RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Jup ik heb die ook. Werkt prima!flopdoc schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:49:
[...]
Ja ik gebruik deze, heel simpel maar effectief.
https://nl.flightsim.to/file/8163/flight-recorder
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Beideralpje schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:47:
Ik ben nog heel erg aan het twijfelen of m'n opstap vanaf de CJ4 de A320 gaat zijn, of toch die CRJ. Wie overtuigt me?
Edit: Oh boy! http://www.ttflightsimpanels.com/product/fmc/
De a320 is voornamelijk een vliegtuig die vanzelf wel vliegt.
De crj heb je veeeel meer te doen.
100% de A32NX.ralpje schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:47:
Ik ben nog heel erg aan het twijfelen of m'n opstap vanaf de CJ4 de A320 gaat zijn, of toch die CRJ. Wie overtuigt me?
- Veel simpeler om in te duiken dan de CRJ aangezien heel veel automatisch werkt (o.a. autotrim).
- Gratis.
- EFB werkt als een trein (o.a. ground handling, fuel en performance opties).
- Simbrief integratie werkt goed.
- Af en toe een bugje her en der maar geen al te rare fratsen.
- Schitterende cockpit textures en geluiden.
- Printert!
- Koffie
En het is gewoon een mooie kist met een goede range (maar dat is de CRJ inderdaad ook wel). Eenmaal op cruisehoogte daalt de workload wel tot het nulpunt maar daar zijn raampjes en de camareviews voor.
Kijk wat tutorials van 320simpilot (sympathieke real world A320 piloot die nu ff niet kan vliegen) en je komt veel te weten over het toestel.
Voor wat meer intensief vliegwerk/monitoren kun je later alsnog aan de CRJ. Bovengenoemde Youtuber vliegt er ook af en toe in trouwens.
Wauw wat gaaf! Wel een hoop geld456 schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:05:
Ik kom per toeval op deze site - is deze al voorbij gekomen?
https://throttletek.com/
Throttle pr0n
Dan is de thrustmaster set een beter compromis voor de casual simmer.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Lviv Danylo Halytskyi International Airport - Addon MP - Oekraïne.
prive en zaken hoofd gebouw
/f/image/5jRrrCyYMD7nEXDcSEYiUWXO.png?f=fotoalbum_large)
Militair
/f/image/0YIBBjZgt4Y5Y6yeMSgWJkYj.png?f=fotoalbum_large)
en dan pax terminal
/f/image/mydNwHVfRJdaQiTrU53F8dTW.png?f=fotoalbum_large)
Over zicht van heel het vliegveld
/f/image/lQGht6kfGnH3rMD2aW9GEDSG.png?f=fotoalbum_large)
Gelijk maar vanuit UKLL naar UKBB een vluchtje maken
/f/image/zhzcNUHxiZCaJjCXFZR0hxbf.png?f=fotoalbum_large)
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
ja dat gebeurd wel eens ..... en die grapjes met USb zijn ook weer terugcracking cloud schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:09:
Had net nog maar 14fps. Oorzaak: Windows update KB5001330.
maar goed blijven lachen
/f/image/oaRyz5qeXiwF3j0Gxd6O8jlt.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 69% gewijzigd door ravw op 19-04-2021 20:20 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Zou qua bedieningsgemak voor de a320 gaan.ralpje schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:47:
Edit: Oh boy! http://www.ttflightsimpanels.com/product/fmc/
Ook het flybywire aspect is vrij makkelijk vliegen.
Daarbij is de FBW mod gratis dus lijkt me een prima tussenstap.
De CRJ moet je echt "vliegen". Zo heeft ie bijv. Geen autothrust.
Je kunt dat ook zien als een uitdaging, maar heeft wel een steilere leercurve.
Persoonlijk houdt de CRJ me bezig tot de PMDG 737 komt
daar zit ik ook op te wachten... insta buyDani86 schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:23:
[...]
Zou qua bedieningsgemak voor de a320 gaan.
Ook het flybywire aspect is vrij makkelijk vliegen.
Daarbij is de FBW mod gratis dus lijkt me een prima tussenstap.
De CRJ moet je echt "vliegen". Zo heeft ie bijv. Geen autothrust.
Je kunt dat ook zien als een uitdaging, maar heeft wel een steilere leercurve.
Persoonlijk houdt de CRJ me bezig tot de PMDG 737 komt
ook de a380 van FBW ben ik erg benieuwd naar.
PA34T SENECA V
:strip_exif()/f/image/FYqUP0jVyXcgbXSENbKOWX29.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MS8qQ336BK6r47FuRf9Dj5mI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6cSyvqcjFvl4HlvHV9SPfi8w.jpg?f=fotoalbum_large)
helaas weer een van hun die ik overslaat
weer te veel van het zelfde oke het mag dan wel een T wezen maar dan nog
Laten ze eerste die PA 44 maar weer eens goed maken zo dat je geen zwarte beelden krijgt
[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 19-04-2021 20:35 ]
Wordt tijd dat ze eens met 2021 technologie gaan werken, zoals directx, dlss, rtx etc...
Wel mooie lucht boven nederland zojuist
Maarrrr....
Het FMS lijkt de automatische hoogte niet door te geven, enig idee of ik iets fout doe? Want ik moet telkens de hoogte zelf invoeren en doorgeven.
Das vrij normaal als ie vol zit. 400-500 graden 5 min na landing. Met een uur turnaround geen issue.ravw schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:44:
[Afbeelding]
![]()
voortaan maar iets minder hard remmen
anders mogen ze straks gaan blussen
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Bewijs -456 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:02:
Vandaag mn asus z370 bios (i8700) geupdate om resize bar van (nvidia) 3070 te activeren... gelukkig doet asobo/microsoft er weer eens niks mee...
Wordt tijd dat ze eens met 2021 technologie gaan werken, zoals directx, dlss, rtx etc...
Wel mooie lucht boven nederland zojuist
Fully configured
/f/image/C6i6qBjPuEmxlX1gWE2P7WUA.png?f=fotoalbum_medium)
Cabin crew, please be seated for landing
/f/image/MjVJukhCTkl4iWkzGw5mMhvw.png?f=fotoalbum_medium)
Opgelost. Ik had de developers mode nog aanstaan...Melotte schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:33:
Hebben jullie dat ook? Na de update Benelux en Frankrijk doet mijn logboek het niet meer geen enkele vlucht wordt meer vastgesteld. Hoe kan ik dat repareren? Het lijkt nu alsof ik ook niets vlieg...
/f/image/8nxBKUu4Lxk99dS946lZlmL3.png?f=fotoalbum_medium)
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Dat klopt. Dat is ook gebruikelijk dat je je hoogte moet instellen op de Flight Control Unit.flugelisoke schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:15:
Ik snap even iets niet in de A320, ik heb een flightplan en dat werkt qua route allemaal prima en ook qua autothrust.
Maarrrr....
Het FMS lijkt de automatische hoogte niet door te geven, enig idee of ik iets fout doe? Want ik moet telkens de hoogte zelf invoeren en doorgeven.
Als er volledige anti-ice op zit zou het wel leuk zijn. Ik ben wel fan van kleine twin engine vliegtuigen. Ze zouden ook de optie moeten geven voor de gtn750 ipv weer de gns530/430 en ook hetzelfde autopilot panelravw schreef op maandag 19 april 2021 @ 20:34:
de nieuwe vliegtuig van CARENADO is bekent
PA34T SENECA V
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
helaas weer een van hun die ik overslaat
weer te veel van het zelfde oke het mag dan wel een T wezen maar dan nog
Laten ze eerste die PA 44 maar weer eens goed maken zo dat je geen zwarte beelden krijgt
is dat die op Github staat? Ook maar eens proberen, ziet er goed uit.Elzavo schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:18:
[...]
100% de A32NX.
- Veel simpeler om in te duiken dan de CRJ aangezien heel veel automatisch werkt (o.a. autotrim).
- Gratis.
- EFB werkt als een trein (o.a. ground handling, fuel en performance opties).
- Simbrief integratie werkt goed.
- Af en toe een bugje her en der maar geen al te rare fratsen.
- Schitterende cockpit textures en geluiden.
- Printert!![]()
- Koffie![]()
En het is gewoon een mooie kist met een goede range (maar dat is de CRJ inderdaad ook wel). Eenmaal op cruisehoogte daalt de workload wel tot het nulpunt maar daar zijn raampjes en de camareviews voor.
Kijk wat tutorials van 320simpilot (sympathieke real world A320 piloot die nu ff niet kan vliegen) en je komt veel te weten over het toestel.
Voor wat meer intensief vliegwerk/monitoren kun je later alsnog aan de CRJ. Bovengenoemde Youtuber vliegt er ook af en toe in trouwens.
PSN ID: Svennie-NL
YepSvennie schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:26:
[...]
is dat die op Github staat? Ook maar eens proberen, ziet er goed uit.
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Remmen is angst, gang is alles.Bolk schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:15:
[...]
Das vrij normaal als ie vol zit. 400-500 graden 5 min na landing. Met een uur turnaround geen issue.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik dacht even dat ik Het grote wielrenervaringtopic - Deel 21 open had.
[ Voor 16% gewijzigd door Bacchus op 20-04-2021 09:00 ]
Ik heb photogrammetry uitgeschakeld. Mét is de sfeer beter, zonder zien de gebouwen er mooier uit en is de framerate beter. Jammer dat het dan niet zo accuraat is, al kan je je dat wel afvragen wanneer alle gebouwen in elkaar 'gekleid' zijn.flugelisoke schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:48:
Net Amsterdam eens bekeken als 3d stad. Maar het ziet er allemaal wel erg korrelig uit hoor, zelfs vanaf 5000+ ft. Dan geef ik toch de voorkeur aan de X-Plane 11 gebouwen.
Verwijderd
Inderdaad, wat ik eerder ook al zei, het zou veel beter moeten kunnen:TranceSetter schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:57:
[...]
Ik heb photogrammetry uitgeschakeld. Mét is de sfeer beter, zonder zien de gebouwen er mooier uit en is de framerate beter. Jammer dat het dan niet zo accuraat is, al kan je je dat wel afvragen wanneer alle gebouwen in elkaar 'gekleid' zijn.
"Ik weet zeker dat er met de technologie en hardware van vandaag veel meer mogelijk is dan wat we nu in FS zien. Je moet voor de lol eens Google Earth openen en in een grote stad in 3D snel zoomen en ronddraaien, dat gaat veel vloeiender met een oude Core i5 met iGPU dan met mijn Ryzen 3600 en 2070S in FS20 én het ziet er stukken beter uit. Ik vind niet dat ze Bing Maps in FS moeten verbeteren, maar dat ze de FS in Google Maps moeten verbeteren
:strip_exif()/f/image/LvdCGS6QaTDOiZ21FkEIOTkP.jpg?f=fotoalbum_large)
Microsoft accidentally ruins PC gaming performance in latest Windows 10 update
https://www.pcgamesn.com/windows-10-game-performance-hit
dus zoek het niet bij MSFS als het even niet lekker loopt ,, dat voorkom je een herinstalatie van MSFS
Als je plotseling schokkerig beeld hebt kan het komen doordat er een multiplayer in de buurt is met een livery die je niet hebt. Wat dan helpt is multiplayer uitzetten (via settings > data dacht ik).
of gewoon in een group vliegen. en niet de live functie.cracking cloud schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:15:
Yes, als je ineens minder FPS hebt ligt het waarschijnlijk aan de update.
Als je plotseling schokkerig beeld hebt kan het komen doordat er een multiplayer in de buurt is met een livery die je niet hebt. Wat dan helpt is multiplayer uitzetten (via settings > data dacht ik).
als je alles uit zet in data krijg je ook geen live weather.
dat met die liveries had ik ook al door.
ik denk namelijk dat het komt omdat veel mensen nu de liveries van de default overzetten naar de FBW a320.
en dat dat foute liveries triggert.
[ Voor 11% gewijzigd door Dirtyrockers op 20-04-2021 13:28 ]
zo heb ik het dus ook en ach die paar hikjes worden ook wel weer opgelostcracking cloud schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:30:
Je kan ook alleen de multiplayer uitzetten en de rest aan laten.
beter dan 2 FPS op de airports
ondertussen weer onderweg van LIEO naar EGNM
/f/image/9uHLylG0noXH7zfr8RwFuAbI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/L4qoCyy4ISy40bCLVaIFTxHn.png?f=fotoalbum_large)
Bastia – Poretta Airport (corsica)
/f/image/cpzQyexVlRZ3LMv8txjMXq8V.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door ravw op 20-04-2021 14:44 ]
daarom geen (FBW) fly by wire maar (FBC) Fly by Coffee
9 van de 10 keer zit ik ook wel met een grote bak koffie te vliegen
power by Senseo ( Arabic - Extra dark)
[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 20-04-2021 15:56 ]
Vraagje over MS2020. Ik heb onlangs een Quest 2 binnen gekregen en ik heb al een tijdje Game Pass Ultimate waar FS2020 in zit. Nu heb ik een cheap ass Joystick die ik ooit gekocht heb voor Battlefield in 2004. Werk nog goed, maar niet heel handig en wordt niet herkend in FS2020.
Nu wil ik een Logitech G Saitek X52 Hotas halen. Wordt deze meteen herkend door FS2020? Of moet ik hier ook allemaal knoppen aan toewijzen zoals met mijn oude? Wil eigenlijk vanwege de Quest zoveel mogelijk op de Flightstick doen maar ik heb geen idee welke knoppen je als Must Have moet toewijzen.
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Oké, jullie hebben me overtuigd
Pak ik de stable, of de development versie van de FBW?
stable kan je pakken... daar wordt niet in geknutselt.ralpje schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:52:
[...]
Oké, jullie hebben me overtuigd
Pak ik de stable, of de development versie van de FBW?
de development heeft vaak wat nieuwere features al die stable niet heeft.
experimental heeft al wat nieuwe autopilot en engine aanpassingen (waaronder de autoland)
X52 wordt inderdaad direct ondersteund. Zelf heb ik uiteindelijk voor de Thrustmaster tT16000 FCS Hotas gekozen omdat ik de X52 te hoog vond, en de X52 een enkele USB kabel gebruikt. Je dient dus de hotas aan de joystick te verbinden terwijl je het setje van Thrustmaster rechtstreeks aan je computer koppelt. Het nadeel kan dan zijn dat het 2 USB poorten kost indien die schaars zijn.Kloever schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:20:
Goedenmiddag,
Vraagje over MS2020. Ik heb onlangs een Quest 2 binnen gekregen en ik heb al een tijdje Game Pass Ultimate waar FS2020 in zit. Nu heb ik een cheap ass Joystick die ik ooit gekocht heb voor Battlefield in 2004. Werk nog goed, maar niet heel handig en wordt niet herkend in FS2020.
Nu wil ik een Logitech G Saitek X52 Hotas halen. Wordt deze meteen herkend door FS2020? Of moet ik hier ook allemaal knoppen aan toewijzen zoals met mijn oude? Wil eigenlijk vanwege de Quest zoveel mogelijk op de Flightstick doen maar ik heb geen idee welke knoppen je als Must Have moet toewijzen.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Op welke settings staan je graphics?ravw schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:13:
Zo en weer geland in Leeds
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik heb maar 1 standje ULTRA 2560 x 1440
maar voor vliegvelden gebruik ik bijna altijd payware en voor liv van vliegtuigen ook vaak de 8K of 10 K versie
dat is misschien wel iets zwaarder maar wel veel mooier
[ Voor 31% gewijzigd door ravw op 20-04-2021 18:10 ]
/f/image/HhNUsU7JUnCZ9v14yukUoyEc.png?f=fotoalbum_large)
bijna boven de alpen
/f/image/FFcsFDIVQEoaxF9zNZiwwqNt.png?f=fotoalbum_large)
Boven Kroatië
/f/image/aDf7U3UTCG0lwNtfpMLmkHUf.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door ravw op 20-04-2021 21:06 ]
Ik heb de X52 Pro al een paar jaar in gebruik, vind m fantastisch. Wordt in 1 x herkend in MS FS2020, heb zelf wel een paar knoppen zelf anders toegewezen voor in VR, ik heb zelf in de loop der jaren diverse USB hubs verzameld, dus dat is voor mij geen probleem.pretpik schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 17:09:
[...]
X52 wordt inderdaad direct ondersteund. Zelf heb ik uiteindelijk voor de Thrustmaster tT16000 FCS Hotas gekozen omdat ik de X52 te hoog vond, en de X52 een enkele USB kabel gebruikt. Je dient dus de hotas aan de joystick te verbinden terwijl je het setje van Thrustmaster rechtstreeks aan je computer koppelt. Het nadeel kan dan zijn dat het 2 USB poorten kost indien die schaars zijn.
Geweldig trouwens de ondersteuning voor randapparatuur in MS FS2020, ik heb ook mijn autoracestuur en pedalen altijd aangesloten, die worden ook meteen herkend, en de knopjes op t stuur maak ik dankbaar gebruik van, en de Fanatec pedalen gebruik ik vooral als toe-brakes, handig ook voor differential braking, kan er ook kortere bochten mee maken met taxien.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Was helaas iets te voorbarig met mijn vreugde, dit blijkt het toch niet te zijn.jorank schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:27:
[...]
Gebruik je ook een yoke of joystick? Kan zijn dat het een deadzone issue is.
Heb de 'ultieme test' gedaan met een niet aangesloten joystick, en toen gebeurde het ook.
Als ik er op zoek zie ik dat ik niet de enige ben met dit probleem. Krijg steeds meer het idee dat het in het flightmodel zit (heb het alleen met de TBM 930). Het wordt prominenter als je hoger gaat vliegen en gebeurt alleen met de automatische piloot. Het toestel hangt scheef en dat wordt 'gecounterd' door het roer. Als ik met ingeschakelde automatische piloot het roer (met de joystick) handmatig voorzichtig recht zet komt de kist langzaam recht te liggen. Maar zodra ik hem weer loslaat komt het probleem weer terug.
De reden dat ik denk dat het in het flightmodel zit is dat als ik in deze situatie het roer te hardhandig beweeg en weer loslaat er hele vreemde dingen gebeuren. Ondanks een hele sterke rol naar links (of rechts) gaat de heading met ongeveer 10 graden per seconde de andere kant op. Als je het zo hoort lijkt het een spin, maar dat is het volgens mij niet. De airspeed blijft namelijk wel op niveau (ca. 220KIAS).
Om te proberen controle terug te krijgen (lukt niet altijd) schakel ik de automatische piloot uit en ga ik manueel vliegen. Maar ook als ik daarna controle terug krijg blijft het gedrag van het toestel heel vreemd totdat ik de vlucht afbreek en een nieuwe opstart.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
ik heb de volgende knoppen ingesteld, ik vlieg voornamelijk de Cessna C1000, dus het meeste kan je bedienen door er naar te kijken en dan met de muis omzetten:Kloever schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:20:
Wil eigenlijk vanwege de Quest zoveel mogelijk op de Flightstick doen maar ik heb geen idee welke knoppen je als Must Have moet toewijzen.
de besturing natuurlijk, hoogteroer/rudder/rolroeren
flaps 1 stap up/down
trim aanpassen nose down/up
motor starten (heb niet altijd zin dat met de hand te doen)
parking break
langinsgestel in/uit
remmen
camera binnen/buiten wisselen
positie in de kokpit naar: links/rechts/hoger lager
positie centreren (equivalent van ctrl-spatieblak)
ik ga nog een knop veranderen naar centreren, heb veel drift) en wellicht een knop om in te zoomen, zit nu nog op de muis
Ik heb zelf grotendeels dezelfde ingesteld, maar nog twee extra:Svennie schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:30:
[...]
ik heb de volgende knoppen ingesteld, ik vlieg voornamelijk de Cessna C1000, dus het meeste kan je bedienen door er naar te kijken en dan met de muis omzetten:
flaps 1 stap up/down
parking break
langinsgestel in/uit
remmen
ik ga nog een knop veranderen naar centreren, heb veel drift) en wellicht een knop om in te zoomen, zit nu nog op de muis
reset barometer (gebruik je vaak en is best gepriegel met de muis)
ATC optie 1 (om snel instructies te kunnen bevestigen)
Goede tips, ik vlieg VR meestal de bush trips of via NeoFly en dat is laag en zonder ATC maar die ATC optie 1 ga ik ook niet VR instellen, maakt het vliegen makkelijkerared schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:47:
[...]
Ik heb zelf grotendeels dezelfde ingesteld, maar nog twee extra:
reset barometer (gebruik je vaak en is best gepriegel met de muis)
ATC optie 1 (om snel instructies te kunnen bevestigen)
want dat zou wel een stuk fijner wezen :-)
dat hoeft dan niet meer, je kan ook op 1 drukken, is de shortcut.ravw schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:41:
met die option 1 van die ATC hoef je dan niet meer je ATC venster te openen ?
want dat zou wel een stuk fijner wezen :-)
Maar verreweg de meeste communicatie doe je via optie 1 (bevestigen, nieuwe frequentie instellen, opnieuw contact maken), dus voor normale flight following heb je dan het ATC venster niet meer nodig.
deze wijst tenminste netjes een SID, Star en Transition aan je toe.
en daarin zie je ook netjes een TOD.
Werkt dit al met VR? En dat je het schermpje net als menu vrij kan verplaatsen binnen je view. Niet in VR vliegen is geen optie meer!Dirtyrockers schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:26:
ik vlieg zelf tegenwoordig met pilot2atc.
deze wijst tenminste netjes een SID, Star en Transition aan je toe.
en daarin zie je ook netjes een TOD.
Het heeft push to talk.mv_ak schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:29:
[...]
Werkt dit al met VR? En dat je het schermpje net als menu vrij kan verplaatsen binnen je view. Niet in VR vliegen is geen optie meer!
Dus je zou hem eerst in kunnen stellen. En dan gewoon ertegen praten.
Ik overweeg ook m een keer aan te schaffen.Dirtyrockers schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:59:
[...]
Het heeft push to talk.
Dus je zou hem eerst in kunnen stellen. En dan gewoon ertegen praten.
je kan hem sowieso 10 dagen gratis proberen.flopdoc schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:52:
[...]
Ik overweeg ook m een keer aan te schaffen.
de reden waarom ik hem genomen heb is voornamelijk dat de ATC iets intelligenter over komt.
bij vertrek krijg je een SID toegewezen.
vlak voor je TOD krijg je een STAR en transition en runway.
TOD wordt netjes gecalculeerd.
daarbij heb ik ook ATC Chatter erbij, wat ook een leuke toevoeging is om alles wat dynamischer te maken.
Klinkt goed, moet even genoeg tijd hebben om uit te proberen.Dirtyrockers schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:54:
[...]
je kan hem sowieso 10 dagen gratis proberen.
de reden waarom ik hem genomen heb is voornamelijk dat de ATC iets intelligenter over komt.
daarbij heb ik ook ATC Chatter erbij, wat ook een leuke toevoeging is om alles wat dynamischer te maken.
Ik ga het ook eens proberen, ben benieuwd! Ik zal mijn ervaring binnenkort delenDirtyrockers schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:54:
[...]
je kan hem sowieso 10 dagen gratis proberen.
ik heb verschillende joysticks aangesloten.
Kun je ergens instellen op welk moment je welke joystick gebruikt?
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Ze werken allemaal tegelijk, maar je kan bv wel per joystick een leeg profiel maken. Je kan die dan selecteren als je niet wilt dat de joystick input kan geven. Ik moet dat bv doen met mijn bravo throttle als ik met de H135 wil vliegen. De gearhendel wisselt altijd de flightmode. Ook wel geen goed idee dat ze de gear key daarvoor gekozen hebben.appie35 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:06:
Ik heb een vraagje
ik heb verschillende joysticks aangesloten.
Kun je ergens instellen op welk moment je welke joystick gebruikt?
Wat 'zag' ik: als ik in de cockpit-view zit en ik de 'keyboard'-pijltjes-toets naar links en/of rechts indrukte, ging mijn view helemaal naar links of rechts UIT het vliegtuig. Dus bijv. 50 meter buiten het vliegtuig. Dat leverde wel een mooi grafisch plaatje op.
Alleen het lukt mij nu niet meer om dat te reproduceren. Dus mijn vraag: ligt dit aan de instellingen en zo ja, kan iemand mij op weg helpen om dit weer te bereiken.?
Tnx
Volgens mij is dat de drone view , dan heb je ook standaard views waar je tussen kan wisselenTon37 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:52:
Even een ingame-vraag. Bij toeval stuitte ik vanmiddag op een 'special'-cockpit-view, die ik niet eerder had ontdekt. Maar nadat ik het spel opnieuw wilde spelen, deed dit view het niet meer?? Een bug of moet ik iets aan de view-settings doen.
Wat 'zag' ik: als ik in de cockpit-view zit en ik de 'keyboard'-pijltjes-toets naar links en/of rechts indrukte, ging mijn view helemaal naar links of rechts UIT het vliegtuig. Dus bijv. 50 meter buiten het vliegtuig. Dat leverde wel een mooi grafisch plaatje op.
Alleen het lukt mij nu niet meer om dat te reproduceren. Dus mijn vraag: ligt dit aan de instellingen en zo ja, kan iemand mij op weg helpen om dit weer te bereiken.?
Tnx
leuk, ben benieuwd, vlieg nu niet vaak met ATC maar als ik straks de grote airliners ga vliegen lijkt dit me echt een mooie toevoegingmvbo schreef op woensdag 21 april 2021 @ 17:13:
[...]
Ik ga het ook eens proberen, ben benieuwd! Ik zal mijn ervaring binnenkort delen
wat een ^%*@%#*@ weer
/f/image/aZMXM052R4hIvSMLb5PJMryB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YceY1wpuylHsI1JKGQUCEu1x.png?f=fotoalbum_large)
maar blijft wel mooi om te zien
/f/image/OUzfACRfvGk1VJdyK8Fdb2WM.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DekFuR5Vberog6AM3NIbOJSP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/OMNefKHZnf0zZAU9yC0pclbh.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zp07kDbLNidYm4qrzqVHyWBn.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 77% gewijzigd door ravw op 22-04-2021 00:31 ]
Thx. Ik zal dit eens proberen zo snel ik de flightstick heb.Svennie schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:30:
[...]
ik heb de volgende knoppen ingesteld, ik vlieg voornamelijk de Cessna C1000, dus het meeste kan je bedienen door er naar te kijken en dan met de muis omzetten:
flaps 1 stap up/down
parking break
langinsgestel in/uit
remmen
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Graag gedaan, dit is een goede start. Ga er mee vliegen en je kan het altijd nog aanpassen als je dat fijner vind vliegen. Ik vlieg voornamelijk kleine vliegtuigen, de Cessna meestal en daarvoor is dit prima maar in een airliner kan ik me voorstellen dat een andere instelling beter is.Kloever schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:02:
[...]
Thx. Ik zal dit eens proberen zo snel ik de flightstick heb.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
Autothrottle is toch gewoon een aan/uit functie?Marcievg schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:51:
Ik heb op mijn joystick een draaiknop en wil deze gaan gebruiken voor de autothrottle. Heeft iemand hier die functie werkend op een draaiknop?
Als die knop als een as wordt gezien kan je daar in MSFS geen togglefunctie aan koppelen denk ik, tenzij je bijv. FSUIPC gebruikt.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
klopt maar ik bedoel de draaiknop in de cockpit om de snelheid in te stellen. Ik vlieg voornamelijk airlinersAllard schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:58:
[...]
Autothrottle is toch gewoon een aan/uit functie?
Als die knop als een as wordt gezien kan je daar in MSFS geen togglefunctie aan koppelen denk ik, tenzij je bijv. FSUIPC gebruikt.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
En de Heli135, die vrijwel dagelijks een update heeft, de enige heli in MSFS2020. Toegegeven, het is nog geen Huey zoals in DCS, maar vliegt in Advanced Mode toch heel aardig. En weer een andere manier om scenery te beleven.
Helder.Marcievg schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:02:
[...]
klopt maar ik bedoel de draaiknop in de cockpit om de snelheid in te stellen. Ik vlieg voornamelijk airliners
Ik zie in de simconnect events alleen maar een KEY_AP_SPD_VAR_INC en KEY_AP_SPD_VAR_DECR.
Als die draaiknop een as is (met begin/eind) kan je daar niet veel mee, maar als het een rotary encoder is zou het wel moeten kunnen. Als je het niet kan toewijzen in de sim dan zou dat via FSUIPC wel moeten kunnen.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Heb aardig wat zitten googlen en in de settings gekeken, zonder enig succes.
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)
Dat zit ergens in de settings, weet uit mijn hoofd niet waar. Het voegt wel wat toe inderdaad, maar niet altijd even fijn, soms moet je meerdere keren wachten op kruisend verkeerH3llSiNG schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:33:
Het is me opgevallen dat bij mij geen landvoertuigen op de vliegvelden rijden, er staat hier en daar een bus of auto maar niks rijd. Op video's van anderen is dat altijd heel verschil en voegt toch aardig wat immersie toe. Weet iemand hoe of wat ik hieraan kan doen? Zal wel met een mod te doen hebben maar heb niets, zover ik weet, wat met deze voertuigen iets doet.

In het echt heeft het vliegtuig voorrang toch?
Heb een Vive kunnen lenen, ben benieuwd hoe deze bevalt
[ Voor 8% gewijzigd door Svennie op 22-04-2021 13:46 ]
Jazeker. In volgorde: landende en startende vliegtuigen, hulpverleners met zwaailicht, taxiënde vliegtuigen (en hoverende heli's), passagiers op het platform, gesleepte vliegtuigen, overige voertuigen.Svennie schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:40:
[...]In het echt heeft het vliegtuig voorrang toch?
Twitter MSFS support
Microsoft Flight Simulator will receive a small update today! The Aeronautical Information Regulation And Control (AIRAC) cycle is being updated with new navdata. In addition to it, a watermask has been added (Baie de Somme).
Happy flying! #MicrosoftFlightSimulator
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
En een water maskGameaddict schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:40:
Even ter info, krijgen vandaag een AIRAC navdata update binnen.
Twitter MSFS support
[...]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
is weer eens wat anders dan een mouth mask
Ik vind ze anders vaak bloedirritantH3llSiNG schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:33:
Het is me opgevallen dat bij mij geen landvoertuigen op de vliegvelden rijden, er staat hier en daar een bus of auto maar niks rijd. Op video's van anderen is dat altijd heel verschil en voegt toch aardig wat immersie toe. Weet iemand hoe of wat ik hieraan kan doen? Zal wel met een mod te doen hebben maar heb niets, zover ik weet, wat met deze voertuigen iets doet.
Heb aardig wat zitten googlen en in de settings gekeken, zonder enig succes.

maar even een vraagje
ik ben vertroken vanaf PAGO PAGO naar Sydney ( nav ingevoerd in de map .. maar nu gaat hij me helemaal over Zuid america en africa heen sturen .. zit daar de grens van de map van FS ergens omdat hij me de hele andere kant weer op stuurt
/f/image/NSoJcLDMAYQqCLJUugYqhBdd.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vpxRX18QXTqFiLFMlHAncjrQ.png?f=fotoalbum_large)
vind het al zo vreemd dat zo weinig mensen naar en vanaf Pago Pago gaan terwijl het een leuke vliegveld is om te starten en weg te gaan
[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 22-04-2021 19:51 ]
merk het zelf wel hoe dat zich gaat oplossen ... heb 7 uur de tijd voor mijn feul op is en dan moet ik toch mijn wielen ergens aan de grond hebbenralpje schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:53:
Ga je daar over de dateline? Daar is een issue mee, geloof ik. Zodra je daar overheen bent herstelt zich dat vanzelf.
maar de tijd van aankomst is wel gewoon goed dus het zal wel goed komen
want hij gaat gewoon aan de andere kant van de map weer terug komen
hang wel een hele rare mist op FL380
/f/image/cLxLNTeti3XjvjyJFxWSLA5A.png?f=fotoalbum_large)
hier even mijn vertrek uit PAGO PAGO
/f/image/bvfN8bZB5FTt3MruDxhKx7x1.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 57% gewijzigd door ravw op 22-04-2021 20:02 ]
Vertel dat maar niet op Facebook, is nl. Covid-19 virus dat zich verspreid.ravw schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:57:
hang wel een hele rare mist op FL380
roches schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:24:
[...]
Vertel dat maar niet op Facebook, is nl. Covid-19 virus dat zich verspreid.
ja dar moet je inderdaad voorzichtig mee zijn sommige mensen
's Nachts tussen de bergen!ravw schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:34:
LFHU naar LFLJ met de Airbus
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je vliegt toch gewoon 218 °M? Lijkt me zo'n beetje de juiste richting.ravw schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:46:
ik ben vertroken vanaf PAGO PAGO naar Sydney ( nav ingevoerd in de map .. maar nu gaat hij me helemaal over Zuid america en africa heen sturen .. zit daar de grens van de map van FS ergens omdat hij me de hele andere kant weer op stuurt
[...]
ben benieuwd wat die gaat doen
YouTube: Départ Altiport Méribel LFKX - arrivée Altiport Courchevel LFLJ
Vanavond maar kijken of t weer wil.
daar ben ik laatst ook geland, erg gave landing en omgeving. Eerste landing stond ik daar halverwege stil met de Cessna, kwam niet tegen de helling op, te steil blijkbaar. Maar omgedraaid en weer weg gevlogenravw schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:56:
alleen voor mensen met sterke buikspieren
YouTube: Départ Altiport Méribel LFKX - arrivée Altiport Courchevel LFLJ
Zijn vertrek mag hij nog wel aan werken, iets meer snelheid voor hij de lucht in gaat mag wel

:strip_exif()/f/image/P4JbzOZw86Hs9FXhNwzJXS6X.jpg?f=fotoalbum_large)
https://msfsaddons.com/20...images-of-the-twin-otter/
ravw schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:20:
[...]
dit zal hij wel niet bedoelen met "vertrek"
[Afbeelding]
Domme vraag, maar waar zit één knop om dit te wisselen? Ik ga steeds naar camera extern en cockpit vice versa. 😓Svennie schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:30:
[...]
ik heb de volgende knoppen ingesteld, (....)
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc