Calibreren in de efb. Daar kun je alles aanpassen.Mikee007 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 14:58:
Hoe komt het dat ik bij de FlyByWire A320 nog steeds problemen heb met me throttle.
Ik moet me slide van me joystick nu nog steeds op halverwege zetten. zie foto:
[Afbeelding]
Als ik hem helemaal naar beneden doe gaan de motoren terugdraaien (Thrust reverse)
Met de ''gewone'' a320 heb ik dit probleem niet dus de instellingen zouden goed moeten staan...
Dank voor de tip! wel erg raar dat alles nu via de tablet ingesteld moet worden.djbarney schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:14:
[...]
Bij de fbw moet je tegenwoordig ook de calibratie doen. Die vind je in de flypad in de cockpit zelf. Video van fbw zelf : YouTube: FBW Tool-Tips | Throttle Calibration
Motoren doen nu in de lucht ook van alles wat ik niet wil.
FBW kan natuurlijk ook wat te ver gaan qua settings..
[ Voor 20% gewijzigd door Mikee007 op 06-11-2021 17:07 ]
Wat is momenteel de beste payware GA met toch een beetje 'system depth? Anders gezegd: welke komt het dichtst in de buurt van A2A wat graphics én systemen betreft? Ik heb 60 euro gekregen voor een vliegtuig.
Heb even gekeken naar de AS CRJ maar wil voonu toch iets simpelers met niet zo'n learning curve.
dan zou ik gaan voor de Piper Arrow bundeltup61 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:58:
Wat is momenteel de beste payware GA met toch een beetje 'system depth? Anders gezegd: welke komt het dichtst in de buurt van A2A wat graphics én systemen betreft? Ik heb 60 euro gekregen voor een vliegtuig.Heb even gekeken naar de AS CRJ maar wil voonu toch iets simpelers met niet zo'n learning curve.
anders de Mooney Carenado , of gewoon wachten er komt nog hele mooie aan dit jaar ..
ik vermaakt me ook heel goed met de
https://secure.simmarket....nza-h35-v-tail-msfs.phtml
hier een landing met dta vliegtuig van mijn kant op KCUT
YouTube: Arrival Custer County Airport Cut , Bonanza H35 V TAIL
maar daar moet je van houden heeft wel een Touchscreen nav en ook veel dingen werken ...
de AP met afdaling heeft dezelfde problem als de mooney dus dat zal wel aan FS liggen
maar wel erg leuk toestel
maar je kunt ook wachten op de carenado cessna 337 skymaster die is bijna klaar en de Otter komt ook snel
En de Kodiac komt ook nog snel
https://fselite.net/news/...views-kodiak-100-in-msfs/
zo wel de Otter als de Kodiac 100 worden geleverd met drijvers en zijn planes die kunnen op korte banen landen en hebben een behoorlijk bereik van vliegen
anders koop je 1 ga en voor de rest twee leuke GA veldjes bij elkaar in de buurt
Orca island , Concrate zijn leuke ... daar ligt ook friday harbor in de buur die al in game zit
Maar wacht tot er aanbiedingen zijn, dan kan je er misschien wat meer leuke dingen voor kopen
[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 06-11-2021 18:02 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ben zelf niet van de straaljagers, maar die screenshots zien er toch wel prachtig uit.ravw schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:49:
Zo even geen FBW maar flight by power
Toch even een jet proberen en dan wel de F14
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Ik zou inderdaad net al @ravw de Just Flight Arrow zeggen. Weet wel dat sinds SU6 er wel wat grafische probleempjes zijn die ze nog aan het oplossen zijn. Moet zeggen dat ik ze zelf nog niet gezien heb, maar heb ook niet veel met de arrow gevlogen.tup61 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:58:
Wat is momenteel de beste payware GA met toch een beetje 'system depth? Anders gezegd: welke komt het dichtst in de buurt van A2A wat graphics én systemen betreft? Ik heb 60 euro gekregen voor een vliegtuig.Heb even gekeken naar de AS CRJ maar wil voonu toch iets simpelers met niet zo'n learning curve.
https://community.justfli...row-iv-graphical-glitches
Overigens is de combinatie via de just flight site zelf goedkoper door eerst de non-turbo te kopen, waardoor je 66% korting krijg op de turbo versie. Dan ben je goedkoper uit dan de combo te kopen. Geloof niet dat dit via de marketplace werkt.
Verwacht geen uitgebreide maintanance scherm zoals bij A2A simulations. De motor kan wel stuk gaan bij de turbo versie als je hem misbruikt, maar qua systemen is het niet te vergelijken met een A2A met accu-feel.
[ Voor 9% gewijzigd door Gameaddict op 06-11-2021 18:27 ]
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Aerosoft brengt binnen een paar weken, sowieso voor het eind van het jaar, een DHC-6 Twin Otter uit. Dat is natuurlijk een leuke kist die wel diepgang heeft maar geen enorme learning curve. Ze hebben aangegeven het voor een schappelijke prijs op de markt te gaan brengen, dus ik gok dat het zo'n €35 gaat kosten.tup61 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 16:58:
Of het A2A diepgang heeft, dat weet niemand nog, maar het zal zeker meer zijn dan 90% van de normale ontwikkelaars. Ik gok dat het gelijkwaardig aan JustFlight zal zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Ircghost op 06-11-2021 18:29 ]
En zeer binnenkort gaat de AIG AI Manager in public beta.Verwijderd schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 11:18:
Hoe krijgen jullie al die echte airliners in FS2020? Dan niet om zelf in te vliegen, maar als AI.
Heb ooit wel eens een addon gevonden, maar toen zagen de liveries eruit als of ze geport waren uit FS95...
Ik zoek al een tijdje naar een goede kwalitatieve FS2020 versie van (bijv.) SKAI (ja die uit het FSX/P3D tijdperk).
Is nog performance impact merkbaar trouwens?
https://www.alpha-india.n...ublic-beta-starting-soon/
Laatste nieuws van een paar uur geleden:
Short update:
We are in the final statges. Both tools (AIM and TC) have reached RC1-Status today, only two more SimObjects need the "simple" upgrade (747 and 767). We try to add services to all included SimObjects on release of the beta (if not possible they will come with updates).
Nee ik ook niet maar ach even wat andersGameaddict schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:15:
[...]
Ben zelf niet van de straaljagers, maar die screenshots zien er toch wel prachtig uit.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Voor de geïnteresseerden: op flightsim.to is EBBR onlangs geüpdatet en voor freeware ziet het er zeer goed uit. Met mijn systeem merkte ik wel wat drops in fps (GTX1080, 16GB RAM).
Van Brussel dus vetrokken naar Athene.
![]() | ![]() | ![]() |
Van Brussel dus vetrokken naar Athene.
![]() | ![]() | ![]() |
Is het toevallig meer mensen opgevallen dat sinds een aantal dagen (dag of 3) er "kuren" zijn met de luchtdruk en de kompas hoek 
Daarnet met de Corsair effe aan het rondkachelen geweest op Hawai : kompas hoek had een verschil van +90 graden ten opzichte van wat die daadwerkelijk is.
Vanmiddag effe met de Mooney wat rond Greikenland bezig geweest maar daar viel zo direct niet iets op
Gisteren met de Bonanza V-tail rond Nieuw Zeeland bezig : +/-10 inhg verschil met wat de luchtduur daadwerkelijk was, kompashoek zat ook verschil in maar weet niet meer hoeveel
Het is alsof er iets (Live weather ? ) met 2 verschillende waardes aankomt : 1 voor het daadwerkelijke weer en 1 die word gebruikt voor je luchtdruk/kompashoek in je toestel)
Daarnet met de Corsair effe aan het rondkachelen geweest op Hawai : kompas hoek had een verschil van +90 graden ten opzichte van wat die daadwerkelijk is.
Vanmiddag effe met de Mooney wat rond Greikenland bezig geweest maar daar viel zo direct niet iets op
Gisteren met de Bonanza V-tail rond Nieuw Zeeland bezig : +/-10 inhg verschil met wat de luchtduur daadwerkelijk was, kompashoek zat ook verschil in maar weet niet meer hoeveel
Het is alsof er iets (Live weather ? ) met 2 verschillende waardes aankomt : 1 voor het daadwerkelijke weer en 1 die word gebruikt voor je luchtdruk/kompashoek in je toestel)
[ Voor 11% gewijzigd door dierkx36 op 06-11-2021 20:15 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Bedankt voor de vliegtuig tips, allemaal!
Even wat anders... mss ben ik iets verleerd of zo maar MSFS tovert steeds vreemde waypoints uit z'n hoed... Zo heb ik in LNM een simpele vlucht gemaakt (SNCX > SBVT met een 'approach' voor runway 24). Ik laad 'm in MSFS, NAV log ziet er prima uit, precies wat LNM ook al laat zien, maar zodra ik de AP aanzet zie ik dat de GPS naar BIXOG wil... en laat 'ie m'n vliegtuig 180 graden omdraaien de verkeerde kant op. De GPS laat in het FP geen BIXOG zien... Waar komt dat punt vandaan...? Hoe kom ik er vanaf...? Als ik 'm door laat vliegen, draait 'ie boven SNCX en gaat vervolgens de goede kant op maar nog steeds naar dat mistery punt... Ik dit in m'n eerdere vluchten ook al (met een ander vreemd waypoint). Mis ik iets...?
/f/image/ex1ZBFT7r2TGMbH5wkBEW1id.png?f=fotoalbum_large)
Distance naar BIXOG is 26.3 nm maar... waar is dat waypoint...?!
/f/image/klea61qRWKFmBJUa5vCo8xwv.png?f=fotoalbum_large)
EDIT
Hm...
Lijkt dat die GNS er automatisch een approach ingooit... wat ik helemaal niet wil. Komt mss doordat ik een IFR vlucht had aangemaakt... Vreemd dat je die approach dan niet in het NAV venster ziet.
EDIT 2
MSFS is trouwens WAANZINNIG op mijn nieuwe PC met G-Sync monitor... Buttersmooth (almost) all the way! En dat met de preset Ultra! (DoF and Motion blur off.) Genieten!
Even wat anders... mss ben ik iets verleerd of zo maar MSFS tovert steeds vreemde waypoints uit z'n hoed... Zo heb ik in LNM een simpele vlucht gemaakt (SNCX > SBVT met een 'approach' voor runway 24). Ik laad 'm in MSFS, NAV log ziet er prima uit, precies wat LNM ook al laat zien, maar zodra ik de AP aanzet zie ik dat de GPS naar BIXOG wil... en laat 'ie m'n vliegtuig 180 graden omdraaien de verkeerde kant op. De GPS laat in het FP geen BIXOG zien... Waar komt dat punt vandaan...? Hoe kom ik er vanaf...? Als ik 'm door laat vliegen, draait 'ie boven SNCX en gaat vervolgens de goede kant op maar nog steeds naar dat mistery punt... Ik dit in m'n eerdere vluchten ook al (met een ander vreemd waypoint). Mis ik iets...?
/f/image/ex1ZBFT7r2TGMbH5wkBEW1id.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/klea61qRWKFmBJUa5vCo8xwv.png?f=fotoalbum_large)
EDIT
Hm...
EDIT 2
MSFS is trouwens WAANZINNIG op mijn nieuwe PC met G-Sync monitor... Buttersmooth (almost) all the way! En dat met de preset Ultra! (DoF and Motion blur off.) Genieten!
[ Voor 26% gewijzigd door tup61 op 06-11-2021 20:29 ]
Die ga ik eens checken
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
nog even een CAT landing op EHRD
kom je van het warme griekenland vandaan
en hoe dichter bij je bij NL komt word het rot weer
YouTube: A320 TUI CAT 3 LANDING EHRD
kom je van het warme griekenland vandaan
![]() | ![]() | ![]() |
en hoe dichter bij je bij NL komt word het rot weer
YouTube: A320 TUI CAT 3 LANDING EHRD
Geen idee of je een Navigraph abbo hebt waarmee de punten worden bijgewerkt in je LittleNavMap instance, maar ik vermoed dat je hier dan een verschil tussen de airac van lnm en de sim te pakken hebt. Dat verschil zal elke maand groter worden helaas. Ik liep er ook een aantal keer tegen aan, ook met gebruik van simbrief dus ik heb maar een navigraph abbo genomen.. dan weet ik zeker dat ik niet ergens een vreemd / incorrect punt tegenkom en krijg ik er ook de charts bij.. wel zo fijntup61 schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 19:59:
Bedankt voor de vliegtuig tips, allemaal!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
EDIT
Hm...Lijkt dat die GNS er automatisch een approach ingooit... wat ik helemaal niet wil. Komt mss doordat ik een IFR vlucht had aangemaakt... Vreemd dat je die approach dan niet in het NAV venster ziet.
EDIT 2
Vandaag ben ik de hele dag thuis, dat ik dacht: laat ik eens een long haul vlucht nabootsen in FS. Kan ik ondertussen mooi het huishouden even doen en wat sport kijken 
In het echt vertrekt om 12:55 van Schiphol de KL611 naar Chicago, vandaag met een 787X (PH-BKG). Mooi moment om de 787 heavy mod van stal te halen en op hetzelfde moment te vertrekken in FS. De route die de 611 in het echt neemt is mij natuurlijk onbekend, dus ook gelijk leuk om te zien hoe Simbrief mij stuurt ten opzichte van de echte dispatcher.
Ik hield de echte vlucht in de gaten via Flightradar24. We zijn op hetzelfde moment vertrokken vanaf 36L maar ik merkte al snel dat ik een hele andere route gekregen heb dan de KL611. Ik zag in de weerberichten al dat er een enorme headwind boven de Noordzee/Noord Engeland lag, en Simbrief heeft me ook een route gegeven die daar rekening mee hield en stuurde me ten zuiden van London de oceaan over. Punten voor Simbrief! Alleen jammer dat we nu een heel andere oceanic clearance krijgen.
De echte KL611 vertrok wel gewoon over Noord Engeland maar bleek er niet al te veel last van te hebben, al snel lag hij ver voor op mij. Inmiddels lijkt het verschil niet zo heel groot meer en hangen we na 4 uur ongeveer op 40 graden west boven de oceaan.
/f/image/zlT2BdE7bIEh8Xl9p74JKtV7.png?f=fotoalbum_large)
Nog een uurtje of 4 te gaan. Straks even proberen te horen welke approach ik moet nemen. Zou wel leuk zijn om rond hetzelfde tijdstip weer te landen
.
Een ding wat me wel opvalt is dat de fuel consumption te laag is. Dit valt me bij de 747-8i ook op, ik zit altijd vrij ruim in mn fuel na de vlucht. Simbrief had gepland dat ik nu nog 34.7 aan boord had moeten hebben, maar heb nog 40.5 over (uiteraard fuel en load gelijk ingesteld). Valt jullie dit ook op? Of vlieg ik gewoon te zuinig
In het echt vertrekt om 12:55 van Schiphol de KL611 naar Chicago, vandaag met een 787X (PH-BKG). Mooi moment om de 787 heavy mod van stal te halen en op hetzelfde moment te vertrekken in FS. De route die de 611 in het echt neemt is mij natuurlijk onbekend, dus ook gelijk leuk om te zien hoe Simbrief mij stuurt ten opzichte van de echte dispatcher.
Ik hield de echte vlucht in de gaten via Flightradar24. We zijn op hetzelfde moment vertrokken vanaf 36L maar ik merkte al snel dat ik een hele andere route gekregen heb dan de KL611. Ik zag in de weerberichten al dat er een enorme headwind boven de Noordzee/Noord Engeland lag, en Simbrief heeft me ook een route gegeven die daar rekening mee hield en stuurde me ten zuiden van London de oceaan over. Punten voor Simbrief! Alleen jammer dat we nu een heel andere oceanic clearance krijgen.
De echte KL611 vertrok wel gewoon over Noord Engeland maar bleek er niet al te veel last van te hebben, al snel lag hij ver voor op mij. Inmiddels lijkt het verschil niet zo heel groot meer en hangen we na 4 uur ongeveer op 40 graden west boven de oceaan.
/f/image/zlT2BdE7bIEh8Xl9p74JKtV7.png?f=fotoalbum_large)
Nog een uurtje of 4 te gaan. Straks even proberen te horen welke approach ik moet nemen. Zou wel leuk zijn om rond hetzelfde tijdstip weer te landen
Een ding wat me wel opvalt is dat de fuel consumption te laag is. Dit valt me bij de 747-8i ook op, ik zit altijd vrij ruim in mn fuel na de vlucht. Simbrief had gepland dat ik nu nog 34.7 aan boord had moeten hebben, maar heb nog 40.5 over (uiteraard fuel en load gelijk ingesteld). Valt jullie dit ook op? Of vlieg ik gewoon te zuinig
Voor wie nog wat extra geluiden/effecten in de cockpit wil kunnen nu een 7 daagse trail van FSRealistic downloaden.
http://www.fsrealistic.com/
Mogelijkheden zijn nog beperkt door de beperkte SDK, maar vind het nu al niet slecht.
Mogelijkheden zijn nog beperkt door de beperkte SDK, maar vind het nu al niet slecht.
ja was hem al aan het volgen .. want ik heb hem een keer gehad voor een andere FSGameaddict schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:45:
Voor wie nog wat extra geluiden/effecten in de cockpit wil kunnen nu een 7 daagse trail van FSRealistic downloaden.
wel leuke dingen zitten er in , jammer dat het bewegen nog niet goed uitgewerkt kan worden .. maar dat zal wel komen
gelijk nog even een leuke shot
/f/image/VQUOHsGdmIMDfxthWXs9x8QI.png?f=fotoalbum_large)
Oeh dit wil ik ook. Lijkt me vet in VR. Eens kijken wat die addon kost.ravw schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 15:49:
Zo even geen FBW maar flight by power
Toch even een jet proberen en dan wel de F14
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
https://www.justflight.co...icrosoft-flight-simulatorKloever schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:50:
[...]
Oeh dit wil ik ook. Lijkt me vet in VR. Eens kijken wat die addon kost.
Pffffff... soms ontdek je iets waarvan je denkt 'Ben ik nou zo dom of eh...?' Ik doe altijd zoveel mogelijk met de muis in de cockpit: vind ik leuker dan via toetsen of controllers. Zo ook het afstellen van de radio's, heading, etc. Natuurlijk (...) gebruik ik daarvoor het scrollwheel. Ik merkte nu ik MSFS sinds lange tijd weer speel dat de versnelling die optreedt tijdens het scrollen, zoals je dat vroeger in FSX had (en volgens mij ook eerst in MSFS), weg is. Heel fijn want daardoor schoot je vaak je doel voorbij maar goed, nu kan dat scrollen soms wel erg lang duren... Als ik bijvoorbeeld de HDG van 180 naar 360 moet veranderen, ben ik 'uren' aan het scrollen: ten eerste krijg je daar een lamme vinger van en ten tweede moet ik ook de hele tijd met TrackIR m'n ogen gericht houden op de juiste scrollplek anders gaat het mis. Kom ik er dus toevallig afgelopen weekend (pas) achter dat je ook gewoon op de muisknop kan klikken (op de juiste plek) en die vervolgens vast kan houden waarna de sim vrolijk en 'automatisch' de knop rond blijft draaien... en je kan zelfs tijdens het draaien gewoon rondkijken in de cockpit: je 'hand' blijft gewoon 'aan' het draaiknopje zitten. Pfffffff... waarom kom ik daar nu pas achter!
En ik wil nóg een keer zeggen dat MSFS op mijn nieuwe PC met native (!) G-Sync support echt om te smullen is... Man, man, man, wat is dit genieten...! Ik kijk opzij uit mijn raam en zie alles supervloeiend voorbij schuiven. Op Ultra. Maakt niet uit waar ik vlieg. Heerlijk. Wat een verbetering. Was het extra geld (voor de G-Sync monitor) dubbel en dwars waard.
En ik wil nóg een keer zeggen dat MSFS op mijn nieuwe PC met native (!) G-Sync support echt om te smullen is... Man, man, man, wat is dit genieten...! Ik kijk opzij uit mijn raam en zie alles supervloeiend voorbij schuiven. Op Ultra. Maakt niet uit waar ik vlieg. Heerlijk. Wat een verbetering. Was het extra geld (voor de G-Sync monitor) dubbel en dwars waard.
Excuse me my ignorance - wat is het voordeel van G-Sync ?tup61 schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:12:
[...]
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
G-Sync zorgt ervoor dat de refreshrate van de monitor meegaat met je fps waardoor je geen stutters etc. meer hebt. (Althans geen stutters die gerelateerd zijn daaraan: je kan alsnog wel eens een stutter krijgen als iets geladen wordt maar daar merk ik eigenlijk weinig van.)456 schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:23:
[...]
Excuse me my ignorance - wat is het voordeel van G-Sync ?
Meestal wordt gezegd dat G-Sync 'screen tearing' voorkomt maar dat doet V-Sync ook al en daarmee doe je G-Sync te kort: ik vind de complete 'smoothness' die G-Sync geeft één van de beste ontwikkelingen ooit.
Op mijn oude computer zag ik heel vaak stutters, soms zelf constant, doordat de (best wel lage) fps en de refreshrate elkaar in de weg zaten. Vaak als ik opzij keek, zag ik echt alles stotterend voorbij komen. Helemaal als de fps lager en lager werd. Nu niet meer! MSFS is SMOOTH ongeacht de fps, dus of die nou 25 is of 100, het blijft vloeiend aanvullen.
Ik moet daarbij wel zeggen dat native G-Sync support (dus hardwarematig) verreweg het beste werkt, vooral met een sim als MSFS die vaak nogal een lage fps heeft. Je hebt ook G-Sync compatible monitoren maar daar werkt alles alleen maar softwarematig en doet G-Sync pas wat 'ie moet doen als je een fps van (meestal) minstens 40 hebt. Nou, dat haal ik zelfs op mijn nieuwe PC (met alles op Ultra) niet altijd en dus zit je alsnog met stutters. De hardwarematige G-Sync doet wat 'ie moet doen van een fps van 1 (één) dus ook als je een lage fps van 20 hebt, maakt 'ie alles nog zo smooth mogelijk. Zo'n officiële monitor kost wat meer maar het is het echt waard!
O, btw, G-Sync werkt alleen met nVidia GPU's want de techniek is van nVidia...
Wow bedankt voor deze tip, dat wist ik ook niettup61 schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:12:
Pfffffff... waarom kom ik daar nu pas achter!
Ik zit ook altijd met die heading knop te stoeien, en als je dan net even er naast zit, pas je weer de bank angle aan (bij Boeing) wat je dan soms te laat door hebt..
Ik ben je dankbaar :-)
dat was al zo in FSXmvbo schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:12:
[...]
Wow bedankt voor deze tip, dat wist ik ook niet
Ik zit ook altijd met die heading knop te stoeien, en als je dan net even er naast zit, pas je weer de bank angle aan (bij Boeing) wat je dan soms te laat door hebt..
Ik ben je dankbaar :-)
maar ooit eens met me slaperige kop ook een fout gemaakt niet de Heading op 080 zetten maar je snelheid .... B757
en dan maar afvragen waarom het zo stil word en dat je plane zakt ipv draait

FBW v0.7.2 uitgebracht
Vrij snel na de eerste update is zojuist stabiele versie v0.7.2 uitgebracht voor de A320nx. Je kunt de A320nx eenvoudig installeren en bijwerken met de installer. Bekijk het changelog van deze update hieronder.
Changelog:
[MCDU] Hide POSITION UPDATE AT field on PROG page when GPS is available
[MCDU] Sort approaches by type
[FCU] Autopilot button integ light brightness corrected
[FBW/AP/ATHR] Only enable client data section when a model runs externally
[FBW/AP/ATHR] Added local variables to enable logging of flight controls and/or throttle events
[AP] Fixed VMAX speed protection for several modes not working properly
[AP] Added support for event AUTOPILOT_DISENGAGE_SET to disengage AP
[AP] Reduced speed margin of speed protection to 5 kn
Vrij snel na de eerste update is zojuist stabiele versie v0.7.2 uitgebracht voor de A320nx. Je kunt de A320nx eenvoudig installeren en bijwerken met de installer. Bekijk het changelog van deze update hieronder.
Changelog:
[MCDU] Hide POSITION UPDATE AT field on PROG page when GPS is available
[MCDU] Sort approaches by type
[FCU] Autopilot button integ light brightness corrected
[FBW/AP/ATHR] Only enable client data section when a model runs externally
[FBW/AP/ATHR] Added local variables to enable logging of flight controls and/or throttle events
[AP] Fixed VMAX speed protection for several modes not working properly
[AP] Added support for event AUTOPILOT_DISENGAGE_SET to disengage AP
[AP] Reduced speed margin of speed protection to 5 kn
L-1049 SUPER-CONSTELLATION "Conny" is uit voor FS
/f/image/JT8UUEu2QZkve9IGHJckej5Q.png?f=fotoalbum_large)
https://secure.simmarket....ation-aircraft-msfs.phtml
/f/image/JT8UUEu2QZkve9IGHJckej5Q.png?f=fotoalbum_large)
ziet er tof uit, gave machine! ik wacht wel eerst de reviews afravw schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:14:
L-1049 SUPER-CONSTELLATION "Conny" is uit voor FS
[Afbeelding]
Ja ik ook want ook omdat hij er wat oude grafix heb ben ik daar niet zo weg van , maar ik denk dat deze een beetje gaat worden zo als de DC6 van PMDGdjbarney schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:05:
[...]
ziet er tof uit, gave machine! ik wacht wel eerst de reviews af
even een kleine leer curve en dan vliegen met die bak
Even een klein vluchtje gedaan
Bonanza H35 V-TAIL
LFTZ La Môle – Saint-Tropez
LFLJ Altiport de Courchevel
Wat blijft het toch een heerlijk plane om te vliegen ... tot nu toe de beste GA plane die ik heb ( heb nog niet de Arrow van just flight dus daar kan ik nog niet over oordelen )maar dit toestel is echt super
en dat voor nog geen 30 euro
Bonanza H35 V-TAIL
LFTZ La Môle – Saint-Tropez
LFLJ Altiport de Courchevel
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Wat blijft het toch een heerlijk plane om te vliegen ... tot nu toe de beste GA plane die ik heb ( heb nog niet de Arrow van just flight dus daar kan ik nog niet over oordelen )maar dit toestel is echt super
en dat voor nog geen 30 euro
Ik zit eraan te denken de FBW Airbus te installeren. Nu heb ik jarenlang Airbusses gevlogen (in FS...) maar die kennis is wat weggezakt dus zoek ik een goede YouTube tutorial. Tot mijn grote vreugde zie ik heel veel uitgebreide tutorials op YT! Maar tot mijn grote spijt zijn dat er eigenlijk té veel.
Heeft iemand hier misschien een tip voor welke (complete) tutorial ik het beste kan bekijken op YT? Die van Dutch Sim Pilot? The Flight Sim Deck? De FBW Ground School houdt op na take off... Wat is de beste en meest complete tutorial? En o ja, is er ook ergens een complete 'to do-list' voor dit vliegtuig? Dus niet een reguliere checklist (waarvan ik er genoeg kan vinden) maar een lijst waarop echt ELKE handeling staat?
dit is hun officiele guide: https://docs.flybywiresim.../beginner-guide/overview/tup61 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:15:
Ik zit eraan te denken de FBW Airbus te installeren. Nu heb ik jarenlang Airbusses gevlogen (in FS...) maar die kennis is wat weggezakt dus zoek ik een goede YouTube tutorial. Tot mijn grote vreugde zie ik heel veel uitgebreide tutorials op YT! Maar tot mijn grote spijt zijn dat er eigenlijk té veel.Heeft iemand hier misschien een tip voor welke (complete) tutorial ik het beste kan bekijken op YT? Die van Dutch Sim Pilot? The Flight Sim Deck? De FBW Ground School houdt op na take off... Wat is de beste en meest complete tutorial? En o ja, is er ook ergens een complete 'to do-list' voor dit vliegtuig? Dus niet een reguliere checklist (waarvan ik er genoeg kan vinden) maar een lijst waarop echt ELKE handeling staat?
ook zou je kunnen kijken naar 320 sim pilot op youtube: YouTube: YouTube
en anders vragen
320 sim pilot behandelt ook een groot aantal onderwerpen van de A320, maar niet per sé in tutorial vorm (als in: begin hier). Maar hij heeft wel een groot aantal nuttige video's waarin hij specifieke Airbus dingen uitlegt.
En easyjetsimpilot heeft ook een aantal tutorials
Dirtyrockers schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:22:
[...]
dit is hun officiele guide: https://docs.flybywiresim.../beginner-guide/overview/
ook zou je kunnen kijken naar 320 sim pilot op youtube: YouTube: YouTube
en anders vragen
Top, dank! Die 320 sim pilot ga ik sowieso bekijken maar die Beginner guide is helemaal super! Die had ik niet gezien! Tjongejonge, die FBW-lui doen het (imho) duizend keer beter wat support etc. betreft dan welke payware developer ook...! Niet te geloven dat deze Airbus gratis is...!cracking cloud schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:23:
320 sim pilot behandelt ook een groot aantal onderwerpen van de A320, maar niet per sé in tutorial vorm (als in: begin hier). Maar hij heeft wel een groot aantal nuttige video's waarin hij specifieke Airbus dingen uitlegt.
is echt een goed vliegtuig idd.tup61 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:28:
[...]
[...]
Top, dank! Die 320 sim pilot ga ik sowieso bekijken maar die Beginner guide is helemaal super! Die had ik niet gezien! Tjongejonge, die FBW-lui doen het (imho) duizend keer beter wat support etc. betreft dan welke payware developer ook...! Niet te geloven dat deze Airbus gratis is...!
binnenkort komt eindelijk vnav voor de a320.
Heeft iemand dit al eens geprobeerd?
Link
Bing textures vervangen door Google Maps. Ziet er stukken beter uit als ik de filmpjes mag geloven.
Vraag is denk ik vooral hoelang het blijft werken.
Link
Bing textures vervangen door Google Maps. Ziet er stukken beter uit als ik de filmpjes mag geloven.
Google en MS kunnen beter samen gaan werken de helft is al door addon makers in FS gebracht :-)DutchFLC schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:36:
Link
Dus ze hoeven niet veel meer te doen
Ja alleen die BING servers uit gooien en linken aan Google earth
ik denk dat de kans dat dat ooit gaat gebeuren vrijwel 0% zal zijn. Jorg heeft dit tijdens een aantal van de developer q&a's ook wel zijdelings benoemd. Het is een Microsoft product, en ze werken aan verdere integratie tussen het Bing team en dat van Flightsimulator, dus google support zal er officieel denk ik nooit komen. Ik ben wel benieuwd in hoeverre de community zo'n vervanging echt goed kan gaan laten werken, ben bang dat je je wel heel veel vreemde bugs enzovoort op de hals haalt als je aan dat onderdeel gaat lopen modificeren.ravw schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:53:
[...]
Google en MS kunnen beter samen gaan werken de helft is al door addon makers in FS gebracht :-)
Dus ze hoeven niet veel meer te doen
Ja alleen die BING servers uit gooien en linken aan Google earth
Net even snel de FBW Airbus gevlogen in MSFS, gewoon even met de hand, boven Los Angeles, omdat ik even benieuwd was wat de impact op de fps/performance zou zijn. Ik verwachtte toch wel wat gestotter en zo maar tjonge... alles was 'smooth as silk'! Alsof ik in een C172 vloog! Echt top! Met de settings op Ultra! Mijn nieuwe PC plus G-Sync monitor doen het stukken beter dan ik ooit had verwacht!
Morgen ga ik serieus aan de slag met de Airbus. Ook even mijn Simbrief account weer nieuw leven inblazen. Heerlijk. Heb er zin in! Die FBW A320 is misschien wel de beste addon die ik ooit gehad heb!
Morgen ga ik serieus aan de slag met de Airbus. Ook even mijn Simbrief account weer nieuw leven inblazen. Heerlijk. Heb er zin in! Die FBW A320 is misschien wel de beste addon die ik ooit gehad heb!
Vanuit Google zal het wel blijven werken, er worden per seconde honderdduizenden queries gedaan naar die maps servers, denk aan iedereen die rond zit te klikken in zijn browser, of alle navigatiesystemen die tegenwoordig gebruik maken van google maps. Vanuit MS/Asobo weet ik het niet..DutchFLC schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:36:
Link
Ik zal het eens proberen, ben wel erg benieuwd nu
[ Voor 7% gewijzigd door mvbo op 09-11-2021 21:28 ]
https://www.justflight.co...icrosoft-flight-simulator
De 146 Pro voor MSFS ziet er ook fantastisch uit. Een 4-motorige regional jet.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
is een erg gaaf vliegtuig erg geschikt voor bergen en korte banenDigitalExorcist schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:56:
https://www.justflight.co...icrosoft-flight-simulator
Ik houd hem zelf al een lange tijd in de gaten
en ze kunnen ten minste tegen een stootje
YouTube: Hard and Dangerous Landing of a BAe-146
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 09-11-2021 22:55 ]
WOW!! Ja dát zou een legitieme reden zijn om te gaan applaudiseren na de landing!ravw schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 22:53:
[...]
is een erg gaaf vliegtuig erg geschikt voor bergen en korte banen
Ik houd hem zelf al een lange tijd in de gaten
en ze kunnen ten minste tegen een stootje
YouTube: Hard and Dangerous Landing of a BAe-146
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik weet niet wat de reden voor zo'n harde landing was, maar volgens mij gewoon pilot-error. Ik zou uitstappen en nooit weer in een vliegtuig stappen na zo'n landing.DigitalExorcist schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:51:
[...]
WOW!! Ja dát zou een legitieme reden zijn om te gaan applaudiseren na de landing!
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
AI-manager is schijnbaar uitgebracht.
https://www.alpha-india.net/ai-manager/
Iemand hem al geprobeerd?
Ik wegens tijdgebrek helaas nog niet, maar ga hem zeker proberen.
als je al uit kunt stappen .. als je niet door de klap 4 cm korter ben geworden ... omdat je ruggengraat in elkaar geschoven is ..Magic schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:15:
[...]
Ik weet niet wat de reden voor zo'n harde landing was, maar volgens mij gewoon pilot-error. Ik zou uitstappen en nooit weer in een vliegtuig stappen na zo'n landing.
Ik heb nu zo'n 300 airlines ermee geïnstalleerd. Erg eenvoudig in gebruik en mooi om overal weer de bekende en vertrouwde maatschappijen te zien.Gameaddict schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:56:
AI-manager is schijnbaar uitgebracht.
Even een vraagje
Emergency Locator Transmitter (ELT) ELT word automatisch aangezet als er een vliegtuig neerstort , maar je kan hem ook handmatig aanzetten , wanneer doe je dit en wanneer mag dit ??
Want er zullen best wel regels aan verbonden zijn
Emergency Locator Transmitter (ELT) ELT word automatisch aangezet als er een vliegtuig neerstort , maar je kan hem ook handmatig aanzetten , wanneer doe je dit en wanneer mag dit ??
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 10-11-2021 15:25 ]
Vond het een interessante vraag, dus ben even gaan zoeken, maar d'r is inderdaad bar weinig over te vinden. Het enige dat ik vind, en zelf logisch vind is het volgende:ravw schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:23:
Even een vraagje
Pilots should be able to activate and deactivate the ELT manually for testing or in the event of an emergency when they have failed to activate autonomously
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
ja ik vraag het omdat er inde V tail er een zit die je kunt aan zetten ...... maar daar word je hondsdol van van het loeienMagic schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:46:
[...]
Vond het een interessante vraag, dus ben even gaan zoeken, maar d'r is inderdaad bar weinig over te vinden. Het enige dat ik vind, en zelf logisch vind is het volgende:
[...]
Maar daarom dacht ik ook wanneer zou je of mag je zo'n ding aanzetten
ja ik had zelf ook al gezocht maar je vind er weinig over.
Alleen de werking ervan of waarom hij niet werkt ..
Maar denk zelf dat je hem zelf aan kunt zetten als je een voorzorg landing heb gemaakt ergens in een groot gebied waar geen mens is .. en je niet verder kunt
Maar ik dacht daar zullen toch wel regels voor zijn , dat wilde ik dus even weten .. altijd leuk om wat meer achtergrond te weten van bepaalde dingen
ELT zet je aan als je een forced landing/ noodlanding of inderdaad een voorzorgslanding gaat maken. Voor de rest altijd af blijven want voor je het weet heb je de kustwacht of andere hulpdiensten op bezoek.ravw schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:01:
[...]
ja ik vraag het omdat er inde V tail er een zit die je kunt aan zetten ...... maar daar word je hondsdol van van het loeien
Maar daarom dacht ik ook wanneer zou je of mag je zo'n ding aanzetten
ja ik had zelf ook al gezocht maar je vind er weinig over.
Alleen de werking ervan of waarom hij niet werkt ..
Maar denk zelf dat je hem zelf aan kunt zetten als je een voorzorg landing heb gemaakt ergens in een groot gebied waar geen mens is .. en je niet verder kunt
Maar ik dacht daar zullen toch wel regels voor zijn , dat wilde ik dus even weten .. altijd leuk om wat meer achtergrond te weten van bepaalde dingen
Stel je hebt een engine failure en je hebt nog hoogte neem je eigenlijk de volgende stappen in het algemeen:
1. Pitchen en aftrimmen op de best glide speed.
2. Korte storings controle. Check fuel, mixture, throttle, magneto's both, fuel selector en fuel pump.
3. zoek een mooi grasveld uit in de wind en ga downwind vliegen.
4. Mayday call, squawk 7700 en ELT aan.
5. Expanded troubleshoot. Magneto switchen, throttle aanpassen, mixture leanen, tank switchen en eventueel restart.
6. Crash drill. seatbelts, mixture cut off, fuel selector off, magneto's off, flaps as required en gear as required. Main switch off.
7. Landen.
Dat de CRJ-1000 zou komen wist ik maar dit is wel een sneaky release! Misschien toch maar halen..
ik wacht nog even op de korting, ik vlieg niet voldoende met de CRJ om nu meteen een nieuwe aan te schaffen die niet heel anders is
. Dan wacht ik nog even op de Twin Otter
[ Voor 22% gewijzigd door Ircghost op 10-11-2021 17:40 ]
Dit vind ik ook altijd zo leuke iedereen doet een mayday callupclocker schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:26:
[...]
4. Mayday call, squawk 7700 en ELT aan.
maar dat mag toch alleen als er mensen in gevaar zijn of dringende hulp nodig heb ...
Anders als er geen slachtoffers zijn of vallen dan is het toch een PAN PAN PAN Call
met andere worden ik heb een probleem maar het is nog geen gevaar voor de inzittende
bij een Mayday vraag je toch direct hulp en medewerking, acute nood
bij een PAN PAN word je vaak apart gezet tot het probleem is verholpen anders word er nog opgeschaald naar een Mayday call
[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 10-11-2021 17:58 ]
Tja daar kun je hele discussies over voeren wat nou wel een mayday call is en wat een pan pan call is. Je moet je een beetje realiseren wat de gevolgen zijn van een pan pan call en een mayday call. Bij een mayday call wordt er op de 'grote rode knop' gedrukt en rukken alle hulpdiensten uit voor je. Reken er maar op dat je het nieuws haalt.ravw schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:55:
[...]
Dit vind ik ook altijd zo leuke iedereen doet een mayday call
maar dat mag toch alleen als er mensen in gevaar zijn of drinkende hulp nodig heb ...
Anders als er geen slachtoffers zijn of vallen dan is het toch een PAN PAN PAN Call
met andere worden ik heb een probleem maar het is nog geen gevaar voor de inzittende
Pan pan call is het minder urgent, maar wil je nog steeds wel duidelijk hebben dat er iets serieus aan de hand is, maar je wel direct assistentie kan gebruiken.
Een pan pan opschalen naar mayday kan altijd, andersom is lastiger.
Heb je een engine failure in een single engine toestel zou ik voor een mayday call gaan als je hem niet meer aan de praat krijgt. En helemaal als je een brand aan boord hebt.
Het blijft een afweging van de PIC en is gelukkig niet keihard dicht geschreven. Achteraf is het altijd makkelijk praten of het nou een mayday call of pan pan had moeten zijn.
Voor de mensen die hem niet kopen er staat wel een update in Content manager voor de basic packed
Ehm...
hoe bestuur je de FBW Airbus op de grond? Ik wil taxiën maar het vliegtuig gaat alleen maar rechtdoor, ongeacht wat ik met mijn controllers (joystick, rudder pedals) doe. Ik kan geen tiller optie vinden in MSFS...?
EDIT
O LOL NW STRG DISC...
Even kijken waar ik dat kan fiksen... 
EDIT 2
Alles stond goed in de cockpit... blijkt dat je die tug op de AFB af moet melden... LOL
Nu blijft alleen CABIN op CHECK staan... Toch wel weer even inkomen, zo'n Airbus.
EDIT 3
Ik dacht: Laat ik de MSFS checklist eens bekijken in de A320. Dat was dus de eerste CTD op mijn spliksplinternieuwe PC... Ik denk dat ik maar weer even gewoon wat GA ga vliegen...
EDIT
O LOL NW STRG DISC...
EDIT 2
Alles stond goed in de cockpit... blijkt dat je die tug op de AFB af moet melden... LOL
Nu blijft alleen CABIN op CHECK staan... Toch wel weer even inkomen, zo'n Airbus.
EDIT 3
Ik dacht: Laat ik de MSFS checklist eens bekijken in de A320. Dat was dus de eerste CTD op mijn spliksplinternieuwe PC... Ik denk dat ik maar weer even gewoon wat GA ga vliegen...
[ Voor 53% gewijzigd door tup61 op 10-11-2021 19:30 ]
Ja als die TUG vast zit kan je niets doen , neem wel de bekende Addon van de TUG
( pushback addon dat maakt het een heel stuk makkelijker )
https://nl.flightsim.to/file/15033/toolbar-pushback
( pushback addon dat maakt het een heel stuk makkelijker )
https://nl.flightsim.to/file/15033/toolbar-pushback
Leuk ze geven aan met die CRJ dat die Airbus controllers nu moeten werken ... dus niet .. gashandels reageren nog steeds niet .. dus dat word weer in de hangaar zetten tot de volgende update
leuk 60 euro uit gegeven voor nog geen uurtje vliegen met dat ding en is er al een mod dat hij de GPS kan volgen ipv van die FMC
leuk 60 euro uit gegeven voor nog geen uurtje vliegen met dat ding en is er al een mod dat hij de GPS kan volgen ipv van die FMC
Bij werkt de TCA perfect met de CRJ. Je moet in de efb (iPad) net zoals de fbw mod, de detents kalibreren. Op precies dezelfde manier.ravw schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:41:
Leuk ze geven aan met die CRJ dat die Airbus controllers nu moeten werken ... dus niet .. gashandels reageren nog steeds niet .. dus dat word weer in de hangaar zetten tot de volgende update
Vlieg nu voornamelijk met de fbw mod omdat die CRJ niet vooruit te branden is. Je moet zeg maar uitstappen en douwen....
De CRJ is wel een leuke kist voor diegenen die eenvoud zoeken en willen leren vliegen. Geen VNAV en geen Autothrust, dus je moet wel echt werken.
[ Voor 9% gewijzigd door Dani86 op 10-11-2021 19:47 ]
dat heb ik gedaan maar als ik op hem een stand zet GA , FULL rev . en zeg dan ok blijft hij op 0 staan ..Dani86 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:44:
[...]
Bij werkt de TCA perfect met de CRJ. Je moet in de efb (iPad) net zoals de fbw mod, de detents kalibreren. Op precies dezelfde manier.
dus moet ik weer terug naar standaard
bij de airbus en andere vliegtuigen gewoon goed ... maar heb dit probleem al vanaf het begin dat ik hem gekocht heb
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 10-11-2021 19:49 ]
@ravw de ELT was een voorloper van de Epirb die je nu veel op schepen ziet, en ik dacht ook luchtschepen.
Vroeger begonnen als drijvend radiobaken op 121.5 om te peilen, nu doen de sats dat ook en nog veel meer.
Wikipedia: Emergency position-indicating radiobeacon
Als je dat aanzet gaan echt overal lampjes branden en piepjes af.
Funfact, dat radiostation in Groningen Noord-Oost dat wellicht voor 5G zou moeten wijken, speelt hier een grote rol in.
Vroeger begonnen als drijvend radiobaken op 121.5 om te peilen, nu doen de sats dat ook en nog veel meer.
Funfact, dat radiostation in Groningen Noord-Oost dat wellicht voor 5G zou moeten wijken, speelt hier een grote rol in.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
En heb je iets in de trant van "throttle has reverser axis" aangevinkt?ravw schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:49:
[...]
dat heb ik gedaan maar als ik op hem een stand zet GA , FULL rev . en zeg dan ok blijft hij op 0 staan ..
bij de airbus en andere vliegtuigen gewoon goed ... maar heb dit probleem al vanaf het begin dat ik hem gekocht heb
https://forum.aerosoft.co...with-aerosoft-crj-550700/
[ Voor 10% gewijzigd door Dani86 op 10-11-2021 19:52 ]
Waar zit hij op? Throttle 0-100 axis?ravw schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:49:
[...]
dat heb ik gedaan maar als ik op hem een stand zet GA , FULL rev . en zeg dan ok blijft hij op 0 staan ..
ja die nieuwe ken ik wel die zitten vaak in de mast van een schip :-)franssie schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:49:
@ravw de ELT was een voorloper van de Epirb die je nu veel op schepen ziet, en ik dacht ook luchtschepen.
lijken met zwarte dozen :-)
in die PAD van dat stuk ellende ding wat zich CRJ noemDirtyrockers schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:56:
[...]
Waar zit hij op? Throttle 0-100 axis?
Bedoel de toewijzing in msfs. Die is ook belangrijk voor de tca.ravw schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:00:
[...]
in die PAD van dat stuk ellende ding wat zich CRJ noem
https://forum.aerosoft.co...with-aerosoft-crj-550700/ravw schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:00:
[...]
in die PAD van dat stuk ellende ding wat zich CRJ noem
die staan allemaal goed , de TCA werkt met alls goed met de airbus de juiste stand die heb ik ook in de FBW afgesteld en word goed herkent..Dirtyrockers schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:02:
[...]
Bedoel de toewijzing in msfs. Die is ook belangrijk voor de tca.
alleen met de 4 motoren heb ik nog even een probleem met 3 - 4 die moet ik iets meer open zetten anders staan ze in rev
je ik heb 4 gashendels met de TCA ( A380 komt er aan )
heb net nagelopen van die site maar hij site maar blijft vreemd doen ga maar wat anders vliegen
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 10-11-2021 20:15 ]
Heb je al eens naar SPAD.neXt gekeken? Daarmee kan je al je controls naar wens configureren in combinatie met MSFS en ook per vliegtuig. Gaat stukken beter dan de configuratie in MSFS zelf. Zelf assen samenstellen, meerdere acties achter elkaar, conditionele schakelingen, etc.ravw schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:07:
[...]
die staan allemaal goed , de TCA werkt met alls goed met de airbus de juiste stand die heb ik ook in de FBW afgesteld en word goed herkent..
alleen met de 4 motoren heb ik nog even een probleem met 3 - 4 die moet ik iets meer open zetten anders staan ze in rev![]()
je ik heb 4 gashendels met de TCA ( A380 komt er aan )
heb net nagelopen van die site maar hij site maar blijft vreemd doen ga maar wat anders vliegen
The crj 900 en 1000 zijn er!
Kunnen ook veel verder vliegen.
Kunnen ook veel verder vliegen.
Ben het ook aan het proberen, maar kost wel aardig wat tijd. Ben benieuwd naar het resultaat. Moet zeggen dat de installer wel eenvoudig werkt (er vanuit gaand dat alles zo dadelijk werkt)rdluca schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:49:
[...]
Ik heb nu zo'n 300 airlines ermee geïnstalleerd. Erg eenvoudig in gebruik en mooi om overal weer de bekende en vertrouwde maatschappijen te zien.
ja die heb ik toen eens gekocht .... moet nog ergens in een mapje liggen met code haha even neuzen dan maarOnline JJ schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:05:
[...]
Heb je al eens naar SPAD.neXt gekeken? Daarmee kan je al je controls naar wens configureren in combinatie met MSFS en ook per vliegtuig. Gaat stukken beter dan de configuratie in MSFS zelf. Zelf assen samenstellen, meerdere acties achter elkaar, conditionele schakelingen, etc.
De CRJ900 en 1000 staan nu wel als update in de MS Store .. vandaag of morgen maar eens halen. Geweldig mooi toestel.
Ik zit even naar Navigraph te kijken i.v.m. Simbrief en de FBW Airbus. Als ik het goed begrijp, werkt Simbrief eigenlijk alleen met Navigraph data...? Zonder die data heb je niet veel aan Simbrief? En klopt het dat je Navigrahh in MSFS installeert, dus ín de sim en niet, zoals het volgens mij vroeger was in FSX en P3D, in elk vliegtuig apart? Of vergis ik mij deerlijk?
Ik ben trouwens alleen geïnteresseerd in de data: die charts zijn prachtig en mooi maar ik ben niet zo van de abonnementen...
Ik ben trouwens alleen geïnteresseerd in de data: die charts zijn prachtig en mooi maar ik ben niet zo van de abonnementen...
Ik heb lange tijd Simbrief gebruikt zonder navigraph data. Je mist wel eens een waypoint en de SIDs en STARs hebben vaak een iets andere naam... maar dat is het dan ook wel. Is op zich goed te doen.tup61 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:13:
Ik zit even naar Navigraph te kijken i.v.m. Simbrief en de FBW Airbus. Als ik het goed begrijp, werkt Simbrief eigenlijk alleen met Navigraph data...? Zonder die data heb je niet veel aan Simbrief? En klopt het dat je Navigrahh in MSFS installeert, dus ín de sim en niet, zoals het volgens mij vroeger was in FSX en P3D, in elk vliegtuig apart? Of vergis ik mij deerlijk?![]()
Ah, oké. Dan ga ik eerst maar even een paar vluchten (proberen te) doen met FBW A320 voordat ik een abo neem op die data. Vroeger kon je gewoon één maand aan data kopen en die jarenlang blijven gebruiken: jammer dat dat niet meer kan. Ik vind die ontwikkeling met abo's voor allerlei diensten helemaal niks.Sparkiezz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:17:
[...]
Ik heb lange tijd Simbrief gebruikt zonder navigraph data. Je mist wel eens een waypoint en de SIDs en STARs hebben vaak een iets andere naam... maar dat is het dan ook wel. Is op zich goed te doen.
Al geruime tijd valt mij op dat de default EHRD scenery van World Update IV enorm traag wordt ingeladen. Met name sommige objecten zoals het Hotel. Zie ook onderstaande screenshots waarbij het verschil duidelijk te zien is. Hebben meer mensen hier last van? Een schone installatie of een lege Community folder lost dit probleem overigens niet op. Bij andere (addon) scenery's speelt dit probleem niet.
Scenery ontbreekt nog grotendeels:
/f/image/xv2XK0mTXegFyFL7uprQkHLK.png?f=fotoalbum_large)
Scenery nog steeds niet volledig ingeladen:
/f/image/2JnTR2wqMax2qvI1QRyfAV6v.png?f=fotoalbum_large)
Pas op deze afstand ingeladen:
/f/image/xv2XK0mTXegFyFL7uprQkHLK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2JnTR2wqMax2qvI1QRyfAV6v.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/m889n2aae2HCSFsK9mQniPUf.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Dutchy88 op 11-11-2021 13:25 ]
Een motor storing is een mayday callravw schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:55:
[...]
Dit vind ik ook altijd zo leuke iedereen doet een mayday call
maar dat mag toch alleen als er mensen in gevaar zijn of dringende hulp nodig heb ...
bij een Mayday vraag je toch direct hulp en medewerking, acute nood
bij een PAN PAN word je vaak apart gezet tot het probleem is verholpen anders word er nog opgeschaald naar een Mayday call
ja klopt die is erg vreemd soms ik heb het ook gehad en heb het bij meerdere ...Dutchy88 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:23:
Al geruime tijd valt mij op dat de default EHRD scenery van World Update IV enorm traag wordt ingeladen. Met name sommige objecten zoals het Hotel. Zie ook onderstaande screenshots waarbij het verschil duidelijk te zien is. Hebben meer mensen hier last van? Een schone installatie of een lege Community folder lost dit probleem overigens niet op. Bij andere (addon) scenery's speelt dit probleem niet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Denk dat het komt om dat bij de pc maar 12gb ram gebruikt word en die zit snel vol met FS
had voor de xbox inmenging gemiddeld 24 GB aan ram gebruik dat is dus nu rond de 11gb
Maar nadat ze samen gegaan zijn met de Xbox is het hopeloos met het laden ..
moet nu ook gemiddeld 12 min wachten er ik in FS ben .. ook met mijn Com map leeg
terwijl dat daar voor net 2 min was ..
Ingame gaat het dan wel weer vlug
@Dutchy88 Je kan proberen om in de graphics settings de LOD (level of detail) instelling te verhogen. Ze hebben daar een beetje mee lopen klooien met de xbox release.
[ Voor 3% gewijzigd door cracking cloud op 11-11-2021 13:45 ]
Bedankt, maar helaas heeft het aanpassen van de LOD geen effect.cracking cloud schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:44:
@Dutchy88 Je kan proberen om in de graphics settings de LOD (level of detail) instelling te verhogen. Ze hebben daar een beetje mee lopen klooien met de xbox release.
Ah, dan ligt het niet aan mij maar is het waarschijnlijk een bug.ravw schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:44:
[...]
ja klopt die is erg vreemd soms ik heb het ook gehad en heb het bij meerdere ...
Denk dat het komt om dat bij de pc maar 12gb ram gebruikt word en die zit snel vol met FS
had voor de xbox inmenging gemiddeld 24 GB aan ram gebruik dat is dus nu rond de 11gb
Maar nadat ze samen gegaan zijn met de Xbox is het hopeloos met het laden ..
moet nu ook gemiddeld 12 min wachten er ik in FS ben .. ook met mijn Com map leeg
terwijl dat daar voor net 2 min was ..
Ingame gaat het dan wel weer vlug
Klopt wel meer niet, PH-KFB is een DA 42Dutchy88 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
die is toch geregged in Groningen als ik het goed hebupclocker schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:27:
[...]
Klopt wel meer niet, PH-KFB is een DA 42
of staat hij nu in Amsterdam ?
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 11-11-2021 15:32 ]
Yes, KLM flight academy. Zelf ook wel wat uurtjes op gevlogen.ravw schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:31:
[...]
die is toch geregged in Groningen als ik het goed heb
ja dacht al zo iets .. hij is vaak daar in de buurt vaak te zien op flightradarupclocker schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:32:
[...]
Yes, KLM flight academy. Zelf ook wel wat uurtjes op gevlogen.
vliegt die nog steeds met de oude martinair kleuren of hebben ze hem nu al een andere kleur gegeven ?
of was dat de PH - MFA ?
ja dat was de PH - MFA
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CUIICEt6VGndwEbPnqQWid8N.jpg?f=user_large)
[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 11-11-2021 15:38 ]
KFB heeft nooit Martinair kleuren gehad, alleen MFA en die vliegt nog steeds zo rond. Daarnaast heb je ook nog de KFA, die vliegt met een vergelijkbaar kleurenschema als de KFB.ravw schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:33:
[...]
ja dacht al zo iets .. hij is vaak daar in de buurt vaak te zien op flightradar
vliegt die nog steeds met de oude martinair kleuren of hebben ze hem nu al een andere kleur gegeven ?
of was dat de PH - MFA ?
ja dat was de PH - MFA
[Afbeelding]
Depp Jeremiah Denyon to Clearwater (4R9 - KCLW)
/f/image/pHrgrEA6WHXBijNde4f9AZWs.png?f=fotoalbum_large)
en de aankomst op Clearwater
/f/image/n3IlVv1z9h5kUP6NShoJkoLH.png?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
/f/image/pHrgrEA6WHXBijNde4f9AZWs.png?f=fotoalbum_large)
en de aankomst op Clearwater
![]() | ![]() | ![]() |
/f/image/n3IlVv1z9h5kUP6NShoJkoLH.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/18za4xJNIvvR3z8WVguWxhzH.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door ravw op 11-11-2021 19:14 ]
Zonet m'n eerste complete vlucht met de FBW A320 gedaan. Top! Alleen was de AP opeens uit bij de TOC maar na een tijdje emmeren, geen idee hoe, kreeg ik 'm weer aan. Wat echt helemaal WOW is, is de Simbrief integratie! Holy cow! Dat werkt echt SCHIT-TE-REND!!! Ideaal! Alles hopla in de MCDU met een paar klikken! Machtig mooi! Die EFB is ook erg handig. De vlucht lukte verder prima met de zwaar verouderde AIRAC op Simbrief maar mss dat ik nu toch wel in ieder geval die AIRAC data ga aanschaffen... Is wel ff net wat leuker en handiger, denk ik. Maar hoe dan ook, die FBW A320 is een absolute topper!
En wordt alleen maar beter. De experimental heeft custom flightplan. En binnenkort ook eindelijk vnav.tup61 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:21:
Zonet m'n eerste complete vlucht met de FBW A320 gedaan. Top! Alleen was de AP opeens uit bij de TOC maar na een tijdje emmeren, geen idee hoe, kreeg ik 'm weer aan. Wat echt helemaal WOW is, is de Simbrief integratie! Holy cow! Dat werkt echt SCHIT-TE-REND!!! Ideaal! Alles hopla in de MCDU met een paar klikken! Machtig mooi! Die EFB is ook erg handig. De vlucht lukte verder prima met de zwaar verouderde AIRAC op Simbrief maar mss dat ik nu toch wel in ieder geval die AIRAC data ga aanschaffen... Is wel ff net wat leuker en handiger, denk ik. Maar hoe dan ook, die FBW A320 is een absolute topper!
Vlieg al sinds dag 1 met de fbw a320.
Heb de AIG AI manager eens geïnstalleerd en het is wel een wereld van verschil. LFPG is tot leven gekomen
Het was wel een heel gedoe om het correct ingesteld te krijgen en de verschillende airlines installeren duurt ook uren. Volgens verschillende forumposts duurt het 6-7 uur voor alle airlines.
De AIG Traffic Controller is ook zeer instabiel en moet regelmatig opnieuw gestart worden, maar het resultaat als het uiteindelijk werkt mag er zijn!
De AIG Traffic Controller is ook zeer instabiel en moet regelmatig opnieuw gestart worden, maar het resultaat als het uiteindelijk werkt mag er zijn!
![]() | ![]() |
Vliegen jullie weleens ouderwets analoog/visueel in de sim? Dus met papieren kaart, route intekenen, koers berekenen, referentiepunten bepalen en in de lucht fout bepalen en corrigeren?
Heb ik wel eens gedaan naar Koblenz. Had die vlucht al gepland om een keer IRL te doen. Staat nog steeds op de planning om ooit een keer heen te gaan. Schijnt daar een goeie griek te zittenBacchus schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:58:
Vliegen jullie weleens ouderwets analoog/visueel in de sim? Dus met papieren kaart, route intekenen, koers berekenen, referentiepunten bepalen en in de lucht fout bepalen en corrigeren?
Had het wel in P3D gedaan, maar met orbx was het best wel goed te doen. Als je de punten herkent p3d dan lukt dat in het echt ook wel. Vond het wel een goeie voorbereiding op het echte werk ook.
Heb ook wel eens gehad dat in het echt ik niet goed uit kwam qua koers en tijd dat ik hem nog een keer heb gevlogen in P3D. Kwam er toen achter dat ik een koers niet goed had op gemeten.
Dus ja het kan soms best handig zijn voor VFR vliegen ook.
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc