• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:41
Chrisuu01 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:59:
Misschien moeten we als hert uit is vanaf een nl vliegveld gewoon samen een vluchtje maken?

Ik ga Zelf EHHV in Loosdrecht proberen te vinden om te kijken of ik er vanaf op kan stijgen.
Lijkt me gezellig, iets van een cub tour of zo? Dan is het door iedereen bij te benen en lekker toegankelijk.

Soort van fly-in kan ook om vervolgens allemaal naar een bepaalde veld te vliegen.

[ Voor 9% gewijzigd door flugelisoke op 13-08-2020 22:05 ]

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Jullie nog tips voor een goede (maar betaalbare) joystick?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
Timbox88 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:07:
Jullie nog tips voor een goede (maar betaalbare) joystick?
Leuk om mee te starten:

https://www.alternate.nl/...ck-X/html/product/1229426?

spoiler:
Ik vlieg er eigenlijk nog steeds mee :X

[ Voor 10% gewijzigd door flugelisoke op 13-08-2020 22:09 ]

• Timbox88
flugelisoke schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:08:
[...]

Leuk om mee te starten:

spoiler:
Die is niet duur zeg! Bevalt dus goed en is compatibel met FS 2020?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Timbox88 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:09:
[...]

Die is niet duur zeg! Bevalt dus goed en is compatibel met FS 2020?
Ja hoor, ligt ook lekker in de hand en is makkelijk op te bergen.

[ Voor 16% gewijzigd door flugelisoke op 14-08-2020 08:33 ]

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
Timbox88 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:37:
Ik heb ff een vraagje: ga deze game sowieso weer aanschaffen en heel wat vlieguren maken op mijn laptop. Maar, wat is nu de echte meerwaarde van de duurdere pakketten? Ik twijfel nu over de Standard Edition voor 70 euro, de Deluxe Edition voor 90 euro of de Premium Deluxe voor 120. Zoals ik het zie, zitten er extra vliegtuigen en vliegvelden in de duurdere versies, waaronder bijvoorbeeld Schiphol die je pas krijgt vanaf de Deluxe. Maar zit die dan niet in de goedkopere versie, of krijg je dan een kaler, minder realistisch schiphol ofzo?

Met andere woorden: op basis van wat beslissen jullie welke versie je neemt?
Je moet het zo zien ben je berijd om veel in het spel te investeren, of wil je liever alleen kijken of je het leuk vindt. Als je veel passagiersvluchten doet raad ik persoonlijk Aan om de duurste versie te nemen. Want dan kan je realistische vluchten doen van ik noem maar wat, Amsterdam-Frankfurt Madrid-Dubai Amsterdam-Innsbruck. Dus het is wat je leuk vindt.

• Timbox88
flugelisoke schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:11:
[...]

Ja hoor, ligt ook lekker in de hand en is makkelijk op te bergen.

spoiler:
De joystick bedoel ik he
Top! En kun je die gewoon los op je tafel/bureau zetten?

Throttle doe je dan met toetsenbord of met knoppen op de joystick?

• flugelisoke
Timbox88 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:14:
[...]

Top! En kun je die gewoon los op je tafel/bureau zetten?

Throttle doe je dan met toetsenbord of met knoppen op de joystick?
Er zit een throttle slider op die prima werkt, en inderdaad die zet ik gewoon op het bureau. Voor dat geld is het echt een fijn dingetje, heb hem al jaren.

• Timbox88
Adriaaanvdb schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:13:
[...]

Je moet het zo zien ben je berijd om veel in het spel te investeren, of wil je liever alleen kijken of je het leuk vindt. Als je veel passagiersvluchten doet raad ik persoonlijk Aan om de duurste versie te nemen. Want dan kan je realistische vluchten doen van ik noem maar wat, Amsterdam-Frankfurt Madrid-Dubai Amsterdam-Innsbruck. Dus het is wat je leuk vindt.
Thanks en snap wat je bedoelt! En ja, ik ga de game zeker veel spelen en dan inderdaad veel van dat soort vluchten maken. Maar, die kun je ook maken met de goedkopere versie, alleen zien die airports er dan dus wat minder gedetailleerd uit...

Kortom: ik vind het een beetje lastig inschatten of die upgrade dertig of in het geval van de meest uitgebreide versie 60 euro extra waard is...

• Timbox88
flugelisoke schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:15:
[...]

Er zit een throttle slider op die prima werkt, en inderdaad die zet ik gewoon op het bureau. Voor dat geld is het echt een fijn dingetje, heb hem al jaren.
Cool, thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
Timbox88 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:15:
[...]

Thanks en snap wat je bedoelt! En ja, ik ga de game zeker veel spelen en dan inderdaad veel van dat soort vluchten maken. Maar, die kun je ook maken met de goedkopere versie, alleen zien die airports er dan dus wat minder gedetailleerd uit...

Kortom: ik vind het een beetje lastig inschatten of die upgrade dertig of in het geval van de meest uitgebreide versie 60 euro extra waard is...
Dat is natuurlijk een persoonlijk iets, ik bekijk het eigenlijk van de andere kant. Een beetje payware vliegveld kost je al snel 30 euro, dan hebben we het nog niet gehad over de vliegtuigen. Dus eigenlijk is 60 euro extra voor 10 vliegvelden en 10 vliegtuigen helemaal zo gek nog niet.

En nog wat... ik gun het ze gewoon, ik ben begonnen met flight sim 98, dit is nostalgie.

• Adriaaanvdb
Timbox88 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:15:
[...]

Ik zie het persoonlijk zo een addon is zo 25 euro je krijgt er 10 extra bij dus dat is 250 euro -60 heb je 190 euro voordeel en dan heb ik het nog niet eens over de vliegtuigen... maar persoonlijk hou ik ervan dan het erg goed gedetailleerd is. Maar als jij daar niet zoveel om geeft moet je gewoon de normale versie doen. Persoonlijk ben ik nu eerst aan het sparen dat ik mijn computer kan upgraden zodat ik op ultra/high detail kan spelen. Alleen voor een student is het wel lastig om zomaar 450 euro bij elkaar te sprokkelen...

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-09 22:01
Adriaaanvdb schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:25:
[...]

Ik zie het persoonlijk zo een addon is zo 25 euro je krijgt er 10 extra bij dus dat is 250 euro -60 heb je 190 euro voordeel en dan heb ik het nog niet eens over de vliegtuigen... maar persoonlijk hou ik ervan dan het erg goed gedetailleerd is. Maar als jij daar niet zoveel om geeft moet je gewoon de normale versie doen. Persoonlijk ben ik nu eerst aan het sparen dat ik mijn computer kan upgraden zodat ik op ultra/high detail kan spelen. Alleen voor een student is het wel lastig om zomaar 450 euro bij elkaar te sprokkelen...
Haha ook ween skeer(armoedig) student life 8)7.

Wil zelf ook geld in een nieuwe cpu en gpu steken.

• flugelisoke
Chrisuu01 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:28:
[...]

Heb zelf heel veel baat gehad bij de upgrade naar een i7 10700k, de 1080GTX behouden deze komt nu veel meer tot z'n recht dan bij de i7 6700.

• Chrisuu01
Nog een budget joystick waar ik ook goeds over heb gelezen

https://www.bol.com/nl/p/...Faw.1_8_9.13.ProductImage

Zit zelf aan een upgrade naar een 3700X te denken aangezien ik op AM4 zit en ik de chip in mijn huidige mobo kan doen.

• Timbox88
flugelisoke schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:23:
[...]

Dat is natuurlijk een persoonlijk iets, ik bekijk het eigenlijk van de andere kant. Een beetje payware vliegveld kost je al snel 30 euro, dan hebben we het nog niet gehad over de vliegtuigen. Dus eigenlijk is 60 euro extra voor 10 vliegvelden en 10 vliegtuigen helemaal zo gek nog niet.

En nog wat... ik gun het ze gewoon, ik ben begonnen met flight sim 98, dit is nostalgie.
Haha snap ik hoor! Zelf ook (als klein kind) begonnen met flight simulator 98 en daar heel veel lol mee gehad. Als kind vloog ik dan echte vluchten op navigatie en daar genoot ik enorm van. Hopelijk dat de instapdrempel nu niet al te hoog is, want inmiddels al jaren niet meer digitaal gevlogen en zal dus alles opnieuw moeten uitvogelen...

Ben ook wel benieuwd wat de meesten hier doen: welke versie ze zullen kopen. Ik slaap er nog heel even over!

• Timbox88
Adriaaanvdb schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:25:
[...]

Snap ik ook! Enige geluk is dat deze game niet eens een bijzonder krachtige pc vereist. Ik ga hem op mijn MSI laptop spelen, verwacht op medium, misschien zelfs op high :)

• Timbox88
Chrisuu01 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:32:
Nog een budget joystick waar ik ook goeds over heb gelezen

https://www.bol.com/nl/p/...Faw.1_8_9.13.ProductImage

Zit zelf aan een upgrade naar een 3700X te denken aangezien ik op AM4 zit en ik de chip in mijn huidige mobo kan doen.
Thanks voor de tip!

• Kipkluif
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-05 18:49
flugelisoke schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:08:
[...]

Leuk om mee te starten:

spoiler:
Misschien domme vraag maar speelde vroeger FSX altijd met muis en keyboard (don't judge ;( )

Hoe bestuur je de rudder eigenlijk als je enkel zo'n joystick hebt? Zitten er knoppen op zo'n ding waar je op redelijk logische wijze de rudders kan aansturen of doe je dat alsnog met je keyboard?

• Adriaaanvdb
Chrisuu01 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:28:
[...]

Ja mijn pc is alweer erg oud want ik kocht hem toen ik veertien was (ben nu 20) dus het wordt wel tijd nu. Helaas moet ik nu een nieuwe moederbord kopen ik ga ook een ryzen 5 3600x en nog 32gb ram er bij doen. videokaart had ik twee jaar geleden al geüpgraded maar dat wordt wel een duur grapje met nog de game erbij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:58
Kipkluif schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:42:
[...]

Misschien domme vraag maar speelde vroeger FSX altijd met muis en keyboard (don't judge ;( )

Hoe bestuur je de rudder eigenlijk als je enkel zo'n joystick hebt? Zitten er knoppen op zo'n ding waar je op redelijk logische wijze de rudders kan aansturen of doe je dat alsnog met je keyboard?
Vaak kan je de rudder besturen door de sidestick over de z-as te draaien (dus door de pols te draaien :))

Overigens zijn we allemaal zo gestart, ik denk dat menigeen van ons op zijn keyboard vanaf Meigs naar Midway is gevlogen door de pijltjestoetsten te gebruiken ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door mvbo op 13-08-2020 22:56 ]

• Chrisuu01
Pro tip als je een stuur heb of nog oude race pedalen kun je die ook als roer pedalen gebruiken.
Dat is wat ik ga doen met een Rj12 naar usb omvorming.

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:16

Luuk2015

Vires in numeris

Ik hoop dat deze vraag niet offtopic is, anders verwijder ik het.
In diverse video's zag ik dat de gebruiker via de ATC een waarde krijgt en deze dan invult bij het onderstaande omcirkelde instrument. Nu vroeg ik mij af wat dit precies inhoudt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MRqdglWjans1KZxEVmysYpk9FY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0dx1MBHRAzBLD3NYYwmQyycg.png?f=user_large

Alvast bedank!

- Luuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:54
@Luuk2015

Dit is de instelling van de huidige luchtdruk.
Hoogtes in vliegtuigen moeten natuurlijk gemeten worden tov veldhoogte, maar de gebruikte meters werken op luchtdruk.
Om dus de hoogtemeter de goede (veld) hoogte aan te laten geven moet je de meter aanpassen aan de werkelijke luchtdruk van dat moment op die plaats.
Dat getal wordt in de ATIS of inderdaad door ATC doorgegeven.

De piloot stelt dat vervolgens in op zijn instrumenten en dan geeft de hoogtemeter de juiste hoogte op dat moment op die plek aan.

(PS boven 18.000 voet, of op sommige plekken op een andere hoogte) gaat de instelling naar STD (1013 Hectopascal). Zodoende vliegen alle vliegtuigen boven de 18000 voet op dezelfde hoogte, ook al is dat niet altijd precies het Flightlevel dat ze aangewezen hebben gekregen.

Hopelijk is deze korte uitleg voldoende voor je.
(er is veel te lezen over barometerische druk in vliegtuigen) :) :)

[ Voor 97% gewijzigd door killerbee1958 op 13-08-2020 23:12 ]

Startup Process of Airbus A320neo Taxi Departure Takeoff

YouTube: Startup Process of Airbus A320neo Taxi Departure Takeoff | Microsoft...

O+

[ Voor 96% gewijzigd door ravw op 13-08-2020 23:15 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
Luuk2015 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:04:
In diverse video's zag ik dat de gebruiker via de ATC een waarde krijgt en deze dan invult bij het onderstaande omcirkelde instrument. Nu vroeg ik mij af wat dit precies inhoudt.

[Afbeelding]

Alvast bedank!

- Luuk
Edit: was eerder al door iemand beter uitgelegd.

Overigens, om het wel weer een beetje on-topic te krijgen:

Normaal gesproken wordt deze luchtdruk (QNH) aangepast naar 2992 boven een bepaalde hoogte (transition altitude). Dit verschilt per gebied, maar in FS2020 is deze overal gelijk (18000ft dacht ik?). Dit is nog iets waar naar gekeken moet worden. In Nederland is deze (voor IFR) namelijk 3000ft.

[ Voor 29% gewijzigd door mvbo op 13-08-2020 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Luuk2015 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:04:

[Afbeelding]

Alvast bedank!

- Luuk
Barometric pressure voor de altimeter, zo te zien.
mvbo schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:54:
[...]
Overigens zijn we allemaal zo gestart, ik denk dat menigeen van ons op zijn keyboard vanaf Meigs naar Midway is gevlogen door de pijltjestoetsten te gebruiken ;-)
Haha en dan F4 (full throttle).

Ben laatst in de beta geland op wat Meigs field was. Is nu een park met heuvels. Ging niet echt soepel.
CARENADO's Planes in Development

YouTube: #Microsoft Flight Simulator 2020 | AUG 13th | CARENADO's Planes in D...

mooie planes O+
alleen die prijs :o

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• mvbo
cracking cloud schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:10:
[...]

Haha en dan F4 (full throttle).

Ben laatst in de beta geland op wat Meigs field was. Is nu een park met heuvels. Ging niet echt soepel.
Sowieso altijd f4 en geen flaps of gear, na 20 seconden al op overspeed.. die Learjet ging wel O+
mvbo schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:27:
[...]

Sowieso altijd f4 en geen flaps of gear, na 20 seconden al op overspeed.. die Learjet ging wel O+
hahahha voor al dat overspeed ..... en dan CRASH ....... :o
waar ben ik nu weer tegen aangevlogen ....... replay ... nergens .....
waarom ben ik dan toch wel gecrashed

Toen was er nog geen Google dus toch mar even aan me ouders vragen waarom ik crashed als ik overspeeds kijgt ........ .. vanaf dat moment toch maar wat rustiger aan gaan vliegen _/-\o_

good old memory's O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvbo
Ik hoop dat iemand het aandurft om voor FS2020 wat meer klassieke airliners te maken. Prachtige "steam gauge" cockpits die naast twee piloten ook nog een flight engineer aan boord hadden.

Mijn favorieten: B747-200 en DC10 (en dan het liefst in de rood-grijze Northwest kleuren). Beetje nostalgie naar de tijd waar ik mij voor luchtvaart begon te interesseren, zo halverwege jaren 90 op het panorama dak op Schiphol, en deze toch eigenlijk wel het mooist vond klinken.. :)

Jammer genoeg zijn deze vrijwel verdwenen van de velden, waarschijnlijk zal er daarom niet veel meer animo voor zijn.
mvbo schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 23:47:
Ik hoop dat iemand het aandurft om voor FS2020 wat meer klassieke airliners te maken. Prachtige "steam gauge" cockpits die naast twee piloten ook nog een flight engineer aan boord hadden.

Mijn favorieten: B747-200 en DC10 (en dan het liefst in de rood-grijze Northwest kleuren). Beetje nostalgie naar de tijd waar ik mij voor luchtvaart begon te interesseren, zo halverwege jaren 90 op het panorama dak op Schiphol, en deze toch eigenlijk wel het mooist vond klinken.. :)

Jammer genoeg zijn deze vrijwel verdwenen van de velden, waarschijnlijk zal er daarom niet veel meer animo voor zijn.
READY FOR PUSHBACK _/-\o_ de B747 ..... Kaap de goede hoop naar amsterdam met FS2000
Hele mooie herinneringen inderdaad , zou hem zo nog een keer willen vliegen in deze FS

Zo inderdaad mooi zijn of een oude DC 9 .. in de oude klm kleuren daar ben ik toen ik 5 was mee gevlogen naar Lorrett de mar
bijna de hele vlucht in de cockpit mogen zitten 8)

maar een oude B737 zal ook mooi wezen
en voor vele andere hier zal denk ik een ATR 500/800 ook wel welkom zijn

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 14-08-2020 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisuu01
Waar ik trouwens ook erg benieuwd naar ben is of je dijken kan zien als een 3d object zoals bijvoorbeeld de verhoging van de dijk ten opzichte van het platteland bij bijvoorbeeld Lopik of Amerongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Toch ff voor de zekerheid, omdat ik technisch niet zoveel verstand heb van pc's etc:

GeForce GTX 1050Ti
Dedicated Video RAM 4.0GB
Intel Core i7-7700 CPU 2.80GHz
RAM 16GB

Hiermee kun je hem wel draaien toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
Timbox88 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 06:17:
Toch ff voor de zekerheid, omdat ik technisch niet zoveel verstand heb van pc's etc:

GeForce GTX 1050Ti
RAM 16GB

Daar red je het net mee denk ik een upgrade is wel handig denk ik
Tip op www.game-debate.com kan je kijken als die het aankan. Moet je even Microsoft flightsimulation intikken en dan alles invullen en dan zie je ook de bottleneck.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:40
Carenado is dus 1 van die developers die ik links ga laten liggen.

Heb redelijk wat toestellen van ze voor X-Plane :
Op een monitor zien ze er mooi uit, maar in VR :X , cockpit ziet er bij de laatste modellen uit alsof iemand een platte plaat heeft bewerkt met een rubberen hamer.
Daarnaast veel te veel bugs (reageren van het vliegtuig, auto pilot, knoppen die niet werken geluid etc etc etc)
Bug reports door klanten word weinig (lees niks) mee gedaan

Carenado is veel te duur voor wat je krijgt :/

Gezien dit de laatste jaren SOP voor Carenado ben ik er bang voor dat ze dit gedrag bij FS2020 gaat veranderen.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Adriaaanvdb schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 06:35:
[...]

Daar red je het net mee denk ik een upgrade is wel handig denk ik
Tip op www.game-debate.com kan je kijken als die het aankan. Moet je even Microsoft flightsimulation intikken en dan alles invullen en dan zie je ook de bottleneck.
Ah thanks! Had hem net toevallig ingevuld bij canyourunit en daar geeft 'ie bij zowel 'minimaal' als 'aanbevolen' aan dat ik 'm zou moeten kunnen draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timbox88 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 06:17:

GeForce GTX 1050Ti
RAM 16GB

De 'minimum' kaart is 30-55% sneller dan de jouwe, dus ik vrees er voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2020 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:38:
[...]

De 'minimum' kaart is 30-55% sneller dan de jouwe, dus ik vrees er voor.
Oei, dat klinkt niet goed. Wat vaag dan dat canyourunit aangeeft dat mn laptop meer dan voldoende zou moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Ik heb pas iemand deze stick aangeraden hier:

Thrustmaster T.Flight Stick X

Een stick van nog geen 40 euro, ik vraag me dan af wat het verschil is met bijvoorbeeld de wat duurdere TM1600M? Of waar je überhaupt verschil in merkt qua flight stick?

Wil uiteraard wel een betere stick in flight sim!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Timbox88 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:00:
[...]

Oei, dat klinkt niet goed. Wat vaag dan dat canyourunit aangeeft dat mn laptop meer dan voldoende zou moeten zijn...
Canyourunit kijkt niet echt naar de performance van een kaart, maar vrijwel alleen naar de specificaties (opengl/directx versie, videogeheugen enzovoort). Technisch gezien zal je het spel dus kunnen starten. (yes, you can run it), maar of het een goede ervaring wordt, geen idee.

Nu lijkt het wel zo te zijn dat de specificaties ervan uitgaan dat je op 1080p op 100% resolutie speelt. Je kunt de interne resolutie verlagen, dus misschien kun je het op een lagere resolutie toch nog een soort van speelbaar krijgen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Magic schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:13:
[...]

Canyourunit kijkt niet echt naar de performance van een kaart, maar vrijwel alleen naar de specificaties (opengl/directx versie, videogeheugen enzovoort). Technisch gezien zal je het spel dus kunnen starten. (yes, you can run it), maar of het een goede ervaring wordt, geen idee.

Nu lijkt het wel zo te zijn dat de specificaties ervan uitgaan dat je op 1080p op 100% resolutie speelt. Je kunt de interne resolutie verlagen, dus misschien kun je het op een lagere resolutie toch nog een soort van speelbaar krijgen.
Ah, vandaar! Oké, los van het feit dat de technische details me niet zoveel zeggen, begrijp ik wel de strekking van de boodschap haha.

Nou, fingers crossed dan dinsdag, en anders wordt het kijken voor een andere laptop. Dan zal ik hier ook nog wel even voor advies vragen. Zijn er een beetje laptops rond de 1000 euro die deze game smooth gaan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
Timbox88 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:15:
[...]

Ah, vandaar! Oké, los van het feit dat de technische details me niet zoveel zeggen, begrijp ik wel de strekking van de boodschap haha.

Nou, fingers crossed dan dinsdag, en anders wordt het kijken voor een andere laptop. Dan zal ik hier ook nog wel even voor advies vragen. Zijn er een beetje laptops rond de 1000 euro die deze game smooth gaan draaien?
Ik denk dat een computer handiger is maar neemt wel veeeeelllll meer ruimte in beslag maar is wel goedkoper om beter fs2020 te runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
[...]

Ik vrees dat we daar pas was van weten zodra de game er is. Deze game gaat de hardware meer belasten dan welke andere game ooit tevoren. Dus ook daar geldt, misschien kan de laptop hem starten, maar mogelijk wordt hij zo warm dat het andere problemen geeft.

Hoedanook, het is nu nog niet echt het moment om een pc/laptop upgrade te doen als het niet absoluut nodig is met de 4000 ryzen processors en de 3000RTX videokaarten op de horizon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:03
[...]

Er zal vast een laptop van 1000 euro zijn die dit op LOW smooth kan draaien, maar in dat geval zou ik over 3 maanden de nieuwe xbox kopen. Daar zal de game beter op draaien met hogere settings.

Flight simulator moet je gewoon niet op een laptop willen spelen. Je hebt alleen al een grafische kaart van 1000 euro nodig om overal een beetje 60fps te hebben op ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 14:41
[...]

Ik zou niet in dit topic voor advies vragen, maar eerder zelf een topic aanmaken in de 'Laptop Aankoopadvies' sectie van het forum, te kijken of meer mensen daar op zoek zijn naar hetzelfde. Wel zo fijn om het hier zoveel mogelijk MSFS 2020 gerelateerd te houden.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Adriaaanvdb schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:19:
[...]

Ik denk dat een computer handiger is maar neemt wel veeeeelllll meer ruimte in beslag maar is wel goedkoper om beter fs2020 te runnen.
Jep i know, maar die ruimte heb ik helaas niet haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Magic schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:19:
[...]

Ik vrees dat we daar pas was van weten zodra de game er is. Deze game gaat de hardware meer belasten dan welke andere game ooit tevoren. Dus ook daar geldt, misschien kan de laptop hem starten, maar mogelijk wordt hij zo warm dat het andere problemen geeft.

Hoedanook, het is nu nog niet echt het moment om een pc/laptop upgrade te doen als het niet absoluut nodig is met de 4000 ryzen processors en de 3000RTX videokaarten op de horizon :)
Ja, ik ben dus beetje gebonden aan een laptop, want geen ruimte voor een desktop. Naja, dinsdag eerst maar kijken of deze hem misschien toch trekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
schumi1986 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:21:
[...]

Er zal vast een laptop van 1000 euro zijn die dit op LOW smooth kan draaien, maar in dat geval zou ik over 3 maanden de nieuwe xbox kopen. Daar zal de game beter op draaien met hogere settings.

Flight simulator moet je gewoon niet op een laptop willen spelen. Je hebt alleen al een grafische kaart van 1000 euro nodig om overal een beetje 60fps te hebben op ultra.
Ik hoef niet per se op ultra te spelen, dus dat scheelt. Xbox is op zich een optie, maar daar is nog geen datum voor (wat betreft flight simulator) en wat me een beetje tegenstaat is dat je de game dan niet kunt kopen, maar bent gebonden aan xbox game pass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Craftop schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:22:
[...]

Ik zou niet in dit topic voor advies vragen, maar eerder zelf een topic aanmaken in de 'Laptop Aankoopadvies' sectie van het forum, te kijken of meer mensen daar op zoek zijn naar hetzelfde. Wel zo fijn om het hier zoveel mogelijk MSFS 2020 gerelateerd te houden.
Thanks voor de tip, was niet bekend met dit forum. Zal ik doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Timbox88 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:26:
[...]

Ik hoef niet per se op ultra te spelen, dus dat scheelt. Xbox is op zich een optie, maar daar is nog geen datum voor (wat betreft flight simulator) en wat me een beetje tegenstaat is dat je de game dan niet kunt kopen, maar bent gebonden aan xbox game pass...
Voor zover ik weet komt er gewoon een digitale en fysieke editie van FS op de Xbox one en series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Timbox88 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:26:
[...]

Ik ben niet helemaal op de hoogte van alle XBOX omstandigheden, maar volgens mij klopt dat niet. Als je in de windows store je FS2020 aanschaft dan heeft deze Play Anywhere, wat (volgens mij) betekend dat je hem zowel op je PC als je Xbox kan spelen (zodra die dan voor xbox beschikbaar komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
schumi1986 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:21:
[...]

Nou met een Asus ROG Strix Radeon RX 5600 XT OC 6GB haal je het ook makkelijk en dat is 300 euro maar je moet ook een goeie cpu hebben en 32gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Magic schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:31:
[...]

Ik ben niet helemaal op de hoogte van alle XBOX omstandigheden, maar volgens mij klopt dat niet. Als je in de windows store je FS2020 aanschaft dan heeft deze Play Anywhere, wat (volgens mij) betekend dat je hem zowel op je PC als je Xbox kan spelen (zodra die dan voor xbox beschikbaar komt).
Ah! Naja, laat ik dinsdag even afwachten, dan kijk ik of ik hem 'gewoon' kan draaien op m'n laptop. Mocht dat niet zo zijn, zal ik kijken wat ik doe. Thanks for help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Adriaaanvdb schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:39:
[...]

Nou met een Asus ROG Strix Radeon RX 5600 XT OC 6GB haal je het ook makkelijk en dat is 300 euro maar je moet ook een goeie cpu hebben en 32gb ram
Ik zou zeggen kijk eens wat filmpjes.

Met een 5600xt ga je dat zeker niet halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Magic schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:31:
[...]

Ik zie dat deze laptop door verschillende websites wordt aangewezen als goede laptop voor FS2020. Maar klopt dat? Want die is helemaal niet duur

https://www.mediamarkt.nl...0001nd-zwart-1661633.html

En deze schijnt nog veel beter te zijn en zelfs de aanbevolen specs te voldoen:

https://www.coolblue.nl/p...0tcgX5EAAYASAAEgIE6vD_BwE

[ Voor 18% gewijzigd door Timbox88 op 14-08-2020 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 14:41
Timbox88 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:17:
[...]

Ik zie dat deze laptop door verschillende websites wordt aangewezen als goede laptop voor FS2020. Maar klopt dat? Want die is helemaal niet duur

Nee, zou ik niet aanraden. En nee, niet echt MSFS 2020 gerelateerd.

Kunnen we proberen het inhoudelijk over MSFS te houden? Want het overzicht raakt nu echt welbzoek door alle technische vragen. Er komt nauwelijks nog iets game/sim gerelateerd aan bod. Ga voor technische vragen naar andere topics binnen het tweakers forum.

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Timbox88 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:17:
[...]

En deze schijnt nog veel beter te zijn en zelfs de aanbevolen specs te voldoen:

https://www.coolblue.nl/p...0tcgX5EAAYASAAEgIE6vD_BwE
Die komt net over het minimum heen qua performance, maar of hij ook die snelheid vast kan houden hangt ook af hoe de koeling is geregeld. Mijn ervaring is dat het 2 kanten op kan: of te weinig koeling waardoor hij de maximale snelheid niet lang volhoud. of zoveel koeling dat je het geluid uit kan zetten en alsnog de straaljager-ervaring krijgt.

Om het ontopic te maken: een streamer is de 787 aan het showen:
https://www.twitch.tv/chewwy94

[ Voor 4% gewijzigd door Magic op 14-08-2020 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Was deze al gepost? De 787 in actie:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
Mooi filmje idd en niet geheel onbelangrijk dit is de release build van de game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
schumi1986 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:45:
[...]

Ik zou zeggen kijk eens wat filmpjes.

Met een 5600xt ga je dat zeker niet halen
Ja klopt sorry was even in de war ik bedoelde de GIGABYTE GeForce GTX 1660 OC 6G
Die is 200 euro en je kan met 30 fps dan nog op ultra settings spelen indien je natuurlijk aan de rest voldoet. Maar het is opzich wel handig om 1 betere versie te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
Iemand ervaring met waterkoeling? Lijkt me op zich wel handig voor lange sessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
flugelisoke schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:06:

Een stick van nog geen 40 euro, ik vraag me dan af wat het verschil is met bijvoorbeeld de wat duurdere TM1600M? Of waar je überhaupt verschil in merkt qua flight stick?

Ik heb destijds veel gelezen over beide sticks en heb toen de 1600 gekozen en ben daar nog steeds zeer tevreden over. Ik weet helaas niet meer wat het grootste verschil is met de T.Flight maar dat kun je op het grote internet wel vinden gok ik.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Laatst online: 02:59
Ik begin me wel zorgen te maken over de ILS implementatie. Dit is niet het eerste filmpje waarbij hij volledig naast de center line zit. Zal het straks eens even testen in verschillende vliegtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Adriaaanvdb schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:45:
Iemand ervaring met waterkoeling? Lijkt me op zich wel handig voor lange sessies.
Zou ik ff in een specifiek hardware forum vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
flugelisoke schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 09:06:

Ik had de T-Flight voor Il Sturmovik en Ellite Dangerous, daarna een upgrade naar de T16000m Hotas. Als ik nu de keus zo hebben puur voor MSF2020 dan zou ik voor de 16000m gaan. De stick zelf voelt aanzienlijk beter dan de T-Flight + je hebt de mogelijkheid om later te upgraden naar de throttle.

Het is een flightsim en geen combat of spacesim waarbij je in een split second moet beslissen welk bijv wapensysteem/flaps of mixture je moet gebruiken, eigenlijk geldt daar hoe meer buttons binnen handbereik hoe beter.

Het nadeel van de T16000m is dat je de ruddertwist niet kan locken, als standalone stick is dat geen probleem, maar als je later gaat upgraden naar de throttle en pedalen is het wel fijn als je een twist rudder lock hebt. Deze is er overigens wel bij de nieuwe thrustmaster TCA (dat ding dat op de airbus stick lijkt), alleen is dat deze nog niet echt goed verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lees je hier even in

[DISCUSSIE] Water vs Luchtkoeling
Ik zit er ook over te denken om een beter koeling er in te gooien mijn idle stand is hij 50 Graden (CPU)
wel in een kleine ruimte .. en met deze warmte
Maar de Ryzen 9 is gewoon een kacheltje dus ik moet binnen kort maar eens kijken of ik dat kan gaan veranderen
heb nu 2 grote fans die naar buiten blazen maar toch blijft het veel te warm in de kast

[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 14-08-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:40
Present :)

CPU (i7 9700K) heeft een NZXT X62 water cooler en de GPU is een Inno3D RTX 2080Ti iChill Black (watergekoelde RTX 2080Ti)

(https://nl.hardware.info/usersystemen/21107/flightsim-pc : mijn systeem)

Mijn persoonlijke mening over waterkoeling :
Als je het geld er voor over hebt : DOEN :Y
De temperaturen van je CPU en/of GPU zijn veel stabieler, en iets lager als lucht gekoeld.
Zowel CPU als GPU klokken amper terug door warmte (lees niet)
Waterkoeling is ook veel stiller dan luchtkoeling, ook zo prettig (als is het aan te raden om met temperaturen zoals van de week een redelijk agressief fan profiel in te stellen)

Nadeel dat je wel hebt is dat je airflow in behuizing mist, PCI-E SSD's en je PCH van je moederboord worden dus wel warmer.

2de nadeel : koelwater neemt veel warmte op, het moet er ook alleen uit.
Waar je met luchtkoeling een "geleidelijke" afvoer van warmte hebt , word het met waterkoeling in 1 keer buiten gefl!kkerd.

Je hebt een 2de Chernobyl naast je staan, bijzonder prettig met temperaturen van de afgelopen dagen :N :')
In de winter hoe je ook geen verwarming aan te zetten, gewoon je systeem effe een 15 minuten voluit laten draaien is voldoende

[ Voor 26% gewijzigd door dierkx36 op 14-08-2020 12:00 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
upclocker schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:57:
[...]

Ik begin me wel zorgen te maken over de ILS implementatie. Dit is niet het eerste filmpje waarbij hij volledig naast de center line zit. Zal het straks eens even testen in verschillende vliegtuigen.
Inderdaad, ik heb ook nog geen opname gezien waar de ILS goed werd gevolgd. Bij de 787 ontbreken de LOC en Glide indicatie op de PFD. Dat is wel teleurstellend.

Landen met de HUD lijkt ook nog niet aan te bevelen :o

YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 | Landing the 787-10 Dreamliner in D...

[ Voor 22% gewijzigd door rdluca op 14-08-2020 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36

Daarnaast werd bekendgemaakt dat de beta op 17 augustus eindigt.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja mooi is dat. Zitten we een hele dag zonder MSFS 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

Het viel mij op dat er bepaalde knoppen niet functioneel zijn, hetzelfde geldt voor de tablet aan de linkerkant.
Zijn dit dingen die later bijvoorbeeld nog toegevoegd worden aan de game?
Hoe liep dit bijvoorbeeld bij FSX? Kwamen er later ook nog updates om vliegtuigen completer te maken?
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk2015 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:18:
[...]

Het viel mij op dat er bepaalde knoppen niet functioneel zijn, hetzelfde geldt voor de tablet aan de linker kant.
Hoe liep dit bijvoorbeeld bij FSX? Kwamen er later ook nog updates om vliegtuigen completer te maken?
FSx kwam uit als Full game , daar was alles zo goed als klaar .. met andere versies ook
maar het is de laatste jaar egwoon een gewoonte ana het worden om games in "beta" uit te brengen

XP11 , Aerofly FS2 , zijn Flighstsim die op deze manier nooit afkomen .. en dat gaat nu ook met FS2020 gebeuren

maar we zullen wel zien hoe dat gaat lopen , ik ben er wel positief over ,, de minpuntjes kijk ik wel door heen , net zo als met Aerofly .. is een goede sim alleen je mist heel veel als je FSX gewent bent , maar je moet dan genoegen nemen met wat je heb en krijgt ... ik weet dat de binnen kort eindelijk eens met een grote update gaan komen Aerofly ... en dus ook sids en stars gaan toevoegen en andere dingen agan aanpassen

maar wta ik gewoon het eemste gemist heb aan de laatste FS is het real weer systeem
maar dta zit er gelukkig nu wel er in

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cracking cloud schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:17:
Ja mooi is dat. Zitten we een hele dag zonder MSFS 😀
gewoon gaan slapen dan weer wakker worden als de game officeel uit is :-)
daarna heb je dan voorlopig geen slaap meer nodig en kun je gan genieten van FS2020 _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-09 05:58
Luuk2015 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:18:
[...]

Het viel mij op dat er bepaalde knoppen niet functioneel zijn, hetzelfde geldt voor de tablet aan de linkerkant.
Same, vooral bij de airliners waren veel knoppen niet gesimuleerd en dus niet klikbaar. Daarvoor moet je toch echt bij de payware addons terecht. Qua navigatiesystemen heeft deze sim een flinke sprong gemaakt in vergelijking met FSX, qua diepgang, maar naast visuele upgrades vind ik de bijgeleverde vliegtuigen tot nu toe niet uitblinken in systeen diepgang. Wat helemaal niet erg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

jppilot schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:41:
[...]

Same, vooral bij de airliners waren veel knoppen niet gesimuleerd en dus niet klikbaar. Daarvoor moet je toch echt bij de payware addons terecht. Qua navigatiesystemen heeft deze sim een flinke sprong gemaakt in vergelijking met FSX, qua diepgang, maar naast visuele upgrades vind ik de bijgeleverde vliegtuigen tot nu toe niet uitblinken in systeen diepgang. Wat helemaal niet erg is...
Hoe is eigenlijk de kwaliteit van de meeste 3rdparty airliners in bijvoorbeeld FSX?
Voor mijn gevoel is het een stuk minder mooi/diepgaand dan first party content, maar dat klopt waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
PuckStar schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:46:
[...]

Ik heb destijds veel gelezen over beide sticks en heb toen de 1600 gekozen en ben daar nog steeds zeer tevreden over. Ik weet helaas niet meer wat het grootste verschil is met de T.Flight maar dat kun je op het grote internet wel vinden gok ik.
Borentos schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:08:
[...]

Ik had de T-Flight voor Il Sturmovik en Ellite Dangerous, daarna een upgrade naar de T16000m Hotas. Als ik nu de keus zo hebben puur voor MSF2020 dan zou ik voor de 16000m gaan. De stick zelf voelt aanzienlijk beter dan de T-Flight + je hebt de mogelijkheid om later te upgraden naar de throttle.

Het is een flightsim en geen combat of spacesim waarbij je in een split second moet beslissen welk bijv wapensysteem/flaps of mixture je moet gebruiken, eigenlijk geldt daar hoe meer buttons binnen handbereik hoe beter.

Het nadeel van de T16000m is dat je de ruddertwist niet kan locken, als standalone stick is dat geen probleem, maar als je later gaat upgraden naar de throttle en pedalen is het wel fijn als je een twist rudder lock hebt. Deze is er overigens wel bij de nieuwe thrustmaster TCA (dat ding dat op de airbus stick lijkt), alleen is dat deze nog niet echt goed verkrijgbaar.
Ik had eerst de Thrustmaster t-flight ( nog steeds trouwens).

En vandaag heb ik de Thrustmaster T16000m gekocht en man man........... Wat zit daar een verschil in, je hebt echt het idee een stick vast te houden en het heeft een veel fijnere precisie. Staat ook stukken steviger, degelijkere materialen. Het voelt gewoon meer als vliegen nu :D

Bereik is ook een stuk groter trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jppilot
Luuk2015 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:55:
[...]

Hoe is eigenlijk de kwaliteit van de meeste 3rdparty airliners in bijvoorbeeld FSX?
Voor mijn gevoel is het een stuk minder mooi/diepgaand dan first party content, maar dat klopt waarschijnlijk niet.
Interessant dat je denkt dat de mircosoft aircrafts van hogere kwaliteit zijn dan, bijvoorbeeld, pmdg of A2A. 3rd party content is voor een echte simbeleving noodzakelijk. Kwaliteit is veel hoger, systemen gaan dieper, en bij sommige addons zul je echt de boeken in moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk2015

Luuk2015

Vires in numeris

jppilot schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:05:
[...]

Interessant dat je denkt dat de mircosoft aircrafts van hogere kwaliteit zijn dan, bijvoorbeeld, pmdg of A2A. 3rd party content is voor een echte simbeleving noodzakelijk. Kwaliteit is veel hoger, systemen gaan dieper, en bij sommige addons zul je echt de boeken in moeten.
Ik heb mij nog niet echt verdiept in 3rd party content maar ik had dat gevoel erbij omdat bij veel andere games veel 3rd party content nooit zo goed was als firstparty content. Bij Flight simulators is dat dus een ander verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
flugelisoke schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 13:04:
[...]

[...]

Ik had eerst de Thrustmaster t-flight ( nog steeds trouwens).

En vandaag heb ik de Thrustmaster T16000m gekocht en man man........... Wat zit daar een verschil in, je hebt echt het idee een stick vast te houden en het heeft een veel fijnere precisie. Staat ook stukken steviger, degelijkere materialen. Het voelt gewoon meer als vliegen nu :D

Bereik is ook een stuk groter trouwens!
Misschien totaal misplaatst hier maar ik volg dit topic al een aantal weken en wil weer gaan simvliegen nadat ik vroegâh met FSX de nodige overspeeds en bijbehorende crashes veroorzaakte. Destijds speelde ik met een toetsenbord en had ik geen idee wat ik aan het doen was.

Nu wil ik dit wat serieuzer gaan spelen en las ik een aantal posts terug dat het niet te spelen is met een Xbox 360 controller, precies wat ik altijd gebruik voor Farming Simulator en ETS. Is die T16000m een leuke joystick i.c.m. een HOTAS? Of ga ik als beginner geen verschil merken met een HOTAS X?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
pretpik schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:46:
[...]

Misschien totaal misplaatst hier maar ik volg dit topic al een aantal weken en wil weer gaan simvliegen nadat ik vroegâh met FSX de nodige overspeeds en bijbehorende crashes veroorzaakte. Destijds speelde ik met een toetsenbord en had ik geen idee wat ik aan het doen was.

Nu wil ik dit wat serieuzer gaan spelen en las ik een aantal posts terug dat het niet te spelen is met een Xbox 360 controller, precies wat ik altijd gebruik voor Farming Simulator en ETS. Is die T16000m een leuke joystick i.c.m. een HOTAS? Of ga ik als beginner geen verschil merken met een HOTAS X?
Jawel, dat ga je echt merken. Je hebt zo'n fijner bereik, ik heb ze net naast elkaar getest en die X is gewoon een stuk plastic zonder gevoel erin. Die t160000m heeft echt gevoel en dat wil je bij vliegen. Het voelt ook allemaal veel degelijker aan, is het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
Klein vraagje wat zien jullie eigenlijk wat je wel en niet kan plaatsen onder deze topic? Ik zag sommige mensen dat het wel erg veel gaat over cpu’s en GPU’s maar dat is naar mijn zeggen toch erg logisch? Omdat fs2020 erg veel eisend is aan je pc snap ik dat daar veel vragen over komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiezz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 17:00
[...]

Ik speel al jaren met een Xbox controller en ik vind het alles meevallen. Sterker nog. In mijn ogen is het de perfecte low-budget oplossing. Al helemaal als je er 1 hebt liggen. En daarnaast is de kwaliteit en de nauwkeurigheid van de controller in mijn ogen behoorlijk goed.

Ik zou het hier eerst eens mee proberen als je deze hebt liggen. Een joystick of yoke kopen kan altijd nog ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb zopas de T16000m gekocht na het lezen van veel reviews, waar hij telkens heel goed uit kwam. Het is ook bijna de enige in zijn prijsklasse. Goedkoper dan 100 euro is al gauw 'speelgoed' en meer dan 200 of 300 euro wil ik er niet aan geven. Deze is zopas verschenen, de joystick is grotendeels hetzelfde maar de throttle vind ik veel te lomp. Het is ook nogal raar om allerlei kleine vliegtuigjes of een Boeing te vliegen met een stick waar overal in grote letters AIRBUS op staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

offtopic:
Voor zover ik begrepen heb heeft de T16000m hetzelfde binnenwerk als de Warthog. Voor dat geld kun je dus bijna niet beter krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Sparkiezz schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:17:
[...]

Ik speel al jaren met een Xbox controller en ik vind het alles meevallen. Sterker nog. In mijn ogen is het de perfecte low-budget oplossing. Al helemaal als je er 1 hebt liggen. En daarnaast is de kwaliteit en de nauwkeurigheid van de controller in mijn ogen behoorlijk goed.

Ik zou het hier eerst eens mee proberen als je deze hebt liggen. Een joystick of yoke kopen kan altijd nog ;).
Kun je deze gewoon met de oplaadkabel aan je pc verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Adriaaanvdb schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:11:
Klein vraagje wat zien jullie eigenlijk wat je wel en niet kan plaatsen onder deze topic? Ik zag sommige mensen dat het wel erg veel gaat over cpu’s en GPU’s maar dat is naar mijn zeggen toch erg logisch? Omdat fs2020 erg veel eisend is aan je pc snap ik dat daar veel vragen over komen.
Dit vroeg ik me ook al af, ahha! Overigens lees ik overal op internet - behalve op dit forum - dat FS2020 eigenlijk nog relatief 'te doen' is qua specs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
YouTube: MICROSOFT FLIGHT SIMULATOR 2020 Gameplay Walkthrough Part 1 [4K ULTR...

Je kan hier een stukje Nederland en Schiphol zien, het is niet veel want hij heeft de weersomstandigheden zo ingesteld dat je niet veel ziet.. tis verder een dramatisch filmpje, maar toch leuk om eens wat van Nederland te zien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
Wat is beter die Airbus flightstick of die t16000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adriaaanvdb schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:11:
Wat is beter die Airbus flightstick of die t16000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Ik heb zojuist de Airbus sidestick besteld, dan kan ik straks gelijk aan de slag als hij uit komt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat hij daar niet eens noemt is de detents (klikjes) op de throttle van het Airbus model :) Schijnt er op te zitten volgens deze review: https://fselite.net/revie...ition-the-fselite-review/

Persoonlijk weet ik niet hoe blij ik daar van word, leuk voor airbus maar voor andere toepassingen weer zonde van het schuifbereik.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 14-08-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
GekkePrutser schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:33:
[...]

Wat hij daar niet eens noemt is de detents (klikjes) op de throttle van het Airbus model :) Schijnt er op te zitten volgens deze review: https://fselite.net/revie...ition-the-fselite-review/

Persoonlijk weet ik niet hoe blij ik daar van word, leuk voor airbus maar voor andere toepassingen weer zonde van het schuifbereik.
De detents (klikjes) kan je aan en uit zetten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
Timbox88 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:01:
[...]

Kun je deze gewoon met de oplaadkabel aan je pc verbinden?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Sparkiezz schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:59:
[...]
De detents (klokjes) kan je aan en uit zetten ;).
Ook op de stick? Dacht dat dat alleen kon op de aparte throttle unit. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiezz
GekkePrutser schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:04:
[...]

Ook op de stick? Dacht dat dat alleen kon op de aparte throttle unit. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen.
Ahhh excuus. Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik bedoelde inderdaad de throttle. Geen idee hoe het op de stick werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 19:59
Krijg zojuist een bericht van aerosoft dat flight simulator is verzonden het is wel in het Spaans of Frans met een UPS tracking nummer.

Zijn er nog meer mensen in het form hier die de boxed versie hebben besteld

Schiphol ziet er niet slecht uit zeg

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6WF57zrdOoM]

[ Voor 21% gewijzigd door appie35 op 14-08-2020 18:22 ]

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jppilot
appie35 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:39:
Krijg zojuist een bericht van aerosoft dat flight simulator is verzonden het is wel in het Spaans of Frans met een UPS tracking nummer.

Zijn er nog meer mensen in het form hier die de boxed versie hebben besteld

Schiphol ziet er niet slecht uit zeg

[YouTube]
klopt! prachtige screensh... uh, foto's! :D :+ :+ :+ :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 10:50
Ik zat net even het vatsim filmpje te kijken op de FS website en dan zie je de real traffic uiteraard. Nu heb ik het niet direct kunnen vinden maar stel je tuned in op bijv. een towerfrequentie. Krijg je dan de echte tower te horen of een 'fake' tower (standaard ingebakken)?

(Fake is wellicht beter te verstaan want als ik soms online naar frequenties luister dan moet ik soms de flightradar erbij pakken om te zien waar ze het over hebben.)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Pagina: 1 ... 19 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc