PSN ID: Svennie-NL
dom is het niet. Het wordt nergens aangegevenPrimalFury schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:57:
Ik kom er net achter dat ik world update 2 en hoger niet heb geïnstalleerd. Ik maar denken dat dat automatisch ging hahaha wat dom!
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Dat zat in FS 4.0 volgens mij al…Ircghost schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:31:
Grappig om te zien dat MS terug gaat naar de 'roots' door ook weer vliegdekschepen & een hornet toe te voegen, dat was natuurlijk hetzelfde met MSF:X met de Acceleration uitbreiding.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik ben in ieder geval blij dat je het even meldt want ik wist dit ook niet en heb gisteren dus nog alle World Updates zitten installeren....PrimalFury schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:57:
Ik kom er net achter dat ik world update 2 en hoger niet heb geïnstalleerd. Ik maar denken dat dat automatisch ging hahaha wat dom!
De afgelopen weken mij gewaagd aan de A320. Ben echt een beginner maar dankzij de filmpjes van deze A320 piloot (https://www.youtube.com/channel/UCAILTiWNai7Y2zsO8ECFxcA) kan ik inmiddels redelijk overweg met de autopilot. Dat voelt al als een enorme stap vooruit!
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Donderdag komt er een world update.turkeyhakan schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:36:
Komt er deze week nog een update?
Je AI piloot heeft aardig wat invloed bij Just Flight. Met de nieuwe update die uit is is de Turbo ook voorzien van een zuurstof tank.DigitalExorcist schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:13:
De AI Pilot heeft er in elk geval zin in, en een fikse longinhoud:
....
De ATC wil 'm naar 20.000 ft hebben vóórdat ik m'n request naar 6000 ft mag doorvoeren.....
Hoewel, afgezien van wat frostbite en zuurstoftekort heeft de AI Pilot goed werk geleverd:
v0.2.0 (15/06/21)
Portable oxygen system added (consumption rate varies depending on altitude and number of passengers, can be refilled on the ground)
Improved cockpit lighting (thanks to @weptburrito)
EFB brightness controls and battery power logic added
VR compatibility tweaked for easier use of GTN 750
Audio ident/selector fixes
Autopilot altitude hold logic tweaks
KX170/KX175 COM and NAV frequencies can now be controlled using the 'Increase/Decrease COM/NAV (WHOLE/FRACT)' assignments
Turbocharger/manifold pressure logic improvements
Aileron inputs disabled whilst autopilot is engaged to prevent control issues
High oil pressure fixed
Custom registration decals resized/repositioned
VR zoom issue on Turbo Arrow III fixed
Lower tail navigation light glass fixed
Manifold pressure gauge night lighting fixed
Turbo Arrow IV paint kit PSD fixed
FDE improvements and fixes
RPM drop with prop lever movement fixed
Autopilot nav source select can now be assigned to a control
Dome light non-illuminated texture fixed, state of knob now saved
Missing German flag added to tail of D-EAIV
D-ERMT registration alignment fixed
Fuel state is now saved
Turbo Arrow IV prop spinner now more reflective/shiny
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
maar goed nu maar rustig aan een visplek je op gezocht
(voor de kenners hoef ik niet te vertellen waar ik nu ben
en onder tussen genieten van de voetbal
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 15-06-2021 18:31 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
ja, moet ff zoeken maar is vorige week aangekondigd. Ook tot mijn verrassing want ik verwachtte 'm ook pas volgende week.Gameaddict schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 18:14:
[...]
Is dat ergens bevestigd dan? Zie op de roadmap geen datum staan namelijk (behalve juni).
[Afbeelding]
Verwacht hem eigenlijk pas volgende week dinsdag.
World Update V: Nordics will be available for download next Thursday, June 17th! We hope you enjoy this free update full of new points of interests and airports throughout Denmark, Sweden, Finland, Norway, and Iceland.
https://forums.flightsimu...development-update/408820
https://forums.flightsimu...d-update-v-nordics/409949
[ Voor 17% gewijzigd door cbr600f4i op 15-06-2021 21:20 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Gebied waar ik vaak FS2020 vlieg Met de Megeve addon heb ik daar ook werkende skiliften en gondels. Leuk om te zien (voor een wintersporter zoals ik).
[ Voor 25% gewijzigd door flopdoc op 16-06-2021 08:44 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Die Meribel is van ORBX die ik gebruikt en die andere is gewoon standaard vanuit MSFSflopdoc schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:44:
[...]
Gebied waar ik vaak FS2020 vlieg Met de Megeve addon heb ik daar ook werkende skiliften en gondels. Leuk om te zien (voor een wintersporter zoals ik).
Maar heb jij een betaalde addon van Megeve
Die Meribel is echt wel een aanrader zitten ook ski liften in en andere dingen
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 16-06-2021 08:48 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Yup.ravw schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:47:
[...]
Die Meribel is van ORBX die ik gebruikt en die andere is gewoon standaard vanuit MSFS
Maar heb jij een betaalde addon van Megeve
Die Meribel is echt wel een aanrader zitten ook ski liften in en andere dingen
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
heb jij die van BANK ANGLE STUDIO ? en die hebben ook een leuke freeware zie ik trouwens
https://bankanglestudio.c...ronesia-airport-ptkb.html
ligt niet op mijn routes maar goed kan er altijd in de buurt nog een vluchtje doen
PS: heb net me eerste prik gehad dus ben geen Wappie
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 16-06-2021 11:31 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Van Bankangle heb ik Alp d'Huez, de Megeve is van LLH Creationsravw schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:28:
[...]
heb jij die van BANK ANGLE STUDIO ? en die hebben ook een leuke freeware zie ik trouwens![]()
https://bankanglestudio.c...ronesia-airport-ptkb.html
ligt niet op mijn routes maar goed kan er altijd in de buurt nog een vluchtje doen
PS: heb net me eerste prik gehad dus ben geen Wappie
https://www.llhinfo.com/lfhm_msfs_en.html
Alp d'Huez heb ik weer van Simultechflopdoc schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:05:
[...]
Van Bankangle heb ik Alp d'Huez, de Megeve is van LLH Creations
https://www.llhinfo.com/lfhm_msfs_en.html
Gelijk maar even een vluchtje doen vanaf Alp d'Huez naar Meribel
/f/image/NkefvatzqMuGPjgJlFSsVDNP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/treoSFUh585Ju5di60fMaZTj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tNS42Ig0SxSxLRTpO9nmQhnZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bEXJmSvWTUCEk3Dtije8RyoE.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 76% gewijzigd door ravw op 16-06-2021 14:52 ]
Zag hem al langskomen bij The Flying Fabio. Goed nieuws voor de liefhebbers. (en voor de 737 liefhebbers, want dat zal de volgende zijn)cbr600f4i schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 11:42:
18 juni Release van de PMDG DC-6
[YouTube: DC-6 Release Date Announcement]
Die DC 6 gaat er hier echt wel komen :-)cracking cloud schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:42:
[...]
Zag hem al langskomen bij The Flying Fabio. Goed nieuws voor de liefhebbers. (en voor de 737 liefhebbers, want dat zal de volgende zijn)
Hoop wel op MP anders wacht ik nog even en wacht ook even de reviews af , maar als het een 100% copy is van FSX dan ben ik wel te vrede en zo te zien is dat het wel ... gezien het filmpje
ben alleen erg benieuwd naar de prijs .. zal wel rond de 60 euro liggen
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 16-06-2021 14:56 ]
Zul je wel even moeten wachten. Gaan hem de komende maanden niet via de marketplace aanbieden.ravw schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:54:
[...]
Die DC 6 gaat er hier echt wel komen :-)
Hoop wel op MP anders wacht ik nog even en wacht ook even de reviews af , maar als het een 100% copy is van FSX dan ben ik wel te vrede en zo te zien is dat het wel ... gezien het filmpje
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
ben het wel gewent ... Samedan en Bella Coola van ORBX zijn ook al een maand uit en nog niet op MPGameaddict schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:01:
[...]
Zul je wel even moeten wachten. Gaan hem de komende maanden niet via de marketplace aanbieden.
En nog heel veel veldjes van Alaska die nog niet uit zijn op MP
dus ik wacht wel en zo niet hebben ze gewoon pech
want ik wil gewoon niet veel buiten MP hebben
En er zijn er zat die ik wil dus
Euh, hier net het omgekeerde. Ik heb spijt van mijn planes in de marketplace. Zeker van de CRJ. De updates komen veel trager en vaak issues. Zo moet ik die altijd deleten en opnieuw downloaden bij een update. Veel mensen klagen over CTD mer de CRJ en met de Islander uit de marketplace. Er zou een issue zijn met de encryptie. Buiten de marketplace geen issue.djbarney schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:55:
ja precies, ik heb de spitfire destijds gekocht direct bij flying iron, en dat is ook meteen de laatste keer dat ik buiten de marketplace die addons wil kopen. Geen idee of het nou aan Microsoft ligt of bij de developers/publishers van die addons, maar als je addon niet in de marketplace is, ben ik dus geen klant voor jeHet is sowieso vreemd dat sommige addon makers het wel voor elkaar krijgen om snel updates te doen, of snel hun spullen naar de marketplace te krijgen, dus ik vermoed dat ze hier gewoon met de vingers naar elkaar zitten te wijzen. Zal neem ik aan wel anders worden zodra de addonmakers ook de xbox klanten mislopen, gezien die alleen via de marketplace kunnen aanschaffen.
Voor andere planes buiten de MP geen issues. Net gisteren nog een update mailtje van Just Flight voor mijn beide Arrows.
Voor een airport maakt me het minder uit. Je kan altijd van ergens anders vliegen. Updates zijn doorgaans ook minder belangrijk.
bijzonder dat men daar zo'n verschillende ervaringen mee heeft inderdaad. Ik heb via de marketplace de IndiaFoxtEcho Aermacchi MB-339 jet destijds gekocht als eerste koop daar, en die heeft keurig allerlei updates gehad, zonder dat ik die ook maar een enkele keer handmatig moest aanpassen. Wellicht had ik dan puur geluk daarmee. Ik heb in ieder geval geen zin om all over the place te moeten gaan zoeken en rommelen voor updates van allerlei plugins. Heb zelf dan ook toen de jongens van FlyByWire hun versie van de airbus bij Microsoft in de marketplace hadden gezet, meteen deze geinstalleerd ipv de custom installer versie die ze zelf aanleveren.Predator schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:40:
[...]
Euh, hier net het omgekeerde. Ik heb spijt van mijn planes in de marketplace. Zeker van de CRJ. De updates komen veel trager en vaak issues. Zo moet ik die altijd deleten en opnieuw downloaden bij een update. Veel mensen klagen over CTD mer de CRJ en met de Islander uit de marketplace. Er zou een issue zijn met de encryptie. Buiten de marketplace geen issue.
Voor andere planes buiten de MP geen issues. Net gisteren nog een update mailtje van Just Flight voor mijn beide Arrows.
Voor een airport maakt me het minder uit. Je kan altijd van ergens anders vliegen. Updates zijn doorgaans ook minder belangrijk.
Ik ben er iig happy mee, en ga er vanuit dat ze uiteindelijk de marketplace ook nog wel zullen verbeteren, zeker als de xbox crowd mee gaat doen
Ik help je met hopen, maar ik denk dat het een heel stuk hoger wordt.ravw schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:54:
[...]
Ik laat de DC6 nog wel even links liggen, hoop dat er snel een 77W of 744 uitkomt, maar dat zal nog wel even duren helaas.
ooit eens gehad met de oude FS
je bent met de game installeren 1 uurtje bezig .. maar dan 2 dagen om je addons te installeren
run setup ----- WW .... zoek zoek ww ................. half uur later a daar is hij
wachtwoord in gevoerd ........ kan geen connectie leggen met de makers probeer het op nieuw
weer heel die zooi typen
volgende update ... zelfde verhaal ...........
na 2 dagen 101 addons geïnstalleerd te hebben :-)
We kunnen vliegen ..............
Foutmelding .... u dient FS op nieuw op te starten of te herinstalleren
na een halve week alles weer goed ingesteld hebben ........ update van FS ....
addon bla bla werkt alleen met versie 1.0 en u moet de geupdate versie hebben van 1.2
helaas zijn daar de makers nog mee bezig
nee dat wil ik niet meer
Nu setup instal MSFS ... game opstarten install ALL in content manager en even een 2 uurtjes wachten een gaan
de PMDG DC-6 Base Packagemvbo schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:58:
[...]
Ik help je met hopen, maar ik denk dat het een heel stuk hoger wordt.
Ik laat de DC6 nog wel even links liggen, hoop dat er snel een 77W of 744 uitkomt, maar dat zal nog wel even duren helaas.
$69.99
dit is dan wel voor Prepar3D
maar deze prijs verwacht ik ook wel voor MSFS
voor FSX had ik er toen 70 euro voor betaald
[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 16-06-2021 18:09 ]
Pdmg is inderdaad vaak wel wat duurder.ravw schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:08:
[...]
de PMDG DC-6 Base Package
$69.99
dit is dan wel voor Prepar3D
maar deze prijs verwacht ik ook wel voor MSFS
voor FSX had ik er toen 70 euro voor betaald
Maar weet van fsx nog dat ze wel kwaliteit hebben.
Zal de tutorial filmpjes eens checken op hun YouTube. Even kijken of ik hem haal.
deze is goed daar merk je echt een beetje wat er in zit .. ook de Co piloot hoor je wat hij doetDirtyrockers schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:11:
[...]
Pdmg is inderdaad vaak wel wat duurder.
Zal de tutorial filmpjes eens checken op hun YouTube. Even kijken of ik hem haal.
YouTube: PMDG DC 6 CLOUDMASTER - PART 1
YouTube: PMDG DC 6 CLOUDMASTER - PART 2
Goeie tip. Zal hem even checken.ravw schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:39:
[...]
deze is goed daar merk je echt een beetje wat er in zit .. ook de Co piloot hoor je wat hij doet
Ik heb een shitload aan freeware van flightsim.to ook. Echt 100den … als ik die ooit moet herdownloaden ben ik inderdaad een week 24/7 bezigravw schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:04:
herkenbaar daarom doe ik nu ook alles zoveel mogelijk via MP
ooit eens gehad met de oude FS
je bent met de game installeren 1 uurtje bezig .. maar dan 2 dagen om je addons te installeren
run setup ----- WW .... zoek zoek ww ................. half uur later a daar is hij![]()
wachtwoord in gevoerd ........ kan geen connectie leggen met de makers probeer het op nieuw
weer heel die zooi typen
volgende update ... zelfde verhaal ...........
na 2 dagen 101 addons geïnstalleerd te hebben :-)
We kunnen vliegen ..............
Foutmelding .... u dient FS op nieuw op te starten of te herinstalleren![]()
na een halve week alles weer goed ingesteld hebben ........ update van FS ....![]()
addon bla bla werkt alleen met versie 1.0 en u moet de geupdate versie hebben van 1.2
helaas zijn daar de makers nog mee bezig
![]()
![]()
nee dat wil ik niet meer
Nu setup instal MSFS ... game opstarten install ALL in content manager en even een 2 uurtjes wachten een gaan
Maar ik heb een realtime backup naar mijn synology nas nu, van mijn folder met payware en freeware addons die constant de wijzigingen sync’d. Zo ben ik toch wat safe van een horror scenario als mijn SSD crashed
Ik weet of de dc6 echt iets voor mij is. Maar het boeit me wel. Veel om te leren en veel om te doen. Ik denk dat je ook wel constant bezig met zaken tijdens de vlucht ?
Of anders de stream van Flying Fabio die @cracking cloud eerder heeft gepost mocht je die nog niet gezien hebben. Geeft ook een goede indruk. Denk dat je dan snel verkocht bent.Dirtyrockers schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:11:
[...]
Pdmg is inderdaad vaak wel wat duurder.
Temping temping. Ik ken mezelf … ik koop em toch wellicht … de vraag is eerder wanneerdawg schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:36:
De DC6 heeft radial engines en die vereisen continu engine management.
Nog niet gezien? Indien nee, dan heb je een beetje een idee, want na de cold start en take off kun je bij radials niet achterover leunen.Predator schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:58:
[...]
Temping temping. Ik ken mezelf … ik koop em toch wellicht … de vraag is eerder wanneer
want mede ook omdat ik als hele kleine jongen .. en dan bedoel ik ook echt heel klein .... kwam denk ik nog niet eens boven een tafel uit , toen had ik al bij mijn oma een speelgoed Flying Dutchman van blik een dc6
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kUvAWSHV1DvHgullLzyIcweC.jpg?f=user_large)
dus toen al was ik met vliegtuigen bezig
helaas is hij ooit eens kwijt geraakt bij mijn oma ( leeft niet meer ) maar als ik deze model nog eens kan krijgen in goede staat
heb nog wel de trein staan hier
:strip_exif()/f/image/SYhIV37lju7nsRQtx2rugXSW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9MjKxCcDo6skICzekhAh0wym.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 16-06-2021 22:24 ]
Mooi dat die tutorials er zijn, hopelijk tzt ook voor de PMDG B737. Voor de oude versie voor ik meen FSX heb ik destijds lang moeten zoeken om een tutorial op papier te vinden.ravw schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 20:39:
[...]
deze is goed daar merk je echt een beetje wat er in zit .. ook de Co piloot hoor je wat hij doet
Die werd voor zover ik weet meegeleverd en stond standaard in de installatiefolder van je 737.flopdoc schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:27:
[...]
Mooi dat die tutorials er zijn, hopelijk tzt ook voor de PMDG B737. Voor de oude versie voor ik meen FSX heb ik destijds lang moeten zoeken om een tutorial op papier te vinden.
dat ging toen zoflopdoc schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:27:
[...]
Mooi dat die tutorials er zijn, hopelijk tzt ook voor de PMDG B737. Voor de oude versie voor ik meen FSX heb ik destijds lang moeten zoeken om een tutorial op papier te vinden.
Wij hadden geen Youtube of dat soort dingen
we moesten het vragen aan mensen die echt vlogen of mede Gotters
Mensen die nu beginnen met vliegen van Flightsims hebben het makkelijk , tik je vraag in en je kunt het vinden
Vroeger 500 bladzijden lezen om je antwoord te vinden .... maar goed wat een tijd ....
Inkt en A4 vellen vlogen er door heen om alles uit te printen
Nu vraag je het op GoT en binnen 1 a 2 min heb je wel antwoord ....... was toen ook wel anders als er een groep van 20 man op GoT op FS forum zat was dat veel waarvan ze vaak nog gelijkwaardig waren en enkele hadden reallife ervaring en konden het een beetje uitleggen maar wat een mooie tijd
of van de site afhalenTranceSetter schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:30:
[...]
Die werd voor zover ik weet meegeleverd en stond standaard in de installatiefolder van je 737.
je kon ze ook kopen meen ik me nog te herinneren maar dat kosten wat
:strip_exif()/f/image/I3OvRm3yC0kXQsQlygnriUlU.jpg?f=fotoalbum_large)
voor de mensen die nieuw zijn
ja en die niet weten wat PMDG inhoud , dit zijn handleidingen
dit is dus wat je een beetje aan leerstof te verwachten staat
Probeer oude lessen en handleidingen van MPDG te laten zien maar links zijn allemaal dood
Ik heb ze savonds allemaal een keer in bed liggen lezen ... jaren geleden
[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 16-06-2021 22:47 ]
“Quick Reference Handbook” met een omvang waar zelfs Tolkien nog van zou zeggen “nou nou is zoveel tekst echt nodig”….ravw schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:38:
[...]
of van de site afhalen
[Afbeelding]
Probeer oude lessen en handleidingen van MPDG te laten zien maar links zijn allemaal dood![]()
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
ja dat is dan nog quickDigitalExorcist schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:59:
[...]
“Quick Reference Handbook” met een omvang waar zelfs Tolkien nog van zou zeggen “nou nou is zoveel tekst echt nodig”….
Maar even wat anders .... hoe stijg je snel op met een zweefvlieger
https://www.nu.nl/287672/...ndhoos-om-te-stijgen.html
Het is goedkoper om de pdf's af te laten drukken. Zijn online genoeg oplossingen voor te vinden. Ook met een harde kaft en ringband.ravw schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:38:
[...]
of van de site afhalen
[Afbeelding]
Probeer oude lessen en handleidingen van MPDG te laten zien maar links zijn allemaal dood![]()
Zo deed ik het meestal.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Zie de teksten eronder. 60 meter/minute is 1m/sec.ravw schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:03:
[...]
ja dat is dan nog quick![]()
![]()
Maar even wat anders .... hoe stijg je snel op met een zweefvlieger
https://www.nu.nl/287672/...ndhoos-om-te-stijgen.html
![]()
60 meter per min
![]()
Ik heb hele mooie vluchten in nederland gemaakt met 3-4 m/sec en stabiel tijdens mooie zomerdagen. Dus zo bijzonder is die stijgsnelheid van die kist niet.
Hoogst gehaalde hoogte in NL was net geen 3000m (kwam aan de basis op 2960m)
Wel bijzonder om dat bij zo een windhoos te doen (en mi ook redelijk onverantwoord, maar goed ieder zijn ding :-) )
ach het is wel een lekker adrenaline kickkillerbee1958 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 06:57:
[...]
Wel bijzonder om dat bij zo een windhoos te doen (en mi ook redelijk onverantwoord, maar goed ieder zijn ding :-) )
moet wel een beetje spannend blijven
Na review van bijna 2 uur op YT over de JF Piper Arrow, snap ik nu ook hoe je de indrukwekkend lastig uitziende grafiekjes uit de POH (komt in de video even aan bod ergens) moet gebruiken om bv de vereiste lengte van een runway voor takeoff te bepalen.
YouTube: Just Flight Piper Turbo Arrow III/IV for FS2020 reviewed by real Com...
De enorme hoeveelheid materiaal op internet maakt ook dat ik geen behoefte meer heb aan bladen als de PC Pilot.
[ Voor 8% gewijzigd door flopdoc op 17-06-2021 09:05 ]
Inderdaad, 1 m/s is wel heel waardeloos voor alle risico's die hij daar neemtkillerbee1958 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 06:57:
[...]
Zie de teksten eronder. 60 meter/minute is 1m/sec.
Ik heb hele mooie vluchten in nederland gemaakt met 3-4 m/sec en stabiel tijdens mooie zomerdagen. Dus zo bijzonder is die stijgsnelheid van die kist niet.
Hoogst gehaalde hoogte in NL was net geen 3000m (kwam aan de basis op 2960m)
Afgelopen weekend een paar vluchten gehad met elk 3.5 tot 4 m/s gemiddeld omhoog,.. helaas wel maar tot aan de wolken basis op 1400meter.
Pagina 707 van dit forum
Life is not about specs, it is about joy!
Voor degene die echt alles wilden weten had je dit:flopdoc schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:27:
[...]
https://www.flyaoamedia.com/pmdg-737-ngx-training/
Daar heb ik heel veel van geleerd. Ben helaas ook een heleboel weer vergeten maar zal binnenkort even weer een opfriscursus gaan doen
Ook voor de 747, 777 en andere PMDG toestellen trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door Royer op 17-06-2021 12:31 ]
Ach, alle Cessna's hebben we ook overgeslagen: 152/172/208 en een hoop ertussenin.DigitalExorcist schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:09:
Geheel offtopic maar we komen nu in de pagina-aantallen van mooie vliegtuigen:
Pagina 707 van dit forum(straks 727, 737, 747, 777...)
Maar dmv de youtube video's en twitch streams is het tegenwoordig inderdaad wel een stuk makkelijker om aan informatie te komen en krijg je een vliegtuig veel sneller onder de knie dan dmv het doorlopen van een pak papier. Moet zeggen dat ik sinds MSFS aardig wat opgestoken heb van alles en iedereen. Dingen die me met FSX niet boeide boeien me nu ook opeens wel.
Als een vliegtuig op het oog realistisch vloog was het al goed, in MSFS moet je ze via de originele handleiding kunnen bedienen en moeten de waardes en tabellen ook kloppen. Maar ook zaken als bewustwording van de plaats van het vliegtuig (kan ik ergens landen als de motor uitvalt of misschien is het toch beter om om die wolk heen te vliegen ipv er doorheen) speelt bij mij veel meer dan voorheen. Komt natuurlijk ook omdat het totaal plaatje in MSFS beter klopt.
Ik ga vanavond weer online ik ben op discord Tweakers Just Chilling.
geheel mee eens. ik heb voorheen wel met flight simulator "gespeeld" maar had nooit echt het gevoel dat het om een realistische simulatie ging. Wellicht is er wat te zeggen over het level aan realisme in msfs, maar het voelt realistischer voor mij. maakt het voor mij in ieder geval de moeite waard om daadwerkelijk weer in hardware te investeren en hier mee door te gaan.Gameaddict schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:39:
Heb vorige jaar nog een aantal geprinte handleidingen weggegooid. Waren oa van de PMDG 737 en F1 ATR. Zullen nog van FS2004 geweest zijn.
Maar dmv de youtube video's en twitch streams is het tegenwoordig inderdaad wel een stuk makkelijker om aan informatie te komen en krijg je een vliegtuig veel sneller onder de knie dan dmv het doorlopen van een pak papier. Moet zeggen dat ik sinds MSFS aardig wat opgestoken heb van alles en iedereen. Dingen die me met FSX niet boeide boeien me nu ook opeens wel.
Als een vliegtuig op het oog realistisch vloog was het al goed, in MSFS moet je ze via de originele handleiding kunnen bedienen en moeten de waardes en tabellen ook kloppen. Maar ook zaken als bewustwording van de plaats van het vliegtuig (kan ik ergens landen als de motor uitvalt of misschien is het toch beter om om die wolk heen te vliegen ipv er doorheen) speelt bij mij veel meer dan voorheen. Komt natuurlijk ook omdat het totaal plaatje in MSFS beter klopt.
een van mijn collega's was vorige week een week naar Malta op vakantie, en vloog met Lufthansa vanuit Frankfurt met een Airbus 321.. op zich niets spannends natuurlijk, maar leuk om eens te kijken hoe die vlucht dan ging. Hij was absoluut verbijsterd over het feit dat de visuals en dergelijken zo goed klopten met zijn beleving in het echt. Op de terug route kon ik hem vertellen waar ik turbulentie tegen kwam, hoe het weer was, dat hij langs een uitbarstende Etna vloog en hij gaf stomverbaasd aan dat hij letterlijk op de plek waar ik een screenshot had gemaakt van de alpen waar turbulentie was, hetzelfde ervaarde, en dat de visuals vrijwel 100% matchten met zijn zicht uit het raampje.
Die beleving heb ik met andere flight simulator versies (ik heb me nooit verdiept in de non-microsoft kant) nooit gehad. De interesse van non-flightsim fans in hoe goed het er uit ziet, en wat je er mee kan is ook veel groter nu dan ooit tevoren volgens mij.
Heb diezelfde ervaring vroeg in dit forum al eens gepost:djbarney schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:58:
[...]
geheel mee eens. ik heb voorheen wel met flight simulator "gespeeld" maar had nooit echt het gevoel dat het om een realistische simulatie ging. Wellicht is er wat te zeggen over het level aan realisme in msfs, maar het voelt realistischer voor mij. maakt het voor mij in ieder geval de moeite waard om daadwerkelijk weer in hardware te investeren en hier mee door te gaan.
een van mijn collega's was vorige week een week naar Malta op vakantie, en vloog met Lufthansa vanuit Frankfurt met een Airbus 321.. op zich niets spannends natuurlijk, maar leuk om eens te kijken hoe die vlucht dan ging. Hij was absoluut verbijsterd over het feit dat de visuals en dergelijken zo goed klopten met zijn beleving in het echt. Op de terug route kon ik hem vertellen waar ik turbulentie tegen kwam, hoe het weer was, dat hij langs een uitbarstende Etna vloog en hij gaf stomverbaasd aan dat hij letterlijk op de plek waar ik een screenshot had gemaakt van de alpen waar turbulentie was, hetzelfde ervaarde, en dat de visuals vrijwel 100% matchten met zijn zicht uit het raampje.
Die beleving heb ik met andere flight simulator versies (ik heb me nooit verdiept in de non-microsoft kant) nooit gehad. De interesse van non-flightsim fans in hoe goed het er uit ziet, en wat je er mee kan is ook veel groter nu dan ooit tevoren volgens mij.
Járen geleden op vakantie geweest naar Chios, Griekenland. Uiteraard vantevoren de vlucht een keertje in (toen FS2000 oid denk ik??) gedaan. En ik kwam met die kist maar niet van de grond... en als ik van de grond kwam vloog ik recht een huis in aan het eind van de startbaan. Niet te doen.
In het echt:
We vertrekken naar huis. Blijkt dus dat we een overstap hebben gelijk wanneer je boven platteland komt. Wat wil het geval volgens een medepassagier: er woont daadwerkelijk iemand in het huis aan het eind van diezelfde startbaan, die weigeren te verhuizen en dus kan de startbaan niet verlengd worden. Daardoor moeten grote vliegtuigen met minimale brandstof opstijgen, een tussenlanding maken, bijtanken en dan doorvliegen naar Schiphol !!
Mijn fout in FS was dus gewoon teveel brandstof... maar dat huis, het gewicht van je toestel en álles klopte!
Je zit gewoon nog op de Airbus versie van GoT. Heb je nog niet geupgrade naar de Boeing versie?bartvl schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:20:
Het is maar net hoe je instelling staat, ik ben net 4 pagina's verder dan 350
haha nee niet direct. In de simbrief uitdraai stond de Etna als "actief" aangemerkt op het wolkenplaatje helemaal onderaan. Dus even gekeken of er toevallig ook iets van sigmet of hazard/danger info in stond, jazeker:Vinslo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:25:
[...]
Geweldig de vergelijking, maar bij deze stond ik toch even verbaasd. Heb je hier iets van gezien in de sim?
W1223/21 VALID: 13-JUN-21 0612 - UFN
VOLCANO ETNA ID 211060,
PSN COORDINATES 374403N0150014E, ELEV 10922FT/3330M.
LAVA FOUNTAIN IS CEASED.
FEEBLE ASH STILL EMITED ABOVE VOLCANO MOVING SOUTHWARD
ICAO LEVEL OF ALERT COLOUR: ORANGE
RMK: PILOTS SHALL WATCH OUT FOR RELEVANT SIGMET AND VOLCANIC
ADVISORY PRODUCTS PROVIDED BY TOULOUSE VOLCANIC AND ADVISOR CENTER
(VAAC) IF AVBL THROUGH WEB SITE
HTTP://VAAC.METEO.FR/STATES/ITALY/(LOWER CASE) REF AIP ENR 5.3.3-1
F) GND G) UNL
ik kwam de etna dus tegen onderweg, en er waren inderdaad wolken ten zuidwesten van de etna. geen grote wolken, maar gezien er verder geen bewolking was daar, en omdat ze precies op de windrichting van de vulkaan waren, dus opvallend. Ze waren wel op n veel hogere hoogte dan die berg zelf in sim, daar was verder niets bijzonders aan te zien. Dus nieuwsgierig geworden, even gekeken op VolcanoDiscovery.com
https://www.volcanodiscov...Y-IS-DECREASING-to-2.html
En daar stond ook allerlei info in. Die collega vertelde daarna bij terugkomst dus dat hij dat ding gezien had, en dat er inderdaad ook wolken omheen zichtbaar waren irl.
Het zou natuurlijk absoluut geweldig zijn als msfs straks ook rook/as particles gaat meenemen in het weer systeem, en dat we net zoals in fs 98 en fs2000 ook langs actieve vulkanen kunnen vliegen, en bosbranden zien enzovoort.
Ik heb zelf even geen tijd om te kijken of die wolken toeval waren, maar volgens https://www.volcanodiscov...Y-ONGOING-to-15000-f.html is er momenteel ook nog steeds het een en ander aan t pruttelen daar, wellicht kan je het zien?
[ Voor 8% gewijzigd door djbarney op 17-06-2021 15:52 ]
MSFS Support op twitter
Microsoft Flight Simulator is getting a major update later today!
A new World Update will be available! This time, we will focus on Europe’s Nordic countries of 🇩🇰, 🇫🇮, 🇮🇸, 🇳🇴, and 🇸🇪!
The World Update V: Nordics will be available at:
3PM GMT/UTC
8AM PT
4PM BST
5PM CEST
11AM EST/EDT
10AM CDT/CST
442 hierbartvl schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:20:
Het is maar net hoe je instelling staat, ik ben net 4 pagina's verder dan 350
Ah Angle of Attack, ik meen te herinneren dat ik daar ooit video's van had. Ik kwam nu net de 98 pagina;s tellende tutorial #1 tegen van de PMDG B737 voor Prepar3D. Dan krijg ik echt zin in de FS2020 versie!Royer schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:29:
[...]
Voor degene die echt alles wilden weten had je dit:
https://www.flyaoamedia.com/pmdg-737-ngx-training/
Daar heb ik heel veel van geleerd. Ben helaas ook een heleboel weer vergeten maar zal binnenkort even weer een opfriscursus gaan doen
Ook voor de 747, 777 en andere PMDG toestellen trouwens.
zo,n band zat ook bij de B747 200 van Ready for Pushbackflopdoc schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:33:
[...]
Ah Angle of Attack, ik meen te herinneren dat ik daar ooit video's van had. Ik kwam nu net de 98 pagina;s tellende tutorial #1 tegen van de PMDG B737 voor Prepar3D. Dan krijg ik echt zin in de FS2020 versie!
heb de videoband niet meer maar wel de rest nog
Naast de AIRAC update ook 'airport updates for 99 airports' ... ben benieuwd wat dat, naast de AIRAC, dan nog zou zijn? Er zijn ook een aantal Franse gebieden geüpdated (vooral de eilanden en buiten-Europese landsdelen)
en dan MP nog de world update 4 gbflopdoc schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:26:
FS2020 update is binnen (5.25 GB), nu Content Manager aan het bijwerken. (ruim 800 MB).
dat zou de franse eilanden zijn .. de caribische eilandenDigitalExorcist schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:26:
Update is uit in de MS Store!
Naast de AIRAC update ook 'airport updates for 99 airports' ... ben benieuwd wat dat, naast de AIRAC, dan nog zou zijn? Er zijn ook een aantal Franse gebieden geüpdated (vooral de eilanden en buiten-Europese landsdelen)
De 'overseas territories' inderdaad. Nieuwsgierig naar die 99 airport updates ook .. en een fix voor een fuel truck request en aerial imagery in de Nordics.ravw schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:34:
[...]
dat zou de franse eilanden zijn in de caribische eilanden
dat zijn alleen een baantje en een blokje die ze neer egzet hebben maar nu wel weergegeven word in FS ..DigitalExorcist schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:38:
[...]
De 'overseas territories' inderdaad. Nieuwsgierig naar die 99 airport updates ook .. en een fix voor een fuel truck request en aerial imagery in de Nordics.
veel van die veldjes waren niet in FS te vinden
Zo hier....herstart alles is binnen
ook content managerflopdoc schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:41:
Ah ja, de MP: 3.53 GB, downloading....
misschien tijdelijk voor de EKTwixie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:46:
Voor de Telenet klanten : ongelooflijk maar waar, maar het snelheidsprobleem lijkt opgelost. Gaat hier best snel vooruit en bij grote files haal ik >120Mbps van mijn 150Mbps lijn.
ENTO zat er wel degelijk al inravw schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:42:
[...]
dat zijn alleen een baantje en een blokje die ze neer egzet hebben maar nu wel weergegeven word in FS ..
veel van die veldjes waren niet in FS te vinden
Zo hier....herstart alles is binnen
ja die is ook van orbx te krijgen maar nog niet gekocht hoop wel op korting met de World update in MPDigitalExorcist schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:55:
[...]
ENTO zat er wel degelijk al inEén van m'n favoriete bestemmingen..
maar dat zal vanaaf wel komen
Ik wil er nog meer hebben zoals FlyTampa-Copenhagen
En ze gaan een Junkers JU-52 uitbrengen, waarschijnlijk begin augustus.
[ Voor 37% gewijzigd door cracking cloud op 17-06-2021 18:51 ]
Update die automatisch of handmatig updaten? Ik kan geen nieuws vinden over een nieuwe OpenXR versie.appie35 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:49:
Er is ook een update voor openXR !
[ Voor 12% gewijzigd door flopdoc op 17-06-2021 19:15 ]
ENTO staat inderdaad nu met korting in de MP (12 euro)ravw schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:00:
[...]
ja die is ook van orbx te krijgen maar nog niet gekocht hoop wel op korting met de World update in MP
maar dat zal vanaaf wel komen
Ik wil er nog meer hebben zoals FlyTampa-Copenhagen
Ik kijk eerst wel even of de default bevalt .. beetje zonde om te kopen.cracking cloud schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:11:
[...]
ENTO staat inderdaad nu met korting in de MP (12 euro)
ENTO zit er toch niet er in standaard ?? als handmade bedoel ik danDigitalExorcist schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:12:
[...]
Ik kijk eerst wel even of de default bevalt .. beetje zonde om te kopen.
Handmade niet, maar wel ‘gewoon’ in de normale sceneryravw schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:14:
[...]
ENTO zit er toch niet er in standaard ?? als handmade bedoel ik dan
ja maar dan zie je niets Ik ga hem denk ik ook maar halenDigitalExorcist schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:19:
[...]
Handmade niet, maar wel ‘gewoon’ in de normale scenery
heb net EKCH Kopenhagen gekocht
en nu dus ook ENTO
[ Voor 4% gewijzigd door ravw op 17-06-2021 19:24 ]
Hier ook !!!Twixie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:46:
Voor de Telenet klanten : ongelooflijk maar waar, maar het snelheidsprobleem lijkt opgelost. Gaat hier best snel vooruit en bij grote files haal ik >120Mbps van mijn 150Mbps lijn.
Geen idee of Telenet of Microsoft de kraan opgezet heeft maar de update knalde binnen ipv binnensijpelen
Raar, ik zag daarnet nog geen promotions behalve die van Deimos Inc maar die ****** krijgen geen cent van mijcracking cloud schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 19:11:
[...]
ENTO staat inderdaad nu met korting in de MP (12 euro)
Ik moet misschien eens opnieuw starten. Als er koopjes te rapen vallen ….
[ Voor 12% gewijzigd door Predator op 17-06-2021 19:32 ]
Dat is de Storebelt toch? Heerlijk om met de auto overheen te rijden. De tol betalen is minder leuk..ravw schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:01:
hoeft geen text en uitleg![]()
[Afbeelding]
( EKCH Fly Tampa )
Probeer je ULV maar eens bovenop de Preikestolen te parkeren danravw schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:01:
hoeft geen text en uitleg![]()
[Afbeelding]
( EKCH Fly Tampa )
EDIT: Voor wie het niet kent: https://www.rondreis.nl/b...n-noorwegen-preikestolen/
[ Voor 11% gewijzigd door DigitalExorcist op 17-06-2021 20:07 ]
Maar dat is Norway :-) maar wel erg mooi puntDigitalExorcist schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 20:05:
[...]
Probeer je ULV maar eens bovenop de Preikestolen te parkeren dan
EDIT: Voor wie het niet kent: https://www.rondreis.nl/b...n-noorwegen-preikestolen/
zit gelijk met een nummer in me hoofd als ik zo iets ziet
YouTube: House of Pain - Jump Around (Official Music Video)
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
/f/image/pQXBrbXzcvbDaEWoql3LoBL2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5M0CpqFJsW4lmH4HHUpM02Ps.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cOjFzr0VaRj4RO99Ldm9WYzN.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GNbTLTHTx6Jh9niwjY7JntT1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fZYqFywF8moL5kgV6SaDFtrh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/g3mhgCVnxMBHjtQ9hNIq4MxD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vH5Ecn2oKQNQroeCai71tbYS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1Gjv8i0TtXOTWTyc5C7i0PX5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/f0NB99RFfdiPgRJobBwFuQaP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/JKBw7GuS7dRrObeI42GzVCUV.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DxyHYUm0XN9DmemGZ47nRYhf.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hUpLoz3cPbvSknglAuUWSlSR.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/GMHYA9IKQOGeefEx5uwCOAwh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Q8HgrLLNvt4K9sKWApibAc9i.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Eq4ZMRCy84rLNP5yzN0vfg6r.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CyDS5GSLGtG4dUWrZSQHXVaf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kZTRsxvCdeR9QSo6ZxNSamD1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/f4Vy10At2r1PV1ZCoBrjCoaP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/eaHkAE8TealK3mz5wqWDrOmG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/an4rpDQvK8856DfeFLil604m.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5E5XgsPPfhLj3qUlxx4aUZzS.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/HidI8YchE1OgANb4yatmO0mH.png?f=fotoalbum_large)