Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
De ontwikkelaars van de FlyByWire A320nx hebben een nieuwe stabiele versie uitgebracht van de A320neo met versienummer 0.7.1. De update zorgt ervoor dat de A320nx compatibel is met Sim Update 6, daarnaast zijn er nog een paar kleine verbeteringen doorgevoerd. Bekijk het changelog hieronder. Je kunt de A320nx eenvoudig installeren en bijwerken met de installer.
Changelog:
Sim Update 6 Compatibility
Improved custom autopilot performance under different conditions
Corrected fuel burn when simulation rate other than 1x is used
Various adjustments to indications / items on A32NX displays
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 29-10-2021 12:04 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Het punt is dat ik de juiste speed instelde maar de kist niet "luisterde" naar wat ik wouravw schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:48:
[...]
dan is je speed dus te laag geweest op dat moment ,
hij gaat alleen Alpha floor mode als hij te lage snelheid heeft ( dus dicht tegen een critical angle of attack komt ) dus zorg dat je snelheid iets hoger ligt bij nadering , ik houd het zelf altijd boven de 150 kt
wel leuk dat dit er ook in verwerkt zit ... heb het zelf nog niet ervaren .....![]()
Maar goed om te weten dat ze dus dat die veiligheid er ook al in verwerkt zit

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Stond je detent wel in climb?Dani86 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:37:
[...]
Het punt is dat ik de juiste speed instelde maar de kist niet "luisterde" naar wat ik wou

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Yes sir. Ga eens proberen om het probleem te re-produceren. Zal eerst de laatste dev update installeren
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
nee helaas niet het is erg stil rond om het toestel ik wacht er ook opdierkx36 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:20:
Nog niet echt veel geluid van Carenado's kant over de C337
Probeer het anders als het weer voordoet eens op te nemen.Dani86 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:31:
[...]
Yes sir. Ga eens proberen om het probleem te re-produceren. Zal eerst de laatste dev update installeren
Of iig van je instruments even een screen te maken.
PAEN naar PAKT
https://www.nu.nl/economi...nt-meer-aan-schiphol.html
dit is te gek voor woorden
straks komt er niemand meer bij Schiphol
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 29-10-2021 20:49 ]
Uiteindelijk weer een un-install en install gedaan en weer hetzelfde. Kan natuurlijk windows opnieuw installeren .... (zal toch niet nodig zijn...) maar iemand anders last van? Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb al een groot gedeelte van dit topic met veel enthousiasme doorgelezen en heb even jullie hulp nodig.
Het speelt al enige tijd in mijn hoofd om te gaan flightsimmen, ik ben er echter nooit mee begonnen omdat ik de middelen hiervoor niet in huis heb(geen geschikte PC + opstelling). Tot mijn verrassing las ik dat Flight Simulator beschikbaar is voor de Xbox, ook hier lees en zie ik veel positiefs over. Lekker vliegen op de bank.
Dat is mooi dacht ik zo, console kopen, Series S a 300euro en gaan. Nu blijkt de opslag van de Series S nagenoeg vol te staan als je Flight Simulator installeert en kunnen er haast geen andere games meer bij zonder extra opslag a 200euro bij te kopen, dan kan ik beter meteen een Series X kopen, maar dat stom ding is een jaar na de lancering nog steeds nergens te krijgen.
Nu speelt het idee in mijn hoofd om een (budget)game-pc, zoals deze te kopen en om deze aan te sluiten op mijn 55"Full-HD TV om zo te kunnen gamen/vliegen. Ik ben niet thuis PC-hardware en kan daarom moeilijk beoordelen op Flight Simulator hier een beetje lekker op draait. Gaat dit goed? Is dit vergelijkbaar met Xbox series X of S betreft beeldkwaliteit?
Is dit een realistisch idee?
Voordeeltje hiermee is dat ik de game PC dan ook kan gebruiken om te simracen met Iracing i.p.v. Gran Turismo Sport wat ik nu doe.
Ik hoop dat jullie me hiermee op weg kunnen helpen. Alvast bedankt!
Het hangt echt van de resolutie af. fullHD ga je best een eindje komen, hoewel je wel echt betere deals kan vinden door naar de tweakers best buy pc's te kijken rond de €1000 op het forum dan voor zo'n coolblue dingetje gaan. Puur omdat je er dan langer mee vooruit kan. Wil je echt naar 4K gaming dan zal je toch wat dieper in de buidel moeten gaan tasten; helaas geldt net als voor de xbox X dat de hogere segment GPU's erg lastig verkrijgbaar zijn tenzij je ervoor betaalt.123RR schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:32:
Hoi piloten![]()
Ik heb al een groot gedeelte van dit topic met veel enthousiasme doorgelezen en heb even jullie hulp nodig.
Het speelt al enige tijd in mijn hoofd om te gaan flightsimmen, ik ben er echter nooit mee begonnen omdat ik de middelen hiervoor niet in huis heb(geen geschikte PC + opstelling). Tot mijn verrassing las ik dat Flight Simulator beschikbaar is voor de Xbox, ook hier lees en zie ik veel positiefs over. Lekker vliegen op de bank.
Dat is mooi dacht ik zo, console kopen, Series S a 300euro en gaan. Nu blijkt de opslag van de Series S nagenoeg vol te staan als je Flight Simulator installeert en kunnen er haast geen andere games meer bij zonder extra opslag a 200euro bij te kopen, dan kan ik beter meteen een Series X kopen, maar dat stom ding is een jaar na de lancering nog steeds nergens te krijgen.
Nu speelt het idee in mijn hoofd om een (budget)game-pc, zoals deze te kopen en om deze aan te sluiten op mijn 55"Full-HD TV om zo te kunnen gamen/vliegen. Ik ben niet thuis PC-hardware en kan daarom moeilijk beoordelen op Flight Simulator hier een beetje lekker op draait. Gaat dit goed? Is dit vergelijkbaar met Xbox series X of S betreft beeldkwaliteit?
Is dit een realistisch idee?
Voordeeltje hiermee is dat ik de game PC dan ook kan gebruiken om te simracen met Iracing i.p.v. Gran Turismo Sport wat ik nu doe.
Ik hoop dat jullie me hiermee op weg kunnen helpen. Alvast bedankt!
youtube.com/@hisrep
maar ja het is zo als hier boven beschreven is ... kijk naar een iets beter systeem met ene RTX kaart er in dat kan al een 2070 wezen daar heb je meer als genoeg aan
16 GIG is wel minimaal wat je wilt hebben ..
en zorg voor een goede SSD er in ( M2 is beter ...2 TB is zat voor windows en FS en nog wat games
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 29-10-2021 21:47 ]
/f/image/NMkSvB2UkdPklQoe8YpRXV5a.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cVC3tBQJtyAdBQ74RodqPaXc.png?f=fotoalbum_large)
aankomst Narita
/f/image/sCjOWKskinz976pLwIiYuCol.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/6QwIRweRHnRWrH4smdKWBAla.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xdKC3zBjK4ZJ7G8OFpvRmL1h.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 78% gewijzigd door ravw op 29-10-2021 22:42 ]
nieuwe screens van de Skymasterdierkx36 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:20:
Nog niet echt veel geluid van Carenado's kant over de C337
:strip_exif()/f/image/0Nzzm1PAWHLTY3bN67GtOJXK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5X6tKRphiqXaL0gTr8tFlEad.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8tEUv0LF9YdBijOwvBjRWuHu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jecQ1aIAGAX0WSXPcjYJxx2i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9F9Er4WRrGSOreldeo6S0o8P.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 29-10-2021 22:55 ]
Zag het..ravw schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:53:
[...]
nieuwe screens van de Skymaster![]()
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"incoming soon" die kenne we.
Wat dacht je van incoming 5 minutes ago

dierkx36 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 23:13:
[...]
Zag het..
"incoming soon" die kenne we.
Wat dacht je van incoming 5 minutes ago
net als mijn vriendin toen , ja komt binnenkort .... maak je niet druk ........ dat was in 2017 ....... we wachten nog steeds ... heb haar al gevraagd of ze bij de NS werkte .. maar die begreep ze niet... ( komt niet van hier )
when it is done
binnenkort noem ik een paar weken ... geen jaren ...
maar we zullen zien
zullen we het dan maar in 3 termijnen doen met de betaling ?
.........vandaag niet, morgen niet, nooit niet ?
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 29-10-2021 23:20 ]
Om een 1 of andere manier moet dat wel altijd snel alsin heel erg vlug.ravw schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 23:17:
[...]
![]()
net als mijn vriendin toen , ja komt binnenkort .... maak je niet druk ........ dat was in 2017 ....... we wachten nog steeds ... heb haar al gevraagd of ze bij de NS werkte .. maar die begreep ze niet... ( komt niet van hier )![]()
when it is doneook zo dooie
binnenkort noem ik een paar weken ... geen jaren ...
maar we zullen zien
zullen we het dan maar in 3 termijnen doen met de betaling ?
.........vandaag niet, morgen niet, nooit niet ?
Ben inmiddels echt een voorstander van "try before you buy"
ja dat snel is vaak als het zo moet gebeuren dat het al af had moeten zijn voor d e antwoord of vraag kwam ..dierkx36 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 23:29:
[...]
Om een 1 of andere manier moet dat wel altijd snel alsin heel erg vlug.
Ben inmiddels echt een voorstander van "try before you buy"
ja wat betreft software en andere dingen ben ik daar ook wel een groot voorstander van dat je het eerst mag proberen dan pas kopen
of gewoon op "huur"basis , 2 euro voor een dag proberen en dan uninstal of kopen met 2 euro korting zeker wat betreft FS addons
Jep, of zoals Eagle Dynamics/DCS het een aantal keer gedaan heeft afgelopen jaar :ravw schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 23:33:
[...]
ja dat snel is vaak als het zo moet gebeuren dat het al af had moeten zijn voor d e antwoord of vraag kwam ..
ja wat betreft software en andere dingen ben ik daar ook wel een groot voorstander van dat je het eerst mag proberen dan pas kopen
of gewoon op "huur"basis , 2 euro voor een dag proberen en dan uninstal of kopen met 2 euro korting zeker wat betreft FS addons
1 of 2 weken gratis proberen daarna kopen als het bevalt.
Bevalt het niet word de module geblokkeerd en kan je deze niet meer gebruiken/verwijderen.
Werkte perfect, paar modellen waar ik eigenlijk wel interesse in had bleken dus voor mij niks te zijn.
Een paar modellen waar ik eigenlijk geen interesse/behoefte aan had alsnog gekocht omdat deze beter waren als verwacht.
Inmiddels weten de meeste wel welke developers je bij MSFS ver uit de buurt moet blijven (Taburet, IndiaEchoFoxtrot etc)
Ben zoals vorig jaar al aangegeven absolute geen fan van Carenado, puur vanwege de ongein die ze geflikt hebben bij X-Plane en P3D.
Ze zijn alleen met MSFS wel 1 van de 5 betere.
[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 30-10-2021 08:35 ]
Sterker nog, je mag nu iedere jaar 14 dagen lang alle modules gratis proberen. Best wel luxe dusdierkx36 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:32:
[...]
Jep, of zoals Eagle Dynamics/DCS het een aantal keer gedaan heeft afgelopen jaar :
1 of 2 weken gratis proberen daarna kopen als het bevalt.
Bevalt het niet word de module geblokkeerd en kan je deze niet meer gebruiken/verwijderen.
Werkte perfect, paar modellen waar ik eigenlijk wel interesse in had bleken dus voor mij niks te zijn.
Een paar modellen waar ik eigenlijk geen interesse/behoefte aan had alsnog gekocht omdat deze beter waren als verwacht.
Maar even back on topic:
Is FS2020 een beetje aangenaam om te spelen in VR op een niet al te modern systeem?
(8700K, GTX1080ti, HP Reverb)
Kan iemand met grofweg dezelfde specs mij vertellen hoe FS2020 zich verhoudt tot DCS in VR?
Ik zag dat FS op Steam nu in de aanbieding is, maar ik betwijfel om mijn pc het trekt in VR (en pancake is een no-go voor mij
https://flyzolo.com/
waar haal je die update vandaan ?Mikee007 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:45:
Leuk.. weer zo'n update van 77GB.. en constant Please wait.....
[Afbeelding]
Dat wordt weer geen vlucht vandaag
lijk wle of je hele FS er weer op moet zetten
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 30-10-2021 18:44 ]
ravw schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:43:
[...]
waar haal je die update vandaan ?
lijk wle of je hele FS er weer op moet zetten
/f/image/dqB1dbsBELcZWheuoflgI1N2.png?f=fotoalbum_large)
Zou me trouwens niks verbazen, ik heb dit probleem constant! ik wordt het zo langzamerhand een beetje beu! ieder weekend is er wel weer iets anders waardoor zomaar even MSFS spelen er niet in zit.
die staat er hier al een week er op maar die was geen 77 gb totaal maar 24 gb alles bij elkaarMikee007 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:05:
[...]
[Afbeelding]
Zou me trouwens niks verbazen, ik heb dit probleem constant! ik wordt het zo langzamerhand een beetje beu! ieder weekend is er wel weer iets anders waardoor zomaar even MSFS spelen er niet in zit.
Misschien wat updates samen... want ik heb nu een paar weken niet gespeeld.ravw schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:12:
[...]
die staat er hier al een week er op maar die was geen 77 gb totaal maar 24 gb alles bij elkaar
Maar iedere keer loopt de update weer vast
Never mind, youtube

[ Voor 93% gewijzigd door dierkx36 op 30-10-2021 22:31 ]
Vond net een test met MSFS op youtube : PCI-E SSD en SATA SSD maakt de laadtijd een paar seconden uit, prestatie niks.ravw schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:31:
SSD is altijd goed , zo lang het maar geen HDD is dan zullen de laadtijden niet veel verschillen , heb een test gedaan met een M2 en SSD maar maak geen hol uit .. HDD wil ik niet eens proberen , dan kan ik pas tegen de kerst tijd vliegen, als ik hem nu opstart
En een harddisk komt echt niet meer in deze desktop, die zijn ritueel uitgebannen van dit systeem
hier ook geen HDD meer meer M2 en SSD er indierkx36 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:33:
[...]
Vond net een test met MSFS op youtube : PCI-E SSD en SATA SSD maakt de laadtijd een paar seconden uit, prestatie niks.
En een harddisk komt echt niet meer in deze desktop, die zijn ritueel uitgebannen van dit systeem
HAHAHA, hier idem dito. Dacht het is zaterdagavond en eindelijk een keertje tijd, dus laat ik weer eens even een stukje vliegen. Zal wel morgen worden want de download loopt ook nog eens niet lekker door. Zou die grote download komen omdat ik W11 heb geïnstalleerd?Mikee007 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:21:
[...]
Misschien wat updates samen... want ik heb nu een paar weken niet gespeeld.
Maar iedere keer loopt de update weer vast
:strip_exif()/f/image/pVkDOaqrUItAMTYq9NQl7rtC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door R2L op 30-10-2021 22:49 ]
Same here : 2 * PCI-E SSD (1 Windows, 1 voor DCS, MSFS en andere games (geen dus) ,3* SATA SSD (1 download, 1 X-Plane,1 opslag comics/boeken/music etc etc etc
Ja heel irritant, bij mij is die nu ook nog steeds bezig.R2L schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:48:
[...]
HAHAHA, hier idem dito. Dacht het is zaterdagavond en eindelijk een keertje tijd, dus laat ik weer eens even een stukje vliegen. Zal wel morgen worden want de download loopt ook nog eens niet lekker door. Zou die grote download komen omdat ik W11 heb geïnstalleerd?
[Afbeelding]
Het is ook raar dat de update niet uitgesteld kan worden tot een geschikt moment waardoor je gewoon kan spelen als je wil.
Nu had ik tijd vrijgemaakt om een avondje te vliegen maar die hoop heb ik opgegeven
https://forums.flightsimu...sim-deletes-itself/467048
Toevallig meegedaan met de beta? Schijnbaar als je MSFS op de default map hebt geïnstalleerd word deze installatie verwijderd. Heb vandaag voor alle zekerheid een backup gemaakt van de msfs map, maar na het opstarten van MSFS verwees deze naar mijn C-schijf, gelukkig hoefde ik hem alleen maar naar mijn juiste path te verwijzen. Deze was bij mij niet verwijderd omdat ik hem op een andere schijf heb staan. Maar anders heb je kans dat deze dus verwijderd word (kan ook gebeuren als je niet aan de beta hebt meegedaan) en moet je inderdaad alles opnieuw installeren, incl. world updates etc.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Nee, hier geen beta. Het enige wat ik kan bedenken is de update naar W11???Gameaddict schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:36:
@Mikee007 @R2L
https://forums.flightsimu...sim-deletes-itself/467048
Toevallig meegedaan met de beta? Schijnbaar als je MSFS op de default map hebt geïnstalleerd word deze installatie verwijderd. Heb vandaag voor alle zekerheid een backup gemaakt van de msfs map, maar na het opstarten van MSFS verwees deze naar mijn C-schijf, gelukkig hoefde ik hem alleen maar naar mijn juiste path te verwijzen. Deze was bij mij niet verwijderd omdat ik hem op een andere schijf heb staan. Maar anders heb je kans dat deze dus verwijderd word (kan ook gebeuren als je niet aan de beta hebt meegedaan) en moet je inderdaad alles opnieuw installeren, incl. world updates etc.
Volgens mij is hier het merendeel al over gegaan naar Win11 zonder problemen (zit zelf nog op Win10)R2L schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 23:43:
[...]
Nee, hier geen beta. Het enige wat ik kan bedenken is de update naar W11???
Gezien het aantal gebruikers die dit probleem sinds gisteren hebben geloof ik niet dat het met je Win11 installatie te maken heeft maar dat het probleem meer aan Asobo/Microsoft ligt. Denk dat daar iets verkeerd is gegaan.
Maakt het probleem natuurlijk niet minder vervelend, is even geen kleine download die je moet doen.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Ik zou aan degenen die al langer flightsimmen hier het volgende 'dilemma' eens willen voorleggen, betreffende de keuze van een (single) monitor voor MSFS2020 (en/of X-Plane maar dat maakt niet uit verder).
Ik heb zelf eigenlijk vier verschillende opties in mijn gedachten, wat zou volgens jullie het best werken?
Optie 1: 49 inch Widescreen (5120x1440), zoals bv pricewatch: Samsung C49RG90 Zwart
Heel veel breed in de breedte uiteraard, waardoor virtueel 'rondkijken" (zonder iets als TrackIR) gemakkelijker wrordt. Maar, het is wel een 'brievenbus-beeld' met een geringe hoogte. Ook lees ik links en rechts best wel wat verhalen over behoorijk 'warped' beeld aan de uiteinden
Optie 2: 35 inch Widescreen (3440x1440), zoals bv pricewatch: LG 35WN75C-B Zwart
Iets minder breed dan Optie 1, waardoor het er iets minder 'brievenbus' uitziet. Ook zou de warping aan de uiteinden bij dit formaat minder zijn. Open vraag voor deze optie is dan nog: Wel of geen gebogen scherm?
Optie 3: 43 inch 4k Monitor, zoals pricewatch: LG 43UN700-B Zwart
Geen widescreen (maar als je wil streamen/recorden voor YouTube is dat ook weer een voordeel), maar een groot 4k scherm. Maakt die kleine lettertjes op de PFD lekker leesbaar zonder (veel) in te zoomen.
Optie 4: 48 of 55 inch OLED TV bv pricewatch: LG OLED48C16LA Zwart
Je leest heel veel over deze OLEDs die voor games gebruikt worden. Maar is 48 of zefs 55 inch niet te groot, je zit er toch redelijk dichtbij?
Verder hoor je veel over inbranden van OLEDs (wat ik niet snap in combinatie met het veelvuldig gebruik als game monitor blijkbaar). Is dit tegenwoordig onder controle? Zeker bij Flightsim heb je een behoorijlk statisch beeld van je cockpit.
Ik had ooit lang geleden een 19" TFT waar je een PMDG 737 cockpit op kon zien of hij nou aanstond of niet
Sorry voor de lange lap tekst, maar ik hoop dat jullie wat goede adviezen hebben.
<tl,dr>Welk formaat monitor heeft jullie voorkeur voor fightsimming?</tl,dr>
en daarbij let op de Hz iets onder de 100 niet nemen
en ook ook op de Reactietijd onder de 4 ms houden liefst 1 a 2 nemen
Voor de rest zou ik wel op letten dat je hem zo wel kunt draaien en in hoogte kunt verstellen
Ik zit zelf met dit monitor maar vind het persoonlijk iets te klein puur op FS
https://www.bol.com/nl/nl...or/9200000114315614/?s2a=
maar 49 is te groot maar zo rond de 40 inc komen zou lekker zijn
[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 31-10-2021 00:57 ]
De gigabytes zijn eindelijk binnen. Zo te zien is m'n profiel nog in taktGameaddict schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 00:00:
[...]
Volgens mij is hier het merendeel al over gegaan naar Win11 zonder problemen (zit zelf nog op Win10)
Gezien het aantal gebruikers die dit probleem sinds gisteren hebben geloof ik niet dat het met je Win11 installatie te maken heeft maar dat het probleem meer aan Asobo/Microsoft ligt. Denk dat daar iets verkeerd is gegaan.
Maakt het probleem natuurlijk niet minder vervelend, is even geen kleine download die je moet doen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1afxbXbIfbqSYZtdjjevZrzE.jpg?f=user_large)
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Mag ik vragen wat IndiaEchoFoxtrot specifiek niet goed doet? Geniet namelijk al best een lange tijd van de door hen uitgebrachte Long Ez.dierkx36 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:32:
[...]
Inmiddels weten de meeste wel welke developers je bij MSFS ver uit de buurt moet blijven (Taburet, IndiaEchoFoxtrot etc)
Ben zoals vorig jaar al aangegeven absolute geen fan van Carenado, puur vanwege de ongein die ze geflikt hebben bij X-Plane en P3D.
Ze zijn alleen met MSFS wel 1 van de 5 betere.
Zijn cockpits komen heel "goedkoop" over.Chrisuu01 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 07:56:
[...]
Mag ik vragen wat IndiaEchoFoxtrot specifiek niet goed doet? Geniet namelijk al best een lange tijd van de door hen uitgebrachte Long Ez.
Het gedrag van zijn toestellen lijkt ook iedere keer het net niet te zijn.
Daarnaast krijg ik te vaak bij hem het idee "snel cashen" : een model uitbrengen en er vervolgens niet meer naar omkijken.
Tuurlijk, iedere developer wilt geld verdienen, en dat hij het werk voornamelijk alleen doet terwijl anderen een heel team hebben beperkt ook je mogelijkheden.
(Dat Asabo ieder update weer dingen veranderd zonder dit aan add-on developers door te geven werkt ook niet mee)
Alleen iets uitbrengen en dan amper ondersteuning bieden/geven : mijn vertrouwen is dan snel weg.
[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 31-10-2021 08:59 ]
kn me ook niet herinneren maar daar moet ik dan even naar gaan kijken , vlieg geen asobo standaard planes meerDigitalExorcist schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 07:35:
Ik heb die Win11 Liveries nooit gekregen. Draai wel Win11 sinds launchdag……
Gewoon gelijk Windows 11.tup61 schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:06:
Ik krijg ergens komende week (eindelijk) m'n nieuwe computer (o.a. Ryzen 5 5600X en 3060 Ti). Twijfel: zal ik Windows 10 er nog op zetten of toch meteen maar Windows 11 zodat echt álles nieuw is? (Volgens mij kan dat met een W10 license key.) Belangrijk puntje daarbij: werkt TrackIR probleemloos onder W11? Ik kan daar eigenlijk niets over vinden. (Lijkt off topic hier maar MSFS is de voornaamste reden dat ik een nieuwe pc heb gekocht.)
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Oké!
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
De hele vlucht in Screenshots
YouTube: Dalaman Airport to Athens International Airport A320
voor de mensen die hem nog willen aanschaffen
https://fselite.net/revie...tain-pack-airbus-edition/
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 31-10-2021 14:36 ]
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 22% gewijzigd door cracking cloud op 31-10-2021 15:56 ]
ja lekker weer he , maar die wolken zijn echt mooi .... zit nu boven het zonnige Argentina/Chili op weg naar SCDA vanaf SCCI
![]() | ![]() | ![]() |
zal straks boven/ inde buurt de bergen wel een hell worden, maar als het goed is ga ik er niet over heen
En dan kom je dit tegen
/f/image/0nrCLFpua6PcbJCgHsEFHFcf.png?f=fotoalbum_large)
FF bukken allemaal want er komt er een laag over op ons af
/f/image/7QdPYsMlushEaR1zU6ywtuXV.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door ravw op 31-10-2021 20:46 ]
van SCEL naar SCDA
Wat een mooie landschappen en een erg mooie aankomst --- vertrek ook trouwens
YouTube: SCEL TO SCDA
Deze, heb zelf , al is het wel een jaar geleden, uitgezocht wat ik voor monitor wilde hebben en kwam bij deze uit. Ik heb 'm alleen niet genomen vanwege het budget wat ik op dat moment uit wilde geven. Ik moest namelijk ook een FS2020 waardige pc kopen en op dat moment nog eens extra 800 bijleggen voor de monitor werd iets te gek en ik wilde nog even aanzien of ik voor VR zou gaan. Het is dat mijn eigen (tussenstation) 27 inch scherm te jong en te goed is anders wist ik het wel. Instant buy, imho perfect voor FS2020, volgende stap is VR.Sleepie schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 00:37:
Even getwijfeld waar ik het moest posten, maar aangezien ik geen advies vraag over welk merk/type monitor ik zou moeten kiezen, doe ik het toch maar hier.
Ik zou aan degenen die al langer flightsimmen hier het volgende 'dilemma' eens willen voorleggen, betreffende de keuze van een (single) monitor voor MSFS2020 (en/of X-Plane maar dat maakt niet uit verder).
Ik heb zelf eigenlijk vier verschillende opties in mijn gedachten, wat zou volgens jullie het best werken?
Optie 1: 49 inch Widescreen (5120x1440), zoals bv pricewatch: Samsung C49RG90 Zwart
Heel veel breed in de breedte uiteraard, waardoor virtueel 'rondkijken" (zonder iets als TrackIR) gemakkelijker wrordt. Maar, het is wel een 'brievenbus-beeld' met een geringe hoogte. Ook lees ik links en rechts best wel wat verhalen over behoorijk 'warped' beeld aan de uiteinden
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=pdl
moet te halen zijnturkeyhakan schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:21:
Nu onderweg van Schiphol naar JFK airport. Ben benieuwd of ik dit red met een A320.
Parijs - New york is haalbaar
Afstand van Ams naar New york is 5.696 km
langste afstand die een A320neo kan vliegen is 6.500 km
Dus het is zeker wel haalbaar mits de wind goed is
als je dit dan leest valt die afstand nog wel mee
Sinds 9 november 2020 is Singapore Airlines Flights SQ23/SQ24 [6] met een Airbus A350-900 tussen Singapore en New York City-JFK op 15.349 kilometer (9.537 mi; 8.288 NMI) de langste actieve geplande passagiersvlucht op grootcirkelafstand . [7]
De langste passagiersvlucht ooit was Air Tahiti Nui 's vlucht TN64 met een Boeing 787-9 , non-stop vliegend van Faa'a International Airport in Papeete , Tahiti naar Parijs Charles de Gaulle Airport , [8] een afstand van 15.715 kilometer (9.765 mi; 8.485 NMI) in een schemaduur van 16 uur, 20 minuten. [9] Deze route werd geëxploiteerd van maart tot april 2020.
wil je nog eens wat lange afstanden vliegen
pak een van de onderstaande routes
https://stringfixer.com/nl/Longest_flights
[ Voor 72% gewijzigd door ravw op 01-11-2021 12:48 ]
Heeft ook een computer!
Heel veel verder kun je ook niet op aarde, hè..Bertus schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:51:
Ik ben nu bezig met een vlucht van Ankara naar Honolulu. Weet de afstand niet uit mijn hoofd, maar zat ook ergens rond de 10000NMI volgens mij :-)
dan ben je er al ruim over heenBertus schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:51:
Ik ben nu bezig met een vlucht van Ankara naar Honolulu. Weet de afstand niet uit mijn hoofd, maar zat ook ergens rond de 10000NMI volgens mij :-)
Afstand: 13.116,66 km - 7.082 NM
Ik sta ook weer alles in te laden voor een vlucht SCDA - SEGU
Dus van Chili naar Ecuador
/f/image/QZqDxb9mNwSdF0otDeCEshkH.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 01-11-2021 13:18 ]
In 1 keer van Toulouse naar Gander, en dan door naar LA.
Maar dat zijn dan wel bijna lege vliegtuigen
Hoe doen jullie dat met zulke lange routes? Zitten jullie dan continue achter je computer?ravw schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:33:
[...]
moet te halen zijn
Parijs - New york is haalbaar
Afstand van Ams naar New york is 5.696 km
langste afstand die een A320neo kan vliegen is 6.500 km
Dus het is zeker wel haalbaar mits de wind goed is
als je dit dan leest valt die afstand nog wel mee
Sinds 9 november 2020 is Singapore Airlines Flights SQ23/SQ24 [6] met een Airbus A350-900 tussen Singapore en New York City-JFK op 15.349 kilometer (9.537 mi; 8.288 NMI) de langste actieve geplande passagiersvlucht op grootcirkelafstand . [7]
De langste passagiersvlucht ooit was Air Tahiti Nui 's vlucht TN64 met een Boeing 787-9 , non-stop vliegend van Faa'a International Airport in Papeete , Tahiti naar Parijs Charles de Gaulle Airport , [8] een afstand van 15.715 kilometer (9.765 mi; 8.485 NMI) in een schemaduur van 16 uur, 20 minuten. [9] Deze route werd geëxploiteerd van maart tot april 2020.
wil je nog eens wat lange afstanden vliegen
pak een van de onderstaande routes
https://stringfixer.com/nl/Longest_flights
ja real time en af en toe eens wat eten en drinken pakken , ondertussen een beetje tv kijkenturkeyhakan schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:35:
[...]
Hoe doen jullie dat met zulke lange routes? Zitten jullie dan continue achter je computer?
maar dat raad ik je niet aan omdat gelijk te doen , begin met korte afstanden en ga steeds verder ..
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 01-11-2021 13:38 ]
Meestal gebruik ik die tijd voor sporten of schoonmaken, youtube kijken etc. Als het een vlucht over land is soms ook om meer info op te zoeken over plekken waar ik overheen vlieg (zoals dit soort dingen)turkeyhakan schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:35:
[...]
Hoe doen jullie dat met zulke lange routes? Zitten jullie dan continue achter je computer?
En de tijd, waar moet ik die vandaan halen?ravw schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:37:
[...]
ja real time en af en toe eens wat eten en drinken pakken , ondertussen een beetje tv kijken
maar dat raad ik je niet aan omdat gelijk te doen , begin met korte afstanden en ga steeds verder ..
Ik zit lekker tv te kijken of ga boodschappen halen etc etc en laat de autopiloot zijn werk doen. Als ik ga slapen gaat de sim op pauze tot ik weer wakker ben enzovoort. Opstijgen en landen uiteraard zelf of gedeeltelijk ILS.turkeyhakan schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:35:
[...]
En zoals hierboven: Het is ook leuk om te kijken waar je vliegt, boven rusland bvb een paar uur geleden :-)
Gek ding: Ik trok mijn muis los en de 747 ging spontaan ter aarde. Echt rampzalig spinnend naar beneden. Gelukkig kon ik de AI piloot de kist laten redden, maar binnen no time zat ik 20000 voet lager. Toen de AI piloot controle had de boel weer 'handmatig' op de autopiloot gezet.
[ Voor 34% gewijzigd door Bertus op 01-11-2021 14:18 ]
Heeft ook een computer!
En de PC blijft dan de hele dag aan? Mijn PC gaat uit nadat ik klaar ben namelijk (iets van vroeger wellicht).Bertus schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:15:
[...]
Ik zit lekker tv te kijken en laat de autopiloot zijn werk doen. Als ik ga slapen gaat de sim op pauze tot ik weer wakker ben enzovoort. Opstijgen en landen uiteraard zelf of gedeeltelijk ILS
ja zo doe ik dat ook als ik iets ziet wil ik ook de echte foto er van zien en ook wat meer info .. MSFS is niet alleen maar een vliegsim maar je leert er ook veel van over topografie en zo.cracking cloud schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:14:
[...]
Meestal gebruik ik die tijd voor sporten of schoonmaken, youtube kijken etc. Als het een vlucht over land is soms ook om meer info op te zoeken over plekken waar ik overheen vlieg (zoals dit soort dingen)
Ja :-) Als ik ga slapen save ik de game meestal. Dan laad ik sochtends weer.turkeyhakan schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:18:
[...]
En de PC blijft dan de hele dag aan? Mijn PC gaat uit nadat ik klaar ben namelijk (iets van vroeger wellicht).
Heeft ook een computer!
of gewoon de wekker zetten een uurtje voor de landing of zo en daarna weer de ogen dicht doen
maar dit komt ook omdat ik op realtime en real weer vliegt
/f/image/UsNoNh4Iiwm6OWcDigHNwf1I.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 66% gewijzigd door ravw op 01-11-2021 14:29 ]
Dat doe ik ook :-)ravw schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:23:
nee ik save nooit ... de vlucht word of direct afgemaakt dan maar eens een nachtje niet slapen
of gewoon de wekker zetten een uurtje voor de landing of zo en daarna weer de ogen dicht doen
maar dit komt ook omdat ik op realtime en real weer vliegt
[Afbeelding]
Heeft ook een computer!
zie het al voor me, echte piloten .. wacht ik moet gaan slapen , he jack: druk even de pauze knop in gaan we morgen weer verder met de vlucht want ik wil nu gaan slapen ....
het is wel een sim ... je moet niet weten hoe vaak ik tijdens een vlucht in slaap gevallen ben of bijna , en dan door het geschreeuw van de ATC wakker gemaakt word of dat het vliegtuig wat geluid laat horen
Altijd leuk daar in Zuid Amerika vliegen (Ecuador)
nooit te vroeg je landing in zitten 9 van de 10 keer kom je een berg tegen die iets aan de hoge kant is
/f/image/SIRdLJBPA10Njh2vnCbRC1FA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wvWiPLekAGqlrnvT3SVntLnU.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door ravw op 01-11-2021 14:51 ]
Wanneer weet je dat je moet landen? Volg je ATC?ravw schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:48:
Zit je op FL320![]()
Altijd leuk daar in Zuid Amerika vliegen (Ecuador)
nooit te vroeg je landing in zitten 9 van de 10 keer kom je een berg tegen die iets aan de hoge kant is
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik volg ATC, maar die zet een landing vaak erg laat in en nadat ik tot een bepaalde hoogte ben gedaald, mag ik vaak weer een paar duizend feet omhoog. Wat is hier de beste werkwijze voor?
Groundradar aanzettenturkeyhakan schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:54:
[...]
Wanneer weet je dat je moet landen? Volg je ATC?
Ik volg ATC, maar die zet een landing vaak erg laat in en nadat ik tot een bepaalde hoogte ben gedaald, mag ik vaak weer een paar duizend feet omhoog. Wat is hier de beste werkwijze voor?
en je route aan te passen als dit nodig is naar de runway
maar vaak heb je ruimte genoeg om te dalen , of je kunt net tussen twee hoogte punten doen
en ook is het belangrijk dit soort routes gewoon vaker te doen dan weet je wat je te verwachten staat
negeer die ATC ... als je met de Airbus vliegt , druk CSTR in en daar zie je de hoogte bij elke punt staan die je moet hebben als je daar bent ... ( laatste gedeelte ) die is vaak perfect voor om bergen te ontlopen
maar gebruik je grondradar en je ogen LOL
Vooral niet te snel willen dalen .. zeker met geren niet maar doe het trapgewijs
FL320 - FL280 - FL 220 - FL 180 - FL120 - CSTR volgen
maar blijf je grondradar in de gaten houden tijdens het dalen naar een andere FL
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 01-11-2021 15:04 ]
Kwestie van tod uitrekenen. En dan via de star chart dalen naar je approach.turkeyhakan schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:54:
[...]
Wanneer weet je dat je moet landen? Volg je ATC?
maar dan nog uitkijken .. FS is soms vreemd ...Dirtyrockers schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:02:
[...]
Kwestie van tod uitrekenen. En dan via de star chart dalen naar je approach.
Als het donker is, is dit best lastig. Maar met TERR ON ND kom je vaak al een heel eind inderdaad. Thanks voor de CSTR knop, die kende ik wel maar gebruikte ik nooit. Vaak druk ik ARPT aan, maar dat is geen goed idee bij lange vluchtenravw schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:00:
[...]
Groundradar aanzetten
en je route aan te passen als dit nodig is naar de runway
maar vaak heb je ruimte genoeg om te dalen , of je kunt net tussen twee hoogte punten doen
en ook is het belangrijk dit soort routes gewoon vaker te doen dan weet je wat je te verwachten staat
negeer die ATC ... als je met de Airbus vliegt , druk CSTR in en daar zie je de hoogte bij elke punt staan die je moet hebben als je daar bent ... ( laatste gedeelte ) die is vaak perfect voor om bergen te ontlopen
maar gebruik je grondradar en je ogen LOL
Vooral niet te snel willen dalen .. zeker met geren niet maar doe het trapgewijs
FL320 - FL280 - FL 220 - FL 180 - FL120 - CSTR volgen
maar blijf je grondradar in de gaten houden tijdens het dalen naar een andere FL
Hoe reken je tod uit en wat is een star chart?Dirtyrockers schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:02:
[...]
Kwestie van tod uitrekenen. En dan via de star chart dalen naar je approach.
CSTR aanzetten ongeveer een 100 nm voor de landing dan zie je hoe hoog je moet zitten als je bij de airport in de buurt komtturkeyhakan schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:06:
[...]
Als het donker is, is dit best lastig. Maar met TERR ON ND kom je vaak al een heel eind inderdaad. Thanks voor de CSTR knop, die kende ik wel maar gebruikte ik nooit. Vaak druk ik ARPT aan, maar dat is geen goed idee bij lange vluchten
niet alleen bij donker die grondrader aanzetten , bewolking en zelf met helder weer is het makkelijk om hem te gebruiken , je ziet dan ook ruim van te voren dat er iets aankomt als je te laag zit
over bergen gesproken
/f/image/V5pgsoxAA4WmEsm0ck3b0c7o.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 01-11-2021 15:14 ]
Hopelijk komt de vnav implementatie binnenkort naar de FBW.
[ Voor 7% gewijzigd door cracking cloud op 01-11-2021 15:19 ]
oops verkeerde gepakt deze moest ik hebbencracking cloud schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:20:
Dat is een SID (departure). STAR is de arrival
:strip_exif()/f/image/MTKpXXnNpGdqEerlEAeNQsNr.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is een approach chartravw schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:24:
[...]
oops verkeerde gepakt deze moest ik hebben
[Afbeelding]
Alle wolken verzamelen
/f/image/9vK24KAkWsgYIJ9qN2bPCfxK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/P03Rnjp5ObdEcbF2Jn7UgiIW.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/NFNEd0pyml1pXOqyL5gIcJX9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/i1SlaSzJrD3bpQSQqtFcka4h.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/N04SrF8EBpG6vaQSyOfUSUJT.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ceDXpxVmc3wn7X6xARlPWGzL.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 87% gewijzigd door ravw op 01-11-2021 16:20 ]
Dat is een approach.ravw schreef op maandag 1 november 2021 @ 15:24:
[...]
oops verkeerde gepakt deze moest ik hebben
[Afbeelding]
Star is naar de approach toe.
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc