Acties:
  • +3 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:22

djbarney

XBL: DeejayBarney

Van het weekend maar eens een tourist vluchtje even tussendoor gedaan, dit keer van Ushuaia (SAWH) in het zuiden van Argentinie, naar Punta Arenas (SCCI) in Chili. Mooie omgeving, en een challenging take-off direct West met de Cessna Caravan vanwege een redelijke hoeveelheid wind (tussen 19 en 25 knots). Zo rond de bergen die direct naast het vliegveld van Ushuaia liggen, spookte het behoorlijk met turbulentie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bV9u5NuyvSraErlHNq__bwQp6OA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXBsB1smIaeg6vdvcbG3G7uG.jpg?f=fotoalbum_large
Take-off runway 25 van Ushuaia

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/COLjOw_guxQBvn7G7PhfsF8m7t8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4rYP7DRzI9KwB0q88yJdLO2l.jpg?f=fotoalbum_large
Eindelijk hoog genoeg om over die bergen te komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNoqEQgLA_kkm3S6iafyuXDwIX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2k8mjfjcOBVnIJcMDo3CZhf.jpg?f=fotoalbum_large
Alsof ik weer terug ben in Noorwegen, waar ik vorige week lekker aan het rondkijken was.

Wellicht van de week maar eens een vervolg etappe doen, en kijken hoe ver ik stapsgewijs kan komen richting het noorden.

[ Voor 3% gewijzigd door djbarney op 06-04-2021 15:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ben nu ook halve wegen en al over meerdere bekende plekken gevlogen zoals Menorca
Palma de Mallorca en Ibiza
nu zit ik boven spanje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aD6huHy89znLCAWU42Z0B0aFeeA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/183Y7nSfGTrdymDCdRvKrqH6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QM7mhfsobpfDNZU1EDPMQy0Tw-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8rkc4f0iaLtVVpJ4QhRIjEOz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/swiPvcXKY93OhD8BIRPix3yTU1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eIINiedCarkxXielWZZskdBA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door ravw op 06-04-2021 15:41 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo spanje ook weer voorbij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JwsjfywIlWSxTepLQJ_KptCgz0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DtqiVNeybF57DWQZ7VimaDgT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvkzsjpYrNSzxpHkKTiuyOIeYFU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lzsW8NaFnSmkQC4RANVbYxpc.png?f=fotoalbum_large

Portugal O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDQ5SfwhchJiQn4SpScgIBN0-RU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kj2VH0ThOoajoYOWKmV48oWC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door ravw op 06-04-2021 16:23 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier de hele trip van Costa Smeralda to Madeira

YouTube: Costa Smeralda to Madeira

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:01:
[...]
Het lijkt erop dat dat de events
G1000_MFD_GROUP_KNOB_DEC
G1000_MFD_PAGE_KNOB_DEC
etc
zijn
Die kun je binnen FS 2020 niet aan een knop toewijzen, (anders zou ik ze graag aan een hat switch op mijn throttle toewijzen) maar erbuiten kennelijk dus wel met zo;n x-touch mini.
Kan ze volgens mij ook toewijzen aan een knop mbv FSUIPC (betaal versie). Maar een aantal van de functies staan er wel in (zijn simconnect variabele) maar zijn (nog) niet geprogrammeerd in MSFS, vandaar dat ze niet werken.

Systeem: AMD Ryzen 7 7800X3D, Asus TUF Gaming X670E-Plus, 32gb RAM, Asus RTX 4070 TI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-09 14:13

Dani86

AeroGeek

Begin de CRJ steeds beter door te krijgen :)
Je bent meer met vliegen en plannen bezig, haal er wel lol uit. :)

Wat ik toch weer wil opmerken t.o.v de 320 is de climb performance. Climbout gaat OK, boven FL150 wordt het om te :'(

De final en flare is de kist veel makkelijker te controleren dan de 320
Trimmen hoeft niet bij een airbus natuurlijk, maar vind toch dat de CRJ gewoon veel meer gevoel geeft.

De a32nx mod was leuk en tof, maar de CRJ is voorlopig mijn go-to kist _/-\o_

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Heb vandaag de freeware Flight Recorder geinstalleerd. Was heel makkelijk en werkt als een trein. De replay kun je in VR zelfs meemaken, en dan bv achterin gaan zitten. Cool!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 23:04:
Heb vandaag de freeware Flight Recorder geinstalleerd. Was heel makkelijk en werkt als een trein. De replay kun je in VR zelfs meemaken, en dan bv achterin gaan zitten. Cool!
ja het is echt leuk om te doen ik ben er ook veel mee bezig

je kan zelf je hele vlucht op nemen en dan replay doen en dan zo als je zegt achter in gaan zitten
vooral die vleugel view van binnen uit is dan gaaf zeker bij het landen je ziet de flaps en spoilers omhoog komen :-) en vergeet dat geluid van die motoren niet :9~

zet wel je ATC en text uit als je gaat opnemen want anders gaat die er door heen , want die ziet het wel als nieuw flight

>:) :X

PS moet je deze persoon eens zien .. je kunt er echt mooie dingen mee doen

YouTube: YouTube

een ander mooi voorbeeld

YouTube: FLYING TO MOST DANGEROUS AIRPORT - Paro! Crazy Wind! ULTRA REALISM i...

_/-\o_ :9~ O+

hier staan ook hele mooi tussen

[ Voor 28% gewijzigd door ravw op 07-04-2021 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
ravw schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 23:37:
[...]

>:) :X

PS moet je deze persoon eens zien .. je kunt er echt mooie dingen mee doen

een ander mooi voorbeeld

YouTube: FLYING TO MOST DANGEROUS AIRPORT - Paro! Crazy Wind! ULTRA REALISM i...

_/-\o_ :9~ O+

hier staan ook hele mooi tussen

Ah mooie filmpjes! Lijkt me nog een heel werk om te maken _/-\o_ . Ik vlieg maar liever gewoon.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dani86 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:02:
Begin de CRJ steeds beter door te krijgen :)
Je bent meer met vliegen en plannen bezig, haal er wel lol uit. :)

Wat ik toch weer wil opmerken t.o.v de 320 is de climb performance. Climbout gaat OK, boven FL150 wordt het om te :'(

De final en flare is de kist veel makkelijker te controleren dan de 320
Trimmen hoeft niet bij een airbus natuurlijk, maar vind toch dat de CRJ gewoon veel meer gevoel geeft.

De a32nx mod was leuk en tof, maar de CRJ is voorlopig mijn go-to kist _/-\o_
De climb performance is wel een dingetje. Je moet enorm goed letten op je weight & balances heb ik ontdekt. Als je iets te enthousiast je toestel volgooit kom je nauwelijks boven FL200 uit (AOA van 13* !!) en als je er heel scherp op let kom je zonder moeite naar FL300 of verder. Het is nogal sterk afhankelijk van je belading..

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 17:10
Als je je vlucht via Simbrief plant (zorg er wel voor dat je het A32nx simbrief profile gebruikt) dan kan je via MCDU > ATSU > AOC de weight en fuel instellen die Simbrief voor je berekend heeft. Dit past hij dus voor het vliegtuig zelf aan (je ziet ook de kist helemaal naar boven veren zodra je dit doet). Let er op dat je dit doet voor je je weight en fuel invult onder INIT. Zo zit je altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:57
flopdoc schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:55:
[Afbeelding]

Heb trouwens van VROptician uit Duitsland mijn lenzen voor de G2 binnen gekregen, werkt prima! Levering was lang, en onduidelijke mails van Deutsche Post, maar goede begeleiding van VROptician, en netjes verpakt met brillenkoker etc.
Bevallen ze je. Ik heb ze ook.
( Maar dan uit China)

Android gebruiken met een visuele beperking, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
appie35 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:03:
[...]

Bevallen ze je. Ik heb ze ook.
( Maar dan uit China)
Ja ze bevallen prima, ik moet wel iets wennen want er zit ook een as-correctie in, die heb ik in mijn recent aangemeten bril ook, ook dat is wennen. Beeld is nu heerlijk scherp(er)! Ik was nog bang dat mijn wimpers ertegenaan zouden komen, maar dat is niet het geval.

Hoe bevallen die van jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

flopdoc schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 23:04:
Maar... maar... als ik een replay wil, wil ik mijn vlucht zien, bijvoorbeeld de landing van het vliegtuig...
Toch niet een trein die voorbijrijdt?

:+

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
456 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:20:
[...]

Maar... maar... als ik een replay wil, wil ik mijn vlucht zien, bijvoorbeeld de landing van het vliegtuig...
Toch niet een trein die voorbijrijdt?

:+
Ok... tierelier, die is wel leuk om te zien O-)

..

Ik heb t nog niet geprobeerd, maar ik denk dat je alle camerastandpunten kunt innemen.

[ Voor 12% gewijzigd door flopdoc op 07-04-2021 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

DigitalExorcist schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:27:
[...]

De climb performance is wel een dingetje. Je moet enorm goed letten op je weight & balances heb ik ontdekt. Als je iets te enthousiast je toestel volgooit kom je nauwelijks boven FL200 uit (AOA van 13* !!) en als je er heel scherp op let kom je zonder moeite naar FL300 of verder. Het is nogal sterk afhankelijk van je belading..
Thanks voor de tip. Ik zal eens kijken wat ik ermee kan foefelen in die Aerosoft iPad. Ik kwam op een vlucht van Berlijn naar Paderborn met pijn en moeite op FL240.

Verder een vluchtje gedaan om wat te stunten, kijken wat ie kan. De stickpusher is een nieuwe voor mij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kort vluchtje even van TFFJ St Barthelemy naar TNCS Juancho E Yrausquin (Saba)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Osa5Zi2GOe4jJm1pG5LNSgZYA4Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qxY4eK5fNZuWa3tlaehPfOgO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jGNMLir2IatwcVdhrvOil2PFPg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pjsfmWOc6FHGSv6n2JQXdr0B.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_jg253MS07tCJ-NkR9S4iGIYEU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SKV92h9FF6HDfpw02MSzk3ZE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jns132t9p-m3AWxLjUZFClvpGwc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PPlneClmQTMpMlcIk1JEYBVG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04v8Wbkw3UmDu0ikQNADigZjNmI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jSTbU0XMZ9p3yg1zZB2TMNbE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94yck1cvlBrtWHq4cO7wvzs2a6k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zEj28hbrk8sYpgbJmqgPURST.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
Ik heb Megeve aangeschaft, er zijn twee versies van, ik heb de LLH Creations versie genomen, die heeft ook een paar werkende skiliften voor de sfeer.

Gevlogen met de net weer geupdate Heli135 van flightsim.to, die vliegt ook weer een stuk beter, en wat een geluid!

YouTube: NEW VERSION 0.8.2 | FIRST LOOK | TEST FLIGHT & REVIEW | MSFS 2020 | ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
flopdoc schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:08:
[...]

Ja ze bevallen prima, ik moet wel iets wennen want er zit ook een as-correctie in, die heb ik in mijn recent aangemeten bril ook, ook dat is wennen. Beeld is nu heerlijk scherp(er)! Ik was nog bang dat mijn wimpers ertegenaan zouden komen, maar dat is niet het geval.

Hoe bevallen die van jou?
Op zich prima. Helaas heb ik zelf een nystagmus. Waardoor je nooit scherp kunt zien. Het filtert wel iets. Ook heb ik het idee dat het beeld dan rustiger is

Het schoonmaken is nog wel lastig. Beide lenzen moet je schoon houden.( mijn headset wordt ook door anderen gebruik) misschien er nog een bij kopen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:50

ralpje

Deugpopje

Woensdagavond is altijd een fijne avondje voor een vluchtje op VATSIM.
Onderweg van EHAM naar EKCH, met zo te zien volledige dekking qua ATC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4B6Vkv-6CmMA57V7_cNVgHKLYE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/88sjZljiYyyBt2rwKeJecadO.png?f=fotoalbum_medium

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
appie35 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 17:52:
[...]

Op zich prima. Helaas heb ik zelf een nystagmus. Waardoor je nooit scherp kunt zien. Het filtert wel iets. Ook heb ik het idee dat het beeld dan rustiger is

Het schoonmaken is nog wel lastig. Beide lenzen moet je schoon houden.( mijn headset wordt ook door anderen gebruik) misschien er nog een bij kopen )
Ik voel me altijd wat ongemakkelijk als bezoek je headset op heeft gehad (hangt er van af wie natuurlijk), zijn maar niet precies hetzelfde als samen dezelfde zakdoek gebruiken, of toiletbril, uhhh, na ja, zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Pffft, opnieuw gekut met die ILS gisteren. Nu op 22L op EKCH, hij wilde gewoon de localizer niet capturen. Nu lukt een visual natuurlijk prima, maar het blijft irritant dat die ILS op zoveel verschillende plekken (in ieder geval plekken waar ik regelmatig kom, zoals EHAM) gewoon niet lekker werkt.
Ik begin me ook af te vragen of het te maken heeft met de rest van de approach. Het begint er wel op te lijken dat als je gevectored wordt in aanloop naar je FAF dat 'ie dan gewoon niet lekker overschakelt ofzo. Binnenkort maar weer eens 'offline' wat verschillende dingen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
ralpje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:38:
Pffft, opnieuw gekut met die ILS gisteren. Nu op 22L op EKCH, hij wilde gewoon de localizer niet capturen. Nu lukt een visual natuurlijk prima, maar het blijft irritant dat die ILS op zoveel verschillende plekken (in ieder geval plekken waar ik regelmatig kom, zoals EHAM) gewoon niet lekker werkt.
Ik begin me ook af te vragen of het te maken heeft met de rest van de approach. Het begint er wel op te lijken dat als je gevectored wordt in aanloop naar je FAF dat 'ie dan gewoon niet lekker overschakelt ofzo. Binnenkort maar weer eens 'offline' wat verschillende dingen uitproberen.
Zelf snap ik nooit zo waarom het irritant is dat de AP de ILS niet pakt (behalve dan als in: hij zou t moeten doen waarom lukt het dan niet?) (of bedoel je dat de localizer uberhaupt niet in beeld komt?). Gewoon handmatig de ILS vliegen dan? Is toch al leuk om te doen. Ik vind het erg leuk om een FMC te leren controleren, maar soms heb ik ook t gevoel: ik ben op een computer het gebruik van een andere computer aan het simuleren- toch weird een beetje. Daarom wissel ik grote vliegtuigen ook vaak af met GA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:51
ralpje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 08:38:
Ik heb nog niet veel ervaring met FS2020 ILS approaches maar kan wel melden dat een ILS onder een hoek van zo een 25-45 graden aangevlogen moet worden om de localizer normaal gesproken te capturen.

Dus als je vectoring een andere hoek veroorzaakt op de Localizer dan zou dat inderdaad een oorzaak kunnen zijn.

Overigens, zoals flopdoc ook opmerkt, als je FD aanstaat kan je ook heel simpel zelf het kruis in het midden van je PFD houden. Is ook wel leuk om te doen en geeft inderdaad meer bevrediging dan om toe te kijken hoe je FMC dit doet. :-)

[ Voor 10% gewijzigd door killerbee1958 op 08-04-2021 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ja, natuurlijk kan ik dat ding gewoon op de hand landen :) Ik vlieg alleen voornamelijk online (op VATSIM) en word dus meestal gecleared voor de ILS, niet voor de visual. Ook geen probleem om dan opnieuw even ATC te contacten als je ziet dat de capture niet werkt om clearence voor de visual te krijgen, maar het hoort gewoon te werken natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:51
ralpje schreef op donderdag 8 april 2021 @ 09:23:
Ja, natuurlijk kan ik dat ding gewoon op de hand landen :) Ik vlieg alleen voornamelijk online (op VATSIM) en word dus meestal gecleared voor de ILS, niet voor de visual. Ook geen probleem om dan opnieuw even ATC te contacten als je ziet dat de capture niet werkt om clearence voor de visual te krijgen, maar het hoort gewoon te werken natuurlijk :+
Eh, even terminologie afstemmen met elkaar.

ALs je de ILS op de hand vliegt (dwz je volgt de localizer en g/s door het kruis keurig in het midden te houden dan vlieg je nog steeds een ILS approach voor ATC.
Het feit dat de FMC de besturing niet doet betekent niet dat je plotseling een visual vliegt hoor.
Zolang je de localizer en g/s keurig ziet (als in het kruis op je PFD) vlieg je nog steeds een ILS approach

Visual betekent namelijk dat je niet op de ILS naar de baan gaat maar je ouderwetse ogen gebruikt. Kan je nog steeds overigen precies over het ILS pad vliegen maar bij visual is dat niet vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Het probleem is dan ook niet zo zeer dat de autopilot dingen verkeerd doet, maar dat ik überhaupt geen fix / capture / hoe je het ook wilt noemen krijg op de localizer. De FD geeft dan dus ook geen kruis, in ieder geval niet die voor de ILS ;)

edit: Misschien dat we inderdaad langs elkaar heen praten en misschien doe ik ook wel gewoon iets fout. Ik zal eerdaags een filmpje maken van zo'n approach en hier delen.

[ Voor 26% gewijzigd door ralpje op 08-04-2021 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:59
Dat klinkt alsof je gewoon niet afgestemd bent op de ILS-frequentie. Kun je wel de identifier horen?

Edit: Volgens de RL AIP OXS 109.500

[ Voor 43% gewijzigd door Bacchus op 08-04-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Zie je onder RAD/NAV wel gewoon netjes de juiste frequency ingevuld? Ik merk namelijk dat soms als je tijdens je approach van runway wisselt, hij hem niet altijd netjes veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben weer onderweg van Dubai naar Wenen met de A330 - Emirates

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akMLXfXpmmWUhyRKWN3AFzsRqWU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w6w7A7mpLMBvfliznZlea6Vv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lLpkdY66TpBeKhtVZaZ2R9F8V8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WbYlrhsqdsjx42D18BDEpm69.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUhKWXnoGqLVI6Q9h-p8g_91VZw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NDAOhz3M2IIFFEtpoZOy8mDX.png?f=fotoalbum_large

Boven iran
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4PdhXvTqBgD0-ZiTTx1PlpNTLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/udY0ILOObEQPBN5EMi8UF8Ny.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qd2TqPNNZa3kMADCNX9gzjhgU4I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/20WHxerVRm1db1W27AlV0CFJ.png?f=fotoalbum_large

heb nog wel een paar uurtjes te gaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
Voor diegenen die in MS FS2020 de CRJ700 vliegen, een real life pilot met Forder op Twitch over de CRJ700 in MS FS2020:

https://www.twitch.tv/videos/977917411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:32
flopdoc schreef op donderdag 8 april 2021 @ 13:28:
Voor diegenen die in MS FS2020 de CRJ700 vliegen, een real life pilot met Forder op Twitch over de CRJ700 in MS FS2020:

https://www.twitch.tv/videos/977917411
nice, even checken...

vind dat altijd wel intressant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:21
Iemand een idee wat er fout gaat in de volgende situatie?

Ik vlieg met de CJ4 (workring title) van EHAM naar LOWI via de MABEB1B naar RTT star, om vervolgens de LOC R RWY26 approach te vliegen. Alle waypoints hebben een at or above constraint (tot waypoint ADWIG 9500A).

Ik kom op FL180 aanvliegen en activeer VNAV, mijn vliegtuig begint netjes op de TOD te dalen, echter daalt steeds verder (voor mijn gevoel omdat de runway zelf de eerste 'harde' constraint is). Het probleem is dat de at or above van 9500ft niet gehandhaafd wordt, en ik het vliegtuig ergens tussen RTT en ADWIG tegen een berg parkeer. Ik merkte te laat dat ik inmiddels al rond de 7000ft vloog.

Ik weet dat de blauwe altitude die je zelf zet leidend is. Deze had ik op 0 gezet omdat ik er vanuit ging dat VNAV de at or above altitudes zou respecteren. Ik heb niet goed opgelet wat de roze hoogte was, maar ik meen dat dit door de constraints 9500 was.

Wat zou de reden kunnen zijn dat mijn vliegtuig toch verder is gaan dalen?

[ Voor 4% gewijzigd door Nielster op 08-04-2021 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo boven Irak nu bij de grens van Turkey
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c33YU1x_iZok9B5klBe6gzjaBtk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d6HnLz2LP9rzKbskzO4dw4J8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Nielster schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:55:

Ik vlieg met de CJ4 (workring title) van EHAM naar LOWI via de MABEB1B naar RTT star, om vervolgens de LOC R RWY26 approach te vliegen. Alle waypoints hebben een at or above constraint (tot waypoint ADWIG 9500A).

Ik kom op FL180 aanvliegen en activeer VNAV, mijn vliegtuig begint netjes op de TOD te dalen, echter daalt steeds verder (voor mijn gevoel omdat de runway zelf de eerste 'harde' constraint is). Het probleem is dat de at or above van 9500ft niet gehandhaafd wordt, en ik het vliegtuig ergens tussen RTT en ADWIG tegen een berg parkeer. Ik merkte te laat dat ik inmiddels al rond de 7000ft vloog.

Ik weet dat de blauwe altitude die je zelf zet leidend is. Deze had ik op 0 gezet omdat ik er vanuit ging dat VNAV de at or above altitudes zou respecteren. Ik heb niet goed opgelet wat de roze hoogte was, maar ik meen dat dit door de constraints 9500 was.

zoals ik de charts zie... begint je approach bij D19, heb je toen wel op appr geklikt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/guh1aMsf4h4oGkRDuP7109_oF_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PUt6rTqQrbJjaZHctFgc7D74.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers

ik zie trouwens dat LOC R RWY26 voor Cat C aircraft is.... volgens mij is de CJ4 een Cat B
en zou je sowieso een andere approach moeten vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
Op dat moment zat ik al tegen een berg aangeplakt. Het ging fout tussen RTT en ADWIG. Hm, als ik de chart nog eens bekijk is er geen at or above constraint maar is RTT/ADWIG een harde waarde van 9500? Ondanks dat bovenaan in jouw chart 'minimum alt' staat?

Ik heb onderstaande chart (van Chartfox) gebruikt. Daar staat CAT A t/m C.

Anyway, het gaat er om dat ik na RTT al onder de 9500ft zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7QZy-YDS5lZ6FuRzUaX-XAkBHk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BLc7R6ntl8RM9D6yVwpGnZsI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Nielster op 08-04-2021 15:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
En daar gaat je vlucht van 3 en half uur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8TPOaAmcGrkg3qzLc4BMoW7FTM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ElKFblUlEvB4GrAV57C2rbZg.png?f=fotoalbum_large

:( :( :(

kon niets meer doen alleen een harde afbreken van MSFS

[ Voor 6% gewijzigd door ravw op 08-04-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
ravw schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:47:

[Afbeelding]

dat is de update 4 beta als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirtyrockers schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:48:
[...]

dat is de update 4 beta als het goed is.
bij restart geen update, daar dacht ik ook aan maar de steam gebuikers krijgen die update niet
en ik heb hem via steam

maar zal zo ingame kijken wat ik kan upgraden..
geen update .. nergens dus ....balen vlucht weg en geen update

[ Voor 35% gewijzigd door ravw op 08-04-2021 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:30
Heb je in de Content Manager gekeken of daar updates stonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er!k schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:56:
Heb je in de Content Manager gekeken of daar updates stonden?
niets en zelfs in store niet maar wacht even ze kunnen nog bezig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
ravw schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:49:
[...]

bij restart geen update, daar dacht ik ook aan maar de steam gebuikers krijgen die update niet
en ik heb hem via steam

maar zal zo ingame kijken wat ik kan upgraden..
geen update .. nergens dus ....balen vlucht weg en geen update
Ik had t gisteren ook, op een kortere vlucht gelukkig, ik doe geen beta, en er viel in Steam ook niets te ontdekken om te updaten. 8)7

Ik had t net weer... bleek mijn internetverbinding eruit te liggen.
Toevallig checkte ik daardoor de netwerkverbinding: die bleek op 100 Mbps te staan? Kabel nagelopen: blijkt mijn gigabit switch ook een 100 Mbps poort te bevatten, dat wist ik helemaal niet, daar zat ie dus toevallig in.

Dus nu in ieder geval een 1 Gbit verbinding, mss start FS2020 dan ook nog sneller op.

EDIT: ik sta volgens mij wel sneller vanuit het hoofdmenu op Megeve!

[ Voor 30% gewijzigd door flopdoc op 08-04-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
Nog even terugkomend op mijn probleem: Ik heb zojuist vanaf MABEB opnieuw de STAR/Approach gevlogen.

Initiële hoogte FL180, halverwege tussen ELMEM en RTT was de top of descent, welke het vliegtuig netjes oppakte (vpath was actief). Ik heb zelf de hoogte op 9000ft gezet (blauw), en de FMS heeft een constraint van 9500A op RTT. Zoals je ziet op mijn screenshot daalt mijn vliegtuig verder na RTT.

Zowel mijn 9000ft als de 9500A ft van de waypoint constraint wordt volledig genegeerd. Vpath wordt ook uitgeschakeld lijkt het.

De nieuwe top of descent wordt al weer berekend (zie het groene icoontje rechts onderin het scherm) + de snowflake, terwijl de huidige constraint nog op 9500 blijft staan.

Ik snap er niets van. :S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRZ2Qi5FersR_hX1SKBOTtiQDZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6WHrXKtEYYQkGZtceAlL7W71.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Nielster op 08-04-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Nielster schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:20:
Nog even terugkomend op mijn probleem: Ik heb zojuist vanaf MABEB opnieuw de STAR/Approach gevlogen.

Initiële hoogte FL180, halverwege tussen ELMEM en RTT was de top of descent, welke het vliegtuig netjes oppakte (vpath was actief). Ik heb zelf de hoogte op 9000ft gezet (blauw), en de FMS heeft een constraint van 9500A op RTT. Zoals je ziet op mijn screenshot daalt mijn vliegtuig verder na RTT.

Zowel mijn 9000ft als de 9500A ft van de waypoint constraint wordt volledig genegeerd. Vpath wordt ook uitgeschakeld lijkt het.

Ik snap er niets van. :S

[Afbeelding]
laat je constraints in je PDU eens zien.

want ik zie dat je snowflake wel te hoog is, wat al aan zou geven dat je onder je GS zit.

stel dat je 9500 als ALTS aangeeft... en vanaf dat punt je appr inschakeld... hoe pakt hij hem dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravw schreef op donderdag 8 april 2021 @ 14:57:
Zo boven Irak nu bij de grens van Turkey
[Afbeelding]
Dat is de berg waar de Jezidi's heen vluchtten voor IS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flopdoc

Ik heb VNAV nog niet gebruikt maar op pag 1-3 staat "If for whatever reason, you find that VNAV is not behaving as expected, try and turn it off and on again."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
De eerste TOD en snowflake werkt goed (tussen ELMEM en RTT), de tweede snowflake kwam ineens tevoorschijn zoals op de screenshot staat. Alsof hij het vpath kwijt is geraakt of iets dergelijks. Wat ergens wel logisch is, want ik zit onder de aangegeven hoogte (doordat het vliegtuig de constraints niet respecteert).

Dit is hoe het in de PDU staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIvz9aKEVC2oOUHUqzfXWcjAf1c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uQqEKyKPaGn2HXj1LhBtN4SM.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZtxA9f44P0Ah0AendlZPHNx1Mz8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GyJ6joR5nSnYh0jHbXGAHCSJ.png?f=user_large

In het vorige screenshot had ik 9000 als ALTS ingesteld, maar ook daar hield het vliegtuig zich niet aan. Dat is wat jij bedoelt, toch?
Dirtyrockers schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:23:
[...]

laat je constraints in je PDU eens zien.

want ik zie dat je snowflake wel te hoog is, wat al aan zou geven dat je onder je GS zit.

stel dat je 9500 als ALTS aangeeft... en vanaf dat punt je appr inschakeld... hoe pakt hij hem dan op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Nielster schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:37:
De eerste TOD en snowflake werkt goed (tussen ELMEM en RTT), de tweede snowflake kwam ineens tevoorschijn zoals op de screenshot staat. Alsof hij het vpath kwijt is geraakt of iets dergelijks. Wat ergens wel logisch is, want ik zit onder de aangegeven hoogte (doordat het vliegtuig de constraints niet respecteert).

Dit is hoe het in de PDU staat:

[Afbeelding][Afbeelding]

In het vorige screenshot had ik 9000 als ALTS ingesteld, maar ook daar hield het vliegtuig zich niet aan. Dat is wat jij bedoelt, toch?

[...]
ik moet het denk ik zelf ook eens gaan checken... zal vanavond eens kijken..

vlieg laatste tijd niet meer zoveel met de cj4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 8 april 2021 @ 16:29:
[...]

Dat is de berg waar de Jezidi's heen vluchtten voor IS.
Dat was toch dat ze gevlucht waren naar het Sinjargebergte
dan klopt het want dit is die berg inderdaad :+
2014 was dat toch

[ Voor 3% gewijzigd door ravw op 08-04-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
-

[ Voor 100% gewijzigd door Nielster op 08-04-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Even een noob vraag: wat is bij VNAV een snowflake?

De Working Title Discord server is ook erg actief ter ondersteuning overigens.

[ Voor 44% gewijzigd door flopdoc op 08-04-2021 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tap at Daskalogiannis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x_7MQL4_Cktqcd7kBhZeto3uB-4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SCFj8GFbWygv55Vx9fMVA5L4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
VR:

Ik kwam deze link tegen op Avsim:

https://www.rafaelsantos.es/web/index.php

Vooral het maken van aantekeningen in VR spreekt me aan, ik ga het morgen proberen, en overweeg daarna aanschaf van een kleine tekentablet in combinatie met een universele tablet kneeholder zoals bijvoorbeeld

https://www.design4pilots...ucts/i-pilot#&gid=1&pid=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie gratis heli die nog steeds verbeterd wordt: https://flightsim.to/file...s-h135-helicopter-project
I've been following the H135 since V0.5 and it's amazing how far it's come since then. Currently this is the only helicopter available for Microsoft / Asobo Flightsim and in it's current version it really makes up for the lack of helicopters in this flight sim. Don't be put off by it being a free download, this is a very polished model and it's still being improved all the time. The developers have really been listening to the users on Discord, I really enjoy the discussions there and the open approach the developers have. There is a lot more to be added to this model and is rapidly approaching the professional level that you'd expect to have to pay for in the flight sim market place.

Although not perfect yet this H135 model does give you a fair impression of flying a helicopter and opens up a totally new environment within the flight sim, it also shows up a number of buildings that appear solid but are not, try landing on the Royal London Hospital (London, UK) and although you can clearly see the helipad on top of the building you can not land on it and I've found several other buildings that have the same effect. This indicates that Microsoft /Asobo have not updated the Flight Sim to allow for helicopters because there is no way you could, or would, attempt landing a fixed wing aircraft on those places.

Since the introduction of the H135 model I have not flown anything else. I was totally disappointed that a basic helicopter was not included in the release of the flight sim in 2020 and resigned myself to flying Cessna 152's for the duration until possibly 2022 as I only ever flew helicopters in other flight sims, I almost always fly VFR and the terrain detail was not good enough in the other flight sims now thankfully this H135 model has filled the void.

If you've only ever flown fixed wing then you will find this H135 model very interesting as it's not always as easy as it looks to fly, but when you master it you'll have a lot of fun with it and on that note I recommend everyone downloads this model and fly it.
is zelfs most liked

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2021 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G3000 mod by Working Title for TBM 930

https://msfsaddons.com/20...st-have-for-your-tbm-930/

Usage in default aircraft

Because they use the Garmin G3000 unit, this mod will affect the following default aircraft:

Daher TBM930
Textron Aviation Beechcraft King Air 350i
Textron Aviation Cessna Citation Longitude

https://packages.workingtitle.aero/g3000/

[ Voor 71% gewijzigd door ravw op 09-04-2021 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ondertussen is er ook een (soort van) GTN750 voor MSFS: https://pms50.com/msfs/

Maakt echter geen gebruik van de Garmin Trainer, dus verwacht niet alle features van bijvoorbeeld de Flight1 of RXP versie voor eerdere sims. Maar het is goed om de optie te zien verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die TBM kan toch tot FL280? Moet ik nog iets instellen voor de cabin pressure?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3AQUof8_oQ4hkT74hyD8KLPZrFY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PO3XwgKOzgXqGNh0mWFNjYPz.png?f=fotoalbum_large

edit: raar. Ik kijk nu weer en nu is de melding weg.

[ Voor 6% gewijzigd door cracking cloud op 09-04-2021 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

cracking cloud schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:47:

[Afbeelding]

voor zover ik begreep is dat normaal, het pressure systeem kan niet zo snel de druk opvoeren als dat het vliegtuig kan klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus de zuurstofmaskers kunnen weer weg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BazerK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:36
cracking cloud schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:47:

[Afbeelding]

Probeer dit eens:
Page 3.10.5 shows procedures for pilot during Press. Diff.
Bleed > OFF
Bij jou staat de bleed nog op AUTO.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Propane schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:58:
Ondertussen is er ook een (soort van) GTN750 voor MSFS: https://pms50.com/msfs/

Maakt echter geen gebruik van de Garmin Trainer, dus verwacht niet alle features van bijvoorbeeld de Flight1 of RXP versie voor eerdere sims. Maar het is goed om de optie te zien verschijnen.
Hey, dat is fijn, die heb ik een paar jaar gebruikt in Prepar3D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:13

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

ravw schreef op donderdag 8 april 2021 @ 15:47:

[Afbeelding]

Heb hetzelfde gekregen woensdagavond deinstallatie en herinstallatie gedaan. Zie geen andere vliegtuigen/labels meer. Wel connectie met de servers af en toe weer dezelfde melding.

Op veel fora gezocht om een vergelijkbare melding te zoeken. https://forums.flightsimu...of-date-grrrrrr/383576/30
Thank you for your reports.
The pop-up “Warning: Your packages are out of date.” appears in order to prepare MSFS for the release of the upcoming World Update IV. This message may appear when the sim switch from offline to online mode or requires a refresh of the online functionality.

To get rid of this pop-up, click Yes. The sim will restart by itself.

We sincerely apologize for any inconvenience caused.
Was op dat moment boven Vuurland aan het vliegen met vrienden. Ben iig blij dat ik niet de enige ben. Kan iig firewall en virusscanner weer inschakelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HuS273gDrEEGTThXgCW-fJdFH7w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3qDiBo7nss81tJNpD25Yu9KD.jpg?f=user_large

[ Voor 30% gewijzigd door niki_lauda op 09-04-2021 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
Ik had die out of date message paar dagen geleden, gelukkig vandaag niet. Heb voor t eerst multiplayer gevlogen, in officieel MSFS kanaal, Indonesie tour met uitleg over Bush Talk Radio (die ik al had geinstalleerd weken geleden). Gelijk ook op de Discord server, maar dat is dan teveel spraak tegelijk, had ook Twitch kanaal van MSFS aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:18
Vanavond de thrustmasters rudders binnen gekregen die nu weer te koop zijn. Ik ben benieuwd morgen als ik ze ga proberen. Lijkt me weer een compleet nieuwe dimensie toevoegen aan het vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:52
niki_lauda schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:06:
[...]

Heb hetzelfde gekregen woensdagavond deinstallatie en herinstallatie gedaan. Zie geen andere vliegtuigen/labels meer. Wel connectie met de servers af en toe weer dezelfde melding.

Op veel fora gezocht om een vergelijkbare melding te zoeken. https://forums.flightsimu...of-date-grrrrrr/383576/30

[...]

Was op dat moment boven Vuurland aan het vliegen met vrienden. Ben iig blij dat ik niet de enige ben. Kan iig firewall en virusscanner weer inschakelen.
[Afbeelding]
Bij mij werkte de marketplace niet meer en was al mijn content weg. Dit na aanschaf CRJ. Veel geprobeerd, uiteindelijke oplossing was voor mij de Xbox app uit de ms store installeren en daar inloggen. Daarna werkte het weer. Tenminste, ik heb mijn content en CRJ weer terug. Nog niet gevlogen.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robinez schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:33:
Vanavond de thrustmasters rudders binnen gekregen die nu weer te koop zijn. Ik ben benieuwd morgen als ik ze ga proberen. Lijkt me weer een compleet nieuwe dimensie toevoegen aan het vliegen.
daar ga je heel veel plezier van krijgen

dacht ook in het begin waarom .. maar ik gebruik ze meer dan me lief is

ondertussen hang ik ergens tussen Grand Case-Espérance Airport ---- Flamingo Airport (Bonaire International Airport) met een Cessna 208 van Winair

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_4YJmFNHqIDgOh2nwExBZDFcZM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8IB7VlwQdKAhezMp08N8AKeX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SaOH56HyrioYHjPiwUfh-nlfw_U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YPhm7MZkGjFFMzYdODCZOClK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E71kE3CW0XR123dZDT6oRGrusR0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BAXZosZksdy5N8DPbiOMppNH.png?f=fotoalbum_large

PS ik kreeg die out of date medling weer maar nu kon ik hem wel wegdrukken :o
zal wel te maken hebben met kleine update van de aankomende world update

[ Voor 30% gewijzigd door ravw op 09-04-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
Die fout van die out of date kyn je oplossen door naar de content maneger te gaan ( niet naar de market place)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
appie35 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:35:
Die fout van die out of date kyn je oplossen door naar de content maneger te gaan ( niet naar de market place)
Aha.. En wat moet je daar doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Filmpje verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door ravw op 10-04-2021 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flopdoc
Gran canaria is echt geweldig met deze scenery
https://nl.flightsim.to/f...aria-islas-canarias-spain
in combinatie met het vliegveld GCLP
https://nl.flightsim.to/f...nternational-gran-canaria

Ik ben er jaren geleden op vakantie geweest, komt me allemaal bekend voor, inclusief het deel met de grote zand duinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie35
flopdoc schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:45:
[...]

Aha.. En wat moet je daar doen?
Staan daar updates?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
volgens mij heeftd at nu helemaal geen zin alles dligt daar plat ... ten minste geen MP en Multy play hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterpower
ravw schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:04:
[...]

volgens mij heeftd at nu helemaal geen zin alles dligt daar plat ... ten minste geen MP en Multy play hier
Ik had hier gisteren dus ook last van na aanschaf CRJ. Bleek dat mijn data uit stond. Daarna nog geen MP. Heel veel geprobeerd, maar het installeren van de Xbox app uit de ms store hielp. (Daar inloggen en daarna msfs weer opstarten)
Wellicht helpt het jou ook.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waterpower schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:57:
[...]

Ik had hier gisteren dus ook last van na aanschaf CRJ. Bleek dat mijn data uit stond. Daarna nog geen MP. Heel veel geprobeerd, maar het installeren van de Xbox app uit de ms store hielp. (Daar inloggen en daarna msfs weer opstarten)
Wellicht helpt het jou ook.
zal even naar die Xbox app ( |:( xbox programma op de pc.. noem het dan de MS MP app) kijken ... want zag wel dat die een update had gedaan even afgemeld en aangemeld en nu eens kijken ... nee even de data kijken .. en ja wel die staat uit ... WTF :o

vond het gisteren ook in eens zo kaal worden tijden het vliegen dus dacht de servers liggen er weer er uit

[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 10-04-2021 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat verandert er eigenlijk met de world updates? Zijn het enkel de gebouwen en luchthavens of ook meer gedetailleerde satellietfoto's? Ik wil eens enkele vluchten boven het Franse platteland maken, waar we vaak op vakantie geweest zijn, maar ik weet niet of het de moeite loont om te wachten op de Benelux-Frankrijk update.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:33:
Wat verandert er eigenlijk met de world updates? Zijn het enkel de gebouwen en luchthavens of ook meer gedetailleerde satellietfoto's? Ik wil eens enkele vluchten boven het Franse platteland maken, waar we vaak op vakantie geweest zijn, maar ik weet niet of het de moeite loont om te wachten op de Benelux-Frankrijk update.
kan je gewoon doen nu al .. de ondergrond is door Bing server al veranderd _/-\o_
dus die ga je niet anders kijken .. Nederland ziet er nu al mooier er uit met deze nieuwe ondergrond
dus die is al aangapast dan zla belgie en luxemburg en frankrijk ook wel al onderhandne genomen zijn op de server

want heb net even rondje nederland gedaan en het ziet er goed uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9c9GgRM1OhRverXgz7H_Y556qM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s1MVtItlsnRCQltPAQWnrzVE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uRxRodr6B2xlzBkmk9YhcsV-CKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K5527pQZLPIYlwQxy2pYdFq5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 10-04-2021 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
  • Laatst online: 14-07 20:24
Hebben meerdere mensen problemen met Flight Simulator.
Na het opstarten valt het spel weer uit.. alle Community folder ook leeg gehaald maar nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 18:46
Mikee007 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:16:
Hebben meerdere mensen problemen met Flight Simulator.
Na het opstarten valt het spel weer uit.. alle Community folder ook leeg gehaald maar nog steeds hetzelfde probleem.
Afgelopen donderdagavond echt louter gezeik gehad met enorm langdurige framedrops en freezes. Moest zelfs één keer herstarten omdat mijn rtx2060 werkelijk niets deed (constant 1fps in het menu). Na een uurtje vliegen in de 32nx kreeg ik een permanente freeze (non-responding in de taskmanager) net voor m'n approach (en ik heb eigenlijk nooit last van ctd's of langdurige freezes):

He-le-maal klaar mee weer. Volgens mij zitten ze al serverside te flikflooien als voorbereiding op de WU4 update (zie ook die 'package not up to date' popup onzin).

Ik wacht wel tot de update binnen is voordat ik weer een vluchtje ga doen.
De sim is zo'n fascinerende belevenis als het allemaal enigszins werkt maar heb ook zelden zo'n frustrerende ervaring gehad met dergelijke software.

P.S. Let wel op of je gpu niet overklokt is, als ik maar iets manipuleer in MSI Afterburner krijg meteen een ctd on load.

[ Voor 3% gewijzigd door Elzavo op 10-04-2021 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvbo
flopdoc schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:30:
Gran canaria is echt geweldig met deze scenery
https://nl.flightsim.to/f...aria-islas-canarias-spain
in combinatie met het vliegveld GCLP
https://nl.flightsim.to/f...nternational-gran-canaria

Ik ben er jaren geleden op vakantie geweest, komt me allemaal bekend voor, inclusief het deel met de grote zand duinen.
Ah gaaf :) mijn moeder woont daar, dus ik kom daar met enige regelmaat.. leuk om eens wat vaker eilandjes te hoppen in die regio in MSFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
Elzavo schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:14:
[...]

Afgelopen donderdagavond echt louter gezeik gehad met enorm langdurige framedrops en freezes. Moest zelfs één keer herstarten omdat mijn rtx2060 werkelijk niets deed (constant 1fps in het menu). Na een uurtje vliegen in de 32nx kreeg ik een permanente freeze (non-responding in de taskmanager) net voor m'n approach (en ik heb eigenlijk nooit last van ctd's of langdurige freezes):

He-le-maal klaar mee weer. Volgens mij zitten ze al serverside te flikflooien als voorbereiding op de WU4 update (zie ook die 'package not up to date' popup onzin).

Ik wacht wel tot de update binnen is voordat ik weer een vluchtje ga doen.
De sim is zo'n fascinerende belevenis als het allemaal enigszins werkt maar heb ook zelden zo'n frustrerende ervaring gehad met dergelijke software.

P.S. Let wel op of je gpu niet overklokt is, als ik maar iets manipuleer in MSI Afterburner krijg meteen een ctd on load.
Dan ben ik dus schijnbaar niet de enige die problemen ervaart. soms echt heel irritant en ook zo plotseling,
Laten we hopen dat de problemen snel opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Mikee007 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:00:
[...]

Dan ben ik dus schijnbaar niet de enige die problemen ervaart. soms echt heel irritant en ook zo plotseling,
Laten we hopen dat de problemen snel opgelost worden.
same here, vanmiddag een community flight gedaan met Forder (twitch streamer), en ook daar een aantal mensen die ineens geen andere vliegtuigen meer zagen, niet konden inladen in de game etc. Duurde voor mij ook ruim 5 minuten voordat ik eindelijk de sim in was, waar dit normaal veel minder lang duurt. Tijdens de vlucht een paar keer alle anderen kwijt, maar uiteindelijk popten ze toch weer terug in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

ravw schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:23:
[...]

kan je gewoon doen nu al .. de ondergrond is door Bing server al veranderd _/-\o_
dus die ga je niet anders kijken .. Nederland ziet er nu al mooier er uit met deze nieuwe ondergrond
dus die is al aangapast dan zla belgie en luxemburg en frankrijk ook wel al onderhandne genomen zijn op de server

Bij almere is er in ieder geval nog niets veranderd aan de ondergrond op bing, nog steeds dezelfde behoorlijk verouderde en blurry aerials op bing maps, en hetzelfde in sim. Er staat zelfs een circus in de buurt dat al zeker 3 jaar niet meer bestaat, als het niet langer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvbo
Ik krijg echt hoofdpijn van die CRJ. Ik had hem al een tijdje aan de kant liggen want ik had elke keer weer last van vastlopende instrumenten. Zojuist maar even geupgrade en gekeken of er al wat gefixt was, maar helaas.. net m'n descent begonnen en wil mijn approach invoeren, en daar gaat ie weer :(

Op het Aerosoft forum loopt al een tijdje een topic hierover en heel veel mensen hebben er last van, maar er komt geen oplossing. Ik heb nu nog steeds geen _enkele_ vlucht kunnen afmaken. Heb echt zo veel spijt van deze aankoop. Ben alleen bang dat een refund nog een lastig proces gaat worden.. wie weet wordt het volgend jaar nog wat. Voorlopig geen Aerosoft meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djbarney schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:38:
[...]

Bij almere is er in ieder geval nog niets veranderd aan de ondergrond op bing, nog steeds dezelfde behoorlijk verouderde en blurry aerials op bing maps, en hetzelfde in sim. Er staat zelfs een circus in de buurt dat al zeker 3 jaar niet meer bestaat, als het niet langer is.
ja dat herken ik ook in mijn omgeving daar zijn ze de nieuwbouw wijk nog aan het bouwen terwijl die ook al bijna weer 3 jaar opgeleverd zijn
maar goed , dat is in Google wel anders die heeft het wel zo als het nu is ook met fietspad en
zo

maar hoop dat ze daar nog wel eens wat aan gaan doen bij bing net zo als met Google om de zoveel tijd eens een nieuwe foto's maken van het gebied ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

mvbo schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:49:
Ik krijg echt hoofdpijn van die CRJ. Ik had hem al een tijdje aan de kant liggen want ik had elke keer weer last van vastlopende instrumenten. Zojuist maar even geupgrade en gekeken of er al wat gefixt was, maar helaas.. net m'n descent begonnen en wil mijn approach invoeren, en daar gaat ie weer :(

Op het Aerosoft forum loopt al een tijdje een topic hierover en heel veel mensen hebben er last van, maar er komt geen oplossing. Ik heb nu nog steeds geen _enkele_ vlucht kunnen afmaken. Heb echt zo veel spijt van deze aankoop. Ben alleen bang dat een refund nog een lastig proces gaat worden.. wie weet wordt het volgend jaar nog wat. Voorlopig geen Aerosoft meer voor mij.
Na de laatste update nog geen issues gehad hier.

In het begin liep de FMS wel geregeld vast.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Haystack Rock in Clatsop County, Oregon 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5x2-bo37WySJBduFZMR_CLrWtfs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WGNbdjJh7ePXlDzS6gBekcEF.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMwfxzHG87XYziEwBG8nKdlkNKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9ql8INYaovX1kJtI7vwGsKpH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpJdZaf6dsSwRqDMRCQs7CXsuUs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l0Ywof3O3ABecUrzOYs9lXWM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door ravw op 10-04-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37
ravw schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:23:
[...]

Zijn de flatgebouwen formerly known as 'strandhuisjes' or 'strandtenten' op het strand in Zuid-Holland ook teruggebracht naar normale afmetingen? De laatste keer dat ik daar vloog stonden er gewoon flatgebouwen op het strand.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:30:
[...]

Zijn de flatgebouwen formerly known as 'strandhuisjes' or 'strandtenten' op het strand in Zuid-Holland ook teruggebracht naar normale afmetingen? De laatste keer dat ik daar vloog stonden er gewoon flatgebouwen op het strand.
die bewerkingen worden toch niet door bing gedaan maar door die andere .. kan even niet op de naam komen .. dta was toch die alles zelf bepaalde waar een huis stond of waar niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:37
ravw schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:46:
[...]

die bewerkingen worden toch niet door bing gedaan maar door die andere .. kan even niet op de naam komen .. dta was toch die alles zelf bepaalde waar een huis stond of waar niet ?
Blackshark? Geen idee, anders gaan we het van de week wel zien.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zo even een mooi filmpje plaatsen deze kwam ik tegen online .. erg mooi gedaan

YouTube: Paris is not only CDG Airport | BEAUTY OF FLIGHT SIMULATOR

verder op zijn kanaal staan ook erg mooie

[ Voor 24% gewijzigd door ravw op 11-04-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Heeft iemand het volgende al gehad en een oplossing voor gevonden? Geeft meestal een 'nav tcas fault' Opnieuw opstarten helpt vaak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnJ_1Bvj5N61e2izl4m3BkY4ue0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJCGMI2ptCQmCGagBMbqNhJu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
niki_lauda schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:40:
Heeft iemand het volgende al gehad en een oplossing voor gevonden? Geeft meestal een 'nav tcas fault'
[Afbeelding]
ADIRS op Nav gezet? Overhead panel links boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda

niki_lauda

Waterpower schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:14:
[...]

ADIRS op Nav gezet? Overhead panel links boven.
Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikee007
De Airbus H135 helicopter vliegt ook wel fijn moet ik zeggen, lekker stukje boven Nederland vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86

Dani86

AeroGeek

Wilde zojuist lekker met de CRJ gaan vliegen, is ie verdwenen!

Sim opnieuw opgestart en hij stond in de content manager en moet hem helemaal opnieuw downloaden en installeren, fingers crossed

Edit: wat een drama, kan hem alleen downloaden en niet installeren.

Dan maar de a32nx updaten en daarmee aan de slag.

Tweede edit: moet hem wéér opnieuw downloaden.
Begin toch zo langzamerhand spijt te krijgen van deze aankoop. Had die 50€ beter kunnen bewaren tot de kroeg weer open gaat...

[ Voor 46% gewijzigd door Dani86 op 11-04-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-09 16:18
cbr600f4i schreef op zondag 11 april 2021 @ 09:30:
[...]

Natuurlijk mag je in een game niet verwachten dat alles klopt. De (verkeers)infrastructuur en landschapsinrichting klopt aardig. De vormen van de gebouwen kloppen ook nog aardig. Over het algemeen kloppen de vormen van de gebouwen wel, het probleem is meer: de hoogte en de bijzondere/unieke bouwstijl. Men heeft er blijkbaar voor gekozen om mbt. Nederland de bouwstijl hoofdzakelijk een Amsterdamse uitstraling te geven. In mijn woonomgeving (bij laagvliegen) zie ik allemaal (Amsterdamse) grachtenpandjes en pakhuisstijl. Best leuk hoor. Ben blij dat er in ieder geval geen voetgangers te zien zijn: die zouden klompen dragen, een boerenkiel aanhebben en een tas met kaas of tulpen hebben ;)
De bijzondere/unieke gebouwen enz. zijn ( extra) assets of voor 3rd party.
Logisch dat je geen miljarden gebouwen exact neer kunt zetten, dus ze moeten wat.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ton37 waarom krijgt google dat dan wel moeiteloos voor elkaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftP8Jw8AftGWq28fYPs1xpS55KM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YnpIm3Hnl1KCMvogNlk2OQ3x.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApbK9CqBbp_iQ_R2VflMunVHLAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kPwqISVzJMqv3tvuEV6GZP1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door ravw op 11-04-2021 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ton37 schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:17:
[...]

Ben blij dat er in ieder geval geen voetgangers te zien zijn: die zouden klompen dragen, een boerenkiel aanhebben en een tas met kaas of tulpen hebben ;)
dat zal je tegevallen ...
ik heb iemand hier gehad die van uit de caribean gebied , en die moest wel lachen toen ze hier was ... omdat er in heel nederland niet 1 flamingo te zien is , en dat je ze wel in veel tuin centrums en andere huis inrichting zaken veel tegen komt en zelf buiten als reclame boorden zie je ze vaak ..
ze vond het erg raar .. en ze had niet verwacht ook dat NL hier zo veel mensen diverse talen spreken

maar het is niet overal in e wereld waarze denken dat wij alelen op klompen of met tulpen lopen ons bezig houden ...
Het is zelf zo als je richting de VS en Canada gaat zijn ze juist heel erg te sreken over hoe we onze land hebben ingericht en dat geen stukje onbelet gelaten word , om naar niet te spreken over de delta werken daar zijn ze vol lof over

Pagina: 1 ... 160 ... 342 Laatste

Let op:
Cockpit build topic: Flightsimulator: Home cockpit Vragen en Show

Zero Tolerance: Screenshot dumps (definitie: foto's voor het showen zelf, dus zonder discussiewaarde) moeten in het specifieke topic hiervoor: [Flightsim] Screenshots collage

Voor discussie over real-life luchtvaart: Vliegen, Techniek en achtergrond

Hier graag focussen op FS2020! Algemeen Flight Simulator Topic: Flight Simulator - Deel 85

Wil je leren vliegen of navigeren? Kom naar (Flight Sim) Vraag & Uitleg over vlieg & navigatie principes voor al je vragen!

FS2020 Tweakers Aviation Discord: https://discord.gg/vVzp3nc