Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Heb ongeveer hetzelfde systeem als jij hebt, alleen heb je de Ti versie die sneller is. Weet ook niet of je de K-versie processor hebt, mijne draait altijd 4.7Ghz op 8 cores.TheRicolaa10 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:13:
[...]
Met dit in het vooruitzicht, ben ik alvast begonnen met wat upgrades aan m'n pc. Vandaag komt er een NVME M.2 ssd binnen. De vraag waar ik nu nog mee zit, hoe zit het met de performance? Ik heb het in augustus goedkoop kunnen uitproberen via de Game Pass van Microsoft, maar ik merkte nog wel wat performance issues (hing ook af waar ik dan vloog). Tot nu toe vlieg ik voornamelijk nog in P3Dv4, vanwege de 737, 777, 787 die beter werken.
Mijn specs zijn als volgt:
i7-8700
GTX1070Ti 8gb
16gb RAM
Met het oog qua videokaarten, kan ik beter wachten op betere tijden, maar is het slim om wat extra ram erbij te prikken of te vervangen?
Ligt eraan op welke resolutie je draait. Draai zelf op 1920x1080 en dan zou je systeem voldoende moeten zijn als je genoegen neemt met 30 FPS locked. Draai je echter op 4K dan zul je denk ik wel problemen gaan krijgen. Weet ook nog niet hoe zwaar de PMDG zal gaan worden voor het systeem.
Lijkt me niet dat extra geheugen dan heel erg veel gaat doen en zal je moeten wachten tot de prijs van de videokaarten gaan zakken.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Ik heb toen destijds de non-k versie gepakt om wat kosten te besparen. Ik heb nu 1440p, dus is een beetje op het randje denk ik. En directx12 komt er ook aan, weet niet of dat een boost gaat geven aan de performance?Gameaddict schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:27:
[...]
Heb ongeveer hetzelfde systeem als jij hebt, alleen heb je de Ti versie die sneller is. Weet ook niet of je de K-versie processor hebt, mijne draait altijd 4.7Ghz op 8 cores.
Ligt eraan op welke resolutie je draait. Draai zelf op 1920x1080 en dan zou je systeem voldoende moeten zijn als je genoegen neemt met 30 FPS locked. Draai je echter op 4K dan zul je denk ik wel problemen gaan krijgen. Weet ook nog niet hoe zwaar de PMDG zal gaan worden voor het systeem.
Lijkt me niet dat extra geheugen dan heel erg veel gaat doen en zal je moeten wachten tot de prijs van de videokaarten gaan zakken.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Binnenkort maar eens kijken of ik mulitplayer wat kan vliegen.
[ Voor 4% gewijzigd door Michael_OsGroot op 25-05-2021 13:23 ]
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Gewoon wegblijven daar, hij heeft er niks van geleerd.Gameaddict schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:50:
Even terugkomend op Captain Sim:
[Afbeelding]
Hebben het nav de hoeveelheid klachten toch maar teruggedraaid. Leed is natuurlijk nu al geschied.
Leek een beetje op een knul (met hoeveel man zijn die eigenlijk?) die nav de klachten na release van de 777 er de pee in had en de community even terug wou pakken. Dacht dat Captain Sim toch wel iets professioneler was zeg, draaien toch genoeg jaar mee...
:fill(white):strip_exif()/f/image/lgzSd5E9YOocMEPu3aoDfNy1.png?f=user_large)
https://www.captainsim.org/forum/csf.pl?num=1621434299/0
Wacht wel op een goede 777 die hopelijk eind dit jaar komt.
En vanavond komt als het goed is de Sim Update.
uiteindelijk vond ik een vrijwel exacte beschrijving van het issue dat ik had in de working title cj4 user guide. Daar staat het volgende:djbarney schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:08:
[...]
Voor zover ik kon zien, stond alles er keurig in, inclusief beperkingen. Ook alle discontinuities en vectors punten waren netjes verwijderd, en de cruise hoogte stond ook correct zoals ie in simbrief stond.
Vanmiddag dus nog maar een poging gewaagd, en die ging van begin tot eind precies goed. Zal dan toch ergens een foutje gemaakt hebben denk ik de vorige keer.
Vond die jets in 't begin nog wel wat overwhelming, maar de Cj4 is een fijn ding om mee te oefenen.
Ondanks dat de STAR en Approach ingeprogrammeerd stonden, toch een Advisory Descent gekregen. Goed op letten de volgende keer dus. Weer iets geleerdAn Advisory Descent appears when no altitude constraints (no STAR or approach loaded) are present
between the enroute portion of the flight and the destination. DES ADVISORY will provide an advisory point
(DES) to begin a descent that will put you at 1500’ AFE (above field elevation), 10nm from the destination
airport. CRZ ALT in PERF INIT must be filled in for the advisory descent to calculate. Advisory descents will
NOT follow a VNAV path if armed. They must be manually controlled by the pilot.
Nog wat screenshots van de wel geslaagde vlucht ENBR-ENVA.
:strip_exif()/f/image/TOs01xikAgYqt0jbaMm3FBe8.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi weer bij het vertrek op ENBR (Bergen Flesland)
:strip_exif()/f/image/kXdnIfzf8cXRCMgRvq9k405b.jpg?f=fotoalbum_large)
Een van de heren die op de Forderlearntofly Discord bezig was, had zijn eigen livery gemaakt (ook beschikbaar op flightsim.to), ziet er puik uit imho!
:strip_exif()/f/image/Ykg6cUlq3TYiTHC9iFpBYuw2.jpg?f=fotoalbum_large)
Cruise
:strip_exif()/f/image/lBD3p9R9sYn6C7OWFzDrsNvI.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij Trondheim (ENVA) was het geen geweldig weer.. Geen zicht op de baan nog, maar we zitten nog niet aan de minimums, dus klaarmaken voor een mogelijke go-around
:strip_exif()/f/image/7C6NpnUj0BAgD7A6ejAcmx93.jpg?f=fotoalbum_large)
De baan is gespot, let's take this thing down! Prettig aan deze livery is dat ook het interieur iets donkerder is gemaakt.
:strip_exif()/f/image/g8LkEW9GNP8RBhZX9VPbvgQt.jpg?f=fotoalbum_large)
En de Trondheim ENVA airport ziet er ook netjes uit met een addon van flightsim.to
hoe bedoel je dat de trim niet goed weergegeven wordt? Stabiel hoogte houden is een kwestie van goed trimmen, daarna kan je de yoke loslaten. Niet in turbulent weer natuurlijk. Als je een keer MP wil vliegen laat maar weten, altijd leuk om te doen.Michael_OsGroot schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:23:
Wat een spel, wat een graphics. Ik heb niet de beste PC maar ik vind het nu al fantastisch. Ik ben nog wel wat bezig tutorials volgen want heel soepel vlieg ik nog niet. Landen is lastig, maar ook het stabiel van de hoogte houden lukt niet. Ik heb het idee dat de trim niet goed weergegeven wordt in de GUI. Misschien komt het nog bij de tutorials. Ik vlieg met een Xbox controller op PC
Binnenkort maar eens kijken of ik mulitplayer wat kan vliegen.
PSN ID: Svennie-NL
Als ik de trim instel in 3rd person mode, dan zie ik het icoontje maar heel weinig veranderen. Maar de vertical speed reageert wel heel snel. Ik maak vanavond wel ff een filmpje. Nu trim ik door gewoon te kijken tot mijn vertical speed stabiel is, wat lastig is als er turbulentie is en omdat er natuurlijk vertraging in zit.Svennie schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:00:
[...]
hoe bedoel je dat de trim niet goed weergegeven wordt? Stabiel hoogte houden is een kwestie van goed trimmen, daarna kan je de yoke loslaten. Niet in turbulent weer natuurlijk. Als je een keer MP wil vliegen laat maar weten, altijd leuk om te doen.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Heb ook niet echt de indruk dat de CPU bij MSFS de bottleneck zal zijn. Mijne draait altijd op max. 25%. Wat ik lees is dat we van DirectX12 niet al teveel performance winst mogen verwachten.TheRicolaa10 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:57:
[...]
Ik heb toen destijds de non-k versie gepakt om wat kosten te besparen. Ik heb nu 1440p, dus is een beetje op het randje denk ik. En directx12 komt er ook aan, weet niet of dat een boost gaat geven aan de performance?
Heb wel de indruk dat de performance van MSFS van augustus naar nu er niet beter op is geworden. Waar die in het begin zonder haperingen liep kan het nu voorkomen dat je toch kleine haperingen krijgt onder het vliegen. Geloof niet dat de grafische kaart hiervan de schuldige is maar het eerder een kwestie is dat het niet geoptimaliseerd is (vreemd dat dit eerste niet het geval was maar er is ondertussen onderliggend wel het een en ander gebeurd).
De gamepass actie kun je nu natuurlijk niet meer gebruiken maar je zou wel 1 maand de game pass aan kunnen schaffen om het te proberen. Als je dan binnen een maand MSFS aanschaft heb je 20% korting op het aankoopbedrag. Mocht MSFS niet draaien kun je altijd nog FIFA21 of Need for Speed een maand spelen omdat EA erbij is gekomen.
[ Voor 7% gewijzigd door Gameaddict op 25-05-2021 14:27 ]
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
verschilt ook per vliegtuig, sommiger zijn erg gevoelig op de trim, probeer de cub maar eens die reageert amper op de trim. Vliegtuigen reageren sowieso sneller op trim omlaag dan omhoog, naar beneden helpt de zwaartekracht en motor(en) en gaat de snelheid omhoog (als je geen gas terug neemt) en dat versnelt het nog een keer, bij omhoog trimmen werkt de zwaartekracht tegen en gaat de snelheid omlaag (als je geen gas bijgeeft) waardoor je trim minder effect lijkt te hebben.Michael_OsGroot schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:08:
[...]
Als ik de trim instel in 3rd person mode, dan zie ik het icoontje maar heel weinig veranderen. Maar de vertical speed reageert wel heel snel. Ik maak vanavond wel ff een filmpje. Nu trim ik door gewoon te kijken tot mijn vertical speed stabiel is, wat lastig is als er turbulentie is en omdat er natuurlijk vertraging in zit.
hier zit ik op 32 GB en hij loopt er vaak vol tot 24GB dus 16 is te weinig
ik haal in sommige gebieden ook wel 30GB dus het is geen luxe om 32GB te hebben
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
[ Voor 42% gewijzigd door djbarney op 25-05-2021 17:07 ]
Dat is nogal een lijst, poeh..cracking cloud schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:07:
Klopt, hier zijn de release notes: https://forums.flightsimu...-2-0-now-available/404619
Laad je wel je load en fuel in via de MCDU? Dit is een aparte handeling naast het inladen van je route. Je moet dan de ATSU starten vanuit het MCDU menu, dan naar AOC menu, en dan naar PERF W&B. Hier kan je vervolgens op load klikken onder refuel en load (uit mn hoofd). Uiteraard moet je hierna pas je zero fuel weight invoeren in de FMC anders klopt het alsnog nietTrin1ty schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:43:
Vraagje, als ik in Simbrief een flightplan voor de FBW maak en Passengers en Cargo op maximal zet dan maakt het voor de speeds in de FMDC niet veel uit. Maakt bijna niet uit of ik bijna leeg of maximaal vol configureer in Simbrief, de Speeds zijn bijna altijd zo'n beetje gelijk. Iemand een idee waar dat door kan komen?
Voor de gebruikers van working title mods en/of de gns530/gtn750:djbarney schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:01:
update is live, krijg nu een 1gb update in de xbox storein game is vervolgens voor de Standard edition een patch van 3.45gb te downloaden nog.
Er zijn al nieuwe versie voor alle mods, behave de G3000 mod, die zou ok zijn.
Heb een systeemherstel uitgevoerd en de nieuwste AMD drivers geïnstalleerd. Na een uur ofzo werkte het weer.MarchelHoek schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:45:
[...]
Ik krijg MSFS ook niet meer gestart.
Valt terug naar de store met gaming service.
Toevallig W10 bijgewerkt naar de nieuwe build 21H1?
Na deze update werkt MSFS bij mij niet meer.
Herstel pogingen hebben tot op heden nog niet toch oplossing geleid.. Misschien toch maar terugrol uitvoeren, volledige herinstallatie, lees download, zie ik ook niet zo zitten
Welke build van W10 het was weet ik niet.
In jouw geval zou ik toch een herinstallatie van alles overwegen.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Nee ik had de stekker niet in het stopcontact gedaanappie35 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:22:
[...]
/Sarcasme aan Heb je al wel op het icoontje op je bureaublad geklikt? Zolang je dat niet doet zal er niks gebeure/ werken.
/sarcasme uit
Sim update 😉appie35 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:31:
Ik moet een update binnen halen.. Meer mensen hier (last van?)
Was mij niets van bekend 1.16.2.0
Ben benieuwd wat er gaat veranderen.... (Lees Wat er niet meer werkt.)
[ Voor 6% gewijzigd door appie35 op 25-05-2021 20:48 ]
De aangekondigde SU4, loopt bij mij binnen met ongeveer 200 Mbit/s.appie35 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:31:
Ik moet een update binnen halen.. Meer mensen hier (last van?)
Op Discord van Working Title schrijven de devs zelf dat de huidige G3000 0.7.0 gewoon zou moeten werken.
Ga het zometeen na de update proberen.
[ Voor 6% gewijzigd door flopdoc op 25-05-2021 20:54 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
De CJ4 deed het in ieder geval prima met de laatste 0.12.5 update daarvan.Predator schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 19:25:
[...]
Voor de gebruikers van working title mods en/of de gns530/gtn750:
Er zijn al nieuwe versie voor alle mods, behave de G3000 mod, die zou ok zijn.
@everyone We have updated the G1000 and G3X after some reports of display update problems related to live traffic settings. We had a little merge error on our codebase for these updates that was resolved in updated versions of the G1000 and G3X. The other packages were not affected.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
This release fixes a compatibility issue with SU4 where approaches would not automatically activate. It also overhauls the GTC Direct To page and fixes a few other bugs. Please refer to the README.md and CHANGES.md files included in the zip file for more release information.
Ik heb de voyager Bushtrips gekocht gekocht via Aerosoft.
https://www.fsacademy.co.uk/voyager
Begin gemaakt met de Alpen 1e leg. vind de gegeven informatie nog wat karig (vlieg naar die brug. volg de rivier. Hoop op wat meer spanning...)
Het gaat ook niet om de spanning met die trips maar om van het uitzicht te genieten en de omgevingappie35 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 23:40:
Begin gemaakt met de Alpen 1e leg. vind de gegeven informatie nog wat karig (vlieg naar die brug. volg de rivier. Hoop op wat meer spanning...)
en om je mooie plekken te laten zien
dus het zal blijven vlieg van A naar B naar C en dan naar D en land .......
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Denk ik ook. Zou pas op een andere manier spannend worden als er ook scenario's gestart kunnen worden in de zin van haperende apparatuur, rare plotse weersveranderingen, onverwachte interactie met ATC. FS2020 is natuurlijk geen Arma3 of Half Life: Alyx of Dirt Rally.ravw schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 00:23:
[...]
Het gaat ook niet om de spanning met die trips maar om van het uitzicht te genieten en de omgeving
Ja dat is waar maar ik bedoelde eigenlijk meer van Zoek kastgeel dit of bekijk dat. Oké ik heb nog maar een leg gedaan dus afwachten. . Je kunt trouwens bij deze Voyager pack wel zelf het weer bepalen.ravw schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 00:23:
[...]
Het gaat ook niet om de spanning met die trips maar om van het uitzicht te genieten en de omgeving
Ik had in de Alpen even live weather gedaan. Alleen had mijn toestel geen anti Icinng. (Dat is dan wel weer leuk dat ik eerst moet gaan uitzoeken of het echte weer deze route toelaat.)
Ah op die manier. Puzzle hunt op flightsim.to:appie35 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:51:
[...]
Ja dat is waar maar ik bedoelde eigenlijk meer van Zoek kastgeel dit of bekijk dat. Oké ik heb nog maar een leg gedaan dus afwachten. . Je kunt trouwens bij deze Voyager pack wel zelf het weer bepalen.
Ik had in de Alpen even live weather gedaan. Alleen had mijn toestel geen anti Icinng. (Dat is dan wel weer leuk dat ik eerst moet gaan uitzoeken of het echte weer deze route toelaat.)
https://fr.flightsim.to/f...etherlands-belgium-border
en hij heeft er nog een aantal gemaakt die daar te vinden zijn.
Deze is er ook:
https://fr.flightsim.to/file/13776/florida-keys-clue-hunt
En bv:
https://fr.flightsim.to/f...ut-story-mission-part-1-5
er zijn ook nog daar ergens rescue missions te vinden.
Kan mooi zijn he, met live weather. Ik heb ook REX Weather Force, en een Live Weather plugin die via de toolbar op te roepen is. Ik probeer ze soms alledrie uit en kies dan de mooiste voor die vlucht. Hoe het dan verandert is dan weer een verrassing.strider1007 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:57:
Met live weather boven Flevoland..
[Afbeelding]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Ik heb gisteren direct nadat de patch uit kwam nog een testvlucht gemaakt met de CJ4, van Bonaire naar Colombia, gewoon omdat het kon. Live weather was zeker actief, en volgens de metars die ik in zowel simbrief als little nav map had staan, klopte die ook prima. Ik las inderdaad wel dat er behoorlijk wat mensen waren die weer problemen hebben met het live weather, maar hier gisteravond in ieder geval alles nog in orde.dierkx36 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:23:
Zijn er meer mensen waarbij live weather niet meer werkt ma de update van gisteren ?
Stappen doorlopen.Predator schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:48:
[...]
Je moet de gaming services herinstalleren maar je moet eerst 2 registry directories deleten. Ik had het ook voor 2 dagen geleden na een CTD.
Ik zoek even op dewelke.
Ok, verwijder de gaming services, daarna met regedit deze 2 deleten:
Services.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\GamingServices]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\GamingServicesNet]
Daarna reboot en opnieuw installeren.
Dit heeft het voor mij opgelost
Na de reboot de Gaming Services opnieuw geinstalleerd.
MSFS kon weer gestart worden. Helaas wel een volledige download van de 85 GB nu voor mijn kiezen.
Tis niet anders, gelukkig bandbreedte genoeg
Thanks @Predator voor de tips
Bla Bla Bla
Ik heb het al gevonden : live weather werd wel opgehaald niet helemaal gebruiktdjbarney schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:59:
[...]
Ik heb gisteren direct nadat de patch uit kwam nog een testvlucht gemaakt met de CJ4, van Bonaire naar Colombia, gewoon omdat het kon. Live weather was zeker actief, en volgens de metars die ik in zowel simbrief als little nav map had staan, klopte die ook prima. Ik las inderdaad wel dat er behoorlijk wat mensen waren die weer problemen hebben met het live weather, maar hier gisteravond in ieder geval alles nog in orde.
Wazig iets, moest tijdens het plannen van een vlucht aangeven dat ik live weather wil gebruiken : nou werkt het weer
Als je in-game zit moet ik echter nog steeds live weather selecteren. Voor de patch kreeg ik altijd Clear skies, na de patch pakt ie standaard bewolkt weer. Hierdoor is het lastiger te zien dat je daarna nog live weather moet selecteren.
Oei dat is minder, ik hoefde gelukkig niets opnieuw te downloaden, behalve de sim update natuurlijkMarchelHoek schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:09:
[...]
Stappen doorlopen.
Na de reboot de Gaming Services opnieuw geinstalleerd.
MSFS kon weer gestart worden. Helaas wel een volledige download van de 85 GB nu voor mijn kiezen.
Tis niet anders, gelukkig bandbreedte genoeg
Thanks @Predator voor de tips
Dat gebeurt regelmatig, zeker als je het weer vorige keer zelf aangepast hebt. In game selecteer je best ook nog eens de weather tab om te dubblecheck en klik je de live knop voor de tijd sync ook.Gameaddict schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:32:
Live weer ophalen heb ik de laatste maanden geen problemen meer mee gehad, ook gisteren niet.
Als je in-game zit moet ik echter nog steeds live weather selecteren. Voor de patch kreeg ik altijd Clear skies, na de patch pakt ie standaard bewolkt weer. Hierdoor is het lastiger te zien dat je daarna nog live weather moet selecteren.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
En voor zover ik tot nog toe kan beoordelen, niet slechter in performance, of in zaken die stuk gemaakt zijn. Solide update, zeker als je met turboprops bezig bent.DigitalExorcist schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:16:
Ligt het aan mij of is die Sim Update 4 patch echt heel erg goed?? Wat een lijst aan fixes!!
Zojuist in de Dev Q&A sessie op twitch (https://www.twitch.tv/videos/1035981518 om terug te kijken) ook nog wat interessante zaken voorbij horen komen, waaronder dat de heren van working title daadwerkelijk bezig zijn met de g1000 improvements en daar ergens in juni een eerste versie van uitbrengen (al dan niet beta), de airbus 320 van flybywire komt morgen al in de officiele msfs marketplace (stable versie), en nog een hele collectie aan andere kleinere dingen. Vooral weer veel commitment vanuit het dev team om het nog beter te gaan doen. En daarnaast ook weer de herhaling van het statement: "you guys will love the performance improvements you get when the xbox version is going to go live". Ben erg benieuwd!
Maar tot nu toe erg tevreden over SU4.
Vanmiddag niks aan de hand, nu kom ik zelfs op monitor niet boven de 30 fps uit...
Zojuist ook eventjes een paar enorme inzakkers gehad, bleef steken rond 20 fps op fl410 waar eigenlijk niets bijzonders te zien was.. duurde een minuutje, en daarna na een 20seconden volledige freeze, geen enkel probleem meer en ruim 40 fps tot ik in Napels landde. Her en der in de vlucht nog meer van freezes gehad, maar die duurden niet langer dan een seconde of 2 maximaal. Mogelijk wat meer belasting op hun servers dan normaal gezien?dierkx36 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:47:
Hier is de performance als een zoutzak in mekaar gepleurt
Vanmiddag niks aan de hand, nu kom ik zelfs op monitor niet boven de 30 fps uit...
1) Ik plan een route van EHGG naar EHLE
2) Approach EHLE wordt de RNAV 23 (lekker makkelijk, hoef je vanuit Groningen alleen maar rechtuit te vliegen zo'n beetje)
3) Transition is ENKOS
4) Ik laad de approach in de G3000 en activate deze nog vóór ENKOS
5) De FMS wijst ineens 180* de andere kant op. Als ik op AP vlieg met NAV keert ie gewoon om naar god-weet-waar ... (dus nog vóór ENKOS)
6) Als ik de approach activeer ná ENKOS: zelfde euvel, hij wil gewoon terugvliegen
Wáárom snapt ie dat nou niet. Het volgende waypoint is simpelweg ENKOS lijkt het. Of mis ik daar iets? Moet ik, voordat ik de approach activate, daadwerkelijk alle legs langslopen om alle oneffenheden eruit te vegen? Ik zal vanavond oid. nog eens kijken of er niet iets vóór ENKOS in de planning staat ..
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Vraagje voor de VR users en dan voornamelijk de Q2 users. Gebruiken jullie de Air Link(of VD) of gewoon "old Skool" via draad? En als dan via draad dan ook Oculus Tray Tool? Ik gebruik nu voornamelijk altijd Air Link met bv ACC maar die geeft wel eens een hickup bij mij(router staat achter mij, 5Ghz en is alleen voor de Q2)
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik heb daar ook al eens issues mee gehad inderdaad, maar dat is al n paar maanden geleden. Wat het issue voor mij oploste was voor vertrek al de verwachte approach inprogrammeren, en inderdaad alle legs even nalopen. Soms zet hij er punten dubbel in. Die haal je er vervolgens uit, en dan kan je onderweg ook gewoon legs skippen of zelfs een andere approach inprogrammeren als ATC je iets anders geeft dan wat je had verwacht. Werkte prima daarmee.DigitalExorcist schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:50:
Wat ik nou niet helemaal snap aan die TBM (G3000 denk ik? Ik heb de Working Title mods geïnstalleerd..):
2) Approach EHLE wordt de RNAV 23 (lekker makkelijk, hoef je vanuit Groningen alleen maar rechtuit te vliegen zo'n beetje)
3) Transition is ENKOS
5) De FMS wijst ineens 180* de andere kant op. Als ik op AP vlieg met NAV keert ie gewoon om naar god-weet-waar ... (dus nog vóór ENKOS)
6) Als ik de approach activeer ná ENKOS: zelfde euvel, hij wil gewoon terugvliegen
Wáárom snapt ie dat nou niet. Het volgende waypoint is simpelweg ENKOS lijkt het. Of mis ik daar iets? Moet ik, voordat ik de approach activate, daadwerkelijk alle legs langslopen om alle oneffenheden eruit te vegen? Ik zal vanavond oid. nog eens kijken of er niet iets vóór ENKOS in de planning staat ..
Overigens gisteren met de laatste update van de Working Title CJ4 een vluchtje gedaan, en volgens checklist de TCAS radar view aangezet, die werkt nu ook!
:strip_exif()/f/image/jXcrliMSrPxJLdUFcmgswpWH.jpg?f=fotoalbum_large)
Zichtbaar op de onderste helft van het PFD, een cyaan diamant met 66 en een pijl omhoog. Traffic zat 6600ft boven mij, steeg ten opzichte van mijn positie en vormde geen direct gevaar. Super om dit soort toevoegingen ook langzaamaan in de sim te zien, moest wel even wat documentatie zoeken over hoe die informatie dan weer te interpreteren is. Gelukkig staat het internet vol met info: https://www.aviationmatters.co/tcas-guide/
[ Voor 24% gewijzigd door djbarney op 27-05-2021 12:49 ]
FWIW: de WT CJ4 komt met een prima documentatie, die ook bij elke update weer bijgewerkt. Informatie over die TCAS staat daar ook gewoon netjes indjbarney schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:44:
[...]
Super om dit soort toevoegingen ook langzaamaan in de sim te zien, moest wel even wat documentatie zoeken over hoe die informatie dan weer te interpreteren is. Gelukkig staat het internet vol met info: https://www.aviationmatters.co/tcas-guide/
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ah, op t moment dat ik de 0.12.5 versie had geinstalleerd, was de documentatie nog niet bijgewerkt, heb daarna ook niet meer gekeken of daar inderdaad al een nieuwere versie van was. goed punt!ralpje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:20:
[...]
FWIW: de WT CJ4 komt met een prima documentatie, die ook bij elke update weer bijgewerkt. Informatie over die TCAS staat daar ook gewoon netjes in
lijkt me leuk maar ik ben geen lid van die site, heb geen VATSIM en ken de CJ4 nog niet goed genoeg, ik doe graag een volgende keer mee.ralpje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:47:
Voor wie zin heeft in een groepsvluchtje: vanuit Excellence VA doen we zaterdag een vluchtje LOWW-EHAM. Vertrek rond 1730Z, dus mooi rond zonsondergang aankomen op EHAM, verwacht ik. Als het goed is het hele stuk onderweg ATC op VATSIM, want er is een 'city link' event op die route. Binnen de VA wordt er gevlogen met de CJ4, Citation Longtitude en de TBM930. Mocht er iemand aan willen sluiten: be my guest
Zelfde hier!(Ik zou eerst graag eens met mede tweakers wat rondvliegen (zonder regels of zonder iemand anders tot last te zijn!Svennie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:10:
[...]
lijkt me leuk maar ik ben geen lid van die site, heb geen VATSIM en ken de CJ4 nog niet goed genoeg, ik doe graag een volgende keer mee.
Heb vanavond sinds lange tijd dat MSFS zomaar afsloot tijdens een vlucht.
ik vlieg graag een keer een rondje, altijd alleen is ook zo saaiappie35 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:24:
[...]
Zelfde hier!(Ik zou eerst graag eens met mede tweakers wat rondvliegen (zonder regels of zonder iemand anders tot last te zijn!
Hmm, ik net ook 5 min. geleden... LOWI (Orbx) en was 20m mesh aan het testen. Is voor mij ook een tijd geleden. Voordat ie afsloot bleef ie nog even een paar seconden haperen.appie35 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:24:
[...]
Ik luister ook wel eens naar de ATIS van een nabijgelegen vliegveld, maar ik heb het idee dat op de wind na daar echt nooit ene hout van klopt. Altijd hetzelfde: some clouds at 1000 feet, some clouds at 4500 feet, some clouds at 10.000 feet. Soms een paar honderd voet meer of minder, maar altijd dezelfde melding, ongeacht of het een straalblauwe lucht is of compleet dicht zit van 3500 tot en met 20.000 voet...
https://forum.aerosoft.co...00-about-the-next-update/
Fikse lijst aan updates ook…
https://forum.aerosoft.co...o-down-in-final-approach/
[ Voor 22% gewijzigd door DigitalExorcist op 28-05-2021 06:48 ]
Indd een grote lijst fixes, en blijkbaar ook veel items betreffende de GS/ILS autopilot. Hopelijk is het probleem volledig weg.DigitalExorcist schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 06:48:
Vandaag dropt de grote update van de Aerosoft CRJ:
https://forum.aerosoft.co...00-about-the-next-update/
Fikse lijst aan updates ook…
https://forum.aerosoft.co...o-down-in-final-approach/
Ik ga dit weekend terug de CRJ uit de maintenance hanger duwen
In deze video legt Clumsy uit waardoor dit komt en hoe dit met een work around op te lossen is.DigitalExorcist schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:50:
Wat ik nou niet helemaal snap aan die TBM (G3000 denk ik? Ik heb de Working Title mods geïnstalleerd..):
3) Transition is ENKOS
YouTube: How to load an approach mid-flight (and not have your entire flight ...
ik zou het mooi vinden als je bindings per vliegtuig en dan voor VR/niet VR op zou kunnen slaan, het is nu voor alle vliegtuigen en VR/niet VR hetzelfde. Ik wissel regelmatig van vliegtuig en dan is het weer even zoeken waar wat zit bij dat vliegtuig. Bv je standaard binding voor de prop RPM is mooi voor vliegtuigen met regelbare prop RPM maar die zou ik graag op de flaps zetten bij een vliegtuig dat geen regelbare prop RPM heeft.
Ik kan nu enkel meerdere profielen aanmaken en wisselen, het zou mooi zijn als dat per vliegtuig en liefst ook nog VR/niet VR opgeslagen zou worden en dan automatisch geselecteerd worden als je een ander vliegtuig kiest
Dit is een keer toegezegd tijdens een developers Q&A dat dit op de todo lijst staat, maar dat is al weer even geleden en als ik hun wensen en verbeterpunten zo zien kan dat nog wel even duren voordat dit standaard in MSFS komt.Svennie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 10:03:
ik zou het mooi vinden als je bindings per vliegtuig en dan voor VR/niet VR op zou kunnen slaan, het is nu voor alle vliegtuigen en VR/niet VR hetzelfde.
Je zou kunnen overwegen FSUIPC7 aan te schaffen. Daarmee kun je per vliegtuig knoppen en assen configureren. Deze worden dan automatisch geladen. Is echter niet gratis. En verschil tussen VR en niet-VR maakt deze niet.
Ik ga het ook probren en bekijken. Moet ook nog mijn net gedownloade Piper Arrow III Turbo installeren en testen :-)Nielster schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:29:
[...]
In deze video legt Clumsy uit waardoor dit komt en hoe dit met een work around op te lossen is.
YouTube: How to load an approach mid-flight (and not have your entire flight ...
EHGG = EHLE is een vlucht die ik ook nogal eens doen, maar meestal GPS direct zonder SIDS en STARS.
Mijn "thuisbasis" is EHGG (woon in Ter Apel).
[ Voor 5% gewijzigd door flopdoc op 28-05-2021 15:50 ]
Deze ochtend om 8u gestart, we zijn nu 16u. We moeten nog 60 gb downloaden.
10 mbps schiet lekker op zo, al van alles geprobeerd van fixes niets helpt.
Eigenlijk al niet veel zin meer als ik zolang moet downloaden.
Heb een gigabit lijn, en speedtest haal ik 850 mbps vlotjes.
Ben al blij dat mijn Yoke niet toegekomen is, zou er nog ambetanter van lopen.
Het is mijn scenery en ik had die voor het testen eruit gehaald, als het goed is zijn ze er nu weer!flopdoc schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:35:
[...]
Ik heb inderdaad Navigraph, en gebruik t veel. Ook geweldig dat t nu in de G3000 (en G5000) en de CJ4 zit.
Verder is het met addon airports altijd maar afwachten: op flightsim.to staan een hele mooi scenery van EHLE, maar die schakelt dan de SIDS (en misschien ook andere procedures) uit. Dat duurde even voordat ik het doorhad, ik dacht dat het aan mijn skills lag, of een bug in de G3000, bv de Navigraph integratie.
Hey allereerst dank voor de mooie scenery! Fijn dat de SIDS het nu ook weer doen, ik wilde het juist uitproberen ivm het probleem van hierboven.fgrivel schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:09:
[...]
Het is mijn scenery en ik had die voor het testen eruit gehaald, als het goed is zijn ze er nu weer!
Als ik zo de RNP RWY 32 van EHLE bekijk is daar de IAF EKNON. De route van EHGG naar ENKOS gaat daar noordelijk langs. Als je noordwestelijk van EKNON bent (dat kan zowel voor als na ENKOS zijn) en je activeert dan de APPR dan moet je toestel terugdraaien naar oostelijke richting, dus een flinke koerswijziging. Lijkt mij?DigitalExorcist schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:50:
3) Transition is ENKOS
'Ambetanter' klinkt als een Vlaming, en 'gigabit' klinkt als Telenet ?KBE91 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:08:
10 mbps schiet lekker op zo, al van alles geprobeerd van fixes niets helpt.
Eigenlijk al niet veel zin meer als ik zolang moet downloaden.
...
Heb een gigabit lijn, en speedtest haal ik 850 mbps vlotjes.
Ben al blij dat mijn Yoke niet toegekomen is, zou er nog ambetanter van lopen.
Er zijn hier al eerder posts geweest die er lijken op te wijzen dat er echt een issue is voor Telenet klanten. Ik zit ook bij Telenet en ook hier gaat elke update keer op keer weer ongelooflijk traag.
Hier ook telenet klant en deze morgen 4u gedaan over een update van 5GB ....Twixie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:36:
[...]
'Ambetanter' klinkt als een Vlaming, en 'gigabit' klinkt als Telenet ?
Er zijn hier al eerder posts geweest die er lijken op te wijzen dat er echt een issue is voor Telenet klanten. Ik zit ook bij Telenet en ook hier gaat elke update keer op keer weer ongelooflijk traag.
Bij mij was in in een half uurtje klaar (Ziggo NL)...koen3950 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:43:
[...]
Hier ook telenet klant en deze morgen 4u gedaan over een update van 5GB ....
Double yes, ik snap echt niet wat het probleem zou kunnen zijn.Twixie schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:36:
[...]
'Ambetanter' klinkt als een Vlaming, en 'gigabit' klinkt als Telenet ?
Paar maand geleden bij Orange ging dit gewoon prima, duurde max 6u.
Nochtans is Orange gewoon zelfde kabel als van Telenet. Andere games gaan wel prima.
Ik haal nog geen 20 mpbs, dit gaat wel een weekend duren voor te downloaden.
Dat is eigenlijk alsnog veel langer dan het eigenlijk zou moeten durenflopdoc schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:44:
[...]
Bij mij was in in een half uurtje klaar (Ziggo NL)...
Ik als Telenet klant, gebruik NordVPN (connectie met Denemarken)KBE91 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:44:
[...]
Double yes, ik snap echt niet wat het probleem zou kunnen zijn.
Paar maand geleden bij Orange ging dit gewoon prima, duurde max 6u.
Nochtans is Orange gewoon zelfde kabel als van Telenet. Andere games gaan wel prima.
Ik haal nog geen 20 mpbs, dit gaat wel een weekend duren voor te downloaden.
download aan 250 mbit
Die workaround hoor ik inderdaad vaker, heb zelf een vpn abbo lopen bij Expressvpn, maar daar maakt het geen verschil voor de snelheid of ik nu in nederland, scandinavie, japan of usa ofzo selecteer, de snelheid komt hoe dan ook niet boven de 20mbit meer. Vpn uit, ligt de max rond 30mbit. Alle andere downloads, incl de xbox store, gaan wel gewoon maximale (600mbit) snelheid hier bij ziggo nl.. niet echt een super groot probleem, maar wel wat vervelend als de updates groot zijnzwammen schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:53:
[...]
Ik als Telenet klant, gebruik NordVPN (connectie met Denemarken)
download aan 250 mbit
Edit : Denemarken gaat nog stukken sneller ^^
[ Voor 19% gewijzigd door KBE91 op 28-05-2021 16:59 ]
Hoe het bij ziggo zit weet ik natuurlijk niet, deelde enkel mijn ervaring met Telenetdjbarney schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:57:
[...]
Die workaround hoor ik inderdaad vaker, heb zelf een vpn abbo lopen bij Expressvpn, maar daar maakt het geen verschil voor de snelheid of ik nu in nederland, scandinavie, japan of usa ofzo selecteer, de snelheid komt hoe dan ook niet boven de 20mbit meer. Vpn uit, ligt de max rond 30mbit. Alle andere downloads, incl de xbox store, gaan wel gewoon maximale (600mbit) snelheid hier bij ziggo nl.. niet echt een super groot probleem, maar wel wat vervelend als de updates groot zijn
Ehm, ja, maar waarom zou je in hemelsnaam zo vliegen? Lijkt me handiger om gewoon naar DIVPA/OSTIR te gaan en dan een direct EKNON.flopdoc schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:21:
[...]
Als ik zo de RNP RWY 32 van EHLE bekijk is daar de IAF EKNON. De route van EHGG naar ENKOS gaat daar noordelijk langs. Als je noordwestelijk van EKNON bent (dat kan zowel voor als na ENKOS zijn) en je activeert dan de APPR dan moet je toestel terugdraaien naar oostelijke richting, dus een flinke koerswijziging. Lijkt mij?
Ik vraag even iemand die ik ken die op Eelde werkt, misschien heeft hij betere ideeën.
(edit) Hij geeft aan: "Lelystad gaat (moet zelfs) altijd via een ROLDU SID, ENKOS is dedicated voor vluchten naar EHRD. ROLDU T602 EKNON is de route"
En bedankt voor de waardering!
[ Voor 19% gewijzigd door fgrivel op 28-05-2021 19:36 ]
Toch maar gekocht met de 66% korting aangezien ik de non-turbo al had.
Even in de bergjes gaan spelen met de Turbo:
Courchevel naar Samedan
Onderweg op 20000 ft
:strip_exif()/f/image/kj0dMSo0XU2XUKkI8BDkn1G6.jpg?f=fotoalbum_medium)
De nieuwe neus:
:strip_exif()/f/image/U39CEGG03la4OTov9kDYgm3q.jpg?f=fotoalbum_medium)
Cockpit view
:strip_exif()/f/image/dAr8XH9alHmCFgVSHDClLu2X.jpg?f=fotoalbum_medium)
De passagiers genieten ook
Gelukkig geen schreeuwerig rood interieur.
:strip_exif()/f/image/Hx7fyL5X27TDCXPKLjJcvrIz.jpg?f=fotoalbum_medium)
Veilig aangekomen op Samedan
:strip_exif()/f/image/Akh13LIePBsJBwuGoY27YTMo.jpg?f=fotoalbum_medium)
Euh, Brussels Airlines vliegt hier ook dan ?
:strip_exif()/f/image/1NRG2rdtFbCZZ5sJJsdD9MpQ.jpg?f=fotoalbum_medium)
en we zitten al in de bar terwijl de ground crew even alles checked
Het is wel een groot verschil met de Turbo op hoogte. Veel beter klimmen en het blijft vooruit gaan.
Ik vind de Arrow IV met de hoge staart en de andere neus ook wat mooier dan de Arrow III eigenlijk;
[ Voor 6% gewijzigd door Predator op 28-05-2021 19:43 ]
Iedereen heeft er last van bij Telenet ... erg bizar.sandpatt schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:14:
Hier ook dezelfde ervaring met Telenet.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze dat express shapen.
Bij mij gaat de windows store download trouwens wel snel, maar de in-game & marketplace updates op Telenet zijn een ramp. T'gaat niet vooruit aan 12Mbps.
Als het mij te veel stoort zet ik ook even een VPN aan ... maar t'is idioot
[ Voor 4% gewijzigd door Predator op 28-05-2021 19:39 ]
hier ook ziggo en ook een half uurtje of zoflopdoc schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:44:
[...]
Bij mij was in in een half uurtje klaar (Ziggo NL)...
Die route ziet er wel nogal logisch uit inderdaad. En je kan aan de maps niet zien wat de praktijk is natuurlijk (dat ENKOS EHRD dedicated is).fgrivel schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 18:34:
[...]
Ehm, ja, maar waarom zou je in hemelsnaam zo vliegen? Lijkt me handiger om gewoon naar DIVPA/OSTIR te gaan en dan een direct EKNON.
Ik vraag even iemand die ik ken die op Eelde werkt, misschien heeft hij betere ideeën.
(edit) Hij geeft aan: "Lelystad gaat (moet zelfs) altijd via een ROLDU SID, ENKOS is dedicated voor vluchten naar EHRD. ROLDU T602 EKNON is de route"
En bedankt voor de waardering!
Ik vind de Arrow III erg leuk, en met turbo mogelijkheden nog meer. Enige vind ik nog steeds: vaak op t laatst van een takeoff op de runway erg moeilijk te besturen met rudder.DigitalExorcist schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:03:
Ik hoef de Turbo/Arrow IV niet perse… maar wil wel graag de gewone Arrow III.. misschien tóch maar overstag gaan dan.
Eerste indruk is dat de turbo arrow III dit wel erg lastig is om te vliegen. Dat kan komen door de laatste update van mfs2020 of omdat ik geen idee heb hoe je met de turbo arrow moet vliegen (waarschijnlijker scenario), maar het begint al bij het opstijgen. Als je gas geeft en je geeft in 1 keer vol gas dan is je vliegtuig niet meer in de hand te houden, dan gaat die voorover of hij kantelt zodat je met 1 vleugel het asfalt raakt. Dat kan zeer goed horen zo, dat zou ik niet weten, maar het is in ieder geval anders dan elk ander vliegtuig (inclusief de jf standaard arrow) hoe die reageert.
Dus voorzichtigheid was geboden en het gas werd door mij nu langzaam verhoogd en zo kwam de kist in ieder geval de lucht in. Vliegen zelf was top, het voelt als een werkpaard aan met veel vermogen. Het landen ging prima waarbij je best langzaam kunt aanvliegen op de landingsbaan.
Ik verwacht dat er nog wel een paar updates gaan komen, maar de eerste indruk is best redelijk, in de huidige vorm moet ik er mee leren vliegen, maar aangezien ik niet echt een flight sim expert ben zou het best kunnen dat dit gewoon zo hoort en dat ik gewoon beter moet leren vliegen (dat zou me niet verbazen).
Hier nog een paar kleine sfeerfoto's
:strip_exif()/f/image/skythkGYnptb2Qe2nXdlVxzY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6TEnkkf2LLKVKxjCfILOkfIT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tXo5F35QRN3twFyLV0Au0Op7.jpg?f=fotoalbum_large)
De tweede test was de Just Flight Turbo Arrow IV, mijn god was is dat een heerlijk toestel, die reageert helemaal zoals je verwacht en wat voelt die machtig aan als je ermee vliegt.
Klein sfeerbeeld van de Turbo Arrow IV
[ Voor 10% gewijzigd door robinez op 28-05-2021 21:07 ]
Verschil zal klein zijn, maar met de korting kun je hem eigenlijk niet laten staan. Heb hem ook gekocht. Leuk om af te wisselen tussen de Arrows. Gelijk even de update van de niet-turbo variant installeren (V0.6).Predator schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:36:
De Just Flight Arrow III/IV Turbo is uit !
Toch maar gekocht met de 66% korting aangezien ik de non-turbo al had.
Ben wel onder de indruk van Just Flight. De vliegtuigen die ik in FSX had waren altijd leuke vliegtuigen maar de afwerking was altijd wat minder. De kwaliteit en ondersteuning is met MSFS echt wel top. Met iedere update merk je dat ze meer inzicht krijgen hoe MSFS in elkaar steekt en hoe deze technieken te gebruiken. Beloofd wat voor de volgende vliegtuigen die er aan komen.
Overigens wel gaaf dat de gewoon op de flybywire.com te zien is. IB73 van LECO naar LERS op dit moment
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Zoek even in je vriendenlijst naar appie21Svennie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:28:
[...]
ik vlieg graag een keer een rondje, altijd alleen is ook zo saai
Vanavond heerlijk gevlogen In VR De Bushtrip naar Griekenland afgerond (Vond hem tegenvallen. (ik ben door geen een wolk heen gevlogen. Ook is het veel water passeren. Wat mij opviel (na update) is dat ik ineens ATC had tijdens een Bush trip. Hebben jullie dit nu ook?
En ik heb de Eerste Voyager trip Leg afgerond . Het blijft mooi in de bergen.
Wat een rust en wat een uitzicht. Helaas had ik bij deze trip weer geen ATC dus zomaar aangevlogen op de baan...
Fijne nacht.
Zit jij nu dus met de staart tussen je benen?Gameaddict schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 23:18:
Ga ik dus m'n Piper Arrow IV ophalen, zijn ze vergeten om m'n staartnummer op het vliegtuig te zetten![]()
[Afbeelding]
Custom (laatste) livery dus.
Verwijderd
Ik heb na het vliegtuig update van gisteren eindelijk een korte vlucht kunnen maken in de CRJ 700. Ik speel de laatste weken meer met X-plane 11 dan in FS 2020. Dat komt vooral door de langere laadtijden in FS 2020. Anders had ik X-plane 11 minder gespeeld.
Ik volg dit topic nog steeds en ik hoop op nieuws over de komende Airbus A380 en andere mooie vliegtuigen.
En het is allemaal jullie schuld, omdat jullie van die mooie screenshots posten en er zo enthousiast over zijn.
[ Voor 32% gewijzigd door DigitalExorcist op 29-05-2021 09:08 ]
Moeten we nu een croudfunding pagina opzetten om de kosten te dekken?DigitalExorcist schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:08:
Ik heb nu tóch de Piper Arrow III én de Turbo Arrow III/IV gekocht... ben heel benieuwd, straks even goed uitproberen!
En het is allemaal jullie schuld, omdat jullie van die mooie screenshots posten en er zo enthousiast over zijn.
Bij mij is het laden sinds laatste update beter.Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 07:37:
YouTube: Landing a CRJ 700 at Schiphol Amsterdam
Ik heb na het vliegtuig update van gisteren eindelijk een korte vlucht kunnen maken in de CRJ 700. Ik speel de laatste weken meer met X-plane 11 dan in FS 2020. Dat komt vooral door de langere laadtijden in FS 2020. Anders had ik X-plane 11 minder gespeeld.
Ik volg dit topic nog steeds en ik hoop op nieuws over de komende Airbus A380 en andere mooie vliegtuigen.
Hoe vol staat je Community folder?Laadt je van een SSD (intern? Waar ik natuurlijk wel van uit ga!)
Met welke vliegtuigen vlieg je? En van welke airport?
Staat je Cache aan of uit!
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
/f/image/UxmLIrD0LgDwYEWjzJ7ypZD3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7hDTsoKxMhq6I4uVHbDcdp4g.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jPtgdYaBXiqiBVD7paNB3gaE.png?f=fotoalbum_large)