tup61 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:24:
Dan wordt een Xbox toch wel heel verleidelijk... Maar het eerste waar ik dan tegenaan loop is... TrackIR! Ik kan echt niet vliegen zonder TrackIR (of iets dergelijks). En dan heb je zaken als Little NavMap (voor het plannen maar ook voor de live connectie), het gemak van een toetsenbord, geen grafische instellingen in de XBox versie, andere utilties die je alleen op de PC kan vinden...
Ben er van overtuigd dat als de Xbox de hardware zou ondersteunen de Xbox een enorme verkoop boost zouden geven en gebruikers massaal over zouden stappen op de Xbox om hem alleen te gebruiken voor flight simmen. Xbox op het bureau, hardware aansluiten en gaan. Geen gedoe met drivers, hardware die niet werkt, en dat alles voor een mooie prijs. Zou dan alleen nog iets voor de software moeten verzinnen, maar misschien mbv een simpele PC ernaast als 2e scherm. (Bij Forza kan je bijvoorbeeld ook gewoon de telemetrie op een tablet uitlezen)
Probleem is natuurlijk dat er dan bij iedere verkochte Xbox geld bij moet omdat er natuurlijk verdiend moet worden aan de verkochte spellen, maar dat zou de marketplace misschien wel weer goed maken.
Technisch lijkt het me ook niet zo'n probleem aangezien wat ik begrepen heb de nieuwe Xbox series uiteindelijk draait op een (behoorlijk) aangepaste windows 10 versie. De voornaamste reden dat dit nu niet zo is zal de beveiliging van de Xbox (netwerk) zijn. Willen natuurlijk niet dat er via wat voor manier misbruik van gemaakt kan worden.
Tijdens de aankondiging van de nieuwe Xbox serie X en S zeiden ze dat de Xbox prima met de PC zou kunnen concurreren, zolang de hardware en mods niet ondersteund worden zal dit echter nooit gebeuren.
Maar het idee van een Xbox voor alleen MSFS zou mij ook wel aanstaan.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI