Acties:
  • +1 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:40:
[...]

Probeer eens op zaterdagavond een vluchtje op VATSIM, kijken of het dan nog zo “spel” is 😜
wilde net zeggen , probeer eens met de juiste dingen en die juiste omgeving
dus met een Home cockpit en VATSIM en dan alles op real

maar we moeten wachten op de PMGD , die er nu aan komt eens kijken of ze dan ook zo wegvliegen er mee
of een van A2A >:)

ik zie straks een heel druk worden op het forum als PMDG B737 - B747 uit is ..
alleen die kist al starten en FMC daar ben je al een 20 min mee kwijt ...
en dan moet je nog in beweging komen ..

maar goed tegen die tijd zijn je PAX wel in gestapt en je hapjes en drankjes aan board :D

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Punt is, Flight Sim is altijd een framework geweest op basis waarvan je het zo realistisch kan maken als je wil. Je moet geen study level toestellen verwachten vanuit de basis: FlightSim draait om de mods en community die het groot maken.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06 19:01
Omg, de veel gevoerde Sim/ game discussie…Maakt het iets uit of het een spel of simulator heet? Beleef plezier/ speel of simuleer een vlucht en maak je niet druk of anderen het een Sim of spel noemen.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-06 11:46
Waterpower schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:58:
Omg, de veel gevoerde Sim/ game discussie…Maakt het iets uit of het een spel of simulator heet? Beleef plezier/ speel of simuleer een vlucht en maak je niet druk of anderen het een Sim of spel noemen.
En daar zit hem nou net het punt.
In FS2020 kruist de gamer de simmer en dat is niet te voorkomen.
Als je als simmer een mede speler ziet die een vliegtuig voor je neus op een runway plempt en doodleuk ook nog de active runway negeert en downwind, 'tegen de stroom' in gaan opstijgen dan zit daar een irritant 'verschil' in game/sim beleving. Dan denk ik, zet die dan die life ttraffic uit, maar ja. :X
Vandaar die eeuwige discussie...

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:38
BazerK schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:44:
[...]

En daar zit hem nou net het punt.
In FS2020 kruist de gamer de simmer en dat is niet te voorkomen.
Als je als simmer een mede speler ziet die een vliegtuig voor je neus op een runway plempt en doodleuk ook nog de active runway negeerd en downwind, 'tegen de stroom' in gaan opstijgen dan zit daar een irritant 'verschil' in game/sim beleving. Dan denk ik, zet die dan die life ttraffic uit, maar ja. :X
Vandaar die eeuwige discussie...
Daar is een oplossing voor, multiplayer uit :+ En snel naar vatsim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
maddog03 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:45:
[...]

Daar is een oplossing voor, multiplayer uit :+ En snel naar vatsim :)
Yep I know, niet mijn ding. Ik hou me wel bij Pilot2ATC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:24
DigitalExorcist schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:19:
[...]

En mensen die ‘m op de Xbox kopen doen dat met een reden, ja dan vlieg je met een controller maar de kern blijft hetzelfde.
Daarnaast, de Xbox kost 500 euro en als je wil sluit je er een toetsenbord, muis en flightstick op aan. Denk niet dat je een PV kan bouwen die FS2020 op hetzelfde niveau draait voor 500 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door MartijnA3 op 14-10-2021 12:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartijnA3 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:54:
[...]

Daarnaast, de Xbox kost 500 euro en als je wil sluit je er een toetsenbord, muis en flightstick op aan. Denk niet dat je een PV kan bouwen die FS2020 op hetzelfde niveau draait voor 500 euro.
Dat is ook zo. Maar dan komt er nog een goeie 4K TV bij, de sim zélf (even aangenomen dat je 'm koopt en niet via Gamepass gebruikt), et cetera. En de Xbox versie is nogal gemankeerd wat plugins betreft (VATSIM, pax addons, sowieso addons die niet op Xbox uitkomen...)

[ Voor 11% gewijzigd door DigitalExorcist op 14-10-2021 12:58 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
DigitalExorcist schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:57:
[...]

Dat is ook zo. Maar dan komt er nog een goeie 4K TV bij, de sim zélf (even aangenomen dat je 'm koopt en niet via Gamepass gebruikt), et cetera.
Bij een PC moet ook een monitor en moet je het spel :9 ook kopen. Dus die kosten heb je sowieso.

Mensen zonder PC of Xbox hebben over het algemeen wel al een TV.

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnA3 op 14-10-2021 12:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartijnA3 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:58:
[...]

Bij een PC moet ook een monitor en moet je het spel :9 ook kopen. Dus die kosten heb je sowieso.

Mensen zonder PC of Xbox hebben over het algemeen wel al een TV.
Die kosten heb je sowieso wel ja, maar je gaf aan dat "een Xbox 500 euro kost". Een PC koop je doorgaans mét monitor ;) bij een Xbox koop je meestal de TV er niet gelijk bij.

Hoe dan ook, je kan met PC's voor tienduizenden euro's aan hardware erbij kopen om je sim af te maken (complete cockpits nabouwen zodra MSFS dat support, de vorige versies doen dit sowieso al wel). Bij de Xbox ben je dan nogal beperkt wat gesupport wordt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
DigitalExorcist schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:02:
[...]

Die kosten heb je sowieso wel ja, maar je gaf aan dat "een Xbox 500 euro kost". Een PC koop je doorgaans mét monitor ;) bij een Xbox koop je meestal de TV er niet gelijk bij.

Hoe dan ook, je kan met PC's voor tienduizenden euro's aan hardware erbij kopen om je sim af te maken (complete cockpits nabouwen zodra MSFS dat support, de vorige versies doen dit sowieso al wel). Bij de Xbox ben je dan nogal beperkt wat gesupport wordt..
Uiteraard, maar mensen zoals ik die af en toe een echt vliegtuig mogen besturen vinden het dan wel erg leuk om vluchten na te bootsen en een beetje te "pielen".

Mijn interesse gaat totaal niet uit naar het nabootsen van een vlucht met een airliner.

Gelukkig is iedereen anders en staat dit spel mensen toe het extreem realistisch te maken.

Maar voor mij is de Xbox een uitkomst, als ik me niet vergis kost alleen een videokaart voor een PC al meer dan een complete Xbox als ik dezelfde kwaliteit wil.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook zitten kijken naar de XBox omdat ik een nieuwe computer nodig heb. Die computer zou minstens 1800 euro gaan kosten en als ik het echt goed wil doen zelfs 2500 tot 3000. Dan wordt een Xbox toch wel heel verleidelijk... Maar het eerste waar ik dan tegenaan loop is... TrackIR! Ik kan echt niet vliegen zonder TrackIR (of iets dergelijks). En dan heb je zaken als Little NavMap (voor het plannen maar ook voor de live connectie), het gemak van een toetsenbord, geen grafische instellingen in de XBox versie, andere utilties die je alleen op de PC kan vinden... Bovendien mag ik ook graag rondrijden in ETS en tja... dan is de XBox toch wat minder verleidelijk. Dan betaal ik toch liever voor een goede PC.

Wat gamers en simmers betreft: multiplayer en soortgelijke online toestanden is het eerste dat ik uitzet als ik een sim/game installeer dus die discussie ligt al jaren achter me. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EHAM naar LFTH

Vertrek
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDVPeX4D4sYdUiV5kmCnY39FXGU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/NbDoTFwbB6Bb7CNyc9oM2nTA.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yN9zZ5q6R57zbGQO1iGeWYWiYc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6PZjLi5LDLcM1QUrW5kjSU17.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plSs3vG3iu5RRldZv8NIIjbY3lM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Ce3YUb0kzo0Phq30o0szDeGw.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJe8v1QoP9FE9xyGk5x6QFG01Ak=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZDGO9bj0U7HtSPgBcM5DilMJ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnq-3oUGBlc5bILjlSRAfiaO0ZA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aWZS6bLPopa25R8eYRhvG3H7.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3AldU8nmsM6rviHdFiQgynh9ts=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/h41Q4IzTWZ6SDzTXO4EaQp6m.png?f=fotoalbum_tile

Aankomst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0moQaRbBiOK-zjDQr2w4kiovaw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LxqzHx0yAgg3xqEp9eQMlTRr.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLqtnvYzcnpV-ucS3U9nC0qO1KA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PIuOKHmifRKB0ggXCSF1FLIk.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Qu_2o3oHQkrkBC_txPc8QWNDt4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/b7W0eB0Bpon8tc532RWAr3R5.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Mb7WjfQoWuZ6Ci0qlp03JjKR_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gJ1ZcV9e4nh1AZWVzAMbjYG3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door ravw op 14-10-2021 20:55 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tup61 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:24:
Dan wordt een Xbox toch wel heel verleidelijk... Maar het eerste waar ik dan tegenaan loop is... TrackIR! Ik kan echt niet vliegen zonder TrackIR (of iets dergelijks). En dan heb je zaken als Little NavMap (voor het plannen maar ook voor de live connectie), het gemak van een toetsenbord, geen grafische instellingen in de XBox versie, andere utilties die je alleen op de PC kan vinden...
Ben er van overtuigd dat als de Xbox de hardware zou ondersteunen de Xbox een enorme verkoop boost zouden geven en gebruikers massaal over zouden stappen op de Xbox om hem alleen te gebruiken voor flight simmen. Xbox op het bureau, hardware aansluiten en gaan. Geen gedoe met drivers, hardware die niet werkt, en dat alles voor een mooie prijs. Zou dan alleen nog iets voor de software moeten verzinnen, maar misschien mbv een simpele PC ernaast als 2e scherm. (Bij Forza kan je bijvoorbeeld ook gewoon de telemetrie op een tablet uitlezen)

Probleem is natuurlijk dat er dan bij iedere verkochte Xbox geld bij moet omdat er natuurlijk verdiend moet worden aan de verkochte spellen, maar dat zou de marketplace misschien wel weer goed maken.

Technisch lijkt het me ook niet zo'n probleem aangezien wat ik begrepen heb de nieuwe Xbox series uiteindelijk draait op een (behoorlijk) aangepaste windows 10 versie. De voornaamste reden dat dit nu niet zo is zal de beveiliging van de Xbox (netwerk) zijn. Willen natuurlijk niet dat er via wat voor manier misbruik van gemaakt kan worden.

Tijdens de aankondiging van de nieuwe Xbox serie X en S zeiden ze dat de Xbox prima met de PC zou kunnen concurreren, zolang de hardware en mods niet ondersteund worden zal dit echter nooit gebeuren.

Maar het idee van een Xbox voor alleen MSFS zou mij ook wel aanstaan.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-06 15:00
Wat vliegtuigjes in de aanbieding:
Carenado’s airplanes are 30% off in the MSFS Marketplace
C170B
CT182T Skylane
M20R Ovation
PA28R Arrow III
PA34T Seneca V
PA44 Seminole
WYMF5
https://msfsaddons.com/20...-in-the-msfs-marketplace/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Carfanatic schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:45:
Wat vliegtuigjes in de aanbieding:

[...]
Zit nog te twijfelen over de PA34T Seneca V. Heb alleen al de PA44 Seminole maar kan nou niet zeggen dat ik daar veel mee gevlogen heb. Iemand ervaring met de PA34T Seneca V? De C170 lijkt met wel de moeite waard.

Probleem is dat de Twin Otter er binnenkort aankomt en ik nu al weet dat dat m'n favoriet gaat worden zoals deze in FSX ook al was (tenzij ze het echt verknallen, maar daar ga ik niet vanuit).

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zou dan gaan voor die c170
En die ander niet omdat je een soort gelijke al heb . De 170 is echt wel een leuk ding ,even door hebben maar dan vlieg je er ook zo mee weg

Maar als je de mooney nog niet heb. Zal ik zeker gaan voor de mooney ,blijft toch echt een gaaaf vliegtuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:13:
[...]
Maar als je de mooney nog niet heb. Zal ik zeker gaan voor de mooney ,blijft toch echt een gaaaf vliegtuig
De Mooney heb ik inderdaad al, blijft tot nu toe de beste van Carenado. Van de PA34T Seneca V was ik al bang voor, laat ik die voor wat ie is.

C170 ga ik zeker aanschaffen, kost nu helemaal weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:45:
[...]

De Mooney heb ik inderdaad al, blijft tot nu toe de beste van Carenado. Van de PA34T Seneca V was ik al bang voor, laat ik die voor wat ie is.

C170 ga ik zeker aanschaffen, kost nu helemaal weinig.
En ik zelf kijk ook een beetje naar de cockpit van de vliegtuigen ,want ze maken ook weinig verschil bij carenado, als je die twin props neem en de mooney met die Arrow dan lijkt net als of je weer in het zelfde vliegtuig zit ,beetje afwisseling kan geen kwaad , dan is die old Skool van de c170 wel weer eens leuk om voor je te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-04 16:54

Tyoi

Beddytear

Ik heb een probleem met het opgeven van mijn brandstof hoeveelheid.

Als ik het fuel & weight venster open en ik pas met de sliders mijn brandstof aan dan springt deze na c.a. een seconde of twee terug naar 100%. Dit gebeurd zowel voor de vlucht, bij het maken van een FLP en als ik op het asfalt sta, klaar om te taxien.

Ik heb assistance op true to life, unlimited fuel dus uit, en ik heb geen knop o.d. gebind aan 'repair and refuel' voor geen enkel van mijn controllers\etc.

Het maakt ook niet uit of ik de fuel truck laat komen, ook dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Heeft iemand een idee/oplossing?

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad het probleem met Carenado. Er word teveel gekopieerd van elkaar (ook de geluidjes) en daardoor lijken al die vliegtuigen op elkaar. Er zit altijd een Carenado sausje overheen.

Als voorbeeld neem ik de Piper Arrow en Arrow Turbo van Just flight. Terwijl deze heel erg aan elkaar verwant zijn hebben ze het toch voor elkaar gekregen om er 2 verschillende vliegtuigen van te maken terwijl de vliegtuigen van Carenado altijd totaal verschillend zijn maar je toch het idee hebt dat ze allemaal op elkaar lijken.

Heb wel eens het idee dat Peter Gillis daar achter de computer zit, Massa is Kassa!! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tyoi schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:15:
Ik heb een probleem met het opgeven van mijn brandstof hoeveelheid.

Als ik het fuel & weight venster open en ik pas met de sliders mijn brandstof aan dan springt deze na c.a. een seconde of twee terug naar 100%. Dit gebeurd zowel voor de vlucht, bij het maken van een FLP en als ik op het asfalt sta, klaar om te taxien.
Eerste wat in met opkomt is dat je in-game vlakbij een brandstof tank staat. Dan tank ie ook automatisch. Maar als ik je goed begrijp gebeurd het ook al als je in de world map bent?

Heb je misschien nog andere flight sim software op de achtergrond draaien? In principe kan een extern programma via simconnect de hoeveelheid brandstof bepalen. Ik gebruik bijvoorbeeld OnAir en deze vult automatisch de tanks op het juiste niveau. Maar dit gebeurd bij OnAir pas als je op start drukt, maar misschien is dit bij een andere programma anders? Anders heb ik geen idee, nog nooit gehad ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Gameaddict schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:25:
[...]

Eerste wat in met opkomt is dat je in-game vlakbij een brandstof tank staat. Dan tank ie ook automatisch. Maar als ik je goed begrijp gebeurd het ook al als je in de world map bent?

Heb je misschien nog andere flight sim software op de achtergrond draaien? In principe kan een extern programma via simconnect de hoeveelheid brandstof bepalen. Ik gebruik bijvoorbeeld OnAir en deze vult automatisch de tanks op het juiste niveau. Maar dit gebeurd bij OnAir pas als je op start drukt, maar misschien is dit bij een andere programma anders? Anders heb ik geen idee, nog nooit gehad ook.
Ja ook in de worldmap.

Oh, zou Neofly dat wellicht doen? Daarin heb ik netjes de tanks vol. Ga ik testen!

Edit: Well f***. Yup was Neofly. Dank je voor de pointer! _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Tyoi op 15-10-2021 15:27 ]

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:31
Gameaddict schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:25:
[...]

Eerste wat in met opkomt is dat je in-game vlakbij een brandstof tank staat. Dan tank ie ook automatisch.
Lol wat? Is dat echt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt niet helemaal kom ik nu achter want schijnbaar is het in MSFS wat verbeterd en wordt nu alleen het fuel scherm automatisch nog maar geopend. Was in de war met FSX waarbij ik altijd met een ruime bocht om de tankinstallaties heen moest omdat daar de tanks wel gelijk 100% vol waren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
lekker weertje bij Seattle Tacoma

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WCSGC3jYK_D6OyFFYV2GP8TjEw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jRi77HpKsvN4vpK54PTkEdWX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Zojuist ook de A330 gedownload maar ik krijg external power niet aan, waardoor de schermen in mijn cockpit uitblijven. Iemand met een video hoe je de monitoren (in deze vliegtuig) aan krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:31:
Zojuist ook de A330 gedownload maar ik krijg external power niet aan, waardoor de schermen in mijn cockpit uitblijven. Iemand met een video hoe je de monitoren (in deze vliegtuig) aan krijgt?
EXT POWER en BATT 1 + 2 aangezet ?

want hier werk het gewoon goed .. gaat net zo als de A320 FBW

had wel twee vastlopers met liv voor de FBW vandaag

[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 15-10-2021 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
ravw schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:33:
[...]

EXT POWER en BATT 1 + 2 aangezet ?

want hier werk het gewoon goed .. gaat net zo als de A320 FBW

had wel twee vastlopers met liv voor de FBW vandaag
Klopt, deze staan ook aan. Maar alsnog blijven de monitoren uit :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BramViking schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:34:
[...]

misschien een mod die het tegen werkt zal eens kijken naar die van mij
heb hem al een paar dagen niet gevlogen, en we willen deze weekend weer veel vlieguren maken _/-\o_
Zooi mooie airports er bij dus :9

En als je het met CTRL E doet ? hoe gaat het dan ?

Want als ze dan ook niet werken zit er iets anders dwars

[ Voor 34% gewijzigd door ravw op 15-10-2021 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-06 10:51
[...]

Helderheid niet op 0% staan toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linus_BE schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:52:
[...]

ja dat kan ook nog lol ... heb ik ook wel eens gehad ... duurde even voor dat ik het door had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier werkt het
Gulf air A330 900 op Tehran Imam Khomeini International Airport

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tzSJGLRLHZTEetmwYPC3C58ZvJY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BsIR1WaMsWFKJpq3lqEBs9Po.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pEc_MuwkIS1OJweeh1j8TecPnTA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AsdOVvLAhcGrKXQoGvEH1xpD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
[...]

External power?
Je apu aan gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PS.. over die External power , sta je wel op een vliegveld die het heeft .... ben ook wel eens geland op een vliegveld die het niet heeft ,

Uit zetten van de motoren is dus niet meer weg komen .. en je kunt hem niet meer starten
Ben nu onderweg van Imam Khomaini Intl - Ahwaz ( Iran) met de A 330 :+
Wel een korte vlucht maar dat is ook wel eens leuk
Morgen weer een lange vlucht doen als het licht is

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 15-10-2021 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Handig voor de mensen die het willen doen

Fast and Easy MCDU Flight Plan

YouTube: YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
ravw schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:47:
[...]

misschien een mod die het tegen werkt zal eens kijken naar die van mij
heb hem al een paar dagen niet gevlogen, en we willen deze weekend weer veel vlieguren maken _/-\o_
Zooi mooie airports er bij dus :9

En als je het met CTRL E doet ? hoe gaat het dan ?

Want als ze dan ook niet werken zit er iets anders dwars
Ik heb het bestand verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en nu werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Linus_BE schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:52:
[...]

Nope lag gewoon aan het bestandje op de één of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Imam Khomaini Intl - Ahwaz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLTuL9-mLWcdKkvc17hhgS3R3nU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/q8IUCsfPWRROCS5AvKMjPCCm.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O70UKLJL1IrgLklKG0tpnbSh2Lc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6F5aTOTgsiWap27g2KWs87y1.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6X9Z5UNUX2YECZeXm3vhWaux_o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ncN00i9cW1zs1PpGZ5qhZKXC.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYqBN940f6tTiwnhtjETKMJcStA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/l2Llh4W3JLdFRaCIWUHQWX4W.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZguMT8k5_fpC2qjrlX_6Re8bt2w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vl4b4mC8zeamNFR5xwLlNcnX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vz4oy2tm8yKiW5cGDGkb9e8mMQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kbqekzHLXkLzPD2FoW3UldK3.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/312XOqZugFwMCq_9swjStzJHxYE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/C4vT8DOCtWm1F8IdBtacw59b.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1kPV9R6Sojs6XYDxIlV0jAmt8I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZYntqnmgoezZNbmgcJYJcjtZ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7PZ4bCkhNY7zVZwvZLLlUjw5wY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/M7F8rEyivHLiFYOSoaNACJl0.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:33

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

BramViking schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 18:31:
CTRL-E

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo vannacht even een momentje gehad van WTF ... op Seattle
ATC gaf toestemming om te landen maar er stond er nog een op de baan
( hopelijk volgende week dit wel verholpen met de ATC update )

YouTube: Almost accident at Seattle airport

PS ben weer onderweg naar OIIE vanaf LIMC met de A330

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TU6ivhjH5D5hEgu_y4_Wpjb5OlE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rN2z8WZAIW6hs2dIXjfd7WqS.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNJE1dvEwwGGxI230aZ50cQC5Dw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rMsdjZwqzK8cdzBsc8xNwsEG.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gw_McaYFGSxqbawRVNXvk654mEI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Sbv8tZa2vCZKBkOF6khCrP0V.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/llIbxorgMbsfcTRTLSowYPcnizw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/sfuEzIPS10oVmZHm7nNkgNuk.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MrSqY9pgHq4LQiv_KiU2zje4S7U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/b2uDyCovk5sqtWE2IBHpt3ul.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sXBe4Ip727h1ByrMQlNxmXR43c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cXQIigCCdMThoDglzIfFS3Ug.png?f=fotoalbum_tile

Aankomst op Teheran Imam Khomeini International Airport

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9XMTtiNsDzrxyxJdWsCf4ve_MBY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qgYtPvLij4PS8RW3x3ZThpXk.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApqGS8Pgi6IGmQ9AvrGORGYv9x4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/iUdhGnD7XTDPF4fcFWixXTCK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STNvFjGtj_RxDCfi5lysme9brxk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jWXC1NQXA0MC5vI4OecqCg4O.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMLt9iz6aMnbtZp9cWhmi0oqkp0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pJ0ytFyu6CBmFYkd4j6fkaiI.png?f=fotoalbum_large
De volgende vlucht staat ook al geplanned .. UMMS ( MINSK ) - URSS ( Sochi ) - A320 Aeroflot

[ Voor 128% gewijzigd door ravw op 16-10-2021 15:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BazerK
De knoop doorgehakt.
De Hype Performance Group Airbus H145... wat een beest... en beauty. Zie introduction video.
Is nog in beta maar al te koop met veel opties en Garmin GTN750 support :9 .
Veelbelovende andere opties volgen nog, maar nu al zeker de moeite waard. _/-\o_
Net als de freeware H135 (deze heeft de look and feel van de H145, ook een aanrader!) te krijgen met trauma helicopter livery.
De soundpack voor de H135 is ook geweldig. (de H145 sounds) zijn nog 'onderweg'.
Echt de moeite waard.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3mCwzBlvzAn6SpTlIjDGtGO9rG4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0s7QW4dyiAIR1R4nRX4TTiaU.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAlSHIAS8I8xw366VASk3Bc8KZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3grQjGulu7AD2trWK47lSlz.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/11p5_iRISmncOF2e0xad-p8Vc4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AO0LVagyuomxSXv7pFDhB4C2.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iJ26sSKteF-ZMn4fEv_cPoD_7k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YxLS0iFi40feCMFoKMbNQgPh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door BazerK op 17-10-2021 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vluchtje in de nacht UMMS ( MINSK ) - URSS ( Sochi ) - UUEE ( Moscow ) met A320 Aeroflot

YouTube: From russia with love

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 17-10-2021 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 10:17
BazerK schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 22:39:
De knoop doorgehakt.
De Hype Performance Group Airbus H145... wat een beest... en beauty. Zie introduction video.
Is nog in beta maar al te koop met veel opties en Garmin GTN750 support :9 .
Veelbelovende andere opties volgen nog, maar nu al zeker de moeite waard. _/-\o_
Net als de freeware H135 (deze heeft de look and feel van de H145, ook een aanrader!) te krijgen met trauma helicopter livery.
De soundpack voor de H135 is ook geweldig. (de H145 sounds) zijn nog 'onderweg'.
Echt de moeite waard.
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Nice! Helaas zien steden er bij mij uit als gesmolten poep waardoor het vliegen in heli's een stuk minder aantrekkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
Nielster schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 09:37:
[...]

Nice! Helaas zien steden er bij mij uit als gesmolten poep waardoor het vliegen in heli's een stuk minder aantrekkelijk is.
Heb jij de Photogrammetry wel aan staan in FS2020?
List met supported Cities.
Vlieg eens van Jersey naar New York Manhattan in een H135 / H145 en zet de hover mode aan boven Central park / Empire State etc.....
Mindblowing
Nu nog Helipads bovenop diverse gebouwen. :9

[ Voor 9% gewijzigd door BazerK op 17-10-2021 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vertrokken vanaf Bali naar Kuala Lumpur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0EuP9ZIAMRzaXVFr-DOy_Zj3H4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oNWWwPC0MA4aG2hHUcxv5s2Y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIKXlQsqSWc_1TlFGJ7SraE6i7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A2Pxj2rA84KpBx65i4oaISC1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pms_uL4A5yL7rR-i-r9Y_KL5GOs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8xHfbG084MnENfnobd0yuMgF.png?f=fotoalbum_large

helaas terug naar desktop maar was eigen fout :9
:X

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 17-10-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 10:17
BazerK schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:28:
[...]

Heb jij de Photogrammetry wel aan staan in FS2020?
List met supported Cities.
Vlieg eens van Jersey naar New York Manhattan in een H135 / H145 en zet de hover mode aan boven Central park / Empire State etc.....
Mindblowing
Nu nog Helipads bovenop diverse gebouwen. :9
Jep staat aan en geen datalimiet en alles op high/ultra settings. Internetsnelheid is ruim voldoende. Ook met bushtrips zoals in Oostenrijk is het super lelijk. Blijkbaar hebben meer mensen er last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Op Cleveland Hopkins airport (KCLE) - A320 Latam
klaar voor vertrek naar Daniel Oduber Quiros Intl (MRLB)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzNmJSquCYD0XaVaLlab__s4Z4g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5CWRKPjWVzZRlILH05DlIceV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKIieRCAXJdiAIhivlYUGCNz5bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s7jM48LFQZfEX8nWS6KNmOSr.png?f=fotoalbum_large

Collega gespot ( kom ze op deze route heel vaak tegen , erg druk met vliegverkeer )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xuSWIPqyIx6Sz1FnTn07bJFTIJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QaW9Qtmu5yLXD93eZi8QsWkf.png?f=fotoalbum_large

we zijn nog steeds in de lucht
ten de hoogte van Cuba nu (ongeveer nu 3 uur bezig en dus nog iets minder dan 2 uur te gaan naar Costa Rica.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tY2LXhp_nJRvLs2M_DrNg_R5yA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kemp5EFVP7HfIlsoW4br51Xk.png?f=fotoalbum_large

Welcome Honduras
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5yksmER7ix6S2PiQVtEi3QsmIA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gU927ObOfRIAEQwpBlfmtmJl.png?f=fotoalbum_large

Vulkaantje vlakbij Costa Rica en regenboog

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MT4zuaWh3X346ZbVYSXjGgKSj9I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/U4SyXMx4g0qD101A63YZguMq.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8Kq10NbVkuB_0hgvMUSLxtDGGw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6IfBn1SmtypqXb09z4bZaWla.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08kbG4PtTe_DsUtHJyEYcOgucHU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7DOltZMYZbz6O8cu1w805bLc.png?f=fotoalbum_tile

Geland :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rCbPhU8lw1PvfGCUwYoVodEdRg8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GaECflQfqMns14kdKtn0lg6B.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQBwI_xiodKlzqZCEzH8tfDnm-c=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kdxMkhQktkA6b0x3AEx64vtc.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2Uh4NFB4pEC92qgfXgXfIMJG2M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HhGCpV96QwWojp8FdvUxuZuG.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBFBmQKG2WFTFFXaiNiE5smcGP0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0ihVy4gGYe5bS8sIxLXLiZuY.png?f=user_large

_/-\o_

[ Voor 114% gewijzigd door ravw op 17-10-2021 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is juist het probleem. PG maakt het gesmolten lava

[ Voor 3% gewijzigd door cracking cloud op 18-10-2021 12:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wel gaaf zo fly over

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aAuv18lX4mD3cNVsL08IX7gUH_A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qwahsN6h7ZmzdQ6q9My1oHWt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPVtcZ69Eie4b3ZcQDs2xwEFAE0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RYE9vEOsxxXLmTbfKOgGfnFF.png?f=fotoalbum_large

en nog een

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgduvVY7_wkD5WUB5TexpHeftDY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MknD5IHfoiHekFk7FjnLmVya.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJjNxbf2dgCGIIfNhZZd_v7wD_M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zl3s4rAdRhTkktqv8p0qc7Gr.png?f=fotoalbum_large
Maar dan zie je wel eigenlijk hoe snel je vliegt
2 keer met je ogen knipperen en hij is voorbij :o

[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 18-10-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:45:
[...]

Dat is juist het probleem. PG maakt het gesmolten lava
zit je niet boven La Palma ?
Want dan zou het juist real moeten zijn :D

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 18-10-2021 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ik heb een vraagje voor de IFR piloten onder ons:

Als ik een FPL aanmaak via simbrief dan kiest deze uit zichzelf een departure en arrival + baan. Volgens mij is dat niet realistisch, de ATC van een vliegveld geeft in het echie toch een vertrek en aankomst aan en deze kan wijzigen vanwege de windrichting, drukte en nog meer?

Kan ik in simbrief de SID en STAR automatisch uitzetten? (als dat dus iets is wat je in het echt ook niet van te voren inplanned)

En ook: Als ik een FPL aan hebt gemaakt in simbrief en importeer in msfs dan krijg ik in navlog (worldmap) netjes de hoogtes te zien. Echter in de vliegtuigen met de WT G1000NXi/G3000 worden die niet geïmporteerd, en dus doet VNAV het niet.

Is het de bedoeling dat ik dan eigenlijk het FPL handmatig invul in de vliegtuigen, en daarbij de hoogtes ingeef, of kan je op een manier die ook importeren in de G1000/3000?

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LIEO Olbia Costa Smeralda Airport naar EDDK Cologne/Bonn Airport

A 320 NEO ITA airways

YouTube: ITA AIRWAYS LIEO to EDDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:51
Tyoi schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:50:

Als ik een FPL aanmaak via simbrief dan kiest deze uit zichzelf een departure en arrival + baan. Volgens mij is dat niet realistisch, de ATC van een vliegveld geeft in het echie toch een vertrek en aankomst aan en deze kan wijzigen vanwege de windrichting, drukte en nog meer?

Kan ik in simbrief de SID en STAR automatisch uitzetten? (als dat dus iets is wat je in het echt ook niet van te voren inplanned)

En ook: Als ik een FPL aan hebt gemaakt in simbrief en importeer in msfs dan krijg ik in navlog (worldmap) netjes de hoogtes te zien. Echter in de vliegtuigen met de WT G1000NXi/G3000 worden die niet geïmporteerd, en dus doet VNAV het niet.

Is het de bedoeling dat ik dan eigenlijk het FPL handmatig invul in de vliegtuigen, en daarbij de hoogtes ingeef, of kan je op een manier die ook importeren in de G1000/3000?
Simbrief gebruikt de metar om een realistische inschatting te maken van de runway in use.
En op basis hiervan is simbrief ook in staat om een logische sid en star te bepalen.

Baan kun je in simbrief overrulen voordat je het flightplan genereert en de sid en star kun je in de voorgestelde routing gewoon deleten.

Maar je kan ook alles laten staan en je Flightplan aanpassen op het moment dat ATC je toch een andere baan en SID of STAR geeft.

Hoe het in het echt gaat weet ik niet. Ben geen Real life Pilot.
Maar denk dat in veel gevallen het F/P inclusief potentiele SID/STAR gewoon geladen wordt omdat het veranderen ervan een fluitje van een cent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Tyoi schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:50:

Dat klopt. Alleen de atc van msfs kan dat dus niet.

Pilot2atc doet dat dus wel. Die geeft je een sid en optijd een star.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Oh ik wist niet dat simbrief ook een gecalculeerde gok doet voor de SID en STAR. Ik pas nu idd gewoon in de G1000/30000 met de 'PROC' functie de departure en approach aan. Ik dacht echter dat als je een flightplan zo invult (met SID/STAR) dat de ATC van msfs gewoon dat opvolgt i.p.v. zelf een keuze maakt vanwege de omstandigheden.
Dirtyrockers schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:00:
[...]
Dat klopt. Alleen de atc van msfs kan dat dus niet.
Ik krijg van de msfs ATC gewoon netjes een runway bij vragen IFR clearance en runway/STAR als ik dichtbij plaats van bestemming ben. Of begrijp ik je verkeerd?

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Tyoi schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:23:
[...]

Oh ik wist niet dat simbrief ook een gecalculeerde gok doet voor de SID en STAR. Ik pas nu idd gewoon in de G1000/30000 met de 'PROC' functie de departure en approach aan. Ik dacht echter dat als je een flightplan zo invult (met SID/STAR) dat de ATC van msfs gewoon dat opvolgt i.p.v. zelf een keuze maakt vanwege de omstandigheden.

[...]

Ik krijg van de msfs ATC gewoon netjes een runway bij vragen IFR clearance en runway/STAR als ik dichtbij plaats van bestemming ben. Of begrijp ik je verkeerd?
ja dat klopt... ATC zal je wel een runway geven. (echter krijg je die veels te laat)
maar een STAR geeft ATC je niet. een SID krijg je ook niet in msfs ATC.

Pilot2atc doet dat wel... die geeft al voor je TOD een STAR en expected runway. Zodat je deze in kan voeren en op voor kan bereiden.

Als je zelf je SID en STAR opgeeft trouwens. dan zal ATC die gewoon volgen (maar zal niet zeggen dat hij verwacht dat je via een bepaalde STAR vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Dirtyrockers schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:27:
[...]
ja dat klopt... ATC zal je wel een runway geven. (echter krijg je die veels te laat)
maar een STAR geeft ATC je niet. een SID krijg je ook niet in msfs ATC.
Als ik in de worldmap een (IFR) flightplan maak en daarbij een aankomst op direct en automatic zet, dan krijg ik bij het naderen van bestemming een bericht van ATC dat ik runway X krijg met een approach van Y. Is dat niet een STAR?

Ik ben op geen enkele manier een kenner, maar volgens mij is dat toch hetzelfde?

Van ATC heb ik voor het vertrek nog nooit meer dan een baan gekregen bij het initiële contact met ATC (IFR clearance, voor taxiën, is dat te laat?) en een melding 'resume your own navigation' na opstijgen. Ik heb geen enkel idee of dat normaal is/of je nog een SID moet krijgen anders dan die info.

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Tyoi schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:37:
[...]

Als ik in de worldmap een (IFR) flightplan maak en daarbij een aankomst op direct en automatic zet, dan krijg ik bij het naderen van bestemming een bericht van ATC dat ik runway X krijg met een approach van Y. Is dat niet een STAR?

Ik ben op geen enkele manier een kenner, maar volgens mij is dat toch hetzelfde?

Van ATC heb ik voor het vertrek nog nooit meer dan een baan gekregen bij het initiële contact met ATC (IFR clearance, voor taxiën, is dat te laat?) en een melding 'resume your own navigation' na opstijgen. Ik heb geen enkel idee of dat normaal is/of je nog een SID moet krijgen anders dan die info.
nee, dat is een transition (je approach)... je laatste waypoint.

bijv als je naar heatrow vliegt met direct en auto. dan zal atc zeggen....
runway 27R with LAM transition.
betekend dat je dus via LAM vliegt naar 27R (de transitie)

maar een star is bijv logan2H... die vliegt van logan naar lam.... en dan heb je daarna de approach van lam naar 27R. ILS approaches kunnen ook nog verschillen hebben vanuit welke hoek je aan komt vliegen. (noord, oost, zuid, west)... en LAM zit noord west... dus zal je een bepaalde aanvlieg naar de ILS moeten doen.
maar je STAR begint al veel eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Dirtyrockers schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:41:
[...]
Nee, dat is een transition (je approach)...
Weer wat geleerd. Misschien toch nog maar eens een keertje kijken naar een vervangende ATC...

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Tenzij je VATSIM of IVAO gaat gebruiken wordt het toch nooit echt realistisch imo, in het echt, op grotere luchthavens word je 9/10 keer ook gevectored naar final en dat doet denk ik pilot2atc niet? (correct me if I'm wrong).

Wat ik wel leuk vind, is om via flightaware of flightradar24 te kijken naar de inbound vluchten van je destination. Misschien nog liveatc.net ernaast voor dat beetje extra immersie.. Op die manier krijg je wel een beetje mee hoe ATC de vluchten binnenhaalt. Tijdens cruise zit ik toch niks te doen dus kan ik me zo goed voorbereiden op de approach ;-)

Ik plan zelf mijn vlucht in Simbrief maar vul nog niet de arrival in tot ik weet welke STAR en transition ik moet hebben, dit is denk ik hoe het in het echt ook gebeurt. De ATC in FS raak ik niet meer aan.

[ Voor 3% gewijzigd door mvbo op 18-10-2021 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
mvbo schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:45:
Tenzij je VATSIM of IVAO gaat gebruiken wordt het toch nooit echt realistisch imo, in het echt, op grotere luchthavens word je 9/10 keer ook gevectored naar final en dat doet denk ik pilot2atc niet? (correct me if I'm wrong).

Wat ik wel leuk vind, is om via flightaware of flightradar24 te kijken naar de inbound vluchten van je destination. Misschien nog liveatc.net ernaast voor dat beetje extra immersie.. Op die manier krijg je wel een beetje mee hoe ATC de vluchten binnenhaalt. Tijdens cruise zit ik toch niks te doen dus kan ik me zo goed voorbereiden op de approach ;-)

Ik plan zelf mijn vlucht in Simbrief maar vul nog niet de arrival in tot ik weet welke STAR en transition ik moet hebben, dit is denk ik hoe het in het echt ook gebeurt. De ATC in FS raak ik niet meer aan.
Pilot2atc vectored ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
mvbo schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 20:45:
Kan niet voor elk bedrijf of alle types spreken, maar wij vullen gewoon de hele route in, met de verwachte STAR/transition/approach.

Weersverwachting en laatste punt van je flightplan vertellen een heel verhaal zeg maar.

PS: De transition is niet zozeer je approach maar letterlijk de transitie van de arrival route naar de approach. Wordt niet overal gebruikt, vaak brengt de STAR je al mooi voor de baan. Vooral grotere velden met meerdere parallelle banen werken met transitions in mijn ervaring. Maar STAR/transition/approach zijn aparte dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:10

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Aanvullend op wat Propane hierboven zegt hebben vliegvelden vaak ook preferential runways. Dat wil zeggen dat er een landings- of startbaan gekozen wordt die je op basis van de weersomstandigheden niet zou verwachten, maar die om geluidshinder of capaciteitsproblemen te voorkomen toch gekozen wordt.
Informatie daarover vind je in de AIP of in de airport information van de approach kaartjes die je gebruikt.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:24

djbarney

XBL: DeejayBarney

Er komt een gratis Game of the Year update in November volgens Polygon:

https://www.polygon.com/2...-of-the-year-release-date

Meer vliegtuigen, paar nieuwe airports en wat andere features. Komt als t goed is op dezelfde dag uit als de Reno Air races toevoeging.

ah en hier https://www.flightsimulat...game-of-the-year-edition/ de hele lijst :)

[ Voor 17% gewijzigd door djbarney op 19-10-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, Utrecht krijgt photogrammetry.
(en ze gaan de replay mode beschikbaar stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ik heb een vreemde (voor mij dan). Op simbrief een flightplan aangemaakt voor de TBM930 (ook het goede airframe gekozen). Nu de 'geschreven' flightplan voor mij neus en deze geeft aan dat "Warning: Flighttime exceeds aircraft range".

Nu is de GND DIST 1246NM (AIR DIST 1186) voor deze trip. Het vliegtuig zou een maximale cruise afstand kunnen afleggen van 1785NM @ FL310. Waarom dan deze melding? MINIMUM T/OFF Fuel Time is 5:35

Ik heb ook stiekem de vlucht al gedaan, en dat was ook geen probleem, had genoeg brandstof over. Waarom dan toch de melding van simbrief?

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Tyoi schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:32:
Ik heb een vreemde (voor mij dan). Op simbrief een flightplan aangemaakt voor de TBM930 (ook het goede airframe gekozen). Nu de 'geschreven' flightplan voor mij neus en deze geeft aan dat "Warning: Flighttime exceeds aircraft range".

Nu is de GND DIST 1246NM (AIR DIST 1186) voor deze trip. Het vliegtuig zou een maximale cruise afstand kunnen afleggen van 1785NM @ FL310. Waarom dan deze melding? MINIMUM T/OFF Fuel Time is 5:35

Ik heb ook stiekem de vlucht al gedaan, en dat was ook geen probleem, had genoeg brandstof over. Waarom dan toch de melding van simbrief?
waarschijnlijk kloppen de waardes van je vliegtuig niet in simbrief dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Dirtyrockers schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:33:
[...]
waarschijnlijk kloppen de waardes van je vliegtuig niet in simbrief dan.
Allemaal gechecked. Waardes tussen MSFS en Simbrief (en Neofly) komen nagenoeg allemaal overeen. Zelfde gewicht en fuel capacity. (kan in simbrief geen range opgeven). Heb in simbrief ook de standaard TBM9 - TBM900 gekozen, niets aangepast.

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Tyoi schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:44:
[...]

Allemaal gechecked. Waardes tussen MSFS en Simbrief (en Neofly) komen nagenoeg allemaal overeen. Zelfde gewicht en fuel capacity. (kan in simbrief geen range opgeven). Heb in simbrief ook de standaard TBM9 - TBM900 gekozen, niets aangepast.
reserve fuel misschien voor alternate airport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Dirtyrockers schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:46:
[...]
reserve fuel misschien voor alternate airport?
Hmmm. misschien wel. Hij stop in simbrief het vliegtuig al helemaal vol voor naar de bestemming (1956lbs) en heeft dan ook nog een eens 170lbs extra nodig voor de alternate airport.

Maar bij aankomst van het gekozen vliegveld had ik nog meer dan die 170lbs over, en zeker dus niet de volle 1956lbs.

Mss nog een keertje zelfde vlucht/ff opletten op andere vluchten betreffende het brandstofgebruik verschil tussen simbrief en 'werkelijkheid'.

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Tyoi schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:51:
[...]

Hmmm. misschien wel. Hij stop in simbrief het vliegtuig al helemaal vol voor naar de bestemming (1956lbs) en heeft dan ook nog een eens 170lbs extra nodig voor de alternate airport.

Maar bij aankomst van het gekozen vliegveld had ik nog meer dan die 170lbs over, en zeker dus niet de volle 1956lbs.

Mss nog een keertje zelfde vlucht/ff opletten op andere vluchten betreffende het brandstofgebruik verschil tussen simbrief en 'werkelijkheid'.
plus hou er rekening mee, dat hij ook brandstof voor taxi etc mee calculeert...
en je komt natuurlijk nooit met 0 aan.
dus hij zal ook een reserve erin laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Update staat live (iig voor de Store versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:03:
Update staat live (iig voor de Store versie)
Deze is de moeite waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was je tester? Ik ben heel benieuwd hoe stabiel het nu is. Releasenotes laten veel mooie verbeteringen zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!
steam is er ook :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:07:
Was je tester? Ik ben heel benieuwd hoe stabiel het nu is. Releasenotes laten veel mooie verbeteringen zien
Voor wat het waard is: Heb heel de beta geen CTD gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe groot is die . ik heb maar 19 mb gehad :o

of gaat de rest via content man

[ Voor 32% gewijzigd door ravw op 19-10-2021 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
8,94 GB in game (heb premium deluxe)

[ Voor 5% gewijzigd door cracking cloud op 19-10-2021 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Moet eerst mn vlucht afmaken - LOWS-EHEH ;)

Ben benieuwd! Hopelijk crash mijn FS niet, als steam m al gaat updaten...

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:12:
dan moet ik eens herstarten denk ik had maar met CM iets van 800MB lol .. even mijn Community map op OLD zetten

nu gaat steam weer updaten .. lol oke dan, geeft niet als de zooi maar binnen komt
was waarschijnlijk iets te vroeg met opstarten :o

Nu ook 8 GIG :9

dan kan ik even koffie pakken >:)

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 19-10-2021 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een vluchtje van gisteren avond van EDDK naar ESSA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRyNB42TVhaTPVEfQaQZw1uzgkc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/W6KLsBGMZtyxU7IKOAJptI7S.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iC8zQgdOO0tOJ43zCcOOAnKB3X0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/i25z3AjUzwKbEL2iviQud3B2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hiaEz0P3YsxN0xUhNX_VMB0glpM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vU43YCO5E6gf0Kdn9JaqYFSD.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eM1ATi7Uw1x0k8y9jZp5mpvLo88=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Q4hdl4t0qSJdNVs9AUhpScjW.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrPPQkqVor9Y_cp-th2t91GAiss=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/k5798LH6CFJhUUSE97D5ojmG.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfFYrYUuFwyDNmcnV1I0U_xSKJo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2LVJAPuZZRipUEVxK1yEmleh.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Da393QjQ-RWd8kpelP7laUb44k=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IY1hU4CnjSmmVykLGCwQAlSl.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mARUIu9YfKbc5OifboNOHftb1lE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BPTgaWalq9j5KgGzrR7hsqPM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rC7ZpwZpcq8bFC6ivBor9qHp31M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mVIK0D58IH5XRft9faeU2Fkb.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChttG6_IfOIyLPsAaUnwuGCSf0g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mVtFiZka5taFKvNmexMKbgbW.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWVXg4lPC6izkirqEX7Bz0GnCwo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8AdaoNDgg8g0C7XoaGySWq3a.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jO3zE64PXExv6CN-QIzFKr8yXg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OswX10pehLnNm00urJBP0guo.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microsoft Flight Simulator: GOTY Edition :9

YouTube: Microsoft Flight Simulator – Announcing the Game of the Year Edition

https://fselite.net/news/...w-aircraft-dx12-and-more/

_/-\o_ :9~

November 18th 2021 :9~ all

[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 19-10-2021 17:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Heb windows 11 er gratis bij gekregen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEmXSjaZOKSBjsib53fTBZF6i-0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CYTMFQwofzd8Lt1md0qa9IQP.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
is voor iedereen gratis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01:24

djbarney

XBL: DeejayBarney

Goed om te zien dat de update downloaden ook behoorlijk veel sneller gaat nu dan vroeger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
cracking cloud schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:12:
En 1.83GB aan world updates O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voor de mensen die niet kijken in Content manager , nadat je die 8 gig heb gedaan even de world updates ook updaten , herstart en dan krijg je nog weer 2 airpoortjes te doen in C M :+ :9~

ik heb het niet verzonnen maar je moet het wel doen

Zo maar even kijken naar de nieuwe airways en dingen 8)

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 19-10-2021 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-06 21:13
Toch wel netjes dat die GOTY features naar alle bestaande klanten komen. Ben benieuwd hoe de F/A18 zich verhoudt met de DCS world editie. Systeemdiepte kun je niet verwachten, ben eerder geïnteresseerd in hoe de flight models zich verhouden.

Updateproces liep hier veel vlotter dan voorheen, al blijft het onnozel dat je de game op drie verschillende 'plaatsen' moet updaten. De NXI is ook onmiddellijk mee geüpdatet in de content manager. Nu hopen at m'n andere mods blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
logion schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:05:
De NXI is ook onmiddellijk mee geüpdatet in de content manager. Nu hopen at m'n andere mods blijven werken.
Ik heb die er even uit gegooid wahct even tot een beetje alles goed afgesteld is kreeg steeds problemen
maar misschien straks even testen ..

Nu van Leeds naar Barajas met easy jet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:12:
[...]
Nu van Leeds naar Barajas met easy jet :o
Tip: Maak hem in het donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ga ik zo doen ..

Net vertrokken maar dit is ook erg mooi Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77JnZSKsGe54DhnpaHAAbOw85Us=/800x/filters:strip_exif()/f/image/POcrGMSHPA5YA4S35nW78l75.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door ravw op 19-10-2021 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Nu online
ik krijg de update niet binnen. Ingame krijg ik de melding dat ik moet updaten, dan opent de store en staan er geen updates nadat ik op "get updates" klik. Ik heb al eens eerder dit issue gehad, had toen met die gare xbox app te maken, maar die heb ik nu.. dus lijkt een ander issue. Iemand anders ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:30:
Er komt een gratis Game of the Year update in November volgens Polygon:

https://www.polygon.com/2...-of-the-year-release-date

Meer vliegtuigen, paar nieuwe airports en wat andere features. Komt als t goed is op dezelfde dag uit als de Reno Air races toevoeging.

ah en hier https://www.flightsimulat...game-of-the-year-edition/ de hele lijst :)
Zit net even te kijken maar er komt dus nog een Pilatus Porter. Zo heb je zo dadelijk ineens 3 verschillende. :) Zit nou nog niet echt te kijken op nog meer fotogrammetrische steden, ben daar niet zo kapot van.

Verder wel een nette gratis update natuurlijk volgende maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06 19:27
mvbo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:32:
ik krijg de update niet binnen. Ingame krijg ik de melding dat ik moet updaten, dan opent de store en staan er geen updates nadat ik op "get updates" klik. Ik heb al eens eerder dit issue gehad, had toen met die gare xbox app te maken, maar die heb ik nu.. dus lijkt een ander issue. Iemand anders ook?
Open even de xbox app

(zoek de game handmatig op dan spreekt hij over een update
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAxEjUz6XioMIAEGL1rCneJYf5M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AgJ4EwXqrSZbF70FGDF87a9E.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door appie35 op 19-10-2021 18:40 ]

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gameaddict schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:37:
[...]

Zit nou nog niet echt te kijken op nog meer fotogrammetrische steden, ben daar niet zo kapot van.
Overdag is het niet veel aan die steden ... maar vlieg eens aan op Singapore City met nacht .... ( inc de Singapore City DLC van ORBX ) je weet echt niet wat je mee maakt

ik vind juist die steden mits ze groot genoeg zijn, heel veel toevoegen
Net zoals die van Sydney is erg mooi bij nacht vertrek of aankomst , ik kijk nu ook meer naar dat soort dingen zeker als daar vliegvelden bij komen of er in zitten en andersom .. airport kopen is kijken of er een gedeelte van de stad er bij zit
Het geeft toch dat beetje extra

Zo zijn er al heel veel mooie steden te krijgen die echt wel wat toevoegen
net zo als die schepen .. ja leuk maar als je land langs het water of inde buurt en je ziet die schepen verlicht langs varen is dat toch net even weer dat wow moment

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 19-10-2021 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06 19:27
Zojuist mijn eerste rondje in VR gedaan. Het loopt soepeler, maar de schaduw flikkeringen blijven.(in de cockpit)

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nachtvliegen heeft toch wel wat bijzonders vind ik. Helemaal met de laatste dev updates van de FBW320 waarin heel wat cockpit verlichting is verbeterd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fNoQgHiZQMr86dHMZUDyKKuaYtg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PujvFhX8UEmpakFGemBJPdsl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:33:
Nachtvliegen heeft toch wel wat bijzonders vind ik. Helemaal met de laatste dev updates van de FBW320 waarin heel wat cockpit verlichting is verbeterd

[Afbeelding]
ook de buitenkant verlichting word erg aangepast ben benieuwd wanneer hij als stable uitkomt

vind hem nu ook al erg mooi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T0x7yKvd2ftw9lnCdgGd70b6YkE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xFTa0qHWcnkFt3DHBFn8mZQS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 19-10-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Nu online
appie35 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:38:
[...]

Open even de xbox app

(zoek de game handmatig op dan spreekt hij over een update
[Afbeelding]
Dit deed ik maar hij zei niks over een update. Heb de xbox app nu uninstalled en weer installed en nu pakt hij hem wel. Heb trouwens Windows 11, misschien dat daar nog iets geks zit.

Overigens verder met Windows 11 geen enkel issue gehad met FS, verder ook geen verbeteringen dus daarvoor zou ik persoonlijk niet upgraden :)
Pagina: 1 ... 221 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc