Ik heb zojuist een vluchtje gemaakt van Geneve naar Megeve (LFHM), met de Cessna 172. Geland op runway 15, en dat loopt beetje bergafwaarts. Na het landen en liet ik de rem weer los, maar nog geen parking brake er op want wilde nog even netjes ergens parkeren. Vervolgens begon m'n vliegtuig terug te rollen, dus bergopwaarts! Met parking brake bleef ik wel stil staan. Taxien (vooruit...) lukte alleen met 80 a 90% power, en bijna beneden, waar de baan weer horizontaal was, bleef ik met 100% power keurig stil staan. En nee, ik steeg ook niet verticaal op, als het echt zulke harde tegenwind was zou je dat verwachten lijkt me.
Is dit een bug denken jullie, of kan dit gedrag ook veroorzaakt worden door één of ander raar wind-effect rond de bergen of zo?
Ik lees nu achteraf op internet wel dat mensen op Megeve last hebben van een CTD. Anderen lijkt het wel te lukken om daar te landen (is blijkbaar onderdeel van een bush flight).
Is dit een bug denken jullie, of kan dit gedrag ook veroorzaakt worden door één of ander raar wind-effect rond de bergen of zo?
Ik lees nu achteraf op internet wel dat mensen op Megeve last hebben van een CTD. Anderen lijkt het wel te lukken om daar te landen (is blijkbaar onderdeel van een bush flight).