Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Met PG:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z69CQpjwhOlhbZ7PexS3b_RjPEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwIP0Tfx9FIO4IkEpZg4sL0M.jpg?f=fotoalbum_large

Zonder PG:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJAjq_7xTwpxp2OXzDxR1DVCsAo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJt99PTaGZfgOj3eqGnceX58.jpg?f=fotoalbum_large

Met PG:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nx7YbEbO-bgWMpEa9vGJVRpzcKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eu9PjDs4OWRuxF3iVWHwYJGf.jpg?f=fotoalbum_large

Zonder PG:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbrP71czE0cSdyAOBiZvjrLwYSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xe2B4elxzIBvWDmwZ3JkFEMu.jpg?f=fotoalbum_large

Met:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AOybB84XG_hyexXsDf1_14EBxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZSDs5vGY3BJZSK6gkGzP2ewR.jpg?f=fotoalbum_large

Zonder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Srniq1TWdh0MUpDS7wV0S6M6DpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a1ESwqG03BBh0qbAUyX6aSPr.jpg?f=fotoalbum_large

In de screenshots scheelt de framerate niet veel (active pause), maar tijdens het vliegen zorgt het downloaden van de PG voor een lagere en minder stabiele framerate.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 16-04-2021 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
(jarig!)
ravw schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:25:
Ik zet er ook aan te denken om mijn MSFS dir op de M2 (2500MB) te zetten staat nu op SSD ( 520 mb)
maar vraag me af krijg je echt veel tijd winst met laden en fps of niet
Fps zou ik niets van verwachten, laadtijden - sja, sneller kan niet.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:15

ralpje

Deugpopje

Afgelopen week in een verloren uurtje de update al ff gedaan, vandaag pas echt mee kunnen vliegen.
Vluchtje op VATSIM van Edinburgh naar Schiphol, zonder issues met de SIM. Af en toe wat stotteren, maar dat kom ook omdat ik vooraf m'n rolling cache geleegd had en hij die dus opnieuw moest opbouwen.
Ik vlieg de Working Title CJ4, maar heb nog niet de laatste update van 2 dagen geleden geïnstalleerd, maar dus geen problemen tegengekomen.
Functioneel gezien wel met de approach op EHAM, ik had de ILS06 met een circling 04, maar bij m'n final op 04 kwam ik wat te hoog uit waardoor ik maar een go around heb gedaan.
Tweede ging prima en het voordeel van die circling 04 is dat je gelijk aan het einde van de runway rechtsaf de GA parking op draait met die Citation :+

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:30
Na enkele weken de sim aan de kant laten liggen omwille van allerlei frustraties mbt prestaties....crasht mijn sim op final approach na 2u vliegen. Helemaal klaar mee nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:10

aap

Zo ziet Amsterdam er rondom het Centraal Station uit bij mij. Wat doe ik verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wdHlZ7GNwiUs0GW46imMTSYZXw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OKpqescXiFqahvHcLsseldr2.png?f=fotoalbum_large

Dit is het gegevens menu. Alles staat aan, volgens mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmVT7Cec1uJA8Qoy-8BqRZfzQpM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TyFvCDdZlUyiOyBNeFoeNFss.png?f=fotoalbum_large

EDIT:
Oh, ik geloof dat ik het al weet. Je moet de Benelux los "kopen" via de store. Ging er vanuit dat het al vanzelf meegekomen was met al de updates |:(
Nog 5 GB en dan weet ik of het gelukt is...

EDIT 2:
Benelux update gedownload maar nog steeds niks...

EDIT 3:
Hehe, na een herstart pakt hij de photogrammetry data eindelijk wel:
Van dichtbij niet helemaal fantastisch, maar toch een wereld van verschil met de oude situatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zykQNnvQtHMCO9OTAnwUbm6RLt0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y3HFdj87GvDf4hJqeSqPKe0r.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door aap op 16-04-2021 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 10:15
Ik heb even een meer technische vraag betreft opgeslagen bestanden op de C harddisk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ugEa7ykOOee-7WBgx7rjjOCaP54=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6ASmT5OQuYClJTnQjI3gEa8c.png?f=user_large

Ik heb zelf MSFS geïnstalleerd op de DATA harddisk.
Echter zie ik de OS harddisk in beschikbaar geheugen ook teruglopen dit terwijl ik niets bijzonders heb opgeslagen op me OS schijf.
Ik twijfel daarom of er toch geen grote bestanden worden opgeslagen op de C (OS) harddisk.

Iemand enig of mijn vermoeden klopt? zoja, waar kan ik die map vinden en waar kan ik aanpassen dat dit niet meer wordt opgeslagen op de C harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer gevlogen in de FBW 320 (development versie).

Weet niet of het daar aan ligt of aan de sim zelf, maar ik had een paar keer dat het vliegtuig een 360 wou doen. En aan het eind was ineens het flightplan verdwenen, dus toen moest ik het laatste stukje op de hand naar de baan vliegen. Zijn dat bekende issues? Heb nu de stabiele versie geïnstalleerd. Kijken of dat beter gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfLyT0qupKxEMQ4d7wcLDiEbRkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wcvfq2zMDRyzSGqhpPcqC6O2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door cracking cloud op 16-04-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikee007 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:20:
Ik heb even een meer technische vraag betreft opgeslagen bestanden op de C harddisk
[Afbeelding]

Echter zie ik de OS harddisk in beschikbaar geheugen ook teruglopen dit terwijl ik niets bijzonders heb opgeslagen op me OS schijf.
Ik twijfel daarom of er toch geen grote bestanden worden opgeslagen op de C (OS) harddisk.

Iemand enig of mijn vermoeden klopt? zoja, waar kan ik die map vinden en waar kan ik aanpassen dat dit niet meer wordt opgeslagen op de C harddisk?
windows update bestanden ( kan je verwijderen )
systeem herstel bestand staan ? ( kan je dan ook uitzetten en gelijk weer een nieuwe aanmaken dan is die weer een stukje kleiner ( hier staat hij gewoon uit )

daar gaat vaak ongewild veel ruimte verloren

[ Voor 5% gewijzigd door ravw op 16-04-2021 23:17 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:21
cracking cloud schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:53:
Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer gevlogen in de FBW 320 (development versie).

Weet niet of het daar aan ligt of aan de sim zelf, maar ik had een paar keer dat het vliegtuig een 360 wou doen. En aan het eind was ineens het flightplan verdwenen, dus toen moest ik het laatste stukje op de hand naar de baan vliegen. Zijn dat bekende issues? Heb nu de stabiele versie geïnstalleerd. Kijken of dat beter gaat.

[Afbeelding]
Ik heb dit ook gezien in de dev versie. Deze week 2 vluchten gedaan in de experimental version en hier had ik het niet mee. De experimentele versie heeft ook hun eigen Autopilot, deze is al beter mijns inziens dan de andere versies.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:39

Predator

Suffers from split brain

flopdoc schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:06:
Ik had in de Piper Arrow een CTD, maar goed, kan eenmalig zijn. Wat met de update ook erg fijn is dual GPS, een 430 naast een 530, handig! Ik heb hier nog een geprinte officiele manual van de 530 liggen, kan ik weer gebruiken.
Met de gtn750 ? Ik had die ook al even getest gisteren in de arrow, en ook ctd op een bepaald moment. Zal wel aan de gtn750 code liggen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
Predator schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 00:18:
[...]

Met de gtn750 ? Ik had die ook al even getest gisteren in de arrow, en ook ctd op een bepaald moment. Zal wel aan de gtn750 code liggen.
Ja ik had de GTN750 aan. Nou ja, dan maar zonder eerst.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sandpatt schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:45:
Na enkele weken de sim aan de kant laten liggen omwille van allerlei frustraties mbt prestaties....crasht mijn sim op final approach na 2u vliegen. Helemaal klaar mee nu.
Herkenbaar. Ik zei gisteren al dat ik er klaar mee was maar wilde n.a.v. de post die ik hieronder quote nog even kijken of ik alle updates wel had. MSFS crasht bij mij nu al tijdens het laden of in het main menu. Het is voor mij compleet onspeelbaar dus om frustraties te voorkomen ga ik de hele meuk maar deinstalleren. Ik kijk pas weer naar MSFS als ik een nieuwe PC heb in de verre toekomst. Idd: helemaal klaar mee nu.
aap schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:01:
Oh, ik geloof dat ik het al weet. Je moet de Benelux los "kopen" via de store. Ging er vanuit dat het al vanzelf meegekomen was met al de updates |:(
Nog 5 GB en dan weet ik of het gelukt is...
Dat hele update systeem is waardeloos terwijl ik juist dacht dat het zo simpel zou worden.

1. update via Store of Steam
2. update via update scherm dat je bij laden krijgt
3. updates die je handmatig moet installeren via Content manager
4. updates (of extra spul) dat je eerst apart moet 'kopen' en vervolgens moet installeren via Content manager

Nodeloos ingewikkeld imho. Maar goed, zoals ik al zei ben ik er helemaal klaar mee en gaat MSFS de prullenbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tup61 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:56:
[...]

Herkenbaar. Ik zei gisteren al dat ik er klaar mee was maar wilde n.a.v. de post die ik hieronder quote nog even kijken of ik alle updates wel had. MSFS crasht bij mij nu al tijdens het laden of in het main menu. Het is voor mij compleet onspeelbaar dus om frustraties te voorkomen ga ik de hele meuk maar deinstalleren. Ik kijk pas weer naar MSFS als ik een nieuwe PC heb in de verre toekomst. Idd: helemaal klaar mee nu.

[...]

Dat hele update systeem is waardeloos terwijl ik juist dacht dat het zo simpel zou worden.

1. update via Store of Steam
2. update via update scherm dat je bij laden krijgt
3. updates die je handmatig moet installeren via Content manager
4. updates (of extra spul) dat je eerst apart moet 'kopen' en vervolgens moet installeren via Content manager

Nodeloos ingewikkeld imho. Maar goed, zoals ik al zei ben ik er helemaal klaar mee en gaat MSFS de prullenbak in.
Je kan ook bij elke nieuwe update eens kijken of het opgelost is? Elke maand eens opstarten, kijken of er updates zijn en testen. Kost niet zo veel tijd en werk.

Die Edgley Optica zorgt echt wel voor een betere VR-ervaring, je kan heel gemakkelijk rondom kijken. Anders ging ik in VR regelmatig naar de 'outside view' om rond te kijken, nu hoeft dat niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 78739 op 17-04-2021 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb net nog een stuk in VR 'meegelift' op de vleugel van de 320 vanaf FL370, ergens over het zuiden van China. Is wel heel erg mooi om het landschap dan voorbij te zien trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
ravw schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 23:15:
[...]

windows update bestanden ( kan je verwijderen )
systeem herstel bestand staan ? ( kan je dan ook uitzetten en gelijk weer een nieuwe aanmaken dan is die weer een stukje kleiner ( hier staat hij gewoon uit )

daar gaat vaak ongewild veel ruimte verloren
Ik heb even gekeken.
zover ik kan zien is er geen backup op mijn C drive.
Windows update bestanden zijn verwijderd maar dit was slechts 230MB.
Ik heb nu totaal wel nog wat extra ruimte kunnen vrijmaken maar het is niet wereldschokkend.

Er zouden toch niet ergens verborgen MSFS2020 kunnen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
Anoniem: 78739 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:05:
[...]
Je kan ook bij elke nieuwe update eens kijken of het opgelost is? Elke maand eens opstarten, kijken of er updates zijn en testen. Kost niet zo veel tijd en werk.

Die Edgley Optica zorgt echt wel voor een betere VR-ervaring, je kan heel gemakkelijk rondom kijken. Anders ging ik in VR regelmatig naar de 'outside view' om rond te kijken, nu hoeft dat niet meer.
Ja daar is de Optica leuk voor. Kan met de PowerSolo ook, maar die is langzamer, voor alleen een luchthaven verkennen wel geschikter, of de Heli135 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
Mikee007 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:20:
[Afbeelding]

Je kan de freeware Spacesniffer goed gebruiken om te kijken welke mappen t grootst zijn op je harddisk. Ik gebruik t al jaren.

http://www.uderzo.it/main_products/space_sniffer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nadering en landing op EHRD (Rotterdam) vanuit London City met de CRJ700 vanmorgen:

Blijft een lekker toestel, maar nu wel een dingetje om de glideslipe netjes aan te houden. Het begon heel enthousiast maar bleef toch wat ver erboven steken. Nou ja. Morgen maar weer proberen..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
flopdoc schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:32:
[...]

Je kan de freeware Spacesniffer goed gebruiken om te kijken welke mappen t grootst zijn op je harddisk. Ik gebruik t al jaren.

http://www.uderzo.it/main_products/space_sniffer/
Dank voor je tip, ik heb het programma gelijk gedownload.
Er blijkt dus ruim 40GB in de LocalCache map te zitten en ja hoor het heeft met MSFS2020 te maken.

C:\Users\...\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache

Kan je deze map ook verplaatsen naar een andere map? of zorgt dat alleen maar voor problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
Mikee007 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:52:
[...]

Dank voor je tip, ik heb het programma gelijk gedownload.
Er blijkt dus ruim 40GB in de LocalCache map te zitten en ja hoor het heeft met MSFS2020 te maken.

C:\Users\...\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache

Kan je deze map ook verplaatsen naar een andere map? of zorgt dat alleen maar voor problemen?
Je kan binnen FS2020 de Rolling Cache op een andere locatie instellen, zit ergens onder het Data tabje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En weer onderweg, Kota Kinabalu naar Singapore. Krijg nu wel de smaak te pakken met FBW experimental en VR.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPuBS_c3x1liKMGVGWXe5Mh7Kv4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/naTtHPpWaMNeX0G7ZC8Ae8xb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wel grappig als je je verveelt bij Toulon airport ( LFTH ) ( payware ) kan je nog altijd even achter het vliegveld bij een cartbaan gaan kijken
ja ze rijden echt rondjes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPJiU9TauR9e_ktgKV6yW1v9efE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SX7ZU2VV4ZYYpfN9nKzVqY4q.png?f=fotoalbum_large

er moeten ook een zooi flaminco's rond vliegen maar die ben ik nog niet tegen gekomen

[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 17-04-2021 21:23 ]

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-06 15:33
cracking cloud schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:09:
En weer onderweg, Kota Kinabalu naar Singapore. Krijg nu wel de smaak te pakken met FBW experimental en VR.

[Afbeelding]
offtopic:
Die vlucht heb ik wel eens in het echt genomen, klein vliegtuigje, Dash-7? F-27? Weet niet meer. Tien minuten na landing in KK de grootste regenbui die ik ooit heb meegemaakt denk ik. Regendruppels zo groot als eieren :)
Edit: slecht geheugen... dat was naar Kucing, niet KK

[ Voor 4% gewijzigd door durian op 18-04-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
DigitalExorcist schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:43:
Nadering en landing op EHRD (Rotterdam) vanuit London City met de CRJ700 vanmorgen:

[YouTube: Microsoft Flight Simulator / EHRD approach in the CRJ700]

Blijft een lekker toestel, maar nu wel een dingetje om de glideslipe netjes aan te houden. Het begon heel enthousiast maar bleef toch wat ver erboven steken. Nou ja. Morgen maar weer proberen..
Ik bedoel dit in de meest behulpzame manier... Het helpt als je de juiste snelheid en juiste flap setting voor landing gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:37:
[...]
Ik bedoel dit in de meest behulpzame manier... Het helpt als je de juiste snelheid en juiste flap setting voor landing gebruikt.
Flaps full (had ik niet) en Vref van, uit m'n hoofd was het 137, aanhouden bedoel je? Ik heb het gevoel dat die dan als een baksteen naar beneden valt maar misschien was dat voor de laatste udpate(s) nog.. ik kom dan altijd wat landingsbaan tekort aan de vóórkant voor m'n gevoel.

Bedankt, zal het alsnog even gaan testen :)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben een idoot. Was bezig met een vlucht van 12 uur (Singapore naar Keulen) en ik had het scherm kleiner gemaakt zodat de GPU niet continu voluit loopt te brullen.

Maar nu klik op het kruisje ipv het minnetje. Doei vlucht. Heb ook nog niet gevonden of je kan instellen dat je afsluiten moet bevestigen. Zit dat er uberhaupt in?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9uyzJRzHdQ1SJuT-If2RDYm6cc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rfg0omot6mpnckXcPYUbLK4b.png?f=fotoalbum_large

Tweede poging dan maar...

[ Voor 35% gewijzigd door cracking cloud op 18-04-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:36
Voor het eerst sinds maanden FS2020 weer geïnstalleerd en weer in de TBM 930 gestapt.

Wat me opvalt is dat het toestel scheef hangt als je in rechte lijn wilt vliegen. Het roer staat ook een graad of 10 uit het lood. Is op de automatische piloot, hangt de ene keer naar links, de andere keer naar rechts. Het lijkt niet onder invloed van de wind te gebeuren. Ook bij 100% head- of talwind staat hij nog scheef.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9w0Xy5ZrEY5yaSStHcEOkcMGoc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6gycTHvTAnUyhDWDVeFC1cRE.png?f=fotoalbum_large

Heb qua trim en autopilot alle settings wel geprobeerd (zijn er niet veel natuurlijk :) ), maar kom er niet uit.

Doe ook niks anders dan een paar maand geleden toen ik dit probleem niet had.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoadedBaton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 19:05
alexbl69 schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:36:
Voor het eerst sinds maanden FS2020 weer geïnstalleerd en weer in de TBM 930 gestapt.

Wat me opvalt is dat het toestel scheef hangt als je in rechte lijn wilt vliegen. Het roer staat ook een graad of 10 uit het lood. Is op de automatische piloot, hangt de ene keer naar links, de andere keer naar rechts. Het lijkt niet onder invloed van de wind te gebeuren. Ook bij 100% head- of talwind staat hij nog scheef.

[Afbeelding]

Heb qua trim en autopilot alle settings wel geprobeerd (zijn er niet veel natuurlijk :) ), maar kom er niet uit.

Motor uit zetten. Dan zal hij recht zijn.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton PS4: BF1 + GT Sport Xbox One: Forza 7 + GoW4 - Steam: LoadedBaton - PUBG + Spintires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Ik zie in me MSFS het volgende staan bovenin de toolbar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/viYTEYU1TwPS6R6HbIWwsZMlaE8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pGr2O2QhLg9hPTHmWc6XHEo3.png?f=user_large

Wat is dit voor soort software? en hoe kan ik die opslaan in een andere drive? ik krijg hem nu alleen in me C drive geïnstalleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikee007
flopdoc schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:07:
[...]

Je kan binnen FS2020 de Rolling Cache op een andere locatie instellen, zit ergens onder het Data tabje.
Dank, ik heb de map aangepast zodat er weer 40GB vrij komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikee007 schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:00:
Ik zie in me MSFS het volgende staan bovenin de toolbar:
[Afbeelding]

Wat is dit voor soort software? en hoe kan ik die opslaan in een andere drive? ik krijg hem nu alleen in me C drive geïnstalleerd
dat is software om dingen aan te passen in MSFS , zo als airports en zo maar ook omzzelf dingen toetevoegen

ja deze kan je instaleren waar je wil .. word niet standaard geinstaleerd maar moet jke zelf handmatig doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikee007 schreef op zondag 18 april 2021 @ 13:02:
[...]

Dank, ik heb de map aangepast zodat er weer 40GB vrij komt :)
als je de FBW gebruikt kan je ook die livery's met de installer een andere dir geven maar je weer je wil en dus zo ook weer ruimte besparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gelijk een vraag over de nieuwe FBW 320 .. 0.6.0

bij de oude had ik geen probleem maar er zijn twee dingen die ik niet begrijp
als je bij de 3de Checklist je ext power moet uit zetten word alles zwart .. ( maar ik weet dat daarvoor ook eerst de motoren moten draaien ) maar die gaan pas door genomen wordne in Checklist 4
en dan nog wat ik krijg ook mijn motoren niet gestart , wat is er anders geworden met de FBW 0.5.0 naar 0.6.0
feul en alles staan goed zo als bij versie 0.5.0 maar hij doet niets

Nee ik heb geen mods meer in mijn map staan en ook alles vers geinstaleerd

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 18-04-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartinuz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:23
ravw schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:33:

als je bij de 3de Checklist je ext power moet uit zetten word alles zwart .. ( maar ik weet dat daarvoor ook eerst de motoren moten draaien ) maar die gaan pas door genomen wordne in Checklist 4
en dan nog wat ik krijg ook mijn motoren niet gestart , wat is er anders geworden met de FBW 0.5.0 naar 0.6.0

APU is al up and running? Eerst APU helemaal opgestart en dan kan de Ext Power uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrmartinuz schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:42:
[...]

APU is al up and running? Eerst APU helemaal opgestart en dan kan de Ext Power uit.
dacht het wel maar zal zo eens op letten
ik wacht vaak met de 3 checklist als de displays gecalibreerd zijn ( 7 min) dat moet toch genoeg zijn voor de APU

want bij versie van voor 0.6.0 had ik geen problemen maar nu met de nieuwe wel

apu aangezet (bovenste knop APU) .. maar als je hem dan wil starten (onderste knop) geeft hij op de APU een fault ... :-( ( die bovenste knop )

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 18-04-2021 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 17:17
Zijn er na december nog dingen aan de VR functie verbeterd? Lijkt van niet als ik Google?
Ik lees wel dat ze gelukkig bezig zijn met het ondersteunen van VR controllers.

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:54
ravw schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:33:

Staat je apu wel aan? En je apu bleed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:44:
[...]

dacht het wel maar zal zo eens op letten
ik wacht vaak met de 3 checklist als de displays gecalibreerd zijn ( 7 min) dat moet toch genoeg zijn voor de APU

want bij versie van voor 0.6.0 had ik geen problemen maar nu met de nieuwe wel

apu aangezet (bovenste knop APU) .. maar als je hem dan wil starten (onderste knop) geeft hij op de APU een fault ... :-( ( die bovenste knop )
Heb je de battery's ook aangezet? En APU bleed aan als je de moter wil starten, zoals hierboven genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:14:
[...]

Staat je apu wel aan? En je apu bleed
ja staat aan
daarom snap ik ook niet waarom hij het niet doet , mat versie 0.5.0 geen problemen ..
nu ineens 0.6.0 wel ..
heb van de week met de 0.5.0 gevlogen en ging gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:45:
[...]

ja staat aan
daarom snap ik ook niet waarom hij het niet doet , mat versie 0.5.0 geen problemen ..
nu ineens 0.6.0 wel ..
Ik gebruik die checklist nooit eigenlijk.
Geen idee of die ook klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:18
ravw schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:45:
[...]

ja staat aan
nu ineens 0.6.0 wel ..
Staat je APU start knop ook op "available", i.p.v on?

Daarna Ext power uit en motoren starten.
(ik gebruik die checklist ook nooit trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elzavo schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:29:
[...]

Staat je APU start knop ook op "available", i.p.v on?

Daarna Ext power uit en motoren starten.
(ik gebruik die checklist ook nooit trouwens).
Nu krijg ik hem wel moet die Adirs later aan zetten die zet ik gelijk aan maar daar moet je nu mee wachten
Ik zet die veel te snel aan :-)

nu kijken of ik kan starten >:)

ja nu wel.. hij loopt

[ Voor 22% gewijzigd door ravw op 18-04-2021 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lekker eindelijk weer die bus weer werkend , vraag ik ATC aan
Alles weer zwart

:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:37:
lekker eindelijk weer die bus weer werkend , vraag ik ATC aan
Alles weer zwart

:-(
Denk toch dat je een stap overslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:28:
[...]

Denk toch dat je een stap overslaat.
nu doet hij het wel het is vreemd ...
alelen nu wilde die weer zijn route niet volgen .. maar met LOC houd hij hem wel aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat die niet de route wil volgen had ik laatst ook (met de dev versie). Dan gaat die 360 graden draaien enzo. Ik heb daarna de experimental versie geïnstalleerd en daar nog een paar vluchten mee gedaan. Daar ben ik probleem niet meer tegengekomen (maar daar heb ik een ander issue dat ik pas A/T kan inschakelen als ik airborne ben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cracking cloud schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:02:
Dat die niet de route wil volgen had ik laatst ook (met de dev versie). Dan gaat die 360 graden draaien enzo. Ik heb daarna de experimental versie geïnstalleerd en daar nog een paar vluchten mee gedaan. Daar ben ik probleem niet meer tegengekomen (maar daar heb ik een ander issue dat ik pas A/T kan inschakelen als ik airborne ben...)
Oke :-) dacht al doe wat verkeert maar nog een vraagje hoe krijgt je die simbrief uit je FMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Zijn er meerdere mensen die problemen hebben met de 32NX van FlyByWire na update 0.0.6?
Bij mij werkt het panel niet goed meer! alle knoppen branden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zDKYueSoAkh6MjMIyz4F46IHbE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pUQSmq0QQDzQdik5aG4XpbHw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rg4z5h12W-QxGlC1kuBMREqRvDg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WWYrB9fsAp8Bv1Uyhc2ak4SF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Mikee007 op 18-04-2021 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je misschien een oude livery in je community folder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melotte
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-10-2022
Hebben jullie dat ook? Na de update Benelux en Frankrijk doet mijn logboek het niet meer geen enkele vlucht wordt meer vastgesteld. Hoe kan ik dat repareren? Het lijkt nu alsof ik ook niets vlieg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:32
Oh oh oh, ik denk toch even msfs weer eens proberen. Wat duurt dat laden TERGEND traag. Ik geloof ook niet dat dit aan mijn pc ligt met een i7 10700k en SSD waar msfs opstaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:42:
Oh oh oh, ik denk toch even msfs weer eens proberen. Wat duurt dat laden TERGEND traag. Ik geloof ook niet dat dit aan mijn pc ligt met een i7 10700k en SSD waar msfs opstaat....
lange tijd niet opgestart en veel updates gehad dan loop hij bij de eerste keer opstarten zeker traag
hij moet weer het hele systeem door lopen wat je aan nieuwe dingen heb ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
ravw schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:50:
[...]

lange tijd niet opgestart en veel updates gehad dan loop hij bij de eerste keer opstarten zeker traag
hij moet weer het hele systeem door lopen wat je aan nieuwe dingen heb ....
Nee hoor, maar sluit hem vaak snel weer af omdat het gewoon niet fijn werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwammen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15
cracking cloud schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:02:
(maar daar heb ik een ander issue dat ik pas A/T kan inschakelen als ik airborne ben...)
Dat is geen issue, is IRL ook zo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Vandaag was een prima avondje voor een vluchtje EHAM - EGKK op VATSIM in de WT CJ4.
Op approach naar EGKK een beetje verrast doordat ik ineens een andere RWY kreeg dan ik verwachtte, maar uiteindelijk een prima vluchtje. Op late final drie kisten holding short van mijn landing RWY, dus nog een leuk uitzicht ook :)

https://www.twitch.tv/videos/992287384

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 13:05

Dani86

AeroGeek

Vanavond de update gedownload + van de store. Met de C172 boven Amsterdam wezen vliegen. Sommige gebouwen zijn levensecht, zoals bijv. het mooiste stadion van Nederland. Maar veel dingen zien er niet uit, hijskranen lijken wel een soort bomen en de snelwegen lijken wel lelijker geworden. Nu ben ik sowieso niet van de GA VFR avonturen, dus soit.
Maar de textures op de gebouwen zien er echt ruk uit en merkte ook enige artefacts op.

Nu toch maar weer de nieuwste AMD drivers geïnstalleerd, hopelijk blijft de sim wel stabiel nu.
Enige tijd geleden gaf de Adrenalin suite echt stabiliteitsproblemen. En heb toch een Seasonic 700W voeding en niks overgeklokt.

De CRJ was op miraculeuze wijze weer beschikbaar. Dus een vlucht van EGLC naar EHAM. De privé jet genomen met lage payload en COG ietwat naar voren, dan vliegt ie heerlijk.
De speed modus is een andere vorm van logica en werkt best relaxt.

Tov de 320, maar voor mijn gevoel ook de (PMDG) boeings van weleer, moet je bij de approach echt veel motorvermogen aanspreken. Het is echt opletten om de juiste airspeed aan te houden.
Het ding is wel echt extreem stabiel en makkelijk te landen. Bij de 320 had ik soms bij veel wind het idee met een heliumballon aan het sturen te zijn :+

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlGbREJ6hTm73xi_BzIfHGKUjmQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Qa9tGdB7l7R9Y2MKJBKfD1dG.png?f=user_large

:o
voortaan maar iets minder hard remmen
anders mogen ze straks gaan blussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
was met een vluchtje van EHRD naar LFTH

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hddla67GPaBKRgegJt8j0TiseEg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lwDTR2gJEoKMa0ktYxwLbCzJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sulRGsD_QbQCqSc3U0HqXwjSK34=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MYLGG0YGyXxvLvYpvZPjR0xm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwuDemfTv19DNsCSVJ2UrKTqGd4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/01BVWuC68SbcoW4kCSfhLFFk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5j9khGWTUY2GJbSx-wsyMKRCTI4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZtdcFXMddRPAq7zpuGuimARD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSu1NuNEZj_QlI7Fz8ZPPbPIJKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bV6ViYOgem7RlzMZ4UX1sCf1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
Melotte schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:33:
Hebben jullie dat ook? Na de update Benelux en Frankrijk doet mijn logboek het niet meer geen enkele vlucht wordt meer vastgesteld. Hoe kan ik dat repareren? Het lijkt nu alsof ik ook niets vlieg...
Leeg logboek is een bekende issue na WU4 helaas. Mij persoonlijk maakt het niet uit, maar als je het graag bij houdt lijkt het me zeer frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
Dani86 schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:38:
Vanavond de update gedownload + van de store. Met de C172 boven Amsterdam wezen vliegen. Sommige gebouwen zijn levensecht, zoals bijv. het mooiste stadion van Nederland. Maar veel dingen zien er niet uit, hijskranen lijken wel een soort bomen en de snelwegen lijken wel lelijker geworden. Nu ben ik sowieso niet van de GA VFR avonturen, dus soit.
Maar de textures op de gebouwen zien er echt ruk uit en merkte ook enige artefacts op.

Nu toch maar weer de nieuwste AMD drivers geïnstalleerd, hopelijk blijft de sim wel stabiel nu.
Enige tijd geleden gaf de Adrenalin suite echt stabiliteitsproblemen. En heb toch een Seasonic 700W voeding en niks overgeklokt.

De CRJ was op miraculeuze wijze weer beschikbaar. Dus een vlucht van EGLC naar EHAM. De privé jet genomen met lage payload en COG ietwat naar voren, dan vliegt ie heerlijk.
De speed modus is een andere vorm van logica en werkt best relaxt.

Tov de 320, maar voor mijn gevoel ook de (PMDG) boeings van weleer, moet je bij de approach echt veel motorvermogen aanspreken. Het is echt opletten om de juiste airspeed aan te houden.
Het ding is wel echt extreem stabiel en makkelijk te landen. Bij de 320 had ik soms bij veel wind het idee met een heliumballon aan het sturen te zijn :+
Ik vlieg erg veel VR, het ziet er inderdaad weer wat verkreukeld boven Amsterdam, het is niet anders met Bing Maps photogrammetry ben ik bang. Heb het boven Parijs ook, New York is ietsje beter, maar ook bv Indiana Motor Speedway kun je beter niet binnen het stadion vliegen als je niet van vliegen in een kartonnen omgeving houdt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
flugelisoke schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:42:
Als de server traag is duurt het laden ook lang denk ik.

Verder:

Ik was vanavond even aan het multiplayer vliegen op de West Europe Server, kreeg ik de 1 sec pauze bug. Ligt kennelijk aan feit dat iemand in de buurt is met onbekende livery. Naar andere server geswitched was dat probleem weg, maar kon ik natuurlijk mijn mede-piloten niet meer zien. Later weer terug naar eerste server en toen was probleem ook weg (want die piloot waarschijnlijk ook weg).

Alles bij elkaar geniet ik echt nog wel van MSFS2020 maar er zijn wel vaak problemen, en voor een vlucht de sim of zelfs computer herstarten helpt ook wel wat te voorkomen vervelend genoeg.

[ Voor 11% gewijzigd door flopdoc op 18-04-2021 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
flopdoc schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:01:
[...]

Leeg logboek is een bekende issue na WU4 helaas. Mij persoonlijk maakt het niet uit, maar als je het graag bij houdt lijkt het me zeer frustrerend.
Hoe leeg je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mikee007 schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:08:
Zijn er meerdere mensen die problemen hebben met de 32NX van FlyByWire na update 0.0.6?
Bij mij werkt het panel niet goed meer! alle knoppen branden

[Afbeelding]

[Afbeelding]
zet deze knop eens uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOj7jKFcPBMsqf3krId6maTzLvA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p0pIrGqWo2Kf9zCL4aqFnQ1c.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-06 13:28
Het was voorheen mogelijk om de APU te starten zonder dat de batteries aangezet waren. Dit is niet mogelijk en hij zal daarom een fault geven. Als je dit niet opmerkt en vervolgens de external power afsluit (of pushback aanvraagt..) dan zal de boel zwart worden. Betekent dus niet dat er iets niet meer werkt, meer dat je het vroeger verkeerd deed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 14:49
alexbl69 schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:36:

[Afbeelding]

ik ken het toestel niet maar heeft deze een handmatige brandstofpomp? Anders zou het kunnen zijn dat 1 tank veel leger is dan de andere.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Svennie schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:00:
[...]
ik ken het toestel niet maar heeft deze een handmatige brandstofpomp? Anders zou het kunnen zijn dat 1 tank veel leger is dan de andere.
Bedankt voor je antwoord. Dat is helaas niet de oorzaak. Er zitten weliswaar 2 tanks in, maar deze worden 'gelijktijdig' aangesproken. Er was geen fuel-imbalance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
Ik weet niet hoe je m leegt, ik kom er nooit aan, maar punt is dat na WU4 hij kennelijk vanzelf leeg is (bij iedereen of bij sommigen, dat weet ik niet - bij mij ook wel in ieder geval).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 20:27
alexbl69 schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:17:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Dat is helaas niet de oorzaak. Er zitten weliswaar 2 tanks in, maar deze worden 'gelijktijdig' aangesproken. Er was geen fuel-imbalance.
Gebruik je ook een yoke of joystick? Kan zijn dat het een deadzone issue is.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
jorank schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:27:
[...]

Gebruik je ook een yoke of joystick? Kan zijn dat het een deadzone issue is.
Dat lijkt het te zijn.... Dank je wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Melotte schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:33:
Nope, registreert bij mij gewoon alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mvbo schreef op maandag 19 april 2021 @ 07:34:
Het was voorheen mogelijk om de APU te starten zonder dat de batteries aangezet waren. Dit is niet mogelijk en hij zal daarom een fault geven. Als je dit niet opmerkt en vervolgens de external power afsluit (of pushback aanvraagt..) dan zal de boel zwart worden. Betekent dus niet dat er iets niet meer werkt, meer dat je het vroeger verkeerd deed. :)
Wat ik me dan (oprecht) afvraag:

In het echt, als 'alles op zwart gaat', moet de IRS dan ook weer helemaal opnieuw alignen of zit daar een soort cache achtig iets in, dat ie weet waar je de vorige keer ongeveer was, en op basis daarvan verder werkt? In het echt duurt het alignen van de IRS best wel even begreep ik..

Aanleiding is dat ik nog wel eens per ongeluk te snel de APU uit zet van de CRJ en daarna dus ook alles weer opnieuw mag doen (FMC is 'gewist' dan, IRS moet opnieuw, wat ook weer eventjes duurt etc).

[ Voor 11% gewijzigd door DigitalExorcist op 19-04-2021 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:13:
[...]

Wat ik me dan (oprecht) afvraag:

In het echt, als 'alles op zwart gaat', moet de IRS dan ook weer helemaal opnieuw alignen of zit daar een soort cache achtig iets in, dat ie weet waar je de vorige keer ongeveer was, en op basis daarvan verder werkt? In het echt duurt het alignen van de IRS best wel even begreep ik..
nee hier gata hij wel verder waar hij gebleven was ..
maar geeft dan snel een fout aan dat hij het niet af kon maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:15:
[...]

nee hier gata hij wel verder waar hij gebleven was ..
maar geeft dan snel een fout aan dat hij het niet af kon maken
https://aerospace.honeywe...-adirs-aligning-the-adiru

Vond dit pareltje ook nog. Die hebben het er wel over dat je netjes moet power-downen en dat ie gelijk zoekt naar een positie vergelijkbaar met de positie die je bij de laatste powerdown had, maar noemt niks over een 'unexpected power down' voor zover ik gezien heb. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het enige is waar ik nu nog mee zit is dat hij ze calibratie niet goed afkan maken , gaan bij ongeveer 2 min op oranje en dan op fault :-(
maar zonder die checklist te doen gaat het wel beter :-)
want hij geeft op bepaalde mamenten gewoon verkeert aan

Later gaat dit wel weer aan maar dat moet niet de bedoeling zijn ..

zo onderweg naar Madrid (LEMD) vanaf Hyeres (LFTH)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KgOan0_4lgRn35zfSoFLXoZ-Ucw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cGoPlrBuBU9fQvcjdTHnC7So.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door ravw op 19-04-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

ravw schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:43:
Het enige is waar ik nu nog mee zit is dat hij ze calibratie niet goed afkan maken , gaan bij ongeveer 2 min op oranje en dan op fault :-(
maar zonder die checklist te doen gaat het wel beter :-)
want hij geeft op bepaalde mamenten gewoon verkeert aan

Later gaat dit wel weer aan maar dat moet niet de bedoeling zijn ..

zo onderweg naar Madrid (LEMD) vanaf Hyeres (LFTH)

[Afbeelding]
Misschien is het al gezegd, heb niet je hele discussie gevolgd, maar voordat je ook maar 1 motor start (APU kan), laat je de boel alignen? Ook geen tow doen nog.

Overigens, als je wilt cheaten, in de MCDU kan je de realism settings wijzigen naar 'instant', dan zijn ze meteen aligned.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +2 Henk 'm!
456 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:11:
[...]

Misschien is het al gezegd, heb niet je hele discussie gevolgd, maar voordat je ook maar 1 motor start (APU kan), laat je de boel alignen? Ook geen tow doen nog.

Overigens, als je wilt cheaten, in de MCDU kan je de realism settings wijzigen naar 'instant', dan zijn ze meteen aligned.
oke , nee geen cheaten...
dat wil ik juist voorkomen daarom wil ik het ook zelf opstarten .. tijdens de vlucht doe je al niet veel en ik wil nog wel wat te doen hebben :*)
en dat gelijk klaar zijn dan is delol er hier snel vanaf
juist dat je het zelf allemaal moet doen dat opstarten maakt het juist leuk
anders kan je hem wel gelijk bij d erunway neer gooien en wegwezen ... of je dna veel pelzier zult hebben van FS weet ik niet

dat te vroeg starten van de motoren had ik denk ik overheen gelezen .. :-)
ben al lang blij dat ik het ding nu aankrijgt zonder die checklist hahaha
Ik kan de GA planes dromen met opstarten dus moet hier ook wel uit komen :+

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 19-04-2021 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BmaEGCNF7vmZUszAd5abDECUFW4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9AWJElOxtlQtd7QcZeSFe7y1.png?f=fotoalbum_large

altijd wel leuk die live weer en het blijft mooi om naar te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:13:
[...]

oke , nee geen cheaten...
dat wil ik juist voorkomen daarom wil ik het ook zelf opstarten .. tijdens de vlucht doe je al niet veel en ik wil nog wel wat te doen hebben :*)
en dat gelijk klaar zijn dan is delol er hier snel vanaf
juist dat je het zelf allemaal moet doen dat opstarten maakt het juist leuk
anders kan je hem wel gelijk bij d erunway neer gooien en wegwezen ... of je dna veel pelzier zult hebben van FS weet ik niet

dat te vroeg starten van de motoren had ik denk ik overheen gelezen .. :-)
ben al lang blij dat ik het ding nu aankrijgt zonder die checklist hahaha
Ik kan de GA planes dromen met opstarten dus moet hier ook wel uit komen :+
Het ligt er wel aan hoe ver je van de evenaar af zit... dat verschil (pakweg 3 minuten tot pakweg 17 minuten als je bij de poolcirkel komt) is ook in realtime bést wel wat te versnellen. Om nou 17 minuten lang te wachten op het alignen van je IRS.... :|

(Ok dan heb je ondertussen wel genoeg tijd voor andere dingen maar volgens dat A320 videootje dat ik postte mag je ondertussen ook niet met de FMC bezig zijn etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalExorcist schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:35:
[...]

Om nou 17 minuten lang te wachten op het alignen van je IRS.... :|
hier maar 7 min en hij staat dan op real
nee 17 min zou ook wle een beetje te gek wezen als je zo lang niets mag doen ... dacht dat het vliegtuig niet in beweging mocht zijn tijden het goed zetten van de IRS , maar ook je mag niets anders doen ...

Maar goed als je SLC heb en je heb hem dan standaard staan kan je al meer dan een half uur gaan wachten tot je PAX aanboord is dus dan vallen die 7 min wel mee
dna moet je nog wel een A320 hebben en ben benieuwd hoe land dat gaat duren met een A380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:21
ravw schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:41:
[...]

nee 17 min zou ook wle een beetje te gek wezen als je zo lang niets mag doen ... dacht dat het vliegtuig niet in beweging mocht zijn tijden het goed zetten van de IRS , maar ook je mag niets anders doen ...

Maar goed als je SLC heb en je heb hem dan standaard staan kan je al meer dan een half uur gaan wachten tot je PAX aanboord is dus dan vallen die 7 min wel mee
dna moet je nog wel een A320 hebben en ben benieuwd hoe land dat gaat duren met een A380
Ik volg ook de checklist die door fbw gemaakt is en heb eigenlijk nooit problemen. Ik gebruik de experimental versie, wellicht dat daar verschil in zit?

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ravw schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:41:
[...]

Maar het vliegtuig mag in de tussentijd ook niet beladen worden als je zit te wachten op de IRS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo aangekomen in Madrid .. en weer 1 uur en 30 min kunnen bij schrijven aan mijn logbook :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0V50R_s73ENepADI_gHuEz9mNIg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WvC7sJDi067wsMbt4AfHpil7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flugelisoke
Is het niet zo dat EHRD een update gekregen zou moeten hebben? Ik zie geen Rotterdam handcrafted airport hier althans!

Ah juist, die moet je dus in flight sim zelf downloaden :) Opgelost!

[ Voor 25% gewijzigd door flugelisoke op 19-04-2021 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:50:
Is het niet zo dat EHRD een update gekregen zou moeten hebben? Ik zie geen Rotterdam handcrafted airport hier althans!

Ah juist, die moet je dus in flight sim zelf downloaden :) Opgelost!
Heb je de benelux / frans update wel geinstaleerd uit Store ?

nee dus :X

loop ook even je contant manager na daar staan er ook een zooi updates

[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 19-04-2021 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Ik kom per toeval op deze site - is deze al voorbij gekomen?
https://throttletek.com/

Throttle pr0n

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Online JJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06 20:57
Ik ben een luie simmer geworden. Ik plan tegenwoordig een VFR route in LittleNavMap, laad de route in een Cessna 172, laat de copiloot het vliegwerk doen en ga zelf achterin zitten en uit het raam kijken met mn VR bril. Afgelopen weekend een uur langs de Spaanse kust gevlogen op 1500 ft... :)

i9 13900K | RTX 4090 | 64GB DDR5 @ 5600 | Z790 | 2TB M.2 | HP Reverb G2 | HTC Vive Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Online JJ schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:07:
Ik ben een luie simmer geworden. Ik plan tegenwoordig een VFR route in LittleNavMap, laad de route in een Cessna 172, laat de copiloot het vliegwerk doen en ga zelf achterin zitten en uit het raam kijken met mn VR bril. Afgelopen weekend een uur langs de Spaanse kust gevlogen op 1500 ft... :)
ook leuk toch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Hahaha fantastisch man! Rich bastard simulator 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vluchtje aan de andere kant van de wereld .. van WITT naar WIHH met NOK AIR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abI_oKw3VeuK3quKjDkNKII-ch4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hKBsASzVIto6GbKaFlBvV5om.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vj0JJLh7Z2nST-urvyKVEXajbVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b3FaLo4Grw2ZDawcBs9L0tjZ.png?f=fotoalbum_large

en we zijn onder weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Passenger Simulator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
En dan zie ik die custom landmarks weer, dat water en die wolken en dan ben ik weer helemaal verkocht he!

Zijn inmiddels de problemen met de A320 opgelost? Was e.e.a. met de autopilot schijnbaar?

Zou graag een vlucht ermee maken zonder dat ie weer raar gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Ik heb eigenlijk nooit problemen met de a320

Heb laatst iemand van hier op tweakers helemaal opweg geholpen met de a320.

En nu vliegen we ook vaak samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Dirtyrockers schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:25:
Ik heb eigenlijk nooit problemen met de a320

Heb laatst iemand van hier op tweakers helemaal opweg geholpen met de a320.

En nu vliegen we ook vaak samen.
Ben totaal niet goed meer bekend met de A320, zou je een korte beschrijving willen schrijven over hoe je vanaf het vliegveld naar het andere veld komt via een vluchtplan? :o

Verder als ik aan de grond sta en klik op AI controls the aircraft.... Die AI doet erg gekke dingen! Heel laag over landschap vliegen etc etc.

[ Voor 13% gewijzigd door flugelisoke op 19-04-2021 16:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dirtyrockers
flugelisoke schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:34:
[...]

Ben totaal niet goed meer bekend met de A320, zou je een korte beschrijving willen schrijven over hoe je vanaf het vliegveld naar het andere veld komt via een vluchtplan? :o
zit eraan te denken om het misschien gewoon eens te laten zien aan mensen die het willen...

desnoods in discord of iets dergelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
Geweldig!

Ik neem soms een vlucht op en die kan ik dan in VR afspelen voor bezoek, die dan niet zelf hoeft te proberen te vliegen om te kijken hoe de VR experience is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
flopdoc schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:25:
[...]

Geweldig!

Ik neem soms een vlucht op en die kan ik dan in VR afspelen voor bezoek, die dan niet zelf hoeft te proberen te vliegen om te kijken hoe de VR experience is.
Is idd ook een optie. Met flight recorder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:33:
[...]

denk het wel werkt echt heel makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ik ben nog heel erg aan het twijfelen of m'n opstap vanaf de CJ4 de A320 gaat zijn, of toch die CRJ. Wie overtuigt me? :+

Edit: Oh boy! http://www.ttflightsimpanels.com/product/fmc/

[ Voor 21% gewijzigd door ralpje op 19-04-2021 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
(jarig!)
Dirtyrockers schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:33:
[...]

Ja ik gebruik deze, heel simpel maar effectief.

https://nl.flightsim.to/file/8163/flight-recorder

Pagina: 1 ... 164 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc