Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Heb je de juiste (lokale) luchtdruk (QNH) ingesteld? De QNH van GCLP of GXCO dus?cbr600f4i schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:12:
[...]
Wat mij opvalt tijdens mijn landingen met de A32NX is dat ik vlak voor de touchdown te laag zit. Heb een ILS Approach landing op GCLP en GCXO gedaan en beide de meldingen terrain.. en zo'n 500-1000ft te laag. In GCLP was het nog te doen maar GXCO werd een go around. Ik kan het in de filmpjes niet herleiden, enig idee welke instelling ik mis zodat ik qua hoogte altijd goed zit.
AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360
Ik zal het eens uitproberen met dat trimwiel, kan me dat probleem niet herinneren. Ik gebruik zelf een losse FLight Velocity trimwiel, werkt heel soepel en nauwkeurig, maar ik heb hetzelfde als jij maar dan bij takeoff. Ik moet voor takeoff even het trimwil fysiek even bewegen, als ik dat na takeoff doe dan verspringt het wiel in de cockpit veel meer dan dat ik m fysiek beweeg.[b]
[Afbeelding]
Moments before disaster.. De autopilot heeft een behoorlijke nose-up trim ingesteld, en zodra ik aan mijn trimwheel draai, bye bye CJ4.. oh well..
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik stel de QNH van de bestemming in. Ik zou even moeten dubbelchecken of ik dat ook in de FMC doe want bij de start voer ik daar de QNH van vertrek in. Gedurende de vlucht voer ik de QNH van de eindbestemming in en calibreer ik altijd nog even de hoogte.Waterpower schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 22:49:
[...]
Heb je de juiste (lokale) luchtdruk (QNH) ingesteld? De QNH van GCLP of GXCO dus?
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Punt (waypoint, geen airport) op de route page aanklikken, dan kun je NEW DEST invullen. Wat ook kan, is om in secundairy flight plan een alternatief in te bouwen en die te activeren.turkeyhakan schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 06:46:
Heeft er iemand een handleiding voor de MCDU en allerlei checklist (zoals cold start, before and after takeoff, landing etc.). Dit even los van de ingebouwde checklists voor de A320.
Ik wil bijvoorbeeld ook in de lucht kunnen besluiten om op een ander vliegveld te landen. Dit lukt mij nu niet.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Heb je de data in het PERF menu ingevuld voor de approach phase? Daar moet je ook de qnh ingeven.cbr600f4i schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:20:
[...]
Ik stel de QNH van de bestemming in. Ik zou even moeten dubbelchecken of ik dat ook in de FMC doe want bij de start voer ik daar de QNH van vertrek in. Gedurende de vlucht voer ik de QNH van de eindbestemming in en calibreer ik altijd nog even de hoogte.
AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360
Dat zal ik vanavond extra controleren, want tijdens de vlucht heb ik die niet aangepast naar de bestemming.Waterpower schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:43:
[...]
Heb je de data in het PERF menu ingevuld voor de approach phase? Daar moet je ook de qnh ingeven.
Vergeet je niet te tanken!robinez schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:01:
ik ben nu bezig met die frankrijk bush trip leg LFCO - LFMB (gateway to the perynees)in de diamond da40ng, dat is echt wel een toffe trip zeg en wat lopen die graphics in dat gebied soepel op 4k,
Ik vind die da40 ook wel een gaaf vliegtuig om mee te vliegen, enige waar ik mee worstel is dat die naar links trekt tijdens het vliegen, is daar iets aan te doen (bijvoorbeeld het fuel trans knopje dstandaard aanzetten zodat die fuel hoeveelheid tussen links en rechts gelijk blijft)?
* edit: tsjonge wat was dat een moeilijke landing op dat gras-stripje van LFMB, maar het is gelukt na lang zoeken
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
ja ze komen er aan alleen wanneer ze af zijn ..cracking cloud schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:54:
Hopelijk komt er binnenkort nog iets qua Saab340 kaliber, dat zou mooi zijn.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ja dat was ook een issue inderdaad, dat was ik vergeten, maar na veel onderzoek op internet kwam ik erachter dat de da40 alleen fuel uit de linkervleugel gebruikt. Je moet dus regelmatig fuel uit de rechtervleugel overhevelen naar de linkervleugel via het fuel transfer knopje.
Op internet las ik dat da40 piloten een timer zetten op 30 minuten per keer en dan 5 tot 7 minuten het fuel transfer knopje aanzetten. Op die manier hou je de fuel levels min of meer gelijk en heb je geen onbalans door het verschil in gewicht en krijg je ook die low fuel left warning niet meer.
Echt mooi gemodeleerd hoe dat werkt dus en het schijnt vrij uniek te zijn en de da40 werkt op die manier dus,
Dan heb je LFPS nog niet gehad! Prachtig gewoon.robinez schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:30:
[...]
Ja dat was ook een issue inderdaad, dat was ik vergeten, maar na veel onderzoek op internet kwam ik erachter dat de da40 alleen fuel uit de linkervleugel gebruikt. Je moet dus regelmatig fuel uit de rechtervleugel overhevelen naar de linkervleugel via het fuel transfer knopje.
Op internet las ik dat da40 piloten een timer zetten op 30 minuten per keer en dan 5 tot 7 minuten het fuel transfer knopje aanzetten. Op die manier hou je de fuel levels min of meer gelijk en heb je geen onbalans door het verschil in gewicht en krijg je ook die low fuel left warning niet meer.
Echt mooi gemodeleerd hoe dat werkt dus en het schijnt vrij uniek te zijn en de da40 werkt op die manier dus,
stuk of 10 airports
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Oké en welke van deze is jou aanrader!
waar vlieg je veelappie35 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 20:49:
[...]
Oké en welke van deze is jou aanrader!(vlieg veel visueel..
ik heb zelf TJSJ gekocht
maar voor de rest
KMSY en KMIA zijn ook wel leuk als je kleine airliners vliegt ..
maar neem wel een Airport die waar ook POI bij zitten of gedeelte van een stad .. daar let ik nu ook op ... :-)
en wat ik nu ook doet is eerste de omgeving verkennen van de airports is die mooi , dna kopen maar is het niet om aan te zien .. dna zou ik me keuzen op wat anders gooien
Maar bergen water en stad in de omgeving
dan is het wel mooi en vaak ook wel aanteraden .....
Maar kijk ook naar de routes die je vliegt , ligt er binnen de afstand van dat airport een mooie ander gebied of airport dan is het te doen ....
neem nu London als voorbeeld daar liggen iets van 4 a5 airports dicht bij elkaar ... is wle mooi maar dat word hem niet dan kies je liever voor 2 airports in London en dan ergens in debuurt een airport , zoals New castle of Leeds ... en dan neem je Dundee ook mee ..
zo ben ik het dus aan het doen ...
[ Voor 47% gewijzigd door ravw op 14-05-2021 21:00 ]
https://fr.flightsim.to/f...-piper-arrow-panel-lights
Tevens natuurlijk enorm veel liveries, waarvan ik de Indian Motorcycle erg mooi vind (zag ooit een Indian in een motorzaak- geweldig mooi, terwijl ik niet van de choppers ben... helaas veel te duur)
https://fr.flightsim.to/f...dian-motorcycle-livery-4k
[ Voor 11% gewijzigd door flopdoc op 15-05-2021 09:30 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
De justflight versie ! Al je iets van Carenado wil kopen dan koop je best de seneca en/of de Mooney.robinez schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:58:
ik zit ook te kijken om die piper arrow III aan te schaffen, wat zouden jullie adviseren, de carenado versie of de just flight versie?
Ik ben toch al gekraakt en heb de Islander gekocht van BBS. Er zijn nog wel wat dingetjes, maar de dev heeft al aangeven dat hij meteen de issues gaat aanpakken. Maar ik vind em zo al leuk, en de prijs valt best mee
Thanks!Predator schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:11:
[...]
De justflight versie ! Al je iets van Carenado wil kopen dan koop je best de seneca en/of de Mooney.
Ik ben toch al gekraakt en heb de Islander gekocht van BBS. Er zijn nog wel wat dingetjes, maar de dev heeft al aangeven dat hij meteen de issues gaat aanpakken. Maar ik vind em zo al leuk, en de prijs valt best mee
De mooney van carenado had ik al een tijdje, heerlijk vliegtuig overigens, maar ik was bang dat die piper er te veel op zou lijken kwa flight feel.
Die just flight versie lijkt me wel wat inderdaad, alleen jammer dat die buiten de store om gekocht moet worden.
Let wel op, de arrow is een pak trager, minder wendbaar en klimt veel trager dan de Mooney, maar dat in realiteit natuurlijk ook zorobinez schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:21:
[...]
Thanks!
De mooney van carenado had ik al een tijdje, heerlijk vliegtuig overigens, maar ik was bang dat die piper er te veel op zou lijken kwa flight feel.
Die just flight versie lijkt me wel wat inderdaad, alleen jammer dat die buiten de store om gekocht moet worden.
De motor klinkt ook helemaal anders.
Persoonlijk zijn dat voor mij allemaal pluspunten want zo lijken zo ook niet op elkaar. Ook de cockpit is helemaal anders.
Ik heb ook de TB21 gekocht daarom. De cockpit ziet anders uit.
Btw, de justflight heeft wel een minimale autopilot. Hij kan wel waypoints volgen en alt hold, maar niet klimmen/dalen en geen ILS vliegen.
Kopen buiten de store vind ik geen probleem. Je krijgt veel sneller updates.
die komt nog wel op store als de beide versies af zijn ...robinez schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:21:
[...]
kom je straks wel achter als je 101 addons buiten store heb gekocht ,Predator schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:47:
[...]
kan je ook 101 setups draaien , dan ook nog eens 101 passwords gaan invoeren of codes
nee die tijd wil ik wel achter me laten
nu 2 keer klikken en mijn hele zooi word geinstaleerd
Goh, ik heb heeeeel veel freeware addons installed, dus die paar extra installs … valt voor mij nog mee.ravw schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 13:19:
[...]
kom je straks wel achter als je 101 addons buiten store heb gekocht ,
kan je ook 101 setups draaien , dan ook nog eens 101 passwords gaan invoeren of codes
nee die tijd wil ik wel achter me laten
nu 2 keer klikken en mijn hele zooi word geinstaleerd
Ps: ik ben ook telenet klant in Belgie, en om 1 andere reden hebben wij 12Mbit download voor MSFS updates … dat helpt ook niet als je moet 100 marketplace addons updaten…
Of ik moet altijd een vpn client starten om dat omzeilen
FS basic aanzetten , wachten tot de 150GB klaar is , en dan content manager sellect al l en dl maar en gewoon gaan slapen dan is dieklaar als je wakker wordPredator schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:22:
[...]
Goh, ik heb heeeeel veel freeware addons installed, dus die paar extra installs … valt voor mij nog mee.
Ps: ik ben ook telenet klant in Belgie, en om 1 andere reden hebben wij 12Mbit download voor MSFS updates … dat helpt ook niet als je moet 100 marketplace addons updaten…
Of ik moet altijd een vpn client starten om dat omzeilen
Ik zit zelf nu alleen al aan 200 GB aan Addons ( MP )
maar waarom VPN pas aanzetten met dl , als je dat heb staat die toch altijd aan
/f/image/CuiGi3N5MKZWoAFwDcnvqQVw.png?f=fotoalbum_large)
boven Florida (Rotonda)
/f/image/hSHxbQABiuOR48kl5Op0kDY6.png?f=fotoalbum_large)
de real one
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RzXwJw2p3q0Slmd6n8eqErmV.jpg?f=user_large)
Bye bye Florida
[ Voor 79% gewijzigd door ravw op 15-05-2021 15:06 ]
[Streamable: Microsoft Flight Simulator 2021-05-15 14-56-58-00.00.33.974-00.01.33.750]
Dit is boven Genua, valt me sowieso op dat je heel veel turbulentie krijgt in de sim als je op FL350 over een berg vliegt
TKPN (Vance Winkworth Armory) naar TFFJ (St Barthelemy)
Of te wel, ik moest zonnepanelen vervoeren tussen beide eilanden (mocht dus geen flinke fouten maken aangezien het breekbare lading was en daar op gelet werd bij de beoordeling van wat je verdiende aan deze vlucht (belachelijk veel
Dus gelijk vol erin. Wat me opviel is dat de default zit hoogte belachelijk hoog is, ik kijk half over die zonneschermen heen en zit met mijn hoofd bijna tegen het dak. Dat Komt waarschijnlijk omdat ik in general camera mijn default cockpit hoogte van 50 naar 80 heb gezet, maar voor dit vliegtuig moest ik handmatig de zit hoogte naar beneden bijstellen met de control binding die ik daarvoor heb. Dat is nog nooit nodig geweest voor de andere vliegtuigen.
Maar goed, na het afstellen van de zithoogte taxi-en naar de runway, dat was lastig aangezien de rudders behoorlijk anders reageerden dan ik gewend was. Eenmaal op de runway gaf ik power en begon de arrow lekker te brullen. Opvallend was dat de sound heel anders was dan van de andere vliegtuigen die ik heb, dat vind ik een groot pluspunt in de variatie, deze brult lekker laag.
Na het opstijgen vallen de andere karakteristieken goed op, het is een wat zwaarder vliegtuig kwa besturings feel. Ook werkte de TRIM echt belachelijk goed. Ik had hem binnen no time stabiel op 1 hoogte vliegen zonder steeds handmatig in te grijpen.
Bij aankomst ging de landing bijna mis, je moet hier wat meer power ophouden dan dat ik gewend was. Ik viel bijna voor de landingsbaan neer maar kon op mirakuleuze wijze de landing redden zonder de zonnepanelen te beschadigen.
Vervolgens weer taxi-en naar de parkeerplaats en daar staan we dan op dit zonovergoten eiland. Weer een succesvolle missie waarbij ik 1/20e al weer terugverdiend heb in onair van de aankoop van dit vliegtuig in on air.
Al met al blij met dit andere type vliegtuig.
[ Voor 4% gewijzigd door robinez op 15-05-2021 16:02 ]
Echt hele mooie scenery geworden na die world update. Dat spat in 4K echt van je scherm af.
Ik viond het een erg gaaf vliegtuig om mee te vliegen. Het vliegt absoluut anders dan wat ik tot nu toe heb gevlogen. Maar dat vind ik een positief punt. Landen vind ik nog wel erg lastig. Ik heb al snel de neiging om toch te langzaam te gaan en ik krijg de indruk dat deze een wat hogere landingssnelheid nodig heeft.
Dat vliegtuig heeft toch bizar goede remmen, dus je staat bijna direct stil. Wel heb ik nog grote moeite met het taxi-en met de rudders. Op de 1 of andere manier krijg ik de bochten niet echt voor elkaar. Dat los ik nu op door bij het maken van de bocht op 1 van de rudders de rem in te drukken zodat hij scherper draait en die gele lijn wel kan volgen.
Maar is dat wel de bedoeling?
:strip_exif()/f/image/6yYXOgniGfjHww9RpxDhl9lB.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga dat toestel ook halen maar wacht tot die in MP komt
Sommige vliegtuigen hebben een electrisch/hydraulisch draaiend neuswiel, maar vergeet niet dat voordat je rudder iets kan doen, dat er veel luchtstroom moet overgaan. Dus vlot draaien met je rudder aan 15 knots, dat is niet logisch. Met een taildragger is het nog erger.robinez schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:56:
vanavond nog even een paar vluchtjes gemaakt in de just flight piper arrow III. Dit keer in engeland, daar had ik de nieuwe scenery update nog niet van gezien. Ik heb wat opdrachten gedaan in de omgeving van Liverpool.
Echt hele mooie scenery geworden na die world update. Dat spat in 4K echt van je scherm af.
Ik viond het een erg gaaf vliegtuig om mee te vliegen. Het vliegt absoluut anders dan wat ik tot nu toe heb gevlogen. Maar dat vind ik een positief punt. Landen vind ik nog wel erg lastig. Ik heb al snel de neiging om toch te langzaam te gaan en ik krijg de indruk dat deze een wat hogere landingssnelheid nodig heeft.
Dat vliegtuig heeft toch bizar goede remmen, dus je staat bijna direct stil. Wel heb ik nog grote moeite met het taxi-en met de rudders. Op de 1 of andere manier krijg ik de bochten niet echt voor elkaar. Dat los ik nu op door bij het maken van de bocht op 1 van de rudders de rem in te drukken zodat hij scherper draait en die gele lijn wel kan volgen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Meestal moet je die rechthouden met de rem tijdens het opstijgen tot de staart van de grond komt en je met je rudder kan sturen.
In de Milviz Corsair moet dat bv zo.
Daar moet je zelfs alle trim vlakken correct instellen of je zit meteen in het decor
Ik gebruik iig ook de assymetrische remtechniek vaak. Hier zijn pedalen met remfunctie een meerwaarde. Rudder kun je nog met de Z-as doen, maar remmen met pedalen is zoveel beter
Misschien wacht Justflight nog op hun turbo versie voor ze hem indienen. Ofwel doet MS nog moeilijk. Ik weet ook niet of de MS marketplace upgrade kost ondersteund. De turbo zo een upgrade zijn en een kleine meerkost voor diegene die de non-turbo al hebben.ravw schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:01:
@robinez ja ik gebruik ook de rem voor snellere bochten
Ik ga dat toestel ook halen maar wacht tot die in MP komt
Als de marketplace dat soort model niet ondersteund zullen ze wellicht maar 1 all-in aanbieden denk ik, en moet dus de turbo uit zijn.
ILS moet je ook zelf kunnen vliegen zonder autopilotPredator schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:47:
[...]
Let wel op, de arrow is een pak trager, minder wendbaar en klimt veel trager dan de Mooney, maar dat in realiteit natuurlijk ook zo![]()
De motor klinkt ook helemaal anders.
Persoonlijk zijn dat voor mij allemaal pluspunten want zo lijken zo ook niet op elkaar. Ook de cockpit is helemaal anders.
Ik heb ook de TB21 gekocht daarom. De cockpit ziet anders uit.
Btw, de justflight heeft wel een minimale autopilot. Hij kan wel waypoints volgen en alt hold, maar niet klimmen/dalen en geen ILS vliegen.
Verder is er met de Garmin 430 en 530 veel mogelijk, en Just Flight / PMS50 heeft ook de GTN750 beschikbaar voor de JF Piper Arrow III. Misschien dat ik tzt ook ga voor de Turbo versie, maar die kan vooral beter op grotere hoogte vliegen las ik ergens, terwijl ik m juist voor vrij laag leuk vind om te gebruiken. De Warrior komt er ook aan maar die lijkt me dan wel te veel op de Arrow. Het leuke van de verschillende vliegtuigen vind ik vooral nieuwe dingen/systemen leren, meer van hetzelfde is... saai...
Ik gebruik inderdaad ook de rudder brakes differential braking voor korte draaien tijdens taxieen. Verder heb ik nog af en toe dat de rudder bij takeoff heel lastig gaat, ondanks de laatste update, maar meestal wel goed toch.robinez schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 20:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
de een vind het niet erg de andere loopt overal om te klagen ...Hammie schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:11:
@ravw ik weet niet hoe anderen hier tegen aankijken maar elke dag 20 foto's van vluchten hoeft van mij niet. Boel scrollwerk waar ik niet om zit te springen.
te groot , te veel , te donker ......
en elke dag ?????? 8 - 9 -10 mei heb ik niet gepost aan screenshots .. dus elke dag is dus fout
en er zijn zat dagen dat ik niets post , maar ook wel dagen dat ik dan even wat meer post
en 20 per dag is ook al niet juist
en daarbij ik doe al veel minder de laastte tijd en ook niet zo groot.
ja in forums moet je gewoon veel scrollen
ik vind meters lang alleen maar text lezen ook irritant .. dus laten we dan maar niet zo veel schrijven ,
2 regels per stukje ?
we kunnen het niet iedereen naar hun zin maken , ik zou zeggen kom maar op met meer screenshots van andere , hoe meer hoe beter
[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 16-05-2021 12:43 ]
Verwijderd
ja en daarbij is het ook een grote hobby van mij en zolang ik nog steeds niet mag werken of kan werken ,Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:13:
Zo lang het mooie en gevarieerde foto's zijn vind ik het geen probleem. Zo hebben andere gebruikers ook een idee over hoe het er op een bepaalde plaats uitziet. Hij post ook vaak tekst en is behulpzaam. Het is gewoon een heel actieve gebruiker
dan is het ook dat je meer actief bent , ik hoop zelf ook weer snel aan de slag te gaan , maar goed mijn werkgever wil er nog niet aanbeginnen. ( zowel de corona en mijn ziektebeeld ( PTSS )
dit is ook een van de weinige draadjes waar ik nog komt , zelf ben ik verder niet zo aktief op het internet ..
Maar goed de een vind het leuk en de andere heb daar hinder van, maar we moeten gewoon gezamelijk genieten van onze hobbie
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 16-05-2021 13:22 ]
Verwijderd
Ik denk dat je meer vlieguren hebt dan een lijnpilootravw schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:20:
[...]
ja en daarbij is het ook een grote hobby van mij en zolang ik nog steeds niet mag werken of kan werken ,
dan is het ook dat je meer actief bent , ik hoop zelf ook weer snel aan de slag te gaan , maar goed mijn werkgever wil er nog niet aanbeginnen. ( zowel de corona en mijn ziektebeeld ( PTSS )
dit is ook een van de weinige draadjes waar ik nog komt , zelf ben ik verder niet zo aktief op het internet ..
Maar goed de een vind het leuk en de andere heb daar hinder van, maar we moeten gewoon gezamelijk genieten van onze hobbie
valt mee zit nog net niet op 700 uurVerwijderd schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:26:
[...]
Ik denk dat je meer vlieguren hebt dan een lijnpiloot
helemaal mee eens, ik vind het altijd wel inspirerende foto's.Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:13:
Zo lang het mooie en gevarieerde foto's zijn vind ik het geen probleem. Zo hebben andere gebruikers ook een idee over hoe het er op een bepaalde plaats uitziet. Hij post ook vaak tekst en is behulpzaam. Het is gewoon een heel actieve gebruiker
ik zit totaal niet te wachten op 10 tallen pagina's aan alleen maar tekst. regelmatig wat foto's ertussen door vind ik behoorlijk inspirerend en elke keer verbaas ik me weer over hoe mooi de MFS2020 wereld er uit kan zien.
Je kunt altijd op discord gaan natuurlijk als je alleen maar tekst wil lezen. In die mfs2020 groepen daar is er geen doorkomen aan zoveel tekst als daar in staat.
Daar komt bij dat de mensen die screenshots posten over het algemeen ook wel regelmatig posten wat de thread levendig houdt en ze helpen veel mensen met hun ervaringen als ze vragen hebben.
ik vind het prima zo in ieder geval
ja inderdaad, ik vergeet steeds hoe een rudder werkt (ik heb hem nog niet zo lang) maar die uitleg snap ik, thanks!Predator schreef op zondag 16 mei 2021 @ 07:48:
[...]
Sommige vliegtuigen hebben een electrisch/hydraulisch draaiend neuswiel, maar vergeet niet dat voordat je rudder iets kan doen, dat er veel luchtstroom moet overgaan. Dus vlot draaien met je rudder aan 15 knots, dat is niet logisch.
...
Ik gebruik iig ook de assymetrische remtechniek vaak. Hier zijn pedalen met remfunctie een meerwaarde. Rudder kun je nog met de Z-as doen, maar remmen met pedalen is zoveel beter
ja, die takeoff was ook even wennen, de arrow reageert een stuk sneller op je correcties dan die standaard planes. Ben er nu al wel aan gewend en bij de takeoff ben ik gewoon wat subtieler nu.flopdoc schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:51:
[...]
Ik gebruik inderdaad ook de rudder brakes differential braking voor korte draaien tijdens taxieen. Verder heb ik nog af en toe dat de rudder bij takeoff heel lastig gaat, ondanks de laatste update, maar meestal wel goed toch.
ATC: traffic at 3 oclock ... report him inside
Ja zal wel door geven als hij op me neus zit .. zet alvast de ruitenwissers aan
Was ook op zoek naar instelling op tweakers om foto's te onderdrukken.Hammie schreef op zondag 16 mei 2021 @ 12:11:
@ravw ik weet niet hoe anderen hier tegen aankijken maar elke dag 20 foto's van vluchten hoeft van mij niet. Boel scrollwerk waar ik niet om zit te springen.
https://worldtour.flights/
ik gebruik hem al een tijdje voor het downloaden van flight plans, en je komt echt de meest mooie routes tegen in deze database. Account aanmaken hoeft niet, ook gewoon anonymous kun je de routes downloaden.
Echt een tip voor als je even een leuke tocht in een specifieke omgeving wil vliegen.
[ Voor 12% gewijzigd door robinez op 16-05-2021 15:20 ]
Verwijderd
https://tweakers.net/instellingen/customcss/niki_lauda schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:43:
[...]
Was ook op zoek naar instelling op tweakers om foto's te onderdrukken.
Hier kun je mensen blocken.
Mij maken de posts met screenshots niet uit, maar ik begrijp dat het vervelend kan zijn.
Ik heb nog een PS VR (Playstation) ... die had ik al een tijdje aan m'n PC hangen met TrinusPSVR maar nooit echt lekker werkend gekregen. Vandaag even goed voor gaan zitten en via SteamVR aan de praat kunnen krijgen. (Ondanks dat ik de Microsoft Store-versie van MS FS heb werkt het wel via SteamVR).
Vraag me niet hoe.. hoop gedoe met settings en zo. De headtracking op zich doet ie wel behalve in de diepte, m'n webcam werkt niet mee om de VR bril te herkennen, dat is wel lastig. En dat ding drift als een gek dus ik moet een toets koppelen aan 'opnieuw centreren' en dat zo'n 20 keer doen tussen Groningen en Lelystad
Máár... wauw... wat is dat brlijant zeg.. echt, wat een trip (en dan bedoel ik niet eens de vlucht zelf, maar de ervaring!!).
:strip_exif()/f/image/pp33AucyezbJt75w2m7YiIKb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J3iB9l0TAjhilC4RXj6BinAd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vFyfwB4xltyB3dSLUB1J8Euh.jpg?f=fotoalbum_large)
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Je moet er wel echt de tijd voor nemen om die instellingen te tweaken. En lage fps + lag is dodelijk voor de ervaring (lees:misselijk worden). Heb nog steeds niet de sweetspot gevonden met m'n 5600x + rtx2060 maar als het eenmaal werkt gaat er letterlijk een nieuwe wereld open. Bizarre ervaring!
Ik blijf me verbazen over hoe echt elke vlucht toch weer anders is kwa sfeer met betrekking tot het weer en het tijdstip van de dag.
Wat is jullie favoriete tijdstip om te vliegen in MFS2020 in de game?
:strip_exif()/f/image/3relBtKlC4h0cXUjKn7B3a7T.jpg?f=fotoalbum_large)
VR is inderdaad next-level, eigenlijk met alle games wel. Alleen voor MSFS 2020 heb je een PC nodig die nog niet verkocht wordt om het echt soepel te laten draaien in VR.Elzavo schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:11:
Ja, ik ben ook sinds twee weken bezig met een Oculus Quest 2, puur gekocht voor FS2020.
Je moet er wel echt de tijd voor nemen om die instellingen te tweaken. En lage fps + lag is dodelijk voor de ervaring (lees:misselijk worden). Heb nog steeds niet de sweetspot gevonden met m'n 5600x + rtx2060 maar als het eenmaal werkt gaat er letterlijk een nieuwe wereld open. Bizarre ervaring!
Traffic in sight
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
ja maar daarom ook al de wipers aan ...ralpje schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:17:
[...]
Traffic in sightAls hij inside is ben je al te laat
Als je 'm zelf in elkaar zit lukt t wel, zie mijn signature specs...Furfoot schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:16:
[...]
VR is inderdaad next-level, eigenlijk met alle games wel. Alleen voor MSFS 2020 heb je een PC nodig die nog niet verkocht wordt om het echt soepel te laten draaien in VR.
Dan nog zit je niet op 90 FPS consistent.flopdoc schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:43:
[...]
Als je 'm zelf in elkaar zit lukt t wel, zie mijn signature specs...
Voor VR is 90 FPS consistent niet nodig om iets soepel te laten voelen, helemaal bij MSFS niet...
AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2
Ik kan niet sneller dalen want dan stijgt me snelheid naar ongekende hoogte.
Nu heb ik geprobeerd om me snelheid al voor het dalen flink te verlagen maar ook dit helpt niet.
Meerdere mensen hier last mee?
Misschien heeft iemand een oplossing hiervoor? of ik doe uiteraard alsnog iets verkeerd.
negeren de ATCMikee007 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:02:
Ik heb nu al best aardig wat vluchten gemaakt met de A320 (flybywire versie) maar als ik ga dalen na opdracht van de ATC dan kom ik altijd veel te hoog bij het vliegveld aan. soms wel met 10.000ft te hoog! geen idee hoe dit komt.
Ik kan niet sneller dalen want dan stijgt me snelheid naar ongekende hoogte.
Nu heb ik geprobeerd om me snelheid al voor het dalen flink te verlagen maar ook dit helpt niet.
Meerdere mensen hier last mee?
Misschien heeft iemand een oplossing hiervoor? of ik doe uiteraard alsnog iets verkeerd.
je moet ongeveer 100/80 nm voor aankomst al rustig gaan zakken
Zet ook je CSTR aan dan zie je vlak voor de landing hoe hoog je moet zitten , en daarbij gaat in straptredes naar beneden dat is wat makkelijker
had laatst nog een voorbeeld gegeven van de hoogtes die je moet aan houden en hoe of wat met een foto
dus zeg maar FL320 - FL280 - FL 240 - FL180 - FL 120 .... hoogte die de CSTR aangeeft
[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 16-05-2021 22:10 ]
haha.. Ok, dat is nieuw in de luchtvaart om de ATC te negerenravw schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:05:
[...]
negeren de ATC
je moet ongeveer 100/80 nm voor aankomst al rustig gaan zakken
Zet ook je CSTR aan dan zie je vlak voor de landing hoe hoog je moet zitten , en daarbij gaat in straptredes naar beneden dat is wat makkelijker
dus zeg maar FL320 - FL280 - FL 240 - FL180 - FL 120 .... hoogte die de CSTR aangeeft
Ik ga er rekening mee houden ongeveer 90nm te starten met dalen.
Waar zet je de CSTR aan?
Wat is een beetje standaard qua snelheid als je gaat dalen? hier zijn ook wel bepaalde richtlijnen voor lijkt me?
Klopt, maar het loopt soepel genoeg als ik in de cockpit zit. Alleen bewegen binnen de cockpit is steevast ietwat stotterig. En scenery als je er vlakbij zit en dan draait.
Niet als je FS 2020 vliegt dan is negeren van de ATC normaal :-)Mikee007 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:12:
[...]
haha.. Ok, dat is nieuw in de luchtvaart om de ATC te negeren
Ik ga er rekening mee houden ongeveer 90nm te starten met dalen.
Waar zet je de CSTR aan?
Wat is een beetje standaard qua snelheid als je gaat dalen? hier zijn ook wel bepaalde richtlijnen voor lijkt me?
want ze willen je gerust een berg in laten vliegen
CSTR
/f/image/aRP5iONndNqzqq49fQAOTP2P.png?f=fotoalbum_large)
Snelheid op Auto zetten dan en mocht je toch te hard gaan je daal snelheid niet te snel zetten
Thanks! Voor die hoogte vlak voor de landing moet ik wel een vergrootglas hebben wil ik het kunnen lezen haha!ravw schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:15:
[...]
Niet als je FS 2020 vliegt dan is negeren van de ATC normaal :-)
want ze willen je gerust een berg in laten vliegen
CSTR
[Afbeelding]
Snelheid op Auto zetten dan en mocht je toch te hard gaan je daal snelheid niet te snel zetten
Bij me volgende vlucht zal ik je tips waarnemen.
Ik heb nu bijna 20 minuten op 3000ft gevlogen boven de stad
zet je afstand op 20 of 40 dan is het beter te lezenMikee007 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:40:
[...]
Thanks! Voor die hoogte vlak voor de landing moet ik wel een vergrootglas hebben wil ik het kunnen lezen haha!
en je ziet ook gelijk waar de DCEL begint of eindigt .. dus niet harder vliegen dan 230 in die zones vaak boven steden bij aankomst en vertrek
[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 16-05-2021 23:00 ]
Voor mij toch wel echt de zonsondergang.robinez schreef op zondag 16 mei 2021 @ 20:08:
Ik blijf me verbazen over hoe echt elke vlucht toch weer anders is kwa sfeer met betrekking tot het weer en het tijdstip van de dag.
Wat is jullie favoriete tijdstip om te vliegen in MFS2020 in de game?
Ik doe vluchten van niet meer dan een uurtje, en dan maak ik er een magic hour van
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Gaaf is dat ja, ik heb ook een PSVR en die aangesloten op de PC voor MSFS, wat een ervaring. Het viel me mee hoe dat er grafisch nog uitziet. Is inderdaad even pielen voor het allemaal werkt maar het is erg gaaf. Ik had geen tracking en dat is wel een nadeel, even naar voren of achter bewegen om om een stijl heen te kijken is er dan niet bij. Hij heeft wel veel last van drift maar ja spatiebalk in de buurt houden dan maarDigitalExorcist schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:23:
Ik heb het eindelijk voor elkaar: MS FS in VR!
Ik heb nog een PS VR (Playstation) ... die had ik al een tijdje aan m'n PC hangen met TrinusPSVR maar nooit echt lekker werkend gekregen. Vandaag even goed voor gaan zitten en via SteamVR aan de praat kunnen krijgen. (Ondanks dat ik de Microsoft Store-versie van MS FS heb werkt het wel via SteamVR).
Vraag me niet hoe.. hoop gedoe met settings en zo. De headtracking op zich doet ie wel behalve in de diepte, m'n webcam werkt niet mee om de VR bril te herkennen, dat is wel lastig. En dat ding drift als een gek dus ik moet een toets koppelen aan 'opnieuw centreren' en dat zo'n 20 keer doen tussen Groningen en Lelystad
Heb een Vive geleend en daar vlieg ik nu mee, VR blijft een gave ervaring. Zeker met tracking erbij. Ik vlieg nu nog enkel VR, vlieg nu de bush flights en die zijn erg mooi. Vive moet binnenkort weer terug dus ben nu aan het orienteren op een VR set, ik denk dat het de G2 gaat worden. Ben ook een eigen controller aan het maken zodat ik meer knoppen paraat heb, moet toch nog af en toe op de tast een knoppencombinatie gaan zoeken, brandstof bijvullen tijdens bush flights bv.
Was gisteren de Patagonia bush flight aan het vliegen en er waren er meer die route aan het vliegen, mooi om ook andere vliegtuigen te zien. Die zie ik niet zo vaak bij de bush flights helaas.
PSN ID: Svennie-NL
Dan kan ik je de multiplayer events die op het FS Forum staan aangekondigd hevig aanraden, daar is het flink druk!Svennie schreef op maandag 17 mei 2021 @ 07:59:
[...]
Was gisteren de Patagonia bush flight aan het vliegen en er waren er meer die route aan het vliegen, mooi om ook andere vliegtuigen te zien. Die zie ik niet zo vaak bij de bush flights helaas.
https://forums.flightsimu...-in-events/143/l/calendar
Had ik gisteren vanuit Groningen naar Lelystad (m'n "testvlucht" bij uitstek, omdat je alleen maar rechtuit richting 230-something hoeft te vliegen na takeoff) met die headtracking ook even last van. Het driften (langzaam verschuiven) is wel op te lossen.. en met rechtermuisknop 'zoom je in' op bepaalde delen van je instrumentenpaneel terwijl de linker muisknop blijft werken om knopjes te bedienen. Dat werkt best aardig. (Zie ook onderste screen die ik gepost had).Svennie schreef op maandag 17 mei 2021 @ 07:59:
[...]
Gaaf is dat ja, ik heb ook een PSVR en die aangesloten op de PC voor MSFS, wat een ervaring. Het viel me mee hoe dat er grafisch nog uitziet. Is inderdaad even pielen voor het allemaal werkt maar het is erg gaaf. Ik had geen tracking en dat is wel een nadeel, even naar voren of achter bewegen om om een stijl heen te kijken is er dan niet bij. Hij heeft wel veel last van drift maar ja spatiebalk in de buurt houden dan maar
Maar inderdaad, ander verkeer om je heen krijgt dan wel een iets andere dimensie. Ik zou ooit nog wel eens gewoon een normale flightstick willen en met een aerobatic toestel in een multiplayer-team willen zitten, airshows geven
Of zoals de Red Arrows dat doen: beetje ogenschijnlijk tegen elkaar lopen brullen en op die manier je manoeuvres doorgeven. Heerlijk.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Stel je vliegt op FL380 en airport elevation is 2000ft, dan doe je 36000ft x 3 = 108. Daar doe je nog 10 bij voor het afremmen, dus met nog 118nm te gaan kan je beginnen met dalen.Mikee007 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:40:
[...]
Thanks! Voor die hoogte vlak voor de landing moet ik wel een vergrootglas hebben wil ik het kunnen lezen haha!
Bij me volgende vlucht zal ik je tips waarnemen.
Ik heb nu bijna 20 minuten op 3000ft gevlogen boven de stad
Ook in de EFB van de FBW kan je dat makkelijk berekenen.
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
dat inzoomen werkt inderdaad best goed maar dan moet ik weer met mijn hand van mijn yoke af en de muis erbij pakken, ik buig wel iets naar voren, niet te ver dan zit je met je hoofd tegen je yokeDigitalExorcist schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:12:
[...]
Had ik gisteren vanuit Groningen naar Lelystad (m'n "testvlucht" bij uitstek, omdat je alleen maar rechtuit richting 230-something hoeft te vliegen na takeoff) met die headtracking ook even last van. Het driften (langzaam verschuiven) is wel op te lossen.. en met rechtermuisknop 'zoom je in' op bepaalde delen van je instrumentenpaneel terwijl de linker muisknop blijft werken om knopjes te bedienen. Dat werkt best aardig. (Zie ook onderste screen die ik gepost had).
Maar inderdaad, ander verkeer om je heen krijgt dan wel een iets andere dimensie. Ik zou ooit nog wel eens gewoon een normale flightstick willen en met een aerobatic toestel in een multiplayer-team willen zitten, airshows gevendát lijkt me goddelijk in VR. Dan ook op Discord met voice natuurlijk.. "Smoke... ON.."
Of zoals de Red Arrows dat doen: beetje ogenschijnlijk tegen elkaar lopen brullen en op die manier je manoeuvres doorgeven. Heerlijk.
[YouTube: Red Arrows at RIAT 2018 with comms]
Als je trouwens VR wil vliegen als de Red Arrows dan moet je een sterke maag hebben.
Als je het leuk vind om een keer samen te vliegen dan kunnen we dat wel een keer doen, misschien zijn er meer mensen die mee willen vliegen, leuk om een keer met meerdere te vliegen.
Leuk, daar ook eens een keer meedoen, eens kijken hoe dat gaatflopdoc schreef op maandag 17 mei 2021 @ 08:19:
[...]
Dan kan ik je de multiplayer events die op het FS Forum staan aangekondigd hevig aanraden, daar is het flink druk!
https://forums.flightsimu...-in-events/143/l/calendar
[ Voor 10% gewijzigd door Svennie op 17-05-2021 10:22 ]
PSN ID: Svennie-NL
Ik vlieg enkel laag bij de grond met stunt vliegtuigjes en dan is een constante hoge FPS wel zo fijnCraftop schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:33:
[...]
Voor VR is 90 FPS consistent niet nodig om iets soepel te laten voelen, helemaal bij MSFS niet...
Moet je wel de laatste nullen weghalen, dus 36000 = 36jorank schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:53:
[...]
Stel je vliegt op FL380 en airport elevation is 2000ft, dan doe je 36000ft x 3 = 108. Daar doe je nog 10 bij voor het afremmen, dus met nog 118nm te gaan kan je beginnen met dalen.
Ook in de EFB van de FBW kan je dat makkelijk berekenen.
"Assumptions are the mother of all f*kups"
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Hier ben ik het ook wel mee eens. Ik zelf ervaar ook hele goede VR (HP reverb G2) En ik ben ook geen hoogvlieger. Oké dwars door new York hapert misschien. En oké vlug Nee schudden vlak voor een landing is ook geen goed idee maar dit doe je in het toch ook niet?Craftop schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:33:
[...]
Ik heb alles ook best om maximaal staan misschien een paar schuifjes niet.
Bron: https://forum.pmdg.com/fo...AI-u9nSvJfXD3LjXM0FSKs59sPMDG Products for MSFS:
=====================
This week, with the flurry of excitement about the CRJ, we have gotten a bunch of folks asking "well, where is PMDG?"
We're right here.
We are at work converting our entire product lineup into MSFS. It is taking some time, primarily because we have to completely reinvent our development process. It isn't simply a matter of adjusting a few lines of code and throwing a new model and texture exporter at the mix and calling it complete. We are building new development tools, shuffling around our entire development process, and turning our products upside down in order to make them as real and lustrous and lifelike as the new platform will allow. We aren't simply porting products in, using the same models and textures and animations. We are completely re-imagining them in order to leverage every ounce of what the new MSFS engine will give us. This means all-new models, all new texturing, new sound recordings (which are expensive and time consuming to make) entirely new lighting capabilities, in some cases requiring entirely new photo-surveys and the rebuilding of source material in order to bring you cockpits that don't look like we dragged an FSX cockpit across twenty years and stuffed it into a really nice rendering engine. We are bringing you incredible, new, feature-rich environments that really shine in the new MSFS platform.
For a while now I have been giving guidance on the release of PMDG 737NG3 as "very late 2021" and even hinted that it might drag into 1Q22. This guidance is a bit softer now- as we are really starting to see our work accelerate in MSFS. I'm going to hold off offering any projection right at this moment, as there are some things that have to happen before I become comfortable saying "yeah- we have cleared all of the hurdles." We have hit our share of knee-knockers, worked through them with some help from our friends at Aerosoft and Asobo- among others- and I fully expect we will hit a few more before we are finished.
This is our first, full, jetliner product in the MSFS platform after all- so we don't entirely know what to expect from beginning to end. But things are beginning to accelerate nicely.
On the topic of MSFS and PMDG:
I have been mostly-mis-quoted ten thousand times this week as having said something along the lines of "the MSFS SDK isn't capable of supporting what we do" or "MSFS isn't capable of supporting what we do." I want to be very clear in stating that this new sim is highly dynamic and changing continually. What may have been true in June of 2020 is not necessarily true any longer. From the standpoint of development, we are not currently seeing any major limitations to prevent us from bringing our product catalog into MSFS.
To put that another way, quoting me as saying "MSFS isn't ready for PMDG" is a bit like someone in 1971 using a 1959 quote of the NASA administrator saying "We don't have the technology to land on the moon." Sure- that was true at the time it was uttered- but no longer a factor.
Oud nieuws, bijna 2 maanden geen updates behalve een screenshot van een DC-6.
Maar VR is supertof, als je zicht hebt
Life is not about specs, it is about joy!
https://www.eurogamer.net...guide-to-the-entire-world
Lijkt mij wel een mooie, komende dagen een keer testen.
PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229
Ik heb em staan. Het is wel es leuk maar je moet elke keer weer inloggen in de app en de webpage open hebben. Ik vind het ook moeilijk om de audio te verstaan. Het is niet luider dan de motoren. Hij zou je in flight geluid moeten dempen, of bv audio langs een hoofdtelefoon moeten sturen.koenvdlinden schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:53:
Gebruikt iemand deze BushTalk Radio mod?
Zoals ravw al aangeeft: eerder beginnen met dalen. Het exacte punt (TOD, top of descent) bereken je normaal gesproken voor je aan de vlucht begint aan de hand van de prestatiegegevens van je toestel en zou in principe ook in je (IFR) flight plan moeten komen. ATC kent die gegevens niet (precies) voor ieder toestel, de piloot is verantwoordelijk voor die planning.Mikee007 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:02:
Ik heb nu al best aardig wat vluchten gemaakt met de A320 (flybywire versie) maar als ik ga dalen na opdracht van de ATC dan kom ik altijd veel te hoog bij het vliegveld aan. soms wel met 10.000ft te hoog! geen idee hoe dit komt.
Vergeet ook niet dat je naast hoogte ook een boel airspeed (~450 naar ~170 KIAS) kwijt moet voor een approach en dat is in een glibberig verkeersvliegtuig niet zo vanzelfsprekend.
[ Voor 11% gewijzigd door Bacchus op 18-05-2021 09:32 ]
AI dit is wel kapot mooi zeg. Waar heb je die skin vandaan?ravw schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:40:
Vluchtje met de Caravan van Patrocinio (SNPJ) naar Governador Valadares (SBGV)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Iemand heeft ook Maastricht airport gemaakt
https://flightsim.to/file/14431/ehbk-maastricht-airport
https://fr.flightsim.to/file/3988/cessna-c208-the-grotChrisuu01 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:00:
[...]
AI dit is wel kapot mooi zeg. Waar heb je die skin vandaan?
Ik vond het goed te verstaan, maar moet t weer eens herinstalleren.koenvdlinden schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 07:53:
Gebruikt iemand deze BushTalk Radio mod?
Mijn filmpje er over
Tsja, past wel in het rijtje met de 737max van bredok3d.FSXnoob schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:43:
En nu is de CS777 ook uit, niet bepaald realistisch nog maar het model is wel prima
Mijn filmpje er over
[YouTube: 777 Captain III (777-200) ( Captain Sim ) Model Details FS2020 PC 4K]
Ik raad één ieder aan om je geld in je zak te houden.
[ Voor 3% gewijzigd door jorank op 18-05-2021 20:19 ]
[ Voor 99% gewijzigd door jorank op 18-05-2021 20:20 ]
Hmm nooit geweten dat er ook B777's zijn met flap 10 en vier motoren op de fuel synopticFSXnoob schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:43:
En nu is de CS777 ook uit, niet bepaald realistisch nog maar het model is wel prima
Mijn filmpje er over
[YouTube: 777 Captain III (777-200) ( Captain Sim ) Model Details FS2020 PC 4K]
Mag hopen dat dit freeware is?
Essential functionality paired with default 747 systems simulationupclocker schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:30:
[...]
Hmm nooit geweten dat er ook B777's zijn met flap 15 en vier motoren op de fuel synoptic
Mag hopen dat dit freeware is?
Dat is de momentele status er van, via de updates komt er meer en word alles beter
Je bent ook wel veel ijsend zeg!bartvl schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:12:
Net de landingchallange Lukla weer eens gedaan. Of ja geprobeerd. Om te beginnnen: súpergaaf in VR!
Maar VR is supertof, als je zicht hebt. Heel Lukla in een grote wolk. Niet te zien. Dikke laag ijs op mijn ruit. Niet helemaal gelukt dus
.
Heb jr de landing challenge ook al gedaan? Deze zijn in VR nu ook veel leuker!
Ooh dat ga ik vanmiddag ook maar eens proberen!appie35 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:07:
[...]
Je bent ook wel veel ijsend zeg!
Ja zeker, dat wás de landing challengeappie35 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:07:
[...]
Je bent ook wel veel ijsend zeg!
Maar gelijk heb je, in VR zijn de challenges veel leuker! En gaan ze ook veel beter door de headtracking en door het dieptezicht. Mijn scores zijn significant hoger!
Life is not about specs, it is about joy!
Verwijderd
Het is namelijk mijn droom om daarmee te vliegen en de freeware A380's krijg ik maar niet geïnstalleerd.
Er komt een a380 gratis van flybywireVerwijderd schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:04:
Is er al nieuws over een Airbus A380 die te koop zal zijn in de in-game store?
Het is namelijk mijn droom om daarmee te vliegen en de freeware A380's krijg ik maar niet geïnstalleerd.
Maar dat duurt nog even.
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc
/f/image/Wp3vUr57zmZaEi7Cwcpki4sR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dcQDMGZfZ8Vvb1EGhpjMoJDJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cZHRWgie5VUSZ0khqTZzbwaA.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VGQZzHRIjo6lCXhP9lDpgRlh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vif4oZUbqzesfT96IHID6kvr.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/jxWmIflDkw3h87OK0sijqRk9.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OyFMzdHJW5wjdrPD58qijcXM.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2RDGJVUJSFAAZuSxR8DNCyN6.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/T1Pe2piv2JDYV16LkbIUmgLD.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/eFaibhOFZTeDiA9WyRbCguBs.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/GbFhLd0K7mhHZiI3JA4HjdDp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zMzRz7zvyhdYOErd7NL22iU2.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/VDWeY6jFy3qPOd5ZQAL52a7b.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/D9RHB0vEZHZmeYERxLK1KeqX.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vfU4405yaoY2Amdka3Xg0pTK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/leRis4XNMDPKlDetE0h2j2CM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BG7OVx2CXxzV7RcINZ5nExfv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/K9YB4GgA9b2YVRGJtirDzmRa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mUOiWGavttKaUYP4xtlsUCyd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/J0cWu0DY4IM1UE8JTcgL7Poe.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Qmh4SaBbNfaG1p8MIaJ9lSrp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/edLDrbBUKLNIHh1sYUkh5ccj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/72jNQQHeq428hvT4J8Ju4LjJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Y9UtEYkkzU9SZaDGcR9RMzTY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sUyMB5gZe3Od6oEGMtOFqdCU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1hcu9Ty3CQgqFSyaOYyXKsvM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uVPdFYfJz9DVVPxZEmvR9KL1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/h2iBsRNHWrorJbZKIMFq9Jvq.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rPHyMAWO9A60nV2Pgj8jhHO4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fDxC7rfHHoVgxrsvEGg2OZl1.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/P6Nf7sa96ff954SNFyhColTb.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RSZQKu5NOmLqlsRB8MsRjFsY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/yRMUOf1JKYIfX2YISSIOpjm9.png?f=fotoalbum_large)