Zag ook plaatjes van een A350 (freeware) waar aan gewerkt wordt. Ook nog geen release date, maar het zou wel een mooie toevoeging zijn. Zie hier
Ja echt bizar en dan nog geld er voor durven te vragen, wie koopt zulke onzin nouupclocker schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:30:
[...]
Hmm nooit geweten dat er ook B777's zijn met flap 15 en vier motoren op de fuel synoptic
Mag hopen dat dit freeware is?
QW zou in Q2 de 787 uitbrengen, maar ondertussen is er al maanden niets meer gecommuniceerd hierover. Zal dus ook wel nog even duren.
Als het al ooit gaat gebeuren...Hammie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:25:
Goede toestellen van pmdg ed gaan wel een jaar of langer duren. Cptcanada had het er in zijn stream ook over. Ze gaan geen duizenden uren stoppen om alle codes te herschrijven. Ze wachten op microsoft om het overzetten met andere codes mogelijk te maken. Voordat deze sim op x plane niveau zit gaat nog wel even duren.
Begin te vermoeden dat de hardcore-simmer voor Microsoft met FS2020 geen speerpunt is.
Daarvoor is de interface (imho) teveel arcade en zijn de vliegmodellen te slecht. Waarom zou Microsoft duizenden uren steken in het perfectioneren van de modellen voor een relatief kleine groep als het grote publiek (dat toch hoofdzakelijk voor de eye-candy gaat) al tevreden is?
Heb zelf al enige tijd geleden de hoop opgegeven en ben voor het 'normale' vliegen al lang weer van FS2020 afgestapt. Start hem af en toe nog wel eens op voor de looks, maar het vliegen blijft een teleurstelling. Uiteraard ook door het ontbreken van serieuze en diepgaande toestellen, maar als Microsoft de code niet verbeterd zullen de studio's niets uitbrengen omdat het simpelweg niet werkt in de huidige sim.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik ben niet zo heel bekend met xplane en prepar3d, waarin merk je het verschil in flight model? Ik als leek zou toch verwachten dat dat in de basis van MSFS wel op orde is. Naïef gedacht dus?
Is bijvoorbeeld hun weer-model vooral pracht en praal (want mooi is het zeker!), maar fysisch niet op orde?
Is bijvoorbeeld hun weer-model vooral pracht en praal (want mooi is het zeker!), maar fysisch niet op orde?
Life is not about specs, it is about joy!
heel kort niet 1 vliegtuig van hun werkt zo als het moet ...bartvl schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:51:
Ik ben niet zo heel bekend met xplane en prepar3d, waarin merk je het verschil in flight model? Ik als leek zou toch verwachten dat dat in de basis van MSFS wel op orde is. Naïef gedacht dus?
grafx zijn mooi , en herkenbaar maar daar is de hele sim gehalte ook klaar mee
voor de andere kant heeft het niets met een sim te maken , om het maar even heel kort door de bocht te zeggen ..
het is dat je kunt vliegen maar verder
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Maar komt dat dan door een beperkt of niet kloppend flight model of gewoon omdat niet alle knopjes een functie hebben?ravw schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:28:
[...]
heel kort niet 1 vliegtuig van hun werkt zo als het moet ...
grafx zijn mooi , en herkenbaar maar daar is de hele sim gehalte ook klaar mee
voor de andere kant heeft het niets met een sim te maken , om het maar even heel kort door de bocht te zeggen ..
het is dat je kunt vliegen maar verder
Niet-werkende knopjes is niet zo'n punt (voor de gratis toestellen dan), dat hebben de andere sims ook wel.bartvl schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 19:52:
[...]
Maar komt dat dan door een beperkt of niet kloppend flight model of gewoon omdat niet alle knopjes een functie hebben?
Het probleem is het vliegmodel. Dat voelt kunstmatig aan. Vermoed dat niet alle (natuur-) krachten mee worden genomen in de simulatie en dat men links en rechts wat shortcuts heeft gebruikt. Kan dat natuurlijk onmogelijk bewijzen, maar het is een gevoel.
Bij FSX en P3D heeft PMDG ook al fiks wat code zelf moeten schrijven omdat de simulatoren niet op alle vlakken accuraat waren. Uit mijn hoofd hebben ze de volledige autopilot en brandstofsystemen helemaal van scratch opgebouwd.
Maar mocht FS2020 ook nog eens een niet-accuraat flight model hebben kan ik me voorstellen dat ze er niet eens aan beginnen. Dan heb je het over de core van de simulator waarbij het ook maar de vraag is of zich dat überhaupt door een derde partij laat repareren.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik heb een tijd niet gesimd, heb heel veel uren in de oude MSFSen tot FSX gemaakt.
Voor mijn gevoel is het basis flight model van FS2020 echt wel puik.
Heb daarentegen geen ervaring met Xplane en P3D
Voor mijn gevoel is het basis flight model van FS2020 echt wel puik.
Heb daarentegen geen ervaring met Xplane en P3D
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Ik ga het niet over-analyseren, maar in veel vlakken voelt het vlucht model in MSFS zoveel beter en realistischer dan FSX of P3D ooit waren. Maar zoals met veel andere dingen gaat ook hier op, garbage in, garbage out. Ik denk dat de basis goed is maar nog niet optimaal gebruikt en begrepen is door ontwikkelaars, mede door een incomplete SDK. Daarnaast zal je ook altijd dingen houden zoals mensen die totaal onrealistische dingen doen in hun vliegtuig en dan zeggen dat het flight model niet goed is omdat het die dingen toe laat...
Geheimpje, maar zelfs in de full motion sims waarop we minstens elke 6 maanden onze kunsten mogen laten zien, worden dingen buiten de normale flight envelope niet echt geweldig gesimuleerd. Om dat dan van een consumenten sim te verwachten... Tja, simmers zijn een apart volk die altijd wel iets te klagen hebben.
Geheimpje, maar zelfs in de full motion sims waarop we minstens elke 6 maanden onze kunsten mogen laten zien, worden dingen buiten de normale flight envelope niet echt geweldig gesimuleerd. Om dat dan van een consumenten sim te verwachten... Tja, simmers zijn een apart volk die altijd wel iets te klagen hebben.
Eigenlijk zou ik juist van een sim-voor-vermaak als MSFS een redelijker benadering van extreme, in de praktijk onmogelijke situaties verwachten, enigszins ten koste van de simulatie van normale situaties. In een professionele sim zou ik dat weggegooid geld vinden, al moet je natuurlijk ook daar wel niet-standaard situaties kunnen oefenen.Propane schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:13:
Kan ik me best in vinden, hoewel de vraag is of de benodigde inzet daarvoor genoeg opweegt tegen de baten.Bacchus schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:32:
[...]
Eigenlijk zou ik juist van een sim-voor-vermaak als MSFS een redelijker benadering van extreme, in de praktijk onmogelijke situaties verwachten, enigszins ten koste van de simulatie van normale situaties. In een professionele sim zou ik dat weggegooid geld vinden, al moet je natuurlijk ook daar wel niet-standaard situaties kunnen oefenen.
Wat ik nu best jammer vindt is dat MSFS op een bepaald moment gewoon zegt dat je je toestel teveel hebt gestresst. Het lijkt mij dan wel leuk om met defecte onderdelen, missende vleugels
Ja, hier herken ik mezelf ook in. Kleine dingen zoals ballooning bij flaps down bijvoorbeeld in de JustFlight Piper Arrow vindt ik heel 'realistisch' en dragen bij aan de beleving. Andere dingen dan weer, zoals de overdreven crosswind behaviour tijds rotatie bijvoorbeeld kunnen nog wel wat werk gebruiken imho. Bij MSFS voor mij dus veel meer een overtuigende beleving. Voor mij is deze perfect met de hierboven beschreven Piper Arrow of de Piagio P149, beide payware.Propane schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:13:
Ik ga het niet over-analyseren, maar in veel vlakken voelt het vlucht model in MSFS zoveel beter en realistischer dan FSX of P3D ooit waren. Maar zoals met veel andere dingen gaat ook hier op, garbage in, garbage out. Ik denk dat de basis goed is maar nog niet optimaal gebruikt en begrepen is door ontwikkelaars, mede door een incomplete SDK. Daarnaast zal je ook altijd dingen houden zoals mensen die totaal onrealistische dingen doen in hun vliegtuig en dan zeggen dat het flight model niet goed is omdat het die dingen toe laat...
Overigens bindt de overweldigende hoeveelheid (kwaliteits-) freeware mij zeker ook aan MSFS: zo blijft er van alles te verzamelen en vervolgens te bekijken in de sim.
Gecombineerd met de F/A-18C in DCS World en VR zijn al mijn Sim wensen nu wel vervuld. Top tijd.
Even voor mijn perspectief, vindt je de FBW A32NX teleurstellend?alexbl69 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:51:
[...]
Als het al ooit gaat gebeuren...
Begin te vermoeden dat de hardcore-simmer voor Microsoft met FS2020 geen speerpunt is.
Daarvoor is de interface (imho) teveel arcade en zijn de vliegmodellen te slecht. Waarom zou Microsoft duizenden uren steken in het perfectioneren van de modellen voor een relatief kleine groep als het grote publiek (dat toch hoofdzakelijk voor de eye-candy gaat) al tevreden is?
Heb zelf al enige tijd geleden de hoop opgegeven en ben voor het 'normale' vliegen al lang weer van FS2020 afgestapt. Start hem af en toe nog wel eens op voor de looks, maar het vliegen blijft een teleurstelling. Uiteraard ook door het ontbreken van serieuze en diepgaande toestellen, maar als Microsoft de code niet verbeterd zullen de studio's niets uitbrengen omdat het simpelweg niet werkt in de huidige sim.
Nog een vraag in het algemeen voor de community, ik ben nog niet zo bedreven in het flightplan gedeelte i.c.m. simbrief, kijk wel diverse instructievideo's hierover maar toch nog een dingetje die ik misschien hier sneller beantwoord krijg.
Stel ik wil naar Lanzarote, runway 03, dan heb ik de keuze uit 3 ILS approaches, bijv. 03 H, Y of Z. Als ik in MSFS zelf een vluchtplan maak dan kan ik 1 van die 3 selecteren en ben ik wat mijn route betreft klaar. Als ik een vluchtplan importeer van simbrief dan heb moet ik 1 van die 3 nog handmatig in de MCDU zetten. Dat lijkt simpel maar ik krijg dat niet goed ge-insert en geactiveerd na import via simbrief. Is daar een makkelijke handeling voor of kan ik die approach al via simbrief zelf instellen?
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Die approach moet je er via het mcdu inzetten. Is niet heel ingewikkeld. Op de F-PLN page klik je op de line select key van de destination. Daar kun je dan je baan en approach selecteren.cbr600f4i schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:03:
[...]
Even voor mijn perspectief, vindt je de FBW A32NX teleurstellend?
Nog een vraag in het algemeen voor de community, ik ben nog niet zo bedreven in het flightplan gedeelte i.c.m. simbrief, kijk wel diverse instructievideo's hierover maar toch nog een dingetje die ik misschien hier sneller beantwoord krijg.
Stel ik wil naar Lanzarote, runway 03, dan heb ik de keuze uit 3 ILS approaches, bijv. 03 H, Y of Z. Als ik in MSFS zelf een vluchtplan maak dan kan ik 1 van die 3 selecteren en ben ik wat mijn route betreft klaar. Als ik een vluchtplan importeer van simbrief dan heb moet ik 1 van die 3 nog handmatig in de MCDU zetten. Dat lijkt simpel maar ik krijg dat niet goed ge-insert en geactiveerd na import via simbrief. Is daar een makkelijke handeling voor of kan ik die approach al via simbrief zelf instellen?
Verwijderd
Aangezien ik hier de Xplane 11 versus FS 2020 discussie heb meegelezen:
Ik heb iets voor de discussie Xplane 11 weer geïnstalleerd nadat ik jaren geleden er 110 uur mee heb gevlogen en het speelt realistischer dan FS 2020. Vooral de korte laadtijden tegenover die van FS 2020 zijn een genot. Ik heb de twee sims nu allebei geïnstalleerd staan en ben van plan van beide te genieten.
:strip_exif()/f/image/RHsLzwidrNJjprN63XEuUZw8.jpg?f=fotoalbum_large)
En zo slecht ziet Xplane 11 er niet uit. Is nog best aardig.
Ik heb iets voor de discussie Xplane 11 weer geïnstalleerd nadat ik jaren geleden er 110 uur mee heb gevlogen en het speelt realistischer dan FS 2020. Vooral de korte laadtijden tegenover die van FS 2020 zijn een genot. Ik heb de twee sims nu allebei geïnstalleerd staan en ben van plan van beide te genieten.
:strip_exif()/f/image/RHsLzwidrNJjprN63XEuUZw8.jpg?f=fotoalbum_large)
En zo slecht ziet Xplane 11 er niet uit. Is nog best aardig.
Maar moet je dan ook nog een segment verwijderen? Of past de route zichzelf aan? Zoals ik denk dat het moet gebaseerd op je uitleg, je gaat naar het F-PLN, gaat naar de ILS, die insert je en dan check je die op de display via map en controleer je of de aanvliegroute logisch is.upclocker schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 12:06:
[...]
Die approach moet je er via het mcdu inzetten. Is niet heel ingewikkeld. Op de F-PLN page klik je op de line select key van de destination. Daar kun je dan je baan en approach selecteren.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ja in flightsim is dat wel een goeie manier om het zo te doen. In het echt is het laatste punt van je vliegplan meestal een punt waar de Standaard Arrival Route (STAR) begint. Voor je daar bent hoor je van ATC welke STAR en Approach je kan verwachten. Die kun je dan programmeren in je MCDU. Soms brengt de star je mooi op de Final Approach Fix (FAF), soms moet dat via een transition en soms sluit een STAR helemaal niet aan op de FAF en word je dus gevectored door ATC. Schiphol is van die laatste een goed voorbeeld. In dat geval vector ik mezelf voor de baan, als ik niet op vatsim oid vlieg. Wat handig is om te hebben is charts. Zo zie je precies welke STAR mooi aansluit op de Approach die je wilt gaan vliegen.cbr600f4i schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 13:26:
[...]
Maar moet je dan ook nog een segment verwijderen? Of past de route zichzelf aan? Zoals ik denk dat het moet gebaseerd op je uitleg, je gaat naar het F-PLN, gaat naar de ILS, die insert je en dan check je die op de display via map en controleer je of de aanvliegroute logisch is.
Toch is dat wel wat ze nu met de aankomende sim update hebben gedaan en waar ze de komende tijd verder mee gaan. Ze hebben ook specifiek aan een aantal mensen die bekend zijn met de toestellen gevraagd om hun feedback te geven over de flightmodelsalexbl69 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:51:
[...]
Daarvoor is de interface (imho) teveel arcade en zijn de vliegmodellen te slecht. Waarom zou Microsoft duizenden uren steken in het perfectioneren van de modellen […]
Vrij simpel: bij Xplane en Prepar3d heb je "een windvlaag" die op één vlak effect heeft op het vliegtuig. Bij MS FS2020 heb je talloze verschillende meetpunten en heeft elk zuchtje wind invloed vanaf bergen, wolken, en op bijna elk individuele onderdeel van het toestel.bartvl schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:51:
In de basis is het in MS FS dan ook héél erg goed geregeld. Alleen ... in de praktijk zijn er nogal wat dingen die goed opgelost moeten worden. Want als je tientallen meetpunten per vliegtuig hebt, zijn er ook tientallen algoritmes en berekeningen die fout kunnen zijn. En dát is waar men nogal eens tegenaan zegt te lopen.
Ook één van de dingen die men vergeet: hoeveel versies van Xplane waren er nodig om het eindelijk fatsoenlijk te krijgen? Of Prepar3d, wat al voortborduurde op FSX van weet-ik-hoeveel-jaar-geleden ? FSX draaide in het begin niet eens fatsoenlijk op top-of-the-bill PC's .. En vergeet ook niet dat MS FS (maar bijv ook Xplane en FSX) 'frameworks' zijn waar 3rd party developers hun kunsten mogen vertonen. Er zijn inmiddels een aantal goeie machines (CRJ4 met Working Title mod, A32NX van FlyByWire, en een aantal payware toestellen zoals de Pipers van Justflight en Carenado) die het écht wel goed doen. MSFS biedt het framework, dus de engine en de SDK, en daar vandaan mag er gebouwd worden.
Nu valt er wel wat af te dingen op de functionaliteit van de SDK, en van de engine - maar het zéker niet slecht.
[ Voor 28% gewijzigd door DigitalExorcist op 20-05-2021 15:11 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Doet iemand hier nog mee met de Sim Update 4 preview/beta?
Ik zag toevallig op avsim op 10 mei dat de inschrijving van de beta begonnen was en tot mijn verbazing werd ik toegelaten.
Ik zit nu op versie 1.16.2.0.
Ik zag toevallig op avsim op 10 mei dat de inschrijving van de beta begonnen was en tot mijn verbazing werd ik toegelaten.
Zou wel willen, maar heb nooit kunnen registreren op het MSFS forum.markk70 schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:14:
Doet iemand hier nog mee met de Sim Update 4 preview/beta?
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Mee eens, interface is onnodig langzaam en te veel eye candy. Kan veel strakker en cleaner wat mij betreft!alexbl69 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:51:
[...]
Misschien ben ik snel tevreden te noemen, maar de CJ4 is uitstekend met de Working Title mod, de A320 FBW mod moet erg goed en diepgaand zijn en PMDG komt er nog aan, en de JF Piper Arrow III is ook uitstekend. En er komt vast nog meer. Dus ook voor de redelijk hardcore simmer (wie definieert dat?) is er genoeg te beleven met FS2020, en hardcore is wat mij betreft ook: een realistisch weergegeven wereld waarin simulator gevlogen wordt. Ik zou niet eens meer sim vliegen als de vliegtuigen perfect waren maar de scenery op niveau van FS9 ofzoiets. Ik heb ook een paar keer IRL gevlogen, en de beleving van het vliegen, het gevoel, het uitzicht, dat was al heerlijk, zonder dat ik zelf aan de controls zat (2x wel overigens), en dat gevoel heb ik in FS2020 ook. Dus voor mij voldoet het.flugelisoke schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:43:
[...]
Mee eens, interface is onnodig langzaam en te veel eye candy. Kan veel strakker en cleaner wat mij betreft!
Nog anders gezegd: ik ga ooit nog eens ultralight lessen nemen, en dat doe ik dan om te kunnen vliegen, dwz de beleving van vliegen, in de lucht zijn, het uitzicht, en zelf in control zijn. Maar dan is voor mij het bedienen van de cockpit/vliegtuig een doel om iets te bereiken nl de beleving. En niet andersom.
PS Over strak en clean gesproken: de interface is misschien wat overmatig fancy, maar de scenery en de vliegtuigen zien er dus strak en clean uit. Wie kan zich nog jaggies, shimmering, oppoppende scenery etc herinneren! En de afwezigheid van een 3D cockpit...
PPS Maar ja, waar maak ik me druk om, ieder moet voor zich weten welke simulator het best bij hem past.
[ Voor 24% gewijzigd door flopdoc op 21-05-2021 09:59 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik ben daar ook wel mee eens. Wat mij stoort is dat het laden van de sim tot het menu al veel te lang duurt. (Alleen voor de achtergrond? of...)flugelisoke schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:43:
[...]
Mee eens, interface is onnodig langzaam en te veel eye candy. Kan veel strakker en cleaner wat mij betreft!
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de sim voor mij uitdagend genoeg vind. (ik hoef geen Airliner ) Ik vind het gewoon leuk om van A naar B te vliegen de boel rustig te bekijken en daarna weer terug te vliegen. Wel zou ik graag wat meer ATC verkeer willen ook op bijv Teuge of Zeil Am See (daar heb ik nog nooit ander verkeer zien taxiën of landen.) (en alle spiders staan op rechts) Je wil er gewoon bij horen.(laat mij maar eens wachten voor een vliegtuig wat gaat landen.
En natuurlijk kun je dan zeggen waarom kies je dan niet voor Vatsim o.i.d ik wil een ander niet tot last zijn, zo ervaren ben ik nou ook weer niet..
Natuurlijk mag het sim model nog wel realistischer, maar dat komt vast nog wel in de komende updates.
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Ik ga denk ik nog Pilot2ATC aanschaffen (eerst beter orienteren): meer en betere ATC maar niet de IVAO / VATSIM drempel.appie35 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:59:
[...]
Ik ben daar ook wel mee eens. Wat mij stoort is dat het laden van de sim tot het menu al veel te lang duurt. (Alleen voor de achtergrond? of...)
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de sim voor mij uitdagend genoeg vind. (ik hoef geen Airliner ) Ik vind het gewoon leuk om van A naar B te vliegen de boel rustig te bekijken en daarna weer terug te vliegen. Wel zou ik graag wat meer ATC verkeer willen ook op bijv Teuge of Zeil Am See (daar heb ik nog nooit ander verkeer zien taxiën of landen.) (en alle spiders staan op rechts) Je wil er gewoon bij horen.(laat mij maar eens wachten voor een vliegtuig wat gaat landen.
En natuurlijk kun je dan zeggen waarom kies je dan niet voor Vatsim o.i.d ik wil een ander niet tot last zijn, zo ervaren ben ik nou ook weer niet..
Natuurlijk mag het sim model nog wel realistischer, maar dat komt vast nog wel in de komende updates.
goeie keuzeflopdoc schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:01:
[...]
Ik ga denk ik nog Pilot2ATC aanschaffen (eerst beter orienteren): meer en betere ATC maar niet de IVAO / VATSIM drempel.
vind pilot2atc heel goed en geeft ook meer dynamiek aan je vlucht.
jammer dat de sim atc zoveel dingen niet doet die je wel zou verwachten.
Ik ben erg benieuwd naar Pilto2ATC, wat zijn jouw ervaringen, wat vind je het leukst eraan?Dirtyrockers schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:03:
[...]
goeie keuze
vind pilot2atc heel goed en geeft ook meer dynamiek aan je vlucht.
jammer dat de sim atc zoveel dingen niet doet die je wel zou verwachten.
wat ik leuk/goed vind is dat je een sid, star and approach krijgtflopdoc schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:30:
[...]
Ik ben erg benieuwd naar Pilto2ATC, wat zijn jouw ervaringen, wat vind je het leukst eraan?
vlak voor TOD krijg je je star toegewezen.
het kan ook zomaar ineens zijn dat hij je vectored richting de baan.
de vlucht klopt gewoon allemaal net even wat beter.
daarbij heb ik ook dat hij gebruik maakt van navigraph. dus de database in mijn sim (daar zet ik navigraph in), pilot2atc, en sommige vliegtuigen zijn allemaal op basis van navigraph. dus mijn charts komen ook altijd overeen.
daarbij gebruik ik ook atc chatter in pilot2atc (apart gekocht). waar je atc geluidsfragmenten hoort van de regio waar je vliegt.
bedankt voor deze tip ! Ga eens even googlen.flopdoc schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:01:
[...]
Ik ga denk ik nog Pilot2ATC aanschaffen (eerst beter orienteren): meer en betere ATC maar niet de IVAO / VATSIM drempel.
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
[quote]Dirtyrockers schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:34:
[...]
wat ik leuk/goed vind is dat je een sid, star and approach krijgt
daarbij heb ik ook dat hij gebruik maakt van navigraph. dus de database in mijn sim (daar zet ik navigraph in), pilot2atc, en sommige vliegtuigen zijn allemaal op basis van navigraph. dus mijn charts komen ook altijd overeen.
daarbij gebruik ik ook atc chatter in pilot2atc (apart gekocht). waar je atc geluidsfragmenten hoort van de regio waar je vliegt.
[/quote
Klinkt goed, Navigraph gebruik ik ook, ook erg leuk in de CJ4 en nu ook in de G3000 en G5000 (Longitude).
[...]
wat ik leuk/goed vind is dat je een sid, star and approach krijgt
[/quote
Klinkt goed, Navigraph gebruik ik ook, ook erg leuk in de CJ4 en nu ook in de G3000 en G5000 (Longitude).
Verkijk je nou niet op die 'drempel' van VATSIM. Het is één keer een sprong in het diepe de eerste keer dat je je PTT indrukt, maar controllers zijn in mijn ervaring super behulpzaam en zullen je echt niet uitkafferen als er een keer iets fout gaat. Zeker de NL controllers.flopdoc schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:01:
[...]
Tuurlijk, als het (door een event) super druk is op bijvoorbeeld Schiphol, je vliegt die airspace in, maar je heb niet genoeg kennis / kunde om de instructies van ATC op te volgen, dan wordt het lastig. Maar als dat gebeurt kun je je altijd nog kort excuseren richting ATC en gewoon disconnecten, dan ben je niemand meer tot last.
VATSIM is niet zo eng als iedereen denkt
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik heb in het verleden wel bij IVAO gevlogen, dat vond ik nog wel meevallen, maar hun website structuur vond ik totaal onoverzichtelijk. VATSIM heb ik toen ook georienteerd en dat zag er zo professioneel uit dat ik t maar liet schieten. Maar misschien toch dat eens doen. Maar eerst Pilot2ATC denk ik om erin te komen.ralpje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:47:
[...]
Verkijk je nou niet op die 'drempel' van VATSIM. Het is één keer een sprong in het diepe de eerste keer dat je je PTT indrukt, maar controllers zijn in mijn ervaring super behulpzaam en zullen je echt niet uitkafferen als er een keer iets fout gaat. Zeker de NL controllers.
Tuurlijk, als het (door een event) super druk is op bijvoorbeeld Schiphol, je vliegt die airspace in, maar je heb niet genoeg kennis / kunde om de instructies van ATC op te volgen, dan wordt het lastig. Maar als dat gebeurt kun je je altijd nog kort excuseren richting ATC en gewoon disconnecten, dan ben je niemand meer tot last.
VATSIM is niet zo eng als iedereen denkt
VATSIM is best tof. Ik heb er nog niet veel tijd voor genomen maar de vluchtjes die ik wel geprobeerd heb werkten uitstekend. Los daarvan kwam ik er achter dat je wel geacht wordt snel te kunnen schakelen met vluchtplannen - als je van plan was route x te volgen en de verkeersleiding besluit dat het anders moet worden, wil je niet eerst 10 minuten lopen emmeren om ergens een direct-to in te voegen of andere routes te kiezen.flopdoc schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 10:56:
[...]
Ik heb in het verleden wel bij IVAO gevlogen, dat vond ik nog wel meevallen, maar hun website structuur vond ik totaal onoverzichtelijk. VATSIM heb ik toen ook georienteerd en dat zag er zo professioneel uit dat ik t maar liet schieten. Maar misschien toch dat eens doen. Maar eerst Pilot2ATC denk ik om erin te komen.
Bij IVAO was ik ooit flight captain (eerste praktijkexamen gehaald) dus de principes ken ik wel ... maar dat is ook 13 jaar geleden geweest voor het laatst.
[ Voor 8% gewijzigd door DigitalExorcist op 21-05-2021 11:01 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Op zich waar en het helpt inderdaad als je in staat bent om de instructies van de verkeersleiding snel en goed in je CDU te programmeren en op die manier opvolging aan de instructies te geven.DigitalExorcist schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:01:
[...]
VATSIM is best tof. Ik heb er nog niet veel tijd voor genomen maar de vluchtjes die ik wel geprobeerd heb werkten uitstekend. Los daarvan kwam ik er achter dat je wel geacht wordt snel te kunnen schakelen met vluchtplannen - als je van plan was route x te volgen en de verkeersleiding besluit dat het anders moet worden, wil je niet eerst 10 minuten lopen emmeren om ergens een direct-to in te voegen of andere routes te kiezen.
Maar zoals ook door anderen opgemerkt als dat je niet meteen lukt laat dat dan aan ATC weten. ATC kan je dan gaan vectoren en daar zijn ze over het algemeen best toe bereid als je maar eerlijk aangeeft dat het je niet lukt om hun instructies op te volgen.
Het wordt pas vervelend (voor beide partijen) als je inderdaad niet meldt dat je niet kan opvolgen en 10 minuten gaat tobben. Dan weet ATC niet wat jij aan het doen bent en raken mensen mogelijk geirriteerd inderdaad.
Maar als je eerlijk bent vind je in 99 van de 100 gevallen een begripvolle ATC die je gewoon gaat helpen.
Dus niet te bang zijn en gewoon in het diepe springen. Hoe meer volk hoe leuker het wordt op Vatsim (of IVAO)
Speaking of which: deze week druk dus al een week niet meer online gevlogen, kan niet wachten om vanavond weer even de CJ4 uit de hangar te halen.
Nu alleen nog even bedenken wat ik ga doen. Retourtje EHAM - EGKK - EHAM? Of toch naar London City? Of de naar het oosten? Of een langer vluchtje pakken en LSZH - EHAM doen ofzo?
#keuzes
Nu alleen nog even bedenken wat ik ga doen. Retourtje EHAM - EGKK - EHAM? Of toch naar London City? Of de naar het oosten? Of een langer vluchtje pakken en LSZH - EHAM doen ofzo?
#keuzes
Mja ik vlieg altijd wat testvluchtjes tussen Groningen en Lelystad om wat dingen te proberen. Geeft de ATC aan dat je een bepaalde approach mag gaan volgen maar FS besluit op dát moment om die approach flyback bug te introduceren waardoor je gewoon ineens 180* omdraait en de andere kant op vliegt. ATC in paniek, ik in paniek, alles in paniek!killerbee1958 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:05:
[...]
Op zich waar en het helpt inderdaad als je in staat bent om de instructies van de verkeersleiding snel en goed in je CDU te programmeren en op die manier opvolging aan de instructies te geven.
Maar zoals ook door anderen opgemerkt als dat je niet meteen lukt laat dat dan aan ATC weten. ATC kan je dan gaan vectoren en daar zijn ze over het algemeen best toe bereid als je maar eerlijk aangeeft dat het je niet lukt om hun instructies op te volgen.
Het wordt pas vervelend (voor beide partijen) als je inderdaad niet meldt dat je niet kan opvolgen en 10 minuten gaat tobben. Dan weet ATC niet wat jij aan het doen bent en raken mensen mogelijk geirriteerd inderdaad.
Maar als je eerlijk bent vind je in 99 van de 100 gevallen een begripvolle ATC die je gewoon gaat helpen.
Dus niet te bang zijn en gewoon in het diepe springen. Hoe meer volk hoe leuker het wordt op Vatsim (of IVAO)
Dat zijn gewoon irritante dingen op zo'n moment.
Waarom niet 'gewoon' EHGG-ENTO (Oslo/Torp)? Leuk vluchtje, over Denemarken en zo. Zeker als het mooi weer is. Of EHAM-EKCH als je een wat groter vliegveld zoekt.ralpje schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:06:
Speaking of which: deze week druk dus al een week niet meer online gevlogen, kan niet wachten om vanavond weer even de CJ4 uit de hangar te halen.
#keuzes
Dit dus. FS1.0 piloot hier en heb alle ontwikkelingen meegemaakt. Mijn visie ging destijds verder dan wat we nu hebben maar ik ben ongelooflijk tevreden met wat we nu al hebben. FS spant zich de komende 10 jaar in om verbeteringen aan te brengen dus inderdaad, het staat een ieder vrij om een andere sim te zoeken. Persoonlijk denk ik dat op termijn de beste armchair pilot sim zal zijn.flopdoc schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:53:
[...]
Dus ook voor de redelijk hardcore simmer (wie definieert dat?)
PS Over strak en clean gesproken: de interface is misschien wat overmatig fancy, maar de scenery en de vliegtuigen zien er dus strak en clean uit. Wie kan zich nog jaggies, shimmering, oppoppende scenery etc herinneren! En de afwezigheid van een 3D cockpit...
PPS Maar ja, waar maak ik me druk om, ieder moet voor zich weten welke simulator het best bij hem past.
wilde onder de Golden Gate bridge doorvliegen in VR en daarna met een looping erover heen en weer onderdoor, bam, mooi niet dus, zat er te dicht bij denk ik? Zat toch echt onder de brug, niet ertegen. Dadelijk nog maar eens proberen
PSN ID: Svennie-NL
je kan niet onder bruggen door vliegen.Svennie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:29:
wilde onder de Golden Gate bridge doorvliegen in VR en daarna met een looping erover heen en weer onderdoor, bam, mooi niet dus, zat er te dicht bij denk ik? Zat toch echt onder de brug, niet ertegen. Dadelijk nog maar eens proberen
niet alle bruggen
maar veel wel :-)
ben er al aardig onder wat door gevlogen
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
je moet er niet onder door vloegen maar doorheen dus zo als de auto's gaan .. met ene kleine vliegtuig ga je het redenSvennie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:29:
Het Millau viaduct (ziet ie er nou standaard in of was t een addon?) hebben we recent multiplayer onderdoor gevlogen.ravw schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:54:
[...]
niet alle bruggen
maar veel wel :-)
ben er al aardig onder wat door gevlogen
Volgens mij zijn het alleen de Photogrammetry bruggen/gebouwen waar niet onderdoor/doorheen gevlogen kan worden. Alles was als object geplaatst is kan wel.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Dat heb ik net gedaan, dat is gaaf in VR zeg, daarna omdraaien en door de ruimte erboven, links af over de stad en dan bij de volgende brug weerravw schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:55:
[...]
je moet er niet onder door vloegen maar doorheen dus zo als de auto's gaan .. met ene kleine vliegtuig ga je het reden
Een looping in VR is trouwens vreemd zeg, vond de buik wat minder leuk
Dat zou wel eens kunnen ja, mogen ze wat mij betreft veranderen, is veel te leuk om te proberenMagic schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:13:
Volgens mij zijn het alleen de Photogrammetry bruggen/gebouwen waar niet onderdoor/doorheen gevlogen kan worden. Alles was als object geplaatst is kan wel.
Heeft hier iemand die spitfire al gekocht? Lijkt mij een geweldige kist om mee te vliegen
En nu verder met mijn handgemaakte controller, wordt er gek van om constant in VR het toetsenbord af te tasten naar TAB of wat dan ook
[ Voor 32% gewijzigd door Svennie op 21-05-2021 13:50 ]
Kwestie van oefenen ;-) In VR gebruik het toetsenbord vooral voor TAB, en de pijltjes voor zitpositie omhoog en omlaag. Verder gebruik ik de vele knoppen op mijn X52 Pro, bv voor in/uitschakelen VR, push to talk, zitpositie voor/achter links/rechter, switchen van cockpitviews etc waarbij ik ook de knoppen op mijn T500, die nou eenmaal ook geinstalleerd is, stuurwiel (Iracing....) kan gebruiken.Svennie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:47:
[...]
En nu verder met mijn handgemaakte controller, wordt er gek van om constant in VR het toetsenbord af te tasten naar TAB of wat dan ook
Ik gebruik ook redelijk blindelings de draaiknop op mijn Saitek multipanel voor AP functies, mn heading.
Het scheelt wellicht dat ik ook blind kan typen, en ook van blad kan pianospelen zonder perse naar mij handen te hoeven kijken.
Die spitfire heb ik inderdaad al een tijdje, lastige kist om echt netjes te laten opstijgen, je hebt al behoorlijk wat trim nodig om hem op de baan te houden, en zicht is als tail-dragger natuurlijk ook niet best. Als ie eenmaal in de lucht is, geweldig ding om mee rond te vliegen! het geluid en de details zijn top, en er komt als het goed is ergens dit weekend nog weer een update voor uit.Svennie schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 13:47:
[...]
Dat heb ik net gedaan, dat is gaaf in VR zeg, daarna omdraaien en door de ruimte erboven, links af over de stad en dan bij de volgende brug weerIk was met dat 3D vliegtuigje aan het vliegen, die is lekker wendbaar
Een looping in VR is trouwens vreemd zeg, vond de buik wat minder leukmaar niet begonnen aan op kop vliegen of barrel rolls, volgende keer proberen
[...]
Dat zou wel eens kunnen ja, mogen ze wat mij betreft veranderen, is veel te leuk om te proberen
Heeft hier iemand die spitfire al gekocht? Lijkt mij een geweldige kist om mee te vliegen
Een paar voorbeelden van de vorderende diepgang in de sim:
YouTube: MSFS 2020 | Diamond DA62 |GTN750 Mod Demo | CYLW - CYVR | RNAV Depar...
YouTube: MSFS 2020 | TUTORIAL: Aerosoft CRJ 700 lesson with a real world pilo...
De CRJ heb ik (nog?) niet, maar lijkt me toch al aardig ver gaan qua systemen.
YouTube: MSFS 2020 | Diamond DA62 |GTN750 Mod Demo | CYLW - CYVR | RNAV Depar...
YouTube: MSFS 2020 | TUTORIAL: Aerosoft CRJ 700 lesson with a real world pilo...
De CRJ heb ik (nog?) niet, maar lijkt me toch al aardig ver gaan qua systemen.
lastig opstijgen is een understatement zeg, ik ga nog maar eens een tutorial opzoekendjbarney schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 14:48:
[...]
Die spitfire heb ik inderdaad al een tijdje, lastige kist om echt netjes te laten opstijgen, je hebt al behoorlijk wat trim nodig om hem op de baan te houden, en zicht is als tail-dragger natuurlijk ook niet best. Als ie eenmaal in de lucht is, geweldig ding om mee rond te vliegen! het geluid en de details zijn top, en er komt als het goed is ergens dit weekend nog weer een update voor uit.
maar eenmaal in de lucht, wat een vette kist zeg. ik vlieg wel rond met landingsgestel uit, de knop in de cockpit reageert wel op mijn knop op mijn yoke maar het landingsgestel blijft uit staan. Nu wat eten en morgen weer verder vliegen
[ Voor 3% gewijzigd door Svennie op 21-05-2021 17:45 ]
grond handeling met een taildragger en zo wel het landen als het taxi zorg dat je aan de stick trekt zodat de tail wiel op de grond blijft
bij het landen , is zorgen dat je onder de opstijg sneheid zit en dan eerst je stick naar achteren gooien en vast houden en dan pas je brakes ..
en je stick pas los laten als je de brakes heb los gelaten eerder niet
bij het landen , is zorgen dat je onder de opstijg sneheid zit en dan eerst je stick naar achteren gooien en vast houden en dan pas je brakes ..
en je stick pas los laten als je de brakes heb los gelaten eerder niet
Toch wel leuk die nieuwe NAV - gtn750 in de carenado toestellen
/f/image/SIDHurcDNlhrByNPvSvCEsl4.png?f=fotoalbum_large)
nu nog even een De icing instaleren en we kunnen weer vliegen
/f/image/SIDHurcDNlhrByNPvSvCEsl4.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 21-05-2021 21:12 ]
binnen kort als die pmdg toestel er is eens gaan na vliegen
YouTube: Eerste KLM-vlucht Amsterdam - New York (1946)
YouTube: Eerste KLM-vlucht Amsterdam - New York (1946)
Ik heb vanavond eens Pilot2ATC gedownload. Na wat gepruts aan de praat gekregen en een eerste vlucht gedaan met de FBW A320. Van LEPA naar LIEO.
Ging allemaal prima tot aan het eind. Ik kreeg vectors naar een directe ILS05. Prima dacht ik. ATC liet me zakken van FL310 naar FL240. En van FL240 naar FL190... en vectored me lekker richting LIEO. Totdat ik iets in de geest hoor van "Turn right heading XX to intercept the localizer...". Uhh.. ik zit nog op FL190 he... Dat gaat hem niet worden. Volgens de charts moet ik deze intercepten rond de 5000 ft... Maar gekozen voor een go around en werd weer prima gevectored richting de IF... maar kreeg geen altitude instructies meer. Dus zelf maar de daling ingezet.
De eerste ervaring met Pilot2ATC is dus nog niet heel veel succesvoller dan de standaard ATC. Binnenkort nog maar eens proberen.
Ging allemaal prima tot aan het eind. Ik kreeg vectors naar een directe ILS05. Prima dacht ik. ATC liet me zakken van FL310 naar FL240. En van FL240 naar FL190... en vectored me lekker richting LIEO. Totdat ik iets in de geest hoor van "Turn right heading XX to intercept the localizer...". Uhh.. ik zit nog op FL190 he... Dat gaat hem niet worden. Volgens de charts moet ik deze intercepten rond de 5000 ft... Maar gekozen voor een go around en werd weer prima gevectored richting de IF... maar kreeg geen altitude instructies meer. Dus zelf maar de daling ingezet.
De eerste ervaring met Pilot2ATC is dus nog niet heel veel succesvoller dan de standaard ATC. Binnenkort nog maar eens proberen.
Het werd uiteindelijk LSGG - EHAM vandaag.
Een beetje een gusty approach op de ILS22 bij Schiphol, maar wel nog ff leuk uitzicht op de Zuidas en precies op tijd op Kilo voor de zonsondergang
Oh, en vrijwel overal ATC op VATSIM, die me netjes de juiste kant op vectoren en laten dalen wanneer nodig
Een beetje een gusty approach op de ILS22 bij Schiphol, maar wel nog ff leuk uitzicht op de Zuidas en precies op tijd op Kilo voor de zonsondergang
| FS2020 | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | |
Oh, en vrijwel overal ATC op VATSIM, die me netjes de juiste kant op vectoren en laten dalen wanneer nodig
Heb je niet gemist dat hij zei. Dat je moest dalen volgens de star?Sparkiezz schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 22:31:
Ik heb vanavond eens Pilot2ATC gedownload. Na wat gepruts aan de praat gekregen en een eerste vlucht gedaan met de FBW A320. Van LEPA naar LIEO.
Dan geeft hij geen fl maar gaat hij ervan uit dat je volgens de charts daalt.
Hmm misschien wel iets gemist dan... Maar ik heb geen star toegewezen. Ik kreeg een direct via vectors.Dirtyrockers schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:18:
[...]
Heb je niet gemist dat hij zei. Dat je moest dalen volgens de star?
Dan geeft hij geen fl maar gaat hij ervan uit dat je volgens de charts daalt.
Ter info, de eurofighter is vandaag gratis te downloaden op simmarket:
https://secure.simmarket....eurofighter-typhoon.phtml
Disclaimer: dat is ook wel de enige correcte prijs voor een Bredok product
Disclaimer: dat is ook wel de enige correcte prijs voor een Bredok product
Zo weer een vluchtje aan het doen met de Mooney met de nieuwe update de gtn750
van Lands End naar Dundee
vertrokken vanaf Lands end
/f/image/4bmBEybdAuZ65Y61S6BC2pRD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OlQ7Zakj1QJaVhWafFCJinQX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ImAK4c8moPLb3DLDjmrQAtIG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7F7YR60l4isbttuz7ILzDCAT.png?f=fotoalbum_large)
Dat is een stuk beter met de gtn750 , nu ook met weer radar
zo ergens halve wegen
/f/image/1uiXH23yrHj7UxlwDMq6Veb2.png?f=fotoalbum_large)
en ja wel toen was het weer zo ver
van Lands End naar Dundee
vertrokken vanaf Lands end
/f/image/4bmBEybdAuZ65Y61S6BC2pRD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OlQ7Zakj1QJaVhWafFCJinQX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ImAK4c8moPLb3DLDjmrQAtIG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7F7YR60l4isbttuz7ILzDCAT.png?f=fotoalbum_large)
Dat is een stuk beter met de gtn750 , nu ook met weer radar
zo ergens halve wegen
/f/image/1uiXH23yrHj7UxlwDMq6Veb2.png?f=fotoalbum_large)
en ja wel toen was het weer zo ver
[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 22-05-2021 11:42 ]
Even de huidige situatie schetsen. De enige STAR's die ik momenteel weet te activeren zijn SNAFU en FUBAR 
Probeerde vanmiddag een vlucht met de FBW A320 van Fez maar Tanger maar die faalde hopeloos op het einde. Na enige frustratie waar het toch weer zo fout kon gaan vanavond een vlucht gedaan wederom van Fez maar nu naar Sevilla. Die lukte wel al maakte ik dezelfde fouten natuurlijk gewoon weer. Wat bleek, in Tanger zat ik te hoog voor de approach en dat overkwam me in Sevilla ook weer. In de tussentijd had ik wel een filmpje bekeken over ILS approaches dus ik ging e.e.a checken, omdraaien en lager aanvliegen. Gelukkig ging de approach toen wel goed. De rest van het vluchtplan laat ik maar even achterwege maar wel weer wat geleerd onderweg.
Te hoog:
/f/image/26FF2uwOhOXLMHpZ8ftIJSmx.png?f=fotoalbum_large)
Dit gaat beter, mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag!
Probeerde vanmiddag een vlucht met de FBW A320 van Fez maar Tanger maar die faalde hopeloos op het einde. Na enige frustratie waar het toch weer zo fout kon gaan vanavond een vlucht gedaan wederom van Fez maar nu naar Sevilla. Die lukte wel al maakte ik dezelfde fouten natuurlijk gewoon weer. Wat bleek, in Tanger zat ik te hoog voor de approach en dat overkwam me in Sevilla ook weer. In de tussentijd had ik wel een filmpje bekeken over ILS approaches dus ik ging e.e.a checken, omdraaien en lager aanvliegen. Gelukkig ging de approach toen wel goed. De rest van het vluchtplan laat ik maar even achterwege maar wel weer wat geleerd onderweg.
Te hoog:
/f/image/26FF2uwOhOXLMHpZ8ftIJSmx.png?f=fotoalbum_large)
Dit gaat beter, mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag!
[ Voor 86% gewijzigd door cbr600f4i op 22-05-2021 22:07 ]
Het word nog gekker, Captain Sim is nu een legale actie gestart tegen flightsim.to en alle liveries die door users zijn gecreerd voor zijn "product". Hij claimt alle ownership van deze free liveries en dat ze niet op een andere plek gehost mogen worden.. https://twitter.com/flightsim_to/status/1396154201047187460Hammie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:33:
[...]
Ja echt bizar en dan nog geld er voor durven te vragen, wie koopt zulke onzin nou
Hoop dat de rest van de simmers zijn zooi dus inderdaad vanaf nu gewoon volledig links laten liggen..
Ik zag het al voorbij komen op het msfs forum. Echt te gek voor woorden, dat is een oorlogsverklaring aan de community flightsimmers, die toevallig ook hun klanten zijndjbarney schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:42:
[...]
Het word nog gekker, Captain Sim is nu een legale actie gestart tegen flightsim.to en alle liveries die door users zijn gecreerd voor zijn "product". Hij claimt alle ownership van deze free liveries en dat ze niet op een andere plek gehost mogen worden.. https://twitter.com/flightsim_to/status/1396154201047187460
Hoop dat de rest van de simmers zijn zooi dus inderdaad vanaf nu gewoon volledig links laten liggen..
Wat een bende idioten
Wat is dit voor vreemde gang van zaken? Heb aardig wat vliegtuigen in FSX van Captain Sim gehad, gehoopt op de 727 in MSFS maar zo verdienen ze geen enkele cent meer aan me.djbarney schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 22:42:
[...]
Het word nog gekker, Captain Sim is nu een legale actie gestart tegen flightsim.to en alle liveries die door users zijn gecreerd voor zijn "product". Hij claimt alle ownership van deze free liveries en dat ze niet op een andere plek gehost mogen worden.. https://twitter.com/flightsim_to/status/1396154201047187460
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
PMDG DC-6 verschijnt al over een paar weken, en de 737 komt vrijwel zeker dit jaar. Paar video’s van de dc-6 zijn te vinden op hun youtube kanaal
En de 777 komt waarschijnlijk nog voor het einde van dit jaar.
https://forum.pmdg.com/fo...icrosoft-flight-simulator
Dit vind ik wel een interessante opmerking en is precies wat ik bij MSFS zelf mis:
Dat een 3rd party dus de capaciteit heeft om complete vliegtuigen van de grond af te bouwen en in productie te brengen krijg ik het idee dat Asobo nog niet eens een compleet team heeft om hun bestaande vliegtuigen te updaten.We are fortunate to have a very talented team that works in parallel on multiple projects at one time and it became evident a few months ago that our DC-6 had reached a point where it was ready for testing well ahead of the 737 that was supposed to beat it to release. With that realization we pushed the DC-6 to our testing team a few months ago and they have been putting hours and cycles on the simulation to great effect.
Wow... die dc6. Wat een details. En een goede tutorial reeks.cracking cloud schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:59:
PMDG DC-6 verschijnt al over een paar weken, en de 737 komt vrijwel zeker dit jaar. Paar video’s van de dc-6 zijn te vinden op hun youtube kanaal
Pmdg
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
In de eerste video “MSFS is by far the best platform EVER” … dat is nogal een U-bocht van eerdere uitlatingen.cbr600f4i schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:04:
Dit vind ik wel een interessante opmerking en is precies wat ik bij MSFS zelf mis:
[...]
Dat een 3rd party dus de capaciteit heeft om complete vliegtuigen van de grond af te bouwen en in productie te brengen krijg ik het idee dat Asobo nog niet eens een compleet team heeft om hun bestaande vliegtuigen te updaten.
Zijn die GPS’en betaalde uitbreidingen of krijg je die “gewoon” via updates?ravw schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:10:
Toch wel leuk die nieuwe NAV - gtn750 in de carenado toestellen
[Afbeelding]
https://pms50.com/msfs/DigitalExorcist schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:32:
[...]
Zijn die GPS’en betaalde uitbreidingen of krijg je die “gewoon” via updates?
en ook in je tablet inplane gebruiken om hem aan te zetten
Ik denk dat voor een groot deel marketing is want bij MSFS zit het grote publiek. Maar het is mooi dat zij daar de toekomst in zien gezien de ontwikkelingen. Ook omdat ze de toestellen nu toch binnen een aardige tijd gaan opleveren zitten er wellicht nog leuke updates of toestellen aan te komen.DigitalExorcist schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:11:
[...]
In de eerste video “MSFS is by far the best platform EVER” … dat is nogal een U-bocht van eerdere uitlatingen.
Betaald dus, maar je krijgt gewoon het normale vliegtuig met één systeem als je die gewoon koopt neem ik aan toch?ravw schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:35:
[...]
https://pms50.com/msfs/
en ook in je tablet inplane gebruiken om hem aan te zetten
alle carenado planes hebben nu deze funkiesDigitalExorcist schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:41:
[...]
Betaald dus, maar je krijgt gewoon het normale vliegtuig met één systeem als je die gewoon koopt neem ik aan toch?
en ik heb de basis gedl maar heb nog niets hoeven betalenen ik zie ook nergens dta er een betaal option is
[ Voor 16% gewijzigd door ravw op 23-05-2021 11:31 ]
Zelfs dat is nog te duur voor die troep …..Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:05:
Alleen vandaag nog gratis:
Volgens mij heb je de premium uitbreiding ook toch, want op je screenshots zag ik de weather radar?ravw schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:45:
[...]
en ik heb de basis gedl maar heb nog niets hoeven betalenen ik zie ook nergens dta er een betaal option is
Basis versie is gratis, premium nu ook nog. Kan hiervoor een code aanvragen en die moet je dan activeren. Waarschijnlijk word de premium uitbreiding later een betaal abonnement maar volgens mij zijn ze daar nog niet helemaal uit.
Maar voor nu nog gratis te gebruiken.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
effe een vraag
ik heb fs2020 om mijn externe harde schijf gezet 460 gb.
te groot voor mijn pc 320gb
kan ik er niet een paar continenten afhalen?
ik vlieg allen in europa.
in welke map staan de landen?
bvd
bvd
Nope je kan alleen marketplace content eraf halen.coeny01 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:09:
effe een vraag
bvd
ik heb de basis gedownload en verder niets dus weer niet wat ik heb , maar hoop niet dat dit betaald gaat worden want dat zou zonde zijnGameaddict schreef op zondag 23 mei 2021 @ 20:32:
[...]
Volgens mij heb je de premium uitbreiding ook toch, want op je screenshots zag ik de weather radar?
Basis versie is gratis, premium nu ook nog. Kan hiervoor een code aanvragen en die moet je dan activeren. Waarschijnlijk word de premium uitbreiding later een betaal abonnement maar volgens mij zijn ze daar nog niet helemaal uit.
Maar voor nu nog gratis te gebruiken.
ik heb gewoon deze versie gedl
https://pms50.com/msfs/downloads/gtn750-base-beta/
Ik zou niet weten hoe ik daar aan die weather radar komt maar hij is wel vermakkelijk
als het 1 malig betalen is wil ik het nog wel nemen maar maandelijks ga ik er echt niet voor betalen
[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 23-05-2021 22:45 ]
Er is base en premium package (premium heeft ook base nodig). Base gaat gratis blijven maar het natuurlijk beperkte functionaliteit. Premium heeft een licentie nodig, maar die is nu nog gratis. Eenmaal erg genoeg functionaliteit in zit wordt het betalend, maar helaas ook een subscription. Maar er is nu wel al sprake van een optie voor een lifetime supscription optie (aka kopen dus).ravw schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:39:
[...]
ik heb de basis gedownload en verder niets dus weer niet wat ik heb , maar hoop niet dat dit betaald gaat worden want dat zou zonde zijn![]()
ik heb gewoon deze versie gedl
https://pms50.com/msfs/downloads/gtn750-base-beta/
Ik zou niet weten hoe ik daar aan die weather radar komt maar hij is wel vermakkelijk
ik heb hem nu geregged staan ...Predator schreef op zondag 23 mei 2021 @ 22:47:
[...]
Er is base en premium package (premium heeft ook base nodig). Base gaat gratis blijven maar het natuurlijk beperkte functionaliteit. Premium heeft een licentie nodig, maar die is nu nog gratis. Eenmaal erg genoeg functionaliteit in zit wordt het betalend, maar helaas ook een subscription. Maar er is nu wel al sprake van een optie voor een lifetime supscription optie (aka kopen dus).
maar weet je al wanneer die betaalende versies komen die life time lijkt me wel erg mooi
Vandaag weer even een proef vluchtje gemaakt met de Working Title CJ4, heb nog een hoop te leren denk ik. Ging op zich goed, netjes de geplande route gevolgd, voldoende fuel, zelfs keurig geland, maar veel stress tijdens de (korte) cruise en de afdaling.. Waarom stress? om mij nog volledig onbekende reden had de CJ4 een TOD berekend op ongeveer 15 nm voor de landing. Geen idee nog waarom, flightplan was er eentje van Simbrief, zag er keurig uit, laadde correct in (voor zover ik dan kon zien) enzovoort.
Plan was van ENGM (Oslo Gardermoen), waar ik al een vreemde uitdaging had omdat er een terminal dwars over de taxiways stond.. naar ENBR (Bergen Flesland) in Noorwegen te vliegen. SID ATLA5A , STAR PESU3P, transition GODID naar ILS-W 35.
VNAV pakken wilde hij dus niet, want op het moment dat LittleNavMap met hetzelfde plan bestand zei dat we ongeveer op TOD zouden moeten zitten, vond de CJ4 dat we lekker door moesten cruisen. Zelf dan dus VNAV weer uitgezet en met FLC geprobeerd naar de juiste hoogte te dalen en dan later nog eens te kijken of dat wilde werken. FLC had er ook weinig zin in leek het, want die wilde de gestelde snelheid niet hanteren, en uiteindelijk throttles maar naar bijna idle gezet, en zelf een pitch van 5% vastgehouden om naar beneden te komen, want op dat moment zat ik uiteraard veel te hoog nog.
Zal best even oncomfortabel geweest zijn in de cabine, maar vooruit.. we zijn nog aan het leren, dus dan moet het maar. uiteindelijk had ik de juiste hoogte in LNM te pakken, maar nog steeds had de CJ4 zijn TOD nog niet gehad, dus wederom handmatig, pitch op 3% en proberen de juiste hoogtes aan te houden voor de volgende waypoints, net niet helemaal gelukt, maar met 300ft afwijking, met het handje, nog wel redelijk.
Pas 2 nm voor het laatste punt van de geprogrammeerde STAR, vond de CJ4 een TOD punt en vanaf dat moment was het ineens weer smooth sailing. 2 bochtjes volgens de geplande route, localizer was al gezet, approach mode en gaan met dat ding...
Real weather (maar dan niet real time), was nog een hobbelige boel zo na take-off.
Mochten jullie ideeen hebben wat ik verkeerd heb gedaan, dan hoor ik het graag. Ik heb zelf het idee dat het flightplan niet helemaal lekker overging van de STAR naar de ILS approach (Wellicht transition toch niet correct ingeladen?), en dat daardoor de CJ4 pas vlak voor het laatste punt van de STAR bedacht dat er een TOD aan zat te komen, maar deze kon in in het MFD niet terugvinden.
Plan was van ENGM (Oslo Gardermoen), waar ik al een vreemde uitdaging had omdat er een terminal dwars over de taxiways stond.. naar ENBR (Bergen Flesland) in Noorwegen te vliegen. SID ATLA5A , STAR PESU3P, transition GODID naar ILS-W 35.
VNAV pakken wilde hij dus niet, want op het moment dat LittleNavMap met hetzelfde plan bestand zei dat we ongeveer op TOD zouden moeten zitten, vond de CJ4 dat we lekker door moesten cruisen. Zelf dan dus VNAV weer uitgezet en met FLC geprobeerd naar de juiste hoogte te dalen en dan later nog eens te kijken of dat wilde werken. FLC had er ook weinig zin in leek het, want die wilde de gestelde snelheid niet hanteren, en uiteindelijk throttles maar naar bijna idle gezet, en zelf een pitch van 5% vastgehouden om naar beneden te komen, want op dat moment zat ik uiteraard veel te hoog nog.
Zal best even oncomfortabel geweest zijn in de cabine, maar vooruit.. we zijn nog aan het leren, dus dan moet het maar. uiteindelijk had ik de juiste hoogte in LNM te pakken, maar nog steeds had de CJ4 zijn TOD nog niet gehad, dus wederom handmatig, pitch op 3% en proberen de juiste hoogtes aan te houden voor de volgende waypoints, net niet helemaal gelukt, maar met 300ft afwijking, met het handje, nog wel redelijk.
Pas 2 nm voor het laatste punt van de geprogrammeerde STAR, vond de CJ4 een TOD punt en vanaf dat moment was het ineens weer smooth sailing. 2 bochtjes volgens de geplande route, localizer was al gezet, approach mode en gaan met dat ding...
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Real weather (maar dan niet real time), was nog een hobbelige boel zo na take-off.
Mochten jullie ideeen hebben wat ik verkeerd heb gedaan, dan hoor ik het graag. Ik heb zelf het idee dat het flightplan niet helemaal lekker overging van de STAR naar de ILS approach (Wellicht transition toch niet correct ingeladen?), en dat daardoor de CJ4 pas vlak voor het laatste punt van de STAR bedacht dat er een TOD aan zat te komen, maar deze kon in in het MFD niet terugvinden.
Vor de mensne die wachten op goede Airliners
Goed nieuws van PMDG
De DC-6 komt binnen enkele weken uit
En waarschijnlijk de 737 en 777 hoogstwaarschijnlijk geheel onverwachts ook dit jaar nog uitkomen
https://www.fsvisions.nl/dit-willen-jullie-niet-missen/
Goed nieuws van PMDG
De DC-6 komt binnen enkele weken uit
En waarschijnlijk de 737 en 777 hoogstwaarschijnlijk geheel onverwachts ook dit jaar nog uitkomen
https://www.fsvisions.nl/dit-willen-jullie-niet-missen/
Had je wel ook al je altitude restraints netjes in je FMS zitten? De AP kan alleen een TOD berekenen als hij ook daadwerkelijk weet waar je op welke hoogte moet zittendjbarney schreef op maandag 24 mei 2021 @ 02:10:
Heb je alle discontinuïteiten en vectors uit je fp verwijderd.djbarney schreef op maandag 24 mei 2021 @ 02:10:
Vandaag weer even een proef vluchtje gemaakt met de Working Title CJ4, heb nog een hoop te leren denk ik. Ging op zich goed, netjes de geplande route gevolgd, voldoende fuel, zelfs keurig geland, maar veel stress tijdens de (korte) cruise en de afdaling.. Waarom stress? om mij nog volledig onbekende reden had de CJ4 een TOD berekend op ongeveer 15 nm voor de landing. Geen idee nog waarom, flightplan was er eentje van Simbrief, zag er keurig uit, laadde correct in (voor zover ik dan kon zien) enzovoort.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Dat kan ervoor zorgen dat je tod misschien niet lekker berekend is.
Zijn er hier nog mensen met navigraph ? Ik had me een maand subscription genomen om eens te testen of ik een jaarabbo wil nemen. De charts app vind ik super maar de airac data die navigraph in je community folder dropt ziet msfs wel als thirth party airports, ik heb nu (bijna) ALLE airports met het plug symbool 
Ik heb nogal een shitload aan freeware en payware airports dus nu zie ik het verschil niet meer …
Ik vind het erg vervelend zo, voor zover ik iets gevonden heb valt er ook niet veel aan te doen.
Ik heb nogal een shitload aan freeware en payware airports dus nu zie ik het verschil niet meer …
Ik vind het erg vervelend zo, voor zover ik iets gevonden heb valt er ook niet veel aan te doen.
Vanavond toch weer he le maal klaar met MSFS, niks werkt...
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Ik heb inderdaad Navigraph, en gebruik t veel. Ook geweldig dat t nu in de G3000 (en G5000) en de CJ4 zit.Predator schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:31:
Zijn er hier nog mensen met navigraph ? Ik had me een maand subscription genomen om eens te testen of ik een jaarabbo wil nemen. De charts app vind ik super maar de airac data die navigraph in je community folder dropt ziet msfs wel als thirth party airports, ik heb nu (bijna) ALLE airports met het plug symbool
Verder is het met addon airports altijd maar afwachten: op flightsim.to staan een hele mooi scenery van EHLE, maar die schakelt dan de SIDS (en misschien ook andere procedures) uit. Dat duurde even voordat ik het doorhad, ik dacht dat het aan mijn skills lag, of een bug in de G3000, bv de Navigraph integratie.
Ah mooi. Ik verheug me zeer op de B737, ik vloog de PMDG B737 een aantal jaren geleden in ik dacht FSX, er waren geen Youtube tutorials, ik had een hele gedetailleerde uitgeprinte versie. Ik ben daar eigenlijk zo gewend aan geraakt dat ik de FBW A320 tot nu toe maar aan me laat voorbij gaan, er zijn nog genoeg andere kleinere vliegtuigen te bestuderen.456 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 09:05:
[...]
Wow... die dc6. Wat een details. En een goede tutorial reeks.
Pmdg
Ondertussen ben ik weer member geworden van VATSIM, en toen dat niet leek te lukken, IVAO, en nu dus van allebei. Ben de clients aan het installeren, en met name de PTT button nog configureren: dat doe ik in VR, ik wil een button op mijn HOTAS, maar nu net de button die ik voor Discord gebruik wordt niet door de clients herkend. Dus ik probeer met de Saitek software de X52Pro een key te laten binden, maar de software wil niet installeren.... herstart de pc, en dan weer hetzelfde, terwijl ik die vorig jaar toch moeiteloos heb geinsstalleerd op een eerdere pc.
Ik ga me eerst maar verdiepen in IVAO, die is voor mij t bekendst, aan de andere kant: ik kom steeds multiplayer events tegen die, als ze een MP dienst gebruiken, vooral VATSIM gebruiken.
Jullie nog tips voor IVAO cq VATSIM newbies?
Ik krijg MSFS ook niet meer gestart.Dani86 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 20:40:
Vanavond toch weer he le maal klaar met MSFS, niks werkt...
Valt terug naar de store met gaming service.
Toevallig W10 bijgewerkt naar de nieuwe build 21H1?
Na deze update werkt MSFS bij mij niet meer.
Herstel pogingen hebben tot op heden nog niet toch oplossing geleid.. Misschien toch maar terugrol uitvoeren, volledige herinstallatie, lees download, zie ik ook niet zo zitten
Bla Bla Bla
Voor zover ik kon zien, stond alles er keurig in, inclusief beperkingen. Ook alle discontinuities en vectors punten waren netjes verwijderd, en de cruise hoogte stond ook correct zoals ie in simbrief stond.ralpje schreef op maandag 24 mei 2021 @ 14:05:
[...]
Had je wel ook al je altitude restraints netjes in je FMS zitten? De AP kan alleen een TOD berekenen als hij ook daadwerkelijk weet waar je op welke hoogte moet zittenDie zul je handmatig moeten zetten, voor zover ik weet komen die alleen automatisch mee in je STAR / Approach.
Vanmiddag dus nog maar een poging gewaagd, en die ging van begin tot eind precies goed. Zal dan toch ergens een foutje gemaakt hebben denk ik de vorige keer.
Vond die jets in 't begin nog wel wat overwhelming, maar de Cj4 is een fijn ding om mee te oefenen.
Je moet de gaming services herinstalleren maar je moet eerst 2 registry directories deleten. Ik had het ook voor 2 dagen geleden na een CTD.MarchelHoek schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:45:
[...]
Ik krijg MSFS ook niet meer gestart.
Valt terug naar de store met gaming service.
Toevallig W10 bijgewerkt naar de nieuwe build 21H1?
Na deze update werkt MSFS bij mij niet meer.
Herstel pogingen hebben tot op heden nog niet toch oplossing geleid.. Misschien toch maar terugrol uitvoeren, volledige herinstallatie, lees download, zie ik ook niet zo zitten
Ik zoek even op dewelke.
Ok, verwijder de gaming services, daarna met regedit deze 2 deleten:
Services.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\GamingServices]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\GamingServicesNet]
Daarna reboot en opnieuw installeren.
Dit heeft het voor mij opgelost
[ Voor 18% gewijzigd door Predator op 25-05-2021 07:54 ]
Ik vind de CJ4 ook geweldig, en de enige met een werkende VNAV (voor zover ik weet) in MS FS2020. Wat ik nog wel moet leren te gebruiken overigens.djbarney schreef op maandag 24 mei 2021 @ 22:08:
[...]
Vond die jets in 't begin nog wel wat overwhelming, maar de Cj4 is een fijn ding om mee te oefenen.
volgens mij heeft crj ook werkende vnav.flopdoc schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:05:
[...]
Ik vind de CJ4 ook geweldig, en de enige met een werkende VNAV (voor zover ik weet) in MS FS2020. Wat ik nog wel moet leren te gebruiken overigens.
en de nieuwe 787 mod ook als ik het goed heb.
Vanavond proberen... Beter dan een volledig nieuwe downloadPredator schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 07:48:
[...]
Je moet de gaming services herinstalleren maar je moet eerst 2 registry directories deleten. Ik had het ook voor 2 dagen geleden na een CTD.
Ik zoek even op dewelke.
Ok, verwijder de gaming services, daarna met regedit deze 2 deleten:
Services.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\GamingServices]
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\GamingServicesNet]
Daarna reboot en opnieuw installeren.
Dit heeft het voor mij opgelost
Bla Bla Bla
Die VNAV in de WTCJ4 is inderdaad prima (en redelijk simpel te doorgronden), maar ik gebruik hem zelden. Bij stijgen gebruik ik FLC (de VNAV respecteert dan toch de alt restrictions niet, die laat hij alleen als 'warning' zien, het is aan de piloot om tijdig te levelen) en bij descent krijg ik meestal de instructie van ATC omdat ik op VATSIM vlieg, dan ga ik op VS omlaag.flopdoc schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:05:
[...]
Ik vind de CJ4 ook geweldig, en de enige met een werkende VNAV (voor zover ik weet) in MS FS2020. Wat ik nog wel moet leren te gebruiken overigens.
Als er op (delen van) mijn route geen ATC online is wil ik VNAV nog wel eens gebruiken om op tijd op m'n restriction voor m'n STAR te zijn, vanaf daar ga ik dan toch meestal weer naar VS. Op één of andere manier vind ik dat praktischer
[ Voor 15% gewijzigd door ralpje op 25-05-2021 09:24 ]
goeie tip... heeft bij mij ook gewerkt.MarchelHoek schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:18:
[...]
Vanavond proberen... Beter dan een volledig nieuwe download
Even terugkomend op Captain Sim:
:fill(white):strip_exif()/f/image/MNzJGMZemVyO2yxQvqF6ZBjN.png?f=user_large)
Hebben het nav de hoeveelheid klachten toch maar teruggedraaid. Leed is natuurlijk nu al geschied.
Leek een beetje op een knul (met hoeveel man zijn die eigenlijk?) die nav de klachten na release van de 777 er de pee in had en de community even terug wou pakken. Dacht dat Captain Sim toch wel iets professioneler was zeg, draaien toch genoeg jaar mee...
:fill(white):strip_exif()/f/image/MNzJGMZemVyO2yxQvqF6ZBjN.png?f=user_large)
Hebben het nav de hoeveelheid klachten toch maar teruggedraaid. Leed is natuurlijk nu al geschied.
Leek een beetje op een knul (met hoeveel man zijn die eigenlijk?) die nav de klachten na release van de 777 er de pee in had en de community even terug wou pakken. Dacht dat Captain Sim toch wel iets professioneler was zeg, draaien toch genoeg jaar mee...
Goed om te weten, ik heb die alletwee niet.Dirtyrockers schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:07:
[...]
volgens mij heeft crj ook werkende vnav.
en de nieuwe 787 mod ook als ik het goed heb.
https://flightsim.to/file/8999/b78xhl
Staat inderdaad uitgebreid VNAV functies beschreven.
Met dit in het vooruitzicht, ben ik alvast begonnen met wat upgrades aan m'n pc. Vandaag komt er een NVME M.2 ssd binnen. De vraag waar ik nu nog mee zit, hoe zit het met de performance? Ik heb het in augustus goedkoop kunnen uitproberen via de Game Pass van Microsoft, maar ik merkte nog wel wat performance issues (hing ook af waar ik dan vloog). Tot nu toe vlieg ik voornamelijk nog in P3Dv4, vanwege de 737, 777, 787 die beter werken.cracking cloud schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 23:59:
Mijn specs zijn als volgt:
i7-8700
GTX1070Ti 8gb
16gb RAM
Met het oog qua videokaarten, zal ik moeten wachten op betere tijden, maar is het slim om wat extra ram erbij te prikken of te vervangen?
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
/f/image/tkCKsdZHLiVD6sFWozDmHWf9.png?f=fotoalbum_small)
/f/image/WmnS2NMyXcacqWgZOl3qJWjB.png?f=fotoalbum_small)
/f/image/h5oA2CcIto8mWMiKVgxjY7Y0.png?f=fotoalbum_small)
/f/image/xUb8mxhhlhidEjJJ4juooPWc.png?f=fotoalbum_small)
/f/image/oeFYChMWOnCwTOUPF00HKEsM.png?f=fotoalbum_small)
:strip_exif()/f/image/nO2A6GVlmX6c5Q0T457ZRphZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rqECaIQ4j4K7rZO30Q85aWhv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2Vr5LC0J7Jjx7zYR1jT9t8ZF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KuN2yc1806y1VM4kdlWriI7b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mLp5BAwJoTEZaPudzsjsKgP1.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/byTEl5sGEUR3bS0pea5tUnlQ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/aMpazZA4cb1LgZtsrqqnmPmj.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/QcRsiH8dqDN3W2cMVyh5wycR.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/5senOlu8cex7crYyWScWRDPU.jpg?f=fotoalbum_tile)