobo is 0), helps with the P-Factor on take-off)
- Tuned to match test flights and performance trials data exactly (including roll rates, stall speeds, cruise speeds and so on)
- Correct control surface deflections for all axis
- Correct trim tab deflections for all axis
- Correct main wheel shock absorber travel according to factory data (8.9" or 23cm shock travel)
- Tuned ground handling for a massive improvement in this area
- Increased beta brake effect
- Correct (much faster) flap deployment speed
- Tuned flap drag and lift
Engine:
- Tuned turbine performance and N1/N2 spool up times (stopwatch work watching real startups, now faithfully recreated)
- Realistic fuel consumption
- Oil pressure behaviour corrected
- Oil temperature corrected
- Fuel pressure corrected
- Accurate air-intake volume measured
- Tuned torque curve
- Reverse Thrust tuned
- Bunch of other tweaks to match PT6A-27 specifications
Propeller:
- Replaced with the MT 94.5" 4 blade natural composite propeller (a common replacement for the Porter)
- Propeller physics redesigned entirely
- Excellent thrust during take-off
- Added Acceleration mode (Porter POH: brief boost of 2420rpm for seriously STOL take-offs, then back to 2000rpm)
- Tweaked governor
Cameras:
- Pleasant, realistic and useful QuickViews (L1-L3, R1-R3 and Up/Down)
- Practical Instrument Cameras giving you the views you need
https://www.pilatus-aircr...6%20PIM%2001820%20R08.pdf
[ Voor 94% gewijzigd door ravw op 20-11-2021 14:26 ]
Lol dank je welWeHoDo schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 14:28:
Offtopic
@Dirtyrockers
Van harte gefeliciteerd!
Hoe vlieg jij met die porter? Ik moet continue vol rudder naar rechts geven en zelfs dat is nog niet voldoende om hem gecoördineerd te houden. Daarnaast lijkt het alsof je op ijs taxiet.
Heb gisteren ook een stukje gedaan, ding werkt perfect…upclocker schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:46:
[...]
Hoe vlieg jij met die porter? Ik moet continue vol rudder naar rechts geven en zelfs dat is nog niet voldoende om hem gecoördineerd te houden. Daarnaast lijkt het alsof je op ijs taxiet.
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc