Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
het lijkt nu anders
/f/image/aYZQu0OBeI3ykAUCAJX59pJk.png?f=fotoalbum_large)
zo heb ik al een paar dingen gezien waarvan ik denk ... heb ik niet eerder gezien
Tip voor de mensen zet je " terrain level op details : even op 400
[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 19-10-2021 20:54 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Gisteren heb ik de eerste leg van de Austria bush trip gevlogen in VR en van flikkeringen in de cockpit heb ik niets gemerkt. Die bush trip is wel in de Caravan, ligt mss aan het type vliegtuig? Op de leading edge van de linkervleugel naast de pitot tube merkte ik wel wat flikkeringen.appie35 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:26:
Zojuist mijn eerste rondje in VR gedaan. Het loopt soepeler, maar de schaduw flikkeringen blijven.(in de cockpit)
De VFR map bug is wel nog steeds niet gefixed
maar het volgen van een lijn op de vfr map is toch een beetje tegen het idee van een bush trip in? dat het eerst wel kon lijkt mij meer de bug dan dat het nu niet kan. anders is het niet meer dan een vooraf ingeladen flightplan dat je dan op de autopilot kan volgen en dan zijn de geschreven instructies, dead reckoning en timing calculatie skills die je zou gebruiken ook niet meer nodig.. of begrijp ik het niet goed? ik heb zelf de patagonie en alaska bushtrips gedaan, en ondanks de soms ietwat vage instructies, toch wel erg tof om die voor elkaar te krijgen zonder enige gps of kaart hulp nodig te hebben.logion schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:33:
[...]
Gisteren heb ik de eerste leg van de Austria bush trip gevlogen in VR en van flikkeringen in de cockpit heb ik niets gemerkt. Die bush trip is wel in de Caravan, ligt mss aan het type vliegtuig? Op de leading edge van de linkervleugel naast de pitot tube merkte ik wel wat flikkeringen.
De VFR map bug is wel nog steeds niet gefixed. Zal maar de continue work around volgen en de eerste leg opnieuw vliegen.
Ik heb de eerste leg ook even gevlogen. Het gebeurd bij mij als er schaduw in de cockpit komt en ik mijn hoofd te snel beweeg.logion schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:33:
[...]
Gisteren heb ik de eerste leg van de Austria bush trip gevlogen in VR en van flikkeringen in de cockpit heb ik niets gemerkt. Die bush trip is wel in de Caravan, ligt mss aan het type vliegtuig? Op de leading edge van de linkervleugel naast de pitot tube merkte ik wel wat flikkeringen.
De VFR map bug is wel nog steeds niet gefixed. Zal maar de continue work around volgen en de eerste leg opnieuw vliegen.
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Ik heb hem al een tijdje met Game Pass wachtend op een goede VR update en nu die er eindelijk is met SU 6 wil ik hem eigenlijk op Steam kopen alleen zie ik dat er nu net een GOTY editie is aangekondigd en daar zit DX12 early access bij, dat is zeker iets waar ik interesse in heb.BazerK schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:00:
Voor iedereen die zit te overwegen om te kopen, FS2020 heeft nu een leuke actie met 20% korting.
Iemand enig idee hoe die GOTY versie werkt en of ik daar naar kan upgraden?
Spelers van de Standard, Deluxe en Premium Deluxe-edities ontvangen de toevoegingen van de GOTY-editie gratis. Zal waarschijnlijk via een update en de ingame Marketplace beschikbaar worden gesteld.Furfoot schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:12:
[...]
Ik heb hem al een tijdje met Game Pass wachtend op een goede VR update en nu die er eindelijk is met SU 6 wil ik hem eigenlijk op Steam kopen alleen zie ik dat er nu net een GOTY editie is aangekondigd en daar zit DX12 early access bij, dat is zeker iets waar ik interesse in heb.
Iemand enig idee hoe die GOTY versie werkt en of ik daar naar kan upgraden?
[ Voor 8% gewijzigd door laserboy op 20-10-2021 16:30 . Reden: bronvermelding ]
Jammer dat het nu volle maan is en de lucht nog erg verlicht anders vind ik de nachten nog mooier.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
btw, over een half uur (19:30u) weer een nieuwe dev q&a op twitch
Ik vind het hier goed over komen , het is nu ook kouder en dus ook helderder van weer ... houd daar rekening meeGameaddict schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:57:
Hebben deze update veel puntjes op de i gezet. Lijkt er ook op dat ze de stabiliteit een stuk beter op orde hebben. Hadden het op de Development Q&A over een sim update om de bugs eruit te halen maar lijkt erop dat de urgentie hiervoor een stuk minder is geworden.
Jammer dat het nu volle maan is en de lucht nog erg verlicht anders vind ik de nachten nog mooier.
/f/image/hpPo3HshsowgJVfqu48Vjd0K.png?f=fotoalbum_large)
Als ik nu naar buiten kijkt is het ook een soort van blauw terwijl ik geen zon meer ziet
[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 20-10-2021 19:09 ]
https://docs.flybywiresim...lation/#simbrief-airframecracking cloud schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:58:
Vraagje voor de FBW/320neo kenners. Volgens Simbrief is mijn ZFW 59.6 ton. Volgens de W/B page in het toestel is het 64.4 ton. Ik heb een payload van 18 ton. Welke moet ik geloven? En heeft iemand een link naar de meest recente FBW profiel in Simbrief?
staat gewoon op hun site.
voor de stable en de dev/exp
in eens AP uit ... dacht wat is dit zie ik dat mijn snelheid is terug gelopen naar 200 ... en dus oranje is en ook dat de wind gedraaid is naar 67 kn en vanaf de neus komt .. dus ben gelijk gaan zakken en heb de AP op FL 340 weer aan kunnen krijgen met genoeg snelheid .. maar dit heb ik niet eerder gehad ..
waarom geeft de AT geen speed bij als hij onder zijn speed komt ?
we kunnen weer door
Verlichting van de steden zijn nu wel erg goed te zien
/f/image/JKzZuAu3ORjrEpLSeeEgVnI6.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 20-10-2021 19:56 ]
Heb je wel de fuel en weight zaken ingeladen via de FMC vanuit Simbrief? dit wordt niet standaard meegenomen met bijv het inladen van de route in de a32nxcracking cloud schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:58:
Vraagje voor de FBW/320neo kenners. Volgens Simbrief is mijn ZFW 59.6 ton. Volgens de W/B page in het toestel is het 64.4 ton. Ik heb een payload van 18 ton. Welke moet ik geloven? En heeft iemand een link naar de meest recente FBW profiel in Simbrief?
/f/image/WNlj5a9nHTAn2cxRiFBiouo8.png?f=fotoalbum_large)
inmiddels geland :-)
[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 20-10-2021 22:38 ]
Alleen voor Xbox en MSFS store gebruikers...
https://www.flightsimulator.com/reno-pre-release-testing/
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Ja regelmatig, vooral als die ook nog eens je vrienden zijn / en dus dichtbij vliegen. Regelmatig in de groep dat wij allemaal wel dezelfde mensen verderop zien, maar niet allemaal elkaar.niki_lauda schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:42:
Jullie ook last van dat er minder tags in de lucht te zien zijn en/of regelmatig verdwijnen?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Lijk me een leuk pakket , hoop alleen dat ze als eerbetoon ook de galloping ghost erin doenGameaddict schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:51:
Voor wie mee wil doen aan het testen van de Reno uitbreiding kan zich vandaag vanaf 14:00 uur aanmelden. Testen gebeurd gedurende het weekend
Alleen voor Xbox en MSFS store gebruikers...
https://www.flightsimulator.com/reno-pre-release-testing/
Want dat was echt een beest van een vliegtuig
Hadden na SU6 server problemen (zoals na iedere update). Deze waren gisteravond opgelost maar zo te zien zijn er nu weer problemen.Ircghost schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:19:
[...]
Ja regelmatig, vooral als die ook nog eens je vrienden zijn / en dus dichtbij vliegen. Regelmatig in de groep dat wij allemaal wel dezelfde mensen verderop zien, maar niet allemaal elkaar.
Banner op het MSFS forum
October 20 update: Multiplayer and Live Traffic may still be impacted. The team is currently investigating.
Heb op zich niet zoveel met dit soort uitbreidingen, maar zit me verder niet in de weg. Ben wel nieuwsgierig wat het uiteindelijk gaat worden. Heb gisteren begrepen dat ze de vliegtuigen gedetailleerd nagemaakt hebben (rekening houdend met de (kleine) verschillende tussen de vliegtuigen).ravw schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:28:
[...]
Lijk me een leuk pakket , hoop alleen dat ze als eerbetoon ook de galloping ghost erin doen
Want dat was echt een beest van een vliegtuig
Zal hem waarschijnlijk wel aan gaan schaffen, al is het maar om de verdere ontwikkeling van MSFS te steunen. (Heb dit ook met ETS2, koop ik ook alle uitbreidingen van ook al start ik het nog maar sporadisch op sinds MSFS).
Hier dezelfde gedachten , en ook zo met ats en ets 2 ,koop daar ook wel de uitbreidingen van. ..mocht MSFS er ooit helemaal niet meer willen werken kan ik veer veel gebieden verkennen met die truck sim ,nu heb je toch het gevoel dat je steeds op de zelfde plek of route rijdGameaddict schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:26:
[...]
Heb op zich niet zoveel met dit soort uitbreidingen, maar zit me verder niet in de weg. Ben wel nieuwsgierig wat het uiteindelijk gaat worden. Heb gisteren begrepen dat ze de vliegtuigen gedetailleerd nagemaakt hebben (rekening houdend met de (kleine) verschillende tussen de vliegtuigen).
Zal hem waarschijnlijk wel aan gaan schaffen, al is het maar om de verdere ontwikkeling van MSFS te steunen. (Heb dit ook met ETS2, koop ik ook alle uitbreidingen van ook al start ik het nog maar sporadisch op sinds MSFS).
Hier hetzelfde probleem en raakt ook niet opgelost met de XBox App te her-installeren. Is ook op W11 en dus daar is zeker en vast iets mee mis.mvbo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:50:
[...]
Dit deed ik maar hij zei niks over een update. Heb de xbox app nu uninstalled en weer installed en nu pakt hij hem wel. Heb trouwens Windows 11, misschien dat daar nog iets geks zit.
Hier ook Windows 11 en steam versie werkte gelijk met de updateTwixie schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:34:
[...]
Hier hetzelfde probleem en raakt ook niet opgelost met de XBox App te her-installeren. Is ook op W11 en dus daar is zeker en vast iets mee mis.
van egcb - egpn
en we zijn nog onderweg
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
blijft toch een mooi vliegtuig en vlieg ook erg goed
[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 21-10-2021 18:09 ]
The MSFS servers are now back online. You should be able to use online functionality as well as download Sim Update 6. Thank you again for your patience!Ircghost schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:19:
[...]
Ja regelmatig, vooral als die ook nog eens je vrienden zijn / en dus dichtbij vliegen. Regelmatig in de groep dat wij allemaal wel dezelfde mensen verderop zien, maar niet allemaal elkaar.
:warning: October 20 update: Multiplayer and Live Traffic may still be impacted. The team is currently investigating.
Start de Xbox app.Twixie schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:34:
[...]
Hier hetzelfde probleem en raakt ook niet opgelost met de XBox App te her-installeren. Is ook op W11 en dus daar is zeker en vast iets mee mis.
Ga naar collecties.
Dan naar installatie beheren. En daar kan je updaten.
Thanks, maar dat gebeurde al vaker over de afgelopen maanden. Dus niet SU6 specifiek voor mij/onsniki_lauda schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:47:
[...]
The MSFS servers are now back online. You should be able to use online functionality as well as download Sim Update 6. Thank you again for your patience!
:warning: October 20 update: Multiplayer and Live Traffic may still be impacted. The team is currently investigating.
Ik heb dit probleem ook. Ik was zo naïef om te denken Flight Simulator opnieuw te installeren. Dat is een dag na het uitkomen van SU6 ook geen oplossing. Het downloaden gaat vooralsnog helaas erg traag.Twixie schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:34:
[...] Hier hetzelfde probleem en raakt ook niet opgelost met de XBox App te her-installeren. Is ook op W11 en dus daar is zeker en vast iets mee mis.
EDIT: het lijkt er op dat alle 'xbox' games geen updates meer kregen en door deze fix ineens wel updates krijgen. Ik merk deze morgen dat in de Store app ineens enkele updates beschikbaar zijn en die allemaal van de paar andere Gamepass games zijn die op mijn PC staan. Kans lijkt me zeer klein dat die ineens allemaal vannacht een patch gekregen hebben.
[ Voor 44% gewijzigd door Twixie op 22-10-2021 09:30 ]
https://msfsaddons.com/20...lding-awaiting-clearance/
Existing owners of the CRJ 550/700 will be able to buy the 900/1000 package for just 16,80€, definitely a compelling price for two new models of the airliner.
For first-time buyers of the CRJ, the current base pack (550/700) will remain available at 42,01€, and the entire CRJ 550/700/900/1000 package will set you back 58,82€. Note that these prices are without tax.
[ Voor 4% gewijzigd door mvbo op 22-10-2021 15:52 ]
Beetje aan de krappe kant voor een A330 maar het gaat
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Al rustig aan het dalen
![]() | ![]() | ![]() |
En geland
![]() | ![]() | ![]() |
/f/image/dsF2chI98fxIx2ke8RlGtOlS.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 22-10-2021 20:11 ]
Ze hebben denk ik wat veranderd in de instelling tijdens een update, want ik heb hetzelfde met mijn sidewinder FFB 2.ViezeVis schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:14:
Ik merk ineens dat mijn Staitek X52 'idle' gas als reverse pakt i.p.v. gewoon 0 throttle. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik las op internet iets met bands, maar die staan in de Staitek programmatuur gewoon op 0%-100%
Heel irritantupclocker schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:14:
[...]
Ze hebben denk ik wat veranderd in de instelling tijdens een update, want ik heb hetzelfde met mijn sidewinder FFB 2.
daarna door naar Perth
![]() | ![]() | ![]() |
Aankomst op Adelaide
![]() | ![]() | ![]() |
geland, vol laden en naar Perth
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Aankomst Perth
![]() | ![]() | ![]() |
/f/image/BpgZvaVFqAYQwk4fBeH8kJVO.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 94% gewijzigd door ravw op 24-10-2021 01:07 ]
Dus eind van dit jaar komt de Antonov An-2 uit
https://msfsaddons.com/20...s-coming-later-this-year/
Simple traffic in beta ..
YouTube: Simple Traffic Trailer
eindelijk die wazige AI liv van Asobo weg
[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 23-10-2021 22:37 ]

Ik was altijd in de waan dat iedereen je 3de party vliegtuig (en livery) kan zien.
Is het zo dat ik hem wel correct (in dit geval die Bell helikopter) had kunnen zien als ik ook dezelfde helicopter heb geinstallleerd?
Aangezien ik ook (de laastse weken) met een H145 rondvlieg vraag ik me af hoe 'mijn helicopter' gezien /geprojecteerd wordt bij andere simmers.
Met andere woorden: hoe wordt dat geregeld in een multi user sim omgeving?
Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.
dat van die vliegtuigen die stil hangen is inderdaad raar om te zien .. heb het ook el een keer mee gemaaktBazerK schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:44:
Zag laatst een (asobo frame) cessna C712 vertikaal opstijgen. (geen slew mode)..bleek dat iemand in een Bell-47 helikopter te vliegen, geluid daarbij was wel van een helicopter. Dat ziet er heel 'weird' uit![]()
Ik was altijd in de waan dat iedereen je 3de party vliegtuig (en livery) kan zien.
Is het zo dat ik hem wel correct (in dit geval die Bell helikopter) had kunnen zien als ik ook dezelfde helicopter heb geinstallleerd?
Aangezien ik ook (de laastse weken) met een H145 rondvlieg vraag ik me af hoe 'mijn helicopter' gezien /geprojecteerd wordt bij andere simmers.
is echt vreemd.
maar dat ligt er aan als iemand die heli er ook in heb zitten dan kunnen ze je wel als heli zien .. maar het is net wat FS wil weer geven
idd, dus eigenlijk alle NON-asobo vliegtuigen worden 'neergezet ' met een asobo frame.ravw schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:57:
[...]
maar dat ligt er aan als iemand die heli er ook in heb zitten dan kunnen ze je wel als heli zien .. maar het is net wat FS wil weer geven
Wat is dan de meerwaarde van een livery, anders dan voor jezelf, als anderen hem toch niet kunnen zien.

Ze kunnen hem soms wel zien .... als ze de zelfde liv en vliegtuig hebben , maar ook niet altijd gaat dat goedBazerK schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:27:
[...]
idd, dus eigenlijk alle NON-asobo vliegtuigen worden 'neergezet ' met een asobo frame.
Wat is dan de meerwaarde van een livery, anders dan voor jezelf, als anderen hem toch niet kunnen zien.
Liv is inderdaad 99% voor je zelf en voor AI planes op het vliegveld
andere krijgen hem nog niet te zien , mits ze toevallig dezelfde liv hebben en het goed weer gegeven word
Maar binnenkort hebben krijgen we een AI livery pack en planes over de hele wereld dan word dit wel een beetje opgelost
is u in de beta
[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 24-10-2021 14:40 ]
Ja die SimpleTrafficravw schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:36:
[...]
Maar binnenkort hebben krijgen we een AI livery pack en planes over de hele wereld dan word dit wel een beetje opgelost
is u in de beta
zal niet zo veel schelen als ik de beschrijving zo leest maar .. ach ik wil daar best wel wat voor inleveren .. maar dit word wel aankoop vanaf dag 1 ..BazerK schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:47:
[...]
