Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 16:47
Predator schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:19:
[...]

Ik ben verkeerd denk ik, de pier zat er al van bij het begin in.
Dit is wel iets handig/leuk:
Google map msfs poi, cities & airports
Het is ook geupdate voor de WU’s, zelf de WU5 zit er al een stukje in.
Ik zie de pier ook, zonder iets van Orbx.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

flopdoc schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:48:
[...]

Ik zie de pier ook, zonder iets van Orbx.
Ik vraag dit omdat ik daar al vaker ben geweest en geland op Shoreham maar dat ding nooit heb zien liggen hahaha
dus vandaag dat het even een vraag was ...

bah heb je 101 airports gekocht weet je nu nog niet waar je vandaag een heen zal vliegen en welke route :D

}:O :O

[ Voor 23% gewijzigd door ravw op 08-05-2021 21:33 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• maddog03
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:54
Trin1ty schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:51:
Pff die CRJ is lastig hoor. Vanaf cruise control is het zo lastig om die snelheid vast te houden. Tis continue beetje naar voren en beetje naar achter met de throttle en tijdens dalen is het nog lastiger 😰
Dat heet vliegen :+
of gecontroleerd neerstorten

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-11 19:46

Dani86

AeroGeek

Trin1ty schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:51:
Pff die CRJ is lastig hoor. Vanaf cruise control is het zo lastig om die snelheid vast te houden. Tis continue beetje naar voren en beetje naar achter met de throttle en tijdens dalen is het nog lastiger 😰
Je kunt tijdens de climb/descent de speed mode gebruiken. Hier stel je een snelheid in en de autopilot gebruikt een bepaalde pitch attitude om de ingegeven snelheid te houden.
Probeer eens bij je descend 270 knopen met 70% vermogen, werkt best OK.

Probeer anders vanaf je T/D een V/S van 1800 en 70% vermogen, hoef je niet eens veel te kloten met je gashendel. Dan moet je VNAV setup wel goed staan.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Dani86 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:41:
[...]

Je kunt tijdens de climb/descent de speed mode gebruiken. Hier stel je een snelheid in en de autopilot gebruikt een bepaalde pitch attitude om de ingegeven snelheid te houden.
Probeer eens bij je descend 270 knopen met 70% vermogen, werkt best OK.

Probeer anders vanaf je T/D een V/S van 1800 en 70% vermogen, hoef je niet eens veel te kloten met je gashendel. Dan moet je VNAV setup wel goed staan.
Climb gaat prima en mooi op de juiste snelheid.

Wat bedoel je met ‘VNAV setup’?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:38

Predator

Suffers from split brain

Vraagje voor de CRJ piloten onder ons. Ik heb die gekocht na release, en een beetje mee gespeeld, maar eigenlijk nog niet tijd gehad om me meer te verdiepen.
Ik heb er gisterenavond wat uurtjes in gestoken maar ik heb problemen met ILS approaches. Moelijkheden om de GS te capturen en toen ik em wel had heb ik moeten ingrijpen want de CRJ ging me een paar honderd meter voor de landingsbaan in het bos laten camperen… :+

Ik dacht dat het aan mij lag, of issues met mijn Honeycomb BTQ knoppen, maar ik zie een thread op het FS forum. Veel mensen klagen over ILS problemen, en ik lees dat Aerosoft zou naar MS wijzen voor het probleem.
Hebben jullie ook regelmatig problemen met de ILS in de CRJ ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

:-)
komen ze nu mee in reallive ..

YouTube: The FUTURE of PUSHBACK is ELECTRIC! Without a pushback truck! Explai...

dit was al mogelijk in alle eerdere FS :D

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Predator schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:03:
Vraagje voor de CRJ piloten onder ons. Ik heb die gekocht na release, en een beetje mee gespeeld, maar eigenlijk nog niet tijd gehad om me meer te verdiepen.
Ik heb er gisterenavond wat uurtjes in gestoken maar ik heb problemen met ILS approaches. Moelijkheden om de GS te capturen en toen ik em wel had heb ik moeten ingrijpen want de CRJ ging me een paar honderd meter voor de landingsbaan in het bos laten camperen… :+

Ik dacht dat het aan mij lag, of issues met mijn Honeycomb BTQ knoppen, maar ik zie een thread op het FS forum. Veel mensen klagen over ILS problemen, en ik lees dat Aerosoft zou naar MS wijzen voor het probleem.
Capturen gaat bij mij prima maar de ILS volgen is een drama vaak. Einde van liedje is dat ik hem steeds overpak en zelf eerst een dot gas moet geven om niet een eind voor de rwy al te crashen en vervolgens op de papi lights hem zelf maar aan de grond probeer te zetten.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Predator schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:03:

Ja, Aerosoft neemt de makkelijke uitweg en blijft Asobo en de sim de schuld geven. Ondertussen vliegen andere addons feilloos de ILS op autopiloot. Het is een probleem van de addon, en ik zou m'n adem niet inhouden voor een oplossing, maar wie weet.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Euh, ze moeten dat toch fixen :?
Een airliner die geen ILS kan vliegen … :/
Ik snap niet dat ze zoveel werk en detail in de subsystemen steken, maar dat een ILS approach dan niet goed gaat.

Voor mij gaat hij helaas weer de hangar in tot dit gefixed is. Ik voel me net iemand die 120K neergeteld heeft voor een nieuwe Tesla en dan te horen krijgt dat de gps niet werkt, en ik de wegenkaart onder het stof moet halen :P

En inderdaad, alle andere vliegtuigen doen dat wel prima. De WT CJ4 heeft zijn eigen autopiloot en dat werkt wel goed. De carenado autopilots doen ook prima een ILS. De FBW A320 toch ook ?

Ik heb de afgelopen 2,5 weken denk ik een stuk of 50 ILS approaches gedaan met de FBW, zonder issues.

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

cracking cloud schreef op zondag 9 mei 2021 @ 17:21:
Ik heb de afgelopen 2,5 weken denk ik een stuk of 50 ILS approaches gedaan met de FBW, zonder issues.
Dit gaat over de CRJ

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Snap ik, Aerosoft zei dat het een probleem van Asobo was, maar de FBW en WT CJ4 hebben dat ILS issue niet.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 20:25

Hoogie2004

Whohooooo

De H135 krijgt een expert mode :) Ben benieuwd, tot nu toe alleen in de default mode gevlogen.Komende tijd eens wat meer heli vliegen, heb met met 'Take-on Helicopters' ook veel vermaakt in het verleden.

[YouTube: EXPERT Flight Mode | Test Flight & Review | MSFS 2020 | H135 | Airbus Helicopter | Germany | HEMS]

En een leuk filmpje van de Bell 47

[YouTube: Bell 47-G2 | At the Limits | FlyInside | Helicopter | MS Flight Simulator 2020 | The Observatory]

[ Voor 37% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-05-2021 22:24 ]

My iRacing profile | Strava

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Propane schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:35:
[...]

Ja, Aerosoft neemt de makkelijke uitweg en blijft Asobo en de sim de schuld geven. Ondertussen vliegen andere addons feilloos de ILS op autopiloot. Het is een probleem van de addon, en ik zou m'n adem niet inhouden voor een oplossing, maar wie weet.
Vraagje, moet je om de ILS te kunnen vliegen de PFD in localizer mode hebben staan of kan dat ook in FMS mode? Tot nu toe programmeer ik de LOC freq in de radio en druk ik zodra die gecaptured is op APR. Maar ik laat alles op de PFD eigenlijk gewoon in FMS staan.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

Like I said, ik ben geen heli-vlieger, maar dit is dan wel weer cool: complete airline crash scenario's voor wie met een MMT heli wil vliegen.

[YouTube: NeoFly | H135 Helicopter | Airline Crash Scenario | Yorkshire Air Ambulance | MSFS2020 | HEMS | 0.91]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Propane
  • Niet online
Trin1ty schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:49:
[...]

Vraagje, moet je om de ILS te kunnen vliegen de PFD in localizer mode hebben staan of kan dat ook in FMS mode? Tot nu toe programmeer ik de LOC freq in de radio en druk ik zodra die gecaptured is op APR. Maar ik laat alles op de PFD eigenlijk gewoon in FMS staan.
Juiste procedure is om groene naald te gebruiken, dus inderdaad LOC1 mode ipv FMS mode. Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk welke FMS software versie Aerosoft probeert te simuleren. In nieuwere FMS software kan je gewoon in FMS mode blijven, en zodra de localizer wordt gecaptured springt hij automatisch over naar de groene naald. Voor zover ik weet werkt dat slechts sporadisch in de Aerosoft CRJ, maar ik heb hem alweer een tijd niet meer gevlogen wegens meerdere gebrekken voor mijn smaak :P.

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Propane schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:30:
[...]
Juiste procedure is om groene naald te gebruiken, dus inderdaad LOC1 mode ipv FMS mode. Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk welke FMS software versie Aerosoft probeert te simuleren. In nieuwere FMS software kan je gewoon in FMS mode blijven, en zodra de localizer wordt gecaptured springt hij automatisch over naar de groene naald. Voor zover ik weet werkt dat slechts sporadisch in de Aerosoft CRJ, maar ik heb hem alweer een tijd niet meer gevlogen wegens meerdere gebrekken voor mijn smaak :P.
Ah ok, duidelijk. Hij springt in de CRJ van Aerosoft zeker niet automatisch naar LOC volgens mij. Maar ik zie iedereen hem zelf op LOC zetten voor de ILS. Ik dacht misschien is dat de reden dat hij de ILS niet goed volgt bij mij omdat ik hem op FMS laat staan. Moet ik eens proberen.

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 21:41
Nav de posts hier eens de pier in Brighton bekeken.

t werd al wat donkerder en ik wou via de zee bij Brighton terug richting vliegveld toen ik opeens dit zag.....

heel veel hele kleine rode puntjes, heel vreemd, nog nooit gezien.

Dus heen gevlogen en pas toen k vrij dichtbij was kon ik zien wat het was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5Q0Hk8od863kOvP8jYuMeiAKr8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uVLni1JIEmoXbEwMxYQBo8Yi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q55LgW23Q78SqgJmif2_QWTC7gI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cglM5fJTrebQ84mb0UMInAQS.png?f=fotoalbum_large

Natuurlijk kan ik dat vertellen maar leuker is om t zef t ontdekken: vlieg naar Brighton en dan vanaf die pier een minuut of 7..8 op zo'n 200 graden.

Wel tijd om nagenoeg donker instellen dan krijg je ze vanzelf te zien
Als je van Rotterdam naar London vliegt kom je ze ook tegen :-)

vind alleen jammer dat die dingen niet knipperen

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

ravw schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:27:
Als je van Rotterdam naar London vliegt kom je ze ook tegen :-)

vind alleen jammer dat die dingen niet knipperen
Ik dacht toen MSFS net uit was met die lichtjes in begin dat mijn grafische kaart kuren had of dat het een gltch was totdat ik het eens goed van dichtbij zag idd :D
Trin1ty schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:27:
[...]

Ik dacht toen MSFS net uit was met die lichtjes in begin dat mijn grafische kaart kuren had of dat het een gltch was totdat ik het eens goed van dichtbij zag idd :D
nee ik kende ze al van andere flightsim daar staan die dingen ook op die plekken

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 16:26

ralpje

Deugpopje

Voor de Nederlandse kust (ik woon zelf in Heemskerk) staan ze ook. Doe maar eens (bijvoorbeeld) de REDF1A arrival in het (schemer)donker :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Zijn er hier meer mensen die de CRJ met de TCA Airbus throttle vliegen?
Met de hand gas geven gaat zo lastig. is echt mm werk met verzetten en soms als je gas bijgeeft, gaat hij eers met N1 bijna naar idle voor hij het weer oppikt. Echt heel lastig te controleren zo tijdens een descent

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Trin1ty schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:53:
Met de hand gas geven gaat zo lastig. is echt mm werk met verzetten en soms als je gas bijgeeft, gaat hij eers met N1 bijna naar idle voor hij het weer oppikt. Echt heel lastig te controleren zo tijdens een descent
Ik heb ook de TCA airbus en die throttle is echt (naar mijn mening) ruk. Ik ga mijn CH throttles weer eens opgraven, ook leuker in de TB10 in X-plane maar zal ook in FS2020 beter werken dan dat kleine schuifje.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

franssie schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:58:
[...]

Ik heb ook de TCA airbus en die throttle is echt (naar mijn mening) ruk. Ik ga mijn CH throttles weer eens opgraven, ook leuker in de TB10 in X-plane maar zal ook in FS2020 beter werken dan dat kleine schuifje.
Nou voor de FBW werkt hij perfect (daaar istie natuurlijk ook speciaal voor) maar voor andere vliegtuigen is het wel een dingetje merk ik

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

franssie schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:58:
[...]

I heb het niet over de throttle die met schuifje op de joystich zit toruwens he? Weet niet of je dat bedoeld. Ik heb het over de losse Throttle module

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Trin1ty schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:53:
Ik ben niet zeker dat het aan die TCA throttle ligt. Ik heb een honeycomb throttle en die doet ook rare dingen als ik die een paar % verzet. Hij is correct ingesteld in de EFB en gecalibreerd, maar toch doet hij raar.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Trin1ty schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:21:
[...]

I heb het niet over de throttle die met schuifje op de joystich zit toruwens he? Weet niet of je dat bedoeld. Ik heb het over de losse Throttle module
Losse schuifje idd. Eens kijken of ik daar iets nuttigs aan kan toekennen zoals de cabine verllichting.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Joppnl
Leuk jullie reacties te lezen op die lampjes :)

Wat ik dan weer leuk vind is om als ik iets in MSFS vind wat ik niet ken om dat dan op internet verder op te zoeken.

Zo blijken het 116 'lampjes' in totaal te zijn (www.rampionoffshore.com)

Verder had ik nog even een 'wat_krijgen_we_nu' momentje' toen ik boven Brighton stil hing (active pause) om eens goed naar het British Airways i360 ding te kijken. (https://britishairwaysi360.com/)

wat blijkt: in MSFS gaat ie dus op en neer : :)

Ok...soms $#@^!! ik MSFS nog wel eens maar dit soort dingen zijn dan wel weer briljant :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdkiMkqD_RabD6MVKf_CtyzPxLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1dKIN0DWkoYnFs0nSWgwHlnC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aY0_Z9zu5scVpxFCZu1glG6320M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fXYxzYt5E2gQfYQuBjeUrUh1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWsjwqNoeTKfXd78L4ALCxv09JA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XQpMaN5AbQiHckWRUSs75x9Z.png?f=fotoalbum_large

• Joppnl
Ik heb trouwens nog een vraagje: hoe doen jullie dit:

Ik had best wel veel free_addons (flightsim.to) actief maar met de laatste world update doen die het niet meer:

'iets' laat MSFS nu crashen.

Zo heb ik nu heel NL weg gehaald maar met al die add ons ziet N er wel stukken beter uit dan met de laatste world update... (van Brienenoord brug of de Euromast met de WU al gezien??? :( )

Zonder die add ons start MSFS prima op maar met niet alleen...hoe kom je er nu achter welke wel/niet werkt?

1 voor 1 uitproberen met de opstarttijden van MSFS is nou niet direct een optie maar met alle updates van NL die ik had zag het er wel stukken beter uit.

Hoe pakken jullie dit aan?

Dit is de Euromast als add_on, super was dat....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hLMFbcjofmbwEH8-QNmpKAsTtU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3QWIFbZyrFc7FMPfo33Thi4d.png?f=fotoalbum_large

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Joppnl schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:58:
Ik heb trouwens nog een vraagje: hoe doen jullie dit:

Ik had best wel veel free_addons (flightsim.to) actief maar met de laatste world update doen die het niet meer:

'iets' laat MSFS nu crashen.

Zo heb ik nu heel NL weg gehaald maar met al die add ons ziet N er wel stukken beter uit dan met de laatste world update... (van Brienenoord brug of de Euromast met de WU al gezien??? :( )

Zonder die add ons start MSFS prima op maar met niet alleen...hoe kom je er nu achter welke wel/niet werkt?

1 voor 1 uitproberen met de opstarttijden van MSFS is nou niet direct een optie maar met alle updates van NL die ik had zag het er wel stukken beter uit.

Hoe pakken jullie dit aan?

Dit is de Euromast als add_on, super was dat....
[Afbeelding]
Je hoeft ze niet 1 voor 1 te doen, je kan de halveringsmethode gebruiken. De helft en dan weer de helft nemen. Dan kom je er vrij snel.

Maar veel kans dat er overlapping folder is, cfr het ModelLib probleem. Zoek eens naar folders in de addons die mycompany of mymaterials noemen. De add-on linker tool kan die ook zoeken (laatste versie ervan downloaden die kan meer issues vinden).

Joppnl schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:46:

Ok...soms $#@^!! ik MSFS nog wel eens maar dit soort dingen zijn dan wel weer briljant :-)
ja de ene dag haalt die de bloed onder je nagels vandaan

en de volgens dag zit je weer met een bakje onder je kin om het kwijl op te vangen hahaha

het is ook niet goed mar je bent vaak wel snel die negatieve dingen vergeten als het weer even een paar uur genieten is
en heb wel weer wat los gemaakt om de omgeving van Shoreham te laten zien ....
:+

• flopdoc
Sja, addons....een crime om conflicten op te lossen. Bij mij resulteerde de PMS50 GTN750 in CTD's. Heb gewoon alle mods maar verwijderd, behalve een paar essentiele Working Title mods, en alles werkt (nog) goed. Trial en error verder. heb ook geen zin om na elke mod installatie de GTN750 uit te testen. Bovendien: mogelijk krijg je weer andere conflicten.

Goeie tip de addon- linker die issues kan vinden, dat is nieuw voor me, ik gebruik m nog niet.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Voor wie geïnteresseerd is, er is nog een andere echte CRJ piloot begonnen met een serie over de CRJ a la 'The Dude'.

Zach Pilot

[ Voor 8% gewijzigd door Trin1ty op 11-05-2021 08:22 ]

de Britten Norman BN2 Islander is bijna uit voor msfs

https://www.blackboxsimul...ucts/fs2020/islander-bn2/

Zo even van Nieuw Kasteel naar Madrid met Engelse luchtwegen
vertrokken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTHEg_b-HC7icqbPPCvSna_jHKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m363QLm62IVXcswOry9d61Fi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWcA85-avUKh3ar_VicuwARS7zM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fdP39eaV1OK23NoAL5cTz554.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lsI1ydm50qdwur_78AeWXN5PQ_Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JdJ6RnmwniTb0xwrWHJclh0Z.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m5xG2KoqqoDZjYI5MXH8tfcYs3E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dOWAUFhT56E1UrWqcFjnvhu9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gfMNAlMvX_BI8YcmlYvlisPJ_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fFYYoDZUlSXlFzNdSwmzMMFB.png?f=fotoalbum_large

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-11 13:17
Joppnl schreef op maandag 10 mei 2021 @ 15:19:
Nav de posts hier eens de pier in Brighton bekeken.

t werd al wat donkerder en ik wou via de zee bij Brighton terug richting vliegveld toen ik opeens dit zag.....

heel veel hele kleine rode puntjes, heel vreemd, nog nooit gezien.

Dus heen gevlogen en pas toen k vrij dichtbij was kon ik zien wat het was.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Natuurlijk kan ik dat vertellen maar leuker is om t zef t ontdekken: vlieg naar Brighton en dan vanaf die pier een minuut of 7..8 op zo'n 200 graden.

Wel tijd om nagenoeg donker instellen dan krijg je ze vanzelf te zien
Wordt ik nu gedwongen om de sim onder werktijd te gaan starten om te kijken wat het is.... #schiewnierig :D

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:21
Ah, Blackboxsimulation dan heb je het wel over kwaliteit. 8)7 Nooit aan beginnen, hun reputatie is dramatisch.
Dutchy88 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Ah, Blackboxsimulation dan heb je het wel over kwaliteit. 8)7 Nooit aan beginnen, hun reputatie is dramatisch.
hahah ja weet het :-)

Kijk eens op de Asobo forum hoe veel klachten daarlopen :+
>:)

Zullen we maar even een visje uitgooien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnr0hwtSkLJ9OVAF-fFSLjLjkms=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2E2NBASO32OEQLPUetHCDk03.png?f=fotoalbum_large

Verwijderd

appie35 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:26:
[...]

Wordt ik nu gedwongen om de sim onder werktijd te gaan starten om te kijken wat het is.... #schiewnierig :D
Of via Google maps zoeken :) https://www.google.com/ma...!3d50.7007236!4d-0.221535

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2021 12:46 ]

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11 18:28
Dutchy88 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Bedankt voor de waarschuwing! Jammer, want de islander sprak me wel aan! Zag dat een andere studio nog bezig is met een twinotter, maar duurt nog ff denk ik...

3ds fc: 4270-0926-7440

• Rudy-B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-03 21:56

Rudy-B

Always have fun.

Nu de nieuwe PC er is MSFS draait heb ik eindelijk het Radios & Autopilot paneel in MSFS kunnen testen. Het werkt perfect.

Link naar video.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdG0eWLrf5OOOfmSNRSZJHrpdBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LUB2YF5YqVJJkjWo5zUhfdN1.jpg?f=fotoalbum_large

YouTube AI Playlist - Deviantart AI Portfolio

• Predator

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:47:
[...]

hahah ja weet het :-)

Kijk eens op de Asobo forum hoe veel klachten daarlopen :+
>:)
Dat is raar want de ontvangst voor de L19 birddog van hen was positief, de dev is zeer actief op het forum, en er zijn veel updates geweest voor deze ?
Ik volg het msfs forum en er wordt met veel spanning afgewacht op de Islander:

https://forums.flightsimu...kbox-simulation/394104/14

Is dat dan vooral gebaseerd uit het verleden met andere simulators ?

[ Voor 7% gewijzigd door Predator op 11-05-2021 20:31 ]

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Rudy-B schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:44:
Nu de nieuwe PC er is MSFS draait heb ik eindelijk het Radios & Autopilot paneel in MSFS kunnen testen. Het werkt perfect.

Link naar video.

[Afbeelding]
Dat ziet er knap uit :9~

Predator schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:25:
[...]

Dat is raar want de ontvangst voor de L19 birddog van hen was positief, de dev is zeer actief op het forum, en er zijn veel updates geweest voor deze ?
Ik volg het msfs forum en er wordt met veel spanning afgewacht op de Islander:

https://forums.flightsimu...kbox-simulation/394104/14

Is dat dan vooral gebaseerd uit het verleden met andere simulators ?
hij word ook behoorlijk goed beoordeelt die Islander

https://www.flightsim.com...errSpectives-The-Islander

voor al dat laatste stuk gaat hij er dus ook over beginnen de uitgever van dat vliegtuig
ik zelf heb ook altijd en zware afkeer gehad tegen Carenado .. maar ze zijn ook wle beter geworden ls baal ik wel dat die PA44 het nog steeds niet goed doet ..
en dat ze te veel van dezelfde toestellen uit brengen , deze Islander is juist een mooie tussen weg en een leuke hopper

maar ik had het meer over Asobo zelf daar zijn ook heel veel mensen die klachten indienen

[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 11-05-2021 20:53 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, onderweg van een heli-standplaats in Stavanger naar een boorplatform in de Noordzee. Kijken of we daar veilig kunnen landen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oauahdFSw6ReRDFEoud9xFg9En0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/50w0WS4Ozk9FIMce1G9mFRl9.png?f=fotoalbum_large

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-11 10:57
Rudy-B schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:44:

Link naar video.

[Afbeelding]
gaaf zeg _/-\o_ , ik heb net de onderdelen besteld om zelf ook een paneel te maken, begin simpel met een paar druk en draaiknoppen, daarna kijk ik wel weer verder, ga zeker de video's van de build bekijken

PSN ID: Svennie-NL

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

ralpje schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:01:
Like I said, ik ben geen heli-vlieger, maar dit is dan wel weer cool: complete airline crash scenario's voor wie met een MMT heli wil vliegen.

[YouTube: NeoFly | H135 Helicopter | Airline Crash Scenario | Yorkshire Air Ambulance | MSFS2020 | HEMS | 0.91]
Oh, djee.
Dát maakt dus echt dat ik weer eens MSFS wil vliegen.

Is dat dit project?
https://flightsim.to/file...s-h135-helicopter-project

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

even van Lands End naar Shoreham aangaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySYQ6R2rA9qWuE-itbh7lryXfJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8lq2YuN9OaGTbwb3zY4S0oY.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLH1wi35YUCA9AjUCJYhFsIrVH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zO3Ig21cQQlWc647Ull9jEeJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 11-05-2021 21:17 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

En we zijn aangekomen. Dat landen daar was wel een dingetje, 3x aanvliegen om te proberen, en uiteindelijk hem zo maar neergezet...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saAjbryWh2fy1vKv59dHzHuS-zo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aa6vilzXtdReUFvgqyy0hzvc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVD4_ncQfTOo9b0el8XnhERddiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/allaVrcEY5xcbA5OzQOQSDu5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fUeWyPVZJ5IEzPpj1ekhGtkFx5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rwkAZhQ70doW7zpnbXlyjkdE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CD65ZAa9W7B_bWCEBl3wzvOPtE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VEDwrPulkZODdWRO4RL5yEO0.jpg?f=fotoalbum_large

Voor mensen die dit leuk vinden:
Booreilanden noordzee: https://flightsim.to/file/5794/north-sea-oilrigs
Stavanger met helipad's (standplaatsen 53H - 64H): https://flightsim.to/file/1494/enzv-stavanger-airport-sola

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 11-05-2021 21:34 ]

• Sparkiezz
  • Laatst online: 26-10 07:23
Hoogie2004 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:32:
En we zijn aangekomen. Dat landen daar was wel een dingetje, 3x aanvliegen om te proberen, en uiteindelijk hem zo maar neergezet...
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor mensen die dit leuk vinden:
Booreilanden noordzee: https://flightsim.to/file/5794/north-sea-oilrigs
Stavanger met helipad's (standplaatsen 53H - 64H): https://flightsim.to/file/1494/enzv-stavanger-airport-sola
Vet. Zitten die platformen er standaard in?
Zo ja, waar vind ik die? :)
En zo nee, waar heb je ze vandaan? :*)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Sparkiezz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:36:
[...]

Vet. Zitten die platformen er standaard in?
Zo ja, waar vind ik die? :)
En zo nee, waar heb je ze vandaan? :*)
Ik heb ze net onderaan de post toegevoegd toen je op quote klikte :+

• Rudy-B
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-03 21:56

Rudy-B

Always have fun.

@svennie:

Success en veel plezier met bouwen. Als je vragen hebt kan je altijd e-mailen.

YouTube AI Playlist - Deviantart AI Portfolio

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Zit te denken aan een 2de scherm voor oa Navigraph en Simbrief etc. Maar dat hoeft nou niet perse een zelfde te zijn als ik nu heb (LG UltraGear 27GL850 Zwart), Lijkt me dan wat overkill.

Zijn hier meer mensen die 2 monitoren gebruiken en hoe?

• Sparkiezz
Trin1ty schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:29:
Zit te denken aan een 2de scherm voor oa Navigraph en Simbrief etc. Maar dat hoeft nou niet perse een zelfde te zijn als ik nu heb (LG UltraGear 27GL850 Zwart), Lijkt me dan wat overkill.

Precies zo ;) een kleinere 2e monitor (24 inch) voor charts en flightsimtoolkit pro. Ideaal!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Vraag me alleen af wat het doet met mijn performance van de GPU. Die heb ik hard nodig voor MSFS namelijk :)

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-11 23:43

H3llSiNG

Meh.

Trin1ty schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:52:
Vraag me alleen af wat het doet met mijn performance van de GPU. Die heb ik hard nodig voor MSFS namelijk :)
Ik heb het geprobeerd en toch weer uitgezet, het doet wel echt wat met de performance.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• Sparkiezz
Trin1ty schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:52:
Geen idee, maar kan me niet voorstellen dat het heel veel doet. Zo spannend is het niet om een paar van die programmaatjes te renderen. Ik geloof niet dat dat ook maar iets van belasting geeft voor je videokaart.
SImToolKitPro kan soms flink wat ram vragen (ik zag uitschieters naar 5gb) dus als je niet veel hebt kan dat ervoor zorgen dat je pc naar de disk moet schrijven wat het wat trager maakt.
Maar dat gebeurt ook als je maar 1 scherm hebt dus in dat opzicht zou je geen verschil moeten merken

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Trin1ty schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:29:

Leuke vraag, ik heb een kleine monitor van 7" 1024x600 oid . Ik zat er aan te denken die aan mijn Dell G7 laptop(soort van US alienware editie) te hangen. Die heeft twee video kaarten (een zuinige intel UHD graphics en een NVIDIA RTX2070 Max Q zo proberen in te stellen dat het 4K scherm (of de externe grote monitor) op de NVIDIA gaan draaien en het kleine scherm op de Intel. Ik moet alleen nog even opzoeken hoe ik dat instel :+

Metr FSX en Xplane-11 nooit echt goed losgekomen met twee monitoren maar zal het in 2020 nog eens proberen.

franssie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:12:
[...]

Metr FSX en Xplane-11 nooit echt goed losgekomen met twee monitoren maar zal het in 2020 nog eens proberen.
in 2012 was het toch geen probleem hoor ook met 3 schermen makkelijk draaibaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j2yj3FMazV06ZkX7OsGT2VXUNZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jVKLqIx0zrsEN7Ed76LbM9Fr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmAf7pD6apGYNQ2Mc4EIgh-rhtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEtsZwxbBjth1L6BRB5r9149.jpg?f=fotoalbum_large

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Sparkiezz schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:42:
[...]

Precies zo ;) een kleinere 2e monitor (24 inch) voor charts en flightsimtoolkit pro. Ideaal!
Hier ook, msfs op een 34 inch uwa en dan een 24 inch ernaast met bv littlenavmap of om approach charts op te zoeken.

Ik merk weinig impact op de performance.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ravw schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:27:
[...]

in 2012 was het toch geen probleem hoor ook met 3 schermen makkelijk draaibaar

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klopt in die opstelling had ik het ook werkend met twee schermen via desktop expantion (of hoe dat heet). Maar ... het lukte mij niet om een kaart of de big six op een apart scherm te krijgen, of alleen de gashandels - dat soort dingen.

franssie schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:34:
[...]

Klopt in die opstelling had ik het ook werkend met twee schermen via desktop expantion (of hoe dat heet). Maar ... het lukte mij niet om een kaart of de big six op een apart scherm te krijgen, of alleen de gashandels - dat soort dingen.
je kunt die map en zo toch unlocken en dan naar het beeldslepen die je wil en dan daar weer vast zetten

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ravw schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:36:
[...]

je kunt die map en zo toch unlocken en dan naar het beeldslepen die je wil en dan daar weer vast zetten
Dan moet ik mij daar beter in verdiepen, blijkbaar te snel opgegeven O-) Dank!

Vraagje voor de FBW 320 kenners: Hoe vul je hier variable in bij de wind?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-UV7kWZBKrL0lUdVus5UvVXVyE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NZcuU8sGzFNMAACLdg06PDBG.jpg?f=user_large

• Propane
  • Niet online
cracking cloud schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:10:

[Afbeelding]
@Bolk zal het exact weten, maar voor zover ik weet gewoon niet. Je vult desnoods een ‘worst case’ scenario in, bijvoorbeeld wind direct in de rug, zodat je jezelf voor de ‘worst case’ al hebt gedekt.

Als de ATIS verder een steady wind geeft maar ‘variable between’ zou ik gewoon de steady wind pakken. Dus bijvoorbeeld ‘wind 230 with 8 knots, variable between 170 and 290’, pak je gewoon de 230/8.

[Afbeelding]
gewoon niet hier

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:50
Mijn 27inch scherm verkocht en een MSI MPG341CQR gekocht om mijn uitzicht in de cockpit wat te vergroten :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfVFgiJtKu8oeHwlEnKXkhVeZnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSpds7KZx6BKn0P4JslmkG93.jpg?f=fotoalbum_large

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

[Afbeelding]
Wat @Propane zegt. ATIS wind zonder gust. Geeft ook een berekening voor je groundspeed mini. Weet echter niet of dat gesimuleerd wordt.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:13

djbarney

XBL: DeejayBarney

Vandaag de stap maar eens geprobeerd te maken naar de Working Title CJ4, op basis van een verder uitstekende tutorial video van FilbertFlies samen met Matt (Developer van Working Title) YouTube: MSFS 2020 | TUTORIAL: How to fly the Working Title Cessna Citation C... . Vrijwel gelijkwaardige duration van mijn vlucht vs die van hen, dus qua timing kwam het meeste wel overeen. Tot deze vlucht alleen met de kleine GA vliegtuigjes gespeeld, de Cessna 172 / 208 caravan enzovoort..

Mijn vlucht ging van EHLE (Lelystad airport) naar EKCH (Kastrup, Copenhagen airport). Helaas vergeten om mijn Trim stand na te kijken nadat ik het overnam van de autopilot op final, en ging dus op de approach volledig nose-down, ploef, end of flight :( Weer iets geleerd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jTXJuSfCuaQ699tIcbFyf5dua0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3n7EhnsZM37TmD0xPRIOjqG9.jpg?f=fotoalbum_large
Let's get those rockets fired up! (Lelystad airport mod van Flightsim.to, super toffe kwaliteit)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nr-NmeVAFfQrdssW7H4CyV7ibYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IV1oJTnYdF6lj2KJnxwsiaA2.jpg?f=fotoalbum_large
So far so good, we volgen netjes de SID vanuit EHLE richting Groningen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvZMwQR0AAetLD357LpC926ttrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zYIP1aWAmzPceI0eqWWEOkR5.jpg?f=fotoalbum_large
Daar is Drachten al, perfect weer voor een vluchtje, maar de radar laat ondertussen behoorlijk wat bewolking zien boven de Noordzee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LV53LVb6wwuGCGTekzEhmR-kkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYljsraKDUowD3JtiG27ZFC7.jpg?f=fotoalbum_large
Bewolking, checked..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MuZLycO6RoAGqCL_-cUDg8WxzrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gGJq6Fz7RErzvfJKKvbDLhgN.jpg?f=fotoalbum_large
Wat blijven die mooi..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkXCApYboiphcj-5Wv_83YLk7uQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JhwBxTFx90pqLPqVHG557nEs.jpg?f=fotoalbum_large
Bijna aangekomen, Localizer bijna captured, Approach mode klaar om aan te zetten, snelheid en flaps onder controle brengen en dan kunnen we landen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hz1M3nECAELX72wc3vxnkL9QyTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qkiWZk5DQOEAYJ1KOTZUMJ9r.jpg?f=fotoalbum_large
Moments before disaster.. De autopilot heeft een behoorlijke nose-up trim ingesteld, en zodra ik aan mijn trimwheel draai, bye bye CJ4.. oh well..

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

en wat is nu eigenlijk het verschil tussen een conf3/Full LDG Conf bij de FBW? bij de een moet je ook die switch op overhead selecteren toch?

• flopdoc
djbarney schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:49:
Vandaag de stap maar eens geprobeerd te maken naar de Working Title CJ4,
Moments before disaster.. De autopilot heeft een behoorlijke nose-up trim ingesteld, en zodra ik aan mijn trimwheel draai, bye bye CJ4.. oh well..
Ik vind de CJ4 echt geweldig, moet nog veel ontdekken, helaas ook erg druk met real life, werk, maar ook alle dingen die er verder nog zijn in FS2020. Multiplayer vliegen is ook leuk, maar vind steeds met GA plaats.

En: update van de Vertigo, update van de Bell47G.

Wie durft het aan om hem aan te schaffen? Hoor graag hoe die bevalt, maar ik wacht nog even af.

BN2 Islander

Reviews op Youtube hebben me al niet kunnen overtuigen :X

[ Voor 13% gewijzigd door Gameaddict op 13-05-2021 00:15 ]

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Gameaddict schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 00:08:
Wie durft het aan om hem aan te schaffen? Hoor graag hoe die bevalt, maar ik wacht nog even af.

BN2 Islander

zo lang ze niet op MP komen ga ik er niet eens aan denken om hem te kopen daarna zie ik wel als hij op MP is wat ik ga doen ..
wacht wel af wat er komt

de the Warrior II en de Tupolev Tu-134 komen ook nog ;-)
https://msfsaddons.com/20...-for-msfs-the-warrior-ii/

https://msfsaddons.com/20...pel-you-to-learn-russian/

ik wacht tot die Just Flight Pipers als set op MSFS MP komen

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 13-05-2021 00:19 ]

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:13

djbarney

XBL: DeejayBarney

flopdoc schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:52:
[...]

Ik vind de CJ4 echt geweldig, moet nog veel ontdekken, helaas ook erg druk met real life, werk, maar ook alle dingen die er verder nog zijn in FS2020. Multiplayer vliegen is ook leuk, maar vind steeds met GA plaats.

Zeker leuk. Wilde toch nog even proberen of ik een kortere vlucht toch goed kon laten landen, en dat is wel gelukt. Wel ruzie met de Autopilot over het trimwheel. Ik gebruik het trimwheel van de Thrustmaster throttle, en dat werkt op zich goed (afgezien van het feit dat ie heel gevoelig is), maar deze blijft na vertrek in een bepaalde stand staan, en dan neemt de Autopilot het over. Die zet natuurlijk de fysieke wheel niet in de juiste stand, dus zodra ik daar aan begin te draaien, stuiter ik all over the place.. dus dat maar rustig gedaan terwijl de autopilot met zijn vnav bezig was, en toen was het eigenlijk een fluitje van een cent om de CJ4 deze keer in Parijs op Charles-De-Gaulle (LFPG) te landen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4fw6n3_UMH0sd7krfN1mDYwaxrM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0uM8kdlxoLDb4rQ7ZLmbDUps.jpg?f=fotoalbum_large
Best donker zo op Schiphol..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/al_8pG9RnGBE459eAh9xo0Ma3RU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HQhwYrTCFpJz5aXj9rwck5uo.jpg?f=fotoalbum_large
Rekening houdend met wind, iets langer doorgevlogen, en dan kom je Schiphol vanzelf weer tegen als je van 06 vertrekt en naar het zuiden moet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4C7yZJyjCCb06GcKzQIivI9qNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C88Cc4vjHAUOIUn9C2Sou8wK.jpg?f=fotoalbum_large
Ook in het donker, nog steeds mooie belichting van de wolken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H1xWF5_P7Xh1JOuP-AL3WrJOe28=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9opUafKAID4evTP1TFQaxQX.jpg?f=fotoalbum_large
Even checken of we op de juiste baan uitgelijnd zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q0a2ZaapSdPJ7EHsWqOdlAvItko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0XdLsM52MWPPjc6lObtnNP0.jpg?f=fotoalbum_large
En omdat ik mezelf nu een grote(re) jongen vind, mag ik een keer bij een gate staan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SD-O2rD8l1jxicvq_0uxvWmqDy8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oHVVVa20bQRgbGXJdr4Lx5dq.png?f=fotoalbum_large
Volgens MSFS ben ik echter nooit "echt" opgestegen.. maar die snapt er vaker niets van.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:30
Heeft er iemand een handleiding voor de MCDU en allerlei checklist (zoals cold start, before and after takeoff, landing etc.). Dit even los van de ingebouwde checklists voor de A320.

Ik wil bijvoorbeeld ook in de lucht kunnen besluiten om op een ander vliegveld te landen. Dit lukt mij nu niet.

[ Voor 24% gewijzigd door turkeyhakan op 13-05-2021 06:46 ]

Trin1ty schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:49:
en wat is nu eigenlijk het verschil tussen een conf3/Full LDG Conf bij de FBW? bij de een moet je ook die switch op overhead selecteren toch?
Zover ik het begrijp: met conf3 land je met flaps 3. Dit betekent dat je approach en landing speed ook hoger zullen zijn (want je stall speed is hoger).
Met full landing config land je met flaps 4 (of full).
Als je voor een flaps 3 landing gaat moet je inderdaad in de overhead de switch selecteren, anders krijg je warnings.
Volgens mij wordt flaps 3 vooral gebruikt als er veel turbulentie of crosswind is omdat je dan meer speelruimte hebt qua power. (maar ik ben geen piloot)

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-11 19:23
Trin1ty schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:49:
Hier nog een yt filmpje over flaps 3 landing. YouTube: Flybywire A32NX Update V0.6: A New Experience! With a Real Airbus Pilot op 25:37.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Gameaddict schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 00:08:

BN2 Islander

Het jeukt hier wel, ik vind het een vliegtuig met karakter. Er zijn blijkbaar nog een paar minor issues, maar niks onrustwekkend. De dev reageert ook in de thread op het msfs forum en geeft aan welke issues in de volgende update gaan zitten. Blijkbaar hebben ze geen WWise sound engineer en zijn ze nog op zoek naar iemand om bepaalde sounds beter te maken.
Ik koop em mss deze week wel …

• Predator

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 00:17:
[...]

zo lang ze niet op MP komen ga ik er niet eens aan denken om hem te kopen daarna zie ik wel als hij op MP is wat ik ga doen ..
wacht wel af wat er komt

de the Warrior II en de Tupolev Tu-134 komen ook nog ;-)
https://msfsaddons.com/20...-for-msfs-the-warrior-ii/

https://msfsaddons.com/20...pel-you-to-learn-russian/

ik wacht tot die Just Flight Pipers als set op MSFS MP komen
Ik snap eigenlijk die Warrior niet zo goed ? Wat is doelpubliek ? De cockpit is quasi gelijk aan de Arrow, fixed gear en trager dan de Arrow. Voor mensen die de Arrow al hebben is het niet zo interessant en wie die niet heeft kiest beter voor de Arrow imho. Als je echt Piper fanaat bent dan ok, of misschien een Arrow hebt of er ooit in gevlogen hebt …

Predator schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:29:
[...]

Ik snap eigenlijk die Warrior niet zo goed ? Wat is doelpubliek ? De cockpit is quasi gelijk aan de Arrow, fixed gear en trager dan de Arrow. Voor mensen die de Arrow al hebben is het niet zo interessant en wie die niet heeft kiest beter voor de Arrow imho. Als je echt Piper fanaat bent dan ok, of misschien een Arrow hebt of er ooit in gevlogen hebt …
er zit inderdaad niet veel verschil in .. maar als het goed is komt er ook nog een Turbo versie van
en voor zo ver ik het begrepen heb als ze alle 3 klaar zijn dna komt hij pas naar MP
dan is het wel een leuke set ..

maar persoonlijk vind ik het ook teveel op elkaar lijken , kijk eens wat Carenado doet die brengen nu achterelkaar een paar vliegtuigen uit die eigenlijk al de zelfde soort hebben die in FS zitten of ze hebben hem zelf ook al een beetje gelijkwaardige uit gebracht ..
Had toch ook wel gehoopt dat er veel meer verschillede planes zouden uit komen ..

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:18
schumi1986 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 19:21:
Mijn 27inch scherm verkocht en een MSI MPG341CQR gekocht om mijn uitzicht in de cockpit wat te vergroten :p

[Afbeelding]
Zelfde scherm sinds een maandje staan, super fijn icm msfs! Trackir erbij en heerlijk cruisen O-)

• Predator

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:39:
[...]

er zit inderdaad niet veel verschil in .. maar als het goed is komt er ook nog een Turbo versie van
en voor zo ver ik het begrepen heb als ze alle 3 klaar zijn dna komt hij pas naar MP
dan is het wel een leuke set ..

maar persoonlijk vind ik het ook teveel op elkaar lijken , kijk eens wat Carenado doet die brengen nu achterelkaar een paar vliegtuigen uit die eigenlijk al de zelfde soort hebben die in FS zitten of ze hebben hem zelf ook al een beetje gelijkwaardige uit gebracht ..
Had toch ook wel gehoopt dat er veel meer verschillede planes zouden uit komen ..
Bij Carenado waren ze wel slim genoeg om eerst de Seminole te release en later de Seneca. Als dat omgekeerd was waren er veel minder Seminole’s verkocht :+

Alhoewel de timing van Carenado voor hun Arrow ook wel slecht is. Ik hoop wel dat ze nog werk maken van de gtn750 integratie zoals ze beloofd hebben. Ik heb al te veel cockpits met de gns530 in :o

Btw, ik heb gisteren de eerste leg meegevlogen van een Ultralight groepvlucht georganiseerd door Asobo met iemand die uitleg gaf over ultralights. Erg leuk d:)b

Alleen jammer dat er altijd mensen bijzitten die dom willen doen, deze probeerde iemand mee te vliegen met een 787. Immersion killer :(
Gebeurd helaas altijd bij zo’n public group flights … :/

[ Voor 14% gewijzigd door Predator op 13-05-2021 09:55 ]

Predator schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Bij Carenado waren ze wel slim genoeg om eerst de Seminole te release en later de Seneca. Als dat omgekeerd was waren er veel minder Seminole’s verkocht :+

Alhoewel de timing van Carenado voor hun Arrow ook wel slecht is. Ik hoop wel dat ze nog werk maken van de gtn750 integratie zoals ze beloofd hebben. Ik heb al te veel cockpits met de gns530 in :o

Btw, ik heb gisteren de eerste leg meegevlogen van een Ultralight groepvlucht georganiseerd door Asobo met iemand die uitleg gaf over ultralights. Erg leuk d:)b

Alleen jammer dat er altijd mensen bijzitten die dom willen doen, deze probeerde iemand mee te vliegen met een 787. Immersion killer :(
Gebeurd helaas altijd bij zo’n public group flights … :/
ja je ziet het ook met de vliegvelden , sommige jkomen echt 3 a 4 keer uit van het zelfde dan heb je ook zo iets van .. zonde

maar die groepflights moet ik ook nog eens doen ..
laatste keer dat ik eme wilde vliegen waren ze er niet ...

en ja die ultra lights zijn eecht leuk alleen even weten hoe of wat .. zeker als je die van Asobo heb, die is zo wat kaal
dus daar moet je echt goed op zicht vliegen

• Predator

Predator

Suffers from split brain

ravw schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:01:
[...]

ja je ziet het ook met de vliegvelden , sommige jkomen echt 3 a 4 keer uit van het zelfde dan heb je ook zo iets van .. zonde

maar die groepflights moet ik ook nog eens doen ..
laatste keer dat ik eme wilde vliegen waren ze er niet ...

en ja die ultra lights zijn eecht leuk alleen even weten hoe of wat .. zeker als je die van Asobo heb, die is zo wat kaal
dus daar moet je echt goed op zicht vliegen
Het was inderdaad met de Asobo ultralight, kan moeilijk anders want de community manager van het forum was mee de organisator. Wel grappig, een 30 tal top rudder UL’s samen :P

Zat je niet op de verkeerde server ? Normaal wordt de server ook aangekondigd op het forum. Als je op West-Europa zit en de vlucht is op West-USA dan zie je de anderen niet helaas.
Maar soms durft het ook wel raar doen op de server, dan ziet niemand nog iemand. Meestal komt het terug maar soms moet je allemaal van server wisselen. Dan moet je wel de voice op discord volgen of je bent iedereen kwijt :+

Hier vind je iig regelmatig group flights:
https://forums.flightsimu...mmunity-fly-in-events/143
Soms zijn ze s’nachts (uur verschil) maar tussen 20u en 21u heb je er ook vaak 1tje ergens die start.

[ Voor 6% gewijzigd door Predator op 13-05-2021 12:53 ]

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-11 14:59
ik ben nu bezig met die frankrijk bush trip leg LFCO - LFMB (gateway to the perynees)in de diamond da40ng, dat is echt wel een toffe trip zeg en wat lopen die graphics in dat gebied soepel op 4k,

Ik vind die da40 ook wel een gaaf vliegtuig om mee te vliegen, enige waar ik mee worstel is dat die naar links trekt tijdens het vliegen, is daar iets aan te doen (bijvoorbeeld het fuel trans knopje dstandaard aanzetten zodat die fuel hoeveelheid tussen links en rechts gelijk blijft)?

* edit: tsjonge wat was dat een moeilijke landing op dat gras-stripje van LFMB, maar het is gelukt na lang zoeken :)

[ Voor 25% gewijzigd door robinez op 13-05-2021 15:30 ]

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-11 16:17
Een kleine twee weken FS niet meer gespeeld, nu op-gestart en is 61GB aan het downloaden, lijkt wel of alles opnieuw gedownload wordt, of is het gewoon een hele grote patch?

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Nou de CRJ gaat nu goed to vlak voor de landing. Wat was nou de work around bij de ILS? van er onder capturen of er juist van licht er boven indalen?
Net vluch waarbij ik er 200ft onder invloog en dan gaat het poosje goed maar op gegeven moment duikt hij er te ver onder en moet je zelf overpakken

• Mikee007
  • Laatst online: 09-11 11:19
Sinds half april geen MSFS2021 meer gespeeld door gebrek aan tijd helaas.
Zijn er in de tussentijd nog airlines bijgekomen (freeware) of andere handige updates?
turkeyhakan schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 06:46:
Heeft er iemand een handleiding voor de MCDU en allerlei checklist (zoals cold start, before and after takeoff, landing etc.). Dit even los van de ingebouwde checklists voor de A320.

Ik wil bijvoorbeeld ook in de lucht kunnen besluiten om op een ander vliegveld te landen. Dit lukt mij nu niet.
deze is ook heel erg goed om even te kijken veel tips en dingen

YouTube: YouTube

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 19:26
Raad de bestemming!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcJuRL5crEzfV8mBXvuRwtZrUFo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MApR0rIqIZhLT6tCO9jjr7Ew.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_BjP5S_5UU7rnmCoXaxkDbknjI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xz6y9UfqWcfDfmyQwTZIMHez.png?f=fotoalbum_large

Eigenlijk mijn eerste echt succesvolle vlucht met de Airbus FBW A32NX na heel wat uurtjes studeren op de werking van dit toetsel. Een simpel vraagje, ATC komt pas zo'n 30 a 20NM voor de landing vrolijk met de melding dat ik mag dalen van FL200 tot 4000ft. Veel te laat natuurlijk, moet je dat ook voorprogrammeren in de FMC of is er nog een manier dat ATC wel realistische hoogtes doorgeeft. Ik stel de vlucht IFR in, in FS2020 zelf en tot de ILS Approach doe ik eigenlijk alles op de AP, A/THR managed alt en heading.

[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 13-05-2021 17:14 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Mikee007
  • Laatst online: 09-11 11:19
Dit is Gran Canaria!

Toevallig was ik vorige week op Gran Canaria (die proefvakantie)
Holy shit in de lucht tegen elkaar aanvliegen een geen gewonden

A Cirrus SR-22 collides mid-air with a Key Lime Air Metroliner II

https://abcnews.go.com/US...r-denver-injured-77657822
https://simpleflying.com/denver-mid-air-collision/

[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 13-05-2021 18:51 ]

• tovade
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Inderdaad... Hier de radio communicatie met ATC: YouTube: MIDAIR COLLISION ON FINAL APPROACH at Denver - Centennial
flopdoc schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:52:
[...]

Ik ben met de CJ4 de hele wereld rondgevlogen, heerlijke kist inderdaad. Wel met de Workingtitle Mod erbij.. dat maakt het wel 'af'.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Pagina: 1 ... 170 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc