Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-09 09:55
Nu Windows 11 uit is ben ik wel benieuwd onder de Tweakers hoe zij msfs met W11 ervaren.

- Met name het VR gedeelte is er grote verbetering?
- Hoe zijn de prestaties algemeen enz

Ben heel benieuwd!

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 21:27
Bestaan er verwachtingen dat W11 performanceverbeteringen zou brengen? Zou eerst een regressie verwachten en daarna hooguit dezelfde performance.

DX12 support lijkt me een interessantere, al kan het nog wel even duren eer die support landt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09 03:12

djbarney

XBL: DeejayBarney

appie35 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:12:
Nu Windows 11 uit is ben ik wel benieuwd onder de Tweakers hoe zij msfs met W11 ervaren.

Ben heel benieuwd!
Ik draai al n paar maanden op de W11 insider preview, en die draait prima met msfs. Geen rare dingen tegengekomen die echt aan W11 of msfs+w11 liggen, eigenlijk alleen the usual bugs als het gaat om dingen die met updates kapot gaan, of instabiele servers. Performance is voor mij vrijwel exact hetzelfde, kan een fps meer of minder zijn, merk in ieder geval geen verschil.

VR heb ik helaas niet, mijn 1070 smelt als ik die aan de VR zou hangen :D ooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:22

ralpje

Deugpopje

Zijn er hier mensen die honeycomb alpha / bravo gebruiken, in combinatie met de WT CJ4?
Ik vlieg vooral in de CJ4 en ben met name benieuwd of de buttons op de set (voor lighting, autopilot, etc.) correct werken (aangezien de CJ4 daar z'n eigen simvars voor gebruikt).

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

logion schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:10:
Bestaan er verwachtingen dat W11 performanceverbeteringen zou brengen? Zou eerst een regressie verwachten en daarna hooguit dezelfde performance.

DX12 support lijkt me een interessantere, al kan het nog wel even duren eer die support landt.
Windows 11 heeft ook directstorage support ingebouwd, dat zou wellicht voor loadtimes nog wel kunnen schelen. Of ze die in MSFS ook gebruiken is natuurlijk een andere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
djbarney schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:50:
[...]

Ik draai al n paar maanden op de W11 insider preview, en die draait prima met msfs. Geen rare dingen tegengekomen die echt aan W11 of msfs+w11 liggen, eigenlijk alleen the usual bugs als het gaat om dingen die met updates kapot gaan, of instabiele servers. Performance is voor mij vrijwel exact hetzelfde, kan een fps meer of minder zijn, merk in ieder geval geen verschil.

VR heb ik helaas niet, mijn 1070 smelt als ik die aan de VR zou hangen :D ooit...
Bedankt! en ook@djbarney

Toch heb ik met mij oculus rift en een 1070 redelijk fs kunnen spelen.

Ga nu updaten tot zo! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 16:12
Heeft iemand hier msfs al op Windows 11 draaien :?

Zo ja, hoe draait het ?

Of je kijkt een paar post hoger....

[ Voor 23% gewijzigd door dierkx36 op 05-10-2021 18:05 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
Gisteren een vluchtje met de voortreffelijke FBW A32NX van EGKK naar EGPH gevlogen. Halverwege wel een probleem met de LNAV: plots wou hij terug naar EGKK keren. Bleek er een stuk van mijn flight plan dubbel in te zitten. Heb ook wel eens gehad dat er een STAR tweemaal in zat, want hij laadt die niet altijd mee als je simbrief OFPs inlaadt? Verder is het ook vervelend dat mijn AIRAC op simbrief niet overeenstemt met die in de A32NX en Littlenavmap heeft ook een andere AIRAC volgens mij. Kan ik eenmalig een maand navigraph kopen om die allemaal te syncen op een fixed AIRAC (ik heb reeds de 2009 cycle in mijn navigrapg account en dus ook op simbrief)? Of gaat de A32NX AIRAC (en van andere airliners) alsmaar verder in MSFS?

De vertical planning van mijn approach is trouwens ook helemaal de mist gegaan, heb nochtans de planner gebruikt op de flypad. Bij de FAF zit ik 3000ft te hoog. Idealiter zou ik zo'n banana zien op de navigation display, zoals in de boeings. Maar weet niet of de a320 dat heeft? Die 3000' maakte ik niet meer goed, dan maar een go-around gedaan en manueel geland. Wel fijn om de a320 handmatig te vliegen, al moet je goed op de speed letten; thrustwijzigingen zijn behoorlijk langzaam.

Ik heb ook heel lang moeten zoeken om speed uit unmanaged mode te halen, de shortcut is blijkbaar LMB + MMB. In alle youtube vids vind je clickable spots met pijltje naar boven/pijltje naar beneden.

Desondanks best een aangename mod, hopelijk kunnen ze snel de managed vertical modes naar de FMC brengen. Dat lijkt me absoluut geen evidentie. Al heeft de heavy 787 mod het wel al, die wil ik ook eens testen binnenkort.

Paar screens met de BRU livery:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CofQGA9LCgRQ5_bo6mAxRb2rNbw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SzVzJh90Jell67x7tpV9SE7c.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otyBConrWRukdZ3NDZCq4twfazU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WqrFRRfpK6F5Q85zGhR8EZoD.png?f=fotoalbum_large
[Helaas met lelijke witte balk bovenaan].

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Helaas met lelijke witte balk bovenaan].
zoek eens op NoToolbarHandle :9

https://github.com/kaosfere/msfs-toolbar-nohandle

was al vanaf dag 1 beschikbaar nadat hij niet meer weg ging

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 05-10-2021 20:29 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 17:12

Ben heel benieuwd!
Om hier even op terug te komen.
Zie de Tweakers review...
"De enige uitzondering daarop is de Nvidia-videokaart, die gemiddeld over alle games 2,7 procent sneller is in Windows 11 dan hij in Windows 10"
Tis maar of je hier iets mee kan, beter iets dan niets zeg ik maar. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door BazerK op 05-10-2021 22:01 ]

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
BazerK schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:59:
[...]

Om hier even op terug te komen.
Zie de Tweakers review...
"De enige uitzondering daarop is de Nvidia-videokaart, die gemiddeld over alle games 2,7 procent sneller is in Windows 11 dan hij in Windows 10"
Tis maar of je hier iets mee kan, beter iets dan niets zeg ik maar. O-)
Oke toch kreeg en krijg ik van NVIDIA nog geen driver update. Ik heb een paar rondjes gevlogen in VR met G2 maar merk idd weinig tot geen verschil. Morgen maar eens wat meer Tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben heel benieuwd!
Ik heb het gevoel, maar dat is misschien gewoon wishful thinking, dat het allemaal wat 'snappier' geworden is. Gisteren een korte vlucht van EHAM naar Edinburgh in de TBM gedaan en ik zat vrij continu op 40fps met mijn systeem (behalve op Schiphol zelf, toen was het tegen 30fps aan, en na het landen op Edinburgh was het ook 30fps). En dat met enorme bewolking, regen, wind en alle physics.

Laden gaat ook prima vlot maar dat heb ik sinds de laatste WU sowieso al wel, dat het sneller lijkt te zijn dan eerst.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-09 21:01
logion schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 18:40:
Verder is het ook vervelend dat mijn AIRAC op simbrief niet overeenstemt met die in de A32NX en Littlenavmap heeft ook een andere AIRAC volgens mij. Kan ik eenmalig een maand navigraph kopen om die allemaal te syncen op een fixed AIRAC (ik heb reeds de 2009 cycle in mijn navigrapg account en dus ook op simbrief)? Of gaat de A32NX AIRAC (en van andere airliners) alsmaar verder in MSFS?
Dit kan eenmalig, maar elke 28 dagen komt er een nieuwe cycle uit dus je zal wel al snel achterlopen. Volgens mij update MSFS zijn cycles wel regelmatig.
De vertical planning van mijn approach is trouwens ook helemaal de mist gegaan, heb nochtans de planner gebruikt op de flypad. Bij de FAF zit ik 3000ft te hoog. Idealiter zou ik zo'n banana zien op de navigation display, zoals in de boeings. Maar weet niet of de a320 dat heeft?
De banana is een boeing feature, die zal je in de a320 niet tegenkomen. Airbus gebruikt iets veel mooiers, namelijk deze indicators, maar dit is verder nog niet geïmplementeerd.
Ik heb ook heel lang moeten zoeken om speed uit unmanaged mode te halen, de shortcut is blijkbaar LMB + MMB. In alle youtube vids vind je clickable spots met pijltje naar boven/pijltje naar beneden.
Bedoel je dat je deze clickable spots niet hebt? Want dit is wel dé manier om hem uit managed te halen en zou gewoon moeten werken :)
Desondanks best een aangename mod, hopelijk kunnen ze snel de managed vertical modes naar de FMC brengen. Dat lijkt me absoluut geen evidentie. Al heeft de heavy 787 mod het wel al, die wil ik ook eens testen binnenkort.
Volgens mij gebruikt de heavy mod de VNAV uit de WT CJ4, welke overigens ook in de Salty 747 gebruikt wordt. Ik kan me herinneren dat het FBW team ook in gesprek was met WT om de VNAV te implementeren in de FBW mod, maar ik kan hier even geen goede informatie over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:55
mvbo schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:31:
[...]

Dit kan eenmalig, maar elke 28 dagen komt er een nieuwe cycle uit dus je zal wel al snel achterlopen. Volgens mij update MSFS zijn cycles wel regelmatig.

[...]

De banana is een boeing feature, die zal je in de a320 niet tegenkomen. Airbus gebruikt iets veel mooiers, namelijk deze indicators, maar dit is verder nog niet geïmplementeerd.

[...]

Bedoel je dat je deze clickable spots niet hebt? Want dit is wel dé manier om hem uit managed te halen en zou gewoon moeten werken :)

[...]

Volgens mij gebruikt de heavy mod de VNAV uit de WT CJ4, welke overigens ook in de Salty 747 gebruikt wordt. Ik kan me herinneren dat het FBW team ook in gesprek was met WT om de VNAV te implementeren in de FBW mod, maar ik kan hier even geen goede informatie over vinden.
even wat aanvulling.

de experimental version van fbw a320 heeft ook al deels de WT FP.
echter zijn ze er nog druk mee bezig om de VNAV te implementeren. LNAV zit er al wel in.

het indrukken van de knoppen, moet je je muis even op legacy zetten in de accessibility menu van MSFS.
dan krijg je weer die pijltjes terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
logion schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:10:

Volgens mij zeiden ze op de laatste dev q&a dat ze dx12 eind dit jaar als opt-in willen toevoegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ze hebben de voorlopige release notes van de beta openbaar gemaakt, kun je alvast bekijken wat er over 2 weken met de SU6 aangepast is. Niet dat je er nu iets aan hebt, maar misschien al wel leuk om te bekijken

https://forums.flightsimu...-6-flight-now-live/459829

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Gameaddict schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:49:
Ze hebben de voorlopige release notes van de beta openbaar gemaakt, kun je alvast bekijken wat er over 2 weken met de SU6 aangepast is. Niet dat je er nu iets aan hebt, maar misschien al wel leuk om te bekijken

More optimization work has been performed including performance issue with Real-time AirTraffic after a long period of time

_/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!
achtung ............Flitfire incoming!!!!!
Delta Heritage Air Park to Orca Island - Piper cub (Flitfire)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tr6jesvU3SRZuaWNsCb2xrKlsoQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f2HSXt5NXj3UuuZgjK0MAM0H.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJjYULv4TeTjSVxvcii3Lq5M9ug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sDG35ugxlmSIAucpD54TQlC2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jZqOLkY2G0H_PvREPNOsS-P_uYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UYthCvQ50VUV9bEG6dV0MdYz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gioVhvKaTTsx5WjfHTeN5Yo8Nw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8I2urkMhV2Mzry220fayeyOX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rmdwb4DD0OSjYsL21jML3PeIAwU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m97AML4XUNZl3ryis7v7xWy7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dey15gUPRiKKDpOMc5YsfeI5a4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dSGcUlNzeZWhXU57AIx1H0NY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6ggd2Me_Ne2HReV7wYKDQZjLjs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hI9FQzvdT2t4qlndZjYuiQkO.png?f=fotoalbum_large

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:48

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Gameaddict schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:49:

Ziet er echt uit als een goede update, veel vlieg en navigatie technische updates :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
word eens tijd dat ze de loading schermen eens aan gaan passen .. 7 minuten voor dat ik in game ben vind ik toch wel iets te ver gaan nu .. soms wel meer dan 12 min als die zijn dag niet heeft

Maar goed ingame gaat het dan wel weer lekker snel ..
In windows 11 pro loopt die heerlijk maar in game komen blijft een ramp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Vergeet niet dat jij duizend en 1 DLC's hebt, bij mij zit ik binnen een paar minuten in de cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:58:
Vergeet niet dat jij duizend en 1 DLC's hebt, bij mij zit ik binnen een paar minuten in de cockpit.
in cockpit is geen probleem dat is zo .. maar van het spel starten tot het menu is veel te lang
als ik eenmaal in menu zit dan ben ik er zo dan is het nog geen 20 sec

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 06-10-2021 21:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

ravw schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:24:
[...]

in cockpit is geen probleem dat is zo .. maar van het spel starten tot het menu is veel te lang
als ik eenmaal in menu zit dan ben ik er zo dan is het nog geen 20 sec
Ik zou in dit geval toch eens kijken naar msfs addonlinker of iets dergelijks. Alleen datgene waar je wil gaan vliegen inladen en alle andere gekochte airports in de rest van de wereld waar je toch niet komt in die vlucht/vluchten die je wil gaan doen, gewoon even uitzetten. Start van de sim is hiermee (en ik heb niet zo bizar veel addons als jij hebt) echt pakken sneller. Je kan er ook presets mee maken als je niet heel specifiek wil selecteren, maar gewoon alles in noord amerika, of alles in een bepaald land in 1x aan of uit wil zetten. Ik heb voornamelijk veel flightsim.to addons in noorwegen, maar als ik daar niet ga vliegen, laad ik die dus ook van te voren niet in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 20:52

Heerlijk :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Ircghost schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:58:
{Sarcasme aan} Maak ik hier uit op dat jij medelijden met die jongen hebt... ?:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

appie35 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:53:
[...]

{Sarcasme aan} Maak ik hier uit op dat jij medelijden met die jongen hebt... ?:+
:+ dat laat ik over aan jouw fantasie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arroz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Weet niet of dit al eerder is langsgekomen maar heeft iemand dit al gebruikt?

MSFS 2020 Google Map replacement - https://nl.flightsim.to/f...20-google-map-replacement

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servers liggen er uit :/

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de servers zijn weer in de lucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 14:15
Vanmorgen maar eens ingelogd om te kijken hoe slecht het weer (mist) zou zijn. Live weather / tijd aan en gestart in Rotterdam: vrijwel niets aan de hand en voldoende zicht (op wat kleine wolkjes na).

Werkt toch niet helemaal lekker dus :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Live weather is ook niet echt live. Het is meer een berekening van wat het weer zou kunnen zijn volgens de informatie die MeteoBlue heeft.

Wat er wel aankomt (ik dacht in SU6) is dat MeteoBlue METAR data gaat injecten in hun datastream naar MSFS. Dus dat zou zomaar kunnen betekenen dat het weer nauwkeuriger gaat worden rond de vliegvelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielster
  • Laatst online: 26-09 14:15
Dat is goed nieuws. Ik gebruik regelmatig https://metar-taf.com/nl ter informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo we staan klaar op LPPR naar GCLA te gaan
Even alles inladen en vast zetten op hun stoelen en dan gaan we 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LCePHaPxFHlZ3AK7gsg4qXW9so=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KKg6UTJe6urXA8F9CgHWSK2v.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTgsYgbzS6PzuucNg1hpThgYx2k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SmMmGBiuayGZ3gAgG8LDb5zq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 08-10-2021 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nielster schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:54:
Dat is goed nieuws. Ik gebruik regelmatig https://metar-taf.com/nl ter informatie.
Die is wel erg duidelijk. Bekijk het meestal in Little Navmap terwijl ik een flightplan maak, maar deze is veel handiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zo we zijn vertrokken vanaf Porto naar La Palma

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pH_XVrfaF54RNvS5WZBgUWByEKg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mEbmRicnA9wdaeZpRVUHuQsk.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AtVQ7gFYK2UUxV9lNSZjHy5T0Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jRoxlOr92X503LKdFpY1L0CU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQ3Qw9e5vJnwWBdM1dOT5XcvQPM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/U4dhL2Sxrabykuegv8bBf5qQ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKZH4sUd-H0oKSDAhYFER9WlK9M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qaQDOB8gKcmDAU13YaMfqWl6.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 08-10-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 22:24
Welke airports/addons zijn met werkende gates/hallen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleYouPee schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:13:
Welke airports/addons zijn met werkende gates/hallen etc?
de meeste payware werken wel .... maar wat bedoel je met hallen .. lopende mensen ?

TNCB is een waar je mensen echt ziet rond lopen in het vliegveld .... alleen die heeft weer geen gates
Maar de gates werken bij de meeste wel of er komt later een update er voor

Maar wat zoek je voor airports welke landen ? dan kan ik misschien zeggen welke er goed zijn

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 08-10-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo we zijn al weer rustig aan het afdalen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYXJ3wsTcw6OAWYGecw0puvuazo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HUWWFjTOWrKjgWAbS7dPEsy2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPOa7kFjIpHhHcG7ScH17upOrpg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1csrO6OZtdG9xQFovgqgUSr7.png?f=fotoalbum_large
nog iets van 300 NM te gaan voor dat we geland zijn

[ Voor 57% gewijzigd door ravw op 08-10-2021 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ToD inschatten blijft lastig vind ik met de FBW, maar ik kwam vandaag erachter dat Volanta een estimated Top of Descent kan weergeven. Best wel cool. Nu nog kijken of het werkt, heb nog geen idee wat ik zou moeten aanhouden voor vertical speed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G70cZkTL5wkDRejLu5GRV90A-Uw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7HKXZSblPHzRpJ7m6fsKjTVl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVzTCQDso0mVxfr_1a3C4h1gK2o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wP6mKOILSPaoDJkRgcnS7vHg.png?f=fotoalbum_large

La Palma inzicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqg6MXq-Ka8AwOIQruCTVVS4OqQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zb1YQI0MjHEMsj6s70Tl8wPH.png?f=fotoalbum_large

Aankomst op La Palma

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQTEFyPQuX2Uax8IlU6TZJozRZk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LPREVgtAQOgmmDcgelgRHxjx.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqfaJKhT6BEeT5r3svWIKwzl5BQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/IfdsO3x7Oul5N9sfbRH9qdaK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l05-Z5_oOrCxu9SjU0wIhZAx0B0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZIfBjx7zz4lDJ6GKaOTavlOy.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRDxJ7xR-kn5PXTbrSC1H5vtSc0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iWwrf4zBYq176u2gWUwh9DrA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door ravw op 08-10-2021 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 20:52
ravw schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:12:
Zo we zijn al weer rustig aan het afdalen

[Afbeelding]

[Afbeelding]
nog iets van 300 NM te gaan voor dat we geland zijn
Een TOD op meer dan 300nm? Lijkt mij veels te vroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
cracking cloud schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:55:
ToD inschatten blijft lastig vind ik met de FBW, maar ik kwam vandaag erachter dat Volanta een estimated Top of Descent kan weergeven. Best wel cool. Nu nog kijken of het werkt, heb nog geen idee wat ik zou moeten aanhouden voor vertical speed.

[Afbeelding]
Er zit een tod calculator in je efb

Ff uitrekenen welke constraint je naartoe moet voor je star. En dalen op zoveel nm voor de constraint.

Je kan tevens nu een ring om die constraint zetten. Of op de mcdu de waypoint zetten bij prog en dan zie je hoever je er vanaf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
cracking cloud schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 18:55:

[Afbeelding]
wil het je desnoods wel laten zien op discord ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hammie schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:28:
[...]

Een TOD op meer dan 300nm? Lijkt mij veels te vroeg.
gaat trapsgewijs

en ik doe het rustig aan

FL320
FL280
FL240
FL180
en dan het laatste stuk langzamer naar je aankomst hoogte
en die kunt je in de NAV display laten zien van aankomst

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 08-10-2021 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Maar zelfs dan is het extreem veel, in principe kun je het ruw benaderen door de volgende vuistregel: cruise hoogte - gewenste hoogte * 3. Voorbeeld 32-2=30 *3 = 90nm ToD voor een 3 graden descent.

[ Voor 19% gewijzigd door Ircghost op 08-10-2021 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:21:
Maar zelfs dan is het extreem veel, in principe kun je het ruw benaderen door de volgende vuistregel: cruise hoogte - gewenste hoogte * 3. Voorbeeld 32-2=30 *3 = 90nm ToD voor een 3 graden descent.
ja ik weet dat het veel langer door moet vliegen en dan zakken
maar soms ga ik al wat eerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:21:
@Dirtyrockers die gebruikte ik ook tot nog toe, wilde even kijken hoe nauwkeurig die van Volanta is.

Soms zit je nog met constraints voor de definitieve aankomst en dan zet ik die in de ToD calculator, maar de neo gaat soms wat harder naar beneden dan die x*3

edit: en je op de PROG page alleen de afstand direct naar het waypoint zien, maar soms zit je met een bocht en dan is de afstand eigenlijk langer. Hopelijk komt de VNAV snel naar de dev versie

[ Voor 24% gewijzigd door cracking cloud op 09-10-2021 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 21:52
Van de week werd ik gedwongen offline mode te gebruiken in MSFS. Echter nu een paar dagen later kan ik nog steeds de online modes niet activeren?

Zijn er nog steeds problemen bij ze of moet ik zelf iets aanpassen? Als ik online mode aanzet geeft hij aan dat ik geen internet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazerK
JayZeeTie schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:00:
Van de week werd ik gedwongen offline mode te gebruiken in MSFS. Echter nu een paar dagen later kan ik nog steeds de online modes niet activeren?

Zijn er nog steeds problemen bij ze of moet ik zelf iets aanpassen? Als ik online mode aanzet geeft hij aan dat ik geen internet heb.
In het FS2020 Welcome scherm. Ben je dan ingelogd?
Dus, rechtsboven, daar staat je Microsoft inlognaam, daarin moet de status op Online staan.
Verder staat daaronder de Servers info, de mijne staat op AUTOMATIC [West Europe] 20ms
Servers werken hier.
Of iets anders... firewall?
Edit: Dit al gelezen?

[ Voor 10% gewijzigd door BazerK op 10-10-2021 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 17:09
Net van LFBD naar KSEA gevlogen met de 747, maar ik heb de achievement hiervoor niet gehad. In logbook zie ik dat er geen takeoff in LFBD gedetecteerd is omdat ik de ATC niet gebruikt heb. Misschien beter op voorhand opgezocht maar goed, het grootste deel van de vlucht is gebeurd terwijl ik aan het slapen was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Laatst online: 14-07 20:24
Ik heb echt zo vaak dat tijdens het spelen van MSFS de game gewoon plotseling vastloopt en shut down gaat! zo irritant als je net in een vlucht zit van 2 uur!

Hebben meerdere mensen daar wel is last van? is het een bug in de game of ligt het gewoon aan mijn eigen PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 20:48

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Mikee007 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:07:
Ik heb echt zo vaak dat tijdens het spelen van MSFS de game gewoon plotseling vastloopt en shut down gaat! zo irritant als je net in een vlucht zit van 2 uur!

Hebben meerdere mensen daar wel is last van? is het een bug in de game of ligt het gewoon aan mijn eigen PC?
Bijna nooit. Maar een kennis heeft dat ook regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Ik heb vandaag een vlucht gemaakt van Boedapest naar Amsterdam en daarna van Amsterdam naar Zagreb, in de WT CJ4, zonder tussendoor de sim af te sluiten en is zonder problemen verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ben onderweg van Kaapstad naar Zurich met de A330 neo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHQmLeBcMvApCIljhMDsfBCOioc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/KIYBTjrAzS6rHSsPVFxWjHEe.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9RAiW9ALDIeMwpbqWqFiUrl4Nw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mxT69uB9D1ptAiTxoLXeUWBA.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8G1NiZmWqzWWvqbcxyKRzigHTko=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tiVIcoA2O597IzxThM67ZpIW.png?f=fotoalbum_tile

Bijna 5 uur verder
leaving the night above Cameroon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfXkVLP_fiOJJjOTIMYRoK2MAV4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/e26dHjlGHaIY4Xfotfw5wkc6.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqR7Vrc00INY1abnadmNFYWDN50=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wDXBiUroe2CmfQFRRn5lXeD6.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EY2MbYLLF27r3bHDOQtVSTQgTvY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hMFXwjuCZc5M0FbGdW8wXKiJ.png?f=fotoalbum_tile

laatste stuk Africa (Libya)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azsObHLS9VdhpVAMqiHKAFUMikA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mT2ty9wIkSzzoKu7KXpqju7R.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvTZnLCiF7ehKCqfZz1CkEGI8PE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UMjFT4QMrkawJreBTvcR4Gg5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s3wjqoFVDjswYDovPh4s5e6-44g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zE8WE5f3LbTKrKt9EBoNUIfW.png?f=fotoalbum_tile

Nu 8 uur onderweg :9
Tunesië en bye bye Africa en hallo Europa
en we gaan over Corsica heen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/taIoLhjM_t6C-_2HpAdFDb6PzMw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Fr99lN541BZ3fUh5EYr0sDbA.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/us1wCQm7IK7QrBfiLWJhZV68efc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ApwXg4ogHajZqxGkKJ06uYaH.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZvXdXdvDpiFSDNtYKlSGW4q4ag=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ccOeKzWsl73bBaJQhseg7dxz.png?f=fotoalbum_tile

Aankomst Zurich
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Yg4nHS7mQLoYDalAhn6_HDDKf0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/SGDauIOFW7g4goU48Zvbcud9.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5vBqvdVPUL9hav8A91BDWFmOso=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jWUwyuM9cVlhuFSdFbRvL2Av.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Npd1CB4S9eIA2jZn_aMxmoh1y8w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BASR0aor3bU6MfrMWkG1NnqR.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0aW3Wk7YPIhrO5hd99XTGxl47k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vqdrzD8lRA44yFmit48kPBpt.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZ4CiBTcXTH-yCb6FtnbHPaHCn4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Df0zJUXPVRJEjvfIbBPHAkjv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 112% gewijzigd door ravw op 11-10-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb er zelf niet zoveel last van, maar is inderdaad erg vervelend.

Is natuurlijk niet eenvoudig om de oorzaak te vinden. Meeste CTD worden veroorzaakt door mods die niet meer compatible zijn. Ook overklokken van de videokaart geeft snel problemen. Verder het verwijderen van usb hardware heeft een CTD tot gevolg (dit kan bv ook veroorzaakt worden door een slecht functionerende usb hub). En natuurlijk hebben we MSFS zelf nog dat na SU5 er niet stabieler op is geworden.

Goede nieuws is dat (als het goed is) 19 oktober SU6 uitkomt die er weer voor moet zorgen dat MSFS zelf weer stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
De enige CTD's die ik heb is tijdens zoomen op de world map in het hoofdmenu, tijdens vluchten heb ik er al heel lang geen meer gehad. Meeste vluchten zijn maar 1-2 uur, maar de langere die ik dit weekend heb gedaan ging ook vlot. Tijdens landing had ik wel nog maar 15 fps ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linus_BE schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:05:
De enige CTD's die ik heb is tijdens zoomen op de world map in het hoofdmenu, tijdens vluchten heb ik er al heel lang geen meer gehad. Meeste vluchten zijn maar 1-2 uur, maar de langere die ik dit weekend heb gedaan ging ook vlot. Tijdens landing had ik wel nog maar 15 fps ongeveer.
Ik zelf maak de laatste tijd lange vluchten maar gewoon alles blijft goed werken
zo als je kunt zien net een vlucht van 11 uur en 20 min achter de rug een gewoon geland :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x2WEda9i5RYzzQJ5Ug3ZrRk01vk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LKj1YJxu9B6EnzH9fpudNaDM.jpg?f=user_large

Aankomende A380 met windowsview

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had het gisteren nog in de development versie van de FBW 320. Geen idee waar het aan lag. Ik was aan het streamen via discord en op het moment dat ik de pushback truck opriep knalde MSFS eruit. Hopelijk brengt SU6 meer stabiliteit. Hoewel geen oplossing is zou een autosave functionaliteit superhandig zijn (dus ook incl status van alle systemen van het toestel)

@Linus_BE Hoeveel RAM heeft je PC? En hoeveel virtueel geheugen?

[ Voor 4% gewijzigd door cracking cloud op 11-10-2021 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
cracking cloud schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:25:
[...]

Ik had het gisteren nog in de development versie van de FBW 320. Geen idee waar het aan lag. Ik was aan het streamen via discord en op het moment dat ik de pushback truck opriep knalde MSFS eruit. Hopelijk brengt SU6 meer stabiliteit. Hoewel geen oplossing is zou een autosave functionaliteit superhandig zijn (dus ook incl status van alle systemen van het toestel)

@Linus_BE Hoeveel RAM heeft je PC? En hoeveel virtueel geheugen?
16 GB RAM, virtueel geheugen weet ik niet, maar ik heb het nog nooit aangepast dus het is wat Windows er van gemaakt heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien helpt dit: https://forums.flightsimu...ved-virtual-memory/203254 (dit is voor CTD's, maar het zou kunnen dat de traagheid ook veroorzaakt wordt door te weinig virtual memory)

[ Voor 32% gewijzigd door cracking cloud op 11-10-2021 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Van Dubai vertrokken naar Dalaman met de Emirates A330
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3sPe8y4IlzS7M5wXtOLpEnsSR8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/5LqMTaX2v35WEygD0ec1Jk2M.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-KyZJzgaBMaXhgDbXAc7JR0LFI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Tvegwu9QxHZguvtWYMOd5M0Z.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D2VJWNY7YPt9PxE0Gb7YDi6NDmY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HIvgDujF6mwzjLmGoaJtariX.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7lHSrvArWqUzRmYNqgHob98634=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ImmwUhPY05rR938eMabrZJ64.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 11-10-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
Welke mod is dat die A330? Enig idee hoe hij zich verhoudt tov. de 787 met de heavy mod? Laatste lijkt me ook suited voor long haul?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
logion schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:16:
Welke mod is dat die A330? Enig idee hoe hij zich verhoudt tov. de 787 met de heavy mod? Laatste lijkt me ook suited voor long haul?
Deze is met FBW inbegrepen

https://nl.flightsim.to/f...us-a330-900neo-conversion

voor lange afstanden zeker geschikt
vannacht non stop bijna 12 uur gevlogen bijna 10.000 km dus zeer geschikt voor de lange afstanden

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 11-10-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boven Koeweit-stad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDh_Lp_Xh4EEl4OHmeoGruor-Vc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qLj6e0YtUacw2BuwPNvCfOVl.png?f=fotoalbum_large

nog 400 nm te gaan tot Dalaman

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJuUw5jB6qlr0bkc231IxBkGq_w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZuN1FYQqI9Nt3IpbPaObF2MQ.png?f=fotoalbum_large

Cyprus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9smMjrjHP-3hvX3zQjpGzGDRLY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E44pcO5QQ7WCVJcmF0yN71zu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door ravw op 11-10-2021 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aankomst op Dalaman ( Turkije )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2usYhiYmr4eakq4VaSJNoXR6pho=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/O3AleRj9KRb65b9ILXBHKa3B.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJJbNKSUY2rKRG_iCLJzxhwsT5Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gokmGS2C6gP8wbAuNwUrowUB.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKPGft2Qo8JgXAK41TyOx53IwfU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9YW2y4Jyfdi7uiM0ItVyElZ8.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fmx4YNMhfQlyDvogVzEfR5nQGs4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DSOcaQQI8PFAn5SxdjhNpjpZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 12-10-2021 12:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Van Kenya naar Zuid Afrika (HKJK naar FALE)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SH4W6qm8Pc4apThYEPb29r6S4bI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Z3wjd6F7BHC04mP6bDSXl9xt.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f9XqJlsxa_6Hg7-Dy3n9jumS0Og=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ksVYqd3fnDWjpLRfqFkScwSM.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHGyT60LfRreCuLuw5AjhZrHUvA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/eIxw5lNlKAdL3fFt2RwFCPHY.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o7Udhwn4LpFvZSNTx-Gl4ro1seA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/54S8PnSZI9H2CRUDbKGbF77B.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Lz0UmJlA0dTQuKFvtnsXwxg_ms=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3YhpomPMWZ9Icaz47GUV3J4r.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOXuGEIUNE1bTrJcjzvl7Kv7Dpw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pUDrnHTjPG6nkgZw2sSUPiLy.png?f=fotoalbum_tile

Nog onderweg
nog wat mooie landschappen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dx1y-Jai8UuG_pL-t36Ws6EAGs8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9JrB4SLG2IrUDJjjRZgjtRL7.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGAqGyhyg33bwifo1dv1JW-inOc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/DKMBfm61o8wEwWtV4Rzz3UFC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vgjhcwqlpmx0YnOpetsi9wGXQSM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zfrvQEZdG9Ezldz6i4GXLAT2.png?f=fotoalbum_tile

Nog een klein stukje en mag al gaan dalen

Aankomst op FALE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kn0SqfHbDQpEfBAX1pqabL-zoU4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7V6B1xWDS6X06AzpvEh76buL.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MvESaMs3FjUUedRdf4ybSRQy0-U=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PCTw5wJSxrlOjbVkzNLXA3Qp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuH-Lk-0m8u1fuP8M2nmMW_2yy0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kVDyBu9dWQiY9FZ1MwtWcc7K.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSpVxggcwZkCAnXvvryaCp-uyN4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zelfa0ZvTVHh5RIXIrJ5uAA2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door ravw op 12-10-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Gameaddict schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:52:
[...]

Heb er zelf niet zoveel last van, maar is inderdaad erg vervelend.

Is natuurlijk niet eenvoudig om de oorzaak te vinden. Meeste CTD worden veroorzaakt door mods die niet meer compatible zijn. Ook overklokken van de videokaart geeft snel problemen. Verder het verwijderen van usb hardware heeft een CTD tot gevolg (dit kan bv ook veroorzaakt worden door een slecht functionerende usb hub). En natuurlijk hebben we MSFS zelf nog dat na SU5 er niet stabieler op is geworden.

Goede nieuws is dat (als het goed is) 19 oktober SU6 uitkomt die er weer voor moet zorgen dat MSFS zelf weer stabieler is.
Dank voor je toelichting.
Hopelijk is het straks inderdaad opgelost.

Ik heb al de MSFS addon linker waarmee ik addons kan in en uitschakelen (zeker aan te raden) dus niet altijd alles staat aan als ik het niet gebruik.
Scheelt ook weer met opstarten.

Ik ga het even in de gaten houden of het probleem zich aan blijft houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Mooi cockpit die A330-900 NEO :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7RTgdU1ozVnGjrmhV6ob_irILY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/blwmkobuMwXEe5UEAffA0t3H.png?f=fotoalbum_large

En ja, ik heb de FBW A320

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikee007 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:30:

[Afbeelding]

camera stond punten veranderd?
want hier doet hij het gewoon goed ... of een Co pilot mod er in zitten

Zo weer eens even de A32 vliegen

die FBW A320 heb niet nodig voor de mod van A330 900

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 12-10-2021 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
Mikee007 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:30:

[Afbeelding]

Komt misschien hierdoor?

Known issues:
  • The fuselage disappears in close external view. This is due to the blending between the FBW A32NX VC and the new exterior 3D model, not quite fitting together.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nog een mooie screenshot van gisteren die ik nog even wil delen een China air op SCEL

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtAPkEGMq3NjDjuEyTPYJ0UAdck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7xowWFBV3PZaCGlLzZGRPCjD.png?f=fotoalbum_large

Nu onderweg van Ottawa naar Moncton - A320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Linus_BE schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:20:
[...]

Komt misschien hierdoor?

Known issues:
  • The fuselage disappears in close external view. This is due to the blending between the FBW A32NX VC and the new exterior 3D model, not quite fitting together.
Dank voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik heb alweer problemen met Flight simulator.
Ik begin het nu echt een beetje beu te worden en eerlijk gezegd ook wel een beetje amateuristisch.
Zo nokt MSFS er iedere keer mee als ik 1 Nvidia update niet gedaan heb.

Als ik deze vervolgens geupdated hebt begin het volgende probleem, dan moet ik de Gamingservices updaten maar via de Microsoft Store werkt dit weer niet zomaar want tijdens de update krijg ik foutcode 0x80073D26 waardoor ik dit via regedit gamingservices weer moet verwijderen en me pc weer opnieuw moet opstarten.

Na het opstarten Gamingservices opnieuw installeren.

Je zou denken nou.. nu zou het weer moeten werken, Nope!!
Dan mist namelijk weer de snelkoppeling van MSFS weer op me bureaublad.

Als die vervolgens wel weer werkt dan zijn we er nog niet.
Na iedere update van Nvidia moet ik namelijk me General options weer aanpassen omdat die allemaal op low staan! (Dit moet na iedere update van Nvidia)

Het is toch eigenlijk niet te geloven dat dit kan?! zo'n dure game en dan zo'n groot bedrijf wat erachter zit met vervolgens zoveel bugs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:44
Ik vond de game beter voordat ze ondersteuning boden voor de xbox. Al meer dan een maand niet meer gevlogen en alle addons van thrustmaster teruggestuurd (binnen zichttermijn).

[ Voor 45% gewijzigd door turkeyhakan op 12-10-2021 19:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
van Ottawa naar Moncton - A320

Inc Cat 3 Landing ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3dh2Evd08iqD7ukUdDfHMH6QJA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6bcsX8IZkaXjBIMnJcyfRMzD.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biGXIyu1CPavzNpozhIXJ_YM9wY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Z0cXEnxSwbIHaSLw5LsWN92G.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXuJFuLJfzuAgz-ozI-08lyApT8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/F75pMZjsZXoKtCMR63gHLlIH.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aGBJCdF5ShLBJLumF9qO4q8_lUU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Bp6mM6sf4MFtbI8zeof4gi21.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9j3ZOT4FkOfEcfJvvVx-kS9tyiI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9VvkleTW2VsHv584e71DZixJ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfjIwVKIF7KIHKkN_ocvK-1RN_o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RK0DlR0GpkFqgu4LRZ8LVwIf.png?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EwvainWGPdTJ9-_CWbhp53AAFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kiu3AIIOaNbWK5z38PWqyAyd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikee007 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:18:

Na iedere update van Nvidia moet ik namelijk me General options weer aanpassen omdat die allemaal op low staan! (Dit moet na iedere update van Nvidia)
Moet je het vinkje uitzetten in Geforce Experience. Staat bij settings (tandwiel) --> Games & Apps
Heet "Optimale afspeelinstellingen" in het Nederlands.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJboJCSqMnqevrbuZCue0dAGseU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DjkzIOpnabgM7reEvyHrebbM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Gameaddict schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:05:
[...]

Moet je het vinkje uitzetten in Geforce Experience. Staat bij settings (tandwiel) --> Games & Apps
Heet "Optimale afspeelinstellingen" in het Nederlands.

[Afbeelding]
Hiervan ben ik al op de hoogte maar dat werkt dus blijkbaar niet bij mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renem
  • Nu online
Afgelopen zondag had ik de vlucht al even gemaakt in de sim, vandaag in real life (als passagier welteverstaan, helaas) ben met de A320 naar Zagreb gevlogen. Ik was de landing aan het filmen toen ik ineens een heel bekend geluidje hoorde, ik kon het in die vliegtuigstoel niet direct plaatsen, dacht even dat het uit mijn telefoon kwam, maar binnen een seconde viel het kwartje en moest ik even lachen. Check het filmpje en dan vooral op 20sec.

YouTube: Landing op Zagreb 12-10-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
renem schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:29:
Afgelopen zondag had ik de vlucht al even gemaakt in de sim, vandaag in real life (als passagier welteverstaan, helaas) ben met de A320 naar Zagreb gevlogen. Ik was de landing aan het filmen toen ik ineens een heel bekend geluidje hoorde, ik kon het in die vliegtuigstoel niet direct plaatsen, dacht even dat het uit mijn telefoon kwam, maar binnen een seconde viel het kwartje en moest ik even lachen. Check het filmpje en dan vooral op 20sec.

Ha grappig :) had niet verwacht dat je dat tot zo ver in de cabine kan horen, hoewel je zo te zien wel bijna vooraan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Nu online
mvbo schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 00:31:
[...]

Ha grappig :) had niet verwacht dat je dat tot zo ver in de cabine kan horen, hoewel je zo te zien wel bijna vooraan zit.
Klopt, rij 5 maar ik had het ook niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renem schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:29:

Goeie graphics! Alles op 60+ fps en die resolutie! Welke mods gebruik je? ;) /s

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:19:
Ik vond de game beter voordat ze ondersteuning boden voor de xbox. Al meer dan een maand niet meer gevlogen en alle addons van thrustmaster teruggestuurd (binnen zichttermijn).
De fout die veel mensen dan ook maken is denken dat dit een 'game' is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikee007 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:18:
Ik heb alweer problemen met Flight simulator.
Ik begin het nu echt een beetje beu te worden en eerlijk gezegd ook wel een beetje amateuristisch.
Zo nokt MSFS er iedere keer mee als ik 1 Nvidia update niet gedaan heb.

Als ik deze vervolgens geupdated hebt begin het volgende probleem, dan moet ik de Gamingservices updaten maar via de Microsoft Store werkt dit weer niet zomaar want tijdens de update krijg ik foutcode 0x80073D26 waardoor ik dit via regedit gamingservices weer moet verwijderen en me pc weer opnieuw moet opstarten.

Na het opstarten Gamingservices opnieuw installeren.

Je zou denken nou.. nu zou het weer moeten werken, Nope!!
Dan mist namelijk weer de snelkoppeling van MSFS weer op me bureaublad.

Het is toch eigenlijk niet te geloven dat dit kan?! zo'n dure game en dan zo'n groot bedrijf wat erachter zit met vervolgens zoveel bugs!
Dat ligt niet aan MSFS maar een een brakke installatie van je Windows..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Heb MSFS sinds gisteren op windows 11 draaien en moet zeggen dat ik er niet ontevreden over ben. Nog niet echt een duurtest gedaan, maar vooralsnog start ie snel op en reageert ie in de menus rap.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
DigitalExorcist schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:04:
[...]

Klopt ook gewoon. Het is en blijft een game.
Een simulatie game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:44
[...]

Ik heb er bewust game neer gezet, om precies deze reden. En ook ik weet dat het een simulator is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Laatst online: 09:26
Mwa onder een sim versta ik een realistische nabootsing van de werkelijkheid. Alle standaard toestellen kan ik daar niet onder scharen tot dusver. PMDG en FSlabs zijn wel aardige sims, maar helaas zijn die er nog steeds niet voor FS2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijs000
  • Laatst online: 27-08 18:15
Misschien niet helemaal de het juiste topic maar ik denk dat in dit topic wel de nodige kennis zit.

Ik zoek een goede manier om mijn hotas ( thrustmaster 16000) aan mijn stoel te bevestigen.

Waarschijnlijk wil ik met wat plaatwerk en hout demontabele steunen maken.

Heeft iemand nog tips of "doet dit niet want daar heb ik spijt van"
Eventueel een ander topic/site waar info te vinden is.

Ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59
turkeyhakan schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:19:
Hier dezelfde ervaring. CTDs all over the place. En inderdaad, die xbox ondersteuning was geen verbetering.

Heb verder 0 problemen met m'n systeem. DCS met tig add-ons, P3D met tig addons en PMDG kisten met alles op max zonder ooit een CTD. Alleen FS2020 (met enkel addons uit de marketplace) is brak.
[...]
De hele presentatie van de game/de sim is arcadish. En daarnaast, als sim je focus is (wat zo zou moeten zijn) brengt je deze niet uit op een 100% game-console, waarbij je primaire bediening een game-controller is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mikee007 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:52:
[...]

Hiervan ben ik al op de hoogte maar dat werkt dus blijkbaar niet bij mij.
Ah, helaas. Zou een copy kunnen maken van het bestand waar je instellingen in staan, UserCfg.opt zodat je deze weer terug kan zetten. Moet vanavond even kijken waar deze precies staat.

Maar denk ook inderdaad dat er iets met je windows installatie niet helemaal ok is. Snap namelijk de link tussen je geforce driver en gaming services niet helemaal. Ook het missen van een update van je driver zou niets met MSFS te maken moeten hebben. (Hoe zou MSFS tenslotte moeten weten dat er een nieuwe driver is). Ik update m'n geforce driver maar eens in de zoveel maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tijs000 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:24:
Misschien niet helemaal de het juiste topic maar ik denk dat in dit topic wel de nodige kennis zit.

Ik zoek een goede manier om mijn hotas ( thrustmaster 16000) aan mijn stoel te bevestigen.

Waarschijnlijk wil ik met wat plaatwerk en hout demontabele steunen maken.

Heeft iemand nog tips of "doet dit niet want daar heb ik spijt van"
Eventueel een ander topic/site waar info te vinden is.

Ik hoor het graag :)
Misschien een optie om de bevestiging van je armsteunen te gebruiken? Misschien kun je tips halen uit dit filmpje en hun website.

Vraag me wel af waarom je ze aan je stoel bevestigd wil hebben. Kan namelijk ook gewoon de standaard bracket kopen en hem aan je bureau bevestigen, al kun je daarvoor misschien wel een goedkopere oplossing voor bedenken.

[ Voor 18% gewijzigd door Gameaddict op 13-10-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alexbl69 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:35:
[...]

De hele presentatie van de game/de sim is arcadish. En daarnaast, als sim je focus is (wat zo zou moeten zijn) brengt je deze niet uit op een 100% game-console, waarbij je primaire bediening een game-controller is.
Ik ben benieuwd in welk universum de FBW A320NX arcadish zou zijn. En mensen die ‘m op de Xbox kopen doen dat met een reden, ja dan vlieg je met een controller maar de kern blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo even een vluchtje vanaf Armenië (Zvartnots) naar Abu Dhabi (Abu Dhabi int) met de A320 Gulf air

Net vertrokken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NblLL08ydqP_0G0rjMgv2liFf8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2WTYyGMIgvpCQM1xP6lPjCMH.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEVEy2CN_QGOjAXndOLDSdSvfv0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/DaFM65BBwDpzEvl9Wn7sL2hs.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fo_inrI4oHwfLBSUPvhGP3gqFY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9ZS03K5Vb6POKnTTHE6JsBg6.png?f=fotoalbum_tile

FL320
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLW7SJ2_7DKzLUYe5PqE0SeITxE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/R5n1BSFabvjgCV40hsGRF5Ur.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FK4eGIQ5Xh1qwW_m0gIalRXeSrY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pbIW3Zj9B8DjoEGEw5AyMdoX.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJFt49z8-qv9-wwFmNJbSbMA8j4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/a1Et9oHPp985bwW53f8SySOX.png?f=fotoalbum_tile

aankomst Abu Dhabi int
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYEat7jwJK49XYh5_-Czdn9sP_8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/F4HIuX7R5xpFWSMBQjSfYyaR.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pgjo0ILYnywoLuOTzuPXt1Ebgg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qFrna6C1zBkkriLmrygyvLCb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1LKKFFD9uV6TH2l7qvXRvR2b0w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/hL41ihsb7qAsKYVXo2WmPEPG.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 44% gewijzigd door ravw op 13-10-2021 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
DigitalExorcist schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:19:
[...]

Ik ben benieuwd in welk universum de FBW A320NX arcadish zou zijn. En mensen die ‘m op de Xbox kopen doen dat met een reden, ja dan vlieg je met een controller maar de kern blijft hetzelfde.
Wikipedia: Simulatiespel

De naam zegt genoeg toch.

Je speelt een spel. Farming simulator. Euro truck simulator. Valt toch echt allemaal in die genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 19:31:
[...]

Wikipedia: Simulatiespel

De naam zegt genoeg toch.

Je speelt een spel. Farming simulator. Euro truck simulator. Valt toch echt allemaal in die genre.
Waarom spel achter zetten ?
Een simulatie is een nabootsing van de werkelijkheid, in veel gevallen met behulp van een programma die lijkt op die van werkelijkheid
De piloten die in een simulatie stappen gaan echt geen spel spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Laatst online: 09:26
ravw schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:10:
[...]

Een simulatie is een nabootsing van de werkelijkheid, in veel gevallen met behulp van een programma die lijkt op die van werkelijkheid
Spel omdat je het voor je plezier doet neem ik aan. Althans ik hoop dat iedereen het voor zijn plezier doet ondanks alle frustraties door ctd's en whatever. :+
Het is niet voor trainingsdoeleinden. Dat zijn de echte simulatoren en worden ook zo gecertificeerd. Alle stuurkrachten en dynamica moeten zeer dicht bij de werkelijke waarden komen. Dit is natuurlijk totaal niet het geval bij FS2020. Daarmee wil ik niet zeggen dat je er niets van kunt leren of procedures wat mee kunt trainen. Sterker nog ik kan het iedereen die een baan in de cockpit ambieert het aanraden. Het blijft echter wel een spel imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:10:
[...]

Nee snap dat hun geen spel spelen.
Maar vind flight simulator toch wel ff van andere klasse dan het niveau simulatoren waar piloten in getraind worden.

Flight simulator gaat ook om vermaak. Plus wij zijn geen echte piloten. En hebben een schreeuwende atc. En een co-pilot die maar wat doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:25:
[...]

Nee snap dat hun geen spel spelen.
Maar vind flight simulator toch wel ff van andere klasse dan het niveau simulatoren waar piloten in getraind worden.

Flight simulator gaat ook om vermaak. Plus wij zijn geen echte piloten. En hebben een schreeuwende atc. En een co-pilot die maar wat doet.
Probeer eens op zaterdagavond een vluchtje op VATSIM, kijken of het dan nog zo “spel” is 😜

Pagina: 1 ... 220 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc