Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Wat voor probleem dan? “Daar gaat ie weer” is niet echt een concrete probleemstelling....mvbo schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:49:
Ik krijg echt hoofdpijn van die CRJ. Ik had hem al een tijdje aan de kant liggen want ik had elke keer weer last van vastlopende instrumenten. Zojuist maar even geupgrade en gekeken of er al wat gefixt was, maar helaas.. net m'n descent begonnen en wil mijn approach invoeren, en daar gaat ie weer
Op het Aerosoft forum loopt al een tijdje een topic hierover en heel veel mensen hebben er last van, maar er komt geen oplossing. Ik heb nu nog steeds geen _enkele_ vlucht kunnen afmaken. Heb echt zo veel spijt van deze aankoop. Ben alleen bang dat een refund nog een lastig proces gaat worden.. wie weet wordt het volgend jaar nog wat. Voorlopig geen Aerosoft meer voor mij.
Ik heb een aantal vluchten gevlogen en nog 0 issues gehad ... alles prima af kunnen ronden. Vandaag met de Baron 58 een vluchtje door Zweden gemaakt, zat tegen de 40 fps aan, retestrak en hoewel het niet de CRJ was (was de moeite niet voor een vluchtje van een uur) is de CRJ wel m’n go-to kist...
EDIT
Iets anders:
Ik volg Sam Chui nu een tijdje op YouTube. Geweldige vlogger die verslagen maakt van vluchten die hij doet. Bijv The Experience in de Emirates A380 of privéjets dat omgebouwde A310’s zijn... geweldig om te zien.
[ Voor 9% gewijzigd door DigitalExorcist op 11-04-2021 21:56 ]
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Tja, omdat Bing geen Google isravw schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:42:
@Ton37 waarom krijgt google dat dan wel moeiteloos voor elkaar ........
Btw. leuke anekdote, @ravw .
te zwaar ? nee elk gebouw door een AI pc realtime neer te zetten is niet zwaar voor je pc .. ze hadden het beter als vaste gebouwen kunnen neer zetten dan was het denk ik veel minder zwaar geweest voor de pcGameaddict schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:50:
Zoek hier je eigen wijk maar eens op.
3dbag.nl
Project van de TU Delft. Data is allemaal voorhanden. Natuurlijk is dit veel te zwaar om in de sim te gebruiken.
zelfs met Simcity konden we al hele grote steden zonder moeite uit de grond stapen op eens
dan met de huidige hardware die 80% niets staat te doen moet dat toch zeker wel mogelijk zijn om hele steden gewoon kant en klaar te kunnen berekenen
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Dit gebeurd volgens mij niet op je lokale PC maar op servers. Haalt alleen de data via de cloud binnen. Heeft je PC geen last van.ravw schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:13:
[...]
te zwaar ? nee elk gebouw door een AI pc realtime neer te zetten is niet zwaar voor je pc .. ze hadden het beter als vaste gebouwen kunnen neer zetten dan was het denk ik veel minder zwaar geweest voor de pc
Al zouden ze de data van de TU maar kunnen combineren met de bing data zodat bijvoorbeeld de hoogtes van de gebouwen kloppen.
Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI
Euhm, flamingo's komen in Nederland gewoon voor: uit gevangenschap ontsnapte zijn zelfs vrij algemeen (Grevelingen en Zwillbrocker Venn, net over de grens) maar ook "echt" wild komen ze weleens op bezoek.ravw schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:49:
[...]
ik heb iemand hier gehad die van uit de caribean gebied , en die moest wel lachen toen ze hier was ... omdat er in heel nederland niet 1 flamingo te zien is
Daarom wordt de plaatsing van gebouwen e.d. via Azure gedaan door de AIravw schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:13:
[...]
te zwaar ? nee elk gebouw door een AI pc realtime neer te zetten is niet zwaar voor je pc .. ze hadden het beter als vaste gebouwen kunnen neer zetten dan was het denk ik veel minder zwaar geweest voor de pc
zelfs met Simcity konden we al hele grote steden zonder moeite uit de grond stapen op eens![]()
486
![]()
dan met de huidige hardware die 80% niets staat te doen moet dat toch zeker wel mogelijk zijn om hele steden gewoon kant en klaar te kunnen berekenen
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Fantastisch vliegen lijkt me dit! (Ook met leuke beelden vanuit de cockpit trouwens).
Ik doelde op de vastlopende instrumenten. Niet iedereen heeft hier last van blijkbaar, maar het wordt in dit topic behandeld, maar behalve "het wordt waarschijnlijk bij een volgende update gefixt" is er nog niets zinvols gezegd over dit probleem. Bij het programmeren van de dep/arr gebeurt het eigenlijk elke keer dat alles vastloopt en ik de vlucht moet staken, ik heb dit ook zonder andere mods etc, dus ik weet niet zo goed waarom het niet bij iedereen gebeurt. Ik heb de marketplace variant, misschien dat hier nog een verschil in zit..DigitalExorcist schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:54:
[...]
Wat voor probleem dan? “Daar gaat ie weer” is niet echt een concrete probleemstelling....
Hmmm ik heb zelf de Marketplace variant ook. En de Windows Store versie van MSFS zelf..mvbo schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:36:
[...]
Ik doelde op de vastlopende instrumenten. Niet iedereen heeft hier last van blijkbaar, maar het wordt in dit topic behandeld, maar behalve "het wordt waarschijnlijk bij een volgende update gefixt" is er nog niets zinvols gezegd over dit probleem. Bij het programmeren van de dep/arr gebeurt het eigenlijk elke keer dat alles vastloopt en ik de vlucht moet staken, ik heb dit ook zonder andere mods etc, dus ik weet niet zo goed waarom het niet bij iedereen gebeurt. Ik heb de marketplace variant, misschien dat hier nog een verschil in zit..
Oei dat klinkt interessant. Bedankt!Online JJ schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:56:
Voor VR is de Aerolite 103 wel een aanrader, voornamelijk langzaam en laag vliegen met volop uitzicht.
Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?
Aha ja, ik zag er een Yt filmpje over, heb updates geinstalleerd, hopelijk probleem nu weg.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
en mischien de andere vliegtuigen ook
https://msfsaddons.com/20...fs-aerostar-coming-later/
dat word weer een aankopen
en hopelijk snel de A2A Bonanza “doctor killer.” en de J-3 Cub
en dat Accu feel naar MSFS komt
eigenlijk alle GA planes van A2A mogen wel snel komen de warplanes mogen ze van mij wel weglaten
[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 12-04-2021 18:10 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Een lid van dat forum zegt het volgende:
Maar wat gaan hier de bijwerkingen van zijn?Go to
C:\Users\YourUsername\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightSimulator_8wekyb3d8bbwe\LocalCache
delete content.xml
Run msfs.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Geen, die file wordt opnieuw aangemaakt als je FS opnieuw start.Dani86 schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:55:
Heb een topic aangemaakt op het aerosoft forum over mijn probleem.
Een lid van dat forum zegt het volgende:
[...]
Maar wat gaan hier de bijwerkingen van zijn?
Duidelijk, het is ook een cachefolder natuurlijk...mvbo schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:01:
[...]
Geen, die file wordt opnieuw aangemaakt als je FS opnieuw start.
Ik ga het proberen
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
https://www.msfsaddon.com...us-a350-xwb-freeware.html
Je moet wel beschikken over de MSFS2020 deluxe versie met B787.
Ja er schijnt een panel in te zitten van de 787.. zelf heb ik niet deze versie dus kan de A350 helaas niet gebruiken.
Of ligt het aan mij?
maar dat ding word toch alleen electrisch gevlogen ...Mikee007 schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:34:
Wellicht al bij jullie bekend maar er is een mod beschikbaar van de A350.
[YouTube: Microsoft Flight Simulator 2020 *NEW MOD* | EXTREME REALISM A350 LANDING | London Gatwick 4K]
https://www.msfsaddon.com...us-a350-xwb-freeware.html
Je moet wel beschikken over de MSFS2020 deluxe versie met B787.
Ja er schijnt een panel in te zitten van de 787.. zelf heb ik niet deze versie dus kan de A350 helaas niet gebruiken.
:strip_exif()/f/image/cu9NRHRF2smFjnpOPiZAGXas.jpg?f=fotoalbum_large)
Ah ultralight, leuk, ik gebruik daar de Power Solo voor.Online JJ schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:56:
Voor VR is de Aerolite 103 wel een aanrader, voornamelijk langzaam en laag vliegen met volop uitzicht.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik verwacht ook niet dat alles klopt, het valt alleen erg op dat de strandtenten in FS nogal buitenproportioneel groot zijn. Het is ook maar een vraag, nice to have. Daarnaast ben ik geïnteresseerd in de techniek dus wanneer men bijv. tot op 1 meter nauwkeurig een gebouw kan identificeren dan zou er geen flatgebouw op een strand hoeven te staan maar eerder een schuurtje. We gaan het zien deze week.Ton37 schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:17:
[...]
Natuurlijk mag je in een game niet verwachten dat alles klopt. De (verkeers)infrastructuur en landschapsinrichting klopt aardig. De vormen van de gebouwen kloppen ook nog aardig. Over het algemeen kloppen de vormen van de gebouwen wel, het probleem is meer: de hoogte en de bijzondere/unieke bouwstijl. Men heeft er blijkbaar voor gekozen om mbt. Nederland de bouwstijl hoofdzakelijk een Amsterdamse uitstraling te geven. In mijn woonomgeving (bij laagvliegen) zie ik allemaal (Amsterdamse) grachtenpandjes en pakhuisstijl. Best leuk hoor. Ben blij dat er in ieder geval geen voetgangers te zien zijn: die zouden klompen dragen, een boerenkiel aanhebben en een tas met kaas of tulpen hebben![]()
De bijzondere/unieke gebouwen enz. zijn ( extra) assets of voor 3rd party.
Logisch dat je geen miljarden gebouwen exact neer kunt zetten, dus ze moeten wat.
.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
/f/image/O6VuEAZRC1WL3nKtgjAeTcEI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/EkzLnwzbNEdWoevJRZqv6jJ5.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/24eXRnu0XUWKL8ws41qHvP2n.png?f=fotoalbum_large)
leuk weetje is dat deze vliegtuig de naam Arnhem heeft en dat is de zelfde naam van de DC 9 van de KLM toen ik naar Spanje ging toen ik 5 was
[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 12-04-2021 23:31 ]
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Nee, ik kreeg gisteren ook de "Packages out of date" popup. Maar ik moest nog een kwartiertje tot landing, dus die heb ik weggeklikt. Maar sindsdien ben ik niet meer verbonden met servers. Alle andere tips al geprobeerd (X-box app geïnstalleerd, in en buiten de game opnieuw ingelogd bij X-box, opnieuw ingelogd bij Steam, PC en apps paar keer opnieuw gestart, maar servers blijft op "AUTOMATIC [...]" staan met een eindeloos ronddraaiend cirkeltje ernaast. En MARKETPLACE uitgegrijsd.Dirtyrockers schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:38:
Hebben meer mensen last van online gaan in msfs.
Of ligt het aan mij?

update: net opgelost.
Ik moest in-game naar Options -> General -> Data en daar Online Functionality opnieuw aan zetten. Apply & Save.
Terug naar het hoofdmenu en daar nog een keer uitgelogd uit m'n X-box profiel en opnieuw ingelogd. Toen triggerde een update en sindsdien ben ik weer online.
[ Voor 17% gewijzigd door ared op 13-04-2021 11:18 ]
ik ben daar idd op de harde manier gisteren achter gekomen.ared schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:59:
[...]
Nee, ik kreeg gisteren ook de "Packages out of date" popup. Maar ik moest nog een kwartiertje tot landing, dus die heb ik weggeklikt. Maar sindsdien ben ik niet meer verbonden met servers. Alle andere tips al geprobeerd (X-box app geïnstalleerd, in en buiten de game opnieuw ingelogd bij X-box, opnieuw ingelogd bij Steam, PC en apps paar keer opnieuw gestart, maar servers blijft op "AUTOMATIC [...]" staan met een eindeloos ronddraaiend cirkeltje ernaast. En MARKETPLACE uitgegrijsd.
update: net opgelost.
Ik moest in-game naar Options -> General -> Data en daar Online Functionality opnieuw aan zetten. Apply & Save.
Terug naar het hoofdmenu en daar nog een keer uitgelogd uit m'n X-box profiel en opnieuw ingelogd. Toen triggerde een update en sindsdien ben ik weer online.
precies hetzelfde had ik met packages...
en kwam daarna niet meer online, hele avond bezig geweest met opnieuw installeren van MSFS.
erachter te komen dat hij het toen nog niet deed.
bleek inderdaad die online functionality te zijn uiteindelijk.
Straks ook op https://www.twitch.tv/msfsofficial/schedule de Dev Q&A trouwens.
[ Voor 15% gewijzigd door djbarney op 13-04-2021 17:08 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
yes, die is net gereleased. Volgens een van de Community managers ook op steam nu live. Mijn game is nog bezig met de update downloaden, maar die gaat niet sneller dan max 32mbit gemiddeld (geen limiters of iets dergelijks aan hier)cbr600f4i schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:19:
En? Is de WU4 al live?
Edit: Wow, Grolsch Veste zit erin! Wordt mijn tukkerhart wel blij van
[ Voor 37% gewijzigd door cracking cloud op 13-04-2021 17:34 ]
tot nog toe zijn de world updates altijd op dinsdagen released voor zover ik weet. Daarnaast stond de 13e in de dev planning genoemd.cracking cloud schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:31:
Sneller dan gedacht. Verwachtte hem eigenlijk pas donderdag.
Wat zit er nog meer in als je snel kijkt?cracking cloud schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:31:
Valt het in Nederland mee of tegen?
Edit: release notes gevonden, relatief weinig POI in Nederland. Wel de Arena, Grolsch Veste en het Philips stadion. Niet de Kuip...
[ Voor 33% gewijzigd door hoevenpe op 13-04-2021 17:46 ]
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
voor Nederland is het dus:
Oude Kerk Amsterdam Netherlands
Erasmus Bridge Netherlands
Python Bridge Netherlands
Afsluitdijk (Dam) Netherlands
Houtribdijk (Dam) Netherlands
Maasvlakte Light Netherlands
Rijksmuseum (Amsterdam) Netherlands
Royal Palace (Amsterdam) Netherlands
Windmills at Kinderdijk Netherlands
De Grolsch Veste Netherlands
Johan Cruyff Arena Netherlands
Philips Stadion Netherlands
Rotterdam The Hague Airport (EHRD) als Handcrafted airport
Photogrammetry: Amsterdam
Oh en de game is ook in het Nederlands vertaald beschikbaar nu,
Dat hebben ze trouwens vertaald als Livreien zag ik in de beta. Nog nooit van dat woord gehoord in het Nederlands.
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Inderdaad.. ik heb een luxere versie gekocht omdat dan Schiphol erbij zou zitten, tuurlijk is de airport beter maar ik vind het qua uitbreiding een stuk minder dan verwacht en veel bugs.jorank schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:00:
Hopelijk hebben ze EHAM ook verbeterd, dus geen snelweg dwars door de taxibaan..
Nice Côte d’Azur Airport (LFMN)
Rotterdam The Hague Airport (EHRD)
?? 3 maar ... Nice was toch al hand crafted
had wel wat meer airports verwachte eigenlijk
en ook meer rotterdam .. maar goed dna maar wachten op ORBX of die rotterdam nog eens gaat namaken
Maar ik las dat er veel mensen betere download snelheid hebben in MSFS via een VPN provider.
Aangezien ik zelf een paar VPS's heb bij Hetzner in Duitseland, snel even via een VPN verbinding langs die VPS gestuurd. Nu haal ik +/- 50Mbit met een IP uit Duitsland.
Maw, er wordt express gethrottled
hier gewoon zonder VPN maar wel op 300MbitPredator schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:37:
Wat een kutzooi is die update download hier weeral. De store update 220Mbit, de 22G in-game update weer lekker aan 10Mbit. Ik had al de tweaks van de Zendesk al getest, zonder succes.
Maar ik las dat er veel mensen betere download snelheid hebben in MSFS via een VPN provider.
Aangezien ik zelf een paar VPS's heb bij Hetzner in Duitseland, snel even via een VPN verbinding langs die VPS gestuurd. Nu haal ik +/- 50Mbit met een IP uit Duitseland.
Maw, er wordt express gethrottled
Puppy's Power
Volgens mij worden wij Belgen geboycotravw schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:39:
[...]
hier gewoon zonder VPN maar wel op 300Mbit![]()
Puppy's Power
Ik zou wellicht ook nog meer halen maar mijn VPN is nu de bottleneck
[ Voor 14% gewijzigd door Predator op 13-04-2021 18:42 ]
Anders ben je een halve ochtend kwijt voordat de updates gereed zijn.
Ben bijvoorbeeld nu aan het updaten zodat ik het weekend weer een vlucht kan maken
toch maar de franstalige belgieen aan de fransen geven dan houden de NL talige meer snelheid overPredator schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:41:
[...]
Volgens mij worden wij Belgen geboycot![]()
Ik zou wellicht ook nog meer halen maar mijn VPN is nu de bottleneck
Je moet ook niet gaan downloaden (en dus ook niet vliegen) als er een update is. Ik wacht meestal een dag of wat voordat ik MSFS opstart om gedonder te voorkomen. Dit keer wacht ik trouwens langer want ik ben het gedoe met MSFS een beetje zat. Rij nu liever in ETS2 Iberia. Met dat spel zit ik al in de truck op de weg in dezelfde tijd (of nog sneller) dan dat het bij MSFS duurt voordat het scherm eindelijk zwart wordt om MSFS eidenlijks een éecht op te starten... Die wachttijden alleen al... en dan maar hopen dat de boel er niet uitklapt... Nee, ik ben het eigenlijk spuugzat momenteel.Predator schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:37:
Wat een kutzooi is die update download hier weeral.
En 12 POI's voor Nederland... dat is dus ook de moeite niet. Ik denk dat ik pas echt weer naar MSFS ga kijken als ik een nieuwe PC heb (whenever) en wanneer ze basis een beetje werkt (whenever).
[ Voor 11% gewijzigd door tup61 op 13-04-2021 18:58 ]
plus daarna nog even instore de 6 GB Benelux updateGameaddict schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:58:
Sinds een paar minuten gaat ie hier ineens tussen de 250-300Mbit, maar daarvoor inderdaad hier ook met 50Mbit. Dan is 22Gb wel erg veel.
Zover was ik nog niet.ravw schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:01:
[...]
plus daarna nog even instore de 6 GB Benelux update
En ook in de content manager staan nog updates.
[ Voor 7% gewijzigd door Gameaddict op 13-04-2021 19:10 ]
Van al die POI's waren ook al mods beschikbaar.ravw schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:33:
Megève Airport (LFHM)
Nice Côte d’Azur Airport (LFMN)
Rotterdam The Hague Airport (EHRD)
?? 3 maar ... Nice was toch al hand crafted
had wel wat meer airports verwachte eigenlijk
en ook meer rotterdam .. maar goed dna maar wachten op ORBX of die rotterdam nog eens gaat namaken
Zo zie je maar dat die scenery gateway system zo snel mogelijk moet komen.
Idem m.b.t.. alle airports zoals Eindhoven en Twente.
hier staat het gewoon nog in het engelsGameaddict schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:09:
[...]
Zover was ik nog niet.Heb hem net wel alvast weer op de Engelse taal ingesteld, leuk dat ie nu in het Nederlands opstart maar ik vind het niet handig.
wel leuk nu zo drie van die berg airports in de buurt te hebben
/f/image/ctYvsCwfueGDLpMhX3hq4Pni.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door ravw op 13-04-2021 19:15 ]
Dat download gedoe heeft bij mij niks te maken met deze update, het is altijd zo traag.tup61 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:57:
[...]
Je moet ook niet gaan downloaden (en dus ook niet vliegen) als er een update is. Ik wacht meestal een dag of wat voordat ik MSFS opstart om gedonder te voorkomen. Dit keer wacht ik trouwens langer want ik ben het gedoe met MSFS een beetje zat.
Ook als ik een airport moet updaten. Dat is het grote probleem
lolravw schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:48:
[...]
toch maar de franstalige belgieen aan de fransen geven dan houden de NL talige meer snelheid over
[ Voor 18% gewijzigd door Predator op 13-04-2021 19:25 ]
Je kan ze dus nu wle allemaal aanvinken en dan laten instaleren maar waar gaat die dan heen en wat doet FS er mee ?
ah ik ben kennelijk niet de enige dandanielrene schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:36:
Na de update kom ik niet verder dan het laadscherm. Dan sta ik ineens weer op bureaublad. Iemand een idee wat te doen?
Met alle respect, ETS2 vind ik geen vergelijk. De dag dat ETS equals FS2020 dan praten we verdertup61 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:57:
[...]
Je moet ook niet gaan downloaden (en dus ook niet vliegen) als er een update is. Ik wacht meestal een dag of wat voordat ik MSFS opstart om gedonder te voorkomen. Dit keer wacht ik trouwens langer want ik ben het gedoe met MSFS een beetje zat. Rij nu liever in ETS2 Iberia. Met dat spel zit ik al in de truck op de weg in dezelfde tijd (of nog sneller) dan dat het bij MSFS duurt voordat het scherm eindelijk zwart wordt om MSFS eidenlijks een éecht op te starten... Die wachttijden alleen al... en dan maar hopen dat de boel er niet uitklapt... Nee, ik ben het eigenlijk spuugzat momenteel.
En 12 POI's voor Nederland... dat is dus ook de moeite niet. Ik denk dat ik pas echt weer naar MSFS ga kijken als ik een nieuwe PC heb (whenever) en wanneer ze basis een beetje werkt (whenever).
Ik heb dit probleem ook. Ben nu stuk voor stuk mn mods aan het verwijderen om te zien welke de problemen geeftdjbarney schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:37:
[...]
ah ik ben kennelijk niet de enige danzal mogelijk te maken hebben met drukte op de update servers die bij het starten van de sim gecheckt worden?
Edit: Bij mij is de boosdoener een folder van Lorby (ik gebruik Axis and Ohs, een stukje software van Lorby) genaamd "lorbysi-content-hooks". Na het verwijderen van deze folder start hij goed door. Het kan best zijn dat het niet één specifieke folder is maar meer bepaalde content die niet overweg kan met deze update.
[ Voor 29% gewijzigd door mvbo op 13-04-2021 20:12 ]
Dus zojuist de WU4 (versie 1.15.7.0) gedownload (incl. uitpakken!) en geinstalleerd. Steamversie, Standard versie MSFS2020.
Data: 162 items; 17.81GB totaal. Download snelheid gemiddeld 60-80 Mbits/s.
Tijd: download WU4, ca. 35 min.,
Vervolgens: tabblad WU4 en daarna 'buy and download: free'de WU4-update . Data: 5.15 GB, dit duurde 25 minuten. Dus zo'n beetje een uur bezig. 'Maar dan heb je ook wat...'
Vervolgens heb je in de content manager nog ca. 18 items die je kunt toevoegen.
Hij start gelukkig zonder problemen op: nu eens kijken hoe het eruit ziet. Veel succes met de update en happy simmin'
World Update V is confirmed: The Nordics (Denmark, Sweden, Norway, Finnland and Iceland) sometimes in June 2021.
And Stockholm Arlanda Intl Airport is one of the handcrafted airports.
Bron:
[Video: https://www.twitch.tv/msfsofficial/]
[ Voor 17% gewijzigd door cbr600f4i op 13-04-2021 21:31 ]
Juist, te koop. En dit is gratis, bij de sim.ravw schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:15:
wel weer jammer dat ze parijs weer aangepakt hebben , die is al te koop via ORBX en dus die zal wel weer problemen geven
Dat werd net verteld op het officiele Twitch kanaal wat nog loopt.cracking cloud schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:10:
Zou wel uit de Q&A komen. Had er stiekem al op gehoopt, m.n. Noorwegen kan wel een update gebruiken
Die 787-8 was me nooit eerder opgevallen. Betekent dit dat ze dit type ook gaan toevoegen?
Bedoelde ze niet de 747-8cbr600f4i schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:18:
Valt me nu pas op dat in de update roadmap wordt geschreven over mirrored textures 787-8 and 787-10
Die 787-8 was me nooit eerder opgevallen. Betekent dit dat ze dit type ook gaan toevoegen?
maar ik hoor ze nog zeggen we zullen geen addon makers in de weg gaan zitten .....flugelisoke schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:14:
[...]
Juist, te koop. En dit is gratis, bij de sim.
dat doen ze dus wel
mijn community folder was al geheel leeg voor ik de update heb gestart, nu een uurtje of wat later nog eens opgestart, nu kom ik wel het menu in. geen idee wat nu uiteindelijk de oorzaak was, maar het draait weerdanielrene schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:46:
@djbarney Heb nu alles uit de community map gehaald en dan start 'ie wel op. Wellicht kan je dat proberen. Ook zie ik het uitzetten van 'windows defender' wel eens voorbij komen.
Ik denk dan inderdaad dat het gewoon een typo was.
Heb iets hogere framerates, dus dat is prettig. Gewoon leuk rond vliegen en vind het prima zo voor het game.gevoel.
Ze zitten helemaal niemand in de weg, de addonmakers kiezen er zelf voor om snel geld binnen te willen harken met content waarvan toentertijd ook al bekend was dat er nog aan gesleuteld zou worden. Het zou toch ook van de zotte zijn als SCS geen nieuwe gebieden meer aan ETS2 kan toevoegen omdat ProMods daar al actief is?ravw schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:28:
[...]
maar ik hoor ze nog zeggen we zullen geen addon makers in de weg gaan zitten .....
dat doen ze dus wel

tussen promods en SCS is geen connection .. tussen Aerosoft en Orbx en Asobo wel en GAYAGeleihoofd schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:47:
[...]
Ze zitten helemaal niemand in de weg, de addonmakers kiezen er zelf voor om snel geld binnen te willen harken met content waarvan toentertijd ook al bekend was dat er nog aan gesleuteld zou worden. Het zou toch ook van de zotte zijn als SCS geen nieuwe gebieden meer aan ETS2 kan toevoegen omdat ProMods daar al actief is?
dus dat zijn hun eigen partners
in een van de eerste interviews met Asobo werd dat duidelijk vermeld dat ze daar rekening mee gingen houden om niet inelkaar vaarwater te zitten
Zitten ze toch ook niet?ravw schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:07:
[...]
tussen promods en SCS is geen connection .. tussen Aerosoft en Orbx en Asobo wel en GAYA
dus dat zijn hun eigen partners
in een van de eerste interviews met Asobo werd dat duidelijk vermeld dat ze daar rekening mee gingen houden om niet inelkaar vaarwater te zitten
Zit een heel groot verschil tussen iets van een 3rd party of een handmade asobo.
ligt er wel aan welek 3rd partyjorank schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:17:
[...]
Zitten ze toch ook niet?
Zit een heel groot verschil tussen iets van een 3rd party of een handmade asobo.
die lui van scenerybuilder of hoe die lui ook hetten magen ze van mij wel uit MP weren . die shijten elke week nu wel eens wat troep uit
Nee ik vond lui zo als Fly Tampa , ORBX die zijn wel stukken beter , GAYA en Aerosoft komen daar ook wel aan ..
maar zat die zijn veel te onder maats , ik kom vaak al betere freeware tegen dan payware op MP
Het zou ook fijn zijn als ze met wat meer airline updates komen.
Ik mis nog steeds een Boeing of een uitbreiding in de Airbus varianten.
Ook zijn er nog genoeg bugs die opgelost kunnen worden wat mij betreft.
Inderdaad!
Zie bredok3d bijvoorbeeld..
Maar op deze manier dwingt Asobo de kwaliteit van waardige payware wel omhoog, wat denk ik wel iets goeds is.
Super gaaf! Dat is zo'n mooi gebied om in te vliegen, en gevoelig voor fouten (vooral in o.a. Noorwegen met de fjords), dus blij dat nig mooier wordtcbr600f4i schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:06:
Van het Flight Simulator forum
World Update V is confirmed: The Nordics (Denmark, Sweden, Norway, Finnland and Iceland) sometimes in June 2021.
And Stockholm Arlanda Intl Airport is one of the handcrafted airports.
Bron:
[Video]
Bij mij staan er er allemaal gewoon bij na de update.Predator schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:42:
Euh, nog iemand die vliegtuigen mist nu ?
Ik mis precies een deel van de vliegtuigen in de premium/deluxe.
De longitude/SR22/Zlin Ultra/DA40 TDI enz ....
Ik moet zeggen dat Frankrijk er fraai op staat, als ik het release filmpje bekijk. Is het iemand al opgevallen dat ze het nieuwe exterieur van de Johan Cruijff ArenA al hebben geïmplementeerd?djbarney schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:45:
De releasenotes inclusief de volledige lijst toevoegingen, staat hier: https://www.flightsimulat...ce-benelux-now-available/
voor Nederland is het dus:
Oude Kerk Amsterdam Netherlands
Erasmus Bridge Netherlands
(...)
5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio
Dat heb ik ook 'n keer gehad, was te verhelpen door in marketplace/content manager de Premium en Deluxe packages opnieuw te downloaden.Predator schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:42:
Euh, nog iemand die vliegtuigen mist nu ?
Ik mis precies een deel van de vliegtuigen in de premium/deluxe.
De longitude/SR22/Zlin Ultra/DA40 TDI enz ....
Grappig, ik heb net een rondje lelystad, almere, amsterdam, almere, lelystad gevlogen, waarbij mij opviel dat wellicht de sateliet data hetzelfde is, maar de hoogte data van gebouwen in ieder geval bij almere, er een stuk beter uit lijkt te zien. Waar ik voorheen moeite moest doen om mijn huis er uit te pikken, zie ik die nu van letterlijk een paar km afstand, op 3000 ft hoogte, in meer detail dan vorige week.456 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:30:
Ben ik de enige die de worldupdate vind tegenvallen? Net een beetje boven nederland gehangen maar ik zie echt geen verbeteringen tov de default scenery... sterker nog mijn eigen stad heeft ineens 10 dezelfde kerktorens... misschien waren mijn verwchtingen wel te hoog.
Ik kwam wel een aantal vreemde overgangen tegen in de satelietdata die mij niet eerder zo waren opgevallen, voornamelijk rond de Oostvaardersplassen.
Ik testte even bij Rotterdam maar het zag er saai uit.456 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:30:
Ben ik de enige die de worldupdate vind tegenvallen? Net een beetje boven nederland gehangen maar ik zie echt geen verbeteringen tov de default scenery... sterker nog mijn eigen stad heeft ineens 10 dezelfde kerktorens... misschien waren mijn verwchtingen wel te hoog.
Blijkt dat ik in de Catalog de WU4 nog moet downloaden...

Wel staan al mijn Community Folder addons nu als not installed gelabeld, terwijl ze wel geinstalleerd zijn en ook werken (een paar getest).
[ Voor 12% gewijzigd door flopdoc op 13-04-2021 22:37 ]
Maar na de wu4 update van je ga je toch pas wijzigingen zien van benelux?flopdoc schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:36:
[...]
Ik testte even bij Rotterdam maar het zag er saai uit.
Wel staan al mijn Community Folder addons nu als not installed gelabeld, terwijl ze wel geinstalleerd zijn en ook werken (een paar getest).
Morgen maar eens een rondje nederland doen idd.
Rotterdam Airport is nu wel een verademing tov voor de update
[ Voor 15% gewijzigd door Ireyon op 13-04-2021 22:54 ]
Optimisten zijn slecht geïnformeerde pessimisten.
Dat belooft. Hier is ie al VIER uur bezig een 17GB update aan het downloaden. Dus daarna moet dan ook nog eens WU4 apart gedownload worden ?!flopdoc schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:36:
[...]
ja en nog een zooi in je content managerTwixie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:55:
[...]
Dat belooft. Hier is ie al VIER uur bezig een 17GB update aan het downloaden. Dus daarna moet dan ook nog eens WU4 apart gedownload worden ?!
Ik heb eens al mijn community verzet, clean geboot, en daarna terug gezet.flopdoc schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:00:
[...]
Bij mij staan er er allemaal gewoon bij na de update.
Nu staat ze er wel terug. Bizar.
Ja die POI is eel mooi, zeker in frankrijk. ook die bruggen die ze er in hebben gemaakt. Maar ik had denk ik meer verwacht van de algehele view op (bv) 3000ft. Boven ned.
Ik heb 13 jaar in Amsterdam gewoond, herken de VU (heb ik gestudeerd), KPN toren daar vlakbij, Hermitage (vroeger Amstelhof waar ik ben opgeleid), de Magere Brug, Carré, de Kolenkit in de Bos en Lommerbuurt (kleine kerk met zeer karakteristieke vorm), geweldig!
Verwijderd
Morgen ook maar eens proberen.Predator schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:02:
[...]
Ik heb eens al mijn community verzet, clean geboot, en daarna terug gezet.
Nu staat ze er wel terug. Bizar.
Ik was in totaal wel met een uurtje klaar (TV gekeken). Daarna wel 3 of 4 x FS2020 op moeten starten wegens vast lopen, maar loopt inmiddels als een zonnetje.Twixie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:55:
[...]
Dat belooft. Hier is ie al VIER uur bezig een 17GB update aan het downloaden. Dus daarna moet dan ook nog eens WU4 apart gedownload worden ?!
Pics or it didn't happen...flopdoc schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:17:
Ik heb net even boven Amsterdam photogrammetry rondgevlogen en ik moet zeggen : indrukwekkend!!
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ook Belg hier, had het hetzelfde probleem, maar dat is altijd zo, zelden meer dan 11/12Mbit (300Mbit connectie nochtans). Uiteindelijk via een vpn langs Duitsland gegaan, en dat ging sneller. Ik vermoed dat je per land ergens op 1 of andere download groep gezet wordt, en wij hebben pechVerwijderd schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 23:27:
Raar dat de download bij sommigen snel gaat en bij anderen traag. Hier gaat het ook 10x trager dan wat mijn verbinding aankan: 10Mb/s ipv 100Mb/s. Is wel België hier, misschien een tragere server?
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show
Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage
Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond
Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85
Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!
FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc