Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09 20:59
Corrigan schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:15:
[...]

Dat wordt dan een dure grap als ik nu zo op de site van PMDG zit te kijken. Het zijn geen ETS2 prijzen voor een DLC. Die DC-6 voor MSFS ziet er wel erg fraai uit.

Maar gecombineerd met X-Plane heb ik nu al genoeg in de hangar staan. :P
Vergelijkingen met ETS vind ik altijd toch wel op z'n minst gezegd scheef. Flight Simulator loopt lichtjaren voorop t.o.v. ETS/ATS. Gaan we het over DLC hebben, als ik zie wat ik allemaal al voor scenery aan ETS/ATS heb uitgegeven daar heb je dan een paar landen en staten voor. Het duurt 10 jaar voor ze in dit tempo heel Amerika hebben bedekt en dan hebben we het over wat nationale routes niet eens 1:1 met wat stadjes her en der. Verder, je kan alleen met trailers rondrijden, bakwagens is al een brug te ver voor SCS.

[ Voor 5% gewijzigd door cbr600f4i op 20-08-2021 13:33 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ja dat had ik ook. Ik ken nog lang niet alle functies en posities van de meters. Maar gewoon de tutorials volgen en je komt een heel eind.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Corrigan schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:15:
[...]

Dat wordt dan een dure grap als ik nu zo op de site van PMDG zit te kijken. Het zijn geen ETS2 prijzen voor een DLC. Die DC-6 voor MSFS ziet er wel erg fraai uit.

Maar gecombineerd met X-Plane heb ik nu al genoeg in de hangar staan. :P
Klopt ook wel. Vroeger had je voor elk béétje stad van formaat al betaalde DLC nodig, nu zit de hele wereld er standaard al fotorealistisch in. Photogrammetry dan misschien niet, maar qua 'grond' is alles wel zo'n beetje present en hoewel Bing Maps verre van up to date is, is het echt wel een verademing ten opzichte van alles dat hiervoor kwam.

MSFS is inderdaad meer een 'framework'. Het wordt pas interessant als je VATSIM (of IVAO) gebruikt, extra vliegtuigen erbij hebt/koopt, extra hardware aansluit (yoke, rudder pedals, ik bouw m'n eigen switch boxje wel met een Arduino'tje bijvoorbeeld) en cockpit building is een vak apart waar je tienduizenden euro's aan kwijt kunt.

In de tijd van FS2004, maar ook FSX en waarschijnlijk P3D (die laatste heb ik zelf nooit gehad) was FS uiteindelijk alleen de scenery dat je door je raam naar buiten zag. De rest regelde je via Project Magenta, FSUIPC, WideFS, tientallen tools en addons en meerdere PC's waarmee je je cockpit en alle apparatuur aanstuurde die je eraan hing.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:01
Ik heb vanochtend voor mijn werkdag begon eens de Salty 747 uit de hangar gareden, voor mijn eerste echte long haul vlucht (>6 uur) van LAX naar FRA. Ik werk thuis dus ik kan het af en toe even monitoren :) Ik moet zo rond 20:00 landen in Frankfurt.

Ik moet zeggen dat de laatste versie van de Salty mod mij best goed bevalt. Veel belangrijke zaken werken gewoon goed, inclusief holds en direct-to's. Echt een leuke kist om eens wat vluchtjes mee te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Corrigan schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:23:
[...]

Vet. De flight deck ziet er wel wat angstaanjagend uit. 8)

[/URL]]
Stelt niets voor .. het is alles maal 4 :*)

maar als je er 1 weet te bedienen komen de andere ook wel

het lijkt vaak heel wat maar als je een beetje verdiept in wat het is .. denk je is dat alles

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

DigitalExorcist schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:29:
[...]

Komt ook omdat de FMS van de CRJ voor zover ik weet niet integreert met het flightplan van MSFS.. althans.. ik gebruik standaard Simbrief als ik de CRJ wil gaan vliegen en skip gewoon het hele flightplan in MSFS zelf.
Klopt, maar soms wordt er geen VFR toegestaan door de stock ATC en wil toch iets van een clearance hebben :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

flopdoc schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:49:
[...]

PMDG komt nog met de Fokker F28, en later de B737.
737 wist ik, maar de Fokker lees ik voor het eerst.

Kan op Google (nog) niks vinden, heeft er iemand een link?

Dit is voor ons Hollanders natuurlijk een must-buy :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:02
Volgens mij is de f28 van just flight.

Niet van pmdg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo hier mijn tweede en laatste deel van addons voor Idaho
deze serie is helemaal gratis en te verkrijgen op
https://nl.flightsim.to/

Hier eerst het eerste deel voor de mensen die het gemist hebben:

YouTube: WELCOME TO IDAHO (MSFS)

Deel 2

YouTube: WELCOME BACK TO IDAHO

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Dani86 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:29:
[...]

737 wist ik, maar de Fokker lees ik voor het eerst.

Kan op Google (nog) niks vinden, heeft er iemand een link?

Dit is voor ons Hollanders natuurlijk een must-buy :)F
https://www.justflight.co...icrosoft-flight-simulator

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja ik had het per ongeluk over de Friendship volgens mij.. moet de Fellowship zijn. Oeps :)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 19:20

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

ravw schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:15:
[...]

Jij hij is wel redelijk ....
geen PDMG maar wel leuk om te vliegen ...

wat betreft systemen .. beetje basic maar er zitten leuke dingen in ...
maar ik raad je aan om even te wachten tot die eens in de aanbieding is
maar ze zijn hem nog wel aan het updaten dus kan alleen meer beter worden
Bedankt voor de review! Maar nu heb je nog niet gezegd welke het is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:40:
[...]

Gaaf toestel!! Maar ik dacht bij een Skymaster eerder aan deze:
Wikipedia: Douglas C-54 Skymaster

[Afbeelding]

(Hoewel, daar hebben we de PMDG al voor... :) )
zijn kleine broertje komt er ook snel aan van Aeroplane Heaven
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCmW8cRllfvTH6rZZQJx13GKBag=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XnArdvmyo46dDSgXXQfDNN6R.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NoS8mfLjxOdX-ZO7QOomZvNMKJI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJAMwnH4pY3SWffblpyx0Heb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzM0NGVJUeWJrYJj6ZfloQzoq8Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hDvdOyvNeXAinWUn3yTMzyRo.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8XSFtRXMDwJb9IOs_cOQCRIORo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tfFheFlZrOlt0QscbtUQGbvf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gF3AdvXl4Kozw6uEpcGHIlRhIo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YtJNPMd9AaeHS64Rm5okQe6L.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpfvrWC7dTl-p7aRYYHGSIjSjIk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Ctm6zH2c6fa00NrCuXqdUfb.jpg?f=fotoalbum_tile

_/-\o_ O+ O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Thanks, maar mij iets te oldskool. Hopelijk komt er nog een F100 :)

Echter kijk ik reikhalzend uit naar de Fenix 320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb het in dit topic (en het algemene topic) niet kunnen vinden - maar dat kan/zal meer zeggen over mijn zoekvaardigheden ;-)
Heeft iemand ervaringen met deze pricewatch: Logitech G Flight Instrument Panel Zwart ?
Waren een tijd niet leverbaar maar lijkt me toch handig om er één of twee onder mijn monitor te hebben.
Ik heb ook de glass cockpit van Peixsoft draaien maar dat werkt niet altijd lekker. Zeker als ik aan het rondvliegen ben mis ik even de basis info. Niet goedkoop maar soit, dat zijn hobby's niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
ravw schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:24:
Even een kleine filmpje gemaakt van een trip van Marble creek to Cougar creek in Idaho

YouTube: Marble to Cougar creek Idaho
Zijn dit payware addons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cougar Creek Ranch is gemaakt door Creative Mesh UG (at MP in game)
wel die andere is gratis :-)
Hier diverse mooie voor IDAHO
https://nl.flightsim.to/discover/Idaho

Cougar is maar 6 euro en daar dit een ander veldje ...... nou ja strip met tenten en vliegtuigje bij .. maar liggen op 30 meter van elkaar af

en Johnson creek van dezelfde makers is echt een aanrader .. ook een low prise

Zie hier boven voor mijn IDAHO filmpjes

ravw in "[PC/XBox] Microsoft Flight Simulator (2020)"

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 20-08-2021 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterwhite
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:50
Goedemorgen newbie here, kan iemand me uitleggen waarom mijn a32nx tijdens het "cruisen" toch gaat accelereren? Elke keer krijg ik dus de melding overspeed. De throttle staat op CL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0HUT0VpwxcuWanLrYs6nFp-y_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zqadv3gKbRmY7IBCyeoZ2nbh.png?f=fotoalbum_large

Oh heb het denk ik al gevonden. Ik zie op het rechtse plaatje dat er nog TOGA staat ipv CLB, whoops. :9

[ Voor 26% gewijzigd door walterwhite op 21-08-2021 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
walterwhite schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 08:57:
Goedemorgen newbie here, kan iemand me uitleggen waarom mijn a32nx tijdens het "cruisen" toch gaat accelereren? Elke keer krijg ik dus de melding overspeed. De throttle staat op CL.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je moet de snelheid wel instellen bij het punt waar "mach" staat. Daarna moet je deze activeren (dus dan mag er geen bolletje naast zichtbaar zijn). En tot slot op A/THR klikken. Dan ga je in je scherm ook zien dat het geactiveerd is. Wel de lever in CLB inderdaad.

Heb ik een vraag aan de community: mijn throttle settings zijn gereset voor de A320NX. Hoe kan ik deze opnieuw kalibreren?

[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 21-08-2021 09:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:25
In je FMA (de drie indicators boven de PFD) zie je dat je lever, volgens de bus, dus NIET in CLB staat.
De lever staat volgens de bus in MAN MCT.

Mijn vermoeden is dat je via de flybywire IPAD nog even de detents van je throttle goed moet zetten.

PS: de tip dat je mach in moet stellen is NIET correct. Je staat in Managed speed en de speed wordt uit je flightplan bepaald.

@turkeyhakan calibereren doe je door naar de flybywire ipad te gaan en dan settings en dan rechtsonder calibrate detents aan te klikken.
Vervolgens per stand de throttle op de goede plek zetten en klikken op get from throttle

[ Voor 23% gewijzigd door killerbee1958 op 21-08-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
killerbee1958 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:04:
In je FMA (de drie indicators boven de PFD) zie je dat je lever, volgens de bus, dus NIET in CLB staat.
De lever staat volgens de bus in MAN MCT.

Mijn vermoeden is dat je via de flybywire IPAD nog even de detents van je throttle goed moet zetten.

PS: de tip dat je mach in moet stellen is NIET correct. Je staat in Managed speed en de speed wordt uit je flightplan bepaald.
Aha, goede tip. Ik vlieg zelf altijd op handmatige speed, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
killerbee1958 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:04:
@turkeyhakan calibereren doe je door naar de flybywire ipad te gaan en dan settings en dan rechtsonder calibrate detents aan te klikken.
Vervolgens per stand de throttle op de goede plek zetten en klikken op get from throttle
Staan deze settings ook in de stable version? Niet gezien namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
turkeyhakan schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:07:
[...]

Staan deze settings ook in de stable version? Niet gezien namelijk.
Dat weet ik eerlijk gezegd niet. Ik vlieg met de development versie (sowieso aan te raden om met de dev versie te vliegen mijn inziens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Wat gebruiken jullie om de omgeving te verkennen? Met de muis is nogal lastig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
[quote]ravw schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 23:31:
[...]

Cougar Creek Ranch is gemaakt door Creative Mesh UG (at MP in game)
wel die andere is gratis :-)
Hier diverse mooie voor IDAHO
https://nl.flightsim.to/discover/Idaho

Cougar is maar 6 euro en daar dit een ander veldje ...... nou ja strip met tenten en vliegtuigje bij .. maar liggen op 30 meter van elkaar af

en Johnson creek van dezelfde makers is echt een aanrader .. ook een low prise

Zie hier boven voor mijn IDAHO filmpjes

ravw in "[PC/XBox] Microsoft Flight Simulator (2020)"
[/quote

Ik had al Mahoney Creek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
turkeyhakan schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:58:
Ik gebruik juist de muis om rond te kijken omdat ik dat juist handig vindt.
Rechtermuis knop ingedrukt houden en dan kan je 360 graden om je heen kijken.

Daarnaast heb ik natuurlijk de 8 way hat switch op mijn tca yoke gemapped op rondkijken. Maar die is dus niet zo vrij als de muis (slechts een paar posities)

Handig is dan weer dat de trigger gemapped is op reset view. Dus indrukken trigger brengt je terug naar default view (outside en inside)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Als ik mid-flight een beetje mooie beelden wil bekijken dan switch ik naar drone view en gebruik ik m'n XBOX controller (ik vlieg op PC) om die drone te besturen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:54

Saven

Administrator

JayZeeTie schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:47:
[...]

Je koop een flightsim niet voor de standaard kisten. Je koopt een sim als basis om verder op door te bouwen.
Kisten koop je er later bij. Thats how it works :9
Meh. Alle kisten die er nu zijn, zijn bijna niet noemenswaardig. Meestal een copy/paste/refactor van FSX vliegtuigen met dito lage graphics. Ik ben bang dat ook PMDG dat doet (DC-6 was ook niet spectaculair); alle MSFS2020 built-in kisten zien er 10 keer beter uit dan wat er aan 3rd party beschikbaar is.

Als ik niks gaf om graphics was ik wel bij FSX gebleven :O Had ook in kosten gescheeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Die experimental build van de a320 vliegt echt super.

Hopelijk komt snel vnav. Zodat ook de rnav approaches gedaan kunnen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Saven schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:50:
[...]

Meh. Alle kisten die er nu zijn, zijn bijna niet noemenswaardig. Meestal een copy/paste/refactor van FSX vliegtuigen met dito lage graphics. Ik ben bang dat ook PMDG dat doet (DC-6 was ook niet spectaculair); alle MSFS2020 built-in kisten zien er 10 keer beter uit dan wat er aan 3rd party beschikbaar is.

Als ik niks gaf om graphics was ik wel bij FSX gebleven :O Had ook in kosten gescheeld :+
Weet niet welke kosten jij geprobeerd hebt dan.

Maar de fbw a320 vliegt echt 50x beter.
De cj4 van working title.
De 747 van salty simulations.
De crj van aerosoft.
De dc6 van pmdg.

Dat zijn echt geen copy/paste toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:54

Saven

Administrator

Dirtyrockers schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:53:
[...]

1. Maar de fbw a320 vliegt echt 50x beter.
  2. De cj4 van working title.
  3. De 747 van salty simulations.
  4. De crj van aerosoft.
  5. De dc6 van pmdg.
Ik heb het over de graphics ;)

1. gebaseerd op built-in model
2. gebaseerd op built-in model
3. gebaseerd op built-in model
4. ken ik idd niet :)
5. ziet er niet uit van binnen :D Throwback naar 2006 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Saven schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:06:
[...]

De a320 is niet meer gebaseerd op de built in 😉

Die heeft nu zijn compleet eigen textures en sounds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Even rondje vliegen boven Catalina Island haven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccLMupWsFAuVqcfsyonT1Z-BomQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QFhWLMNGD6NgQmUhuL3VngYm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1UAprw84jaRZZY4sv7gVOfQqIk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WtW9GcZGvS1oeBMazqfTYsxu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ux5IUdRl9YInza6Bi-G3_HwNroM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4Y6kKhUngNprDe3PgArMj1En.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 21-08-2021 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Is er al een verbeterde mod voor de smoking wheels tijdens het landen?
Na de laatste update is dit wel toegevoegd maar ik vind het erg basic en niet realistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een vliegtuig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikee007 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:50:
Is er al een verbeterde mod voor de smoking wheels tijdens het landen?
Na de laatste update is dit wel toegevoegd maar ik vind het erg basic en niet realistisch.
Het is niet realistisch als je dat zelf vanuit de cockpit kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Grafische kaart even updaten of je settings hoger zetten als je dat echt denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:53:
[...]

Maar de fbw a320 vliegt echt 50x beter.
De cj4 van working title.
De 747 van salty simulations.
De crj van aerosoft.
De dc6 van pmdg.

JustFlight Piper Arrow III of de Archer
Carenado Arrow III
F14 Tomcat van JustFlight

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvNOp3cNvSIHU12e7_yNCb71j7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTEuEmY1pNZP4OQvFhlX8xyc.jpg?f=fotoalbum_large

Vanmorgen met de X Cub even van Italië naar Innsbruck gegaan, nu op doorreis met de CRJ550 naar Groningen vanuit Innsbruck..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JiIaPx3BvSCE0WLdqsfCSFG5AR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4w2cwJcavckCUleZJfUxOCFI.jpg?f=fotoalbum_large

Ben nu al halverwege..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_qB-cGjhfpdKsw7nULi5m5Pgqso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FKM0cbxZzvq2S0gaIvZfgsdn.jpg?f=fotoalbum_large

In de buurt van Rekken (RKN) en klaar voor de descent over een minuut of wat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pM8qFlnOe5dxOxnESWyygJ9gEAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVMRXMamIbKTq9ebP1uDNNGw.jpg?f=fotoalbum_large

En ja hoor, we vliegen Nederland weer in... zucht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOEP2SLy9wXIa0RcE6aTQhJOdxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bNcskTbZImVGREnzEXvVLnEz.jpg?f=fotoalbum_large

Established on final!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8P-rSmu4AVXWJi8fUzsBld05iWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtXb8RPJvqsH9WFcrwa3DfSm.jpg?f=fotoalbum_large

Ennn touchdown, mooi rond de marker! Een 'greaser' met 98 fpm ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AKPCCTrcXiRoKBPDgu6ev8vzOy8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fNfLdPv51zsTT1b9UTXiC3h7.jpg?f=fotoalbum_large

En we staan in Groningen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPUfYRtKBWpi3L5ORmRDY-RUY2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3hfXgKUavYtTgo5rLMlQ8gEP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 93% gewijzigd door DigitalExorcist op 21-08-2021 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Gewoon uit interesse: Waarom maken jullie van die lange vluchten? Je zit heel lang op CRZ uit je neus te vreten en meer kans op CTDs en dus alles voor niks.

Bijv. LOWI doe ik vanaf LOWW of EDDK. Take off, climb, ff cruisen met genoeg tijd om je charts en checklists etc te checken, descent, approach en landen. Daar gaat het toch om? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dani86 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:43:
Gewoon uit interesse: Waarom maken jullie van die lange vluchten? Je zit heel lang op CRZ uit je neus te vreten en meer kans op CTDs en dus alles voor niks.

Bijv. LOWI doe ik vanaf LOWW of EDDK. Take off, climb, ff cruisen met genoeg tijd om je charts en checklists etc te checken, descent, approach en landen. Daar gaat het toch om? :)
Gewoon omdat het kan. Ik zit nu ook op CRZ maar ondertussen wel even m'n kaarten erbij pakken, wind-informatie en route toevoegen, procedures voorbereiden, onderweg wat rondkijken, plaatjes naar Tweakers posten, beetje appen ... ;) vluchten van anderhalf uur zijn precies genoeg om je continu bezig te houden, iets langer en ik moet ook wat doen in de tussentijd. En zeker 'lijnvluchten' zoals deze (LOWI-EHGG) zijn niet het méést spannende maar ik leer en ontdek toch elke keer weer iets nieuws.

Zoals nu bijvoorbeeld eindelijk eens de airco goed ingesteld -vantevoren!- in de CRJ zodat m'n passagiers niet op 30.000 voet ineens met -15*C in de cabine zitten te verkleumen.

En als je écht iets te doen wil hebben moet je op VATSIM gaan vliegen. Wil ik ook nog wel eens gaan doen, eigenlijk dit weekend nog, maar ik vind de drempel nog wel een beetje meh. Da's leuk voor binnenlandse vluchtjes maar ook op lange vluchten heb je dan elk kwartier wel iets te doen..

CTD's doe ik niet aan.. dat risico heb ik niet. Van de week op en neer geweest vanuit NL naar Kabul, met de A320, niks aan het handje. En ja daar heb ik de heenweg op de AI Pilot laten doen (behalve de landing want die dreigde te mislukken) en terug naar Schiphol met de 'gewone' AP en de landing met de hand.

[ Voor 20% gewijzigd door DigitalExorcist op 21-08-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
DigitalExorcist schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:36:
[...]

Het is niet realistisch als je dat zelf vanuit de cockpit kan zien
Nee klopt maar ik doe het ook wel is vanaf outside view. cockpit landing vind ik zelf minder leuk.

[ Voor 20% gewijzigd door Mikee007 op 21-08-2021 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Dani86 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:43:

Omdat ik lid ben van een VA en de VA routes heeft die, als je ze allemaal gevlogen hebt, je een achievement bezorgen.
Bovendien is het realistischer en dat vind ik ook belangrijk.
Vlieg nu met de A320 en vlieg als het even kan 2 a 3 uur vluchtjes in Europa met dat ding.

en zoals hierboven opgemerkt als je op VATSIM vliegt moet je toch blijven opletten omdat er plotseling ATC online kan komen. En dat is ook wel weer leuk. (vind ik tenminste)

Vandaag EHRD---LIPZ en terug naar EHRD gevlogen.
Geen enkele CTD en steady performance. Afkloppen maar tot nu toe nog geen problemen na SU5.
Moest wel even engine master switch voor engine 1 herconfigureren maar kon daar gelukkig een tip van op het internet vinden.
Lekker bezig geweest dus met mijn nieuwe TCA Throttle quadrant add-on en flightdeck FBW A32Nx

[ Voor 16% gewijzigd door killerbee1958 op 21-08-2021 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
[...]

---
Dat plaatje ziet er inderdaad niet uit. Gelukkig de graphics in de sim (2D en VR) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
DigitalExorcist schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:48:

CTD's doe ik niet aan.. dat risico heb ik niet. Van de week op en neer geweest vanuit NL naar Kabul, met de A320, niks aan het handje. En ja daar heb ik de heenweg op de AI Pilot laten doen (behalve de landing want die dreigde te mislukken) en terug naar Schiphol met de 'gewone' AP en de landing met de hand.
Ja was je bezig met een repatrieringsvlucht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
[...]

Heb de erg leuke Husky van Asobo aangeschaft.. maar... waar is de manual? Waarom moet ik er in VR toevallig achter komen dat er een cowl flap switch in zit? (Ja ik ben zo'n gek die in VR door de knieeen gaat om onder het instrumentenpanel te kijken).

Waar is de Asobo manual van bv de Garmin 530?

PMDG DC-6 - POH van 333 pagina's, plus bv 2 forse tutorial pdf's.

Dat is kwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door flopdoc op 21-08-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ja, probeer je videokaart eens van 640x480 af te halen en een normále resolutie te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bulletdodger schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:32:
[...]

Ja was je bezig met een repatrieringsvlucht? :P
Soort van. Maar het viel wel op hoeveel mensen onderweg waren naar Kabul (bekeken in SimToolKitPro op basis van 'live' MSFS gebruikers + VATSIM vliegers.. echt een luchtbrug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik heb weer iedere keer dat MSFS2020 uitvalt, net opgestegen vanaf Schiphol en wat denk je...
Ik krijg er inmiddels wel een beetje een punthoofd van!

Zomaar uit het niets.. soms gaat het wel een bepaalde periode goed maar heel vaak ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, net in m'n vorige post alle screentjes geüpdated, LOWI-EHGG was een succesje. Nu eten koken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:50

Pierre

Van nature lui!

Welk toestel is dat?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
@ravw oh die Cougar heb ik dus al: die hoort bij de door mij genoemde Mahoney Creek! Ik herkende de rotsten laag langs het water niet, ik kom meestal van bovenaf aanvliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flopdoc schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:43:
@ravw oh die Cougar heb ik dus al: die hoort bij de door mij genoemde Mahoney Creek! Ik herkende de rotsten laag langs het water niet, ik kom meestal van bovenaf aanvliegen.
Dus jij heb die "set"ook gekocht vond het wel een leuk veldje :-)
en mooi omgeving ook wel ..voor de prijs hoef je het niet te laten ... maar die Johnson creek is ook mooi

En de makers van zowel Johnson en Cougar gaan nog meer maken dus _/-\o_
Laat maar komen

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 21-08-2021 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

killerbee1958 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:02:
[...]
Moest wel even engine master switch voor engine 1 herconfigureren maar kon daar gelukkig een tip van op het internet vinden.
Lekker bezig geweest dus met mijn nieuwe TCA Throttle quadrant add-on en flightdeck FBW A32Nx
Heb je daar een guide voor? Ik heb sinds SU5 deze switches helemaal niet meer assigned, werd er krankjorum van :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
Dani86 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:37:
[...]

Heb je daar een guide voor? Ik heb sinds SU5 deze switches helemaal niet meer assigned, werd er krankjorum van :o
Yep, zie hier

https://forums.flightsimu...oblem-with-su5/427556/101

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Sinds de CTD's van SU5 doe ik het wat rustiger aan, d.w.z. ben nu nog meer de toerist aan het uithangen dan ik al deed. Volgens mij nu al een goede week geen CTD's meer gehad, we doen steeds een stapje vooruit met mods, de standaard caravan deed het een paar dagen goed, toen de EX mod er tegenaan en vanavond de soundmod. Wellicht komende week maar eens een livery erbij.

Ik plan een minimale vlucht, begin waar ik de vorige keer geland ben en ga dan op zicht naar de eindbestemming die ik in gedachten heb. Afgelopen week daardoor de Ozarks verkend en nu ben ik bij Chattahoochee Forest in het Noorden van de staat Georgia, ik was daar al eens en ik was weer dichtbij dus ik dacht we gaan dat nog eens doen want de vorige keer zag ik vanuit de lucht veel leuke vliegveldjes. Vooral voor de GA's perfect, met de Caravan kan je er goed uit de voeten.

Sugar Creek Airpark:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHZghFYhXbAygSABOHuhF3Ncz5I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DA0Ckj1zWBEYrqzVR0eeiBTM.png?f=fotoalbum_large

Onderweg naar Tusquittee Landing:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tXrcc6Fy3NEekisXUtslqLeYQs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K3oFaGnPVfYaMNOdkb2I5FNq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9hixmATuFbuv3xKqP6DkTDLxG4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JNMHvBdeGgQGajzSYtqpOL3K.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DSIKh9jBcAR8FShZ2vZ61HMklNU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CmthCpF3Pmr57IAI7x5Svafi.png?f=fotoalbum_large

En morgen eens kijken op Heaven's Landing, ben benieuwd

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-09 19:20

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

DigitalExorcist schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:43:
[...]

JustFlight Piper Arrow III of de Archer
Carenado Arrow III
F14 Tomcat van JustFlight
Dan noem je dus ook echt goedkope snel in elkaar gezette vliegtuigen. Niet zo gek dat je denkt dat 3rd party niet beter is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:40:
[...]

Dan noem je dus ook echt goedkope snel in elkaar gezette vliegtuigen. Niet zo gek dat je denkt dat 3rd party niet beter is ;)
Ik noem juist de vliegtuigen van hoge kwaliteit die geen copy-paste van bestaande toestellen zijn … 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Geinig, wel eens leuk om langzaam door de simwereld heen te vliegen. Gekocht dus, morgen eens installeren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mensen die nog even willen spelen met de VOR Approach with DME Arc
Hier word het uitgelegd

YouTube: VOR Approach with DME Arc - Microsoft Flight Simulator 2020

_/-\o_

in real

YouTube: Can you fly a DME arc? IFR approach - MzeroA Flight Training

die laatste is ook een hele goede om FS dingen te lerne
YouTube: YouTube

[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 22-08-2021 00:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Groetjes uit CHILI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajJsNFXEWq3a70CKuoRMAgpCRkg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/phYQrD40YBXwvOzTtI0DOWfg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e773z744yBNGPNmH42S-806-XBs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZMae00Nng8OZTBj7jPJesgDM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XT_AAblv26QcsCOFChSnMwCs0ms=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qRKsPtuVczkuf0U28DBxjpwc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGy8TKRUpAoKxD7wAKkUKiAwpyM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/42VmURTd3XFzBsSvCP3mbb6A.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fr6wc0Vg9VP60FMKcf8aFvXCFI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1gOINiZcLr4zTJESloDXIZyV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JU_vASSs_jmx59IkogUV8OzscLk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oIvHjDP9b76h6iiMGeaGqQ24.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OhsWbOudUSl2F22Cj4a--xQ131A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9cL8mDs4zlJDviCjnM2e8s3k.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zojuist het Logitech Flight Switch Panel + Multi Panel besteld.. Megekko heeft ze op voorraad met leuke korting. €40 korting op de ene en €30 op de ander.. zijn nu €80 per stuk! Levertijd is 1 werkdag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Ik begrijp iets niet en doe vast iets niet goed, want ik kan niet echt met google iets gelijksoortigs als probleem vinden dus ga er vanuit dat ik iets fout doe. :-)

het probleem is dat mijn hele flightplan in de MCDU verziekt raakt als ik mijn destination gegevens probeer in te voeren.

HIer even het scenario.

1) Ik vlieg van EHRD-BIRK.
2) ik heb keurig een fligthplan gemaakt met simbrief.
3) via SImbrief downloader dit flightplan op mijn E-schijf opgeslagen
4) Ik start LittleNavMap en laad flightplan in. (dit gaat dus goed)
5) Ik start FS2020 en laad het flightplan. (dit gaat dus goed)
6) Ik verander de startpositie nog even naar een rampplek omdat FS2020 mij op de baan wil laten starten
7) ik begin de vlucht keurig Cold and Dark vanaf gekozen rampplek
8) ik kan keurig de TULIP4A SID aan het vliegplan op de MCDU toevoegen
9) De bus volgt keurig het geprogrammeerde flightplan (inclusief de TULIP4A SID)

En nu komt het

10) zodra ik via de MCDU de star probeer toe te voegen aan het fligtplan dan wordt mijn hele flightplan verwijderd en draait de kist plotseling terug naar het eerste waypoint van de SID. Van dat waypoint wil hij dan weer in een keer naar het eerste waypoint van de star.
Dit heb ik nu elke keer consequent dus ik moet iets fout doen.

Maar wat?

Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe?

Durf momenteel niet op Vatsim te vliegen omdat dit soort " eratic behaviour" van je kist natuurlijk net niet is wat je op vatsim moet laten zien.

Alle andere dingen lijken op dit moment overigens goed te lopen in FS2020.
Heb een cpu belasting van 30 % (rx3700) met gpu belasting van 60 % (RTX3080) en in de lucht zo een 60 Fps en op EHRD toch continue 25-35 fps).
Scenery ziet er goed uit.
Geen CTD's
Nieuwe Thrustmaster TCA Throttle Quadrant add-on (icm tca officers pack) werkt goed.

Als ik nu nog het probleem van de MCDU opgelost krijg dan zou de bus met FS2020 wel eens vervanging kunnen worden van mijn QW787 op Prepar3D V5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:16
killerbee1958 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:42:
Ik begrijp iets niet en doe vast iets niet goed, want ik kan niet echt met google iets gelijksoortigs als probleem vinden dus ga er vanuit dat ik iets fout doe. :-)

het probleem is dat mijn hele flightplan in de MCDU verziekt raakt als ik mijn destination gegevens probeer in te voeren.

HIer even het scenario.

6) Ik verander de startpositie nog even naar een rampplek omdat FS2020 mij op de baan wil laten starten
9) De bus volgt keurig het geprogrammeerde flightplan (inclusief de TULIP4A SID)

En nu komt het

10) zodra ik via de MCDU de star probeer toe te voegen aan het fligtplan dan wordt mijn hele flightplan verwijderd en draait de kist plotseling terug naar het eerste waypoint van de SID. Van dat waypoint wil hij dan weer in een keer naar het eerste waypoint van de star.

Maar wat?

Durf momenteel niet op Vatsim te vliegen omdat dit soort " eratic behaviour" van je kist natuurlijk net niet is wat je op vatsim moet laten zien.

Heb een cpu belasting van 30 % (rx3700) met gpu belasting van 60 % (RTX3080) en in de lucht zo een 60 Fps en op EHRD toch continue 25-35 fps).
Geen CTD's
Nieuwe Thrustmaster TCA Throttle Quadrant add-on (icm tca officers pack) werkt goed.

Als ik nu nog het probleem van de MCDU opgelost krijg dan zou de bus met FS2020 wel eens vervanging kunnen worden van mijn QW787 op Prepar3D V5.
En als je de STAR nou toevoegt als je nog op de ramp staat?

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
weststar schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:47:
[...]

En als je de STAR nou toevoegt als je nog op de ramp staat?
Dat gaan we dus NIET doen.
Immers, zoals ik al aangaf, vlieg ik bij voorkeur op VATSIM en dan krijg je, net als in het echt, je Runway in use plus STAR pas als je je bij Approach van je bestemming meldt. 8)

Overigens met wat verder zoeken lijkt dit dus wel een known problem. Ik zie op reddit en avsim fora inderdaad soortgelijke meldingen

[ Voor 14% gewijzigd door killerbee1958 op 22-08-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

HIer even het scenario.

En nu komt het

Maar wat?

Geen CTD's

En als je je flightplan niet inlaadt in MSFS, enkel de departure airport en de gate.
Daarna in de mcdu pas (via je simbrief account die je in moet stellen in de mcdu) je flightplan inladen, en je departure sid (en tijdens de vlucht) je star inladen?

[ Voor 6% gewijzigd door 456 op 22-08-2021 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
456 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:56:
[...]

En als je je flightplan niet inlaadt in MSFS, enkel de departure airport en de gate.
Daarna in de mcdu pas (via je simbrief account die je in moet stellen in de mcdu) je flightplan inladen, en je departure sid (en tijdens de vlucht) je star inladen?
Niet geprobeerd, maar op basis van de draadjes die ik net las, heb je dan hetzelfde probleem.
Ik ben vooral verbaasd dat hier nog niemand dat probleem gezien heeft dus.
Het schijnt dus toch een known bug te zijn. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

killerbee1958 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

Niet geprobeerd, maar op basis van de draadjes die ik net las, heb je dan hetzelfde probleem.
Ik ben vooral verbaasd dat hier nog niemand dat probleem gezien heeft dus.
Het schijnt dus toch een known bug te zijn. :(
Vlieg je met de stable of dev versie?
Je tipt wel een issue aan nl. waarvan ik niet weet of deze in de stable versie al is verholpen. Ik heb net iig een start toegevoegd in de dev versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers

HIer even het scenario.

En nu komt het

Maar wat?

Geen CTD's

Die bug zit er al jaar in.

Voer je verwachte star in. Als je nog op de grond staat. En voer de daadwerkelijke star in als je die krijgt van de atc.
Dan draait hij niet meer om.

Of vlieg met de experimental build van de fbw a320. Die heeft z’n custom fp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
456 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

Vlieg je met de stable of dev versie?
Je tipt wel een issue aan nl. waarvan ik niet weet of deze in de stable versie al is verholpen. Ik heb net iig een start toegevoegd in de dev versie
ik vlieg met de dev versie.

Oplossing die in draadjes staat is om even in HDG mode te gaan tijdens je change en dan als je F/P verziekt is een Direct to het eerste waypoint van je STAR.
Kan werken maar ik moet even kijken of ik daarmee wel op VATSIM voorkom dat ik onlogisch gedrag vertoon.
Zoals ik er nu over denk kan ik dit een acceptable bypass zijn.
(maar ik zou natuurlijk willen dat dit op de normale manier werkt en dat het invoeren van een STAR niet je hele F/P verziekt.

Maar goed FS2020 is nog een onvolwassen product blijkt hier maar weer uit.
We zijn pas een jaar na launch van de beta tenslotte. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Dirtyrockers schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

Die bug zit er al jaar in.

Voer je verwachte star in. Als je nog op de grond staat. En voer de daadwerkelijke star in als je die krijgt van de atc.
Dan draait hij niet meer om.

Of vlieg met de experimental build van de fbw a320. Die heeft z’n custom fp.
Oke, dat (star invoeren voor vertrek en later aanpassen) ga ik dan op return leg van BIRK naar EHRD eens proberen.

Ik vlieg met DEV. Is de experimental stabiel genoeg om die te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
killerbee1958 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Oke, dat (star invoeren voor vertrek en later aanpassen) ga ik dan op return leg van BIRK naar EHRD eens proberen.

Ik vlieg met DEV. Is de experimental stabiel genoeg om die te gebruiken?
Jawel. Het is de aftakking van de dev. Maar met betere fp.

Echt met lnav. Ook springt hij niet ineens naar een waypoint die bijv dichtbij zit. Waardoor hij waypoints skipt.

Alleen vnav zit er nog niet in. Waardoor rnav niet werkt. Maar dat is in de dev build ook al zo.

Dus je zal met rnav op fpa moeten landen. En je charts gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Dirtyrockers schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

Echt met lnav. Ook springt hij niet ineens naar een waypoint die bijv dichtbij zit. Waardoor hij waypoints skipt.

Alleen vnav zit er nog niet in. Waardoor rnav niet werkt. Maar dat is in de dev build ook al zo.

Experimental is zelfs sinds (eer)gisteren weer verbeterd 'online' gekomen met verbeterde fp configuratie:
YouTube: Huge FlybyWire A320 Release - New Experimental Version Available | C...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
Dirtyrockers schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:06:
[...]

Oke, ik ga straks eerst je tip gebruiken om reeds op de ramp een STAR te programmeren en dan te veranderen voor aankomst met de DEV versie.

En daarna zal ik dan toch de Experimental versie eens installeren en mijn volgende vluchten met die versie doen en kijken of het probleem met veranderende F/P daarin is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
456 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:16:
[...]

Experimental is zelfs sinds (eer)gisteren weer verbeterd 'online' gekomen met verbeterde fp configuratie:
YouTube: Huge FlybyWire A320 Release - New Experimental Version Available | C...
Dat bedoelde ik ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zy2htWtV65NpUkR1fYT5XGPrgpo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PzlNEm2167v1ABac8guOAga0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!
We krijgen gezelschap :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfHyY51qavN5FndQd83pxwIJsZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iDx3cKPp7SZXm1CEsxnSH3He.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vN-AsfRmZdQUw45MZRvz1DBrJUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6COftqortwGdW5551ZNVXyAF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGZe5jZRc7X62CFzsuairMeRpsg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TmoBOXVQ5lpm4P4zLQPToNhW.png?f=fotoalbum_large

later even wat mooie fotos gemaakt van dichtbij O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PB254Dq3RdC8sGQMFhOeV7vVft4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Dkq5YCAxt7T0aIxZrViJePXD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JsA2pKU-CkUke9R8ADTXlWaBqjk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2QvHFBGts6ihF1FIpc7TqyvH.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door ravw op 22-08-2021 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
ravw schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:30:
Voor mensen die nog even willen spelen met de VOR Approach with DME Arc
Hier word het uitgelegd

YouTube: VOR Approach with DME Arc - Microsoft Flight Simulator 2020

_/-\o_

in real

YouTube: Can you fly a DME arc? IFR approach - MzeroA Flight Training

die laatste is ook een hele goede om FS dingen te lerne
Ik had nog niet van de DME Arc approach gehoord, maar kwam het tegen in een Twitch stream van TheFlyingFabio.

Ook extreem leerzaam is BoldMethod:

ik ben deze aan het kijken om te G1000Nxi beter te leren begrijpen en te kijken wat er nog gaat komen (aangezien ze het plan hebben om m helemaal als the real thing te krijgen uiteindelijk)

YouTube: Tips and Techniques for Flying Approaches – Garmin Training

[ Voor 22% gewijzigd door flopdoc op 22-08-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

Ik had nog niet van de DME Arc approach gehoord, maar kwam het tegen in een Twitch stream van TheFlyingFabio.

Ook extreem leerzaam is BoldMethod:

ik ben deze aan het kijken om te G1000Nxi beter te leren begrijpen en te kijken wat er nog gaat komen (aangezien ze het plan hebben om m helemaal als the real thing te krijgen uiteindelijk)

YouTube: Tips and Techniques for Flying Approaches – Garmin Training
Ik zat op FB mee te lezne met en , en toen die DME Arc te spraken kwam had ik ook zo iets van ....... wat ?

Een wat approach ?
Maar vraag me wel af of je deze en die jij beschreef vaak gaat gebruiken
maar goed als ooit de ATC eens goed komt en je word er naar verwezen weet je wat je moet doen .........
hoop je dan tegen die tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Vraag aan de mede MSFS2020 spelers en degene die de game via Microsoft store gekocht hebben.
Bij het opstarten van de game kreeg ik eerst een update die ik moest installeren namelijk de Gaming Services, dit ging in eerste instantie niet door foutmelding 0x80073D26
Na een omweg toch gelukt te updaten.

Nadat ik MSFS2020 wil opstarten van mijn bureaublad krijg ik onderstaand in beeld via de Microsoft Store:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fk7i1pkUF7eX9li0RbXs5JmsqQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ydCjIl5BtQV6pyw5a8Pv3tyZ.png?f=fotoalbum_large

Heel raar.. game is gewoon geïnstalleerd, dit probleem heb ik nu al voor de 2e keer.
Vorige keer heb ik de game wel opnieuw geïnstalleerd maar dat lijkt me niet de bedoeling! helemaal niet als het nu alweer gebeurd na alleen een update van Gaming Services.

[ Voor 37% gewijzigd door Mikee007 op 22-08-2021 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
Jackson County Airport NC real versus FS2020:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_mVHZBzNmAaspUCWdPozxsxJDM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KDyLJMdDX3NMLuudb7PpaJyc.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vPac4Pe5ukIYNAvjaqO9qw-CsY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zDYFCW50NqZcQETHKEEDYO1n.png?f=fotoalbum_large

Aanrader: Little Switzerland in Cherokee National Forest
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vR1eFnhokV8hnPWH9EPYla5pJxU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2qaOUCIPjri6JZsyFRtwgwsE.png?f=fotoalbum_large

en New River Gorge, West Virginia:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Igdgwz47poRayVqL-ZjeXsXPVjQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hrihRB3KhWXaW8rfpOWzXohf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXJceanEwCG1VBlIcoPgxwFQ_Jk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z9e9JjIc3ygwQvhY9mGvnRcC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:08
DoubleYouPee schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:34:
Sinds dat ik mijn pagefile op 32GB heb gezet heb ik geen CTD meer gehad. Daarvoor had ik het op automatisch maar dan zit er alsnog een limiet op. In HWinfo64 zag ik dat ook virtueel geheugen helemaal vol liep.. zal wel ergens een memory leak zitten....
Lijkt erop dat dit (in ieder geval bij mij) de problemen verholpen heeft.

Donderdag de setting aangepast en sindsdien geen CTD meer gehad, waarbij dit daarvoor 'standaard' was.

Dank je wel :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:01
Weet jij hoe de experimental versie om gaat met holding patterns? ik kreeg die nog niet werkend in de dev, hoewel dat ook alweer een versie geleden is denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorank
  • Laatst online: 26-09 13:24
mvbo schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:17:
[...]

Weet jij hoe de experimental versie om gaat met holding patterns? ik kreeg die nog niet werkend in de dev, hoewel dat ook alweer een versie geleden is denk ik
Holds worden nog niet ondersteund, ook niet in die nieuwe versie volgens mij.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Down town Santiago

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qDlYrEyEbis2_HGWDsDYsZNpSU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ywJWSeWJrXXuZo4WhxqjgpNJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D16RSySN6a2uPd7U7SAHoVodp9Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IMsIRBxdry9dXw42ZYeyaxcu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rewRNb9GjxWhdAqlPI1-ECPZRkc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QiW81YLrRSNh1PyRQ0h0IEUj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tonTNMcT1iKM38m4vGyx8eyMMu0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I0Yw9UrYtD9GEABEnhO3Sw8h.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:43
ik was net aan het landen was ik 2e achter Dutch Corendon, leuk om te horen dat die er ook in zitten, kan zijn dat ik live traffick aan heb staan en ik ze daarom voorbij hoor komen maar ik vond het leuk

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Svennie schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:34:
ik was net aan het landen was ik 2e achter Dutch Corendon, leuk om te horen dat die er ook in zitten, kan zijn dat ik live traffick aan heb staan en ik ze daarom voorbij hoor komen maar ik vond het leuk
Ja en vrij realistisch want Corendon landt dan ook echt daadwerkelijk (wel met wat vertraging)
De juiste livery zou het verhaal compleet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-09 09:30
[...]

Daarom wacht je ook minimaal een jaar na release van deze MSFS Beta voordat je er serieus mee aan de gang gaat. PMDG had op de release datum van geen enkele nieuwe flightsim een study level klaar staan. Dat kost tijd :)

Over 2 jaar is alles dik voor elkaar qua study levels in MSFS. En zijn we hopelijk ook van het beta neuzel af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Van La Florida naar Santiago aan het gaan :o wel een lekker weertje en bergen

En dan zit je al op 15.000 FT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1se4_X05CHSaAxL3x8IL8DuxGGk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k3J2mqwsdnvJJrpNIf1yg8vT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_o3O42i0BW0hjYJ_N9AkNroSh4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XCPDDqLgFUrQTEQByxadWwaQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHXB0gC-jy1wYKP5iLIYefvjiT0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kWzoCpqXIvBEzNOeItZKj2AX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:43
Mikee007 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:02:
[...]
Ja en vrij realistisch want Corendon landt dan ook echt daadwerkelijk (wel met wat vertraging)
De juiste livery zou het verhaal compleet maken.
De livery zou het dan inderdaad echt afgemaakt hebben

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8j71EQ-2IhOCurdu1taoH---qM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9pcbPHKAufW2DO5FwTVh9eKy.png?f=fotoalbum_large

O+

die volken laag die net onder mij zit gaat sneller dan de boven laag je ziet hem echt voorbij gaan
dus lijkt net of je sneller vliegt wel een raar gezicht

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 22-08-2021 22:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-09 19:16
CYVR-CYLW

Ik begin de CRJ steeds beter onder de knie te krijgen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVupTeIV-dtmvH9mWywNV5-yzgs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NkeYhYA3jOz2ATwG10udSuk6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaZHb4WtafzJyHmPtTfbLmE8BLE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h8PAWA1oVPdLePkVA124op8J.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qc9p1iZQoZOweY0uwArStFLq6z4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7NgaKoEqfCO8Y1icWxLiZDKg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZTFxbB3ViR-mhcgmj4siT_gDqQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ja2dxTFRPwUPB3qEYc1j2XdG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvZc9qIOU_Doy2E693zeIeWcgOA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I0bB8HwFupjv7Cx6s67nAdwl.png?f=fotoalbum_large

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo en we zijn geland

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPbL7H6QRox7RprbWywwPYiNLb8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aRtXL1wmaQZ11X134MW4rO7l.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yoLK2PXhQ2u5PJQ890KbSqCaXrw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d2A1NhJUDWIQVYuHY1Eywg4o.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Czrr6y1sx_Ji_iEPwoWfqSwLtbE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qaJXwFi3bCuF1ZTzly102lFW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die nog even wat willen verkennen

lees ook de beschrijving er bij sommige gebruiken mods :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:37
Mikee007 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:02:
[...]
Dat is dan ook wel weer realistisch voor "Cor en Don". >:) (Sorry, slechte ervaring..)
Pagina: 1 ... 210 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc