There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ja heb al heel wat strepen langs zien komenReinhard schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:50:
Er zouden na de laatste update ook AI contrails zijn; iemand al iets zien vliegen?
Moet zeggen dat het een wéreld van verschil maakt! Echt, ik weet niet wát er veranderd is maar ineens kan ik weer door de cockpit bewegen (was naar mijn idee een bug 2 updates geleden en nooit gefixt, maar kennelijk wél dus!) en de controle op de grond lijkt ook een stuk beter.
Deze week maar wat verder experimenteren. Maar het vliegen is er een stuk beter op geworden.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Zo is het ook bedoeld in de 172 inderdaad. Net als in een auto. Het platte stuk van de pedalen is puur voor de toe brakes. Voor de rudder moet je de uitstulping onderin indrukken met de bal (of soms zelfs de bovenkant) van je voet inderdaad.Speedy67 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:00:
[...]
In de C172 waar ik op vlieg staan de pedalen trouwens vrij ver achterover gekanteld, zodat het niet eens comfortabel is om je voeten lange tijd op de pedalen te houden; doe ik alleen bij taxiën dus...
Ik heb wel andere vliegtuigen gezien waar je je hele voet op/in (hebben meestal een soort kuipje) het pedaal legt, maar bij de 172 is dit niet de bedoeling. Vandaar ook die kanteling want je wil niet per ongeluk de rem een beetje ingedrukt houden. Stel je voor dat je landt met 1 van de wielen op de rem, dan knal je gelijk het gras in zodra je wielen de grond raken.
PS: Ik weet het omdat ik ook eerst probeerde mijn voet er in te krijgen toen ik ging zitten maar mijn instructeur legde het me uit
[ Voor 52% gewijzigd door GekkePrutser op 08-06-2021 13:58 ]
haha ja. Ik weet niet of ik er vanavond weer bij kan zijn. Maar Sven maak in het vervolg de controller minder boos.... :-)Svennie schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:12:
[...]
was leuk, vooral die controller in Dubai die zo kwaad was dat hij de baanverlichting uitzette
Wil je mee doen? Kom in de ruimte van Discord Tweakers Just Chilling.
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
welke discord is dat?appie35 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:09:
[...]
haha ja. Ik weet niet of ik er vanavond weer bij kan zijn. Maar Sven maak in het vervolg de controller minder boos.... :-)
Wil je mee doen? Kom in de ruimte van Discord Tweakers Just Chilling.
Grappig, heb m'n pedalen al 15-20? jaar, maar kom er nu dus achter dat de meeste rudder pedalen gemaakt voor flight sim dus eigenlijk helemaal niet zo realistisch zijn als ik dacht. (Op de Saitek pro flight cessna pedals na die niet meer gemaakt worden en de hele dure pedalen).GekkePrutser schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:44:
[...]
Zo is het ook bedoeld in de 172 inderdaad. Net als in een auto. Het platte stuk van de pedalen is puur voor de toe brakes. Voor de rudder moet je de uitstulping onderin indrukken met de bal (of soms zelfs de bovenkant) van je voet inderdaad.
Ik heb wel andere vliegtuigen gezien waar je je hele voet op/in (hebben meestal een soort kuipje) het pedaal legt, maar bij de 172 is dit niet de bedoeling. Vandaar ook die kanteling want je wil niet per ongeluk de rem een beetje ingedrukt houden. Stel je voor dat je landt met 1 van de wielen op de rem, dan knal je gelijk het gras in zodra je wielen de grond raken.
PS: Ik weet het omdat ik ook eerst probeerde mijn voet er in te krijgen toen ik ging zitten maar mijn instructeur legde het me uitDe meeste mensen doen het uit zichzelf goed omdat ze het gewend zijn van het autorijden, maar als je PC pedalen gewend bent dan is het vaak een ander verhaal want dat zijn vaak van die kuipjes. Al met al leer je helaas vooral verkeerde dingen aan als PC piloot.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
dat lag niet aan mij, de controller had vast een slechte dagappie35 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:09:
[...]
haha ja. Ik weet niet of ik er vanavond weer bij kan zijn. Maar Sven maak in het vervolg de controller minder boos.... :-)
ik kies wel een andere startplek uit
[ Voor 38% gewijzigd door Svennie op 08-06-2021 22:38 ]
PSN ID: Svennie-NL
Ben er nu wel achter dat de issues écht in m'n instellingen zaten. Ik kan die kist als vanouds weer gewoon midden op de centerline kwakken en de rudder slaat niet direct alle kanten op. Heerlijk.
:strip_exif()/f/image/BLvUFDtfw3yAvcJcIXH4N4AX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kHTquVFZGpMusfjqU5z1xvqr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fLO8hRz2YiOYcPeggOY8SMy0.jpg?f=fotoalbum_large)
Sven en Appie en ik komen er nu soms wel. Ligt aan onszelf alhier of het wat structureels wordt of niet natuurlijk.DigitalExorcist schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 16:28:
[...]
https://discord.gg/5qmwxmHF <-- deze denk ik, komt nooit iemand
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Dank voor de tip, dat werkt bij mij ook?!DigitalExorcist schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 12:41:
Nou. Zojuist (in m'n lunchpauze) even de stoute schoenen aangetrokken, profielen van m'n controls apart gesaved en de profielen die ik gebruik allemaal 'reset to default' gedaan.
Moet zeggen dat het een wéreld van verschil maakt! Echt, ik weet niet wát er veranderd is maar ineens kan ik weer door de cockpit bewegen (was naar mijn idee een bug 2 updates geleden en nooit gefixt, maar kennelijk wél dus!) en de controle op de grond lijkt ook een stuk beter.
Deze week maar wat verder experimenteren. Maar het vliegen is er een stuk beter op geworden.
Rudder 'reset to default' en idd is dat gezwabber weg! Blij!
Ach, ik sta slechts in dienst van de mensheidSpitfire123 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 10:54:
[...]
Dank voor de tip, dat werkt bij mij ook?!![]()
![]()
Rudder 'reset to default' en idd is dat gezwabber weg! Blij!
Deze video gaat over hoe een bepaalde bearing naar een NDB te vinden. We vliegen met de Cessna 172 met gauges uit het MSFS Deluxe pakket. De ADF is een Bendix King KR87, waarvan we de bediening zullen bekijken. Hij beschikt ook over een timer en een stopwatch die we kunnen gebruiken voor het timen van de vluchtplan legs.
Link naar de video.
Link naar het artikel.
Nu komt er echter iedere maand? een update vanuit MSFS binnen. Is dit dezelfde nav. data? Betekend dit dat na een maand alle addons op dezelfde cycle zitten behalve MSFS die dan een nieuwere heeft en dus na een maand alles alweer niet gelijk loopt, of kun je ook de oudere cycle van Navigraph gebruiken?
Wil alleen maar alles gelijk trekken, maakt me niet uit of deze een aantal maanden oud is.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Msfs doet zelf updates maar hun source is Navblue dacht ik. Ik veronderstel dat je zolang je navigraph data blijft hebben in je community folder dat die blijft gebruikt worden.Gameaddict schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 19:38:
Even een vraagje over Navigraph: Wil alle nav-data even gelijk trekken. Dacht dat je 1 losse maand kom nemen maar kunt alleen nog kiezen tussen een jaar FMS of een maand FMS+Charts, wat de goedkoopste mogelijkheid is om alles gelijk te trekken.
Nu komt er echter iedere maand? een update vanuit MSFS binnen. Is dit dezelfde nav. data? Betekend dit dat na een maand alle addons op dezelfde cycle zitten behalve MSFS die dan een nieuwere heeft en dus na een maand alles alweer niet gelijk loopt, of kun je ook de oudere cycle van Navigraph gebruiken?
Wil alleen maar alles gelijk trekken, maakt me niet uit of deze een aantal maanden oud is.
Maar bv simbrief ga je weer andere data hebben als je subscription afgelopen is.
Persoonlijk heb ik nu gewoon een jaar data + charts genomen. Het is zo veel handiger met navigraph charts. Flightplanning werkt zoveel beter met die app en de interactieve charts werken heel goed. Ik wil niet meer terug naar iets anders.
Voor IFR gebruik ik navigraph charts en voor VFR dan nog littlenav map
Idem, ik heb ook een jaar abonnement.Predator schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:15:
[...]
Msfs doet zelf updates maar dat hun source is Navblue dacht ik. Ik veronderstel dat je zolang je navigraph data blijft hebben in je community folder dat die blijft gebruikt worden.
Maar bv simbrief ga je weer andere data hebben als je subscription afgelopen is.
Persoonlijk heb ik nu gewoon een jaar data + charts genomen. Het is zo veel handiger met navigraph charts. Flightplanning werkt zoveel beter met die app en de interactieve charts werken heel goed. Ik wil niet meer terug naar iets anders.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Had inderdaad niet aan Simbrief gedacht, dat werkt natuurlijk alleen met een actief abonnement omdat je moet inloggen. Neem aan dat je van de overige addons de laatste cycle nog wel kan gebruiken vanaf het moment dat je abonnement verlopen is.Predator schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:15:
[...]
Msfs doet zelf updates maar dat hun source is Navblue dacht ik. Ik veronderstel dat je zolang je navigraph data blijft hebben in je community folder dat die blijft gebruikt worden.
Ga eerst een maand FMS+charts nemen, kijken hoe de charts bevallen. Heb de charts niet echt nodig omdat ik de "Simplates" app al heb draaien op een tablet (al zullen die niet helemaal up-to-date zijn). Maar misschien is het een stuk handiger in gebruik om later toch weer voor het complete pakket te gaan.
Ik heb eerst ook een maand genomen om te proberen, maar het bevalt me te goed. Het enige nadeel is dat je geen export van je flight plan kan doen vanuit charts naar het aerosoft formaat. Je kan wel je route in text overzetten naar simbrief (zonder de runway info) en dan kan je wel exporteren. Persoon tik ik het gewoon old skool in de FMS in. Je kan wel naar msfs formaat exporteren.Gameaddict schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:01:
[...]
Had inderdaad niet aan Simbrief gedacht, dat werkt natuurlijk alleen met een actief abonnement omdat je moet inloggen. Neem aan dat je van de overige addons de laatste cycle nog wel kan gebruiken vanaf het moment dat je abonnement verlopen is.
Ga eerst een maand FMS+charts nemen, kijken hoe de charts bevallen. Heb de charts niet echt nodig omdat ik de "Simplates" app al heb draaien op een tablet (al zullen die niet helemaal up-to-date zijn). Maar misschien is het een stuk handiger in gebruik om later toch weer voor het complete pakket te gaan.
Ik plan in charts, export naar msfs en laad dat in msfs in. Dan weet ATC wat je wilt doen. Ik programmeer dan zelf de FMS in de CRJ. Dat werkt voor mij heel goed. Met charts kan je de taxi charts oproepen en je ziet je locatie interactief op de taxibaan. Zoals in littlenavmap, maar je ziet alle taxiway info. Navigeren op een grote airport is veel handiger zo.
Ook voor je STAR zie je je vliegtuig op de STAR chart als in range is.
Fuel planning heb je wel niet in charts.
Probeer het zeker eens gedurende die maand
Is dat iets wat je in de T.16000 moet instellen? Hij vliegt niet recht, ook niet als ik alles enig sinds trim. Ik vlieg op Innbruck met clear sky. Verder niks raars ingesteld.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Ben benieuwd! Installatie is een stuk kleiner geworden sinds de laatste update. Ben ook wel nieuwsgierig welke instellingen bewaard blijven, had ergens gelezen dat de controller instellingen ergens in de cloud staan en dat deze behouden blijven bij herinstallatie. Geen idee van andere instellingen.flopdoc schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:38:
Vandaag MSFS2020 eens verwijderd en een herinstallatie gestart om te kijken of het nog wat soepeler loopt dan (nav YT van Overkill).
Verdeling van brandstof aan beide zijdes gelijk? Geen passagier aanwezig? Heb zelf geen problemen met de T.16000. Kalibratie in windows juist? Met welk vliegtuig vlieg je?Kloever schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:49:
Ik heb eindelijk wat tijd gehad om MSFS2020 te proberen met de T.16000. Wat me tot nu toe op valt is dat als ik ga vliegen het vliegtuig naar links trekt.
Is dat iets wat je in de T.16000 moet instellen? Hij vliegt niet recht, ook niet als ik alles enig sinds trim. Ik vlieg op Innbruck met clear sky. Verder niks raars ingesteld.
Ik weet niet of het de moeite nou echt waard is als je nu tevreden bent en een lage downloadsnelheid hebt (die van mij is wel snel).
Prop vliegtuigjes trekken door prop wash naar links. Dit is het meest merkbaar bij hoge rpm van de props en lage snelheid, dus bij takeoff het meest te merken.Kloever schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:49:
Ik heb eindelijk wat tijd gehad om MSFS2020 te proberen met de T.16000. Wat me tot nu toe op valt is dat als ik ga vliegen het vliegtuig naar links trekt.
inderdaad, als je een 172 neemt, en na take-off deze voor straight & level flight trimt, zonder flaps en op 100kt kias, rond 2000 rpm, dan zal als het goed is het vliegtuig bij clear skies (dus geen of amper wind), niet meer wegtrekken, maar gewoon keurig recht vooruit vliegen. Ik heb zelf ook de t16000m in gebruik, en merk het trekken door prop effecten inderdaad ook bij stijgen en landen, maar eigenlijk amper tot niet bij normaal cruise vliegen.Vinslo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:58:
[...]
Prop vliegtuigjes trekken door prop wash naar links. Dit is het meest merkbaar bij hoge rpm van de props en lage snelheid, dus bij takeoff het meest te merken.
Dat zou wel wat verklaren. Maar dit is wel heel erg. Als ik de rudder niet gebruik in de lucht dan zit ik op een nascar track, going left....Vinslo schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:58:
[...]
Prop vliegtuigjes trekken door prop wash naar links. Dit is het meest merkbaar bij hoge rpm van de props en lage snelheid, dus bij takeoff het meest te merken.
Ik vlieg met een Cessna 152. Standaard instellingen, alleen in de cockpit. Ik denk dat ik hem wel goed gekalibreerd heb.Gameaddict schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:53:
[...]
Verdeling van brandstof aan beide zijdes gelijk? Geen passagier aanwezig? Heb zelf geen problemen met de T.16000. Kalibratie in windows juist? Met welk vliegtuig vlieg je?
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
ik zou toch eens kijken of je niet je voeten onbewust verkeerd hebt liggen en naar links stuurt (je kan eens opstijgen met de externe view). Of toch calibratie. Ik vlieg eigenlijk alleen met prop vliegtuigen en heb er geen last van. Zijn wel grotere (caravan, Bonanza) maar daar zou hetzelfde moeten gelden.Kloever schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:15:
[...]
Dat zou wel wat verklaren. Maar dit is wel heel erg. Als ik de rudder niet gebruik in de lucht dan zit ik op een nascar track, going left....
Nu ik de laatste Win10 21H1, Laatste AMD drivers en Sim update heb, is de performance echt slecht.
Weet 1 van ons Tw34kz0rs wat de schuldige is.
Gisteren op de approach LAX (wat wel wat vergt van je systeem I know) een whopping 12fps...
De a32nx blijft een genot om te vliegen. Heb de errorsoft CRJ nu definitief aan de ketting gelegd. Zonde geld...
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Ik had vorige week hetzelfde, en bij mij was het (wellicht toeval) het uit en weer aanzetten van nametags in de sim.. sprong in 1 klap van 9 fps naar 40+, met verder exact dezelfde settings als normaal. Geen flauw idee hoe het kan. In de Developer mode overview zag ik dat hij bleef hangen op CoherentGTDraw, ipv limited by cpu of gpu (normaal is bij mij de gpu de limiting factor). De gpu kwam gedurende die 9 tot 12 fps max, ook niet boven de 60% usage uit.Dani86 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:47:
Ik hou altijd alles up to date ivm. de veiligheid van m'n PC (lees lekken die gedicht zijn).
Nu ik de laatste Win10 21H1, Laatste AMD drivers en Sim update heb, is de performance echt slecht.
Gisteren op de approach LAX (wat wel wat vergt van je systeem I know) een whopping 12fps...
De a32nx blijft een genot om te vliegen. Heb de errorsoft CRJ nu definitief aan de ketting gelegd. Zonde geld...
Ben benieuwd of dat bij jou ook helpt, zou wel raar zijn.. maar ik heb raardere dingen gezien ondertussen
Klinkt alsof je PC gewoon brak is. Die CRJ vliegt fantastisch, helemaal sinds de laatste simupdates + de updates van Aerosoft zelf.Dani86 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:47:
Ik hou altijd alles up to date ivm. de veiligheid van m'n PC (lees lekken die gedicht zijn).
/f/image/RjxSyRu6Is5wJYFfCu1EdPwa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WjCqTg3PH6KvDeGksES4gn03.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rIiP8MV9tzGD2VJoghYsxxCj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/QEc7ei8h9POTNirx5ut5HuFp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PSdD6SjL3H0alTszdcd7Y9Bd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZU7zZr87CwTUDtEkpTz0fIaE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WvWiSGy7U6nzHspKyncigmUq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ByZ6T8YneJZ23BNPFRD4yjJr.png?f=fotoalbum_large)
landing volgt
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 10-06-2021 18:27 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik heb de voeten rudder niet, doe alles via de Flightstick. Heb net alles opnieuw gekalibreerd. Zal vanavond eens kijken of het beter is, merkte dat hij iets naar links afgesteld stond toen ik hem ging kalibreren.Svennie schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:00:
[...]
ik zou toch eens kijken of je niet je voeten onbewust verkeerd hebt liggen en naar links stuurt (je kan eens opstijgen met de externe view). Of toch calibratie. Ik vlieg eigenlijk alleen met prop vliegtuigen en heb er geen last van. Zijn wel grotere (caravan, Bonanza) maar daar zou hetzelfde moeten gelden.
Moet er wel bij zeggen, de T.16000 zat in een USB hub en ik had hem net verplaatst naar de pc zelf. Kon daadwerkelijk een fly around doen en landen op Innsbruck.
Dat is vaag... ik ga het proberen. Er zat idd AI traffic voor me op de approach met nametags.djbarney schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:01:
[...]
Ik had vorige week hetzelfde, en bij mij was het (wellicht toeval) het uit en weer aanzetten van nametags in de sim.. sprong in 1 klap van 9 fps naar 40+, met verder exact dezelfde settings als normaal. Geen flauw idee hoe het kan. In de Developer mode overview zag ik dat hij bleef hangen op CoherentGTDraw, ipv limited by cpu of gpu (normaal is bij mij de gpu de limiting factor). De gpu kwam gedurende die 9 tot 12 fps max, ook niet boven de 60% usage uit.
Ben benieuwd of dat bij jou ook helpt, zou wel raar zijn.. maar ik heb raardere dingen gezien ondertussen
Of bedoel je dat niet?
Wat zou er opeens brak aan zijn? Setup is min of meer gelijk met die van jou.DigitalExorcist schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:40:
[...]
Klinkt alsof je PC gewoon brak is. Die CRJ vliegt fantastisch, helemaal sinds de laatste simupdates + de updates van Aerosoft zelf.
Nutteloze bijdrage dit.
De CRJ is een kwestie van smaak denk ik, point taken.
Omschrijf je casus dan eens. Die CRJ is een uitstekende addon. Zeker met alle recente updates. Je stelt dat jouw PC 12 fps trekt. Maar je noemt geen enkele setting, detail, scenario en wat je zélf al gedaan hebt om het op te lossen……. Als je niet weet hoe de CRJ werkt wil dat niet zeggen dat het “zonde van het geld is”, en ik weet niet wie of wat Errorsoft is maar ik denk dat je misschien Aerosoft zou kunnen bedoelen. Dat is ook maar een aanname natuurlijk…Dani86 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:02:
[...]
Wat zou er opeens brak aan zijn? Setup is min of meer gelijk met die van jou.
Nutteloze bijdrage dit.
De CRJ is een kwestie van smaak denk ik, point taken.
Ik weet wel dat mijn PC in MSFS 40fps trekt en 30fps in drukkere gebieden. 12 haal ik niet…
[ Voor 6% gewijzigd door DigitalExorcist op 10-06-2021 20:17 ]
Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Kan volkomen toeval geweest zijn in mijn geval, geen idee.. maar toen ik uit pure wanhoop langs alle settings gegaan was, was dit degene die direct de boel weer in de hoogste versnelling trapte.Dani86 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:00:
[...]
Dat is vaag... ik ga het proberen. Er zat idd AI traffic voor me op de approach met nametags.
Of bedoel je dat niet?
Ik weet gelukkig een beetje hoe de CRJ werkt en ik kan je vertellen dat het enkel een uitstekende addon is als je NIET weet hoe de CRJ in het echt werkt. Er klopt echt heeeeel veel niet, en er wordt ook heel veel feedback gewoon genegeerd.DigitalExorcist schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:16:
[...]
Omschrijf je casus dan eens. Die CRJ is een uitstekende addon. Zeker met alle recente updates. Je stelt dat jouw PC 12 fps trekt. Maar je noemt geen enkele setting, detail, scenario en wat je zélf al gedaan hebt om het op te lossen……. Als je niet weet hoe de CRJ werkt wil dat niet zeggen dat het “zonde van het geld is”, en ik weet niet wie of wat Errorsoft is maar ik denk dat je misschien Aerosoft zou kunnen bedoelen. Dat is ook maar een aanname natuurlijk…
Binnen de scope van MSFS voldoet ie echter meer dan prima. En nee die discussie hoeven we niet weer te voeren…. Er zat een fikse lijst fixes in de afgelopen updates die de incidentele issues die er waren ook opgelost hebben, en er zijn een hoop zaken vanuit de Sim zélf die nog niet geïmplementeerd zijn. WASM icm de TCAS of Weather Radar bijvoorbeeld..Propane schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:14:
[...]
Ik weet gelukkig een beetje hoe de CRJ werkt en ik kan je vertellen dat het enkel een uitstekende addon is als je NIET weet hoe de CRJ in het echt werkt. Er klopt echt heeeeel veel niet, en er wordt ook heel veel feedback gewoon genegeerd.
Tja, laten we hier maar weer agree to disagree op gooien, jij bent blij met de CRJ en ik niet. Maar ik zou je mening in ieder geval niet brengen als feit want er zijn nog zat 'incidentele issues' en ronduit incorrecte zaken, en iedere update brengt ook weer nieuwe problemen mee helaas.DigitalExorcist schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:34:
[...]
Binnen de scope van MSFS voldoet ie echter meer dan prima. En nee die discussie hoeven we niet weer te voeren…. Er zat een fikse lijst fixes in de afgelopen updates die de incidentele issues die er waren ook opgelost hebben, en er zijn een hoop zaken vanuit de Sim zélf die nog niet geïmplementeerd zijn. WASM icm de TCAS of Weather Radar bijvoorbeeld..
Die bijnaam Errorsoft is niet uit het niets gekomen
Ik kan het op z'n minst proberen. Het aparte is dat ik +/- 35 fps draaide en +/- 25 boven LA, New York, Tokyo etc. Dat is voor mij met het geld dat mijn setup gekost heeft voor de hele prijzenmalaise prima.djbarney schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 21:51:
[...]
Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Kan volkomen toeval geweest zijn in mijn geval, geen idee.. maar toen ik uit pure wanhoop langs alle settings gegaan was, was dit degene die direct de boel weer in de hoogste versnelling trapte.
Maar dit dus tot gisteren.
Ik laat het weten
Gefeliciteerd, ik ben er ontevreden mee. Kan toch?DigitalExorcist schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:16:
[...]
Omschrijf je casus dan eens. Die CRJ is een uitstekende addon. Zeker met alle recente updates. Je stelt dat jouw PC 12 fps trekt. Maar je noemt geen enkele setting, detail, scenario en wat je zélf al gedaan hebt om het op te lossen……. Als je niet weet hoe de CRJ werkt wil dat niet zeggen dat het “zonde van het geld is”, en ik weet niet wie of wat Errorsoft is maar ik denk dat je misschien Aerosoft zou kunnen bedoelen. Dat is ook maar een aanname natuurlijk…
Ik weet wel dat mijn PC in MSFS 40fps trekt en 30fps in drukkere gebieden. 12 haal ik niet…
Kan, maar ik ben gewoon nieuwsgierig waaróm. Bepaalde systemen? Werkt er iets niet?Dani86 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:21:
[...]
Gefeliciteerd, ik ben er ontevreden mee. Kan toch?
En de xbox versie komt waarschijnlijk dinsdag 27 juli
[ Voor 36% gewijzigd door cracking cloud op 14-06-2021 18:52 ]
Ja, die geruchten heb ik ook gelezen, maar moet het eerst nog zien hoor. Komt redelijk onverwachts uit de lucht vallen. Heb een tijd geleden ook de datum 21 aug. gezien. Zou dan de Xbox release als test zijn voor de volgende sim update? Komt binnenkort ook nog een beta test met performance verbeteringen, zou dan eerst die beta afwachten.cracking cloud schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 07:48:
En de xbox versie komt waarschijnlijk dinsdag
Nou ja, afwachten maar...
We gaan het meemaken zondag (E3)
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Als in Flamingo op Bonaire? Nee, dat werkt hier prima.ravw schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:19:
hebben mensen hier ook last dat je Flamingo airport niet meer kunt opstarten , hij klapt er hier uit
Ja die bedoel ik maar hier klapt hij er uitSaekerhett schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:54:
[...]
Als in Flamingo op Bonaire? Nee, dat werkt hier prima.
zou niet weten waarom want ik heb niets in de omgeving veranderd
net even mijn Community map leeg gehaald en hij blijft er uit klappen dus daar ligt het niet aan
kan er ook niets over vinden op Internet
Ben nu een vluchtje aan het doen van Dundee naar Shoreham in de PA 44 seminole
vertrek vanaf Dundee
/f/image/W1n96c1XqHj6jHPHPazMB0Nl.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RgTKdOHaDkeufRyAboWHALnr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/StkuEy5xdUdLaF51C0uCnnbp.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 104% gewijzigd door ravw op 11-06-2021 15:12 ]
https://pms50.com/msfs/prices/
Ja daar is veel discussie over geweest, behoorlijk duur voor een in functionaliteit beperkte GN750 hoe mooi ie ook is in VR. https://www.avsim.com/for...=comments#comment-4544054Gameaddict schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:07:
Voor degene die de premium GTN750 versie gebruiken, zie net dat je binnenkort een licentie nodig hebt. (Mijn beta-licentie loopt op 15-6-2021 af als ik in m'n account kijk)
https://pms50.com/msfs/prices/
Deze is kennelijk veel uitgebreider maar kan weer niet in VR gebruikt worden - dan is het voor mij een no go.
Nou moet ik zeggen dat ik ook al ver kom met Navigraph Charts in de VC toolbar.
[ Voor 5% gewijzigd door flopdoc op 11-06-2021 16:39 ]
Is het deze?Saekerhett schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:54:
[...]
Als in Flamingo op Bonaire? Nee, dat werkt hier prima.
YouTube: Aerosoft Airport Bonaire - MSFS DLC | Official Trailer
Met lopende passagiers?!
ja die lopen maar het is maar naar 1 vliegtuig en ook in hetvliegveld zie je ze lopen :-) maar dta is wel die hier nu niet werkt .. FS klapt er uit als ik hem wil inladen ..flopdoc schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:45:
[...]
Is het deze?
YouTube: Aerosoft Airport Bonaire - MSFS DLC | Official Trailer
Met lopende passagiers?!
Community map ook al helemaal leeg gemaakt en gekeken maar dan nog klapt hij er uit
zelfs deze airport op nieuw geinstaleerd maar blijft er uit klappen .. maar ik heb er wel meer die niet willen inladen maar dan is het ook richting Florida
Vreemd en vervelend, heb er helaas ook geen idee van een oplossing voor als je alle addons al verwijderd hebt.ravw schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:08:
[...]
ja die lopen maar het is maar naar 1 vliegtuig en ook in hetvliegveld zie je ze lopen :-) maar dta is wel die hier nu niet werkt .. FS klapt er uit als ik hem wil inladen ..
Community map ook al helemaal leeg gemaakt en gekeken maar dan nog klapt hij er uit
zelfs deze airport op nieuw geinstaleerd maar blijft er uit klappen .. maar ik heb er wel meer die niet willen inladen maar dan is het ook richting Florida
Net even getest, maar hier zelfde issue.ravw schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 19:08:
[...]
ja die lopen maar het is maar naar 1 vliegtuig en ook in hetvliegveld zie je ze lopen :-) maar dta is wel die hier nu niet werkt .. FS klapt er uit als ik hem wil inladen ..
Aangezien jij al je addons verwijderd had heb ik alle andere airports van aerosoft even weggehaald, maar nog steeds CTD. Ongeacht of ik op de runway of een ramp start.
Ik heb ook even in de folders gaan neuzen voor duidelijk issues genre myworld/mymaterial/modellib conflicts maar niks abnormal. Folders & files zijn allemaal mooi uniek met de airport icao erin...
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Hier ook geprobeerd, ook een CTD.ravw schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:19:
hebben mensen hier ook last dat je Flamingo airport niet meer kunt opstarten , hij klapt er hier uit
EDIT:
https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/164424-tncb-crash-to-desktop-with-last-mfs-update/
Marketplace heeft nog de oude versie, moeten wachten op microsoft. Aerosoft heeft al een patch uitgebracht
[ Voor 40% gewijzigd door Gameaddict op 11-06-2021 20:58 ]
Dat achterlopen is toch wel erg irritant aan het wordenGameaddict schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:52:
[...]
Hier ook geprobeerd, ook een CTD.
EDIT:
https://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/164424-tncb-crash-to-desktop-with-last-mfs-update/
Marketplace heeft nog de oude versie, moeten wachten op microsoft. Aerosoft heeft al een patch uitgebracht
terwijl er gisteren al updates zijn geweestPredator schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:37:
[...]
Dat achterlopen is toch wel erg irritant aan het worden
dan is het wel slordig dat ze het niet gefixed hebben ...
Nou ja, heb sowieso al problemen met CTD's in Duitsland. Circuitje Hamburg Airport met de Cessna C208 lukt me al niet meer. Of net voor de landing of tijdens taxien terug naar de parking klapt ie er uit. Nu maar even de Rolling cache opnieuw laten maken.
/f/image/FWq1eAFOzCY9DrOx7B7dxuPJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4sIioVQBoHak5sQSLyCTrsLK.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 11-06-2021 22:26 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Flight conditions zijn Clear sky. Alles standaard. Cessna 172. T.16000 is al meerdere malen gekalibreerd. Opnieuw ingesteld. Andere USB poort ect.
Maar misschien doe ik wat anders fout?
1ste. YouTube: T.16000 Take of And going left!
2de. YouTube: T.16000 Going Left!
Deadzones ingesteld in MSFS?Kloever schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:00:
Ik zit er hard over te denken om de T.16000 terug te sturen. Gisteren ging het redelijk goed. Vandaag weer drama, zie filmpjes. Hij trekt ontzettend naar links. Het eerste filmpje probeer ik op te stijgen(ik ben een beginner dus let niet op de techniek) de tweede doe ik niks met de joystick.
Flight conditions zijn Clear sky. Alles standaard. Cessna 172. T.16000 is al meerdere malen gekalibreerd. Opnieuw ingesteld. Andere USB poort ect.
Ook, getest op 6 en 10%. Maakt weinig tot geen verschil.
Dat heb ik ook sinds een week of 3, opeens. Ik begreep dat het kan liggen aan update KB5001330 , deze kan ik echter niet deinstalleren (waarschijnlijk omdat er andere updates zijn geweest?). Vreemde is ook dat ik met settings high en fotografische weergave boven new york gewoon 45 - 60 FPS haal,. Maar regelmatig korte stottering waarbij CPU en GPU even naar 0 % belasting gaan (ik heb een RTX3070 en een I9-10850).cbr600f4i schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 20:46:
FS2020 stottert bij mij als nooit tevoren. Iemand die hetzelfde ervaart? Kan ook aan m'n vliegtuigje (FWB A32NX 8K livery BA) liggen of aan de warmte natuurlijk
Alle benchmarks gaan wel goed, dus waar het aan ligt.. Heb de FBW gedeinstalleerd en via de content manager van FS geinstalleerd. Leek iets te helpen maar toch ook niet. Mocht jij nog tips tegenkomen ...
Ik zie in je eerste filmpje dat je vooral nog aan het trimmen bent op straight & level, en daarbij een 2 knot crosswind van links hebt (zie je op het rechter garmin scherm). Wellicht puur ten overvloede, maar doettie dit ook als je die wind precies tegen hebt ipv de zijkant? Toerental rond/onder 2000 is voor de 172 idd normale cruise rpm, dus op zich zie ik daar niet veel mis mee. Je zou natuurlijk kunnen kijken of als je de thrustmaster calibratie software open laat staan, je tijdens de vlucht ook input ziet komen van de stick als je die niet aanraakt, dan weet je zeker of het de joystick is, of de sim zelf.Kloever schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:00:
Ik zit er hard over te denken om de T.16000 terug te sturen. Gisteren ging het redelijk goed. Vandaag weer drama, zie filmpjes. Hij trekt ontzettend naar links. Het eerste filmpje probeer ik op te stijgen(ik ben een beginner dus let niet op de techniek) de tweede doe ik niks met de joystick.
Ik zie net overigens ook dat er 5 dagen geleden nog een nieuwe driverset is uitgekomen voor de t16000m gebaseerde FCS set die ik zelf gebruik. Heb die zelf nog niet geinstalleerd, maar wellicht zit daar nog een fix in
Na een herstart van FS was het probleem verdwenen dus helaas niet veel wijzer geworden. Als het weer voorkomt zal ik 's ff gaan troubleshootengroennom schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:02:
[...]
Dat heb ik ook sinds een week of 3, opeens. Ik begreep dat het kan liggen aan update KB5001330 , deze kan ik echter niet deinstalleren (waarschijnlijk omdat er andere updates zijn geweest?). Vreemde is ook dat ik met settings high en fotografische weergave boven new york gewoon 45 - 60 FPS haal,. Maar regelmatig korte stottering waarbij CPU en GPU even naar 0 % belasting gaan (ik heb een RTX3070 en een I9-10850).
Alle benchmarks gaan wel goed, dus waar het aan ligt.. Heb de FBW gedeinstalleerd en via de content manager van FS geinstalleerd. Leek iets te helpen maar toch ook niet. Mocht jij nog tips tegenkomen ...
Overwelke citation heb je het de cj4, working title of asobo default of de longitude ?Svennie schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:50:
ik moet nog werken aan mijn kennis over de Citation, krijg ILS 25R door, geen transitie, ik dat zo ingesteld, maar ho maar dat de AP de ILS volgt.... uiteindelijk zelf geland maar moet nog een paar tutorials gaan kijken, de ILs stond wel goed ingesteld die kon ik zelf gebruiken maar verkeerde nav source denk ik ingesteld
In de working title hoef je iig niet de nav source te switchen als je de arrival correct gezet hebt in de FMS. Je zou dan een blauwe melding VOR moeten zien in je approach. Als de autopilot approach mode activeert dan neemt hij die automatisch.
de citation die erbij zat toen ik het spel kocht, niet de longitude, ook niet de working title.Predator schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:03:
[...]
Overwelke citation heb je het de cj4, working title of asobo default of de longitude ?
In de working title hoef je iig niet de nav source te switchen als je de arrival correct gezet hebt in de FMS. Je zou dan een blauwe melding VOR moeten zien in je approach. Als de autopilot approach mode activeert dan neemt hij die automatisch.
net 2 vluchten gemaakt, bij de eerste had approach zetten geen zin, geen ILS. Bij de 2e vlucht appr en vnav gezet en warempel hij pakte de ILS en GS. Hier hoefde ik niks voor te doen, hoefde niet te wisselen naar loc, ging vanzelf. Kist begint te dalen, ik blij maar helaas we daalden te hard, ik had het vliegveld nooit gehaald dus wederom handmatig geland.
Aks ik vaker ga vliegen met de Citation dan ga ik de working title installeren, die werkt een stuk beter als ik het goed begrijp
[ Voor 33% gewijzigd door Svennie op 13-06-2021 01:24 ]
Dat moet je zeker doen, de FMS is veel completer daarmee.Svennie schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:02:
[...]
Aks ik vaker ga vliegen met de Citation dan ga ik de working title installeren, die werkt een stuk beter als ik het goed begrijp
Dit is ook een uitgebreide tutorial ervoor:
YouTube: MSFS 2020 | TUTORIAL: How to fly the Working Title Cessna Citation C...
kijk er wel naar uit om daar naar toe te vliegen weer .. en hopelijk ook weer wat airports in de aanbieding in MP
en natuurlijk proberen te landen op de holmenkollbakken met de top rudder
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 13-06-2021 16:24 ]
EDIT: was blijkbaar ook al op FP gepost : nieuws: Microsoft Flight Simulator is vanaf 27 juli beschikbaar voor Xbox Ser... . Ik kwam de trailer zelf toevallig tegen op YouTube.
[ Voor 34% gewijzigd door Twixie op 13-06-2021 20:34 ]
De UK update zie ik nog wel. Moet wel zeggen dat de eerste keer van de laatste World Update ik te weinig schijfruimte had en de eerste keer updaten mislukte, daarna ging het wel goed.
Ik hoop niet dat ik alles opnieuw mag installeren, daar ga ik niet blij van worden.
[ Voor 3% gewijzigd door JK op 13-06-2021 20:47 ]
die laatste world update gewoon even de-instaleren en opnieuw installerenJK schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:42:
Ik heb enige tijd geen MS FS2020 meer gedaan, maar onlangs wel die World Update IV gedownload en nog wat updates daarna, maar ik zie de Erasmusbrug niet, die is gewoon plat. Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
De UK update zie ik nog wel. Moet wel zeggen dat de eerste keer van de laatste World Update ik te weinig schijfruimte had en de eerste keer updaten mislukte, daarna ging het wel goed.
Ik hoop niet dat ik alles opnieuw mag installeren, daar ga ik niet blij van worden.
mijn ogen zien een drijvende Cub .. die zit er nog niet in dus die komt er dus ookTwixie schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:33:
Trailer voor MSFS op XSX. Daarbij komt blijkbaar ook nog een free expansion gebaseerd op de nieuwe Top Gun film. Zal hopelijk ook wel gratis zijn voor PC ? Takeoff en landing vanop een vliegdekschip lijkt me wel eens fun.
[YouTube: Microsoft Flight Simulator - Xbox Series X|S Gameplay Trailer - Xbox & Bethesda Games Showcase 2021]
dan kunnen we dus ook meer water landingsplekken gaan krijgen
en ook een ski uitvoering
en veel nieuwe livery's
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 13-06-2021 20:52 ]
Thanks. Ik heb even gekeken in de content manager en World Update IV is helemaal niet geinstalleerd! Vreemd.. ik ga 'm nu downloaden, bljkbaar nu 5 GB. Ik heb een update van ik meen 30 GB onlangs binnengehengeld. Eens zien wat dat doet.ravw schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:47:
[...]
die laatste world update gewoon even de-instaleren en opnieuw installeren
je zal daarna als je hem gerestart heb , weer even in content moeten kijkenJK schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:10:
[...]
Thanks. Ik heb even gekeken in de content manager en World Update IV is helemaal niet geinstalleerd! Vreemd.. ik ga 'm nu downloaden, bljkbaar nu 5 GB. Ik heb een update van ik meen 30 GB onlangs binnengehengeld. Eens zien wat dat doet.
maar na een update of wat altijd de game restarten
Die grote update (van wat ik dacht World Update 4) is een tijdje terug gedaan, dus toen wel herstart. Zal het straks even doen als de update binnen is. Ben benieuwd. De UK zag ik er ook niet tussen staan, hoewel ik net wel over de pier van Brighton vloog en die zag er toch echt uit als apart 3D model. We gaan het zien wat het straks allemaal doet.ravw schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:14:
[...]
je zal daarna als je hem gerestart heb , weer even in content moeten kijken
maar na een update of wat altijd de game restarten
@ravw
Edit: inmiddels werken ze! Ik herinner me bij de UK update dat ik bepaalde zaken in Londen ook niet zag, maar omdat ik wel de pier in Brighton zag, dacht ik dat deze goed was geinstalleerd. Ook deze maar eens installeren, want dan zie je op die World Map ook die gele uitroeptekens. Die had ik alleen in de USA. Ik ging er van uit dat met die grote updates ook de World Update er automatisch bij zit (bij USA was dat sowieso het geval). Bedankt in elk geval, ik kan weer vliegen met de juiste World Updates.
[ Voor 30% gewijzigd door JK op 13-06-2021 21:56 ]
aankomen de week weer een dus dan weet je dat
krijg je er ook weer gelijk een paar mooie airports bij
EKRN Bornholm Airport
BIIS Ísafjörður Airport
ENSB Svalbard Airport
ESSA Stockholm Arlanda Airport
EFVA Vaasa Airport
ik ken deze trick nog niet, ga hem proberen, mijn VR loopt prima maar beter mag altijd natuurlijkflopdoc schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:49:
Gebruiken jullie voor VR ook al de PC render scale 200% trick? Ik moet t nog verder uitproberen, lijkt wat te helpen maar heb nu een 1080 monitor, wil de ultrawide installeren (FS2020 heeft dan ook een andere PC 2D resolutie om te renderen), en kijken of t dan ook helpt.
De ervaringen zijn kennelijk nogal wisselend, mn de kwaliteit lijkt te kunnen verbeteren en bij sommingen de prestatie in fps eveneens iets.cracking cloud schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:45:
@flopdoc ik heb het geprobeerd maar ik merkte geen verschil (RTX 2060S met een Rift S, monitor is 1440p, store version)
EDIT: ik zie geen verschil, maar het was ook al aardig goed vond ik. 2D (34 inch ultrawide) nu uiteraard een stuk beter, voor als ik de VR tussendoor even af zet, en nu ook meer van de cockpit in beeld tov mijn 27 inch monitor.
[ Voor 23% gewijzigd door flopdoc op 14-06-2021 13:46 ]
Om mijn theorie van een fps performance fix te testen, wederom de nametags uitgezet en weer aangezet, en echt direct weer strak op 45 fps, geen freezes of stutters.. Performance bleef ook tot na de landing helemaal correct, zelfs op een redelijk complex veld als dat van Frankfurt. Het kan bijna geen toeval meer zijn? Zal de volgende keer dat het gebeurt eens een video opname maken dr van. Ben echt reuze benieuwd of dit bij jullie ook helpt als je last krijgt van lagere performance dan dat je "normaal gezien" hebt.
Zojuist even snel geprobeerd, maar lijkt niet te helpen. Met name de shimmer is nog net zo erg. Moet zeggen dat ik de rendering in VR op 80% heb staan omdat mijn set-up 100 niet trekt, dus misschien moet ik de PC rendering op 160% zetten?flopdoc schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:49:
Gebruiken jullie voor VR ook al de PC render scale 200% trick? Ik moet t nog verder uitproberen, lijkt wat te helpen maar heb nu een 1080 monitor, wil de ultrawide installeren (FS2020 heeft dan ook een andere PC 2D resolutie om te renderen), en kijken of t dan ook helpt.
Als ik wat meer tijd heb maar eens wat trial & error mee doen. Of wachten tot de forums of Asobo er uit zijn waarom het bij sommige mensen werkt en het voor iedereen werkend krijgen
Twixie schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:33:
Trailer voor MSFS op XSX. Daarbij komt blijkbaar ook nog een free expansion gebaseerd op de nieuwe Top Gun film. Zal hopelijk ook wel gratis zijn voor PC ? Takeoff en landing vanop een vliegdekschip lijkt me wel eens fun.
Ik post dit niet ter promotie, puur voor geïnteresseerden die uitkijken naar de Super Hornet + Carrier in MSFS
Mocht je de procedure voor een Case I recovery alvast willen bekijken, zie de volgende video. Is wel DCS maar de procedure blijft hetzelfde natuurlijk. Al weet ik niet in hoeverre MSFS alles gemodelleerd heeft, qua E-bracket in de Super Hornet, ICLS, de IFLOLS op de boot, LSO calls, etc.
Anyway.
Ik ga vanavond weer online via Discord> Tweakers> Just ChillingSvennie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:30:
[...]
dat lag niet aan mij, de controller had vast een slechte dag![]()
ik kies wel een andere startplek uit![]()
[Afbeelding]
Ik ben er vanaf 20:00 uur .
Wie komt er ook?
Je word weer thuis gebracht
ik ben onderwegappie35 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:42:
[...]
Ik ga vanavond weer online via Discord> Tweakers> Just Chilling
Ik ben er vanaf 20:00 uur .
Wie komt er ook?
Je word weer thuis gebracht
Shimmering krijg ik als ik buiten FS2020, met Openxr dev tools de render scale onder de 100% zet.ared schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:26:
[...]
Zojuist even snel geprobeerd, maar lijkt niet te helpen. Met name de shimmer is nog net zo erg. Moet zeggen dat ik de rendering in VR op 80% heb staan omdat mijn set-up 100 niet trekt, dus misschien moet ik de PC rendering op 160% zetten?
Als ik wat meer tijd heb maar eens wat trial & error mee doen. Of wachten tot de forums of Asobo er uit zijn waarom het bij sommige mensen werkt en het voor iedereen werkend krijgen
We hadden wat opstart problemen (om elkaar te vinden) maar we zijn aangekomen op Londen Heathrow. We missen nog wel wat mede Tweakers.
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
/f/image/nzSJ8Qm2k3wrAjkK5uYzPKUj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/e3KpOxKzPAVKbt5qCu3Koc42.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3lNA4jHyDM0QNHaGcikX1WxK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ZKf5IqzlS9lTrRM7LPzBxk0u.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PD7pt2sHHTqUVcN4AyzLvoFP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/HhzHbFcdBu8fY92QGIjiqKPL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ndYrAAQi000KmE9C76IgWBeS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sTaAd7EKxMAXhQnTMLcH6rQX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/PS0GvE5jToT4mIvxABYlUs0T.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pLVUYMPxQE03Vv02y8Ow5e6K.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mQpFBwAUkPFhthVbqSTnCWMo.jpg?f=fotoalbum_large)