Voor hen die de Airbus wat vaker besturen, ik heb vandaag mijn eerste vlucht met dat ding geprobeerd, en soort van volgens flightplan gevlogen, op basis van de instructies van de ingebouwde ATC zelfs, en ben zowaar nog "heelhuids" geland ook.. Welliswaar met een stuiter van jewelste, maar toch.. er zijn op zijn minst een stuk of 100 van de passagiers van de 178 die ik mee had, ongehavend uit t vliegtuig gestapt, daar ga ik dan maar vanuit..
Vraagje voor hen die het beter weten: bij het dalen kreeg wilde de a320neo van fbw (0.6.1 stable versie uit de marketplace) niet heel snel dalen. Zat op 26000 ft, en moest op gegeven moment ipv de managed descent naar de 3000 ft waar ik op gecleared was (en gelijk ook eerste minimum hoogte restriction), zelf handmatig met een V/S ingrijpen omdat het ding maar niet naar beneden wilde. kreeg in managed descent niet meer dan 1000ft/min descent rates.. Hoe zorg ik er volgende keer voor dat hij in managed toch iets beter zn best doet om die 3000 te halen?..
En voor het landen, had keurig weer bij het landen, dus heb de autopilot een nm of 3 voor de baan uitgezet, had een approach snelheid 130kts, full flaps.. doen jullie dan zelf nog een flare inzetten? en zo ja, hoe hoog boven de baan begin je die dan? ik heb het zelf wel geprobeerd nog, maar was denk ik rijkelijk te laat met flaren (dat krijg ik van constant die GA en de CJ4 planes etc. vliegen).. ik viel dus de laatste 50ft behoorlijk hard naar beneden, en stuiterde tenminste 10 ft weer omhoog alvorens ik dan toch de boel wel op de grond wist te houden.
foto's van cockpit met settings enzovoort, voeg ik morgen even toe