Ja die SimpleTraffic, zal tijd worden. Zal wel cpu hongerig zijn
dan straks met fly tampa , EHAM
weer 1 uur wachten voor de polerbaan
Dat had ik met FSX ook met en ai pack .. stond helemaal vol als je dan vertrekt vanaf de D pieren en de taxi baan staat daar al aardig op wacht stand
ondertussen nog maar 100 nm van Sydney verwijderd
/f/image/lDosjcENfabzf36iRwZSb4TH.png?f=fotoalbum_large)
boven Sydney
/f/image/RtZ8UvmevDQxRd0RCWnet0TI.png?f=fotoalbum_large)
Aankomst Sydney
![]() | ![]() | ![]() |
/f/image/XKBER8JdnH56WGGFZXaTiCWN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/yG9CVK9aZ3Zbp6N3Br0VAeT4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rKBF4bvkmSncYpPSOuDqsiWo.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 97% gewijzigd door ravw op 24-10-2021 16:45 ]
YouTube: Down under Tour 2021
hoop dat er nog eens een addon uitkomt met alle race tracksLinus_BE schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:24:
Even van Austin naar Fort Worth gevlogen, wel live weather moeten afzetten om het circuit te kunnen zien
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 77% gewijzigd door ravw op 24-10-2021 17:35 ]
:strip_exif()/f/image/ncnrs27FCJMRwqXS5v7n3pVH.jpg?f=fotoalbum_large)
hier de laatste vlucht
YouTube: YouTube
het blijft en mooi vliegtuig
Zal mooi zijn als Asobo ook de makers van de Concorde gaat opnemen in hun groep is ook een historische vliegtuig
Ze hebben nu de Junker, Antonov An-2 al .. B747 zit er al in en de Concorde zal mooi in het rijtje passen van historische vliegtuigen
dan nog een DC 3, Lockheed Constellation , Havilland Comet (first jet airliner) ,Lockheed L-1011 TriStar en de AN-225 dan heb je toch wel een paar mooie
[ Voor 51% gewijzigd door ravw op 24-10-2021 20:20 ]
Maar dan wel payware kwaliteit en niet van die gare hapsnap zooi. Het enige wat gewoon goed is qua arliners zijn de a32nx, de CJ van workingtitle en de CRJ van aerosoft. (DC6 Pmdg heb ik niet) Rest zijn van die Frankenstein toestellen ofwel bij elkaar geraapte zooi danwel net niet qua flightmodel. Ultieme dieptepunt de 777 van captain sim[b]ravw schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:44
Ze hebben nu de Junker, Antonov An-2 al .. B747 zit er al in en de Concorde zal mooi in het rijtje passen van historische vliegtuigen
dan nog een DC 3, Lockheed Constellation , Havilland Comet (first jet airliner) ,Lockheed L-1011 TriStar en de AN-225 dan heb je toch wel een paar mooie
de meeste worden door externe makers gemaakt dus geen zorgenHammie schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 21:18:
[...]
Maar dan wel payware kwaliteit en niet van die gare hapsnap zooi. Het enige wat gewoon goed is qua arliners zijn de a32nx, de CJ van workingtitle en de CRJ van aerosoft. (DC6 Pmdg heb ik niet) Rest zijn van die Frankenstein toestellen ofwel bij elkaar geraapte zooi danwel net niet qua flightmodel. Ultieme dieptepunt de 777 van captain sim
volgens mij is Jorg meer voetbal fanravw schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:34:
[...]
hoop dat er nog eens een addon uitkomt met alle race tracks
Ik neem aan nog hetzelfde als in FSX, dus vanaf het systeem dat niet zelf het toestel stuurt:BazerK schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:44:
Zag laatst een (asobo frame) cessna C712 vertikaal opstijgen. (geen slew mode)..bleek dat iemand in een Bell-47 helikopter te vliegen, geluid daarbij was wel van een helicopter. Dat ziet er heel 'weird' uit![]()
1. Exacte toestel en livrei (duh)
2. Exacte toestel met generieke livrei
3. Toestel van dezelfde klasse (enkele zuigermotor, twin turbofan, heli etc)
4. Standaardtoestel (C172 blijkbaar)
Netjes! En mooie livery, heb je toevallig download link?Linus_BE schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 17:24:
Even van Austin naar Fort Worth gevlogen, wel live weather moeten afzetten om het circuit te kunnen zien
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Deze zit in het Mega Livery pack. Wel even converteren voor de FBW A320NX via hun installer. Instructies daarvoor staan op hun website.H3llSiNG schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:33:
[...]
Netjes! En mooie livery, heb je toevallig download link?
Vertrek ....

helaas geen screenshot van de landing maar we zijn geland
[ Voor 132% gewijzigd door ravw op 25-10-2021 20:51 ]
Ping ping ping mwa, master caution in de tbm is stuk ping ping ping.ravw schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:48:
Wel te merken dat de nieuwe updates veel goed gedaan hebben , het is heel erg stil hier
Motivatie problemenravw schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:48:
Wel te merken dat de nieuwe updates veel goed gedaan hebben , het is heel erg stil hier
Wel alles geupdate en lees nog alles.
Maar mijn planes staan momenteel ff aan de grond
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Kan nog steeds geen GPU kopen...ravw schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:48:
je kunt ze wel kopen maar dan moet je de hoofdprijs betalen ... en dat is nu even het probleem
zo lang ze niet met goud belegt zijn of gratis 10 BTC erbij krijgt ga ik ze niet voor deze prijs kopen
Wedstrijdje wie er als eerst is?cracking cloud schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 18:26:
Ja na SU5 eigenlijk niet meer gevlogen maar sinds de laatste update de draad weer een beetje opgepakt.
Net vertrokken vanaf Eelde naar Isle of Man
[Afbeelding]
/f/image/1tpc7NfJTrKbatZfWFuoAKbY.png?f=fotoalbum_large)
Straks genieten van de ondergaande zon en dan landen
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 27-10-2021 19:16 ]
Nice, ben alweer op de terugweg. Als je live weather aan hebt staan, succes met de landing (213@55kts)Nielster schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:07:
[...]
Wedstrijdje wie er als eerst is?Ik ben vertrokken vanuit Londen City met de TBM.
Brrrr was een pittige inderdaad! Dit zijn wel de leuke.cracking cloud schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:32:
[...]
Nice, ben alweer op de terugweg. Als je live weather aan hebt staan, succes met de landing (213@55kts)
[ Voor 14% gewijzigd door Nielster op 27-10-2021 20:38 ]
....alleen de P-38L en de FG-1U grandioos
Weet iemand of er voor de P-38L nog liveries ergens te vinden zijn ?
Op flightsim.to staat namelijk niks.
Tevens, indien iemand weet hoe :
Ik probeer de hele tijd de flaps van de intercooler en de olie te koppelen aan een paar switches op een virpil control panel, met weinig geluk.
Weet iemand welke shortcuts voor die flaps normaal gebruikt worden ?
Het zijn in ieder geval niet de voel flaps.
Ook zou ik graag de lichtknoppen in general aviation toestellen (PA-44, PA-34, PA-28 etc) willen koppelen aan draaiknoppen op de virpil control panel.
Dat wilt dus ook niet bepaald lukken

Iemand hier een idee over ?
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Helaas geen freeware maar payware, denk wel dat dit is wat je zoekt. Geen idee of deze ook op de marketplace staat.cracking cloud schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:29:
Hopelijk krijgen de standaard airports ook verlichting bij de gates. Heb al gezocht naar mods, maar ik vermoed dat het iets is wat per vliegveld ingesteld moet worden.
https://secure.simmarket.com/latinvfr-airport-jetway-pro-msfs.phtml
EDIT: Na het filmpje gezien te hebben lijkt het erop dat ze met "Advanced lighting" alleen een zwaailamp bedoelen, lijkt erop dat er verder geen verlichting bij zit.
Zag hem toevallig staan omdat ik naar de 4 season pack aan het kijken was. Lees hier toch wel hele goede verhalen over.
[ Voor 11% gewijzigd door Gameaddict op 28-10-2021 09:52 ]
Die jetway pro is niet veel inderdaad wat zwaailichten en geluid zit er bij je hoort die dingen nu ook in beweging komen .... Maar alles behalve real want al zou ik met motoren aan bij de gate staan dat. Hoor je dat ding nog aan komen rollen het geluid is gewoon veel te hardGameaddict schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:47:
[...]
Helaas geen freeware maar payware, denk wel dat dit is wat je zoekt. Geen idee of deze ook op de marketplace staat.
https://secure.simmarket.com/latinvfr-airport-jetway-pro-msfs.phtml
EDIT: Na het filmpje gezien te hebben lijkt het erop dat ze met "Advanced lighting" alleen een zwaailamp bedoelen, lijkt erop dat er verder geen verlichting bij zit.
Zag hem toevallig staan omdat ik naar de 4 season pack aan het kijken was. Lees hier toch wel hele goede verhalen over.
Performance tijdens het vliegen is overigens hetzelfde.
Ik heb geen Virpil (helaas) maar misschien dat het met SPAD.next lukt? Ondersteunt veel hardware, moeite waard om even uit te zoeken.dierkx36 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:55:
Nu heb ik over het algemeen weinig met WW2 vliegtuigen...
....alleen de P-38L en de FG-1U grandioos![]()
Weet iemand of er voor de P-38L nog liveries ergens te vinden zijn ?
Op flightsim.to staat namelijk niks.
Tevens, indien iemand weet hoe :
Ik probeer de hele tijd de flaps van de intercooler en de olie te koppelen aan een paar switches op een virpil control panel, met weinig geluk.
Weet iemand welke shortcuts voor die flaps normaal gebruikt worden ?
Het zijn in ieder geval niet de voel flaps.
Ook zou ik graag de lichtknoppen in general aviation toestellen (PA-44, PA-34, PA-28 etc) willen koppelen aan draaiknoppen op de virpil control panel.
Dat wilt dus ook niet bepaald lukken![]()
Iemand hier een idee over ?
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Heb zelf ook nog geen issues ondervonden met Win11 idd.Bardu schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:18:
Ik heb de upgrade gedaan naar Windows 11. Geen problemen ondervonden. Wat wel opvalt is dat FS2020 nu veel sneller opstart. Misschien doordat ik 32GB geheugen heb, maar het is echt een duidelijk verschil.
Performance tijdens het vliegen is overigens hetzelfde.
Kan ook niet zeggen dat ie echt sneller opstart.
Het valt me wel op dat bij gelijkblijvende kwaliteit op het scherm (lees: Ultra en LOD op 400), mijn videokaart VEUL minder stroom verbruikt en daardoor veel koeler blijft. (plm 100 watt tov 200watt - TUF3070).
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
ravw schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:06:
[...]
Die jetway pro is niet veel inderdaad wat zwaailichten en geluid zit er bij je hoort die dingen nu ook in beweging komen .... Maar alles behalve real want al zou ik met motoren aan bij de gate staan dat. Hoor je dat ding nog aan komen rollen het geluid is gewoon veel te hard

Heb je deze al gezien? https://flightsim.to/file/8614/airports-lightscracking cloud schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:29:
Hopelijk krijgen de standaard airports ook verlichting bij de gates. Heb al gezocht naar mods, maar ik vermoed dat het iets is wat per vliegveld ingesteld moet worden.
Daar zitten veel standaard airports in, maar niet allemaal natuurlijk.
Verwijderd
Nieuwe update, prima.
Draai Windows 11 en FS2020 staat op E:\
Via de store updaten wilde niet, moest via de Xbox App. Ook goed.
Maar daar helaas een foutmelding.
Dus ik FS2020 eraf gemikt, incl. alle mappen die door de store/xbox app ooit eens daar zijn aangemaakt.
Alles clean zou je zeggen, maar helaas wil FS2020 nu ook niet meer clean installeren.
Heb geen zin om mijn hele pc opnieuw in te spoelen voor een game.
't is alweer de zoveelste keer dat het niet lekker loopt met een update (en heb Win11 begin van de maand nog clean geinstalleerd). Voelt niet fijn dat het telkens zo mis loopt.
Op C:\ geen ruimte genoeg voor FS2020 + OS en apps.
Kom van PAM af om het wat makkelijker te maken
/f/image/4GnNj1fVatd3Dce4uWiQTIAt.png?f=fotoalbum_large)
vertrokken vanaf EHRD naar ENTO met Vbird
Afsluitdijk
/f/image/Ym2c85p488HHxZT7QJejZU7y.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 28-10-2021 20:00 ]
Is dit een bug of heb ik iets in de MCDU over het hoofd gezien?
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Zal zo even kijken ... wat die hier doet heb er geloof ik geen last van .. maar ben bijna aan de landing toe zelfde vliegtuigDani86 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:48:
Met de FBW a320 dev versie net op de approach de hele tijd een jankende gwps "Don't sink!". Dat terwijl alles goed staat (speed op selected, op de G/S en 3gr approach, geen gekke dingen)
Is dit een bug of heb ik iets in de MCDU over het hoofd gezien?
Nee geen probleem hier , hij gaat niet schreeuwen
misschien snelheid te hoog of wielen nog niet uit ??
Voor de mensen die hem vliegen is die B787 nu al eens goed vliegbaar
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 28-10-2021 21:10 ]
Nope, alles stond goed Full flap en gear down. Zat wel te klooien met de speed (hij ging opeens in ToGaravw schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:52:
[...]
Zal zo even kijken ... wat die hier doet heb er geloof ik geen last van .. maar ben bijna aan de landing toe zelfde vliegtuig
Nee geen probleem hier , hij gaat niet schreeuwen
misschien snelheid te hoog of wielen nog niet uit

Denk toch nog wat tutorials kijken
welke snelheid had je ?Dani86 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:14:
[...]
Nope, alles stond goed Full flap en gear down. Zat wel te klooien met de speed (hij ging opeens in ToGa), maar de A/T eraf gegooid en manual thrust. Toen begon de bus te mekkeren.
En als je naar menu gaat dan geeft hij daarna volgas dus niet uit game gaan
want je kunt alles weer nalopen
maar je moet je Snelheid vastzetten ik zorg dat hij op SPD op 155 staat als ik hem op landen/ILS zet ..
als je de handels nog naar voren heb staan dan schiet hij vooruit en gaat hij dus denken in GA mode
dus handels terugzetten kan bijna op uit , je speed vast zetten op 155 en dan je ILS inschakelen
als hij hem pak rustig vast houden tot hij aangeeft dat je alles los mogen gooien en je gashandels terug zetten AP en AT uit en klein beetje flare laat de rest maar aan de plane over
[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 28-10-2021 21:24 ]
155, doe je dan Conf 3? Ik heb met full flaps meestal rond de 135KT in de MCDU staan als Vapp. Op de 1 of andere manier wilde de kist m'n speed niet pakken. Dan maar manual thrust en hij bleef maar don't sink roepenravw schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:16:
[...]
welke snelheid had je ?
En als je naar menu gaat dan geeft hij daarna volgas dus niet uit game gaan
want je kunt alles weer nalopen
maar je moet je Snelheid vastzetten ik zorg dat hij op SPD op 155 staat als ik heb op landen/ILS zet ..
Ik ben vaak zwaarder dan hij moet zijn .. neem vaak extra brandstof meeDani86 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:24:
[...]
155, doe je dan Conf 3? Ik heb met full flaps meestal rond de 135KT in de MCDU staan als Vapp. Op de 1 of andere manier wilde de kist m'n speed niet pakken. Dan maar manual thrust en hij bleef maar don't sink roepen
dus mijn gewicht ligt hoger
dan wat het moet zijn
Maar je kunt als de ILS aan staat en zijn werk doet hem wel iets lager zetten
Full flaps kan eerder met een hogere snelheid al

daal je niet te snel ... als je neus te stijl naar beneden gaat , dan blaat hij ook dat je niet moet zakken ..
maar dat gebeurd niet als je ILS al onderschept heb dus daar zal het niet aan liggen
[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 28-10-2021 21:33 ]
dus staat die wel goed ?
of te lage snelheid waardoor hij sneller zakt dan hij zou moeten
Maar ook kan het terrain omhoog lopen vlak voor de landing dan kan hij ook deze wel eens zien als gevaar
gaat hij ook blaten
maar ziet het niet als hinderlijk beter te veel blaten dan te weinig ..
ga eens in Zuid America vliegen .. en daar eens op diverse veldjes landen ...
dan ben je blij met laag hangende wolken dat die gaat blaten
airport hoogte op 8400 FT en dan op FL 130 gaan schreeuwen Terrain terrain .....
ze komen geregeld voor
, ik negeert ze nooit ... zoals ooit met een russish toestel waar ze wilde laten zien wat hij kon ....... word ook een terrain warning genegeerd , 10 sec later wat het een mooie afdruk in een berg
https://www.bbc.com/news/world-asia-20765429
YouTube: Deadly Demonstration | First Crash in the History of Sukhoi Superjet...
[ Voor 94% gewijzigd door ravw op 28-10-2021 22:17 ]
'Dont Sink' is een melding van het EGPWS system als je na een takeoff of goaround hoogte verliest. Doordat je in TOGA ging dacht dat systeem dus dat je in de go around wou. Als je dan blijft zakken krijg je dus terecht die melding.Dani86 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:14:
[...]
Nope, alles stond goed Full flap en gear down. Zat wel te klooien met de speed (hij ging opeens in ToGa), maar de A/T eraf gegooid en manual thrust. Toen begon de bus te mekkeren.
Aha, dat is een logische verklaring. Nu maar eens uitvinden waarom hij opeens in ToGa mode ging.upclocker schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 22:22:
[...]
'Dont Sink' is een melding van het EGPWS system als je na een takeoff of goaround hoogte verliest. Doordat je in TOGA ging dacht dat systeem dus dat je in de go around wou. Als je dan blijft zakken krijg je dus terecht die melding.
Klopt je throttle calibration?Dani86 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:17:
[...]
Aha, dat is een logische verklaring. Nu maar eens uitvinden waarom hij opeens in ToGa mode ging.
Stond je throttle wel in climb mode?
Klinkt alsof je in alpha Floor mode geraakt bent.
Anders volgende keer even een screen van je cockpit maken.
was je niet toevallig even naar het menu gegaan ... wnat als je dan terug komt in game dan staat alles in eens vol openDani86 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:17:
[...]
Aha, dat is een logische verklaring. Nu maar eens uitvinden waarom hij opeens in ToGa mode ging.
Klopt, hij ging idd in Alpha Floor: ik wilde van managed speed af en zelf de speed instellen op 140 kts Echter bleef de speed droppen van +/- 180 tot +/- 115 kts.Dirtyrockers schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:41:
[...]
Klopt je throttle calibration?
Stond je throttle wel in climb mode?
Klinkt alsof je in alpha Floor mode geraakt bent.
Anders volgende keer even een screen van je cockpit maken.
Wat ik ook deed: Hij wilde niet motorvermogen geven om mijn ingestelde 140 kts te vliegen
Voordat ik hem zelf in manual kon rammen ging hij in ToGa
Ergo ik had voor het eerst ruzie met de Airbus
dan is je speed dus te laag geweest op dat moment ,Dani86 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:38:
[...]
Klopt, hij ging idd in Alpha Floor: ik wilde van managed speed af en zelf de speed instellen op 140 kts Echter bleef de speed droppen van +/- 180 tot +/- 115 kts.
Wat ik ook deed: Hij wilde niet motorvermogen geven om mijn ingestelde 140 kts te vliegen
Voordat ik hem zelf in manual kon rammen ging hij in ToGa
Ergo ik had voor het eerst ruzie met de Airbus
hij gaat alleen Alpha floor mode als hij te lage snelheid heeft ( dus dicht tegen een critical angle of attack komt ) dus zorg dat je snelheid iets hoger ligt bij nadering , ik houd het zelf altijd boven de 150 kt
wel leuk dat dit er ook in verwerkt zit ... heb het zelf nog niet ervaren .....
Maar goed om te weten dat ze dus dat die veiligheid er ook al in verwerkt zit
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc