There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
VFR navigeer je eigenlijk niet via bakens normaal gesproken. Je gebruikt ze hooguit om je positie te crosschecken. In die tijd kon je dus niet echt puur VFR vliegen in de sims. Tegenwoordig kan dat heel goed, helemaal met FS2020.DigitalExorcist schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:49:
[...]
"Vroeger" (ben begonnen met FS 4.0) kón je niet anders. Er was toen nog geen GPS.. dus ja, zo heb ik veruit de meeste vluchten gesimd die ik ooit gemaakt hebgewoon oldskool met papieren Jeppessen kaarten, VOR- en NDB-frequenties, omgaan met radialen etc. Zo heb ik het wel geleerd ja.
Moet wel zeggen dat als je eenmaal snapt hoe die GPS units werken, je niet heel snel weer terug wil. Met de Ju52 heb je weinig keus en moet je het wel 'met de hand' doen maar die heb ik nog niet heel veel gevlogen.
Stel dat die gps unit uitvalt? Wat doe je dan?
een weiland opzoeken en landen natuurlijkupclocker schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:39:
[...]
PSN ID: Svennie-NL
Daarom heb ik dus ook geleerd om met VOR- en NDB-bakens e.d. om te gaanupclocker schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:39:
[...]
VFR navigeer je eigenlijk niet via bakens normaal gesproken. Je gebruikt ze hooguit om je positie te crosschecken. In die tijd kon je dus niet echt puur VFR vliegen in de sims. Tegenwoordig kan dat heel goed, helemaal met FS2020.![]()
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Of gewoon weer over gaan op je eyeball MK.1 met kaart een navlogje.DigitalExorcist schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:59:
[...]
Daarom heb ik dus ook geleerd om met VOR- en NDB-bakens e.d. om te gaan
Ja, nou, dat laatste (dead reckoning) is wel een dingetje aangezien ik het geografische vermogen van een zeekomkommer heb en nog weet te verdwalen op de ránd van een euro muntstuk.upclocker schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:04:
[...]
Of gewoon weer over gaan op je eyeball MK.1 met kaart een navlogje.
Doe mij maar gewoon de ADF en nav-radio's, daar kom ik wel wat verder mee.
[ Voor 9% gewijzigd door DigitalExorcist op 12-11-2021 10:08 ]
* Dashboard, GSM, tablet, GSM van je passagier..
[ Voor 14% gewijzigd door Bacchus op 12-11-2021 10:10 ]
AIG AI Traffic Manager is inderdaad echt een aanrader, ondanks dat het momenteel nog in Beta zit en hierdoor wat instabiel kan zijn. De wereld binnen MSFS komt heel realistisch tot leven dankzij de enorme database aan flightplans en realistische toestellen van AIG. Wat een verschil met de default MSFS AI Traffic. Installatie kost wel wat tijd, maar dan heb je ook wat.Linus_BE schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:19:
Heb de AIG AI manager eens geïnstalleerd en het is wel een wereld van verschil. LFPG is tot leven gekomenHet was wel een heel gedoe om het correct ingesteld te krijgen en de verschillende airlines installeren duurt ook uren. Volgens verschillende forumposts duurt het 6-7 uur voor alle airlines.
De AIG Traffic Controller is ook zeer instabiel en moet regelmatig opnieuw gestart worden, maar het resultaat als het uiteindelijk werkt mag er zijn!
IRL gebruik ik primair skydemon en navlogje voor de navigatie. Kaart ligt altijd klaar mocht skydemon niet meer werken. Het is heel makkelijk om de lijntjes te gaan volgen zonder echt te kijken op het kaartje waar je precies bent adh van landmarks met Skydemon en zo toch je situational awareness te verliezen. Ook met skydemon en dergelijke apps moet de prio buiten liggen als je VFR vliegt en gewoon lekker kijken welke snelwegen, steden etc je ziet en niet andersom.
voor een product dat schermt met de term "one click installer" vond ik het wel heel veel klikken om allerlei onderdelen nog aan de praat te krijgen, met wat onduidelijke installatie instructies, en viel inderdaad dat 2e stuk met de atc injector al 3x uit met een crash.. tof om te zien als het werkt, maar nu nog niet stabiel genoeg voor mij in ieder geval.. ik wacht nog wel even wat patch versies af.Dutchy88 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:22:
[...]
AIG AI Traffic Manager is inderdaad echt een aanrader, ondanks dat het momenteel nog in Beta zit en hierdoor wat instabiel kan zijn. De wereld binnen MSFS komt heel realistisch tot leven dankzij de enorme database aan flightplans en realistische toestellen van AIG. Wat een verschil met de default MSFS AI Traffic. Installatie kost wel wat tijd, maar dan heb je ook wat.
One click installer is het inderdaad niet helemaal maar toch vraagt het ook niet al teveel werk/kennis. Je kunt alsnog met 1 klik een airline (of meerdere tegelijk) downloaden, de installatie draait dan op de achtergrond. BGL files compileren in Fs9 en FSX destijds was vele malen complexer.djbarney schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:37:
[...]
voor een product dat schermt met de term "one click installer" vond ik het wel heel veel klikken om allerlei onderdelen nog aan de praat te krijgen, met wat onduidelijke installatie instructies, en viel inderdaad dat 2e stuk met de atc injector al 3x uit met een crash.. tof om te zien als het werkt, maar nu nog niet stabiel genoeg voor mij in ieder geval.. ik wacht nog wel even wat patch versies af.
Wat is de impact van dit pakket / AI op de FPS? Ik heb nog geen fs2020 maar kan me van FSX herinneren dat AI altijd een flinke impact had op de FPS.Linus_BE schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:19:
Heb de AIG AI manager eens geïnstalleerd en het is wel een wereld van verschil. LFPG is tot leven gekomenHet was wel een heel gedoe om het correct ingesteld te krijgen en de verschillende airlines installeren duurt ook uren. Volgens verschillende forumposts duurt het 6-7 uur voor alle airlines.
De AIG Traffic Controller is ook zeer instabiel en moet regelmatig opnieuw gestart worden, maar het resultaat als het uiteindelijk werkt mag er zijn!
die gehele West kust van de VS dat is nu wel dat ik elke steen , grasspriet wel weet waar dat ligt ...
en sommige stukken in europa gaan ook al aardig
en PS iemand die nog een leuke uitdaging wil met een GA toestel
Ga eens landen op LFIP ( 007 airport)
en is handgemaakt in FS
[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 12-11-2021 12:11 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Probleem zit er voornamelijk in dat je hem niet constant op de achtergrond z'n werkt kan laten doen omdat ie een bestand moet downloaden. (al is er wel een optie die je aan kan vinken dat ie deze vliegtuigen overslaat). Vond het verder niet echt ingewikkeld. Aangezien alles in de community map staat begrijp ook niet waarom ze niet gewoon een grote zip-files met alles vliegtuigen/flightplans maken die je kan downloaden die je in je community map kan plaatsen en je daarna klaar bent. Maar zal wel te maken hebben met updates die verschijnen.djbarney schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:37:
[...]
voor een product dat schermt met de term "one click installer" vond ik het wel heel veel klikken om allerlei onderdelen nog aan de praat te krijgen, met wat onduidelijke installatie instructies, en viel inderdaad dat 2e stuk met de atc injector al 3x uit met een crash.. tof om te zien als het werkt, maar nu nog niet stabiel genoeg voor mij in ieder geval.. ik wacht nog wel even wat patch versies af.
Maar gisteren even getest en het maakt zeker wel een verschil, eindelijk weer leven op de vliegvelden...
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Nog niets van gemerkt, niet beter of slechter dan ervoor. Ik heb een GTX1080 dus heel veel fps heb ik sowieso nietpaoloA schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:21:
[...]
Wat is de impact van dit pakket / AI op de FPS? Ik heb nog geen fs2020 maar kan me van FSX herinneren dat AI altijd een flinke impact had op de FPS.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Nog wat sfeerbeelden met AI traffic in EBBR en LIPZ. De ATC van de sim zelf ziet dit verkeer ook.
Helemaal eens. Zelf als zweefvlieger, in de tijd dat er nog geen gps, moving maps ed, aan boord waren een keer gigantisch de weg kwijt geraakt omdat ik aan het vechten was in een bel en in de tussentijd afgedreven was en dus geen idee meer had waar ik was toen ik een keer weer op comfortabele hoogte zat.upclocker schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:22:
Eens, ik zou nooit op pad gaan zonder een navlogje en de kaart. Kaart is ook nog steeds verplicht om aan boord te hebben. Bovendien zorgt het bijhouden van het navlogje dat je trends ziet qua tijden en je zo beter op de hoogte bent van je brandstofverbruik. De brandstof indicators in GA heb je helemaal niks aan namelijk.
IRL gebruik ik primair skydemon en navlogje voor de navigatie. Kaart ligt altijd klaar mocht skydemon niet meer werken. Het is heel makkelijk om de lijntjes te gaan volgen zonder echt te kijken op het kaartje waar je precies bent adh van landmarks met Skydemon en zo toch je situational awareness te verliezen. Ook met skydemon en dergelijke apps moet de prio buiten liggen als je VFR vliegt en gewoon lekker kijken welke snelwegen, steden etc je ziet en niet andersom.
(zoiets gebeurt je denk ik allemaal wel een keer, maar nooit op je eerste overland. :-) )
Dan is het wel goed om te constateren dat je de rust bewaart en gaat nadenken hoe de wind stond en hoe ver je ongeveer afgedreven zou moeten zijn om dan adhv je kaart en vooral het naar buiten kijken opnieuw te bepalen waar je op dat moment bent.
UIteindelijk gelukkig gelukt en toch terug gekomen op mijn eigen thuisveld.
Maar dit soort lessen zijn heel nuttig om te leren. Moet je een keer mee gemaakt hebben om
1. Te leren dat je beter moet opletten zodat je altijd blijft weten waar je zit
2, NIet in paniek te raken als je toch de weg kwijt bent en dmv logisch nadenken en goed kijken je te herstellen.
Hier nooit ,omdat ik hem niet gaat kopen er komen andere dingen aan die ik nog wil kopen ...Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:21:
@ravw en anderen:
Wanneer komen er screenshots van de CRJ 900/1000?
Misschien in de aanbieidng , maar wil eerst de Arrow hebben
weet alleen nog niet welke .. of misschien wel alle twee
maar konden ze nu ook de GPS volgen op AP die arrows ?
[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 12-11-2021 18:33 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Heb de CRJ 550/700 al, dus zie geen meerwaarde in de CRJ 900/1000. Of deze moeten dikkere motoren hebben...Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:21:
@ravw en anderen:
Wanneer komen er screenshots van de CRJ 900/1000?
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Het flight model is natuurlijk wel aangepast. Verder niet. Ik wil ‘m wel hebben nog.. de 550 en 700 vlieg ik regelmatig. Heerlijke kist.Dani86 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:52:
[...]
Heb de CRJ 550/700 al, dus zie geen meerwaarde in de CRJ 900/1000. Of deze moeten dikkere motoren hebben...
Lekkere kist om op de hand te vliegen, heel wendbaar.DigitalExorcist schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:07:
[...]
Het flight model is natuurlijk wel aangepast. Verder niet. Ik wil ‘m wel hebben nog.. de 550 en 700 vlieg ik regelmatig. Heerlijke kist.
Climb Performance vind ik wel in de categorie natte krant. Met een beetje payload is het boven FL180 een slak.
How does it climb? By the curvature of the earth.
:strip_exif()/f/image/R6fWEo9VfHMb6UpTGpZMEvNx.jpg?f=fotoalbum_large)
Trouwens... Ik dacht 'Ach, ik heb toch wel echt goede navdata nodig ivm Simbrief, laat ik anders beginnen met een maandje Ultimate dus inclusief Charts'. Holy cow!
Vanmorgen 2 vluchten gemaakt, met de CRJ700 van Lelystad naar London City, en daarna met de DA62 van Groningen naar Lelystad. Van die laatste heb ik de approach opgenomen..
yep die overlay functie is echt fantastisch, ik wist na 1 keer vliegen al dat ik die ultimate waarschijnlijk niet meer op ging zeggen :-)tup61 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:45:
Trouwens... Ik dacht 'Ach, ik heb toch wel echt goede navdata nodig ivm Simbrief, laat ik anders beginnen met een maandje Ultimate dus inclusief Charts'. Holy cow!Hoe gaaf is dat! Die overlay optie...!
100% 'situational awareness'! En taxiën...! Ik heb nu voor het eerst echt de taxi instructies van ATC kunnen opvolgen! Shit... Ik ben bang dat ik niet meer zonder kan...!
Nu Simbrief onlangs is overgenomen door Navigraph ben ik benieuwd welke features er nog meer bij gaan komen, het zijn nu wel echt nog opzichzelfstaande producten (behalve dat je uiteraard de route kan inladen, maar dit kon daarvoor ook al). Het liefst zou ik vanuit Navigraph mijn route plannen en hierin ook mijn OFP inzien, en dat je bijvoorbeeld bij je step climbs en toc/tod in Navigraph kan zien. Ik zit nu nog te veel tussen de browser en de Navigraph applicatie te switchen imo.
Erg gaaf om nu opnieuw over je woonplaats te vliegen! (Nu nog een vervanger voor de gebouwen...
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Mijn ervaring was minder goed. Ik vond het een lastig pakket om te installeren en had eigenlijk geen idee wat ik nou aan het doen was. Zoveel vreemde afkortingen en zip files die overal vandaan gedownload moesten worden. Na lang ploeteren zat ik net in Heathrow aan de grond ('s avonds) en stond er een KLM 787 (Op LHR?) naast me waarbij de graphics helemaal verkeerd waren ingeladen (stukken van het vliegtuig leken wel daglicht graphics te hebben, enorm fel blauw, terwijl de rest gewoon donker was). Ik ga de boel er weer afknikkerenLinus_BE schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:19:
Heb de AIG AI manager eens geïnstalleerd en het is wel een wereld van verschil. LFPG is tot leven gekomen
Had je veel verschillende airlines geïnstalleerd? Ik denk dat de software ontbrekende airlines met willekeurige aanvult die wel geïnstalleerd zijn.mvbo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:36:
[...]
Mijn ervaring was minder goed. Ik vond het een lastig pakket om te installeren en had eigenlijk geen idee wat ik nou aan het doen was. Zoveel vreemde afkortingen en zip files die overal vandaan gedownload moesten worden. Na lang ploeteren zat ik net in Heathrow aan de grond ('s avonds) en stond er een KLM 787 (Op LHR?) naast me waarbij de graphics helemaal verkeerd waren ingeladen (stukken van het vliegtuig leken wel daglicht graphics te hebben, enorm fel blauw, terwijl de rest gewoon donker was). Ik ga de boel er weer afknikkeren
Ik had in YMML ook wel een 787 die wisselde van Virgin naar Emirates naar wit naar onzichtbaar
De software even opnieuw opstarten helpt vaak wel.
Als je zelf een aantal wil kiezen kun je dat doen door het getal in te voeren bij Total Pax en daarna ook Boarding > Start
oke ja ik had al op sent gedrukt maar niets dan maar even de tweede kijkencracking cloud schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:28:
@ravw Als je een flightplan via Simbrief hebt kun je met de knop Request > Send het aantal ophalen. Daarna kan je Boarding > Start doen.
Als je zelf een aantal wil kiezen kun je dat doen door het getal in te voeren bij Total Pax en daarna ook Boarding > Start
het invoeren wil ook niet dan krijg ik Format error
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 13-11-2021 19:50 ]
Ben je zeker dat je niet te traag vliegt ? Je hebt snelheid nodig in de CRJ om te klimmen. Op het laatste stuk vlieg ik altijd in FLC 0.74 machDani86 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:21:
[...]
Lekkere kist om op de hand te vliegen, heel wendbaar.
Climb Performance vind ik wel in de categorie natte krant. Met een beetje payload is het boven FL180 een slak.
How does it climb? By the curvature of the earth.
dat is juist het rare , als ik redelijk gast geeft een klim dan gaat hij wel, maar dan gaat hij snel in het rood , dus , 1 milimeter in rood is Overspeeds ... en gelijk word me game er uit gegooid , geef je iets gas terug .. stall ... dus wat moet je dan doen ..Predator schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:31:
[...]
Je hebt snelheid nodig in de CRJ om te klimmen.
nee ik klim gewoon rustig , tussen de 500/1000
maar dan toch
heb ik dat overleeft en ik zit op fl .. dan kan ik me gas uitgooien want dan wil hij alleen maar versnellen , moet ik wachten tot ik bijna tegen stall aan zit en kan ik me gas , een heel klein stukje open zetten en 30 sec later zit ik weer naar een blauw scherm te kijken omdat het weer overstessed is ...
en dan kom ik nog niet voorbij de CL gedeelte
ik heb dit alleen maar met de CRJ de rest gaat alles goed
Waarom gebruik je geen speed climb?ravw schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:38:
[...]
dat is juist het rare , als ik redelijk gast geeft een klim dan gaat hij wel, maar dan gaat hij snel in het rood , dus , 1 milimeter in rood is Overspeeds ... en gelijk word me game er uit gegooid , geef je iets gas terug .. stall ... dus wat moet je dan doen ..
maar dan toch
heb ik dat overleeft en ik zit op fl .. dan kan ik me gas uitgooien want dan wil hij alleen maar versnellen , moet ik wachten tot ik bijna tegen stall aan zit en kan ik me gas , een heel klein stukje open zetten en 30 sec later zit ik weer naar een blauw scherm te kijken omdat het weer overstessed is ...
250kts tot 10000ft. En 290kts/0.74 Mach daarboven.
omdat als ik daar ben in die stand ik al in het rood zitDirtyrockers schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:45:
[...]
Waarom gebruik je geen speed climb?
250kts tot 10000ft. En 290kts/0.74 Mach daarboven.
ik kan hem niet vast houden op een gewenste snelheid
alleen maar gas er bij of gas terug nemen
zelf op FL moet ik blijven bewegen met de handels anders kan ik weer op neiuw een game starten ..
, dit is het enige vliegtuig waarbij ik dit heb ..
Dus mijn conclusie is kijk over ene jaar wel weer verder na 10 updates van de CRJ
I
Ik weet niet of ik volledig begrijp wat je bedoelt, maar FLC/speed climb werkt alleen in climb. Eenmaal je op de hoogte bent moet je manueel gaan. De CRJ heeft geen autotrust.ravw schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:55:
[...]
omdat als ik daar ben in die stand ik al in het rood zit
ik kan hem niet vast houden op een gewenste snelheid
alleen maar gas er bij of gas terug nemen
zelf op FL moet ik blijven bewegen met de handels anders kan ik weer op neiuw een game starten ..
, dit is het enige vliegtuig waarbij ik dit heb ..
Dus mijn conclusie is kijk over ene jaar wel weer verder na 10 updates van de CRJ
I
Concreet zet je best FLC met de juiste speed settings (200/250/0.74) vanaf je ietwat van de grond bent en laat je de throttle in climb mode.
Als je op je FL bent ga je best even in manueel aangezien het even duurt voor ATC je een nieuwe FL geeft. Dan kan je weer in climb throttle stand.
Dat tot je op cruise hoogte bent, bv FL380.
Dan moet je naar manueel gaan. Maar je moet inderdaad wel een beetje zoeken met je throttle. Als je heel kleine stapje neemt kan je wel een stand kiezen waar je +/- perfect gelijk vliegt bij dezelfde wind en dan kan je gerust even iets anders gaan doen. Maar je moet em wel in de gaten houden doordat er geen autothrust is
Hmm, ben gewend om met een lagere airspeed te klimmen, zeg 235kts; hoe meer power er gespendeerd kan worden aan het klimmen. Op cruise altitude gaat de speed dan naar net onder de rand van overspeedPredator schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:31:
[...]
Ben je zeker dat je niet te traag vliegt ? Je hebt snelheid nodig in de CRJ om te klimmen. Op het laatste stuk vlieg ik altijd in FLC 0.74 mach
Dat werkt op lage hoogte maar niet op grote hoogte. De lucht is te ijl voor de vleugels van de CRJ. Je moet voldoende snelheid hebben om je liftvector in stand te houden. Doe je dat niet dan geraak je uiteindelijk onder de powercurve en kan je bijna helemaal niet meer klimmen tot je weer snelheid gemaakt hebt.Dani86 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:53:
[...]
Hmm, ben gewend om met een lagere airspeed te klimmen, zeg 235kts; hoe meer power er gespendeerd kan worden aan het klimmen. Op cruise altitude gaat de speed dan naar net onder de rand van overspeed
Toch een user error lijkt me. Ik kan op de knoop nauwkeurig reguleren en vlieg heel comfortabel 30 kts onder de rode lijn en Speed climb/descent werkt echt geweldig. Vanmorgen nog naar EGLC gegaan en fluitend alle grenzen en levels en snelheden aan kunnen houden…ravw schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:38:
[...]
dat is juist het rare , als ik redelijk gast geeft een klim dan gaat hij wel, maar dan gaat hij snel in het rood , dus , 1 milimeter in rood is Overspeeds ... en gelijk word me game er uit gegooid , geef je iets gas terug .. stall ... dus wat moet je dan doen ..
maar dan toch
Thanks, ben nu weer alleen maar met fbw 320 onderweg en die is hier niet zo gevoelig voor. Doe overigens alleen korte hops (EHAM-LFPG, KLAS-KLAX bijv) dus kom niet echt hoger dan FL300. M'n tijd om te simmen is schaars dus maak liefst veel starts en landingen.Predator schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:11:
[...]
Dat werkt op lage hoogte maar niet op grote hoogte. De lucht is te ijl voor de vleugels van de CRJ. Je moet voldoende snelheid hebben om je liftvector in stand te houden. Doe je dat niet dan geraak je uiteindelijk onder de powercurve en kan je bijna helemaal niet meer klimmen tot je weer snelheid gemaakt hebt.
Eensch, buiten dat ik dus (dit topic maakt je altijd wijzer) met een te lage speed klim, kun je alles heel goed regelen in de CRJ. Hij trimmed ook lekker overigens. Speed mode werkt in je descent trouwens ook goed. Stel een snelheid in en een altitude. Je ziet dan de magenta arc waar je uit gaat komen. Zet je thrust op idle en de speed op zeg 290kts en kijk waar je uit komt. Beetje oefening baart kunst.DigitalExorcist schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:42:
[...]
Toch een user error lijkt me. Ik kan op de knoop nauwkeurig reguleren en vlieg heel comfortabel 30 kts onder de rode lijn en Speed climb/descent werkt echt geweldig. Vanmorgen nog naar EGLC gegaan en fluitend alle grenzen en levels en snelheden aan kunnen houden…
Je kunt heel nauwkeurig je descents en approaches vliegen.
Voor de n00bs kun je in de efb een cheat vnav button aanvinken
Vraag me trouwens wel af hoe realistisch het is om charts als overlays op de kaart te leggen. Het is natuurlijk handig maar je hoeft de chart niet echt meer te doorgronden want alles wordt voorgekauwd...
Kortom, ik weet eigenlijk niet op welke manier ik nou eigenlijk wil vliegen in MSFS.
dan is dat toch raar als ik het met geen andere vliegtuig heb maar met deze wel ... ik stel de snelheid in op 280 kt ..... zet deze vast ..... .. BAM over speed .......... kijk naar mijn snelheid 340 , gashandels staan gewoon op clDigitalExorcist schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 21:42:
[...]
Toch een user error lijkt me. Ik kan op de knoop nauwkeurig reguleren en vlieg heel comfortabel 30 kts onder de rode lijn en Speed climb/descent werkt echt geweldig. Vanmorgen nog naar EGLC gegaan en fluitend alle grenzen en levels en snelheden aan kunnen houden…
dus hij mag dan nooit zo ver door gaan met gas geven , geef ik iets gas terug ....... OVERSPEED ........
dus laat de snelheid weer zakken tot 280kt ........ zet hem weer vast lampje brand ap staat aan ... brand ook
oke mooi gas handels staan op cl .. dus rustig aan .. nu me hdg invoeren ....... OVERSPEED .. en meneer zit weer binnen notime op de 340 kt
herhaal weer het zelfde ... ja me hoogte staat ook al vast dus het is niet zo dat ik aan het klimmen of aan het zakken bent
Maar ik moet de beide gashandels met de muis doen want noway dat ze werken met de hardware
Ik vlieg vaak met de MSFS ATC, maar ik wordt er vaak genoeg niet erg blij van.tup61 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:55:
Ik ben benieuwd hoeveel lui hier met ATC vliegen. Ik vind het zelf leuk om te doen want het geeft wat extra's om te doen, maar het is ook vervelend omdat ATC nooit echt klopt met m'n (Simbrief) vluchtplan... Of de runways zijn anders of ze houden de restricties niet in de gaten... Helemaal nu ik (tijdelijk) Navigraph heb, zie ik dat restricties vaak genegeerd worden. Dus dan heb je navigr eigenlijk voor niks. Nou kan je natuurlijk zonder ATC gaan vliegen en alles exact doen zoals het hoort, maar dan voelt het ook weer wat eenzaam... Hoe doen jullie dat?
Vraag me trouwens wel af hoe realistisch het is om charts als overlays op de kaart te leggen. Het is natuurlijk handig maar je hoeft de chart niet echt meer te doorgronden want alles wordt voorgekauwd...
Kortom, ik weet eigenlijk niet op welke manier ik nou eigenlijk wil vliegen in MSFS.
Liever maak ik gebruik van Vatsim maar dat vind ik soms weer te spannend omdat ik dat zo weinig gebruik dat ik daar niet erg ervaren in ben.
Daarom overweeg ik om een extern ATC pakket te kopen. Ik heb pilot2atc wel eens voorbij horen komen bijvoorbeeld.
Bij vatsim en ongetwijfeld de betere custom ATC heb je wel de current kaarten nodig. Daarnaast vlieg ik zelf wel volgens de chart regels ookal "hoeft" dit niet van de MSFS ATC. En vind ik het ook gewoon leuk om ze te lezen en gebruiken.
De moving map feature gebruik ik eigenlijk nooit, inderdaad niet realistisch voor zover ik weet.
Heb je de throttle wel gecalibreerd via de EFB van het vliegtuig?ravw schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:05:
[...]
dan is dat toch raar als ik het met geen andere vliegtuig heb maar met deze wel ... ik stel de snelheid in op 280 kt ..... zet deze vast ..... .. BAM over speed .......... kijk naar mijn snelheid 340 , gashandels staan gewoon op cl
dus hij mag dan nooit zo ver door gaan met gas geven , geef ik iets gas terug ....... OVERSPEED ........![]()
dus laat de snelheid weer zakken tot 280kt ........ zet hem weer vast lampje brand ap staat aan ... brand ook
oke mooi gas handels staan op cl .. dus rustig aan .. nu me hdg invoeren ....... OVERSPEED .. en meneer zit weer binnen notime op de 340 kt
![]()
herhaal weer het zelfde ... ja me hoogte staat ook al vast dus het is niet zo dat ik aan het klimmen of aan het zakken bent
Maar ik moet de beide gashandels met de muis doen want noway dat ze werken met de hardware
Dat bedoel ik. Die overlays en je vliegtuig op een Star chart zijn op het eerste gezicht echt WOW maar ik wil alles een beetje realistisch aanpakken dus tja... Dan voelt Navigraph een beetje als cheaten. Zoals ik al zei hoef je de charts niet echt meer uit te vogelen en dus heb je ze opeens ook niet echt meer nodig. Zelfde geldt mss ook voor de Simbrief integratie met de mcdu maar ik weet eigenlijk niet in hoeverre piloten echt een hele vlucht handmatig invoeren...?Ircghost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:08:
De moving map feature gebruik ik eigenlijk nooit, inderdaad niet realistisch voor zover ik weet.
ja maar daar reageert hij niet op heb ook al de handleiding zo als je hem moet instellen in MSFS zelf , maar dat gooit heel mijn hardware in de war dus daar begin ik niet meer aanIrcghost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:09:
[...]
Heb je de throttle wel gecalibreerd via de EFB van het vliegtuig?
Maar een ATC gaat je in het echt ook niet alle details voorlezen die je nodig hebt voor een goede approach of iets dergelijks. Dus je wilt nog steeds de altitude & speed restraints goed lezen. Of het vinden van De frequenties voor i.e. de ILS maar ook een los beacon als je bijvoorbeeld een bepaalde arc of andere turn moet maken die niet standaard is.tup61 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:14:
[...]
Dat bedoel ik. Die overlays en je vliegtuig op een Star chart zijn op het eerste gezicht echt WOW maar ik wil alles een beetje realistisch aanpakken dus tja... Dan voelt Navigraph een beetje als cheaten. Zoals ik al zei hoef je de charts niet echt meer uit te vogelen en dus heb je ze opeens ook niet echt meer nodig. Zelfde geldt mss ook voor de Simbrief integratie met de mcdu maar ik weet eigenlijk niet in hoeverre piloten echt een hele vlucht handmatig invoeren...?
Sowieso als je streven is om een beetje realistisch te vliegen, dan is kaarten gebruiken toch wel een een van de eerste dingen waar ik aan denk.
Voor de duidelijkheid, de moving map functie hoeft niet aan hè!?
[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 13-11-2021 23:22 ]
Vandaag geïnstalleerd (behalve de handmatige pakketten), en na wat gedoe werkt het. Ziet er goed uit.mvbo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:36:
[...]
Mijn ervaring was minder goed. Ik vond het een lastig pakket om te installeren en had eigenlijk geen idee wat ik nou aan het doen was. Zoveel vreemde afkortingen en zip files die overal vandaan gedownload moesten worden. Na lang ploeteren zat ik net in Heathrow aan de grond ('s avonds) en stond er een KLM 787 (Op LHR?) naast me waarbij de graphics helemaal verkeerd waren ingeladen (stukken van het vliegtuig leken wel daglicht graphics te hebben, enorm fel blauw, terwijl de rest gewoon donker was). Ik ga de boel er weer afknikkeren
Ook de google mod gedaan, ik heb nog niet direct kunnen beoordelen of het nou echt veel mooier is en ik vraag me af of je de rolling cache niet kunt gebruiken met die mod.
Voor je gaat vliegen eerst zou je nu eerst allerlei programmatuur aan moeten zetten. Het went vast.
Kachel: Ryzen 7 5800X - Aorus B550 - 32GB - RX6800XT - 3x14cm + 1x12cm - 1440p
Dan is het toch wel duidelijk waarom die zo raar vliegt voor jou? Je hebt een hardware (configuratie) probleem.ravw schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:18:
[...]
ja maar daar reageert hij niet op heb ook al de handleiding zo als je hem moet instellen in MSFS zelf , maar dat gooit heel mijn hardware in de war dus daar begin ik niet meer aan
Je weet dat je een los profiel kan aanmaken voor een vliegtuig? Dan kun je daarmee experimenteren zonder dat je jouw default profiel kapot maakt.
:strip_exif()/f/image/NTAWQxhq9iCyvz0mwjHmNnj9.jpg?f=fotoalbum_large)
Solid as a rock! Ja je moet er even bij blijven als ie op kruishoogte komt maar eenmaal daar kun je tot op de knoop nauwkeurig je snelheid reguleren.. ik kan ondertussen rustig koffie halen en dit posten terwijl m'n kist het werk doet. Heerlijk.
(Onderweg van EGLC naar EHGG trouwens)
Ja, eens, klopt, je wilt alles alsnog goed lezen, alleen de MSFS ATC gaat zitten zeuren als je hun foute instructies niet volgt.Ircghost schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:20:
[...]
Maar een ATC gaat je in het echt ook niet alle details voorlezen die je nodig hebt voor een goede approach of iets dergelijks. Dus je wilt nog steeds de altitude & speed restraints goed lezen. Of het vinden van De frequenties voor i.e. de ILS maar ook een los beacon als je bijvoorbeeld een bepaalde arc of andere turn moet maken die niet standaard is.
Sowieso als je streven is om een beetje realistisch te vliegen, dan is kaarten gebruiken toch wel een een van de eerste dingen waar ik aan denk.
Voor de duidelijkheid, de moving map functie hoeft niet aan hè!?
Trouwens, de routes die Navigraph laat zien, komt vaak niet overeen met wat de ND laat zien en wat je vliegtuig vliegt, vooral dan als het op STARs aankomt.
EDIT
Maar hoe doen piloten dat nou in het echte leven met de MCDU? Alles handmatig of is die Simbrief integratie wel realistisch?
[ Voor 4% gewijzigd door tup61 op 14-11-2021 10:24 ]
Je hebt de traffic Controller inderdaad ook nodig. Deze zorgt ervoor dat de vliegtuigen geïnjecteerd worden. Deze moet je pas opstarten zodra je vliegtuig geladen is.Trin1ty schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:22:
Is AI Manager voldoende of heb je traffic controler ook nodig als je de AI van AI Group gaat installeren?
Ik heb wel het pad in moeten stellen naar de community/aimanager map en ik heb de instelling aangezet dat ie automatisch vliegtuigen injecteert bij opstarten.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Ik heb geen ervaring met Airbus, maar ik kan je wel vertellen dat ik op de 737 elke vlucht (soms 4 op een dag) alles met de hand moet intypen 😅tup61 schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:20:
[...]
EDIT
Maar hoe doen piloten dat nou in het echte leven met de MCDU? Alles handmatig of is die Simbrief integratie wel realistisch?
Don't dream your life, live your dreams!
Hmm, welke maatschappij? Want ik heb gehoord dat tegenwoordig het Flightplan via ACARS als company route voor de piloten beschikbaar is.SilencerNL schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:37:
[...]
Ik heb geen ervaring met Airbus, maar ik kan je wel vertellen dat ik op de 737 elke vlucht (soms 4 op een dag) alles met de hand moet intypen 😅
Dus nog wel company route selecteren maar echt waypoint voor waypoint intuttelen zou dan niet nodig zijn. Weet niet meer welke company die piloot voor vloog, (denk KLM)
Company routes hadden we, maar ook die klopte vaak niet, en moest je dus alsnog corrigeren. Europese routes zijn gelukkig niet zo heel lastig om in te voeren, dus ik vermoed dat het kosten technisch is uitgezet... Invoeren doen we per Airway sectie, en niet per waypoint. Dat scheelt al enorm 🙂killerbee1958 schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:47:
[...]
Hmm, welke maatschappij? Want ik heb gehoord dat tegenwoordig het Flightplan via ACARS als company route voor de piloten beschikbaar is.
Dus nog wel company route selecteren maar echt waypoint voor waypoint intuttelen zou dan niet nodig zijn. Weet niet meer welke company die piloot voor vloog, (denk KLM)
Don't dream your life, live your dreams!
Okay! Ik doe nu een vlucht van LOWI naar LSGG: ik heb de vlucht eerst van A naar B ingevoerd in de MSFS planner om de runways te zien welke MSFS waarschijnlijk gaat gebruiken. Vervolgens het plan gewist en mijn A320 bij een gate geplaatst. Vervolgens de vlucht door Simbrief laten plannen, erop lettend dat de runways overeen kwamen. Daarna alles handmatig ingevoerd in de MCDU m.b.v. de Simbrief route en block fuel. Toen heb ik in Navigraph een basis A to B route gemaakt van LOWI naar LSGG (dus niets geladen van Simbrief) en de desbetreffende charts geladen en gepind. Geen overlays, geen moving map, helemaal niets.SilencerNL schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:37:
[...]
Ik heb geen ervaring met Airbus, maar ik kan je wel vertellen dat ik op de 737 elke vlucht (soms 4 op een dag) alles met de hand moet intypen 😅
Het kost allemaal meer tijd maar het voelt veel leuker en realistischer zo! Perfect voor een zondagochtend.
EDIT
Geland! Wat een heerlijke vlucht zo! (En wat een perfecte performance op mijn nieuwe PC!)
:strip_exif()/f/image/NVgkDMpp2BaCrwoZjXFlnw4B.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door tup61 op 14-11-2021 12:13 ]
Alleen merk dus dat de Sim niet echt overweg kan met north atlantic tracks.
Die worden gewoon geskipped vanuit simbrief.
Heb je nou gekeken naar de kalibratie in de EFB (ipad dinges)? Eerst moeten in je control settings een aantal dingen goed staan.
Zie ook onderstaande instructies:
https://forum.aerosoft.co...with-aerosoft-crj-550700/
Ook YouTube staat vol met instructiefilmpjes.
Ik heb een nieuw profiel gemaakt en alle assignments gedelete, dit is belangrijk: delete alle assignments en volg één van de tutorials die 's heereninterwebs rijk is. Het moet gewoon werken

Pas na release van de Twin Otter gaan ze misschien weer werken aan een CRJ update

Geldt uiteraard ook voor een plan dat je via de Simbrief integratie hebt ingediend.
Belangrijk is wel dat je in de MSFS planner alleen maar je vertrekpunt aangeeft en verder geen plan maakt (of in ieder geval delete voordat je de vlucht start).
Enig nadeeltje: ATC kiest zelf een cruise alt en die is meestal te laag. Maarrrrr dat kan je via het ATC menu aanpassen (request alt increase).
[ Voor 32% gewijzigd door tup61 op 14-11-2021 14:08 ]
/f/image/vUMasKrFvw5xX1vff0Ffc896.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 14-11-2021 14:31 ]
De sim gaat er prima mee overweg, maar de notatie is anders dan Simbrief voorschotelt. Je kan de NAT waypoints invoeren als bijv 5530N (55 breedte / 30 lengte) en deze voer je in als een direct waypoint.Dirtyrockers schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:21:
Gisteren een vlucht met a320 van kjfk naar eham geprobeerd.
Alleen merk dus dat de Sim niet echt overweg kan met north atlantic tracks.
Die worden gewoon geskipped vanuit simbrief.
Vraagje alvast i.v.m. de komende update: overschrijft die altijd de Navigraph data...? Moet je die na een update opnieuw installeren of gaat dat venzelf goedkomen?
[ Voor 29% gewijzigd door tup61 op 14-11-2021 16:01 ]
Je kan in dat geval beter even de ATIS afluisteren terwijl je bij de gate staat toch?tup61 schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:14:
[...]
Okay! Ik doe nu een vlucht van LOWI naar LSGG: ik heb de vlucht eerst van A naar B ingevoerd in de MSFS planner om de runways te zien welke MSFS waarschijnlijk gaat gebruiken.
Is een optie maar ik regel alles voordat ik de vlucht laad... maar is een idee om het zo te doen, ja.mvbo schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:56:
[...]
Je kan in dat geval beter even de ATIS afluisteren terwijl je bij de gate staat toch?
Vind ik ook jammer inderdaad, had eerlijk gezegd wel wat meer van ze verwacht. Net zoals er natuurlijk nog steeds geen werkende weather of terrain radar is..Propane schreef op zondag 14 november 2021 @ 12:28:
Wel weer zonde dat die CRJ900/1000 enkel wat 3D modellen en flight model tweaks zijn, zonder bugs te fixen. Nog steeds veel bugs en issues die aanwezig zijn sinds release (en de devs zijn er van op de hoogte maar fixen het gewoon niet).
Pas na release van de Twin Otter gaan ze misschien weer werken aan een CRJ update. Stelletje clowns bij Aerosoft.
ja ben daar vandaag idd achter gekomen.mvbo schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:48:
[...]
De sim gaat er prima mee overweg, maar de notatie is anders dan Simbrief voorschotelt. Je kan de NAT waypoints invoeren als bijv 5530N (55 breedte / 30 lengte) en deze voer je in als een direct waypoint.
ik probeerde de natv in te voeren en dat snapt hij idd niet
ja jammer dat die vlucht is weggehaald , maar ik kom ze wel mer tegen dit soort wolken en sfeerIrcghost schreef op zondag 14 november 2021 @ 22:38:
@tup61 Nice! Lijkt heel erg op hoe de lucht leek tijdens de Halloween special van vorig jaar!
moet alles net de juiste zonsondergang hebben en live weer moet dan ook een mooi beeld geven .. maar ik kwam de laatste weken wel meer van die dingen tegen waarvan ik zeg ..... wow
/f/image/tnhNnsZF4n346JdWoh6wvgrf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pt9AP9ZanPQ2wpyBoGyryydK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dcQDMGZfZ8Vvb1EGhpjMoJDJ.png?f=fotoalbum_large)
Weather > clear weather, dan heb je iig geen wolken
ja bedoelt met die spikkels .. vind ze wel wat hebben het zijn inderdaad wel vaak de donkere wolken die daar wel eens last van hebbenJrrri schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:17:
Kun je eigenlijk iets doen aan die muisgrijze stofwolken waar je overheen vliegt?
Nee we vliegen alleen met real weer( voor zo ver dat dan real mag zijncracking cloud schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:33:
? Welke stofwolken?
Weather > clear weather, dan heb je iig geen wolken
[ Voor 29% gewijzigd door ravw op 15-11-2021 15:43 ]
Moet ik dit zien als de betaalde variant van de AIG AI manager? Ik ben benieuwd naar de reacties, misschien dat ik dit wel wil :-)Dirtyrockers schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:43:
https://www.aerosoft.com/...osoft-tool-simple-traffic
simple traffic is nu uit.
ja dit is en betaalde versie en dus heb je ook weinig kans op spyware en dat soort dingenmvbo schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:54:
[...]
Moet ik dit zien als de betaalde variant van de AIG AI manager? Ik ben benieuwd naar de reacties, misschien dat ik dit wel wil :-)
want ik vind die dingen zo als AIG en die Google maps naar FS , toch wel een dingetje waar je mee op moet passen
En ik hoop dat die betaalde AI pack snel naar MP komt :-)
maar dat zal wel want dan kunnen de Xboxers ook er van genieten
Gedeeltelijk. Dacht dat simple traffic alleen liveries toevoegt voor bestaande asobo AI vliegtuigen. AIG AI manager vervangt/voegt deze ook (toe).mvbo schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:54:
[...]
Moet ik dit zien als de betaalde variant van de AIG AI manager? Ik ben benieuwd naar de reacties, misschien dat ik dit wel wil :-)
Heeft natuurlijk wel het voordeel dat dit gebruiksvriendelijker is. Hoor graag de ervaringen van simple traffic.
Nadeel van AI manager vind ik dat je het kleine GA verkeer kwijt bent, geen idee of dit met simple traffic ook is.
Als ik boven de wolken vlieg, dan zien de wolken er grijs uit, niet mooi wit.ravw schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:43:
[...]
ja bedoelt met die spikkels .. vind ze wel wat hebben het zijn inderdaad wel vaak de donkere wolken die daar wel eens last van hebben

Beetje alsof je witte was een opfrisser kan gebruiken. Of hoort dit?
[ Voor 5% gewijzigd door Jrrri op 15-11-2021 20:50 ]
ligt aan het weer .. denk dat dit komt door dat er nog een wolkendek er onder zit dan worden ze wat grijsJrrri schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:50:
[...]
Als ik boven de wolken vlieg, dan zien de wolken er grijs uit, niet mooi wit.
[Afbeelding]
Beetje alsof je witte was een opfrisser kan gebruiken. Of hoort dit?
maar ze kloppen wel hoor
:strip_exif()/f/image/GFZHvvzK6Qo1DJRwq7kvAGM2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 15-11-2021 21:34 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Jrrri op 15-11-2021 21:40 ]
Wat voor wolken zijn het?Jrrri schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:40:
Zou dat het zijn? Ook boven de wolken? Ik vlieg bijna nooit in het echt, dus kan het niet goed vergelijken. Nu boven Bolivia lijkt het inderdaad wel witter.
Regen wolken zijn ook wat grijzig dan zomerse wolken die wit zijn.
PSN: plexforce (ps4)
wolk die grijs of wit kleurt heeft te maken met de waterdruppeltjes in de wolkJrrri schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:24:
Het ziet er wel meer zomers uit in Bolivia, geen gesloten wolkendek.
hoe groter de druppels zijn en des te meer druppels er in de wolk zitten des te grijzer zal de wolk kleuren Dit komt doordat het zonlicht geblokkeerd wordt door de waterdruppels
deze is ook wel even leuk om te lezne
https://www.greelane.com/...gnize-in-the-sky-4025569/
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 15-11-2021 22:37 ]
Ik denk dat ik die 15 euro lekker in mijn zak houdArroz schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:10:
Hier een review van Simple Traffic.
YouTube: YouTube
Wat een drama...Arroz schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:10:
Hier een review van Simple Traffic.
YouTube: YouTube
Als ik die demo bekijk wordt de immersie eerder kleiner dan groter. Onzichtbare vliegtuigen, vliegtuigen die plotseling verschijnen of verdwijnen.
Dat ze dit zo uit durven te brengen

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
3 weken geleden keek ik nog uit naar Simple traffic, eindelijk andere liveries. Met de komst van AI manager is voor mij Simple traffic voorlopig niet nodig. Hebben zover ik kan zien nu nog beide dezelfde nadelen. Ben wel benieuwd hoe de pakketten zich verder gaan ontwikkelen.mvbo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 00:00:
[...]
Ik denk dat ik die 15 euro lekker in mijn zak houd
Hebben natuurlijk altijd vanaf het begin af aan gezegd dat ze alleen liveries leveren, vandaar dat het ook simple traffic heet. Bovenstaande problemen komt natuurlijk omdat het AI verkeer in MSFS nog niet goed werkt. Dit in nu ook al zo, alleen valt het nu wat meer op. Daaraan veranderd nu natuurlijk niets. Dit zijn dingen die Asobo op moet lossen. Hoop dat AI manager en Simple traffic ervoor zorgen dat deze problemen nu sneller aangepakt gaan worden.alexbl69 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:36:
[...]
Wat een drama...
Als ik die demo bekijk wordt de immersie eerder kleiner dan groter. Onzichtbare vliegtuigen, vliegtuigen die plotseling verschijnen of verdwijnen.
Dat ze dit zo uit durven te brengen.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
ja klopt ze waren er mee gestopt ..456 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:06:
Simple Traffic is toch ook dat pakket waarvan na SU5, Aerosoft heeft gezegd te stoppen met de ontwikkeling?
maar ineens was daar een BETA
Maar goed Na FSX zou Microsoft ook geen FS meer maken en had zelfs de licentie verkocht :-)
Ja klopt, maar dit is na SU6 toch weer opgepakt. Dacht dat ze in SU5 iets geblokkeerd/stuk gemaakt hadden zodat het onmogelijk was om het werkend te krijgen. Dit is schijnbaar weer gemaakt in SU6.456 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:06:
Simple Traffic is toch ook dat pakket waarvan na SU5, Aerosoft heeft gezegd te stoppen met de ontwikkeling?
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc